abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143228360
Ik zag pas op tv een programma dat was opgenomen in Panama waar werd gewaarschuwd voor de zwarte palmboom; zo kan je ook wondjes krijgen en zo een fatale infectie oplopen:
Ik kan daar niets over vinden op het web (ze zullen wel anders heten) maar het zag er idd scherp en gemeen uit.
[/quote]

Hierbij een linkje naar de beschrijving en foto's van de zwarte palm. Ver uit de buurt van blijven is het devies.

http://www.korbo.com/ecology/blackpalm.htm
pi_143228370
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 11:59 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Dank je.
Dus als ik het goed begrijp "huren'ze wel een gids in om naar een veilige aardbeienfarm te gaan vlakbji in Boquete zelf. Ook een gids naar vulkaan de Baru maar niet een gids voor het Pianistentrail? Vreemd
Dat is idd vreemd. Zeker omdat gezegd wordt dat ze anderen waarschuwden niet zonder gids op pad te gaan.
Ik kan maar twee verklaringen bedenken:
A) Pianista trail staat bekend als de gemakkelijkste en kortste trail die vaak zonder gids wordt gelopen
B) Ze gingen niet alleen maar met iemand(en) die bekend is op die trail.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:05:59 #228
430880 mig72
De Professional
pi_143228378
Euuuhhhh misschien klinkt het gek maar aangezien de Panamese autoriteiten best ongeloofwaardig en terughoudend overkomen in deze zaak, hoe weten ze überhaupt zeker dat Lisanne en Kris overleden zijn en de botresten van hun zijn?

Misschien zijn die vondsten van iemand anders en liegen de autoriteiten in Panama de boel bij elkaar zodat ze niet steeds onder een vergrootglas staan.

Misschien zijn Lisanne en Kris nog in leven en zijn de jungle uitgevlucht of wonen ze juist ergens in een uithoek van die jungle alà Tanja Nijmeier en willen ze niet gevonden worden of zijn ontvoerd en vastgehouden.

Of misschien zijn ze alsnog gestorven maar dan elders in de jungle, op een andere plek dan dat wij worden voorgehouden. Iets wat deze mysterie zou kunnen oplossen aangezien de doodsoorzaak dan duidelijk is. Het is allemaal zo raar dat ze zo snel gevonden zouden zijn na iemands tipgeving.

Heeft een derde, onafhankelijke partij het DNA bewijs bevestigd en getest? Dat zou ik vooral laten doen.
pi_143228415
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:05 schreef mig72 het volgende:
Euuuhhhh misschien klinkt het gek maar aangezien de Panamese autoriteiten best ongeloofwaardig en terughoudend overkomen in deze zaak, hoe weten ze überhaupt zeker dat Lisanne en Kris overleden zijn en de botresten van hun zijn?

Misschien zijn die vondsten van iemand anders en liegen de autoriteiten in Panama de boel bij elkaar zodat ze niet steeds onder een vergrootglas staan.

Misschien zijn Lisanne en Kris nog in leven en zijn de jungle uitgevlucht of wonen ze juist ergens in een uithoek van die jungle alà Tanja Nijmeier en willen ze niet gevonden worden of zijn ontvoerd en vastgehouden.

Of misschien zijn ze alsnog gestorven maar dan elders in de jungle, op een andere plek dan dat wij worden voorgehouden. Iets wat deze mysterie zou kunnen oplossen aangezien de doodsoorzaak dan duidelijk is. Het is allemaal zo raar dat ze zo snel gevonden zouden zijn na iemands tipgeving.

Heeft een derde, onafhankelijke partij het DNA bewijs bevestigd en getest? Dat zou ik vooral laten doen.
De uitkomst van het onderzoek in Panama is bevestigd door het NFI.
pi_143228416
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:05 schreef Rubella het volgende:
Ik zag pas op tv een programma dat was opgenomen in Panama waar werd gewaarschuwd voor de zwarte palmboom; zo kan je ook wondjes krijgen en zo een fatale infectie oplopen:
Ik kan daar niets over vinden op het web (ze zullen wel anders heten) maar het zag er idd scherp en gemeen uit.
Hierbij een linkje naar de beschrijving en foto's van de zwarte palm. Ver uit de buurt van blijven is het devies.

http://www.korbo.com/ecology/blackpalm.htm
[/quote]
Dank.

Die mag van mij ook wel in de OP. In combinatie met het Laos verhaal over infectie van wonden zou dit de doodsoorzaak kunnen zijn toch?
pi_143228445

Voorbeeldje
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:09:34 #232
430880 mig72
De Professional
pi_143228447
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:08 schreef Rubella het volgende:

[..]

Heb je daar een bron voor? Iets zegt me dat er mogelijk omkoping in het spel is, om iemand het zwijgen op te leggen.
pi_143228449
[..]

Die mag van mij ook wel in de OP. In combinatie met het Laos verhaal over infectie van wonden zou dit de doodsoorzaak kunnen zijn toch?
[/quote]

Zeker als je struikelt en in de naalden terechtkomt. Ze breken af in de wond en veroorzaken daar een infectie. 10 dagen met een dergelijke infectie zonder verzorging rondlopen lijkt mij tamelijk dodelijk.
pi_143228472
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 11:47 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Alleen konden ze met geen mogelijkheid bij de rivier gekomen zijn op het tijdstip van de eerste noodoproep en is de broek bij de 2de (!) oversteek gevonden.
Er was weinig water in dat beekje, zeker te weinig om te zwemmen; enkel diep. Doe je dan je broek uit om je te 'verfrissen'? Wel je bh maar niet je tshirt/topje?
Er is vaker geprobeerd te bellen naar het noodnummer, ik zei ook niet dat ze bij de eerste poging de broek al verloren is.
Ze kunnen hun kleding in de tas gestopt hebben bij het beekje, en alleen het topje eruit gepakt hebben op de vlucht.
pi_143228543
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:09 schreef mig72 het volgende:

[..]

Heb je daar een bron voor? Iets zegt me dat er mogelijk omkoping in het spel is, om iemand het zwijgen op te leggen.
Dan ga je uit van een vooroordeel dat alles in Zuid -, Midden Amerika corrupt is. Kan zijn natuurlijk, maar snijdt in deze zaak niet echt hout. De ogen van de wereld zijn gericht op Panama en als ze het verkloten, dan is dat niet al te best voor hun imago.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:15:58 #236
430880 mig72
De Professional
pi_143228554
Ik gok dat die botresten niet eens van Lisanne en Kris zijn maar we worden voor de gek gehouden om iets te verdoezelen. Misschien is er gesjoemeld met monsters die naar het NFI zijn gestuurd, die eigenlijk dat van de familie zijn en niet Lisanne en Kris.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:17:20 #237
430880 mig72
De Professional
pi_143228579
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:15 schreef Rubella het volgende:

[..]

Dan ga je uit van een vooroordeel dat alles in Zuid -, Midden Amerika corrupt is. Kan zijn natuurlijk, maar snijdt in deze zaak niet echt hout. De ogen van de wereld zijn gericht op Panama en als ze het verkloten, dan is dat niet al te best voor hun imago.
Panama heeft al een reputatie als corrupte schijnrechtstaat. Dus aan die imago hebben zeniks te verliezen.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:20:02 #238
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143228628
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:15 schreef mig72 het volgende:
Ik gok dat die botresten niet eens van Lisanne en Kris zijn maar we worden voor de gek gehouden om iets te verdoezelen. Misschien is er gesjoemeld met monsters die naar het NFI zijn gestuurd, die eigenlijk dat van de familie zijn en niet Lisanne en Kris.
In dat geval hebben ze ergens weefselmonsters vandaan getoverd die een nauwe verwantschap vertonen met het DNA van de ouders maar niet identiek zijn. Ach ja... in BNW is alles mogelijk :')
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_143228656
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:17 schreef mig72 het volgende:

[..]

Panama heeft al een reputatie als corrupte schijnrechtstaat. Dus aan die imago hebben zeniks te verliezen.
Precies, kijk eens hoe de met de resten in hun handen liepen, en de spullen van de meiden tentoon werden gesteld. Dan ga je toch op z'n minst twijfelen over de rest. :r
pi_143228665
quote:
En de gevonden schoenen waren zeker ook nep? Net als de rugzak en telefoons? :')
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_143228675
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:22 schreef roos85 het volgende:

[..]

En de gevonden schoenen waren zeker ook nep? Net als de rugzak en telefoons? :')
Die ene schoen lijkt opeens wel erg blauw en een hele lichte kleur zool te hebben.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:23:08 #242
163650 Greys
pi_143228679
Mooi is dat eigenlijk, klagen dat de spullen van de meiden werden tentoongesteld, maar aan de andere kant nog harder klagen dat er niet genoeg materiaal en gegevens naar buiten werd gebracht voor het klootjesvolk om mee te puzzelen.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:23:19 #243
430880 mig72
De Professional
pi_143228686
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:20 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

In dat geval hebben ze ergens weefselmonsters vandaan getoverd die een nauwe verwantschap vertonen met het DNA van de ouders maar niet identiek zijn. Ach ja... in BNW is alles mogelijk :')
Volgens mij had de familie al een deel van het gebit van Lisanne en Kris opgestuurd dan wel iets waarop hun DNA stond ter vergelijking. Zo moeilijk is dat niet dan.

En mijn theorie wijkt misschien af, maar probeer dus inhoudelijk te zijn en het niet op het forum te gooien.
pi_143228701
[/quote]

Graag weer zo snel mogelijk naar NWS. Logica is soms ver te zoeken.
pi_143228713
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:08 schreef Rubella het volgende:

[..]

Is dat zo? De vader van Kris klaagde toch dat hij de uitkomst van het DNA onderzoek nooit op papier gekregen heeft? En dat ging toch alleen over Panama?

Ik heb het van het begin af aan vreemd gevonden dat het bekkenbot echt schoon was.
Dat is gevonden op 16 juni. Dat is een kleine11 weken ná hun verdwijning. Als zij zelf die laatste noodoproep hebben gedaan (wat mij toch waarschijnlijk overkomt) dan kan je daar dus zeker 11 dagen vanaf trekken; Zeg dus een ruime 9 weken.
In een filmpje dat eerder gepost werd over de 'bodyfarm' zagen we een lijk dat 2 weken buiten lag en nog volledig intact was incl. de huid, alleen opgezwollen. (Onbekend tempratuur en luchtvochtigheid.) Dan zou van dat stadium tot volledig schoon in 7 weken moeten hebben plaatsgevonden? Ik dacht eerst aaseters maar die laten sporen na op zo'n bekken (tanden) en er zijn meerdere links geweest die aangeven dat dergelijke sporen niet aangetroffen zijn.
Een wilde rivier breekt een lichaam niet in stukken gezien de vele lichamen die volledig intact (met botbreuken) in dergelijke rivieren gevonden zijn. Ik zeg dit al vanaf het begin. Niet langgeleden werd hier ook iemand gequote (bioloog) met verstand van zaken en die vond dat ook al vreemd.
Ik kan er echter geen verklaring voor bedenken.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:24:30 #246
430880 mig72
De Professional
pi_143228720
quote:
1s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:22 schreef roos85 het volgende:

[..]

Die zijn daar mogelijk geplaatst of ze zijn van iemand anders.
pi_143228739
quote:
10s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:23 schreef Greys het volgende:
Mooi is dat eigenlijk, klagen dat de spullen van de meiden werden tentoongesteld, maar aan de andere kant nog harder klagen dat er niet genoeg materiaal en gegevens naar buiten werd gebracht voor het klootjesvolk om mee te puzzelen.
Geeft dit vertrouwen dat een onderzoek professioneel verlopen is?
pi_143228779
Het feit dat de gevonden botten schoon zijn kan liggen aan de regenbuien die er geweest zijn in de weken na de verdwijning.
Overigens is de Bodyfarm wel in een warm gebied, maar niet in het regenwoud. In een regenwoud ligt de relatieve luchtvochtigheid en temperatuur zo hoog dat alle processen dus ontbinding ook snel gaat.
  zaterdag 9 augustus 2014 @ 12:28:18 #249
430880 mig72
De Professional
pi_143228790
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 augustus 2014 12:23 schreef Rubella het volgende:
Graag weer zo snel mogelijk naar NWS. Logica is soms ver te zoeken.
[/quote]
Waarom meet je jezelf aan hogere wijsheid aan? Waarom zou jij beter dan zijn dan de mensen van BNW? :?
pi_143228830
quote:
Dat zou het NFI zien.
Als de monsters van de familie zijn, kan NFI nooit een match met Lisanne of Kris krijgen. Want dan is de match niet 100%, maar alleen de uitkomst dat deel DNA overeenkomt. NFI zal zelf
monsters hebben en krijgt daar dan een 100% match mee (als ze uit Panama monster van familie hebben gekregen). Monsters van familie kunnen wel gebruikt zijn voor het matchen met de botresten, maar zullen nooit een 100% match opleveren met een familielid omdat maar een deel van je DNA overeenkomt met je familielid (jouw DNA bestaat uit DNA van je beide ouders, niet van eentje dus nooit 100% match op 1 ouder (ligt anders bij eeneiige tweeling). Op basis van overeenkomst van deel DNA krijg je dan die uitkomsten van 99,9% zeker vader/moeder etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')