Er is nog niet echt een goed of fout zolang iedereen in het duister tast.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:57 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ok goed.
Maar als iemand het fout heeft dan mag ik ze er toch op wijzen? Om te zorgen dat de rest ook niet erop in gaan?
Jullie werken op elkaar als een rode lap op een stier. Dan kun je elkaar het beste negeren. En dat zeg ik nu voor de tigste keer. Doe dat dan gewoon.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:57 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ok goed.
Maar als iemand het fout heeft dan mag ik ze er toch op wijzen? Om te zorgen dat de rest ook niet erop in gaan?
Dat ben ik met je eens, maar even nadenken wat je post en nalezen wat je post voor je op invoeren klikt moet toch na enige tijd in deze reeks niet te veel gevraagd zijn.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:54 schreef Greys het volgende:
Ik ook niet, maar dat gemekker op elkaar helpt sowieso niet. Als je hier veel post, kan je verwachten dat de mensen die minder vaak lezen en posten nog wel eens wat vragen hebben die je misschien inderdaad al 12 keer beantwoord hebt. Negeer dan gewoon die vraag en laat het antwoord aan een ander, zou mijn advies zijn
We tasten mede in het donker omdat de politie geen volwaardige (lees: compleet) onderzoek heeft uitgevoerd. Daar ga je niet omheen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Er is nog niet echt een goed of fout zolang iedereen in het duister tast.
Nee hoor, we zijn het gewoon eens.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:59 schreef APK het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar even nadenken wat je post en nalezen wat je post voor je op invoeren klikt moet toch na enige tijd in deze reeks niet te veel gevraagd zijn.
Ik denk soms echt dat ik een hersenbeschadiging heb al ik hier meelees omdat ik sommige reacties meerdere malen moet lezen en ze nog niet snap
Mag verder in FB wmb
Hoe lang al? En komt die informatie nog naar buiten?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee. NFI is er ook al klaar mee (hun onderzoek).
Ik kan niet verweten worden dat ik niet op de hoogte ben van wat er allemaal in de vorige topics is overreengekomen/afgesproken.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 23:59 schreef APK het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens, maar even nadenken wat je post en nalezen wat je post voor je op invoeren klikt moet toch na enige tijd in deze reeks niet te veel gevraagd zijn.
Ik denk soms echt dat ik een hersenbeschadiging heb al ik hier meelees omdat ik sommige reacties meerdere malen moet lezen en ze nog niet snap
Mag verder in FB wmb
Dat ben ik op zich met je eens (gebaseerd op wat ik heb gelezen en gezien op tv enzo, maar wellicht geeft dat een heel vertekend beeld...), alleen is het dáárom dus ook moeilijk om hier in de topics te spreken over 'jij hebt het fout'. Want dat kan je amper/niet weten.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:01 schreef mig72 het volgende:
[..]
We tasten mede in het donker omdat de politie geen volwaardige (lees: compleet) onderzoek heeft uitgevoerd. Daar ga je niet omheen.
Het doet er niet meer toe, maar ik had het eerder over een fout niet in de theorie van die user maar een feitelijke constatering over de werkwijzes van het vak.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:04 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat ben ik op zich met je eens (gebaseerd op wat ik heb gelezen en gezien op tv enzo, maar wellicht geeft dat een heel vertekend beeld...), alleen is het dáárom dus ook moeilijk om hier in de topics te spreken over 'jij hebt het fout'. Want dat kan je amper/niet weten.
Ik zou mijn telefoon (denk ik, ik kan me niet in zo'n situatie verplaatsen goddank) dénk ik beschouwen als mijn meest waardevolle bezit op dat moment. Goed beschermen om later misschien nog een poging mee te kunnen wagen. En daarom dus ook netjes opbergen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:10 schreef Grijzemassa het volgende:
Wat ik me ook afvraag is, als de laatste noodoproepen gedaan zijn toen ze al helemaal verzwakt en vreselijk in de war door alles waren.
Hoe komt het dan dat de telefoon weer netjes in de rugtas is teruggedaan. Ik zou hem in mijn hand houden denk ik.
Is precies wat ik bedoel, dat besef hadden ze toen dus nog. Dan zouden ze niet vlak na de laatste noodoproepen overleden zijn denk ikquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:11 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zou mijn telefoon (denk ik, ik kan me niet in zo'n situatie verplaatsen goddank) dénk ik beschouwen als mijn meest waardevolle bezit op dat moment. Goed beschermen om later misschien nog een poging mee te kunnen wagen. En daarom dus ook netjes opbergen.
Dat dénk ik op zich ook niet idd.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:13 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Is precies wat ik bedoel, dat besef hadden ze toen dus nog. Dan zouden ze niet vlak na de laatste noodoproepen overleden zijn denk ik
Ja maar als je naar de video miracle in de jungle kijkt is dat moeilijk voor te stellen na 10 dagenquote:
Maar er waren best wat verschillen, las ik gister geloof ik, tussen zijn situatie en die van de meiden. Tenminste, die zóu anders geweest kunnen zijn. Qua dichte begroeiing en temperatuur en vochtigheid etc.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:17 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ja maar als je naar de video miracle in de jungle kijkt is dat moeilijk voor te stellen na 10 dagen
oke, ze moeten zich toch wel lang hebben weten te redden lijkt het, helaas niet lang genoegquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:19 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar er waren best wat verschillen, las ik gister geloof ik, tussen zijn situatie en die van de meiden. Tenminste, die zóu anders geweest kunnen zijn. Qua dichte begroeiing en temperatuur en vochtigheid etc.
Sorry SS, maar post eens bronnen en zeg eens wat je met je posts wil..quote:
Mag ik van jou de aanwijzingen voor:quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:59 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Waarom MOET er gezocht worden naar een misdadiger? Dan moet er toch eerst een aanwijzing zijn voor een misdrijf? En die is er gewoon nog niet nu.
Bij de 1e brug? Die bij de 2e is al anders etc..quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:34 schreef StaceySinger het volgende:
zo krijg je een indruk van die rivier - bron https://www.flickr.com
[ afbeelding ]
Of een poging tot beroving door 1 persoon die door Lisanne en Kris is afgeslagen..quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:00 schreef Rubella het volgende:
[..]
Eens. Er zijn teveel waardevolle spullen teruggevonden om een misdrijf aannemelijk te maken. Als het misdrijf was, dan ging het allen om L&K zelf en komen wij weer bij de verkrachting aan.
(Hoezo in een kringetje ronddraaien)
Deze foto's zijn van een andere trail: de sendero Culebra. Dat is wat anders dan de Pianista, die oorspronkelijk Camino de Culebra heet. Lijkt inderdaad op elkaar, maar niet hetzelfde.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:34 schreef StaceySinger het volgende:
[ afbeelding ]
Mag ik van jouquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:35 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Mag ik van jou de aanwijzingen voor:
A) Verdwaling (waar je op zichzelf niet aan dood gaat trouwens)
B) Ongeval
C) Aanval/beet wilde dieren (poema/slangen)?
ja idd, ze hadden er twee dus zou ik dan 1 uitzetten tot de batterij van de andere op is. En tussen gebruik door ook steeds uitzetten Hoelang zoudenze dan mee kunnen gaan?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:34 schreef mig72 het volgende:
Je telefoonaccu raakt helemaal leeg na 3 dagen, dus daar heb je niet veel meer aan (wat ik vermoed is gebeurd). Bij een smartfoon zelfs veel sneller.
De jeansshort lag bij de 2e brugquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:36 schreef jackie12 het volgende:
is de 2e foto na de kabelbrug? En hoever is de eerste kabelbrug vanaf het spijkerbroekje? kan dat kaartje die er volgens mij wel is nergens terug vinden.
En iemand een antwoord op mijn eerdere vraag hoe lang het NFI al klaar is en of die informatie nog naar buiten komt
Waarom werd er speciaal voor de Pianista trail gewaarschuwd voor overvallen/berovingen?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat weet jij nou over het onderzoek (of ik for that matter)? Als er geen aanwijzingen zijn voor een misdrijf, zijn er geen aanwijzingen voor een misdrijf. En dan ga je dus ook geen "misdadigers zoeken". Op basis van wat zou je die moeten zoeken dan? "Meneer/mevrouw, u bent een veroordeeld crimineel in dit land en dus per definitie verdacht in deze verdwijning"? Er moeten toch concrete recherchepunten zijn? Criteria voor naar wie je moet zoeken etc?
Pianista trail bestaat officieel niet eens - is verzonnen door de restaurant eigenaar > zie WSquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:37 schreef miura het volgende:
[..]
Dit is een andere trail: de sendero Culebra. Dat is wat anders dan de Pianista, die oorspronkelijk Camino de Culebra heet. Lijkt inderdaad op elkaar, maar niet hetzelfde.
Ik ben niet degene die zegt dat je niet, nooit, aan een misdrijf mag denken omdat er geen aanwijzingen zijn.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:37 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mag ik van jou
1) Een concrete aanwijzing voor een misdrijf,
Owh, en dan is verkrachting te verwachten? En ze zijn niet beroofdquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:38 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waarom werd er speciaal voor de Pianista trail gewaarschuwd voor overvallen/berovingen?
Ligt er aan wat voor model en wat de beginstand was. Maar daarmee kun je wel een tijdje de levensduur verlengen, als het geen android is zul je ook niet veel energie verspillen aan dat herhaaldelijk aan doen en afsluiten. Maar ik vermoed dat ze dit niet hebben gedaan aangezien ze bij mij overkomen als best onvoorbereide naïvilingen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:38 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
ja idd, ze hadden er twee dus zou ik dan 1 uitzetten tot de batterij van de andere op is. En tussen gebruik door ook steeds uitzetten Hoelang zoudenze dan mee kunnen gaan?
Klopt, geen enkele concrete aanwijzing voor een misdrifquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:40 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die zegt dat je niet, nooit, aan een misdrijf mag denken omdat er geen aanwijzingen zijn.
Dus jij eerst. Ik denk dat je ze niet hebt.
Heb je mijn bericht wel gelezen?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:39 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Pianista trail bestaat officieel niet eens - is verzonnen door de restaurant eigenaar > zie WS
Ja, ik begin me ook te ergeren aan SS, Post wat her en der en "Wquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:41 schreef miura het volgende:
[..]
Heb je mijn bericht wel gelezen?
Er zijn bij Boquete onder andere deze twee trails:
- sendero El Culebra
- sendero El Pianista
Zit een aantal kilometers tussen.
El Pianista stond vroeger bekend als Camino de Culebra en het stuk na de top richting de kust wordt nog zo genoemd.
Waar het om gaat: die foto's zijn niet gemaakt op de Pianista/Camino de Culebra.
ga maar aan Baru vragen op WSquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:41 schreef miura het volgende:
[..]
Heb je mijn bericht wel gelezen?
Er zijn bij Boquete onder andere deze twee trails:
- sendero El Culebra
- sendero El Pianista
Zit een aantal kilometers tussen.
El Pianista stond vroeger bekend als Camino de Culebra en het stuk na de top richting de kust wordt nog zo genoemd.
Waar het om gaat: die foto's zijn niet gemaakt op de Pianista/Camino de Culebra.
Haar stijl van reageren is een van steeds draaien wanneer het haar uitkomt. Daardoor is er geen einde in het zicht wb discussieren. Ik zou op haar wel willen reageren maar dat mag ik niet van de mods.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:40 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die zegt dat je niet, nooit, aan een misdrijf mag denken omdat er geen aanwijzingen zijn.
Dus jij eerst. Ik denk dat je ze niet hebt.
Owh kom op zeg.. Gisteren postte je iets waar al 3 uur discussie over was..quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:43 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ga maar aan Baru vragen op WS
Daar komt de info in mijn post deels vandaan.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:43 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ga maar aan Baru vragen op WS
ga jij hier een beetje lopen vertellen wat iedereen moet doen ?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh kom op zeg.. Gisteren postte je iets waar al 3 uur discussie over was..
En geef je bron
Waar ik woon kan je ook dagen rondzwerven zonder uit het natuurgebied te komen.. door de vele paden kan je theoretisch steeds in rondjes blijven lopen en geen geasfalteerde weg tegen komen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:41 schreef mig72 het volgende:
[..]
Daarom nooit onvoorbereid op reis. Je gaat als loodgieter toch niet zonder slang en sleutel naar het werk? Of als politieman zonder vuurwapen? Of als kok zonder lepel? Etc etc etc
Een bron is te veel moeite?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:45 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
ga jij hier een beetje lopen vertellen wat iedereen moet doen ?
Het feit dat er nog een van de telefoons gebruikt is op de 11e zou dat toch juist wel betekenen? Tenzij iemand anders die oproepen (onbedoeld misschien door willekeurige toets alarmnummer bereikt) gedaan heeftquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:41 schreef mig72 het volgende:
[..]
Ligt er aan wat voor model en wat de beginstand was. Maar daarmee kun je wel een tijdje de levensduur verlengen, als het geen android is zul je ook niet veel energie verspillen aan dat herhaaldelijk aan doen en afsluiten. Maar ik vermoed dat ze dit niet hebben gedaan aangezien ze bij mij overkomen als best onvoorbereide naïvilingen.
-edit-quote:
Omdat het gewoon onverantwoordelijk en zot is jezelf in een vreemde, mogelijk gevaarlijke omgeving te begeven zonder de adequate noodmaatregelen getroffen te hebben. Dagelijks lees je in de krant over hoe Amerikanen vermist raken op zee en in de bergen - precies hierom - ze gaan onvoorbereid en dat ook in hun eigen land. Des te meer omdat Lisanne en Kris buitenlanders waren.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:45 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Waar ik woon kan je ook dagen rondzwerven zonder uit het natuurgebied te komen.. door de vele paden kan je theoretisch steeds in rondjes blijven lopen en geen geasfalteerde weg tegen komen.
Ik wandel er dagelijks maar neem niet eens een flesje water mee.. terwijl ik geregeld ook niet meer exact weet waar ik ben.
Pianista pad is1 pad, het verlengde ook. Waarom dan van alles meenemen voor een overleving van weken in de jungle?
Vergeet niet dat die man in Laos helemaal nergens naar gekeken had en niet eens een rugzak bij zich had. Hij volgde niet eens een wandelroute.
Zo op de persoon is niet nodig lijkt me.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:47 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
Yvonne heeft 200 berichten weg moeten halen
En nu in het regenseizoen graag. En dan ook graag van alle rivieren..quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:51 schreef StaceySinger het volgende:
[..]
en de bron staat erbij
alleen maar gelijk bedoel ikquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:55 schreef Grijzemassa het volgende:
Wel jammer weer dat elke theorie afgezeken wordt door iemand die allen maar gelijk wil hebben, maar negeren helpt echt
Je mening! (zie mn eerdere post)quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:54 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar ik zal wel de wijste zijnFijn weekend
Mensen hebben andere meningen. Laten we dat respecteren van elkaar. Dit is een forum, waar alles altijd uitvergroot wordt en kleine issues iets groter worden door eh het idee van een forum...quote:
Het gaat erom dat sommige mensen nooit hun ongelijk zullen toegeven zelfs wanneer dat overduidelijk bewezen wordt, dan blijven ze liever erom draaien en daardoor gaan we eindeloos in cirkels.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:57 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Mensen hebben andere meningen. Laten we dat respecteren van elkaar. Dit is een forum, waar alles altijd uitvergroot wordt en kleine issues iets groter worden door eh het idee van een forum...
Ik zeg eerlijk dat ik dat ook van begin af aan dacht maar stel het is niet zo, dan is het vreselijk voor die man om dat te zeggen. De ouders vertrouwen hem wel want ik dacht op de laatste video te zien dat hij mee wasquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:58 schreef jackie12 het volgende:
mn vriendin kijkt de afgelopen weken af en toe over mn schouder mee en zegt: Feliciano heeft t gedaan!
Op basis waarvan denkt ze dat?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:58 schreef jackie12 het volgende:
mn vriendin kijkt de afgelopen weken af en toe over mn schouder mee en zegt: Feliciano heeft t gedaan!
maar ik heb ook een vaag gevoel bij die man hoorquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:01 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Ik zeg eerlijk dat ik dat ook van begin af aan dacht maar stel het is niet zo, dan is het vreselijk voor die man om dat te zeggen. De ouders vertrouwen hem wel want ik dacht op de laatste video te zien dat hij mee was
Klopt! Toch blijft mijn mening soms of vaak verschillen met anderen. En dat ergert mij niet eigenlijk.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:00 schreef mig72 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat sommige mensen nooit hun ongelijk zullen toegeven zelfs wanneer dat overduidelijk bewezen wordt, dan blijven ze liever erom draaien en daardoor gaan we eindeloos in cirkels.
Ik reageer niet snel op allerlei theorieën, speculaties of beschuldigingen, maar dit gaat me wat ver.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:58 schreef jackie12 het volgende:
quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:07 schreef Grijzemassa het volgende:
Heeft iemand anders ook het idee dat de rugtas misschien door eventuele daders later in de rivier gedumpt kan zijn, door de media aandacht geschrokken?
Je doet het nota bene zelf!!quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:07 schreef jackie12 het volgende:
Pfff tot hoe ver mag je gaan op dit forum. Door iemand aan te wijzen die er misschien niets mee te maken heeft gaat wel heel erg ver. Stel die man heeft een hart van goud en een 1 of andere idioot aan de andere kant van de wereld wijst hem aan als mogelijke dader....zou ik persoonlijk ook niet blij mee zijn
Een kennis had mij ooit verteld: meningen zijn als poepgaten. Iedereen heeft er een.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:05 schreef LaCatastrophe het volgende:
Terug naar Kris en Lisanne. Maar feit blijft dat er vele meningen zijn. Misschien kunnen we elkaar nog wat aanvullen zonder aan te vallen...
Ik ben een mens die denkt in termen van waarschijnlijkheden, en sluit niets uit. Maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat daders deze moeite doen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:07 schreef Grijzemassa het volgende:
Heeft iemand anders ook het idee dat de rugtas misschien door eventuele daders later in de rivier gedumpt kan zijn, door de media aandacht geschrokken?
Dat is interessant dat je het niet logisch vindt. Zo zie je maar hoe mensen anders denkenquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:10 schreef LaCatastrophe het volgende:
[..]
Ik ben een mens die denkt in termen van waarschijnlijkheden, en sluit niets uit. Maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat daders deze moeite doen.
Iemand anders kan er wellicht wel een logisch scenario van maken. Heb al veel gelezen dat logisch zou kunnen zijn..
Ja tuurlijk kan dat. Maar we zitten hier op het forum doordat de ouders hun twijfels hebben en de zaak verder uit willen zoeken. Dus gaan we brainstormen over van alles dat gebeurd kan zijn. Ik heb ook wel wat moeite met een persoon noemen, weet niet of dat wel kan.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:23 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Nu heeft de enige die daadwerkelijk moeite heeft gestoken in het zoeken het gedaan? Werkelijk?
En waarom zou je aan verdwalen in een jungle (geen voedsel, problematisch klimaat, verontreinigd water, wilde dieren) niet dood kunnen gaan?
Dat denk ikzelf niet hoor, maar we roepen hier maar wat totdat er meer feiten bekend worden. Meedenken kan geen kwaad tochquote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:39 schreef mig72 het volgende:
En waarom denken wij de plaatselijke onderzoekers een stapje voor te kunnen zijn, vooral wanneer enkel zij de toegang tot het bewijsmateriaal hebben, en het terrein?
We zijn lekker aan het speculeren geslagen; nu snap ik waarom dit topic in BNW staat.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:44 schreef Grijzemassa het volgende:
[..]
Dat denk ikzelf niet hoor, maar we roepen hier maar wat totdat er meer feiten bekend worden. Meedenken kan geen kwaad toch
He he..quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:47 schreef mig72 het volgende:
[..]
We zijn lekker aan het speculeren geslagen; nu snap ik waarom dit topic in BNW staat.
Het is dan ook een derde wereld land met corruptie, armoede, gebrek aan politionele autoriteit en kennis, en duidelijke organisatie van overheidsinstanties. Gevmcombineerde met een twijfelachtige belangstelling al helemaal.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 02:09 schreef Poolbal het volgende:
Het mag dan speculeren zijn, maar als Kris en Lisanne nog (ruim) een week geleefd hebben en alle informatie werd door de politie beschikbaar gesteld dan had het intensieve meedenken kunnen helpen. Misschien zou een user aan de hand van het iPhone signaal op het idee gekomen zijn om over de Mirador te zoeken...
Snap ook dat dat misschien niet in het belang van het onderzoek kan als een misdrijf een mogelijkheid is. Maar als de politie inschat welke gegevens zonder problemen aan de 'crowd' gegeven kunnen worden dan kunnen mensen een stuk betrouwbaarder meedenken.
En ik zie niet het probleem van de mogelijkheid bespreken dat Feliciano betrokken is. Wel er op letten dat je niet gaat toewerken naar een schuldscenario, dan wordt het lasterachtig.
Misschien door derde ik gis ook maar wat, ik vind het vreselijk wat deze meiden is overkomen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:10 schreef Grijzemassa het volgende:
Wat ik me ook afvraag is, als de laatste noodoproepen gedaan zijn toen ze al helemaal verzwakt en vreselijk in de war door alles waren.
Hoe komt het dan dat de telefoon weer netjes in de rugtas is teruggedaan. Ik zou hem in mijn hand houden denk ik.
Jawel, maar als je op dat moment geen bereik hebt, dan vult hij dat niet zelf in.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 03:11 schreef jackie12 het volgende:
vraag: Als je met een smartphone een foto maakt kun je volgens mij achterhalen op welke coordinaten die gemaakt is (klopt toch?)
Doorgaans kunnen ze alleen de locatie van de zendmast achterhalen ja.quote:Geldt dit ook voor het bellen dat je precies kunt zien waar er gebeld is (of alleen via welke zendmast dat is gegaan?)
Waar moet die foto van zijn dan? Ik kan ook met mijn foon mijn edele delen fotograferen , bedoel je dat?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 03:11 schreef jackie12 het volgende:
vraag: Als je met een smartphone een foto maakt kun je volgens mij achterhalen op welke coordinaten die gemaakt is (klopt toch?)
Geldt dit ook voor het bellen dat je precies kunt zien waar er gebeld is (of alleen via welke zendmast dat is gegaan?)
Gebruik je een app of is dit standaard ingebouwd in het programma?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 03:36 schreef Physsic het volgende:
De locatiegegevens bij een gemaakte foto op mijn telefoon zijn verkregen via GPS. Ik kan die optie aan of uit zetten.
Ik kan het aanzetten bij 'store location' in de instellingen van de camera-app. Ik gebruik alleen niet de stock camera-app, maar zal zo eens kijken of die dat ook automatisch opslaat.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 03:39 schreef mig72 het volgende:
[..]
Gebruik je een app of is dit standaard ingebouwd in het programma?Zou je willen mededelen wat voor telefoon je hebt?
Als ik het goed heb in Cerro Punta bij de Barú-vulkaan.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 03:52 schreef Za het volgende:
Weet iemand waar de aardbeienboerderij is die Kris en Lisanne wilden gaan bezoeken?
Bvd.
Exact!quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 01:47 schreef mig72 het volgende:
[..]
We zijn lekker aan het speculeren geslagen; nu snap ik waarom dit topic in BNW staat.
Wat een gekke reactie, het is toch een heel normale vraag?quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 03:31 schreef mig72 het volgende:
[..]
Waar moet die foto van zijn dan? Ik kan ook met mijn foon mijn edele delen fotograferen , bedoel je dat?
Duidelijk!quote:Als er gebeld wordt en er verbinding gemaakt wordt, en het verder geen satelliettelefoon is, dan moeten er zendmasten in de buurt dat signaal ontvangen, afwerken en doorsturen. De afwerking gebeurt niet in het geval van zwerfsignalen. De zendmastinformatie kan wel bekeken worden achteraf maar aangezien het uiterste bereik van een telefoonsignal op weg naar een zendmast iets van 5 km is, ligt de positie van de beller overal binnen een straal van 5 km oftewel 5^2 π km2 = 25π = 78,539 km2.
Een gruwelijk grote oppervlakte om te moeten doorzoeken. Oftewel het loopt op niets uit.
Het gaat om het feit dat misdrijf door sommigen wordt uitgesloten omdat je niet zomaar een crimineel tegenkomt op een trail. Dat kom je dus wel gezien de waarschuwingen voor die trail.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 00:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh, en dan is verkrachting te verwachten? En ze zijn niet beroofd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |