quote:Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:
Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal
Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 Niet schelden
3 Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.
Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Zelfs dan. Die haatbaarden staan er niet om Palestina te steunen, maar om hun eigen ideologieën te uiten.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:15 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Niet alleen Geenstijl bericht hier over, het is overduidelijk een pro Palestina betoging, en haat jegens joden komt erg duidelijk naar voren, gelukkig is het wel een relatief kleine demo.
Jammer, wat andere demonstraties in een slecht daglicht zet. De opkomst is in ieder geval matig, en daar ben ik persoonlijk erg blij om.
En zo wordt een conflict misbruikt, bahquote:Op donderdag 24 juli 2014 21:19 schreef Happel het volgende:
[..]
Zelfs dan. Die haatbaarden staan er niet om Palestina te steunen, maar om hun eigen ideologieën te uiten.
Ach, menig weldenkend persoon geeft niet al teveel aandacht aan dit soort zwakzinnigen. Helaas moet iets zoals Geenstijl (of pownedquote:Op donderdag 24 juli 2014 21:22 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
En zo wordt een conflict misbruikt, bah
Aan de ene kant is het goed dat er aandacht aan wordt besteed, zodat men bewust is dat er dit soort idioten rondlopen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:25 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ach, menig weldenkend persoon geeft niet al teveel aandacht aan dit soort zwakzinnigen. Helaas moet iets zoals Geenstijl het weer gaan uitmelken.
Maar dit is het dan toch ook. Dit conflict gaat niet om gestolen land, dit conflict gaat om moslims die geen joden naast hun willen hebben. En die vinden een waardige tegenstander in een stel idiote extremistische joden. En zo blijft het doorgaan.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:19 schreef Happel het volgende:
Zelfs dan. Die haatbaarden staan er niet om Palestina te steunen, maar om hun eigen ideologieën te uiten.
Nee. Het gaat om Palestijnen die een normaal leven willen leiden, zonder onderdrukking en zonder een genocide te ondergaan.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:27 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar dit is het dan toch ook. Dit conflict gaat niet om gestolen land, dit conflict gaat om moslims die geen joden naast hun willen hebben. En die vinden een waardige tegenstander in een stel idiote extremistische joden. En zo blijft het doorgaan.
Die Palestijnen die een normaal leven willen leiden zijn niet de Palestijnen die de raketten afvuren. Dus je praat onzin.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:28 schreef Ceberut het volgende:
Nee. Het gaat om Palestijnen die een normaal leven willen leiden, zonder onderdrukking en zonder een genocide te ondergaan.
Dat jij stelt dat er genocide wordt gepleegd gaat echt te ver, ik keur het geweld af, absoluut maar er zijn in dit conflict 2 schuldigen en daar zijn de Palestijnen de dupe van, triest.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:28 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nee. Het gaat om Palestijnen die een normaal leven willen leiden, zonder onderdrukking en zonder een genocide te ondergaan.
Oh, die raketten van Israël maken jouw onderscheid anders niet. De bulldozers die huizen platwalsen ook niet.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:29 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Die Palestijnen die een normaal leven willen leiden zijn niet de Palestijnen die de raketten afvuren. Dus je praat onzin.
Ja, dit heeft ook echt te maken met de stelling die typte....pffff.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:31 schreef Ceberut het volgende:
Oh, die raketten van Israël maken jouw onderscheid anders niet. De bulldozers die huizen platwalsen ook niet.
Die stelling van jou slaat de plank dan ook geheel mis. Jij schrijft dat het conflict is gestart door jodenhaat, terwijl het juist dit conflict is dat jodenhaat in de hand werkt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:32 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ja, dit heeft ook echt te maken met de stelling die typte....pffff.
De haatbaarden van ISIS gaan veel verder dan dat. Die tolereren geen ongelovigen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:27 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Maar dit is het dan toch ook. Dit conflict gaat niet om gestolen land, dit conflict gaat om moslims die geen joden naast hun willen hebben. En die vinden een waardige tegenstander in een stel idiote extremistische joden. En zo blijft het doorgaan.
Ik schrijf dat het conflict is gestart doordat de moslims geen joods land daar dulden. Waarom zou anders een jordanie wat ook tot palestina behoorde wel getolereerd worden, maar een israel niet?quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:34 schreef Ceberut het volgende:
Die stelling van jou slaat de plank dan ook geheel mis. Jij schrijft dat het conflict is gestart door jodenhaat, terwijl het juist dit conflict is dat jodenhaat in de hand werkt.
Desondanks streven ze beide naar een groot kalifaat.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:35 schreef Happel het volgende:
De haatbaarden van ISIS gaan veel verder dan dat. Die tolereren geen ongelovigen.
Met beide bedoel je ISIS en Hamas?quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:46 schreef truthortruth het volgende:
Desondanks streven ze beide naar een groot kalifaat.
Alsof dat vergelijkbaar is. Ligt Jeruzalem in Jordanië? Waarom is Israël niet gesticht in Jordanië?quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:46 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik schrijf dat het conflict is gestart doordat de moslims geen joods land daar dulden. Waarom zou anders een jordanie wat ook tot palestina behoorde wel getolereerd worden, maar een israel niet?
Dat is een URL van de bron op het plaatje, niet welke tijd.quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:51 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
2002-2005 staat er op je taartstat, en van 2002-2005 zie ik vervolgens niks in de lijst. Lees jij wel?
Ja.quote:
Jordanie behoorde tot Palestina. Echter Jordanie wordt wel geaccepteerd als staat en Israel niet. Het enige verschil, Israel is een joodse staat.quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:50 schreef Ceberut het volgende:
Alsof dat vergelijkbaar is. Ligt Jeruzalem in Jordanië? Waarom is Israël niet gesticht in Jordanië?
Precies, dat zie je helemaal goed. En zo blijft de discussie op FOK ook doorgaanquote:Op donderdag 24 juli 2014 21:27 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Pure onzin, maarja jij interesseert je dan ook niet voor feitenquote:Op donderdag 24 juli 2014 21:28 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Als je dit ziet, dan geef je het toch op, als Palestijnen-steuner zijnde?quote:
Ik vraag me af hoe Ban Ki Moon zich voelt, roept constant dat men moet stoppen met schieten/moorden/slopen en niemand die naar hem luistert.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:12 schreef Nibb-it het volgende:
Source of deadly attack on Gaza UNRWA school remains unclear
Palestinians blame Israel for deaths of 15, but Israeli army points out Hamas rockets had landed in Beit Hanoun and may have hit UNRWA school.
The source of a deadly attack on a United Nations-run school in Gaza on Thursday remain unclear, with the Palestinians blaming Israel for the deaths, and the Israeli army saying it does not know whether Israeli shelling or a Hamas rocket hit the facility, killing a reported 15 people. - http://www.haaretz.com/ne(...)t&utm_medium=twitter
En wanneer is wèl sprake van genocide volgens jou?quote:Op donderdag 24 juli 2014 21:30 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Dat jij stelt dat er genocide wordt gepleegd gaat echt te ver, ik keur het geweld af, absoluut maar er zijn in dit conflict 2 schuldigen en daar zijn de Palestijnen de dupe van, triest.
Nou inderdaad, ik ben om. Wat een boeven.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:28 schreef Karrs het volgende:
[..]
Als je dit ziet, dan geef je het toch op, als Palestijnen-steuner zijnde?
Ik bedoel... je ZIET toch hoe hier terrorisme wordt goedgepraat?
Jammer genoeg meen je het niet, maar dat is denk ik ook het probleem. Waarom wuif je dit zo snel weg?quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:33 schreef Happel het volgende:
[..]
Nou inderdaad, ik ben om. Wat een boeven.
Alles wat er boven die twee regels staat vind jij gerechtvaardigd?quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:34 schreef Karrs het volgende:
[..]
Jammer genoeg meen je het niet, maar dat is denk ik ook het probleem. Waarom wuif je dit zo snel weg?
Beantwoord de vraag eens? Waarom wuif je dit zo snel weg?quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:35 schreef Happel het volgende:
[..]
Alles wat er boven die twee regels staat vind jij gerechtvaardigd?
Ze hebben wel vaak moeite om de daad bij het woord te voegen ja maar veel kunnen ze eigenlijk niet.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:29 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe Ban Ki Moon zich voelt, roept constant dat men moet stoppen met schieten/moorden/slopen en niemand die naar hem luistert.
Ja, dat is een vraag. Daar zullen ze zelf ook geen antwoord op hebben. Bij de Israeli's is dat geen vraag. Die weten dat ze onschuldige vrouwen en kinderen zullen raken en toch weerhoudt dat hen niet.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:34 schreef Karrs het volgende:
Op wie schiet Hamas die raket eigenlijk af?
Wat heeft de moslim gemeenschap te maken met ideeën die er bij worden gehaald?quote:Op donderdag 24 juli 2014 20:05 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Je weet best welk idee er de laatste tijd achter zit, wanneer ze met dat ding zwaaien.
"Vroeger" zag ik hem zelden tot nooit in Nederland.
Die discussie is hier een paar topics geleden ook al eens geweest. Dat laatste is waar en is verwijtbaar, maar daar staat tegenover dat ze er niet per sé op schieten. Het doel is toch echt het gebouw, of de installatie, waar zich die burgers op dat moment bevinden. Ze waarschuwen zelfs de mensen om er weg te blijven, zonder gevolg meestal.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:38 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ja, dat is een vraag. Daar zullen ze zelf ook geen antwoord op hebben. Bij de Israeli's is dat geen vraag. Die weten dat ze onschuldige vrouwen en kinderen zullen raken en toch weerhoudt dat hen niet.
ze schieten die raketten af op Israelquote:Op donderdag 24 juli 2014 22:38 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Ja, dat is een vraag. Daar zullen ze zelf ook geen antwoord op hebben. Bij de Israeli's is dat geen vraag. Die weten dat ze onschuldige vrouwen en kinderen zullen raken en toch weerhoudt dat hen niet.
`quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:37 schreef Karrs het volgende:
[..]
Beantwoord de vraag eens? Waarom wuif je dit zo snel weg?
Het is de combinatie van carnavalskleding, roepen dat alle joden dood moeten en die valggen die voor verontwaardiging zorgt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:38 schreef Crip het volgende:
[..]
Wat heeft de moslim gemeenschap te maken met ideeën die er bij worden gehaald?
Ik heb al tijden zo'n vlag op mijn kamer, het is gewoon de bekenste zin in de Islaam die je tot moslim maakt. De vlag staat totaal niet voor Isis ook al gebruiken ze hem.. en het werd ook door Al Qaida etc gebruikt dus ik weet niet wat je suggereert.
Alleen omdat malloten iets gebruiken betekend niet dat er kwaad zit in een vlag.
Ik heb zo'n vlag en ik ben tegen ISIS.. wat nu?
Dat is het mooie met symboliek, zo makkelijk weg te wuiven. Als een hakenkruis dat staat voor voorspoed en geluk.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:38 schreef Crip het volgende:
[..]
Wat heeft de moslim gemeenschap te maken met ideeën die er bij worden gehaald?
Ik heb al tijden zo'n vlag op mijn kamer, het is gewoon de bekenste zin in de Islaam die je tot moslim maakt. De vlag staat totaal niet voor Isis ook al gebruiken ze hem.. en het werd ook door Al Qaida etc gebruikt dus ik weet niet wat je suggereert.
Alleen omdat malloten iets gebruiken betekend niet dat er kwaad zit in een vlag.
Ik heb zo'n vlag en ik ben tegen ISIS.. wat nu?
Dat is weer een ander verhaal.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:43 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het is de combinatie van carnavalskleding, roepen dat alle joden dood moeten en die valggen die voor verontwaardiging zorgt.
Ik vind 't nog een stapje erger: evil.quote:
Nee. Waarom vraag je me dat?quote:Beantwoord jij mijn vraag nou eens? Jij vind alles wat er boven die twee regels staat normaal?
Raketaanvallen op burgers ("storend vuur"quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:42 schreef sp3c het volgende:
raketaanvallen zijn helemaal niet fout
dom misschien maar er is op zichzelf niets mis mee
Precies.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:45 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat is het mooie met symboliek, zo makkelijk weg te wuiven. Als een hakenkruis dat staat voor voorspoed en geluk.
Zonder gevolg inderdaad, goede toevoeging die de kern raakt. Die mensen kunnen nergens naartoe. Dat weet Israël en alsnog wordt bewust de keuze gemaakt om toch te schieten. Ze nemen het in overweging en beslissen dat het leed acceptabel is.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:40 schreef Karrs het volgende:
[..]
Die discussie is hier een paar topics geleden ook al eens geweest. Dat laatste is waar en is verwijtbaar, maar daar staat tegenover dat ze er niet per sé op schieten. Het doel is toch echt het gebouw, of de installatie, waar zich die burgers op dat moment bevinden. Ze waarschuwen zelfs de mensen om er weg te blijven, zonder gevolg meestal.
Onmacht speelt een rol. Als Hamas over (gesponsord) high tech militair apparatuur zou beschikken, dan lijkt mij dat ze andere doelen zouden beschieten. Nu proberen ze met primitieve middelen de aanvallen van Israël te beantwoorden.quote:Hamas en die andere Palestijnse lieverds, schieten echter vruchteloos op Israëlische burgers. Bewust.
In wezen is er geen verschil. Beide partijen vinden dat het doden van onschuldige burgers een middel is dat het doel heiligt.quote:Dat verschil wordt nog wel eens vergeten door velen in dit topic. Tsja...
Het continue blijven afschieten zal Israël niet echt bevorderen te stoppen. Al vraag ik me af of ze dat ooit zullen doen.quote:
Omdat ik je nogal eenzijdig vind in je kritiek.quote:
natuurlijk kan ik dat wel, daar heb jij helemaal niets over te zeggenquote:Op donderdag 24 juli 2014 22:45 schreef Karrs het volgende:
[..]
Raketaanvallen op burgers ("storend vuur"het is de tweede wereldoorlog niet) is fout, linksom of rechtsom. Je kunt niets anders vinden.
Nee. In tegenstelling tot jou lees ik namelijk wel de dingen die er boven staan.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:28 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik bedoel... je ZIET toch hoe hier terrorisme wordt goedgepraat? En 'back'? Back at who? Burgers...?
Oh en wat Israël doet heeft niet dezelfde uitstraling op de bevolking van Gaza? Als wat Hamas doet terrorisme is, dan is wat Israël doet terrorisme in het kwadraat.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:45 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik vind 't nog een stapje erger: evil.
De raketaanvallen van Hamas en andere Palestijnse lieverds op de Israëlische bevolking is terrorisme. En wie terrorisme bedrijft (in plaats van, zeg, gerichte aanvallen op de vermeende bezettingsmacht) verliest wat mij betreft alle sympathie.
nee het is niet zo handig nee maar op zich is het niet foutquote:Op donderdag 24 juli 2014 22:47 schreef Happel het volgende:
[..]
Het continue blijven afschieten zal Israël niet echt bevorderen te stoppen. Al vraag ik me af of ze dat ooit zullen doen.
Hoe kan zelfverdediging terrorisme zijn? Alleen omdat het Moslims zijn?quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:28 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik bedoel... je ZIET toch hoe hier terrorisme wordt goedgepraat? En 'back'? Back at who? Burgers...?
je kunt die raketaanvallen nu ook weer niet echt zelfverdediging noemenquote:Op donderdag 24 juli 2014 22:51 schreef Crip het volgende:
[..]
Hoe kan zelfverdediging terrorisme zijn? Alleen omdat het Moslims zijn?
De eerste 10 vallen niet meer onder terrorisme?quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:28 schreef Karrs het volgende:
[..]
Och hou toch op. Die drogreden is me wat te populair de laatste tijd.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:46 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zonder gevolg inderdaad, goede toevoeging die de kern raakt. Die mensen kunnen nergens naartoe.
Ja, dat klopt... maar wat ze eigenlijk accepteren, is dat de dood van die Palestijnse burgers (voorzover ze weten dat die er nog steeds zitten), minder erg is dan datgene wat ze beoogden te vernietigen, intact te laten. Dat is een afweging... en een die wij in Nederland héél lang niet hebben hoeven maken.quote:Dat weet Israël en alsnog wordt bewust de keuze gemaakt om toch te schieten. Ze nemen het in overweging en beslissen dat het leed acceptabel is.
Sorry, maar nee. (Voor de rest kan ik me aardig goed vinden in wat je zegt trouwensquote:Onmacht speelt een rol. Als Hamas over (gesponsord) high tech militair apparatuur zou beschikken, dan lijkt mij dat ze andere doelen zouden beschieten. Nu proberen ze met primitieve middelen de aanvallen van Israël te beantwoorden.
Daarin kan ik wel meegaan. Alleen is het bij de ene partij het doel, bij de andere partij 'collateral damage'. En ik moet zeggen: een die voorkomen had kunnen worden, als de andere partij niet zo van de dood en de haat was geweest.quote:In wezen is er geen verschil. Beide partijen vinden dat het doden van onschuldige burgers een middel is dat het doel heiligt.
Ah, ja. Men wil gewoon een gebouw vernietigen. De targets van het IDF, die moeten het gebouw uit.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:55 schreef Karrs het volgende:
[..]
Och hou toch op. Die drogreden is me wat te populair de laatste tijd.
Ze bellen de mensen: 'erUIT. Je hebt 2 minuten.'
Dan is het echt niet zo dat ze naar links rennen en *bom* tegen die muur opbotsen; vervolgens omdraaien en de andere kant oprennen en *schlinng* in het prikkeldraad van de Egyptische afzetting hangen, zich loswerken en de andere kant oprennen en *PLONSS* in de Middellandse zee liggen.
Dat is een afweging die je kunt maken, alleen dat de afweging dan de kant van de spiraal van geweld uitvalt, bewust, zonder op termijn zicht te hebben op constructieve verbeteringen, dat is alleen mogelijk als je uit bent op geweld en haat.quote:Ja, dat klopt... maar wat ze eigenlijk accepteren, is dat de dood van die Palestijnse burgers (voorzover ze weten dat die er nog steeds zitten), minder erg is dan datgene wat ze beoogden te vernietigen, intact te laten. Dat is een afweging... en een die wij in Nederland héél lang niet hebben hoeven maken.
Ja want als je kinderen worden ontvoerd en gemarteld, je moeder word verkracht, je land word ingenomen, je word gebombardeerd.. nee dan mag je niet spreken van zelfverdediging als je terug vecht want dat is terrorisme. Je moet dan rustig plaatsmaken voor anderen en je huis gewoon opgeven. Want het is grondgebied van Israël wat ook zeer Ironisch is aangezien ze er 2000 jaar geleden samen leefden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
je kunt die raketaanvallen nu ook weer niet echt zelfverdediging noemen
Afgezien van dat bombarderen klopt er niets van deze zin.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:57 schreef Crip het volgende:
[..]
Ja want als je kinderen worden ontvoerd en gemarteld, je moeder word verkracht, je land word ingenomen, je word gebombardeerd.. nee dan mag je niet spreken van zelfverdediging als je terug vecht want dat is terrorisme.
is er uberhaupt nog sprake van terugvechten?quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:57 schreef Crip het volgende:
[..]
Ja want als je kinderen worden ontvoerd en gemarteld, je moeder word verkracht, je land word ingenomen, je word gebombardeerd.. nee dan mag je niet spreken van zelfverdediging als je terug vecht want dat is terrorisme. Je moet dan rustig plaatsmaken voor anderen en je huis gewoon opgeven. Want het is grondgebied van Israël wat ook zeer Ironisch is aangezien ze er 2000 jaar geleden samen leefden.
Precies.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
is er uberhaupt nog sprake van terugvechten?
er wordt gewoon gevochten door beide partijen, al jaren lang
je kunt hier echt niet meer spreken van good guys vs bad guys ofzo
O nee? Ik kan heel veel filmpjes en foto's gaan plaatsen. Maar dat is gore dus liever niet op een forum.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:59 schreef Nintex het volgende:
[..]
Afgezien van dat bombarderen klopt er niets van deze zin.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:59 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ondertussen is het een groot puinhoop geworden. Maar je moet kijken wie het heeft veroorzaakt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
is er uberhaupt nog sprake van terugvechten?
er wordt gewoon gevochten door beide partijen, al jaren lang
je kunt hier echt niet meer spreken van good guys vs bad guys ofzo
Lekker wijzen en in het verleden blijven hangen. Constructief, ja.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:02 schreef Crip het volgende:
[..]
Ondertussen is het een groot puinhoop geworden. Maar je moet kijken wie het heeft veroorzaakt.
Nee, bombardementen doen ze met water.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:59 schreef Nintex het volgende:
[..]
ja ja nu weten we het wel he, we waren net weer een beetje ontopicquote:Op donderdag 24 juli 2014 23:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ondertussen in Nederland:
[ afbeelding ]
Dat denk ik wel en daar is volgens mij minder voor nodig dan je zou denken.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:47 schreef Happel het volgende:
[..]
Het continue blijven afschieten zal Israël niet echt bevorderen te stoppen. Al vraag ik me af of ze dat ooit zullen doen.
Ik heb inderdaad voornamelijk kritiek op Hamas en de Palestijnse terreurgroepen, dat is waar. Ik vind hen de aanstichters van dit geweld en de hoofdverantwoordelijken voor de verschrikkingen die de Palestijnse bevolking ondergaat. Ze kunnen nergens heen, want er zijn totaal geen voorzieningen voor ze. Beide partijen misbruiken de burgerbevolking: de Israëliërs omdat ze erop schieten ook als ze nog bij het doel aanwezig zijn, de Palestijnse terreurbewegingen omdat ze die burgers bij de doelen plaatsen, of de doelen bewust bij de burgers. (En kom ff niet aan met dat smoesje van weinig ruimte, want dan zeg ik: tunnelnetwerken).quote:Omdat ik je nogal eenzijdig vind in je kritiek.
gewoon 'de ander'quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:02 schreef Crip het volgende:
[..]
Ondertussen is het een groot puinhoop geworden. Maar je moet kijken wie het heeft veroorzaakt.
Sp3c, ik waardeer je bijdragen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
natuurlijk kan ik dat wel, daar heb jij helemaal niets over te zeggen
het zijn geen gerichte aanvallen, eventuele burgerslachtoffers zijn collateral damages
en als je denkt dat storend vuur voor het laatst in de tweede wereldoorlog gebruikt werd dan weet je niet waar je het over hebt, das op zich niet erg maar dan zou ik niet zo stellig zijn met mijn uitspraken
De feiten staan er. En die zullen er altijd blijven staan. Als het verleden al vergeten was dan hadden we nu geen oorlog dus nogal een vreemde opmerking.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:03 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Lekker wijzen en in het verleden blijven hangen. Constructief, ja.
Ik sluit niet uit dat het in dat deel van de wereld vol haat aan beide kanten verschrikkingen plaatsvinden, maar het is geen policy van de Israelische regering o.i.d. om kinderen te martelen of dood te maken. De bevolkingsdichtheid in Gaza is alleen maar toegenomen je kunt de Israeli's van veel beschuldigen, maar van genocide en of aanverwante praktijken is geen sprake.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:01 schreef Crip het volgende:
[..]
O nee? Ik kan heel veel filmpjes en foto's gaan plaatsen. Maar dat is gore dus liever niet op een forum.
Hoe het is veroorzaakt is zo complex dat je daar een aparte opleiding voor moet volgen om dat helemaal te snappen.. en vervolgens wordt de mening van de meesten altijd ingekleurd door de voorkeur die je hebt voor 1 van de partijen.. moslims in Nederland groeien op met antisemitisme dus daar hoef je weinig nuance van te verwachten. Veel Nederlanders neigen juist meer naar Israel. Vind het maar een grote zooi en denk niet dat het conflict ooit wordt opgelost. De houding van Israel vind ik vaak stuitend, maar de Palestijnen hebben een ongelofelijk gevoel voor drama en ondertussen kan ik al die filmpjes die op fb voorbij komen van arme kindertjes etc. niet meer luchten of zien. Beiden zijn verantwoordelijk voor dit alles.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:02 schreef Crip het volgende:
[..]
Hm. Leuk verhaal van 'de bevolking', en het zal echt wel meespelen, maar ik denk dat ze gewoon nog niet klaar zijn met de tunnels.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:58 schreef Nibb-it het volgende:
Israelis may not be ready for a cease-fire in Gaza. Jerusalem afraid of public scorn should it accept a truce with Hamas before achieving enough in Gaza fighting to justify IDF losses, continuous rocket fire.
The fighting in Gaza eased up slightly on Tuesday, and Israeli casualties were significantly lower than on Monday. As of Tuesday night, the Israel Defense Forces had uncovered 28 Hamas “attack tunnels,” almost half of which extended under the border fence into Israel. IDF officers say it will take another few days to render the tunnels unusable and around two weeks to destroy them completely. The army is preparing for both options, depending on what happens in the cease-fire talks. - http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/.premium-1.606711
Een groot deel van de discussie (ook hier) gaat over wie waar woonde of wie wat deed drie miljoen jaar geleden. Daar schiet je niets mee op.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:05 schreef Crip het volgende:
[..]
De feiten staan er. En die zullen er altijd blijven staan. Als het verleden al vergeten was dan hadden we nu geen oorlog dus nogal een vreemde opmerking.
Ze heeft wel gelijk hoor.. om het heden te begrijpen moet je de geschiedenis kennen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:08 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Een groot deel van de discussie (ook hier) gaat over wie waar woonde of wie wat deed drie miljoen jaar geleden. Daar schiet je niets mee op.
Hier ben ik gestopt met lezen. Onzin.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:06 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Hoe het is veroorzaakt is zo complex dat je daar een aparte opleiding voor moet volgen om dat helemaal te snappen.. en vervolgens wordt de mening van de meesten altijd ingekleurd door de voorkeur die je hebt voor 1 van de partijen.. moslims in Nederland groeien op met antisemitisme dus daar hoef je weinig nuance van te verwachten. Veel Nederlanders neigen juist meer naar Israel. Vind het maar een grote zooi en denk niet dat het conflict ooit wordt opgelost. De houding van Israel vind ik vaak stuitend, maar de Palestijnen hebben een ongelofelijk gevoel voor drama en ondertussen kan ik al die filmpjes die op fb voorbij komen van arme kindertjes etc. niet meer luchten of zien. Beiden zijn verantwoordelijk voor dit alles.
Precies, het zijn niet de mensen die er toen leefden die moeilijk lopen te doen. Dat zijn de mensen die er NU wonen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:08 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Een groot deel van de discussie (ook hier) gaat over wie waar woonde of wie wat deed drie miljoen jaar geleden. Daar schiet je niets mee op.
Je denkt er veel te luchtig over.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:08 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
wat is de uitzonderingquote:Op donderdag 24 juli 2014 23:05 schreef Karrs het volgende:
[..]
Sp3c, ik waardeer je bijdragen.
We zullen het er maar op houden dat de uitzondering de regel bevestigt.
Persoon X zegt dat hij begon. Persoon Y zegt dat zij begon.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:09 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ze heeft wel gelijk hoor.. om het heden te begrijpen moet je de geschiedenis kennen.
Jij bent zo te zien ook niet geheel vrij van selectief lezen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:10 schreef sp3c het volgende:
[..]
wat is de uitzondering
dat storend vuur alleen in de tweede wereldoorlog werd gebruikt?![]()
![]()
nee dat was gewoon een onzinnige opmerking en dat kun je best toegeven want die toon krijg je gewoon terug ...quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:11 schreef Karrs het volgende:
[..]
Jij bent zo te zien ook niet geheel vrij van selectief lezen.
Maar zullen we het er maar bij laten?
Dat laatste is onzin, maar ik heb veel allochtonen in mijn kennissenkring en ze brullen allemaal over zionisten en joden die moeten worden uitgeroeid. Zij zijn een dwarsdoorsnede van de allochtone bevolking vermoed ik.. Ze groeien op in een omgeving waarin het normaal is om Israël te haten. Daarom zijn de tranen voor Gaza ook krokodillentranen, over dode kindertjes in Syrië hoor je ze nooit.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:09 schreef Crip het volgende:
[..]
Hier ben ik gestopt met lezen. Onzin.
Alsof je zegt dat alle witte mensen opgroeien met haat voor donkeren.
Nou ja, je kan zeggen wat je wil, maar er zit een kern van waarheid in helaas. Het anti-semitisme noemen gaat ver, maar onder Turken en Marokkanen heerst een zeer anti-Joods sentiment.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:09 schreef Crip het volgende:
[..]
Hier ben ik gestopt met lezen. Onzin.
Alsof je zegt dat alle witte mensen opgroeien met haat voor donkeren.
Ik heb nooit Duitsers dood gewenst. Hoogstens de fiets van mijn opa terug.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:16 schreef sp3c het volgende:
zit er ook een beetje ingebakken lijkt me
bij ons zit er een licht anti Duits sentiment in want papa had een hekel aan Duitsers en opa schoot op Duitsers, als kind krijg je dat wel mee natuurlijk
Bijna alle moslims die ik ken praten altijd over Syrië, Gaza, Irak, Afrika overal waar onrecht word aangedaan. Maar je hebt er ook tussen zitten die alleen maar selectief voor 1 groep opkomen maar die vertegenwoordigen toch niet mijn mening en die van anderen?quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:13 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Dat laatste is onzin, maar ik heb veel allochtonen in mijn kennissenkring en ze brullen allemaal over zionisten en joden die moeten worden uitgeroeid. Zij zijn een dwarsdoorsnede van de allochtone bevolking vermoed ik.. Ze groeien op in een omgeving waarin het normaal is om Israël te haten. Daarom zijn de tranen voor Gaza ook krokodillentranen, over dode kindertjes in Syrië hoor je ze nooit.
Voor mij is er trouwens wel een groot verschil tussen Joden en Zionisten.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:13 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Nou ja, je kan zeggen wat je wil, maar er zit een kern van waarheid in helaas. Het anti-semitisme noemen gaat ver, maar onder Turken en Marokkanen heerst een zeer anti-Joods sentiment.
die oorlog is dan ook al 100 jaar afgelopen, reken maar dat je opa ze niet kon luchtenquote:Op donderdag 24 juli 2014 23:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ik heb nooit Duitsers dood gewenst. Hoogstens de fiets van mijn opa terug.
Volgens mij is het zo dat als je de oorsprong van een conflict kent, je dat conflict beter begrijpt. In 1948 is het eigenlijk al fout gegaan. Sindsdien is er zoveel gebeurd dat anno 2014 een oplossing niet meer mogelijk is denk ik. Ben er wel van overtuigd dat veel 'normale' Palestijnse burgers en Israeli's best vrede willen, maar dat het conflict wordt gegijzeld door een grote groep extremisten aan beide kanten. Ik zag de documentaire '5 broken camera's' Dan besef je dat de Israeli's gewoon doen wat ze willen, die willen gewoon geen vrede. Zelfde geldt voor Hamas. Tsja.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:11 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Persoon X zegt dat hij begon. Persoon Y zegt dat zij begon.
En dan?
Ach.. kennis komt met de jaren..quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:18 schreef clumsy_clown het volgende:
Net als dat Nederlands relatief pro-Israël opgevoed worden. Niet bewust, maar dat is wel de vibe die hangt, "want de Palestijnen moeten niet zo zeuren".
Het is ontzettend bizar om de mening van 15-jarigen te horen over het conflict.
Je zou het niet zeggen als je jouw posts ziet.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:20 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Ach.. kennis komt met de jaren..
.. hopelijk.
hehehequote:Op donderdag 24 juli 2014 23:21 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Je zou het niet zeggen als je jouw posts ziet.
Wat is eigelijk probeerde te zeggen is dat iedere partij een eigen perceptie van de geschiedenis heeft. Zowel de Palestijnen als de Israëli gebruiken (misbruiken) die geschiedenis ook graag voor eigen gewin.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:19 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Volgens mij is het zo dat als je de oorsprong van een conflict kent, je dat conflict beter begrijpt. In 1948 is het eigenlijk al fout gegaan. Sindsdien is er zoveel gebeurd dat anno 2014 een oplossing niet meer mogelijk is denk ik. Ben er wel van overtuigd dat veel 'normale' Palestijnse burgers en Israeli's best vrede willen, maar dat het conflict wordt gegijzeld door een grote groep extremisten aan beide kanten. Ik zag de documentaire '5 broken camera's' Dan besef je dat de Israeli's gewoon doen wat ze willen, die willen gewoon geen vrede. Zelfde geldt voor Hamas. Tsja.
Klopt wel.. het is ook altijd net of aan Joodse mensenlevens meer waarde wordt gehecht dan aan Palestijnse mensenlevens. Nederland heeft altijd een speciale band met Israël gehad, denk ook dat de link tussen het christendom en Israël belangrijk is. Veel Nederlanders en met name christenen kunnen nog steeds geen kwaad woord over Israël horen, terwijl als je je er een beetje in verdiept je kan zien wat een nare trekjes die lui hebben. En zonder hun suikeroompje Amerika waren ze allang van de kaart geveegd.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:18 schreef clumsy_clown het volgende:
Net als dat Nederlands relatief pro-Israël opgevoed worden. Niet bewust, maar dat is wel de vibe die hangt, "want de Palestijnen moeten niet zo zeuren".
nee hequote:Op donderdag 24 juli 2014 23:21 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Je zou het niet zeggen als je jouw posts ziet.
dat laatste is ook een fabeltje natuurlijkquote:Op donderdag 24 juli 2014 23:23 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Klopt wel.. het is ook altijd net of aan Joodse mensenlevens meer waarde wordt gehecht dan aan Palestijnse mensenlevens. Nederland heeft altijd een speciale band met Israël gehad, denk ook dat de link tussen het christendom en Israël belangrijk is. Veel Nederlanders en met name christenen kunnen nog steeds geen kwaad woord over Israël horen, terwijl als je je er een beetje in verdiept je kan zien wat een nare trekjes die lui hebben. En zonder hun suikeroompje Amerika waren ze allang van de kaart geveegd.
Kan wel kloppen ja.. als ik iets lees over het conflict dan kijk ik ook altijd meteen naar de auteur.. dan weet je hoe serieus je het kan nemen. Maar ik neem aan dat er ook wel objectieve schrijfsels zijn over het conflict.. heb me er nooit heel erg in verdiept verder.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:23 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Wat is eigelijk probeerde te zeggen is dat iedere partij een eigen perceptie van de geschiedenis heeft. Zowel de Palestijnen als de Israëli gebruiken (misbruiken) die geschiedenis ook graag voor eigen gewin.
Gevolg: een eindeloze wellus-nietus waar je niets mee opschiet.
Om te beginnen: het waarschuwen vooraf disculpeert niet. Je kan niet een raket in een woonwijk, op een bewoonde woning afschieten en er vervolgens je handen vanaf trekken als er onschuldige mensen zijn omgekomen. Zeker als blijkt dat de waarschuwing niet helpt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:55 schreef Karrs het volgende:
[..]
Och hou toch op. Die drogreden is me wat te populair de laatste tijd.
Ze bellen de mensen: 'erUIT. Je hebt 2 minuten.'
Dan is het echt niet zo dat ze naar links rennen en *bom* tegen die muur opbotsen; vervolgens omdraaien en de andere kant oprennen en *schlinng* in het prikkeldraad van de Egyptische afzetting hangen, zich loswerken en de andere kant oprennen en *PLONSS* in de Middellandse zee liggen.
Ja, dat klopt... maar wat ze eigenlijk accepteren, is dat de dood van die Palestijnse burgers (voorzover ze weten dat die er nog steeds zitten), minder erg is dan datgene wat ze beoogden te vernietigen, intact te laten. Dat is een afweging... en een die wij in Nederland héél lang niet hebben hoeven maken.
Het is niet alsof ze in de Gazastrook ongelimiteerde toegang hebben tot een wapenarsenaal of zelfs maar de middelen om precisieraketten te ontwikkelen. Wat ze hebben zijn grote vuurpijlen die ze in de richting van Israël schieten. Hoe gericht kunnen ze überhaupt richten op burgers?quote:Sorry, maar nee. (Voor de rest kan ik me aardig goed vinden in wat je zegt trouwens)
Wat ze proberen te doen, is burgers te raken. Wat ze NIET proberen te doen, is met primitieve middelen de aanvallen van Israël te beantwoorden. Dan waren de stellingen bij de muur, de controleposten, de militaire faciliteiten en andere zaken wel op de korrel genomen.
Niet met deze raketten, want die zijn puur voor terreur ontwikkeld, maar met de wapens die ze zouden hebben als dat hun doel was geweest. Mortieren, bommen, TOW-achtige raketten...
Maar die hebben ze niet; ze hebben terreurraketten. Net zoals ze tunnels hebben in plaats van schuilkelders. Snap je waar ik heen wil? Hamas en de terreurgroepen in Gaza zijn gewoon écht slecht nieuws. Voor iedereen.
Ik denk dat de vlieger van collateral damage niet meer opgaat wanneer je na tig raketten de balans opmaakt. Als uit die balans blijkt dat de collateral damage in een zodanige wanverhouding staat tot wat men beweert te willen bereiken, dan moet je je perspectief bijstellen. Doe je dat niet en volhard je in je methodes, dan verschuift het van collateral naar meegecalculeerd verlies.quote:Daarin kan ik wel meegaan. Alleen is het bij de ene partij het doel, bij de andere partij 'collateral damage'. En ik moet zeggen: een die voorkomen had kunnen worden, als de andere partij niet zo van de dood en de haat was geweest.
Omdat? (ben serieus benieuwd..)quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat laatste is ook een fabeltje natuurlijk
Amerika heeft Israel niet altijd zo stevig gesteund als nu, op het moment dat de Amerikanen ze laten vallen gaan ze naar de volgende suikeroomquote:
Zionisme is eigenlijk niets anders dan de wens voor een eigen Joodse staat.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:18 schreef Crip het volgende:
Voor mij is er trouwens wel een groot verschil tussen Joden en Zionisten.
Ik heb veel Joodse vrienden waar ik het goed mee kan hebben en die niets moeten hebben van Zionisten.
Ik vind dat het Zionisme gelijk staat aan terrorisme.
Het begon eigenlijk al toen de Mufti Hitler een handje hielp door ook in het Midden Oosten Joden te gaan vervolgen en te vermoorden. Daar ligt de oorsprong van de 'Zion' propaganda, ook Mein Kampf was een bestseller in het Midden Oosten. Heel veel enge clubjes in het Midden Oosten, zoals het Moslim broederschap en Saddam's Baath Partij zijn eigenlijk ongeveer gelijk fascistisch georganiseerd als de Nazi's destijds met een scherp religieus randje.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:19 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Volgens mij is het zo dat als je de oorsprong van een conflict kent, je dat conflict beter begrijpt. In 1948 is het eigenlijk al fout gegaan. Sindsdien is er zoveel gebeurd dat anno 2014 een oplossing niet meer mogelijk is denk ik. Ben er wel van overtuigd dat veel 'normale' Palestijnse burgers en Israeli's best vrede willen, maar dat het conflict wordt gegijzeld door een grote groep extremisten aan beide kanten. Ik zag de documentaire '5 broken camera's' Dan besef je dat de Israeli's gewoon doen wat ze willen, die willen gewoon geen vrede. Zelfde geldt voor Hamas. Tsja.
Als er doelbewust onschuldige mensen worden gedood, en dat is in dit conflict niet het geval.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:31 schreef Clashy het volgende:
[..]
En wanneer is wèl sprake van genocide volgens jou?
Oh, en jij wilt mij vertellen dat Israël niet doelbewust onschuldige mensen vermoordt?quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:51 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Als er doelbewust onschuldige mensen worden gedood, en dat is in dit conflict niet het geval.
Denk aan een Sebrenica..
Misschien moet je de defenitie van genocide en oorlog eens opzoeken.
Ik hoop dat het dan wel duidelijk is voor je.
Wel degelijk. Er komen bij veel aanvallen onschuldige burgers om.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:51 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Als er doelbewust onschuldige mensen worden gedood, en dat is in dit conflict niet het geval.
Het zijn oorlogslachtoffers die te betreuren zijn, maar van genocide is geen sprake. Als de Israeli's huis aan huis alle Palestijnen doodschieten of een atoombom over de muur kieperen is er sprake van genocide.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:54 schreef Clashy het volgende:
[..]
Oh, en jij wilt mij vertellen dat Israël niet doelbewust onschuldige mensen vermoordt?
Moord en ongelukkig slachtoffer zijn is een groot verschil.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:54 schreef Clashy het volgende:
[..]
Oh, en jij wilt mij vertellen dat Israël niet doelbewust onschuldige mensen vermoordt?
Dat is dieptriest, maar dat betekend niet dat het automatisch genocide is.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wel degelijk. Er komen bij veel aanvallen onschuldige burgers om.
De eerste keer kan je nog spreken van een ongelukkig slachtoffer. Als je daarna doorgaat met de beschietingen, dan neem je dat bewust mee in de afweging. Daarna is er geen sprake meer van ongelukkige slachtoffers. Daarna is het bedoeld.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:11 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Moord en ongelukkig slachtoffer zijn is een groot verschil.
Sorry maar dat geloof ik niet, Israel vermoord niet moedwillig Palestijnse burgers.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
De eerste keer kan je nog spreken van een ongelukkig slachtoffer. Als je daarna doorgaat met de beschietingen, dan neem je dat bewust mee in de afweging. Daarna is er geen sprake meer van ongelukkige slachtoffers. Daarna is het bedoeld.
Natuurlijk gebeurt het moedwillig. Ze drukken niet per ongeluk op een knop waardoor er een verdwaalde bom in een woonwijk terecht komt. Ze richten en schieten.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:16 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Sorry maar dat geloof ik niet, Israel vermoord niet moedwillig Palestijnse burgers.
Dat er Israelische mensen zijn die er niks om geven geloof ik absoluut, maar dat is bij de Palestijnen / Hamas niet anders.
En er wordt ook geen genocide gepleegd waar een aantal mensen continue mee aan komen zetten.
Was jij erbij dan ?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:18 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Natuurlijk gebeurt het moedwillig. Ze drukken niet per ongeluk op een knop waardoor er een verdwaalde bom in een woonwijk terecht komt. Ze richten en schieten.
Dat is echt dieptriest, kinderen worden gewoon helemaal gek gemaakt en staan met een ISIS vlag te zwaaien, dan ben je als ouder echt niet goed snik.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:19 schreef Smoofie het volgende:
Die ISIS demonstratie in Den Haag. Dat ze dat toelaten .
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:19 schreef Smoofie het volgende:
Die ISIS demonstratie in Den Haag. Dat ze dat toelaten .
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:26 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Dat is echt dieptriest, kinderen worden gewoon helemaal gek gemaakt en staan met een ISIS vlag te zwaaien, dan ben je als ouder echt niet goed snik.
Keihard aanpakken die lui.
https://twitter.com/ahmed(...)9521&tw_p=tweetembedquote:Onacceptabel Journalisten bedreigen en racistische uitingen zijn strafbaar. Ook als het tijdens demonstratie gebeurt. Opsporen die hufters!
Je link werkt nietquote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
[..]
https://twitter.com/ahmed(...)9521&tw_p=tweetembed
Dat zou voor Israël zelfmoord betekenen. Doen ze niet dus.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:21 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Was jij erbij dan ?
Als Israel genocide wil plegen wat ik hier een hoop mensen hoor zeggen, hadden ze dat allang gedaan, want die middelen hebben ze dus.
Komt overeen met rapporten van Nederlandse soldaten die onder VN-vlag daar gediend hebben. Van Israeli's die met trekkers heen en weer gingen ploegen voor de frontposities van Syriërs. Van Israeli's die de lichamen van Palestijnse tegenstanders van boobytraps voorzagen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 02:39 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Geen idee. Valt niet op te maken uit het artikel, dus denk het niet, maar er staat wel bij de reacties
[..]
Het gaat dus vooral om het soort zieke machtsspelletjes die gasten spelen met Palestijnse burgers. Dat blijkt trouwens ook wel uit honderden clips op youtube met beelden van grenscontroles, en 'confessions' van ex-soldaten die zich nu kapot schamen voor hun gedrag en vertellen wat ze op hun geweten hebben...
Jawel. Maar Ahmed Marcouch twitterde dat. In tegenstelling tot de burgemeester van Den Haag heeft hij wel een goed beeld van wat er tijdens die demonstratie is gebeurt.quote:
Ahmed Marcouch is een trieste populist..quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jawel. Maar Ahmed Marcouch twitterde dat. In tegenstelling tot de burgemeester van Den Haag heeft hij wel een goed beeld van wat er tijdens die demonstratie is gebeurt.
Niemand daar in de omgeving maakt de kachel met die gasten aan.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zou voor Israël zelfmoord betekenen. Doen ze niet dus.
Dat is wel vreemd dan: een van de argumenten om geen bouwmaterialen naar Gaza door te laten is nou juist, dat Hamas daar schuilplaatsen van kan bouwen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 06:55 schreef Karrs het volgende:
[..]
Sowieso al het bouwmateriaal waar ze ook schuilkelders van hadden moeten bouwen.
Om maar even aan te geven wie ook alweer niets om burgers geeft.
Sancties zouden er in zo'n geval hoogstwaarschijnlijk (je weet het nooit) wel komen. Zo iets kan niet geaccepteerd worden.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:38 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Niemand daar in de omgeving maakt de kachel met die gasten aan.
Met GPS. Hartstikke modern!quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:18 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Natuurlijk gebeurt het moedwillig. Ze drukken niet per ongeluk op een knop waardoor er een verdwaalde bom in een woonwijk terecht komt. Ze richten en schieten.
Dat was wel de wens en belofte van een aantal deelnemers aldaar.quote:
Dus?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat was wel de wens en belofte van een aantal deelnemers aldaar.
Ah, en joodse kinderen die raketten beschrijven met Groeten uit Israel?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:26 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Dat is echt dieptriest, kinderen worden gewoon helemaal gek gemaakt en staan met een ISIS vlag te zwaaien, dan ben je als ouder echt niet goed snik.
Keihard aanpakken die lui.
Jij denkt verder dat het toeval is dat de Christenunie Kamervragen over het gebeuren gaat stellen?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus?
Er zijn altijd debielen, dat is nu eenmaal zo.
Dat rechtvaardigd niet wat er hier gebeurd, dit gedrag is in Nederland onacceptabel.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ah, en joodse kinderen die raketten beschrijven met Groeten uit Israel?
Zijn die ouders beter snik?
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jij denkt verder dat het toeval is dat de Christenunie Kamervragen over het gebeuren gaat stellen?
Het zijn Christenen en dus willen ze zoveel mogelijk ophef over Palestijnen zaaien zeker?quote:
Nee, maar het is wel een partij van "we zijn voor vrijheid van meningsuiting, tenzij wij de mening niet leuk vinden"..quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het zijn Christenen en dus willen ze zoveel mogelijk ophef over Palestijnen zaaien zeker?
Geloof je dat echt? wij (het westen) hebben al die tijd Israël gesteund..quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:48 schreef IsaacCuenca het volgende:
Best wel een interessant filmpje.
Als zelfs in de UK meer steun komt aan Palestina, kan er nog wel eens wat veranderen
Dat kunnen we niet ontkennen nee, zeg niks over de kerk want dan is het gods lastering.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel een partij van "we zijn voor vrijheid van meningsuiting, tenzij wij de mening niet leuk vinden"..
Dat weet ik uiteraard, maar kijk het filmpje.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Geloof je dat echt? wij (het westen) hebben al die tijd Israël gesteund..
Waarom zou dat nu veranderen? Het kan hoogstens veranderen als wij niets meer aan israel hebben.
Dit is precies het probleem: denk jij nu echt dat dat oogkleppen zijn?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:53 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Dat weet ik uiteraard, maar kijk het filmpje.
En waarom zou het veranderen? Misschien dat ze de oogkleppen (die hard om het hoofd zitten) eindelijk eens af doen. Van de USA verwacht ik niks, maar bepaalde landen in EU.. misschien.
Mwa, ik weet het niet. Dit huidige offensief heeft toch wel weer bepaalde dingen geïllustreerd.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit is precies het probleem: denk jij nu echt dat dat oogkleppen zijn?
Jij denkt dat wij (het westen) niet weten dat israel de bezetter is? Natuurlijk weten wij dat wel.
Kom op he, het gaat allemaal om belangen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:57 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Mwa, ik weet het niet. Dit huidige offensief heeft toch wel weer bepaalde dingen geïllustreerd.
Als je bezetting steunt, heb je oogkleppen op, in de zin van dat je niet wilt zien wat er echt gebeurd. Niet zo zeer of je niet weet wat er aan de hand is.
360 graden draaien?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kom op he, het gaat allemaal om belangen.
Money, money en nog eens money. Ook onze timmerfrans en die mafkees van een Rutte weten de echte waarheid, toch kunnen ze 360 graden draaien als het om belangen gaat.
Ja, in Nederland wel.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:45 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Dat rechtvaardigdt niet wat er hier gebeurdt, dit gedrag is in Nederland onacceptabel.
Dat kinderen raketten beschrijven is gestoord.
Dat is onzin, lees eens iets over de geschiedenis van dat gebied. Ottomaanse rijk, Brits mandaatgebied, onbewoonde woestijn etcquote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit is precies het probleem: denk jij nu echt dat dat oogkleppen zijn?
Jij denkt dat wij (het westen) niet weten dat israel de bezetter is? Natuurlijk weten wij dat wel.
Ik heb die foto gezien, te ziek voor woorden, wat moet er van hen later terrecht komen ?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En gestoord? Heel vrolijk lachende, lieve meisjes, met twee staartjes in het haar. Als pedofiel zou je er zo verliefd op worden. Met viltstift teksten als: "Liefde uit Israel" of woorden van gelijke strekking.
Foto geplaatst door Yo-Ling, een paar draadjes geleden. Maar ze zwerven wel rond op internet, trots op de vaderlandslievendheid van die kinderen.
Gestoord, inderdaad.
Ach, ze gaan gewoon nog meer Palestijns gebied bezetten en ons, zoetgevooisd en glimlachend, uitleggen dat ze daar gewoon het volste recht toe hebben. Of nee, dat niet eens. De term het volste recht suggereert al een soort van ander recht, maar dat bestaat natuurlijk niet. Ze doen het gewoon, dat is de natuurlijke orde der dingen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:11 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Ik heb die foto gezien, te ziek voor woorden, wat moet er van hen later terrecht komen ?
Die haat is eng.
Ik ben blij dat ik hier woon en niet daar kan ik je melden.
Wat is onzin? dat israel de bezetter is?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:11 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Dat is onzin, lees eens iets over de geschiedenis van dat gebied. Ottomaanse rijk, Brits mandaatgebied, onbewoonde woestijn etc
Maar goed, Israel is zo langzamerhand wel akelig veel doden aan het veroorzaken.
Dat hangt er vanaf wie je historisch gezien ziet als eigenaar van dat gebied, dat is nogal discutabel.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is onzin? dat israel de bezetter is?
Natuurlijk bezet Israel wel, dat kun je niet ontkennen.
De joden hebben er 2000 jaar lang niet in grote getale geleefd.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:20 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf wie je historisch gezien ziet als eigenaar van dat gebied, dat is nogal discutabel.
Het is niet zo dat er al eeuwen Palestijnen woonden, slechts wat nomaden trokken daar rond.
Oorspronkelijk komen we allemaal van Afrika, laten we gezellig Afrika bezetten.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:20 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf wie je historisch gezien ziet als eigenaar van dat gebied, dat is nogal discutabel.
Het is niet zo dat er al eeuwen Palestijnen woonden, slechts wat nomaden trokken daar rond.
Grappig wel in dit licht.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:20 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Er hebben regelmatig vrij veel joden geleefd, net als veel andere volkeren. Maar uiteindelijk was het voornamelijk onbewoond gebied en veel woestijn. Door de eeuwen heen hebben allerlei volkeren gemeend aanspraak te moeten maken op het gebied dat nu ongeveer Israël is.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:24 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
De joden hebben er 2000 jaar lang niet in grote getale geleefd.
Voor de 'antieke' joden er leefden, leefden er de inwoners van het land van Kanaan, die op brute wijze zijn uitgemoord door de joden.
Ja met zulke domme opmerkingen kun je ook geen discussie voeren.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oorspronkelijk komen we allemaal van Afrika, laten we gezellig Afrika bezetten.
Biertje erbij..
Dat is geen domme opmerking, dat is gewoon een beetje speels spelen met datgene wat jij post.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:30 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Er hebben regelmatig vrij veel joden geleefd, net als veel andere volkeren. Maar uiteindelijk was het voornamelijk onbewoond gebied en veel woestijn. Door de eeuwen heen hebben allerlei volkeren gemeend aanspraak te moeten maken op het gebied dat nu ongeveer Israël is.
[..]
Ja met zulke domme opmerkingen kun je ook geen discussie voeren.
Dat is nou een goed voorbeeld van een eeuwig welles niets spelletje. Kern van de eindeloze ellende is dat een groot deel van de joden en moslims elkaar nooit zullen verdragen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Grappig wel in dit licht.
Ik zag een documentaire, waarin een Arabische hooglerares aan het woord kwam, die door joden uit haar villa in Jeruzalem was verdreven. Die verdrijvende joodse familie was verjaagd uit een woning in Libië of zo en beriep zich op een oneerlijke verjaging. Waarop de Arabische historica riposteerde: "Jawel, dat is wel oneerlijk. Maar laten zij dat rechtzetten op hun eigen plaats en niet mij onrechtmatig verdrijven!"
Lijkt me leuk: met 9 miljard zijn we inmiddels, geloof ik. Allemaal naar Ethiopië. En dan maar hopen dat iemand ons vliegtuigen met voedsel en medicijnen zal sturen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oorspronkelijk komen we allemaal van Afrika, laten we gezellig Afrika bezetten.
Biertje erbij..
Oke als je het zo bekijkt heb je best een punt, maar het is gewoon te simpel om Israël als een bezetter te zien wat betreft de laatste eeuwen. In de hele Gazastrook woonden nog geen honderdduizend mensen een eeuw geleden.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is geen domme opmerking, dat is gewoon een beetje speels spelen met datgene wat jij post.
Oorspronkelijk komen we allemaal van Afrika, maar daarom zou het toch nog niet oke zijn om nu met een grote groep Afrika te bezetten? en de mensen die er nu wonen te onderdrukken?
Uiteraard wel de Ethiopiërs van nu flink onderdrukken he.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Lijkt me leuk: met 9 miljard zijn we inmiddels, geloof ik. Allemaal naar Ethiopië. En dan maar hopen dat iemand ons vliegtuigen met voedsel en medicijnen zal sturen.
'laatste eeuwen'quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:33 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Oke als je het zo bekijkt heb je best een punt, maar het is gewoon te simpel om Israël als een bezetter te zien wat betreft de laatste eeuwen. In de hele Gazastrook woonden nog geen honderdduizend mensen een eeuw geleden.
Israël is NU wel degelijk de bezetter. En hoezo laatste eeuwen inderdaad?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:33 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Oke als je het zo bekijkt heb je best een punt, maar het is gewoon te simpel om Israël als een bezetter te zien wat betreft de laatste eeuwen. In de hele Gazastrook woonden nog geen honderdduizend mensen een eeuw geleden.
Dat is geen eeuwig spelletje. Dat is een heel eindig spelletje.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:31 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Dat is nou een goed voorbeeld van een eeuwig welles niets spelletje. Kern van de eindeloze ellende is dat een groot deel van de joden en moslims elkaar nooit zullen verdragen.
quote:Palestinian Militants Say 8 Israeli Soldiers Killed in Gaza
Palestinian Militants Say 8 Israeli Soldiers Killed in Gaza
Three more Israeli soldiers were killed inside Gaza on Wednesday. Palestinian militants are now claiming to have killed another eight Israeli soldiers today, which would bring the Israel military toll to 40. Another soldier is missing, with Hamas claiming to have captured him and the Israeli military saying he died.
Israël heeft inderdaad te veel land opgeëist en de grenzen verlegd, maar het is niet zo dat het land afgepakt is van de Palestijnen.quote:
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:38 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Israël heeft inderdaad te veel land opgeëist en de grenzen verlegd, maar het is niet zo dat het land afgepakt is van de Palestijnen.
Het punt dat ik probeer te maken, is dat het land niet door Palestijnen bewoond werd. Er woonde geen hond en de Britten hadden het er voor het zeggen. En daarvoor de Ottomanen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Israël is NU wel degelijk de bezetter. En hoezo laatste eeuwen inderdaad?
Ze ontkennen dat zelf niet eens, ze gaan door met de nederbezettingen alsof het de normaalste zaak is.
Jawel, ondanks dat het brits mandaatgebied was destijds, waren de Palestijnen gewoon gevestigd op dat land. Ze hadden hun huizen, hun tuinen, hun schuren, hun leven, hun alles op dat gebied.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:38 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Israël heeft inderdaad te veel land opgeëist en de grenzen verlegd, maar het is niet zo dat het land afgepakt is van de Palestijnen.
Althans als je de afspraken bekijkt na de tweede wereldoorlog. Maar goed, als je reageert metquote:
Onzin, de Palestijnen woonde er wel gelijk.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:40 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Het punt dat ik probeer te maken, is dat het land niet door Palestijnen bewoond werd. Er woonde geen hond en de Britten hadden het er voor het zeggen. En daarvoor de Ottomanen.
Dat is inderdaad slecht gedaan door de beginnende staat Israël, wat dat betreft is de haat wel begrijpelijk.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:40 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Jawel, ondanks dat het brits mandaatgebied was destijds, waren de Palestijnen gewoon gevestigd op dat land. Ze hadden hun huizen, hun tuinen, hun schuren, hun leven, hun alles op dat gebied.
En dat werd collectief ontnomen.
Nederzettingen bedoel je neem ik aan, ja daar moeten ze mee stoppen. Volgens mij willen veel Israëli dat ook.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Onzin, de Palestijnen woonde er wel gelijk.
Maar historie is irrelevant, waar het omgaat is dat Israël nog steeds aan nederbezettingen doen.
Uiteraard willen veel mensen in Israel ook dat het stopt. Het zionisme is dan ook zeker niet het spreekbuis van alle mensen in israel, integendeel.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:46 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Nederzettingen bedoel je neem ik aan, ja daar moeten ze mee stoppen. Volgens mij willen veel Israëli dat ook.
Overigens was ik in maart nog in Israël en vond het een onsympathiek volk, maar dat is niet echt relevant in dit topic.
Nee, niet de laatste eeuwen. Pakweg sinds 1850 of zo begonnen zionisten Palestina binnen te stromen. Rond 1900 was het aandeel joden in Palestina opgelopen tot pakweg 5 %, ongeveer het aandeel moslims in Nederland nu.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:33 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Er woonde geen hond? Vanwaar dan die olijfgaarden? Gewoon vanzelf gegroeid zeker?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:40 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Het punt dat ik probeer te maken, is dat het land niet door Palestijnen bewoond werd. Er woonde geen hond en de Britten hadden het er voor het zeggen. En daarvoor de Ottomanen.
Te veel land opgeëist en grenzen verlegd, maar niet het land afgepakt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:38 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Klopt best allemaal, maar er was geen eenduidige Palestijnse staat op dat gebied.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:53 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, niet de laatste eeuwen. Pakweg sinds 1850 of zo begonnen zionisten Palestina binnen te stromen. Rond 1900 was het aandeel joden in Palestina opgelopen tot pakweg 5 %, ongeveer het aandeel moslims in Nederland nu.
Vanaf die tijd stroomden, ondanks verboden en tegenwerking, joden het gebied in, tot ze rond 1930 1/3 van de bevolking uitmaakten. Westerse en zeer doelgerichte joden, geen gewone joden zoals er al tijden lang in Palestina woonden.
Uiteraard leidde dat tot weerstand. Ter vergelijking: hier roept onze nationale rattenvanger nu, bij 5 % moslims, al op tot een kruistocht. Dat zal in Palestina van die tijd niet anders geweest zijn. Temeer daar de joden aanslagen pleegden, zoals het opblazen van een hotel of een treinstation.
Nou ja, ik heb ook helemaal geen zin om dat hele verhaal te herhalen.
Lees gewoon maar eens wat feiten na. Geen propaganda, maar feiten.
En als de feiten je niet bevallen, konden ze wel eens waar zijn.
Zoals een correspondent zei: "Als ik door zowel Israeli's als Palestijnen aangevallen word, heb ik waarschijnlijk gelijk!"
Ik bedoel de Gazastrook.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Er woonde geen hond? Vanwaar dan die olijfgaarden? Gewoon vanzelf gegroeid zeker?
En Jeruzalem was een spookstad?
Okee, okee!quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat was gewoon een onzinnige opmerking en dat kun je best toegeven want die toon krijg je gewoon terug ...
Zou het daar misschien oorlog zijn? Nederlandse kinderen zouden in een vergelijkbaar geval hetzelfde doen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ah, en joodse kinderen die raketten beschrijven met Groeten uit Israel?
Zijn die ouders beter snik?
Wie stopt er dan met het veroordelen van burgerslachtoffers?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:22 schreef Maanvis het volgende:
De dag dat we stoppen met het veroordelen van burgerslachtoffers veroorzaakt door Israël of Hamas is de dag waarop we zullen terugkijken als in wereldoorlog 3 ons hetzelfde gebeurt.
Nederlandse burgers zouden in een vergelijkbaar ook hetzelfde als Hamas doen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:03 schreef Karrs het volgende:
[..]
Zou het daar misschien oorlog zijn? Nederlandse kinderen zouden in een vergelijkbaar geval hetzelfde doen.
oa. Netanyahu.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:28 schreef Karrs het volgende:
[..]
Wie stopt er dan met het veroordelen van burgerslachtoffers?
Nee, dat denk ik niet. Nederlandse burgers zijn niet overwegend islamitisch en geweld verheerlijkend.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nederlandse burgers zouden in een vergelijkbaar ook hetzelfde als Hamas doen.
Zie zijn toespraken op TV waar ie geen verontschuldigingen aanbiedt.quote:
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zie zijn toespraken op TV waar ie geen verontschuldigingen aanbiedt.
Je hoeft ook niet islamitisch te zijn of geweld te verheerlijken om na jaren van onderdrukking op een punt te komen dat je geweld niet meer schuwt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:39 schreef Karrs het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. Nederlandse burgers zijn niet overwegend islamitisch en geweld verheerlijkend.
Ik doelde niet op het gebruik van geweld. Ik doelde op de doodscultuur die er heerst en op het terrorisme.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet islamitisch te zijn of geweld te verheerlijken om na jaren van onderdrukking op een punt te komen dat je geweld niet meer schuwt.
Kinderen die raketten tekenen valt ook gewoon onder de doodscultuur en de verheerlijking van geweld.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:45 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik doelde niet op het gebruik van geweld. Ik doelde op de doodscultuur die er heerst en op het terrorisme.
Nee.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:52 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Kinderen die raketten tekenen valt ook gewoon onder de doodscultuur en de verheerlijking van geweld.
Ik vraag me af of de mensen die hitler steunden later terugkeken op hunquote:
Hamas veroordeelt dit uiteraard, die criminelen gebruiken kinderen liever om raketten mee op te vangen.quote:The Majority of Israel's population is in range of missiles being fired from the Gaza strip by the Hamas terror organization.
The 'Save a child's heart' humanitarian project continues to treat children arriving from Gaza, who suffer from heart disease.
Every year, 150 children from Gaza and the West Bank are treated as part of this project.
"We're physicians, our job is to take care of people. The children who come here didn't do anybody any harm, They need our help and we will continue to help them." says a physician at Israel's Wolfson Hospital, which takes part in this program.
Godwin. Ok, nu word je zielig. Hou er nou maar mee op.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:02 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ik vraag me af of de mensen die hitler steunden later terugkeken op hunuit die tijd en er spijt van hadden.
Israël heeft aanzienlijk meer kinderen gedood dan Hamas.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:03 schreef waht het volgende:
[..]
Hamas veroordeelt dit uiteraard, die criminelen gebruiken kinderen liever om raketten mee op te vangen.
Je zou denken dat ze ooit genoeg krijgen van kindermoord, Hamas niet...
Hamas zou alle israelische kinderen in 1 keer doden moesten ze kunnen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:07 schreef Xa1pt het volgende:
Israël heeft aanzienlijk meer kinderen gedood dan Hamas.
Ja dat is het hele punt he dat Israël de kant van Nazi-Duitsland op gaat als het zo doorgaat!!!quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:04 schreef Karrs het volgende:
[..]
Godwin. Ok, nu word je zielig. Hou er nou maar mee op.
Wat een onzin zeg, alsof Israel te vergelijken is met Nazi Duitsland, jij hebt goed opgelet op school dat blijkt wel weer.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja dat is het hele punt he dat Israël de kant van Nazi-Duitsland op gaat als het zo doorgaat!!!
Aan godwin ontkom je dus niet.
Israel is nog +50 miljoen slachtoffers verwijderd van de status 'Nazi Duitsland'. Alleen in Nederland vielen er al 300.000 slachtoffers in WW2.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 11:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Ja dat is het hele punt he dat Israël de kant van Nazi-Duitsland op gaat als het zo doorgaat!!!
Aan godwin ontkom je dus niet.
Israël staat in categorie 5 van de genocide watch list!!!!!quote:Op vrijdag 25 juli 2014 12:37 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg, alsof Israel te vergelijken is met Nazi Duitsland, jij hebt goed opgelet op school dat blijkt wel weer.
Sommige dingen kun je niet zomaar zeggen, dit kan voor bepaalde mensen als kwetsend worden ervaren.
"Ja, maar de Palestijnen krijgen nog steeds babies, dus je mag die massa-moord geen genocide noemen!!!"quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Israël staat in categorie 5 van de genocide watch list!!!!!
http://www.theguardian.co(...)ycott-israel-sciencequote:Stephen Hawking's boycott hits Israel where it hurts: science
What really winds up Israel is that this rejection comes from a famous scientist, and it is science that drives its economy, prestige and military strength
Stephen Hawking's decision to boycott the Israeli president's conference has gone viral. Over 100,000 Facebook shares of the Guardian report at last count. Whatever the subsequent fuss, Hawking's letter is unequivocal. His refusal was made because of requests from Palestinian academics.
Witness the speed with which the pro-Israel lobby seized on Cambridge University's initial false claim that he had withdrawn on health grounds to denounce the boycott movement, and their embarrassment when within a few hours the university shamefacedly corrected itself. Hawking also made it clear that if he had gone he would have used the occasion to criticise Israel's policies towards the Palestinians.
While journalists named him "the poster boy of the academic boycott" and supporters of the boycott, divestment and sanctions (BDS) movement celebrated, Ha'aretz, the most progressive of the Israeli press, drew attention to the inflammatory language used by the conference organisers, who described themselves as "outraged" rather than that they "regretted" Hawking's decision.
That the world's most famous scientist had recognised the justice of the Palestinian cause is potentially a turning point for the BDS campaign. And that his stand was approved by a majority of two to one in the Guardian poll that followed his announcement shows just how far public opinion has turned against Israel's relentless land-grabbing and oppression.
Hawking's public refusal follows that of prominent singers, artists and writers, from Brian Eno to Mike Leigh, Alice Walker and Adrienne Rich, all of whom have publicly rejected invitations to perform in Israel. But what winds Israel up is the fact that this rejection is by a famous scientist and that science and technology drive its economy. Hawking's decision threatens to open a floodgate with more and more scientists coming to regard Israel as a pariah state. Its research ties with European and American scientists must be protected.
That Israel, a Middle East country, has managed to secure membership of the European Research Area and the many collaborative links with European labs underlines the importance of these links. When European parliamentarians challenged its membership on the grounds of Israel's numerous breaches of UN resolutions and of the European Human Rights conventions, the European Commission responded to the effect that research trumped human rights.
Israel's science and technology are not just a source of prestige and technological innovation, but underpin its military strength. It was an Israeli engineer who developed the drones that the US now employs in quantity. Israeli home-produced chemical weapons minimally match those of Syria, and Israeli universities amply supply the Israel Defence Forces with the sociological, psychological and technological methods it employs to suppress Palestinian protests against the occupation.
The complicity of Israeli academia in Israeli state policy is incontrovertible. However, this is the first time that a scientist of Hawking's status has taken so public a stand – and the hyperventilating response of the Jerusalem conference organisers (it is worth noting that the Hebrew University of Jerusalem, where the conference Hawking refused to attend was to be held, is built on illegally annexed Palestinian land) has only added to its public impact.
Lastly it has been the very public debates over the rights and wrongs of an academic boycott that have drawn attention to the subservience of the Israeli universities to the state. Until the boycott began internal critics were few and far between, and some of the sharpest such as Ilan Pappé were forced out. However, this subservience is beginning to yield. When in 2012 the education minister attempted to close the politics department at Ben Gurion on "academic grounds", it was immediately recognised as a political attack on one of the very few departments where academics were willing to name Israel as an apartheid state. Prof Gilad Haran from the Weizmann Institute launched a petition stating "We sense that academic freedom in Israel's higher education system is in severe danger." The department remains open – one small victory.
Hilary Rose is a feminist sociologist of science and emerita professor at Bradford University. Steven Rose is emeritus professor of neuroscience at the Open University. They recently co-authored Genes, Cells and Brains: the Promethean promises of the new biology, and were among the co-founders of BRICUP, the British Committee for the Universities of Palestine
Het conflict staat in categorie 5, niet Israel.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Israël staat in categorie 5 van de genocide watch list!!!!!
quote:5. POLARIZATION: Extremists drive the groups apart. Hate groups broadcast polarizing propaganda.
Laws may forbid intermarriage or social interaction. Extremist terrorism targets moderates, intimidating
and silencing the center. Moderates from the perpetrators’ own group are most able to stop genocide, so
are the first to be arrested and killed. Prevention may mean security protection for moderate leaders or
assistance to human rights groups. Assets of extremists may be seized, and visas for international travel
denied to them. Coups d’état by extremists should be opposed by international sanctions.
Nitsana Darshan-Leitner, director of Shurat HaDin – Israel Law Center, called Hawking’s boycott hypocritical.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:51 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
"Ja, maar de Palestijnen krijgen nog steeds babies, dus je mag die massa-moord geen genocide noemen!!!"
(!)
Anyway, Stephen Hawking neemt ook afstand van Israel, en boycot daar een congress, en geeft als reden aan het Gaza-conflict. maar goed. Hawking is natuurlijk ook maar gewoon een tokkie racist die ene hekel aan alle joden heeft. Je weet toch...!?
[..]
http://www.theguardian.co(...)ycott-israel-science
quote:“His whole computer-based communication system runs on a chip designed by Israel’s Intel team. I suggest that if he truly wants to pull out of Israel, he should also pull out his Intel Core i7 from his tablet.”
Lekker makkelijk roepen ook, dat soort dingenquote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:04 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nitsana Darshan-Leitner, director of Shurat HaDin – Israel Law Center, called Hawking’s boycott hypocritical.
[..]
Is het natuurlijk ook, maar een beetje cynisch is het wel.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:10 schreef HeatWave het volgende:
Lekker makkelijk roepen ook, dat soort dingen.
Ja Hamas staat er ook in.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 13:59 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Het conflict staat in categorie 5, niet Israel.
[..]
Nou ja, ik bedoelde van Hawking.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:12 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Is het natuurlijk ook, maar een beetje cynisch is het wel.
God wat hadden die weer graag gehoopt dat het IDF terug was gaan schieten. Dan hadden ze de wereld weer kunnen laten zien hoe 'onschuldige protesters' zouden neergeschoten.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:09 schreef Aloulou het volgende:
Laatste stand van zaken volgens Haaretz:
Two Palestinians were killed near Qalandiyahin the West Bank and over 200 wounded
10,000 protesters marched from Ramallah toward Jerusalem late on Thursday night
Israeli authorities say live fire was fired at IDF troops from with the crowd
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/1.607184
Hij zit in een wetenschappelijke adviesgroep die advies uitbrengt aan de amerikaanse overheid. Zo'n boycott kan dus ver reiken.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, ik bedoelde van Hawking.
IK boycot Israel!
Nou en?.
Tja, zo 'nou en?' vind jij het (uiteraard), maar de rest vand e wereld en ook Israel vinden het toch wel groot nieuws en een duidelijke statement tegen Israel.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, ik bedoelde van Hawking.
IK boycot Israel!
Nou en?.
Wat een drogreden.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:04 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Nitsana Darshan-Leitner, director of Shurat HaDin – Israel Law Center, called Hawking’s boycott hypocritical.
[..]
quote:To whom this may concern,
We, The League of Lone Soldiers, are a group of around 30 former lone soldiers who all came to Israel over the last years as part of the Machal program, coming from countries across the world such as the US, UK, France and others. This is a track in the army available to anyone who isn’t an Israeli citizen, it means serving 18 months in the IDF standing shoulder to shoulder with our brothers from Israel. Most of us served in combat units including all Infantry units such as Tzanchanim, Golani, Nachal, Givati and Kfir.
We are writing this letter to serve a purpose. When we heard the news of the IDF beginning Operation Protective Edge we opened a WhatsApp group with the aim of discussing how we can re-join the IDF and defend our country. We were all in unison that we didn’t join the IDF in order to serve 18 months and go back to our normal lives. Many of our units are still in active duty. We found it impossible to be in a situation where our “brothers” are fighting and defending our country and we are not there with them. Many of us called in every favour possible in order to try and re-join, however we were met with rejections across the board.
We sit at home helpless, reading the news about each soldier who has been injured or killed and each one is like a bullet piercing our hearts. Most of the soldiers who have been killed have been known personally by at least one of us.
A few of us decided enough was enough and we were going to push our way back. We went to the Tel Hashomer base and stood outside for hours on end waiting to be let in. The soldiers at the main gate of the base kept asking us what we were doing there. Our answer remained the same each time. We are here from all over the world to go back to the army and defend our country. The reaction from each soldier who asked us was the same, are you crazy? they asked us, so many Israelis want to get away from the army and you crazy people not only volunteered to join in the first place, you want to go back now?
After many long hours under the burning Tel Aviv sun, we managed to get a high ranking officer who happened to pass by us to listen to our story and he brought us into the base. However our happiness was short lived. We were told unequivocally by the Reserve Office that there was no way we could go back.
Morale unbroken we decided to take a few days and see what we could come up with to get our wish. Yesterday we, as well as most of the world read a Ynet article on 50 soldiers who refused to answer the call of the country they were born and lived in to go back for reserves after disobeying the Tzav 8 (the IDF order calling reservists back for duty). We were in shock, the immediate reaction of everyone on the group was why waste the Tzav 8 on them? Here we are waiting and ready, bags ready to go back to the army. We decided to write this open letter and send it to whoever will listen.
We, the Lone Soldier family of the IDF, while we mourn the loss of all our brothers throughout the IDF, especially the heart-breaking losses of our friends, Max Steinberg z”l, Shawn Carmeli z”l and Jordan Bensimol z”l. 3 lone soldiers, heroes, who fell while defending this land, this safe zone for Jews across the world.
We will not back down, we will not sit quietly in the corner. We want to go back to our boys in the field. Please share this letter on your Facebook so it reaches as many people as possible and opens the ears of those who need to hear about it.
Ynetnews.com
... Tja, dit soort figuren (net als Israelische reserves), daar doet het westen niet moeilijk over, terwijl ze staatsterreur tegen onschuldige burgers steunen (en actief willen meedoen), maar wel al maanden de discussie over Syriëstrijders... (!)quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:29 schreef Aloulou het volgende:
Over Lone Soldiers gesproken (niet-Israeliers die zich aansluiten bij het IDF), hier 30 man die een open brief schrijven om terug te mogen en het Gaza-offensief te joinen nadat ze zagen dat aantal dagen geleden 50 Israeliers weigerden om opgeroepen te worden als reservisten:
[..]
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 14:58 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
... Tja, dit soort figuren (net als Israelische reserves), daar doet het westen niet moeilijk over, terwijl ze staatsterreur tegen onschuldige burgers steunen (en actief willen meedoen), maar wel al maanden de discussie over Syriëstrijders... (!)
Hufters.
quote:The talk by Eran Efrati was filmed in Denver, Colorado on March 3, 2014 as part of The Soldier and the Refusenik U.S. tour with Maya Wind. Eran talk about his experiences in the IDF and then more broadly discusses Israel, its relationship to the U.S. and the global expansion of militarism.
Eran Efrati, 28, was born and raised in Jerusalem. After graduating high school he enlisted in the IDF, where he served as a combat soldier and company sergeant in Battalion 50 of the Nachal Division. He spent most of his service in Hebron and throughout the West Bank. In 2009, he was discharged and joined Breaking the Silence, an organization of veteran Israeli soldiers working to raise awareness about the daily reality in the Occupied Territories. He worked as the chief investigator of the organization, collecting testimonies from IDF soldiers about their activities. He also guided political tours and to the West Bank and worked to educate Israeli youth about the reality of being a soldier in an occupying army. His collected testimonies appear in the booklet Operation Cast Lead and their most recent release Our Harsh Logic. Since leaving Breaking the Silence, his investigative reports appeared in The New York Times, The Washington Post and The Guardian. Today he is active with the Israeli groups Anarchists Against the Wall and Boycott from Within.
Key points from this lecture
- There is a heavy indoctrination in Israel, from an early age in schools, which uses the holocaust to create paranoia and fear against the enemy
- Israeli soldiers are trained intensively for a war, whilst their actual military duties are to subdue and control Palestinians
- Israeli soldiers routinely humiliate, intimidate, arrest, beat and kill civilian Palestinians to protect illegal Jewish settlers in occupied territories
- Many Israeli soldiers are aware what they are doing is wrong, but have no way out and feel pressured to continue
- Palestinians who require medical attention, have to go through military checkpoints to do this they require permits
They give these permits to lawyers of Doctors without borders and then prevent them from going to the West Bank meaning Palestinians do not receive permits
- Israel uses a clever process to cover itself legally to the world
- During Operation Cast Lead, Israeli soldiers were traumatised and confused the atrocities they saw in Gaza
Israel would bomb civilian areas to clear the way for Israeli ground forces, use tank shells, air-strikes and illegal white phosphorus
- When wanting to speak out, via the Breaking the Silence Campaign the Haaretz newspaper refused to publish soldier testimonies after pressure by IDF Spokesman
Breaking the Silence campaign itself was censored by the IDF Spokesman
All media in Israel has to go through the IDF censorship
- The Israeli government and military make a lot of money by selling its weapons to other repressive regimes around the world,
Israel tries and tests its weapons on Palestinians this is not (just) an occupation this is a laboratory for Israeli military weapons
- Israel uses undercover units in the occupied territories to start riots, and then justify the use of weapons against Palestinian protesters
- All police departments in the US are trained by the Israeli military and are taught the same brutal tactics used against Palestinians
US police departments have already used such tactics in suppressing protests in the US, such as the Occupy movement
- Hit Israel where it hurts the most, boycott Israel
Everybody knows, the apartheid regime will stop. The question is how fast, and how many people are going to die until it will happen?
Ramallah ligt niet in Gaza, dropstaaf.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:01 schreef J0kkebr0k het volgende:
Vandaag was er een Hamas demonstratie in Ramallah. Ik vroeg me meteen af waar dat precisiebombardement nu bleef.
[ afbeelding ]
Ach dit was net nog actueel in dit topic:quote:
Is dat boeiend dan, peenvogel?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:10 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ramallah ligt niet in Gaza, dropstaaf.
Eerst Gaza vernietigen, en over een poosje is ongetwijfeld Ramallah aan de beurt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Is dat boeiend dan, peenvogel?
Israël wil Hamas uitroeien. Waarom zou dat zich dan moeten beperken tot Gaza?
Waarom zouden ze zich moeten beperken tot Hamas?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
Israël wil Hamas uitroeien. Waarom zou dat zich dan moeten beperken tot Gaza?
Overigens 3 Palestijnse doden in de Westbank gisteren na ook een incident met een kolonist in Nablus die uit zelfverdediging handelde:quote:Fatah and other Palestinian factions declare 'day of rage'
Following the death of two demonstrators during Thursday’s march from Ramallah to Qalandiyah, Fatah and the other Palestinian factions have declared a “day of rage in support of bleeding, besieged Gaza” and called for continuing popular protests throughout the West Bank.
Processions are expected to depart from numerous mosques at the end of Friday prayer services, with the principal demonstrations slated for Ramallah, Qalandiyah and the Temple Mount in Jerusalem.
Hamas spokesmen both in the Gaza Strip and outside it urged Palestinians to turn out en masse and launch a new intifada against Israel. Fawzi Barhoum, the organization’s spokesman in Gaza, and Izzat Risheq, a member of Hamas’ political bureau, both termed this an opportunity for the Palestinian people “to set the territory on fire and come out against the occupation, in support of the Palestinian people in the Gaza Strip.”
http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/.premium-1.607223
quote:Three Palestinians were shot dead in the occupied West Bank Friday in separate incidents involving both the Israeli army and a civilian who appeared to be a Jewish settler, medics and witnesses said.
Witnesses said one man was shot dead by an apparent settler near the city of Nablus, with another killed shortly after during clashes with the military. A third Palestinian was killed in Beit Ummar near the flashpoint city of Hebron, medics said.
The Israeli army had no immediate comment on the violence that coincided with rising tensions tied to the bloody, 18-day-old conflict between Israel and Palestinian militants in the nearby Gaza Strip.
Waarom niet?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:24 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Waarom zouden ze zich moeten beperken tot Hamas?
Dat vind ik dus schofteriger van Israel dan wat er gebeurt in Gaza, ook al is daar meer leed.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:25 schreef Aloulou het volgende:
Overigens 3 Palestijnse doden in de Westbank gisteren na ook een incident met een kolonist in Nablus die uit zelfverdediging handelde:
We verliezen!quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:25 schreef Aloulou het volgende:
3e intifadah op komst?
[..]
Overigens 3 Palestijnse doden in de Westbank gisteren na ook een incident met een kolonist in Nablus die uit zelfverdediging handelde:
[..]
De Palestijnen verliezen?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:29 schreef HeatWave het volgende:
We verliezen!
Snel, nu alles en iedereen laten opblazen, dat zal ze leren!
Nu al zo'n 800 man ja, gaat hard.quote:
Uiteraard, zulke dingen moet je vieren.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:33 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Bij 1000 doden geef je een feestje, toch...?
Da's waar, alleen gaat het het probleem met Hamas niet oplossen in de gazastrook.quote:
Nou ja, dat is niet zeker, maar waarschijnlijk niet helaas nee. Maar niets doen is geen optie met honderden raketten per week op je dak. Zo'n schild is niet 100% en kost elke dag bakken met geld.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:37 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Da's waar, alleen gaat het het probleem met Hamas niet oplossen in de gazastrook.
Het is wel zeker gezien de vele eerdere offensieven en dat Hamas er nog steeds zit en vergeleken bij vroeger militair gezien sterker is geworden.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:38 schreef HeatWave het volgende:
Nou ja, dat is niet zeker, maar waarschijnlijk niet helaas nee.
Hamas wilt wel een 10-jarig staakt het vuren met ook een voorstel voor een rol van de internationale gemeenschap. Je zou zeggen dat daar dan over onderhandelt kan worden in samenwerking met partners die beide partijen redelijk vertrouwen om het probleem voorlopig te op te lossen van raketten naar Israel?quote:Maar niets doen is geen optie met honderden raketten per week op je dak. Zo'n schild is niet 100% en kost elke dag bakken met geld.
Mwah, sterker, maar niet opgewassen tegen het IDF denk ik, als die echt full killzone gaanquote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:41 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Het is wel zeker gezien de vele eerdere offensieven en dat Hamas er nog steeds zit en vergeleken bij vroeger militair gezien sterker is geworden.
[..]
Hamas wilt wel een 10-jarig staakt het vuren met ook een voorstel voor een rol van de internationale gemeenschap. Je zou zeggen dat daar dan over onderhandelt kan worden in samenwerking met partners die beide partijen redelijk vertrouwen om het probleem voorlopig te op te lossen van raketten naar Israel?
Ik mag hopen dat je daarmee Israel bedoelde...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:43 schreef Janneke141 het volgende:
Een terroristische organisatie heeft helemaal geen belang bij een (langdurig) staakt-het-vuren.
NeeHee, er zijn nou eenmaal mensen Pro-Israel, deal with it.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:44 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat je daarmee Israel bedoelde...
Dat ik Hamas schaar onder de terroristische organisaties maakt me niet meteen Pro-Israel, dank u. Er zijn ook mensen die genuanceerder tegen dit verhaal aankijken dan als een blind paard één kant als de good guys zien.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
NeeHee, er zijn nou eenmaal mensen Pro-Israel, deal with it.
Dan nog was hij bezig met even te bepalen wat iemand moet vinden.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat ik Hamas schaar onder de terroristische organisaties maakt me niet meteen Pro-Israel, dank u. Er zijn ook mensen die genuanceerder tegen dit verhaal aankijken dan als een blind paard één kant als de good guys zien.
... maar Israel is een grotere terroristische organisatie dan Hamas...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:45 schreef HeatWave het volgende:
[..]
NeeHee, er zijn nou eenmaal mensen Pro-Israel, deal with it.
Dat zou Hamas juist nog meer in de kaart spelen en Israel's superioriteit verzwakken. Liever in een klein strookje met 1,8 miljoen mensen een guerillaoorlog van huis tot huis uitvoeren waarbij Israel lang als bezettende macht blijft in een vijand gebied waar de lokale bevolking met de eigen verzetshelden samenspant. En ook internationaal in de publieke opinie is Israel dan weer de grote misdadiger, nog een pluspunt voor Hamas.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:44 schreef HeatWave het volgende:
Mwah, sterker, maar niet opgewassen tegen het IDF denk ik, als die echt full killzone gaan.
Ze zijn niet door de Egyptenaren geraadpleegd en kwamen pas op de hoogte van het voorstel via de media. Egypte wilde juist hun eigen positie snel versterken als "onderhandelaar" voordat die rol naar Qatar en Turkije ging. Vervolgens heeft Hamas een voorstel gedaan van een 10-jarig staakt het vuren.quote:Ze hebben pas nog een staakt het vuren geweigerd, dus ik hecht er niet zoveel waarde aan eerlijk gezegd.
...in JOUW ogen...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:48 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
... maar Israel is een grotere terroristische organisatie dan Hamas...
Anyway...
[ afbeelding ]
Volgens mij terreur het bewust doden van onschuldige burgers, meestal met het doel een statement te maken. Dat is wat Israel doet. Dat is terreur. TERREUR.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:48 schreef HeatWave het volgende:
[..]
...in JOUW ogen...
Dat deel vergeet je even.
Nee, dat doet hamas.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:51 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Volgens mij terreur het bewust doden van onschuldige burgers, meestal met het doel een statement te maken. Dat is wat Israel doet. Dat is terreur. TERREUR.
Volgens mij haal je Hamas en Israël door elkaar?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:51 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Volgens mij terreur het bewust doden van onschuldige burgers, meestal met het doel een statement te maken. Dat is wat Israel doet. Dat is terreur. TERREUR.
Nee, dat doet Israel. Overduidelijk. Voor de hele wereld zichtbaar, iedere dag op het nieuws.quote:
Volgens mij volg jij het nieuws zeer selectief.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:52 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Volgens mij haal je Hamas en Israël door elkaar?
Je kijkt alleen naar de gevolgen, dat snap ik wel, dat is simpel. Maar wat voor voordeel heeft Israel bij het doden van onschuldige burgers? En wat is het voordeel voor Hamas?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:51 schreef Yi-Long het volgende:
Islam and evolutionquote:
Klopt, maar dat is niet het doel van Hamas. Middel is gewapend verzet tegen de bezetter, als dat betekent dat er doden vallen waaronder onschuldigen is dat voor hen droevig maar geen reden het gewapende verzet op te geven.quote:
Dan zouden ze eens moeten stoppen met doorkoloniseren. Totdat men dat niet doet kan je niet over een oprechte intentie van vrede spreken. Juist de koloniseringspolitiek geeft aan dat Israel uit is op dominantie en expansie, en vanuit die dominantie als bovenliggende partij de onderliggende partij een overeenkomst af te dwingen die hen baadt qua expansie (meer land in o.a. Westbank en Oost-Jeruzalem).quote:Israël heeft enkel baat bij vrede.
Volgens mij ben jij anti-Israël?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:54 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Volgens mij volg jij het nieuws zeer selectief.
Ik kom uit op: Continue to "Stand with Israel" as it commits war crimes and slaughter Palestinian civilians. Don't worry, history will look favorably upon you.quote:
Is your name Benjamin Netanyahu, Mark Regev or Satan?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:55 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Islam and evolution.
En zo lekker neutraal ook.
Zouden (een zeer klein gedeelte van de) Palestijnen echt raketten op israel afvuren wanneer ze gewoon hun eigen onafhankelijk staat hadden, met eigen grondstoffen, voedsel, een eigen economie, etc etc?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:55 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Je kijkt alleen naar de gevolgen, dat snap ik wel, dat is simpel. Maar wat voor voordeel heeft Israel bij het doden van onschuldige burgers? En wat is het voordeel voor Hamas?
154 kinderen dood.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou ja, dat is niet zeker, maar waarschijnlijk niet helaas nee. Maar niets doen is geen optie met honderden raketten per week op je dak. Zo'n schild is niet 100% en kost elke dag bakken met geld.
Ik ben anti volkerenmoord. Israel mag van mij best bestaan, maar dan wel zonder het onderdrukken en uitnmoorden van het Palestijnse volk.quote:
Als je objectief kijkt naar de religieuze verhalen, heeft God heel wat meer onschuldig bloed aan zijn handen dan Satan...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:59 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Is your name Benjamin Netanyahu, Mark Regev or Satan?
Lijkt me als er een Satan bestaat dat hij leider is van die moslim extremisten.
helemaal mee eens. Mooi gezegd, zo is het maar net. Juist de Joden zouden moeten weten hoe de Palestijnen zich nu voelen. Hypocriet kutvolk dat het is.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:59 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zouden (een zeer klein gedeelte van de) Palestijnen echt raketten op israel afvuren wanneer ze gewoon hun eigen onafhankelijk staat hadden, met eigen grondstoffen, voedsel, een eigen economie, etc etc?
Oftewel, wanneer ze gewoon een normaal menswaardig bestaan zouden hebben, met normale mensenrechten, en de kans op een normaal leven...?
Natuurlijk is er gewapend verzet tegen de bezetting. Dat is overal in de geschiedenis zo, wanneer een volk onderdrukt en uitgemoord wordt. Dan is er een kleine groep die zich daartegen zal verzetten.
In iedere andere situatie zouden we het hier massaal opnemen voor de onderdrukten, maar in dit geval gaat het om moslims die onderdrukt worden, en Israel die de oorlogsmisdaden doet, en dan is het blijkbaar niet erg... (!)
Dan is het nog de vraag welke religie geleid wordt door God en wie door de Satan door middel van valse profeten in de geschiedenis.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:02 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Als je objectief kijkt naar de religieuze verhalen, heeft God heel wat meer onschuldig bloed aan zijn handen dan Satan...
Haha, er is een verschil tussen de bewoners van Israël en het Joodse volkquote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:03 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
helemaal mee eens. Mooi gezegd, zo is het maar net. Juist de Joden zouden moeten weten hoe de Palestijnen zich nu voelen. Hypocriet kutvolk dat het is.
154 kinderen die gewoon lekker op school hadden moeten zitten ipv in een wapenopslag.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:59 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
154 kinderen dood.
154!
Je hart bestaat uit munten? Als Israël het probleem had willen oplossen zijn er veel subtielere manieren voor dan het met overmatig geweld doden van kinderen, vrouwen en onschuldige kinderen. Je zult wel geen kinderen hebben dat het je niets doet. 154 kinderen.
Ja, en dat heb jezelf ook meermalen bevestigd. Je wilt net als hamas dat heel Israel verdwijnt. Dus daarom is het ook zo hypocriet van je dat doordat dit niet lukt je het oneerlijk voor de slachtoffers vindt. Terwijl juist jouw gedachtegang voor die slachtoffers zorgt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:59 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zouden (een zeer klein gedeelte van de) Palestijnen echt raketten op israel afvuren wanneer ze gewoon hun eigen onafhankelijk staat hadden, met eigen grondstoffen, voedsel, een eigen economie, etc etc?
Als Hamas het recht op het bestaan van Israel erkent. Vervalt het draagvlak voor de hardliners in Israel en is er volop kans op een normaal leven in Palestina. Nu winnen de hardliners.quote:Oftewel, wanneer ze gewoon een normaal menswaardig bestaan zouden hebben, met normale mensenrechten, en de kans op een normaal leven...?
Omdat het niet gaat om onderdrukten, het gaat om de vernietiging van Israel, iets waar jij achter staat. Als het daadwerkelijk zou gaan om zonder reden eenzijdig onderdrukken zou het een ander verhaal zijn.quote:Natuurlijk is er gewapend verzet tegen de bezetting. Dat is overal in de geschiedenis zo, wanneer een volk onderdrukt en uitgemoord wordt. Dan is er een kleine groep die zich daartegen zal verzetten.
In iedere andere situatie zouden we het hier massaal opnemen voor de onderdrukten, maar in dit geval gaat het om moslims die onderdrukt worden, en Israel die de oorlogsmisdaden doet, en dan is het blijkbaar niet erg... (!)
Dat is dan een wijziging van standpunt van jou!quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:00 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik ben anti volkerenmoord. Israel mag van mij best bestaan, maar dan wel zonder het onderdrukken en uitnmoorden van het Palestijnse volk.
Weet je hoe Israeli zich voelen, elke dag de luchtalarmen etc. Oh ja, het zijn maar kleine raketjes, dus dan hoef je er niet bang voor te zijn.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:03 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
helemaal mee eens. Mooi gezegd, zo is het maar net. Juist de Joden zouden moeten weten hoe de Palestijnen zich nu voelen. Hypocriet kutvolk dat het is.
Dus inderdaad. Een hart van centen. Ik walg van mensen zoals jij. Het gaat hier godverdomme om kinderen, om kleine mensen die geen partij zijn in deze oorlog. Elk land op deze planeet kan met enige precisie te werk gaan, maar een Israël hecht geen enkele waarde aan welk Palestijns leven dan ook. Het gemak waarmee je hier overheen stapt maakt maakt me enorm verdrietig.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
154 kinderen die gewoon lekker op school hadden moeten zitten ipv in een wapenopslag.
Wel heel toevallig elke keer, die dode burgers.
quote:
En dat hamas dagelijks weent dat ze geen kinderen kunnen raken laten we maar even terzijdequote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:59 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
154 kinderen dood.
154!
Je hart bestaat uit munten? Als Israël het probleem had willen oplossen zijn er veel subtielere manieren voor dan het met overmatig geweld doden van kinderen, vrouwen en onschuldige kinderen. Je zult wel geen kinderen hebben dat het je niets doet. 154 kinderen.
Het gevecht is zo oneerlijk.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:10 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En dat hamas dagelijks weent dat ze geen kinderen kunnen raken laten we maar even terzijde
Ik veroordeel het geweld beide kanten op. Waarom moet alles toch zwart of wit zijn hier? Ik veracht alle geweld richting een ieder. Het is alleen akelig eenzijdig. Ik rouw om elke dode, welke dader of afkomst dan ook. Alleen hier lijkt het wel alsof de slachtoffers aan Gaza-kant, welke leeftijd dan ook, gevierd moeten worden met een 'dikke bult eigen schuld' er nog achteraan.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:10 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En dat hamas dagelijks weent dat ze geen kinderen kunnen raken laten we maar even terzijde
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:10 schreef fluorescent-adolescent het volgende:
[ afbeelding ]
Israëliërs hechten waarde aan leven, Palestijnen hechten waarde aan dood en gebruiken hun volk als menselijk schild.
En wat denk je met deze my bleeding heart post nou te bereiken?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:10 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Dus inderdaad. Een hart van centen. Ik walg van mensen zoals jij. Het gaat hier godverdomme om kinderen, om kleine mensen die geen partij zijn in deze oorlog. Elk land op deze planeet kan met enige precisie te werk gaan, maar een Israël hecht geen enkele waarde aan welk Palestijns leven dan ook. Het gemak waarmee je hier overheen stapt maakt maakt me enorm verdrietig.
Ja, kut hoor, had je er niet moeten zijn als tweejarig kind. BOEM HAHA DOODen dan je opmerking over een feestje bij de 1000e dode Palestijn.
Ik erger me gewoon aan het feit dat hamas hier zo volop verdedigd wordt terwijl zij nog veel erger en meedogenlozer zouden tewerk gaan , moest het hen lukken.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:11 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Ik veroordeel het geweld beide kanten op. Waarom moet alles toch zwart of wit zijn hier? Ik veracht alle geweld richting een ieder. Het is alleen akelig eenzijdig. Ik rouw om elke dode, welke dader of afkomst dan ook. Alleen hier lijkt het wel alsof de slachtoffers aan Gaza-kant, welke leeftijd dan ook, gevierd moeten worden met een 'dikke bult eigen schuld' er nog achteraan.
Dat je niet doet alsof het allemaal maar normaal is wat er gebeurd.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:13 schreef HeatWave het volgende:
En wat denk je met deze my bleeding heart post nou te bereiken?
Net zo stupide. Echter Hamas is natuurlijk een barbaarse organisatie, Israël is toch geen staatkundige tegenhanger van Hamas of wel?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:15 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik erger me gewoon aan het feit dat hamas hier zo volop verdedigd wordt terwijl zij nog veel erger en meedogenlozer zouden tewerk gaan , moest het hen lukken.
En dat zij ondertussen maar raketten blijven afvuren terwijl ze evengoed zien dat de reactie daarop hun kinderen raakt, dat kan er bij mij ook niet in !
Wat een onzin verkondig je hier toch weer, draadje na draadje verbaas ik me weer over de selectieve verontwaardiging en alle leugens die hier worden verteld.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:00 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik ben anti volkerenmoord. Israel mag van mij best bestaan, maar dan wel zonder het onderdrukken en uitnmoorden van het Palestijnse volk.
Wake up call, het is daar in die regio al decennia "normaal" helaas.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:16 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Dat je niet doet alsof het allemaal maar normaal is wat er gebeurd.
Bij sommige mensen zit de Israël haat zo diep, dat enig feitelijk besef ontbreekt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:17 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Wat een onzin verkondig je hier toch weer, draadje na draadje verbaas ik me weer over de selectieve verontwaardiging en alle leugens die hier worden verteld.
Ongeloofelijk.
Het lastige is dat het afgestompte bijdraagt aan de ruwheid van de discussie. Volgens sommigen lijkt er geen objectiviteit meer te zijn.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:18 schreef HeatWave het volgende:
Dus bite me als ik idd wat afgestompt ben mbt dit soort berichten, het is echt enorm kut voor de mensen daar, maar ze moeten dat Hamas eens afzetten als ze hun kinderen willen zien opgroeien.
Feit is 800+ doden binnen een week ofzo, waarvan het overgrote merendeel onschuldig, en waarbij Israel Ambulances, scholen, en ziekenhuizen bombardeert...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:19 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Bij sommige mensen zit de Israël haat zo diep, dat enig feitelijk besef ontbreekt.
Allemaal door Hamas, dat deel schijnt niet zo goed door te dringen he?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:22 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Feit is 800+ doden binnen een week ofzo, waarvan het overgrote merendeel onschuldig, en waarbij Israel Ambulances, scholen, en ziekenhuizen bombardeert...
Welke leugens? Ik geef telkens video's en nieuwsberichten te ondersteuning van mijn beweringen. Verslagen van mensen die er waren, die zelfs bij IDF zaten. Etc etc.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:17 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Wat een onzin verkondig je hier toch weer, draadje na draadje verbaas ik me weer over de selectieve verontwaardiging en alle leugens die hier worden verteld.
Ongeloofelijk.
Oh, ze zijn te zien vanuit de ruimte, nou dan ben ik om hoor!quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:24 schreef Charismatisch het volgende:
BOMMEN OP GAZA TE ZIEN VANUIT RUIMTE
http://www.powned.tv/nieu(...)_te_zien_vanuit.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |