natuurlijk kan ik dat wel, daar heb jij helemaal niets over te zeggenquote:Op donderdag 24 juli 2014 22:45 schreef Karrs het volgende:
[..]
Raketaanvallen op burgers ("storend vuur"het is de tweede wereldoorlog niet) is fout, linksom of rechtsom. Je kunt niets anders vinden.
Nee. In tegenstelling tot jou lees ik namelijk wel de dingen die er boven staan.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:28 schreef Karrs het volgende:
[..]
Als je dit ziet, dan geef je het toch op, als Palestijnen-steuner zijnde?
Ik bedoel... je ZIET toch hoe hier terrorisme wordt goedgepraat? En 'back'? Back at who? Burgers...?
Oh en wat Israël doet heeft niet dezelfde uitstraling op de bevolking van Gaza? Als wat Hamas doet terrorisme is, dan is wat Israël doet terrorisme in het kwadraat.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:45 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik vind 't nog een stapje erger: evil.
De raketaanvallen van Hamas en andere Palestijnse lieverds op de Israëlische bevolking is terrorisme. En wie terrorisme bedrijft (in plaats van, zeg, gerichte aanvallen op de vermeende bezettingsmacht) verliest wat mij betreft alle sympathie.
nee het is niet zo handig nee maar op zich is het niet foutquote:Op donderdag 24 juli 2014 22:47 schreef Happel het volgende:
[..]
Het continue blijven afschieten zal Israël niet echt bevorderen te stoppen. Al vraag ik me af of ze dat ooit zullen doen.
Hoe kan zelfverdediging terrorisme zijn? Alleen omdat het Moslims zijn?quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:28 schreef Karrs het volgende:
[..]
Ik bedoel... je ZIET toch hoe hier terrorisme wordt goedgepraat? En 'back'? Back at who? Burgers...?
je kunt die raketaanvallen nu ook weer niet echt zelfverdediging noemenquote:Op donderdag 24 juli 2014 22:51 schreef Crip het volgende:
[..]
Hoe kan zelfverdediging terrorisme zijn? Alleen omdat het Moslims zijn?
De eerste 10 vallen niet meer onder terrorisme?quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:28 schreef Karrs het volgende:
[..]
Och hou toch op. Die drogreden is me wat te populair de laatste tijd.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:46 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Zonder gevolg inderdaad, goede toevoeging die de kern raakt. Die mensen kunnen nergens naartoe.
Ja, dat klopt... maar wat ze eigenlijk accepteren, is dat de dood van die Palestijnse burgers (voorzover ze weten dat die er nog steeds zitten), minder erg is dan datgene wat ze beoogden te vernietigen, intact te laten. Dat is een afweging... en een die wij in Nederland héél lang niet hebben hoeven maken.quote:Dat weet Israël en alsnog wordt bewust de keuze gemaakt om toch te schieten. Ze nemen het in overweging en beslissen dat het leed acceptabel is.
Sorry, maar nee. (Voor de rest kan ik me aardig goed vinden in wat je zegt trouwensquote:Onmacht speelt een rol. Als Hamas over (gesponsord) high tech militair apparatuur zou beschikken, dan lijkt mij dat ze andere doelen zouden beschieten. Nu proberen ze met primitieve middelen de aanvallen van Israël te beantwoorden.
Daarin kan ik wel meegaan. Alleen is het bij de ene partij het doel, bij de andere partij 'collateral damage'. En ik moet zeggen: een die voorkomen had kunnen worden, als de andere partij niet zo van de dood en de haat was geweest.quote:In wezen is er geen verschil. Beide partijen vinden dat het doden van onschuldige burgers een middel is dat het doel heiligt.
Ah, ja. Men wil gewoon een gebouw vernietigen. De targets van het IDF, die moeten het gebouw uit.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:55 schreef Karrs het volgende:
[..]
Och hou toch op. Die drogreden is me wat te populair de laatste tijd.
Ze bellen de mensen: 'erUIT. Je hebt 2 minuten.'
Dan is het echt niet zo dat ze naar links rennen en *bom* tegen die muur opbotsen; vervolgens omdraaien en de andere kant oprennen en *schlinng* in het prikkeldraad van de Egyptische afzetting hangen, zich loswerken en de andere kant oprennen en *PLONSS* in de Middellandse zee liggen.
Dat is een afweging die je kunt maken, alleen dat de afweging dan de kant van de spiraal van geweld uitvalt, bewust, zonder op termijn zicht te hebben op constructieve verbeteringen, dat is alleen mogelijk als je uit bent op geweld en haat.quote:Ja, dat klopt... maar wat ze eigenlijk accepteren, is dat de dood van die Palestijnse burgers (voorzover ze weten dat die er nog steeds zitten), minder erg is dan datgene wat ze beoogden te vernietigen, intact te laten. Dat is een afweging... en een die wij in Nederland héél lang niet hebben hoeven maken.
Ja want als je kinderen worden ontvoerd en gemarteld, je moeder word verkracht, je land word ingenomen, je word gebombardeerd.. nee dan mag je niet spreken van zelfverdediging als je terug vecht want dat is terrorisme. Je moet dan rustig plaatsmaken voor anderen en je huis gewoon opgeven. Want het is grondgebied van Israël wat ook zeer Ironisch is aangezien ze er 2000 jaar geleden samen leefden.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
je kunt die raketaanvallen nu ook weer niet echt zelfverdediging noemen
Afgezien van dat bombarderen klopt er niets van deze zin.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:57 schreef Crip het volgende:
[..]
Ja want als je kinderen worden ontvoerd en gemarteld, je moeder word verkracht, je land word ingenomen, je word gebombardeerd.. nee dan mag je niet spreken van zelfverdediging als je terug vecht want dat is terrorisme.
is er uberhaupt nog sprake van terugvechten?quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:57 schreef Crip het volgende:
[..]
Ja want als je kinderen worden ontvoerd en gemarteld, je moeder word verkracht, je land word ingenomen, je word gebombardeerd.. nee dan mag je niet spreken van zelfverdediging als je terug vecht want dat is terrorisme. Je moet dan rustig plaatsmaken voor anderen en je huis gewoon opgeven. Want het is grondgebied van Israël wat ook zeer Ironisch is aangezien ze er 2000 jaar geleden samen leefden.
Precies.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
is er uberhaupt nog sprake van terugvechten?
er wordt gewoon gevochten door beide partijen, al jaren lang
je kunt hier echt niet meer spreken van good guys vs bad guys ofzo
O nee? Ik kan heel veel filmpjes en foto's gaan plaatsen. Maar dat is gore dus liever niet op een forum.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:59 schreef Nintex het volgende:
[..]
Afgezien van dat bombarderen klopt er niets van deze zin.
quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:59 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ondertussen is het een groot puinhoop geworden. Maar je moet kijken wie het heeft veroorzaakt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
is er uberhaupt nog sprake van terugvechten?
er wordt gewoon gevochten door beide partijen, al jaren lang
je kunt hier echt niet meer spreken van good guys vs bad guys ofzo
Lekker wijzen en in het verleden blijven hangen. Constructief, ja.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:02 schreef Crip het volgende:
[..]
Ondertussen is het een groot puinhoop geworden. Maar je moet kijken wie het heeft veroorzaakt.
Nee, bombardementen doen ze met water.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:59 schreef Nintex het volgende:
[..]
ja ja nu weten we het wel he, we waren net weer een beetje ontopicquote:Op donderdag 24 juli 2014 23:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ondertussen in Nederland:
[ afbeelding ]
Dat denk ik wel en daar is volgens mij minder voor nodig dan je zou denken.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:47 schreef Happel het volgende:
[..]
Het continue blijven afschieten zal Israël niet echt bevorderen te stoppen. Al vraag ik me af of ze dat ooit zullen doen.
Ik heb inderdaad voornamelijk kritiek op Hamas en de Palestijnse terreurgroepen, dat is waar. Ik vind hen de aanstichters van dit geweld en de hoofdverantwoordelijken voor de verschrikkingen die de Palestijnse bevolking ondergaat. Ze kunnen nergens heen, want er zijn totaal geen voorzieningen voor ze. Beide partijen misbruiken de burgerbevolking: de Israëliërs omdat ze erop schieten ook als ze nog bij het doel aanwezig zijn, de Palestijnse terreurbewegingen omdat ze die burgers bij de doelen plaatsen, of de doelen bewust bij de burgers. (En kom ff niet aan met dat smoesje van weinig ruimte, want dan zeg ik: tunnelnetwerken).quote:Omdat ik je nogal eenzijdig vind in je kritiek.
gewoon 'de ander'quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:02 schreef Crip het volgende:
[..]
Ondertussen is het een groot puinhoop geworden. Maar je moet kijken wie het heeft veroorzaakt.
Sp3c, ik waardeer je bijdragen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
natuurlijk kan ik dat wel, daar heb jij helemaal niets over te zeggen
het zijn geen gerichte aanvallen, eventuele burgerslachtoffers zijn collateral damages
en als je denkt dat storend vuur voor het laatst in de tweede wereldoorlog gebruikt werd dan weet je niet waar je het over hebt, das op zich niet erg maar dan zou ik niet zo stellig zijn met mijn uitspraken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |