Haha, er is een verschil tussen de bewoners van Israël en het Joodse volkquote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:03 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
helemaal mee eens. Mooi gezegd, zo is het maar net. Juist de Joden zouden moeten weten hoe de Palestijnen zich nu voelen. Hypocriet kutvolk dat het is.
154 kinderen die gewoon lekker op school hadden moeten zitten ipv in een wapenopslag.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:59 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
154 kinderen dood.
154!
Je hart bestaat uit munten? Als Israël het probleem had willen oplossen zijn er veel subtielere manieren voor dan het met overmatig geweld doden van kinderen, vrouwen en onschuldige kinderen. Je zult wel geen kinderen hebben dat het je niets doet. 154 kinderen.
Ja, en dat heb jezelf ook meermalen bevestigd. Je wilt net als hamas dat heel Israel verdwijnt. Dus daarom is het ook zo hypocriet van je dat doordat dit niet lukt je het oneerlijk voor de slachtoffers vindt. Terwijl juist jouw gedachtegang voor die slachtoffers zorgt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:59 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Zouden (een zeer klein gedeelte van de) Palestijnen echt raketten op israel afvuren wanneer ze gewoon hun eigen onafhankelijk staat hadden, met eigen grondstoffen, voedsel, een eigen economie, etc etc?
Als Hamas het recht op het bestaan van Israel erkent. Vervalt het draagvlak voor de hardliners in Israel en is er volop kans op een normaal leven in Palestina. Nu winnen de hardliners.quote:Oftewel, wanneer ze gewoon een normaal menswaardig bestaan zouden hebben, met normale mensenrechten, en de kans op een normaal leven...?
Omdat het niet gaat om onderdrukten, het gaat om de vernietiging van Israel, iets waar jij achter staat. Als het daadwerkelijk zou gaan om zonder reden eenzijdig onderdrukken zou het een ander verhaal zijn.quote:Natuurlijk is er gewapend verzet tegen de bezetting. Dat is overal in de geschiedenis zo, wanneer een volk onderdrukt en uitgemoord wordt. Dan is er een kleine groep die zich daartegen zal verzetten.
In iedere andere situatie zouden we het hier massaal opnemen voor de onderdrukten, maar in dit geval gaat het om moslims die onderdrukt worden, en Israel die de oorlogsmisdaden doet, en dan is het blijkbaar niet erg... (!)
Dat is dan een wijziging van standpunt van jou!quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:00 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik ben anti volkerenmoord. Israel mag van mij best bestaan, maar dan wel zonder het onderdrukken en uitnmoorden van het Palestijnse volk.
Weet je hoe Israeli zich voelen, elke dag de luchtalarmen etc. Oh ja, het zijn maar kleine raketjes, dus dan hoef je er niet bang voor te zijn.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:03 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
[..]
helemaal mee eens. Mooi gezegd, zo is het maar net. Juist de Joden zouden moeten weten hoe de Palestijnen zich nu voelen. Hypocriet kutvolk dat het is.
Dus inderdaad. Een hart van centen. Ik walg van mensen zoals jij. Het gaat hier godverdomme om kinderen, om kleine mensen die geen partij zijn in deze oorlog. Elk land op deze planeet kan met enige precisie te werk gaan, maar een Israël hecht geen enkele waarde aan welk Palestijns leven dan ook. Het gemak waarmee je hier overheen stapt maakt maakt me enorm verdrietig.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:05 schreef HeatWave het volgende:
[..]
154 kinderen die gewoon lekker op school hadden moeten zitten ipv in een wapenopslag.
Wel heel toevallig elke keer, die dode burgers.
quote:
En dat hamas dagelijks weent dat ze geen kinderen kunnen raken laten we maar even terzijdequote:Op vrijdag 25 juli 2014 15:59 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
154 kinderen dood.
154!
Je hart bestaat uit munten? Als Israël het probleem had willen oplossen zijn er veel subtielere manieren voor dan het met overmatig geweld doden van kinderen, vrouwen en onschuldige kinderen. Je zult wel geen kinderen hebben dat het je niets doet. 154 kinderen.
Het gevecht is zo oneerlijk.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:10 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En dat hamas dagelijks weent dat ze geen kinderen kunnen raken laten we maar even terzijde
Ik veroordeel het geweld beide kanten op. Waarom moet alles toch zwart of wit zijn hier? Ik veracht alle geweld richting een ieder. Het is alleen akelig eenzijdig. Ik rouw om elke dode, welke dader of afkomst dan ook. Alleen hier lijkt het wel alsof de slachtoffers aan Gaza-kant, welke leeftijd dan ook, gevierd moeten worden met een 'dikke bult eigen schuld' er nog achteraan.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:10 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
En dat hamas dagelijks weent dat ze geen kinderen kunnen raken laten we maar even terzijde
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:10 schreef fluorescent-adolescent het volgende:
[ afbeelding ]
Israëliërs hechten waarde aan leven, Palestijnen hechten waarde aan dood en gebruiken hun volk als menselijk schild.
En wat denk je met deze my bleeding heart post nou te bereiken?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:10 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Dus inderdaad. Een hart van centen. Ik walg van mensen zoals jij. Het gaat hier godverdomme om kinderen, om kleine mensen die geen partij zijn in deze oorlog. Elk land op deze planeet kan met enige precisie te werk gaan, maar een Israël hecht geen enkele waarde aan welk Palestijns leven dan ook. Het gemak waarmee je hier overheen stapt maakt maakt me enorm verdrietig.
Ja, kut hoor, had je er niet moeten zijn als tweejarig kind. BOEM HAHA DOODen dan je opmerking over een feestje bij de 1000e dode Palestijn.
Ik erger me gewoon aan het feit dat hamas hier zo volop verdedigd wordt terwijl zij nog veel erger en meedogenlozer zouden tewerk gaan , moest het hen lukken.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:11 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Ik veroordeel het geweld beide kanten op. Waarom moet alles toch zwart of wit zijn hier? Ik veracht alle geweld richting een ieder. Het is alleen akelig eenzijdig. Ik rouw om elke dode, welke dader of afkomst dan ook. Alleen hier lijkt het wel alsof de slachtoffers aan Gaza-kant, welke leeftijd dan ook, gevierd moeten worden met een 'dikke bult eigen schuld' er nog achteraan.
Dat je niet doet alsof het allemaal maar normaal is wat er gebeurd.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:13 schreef HeatWave het volgende:
En wat denk je met deze my bleeding heart post nou te bereiken?
Net zo stupide. Echter Hamas is natuurlijk een barbaarse organisatie, Israël is toch geen staatkundige tegenhanger van Hamas of wel?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:15 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik erger me gewoon aan het feit dat hamas hier zo volop verdedigd wordt terwijl zij nog veel erger en meedogenlozer zouden tewerk gaan , moest het hen lukken.
En dat zij ondertussen maar raketten blijven afvuren terwijl ze evengoed zien dat de reactie daarop hun kinderen raakt, dat kan er bij mij ook niet in !
Wat een onzin verkondig je hier toch weer, draadje na draadje verbaas ik me weer over de selectieve verontwaardiging en alle leugens die hier worden verteld.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:00 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Ik ben anti volkerenmoord. Israel mag van mij best bestaan, maar dan wel zonder het onderdrukken en uitnmoorden van het Palestijnse volk.
Wake up call, het is daar in die regio al decennia "normaal" helaas.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:16 schreef Alan_Bastard het volgende:
[..]
Dat je niet doet alsof het allemaal maar normaal is wat er gebeurd.
Bij sommige mensen zit de Israël haat zo diep, dat enig feitelijk besef ontbreekt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:17 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Wat een onzin verkondig je hier toch weer, draadje na draadje verbaas ik me weer over de selectieve verontwaardiging en alle leugens die hier worden verteld.
Ongeloofelijk.
Het lastige is dat het afgestompte bijdraagt aan de ruwheid van de discussie. Volgens sommigen lijkt er geen objectiviteit meer te zijn.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:18 schreef HeatWave het volgende:
Dus bite me als ik idd wat afgestompt ben mbt dit soort berichten, het is echt enorm kut voor de mensen daar, maar ze moeten dat Hamas eens afzetten als ze hun kinderen willen zien opgroeien.
Feit is 800+ doden binnen een week ofzo, waarvan het overgrote merendeel onschuldig, en waarbij Israel Ambulances, scholen, en ziekenhuizen bombardeert...quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:19 schreef Jano9 het volgende:
[..]
Bij sommige mensen zit de Israël haat zo diep, dat enig feitelijk besef ontbreekt.
Allemaal door Hamas, dat deel schijnt niet zo goed door te dringen he?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 16:22 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Feit is 800+ doden binnen een week ofzo, waarvan het overgrote merendeel onschuldig, en waarbij Israel Ambulances, scholen, en ziekenhuizen bombardeert...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |