Klopt wel.. het is ook altijd net of aan Joodse mensenlevens meer waarde wordt gehecht dan aan Palestijnse mensenlevens. Nederland heeft altijd een speciale band met Israël gehad, denk ook dat de link tussen het christendom en Israël belangrijk is. Veel Nederlanders en met name christenen kunnen nog steeds geen kwaad woord over Israël horen, terwijl als je je er een beetje in verdiept je kan zien wat een nare trekjes die lui hebben. En zonder hun suikeroompje Amerika waren ze allang van de kaart geveegd.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:18 schreef clumsy_clown het volgende:
Net als dat Nederlands relatief pro-Israël opgevoed worden. Niet bewust, maar dat is wel de vibe die hangt, "want de Palestijnen moeten niet zo zeuren".
nee hequote:Op donderdag 24 juli 2014 23:21 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Je zou het niet zeggen als je jouw posts ziet.
dat laatste is ook een fabeltje natuurlijkquote:Op donderdag 24 juli 2014 23:23 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Klopt wel.. het is ook altijd net of aan Joodse mensenlevens meer waarde wordt gehecht dan aan Palestijnse mensenlevens. Nederland heeft altijd een speciale band met Israël gehad, denk ook dat de link tussen het christendom en Israël belangrijk is. Veel Nederlanders en met name christenen kunnen nog steeds geen kwaad woord over Israël horen, terwijl als je je er een beetje in verdiept je kan zien wat een nare trekjes die lui hebben. En zonder hun suikeroompje Amerika waren ze allang van de kaart geveegd.
Kan wel kloppen ja.. als ik iets lees over het conflict dan kijk ik ook altijd meteen naar de auteur.. dan weet je hoe serieus je het kan nemen. Maar ik neem aan dat er ook wel objectieve schrijfsels zijn over het conflict.. heb me er nooit heel erg in verdiept verder.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:23 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Wat is eigelijk probeerde te zeggen is dat iedere partij een eigen perceptie van de geschiedenis heeft. Zowel de Palestijnen als de Israëli gebruiken (misbruiken) die geschiedenis ook graag voor eigen gewin.
Gevolg: een eindeloze wellus-nietus waar je niets mee opschiet.
Om te beginnen: het waarschuwen vooraf disculpeert niet. Je kan niet een raket in een woonwijk, op een bewoonde woning afschieten en er vervolgens je handen vanaf trekken als er onschuldige mensen zijn omgekomen. Zeker als blijkt dat de waarschuwing niet helpt.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:55 schreef Karrs het volgende:
[..]
Och hou toch op. Die drogreden is me wat te populair de laatste tijd.
Ze bellen de mensen: 'erUIT. Je hebt 2 minuten.'
Dan is het echt niet zo dat ze naar links rennen en *bom* tegen die muur opbotsen; vervolgens omdraaien en de andere kant oprennen en *schlinng* in het prikkeldraad van de Egyptische afzetting hangen, zich loswerken en de andere kant oprennen en *PLONSS* in de Middellandse zee liggen.
Ja, dat klopt... maar wat ze eigenlijk accepteren, is dat de dood van die Palestijnse burgers (voorzover ze weten dat die er nog steeds zitten), minder erg is dan datgene wat ze beoogden te vernietigen, intact te laten. Dat is een afweging... en een die wij in Nederland héél lang niet hebben hoeven maken.
Het is niet alsof ze in de Gazastrook ongelimiteerde toegang hebben tot een wapenarsenaal of zelfs maar de middelen om precisieraketten te ontwikkelen. Wat ze hebben zijn grote vuurpijlen die ze in de richting van Israël schieten. Hoe gericht kunnen ze überhaupt richten op burgers?quote:Sorry, maar nee. (Voor de rest kan ik me aardig goed vinden in wat je zegt trouwens)
Wat ze proberen te doen, is burgers te raken. Wat ze NIET proberen te doen, is met primitieve middelen de aanvallen van Israël te beantwoorden. Dan waren de stellingen bij de muur, de controleposten, de militaire faciliteiten en andere zaken wel op de korrel genomen.
Niet met deze raketten, want die zijn puur voor terreur ontwikkeld, maar met de wapens die ze zouden hebben als dat hun doel was geweest. Mortieren, bommen, TOW-achtige raketten...
Maar die hebben ze niet; ze hebben terreurraketten. Net zoals ze tunnels hebben in plaats van schuilkelders. Snap je waar ik heen wil? Hamas en de terreurgroepen in Gaza zijn gewoon écht slecht nieuws. Voor iedereen.
Ik denk dat de vlieger van collateral damage niet meer opgaat wanneer je na tig raketten de balans opmaakt. Als uit die balans blijkt dat de collateral damage in een zodanige wanverhouding staat tot wat men beweert te willen bereiken, dan moet je je perspectief bijstellen. Doe je dat niet en volhard je in je methodes, dan verschuift het van collateral naar meegecalculeerd verlies.quote:Daarin kan ik wel meegaan. Alleen is het bij de ene partij het doel, bij de andere partij 'collateral damage'. En ik moet zeggen: een die voorkomen had kunnen worden, als de andere partij niet zo van de dood en de haat was geweest.
Omdat? (ben serieus benieuwd..)quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
dat laatste is ook een fabeltje natuurlijk
Amerika heeft Israel niet altijd zo stevig gesteund als nu, op het moment dat de Amerikanen ze laten vallen gaan ze naar de volgende suikeroomquote:
Zionisme is eigenlijk niets anders dan de wens voor een eigen Joodse staat.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:18 schreef Crip het volgende:
Voor mij is er trouwens wel een groot verschil tussen Joden en Zionisten.
Ik heb veel Joodse vrienden waar ik het goed mee kan hebben en die niets moeten hebben van Zionisten.
Ik vind dat het Zionisme gelijk staat aan terrorisme.
Het begon eigenlijk al toen de Mufti Hitler een handje hielp door ook in het Midden Oosten Joden te gaan vervolgen en te vermoorden. Daar ligt de oorsprong van de 'Zion' propaganda, ook Mein Kampf was een bestseller in het Midden Oosten. Heel veel enge clubjes in het Midden Oosten, zoals het Moslim broederschap en Saddam's Baath Partij zijn eigenlijk ongeveer gelijk fascistisch georganiseerd als de Nazi's destijds met een scherp religieus randje.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:19 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Volgens mij is het zo dat als je de oorsprong van een conflict kent, je dat conflict beter begrijpt. In 1948 is het eigenlijk al fout gegaan. Sindsdien is er zoveel gebeurd dat anno 2014 een oplossing niet meer mogelijk is denk ik. Ben er wel van overtuigd dat veel 'normale' Palestijnse burgers en Israeli's best vrede willen, maar dat het conflict wordt gegijzeld door een grote groep extremisten aan beide kanten. Ik zag de documentaire '5 broken camera's' Dan besef je dat de Israeli's gewoon doen wat ze willen, die willen gewoon geen vrede. Zelfde geldt voor Hamas. Tsja.
Als er doelbewust onschuldige mensen worden gedood, en dat is in dit conflict niet het geval.quote:Op donderdag 24 juli 2014 22:31 schreef Clashy het volgende:
[..]
En wanneer is wèl sprake van genocide volgens jou?
Oh, en jij wilt mij vertellen dat Israël niet doelbewust onschuldige mensen vermoordt?quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:51 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Als er doelbewust onschuldige mensen worden gedood, en dat is in dit conflict niet het geval.
Denk aan een Sebrenica..
Misschien moet je de defenitie van genocide en oorlog eens opzoeken.
Ik hoop dat het dan wel duidelijk is voor je.
Wel degelijk. Er komen bij veel aanvallen onschuldige burgers om.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:51 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Als er doelbewust onschuldige mensen worden gedood, en dat is in dit conflict niet het geval.
Het zijn oorlogslachtoffers die te betreuren zijn, maar van genocide is geen sprake. Als de Israeli's huis aan huis alle Palestijnen doodschieten of een atoombom over de muur kieperen is er sprake van genocide.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:54 schreef Clashy het volgende:
[..]
Oh, en jij wilt mij vertellen dat Israël niet doelbewust onschuldige mensen vermoordt?
Moord en ongelukkig slachtoffer zijn is een groot verschil.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:54 schreef Clashy het volgende:
[..]
Oh, en jij wilt mij vertellen dat Israël niet doelbewust onschuldige mensen vermoordt?
Dat is dieptriest, maar dat betekend niet dat het automatisch genocide is.quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:55 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Wel degelijk. Er komen bij veel aanvallen onschuldige burgers om.
De eerste keer kan je nog spreken van een ongelukkig slachtoffer. Als je daarna doorgaat met de beschietingen, dan neem je dat bewust mee in de afweging. Daarna is er geen sprake meer van ongelukkige slachtoffers. Daarna is het bedoeld.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:11 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Moord en ongelukkig slachtoffer zijn is een groot verschil.
Sorry maar dat geloof ik niet, Israel vermoord niet moedwillig Palestijnse burgers.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
De eerste keer kan je nog spreken van een ongelukkig slachtoffer. Als je daarna doorgaat met de beschietingen, dan neem je dat bewust mee in de afweging. Daarna is er geen sprake meer van ongelukkige slachtoffers. Daarna is het bedoeld.
Natuurlijk gebeurt het moedwillig. Ze drukken niet per ongeluk op een knop waardoor er een verdwaalde bom in een woonwijk terecht komt. Ze richten en schieten.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:16 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Sorry maar dat geloof ik niet, Israel vermoord niet moedwillig Palestijnse burgers.
Dat er Israelische mensen zijn die er niks om geven geloof ik absoluut, maar dat is bij de Palestijnen / Hamas niet anders.
En er wordt ook geen genocide gepleegd waar een aantal mensen continue mee aan komen zetten.
Was jij erbij dan ?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:18 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Natuurlijk gebeurt het moedwillig. Ze drukken niet per ongeluk op een knop waardoor er een verdwaalde bom in een woonwijk terecht komt. Ze richten en schieten.
Dat is echt dieptriest, kinderen worden gewoon helemaal gek gemaakt en staan met een ISIS vlag te zwaaien, dan ben je als ouder echt niet goed snik.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:19 schreef Smoofie het volgende:
Die ISIS demonstratie in Den Haag. Dat ze dat toelaten .
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:19 schreef Smoofie het volgende:
Die ISIS demonstratie in Den Haag. Dat ze dat toelaten .
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:26 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Dat is echt dieptriest, kinderen worden gewoon helemaal gek gemaakt en staan met een ISIS vlag te zwaaien, dan ben je als ouder echt niet goed snik.
Keihard aanpakken die lui.
https://twitter.com/ahmed(...)9521&tw_p=tweetembedquote:Onacceptabel Journalisten bedreigen en racistische uitingen zijn strafbaar. Ook als het tijdens demonstratie gebeurt. Opsporen die hufters!
Je link werkt nietquote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
[..]
https://twitter.com/ahmed(...)9521&tw_p=tweetembed
Dat zou voor Israël zelfmoord betekenen. Doen ze niet dus.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:21 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Was jij erbij dan ?
Als Israel genocide wil plegen wat ik hier een hoop mensen hoor zeggen, hadden ze dat allang gedaan, want die middelen hebben ze dus.
Komt overeen met rapporten van Nederlandse soldaten die onder VN-vlag daar gediend hebben. Van Israeli's die met trekkers heen en weer gingen ploegen voor de frontposities van Syriërs. Van Israeli's die de lichamen van Palestijnse tegenstanders van boobytraps voorzagen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 02:39 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Geen idee. Valt niet op te maken uit het artikel, dus denk het niet, maar er staat wel bij de reacties
[..]
Het gaat dus vooral om het soort zieke machtsspelletjes die gasten spelen met Palestijnse burgers. Dat blijkt trouwens ook wel uit honderden clips op youtube met beelden van grenscontroles, en 'confessions' van ex-soldaten die zich nu kapot schamen voor hun gedrag en vertellen wat ze op hun geweten hebben...
Jawel. Maar Ahmed Marcouch twitterde dat. In tegenstelling tot de burgemeester van Den Haag heeft hij wel een goed beeld van wat er tijdens die demonstratie is gebeurt.quote:
Ahmed Marcouch is een trieste populist..quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:35 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jawel. Maar Ahmed Marcouch twitterde dat. In tegenstelling tot de burgemeester van Den Haag heeft hij wel een goed beeld van wat er tijdens die demonstratie is gebeurt.
Niemand daar in de omgeving maakt de kachel met die gasten aan.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:34 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat zou voor Israël zelfmoord betekenen. Doen ze niet dus.
Dat is wel vreemd dan: een van de argumenten om geen bouwmaterialen naar Gaza door te laten is nou juist, dat Hamas daar schuilplaatsen van kan bouwen.quote:Op donderdag 24 juli 2014 06:55 schreef Karrs het volgende:
[..]
Sowieso al het bouwmateriaal waar ze ook schuilkelders van hadden moeten bouwen.
Om maar even aan te geven wie ook alweer niets om burgers geeft.
Sancties zouden er in zo'n geval hoogstwaarschijnlijk (je weet het nooit) wel komen. Zo iets kan niet geaccepteerd worden.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:38 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Niemand daar in de omgeving maakt de kachel met die gasten aan.
Met GPS. Hartstikke modern!quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:18 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Natuurlijk gebeurt het moedwillig. Ze drukken niet per ongeluk op een knop waardoor er een verdwaalde bom in een woonwijk terecht komt. Ze richten en schieten.
Dat was wel de wens en belofte van een aantal deelnemers aldaar.quote:
Dus?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat was wel de wens en belofte van een aantal deelnemers aldaar.
Ah, en joodse kinderen die raketten beschrijven met Groeten uit Israel?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:26 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Dat is echt dieptriest, kinderen worden gewoon helemaal gek gemaakt en staan met een ISIS vlag te zwaaien, dan ben je als ouder echt niet goed snik.
Keihard aanpakken die lui.
Jij denkt verder dat het toeval is dat de Christenunie Kamervragen over het gebeuren gaat stellen?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dus?
Er zijn altijd debielen, dat is nu eenmaal zo.
Dat rechtvaardigd niet wat er hier gebeurd, dit gedrag is in Nederland onacceptabel.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ah, en joodse kinderen die raketten beschrijven met Groeten uit Israel?
Zijn die ouders beter snik?
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jij denkt verder dat het toeval is dat de Christenunie Kamervragen over het gebeuren gaat stellen?
Het zijn Christenen en dus willen ze zoveel mogelijk ophef over Palestijnen zaaien zeker?quote:
Nee, maar het is wel een partij van "we zijn voor vrijheid van meningsuiting, tenzij wij de mening niet leuk vinden"..quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:47 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het zijn Christenen en dus willen ze zoveel mogelijk ophef over Palestijnen zaaien zeker?
Geloof je dat echt? wij (het westen) hebben al die tijd Israël gesteund..quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:48 schreef IsaacCuenca het volgende:
Best wel een interessant filmpje.
Als zelfs in de UK meer steun komt aan Palestina, kan er nog wel eens wat veranderen
Dat kunnen we niet ontkennen nee, zeg niks over de kerk want dan is het gods lastering.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Nee, maar het is wel een partij van "we zijn voor vrijheid van meningsuiting, tenzij wij de mening niet leuk vinden"..
Dat weet ik uiteraard, maar kijk het filmpje.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:49 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Geloof je dat echt? wij (het westen) hebben al die tijd Israël gesteund..
Waarom zou dat nu veranderen? Het kan hoogstens veranderen als wij niets meer aan israel hebben.
Dit is precies het probleem: denk jij nu echt dat dat oogkleppen zijn?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:53 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Dat weet ik uiteraard, maar kijk het filmpje.
En waarom zou het veranderen? Misschien dat ze de oogkleppen (die hard om het hoofd zitten) eindelijk eens af doen. Van de USA verwacht ik niks, maar bepaalde landen in EU.. misschien.
Mwa, ik weet het niet. Dit huidige offensief heeft toch wel weer bepaalde dingen geïllustreerd.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit is precies het probleem: denk jij nu echt dat dat oogkleppen zijn?
Jij denkt dat wij (het westen) niet weten dat israel de bezetter is? Natuurlijk weten wij dat wel.
Kom op he, het gaat allemaal om belangen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:57 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Mwa, ik weet het niet. Dit huidige offensief heeft toch wel weer bepaalde dingen geïllustreerd.
Als je bezetting steunt, heb je oogkleppen op, in de zin van dat je niet wilt zien wat er echt gebeurd. Niet zo zeer of je niet weet wat er aan de hand is.
360 graden draaien?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Kom op he, het gaat allemaal om belangen.
Money, money en nog eens money. Ook onze timmerfrans en die mafkees van een Rutte weten de echte waarheid, toch kunnen ze 360 graden draaien als het om belangen gaat.
Ja, in Nederland wel.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:45 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Dat rechtvaardigdt niet wat er hier gebeurdt, dit gedrag is in Nederland onacceptabel.
Dat kinderen raketten beschrijven is gestoord.
Dat is onzin, lees eens iets over de geschiedenis van dat gebied. Ottomaanse rijk, Brits mandaatgebied, onbewoonde woestijn etcquote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dit is precies het probleem: denk jij nu echt dat dat oogkleppen zijn?
Jij denkt dat wij (het westen) niet weten dat israel de bezetter is? Natuurlijk weten wij dat wel.
Ik heb die foto gezien, te ziek voor woorden, wat moet er van hen later terrecht komen ?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:08 schreef Kees22 het volgende:
[..]
En gestoord? Heel vrolijk lachende, lieve meisjes, met twee staartjes in het haar. Als pedofiel zou je er zo verliefd op worden. Met viltstift teksten als: "Liefde uit Israel" of woorden van gelijke strekking.
Foto geplaatst door Yo-Ling, een paar draadjes geleden. Maar ze zwerven wel rond op internet, trots op de vaderlandslievendheid van die kinderen.
Gestoord, inderdaad.
Ach, ze gaan gewoon nog meer Palestijns gebied bezetten en ons, zoetgevooisd en glimlachend, uitleggen dat ze daar gewoon het volste recht toe hebben. Of nee, dat niet eens. De term het volste recht suggereert al een soort van ander recht, maar dat bestaat natuurlijk niet. Ze doen het gewoon, dat is de natuurlijke orde der dingen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:11 schreef JayDeeNow het volgende:
[..]
Ik heb die foto gezien, te ziek voor woorden, wat moet er van hen later terrecht komen ?
Die haat is eng.
Ik ben blij dat ik hier woon en niet daar kan ik je melden.
Wat is onzin? dat israel de bezetter is?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:11 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Dat is onzin, lees eens iets over de geschiedenis van dat gebied. Ottomaanse rijk, Brits mandaatgebied, onbewoonde woestijn etc
Maar goed, Israel is zo langzamerhand wel akelig veel doden aan het veroorzaken.
Dat hangt er vanaf wie je historisch gezien ziet als eigenaar van dat gebied, dat is nogal discutabel.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is onzin? dat israel de bezetter is?
Natuurlijk bezet Israel wel, dat kun je niet ontkennen.
De joden hebben er 2000 jaar lang niet in grote getale geleefd.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:20 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf wie je historisch gezien ziet als eigenaar van dat gebied, dat is nogal discutabel.
Het is niet zo dat er al eeuwen Palestijnen woonden, slechts wat nomaden trokken daar rond.
Oorspronkelijk komen we allemaal van Afrika, laten we gezellig Afrika bezetten.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:20 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Dat hangt er vanaf wie je historisch gezien ziet als eigenaar van dat gebied, dat is nogal discutabel.
Het is niet zo dat er al eeuwen Palestijnen woonden, slechts wat nomaden trokken daar rond.
Grappig wel in dit licht.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:20 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Er hebben regelmatig vrij veel joden geleefd, net als veel andere volkeren. Maar uiteindelijk was het voornamelijk onbewoond gebied en veel woestijn. Door de eeuwen heen hebben allerlei volkeren gemeend aanspraak te moeten maken op het gebied dat nu ongeveer Israël is.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:24 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
De joden hebben er 2000 jaar lang niet in grote getale geleefd.
Voor de 'antieke' joden er leefden, leefden er de inwoners van het land van Kanaan, die op brute wijze zijn uitgemoord door de joden.
Ja met zulke domme opmerkingen kun je ook geen discussie voeren.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oorspronkelijk komen we allemaal van Afrika, laten we gezellig Afrika bezetten.
Biertje erbij..
Dat is geen domme opmerking, dat is gewoon een beetje speels spelen met datgene wat jij post.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:30 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Er hebben regelmatig vrij veel joden geleefd, net als veel andere volkeren. Maar uiteindelijk was het voornamelijk onbewoond gebied en veel woestijn. Door de eeuwen heen hebben allerlei volkeren gemeend aanspraak te moeten maken op het gebied dat nu ongeveer Israël is.
[..]
Ja met zulke domme opmerkingen kun je ook geen discussie voeren.
Dat is nou een goed voorbeeld van een eeuwig welles niets spelletje. Kern van de eindeloze ellende is dat een groot deel van de joden en moslims elkaar nooit zullen verdragen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Grappig wel in dit licht.
Ik zag een documentaire, waarin een Arabische hooglerares aan het woord kwam, die door joden uit haar villa in Jeruzalem was verdreven. Die verdrijvende joodse familie was verjaagd uit een woning in Libië of zo en beriep zich op een oneerlijke verjaging. Waarop de Arabische historica riposteerde: "Jawel, dat is wel oneerlijk. Maar laten zij dat rechtzetten op hun eigen plaats en niet mij onrechtmatig verdrijven!"
Lijkt me leuk: met 9 miljard zijn we inmiddels, geloof ik. Allemaal naar Ethiopië. En dan maar hopen dat iemand ons vliegtuigen met voedsel en medicijnen zal sturen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Oorspronkelijk komen we allemaal van Afrika, laten we gezellig Afrika bezetten.
Biertje erbij..
Oke als je het zo bekijkt heb je best een punt, maar het is gewoon te simpel om Israël als een bezetter te zien wat betreft de laatste eeuwen. In de hele Gazastrook woonden nog geen honderdduizend mensen een eeuw geleden.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat is geen domme opmerking, dat is gewoon een beetje speels spelen met datgene wat jij post.
Oorspronkelijk komen we allemaal van Afrika, maar daarom zou het toch nog niet oke zijn om nu met een grote groep Afrika te bezetten? en de mensen die er nu wonen te onderdrukken?
Uiteraard wel de Ethiopiërs van nu flink onderdrukken he.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:32 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Lijkt me leuk: met 9 miljard zijn we inmiddels, geloof ik. Allemaal naar Ethiopië. En dan maar hopen dat iemand ons vliegtuigen met voedsel en medicijnen zal sturen.
'laatste eeuwen'quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:33 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Oke als je het zo bekijkt heb je best een punt, maar het is gewoon te simpel om Israël als een bezetter te zien wat betreft de laatste eeuwen. In de hele Gazastrook woonden nog geen honderdduizend mensen een eeuw geleden.
Israël is NU wel degelijk de bezetter. En hoezo laatste eeuwen inderdaad?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:33 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Oke als je het zo bekijkt heb je best een punt, maar het is gewoon te simpel om Israël als een bezetter te zien wat betreft de laatste eeuwen. In de hele Gazastrook woonden nog geen honderdduizend mensen een eeuw geleden.
Dat is geen eeuwig spelletje. Dat is een heel eindig spelletje.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:31 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Dat is nou een goed voorbeeld van een eeuwig welles niets spelletje. Kern van de eindeloze ellende is dat een groot deel van de joden en moslims elkaar nooit zullen verdragen.
quote:Palestinian Militants Say 8 Israeli Soldiers Killed in Gaza
Palestinian Militants Say 8 Israeli Soldiers Killed in Gaza
Three more Israeli soldiers were killed inside Gaza on Wednesday. Palestinian militants are now claiming to have killed another eight Israeli soldiers today, which would bring the Israel military toll to 40. Another soldier is missing, with Hamas claiming to have captured him and the Israeli military saying he died.
Israël heeft inderdaad te veel land opgeëist en de grenzen verlegd, maar het is niet zo dat het land afgepakt is van de Palestijnen.quote:
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:38 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Israël heeft inderdaad te veel land opgeëist en de grenzen verlegd, maar het is niet zo dat het land afgepakt is van de Palestijnen.
Het punt dat ik probeer te maken, is dat het land niet door Palestijnen bewoond werd. Er woonde geen hond en de Britten hadden het er voor het zeggen. En daarvoor de Ottomanen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Israël is NU wel degelijk de bezetter. En hoezo laatste eeuwen inderdaad?
Ze ontkennen dat zelf niet eens, ze gaan door met de nederbezettingen alsof het de normaalste zaak is.
Jawel, ondanks dat het brits mandaatgebied was destijds, waren de Palestijnen gewoon gevestigd op dat land. Ze hadden hun huizen, hun tuinen, hun schuren, hun leven, hun alles op dat gebied.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:38 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Israël heeft inderdaad te veel land opgeëist en de grenzen verlegd, maar het is niet zo dat het land afgepakt is van de Palestijnen.
Althans als je de afspraken bekijkt na de tweede wereldoorlog. Maar goed, als je reageert metquote:
Onzin, de Palestijnen woonde er wel gelijk.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:40 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Het punt dat ik probeer te maken, is dat het land niet door Palestijnen bewoond werd. Er woonde geen hond en de Britten hadden het er voor het zeggen. En daarvoor de Ottomanen.
Dat is inderdaad slecht gedaan door de beginnende staat Israël, wat dat betreft is de haat wel begrijpelijk.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:40 schreef IsaacCuenca het volgende:
[..]
Jawel, ondanks dat het brits mandaatgebied was destijds, waren de Palestijnen gewoon gevestigd op dat land. Ze hadden hun huizen, hun tuinen, hun schuren, hun leven, hun alles op dat gebied.
En dat werd collectief ontnomen.
Nederzettingen bedoel je neem ik aan, ja daar moeten ze mee stoppen. Volgens mij willen veel Israëli dat ook.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Onzin, de Palestijnen woonde er wel gelijk.
Maar historie is irrelevant, waar het omgaat is dat Israël nog steeds aan nederbezettingen doen.
Uiteraard willen veel mensen in Israel ook dat het stopt. Het zionisme is dan ook zeker niet het spreekbuis van alle mensen in israel, integendeel.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:46 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Nederzettingen bedoel je neem ik aan, ja daar moeten ze mee stoppen. Volgens mij willen veel Israëli dat ook.
Overigens was ik in maart nog in Israël en vond het een onsympathiek volk, maar dat is niet echt relevant in dit topic.
Nee, niet de laatste eeuwen. Pakweg sinds 1850 of zo begonnen zionisten Palestina binnen te stromen. Rond 1900 was het aandeel joden in Palestina opgelopen tot pakweg 5 %, ongeveer het aandeel moslims in Nederland nu.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:33 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Er woonde geen hond? Vanwaar dan die olijfgaarden? Gewoon vanzelf gegroeid zeker?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:40 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Het punt dat ik probeer te maken, is dat het land niet door Palestijnen bewoond werd. Er woonde geen hond en de Britten hadden het er voor het zeggen. En daarvoor de Ottomanen.
Te veel land opgeëist en grenzen verlegd, maar niet het land afgepakt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:38 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Klopt best allemaal, maar er was geen eenduidige Palestijnse staat op dat gebied.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:53 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Nee, niet de laatste eeuwen. Pakweg sinds 1850 of zo begonnen zionisten Palestina binnen te stromen. Rond 1900 was het aandeel joden in Palestina opgelopen tot pakweg 5 %, ongeveer het aandeel moslims in Nederland nu.
Vanaf die tijd stroomden, ondanks verboden en tegenwerking, joden het gebied in, tot ze rond 1930 1/3 van de bevolking uitmaakten. Westerse en zeer doelgerichte joden, geen gewone joden zoals er al tijden lang in Palestina woonden.
Uiteraard leidde dat tot weerstand. Ter vergelijking: hier roept onze nationale rattenvanger nu, bij 5 % moslims, al op tot een kruistocht. Dat zal in Palestina van die tijd niet anders geweest zijn. Temeer daar de joden aanslagen pleegden, zoals het opblazen van een hotel of een treinstation.
Nou ja, ik heb ook helemaal geen zin om dat hele verhaal te herhalen.
Lees gewoon maar eens wat feiten na. Geen propaganda, maar feiten.
En als de feiten je niet bevallen, konden ze wel eens waar zijn.
Zoals een correspondent zei: "Als ik door zowel Israeli's als Palestijnen aangevallen word, heb ik waarschijnlijk gelijk!"
Ik bedoel de Gazastrook.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 01:56 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Er woonde geen hond? Vanwaar dan die olijfgaarden? Gewoon vanzelf gegroeid zeker?
En Jeruzalem was een spookstad?
Okee, okee!quote:Op donderdag 24 juli 2014 23:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
nee dat was gewoon een onzinnige opmerking en dat kun je best toegeven want die toon krijg je gewoon terug ...
Zou het daar misschien oorlog zijn? Nederlandse kinderen zouden in een vergelijkbaar geval hetzelfde doen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 00:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ah, en joodse kinderen die raketten beschrijven met Groeten uit Israel?
Zijn die ouders beter snik?
Wie stopt er dan met het veroordelen van burgerslachtoffers?quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:22 schreef Maanvis het volgende:
De dag dat we stoppen met het veroordelen van burgerslachtoffers veroorzaakt door Israël of Hamas is de dag waarop we zullen terugkijken als in wereldoorlog 3 ons hetzelfde gebeurt.
Nederlandse burgers zouden in een vergelijkbaar ook hetzelfde als Hamas doen.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:03 schreef Karrs het volgende:
[..]
Zou het daar misschien oorlog zijn? Nederlandse kinderen zouden in een vergelijkbaar geval hetzelfde doen.
oa. Netanyahu.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:28 schreef Karrs het volgende:
[..]
Wie stopt er dan met het veroordelen van burgerslachtoffers?
Nee, dat denk ik niet. Nederlandse burgers zijn niet overwegend islamitisch en geweld verheerlijkend.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nederlandse burgers zouden in een vergelijkbaar ook hetzelfde als Hamas doen.
Zie zijn toespraken op TV waar ie geen verontschuldigingen aanbiedt.quote:
quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:34 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Zie zijn toespraken op TV waar ie geen verontschuldigingen aanbiedt.
Je hoeft ook niet islamitisch te zijn of geweld te verheerlijken om na jaren van onderdrukking op een punt te komen dat je geweld niet meer schuwt.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 09:39 schreef Karrs het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. Nederlandse burgers zijn niet overwegend islamitisch en geweld verheerlijkend.
Ik doelde niet op het gebruik van geweld. Ik doelde op de doodscultuur die er heerst en op het terrorisme.quote:Op vrijdag 25 juli 2014 10:43 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet islamitisch te zijn of geweld te verheerlijken om na jaren van onderdrukking op een punt te komen dat je geweld niet meer schuwt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |