abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 juli 2014 @ 21:18:48 #1
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_142696015
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - Al Mayadeen - Al-Monitor - BBC Arabic - CBS News - CNN - Frankfurter Allgemeine Zeitung - Haaretz - Israel National News - Jerusalem Post - Le Monde - Ma'an News - New York Times - RT - Washington Post - Ynet - Zeit

• Bij het citeren van nieuwsberichten graag bronvermelding, liefst door een directe link naar de bron.
• Nog even de herinnering om van deze topics geen plakboek te maken vol met foto's en videofragmenten die niks toevoegen. Bloederige en schokkende afbeeldingen ook niet direct hier plaatsen, maar via een link, voorzien van een waarschuwing. Dank voor de medewerking.
• Emoties kunnen soms hoog oplopen, maar laat jezelf niet verleiden om anderen te kwetsen of te beledigen. Meld misstanden in NWS-feedback of via een topic-report; ga het niet hier lopen uitvechten. Dank voor de medewerking.

Operation Protective Edge
Op dinsdag 8 juli is het Israëlische leger begonnen met 'Operation Protective Edge', een militaire operatie in Gaza volgens Israël 'gericht tegen Hamas in reactie op aanhoudende raketbeschietingen'.

Belangrijk

quote:
0s.gif Op maandag 21 juli 2014 19:43 schreef timmmmm het volgende:

Basisschoolniveau hier, met je 'uitgeluld'. Vanaf nu gaan we hier strenger modden. Ik wil weer échte discussies kunnen houden, zonder users die persoonlijk worden of je aanvallen. De regels zijn zo simpel: ga fatsoenlijk met elkaar om, doe normaal

Toch schijnt dat niet zo simpel te zijn, dus ik zal het specificeren:
1 Het moment dat je iets over een user zegt, in plaats van (inhoudelijk!) over wat hij zegt, zit je fout
2 Niet schelden
3 Val andere users niet persoonlijk aan. Diploma niet gehaald, andere jijbakken, nergens voor nodig. Niet alleen zet je jezelf voor lul, je maakt de discussie onmogelijk
4 Ook al ben je het niet met elkaar eens: aan de andere kant van de computer zitten ook mensen. Als je het 'in het echt' niet tegen iemand zou zeggen, dan hier ook niet.

Er gaan hier meer posts verdwijnen als ze niet aan het bovenstaande voldoen. Kinderachtig zo, ik weet het, maar ik wil graag weer enig niveau terugbrengen.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  donderdag 24 juli 2014 @ 21:19:15 #2
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_142696039
The Opinion Pages - Room for Debate
Self-Defense or Atrocities in Gaza? Are Israel's actions a necessary and appropriate response to an enemy that won't be peaceful or are they immoral and out of proportion to any threat? - http://www.nytimes.com/ro(...)ate-to-hamass-threat
  donderdag 24 juli 2014 @ 21:19:39 #3
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_142696057
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:15 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Niet alleen Geenstijl bericht hier over, het is overduidelijk een pro Palestina betoging, en haat jegens joden komt erg duidelijk naar voren, gelukkig is het wel een relatief kleine demo.
Jammer, wat andere demonstraties in een slecht daglicht zet. De opkomst is in ieder geval matig, en daar ben ik persoonlijk erg blij om.
Zelfs dan. Die haatbaarden staan er niet om Palestina te steunen, maar om hun eigen ideologieën te uiten.
Elite
Tegen TTIP
pi_142696192
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:19 schreef Happel het volgende:

[..]

Zelfs dan. Die haatbaarden staan er niet om Palestina te steunen, maar om hun eigen ideologieën te uiten.
En zo wordt een conflict misbruikt, bah :r
Ik ben nieuw hier! play it fair!
  donderdag 24 juli 2014 @ 21:25:08 #5
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142696328
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:22 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

En zo wordt een conflict misbruikt, bah :r
Ach, menig weldenkend persoon geeft niet al teveel aandacht aan dit soort zwakzinnigen. Helaas moet iets zoals Geenstijl (of powned :')) het weer gaan uitmelken.
pi_142696429
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:25 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Ach, menig weldenkend persoon geeft niet al teveel aandacht aan dit soort zwakzinnigen. Helaas moet iets zoals Geenstijl het weer gaan uitmelken.
Aan de ene kant is het goed dat er aandacht aan wordt besteed, zodat men bewust is dat er dit soort idioten rondlopen.
Aan de andere kant wordt zowel het gaza conflict misbruikt door de demonstranten en de media.
Geenstijl vindt ik af en toe wel geestig, maar serieus neem ik ze niet.
Tevens berichten er meerdere bronnen over.
pi_142696460
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:19 schreef Happel het volgende:
Maar dit is het dan toch ook. Dit conflict gaat niet om gestolen land, dit conflict gaat om moslims die geen joden naast hun willen hebben. En die vinden een waardige tegenstander in een stel idiote extremistische joden. En zo blijft het doorgaan.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_142696510
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:27 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar dit is het dan toch ook. Dit conflict gaat niet om gestolen land, dit conflict gaat om moslims die geen joden naast hun willen hebben. En die vinden een waardige tegenstander in een stel idiote extremistische joden. En zo blijft het doorgaan.
Nee. Het gaat om Palestijnen die een normaal leven willen leiden, zonder onderdrukking en zonder een genocide te ondergaan.
pi_142696558
quote:
13s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:28 schreef Ceberut het volgende:
Nee. Het gaat om Palestijnen die een normaal leven willen leiden, zonder onderdrukking en zonder een genocide te ondergaan.
Die Palestijnen die een normaal leven willen leiden zijn niet de Palestijnen die de raketten afvuren. Dus je praat onzin.
  donderdag 24 juli 2014 @ 21:30:48 #10
431691 JayDeeNow
JayDee here!
pi_142696604
quote:

[..]

Dat jij stelt dat er genocide wordt gepleegd gaat echt te ver, ik keur het geweld af, absoluut maar er zijn in dit conflict 2 schuldigen en daar zijn de Palestijnen de dupe van, triest.
pi_142696628
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:29 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Die Palestijnen die een normaal leven willen leiden zijn niet de Palestijnen die de raketten afvuren. Dus je praat onzin.
Oh, die raketten van Israël maken jouw onderscheid anders niet. De bulldozers die huizen platwalsen ook niet.
pi_142696708
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:31 schreef Ceberut het volgende:
Oh, die raketten van Israël maken jouw onderscheid anders niet. De bulldozers die huizen platwalsen ook niet.
Ja, dit heeft ook echt te maken met de stelling die typte....pffff.
pi_142696830
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:32 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ja, dit heeft ook echt te maken met de stelling die typte....pffff.
Die stelling van jou slaat de plank dan ook geheel mis. Jij schrijft dat het conflict is gestart door jodenhaat, terwijl het juist dit conflict is dat jodenhaat in de hand werkt.
  donderdag 24 juli 2014 @ 21:35:10 #14
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_142696846
quote:

[..]

De haatbaarden van ISIS gaan veel verder dan dat. Die tolereren geen ongelovigen.
Elite
Tegen TTIP
  donderdag 24 juli 2014 @ 21:39:33 #15
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142697076
pi_142697396
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:34 schreef Ceberut het volgende:
Die stelling van jou slaat de plank dan ook geheel mis. Jij schrijft dat het conflict is gestart door jodenhaat, terwijl het juist dit conflict is dat jodenhaat in de hand werkt.
Ik schrijf dat het conflict is gestart doordat de moslims geen joods land daar dulden. Waarom zou anders een jordanie wat ook tot palestina behoorde wel getolereerd worden, maar een israel niet?
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:35 schreef Happel het volgende:
De haatbaarden van ISIS gaan veel verder dan dat. Die tolereren geen ongelovigen.
Desondanks streven ze beide naar een groot kalifaat.
  donderdag 24 juli 2014 @ 21:49:44 #17
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_142697573
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:46 schreef truthortruth het volgende:
Desondanks streven ze beide naar een groot kalifaat.
Met beide bedoel je ISIS en Hamas?
Elite
Tegen TTIP
pi_142697590
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:46 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Ik schrijf dat het conflict is gestart doordat de moslims geen joods land daar dulden. Waarom zou anders een jordanie wat ook tot palestina behoorde wel getolereerd worden, maar een israel niet?

Alsof dat vergelijkbaar is. Ligt Jeruzalem in Jordanië? Waarom is Israël niet gesticht in Jordanië?
pi_142697612
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 20:51 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
2002-2005 staat er op je taartstat, en van 2002-2005 zie ik vervolgens niks in de lijst. Lees jij wel?
Dat is een URL van de bron op het plaatje, niet welke tijd.
pi_142697661
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:49 schreef Happel het volgende:

[..]

Met beide bedoel je ISIS en Hamas?
Ja.
pi_142697921
quote:
13s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:50 schreef Ceberut het volgende:
Alsof dat vergelijkbaar is. Ligt Jeruzalem in Jordanië? Waarom is Israël niet gesticht in Jordanië?
Jordanie behoorde tot Palestina. Echter Jordanie wordt wel geaccepteerd als staat en Israel niet. Het enige verschil, Israel is een joodse staat.
pi_142698419
quote:

[..]

Precies, dat zie je helemaal goed. En zo blijft de discussie op FOK ook doorgaan :)
pi_142698641
quote:

[..]

Pure onzin, maarja jij interesseert je dan ook niet voor feiten :)
  donderdag 24 juli 2014 @ 22:12:57 #25
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_142698790
Source of deadly attack on Gaza UNRWA school remains unclear
Palestinians blame Israel for deaths of 15, but Israeli army points out Hamas rockets had landed in Beit Hanoun and may have hit UNRWA school.
The source of a deadly attack on a United Nations-run school in Gaza on Thursday remain unclear, with the Palestinians blaming Israel for the deaths, and the Israeli army saying it does not know whether Israeli shelling or a Hamas rocket hit the facility, killing a reported 15 people. - http://www.haaretz.com/ne(...)t&utm_medium=twitter
pi_142699468
quote:
Als je dit ziet, dan geef je het toch op, als Palestijnen-steuner zijnde?

Ik bedoel... je ZIET toch hoe hier terrorisme wordt goedgepraat? En 'back'? Back at who? Burgers...?

[ Bericht 2% gewijzigd door Karrs op 24-07-2014 22:33:52 ]
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_142699537
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:12 schreef Nibb-it het volgende:
Source of deadly attack on Gaza UNRWA school remains unclear
Palestinians blame Israel for deaths of 15, but Israeli army points out Hamas rockets had landed in Beit Hanoun and may have hit UNRWA school.
The source of a deadly attack on a United Nations-run school in Gaza on Thursday remain unclear, with the Palestinians blaming Israel for the deaths, and the Israeli army saying it does not know whether Israeli shelling or a Hamas rocket hit the facility, killing a reported 15 people. - http://www.haaretz.com/ne(...)t&utm_medium=twitter
Ik vraag me af hoe Ban Ki Moon zich voelt, roept constant dat men moet stoppen met schieten/moorden/slopen en niemand die naar hem luistert.
pi_142699600
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 21:30 schreef JayDeeNow het volgende:

[..]

Dat jij stelt dat er genocide wordt gepleegd gaat echt te ver, ik keur het geweld af, absoluut maar er zijn in dit conflict 2 schuldigen en daar zijn de Palestijnen de dupe van, triest.
En wanneer is wèl sprake van genocide volgens jou?
pi_142699675
Genocide op de Israeli's ja.
  donderdag 24 juli 2014 @ 22:33:15 #31
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_142699695
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:28 schreef Karrs het volgende:

[..]

Ik bedoel... je ZIET toch hoe hier terrorisme wordt goedgepraat?
Nou inderdaad, ik ben om. Wat een boeven.
Elite
Tegen TTIP
pi_142699756
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:33 schreef Happel het volgende:

[..]

Nou inderdaad, ik ben om. Wat een boeven.
Jammer genoeg meen je het niet, maar dat is denk ik ook het probleem. Waarom wuif je dit zo snel weg?

Op wie schiet Hamas die raket eigenlijk af?
  donderdag 24 juli 2014 @ 22:35:16 #33
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_142699789
quote:
9s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:34 schreef Karrs het volgende:

[..]

Jammer genoeg meen je het niet, maar dat is denk ik ook het probleem. Waarom wuif je dit zo snel weg?
Alles wat er boven die twee regels staat vind jij gerechtvaardigd?
Elite
Tegen TTIP
pi_142699869
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:35 schreef Happel het volgende:

[..]

Alles wat er boven die twee regels staat vind jij gerechtvaardigd?
Beantwoord de vraag eens? Waarom wuif je dit zo snel weg?
pi_142699908
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:29 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ik vraag me af hoe Ban Ki Moon zich voelt, roept constant dat men moet stoppen met schieten/moorden/slopen en niemand die naar hem luistert.
Ze hebben wel vaak moeite om de daad bij het woord te voegen ja maar veel kunnen ze eigenlijk niet.
pi_142699933
quote:
9s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:34 schreef Karrs het volgende:
Op wie schiet Hamas die raket eigenlijk af?
Ja, dat is een vraag. Daar zullen ze zelf ook geen antwoord op hebben. Bij de Israeli's is dat geen vraag. Die weten dat ze onschuldige vrouwen en kinderen zullen raken en toch weerhoudt dat hen niet.
pi_142699953
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juli 2014 20:05 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Je weet best welk idee er de laatste tijd achter zit, wanneer ze met dat ding zwaaien.
"Vroeger" zag ik hem zelden tot nooit in Nederland.
Wat heeft de moslim gemeenschap te maken met ideeën die er bij worden gehaald?
Ik heb al tijden zo'n vlag op mijn kamer, het is gewoon de bekenste zin in de Islaam die je tot moslim maakt. De vlag staat totaal niet voor Isis ook al gebruiken ze hem.. en het werd ook door Al Qaida etc gebruikt dus ik weet niet wat je suggereert.
Alleen omdat malloten iets gebruiken betekend niet dat er kwaad zit in een vlag.
Ik heb zo'n vlag en ik ben tegen ISIS.. wat nu?
pi_142700027
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:38 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Ja, dat is een vraag. Daar zullen ze zelf ook geen antwoord op hebben. Bij de Israeli's is dat geen vraag. Die weten dat ze onschuldige vrouwen en kinderen zullen raken en toch weerhoudt dat hen niet.
Die discussie is hier een paar topics geleden ook al eens geweest. Dat laatste is waar en is verwijtbaar, maar daar staat tegenover dat ze er niet per sé op schieten. Het doel is toch echt het gebouw, of de installatie, waar zich die burgers op dat moment bevinden. Ze waarschuwen zelfs de mensen om er weg te blijven, zonder gevolg meestal.

Hamas en die andere Palestijnse lieverds, schieten echter vruchteloos op Israëlische burgers. Bewust.

Dat verschil wordt nog wel eens vergeten door velen in dit topic. Tsja...
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 22:41:05 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142700041
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:38 schreef Ceberut het volgende:

[..]

ze schieten die raketten af op Israel

het is storend vuur, zolang de Israeli's batterijen luchtdoelbatterijen bij blijven bouwen werkt het, hoeven ze niets voor te raken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 24 juli 2014 @ 22:41:42 #40
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_142700073
quote:
15s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:37 schreef Karrs het volgende:

[..]

Beantwoord de vraag eens? Waarom wuif je dit zo snel weg?
`
Raketaanvallen zijn fout. Beantwoord jij mijn vraag nou eens? Jij vind alles wat er boven die twee regels staat normaal?
Elite
Tegen TTIP
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 22:42:16 #41
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142700104
raketaanvallen zijn helemaal niet fout

dom misschien maar er is op zichzelf niets mis mee
pi_142700147
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:38 schreef Crip het volgende:

[..]

Ik heb al tijden zo'n vlag op mijn kamer, het is gewoon de bekenste zin in de Islaam die je tot moslim maakt. De vlag staat totaal niet voor Isis ook al gebruiken ze hem.. en het werd ook door Al Qaida etc gebruikt dus ik weet niet wat je suggereert.
Alleen omdat malloten iets gebruiken betekend niet dat er kwaad zit in een vlag.
Het is de combinatie van carnavalskleding, roepen dat alle joden dood moeten en die valggen die voor verontwaardiging zorgt.
pi_142700254
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:38 schreef Crip het volgende:

[..]

Dat is het mooie met symboliek, zo makkelijk weg te wuiven. Als een hakenkruis dat staat voor voorspoed en geluk.
pi_142700262
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:43 schreef Nintex het volgende:

[..]

Het is de combinatie van carnavalskleding, roepen dat alle joden dood moeten en die valggen die voor verontwaardiging zorgt.
Dat is weer een ander verhaal. ;) Dat zijn 16 jarige pubertjes die zulke dingen roepen en bij de demonstratie waren het net en groepje van 4 van de 3000 die aanwezig waren? Dus hoe bedoel je opgeblazen in de media.
Elke goede moslim weet dat je iedereen met respect moet behandelen die jou ook met respect behandeld ongeacht geloof of ongeloof.
pi_142700264
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:41 schreef Happel het volgende:

[..]

`
Raketaanvallen zijn fout.
Ik vind 't nog een stapje erger: evil.

De raketaanvallen van Hamas en andere Palestijnse lieverds op de Israëlische bevolking is terrorisme. En wie terrorisme bedrijft (in plaats van, zeg, gerichte aanvallen op de vermeende bezettingsmacht) verliest wat mij betreft alle sympathie.
quote:
Beantwoord jij mijn vraag nou eens? Jij vind alles wat er boven die twee regels staat normaal?
Nee. Waarom vraag je me dat?
pi_142700270
Die Former Deputy Defence Minister die op BBC wordt geinterviewd is me toch een allejezus nare man :{. Hij heeft al m'n relatieve begrip voor de operatie van Israël die opgebouwd was, in de afgelopen 10 minuten onderuit gehaald.
pi_142700306
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:42 schreef sp3c het volgende:

dom misschien maar er is op zichzelf niets mis mee
Raketaanvallen op burgers ("storend vuur" :') het is de tweede wereldoorlog niet) is fout, linksom of rechtsom. Je kunt niets anders vinden.
pi_142700311
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:45 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat is het mooie met symboliek, zo makkelijk weg te wuiven. Als een hakenkruis dat staat voor voorspoed en geluk.
Precies.
pi_142700358
quote:
9s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:40 schreef Karrs het volgende:

[..]

Die discussie is hier een paar topics geleden ook al eens geweest. Dat laatste is waar en is verwijtbaar, maar daar staat tegenover dat ze er niet per sé op schieten. Het doel is toch echt het gebouw, of de installatie, waar zich die burgers op dat moment bevinden. Ze waarschuwen zelfs de mensen om er weg te blijven, zonder gevolg meestal.
Zonder gevolg inderdaad, goede toevoeging die de kern raakt. Die mensen kunnen nergens naartoe. Dat weet Israël en alsnog wordt bewust de keuze gemaakt om toch te schieten. Ze nemen het in overweging en beslissen dat het leed acceptabel is.

quote:
Hamas en die andere Palestijnse lieverds, schieten echter vruchteloos op Israëlische burgers. Bewust.
Onmacht speelt een rol. Als Hamas over (gesponsord) high tech militair apparatuur zou beschikken, dan lijkt mij dat ze andere doelen zouden beschieten. Nu proberen ze met primitieve middelen de aanvallen van Israël te beantwoorden.

quote:
Dat verschil wordt nog wel eens vergeten door velen in dit topic. Tsja...
In wezen is er geen verschil. Beide partijen vinden dat het doden van onschuldige burgers een middel is dat het doel heiligt.
  donderdag 24 juli 2014 @ 22:47:33 #50
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_142700371
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:42 schreef sp3c het volgende:
Het continue blijven afschieten zal Israël niet echt bevorderen te stoppen. Al vraag ik me af of ze dat ooit zullen doen.

quote:
7s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:45 schreef Karrs het volgende:

[..]

Nee. Waarom vraag je me dat?
Omdat ik je nogal eenzijdig vind in je kritiek.
Elite
Tegen TTIP
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 22:48:25 #51
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142700415
quote:

[..]

Raketaanvallen op burgers ("storend vuur" :') het is de tweede wereldoorlog niet) is fout, linksom of rechtsom. Je kunt niets anders vinden.
natuurlijk kan ik dat wel, daar heb jij helemaal niets over te zeggen :')

het zijn geen gerichte aanvallen, eventuele burgerslachtoffers zijn collateral damages

en als je denkt dat storend vuur voor het laatst in de tweede wereldoorlog gebruikt werd dan weet je niet waar je het over hebt, das op zich niet erg maar dan zou ik niet zo stellig zijn met mijn uitspraken
  donderdag 24 juli 2014 @ 22:48:48 #52
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142700433
quote:

[..]

Ik bedoel... je ZIET toch hoe hier terrorisme wordt goedgepraat? En 'back'? Back at who? Burgers...?
Nee. In tegenstelling tot jou lees ik namelijk wel de dingen die er boven staan.

[ Bericht 5% gewijzigd door IsaacCuenca op 24-07-2014 22:55:56 ]
pi_142700460
quote:

[..]

Ik vind 't nog een stapje erger: evil.

De raketaanvallen van Hamas en andere Palestijnse lieverds op de Israëlische bevolking is terrorisme. En wie terrorisme bedrijft (in plaats van, zeg, gerichte aanvallen op de vermeende bezettingsmacht) verliest wat mij betreft alle sympathie.
Oh en wat Israël doet heeft niet dezelfde uitstraling op de bevolking van Gaza? Als wat Hamas doet terrorisme is, dan is wat Israël doet terrorisme in het kwadraat.
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 22:49:52 #54
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142700491
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:47 schreef Happel het volgende:

[..]

Het continue blijven afschieten zal Israël niet echt bevorderen te stoppen. Al vraag ik me af of ze dat ooit zullen doen.

nee het is niet zo handig nee maar op zich is het niet fout
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 22:50:46 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142700538
als je denkt dat alle Israelische acties gerichte aanvallen zijn dan heb je het sowieso niet zo goed begrepen denk ik

het is op zijn zachtst gezegd een tikje naief
pi_142700590
quote:

[..]

Hoe kan zelfverdediging terrorisme zijn? Alleen omdat het Moslims zijn?
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 22:53:06 #57
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142700648
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:51 schreef Crip het volgende:

[..]

Hoe kan zelfverdediging terrorisme zijn? Alleen omdat het Moslims zijn?
je kunt die raketaanvallen nu ook weer niet echt zelfverdediging noemen :')
pi_142700724
quote:

[..]

De eerste 10 vallen niet meer onder terrorisme?
pi_142700772
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:46 schreef Ceberut het volgende:

[..]

Zonder gevolg inderdaad, goede toevoeging die de kern raakt. Die mensen kunnen nergens naartoe.
Och hou toch op. Die drogreden is me wat te populair de laatste tijd.

Ze bellen de mensen: 'erUIT. Je hebt 2 minuten.'
Dan is het echt niet zo dat ze naar links rennen en *bom* tegen die muur opbotsen; vervolgens omdraaien en de andere kant oprennen en *schlinng* in het prikkeldraad van de Egyptische afzetting hangen, zich loswerken en de andere kant oprennen en *PLONSS* in de Middellandse zee liggen.

quote:
Dat weet Israël en alsnog wordt bewust de keuze gemaakt om toch te schieten. Ze nemen het in overweging en beslissen dat het leed acceptabel is.
Ja, dat klopt... maar wat ze eigenlijk accepteren, is dat de dood van die Palestijnse burgers (voorzover ze weten dat die er nog steeds zitten), minder erg is dan datgene wat ze beoogden te vernietigen, intact te laten. Dat is een afweging... en een die wij in Nederland héél lang niet hebben hoeven maken.
quote:
Onmacht speelt een rol. Als Hamas over (gesponsord) high tech militair apparatuur zou beschikken, dan lijkt mij dat ze andere doelen zouden beschieten. Nu proberen ze met primitieve middelen de aanvallen van Israël te beantwoorden.
Sorry, maar nee. (Voor de rest kan ik me aardig goed vinden in wat je zegt trouwens ^O^ )
Wat ze proberen te doen, is burgers te raken. Wat ze NIET proberen te doen, is met primitieve middelen de aanvallen van Israël te beantwoorden. Dan waren de stellingen bij de muur, de controleposten, de militaire faciliteiten en andere zaken wel op de korrel genomen.

Niet met deze raketten, want die zijn puur voor terreur ontwikkeld, maar met de wapens die ze zouden hebben als dat hun doel was geweest. Mortieren, bommen, TOW-achtige raketten...

Maar die hebben ze niet; ze hebben terreurraketten. Net zoals ze tunnels hebben in plaats van schuilkelders. Snap je waar ik heen wil? Hamas en de terreurgroepen in Gaza zijn gewoon écht slecht nieuws. Voor iedereen.
quote:
In wezen is er geen verschil. Beide partijen vinden dat het doden van onschuldige burgers een middel is dat het doel heiligt.
Daarin kan ik wel meegaan. Alleen is het bij de ene partij het doel, bij de andere partij 'collateral damage'. En ik moet zeggen: een die voorkomen had kunnen worden, als de andere partij niet zo van de dood en de haat was geweest.
pi_142700868
quote:
2s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:55 schreef Karrs het volgende:

[..]

Dan is het echt niet zo dat ze naar links rennen en *bom* tegen die muur opbotsen; vervolgens omdraaien en de andere kant oprennen en *schlinng* in het prikkeldraad van de Egyptische afzetting hangen, zich loswerken en de andere kant oprennen en *PLONSS* in de Middellandse zee liggen.
Ah, ja. Men wil gewoon een gebouw vernietigen. De targets van het IDF, die moeten het gebouw uit.

quote:
Ja, dat klopt... maar wat ze eigenlijk accepteren, is dat de dood van die Palestijnse burgers (voorzover ze weten dat die er nog steeds zitten), minder erg is dan datgene wat ze beoogden te vernietigen, intact te laten. Dat is een afweging... en een die wij in Nederland héél lang niet hebben hoeven maken.
Dat is een afweging die je kunt maken, alleen dat de afweging dan de kant van de spiraal van geweld uitvalt, bewust, zonder op termijn zicht te hebben op constructieve verbeteringen, dat is alleen mogelijk als je uit bent op geweld en haat.
pi_142700888
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:53 schreef sp3c het volgende:

[..]

je kunt die raketaanvallen nu ook weer niet echt zelfverdediging noemen :')
Ja want als je kinderen worden ontvoerd en gemarteld, je moeder word verkracht, je land word ingenomen, je word gebombardeerd.. nee dan mag je niet spreken van zelfverdediging als je terug vecht want dat is terrorisme. Je moet dan rustig plaatsmaken voor anderen en je huis gewoon opgeven. Want het is grondgebied van Israël wat ook zeer Ironisch is aangezien ze er 2000 jaar geleden samen leefden.
  donderdag 24 juli 2014 @ 22:58:45 #62
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_142700937
Israelis may not be ready for a cease-fire in Gaza. Jerusalem afraid of public scorn should it accept a truce with Hamas before achieving enough in Gaza fighting to justify IDF losses, continuous rocket fire.

The fighting in Gaza eased up slightly on Tuesday, and Israeli casualties were significantly lower than on Monday. As of Tuesday night, the Israel Defense Forces had uncovered 28 Hamas “attack tunnels,” almost half of which extended under the border fence into Israel. IDF officers say it will take another few days to render the tunnels unusable and around two weeks to destroy them completely. The army is preparing for both options, depending on what happens in the cease-fire talks. - http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/.premium-1.606711
pi_142700958
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:57 schreef Crip het volgende:

[..]

Ja want als je kinderen worden ontvoerd en gemarteld, je moeder word verkracht, je land word ingenomen, je word gebombardeerd.. nee dan mag je niet spreken van zelfverdediging als je terug vecht want dat is terrorisme.
Afgezien van dat bombarderen klopt er niets van deze zin.
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 22:59:29 #64
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142700977
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:57 schreef Crip het volgende:

[..]

Ja want als je kinderen worden ontvoerd en gemarteld, je moeder word verkracht, je land word ingenomen, je word gebombardeerd.. nee dan mag je niet spreken van zelfverdediging als je terug vecht want dat is terrorisme. Je moet dan rustig plaatsmaken voor anderen en je huis gewoon opgeven. Want het is grondgebied van Israël wat ook zeer Ironisch is aangezien ze er 2000 jaar geleden samen leefden.
is er uberhaupt nog sprake van terugvechten?

er wordt gewoon gevochten door beide partijen, al jaren lang
je kunt hier echt niet meer spreken van good guys vs bad guys ofzo
pi_142701060
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

Precies.
pi_142701088
Ondertussen in Nederland:
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_142701129
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:59 schreef Nintex het volgende:

[..]

O nee? Ik kan heel veel filmpjes en foto's gaan plaatsen. Maar dat is gore dus liever niet op een forum.
  donderdag 24 juli 2014 @ 23:02:26 #68
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142701162
quote:

[..]

_O-
pi_142701166
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:59 schreef sp3c het volgende:

[..]

Ondertussen is het een groot puinhoop geworden. Maar je moet kijken wie het heeft veroorzaakt. :)
  donderdag 24 juli 2014 @ 23:03:36 #70
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_142701220
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:02 schreef Crip het volgende:

[..]

Ondertussen is het een groot puinhoop geworden. Maar je moet kijken wie het heeft veroorzaakt. :)
Lekker wijzen en in het verleden blijven hangen. Constructief, ja.
pi_142701221
quote:

[..]

Nee, bombardementen doen ze met water.
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 23:04:13 #72
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142701251
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ondertussen in Nederland:
[ afbeelding ]
ja ja nu weten we het wel he, we waren net weer een beetje ontopic }:|

beetje vervelend dat mensen het ene moment boos worden om foto's van die gigantische pro palestijnen demo´s en het volgende moment geen genoegen krijgen van die 100 malloten met hun foute vlaggetjes ;( ;( :')
pi_142701288
quote:
14s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:47 schreef Happel het volgende:

[..]

Dat denk ik wel en daar is volgens mij minder voor nodig dan je zou denken.

Ze moeten er gewoon mee stoppen. Moet je zien wat voor effect dat heeft over een jaar tijd. Een jaar lang geen raketten op Israël.
quote:
Omdat ik je nogal eenzijdig vind in je kritiek.
Ik heb inderdaad voornamelijk kritiek op Hamas en de Palestijnse terreurgroepen, dat is waar. Ik vind hen de aanstichters van dit geweld en de hoofdverantwoordelijken voor de verschrikkingen die de Palestijnse bevolking ondergaat. Ze kunnen nergens heen, want er zijn totaal geen voorzieningen voor ze. Beide partijen misbruiken de burgerbevolking: de Israëliërs omdat ze erop schieten ook als ze nog bij het doel aanwezig zijn, de Palestijnse terreurbewegingen omdat ze die burgers bij de doelen plaatsen, of de doelen bewust bij de burgers. (En kom ff niet aan met dat smoesje van weinig ruimte, want dan zeg ik: tunnelnetwerken).

Ik vind daarnaast dat Israël weinig keus heeft in wat ze doen en hoewel ik de burgerdoden betreur, kan ik toch echt niet onder het standpunt uit dat beiden te weinig doen om die te voorkomen. Israël vanwege de missie en de afweging die de terroristen ze opdringt, de Palestijnen omdat ze de burgers in de vuurlinie plaatsen - ondanks dat ze de mogelijkheden tot het bouwen van schuilkelders ruim voorhanden hebben.

Dus ja, ik ben betrekkelijk eenzijdig. Je zult het moeilijk vinden om te geloven, maar ik keur wel degelijk alle oorlogsmisdaden van Israël af. Zoals het een normaal mens betaamt. Maar ik ben geïnteresseerd in krijgsgeschiedenis en geschiedenis in het algemeen... en daardoor heb ik misschien een wat andere kijk op de zaak.

Maar tussen de regels door zul je lezen dat ik wel degelijk treur om die verschrikkingen die oorlog meebrengen. Inclusief de burgerdoden. Met helden- en wandaden aan beide zijden.
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 23:05:32 #74
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142701323
quote:

[..]

gewoon 'de ander'

doet er allang niet meer toe, volgens mij heeft zelfs niemand enig idee
pi_142701334
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:48 schreef sp3c het volgende:

[..]

natuurlijk kan ik dat wel, daar heb jij helemaal niets over te zeggen :')

het zijn geen gerichte aanvallen, eventuele burgerslachtoffers zijn collateral damages

en als je denkt dat storend vuur voor het laatst in de tweede wereldoorlog gebruikt werd dan weet je niet waar je het over hebt, das op zich niet erg maar dan zou ik niet zo stellig zijn met mijn uitspraken
Sp3c, ik waardeer je bijdragen. ^O^

We zullen het er maar op houden dat de uitzondering de regel bevestigt. ;)
pi_142701347
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:03 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Lekker wijzen en in het verleden blijven hangen. Constructief, ja.
De feiten staan er. En die zullen er altijd blijven staan. Als het verleden al vergeten was dan hadden we nu geen oorlog dus nogal een vreemde opmerking.
pi_142701362
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:01 schreef Crip het volgende:

[..]

O nee? Ik kan heel veel filmpjes en foto's gaan plaatsen. Maar dat is gore dus liever niet op een forum.
Ik sluit niet uit dat het in dat deel van de wereld vol haat aan beide kanten verschrikkingen plaatsvinden, maar het is geen policy van de Israelische regering o.i.d. om kinderen te martelen of dood te maken. De bevolkingsdichtheid in Gaza is alleen maar toegenomen je kunt de Israeli's van veel beschuldigen, maar van genocide en of aanverwante praktijken is geen sprake.
pi_142701382
quote:

[..]

Hoe het is veroorzaakt is zo complex dat je daar een aparte opleiding voor moet volgen om dat helemaal te snappen.. en vervolgens wordt de mening van de meesten altijd ingekleurd door de voorkeur die je hebt voor 1 van de partijen.. moslims in Nederland groeien op met antisemitisme dus daar hoef je weinig nuance van te verwachten. Veel Nederlanders neigen juist meer naar Israel. Vind het maar een grote zooi en denk niet dat het conflict ooit wordt opgelost. De houding van Israel vind ik vaak stuitend, maar de Palestijnen hebben een ongelofelijk gevoel voor drama en ondertussen kan ik al die filmpjes die op fb voorbij komen van arme kindertjes etc. niet meer luchten of zien. Beiden zijn verantwoordelijk voor dit alles.
pi_142701472
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:58 schreef Nibb-it het volgende:
Israelis may not be ready for a cease-fire in Gaza. Jerusalem afraid of public scorn should it accept a truce with Hamas before achieving enough in Gaza fighting to justify IDF losses, continuous rocket fire.

The fighting in Gaza eased up slightly on Tuesday, and Israeli casualties were significantly lower than on Monday. As of Tuesday night, the Israel Defense Forces had uncovered 28 Hamas “attack tunnels,” almost half of which extended under the border fence into Israel. IDF officers say it will take another few days to render the tunnels unusable and around two weeks to destroy them completely. The army is preparing for both options, depending on what happens in the cease-fire talks. - http://www.haaretz.com/news/diplomacy-defense/.premium-1.606711
Hm. Leuk verhaal van 'de bevolking', en het zal echt wel meespelen, maar ik denk dat ze gewoon nog niet klaar zijn met de tunnels.
  donderdag 24 juli 2014 @ 23:08:27 #80
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_142701487
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:05 schreef Crip het volgende:

[..]

De feiten staan er. En die zullen er altijd blijven staan. Als het verleden al vergeten was dan hadden we nu geen oorlog dus nogal een vreemde opmerking.
Een groot deel van de discussie (ook hier) gaat over wie waar woonde of wie wat deed drie miljoen jaar geleden. Daar schiet je niets mee op.
pi_142701542
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:08 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Een groot deel van de discussie (ook hier) gaat over wie waar woonde of wie wat deed drie miljoen jaar geleden. Daar schiet je niets mee op.
Ze heeft wel gelijk hoor.. om het heden te begrijpen moet je de geschiedenis kennen.
pi_142701550
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:06 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Hoe het is veroorzaakt is zo complex dat je daar een aparte opleiding voor moet volgen om dat helemaal te snappen.. en vervolgens wordt de mening van de meesten altijd ingekleurd door de voorkeur die je hebt voor 1 van de partijen.. moslims in Nederland groeien op met antisemitisme dus daar hoef je weinig nuance van te verwachten. Veel Nederlanders neigen juist meer naar Israel. Vind het maar een grote zooi en denk niet dat het conflict ooit wordt opgelost. De houding van Israel vind ik vaak stuitend, maar de Palestijnen hebben een ongelofelijk gevoel voor drama en ondertussen kan ik al die filmpjes die op fb voorbij komen van arme kindertjes etc. niet meer luchten of zien. Beiden zijn verantwoordelijk voor dit alles.
Hier ben ik gestopt met lezen. Onzin.
Alsof je zegt dat alle witte mensen opgroeien met haat voor donkeren.
pi_142701558
quote:

[..]

Precies, het zijn niet de mensen die er toen leefden die moeilijk lopen te doen. Dat zijn de mensen die er NU wonen.

Geschiedeniskennis helpt en is zelfs noodzakelijk om dit conflict een beetje te kunnen duiden, maar het mag niet de reden zijn dat hij of zij, die er nu loopt, dus maar dood moet.
pi_142701596
quote:

[..]

Je denkt er veel te luchtig over.
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 23:10:53 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142701611
quote:
10s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:05 schreef Karrs het volgende:

[..]

Sp3c, ik waardeer je bijdragen. ^O^

We zullen het er maar op houden dat de uitzondering de regel bevestigt. ;)
wat is de uitzondering

dat storend vuur alleen in de tweede wereldoorlog werd gebruikt?

:') :') :')

:{w
  donderdag 24 juli 2014 @ 23:11:46 #86
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_142701651
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:09 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ze heeft wel gelijk hoor.. om het heden te begrijpen moet je de geschiedenis kennen.
Persoon X zegt dat hij begon. Persoon Y zegt dat zij begon.

En dan?
pi_142701656
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

wat is de uitzondering

dat storend vuur alleen in de tweede wereldoorlog werd gebruikt?

:') :') :')

:{w
Jij bent zo te zien ook niet geheel vrij van selectief lezen.

Maar zullen we het er maar bij laten? :Y
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 23:13:00 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142701711
quote:
7s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:11 schreef Karrs het volgende:

[..]

Jij bent zo te zien ook niet geheel vrij van selectief lezen.

Maar zullen we het er maar bij laten? :Y
nee dat was gewoon een onzinnige opmerking en dat kun je best toegeven want die toon krijg je gewoon terug ...
pi_142701731
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:09 schreef Crip het volgende:

[..]

Dat laatste is onzin, maar ik heb veel allochtonen in mijn kennissenkring en ze brullen allemaal over zionisten en joden die moeten worden uitgeroeid. Zij zijn een dwarsdoorsnede van de allochtone bevolking vermoed ik.. Ze groeien op in een omgeving waarin het normaal is om Israël te haten. Daarom zijn de tranen voor Gaza ook krokodillentranen, over dode kindertjes in Syrië hoor je ze nooit.
pi_142701733
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:09 schreef Crip het volgende:

[..]

Nou ja, je kan zeggen wat je wil, maar er zit een kern van waarheid in helaas. Het anti-semitisme noemen gaat ver, maar onder Turken en Marokkanen heerst een zeer anti-Joods sentiment.
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 23:16:19 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142701846
zit er ook een beetje ingebakken lijkt me

bij ons zit er een licht anti Duits sentiment in want papa had een hekel aan Duitsers en opa schoot op Duitsers, als kind krijg je dat wel mee natuurlijk
pi_142701926
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:16 schreef sp3c het volgende:
zit er ook een beetje ingebakken lijkt me

bij ons zit er een licht anti Duits sentiment in want papa had een hekel aan Duitsers en opa schoot op Duitsers, als kind krijg je dat wel mee natuurlijk
Ik heb nooit Duitsers dood gewenst. Hoogstens de fiets van mijn opa terug.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_142701952
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:13 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Dat laatste is onzin, maar ik heb veel allochtonen in mijn kennissenkring en ze brullen allemaal over zionisten en joden die moeten worden uitgeroeid. Zij zijn een dwarsdoorsnede van de allochtone bevolking vermoed ik.. Ze groeien op in een omgeving waarin het normaal is om Israël te haten. Daarom zijn de tranen voor Gaza ook krokodillentranen, over dode kindertjes in Syrië hoor je ze nooit.
Bijna alle moslims die ik ken praten altijd over Syrië, Gaza, Irak, Afrika overal waar onrecht word aangedaan. Maar je hebt er ook tussen zitten die alleen maar selectief voor 1 groep opkomen maar die vertegenwoordigen toch niet mijn mening en die van anderen?
quote:
3s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:13 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Nou ja, je kan zeggen wat je wil, maar er zit een kern van waarheid in helaas. Het anti-semitisme noemen gaat ver, maar onder Turken en Marokkanen heerst een zeer anti-Joods sentiment.
Voor mij is er trouwens wel een groot verschil tussen Joden en Zionisten.
Ik heb veel Joodse vrienden waar ik het goed mee kan hebben en die niets moeten hebben van Zionisten.
Ik vind dat het Zionisme gelijk staat aan terrorisme.
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 23:18:34 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142701959
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:17 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik heb nooit Duitsers dood gewenst. Hoogstens de fiets van mijn opa terug.
die oorlog is dan ook al 100 jaar afgelopen, reken maar dat je opa ze niet kon luchten
pi_142701974
Net als dat Nederlands relatief pro-Israël opgevoed worden. Niet bewust, maar dat is wel de vibe die hangt, "want de Palestijnen moeten niet zo zeuren".

Het is ontzettend bizar om de mening van 15-jarigen te horen over het conflict.
pi_142701997
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:11 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Persoon X zegt dat hij begon. Persoon Y zegt dat zij begon.

En dan?
Volgens mij is het zo dat als je de oorsprong van een conflict kent, je dat conflict beter begrijpt. In 1948 is het eigenlijk al fout gegaan. Sindsdien is er zoveel gebeurd dat anno 2014 een oplossing niet meer mogelijk is denk ik. Ben er wel van overtuigd dat veel 'normale' Palestijnse burgers en Israeli's best vrede willen, maar dat het conflict wordt gegijzeld door een grote groep extremisten aan beide kanten. Ik zag de documentaire '5 broken camera's' Dan besef je dat de Israeli's gewoon doen wat ze willen, die willen gewoon geen vrede. Zelfde geldt voor Hamas. Tsja.
  donderdag 24 juli 2014 @ 23:20:30 #97
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142702047
quote:
2s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:18 schreef clumsy_clown het volgende:
Net als dat Nederlands relatief pro-Israël opgevoed worden. Niet bewust, maar dat is wel de vibe die hangt, "want de Palestijnen moeten niet zo zeuren".

Het is ontzettend bizar om de mening van 15-jarigen te horen over het conflict.
Ach.. kennis komt met de jaren..

.. hopelijk.
pi_142702108
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:20 schreef IsaacCuenca het volgende:

[..]

Ach.. kennis komt met de jaren..

.. hopelijk.
Je zou het niet zeggen als je jouw posts ziet.
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 23:22:23 #99
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142702138
quote:
3s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:21 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

hehehe
  donderdag 24 juli 2014 @ 23:23:16 #100
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_142702176
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:19 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Volgens mij is het zo dat als je de oorsprong van een conflict kent, je dat conflict beter begrijpt. In 1948 is het eigenlijk al fout gegaan. Sindsdien is er zoveel gebeurd dat anno 2014 een oplossing niet meer mogelijk is denk ik. Ben er wel van overtuigd dat veel 'normale' Palestijnse burgers en Israeli's best vrede willen, maar dat het conflict wordt gegijzeld door een grote groep extremisten aan beide kanten. Ik zag de documentaire '5 broken camera's' Dan besef je dat de Israeli's gewoon doen wat ze willen, die willen gewoon geen vrede. Zelfde geldt voor Hamas. Tsja.
Wat is eigelijk probeerde te zeggen is dat iedere partij een eigen perceptie van de geschiedenis heeft. Zowel de Palestijnen als de Israëli gebruiken (misbruiken) die geschiedenis ook graag voor eigen gewin.

Gevolg: een eindeloze wellus-nietus waar je niets mee opschiet.
pi_142702180
Hoi Speccie, long time nog see
pi_142702193
quote:
2s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:18 schreef clumsy_clown het volgende:

Klopt wel.. het is ook altijd net of aan Joodse mensenlevens meer waarde wordt gehecht dan aan Palestijnse mensenlevens. Nederland heeft altijd een speciale band met Israël gehad, denk ook dat de link tussen het christendom en Israël belangrijk is. Veel Nederlanders en met name christenen kunnen nog steeds geen kwaad woord over Israël horen, terwijl als je je er een beetje in verdiept je kan zien wat een nare trekjes die lui hebben. En zonder hun suikeroompje Amerika waren ze allang van de kaart geveegd.
  donderdag 24 juli 2014 @ 23:24:16 #103
373277 IsaacCuenca
Alles was hetzelfde
pi_142702230
quote:
3s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:21 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

nee he
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 23:25:28 #104
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142702287
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:23 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Klopt wel.. het is ook altijd net of aan Joodse mensenlevens meer waarde wordt gehecht dan aan Palestijnse mensenlevens. Nederland heeft altijd een speciale band met Israël gehad, denk ook dat de link tussen het christendom en Israël belangrijk is. Veel Nederlanders en met name christenen kunnen nog steeds geen kwaad woord over Israël horen, terwijl als je je er een beetje in verdiept je kan zien wat een nare trekjes die lui hebben. En zonder hun suikeroompje Amerika waren ze allang van de kaart geveegd.
dat laatste is ook een fabeltje natuurlijk
pi_142702290
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:23 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Wat is eigelijk probeerde te zeggen is dat iedere partij een eigen perceptie van de geschiedenis heeft. Zowel de Palestijnen als de Israëli gebruiken (misbruiken) die geschiedenis ook graag voor eigen gewin.

Gevolg: een eindeloze wellus-nietus waar je niets mee opschiet.
Kan wel kloppen ja.. als ik iets lees over het conflict dan kijk ik ook altijd meteen naar de auteur.. dan weet je hoe serieus je het kan nemen. Maar ik neem aan dat er ook wel objectieve schrijfsels zijn over het conflict.. heb me er nooit heel erg in verdiept verder.
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 23:26:13 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142702315
hey clumsy :W
pi_142702334
quote:
2s.gif Op donderdag 24 juli 2014 22:55 schreef Karrs het volgende:

[..]

Om te beginnen: het waarschuwen vooraf disculpeert niet. Je kan niet een raket in een woonwijk, op een bewoonde woning afschieten en er vervolgens je handen vanaf trekken als er onschuldige mensen zijn omgekomen. Zeker als blijkt dat de waarschuwing niet helpt.

Natuurlijk kunnen die mensen het gebouw uitvluchten, maar dan wat? Gaza ligt continu onder vuur en opvangcentra zijn overvol. Dan kan Israël zeggen dat Hamas burgers dwingt om te blijven, maar ook dat kan je die burgers niet kwalijk nemen.

Bottomline: hoe je het wendt of keert, de praktijk wijst uit dat de beschietingen van Israël onschuldige levens kost. Israël vindt het zoals jij ook schrijft blijkbaar waard.

De afweging is als volgt: als Israël het niet doet, dan heeft Hamas toegang tot raketten die weinig effectief zijn, maar het leven in Israël kunnen ontregelen. Die discomfort die de Israëli's in potentie zullen ondergaan, is meer waard dan de daadwerkelijke levens van enkele onschuldige Palestijnen.

Hoe is dit goed te praten?

quote:
Sorry, maar nee. (Voor de rest kan ik me aardig goed vinden in wat je zegt trouwens ^O^ )
Wat ze proberen te doen, is burgers te raken. Wat ze NIET proberen te doen, is met primitieve middelen de aanvallen van Israël te beantwoorden. Dan waren de stellingen bij de muur, de controleposten, de militaire faciliteiten en andere zaken wel op de korrel genomen.

Niet met deze raketten, want die zijn puur voor terreur ontwikkeld, maar met de wapens die ze zouden hebben als dat hun doel was geweest. Mortieren, bommen, TOW-achtige raketten...

Maar die hebben ze niet; ze hebben terreurraketten. Net zoals ze tunnels hebben in plaats van schuilkelders. Snap je waar ik heen wil? Hamas en de terreurgroepen in Gaza zijn gewoon écht slecht nieuws. Voor iedereen.
Het is niet alsof ze in de Gazastrook ongelimiteerde toegang hebben tot een wapenarsenaal of zelfs maar de middelen om precisieraketten te ontwikkelen. Wat ze hebben zijn grote vuurpijlen die ze in de richting van Israël schieten. Hoe gericht kunnen ze überhaupt richten op burgers?

quote:
Daarin kan ik wel meegaan. Alleen is het bij de ene partij het doel, bij de andere partij 'collateral damage'. En ik moet zeggen: een die voorkomen had kunnen worden, als de andere partij niet zo van de dood en de haat was geweest.
Ik denk dat de vlieger van collateral damage niet meer opgaat wanneer je na tig raketten de balans opmaakt. Als uit die balans blijkt dat de collateral damage in een zodanige wanverhouding staat tot wat men beweert te willen bereiken, dan moet je je perspectief bijstellen. Doe je dat niet en volhard je in je methodes, dan verschuift het van collateral naar meegecalculeerd verlies.
pi_142702374
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:25 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat laatste is ook een fabeltje natuurlijk
Omdat? (ben serieus benieuwd..)
  Moderator donderdag 24 juli 2014 @ 23:28:54 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_142702436
quote:
0s.gif Op donderdag 24 juli 2014 23:27 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Omdat? (ben serieus benieuwd..)
Amerika heeft Israel niet altijd zo stevig gesteund als nu, op het moment dat de Amerikanen ze laten vallen gaan ze naar de volgende suikeroom

de Chinezen ofzo

dan hebben de palestijnen pas echt problemen want die hebben helemaal 0 scrupules
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')