Daar heb je gelijk in. Toch is het interessant de discrepantie tussen de wil van het volk en onze wetten te zienquote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:03 schreef KoudeVoetjes het volgende:
Die hele pol zal geen fuck uitmaken, 130 is en blijft de limiet, die zal de komende 10 jaar niet gaan veranderen, ook in de nachtelijke uren niet.
Dat is natuurlijk een Nog betere optiequote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:05 schreef erikkll het volgende:
Nee ik wil geen gedoogbeleid. Gedogen is kut. Ik wil gewoon geen snelheidslimiet na 23:00. Niet via een gedoogconstructie maar gewoon via wetgeving.
Doe t dan zoals in Duitsland, wanneer je daar rijdt als Nederlander. Onverzekerd rijden boven de 130quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:05 schreef erikkll het volgende:
Nee ik wil geen gedoogbeleid. Gedogen is kut. Ik wil gewoon geen snelheidslimiet na 23:00. Niet via een gedoogconstructie maar gewoon via wetgeving.
Dat is een mythe. Het enige wat er kan gebeuren is dat je deels schuldig wordt bevonden wanneer je ongeluk veroorzaakt is door hoge snelheid.quote:
alsof 150 zo erom hard is men, dan haal je amper in, zolang er geen file staat, of op de a2 rijdquote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:12 schreef BasEnAad het volgende:
Kleine overtredingen zouden sowieso gedoogd moeten worden. Maar harder dan 150 op de snelweg lijkt me niet handig.
dan spreek je over gevaarzetting enzulks, dat is geen overtreding uit de wvw meer waar je vanaf je zolderkamer kunt bepalen wie er schuld heeftquote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:12 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat is een mythe. Het enige wat er kan gebeuren is dat je deels schuldig wordt bevonden wanneer je ongeluk veroorzaakt is door hoge snelheid.
Als je 250 rijdt en op een sufkut in een aygo botst die ineens jaar links komt is de bestuurder van de aygo echter verzekeringstechnisch schuldig aan het ongeluk.
(Schuldig betekend hier natuurlijk dat je eigen verzekering voor de kosten opdraait en jij achteruit gaat qua schadevrije jaren. Het is niet alsof je dat uit eigen zak moet betalen.)
dat sluit niets uitquote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:09 schreef Civilian het volgende:
[..]
Doe t dan zoals in Duitsland, wanneer je daar rijdt als Nederlander. Onverzekerd rijden boven de 130Lekker zelf voor de kosten opdraaien als je er een puinhoop van maakt
Niet mee eens. Ik reed voor eergisteren in een slome fiesta, maar in Duitsland merk je gewoon dat op hoge snelheid rijden niet veel gevaarlijker is. Constant volgas 180 rijden is even chill als 100 rijden.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:12 schreef BasEnAad het volgende:
Kleine overtredingen zouden sowieso gedoogd moeten worden. Maar harder dan 150 op de snelweg lijkt me niet handig.
het is 120!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:03 schreef KoudeVoetjes het volgende:
Die hele pol zal geen fuck uitmaken, 130 is en blijft de limiet, die zal de komende 10 jaar niet gaan veranderen, ook in de nachtelijke uren niet.
geef gewoon alle snelheden vrij, meteen klaar dat gejankquote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:16 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Niet mee eens. Ik reed voor eergisteren in een slome fiesta, maar in Duitsland merk je gewoon dat op hoge snelheid rijden niet veel gevaarlijker is. Constant volgas 180 rijden is even chill als 100 rijden.
Ik bedoel meer dat de snelheid van inhalende auto's lastig in te schatten is. De eerste keer dat je kijkt zijn ze ver weg, als je daarna kijkt hangen ze al bijna tegen je bumper.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:16 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Niet mee eens. Ik reed voor eergisteren in een slome fiesta, maar in Duitsland merk je gewoon dat op hoge snelheid rijden niet veel gevaarlijker is. Constant volgas 180 rijden is even chill als 100 rijden.
Met een Nederlands kenteken kan je dat echt wel problemen opleveren hoor. Om zo ongeveer dezelfde redenen dat je verzekering opgeschort wordt als jij met je auto/motor op een racecircuit rijdt. Ook wanneer je daar gewoon mag rijden/racen met jouw eigen voertuig.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:12 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat is een mythe. Het enige wat er kan gebeuren is dat je deels schuldig wordt bevonden wanneer je ongeluk veroorzaakt is door hoge snelheid.
Als je 250 rijdt en op een sufkut in een aygo botst die ineens jaar links komt is de bestuurder van de aygo echter verzekeringstechnisch schuldig aan het ongeluk.
(Schuldig betekend hier natuurlijk dat je eigen verzekering voor de kosten opdraait en jij achteruit gaat qua schadevrije jaren. Het is niet alsof je dat uit eigen zak moet betalen.)
watquote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:19 schreef Civilian het volgende:
[..]
Om zo ongeveer dezelfde redenen dat je verzekering opgeschort wordt als jij met je auto/motor op een racecircuit rijdt.
heb je wel vaker last van selectief kijken of alleen bij inhalende autos?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:18 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat de snelheid van inhalende auto's lastig in te schatten is. De eerste keer dat je kijkt zijn ze ver weg, als je daarna kijkt hangen ze al bijna tegen je bumper.
Om eerlijk te zijn vind ik dat een beetje onzin. Als je goed spiegelt voor je van laan wisselt kan je het goed zijn.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:18 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat de snelheid van inhalende auto's lastig in te schatten is. De eerste keer dat je kijkt zijn ze ver weg, als je daarna kijkt hangen ze al bijna tegen je bumper.
zelfs deze idioot snapt het: je hebt nou eenmaal minimaal twee momenten nodig om iemands snelheid in te schatten, als je enkel kijk OF er iets rijd, kan je nooit weten hoe hard het rijdquote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:21 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn vind ik dat een beetje onzin. Als je goed spiegelt voor je van laan wisselt kan je het goed zijn.
Alleen in 1 blik in je zijspiegel lijken is inderdaad risky. Maar dat is niet veilig rijden. Als je een paar keer in je binnenspiegel kijkt en vervolgens nog 2 ofzo keer in je buitenspiegel is het makkelijk snelheden tot 300km/u in te schatten.
Dat klopt. In de voorwaarden van je autoverzekering staar vaak een clausule dat je niet verzekerd op racecircuits en de nurburgring (die technisch als een openbare weg telt).quote:
als autonoom mens kan ik zelf wel bepalen wat veilig, hoeft geen statisch nummer voor mij te bepalen, dat bord heeft nul rijervaring en inzichtquote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:21 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Nee.
Je hebt maar het geduld/discipline om de maximale snelheid wat daar geldt te rijden.
omdat het geen openbare weg is, ben je achterlijk ofzoquote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:23 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat klopt. In de voorwaarden van je autoverzekering staar vaak een clausule dat je niet verzekerd op racecircuits en de nurburgring (die technisch als een openbare weg telt).
Neem jij voor de grap maar eens een kijkje bij een circuit waar ze soms met eigen motor of auto rijden. Of denk je dat ze hun kenteken voor de grap afplakken?quote:
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:24 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
omdat het geen openbare weg is, ben je achterlijk ofzo!
Bron:quote:De Nordschleife is openbare weg. Dit houdt dus in dat op de Nordschleife dezelfde regels gelden als in het normale verkeer. Rechts inhalen is bijvoorbeeld verboden. Je auto dient dus ook voorzien te zijn van een kenteken en een geldige APK. Tevens dient hij in de wegenbelasting te zitten en voorzien te zijn van een verzekering.
ben je echt zo dom?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:27 schreef Civilian het volgende:
[..]
Neem jij voor de grap maar eens een kijkje bij een circuit waar ze soms met eigen motor of auto rijden. Of denk je dat ze hun kenteken voor de grap afplakken?
lever hier maar een bron uitquote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:27 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
[..]
Bron:
http://www.ring-world.nl/Ringinformatie/algemeen.htm
Je bron doet het niet. Maar zo te zien is dat de NEDERLANDSE verkeerswet. De Nordschleife in DUITSLAND is een openbare tolquote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:29 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
lever hier maar een bron uit
http://wetten.overheid.nl/BWBR0006622/geldigheidsdatum_09-05-2014
dus je snapt dat je uit je nek lult?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:34 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Je bron doet het niet. Maar zo te zien is dat de NEDERLANDSE verkeerswet. De Nordschleife in DUITSLAND is een openbare tol
weg
Bij mij staat er alleen maar dat hij binnenkort geladen zal worden. Vervolgens wordt er geen data binnengehaald op mijn telefoon.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:36 schreef Life2.0 het volgende:
mijn "bron" doet het prima
dat jij nog nooit een wet van dichtbij hebt gezien moge duidelijk zijn
Laat snelheden schatten in het donker nu juist heel lastig te zijn. Natuurlijk scheelt het als er goed in de spiegels wordt gekeken, maar het inschatten hoe snel een auto achterop komt gaat overdag echt stukken gemakkelijker. Je moet niet vergeten dat mensen "gewoonte dieren" zijn, we denken dat we 100% waarnemen, terwijl vaak meer dan de helft van onze waarneming, verwachting of herinnering blijkt. Als er dan ineens iemand met 300km/u achterop komt, dan zal blijken dat heleboel mensen dat compleet verkeerd inschatten, omdat die snelheid zo ver van hun verwachtingspatroon afwijkt.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:21 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn vind ik dat een beetje onzin. Als je goed spiegelt voor je van laan wisselt kan je het goed zijn.
Alleen in 1 blik in je zijspiegel lijken is inderdaad risky. Maar dat is niet veilig rijden. Als je een paar keer in je binnenspiegel kijkt en vervolgens nog 2 ofzo keer in je buitenspiegel is het makkelijk snelheden tot 300km/u in te schatten.
had je maar een pc moeten kopenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:44 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Bij mij staat er alleen maar dat hij binnenkort geladen zal worden. Vervolgens wordt er geen data binnengehaald op mijn telefoon.
Maar als je op een Duitse openbare weg rijdt ben je normaal gesproken wel verzekerd. Daarom zetten ze ook in de clausules circuits én de nurburgring
nee, geen fuck aanquote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:49 schreef NieuweNier het volgende:
Vinden jullie hard rijden trouwens ook gewoon leuker? Het voelt leuker dat de dingen sneller aan je voorbij gaan. Zelfs als de tijdwinst gering is, wat het niet is, voelt het gewoon sneller.
Helaas sta je ook 3 keer sneller bij de pomp![]()
Maar niet op het circuitquote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:50 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
had je maar een pc moeten kopen
hetgeen dat je zegt klopt wel redelijk, alleen je argumenten zijn compleet verzonnen, sorry
met een duitse auto ben namelijk wel gewoon verzekered, omdat duitsland
niet elke verzekering heeft vrije tolwegen als uitzondering, maar meeste wel, hoe dan ook, je verzekering is gewoon geldig, altijd
Jawel, rijden op een circuit maakt je verzekering niet ongeldigquote:
Dat milieu argument is een beetje suf. Als je het milieu wilt ontlasten kan je beter fietsen / treinen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:05 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me geen goed idee. Is gevaarlijker en belastender voor het milieu. Gewoon lekker laten zo.
Het voorkomen van het nodeloos uitstoten van extra benzinedampen door harder te kunnen scheuren (en dus meer te verstoken) scheelt ook een hoop.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:06 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat milieu argument is een beetje suf. Als je het milieu wilt ontlasten kan je beter fietsen / treinen.
Die heb ik hier niet eens vermeld.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:33 schreef marcooooow het volgende:
Doe niet stoer met je station diesel moeders-auto
200km/u is gewoon significant sneller dan 80 of 100.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:34 schreef WJMW het volgende:
Ik begrijp niet goed waarom dat vooruitgang zou zijn? Meer vervuiling en meer risico's op ongelukken puur omdat een paar testosteronbommetjes graag harduhhhr willen rijden.
als je alles in stand laatkan het milie nimmer een argument zijn, anders deden we niet wat we doenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:05 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me geen goed idee. Is gevaarlijker en belastender voor het milieu. Gewoon lekker laten zo.
is het niet zo dat het gevaarlijker is omdat er paar viva-dozen niet willen/kunnen opletten en eisen dat iedereen voor hen uitwijkt?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:34 schreef WJMW het volgende:
Ik begrijp niet goed waarom dat vooruitgang zou zijn? Meer vervuiling en meer risico's op ongelukken puur omdat een paar testosteronbommetjes graag harduhhhr willen rijden.
De afstanden binnen nl. zijn zo klein dat dit amper tijdwinst oplevert, combineer dat met het kleine aantal,auto's dat daadwerkelijk geschikt is voor deze snelheden en het aantal Mongolen dat hierdoor gevaarlijke situaties zullen creëeren en ik zie de baten de kosten niet overstijgen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:36 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
200km/u is gewoon significant sneller dan 80 of 100.
Niet mee eens. Naar Limburg vanuit Utrecht is toch bijna 2 uur. Amsterdam naar utrecht 45 minuten.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:06 schreef WJMW het volgende:
[..]
De afstanden binnen nl. zijn zo klein dat dit amper tijdwinst oplevert, combineer dat met het kleine aantal,auto's dat daadwerkelijk geschikt is voor deze snelheden en het aantal Mongolen dat hierdoor gevaarlijke situaties zullen creëeren en ik zie de baten de kosten niet overstijgen.
Bij de grens misschien. Dieper in Duitsland zijn er ook zat Duitsers waarvoor je volop de rem moetquote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Nederlanders kunnen helemaal niet omgaan met snelheidsverschillen op de snelweg, ze kijken niet in hun spiegel bij het wisselen van sporen of zijn niet in staat in de schatten welke snelheid het achteropkomend verkeer heeft.
Als er een truttenschudder vlak voor je achter een vrachtwagen vandaan komt om die met 95 in te halen terwijl je daar met 150 of nog sneller aankomt op de Autobahn zijn het altijd gele nummerplaten.
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh god nee, zie nu pas dat dit een roadtrip topic is.
We worden dan ook door de staat van wolven omgevormd naar schapen. Nederland is een land van kuddedieren. Die sukkelen gewoon achter elkaar aan.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Nederlanders kunnen helemaal niet omgaan met snelheidsverschillen op de snelweg, ze kijken niet in hun spiegel bij het wisselen van sporen of zijn niet in staat in de schatten welke snelheid het achteropkomend verkeer heeft.
Als er een truttenschudder vlak voor je achter een vrachtwagen vandaan komt om die met 95 in te halen terwijl je daar met 150 of nog sneller aankomt op de Autobahn zijn het altijd gele nummerplaten.
Bron dat het door ons lage snelheidslimiet komt? En waarom is 80 op de snelweg verantwoorder dan geen limiet?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:02 schreef BabeWatcher het volgende:
Onze wegen zijn JUIST veilig omdat er een verantwoorde snelheidslimiet is.
bron dat 130 net zo veilig is als 80?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:04 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Bron dat het door ons lage snelheidslimiet komt? En waarom is 80 op de snelweg verantwoorder dan geen limiet?
neequote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:35 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Die heb ik hier niet eens vermeld.![]()
Hou je geflame binnen de klb
Dan heb je nog niet veel in dat land gereden 160 is alsof je stilstaat ten opzichte van sommige bestuurders, waar ik wel eens bijzat met 220 km en dat is nog langzaam.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:07 schreef NieuweNier het volgende:
Maar desnoods maken we de boetes gewoon goedkoper. In Duitsland heb ik echt gewoon volledig schijt aan de snelheidslimieten.
Op de snelwegen rij ik gewoon hoe hard ik wil. Bijvoorbeeld volgas op ongelimiteerde stukken, 160 bij grote knooppunten en 150 wanneer je de rondwegen van steden oprijdt. Met een Nederlands kenteken kom je onder boetes uit en wanneer je er uiteindelijk toch eentje krijgt is het lachen om de prijs.
De provinciale wegen is ook een beetje doen wat je wilt. 130 wanneer er een streep in het midden van de weg zit. Wanneer die er niet zit is de weg vaak kronkeliger en is het bijna onmogelijk harder dan het snelheidslimiet te gaan.![]()
Echt de duitse wegen
Ja inderdaad. Dan zit je gebakje eindelijk op topsnelheid, en dan alsof je stil staat vliegt er een dikke bak aan je voorbij. Heerlijk.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan heb je nog niet veel in dat land gereden 160 is alsof je stilstaat ten opzichte van sommige bestuurders, waar ik wel eens bijzat met 220 km en dat is nog langzaam.
En als iemand echt schijt aan de snelheids limieten daar heeft krijgt die gewoon voor een X maanden een autobahn verbot.
Hoezo? Je kan het nu toch prima vinden maar niet wensen dat de belasting hoger wordt?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:38 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als je alles in stand laatkan het milie nimmer een argument zijn, anders deden we niet wat we doen
Niet mee eens.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:01 schreef NieuweNier het volgende:
Overdag is het inderdaad niet mogelijk veilig hard te rijden op de drukke Nederlandse wegen.
Ik kan me voorstellen dat her verschilt per plek.quote:
Dit dusquote:Op zaterdag 10 mei 2014 05:49 schreef Shreyas het volgende:
Ik vind het erger en meer verwarrend dat er op snelwegen steeds variable snelheden zijn. Soms mag je 80, soms 100, soms 120, soms 130. Allemaal gelul. Op elke snelweg (dus een weg die begint met de A) moet je 130 km/u kunnen. Alle geluids/milieunormen moeten daarop aangepast worden. Verder geldt die snelheid 24 per dag, dus niet 19-7 of dat soort onzin.
Daar ben ik het niet mee eens. Soms zijn er ook echt snelheidslimieten voor de veiligheid op bepaalde tijdenquote:
Ja precies, moeten we daarvoor extra verkeersslachtoffers (ook al zijn het tokkies in golfjes die nu denken ook 200 te mogen) en milieuvervuiling accepteren?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
Hard rijden is gewoon fijn. Andere argumenten zijn er niet.
dit nog steeds denken anno 2014quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:09 schreef Civilian het volgende:
[..]
Doe t dan zoals in Duitsland, wanneer je daar rijdt als Nederlander. Onverzekerd rijden boven de 130Lekker zelf voor de kosten opdraaien als je er een puinhoop van maakt
Haha inderdaad. Laatst reed ik zonder licht door rood precies voor een politieauto langs (had ik natuurlijk niet gezien dat het politie was), zegt die agent: "Hey ik vind het prima dat je zo oversteekt, maar doe dan voortaan wel je licht aan". "OK". "Fijne avond".quote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:55 schreef NieuweNier het volgende:
Idem voor in Utrecht. Meestal kan je gewoon voor een politieauto door rood fietsen. Soms kijken ze boos, andere momenten krijg je een waarschuwing. Maar als je je een beetje netjes gedraagt krijg je echt geen boete.
Nog steeds niet mee eens.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 03:17 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
In en rond de randstad is het echter echt absoluut niet veilig hard te rijden.
belasting? hoe kom je nou op belasting, dat zijn inkomstenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 01:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoezo? Je kan het nu toch prima vinden maar niet wensen dat de belasting hoger wordt?
Ik heb over de 200 gezeten met een 500SELquote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:07 schreef NieuweNier het volgende:
Maar desnoods maken we de boetes gewoon goedkoper. In Duitsland heb ik echt gewoon volledig schijt aan de snelheidslimieten.
Op de snelwegen rij ik gewoon hoe hard ik wil. Bijvoorbeeld volgas op ongelimiteerde stukken, 160 bij grote knooppunten en 150 wanneer je de rondwegen van steden oprijdt. Met een Nederlands kenteken kom je onder boetes uit en wanneer je er uiteindelijk toch eentje krijgt is het lachen om de prijs.
De provinciale wegen is ook een beetje doen wat je wilt. 130 wanneer er een streep in het midden van de weg zit. Wanneer die er niet zit is de weg vaak kronkeliger en is het bijna onmogelijk harder dan het snelheidslimiet te gaan.![]()
Echt de duitse wegen
De belasting op het milieu.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:02 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
belasting? hoe kom je nou op belasting, dat zijn inkomsten
Het is vrij simpel. Als er gemiddeld harder gereden wordt komen er per saldo meer schadelijke stoffen in het milieu. Daar is weinig ingewikkelds aan.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:55 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat is niet statisch dus ik kan dat niet echt mee laten wegen
Misschien moet men dan niet zo panisch doen over wat men toch niet wilt veranderen?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is vrij simpel. Als er gemiddeld harder gereden wordt komen er per saldo meer schadelijke stoffen in het milieu. Daar is weinig ingewikkelds aan.
Ik vind dat een reden om het niet te gaan verruimen.
Ik ben voor en-en.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:01 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Misschien moet men dan niet zo panisch doen over wat men toch niet wilt veranderen?
Ik pak liever de bron aan; het onnodige rijden, niet het rijden opzich
dus ook niet zachter?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben voor en-en.
Linksom of rechtsom vind ik harder rijden toestaan niet nodig en onwenselijk vanwege de opgegeven redenen.
Zachter vind ik ook niet nodig.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:06 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dus ook niet zachter?
het hoeft ook niet nodig te zijn, het gaat erom of het een optie is, nu wordt die keuze je ontnomen
Toch levert je argumentatie geen invulling op van de vraag waarom 130 km/u als max wel goed is en bijvoorbeeld 100 km/u of 160 km/u nietquote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:07 schreef Hexagon het volgende:
En het is inderdaad een vorm van vrijheidsbeperking ja. maar ik heb al aangegeven waarom ik die beperking nodig acht.
130 ipv 100 komt de automobilist die wil doorrijden tegemoetquote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:23 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Toch levert je argumentatie geen invulling op van de vraag waarom 130 km/u als max wel goed is en bijvoorbeeld 100 km/u of 160 km/u niet
Ik weet niet hoe jullie die smilies hier krijgen maar wou wel eentje plaatsen met klappende handjes bij deze.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:35 schreef CafeRoker het volgende:
Wat wel erg hindelijk aan een strikte handhaving is, is dat iedereen rond elkaar gaat dansen met 2 km snelheidsverschil. Dan nog het verbod op rechts inhalen en een paar structurele linksplakkers en het feest is compleet op de A2.
Dat wil iedereen natuurlijk wel, dat ze gaan handhaven op linksplakken en geen richting aangeven. Maar ja, dat is nu eenmaal lastig om geautomatiseerd te controleren.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:35 schreef CafeRoker het volgende:
Wat wel erg hindelijk aan een strikte handhaving is, is dat iedereen rond elkaar gaat dansen met 2 km snelheidsverschil. Dan nog het verbod op rechts inhalen en een paar structurele linksplakkers en het feest is compleet op de A2.
De smileys krijg je door de bijbehorende code in te typen. Maar eenje met klappende handjes zit niet in de standaardsmiley's. Deze komt nog het best overeen:quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:39 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jullie die smilies hier krijgen maar wou wel eentje plaatsen met klappende handjes bij deze.
Dat is inderdaad geen natuurwet maar een politiek compromis. Eentje waar voor beide belangen een zo groot mogelijk aandeel is gekomen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:30 schreef Kowloon het volgende:
Maar het zelfde verhaal kun je loslaten op alle andere maximumsnelheden. Bijvoorbeeld 120 km/u ipv. 100 km/u of 140 km/u, waarom zou 130 km/u dan ineens miraculeus het optimum zijn?
maar 80 is ECHT veel minder belastend, dus waarom niet?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zachter vind ik ook niet nodig.
En het is inderdaad een vorm van vrijheidsbeperking ja. maar ik heb al aangegeven waarom ik die beperking nodig acht.
Omdat dat de autorijder onnodig benadeeld.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
maar 80 is ECHT veel minder belastend, dus waarom niet?
AWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWquote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat dat de autorijder onnodig benadeeld.
Volgens mij rijden dan de auto s de vrachtwagens in de weg, en naar mijn idee is Ned een doorvoer land.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
maar 80 is ECHT veel minder belastend, dus waarom niet?
Nu niet wou je zeggen?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:07 schreef john2406 het volgende:
[..]
Volgens mij rijden dan de auto s de vrachtwagens in de weg, en naar mijn idee is Ned een doorvoer land.
ja het boeit mij ook niets, ik rijd toch wel hoe en wanneer ik zelf wil, fucking caresquote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:13 schreef john2406 het volgende:
Ik ben niet voor verlaging en ook niet voor verhoging wat mij betreft ze regelen het maar of het naar de klote gaat of niet zal me weinig boeien.
En als ik vermijden kan dat ik moet steunen of dat ze van mij gesteund worden vermijd ik dat.
Kun je ook normaal reageren?quote:
kun jij niet normaal reageren ipv uit je eigen onderbuik?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kun je ook normaal reageren?
En hoe moeilijk is het om te bedenken dat de zaak gewoon laten zoals het is ook een optie is?
Ik heb geeneens een rijbewijs dus jouw persoonlijke geneuzel is sowieso niet relevant.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:17 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
kun jij niet normaal reageren ipv uit je eigen onderbuik?
80 is een aanvaardbare vmax waarbij de belangen van de gebruikers en niet gebruikers goed op elkaar af zijn gestemd [ afbeelding ]
maar jij wilt geen 80 rijden dus dan verzin je iets over hoe jij dan onevenredig benadeeld wordt
DAT is ook primaquote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb geeneens een rijbewijs dus jouw persoonlijke geneuzel is sowieso niet relevant.
Bovenal heb ik je al uitgelegd dat ik het huidige compromis wel prima vind. Dat jij dat niet vind is duidelijk. Dat ik vind dat het niet naar boven bijgesteld moet worden betekent nog niet dat ik voor het naar beneden bijstellen vind.
Je hebt het over mijn zogenaamde wens/belang om harder dan 80 te mogen rijden. Dat is het persoonlijk maken van de discussie.quote:
JIJ, persoonlijk, JIJ DUS zegt dat toch hier? JIJ claimt dat X is Yquote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je hebt het over mijn zogenaamde wens/belang om harder dan 80 te mogen rijden. Dat is het persoonlijk maken van de discussie.
Jij suggereert dat de beweegreden voor mijn standpunten vanuit mijn persoonlijk belang zijn.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:54 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
JIJ, persoonlijk, JIJ DUS zegt dat toch hier? JIJ claimt dat X is Y
als JIJ het niet was die dat stelde, had ik niet tegen JOU, persoonlijk, te zeggen
gewoon ongefundeerd, hetgeen waar jij van mij (terwijl ik niets claimquote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij suggereert dat de beweegreden voor mijn standpunten vanuit mijn persoonlijk belang zijn.
Maar laten we het topic verder niet verneuken. Het is wel duidelijk wat ik vind en wat jij vind.
Dan help ik je nog even een keertje met onderbouwing.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:07 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
gewoon ongefundeerd, hetgeen waar jij van mij (terwijl ik niets claim) beticht
Je kan verder nog 20 semi verontwaardigde posts plaatsen maar dat verandert het echt niet.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:17 schreef Life2.0 het volgende:
maar jij wilt geen 80 rijden dus dan verzin je iets over hoe jij dan onevenredig benadeeld wordt
compleet onzinnige ongefuneerde uitspraakquote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat dat de autorijder onnodig benadeeld.
Waarom is dat onzinnig? Het effect van die maatregel zorgt immers voor veel langere rijtijden van automobilisten en heeft, gezien de hoeveelheid mensen die afhankelijk zijn van een auto, een groot maatschappelijk effect.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:15 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
compleet onzinnige ongefuneerde uitspraak
snap je dat echt niet?
dan heeft een verhoging een korte rijtijd tot gevolgquote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom is dat onzinnig? Het effect van die maatregel zorgt immers voor veel langere rijtijden van automobilisten en heeft, gezien de hoeveelheid mensen die afhankelijk zijn van een auto, een groot maatschappelijk effect.
Ik vind niet dat er een noodzaak is om daartoe over te gaan. derhalve ben ik tegen het naar beneden bijstellen van de 130 km norm.
Ja. maar in dat geval vind ik dat de veiligheid en het milieu teveel in het geding komen. Derhalve vind ik het onwenselijk de norm omhoog bij te stellen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:26 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dan heeft een verhoging een korte rijtijd tot gevolg
dus een groot maatschappelijk voordeel
Alles is uit persoonlijke overtuiging. Maar onmogelijk in persoonlijk belang of wens. Ik rijd namelijk geeneens auto.quote:concluderend kan ik niet anders stellen dat jij op grond van persoonlijke overtuigingen reageert
Dan weet je ook niet dat het maximale kopel bij elke auto anders ligt, de ene zuipt bij 130 km de andere drinkt bij 130km er zijn er ook die onder toeren zouden moeten rijden om die sneldheid te handhaven.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:30 schreef Hexagon het volgende:
Alles is uit persoonlijke overtuiging. Maar onmogelijk in persoonlijk belang of wens. Ik rijd namelijk geeneens auto.
Het zou kunnen. Maar heb je dan bijvoorbeeld rapporten die aangeven dat een stijging geen nadelige milieueffecten tot gevolg heeft?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan weet je ook niet dat het maximale kopel bij elke auto anders ligt, de ene zuipt bij 130 km de andere drinkt bij 130km er zijn er ook die onder toeren zouden moeten rijden om die sneldheid te handhaven.
Nee heb ik niet maar iedere chaufeur zal het beamen wat ik meld, kleine 3 cillinder zal echt niet milieu vriendelijk rijden met 130 km en maximale toeren.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het zou kunnen. Maar heb je dan bijvoorbeeld rapporten die aangeven dat een stijging geen nadelige milieueffecten tot gevolg heeft?
Gele platen die denken dat ze op de autobahn met 160kmph hard rijden en zonder te kijken naar links gaan zijn nog veel gevaarlijker.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Nederlanders kunnen helemaal niet omgaan met snelheidsverschillen op de snelweg, ze kijken niet in hun spiegel bij het wisselen van sporen of zijn niet in staat in de schatten welke snelheid het achteropkomend verkeer heeft.
Als er een truttenschudder vlak voor je achter een vrachtwagen vandaan komt om die met 95 in te halen terwijl je daar met 150 of nog sneller aankomt op de Autobahn zijn het altijd gele nummerplaten.
ben je nieuw ofzo, uit duitsland krijg je altijd binnenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:45 schreef NieuweNier het volgende:
Echt he. Ik post hier van Hi ha Ho Duitse boetes komen niet binnen.
Rolt er vandaag voor het eerst eentje op de mat.Gelukkig wel maar 40 te hard en niet 80 ofzo.
Haha dieper in Duitsland, bij Berlijn en aan de grens naar Polen komen de boetes echt niet binnen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:51 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ben je nieuw ofzo, uit duitsland krijg je altijd binnen
die maken geen grapjes
probeer hetquote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:57 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Haha dieper in Duitsland, bij Berlijn en aan de grens naar Polen komen de boetes echt niet binnen.![]()
Bij de grens naar Nederland dus blijkbaar wel
Alleen een beetje jammer dan als zo'n mafkees jou dan gaat aanrijden want meestal zijn het nog kale kippen ook dus plukken ho maar.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:09 schreef Civilian het volgende:
[..]
Doe t dan zoals in Duitsland, wanneer je daar rijdt als Nederlander. Onverzekerd rijden boven de 130Lekker zelf voor de kosten opdraaien als je er een puinhoop van maakt
Oh kom op. Dat je harder rijdt betekend niet dat je in een rechte lijn controle over het stuur verliest en plots naar rechts vliegt om tegen een auto aan te rijden zodat jullie allebei over de kop vliegen en de auto's ontploffen in een vuur van zee.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:59 schreef trovey het volgende:
[..]
Alleen een beetje jammer dan als zo'n mafkees jou dan gaat aanrijden want meestal zijn het nog kale kippen ook dus plukken ho maar.
Het topic gaat over de stelling of je 's nachts hard zou mogen rijden. Op een lege snelweg zal het verkeersveiligheidsaspect van een verwaarloosbaar klein belang zijn. De mens zal alle winbare olie uit de grond halen en verstoken. Nu wat extra verbruiken betekend alleen maar dat die olie eerder opgebruikt is en da dus ook eerder van alternatieve energie gebruik gemaakt zal kunnen worden. Per saldo is het milieueffect dus ook 0.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 10:22 schreef WJMW het volgende:
[..]
Ja precies, moeten we daarvoor extra verkeersslachtoffers (ook al zijn het tokkies in golfjes die nu denken ook 200 te mogen) en milieuvervuiling accepteren?
..die zijn pas vervormbaar als je er kenkerhard tegenop knalt..quote:.. vervormbare objecten als lantaarnpalen of verkeersborden..
Dat valt echt héél erg mee. Er zijn weinig zwakkere dingen om tegenaan te rijden. Ze zijn speciaal ontworpen zodat je ze zwak zijn en makkelijk ombuigen / afbreken bij een ongeluk.quote:Op zondag 11 mei 2014 05:50 schreef Nemephis het volgende:
[..]
..die zijn pas vervormbaar als je er kenkerhard tegenop knalt..
Daarmee heb je een punt. Al is het natuurlijk wel zo dat uitlaatgassen in hoge concentraties schadelijk zijn voor de menselijke gezondheid. Uiteindelijk zal de hoeveelheid klkmaatverandering gelijk blijven, het aantal longproblemen niet.quote:Op zondag 11 mei 2014 05:40 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het topic gaat over de stelling of je 's nachts hard zou mogen rijden. Op een lege snelweg zal het verkeersveiligheidsaspect van een verwaarloosbaar klein belang zijn. De mens zal alle winbare olie uit de grond halen en verstoken. Nu wat extra verbruiken betekend alleen maar dat die olie eerder opgebruikt is en da dus ook eerder van alternatieve energie gebruik gemaakt zal kunnen worden. Per saldo is het milieueffect dus ook 0.
's Nachts is er niemand om die deeltjes in te ademen en tegen de tijd dat er weer wel mensen zijn zijn die deeltjes neergeslagen of verwaaid. Er is geen enkel valide argument tegen hard rijden in de nacht op een lege weg anders dan mensen onder controle willen houden.quote:Op zondag 11 mei 2014 06:01 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Daarmee heb je een punt. Al is het natuurlijk wel zo dat uitlaatgassen in hoge concentraties schadelijk zijn voor de menselijke gezondheid. Uiteindelijk zal de hoeveelheid klkmaatverandering gelijk blijven, het aantal longproblemen niet.
Door te accelereren naar hoge snelheden stoot je exponentieel meer fijnstofdeeltjes uit. Die zijn schadelijk voor de gezondheid.
Door op lagere snelheden te rijden strijd je als het ware de hoeveelheid fijnstofdeeltjes over een langere tijd, met een betere luchtkwaliteit als resultaat.
(Al ben ik nog steeds voor. Die fijnstoftunnel bij vleuten bijvoorbeeld zorgt er ook alleen maar voor dat de bewoners minder shit inademen maar de automobilisten zelf meer.)
In NL leer je dat ook niet in de rijopleiding. Geforceerd kijken is het enige wat je wordt aangeleerd zonder dat het functioneel is. Ook leer je hier heel snel dat je je auto 'gewoon er tussen moet duwen zodra er plek is'. Zonder echt rekening te houden en in te schatten wat de snelheid is van een ander. En plek maken zodra kan voor je mede weggebruiker is er niet bij.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Nederlanders kunnen helemaal niet omgaan met snelheidsverschillen op de snelweg, ze kijken niet in hun spiegel bij het wisselen van sporen of zijn niet in staat in de schatten welke snelheid het achteropkomend verkeer heeft.
Als er een truttenschudder vlak voor je achter een vrachtwagen vandaan komt om die met 95 in te halen terwijl je daar met 150 of nog sneller aankomt op de Autobahn zijn het altijd gele nummerplaten.
Je blijft maar lekker in je eigen verhaaltjes geloven.quote:Op zondag 11 mei 2014 00:17 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Oh kom op. Dat je harder rijdt betekend niet dat je in een rechte lijn controle over het stuur verliest en plots naar rechts vliegt om tegen een auto aan te rijden zodat jullie allebei over de kop vliegen en de auto's ontploffen in een vuur van zee.
Daar heb je verschrikkelijk gelijk in. Er wordt op gelet of de mensen kijken. Niet hoe ze kijken.quote:Op zondag 11 mei 2014 13:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In NL leer je dat ook niet in de rijopleiding. Geforceerd kijken is het enige wat je wordt aangeleerd zonder dat het functioneel is. Ook leer je hier heel snel dat je je auto 'gewoon er tussen moet duwen zodra er plek is'. Zonder echt rekening te houden en in te schatten wat de snelheid is van een ander. En plek maken zodra kan voor je mede weggebruiker is er niet bij.
Allemaal factoren en samen met dat je in DE ook verder vooruit leert kijken, zorgen ervoor dat de NLse rijopleiding prut is vergeleken met de DEversie.
Hoe the fuck kan je de controle over het stuur verliezen terwijl je rechts vooruit gaat?quote:Op zondag 11 mei 2014 13:49 schreef trovey het volgende:
[..]
Je blijft maar lekker in je eigen verhaaltjes geloven.
Ik ga niet meer in discussie met jou, je hebt overal wel een excuus voor.quote:Op zondag 11 mei 2014 13:57 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Hoe the fuck kan je de controle over het stuur verliezen terwijl je rechts vooruit gaat?
(Ijs, aquaplaning en klapbanden erbuiten gelaten)
Er slapen natuurlijk wel mensen naast die snelwegenquote:Op zondag 11 mei 2014 06:07 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
's Nachts is er niemand om die deeltjes in te ademen en tegen de tijd dat er weer wel mensen zijn zijn die deeltjes neergeslagen of verwaaid. Er is geen enkel valide argument tegen hard rijden in de nacht op een lege weg anders dan mensen onder controle willen houden.
Zie je, dat gebeurd niet. In Duitsland zie je dat het meestal alleen misgaat wanneer iemand onveilig inhaalt en de auto naar de linkerbaan knalt zonder te kijken of wanneer er plotseling file is en diegene achterop geen alarmlichten aan doet.quote:Op zondag 11 mei 2014 13:58 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik ga niet meer in discussie met jou, je hebt overal wel een excuus voor.
Ga jij nou maar snel in een rechte lijn rijden, er kan toch niets fout gaan. kutmongoolquote:Op zondag 11 mei 2014 14:00 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Zie je, dat gebeurd niet. In Duitsland zie je dat het meestal alleen misgaat wanneer iemand onveilig inhaalt en de auto naar de linkerbaan knalt zonder te kijken of wanneer er plotseling file is en diegene achterop geen alarmlichten aan doet.
Als ik in Duitsland rij, op stukjes ongelimiteerde autobahn, doe ik dat altijd volgas. Gewoon 3 uur volgas achter elkaar, tanken, en weer verder.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:07 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Ga jij nou maar snel in een rechte lijn rijden, er kan toch niets fout gaan. kutmongool
Wat ben jij stoer zeg, wauw, dat kan ik helemaal niet. Een applausje voor jezelf, wat ben jij goed zeg.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:09 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Als ik in Duitsland rij, op stukjes ongelimiteerde autobahn, doe ik dat altijd volgas. Gewoon 3 uur volgas achter elkaar, tanken, en weer verder.
Fijn dat je zo serieus kan discussiëren.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:10 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Wat ben jij stoer zeg, wauw, dat kan ik helemaal niet. Een applausje voor jezelf, wat ben jij goed zeg.
Met jou wil ik niet discussieren, omdat je toch te koppig bent.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:11 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Fijn dat je zo serieus kan discussiëren.![]()
Mijn punt is dat hard rijden in een rechte lijn geen probleem is. 180 is veig. 220 is veilig. 250 is veilig.
Ik zie gewoon niet hoe erg je iets verkeerd moet doen om ineens 90 graden te draaien ofzo.
Dan vliegt hij inderdaad door je voorruit.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:20 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Met jou wil ik niet discussieren, omdat je toch te koppig bent.
Ga 250 rijden en dan zet ik een hert op de snelweg in het donker. Hopelijk leer je daar iets van.
Daarom wil ik dus niet in discussie met jou. Als je met 250 moet uitwijken ben je er geweest. Het risico is de tijdswinst gewoon niet waard, hoe je het ook brengt. Er is een reden waarom er snelheidslimieten zijn. Het is niet gunstig voor Nederland als er opeens meer verkeersdoden vallen, minder inkomsten etc.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:24 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dan vliegt hij inderdaad door je voorruit.
Toch gebeurt dat statistisch heel weinig. Hell de kans is groter dat je in slaap valt en daardoor jezelf tot moes rijdt.
Onervaren bestuurders, een dier dat de weg op rent, onverwachte reactie van je passagier. Etc.quote:Op zondag 11 mei 2014 13:57 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Hoe the fuck kan je de controle over het stuur verliezen terwijl je rechts vooruit gaat?
(Ijs, aquaplaning en klapbanden erbuiten gelaten)
Op een provinciale weg is dat risico nog veel groter. 1 knullig foutje en jij en een mogelijke tegenligger zijn de achterbak in geperst.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:43 schreef Euribob het volgende:
[..]
Onervaren bestuurders, een dier dat de weg op rent, onverwachte reactie van je passagier. Etc.
Één knullig foutje en je auto en jij liggen in de kreukels, en dan zijn er waarschijnlijk nog andere slachtoffers.
Dat zijn de noodzakelijke risico's om van A naar B te komen. Waarom zou je die risico's willen vergroten als dit nauwelijks iets oplevert? Die halve minuut minder reistijd kost je een hoop veiligheid op de snelweg.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:58 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Op een provinciale weg is dat risico nog veel groter. 1 knullig foutje en jij en een mogelijke tegenligger zijn de achterbak in geperst.
Dat risico is groter. En niemand cared.
Geloof dat gezien je eigen weggedrag jij beter zou moeten weten, Schwarzwaldschummiquote:Op zondag 11 mei 2014 14:58 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Op een provinciale weg is dat risico nog veel groter. 1 knullig foutje en jij en een mogelijke tegenligger zijn de achterbak in geperst.
Dat risico is groter. En niemand cared.
Op provinciale wegen vallen statistisch gewoon meer doden. Ook in Duitsland.quote:Op zondag 11 mei 2014 15:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geloof dat gezien je eigen weggedrag jij beter zou moeten weten, Schwarzwaldschummi
http://www.telegraaf.nl/buitenland/article20838783.ecequote:Op zondag 11 mei 2014 15:39 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Op provinciale wegen vallen statistisch gewoon meer doden. Ook in Duitsland.
Maar vertel eens, waarom rechtvaardigt dat halve minuutje reistijd dat enorme extra risico voor autobestuurders?quote:Op zondag 11 mei 2014 15:39 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Op provinciale wegen vallen statistisch gewoon meer doden. Ook in Duitsland.
En het risico is nog vele malen groter als je de snelheidslimiet verhoogd naar 250. Het is gewoon wachten op ongelukken, wat jij voorstelt omdat er mensen zoals jij op de weg zijn die hun limieten niet kennen en domme dingen gaan doen omdat ze met hun domme verstand niet begrijpen hoe gevaarlijk het is. Het zou mij niets kunnen schelen als jij met 250 jezelf over de A7 uitsmeert, maar dan moet je andere mensen daar buiten houden en dan moet je familie ook maar zorgen dat alles opgeruimd wordt en alle schade aan het wegdek en extra reistijden etc. worden vergoed.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:58 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Op een provinciale weg is dat risico nog veel groter. 1 knullig foutje en jij en een mogelijke tegenligger zijn de achterbak in geperst.
Dat risico is groter. En niemand cared.
altijd dat "het is maar 10 seconden"quote:Op zondag 11 mei 2014 16:07 schreef Euribob het volgende:
[..]
Maar vertel eens, waarom rechtvaardigt dat halve minuutje reistijd dat enorme extra risico voor autobestuurders?
En aan het einde van de week 14 uur en een achterbank in je voorruit,quote:Op zondag 11 mei 2014 16:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
altijd dat "het is maar 10 seconden"
nee, het is 10 seconden tot die bocht, dan weer 10 tot het stoplicht, dan 36 voor het stoplicht, dan 15 voor het optrekken, dan weer 5 voor het inhalen
eind van de dag heb je 2 uur bespaard, DAAROM
nee, alleen overstekende kinderen, daarom mag je niet harderquote:Op zondag 11 mei 2014 16:18 schreef Euribob het volgende:
En we hebben het hier over snelwegen, zijn daar zoveel stoplichten?
Je linkje doet het niet...quote:Op zondag 11 mei 2014 16:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/buitenland/article20838783.ece
Hier had ik bijna bij gezeten was het niet dat ik besloot een uurtje eerder te vertrekken.
Dat is inderdaa wel weer extreem verantwoord.quote:Op zondag 11 mei 2014 16:12 schreef john2406 het volgende:
Zelfs toen ik daar reed was er mist en toen vlogen me er nog voorbij, je zult maar met 180 naar zo een muur van mist in rijden dacht ik toen.
Zelfs opengaande bruggenquote:Op zondag 11 mei 2014 16:18 schreef Euribob het volgende:
En we hebben het hier over snelwegen, zijn daar zoveel stoplichten?
Dat is dus niet het geval.quote:Op zondag 11 mei 2014 16:13 schreef marcooooow het volgende:
[..]
En het risico is nog vele malen groter als je de snelheidslimiet verhoogd naar 250. Het is gewoon wachten op ongelukken, wat jij voorstelt omdat er mensen zoals jij op de weg zijn die hun limieten niet kennen en domme dingen gaan doen omdat ze met hun domme verstand niet begrijpen hoe gevaarlijk het is. Het zou mij niets kunnen schelen als jij met 250 jezelf over de A7 uitsmeert, maar dan moet je andere mensen daar buiten houden en dan moet je familie ook maar zorgen dat alles opgeruimd wordt en alle schade aan het wegdek en extra reistijden etc. worden vergoed.
Moderne auto's zijn zo aërodynamisch dat dat geen zak uitmaakt.quote:Op zondag 11 mei 2014 16:20 schreef marcooooow het volgende:
Ga trouwens eens met een stevige zijwind rijden.
Enigste borden wat ik daar vind zijn overstekend wild, is een stuk wat zich of uitnodigd voor flink wat snelheid temaken.quote:Op zondag 11 mei 2014 16:59 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat is inderdaa wel weer extreem verantwoord.
Volgens mij ook strafbaar met inname van je rijbewijs. In Duitsland hangen er overal matrixborden op de stukken snelweg waar er geen snelheidslimiet is. Wanneer het bijvoorbeeld hard regent of er is mist, verlagen se het snelheidslimiet. Vaak drastisch. 100 of 80 ofzo.
Ik fokte mobiel. Daaraan lag hetquote:
Deste aerodynamischer van voren is meer zijwind gevoeliger dacht ik en van de zijkant dan zou het al een ufo moeten wezen op wielen om van de zijwind ook niks te merken?quote:Op zondag 11 mei 2014 17:02 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Moderne auto's zijn zo aërodynamisch dat dat geen zak uitmaakt.
Haha die matrixborden boven de snelweg, die digitale, passen in Duitsland het snelheidslimiet aan. Ook echt strict. Als je te hard rijd krijg je een dikke prent. Niet zoals in nederland slechts een advies.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:04 schreef john2406 het volgende:
[..]
Enigste borden wat ik daar vind zijn overstekend wild, is een stuk wat zich of uitnodigd voor flink wat snelheid temaken.
Maar dan nog ik heb een eigen hoofd en de neiging voor me niet donor te zetten voor iemand die of welke een nieuwenier zoekt om je naam te misbruiken.
Je gaat voorbij aan twee bezwaren: lawaai en extra vervuiling (veel hogere luchtweerstand).quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:01 schreef NieuweNier het volgende:
Beste fokkers,
De Nederlandse wegen zijn een van de veiligste in heel Europa. Dankzij een goed ontwerp met vervormbare objecten als lantaarnpalen of verkeersborden, veilig ontworpen kruisingen en een groot snelwegennetwerk raken er in Nederland statistisch gezien weinig gewonden in het verkeer, ondanks dat onze wegen erg druk zijn.
Een van de manieren om de veiligheid te verbeteren en de luchtkwaliteit te verbeteren, is het plaatsen van bizar veel flitsers.
Overdag is het inderdaad niet mogelijk veilig hard te rijden op de drukke Nederlandse wegen.
Snachts zorgt het uitstekende ontwerp samen met weinig verkeer echter dat de Nederlandse wegen bij uitstek geschikt zijn om op hoge snelheid bereden te worden.
De snelweg tussen Amsterdam en Utrecht is een perfect voorbeeld. 10 banen, bijna geen verkeer, en een snelheidslimiet van 100km/u.
Kunnen we niet in de avonduren een gedoogbeleid voeren waarbij we de flitsers uitschakelen? Je kan op veel wegen snachts prima 180 rijden zonder groot risico. Als je kijkt naar de Duitse wegen rijden de meeste mensen uit zichzelf op een verantwoordde snelheid.
Overdag kunnen wij niet op Duitse snelheden rijden omdat het gewoon erg druk is. S'avonds zal je echter zien dat de Nederlandse wegen beter ontworpen zijn, met beter en vlakker asfalt, langere opritten en afritten en meer en betere verlichting.
Een poll om de mening van de burgers (die geen geld verdienen uit boetes) te ontdekken:
Poll: Willen jullie een gedoogbeleid voor snelheidslimieten?
• Ja
• Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Moderne auto's zijn ook de enige auto's die nu op de weg rijden, he?quote:Op zondag 11 mei 2014 17:02 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Moderne auto's zijn zo aërodynamisch dat dat geen zak uitmaakt.
Jij kan niet eens parkeren lieve schat. Hoeveel rijervaring heb jij nou eigenlijk, roadtripje? 2 jaartjes? Houd alsjeblieft je domme dikke bek dicht man.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:01 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik heb zomaar het gevoel dat je zelf nog geprobeerd hebt hard te rijden in Duitsland en praat over iets waar je geen verstand van hebt.
Ik bedoelde meer dat er al veel luchtweerstand is.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:05 schreef john2406 het volgende:
[..]
Deste aerodynamischer van voren is meer zijwind gevoeliger dacht ik en van de zijkant dan zou het al een ufo moeten wezen op wielen om van de zijwind ook niks te merken?
Er hoefd maar eentje tussen te zitten die denkt dat hij vliegen kan, zag laatst een artikel over vliegende auto s, driewielers, kan er ook nog bij brommobielen scoetmobielen etc.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:04 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik fokte mobiel. Daaraan lag het![]()
Maar heavy shit dat zoiets gebeurd. Geluk maar dat je er zelf niet bij betrokken was.![]()
Maar inderdaad er kunnen soms hele nare ongelukken gebeuren door plotselinge mist. Echter heeft dat niets met het snelheidslimiet te maken. In België was toch laatst ook zoiets gebeurd?
Dus? Als je in een oud barrel rijdt hoef je niet hard te rijden.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:07 schreef marcooooow het volgende:
Moderne auto's zijn ook de enige auto's die nu op de weg rijden, he?
Met extra vervuiling heb je zeker een punt. Niet alleen is de luchtweerstand exponentieel hoger op hoge snelheid, het accelereren naar die hoge snelheden kost ook onwijs veel brandstof en tijdens acceleratie stoot je meer fijnstofdeeltjes uit.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan twee bezwaren: lawaai en extra vervuiling (veel hogere luchtweerstand).
Er zullen altijd mensen zijn die idioot rijden. Zowel in Duitsland op ongelimiteerde stukken Autobahn als hier op de A2.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
Er hoefd maar eentje tussen te zitten die denkt dat hij vliegen kan, zag laatst een artikel over vliegende auto s, driewielers, kan er ook nog bij brommobielen scoetmobielen etc.
Sta ik in een file valt me een vliegende auto op me kop!
Is altijd nog beter als een bezinedief waarvoor een file gecreerd word denk ik dan.
Elke wielrenner weet het ook maar al te goed hoe sterk die luchtweerstand toeneemt. Laag in de 30, easypeasy, hoog in de 30 wordt zwoegen en vervolgens moet je voor elke extra km/u hard werken. De waardes verschillen natuurlijk maar principe is altijd hetzelfde.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:15 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Met extra vervuiling heb je zeker een punt. Niet alleen is de luchtweerstand exponentieel hoger op hoge snelheid, het accelereren naar die hoge snelheden kost ook onwijs veel brandstof en tijdens acceleratie stoot je meer fijnstofdeeltjes uit.
Ik merk het zelf. De Fiesta waar ik in reed, deed ruwweg 1 op 30 met 90 achter een vrachtwagen en 1 op 10 volgas op de autobahn.
En dan halen 2 auto's die traag rijden elkaar in en dan liggen jouw stinkende organen over de weg, en dan maak je er ook nog eens slachtoffers mee.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:12 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dus? Als je in een oud barrel rijdt hoef je niet hard te rijden.
Wanneer je in een moderne auto rijdt kan je dat wel doen.
Inderdaad het is eigenlijk gewoon grappig hoeveel vervuilender hard rijden is, en hoe bizar veel kracht het kost die auto hard te laten rijden.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Elke wielrenner weet het ook maar al te goed hoe sterk die luchtweerstand toeneemt. Laag in de 30, easypeasy, hoog in de 30 wordt zwoegen en vervolgens moet je voor elke extra km/u hard werken. De waardes verschillen natuurlijk maar principe is altijd hetzelfde.
[ afbeelding ]\
Dit is kattenpis in vergelijking met auto's die 130+ km/u rijden.
Daarom ook dat het zo moeilijk is om auto's harder dan 200 km/u te laten rijden en dat er flink wat technologische hoogstandjes voor nodig zijn om een snelheid van rond de 330 km/u te halen, met een veranderende vorm, een extreem hoog brandstofverbruik (na enkele tientallen km. een tank leeg), banden die compleet vesleten zijn na enkele tientallen kilometers etc.
Zoek maar eens de specs van de Bugatti Veyron (meest indrukwekkende auto die ooit is gemaakt) op. Daarom is het op zich wel zinvol om het niet te overdrijven.
Bij dat soort ongelukken komt diegene die zich achterin boort er meestal relatief goed vanaf. Voor de ander, in deze situatie diegene die te langzaam inhaalt, blijft weinig over.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:28 schreef marcooooow het volgende:
[..]
En dan halen 2 auto's die traag rijden elkaar in en dan liggen jouw stinkende organen over de weg, en dan maak je er ook nog eens slachtoffers mee.
Maar een file kun je normaal gesproken goed zien, en er moet dan wel wat mis zijn met de bestuurder om er met 100kmh op in te rijden. In het donker zie je vele malen minder, dus ook gevaarlijker. En ga dit niet zo vergelijken want het is gewoon BS dat dit risico de tijdswinst waard is.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:31 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Bij dat soort ongelukken komt diegene die zich achterin boort er meestal relatief goed vanaf. Voor de ander, in deze situatie diegene die te langzaam inhaalt, blijft weinig over.
Je rijdt 200 maar het snelheidsverschil is veel kleiner. De langzame auto hier zou bijvoorbeeld 100 rijden en jij 200. Dat is hetzelfde als vergeten te remmen voor een file. Of de situatie met die filefuik.
Houd eens op met dat stoerdoenerij.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:34 schreef NieuweNier het volgende:
Dat gezegd hebbende heb ik een paar keer volop de rem moeten staan op hoge snelheid op die autobahn. Het is echt geen prettig gevoel om de ABS te voelen werken en her gewicht van de auto te voelen verplaatsen, met 180km/u.
Voor mij, miljoenen Duitsers en volgens de poll een groot gedeelte van de fokkers is het het geringe risico dat wél waard.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:35 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Maar een file kun je normaal gesproken goed zien, en er moet dan wel wat mis zijn met de bestuurder om er met 100kmh op in te rijden. In het donker zie je vele malen minder, dus ook gevaarlijker. En ga dit niet zo vergelijken want het is gewoon BS dat dit risico de tijdswinst waard is.
Totdat je er een hert voor hebt. Dan is het huilen geblazen.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:38 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Voor mij, miljoenen Duitsers en volgens de poll een groot gedeelte van de fokkers is het het geringe risico dat wél waard.
Tevens zie je andere auto's in het donker juist beter.
Die zie je snachts verassend goed aangezien je lichten de ogen van het beest oplichten.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:43 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Totdat je er een hert voor hebt. Dan is het huilen geblazen.
Kan die Fietstas wel 180?quote:Op zondag 11 mei 2014 17:34 schreef NieuweNier het volgende:
Dat gezegd hebbende heb ik een paar keer volop de rem moeten staan op hoge snelheid op die autobahn. Het is echt geen prettig gevoel om de ABS te voelen werken en her gewicht van de auto te voelen verplaatsen, met 180km/u.
Blaat.... als jij ineens een hert of wild zwijn voor de auto hebt probeer je hem ook te ontwijken.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:50 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Die zie je snachts verassend goed aangezien je lichten de ogen van het beest oplichten.
En inderdaad er is een risico. Echter is het risico heel klein. Het probleem hier is dat mensen zoals jij geen realistisch inschattingen kunnen maken van risico's. Hier statistieken om je onderbuikgevoelens te ontkrachten:
http://en.wikipedia.org/wiki/Autobahn#Safety
Het verschil tussen mensen en beesten is dat we onze gevoelens en instincten links kunnen laten liggen, en op basis van feiten en argumenten beslissingen kunnen nemen.
Het probleem is dat mensen zoals jij zichzelf overschatten en denken dat ze realistische inschattingen kunnen maken, terwijl ze net 2 jaartjes kunnen rijden en nog niet eens kunnen parkeren, maar wel stoer willen doen met een station diesel.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:50 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Die zie je snachts verassend goed aangezien je lichten de ogen van het beest oplichten.
En inderdaad er is een risico. Echter is het risico heel klein. Het probleem hier is dat mensen zoals jij geen realistisch inschattingen kunnen maken van risico's. Hier statistieken om je onderbuikgevoelens te ontkrachten:
http://en.wikipedia.org/wiki/Autobahn#Safety
Het verschil tussen mensen en beesten is dat we onze gevoelens en instincten links kunnen laten liggen, en op basis van feiten en argumenten beslissingen kunnen nemen.
Zelfs al ontploft er spontaan een bom zodra er wild op de snelweg springt, zoals je kan zien aan die statistieken is de kans op een wildongeval verwaarloosbaar in vergelijking met het risico een frontale botsing te hebben op bijvoorbeeld een provinciale weg.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Blaat.... als jij ineens een hert of wild zwijn voor de auto hebt probeer je hem ook te ontwijken.
En dan heb je best kans dat die uitwijkmanoeuvre tot gevolg heeft dat je tegen een boom, in een greppel of op een tegenligger belandt.
Daarbij ga je er kennelijk vanuit dat wild eerst even rustig stil blijft staan en links en rechts kijkt voor het een weg oversteekt, en niet ineens rennend uit de bosjes verschijnt.
Het is net echte politiek met die aanvallen!quote:Op zondag 11 mei 2014 18:03 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Het probleem is dat mensen zoals jij zichzelf overschatten en denken dat ze realistische inschattingen kunnen maken, terwijl ze net 2 jaartjes kunnen rijden en nog niet eens kunnen parkeren, maar wel stoer willen doen met een station diesel.
Het gaat toch niet gebeuren, dus hier ga ik geen tijd meer aan verknoeien. Mensen die slimmer zijn dan jij hebben deze beslissingen gemaakt, en jij hebt je er maar aan te houden. Ga maar proberen stoer te doen met iets wat je wel kunt.
Ik hoef geen 200KMH te gaan om anderen te laten zien hoe stoer ik wel niet ben, daar zul je mij ook nooit over zien opscheppen zoals jij dat constant doet, omdat ik wel zeker van mijzelf ben. Als jij volwassen wordt, niet meer zo onzeker bent en ook maar een klein beetje verantwoordelijkheidsgevoel ontwikkeld dan zul jij het wel met mij eens zijn.
Het gaat helemaal niet om tijdswinst. Het gaat gewoon om lekker rijden. Hard rijden is eerder veilig omdat je veel meer gefocust moet zijn. Daar kom je wel achter als jij over een paar jaar ook een rijbewijs hebt gehaald en wat ervaring op hebt gedaan.quote:Op zondag 11 mei 2014 16:07 schreef Euribob het volgende:
[..]
Maar vertel eens, waarom rechtvaardigt dat halve minuutje reistijd dat enorme extra risico voor autobestuurders?
Ik vind hard rijden eigenlijk ook leuker. Het is leuk om te zien hoe snel de omgeving langs je heen schiet. En het voelt alsof je daadwerkelijk progressie maakt.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:18 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om tijdswinst. Het gaat gewoon om lekker rijden. Hard rijden is eerder veilig omdat je veel meer gefocust moet zijn. Daar kom je wel achter als jij over een paar jaar ook een rijbewijs hebt gehaald en wat ervaring op hebt gedaan.
Je voelt je net een gekooide tijger. Nergens voel je je zo beperkt in je vrijheid als op die snelweg.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:23 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik vind hard rijden eigenlijk ook leuker. Het is leuk om te zien hoe snel de omgeving langs je heen schiet. En het voelt alsof je daadwerkelijk progressie maakt.
De snelweg tussen Amsterdam en Utrecht bijvoorbeeld is op dat front werkelijk verschrikkelijk. Je krijgt spontaan zin een gekke aanval ofzo te plegen.
Haha ja inderdaad. Uit rebelsheid ga ik appen, eten, netflix kijken, etc; allemaal dingen die minder veilig zijn dan hard rijden.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:25 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Je voelt je net een gekooide tijger. Nergens voel je je zo beperkt in je vrijheid als op die snelweg.
De toekomst van de elektrische auto staat en valt met de toekomst van de batterijen. Momenteel bestaan er nog geen geschikte batterijen om iedereen voor een betaalbare prijs elektrisch te laten rijden. Je moet voldoende van de grondstof hebben voor die batterijen (voor lithium een probleem als iedereen elektrisch zou rijden). Hopelijk kunnen ze door koolstofatomen op een handige manier te bewerken (oppervlaktevergroting) de capaciteit van batterijen sterk vergroten en dit op een betaalbare manier. Afwachten.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:29 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Inderdaad het is eigenlijk gewoon grappig hoeveel vervuilender hard rijden is, en hoe bizar veel kracht het kost die auto hard te laten rijden.
Hier is een grafiekje van het brandstofverbruik van verschillende auto's op verschillende auto's:
[ afbeelding ]
Aan elektrische auto's zie je het ook. Als ze langzaam rijden hebben ze een redelijke range. Ga je hard rijden dan blijft er niets van over.
Ik rij zelf, als ik mijn zin doe dan rij ik zo'n 140 km/u, dat vind ik een fijne snelheid. Als ik echter even stilsta bij het brandstofverbruik dan kies ik toch maar voor de iets lagere snelheid.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:18 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om tijdswinst. Het gaat gewoon om lekker rijden. Hard rijden is eerder veilig omdat je veel meer gefocust moet zijn. Daar kom je wel achter als jij over een paar jaar ook een rijbewijs hebt gehaald en wat ervaring op hebt gedaan.
ga toch fietsen, metje vervuilende gevaarlijk moordmachine en dan nog de vmax aan de laars lapenquote:Op zondag 11 mei 2014 18:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik rij zelf, als ik mijn zin doe dan rij ik zo'n 140 km/u, dat vind ik een fijne snelheid. Als ik echter even stilsta bij het brandstofverbruik dan kies ik toch maar voor de iets lagere snelheid.
ja dat welquote:Op zondag 11 mei 2014 18:32 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Echt het wordt tijd voor een terroristische aanval op die trajectcontrole
quote:Op zondag 11 mei 2014 17:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Blaat.... als jij ineens een hert of wild zwijn voor de auto hebt probeer je hem ook te ontwijken.
En dan heb je best kans dat die uitwijkmanoeuvre tot gevolg heeft dat je tegen een boom, in een greppel of op een tegenligger belandt.
Daarbij ga je er kennelijk vanuit dat wild eerst even rustig stil blijft staan en links en rechts kijkt voor het een weg oversteekt, en niet ineens rennend uit de bosjes verschijnt.
Jij leest weer eens slecht.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:59 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ga toch fietsen, metje vervuilende gevaarlijk moordmachine en dan nog de vmax aan de laars lapen![]()
je reed geen 140 in je vervuilende moordmasjien?quote:Op zondag 11 mei 2014 19:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij leest weer eens slecht.
En ja, als het mogelijk is dan fiets ik. Ik ben geen bromfietsmongooltje.
Met excuses aan iedereen die trisomie 21 heeft.
Dat ligt er maar net aan waar je met je auto rijdt, als jij regelmatig binnendoor van Ermelo naar Garderen rijdt dan is de kans beduidend groter dan wanneer je alleen van Nieuwegein naar Utrecht rijdt.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:12 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Zelfs al ontploft er spontaan een bom zodra er wild op de snelweg springt, zoals je kan zien aan die statistieken is de kans op een wildongeval verwaarloosbaar in vergelijking met het risico een frontale botsing te hebben op bijvoorbeeld een provinciale weg.
quote:Op zondag 11 mei 2014 19:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan waar je met je auto rijdt, als jij regelmatig binnendoor van Ermelo naar Garderen rijdt dan is de kans beduidend groter dan wanneer je alleen van Nieuwegein naar Utrecht rijdt.
Ik denk dat ik beduidend wat meer rijervaring in een landelijke situatie heb.... en ik weet hoe het is als er in het pikkedonker ineens een wild zwijn of edelhert langs de kant van de weg blijkt te staan terwijl je 80 rijdt....quote:Op zondag 11 mei 2014 19:41 schreef NieuweNier het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb het hier niet over de route tussen mij en mijn sportschool. Ik heb het over een landelijke situatie.
Daarnaast kunnen we, net als in Duitsland, bij plekken waar wél veel wild oversteekt tijdelijke snelheidslimieten invoeren...
Maar ja jij bent het. Volgens mij bedoelde je een belediging te maken en jezelf superieur te voelen door je eigen commute.
Uit je opmerkingen merk ik dat je verwacht wild aan het stuur te rukken om uit te wijken. En daardoor verwacht je over de kop te vliegen of pirouettes te maken.quote:Op zondag 11 mei 2014 21:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat ik beduidend wat meer rijervaring in een landelijke situatie heb.... en ik weet hoe het is als er in het pikkedonker ineens een wild zwijn of edelhert langs de kant van de weg blijkt te staan terwijl je 80 rijdt....
Ik weet trouwens ook hoe het is als er ineens een paar herten uit de bosjes komen rennen, zo voor je auto langs, en dan ben je heel blij als geen 80 reed.
Nee, dat verwacht ik niet, maar ik weet wel dat je niet kunt garanderen dat je het niet doet... daar waar jij denkt dat je gewoon dat zwijn of hert gaat aanrijden als hij voor je auto komt.quote:Op zondag 11 mei 2014 21:09 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Uit je opmerkingen merk ik dat je verwacht wild aan het stuur te rukken om uit te wijken. En daardoor verwacht je over de kop te vliegen of pirouettes te maken.
Dan is het inderdaa fijn als je op een slakken tempo rijdt.
Inderdaad. Ik denk rationeel.quote:Op zondag 11 mei 2014 21:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat verwacht ik niet, maar ik weet wel dat je niet kunt garanderen dat je het niet doet... daar waar jij denkt dat je gewoon dat zwijn of hert gaat aanrijden als hij voor je auto komt.
En dan niet per ongeluk, maar omdat dat de beste rationele optie is.
Dat zegt daarentegen niets over je intuïtieve reflexen....quote:
Ja, zo bejaard ben ik welquote:Op zondag 11 mei 2014 21:23 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Leandra heeft misschien wel 10x zo veel rijervaring als jij, hoor. Wie zou het beter weten?
No problemquote:Op zondag 11 mei 2014 21:29 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Met alle respect ! Ik had even op je profiel gekeken.
Die zullen er inderdaad ook zijn, kan ik me dus best voorstellen, maar als ik met 200 aankom moet of wil ik ook mensen die met 120 achter iets rijden de kans geven om met 140 in te halen.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:17 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Er zullen altijd mensen zijn die idioot rijden. Zowel in Duitsland op ongelimiteerde stukken Autobahn als hier op de A2.
Overigens is de kans dat je overlijd bij een kop-staart botsing enorm klein. Iemand moet idioot bezig zijn dat te veroorzaken. Een mislukte inhaalpoging loopt veel vaker fataal af.
Met het risico heb ik geen moeite onder de voorwaarde dat de snelweg in kwestie hier geschikt voor is (minstens 3 banen) en de Nederlander een beetje wordt opgevoed (braaf op de rechterbaan blijven tenzij je inhaalt, niet inhalen als je hierdoor iemand achter je afsnijdt). De andere bezwaren nopen mij wel een voorstander te zijn van het aanhouden van een maximum van 130 km/u met de optie om hier en daar de snelheidslimiet 's nachts hoger te laten zijn waar ze nu 80, 100 of 120 zijn. Maar goed, we leven in een land waarin ze niet eens 's nachts de verkeerslichten uitzetten op plaatsen waar bijna niemand komt dus dit zie ik niet snel gebeuren.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:38 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Voor mij, miljoenen Duitsers en volgens de poll een groot gedeelte van de fokkers is het het geringe risico dat wél waard.
Tevens zie je andere auto's in het donker juist beter.
Ik denk niet dat dat ooit te verwezenlijke is braaf achter een vrachtwagen te blijve hangen, ik zie of heb het gezien ze halen wel in maar met een snelheids verschil van een paar km.quote:Op zondag 11 mei 2014 22:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Met het risico heb ik geen moeite onder de voorwaarde dat de snelweg in kwestie hier geschikt voor is (minstens 3 banen) en de Nederlander een beetje wordt opgevoed (braaf op de rechterbaan blijven tenzij je inhaalt, niet inhalen als je hierdoor iemand achter je afsnijdt). De andere bezwaren nopen mij wel een voorstander te zijn van het aanhouden van een maximum van 130 km/u met de optie om hier en daar de snelheidslimiet 's nachts hoger te laten zijn waar ze nu 80, 100 of 120 zijn. Maar goed, we leven in een land waarin ze niet eens 's nachts de verkeerslichten uitzetten op plaatsen waar bijna niemand komt dus dit zie ik niet snel gebeuren.
Wat betreft de veiligheidskwestie, binnen de bebouwde kom en op provinciale wegen is het nog altijd veel gevaarlijker dan op een snelweg. Als het misgaat dan gaat het goed mis maar de kans is veel kleiner dat het misgaat.
De gast die Whatsapp gebruikt, Netflix kijkt in de auto en de snelweg opgaat als hij onwel wordt denkt rationeel over autorijden?quote:
+ Onwel raken in de auto, en dan de snelweg op gaan.quote:Op maandag 12 mei 2014 14:19 schreef kipknots het volgende:
[..]
De gast die Whatsapp gebruikt, Netflix kijkt in de auto en de snelweg opgaat als hij onwel wordt denkt rationeel over autorijden?
Gast, ze zouden je rijbewijs voor vijf jaar af moeten pakken. Je bent levensgevaarlijk in de auto.
Netflix en Whatsapp is inderdaad gevaarlijk achter het stuur.quote:Op maandag 12 mei 2014 14:19 schreef kipknots het volgende:
[..]
De gast die Whatsapp gebruikt, Netflix kijkt in de auto en de snelweg opgaat als hij onwel wordt denkt rationeel over autorijden?
Gast, ze zouden je rijbewijs voor vijf jaar af moeten pakken. Je bent levensgevaarlijk in de auto.
Dit inderdaad. Ik probeer zinnig op de reacties hier te reageren, maar overduidelijk kunnen de mensen die hier negatief posten gewoon niet rijden en hebben ze geen begrip van wat veilig en wat niet veilig is achter het stuur.quote:Op maandag 12 mei 2014 14:58 schreef Paper_Tiger het volgende:
Mensen die onzeker achter het stuur zitten en dat gevoel dan vertalen naar alle andere weggebruikers.
quote:Op maandag 12 mei 2014 16:19 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Netflix en Whatsapp is inderdaad gevaarlijk achter het stuur.
Het naar de snelweg gaan was rationeel denken. Op dat moment wist ik niet dat ik onwel aan het worden was. Wél wist ik dat ik ineens moeite had met het zien van bijvoorbeeld onverlichte fietsers. Daarom was ik naar de snelweg gegaan. Er waren geen onverlichte fietsers die ik over het hoofd kon zien en statistisch is de kans dat het op een verlaten snelweg misgaat veel kleiner dan in de bebouwde kom.
Rationeel denken is overwegingen maken op basis van argumenten en feiten. Niet denken 100 is enger dan 50.![]()
Of je woont in een gehucht waar 's nachts geen mensen over straat lopen of je mist gewoon het intellect om overwegingen te maken op basis van feiten in plaats van gevoelens.
Echter had ik met de feiten waar ik op dat moment over beschikte niet kunnen weten dat ik onwel wordt.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:20 schreef kipknots het volgende:
[..]
Als je rationeel denkt ze je in zo'n geval de auto aan de kant van de weg en neem je rust.
Vervolgens projecteren ze hun eigen onkunde/angst op jou.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:20 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Ik probeer zinnig op de reacties hier te reageren, maar overduidelijk kunnen de mensen die hier negatief posten gewoon niet rijden en hebben ze geen begrip van wat veilig en wat niet veilig is achter het stuur.
Het uitschelden van users is het persoonlijk aanvallen van mensen. Ga op de inhoud. Niet op de persoon. Ik zal alle posts wel even weggooien.quote:
Verwijder de reacties aub compleet, want het waren m.i. geen persoonlijke aanvallen.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat zei ik nou? Stoppen met persoonlijke aanvallen
Oke.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het uitschelden van users is het persoonlijk aanvallen van mensen. Ga op de inhoud. Niet op de persoon. Ik zal alle posts wel even weggooien.
Exact. Iedereen maakt fouten, ook die zogenaamd fantastische chauffeurs. Door de snelheden lager te houden en vooral de snelheidsverschillen tussen de verkeersdeelnemers kleiner verklein je de kans dat een foutje (of een onvoorziene situatie) resulteert in een ongeluk. En die situaties doen zich ook 's nachts voor.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:43 schreef Euribob het volgende:
[..]
Onervaren bestuurders, een dier dat de weg op rent, onverwachte reactie van je passagier. Etc.
Één knullig foutje en je auto en jij liggen in de kreukels, en dan zijn er waarschijnlijk nog andere slachtoffers.
Daar heb je zeker een punt.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:34 schreef kipknots het volgende:
[..]
Exact. Iedereen maakt fouten, ook die zogenaamd fantastische chauffeurs. Door de snelheden lager te houden en vooral de snelheidsverschillen tussen de verkeersdeelnemers kleiner verklein je de kans dat een foutje (of een onvoorziene situatie) resulteert in een ongeluk. En die situaties doen zich ook 's nachts voor.
Tja wat zeg ik hierop, als ik dagelijk 1,5 uur moet rijden om op mijn werk te komen zou dat inderdaad kunnen dat er meer ervaring zit.quote:Op maandag 12 mei 2014 17:17 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Daar heb je zeker een punt.
Ik denk dat de Nederlandse automobilisten, op dit moment, zonder additionele training, niet in staat zijn veilig te rijden op zulke hoge snelheden.
Een foutje is inderdaad snel gemaakt. Ik denk echter dat wij sneller fouten maken en ze minder goed opvangen dan de Duitsers die er ervaring mee hebben.
Ik denk inderdaa dat iedereen fouten maakt. Ik had ergens gelezen dat 1 op de 20 beslissingen die een ervaren bestuurder maakt verkeerd en potentieel gevaarlijk zijn.quote:Op maandag 12 mei 2014 17:57 schreef john2406 het volgende:
[..]
Tja wat zeg ik hierop, als ik dagelijk 1,5 uur moet rijden om op mijn werk te komen zou dat inderdaad kunnen dat er meer ervaring zit.
Maar dan denk ik wel dat er automatisme bij gaat komen, of hoe zeg ik dat, en dan zal of zou het wel eens gevaarlijker kunnen worden denk ik dan.
We of ik probeer met iedereen rekening te houden op straat er zit net zo goed een jonge knaap op de straat denk ik als een ouder persoon die wat beide denken ik rijd goed.
Denk ik natuurlijk ook hoor, maar zelfs ik betrap mezelf op foutjes !
zou het dan nou werkelijk zo zijn dat er iemand is die geen fouten maakt?
waarom doe je dat dan?quote:Op maandag 12 mei 2014 17:17 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Daar heb je zeker een punt.
Ik denk dat de Nederlandse automobilisten, op dit moment, zonder additionele training, niet in staat zijn veilig te rijden op zulke hoge snelheden.
Ik doelde op de meeste automobilisten.quote:
En dat nog met zo een mooie app op je telefoon zodat je achteruit kunt kijken?quote:Op maandag 12 mei 2014 21:40 schreef NieuweNier het volgende:
Kijk nu gaat het dus al mis. Ik heb net 3 uur gespot en het lukt me gewoon niet de auto netjes te parkeren in een krap stukje. Na 8 keer steken zit ik alsnog 20cm van de rand af...
Houd gewoon rekening met mekaar of snel of langzaam of normaal, en zelfs dan kan het nog fout gaan vind ik.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:42 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik doelde op de meeste automobilisten.
Ik heb iets van 25.000km ervaring op hoge snelheid rijden op de autobahn. Ik hoop dat ik er nu toch wel gewend aan ben
Haha die had ik niet aangesloten. Maar het komt door de draaicirkel van die mondeo. FWD en heel lang betekent dat als je verkeerd indraait, je hem nooit meer fatsoenlijk recht krijgt.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:43 schreef john2406 het volgende:
[..]
En dat nog met zo een mooie app op je telefoon zodat je achteruit kunt kijken?
Dat inderdaad wel. In het verkeer probeer ik zo veel mogelijk rekening met iedereen te houden. Ik zou bijvoorbeeld nooit bumperkleven ofzo.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:45 schreef john2406 het volgende:
[..]
Houd gewoon rekening met mekaar of snel of langzaam of normaal, en zelfs dan kan het nog fout gaan vind ik.
Ervaring is ook de klappen of de fouten van andere opvangen, die vervolgens weer jou of mijn fouten opvangen.
Het is een ghia (x volgens mij). Dus alles behalve leren bekleding en parkeer sensoren.quote:Op maandag 12 mei 2014 21:54 schreef john2406 het volgende:
Heeft die Mondeo nog wat bezonders ?
Of standard uitvoerig?
I know right. Ik heb mijn FWD al twee keer vastgereden. In de zomerquote:Op maandag 12 mei 2014 22:02 schreef john2406 het volgende:
Alleen jammer dat het een FWD is en geen AWD
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |