200km/u is gewoon significant sneller dan 80 of 100.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:34 schreef WJMW het volgende:
Ik begrijp niet goed waarom dat vooruitgang zou zijn? Meer vervuiling en meer risico's op ongelukken puur omdat een paar testosteronbommetjes graag harduhhhr willen rijden.
als je alles in stand laatkan het milie nimmer een argument zijn, anders deden we niet wat we doenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:05 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me geen goed idee. Is gevaarlijker en belastender voor het milieu. Gewoon lekker laten zo.
is het niet zo dat het gevaarlijker is omdat er paar viva-dozen niet willen/kunnen opletten en eisen dat iedereen voor hen uitwijkt?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:34 schreef WJMW het volgende:
Ik begrijp niet goed waarom dat vooruitgang zou zijn? Meer vervuiling en meer risico's op ongelukken puur omdat een paar testosteronbommetjes graag harduhhhr willen rijden.
De afstanden binnen nl. zijn zo klein dat dit amper tijdwinst oplevert, combineer dat met het kleine aantal,auto's dat daadwerkelijk geschikt is voor deze snelheden en het aantal Mongolen dat hierdoor gevaarlijke situaties zullen creëeren en ik zie de baten de kosten niet overstijgen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:36 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
200km/u is gewoon significant sneller dan 80 of 100.
Niet mee eens. Naar Limburg vanuit Utrecht is toch bijna 2 uur. Amsterdam naar utrecht 45 minuten.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:06 schreef WJMW het volgende:
[..]
De afstanden binnen nl. zijn zo klein dat dit amper tijdwinst oplevert, combineer dat met het kleine aantal,auto's dat daadwerkelijk geschikt is voor deze snelheden en het aantal Mongolen dat hierdoor gevaarlijke situaties zullen creëeren en ik zie de baten de kosten niet overstijgen.
Bij de grens misschien. Dieper in Duitsland zijn er ook zat Duitsers waarvoor je volop de rem moetquote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Nederlanders kunnen helemaal niet omgaan met snelheidsverschillen op de snelweg, ze kijken niet in hun spiegel bij het wisselen van sporen of zijn niet in staat in de schatten welke snelheid het achteropkomend verkeer heeft.
Als er een truttenschudder vlak voor je achter een vrachtwagen vandaan komt om die met 95 in te halen terwijl je daar met 150 of nog sneller aankomt op de Autobahn zijn het altijd gele nummerplaten.
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh god nee, zie nu pas dat dit een roadtrip topic is.
We worden dan ook door de staat van wolven omgevormd naar schapen. Nederland is een land van kuddedieren. Die sukkelen gewoon achter elkaar aan.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Nederlanders kunnen helemaal niet omgaan met snelheidsverschillen op de snelweg, ze kijken niet in hun spiegel bij het wisselen van sporen of zijn niet in staat in de schatten welke snelheid het achteropkomend verkeer heeft.
Als er een truttenschudder vlak voor je achter een vrachtwagen vandaan komt om die met 95 in te halen terwijl je daar met 150 of nog sneller aankomt op de Autobahn zijn het altijd gele nummerplaten.
Bron dat het door ons lage snelheidslimiet komt? En waarom is 80 op de snelweg verantwoorder dan geen limiet?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:02 schreef BabeWatcher het volgende:
Onze wegen zijn JUIST veilig omdat er een verantwoorde snelheidslimiet is.
bron dat 130 net zo veilig is als 80?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:04 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Bron dat het door ons lage snelheidslimiet komt? En waarom is 80 op de snelweg verantwoorder dan geen limiet?
neequote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:35 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Die heb ik hier niet eens vermeld.![]()
Hou je geflame binnen de klb
Dan heb je nog niet veel in dat land gereden 160 is alsof je stilstaat ten opzichte van sommige bestuurders, waar ik wel eens bijzat met 220 km en dat is nog langzaam.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:07 schreef NieuweNier het volgende:
Maar desnoods maken we de boetes gewoon goedkoper. In Duitsland heb ik echt gewoon volledig schijt aan de snelheidslimieten.
Op de snelwegen rij ik gewoon hoe hard ik wil. Bijvoorbeeld volgas op ongelimiteerde stukken, 160 bij grote knooppunten en 150 wanneer je de rondwegen van steden oprijdt. Met een Nederlands kenteken kom je onder boetes uit en wanneer je er uiteindelijk toch eentje krijgt is het lachen om de prijs.
De provinciale wegen is ook een beetje doen wat je wilt. 130 wanneer er een streep in het midden van de weg zit. Wanneer die er niet zit is de weg vaak kronkeliger en is het bijna onmogelijk harder dan het snelheidslimiet te gaan.![]()
Echt de duitse wegen
Ja inderdaad. Dan zit je gebakje eindelijk op topsnelheid, en dan alsof je stil staat vliegt er een dikke bak aan je voorbij. Heerlijk.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan heb je nog niet veel in dat land gereden 160 is alsof je stilstaat ten opzichte van sommige bestuurders, waar ik wel eens bijzat met 220 km en dat is nog langzaam.
En als iemand echt schijt aan de snelheids limieten daar heeft krijgt die gewoon voor een X maanden een autobahn verbot.
Hoezo? Je kan het nu toch prima vinden maar niet wensen dat de belasting hoger wordt?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:38 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als je alles in stand laatkan het milie nimmer een argument zijn, anders deden we niet wat we doen
Niet mee eens.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:01 schreef NieuweNier het volgende:
Overdag is het inderdaad niet mogelijk veilig hard te rijden op de drukke Nederlandse wegen.
Ik kan me voorstellen dat her verschilt per plek.quote:
Dit dusquote:Op zaterdag 10 mei 2014 05:49 schreef Shreyas het volgende:
Ik vind het erger en meer verwarrend dat er op snelwegen steeds variable snelheden zijn. Soms mag je 80, soms 100, soms 120, soms 130. Allemaal gelul. Op elke snelweg (dus een weg die begint met de A) moet je 130 km/u kunnen. Alle geluids/milieunormen moeten daarop aangepast worden. Verder geldt die snelheid 24 per dag, dus niet 19-7 of dat soort onzin.
Daar ben ik het niet mee eens. Soms zijn er ook echt snelheidslimieten voor de veiligheid op bepaalde tijdenquote:
Ja precies, moeten we daarvoor extra verkeersslachtoffers (ook al zijn het tokkies in golfjes die nu denken ook 200 te mogen) en milieuvervuiling accepteren?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
Hard rijden is gewoon fijn. Andere argumenten zijn er niet.
dit nog steeds denken anno 2014quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:09 schreef Civilian het volgende:
[..]
Doe t dan zoals in Duitsland, wanneer je daar rijdt als Nederlander. Onverzekerd rijden boven de 130Lekker zelf voor de kosten opdraaien als je er een puinhoop van maakt
Haha inderdaad. Laatst reed ik zonder licht door rood precies voor een politieauto langs (had ik natuurlijk niet gezien dat het politie was), zegt die agent: "Hey ik vind het prima dat je zo oversteekt, maar doe dan voortaan wel je licht aan". "OK". "Fijne avond".quote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:55 schreef NieuweNier het volgende:
Idem voor in Utrecht. Meestal kan je gewoon voor een politieauto door rood fietsen. Soms kijken ze boos, andere momenten krijg je een waarschuwing. Maar als je je een beetje netjes gedraagt krijg je echt geen boete.
Nog steeds niet mee eens.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 03:17 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
In en rond de randstad is het echter echt absoluut niet veilig hard te rijden.
belasting? hoe kom je nou op belasting, dat zijn inkomstenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 01:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoezo? Je kan het nu toch prima vinden maar niet wensen dat de belasting hoger wordt?
Ik heb over de 200 gezeten met een 500SELquote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:07 schreef NieuweNier het volgende:
Maar desnoods maken we de boetes gewoon goedkoper. In Duitsland heb ik echt gewoon volledig schijt aan de snelheidslimieten.
Op de snelwegen rij ik gewoon hoe hard ik wil. Bijvoorbeeld volgas op ongelimiteerde stukken, 160 bij grote knooppunten en 150 wanneer je de rondwegen van steden oprijdt. Met een Nederlands kenteken kom je onder boetes uit en wanneer je er uiteindelijk toch eentje krijgt is het lachen om de prijs.
De provinciale wegen is ook een beetje doen wat je wilt. 130 wanneer er een streep in het midden van de weg zit. Wanneer die er niet zit is de weg vaak kronkeliger en is het bijna onmogelijk harder dan het snelheidslimiet te gaan.![]()
Echt de duitse wegen
De belasting op het milieu.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:02 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
belasting? hoe kom je nou op belasting, dat zijn inkomsten
Het is vrij simpel. Als er gemiddeld harder gereden wordt komen er per saldo meer schadelijke stoffen in het milieu. Daar is weinig ingewikkelds aan.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:55 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat is niet statisch dus ik kan dat niet echt mee laten wegen
Misschien moet men dan niet zo panisch doen over wat men toch niet wilt veranderen?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is vrij simpel. Als er gemiddeld harder gereden wordt komen er per saldo meer schadelijke stoffen in het milieu. Daar is weinig ingewikkelds aan.
Ik vind dat een reden om het niet te gaan verruimen.
Ik ben voor en-en.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:01 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Misschien moet men dan niet zo panisch doen over wat men toch niet wilt veranderen?
Ik pak liever de bron aan; het onnodige rijden, niet het rijden opzich
dus ook niet zachter?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben voor en-en.
Linksom of rechtsom vind ik harder rijden toestaan niet nodig en onwenselijk vanwege de opgegeven redenen.
Zachter vind ik ook niet nodig.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:06 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dus ook niet zachter?
het hoeft ook niet nodig te zijn, het gaat erom of het een optie is, nu wordt die keuze je ontnomen
Toch levert je argumentatie geen invulling op van de vraag waarom 130 km/u als max wel goed is en bijvoorbeeld 100 km/u of 160 km/u nietquote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:07 schreef Hexagon het volgende:
En het is inderdaad een vorm van vrijheidsbeperking ja. maar ik heb al aangegeven waarom ik die beperking nodig acht.
130 ipv 100 komt de automobilist die wil doorrijden tegemoetquote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:23 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Toch levert je argumentatie geen invulling op van de vraag waarom 130 km/u als max wel goed is en bijvoorbeeld 100 km/u of 160 km/u niet
Ik weet niet hoe jullie die smilies hier krijgen maar wou wel eentje plaatsen met klappende handjes bij deze.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:35 schreef CafeRoker het volgende:
Wat wel erg hindelijk aan een strikte handhaving is, is dat iedereen rond elkaar gaat dansen met 2 km snelheidsverschil. Dan nog het verbod op rechts inhalen en een paar structurele linksplakkers en het feest is compleet op de A2.
Dat wil iedereen natuurlijk wel, dat ze gaan handhaven op linksplakken en geen richting aangeven. Maar ja, dat is nu eenmaal lastig om geautomatiseerd te controleren.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:35 schreef CafeRoker het volgende:
Wat wel erg hindelijk aan een strikte handhaving is, is dat iedereen rond elkaar gaat dansen met 2 km snelheidsverschil. Dan nog het verbod op rechts inhalen en een paar structurele linksplakkers en het feest is compleet op de A2.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |