Daar heb je gelijk in. Toch is het interessant de discrepantie tussen de wil van het volk en onze wetten te zienquote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:03 schreef KoudeVoetjes het volgende:
Die hele pol zal geen fuck uitmaken, 130 is en blijft de limiet, die zal de komende 10 jaar niet gaan veranderen, ook in de nachtelijke uren niet.
Dat is natuurlijk een Nog betere optiequote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:05 schreef erikkll het volgende:
Nee ik wil geen gedoogbeleid. Gedogen is kut. Ik wil gewoon geen snelheidslimiet na 23:00. Niet via een gedoogconstructie maar gewoon via wetgeving.
Doe t dan zoals in Duitsland, wanneer je daar rijdt als Nederlander. Onverzekerd rijden boven de 130quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:05 schreef erikkll het volgende:
Nee ik wil geen gedoogbeleid. Gedogen is kut. Ik wil gewoon geen snelheidslimiet na 23:00. Niet via een gedoogconstructie maar gewoon via wetgeving.
Dat is een mythe. Het enige wat er kan gebeuren is dat je deels schuldig wordt bevonden wanneer je ongeluk veroorzaakt is door hoge snelheid.quote:
alsof 150 zo erom hard is men, dan haal je amper in, zolang er geen file staat, of op de a2 rijdquote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:12 schreef BasEnAad het volgende:
Kleine overtredingen zouden sowieso gedoogd moeten worden. Maar harder dan 150 op de snelweg lijkt me niet handig.
dan spreek je over gevaarzetting enzulks, dat is geen overtreding uit de wvw meer waar je vanaf je zolderkamer kunt bepalen wie er schuld heeftquote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:12 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat is een mythe. Het enige wat er kan gebeuren is dat je deels schuldig wordt bevonden wanneer je ongeluk veroorzaakt is door hoge snelheid.
Als je 250 rijdt en op een sufkut in een aygo botst die ineens jaar links komt is de bestuurder van de aygo echter verzekeringstechnisch schuldig aan het ongeluk.
(Schuldig betekend hier natuurlijk dat je eigen verzekering voor de kosten opdraait en jij achteruit gaat qua schadevrije jaren. Het is niet alsof je dat uit eigen zak moet betalen.)
dat sluit niets uitquote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:09 schreef Civilian het volgende:
[..]
Doe t dan zoals in Duitsland, wanneer je daar rijdt als Nederlander. Onverzekerd rijden boven de 130Lekker zelf voor de kosten opdraaien als je er een puinhoop van maakt
Niet mee eens. Ik reed voor eergisteren in een slome fiesta, maar in Duitsland merk je gewoon dat op hoge snelheid rijden niet veel gevaarlijker is. Constant volgas 180 rijden is even chill als 100 rijden.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:12 schreef BasEnAad het volgende:
Kleine overtredingen zouden sowieso gedoogd moeten worden. Maar harder dan 150 op de snelweg lijkt me niet handig.
het is 120!quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:03 schreef KoudeVoetjes het volgende:
Die hele pol zal geen fuck uitmaken, 130 is en blijft de limiet, die zal de komende 10 jaar niet gaan veranderen, ook in de nachtelijke uren niet.
geef gewoon alle snelheden vrij, meteen klaar dat gejankquote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:16 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Niet mee eens. Ik reed voor eergisteren in een slome fiesta, maar in Duitsland merk je gewoon dat op hoge snelheid rijden niet veel gevaarlijker is. Constant volgas 180 rijden is even chill als 100 rijden.
Ik bedoel meer dat de snelheid van inhalende auto's lastig in te schatten is. De eerste keer dat je kijkt zijn ze ver weg, als je daarna kijkt hangen ze al bijna tegen je bumper.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:16 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Niet mee eens. Ik reed voor eergisteren in een slome fiesta, maar in Duitsland merk je gewoon dat op hoge snelheid rijden niet veel gevaarlijker is. Constant volgas 180 rijden is even chill als 100 rijden.
Met een Nederlands kenteken kan je dat echt wel problemen opleveren hoor. Om zo ongeveer dezelfde redenen dat je verzekering opgeschort wordt als jij met je auto/motor op een racecircuit rijdt. Ook wanneer je daar gewoon mag rijden/racen met jouw eigen voertuig.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:12 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat is een mythe. Het enige wat er kan gebeuren is dat je deels schuldig wordt bevonden wanneer je ongeluk veroorzaakt is door hoge snelheid.
Als je 250 rijdt en op een sufkut in een aygo botst die ineens jaar links komt is de bestuurder van de aygo echter verzekeringstechnisch schuldig aan het ongeluk.
(Schuldig betekend hier natuurlijk dat je eigen verzekering voor de kosten opdraait en jij achteruit gaat qua schadevrije jaren. Het is niet alsof je dat uit eigen zak moet betalen.)
watquote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:19 schreef Civilian het volgende:
[..]
Om zo ongeveer dezelfde redenen dat je verzekering opgeschort wordt als jij met je auto/motor op een racecircuit rijdt.
heb je wel vaker last van selectief kijken of alleen bij inhalende autos?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:18 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat de snelheid van inhalende auto's lastig in te schatten is. De eerste keer dat je kijkt zijn ze ver weg, als je daarna kijkt hangen ze al bijna tegen je bumper.
Om eerlijk te zijn vind ik dat een beetje onzin. Als je goed spiegelt voor je van laan wisselt kan je het goed zijn.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:18 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat de snelheid van inhalende auto's lastig in te schatten is. De eerste keer dat je kijkt zijn ze ver weg, als je daarna kijkt hangen ze al bijna tegen je bumper.
zelfs deze idioot snapt het: je hebt nou eenmaal minimaal twee momenten nodig om iemands snelheid in te schatten, als je enkel kijk OF er iets rijd, kan je nooit weten hoe hard het rijdquote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:21 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn vind ik dat een beetje onzin. Als je goed spiegelt voor je van laan wisselt kan je het goed zijn.
Alleen in 1 blik in je zijspiegel lijken is inderdaad risky. Maar dat is niet veilig rijden. Als je een paar keer in je binnenspiegel kijkt en vervolgens nog 2 ofzo keer in je buitenspiegel is het makkelijk snelheden tot 300km/u in te schatten.
Dat klopt. In de voorwaarden van je autoverzekering staar vaak een clausule dat je niet verzekerd op racecircuits en de nurburgring (die technisch als een openbare weg telt).quote:
als autonoom mens kan ik zelf wel bepalen wat veilig, hoeft geen statisch nummer voor mij te bepalen, dat bord heeft nul rijervaring en inzichtquote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:21 schreef Brummetje2.0 het volgende:
Nee.
Je hebt maar het geduld/discipline om de maximale snelheid wat daar geldt te rijden.
omdat het geen openbare weg is, ben je achterlijk ofzoquote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:23 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat klopt. In de voorwaarden van je autoverzekering staar vaak een clausule dat je niet verzekerd op racecircuits en de nurburgring (die technisch als een openbare weg telt).
Neem jij voor de grap maar eens een kijkje bij een circuit waar ze soms met eigen motor of auto rijden. Of denk je dat ze hun kenteken voor de grap afplakken?quote:
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:24 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
omdat het geen openbare weg is, ben je achterlijk ofzo!
Bron:quote:De Nordschleife is openbare weg. Dit houdt dus in dat op de Nordschleife dezelfde regels gelden als in het normale verkeer. Rechts inhalen is bijvoorbeeld verboden. Je auto dient dus ook voorzien te zijn van een kenteken en een geldige APK. Tevens dient hij in de wegenbelasting te zitten en voorzien te zijn van een verzekering.
ben je echt zo dom?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:27 schreef Civilian het volgende:
[..]
Neem jij voor de grap maar eens een kijkje bij een circuit waar ze soms met eigen motor of auto rijden. Of denk je dat ze hun kenteken voor de grap afplakken?
lever hier maar een bron uitquote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:27 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
[..]
Bron:
http://www.ring-world.nl/Ringinformatie/algemeen.htm
Je bron doet het niet. Maar zo te zien is dat de NEDERLANDSE verkeerswet. De Nordschleife in DUITSLAND is een openbare tolquote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:29 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
lever hier maar een bron uit
http://wetten.overheid.nl/BWBR0006622/geldigheidsdatum_09-05-2014
dus je snapt dat je uit je nek lult?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:34 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Je bron doet het niet. Maar zo te zien is dat de NEDERLANDSE verkeerswet. De Nordschleife in DUITSLAND is een openbare tol
weg
Bij mij staat er alleen maar dat hij binnenkort geladen zal worden. Vervolgens wordt er geen data binnengehaald op mijn telefoon.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:36 schreef Life2.0 het volgende:
mijn "bron" doet het prima
dat jij nog nooit een wet van dichtbij hebt gezien moge duidelijk zijn
Laat snelheden schatten in het donker nu juist heel lastig te zijn. Natuurlijk scheelt het als er goed in de spiegels wordt gekeken, maar het inschatten hoe snel een auto achterop komt gaat overdag echt stukken gemakkelijker. Je moet niet vergeten dat mensen "gewoonte dieren" zijn, we denken dat we 100% waarnemen, terwijl vaak meer dan de helft van onze waarneming, verwachting of herinnering blijkt. Als er dan ineens iemand met 300km/u achterop komt, dan zal blijken dat heleboel mensen dat compleet verkeerd inschatten, omdat die snelheid zo ver van hun verwachtingspatroon afwijkt.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:21 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn vind ik dat een beetje onzin. Als je goed spiegelt voor je van laan wisselt kan je het goed zijn.
Alleen in 1 blik in je zijspiegel lijken is inderdaad risky. Maar dat is niet veilig rijden. Als je een paar keer in je binnenspiegel kijkt en vervolgens nog 2 ofzo keer in je buitenspiegel is het makkelijk snelheden tot 300km/u in te schatten.
had je maar een pc moeten kopenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:44 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Bij mij staat er alleen maar dat hij binnenkort geladen zal worden. Vervolgens wordt er geen data binnengehaald op mijn telefoon.
Maar als je op een Duitse openbare weg rijdt ben je normaal gesproken wel verzekerd. Daarom zetten ze ook in de clausules circuits én de nurburgring
nee, geen fuck aanquote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:49 schreef NieuweNier het volgende:
Vinden jullie hard rijden trouwens ook gewoon leuker? Het voelt leuker dat de dingen sneller aan je voorbij gaan. Zelfs als de tijdwinst gering is, wat het niet is, voelt het gewoon sneller.
Helaas sta je ook 3 keer sneller bij de pomp![]()
Maar niet op het circuitquote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:50 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
had je maar een pc moeten kopen
hetgeen dat je zegt klopt wel redelijk, alleen je argumenten zijn compleet verzonnen, sorry
met een duitse auto ben namelijk wel gewoon verzekered, omdat duitsland
niet elke verzekering heeft vrije tolwegen als uitzondering, maar meeste wel, hoe dan ook, je verzekering is gewoon geldig, altijd
Jawel, rijden op een circuit maakt je verzekering niet ongeldigquote:
Dat milieu argument is een beetje suf. Als je het milieu wilt ontlasten kan je beter fietsen / treinen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:05 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me geen goed idee. Is gevaarlijker en belastender voor het milieu. Gewoon lekker laten zo.
Het voorkomen van het nodeloos uitstoten van extra benzinedampen door harder te kunnen scheuren (en dus meer te verstoken) scheelt ook een hoop.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:06 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat milieu argument is een beetje suf. Als je het milieu wilt ontlasten kan je beter fietsen / treinen.
Die heb ik hier niet eens vermeld.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:33 schreef marcooooow het volgende:
Doe niet stoer met je station diesel moeders-auto
200km/u is gewoon significant sneller dan 80 of 100.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:34 schreef WJMW het volgende:
Ik begrijp niet goed waarom dat vooruitgang zou zijn? Meer vervuiling en meer risico's op ongelukken puur omdat een paar testosteronbommetjes graag harduhhhr willen rijden.
als je alles in stand laatkan het milie nimmer een argument zijn, anders deden we niet wat we doenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:05 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me geen goed idee. Is gevaarlijker en belastender voor het milieu. Gewoon lekker laten zo.
is het niet zo dat het gevaarlijker is omdat er paar viva-dozen niet willen/kunnen opletten en eisen dat iedereen voor hen uitwijkt?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:34 schreef WJMW het volgende:
Ik begrijp niet goed waarom dat vooruitgang zou zijn? Meer vervuiling en meer risico's op ongelukken puur omdat een paar testosteronbommetjes graag harduhhhr willen rijden.
De afstanden binnen nl. zijn zo klein dat dit amper tijdwinst oplevert, combineer dat met het kleine aantal,auto's dat daadwerkelijk geschikt is voor deze snelheden en het aantal Mongolen dat hierdoor gevaarlijke situaties zullen creëeren en ik zie de baten de kosten niet overstijgen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:36 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
200km/u is gewoon significant sneller dan 80 of 100.
Niet mee eens. Naar Limburg vanuit Utrecht is toch bijna 2 uur. Amsterdam naar utrecht 45 minuten.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:06 schreef WJMW het volgende:
[..]
De afstanden binnen nl. zijn zo klein dat dit amper tijdwinst oplevert, combineer dat met het kleine aantal,auto's dat daadwerkelijk geschikt is voor deze snelheden en het aantal Mongolen dat hierdoor gevaarlijke situaties zullen creëeren en ik zie de baten de kosten niet overstijgen.
Bij de grens misschien. Dieper in Duitsland zijn er ook zat Duitsers waarvoor je volop de rem moetquote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Nederlanders kunnen helemaal niet omgaan met snelheidsverschillen op de snelweg, ze kijken niet in hun spiegel bij het wisselen van sporen of zijn niet in staat in de schatten welke snelheid het achteropkomend verkeer heeft.
Als er een truttenschudder vlak voor je achter een vrachtwagen vandaan komt om die met 95 in te halen terwijl je daar met 150 of nog sneller aankomt op de Autobahn zijn het altijd gele nummerplaten.
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh god nee, zie nu pas dat dit een roadtrip topic is.
We worden dan ook door de staat van wolven omgevormd naar schapen. Nederland is een land van kuddedieren. Die sukkelen gewoon achter elkaar aan.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Nederlanders kunnen helemaal niet omgaan met snelheidsverschillen op de snelweg, ze kijken niet in hun spiegel bij het wisselen van sporen of zijn niet in staat in de schatten welke snelheid het achteropkomend verkeer heeft.
Als er een truttenschudder vlak voor je achter een vrachtwagen vandaan komt om die met 95 in te halen terwijl je daar met 150 of nog sneller aankomt op de Autobahn zijn het altijd gele nummerplaten.
Bron dat het door ons lage snelheidslimiet komt? En waarom is 80 op de snelweg verantwoorder dan geen limiet?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:02 schreef BabeWatcher het volgende:
Onze wegen zijn JUIST veilig omdat er een verantwoorde snelheidslimiet is.
bron dat 130 net zo veilig is als 80?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:04 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Bron dat het door ons lage snelheidslimiet komt? En waarom is 80 op de snelweg verantwoorder dan geen limiet?
neequote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:35 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Die heb ik hier niet eens vermeld.![]()
Hou je geflame binnen de klb
Dan heb je nog niet veel in dat land gereden 160 is alsof je stilstaat ten opzichte van sommige bestuurders, waar ik wel eens bijzat met 220 km en dat is nog langzaam.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:07 schreef NieuweNier het volgende:
Maar desnoods maken we de boetes gewoon goedkoper. In Duitsland heb ik echt gewoon volledig schijt aan de snelheidslimieten.
Op de snelwegen rij ik gewoon hoe hard ik wil. Bijvoorbeeld volgas op ongelimiteerde stukken, 160 bij grote knooppunten en 150 wanneer je de rondwegen van steden oprijdt. Met een Nederlands kenteken kom je onder boetes uit en wanneer je er uiteindelijk toch eentje krijgt is het lachen om de prijs.
De provinciale wegen is ook een beetje doen wat je wilt. 130 wanneer er een streep in het midden van de weg zit. Wanneer die er niet zit is de weg vaak kronkeliger en is het bijna onmogelijk harder dan het snelheidslimiet te gaan.![]()
Echt de duitse wegen
Ja inderdaad. Dan zit je gebakje eindelijk op topsnelheid, en dan alsof je stil staat vliegt er een dikke bak aan je voorbij. Heerlijk.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan heb je nog niet veel in dat land gereden 160 is alsof je stilstaat ten opzichte van sommige bestuurders, waar ik wel eens bijzat met 220 km en dat is nog langzaam.
En als iemand echt schijt aan de snelheids limieten daar heeft krijgt die gewoon voor een X maanden een autobahn verbot.
Hoezo? Je kan het nu toch prima vinden maar niet wensen dat de belasting hoger wordt?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:38 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als je alles in stand laatkan het milie nimmer een argument zijn, anders deden we niet wat we doen
Niet mee eens.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:01 schreef NieuweNier het volgende:
Overdag is het inderdaad niet mogelijk veilig hard te rijden op de drukke Nederlandse wegen.
Ik kan me voorstellen dat her verschilt per plek.quote:
Dit dusquote:Op zaterdag 10 mei 2014 05:49 schreef Shreyas het volgende:
Ik vind het erger en meer verwarrend dat er op snelwegen steeds variable snelheden zijn. Soms mag je 80, soms 100, soms 120, soms 130. Allemaal gelul. Op elke snelweg (dus een weg die begint met de A) moet je 130 km/u kunnen. Alle geluids/milieunormen moeten daarop aangepast worden. Verder geldt die snelheid 24 per dag, dus niet 19-7 of dat soort onzin.
Daar ben ik het niet mee eens. Soms zijn er ook echt snelheidslimieten voor de veiligheid op bepaalde tijdenquote:
Ja precies, moeten we daarvoor extra verkeersslachtoffers (ook al zijn het tokkies in golfjes die nu denken ook 200 te mogen) en milieuvervuiling accepteren?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
Hard rijden is gewoon fijn. Andere argumenten zijn er niet.
dit nog steeds denken anno 2014quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:09 schreef Civilian het volgende:
[..]
Doe t dan zoals in Duitsland, wanneer je daar rijdt als Nederlander. Onverzekerd rijden boven de 130Lekker zelf voor de kosten opdraaien als je er een puinhoop van maakt
Haha inderdaad. Laatst reed ik zonder licht door rood precies voor een politieauto langs (had ik natuurlijk niet gezien dat het politie was), zegt die agent: "Hey ik vind het prima dat je zo oversteekt, maar doe dan voortaan wel je licht aan". "OK". "Fijne avond".quote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:55 schreef NieuweNier het volgende:
Idem voor in Utrecht. Meestal kan je gewoon voor een politieauto door rood fietsen. Soms kijken ze boos, andere momenten krijg je een waarschuwing. Maar als je je een beetje netjes gedraagt krijg je echt geen boete.
Nog steeds niet mee eens.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 03:17 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
In en rond de randstad is het echter echt absoluut niet veilig hard te rijden.
belasting? hoe kom je nou op belasting, dat zijn inkomstenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 01:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoezo? Je kan het nu toch prima vinden maar niet wensen dat de belasting hoger wordt?
Ik heb over de 200 gezeten met een 500SELquote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:07 schreef NieuweNier het volgende:
Maar desnoods maken we de boetes gewoon goedkoper. In Duitsland heb ik echt gewoon volledig schijt aan de snelheidslimieten.
Op de snelwegen rij ik gewoon hoe hard ik wil. Bijvoorbeeld volgas op ongelimiteerde stukken, 160 bij grote knooppunten en 150 wanneer je de rondwegen van steden oprijdt. Met een Nederlands kenteken kom je onder boetes uit en wanneer je er uiteindelijk toch eentje krijgt is het lachen om de prijs.
De provinciale wegen is ook een beetje doen wat je wilt. 130 wanneer er een streep in het midden van de weg zit. Wanneer die er niet zit is de weg vaak kronkeliger en is het bijna onmogelijk harder dan het snelheidslimiet te gaan.![]()
Echt de duitse wegen
De belasting op het milieu.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:02 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
belasting? hoe kom je nou op belasting, dat zijn inkomsten
Het is vrij simpel. Als er gemiddeld harder gereden wordt komen er per saldo meer schadelijke stoffen in het milieu. Daar is weinig ingewikkelds aan.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:55 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat is niet statisch dus ik kan dat niet echt mee laten wegen
Misschien moet men dan niet zo panisch doen over wat men toch niet wilt veranderen?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is vrij simpel. Als er gemiddeld harder gereden wordt komen er per saldo meer schadelijke stoffen in het milieu. Daar is weinig ingewikkelds aan.
Ik vind dat een reden om het niet te gaan verruimen.
Ik ben voor en-en.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:01 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Misschien moet men dan niet zo panisch doen over wat men toch niet wilt veranderen?
Ik pak liever de bron aan; het onnodige rijden, niet het rijden opzich
dus ook niet zachter?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben voor en-en.
Linksom of rechtsom vind ik harder rijden toestaan niet nodig en onwenselijk vanwege de opgegeven redenen.
Zachter vind ik ook niet nodig.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:06 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dus ook niet zachter?
het hoeft ook niet nodig te zijn, het gaat erom of het een optie is, nu wordt die keuze je ontnomen
Toch levert je argumentatie geen invulling op van de vraag waarom 130 km/u als max wel goed is en bijvoorbeeld 100 km/u of 160 km/u nietquote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:07 schreef Hexagon het volgende:
En het is inderdaad een vorm van vrijheidsbeperking ja. maar ik heb al aangegeven waarom ik die beperking nodig acht.
130 ipv 100 komt de automobilist die wil doorrijden tegemoetquote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:23 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Toch levert je argumentatie geen invulling op van de vraag waarom 130 km/u als max wel goed is en bijvoorbeeld 100 km/u of 160 km/u niet
Ik weet niet hoe jullie die smilies hier krijgen maar wou wel eentje plaatsen met klappende handjes bij deze.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:35 schreef CafeRoker het volgende:
Wat wel erg hindelijk aan een strikte handhaving is, is dat iedereen rond elkaar gaat dansen met 2 km snelheidsverschil. Dan nog het verbod op rechts inhalen en een paar structurele linksplakkers en het feest is compleet op de A2.
Dat wil iedereen natuurlijk wel, dat ze gaan handhaven op linksplakken en geen richting aangeven. Maar ja, dat is nu eenmaal lastig om geautomatiseerd te controleren.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:35 schreef CafeRoker het volgende:
Wat wel erg hindelijk aan een strikte handhaving is, is dat iedereen rond elkaar gaat dansen met 2 km snelheidsverschil. Dan nog het verbod op rechts inhalen en een paar structurele linksplakkers en het feest is compleet op de A2.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |