abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 mei 2014 @ 09:34:24 #76
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139769947
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 05:49 schreef Shreyas het volgende:
Ik vind het erger en meer verwarrend dat er op snelwegen steeds variable snelheden zijn. Soms mag je 80, soms 100, soms 120, soms 130. Allemaal gelul. Op elke snelweg (dus een weg die begint met de A) moet je 130 km/u kunnen. Alle geluids/milieunormen moeten daarop aangepast worden. Verder geldt die snelheid 24 per dag, dus niet 19-7 of dat soort onzin.
Dit dus
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 09:36:15 #77
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139769958
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 09:34 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit dus
Daar ben ik het niet mee eens. Soms zijn er ook echt snelheidslimieten voor de veiligheid op bepaalde tijden ;)
pi_139770449
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 22:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
Hard rijden is gewoon fijn. Andere argumenten zijn er niet.
Ja precies, moeten we daarvoor extra verkeersslachtoffers (ook al zijn het tokkies in golfjes die nu denken ook 200 te mogen) en milieuvervuiling accepteren?
buitenlanders zijn lui! en, ze nemen al onze banen in !!!!
pi_139770905
De mentaliteit van de NL autorijder is anders dan de Duitse en niet in staat een veel hogere limiet te verwerken. Daarom tegen. Ik wil niet doodgereden worden als ik 's nachts 120 rijdt en een jong gastje in een 10 jaar oud golfje met 200 (180 limiet, dus rijdt een NLer 20km harder) zich in mijn achterbak boort omdat hij de macht over het stuur verloor.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_139771152
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 20:09 schreef Civilian het volgende:

[..]

Doe t dan zoals in Duitsland, wanneer je daar rijdt als Nederlander. Onverzekerd rijden boven de 130 :) Lekker zelf voor de kosten opdraaien als je er een puinhoop van maakt
dit nog steeds denken anno 2014 :')
pi_139771370
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 00:55 schreef NieuweNier het volgende:
Idem voor in Utrecht. Meestal kan je gewoon voor een politieauto door rood fietsen. Soms kijken ze boos, andere momenten krijg je een waarschuwing. Maar als je je een beetje netjes gedraagt krijg je echt geen boete. ;)
Haha inderdaad. Laatst reed ik zonder licht door rood precies voor een politieauto langs (had ik natuurlijk niet gezien dat het politie was), zegt die agent: "Hey ik vind het prima dat je zo oversteekt, maar doe dan voortaan wel je licht aan". "OK". "Fijne avond". :P
  zaterdag 10 mei 2014 @ 12:17:36 #82
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_139772657
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 03:17 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

In en rond de randstad is het echter echt absoluut niet veilig hard te rijden.

Nog steeds niet mee eens.
Tics van je petten.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 13:02:12 #83
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139773854
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 01:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hoezo? Je kan het nu toch prima vinden maar niet wensen dat de belasting hoger wordt?
belasting? hoe kom je nou op belasting, dat zijn inkomsten _O-
pi_139774781
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 00:07 schreef NieuweNier het volgende:
Maar desnoods maken we de boetes gewoon goedkoper. In Duitsland heb ik echt gewoon volledig schijt aan de snelheidslimieten.

Op de snelwegen rij ik gewoon hoe hard ik wil. Bijvoorbeeld volgas op ongelimiteerde stukken, 160 bij grote knooppunten en 150 wanneer je de rondwegen van steden oprijdt. Met een Nederlands kenteken kom je onder boetes uit en wanneer je er uiteindelijk toch eentje krijgt is het lachen om de prijs.

De provinciale wegen is ook een beetje doen wat je wilt. 130 wanneer er een streep in het midden van de weg zit. Wanneer die er niet zit is de weg vaak kronkeliger en is het bijna onmogelijk harder dan het snelheidslimiet te gaan. :D

Echt de duitse wegen _O_
Ik heb over de 200 gezeten met een 500SEL
Die neukt jouw goedkope plastic wrakken in de kont, en jou erbij :')
En ik heb er niet eens een ''kijk-mij-nou''-topic over geopend :{w
pi_139775369
Het isgeen verkeerd idee, maar het gaat nooit gebeuren.
Net als dat boetes ipv vastgestelde bedragen, percentages van je inkomen zouden moeten zijn.
Gaat ook nooit gebeuren.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 13:53:59 #86
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139775387
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 13:02 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

belasting? hoe kom je nou op belasting, dat zijn inkomsten _O-
De belasting op het milieu.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 13:55:33 #87
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139775430
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 13:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De belasting op het milieu.
dat is niet statisch dus ik kan dat niet echt mee laten wegen
  zaterdag 10 mei 2014 @ 13:57:41 #88
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139775509
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 13:55 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

dat is niet statisch dus ik kan dat niet echt mee laten wegen
Het is vrij simpel. Als er gemiddeld harder gereden wordt komen er per saldo meer schadelijke stoffen in het milieu. Daar is weinig ingewikkelds aan.

Ik vind dat een reden om het niet te gaan verruimen.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 14:01:32 #89
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139775620
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 13:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is vrij simpel. Als er gemiddeld harder gereden wordt komen er per saldo meer schadelijke stoffen in het milieu. Daar is weinig ingewikkelds aan.

Ik vind dat een reden om het niet te gaan verruimen.
Misschien moet men dan niet zo panisch doen over wat men toch niet wilt veranderen?

Ik pak liever de bron aan; het onnodige rijden, niet het rijden opzich
  zaterdag 10 mei 2014 @ 14:05:05 #90
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139775711
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:01 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Misschien moet men dan niet zo panisch doen over wat men toch niet wilt veranderen?

Ik pak liever de bron aan; het onnodige rijden, niet het rijden opzich
Ik ben voor en-en.

Linksom of rechtsom vind ik harder rijden toestaan niet nodig en onwenselijk vanwege de opgegeven redenen.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 14:06:20 #91
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139775748
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:05 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik ben voor en-en.

Linksom of rechtsom vind ik harder rijden toestaan niet nodig en onwenselijk vanwege de opgegeven redenen.
dus ook niet zachter?

het hoeft ook niet nodig te zijn, het gaat erom of het een optie is, nu wordt die keuze je ontnomen
  zaterdag 10 mei 2014 @ 14:07:33 #92
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139775779
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:06 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

dus ook niet zachter?

het hoeft ook niet nodig te zijn, het gaat erom of het een optie is, nu wordt die keuze je ontnomen
Zachter vind ik ook niet nodig.

En het is inderdaad een vorm van vrijheidsbeperking ja. maar ik heb al aangegeven waarom ik die beperking nodig acht.
pi_139776141
Die norm of snelheid is in het leven geroepen dacht ik voor milieu en geluidsoverlast, en niet ieder auto is energie zuinig op die snelheid er zijn er die met pijn en moeite 130 halen er zijn er ook die met gemak die snelheid halen, en dus niet zuiniger zijn dan sommige zijn dan juist vervuilender.
Wacht met smart af dat de auto s zoals in een ander topic van alleen rijden dan loopt de staat aardig wat geld mis aan verkeers boetes lijkt me zo.
En dan zal dat andere probleem met buurtwachten misschien ook opgelost worden en zie ik het blauw weer waar het naar mijn idee hoort te wezen.
pi_139776204
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:07 schreef Hexagon het volgende:
En het is inderdaad een vorm van vrijheidsbeperking ja. maar ik heb al aangegeven waarom ik die beperking nodig acht.
Toch levert je argumentatie geen invulling op van de vraag waarom 130 km/u als max wel goed is en bijvoorbeeld 100 km/u of 160 km/u niet
  zaterdag 10 mei 2014 @ 14:27:02 #95
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139776317
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:23 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Toch levert je argumentatie geen invulling op van de vraag waarom 130 km/u als max wel goed is en bijvoorbeeld 100 km/u of 160 km/u niet
130 ipv 100 komt de automobilist die wil doorrijden tegemoet

130 ipv 160 om de milieubelasting en verhoogde onveiligheid meer beheersbaar te houden.
pi_139776404
Maar het zelfde verhaal kun je loslaten op alle andere maximumsnelheden. Bijvoorbeeld 120 km/u ipv. 100 km/u of 140 km/u, waarom zou 130 km/u dan ineens miraculeus het optimum zijn?
pi_139776511
TS als modelchauffeur is eigenlijk gewoon de beste reden om hier tegen te zijn.
pi_139776561
Wat wel erg hindelijk aan een strikte handhaving is, is dat iedereen rond elkaar gaat dansen met 2 km snelheidsverschil. Dan nog het verbod op rechts inhalen en een paar structurele linksplakkers en het feest is compleet op de A2.
pi_139776640
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:35 schreef CafeRoker het volgende:
Wat wel erg hindelijk aan een strikte handhaving is, is dat iedereen rond elkaar gaat dansen met 2 km snelheidsverschil. Dan nog het verbod op rechts inhalen en een paar structurele linksplakkers en het feest is compleet op de A2.
Ik weet niet hoe jullie die smilies hier krijgen maar wou wel eentje plaatsen met klappende handjes bij deze.
pi_139776700
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:35 schreef CafeRoker het volgende:
Wat wel erg hindelijk aan een strikte handhaving is, is dat iedereen rond elkaar gaat dansen met 2 km snelheidsverschil. Dan nog het verbod op rechts inhalen en een paar structurele linksplakkers en het feest is compleet op de A2.
Dat wil iedereen natuurlijk wel, dat ze gaan handhaven op linksplakken en geen richting aangeven. Maar ja, dat is nu eenmaal lastig om geautomatiseerd te controleren. ;( Wat mij betreft zetten ze de snelheidscontrole bij rustige verkeerssituaties uit. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')