Dit dusquote:Op zaterdag 10 mei 2014 05:49 schreef Shreyas het volgende:
Ik vind het erger en meer verwarrend dat er op snelwegen steeds variable snelheden zijn. Soms mag je 80, soms 100, soms 120, soms 130. Allemaal gelul. Op elke snelweg (dus een weg die begint met de A) moet je 130 km/u kunnen. Alle geluids/milieunormen moeten daarop aangepast worden. Verder geldt die snelheid 24 per dag, dus niet 19-7 of dat soort onzin.
Daar ben ik het niet mee eens. Soms zijn er ook echt snelheidslimieten voor de veiligheid op bepaalde tijdenquote:
Ja precies, moeten we daarvoor extra verkeersslachtoffers (ook al zijn het tokkies in golfjes die nu denken ook 200 te mogen) en milieuvervuiling accepteren?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
Hard rijden is gewoon fijn. Andere argumenten zijn er niet.
dit nog steeds denken anno 2014quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:09 schreef Civilian het volgende:
[..]
Doe t dan zoals in Duitsland, wanneer je daar rijdt als Nederlander. Onverzekerd rijden boven de 130Lekker zelf voor de kosten opdraaien als je er een puinhoop van maakt
Haha inderdaad. Laatst reed ik zonder licht door rood precies voor een politieauto langs (had ik natuurlijk niet gezien dat het politie was), zegt die agent: "Hey ik vind het prima dat je zo oversteekt, maar doe dan voortaan wel je licht aan". "OK". "Fijne avond".quote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:55 schreef NieuweNier het volgende:
Idem voor in Utrecht. Meestal kan je gewoon voor een politieauto door rood fietsen. Soms kijken ze boos, andere momenten krijg je een waarschuwing. Maar als je je een beetje netjes gedraagt krijg je echt geen boete.
Nog steeds niet mee eens.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 03:17 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
In en rond de randstad is het echter echt absoluut niet veilig hard te rijden.
belasting? hoe kom je nou op belasting, dat zijn inkomstenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 01:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoezo? Je kan het nu toch prima vinden maar niet wensen dat de belasting hoger wordt?
Ik heb over de 200 gezeten met een 500SELquote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:07 schreef NieuweNier het volgende:
Maar desnoods maken we de boetes gewoon goedkoper. In Duitsland heb ik echt gewoon volledig schijt aan de snelheidslimieten.
Op de snelwegen rij ik gewoon hoe hard ik wil. Bijvoorbeeld volgas op ongelimiteerde stukken, 160 bij grote knooppunten en 150 wanneer je de rondwegen van steden oprijdt. Met een Nederlands kenteken kom je onder boetes uit en wanneer je er uiteindelijk toch eentje krijgt is het lachen om de prijs.
De provinciale wegen is ook een beetje doen wat je wilt. 130 wanneer er een streep in het midden van de weg zit. Wanneer die er niet zit is de weg vaak kronkeliger en is het bijna onmogelijk harder dan het snelheidslimiet te gaan.![]()
Echt de duitse wegen
De belasting op het milieu.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:02 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
belasting? hoe kom je nou op belasting, dat zijn inkomsten
Het is vrij simpel. Als er gemiddeld harder gereden wordt komen er per saldo meer schadelijke stoffen in het milieu. Daar is weinig ingewikkelds aan.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:55 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dat is niet statisch dus ik kan dat niet echt mee laten wegen
Misschien moet men dan niet zo panisch doen over wat men toch niet wilt veranderen?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 13:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is vrij simpel. Als er gemiddeld harder gereden wordt komen er per saldo meer schadelijke stoffen in het milieu. Daar is weinig ingewikkelds aan.
Ik vind dat een reden om het niet te gaan verruimen.
Ik ben voor en-en.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:01 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Misschien moet men dan niet zo panisch doen over wat men toch niet wilt veranderen?
Ik pak liever de bron aan; het onnodige rijden, niet het rijden opzich
dus ook niet zachter?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik ben voor en-en.
Linksom of rechtsom vind ik harder rijden toestaan niet nodig en onwenselijk vanwege de opgegeven redenen.
Zachter vind ik ook niet nodig.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:06 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dus ook niet zachter?
het hoeft ook niet nodig te zijn, het gaat erom of het een optie is, nu wordt die keuze je ontnomen
Toch levert je argumentatie geen invulling op van de vraag waarom 130 km/u als max wel goed is en bijvoorbeeld 100 km/u of 160 km/u nietquote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:07 schreef Hexagon het volgende:
En het is inderdaad een vorm van vrijheidsbeperking ja. maar ik heb al aangegeven waarom ik die beperking nodig acht.
130 ipv 100 komt de automobilist die wil doorrijden tegemoetquote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:23 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Toch levert je argumentatie geen invulling op van de vraag waarom 130 km/u als max wel goed is en bijvoorbeeld 100 km/u of 160 km/u niet
Ik weet niet hoe jullie die smilies hier krijgen maar wou wel eentje plaatsen met klappende handjes bij deze.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:35 schreef CafeRoker het volgende:
Wat wel erg hindelijk aan een strikte handhaving is, is dat iedereen rond elkaar gaat dansen met 2 km snelheidsverschil. Dan nog het verbod op rechts inhalen en een paar structurele linksplakkers en het feest is compleet op de A2.
Dat wil iedereen natuurlijk wel, dat ze gaan handhaven op linksplakken en geen richting aangeven. Maar ja, dat is nu eenmaal lastig om geautomatiseerd te controleren.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:35 schreef CafeRoker het volgende:
Wat wel erg hindelijk aan een strikte handhaving is, is dat iedereen rond elkaar gaat dansen met 2 km snelheidsverschil. Dan nog het verbod op rechts inhalen en een paar structurele linksplakkers en het feest is compleet op de A2.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |