200km/u is gewoon significant sneller dan 80 of 100.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:34 schreef WJMW het volgende:
Ik begrijp niet goed waarom dat vooruitgang zou zijn? Meer vervuiling en meer risico's op ongelukken puur omdat een paar testosteronbommetjes graag harduhhhr willen rijden.
als je alles in stand laatkan het milie nimmer een argument zijn, anders deden we niet wat we doenquote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:05 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me geen goed idee. Is gevaarlijker en belastender voor het milieu. Gewoon lekker laten zo.
is het niet zo dat het gevaarlijker is omdat er paar viva-dozen niet willen/kunnen opletten en eisen dat iedereen voor hen uitwijkt?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:34 schreef WJMW het volgende:
Ik begrijp niet goed waarom dat vooruitgang zou zijn? Meer vervuiling en meer risico's op ongelukken puur omdat een paar testosteronbommetjes graag harduhhhr willen rijden.
De afstanden binnen nl. zijn zo klein dat dit amper tijdwinst oplevert, combineer dat met het kleine aantal,auto's dat daadwerkelijk geschikt is voor deze snelheden en het aantal Mongolen dat hierdoor gevaarlijke situaties zullen creëeren en ik zie de baten de kosten niet overstijgen.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:36 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
200km/u is gewoon significant sneller dan 80 of 100.
Niet mee eens. Naar Limburg vanuit Utrecht is toch bijna 2 uur. Amsterdam naar utrecht 45 minuten.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:06 schreef WJMW het volgende:
[..]
De afstanden binnen nl. zijn zo klein dat dit amper tijdwinst oplevert, combineer dat met het kleine aantal,auto's dat daadwerkelijk geschikt is voor deze snelheden en het aantal Mongolen dat hierdoor gevaarlijke situaties zullen creëeren en ik zie de baten de kosten niet overstijgen.
Bij de grens misschien. Dieper in Duitsland zijn er ook zat Duitsers waarvoor je volop de rem moetquote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Nederlanders kunnen helemaal niet omgaan met snelheidsverschillen op de snelweg, ze kijken niet in hun spiegel bij het wisselen van sporen of zijn niet in staat in de schatten welke snelheid het achteropkomend verkeer heeft.
Als er een truttenschudder vlak voor je achter een vrachtwagen vandaan komt om die met 95 in te halen terwijl je daar met 150 of nog sneller aankomt op de Autobahn zijn het altijd gele nummerplaten.
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:38 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh god nee, zie nu pas dat dit een roadtrip topic is.
We worden dan ook door de staat van wolven omgevormd naar schapen. Nederland is een land van kuddedieren. Die sukkelen gewoon achter elkaar aan.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Nederlanders kunnen helemaal niet omgaan met snelheidsverschillen op de snelweg, ze kijken niet in hun spiegel bij het wisselen van sporen of zijn niet in staat in de schatten welke snelheid het achteropkomend verkeer heeft.
Als er een truttenschudder vlak voor je achter een vrachtwagen vandaan komt om die met 95 in te halen terwijl je daar met 150 of nog sneller aankomt op de Autobahn zijn het altijd gele nummerplaten.
Bron dat het door ons lage snelheidslimiet komt? En waarom is 80 op de snelweg verantwoorder dan geen limiet?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:02 schreef BabeWatcher het volgende:
Onze wegen zijn JUIST veilig omdat er een verantwoorde snelheidslimiet is.
bron dat 130 net zo veilig is als 80?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 23:04 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Bron dat het door ons lage snelheidslimiet komt? En waarom is 80 op de snelweg verantwoorder dan geen limiet?
neequote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:35 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Die heb ik hier niet eens vermeld.![]()
Hou je geflame binnen de klb
Dan heb je nog niet veel in dat land gereden 160 is alsof je stilstaat ten opzichte van sommige bestuurders, waar ik wel eens bijzat met 220 km en dat is nog langzaam.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:07 schreef NieuweNier het volgende:
Maar desnoods maken we de boetes gewoon goedkoper. In Duitsland heb ik echt gewoon volledig schijt aan de snelheidslimieten.
Op de snelwegen rij ik gewoon hoe hard ik wil. Bijvoorbeeld volgas op ongelimiteerde stukken, 160 bij grote knooppunten en 150 wanneer je de rondwegen van steden oprijdt. Met een Nederlands kenteken kom je onder boetes uit en wanneer je er uiteindelijk toch eentje krijgt is het lachen om de prijs.
De provinciale wegen is ook een beetje doen wat je wilt. 130 wanneer er een streep in het midden van de weg zit. Wanneer die er niet zit is de weg vaak kronkeliger en is het bijna onmogelijk harder dan het snelheidslimiet te gaan.![]()
Echt de duitse wegen
Ja inderdaad. Dan zit je gebakje eindelijk op topsnelheid, en dan alsof je stil staat vliegt er een dikke bak aan je voorbij. Heerlijk.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 00:19 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan heb je nog niet veel in dat land gereden 160 is alsof je stilstaat ten opzichte van sommige bestuurders, waar ik wel eens bijzat met 220 km en dat is nog langzaam.
En als iemand echt schijt aan de snelheids limieten daar heeft krijgt die gewoon voor een X maanden een autobahn verbot.
Hoezo? Je kan het nu toch prima vinden maar niet wensen dat de belasting hoger wordt?quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:38 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als je alles in stand laatkan het milie nimmer een argument zijn, anders deden we niet wat we doen
Niet mee eens.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:01 schreef NieuweNier het volgende:
Overdag is het inderdaad niet mogelijk veilig hard te rijden op de drukke Nederlandse wegen.
Ik kan me voorstellen dat her verschilt per plek.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |