Nee, dat verwacht ik niet, maar ik weet wel dat je niet kunt garanderen dat je het niet doet... daar waar jij denkt dat je gewoon dat zwijn of hert gaat aanrijden als hij voor je auto komt.quote:Op zondag 11 mei 2014 21:09 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Uit je opmerkingen merk ik dat je verwacht wild aan het stuur te rukken om uit te wijken. En daardoor verwacht je over de kop te vliegen of pirouettes te maken.
Dan is het inderdaa fijn als je op een slakken tempo rijdt.
Inderdaad. Ik denk rationeel.quote:Op zondag 11 mei 2014 21:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat verwacht ik niet, maar ik weet wel dat je niet kunt garanderen dat je het niet doet... daar waar jij denkt dat je gewoon dat zwijn of hert gaat aanrijden als hij voor je auto komt.
En dan niet per ongeluk, maar omdat dat de beste rationele optie is.
Dat zegt daarentegen niets over je intuïtieve reflexen....quote:
Ja, zo bejaard ben ik welquote:Op zondag 11 mei 2014 21:23 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Leandra heeft misschien wel 10x zo veel rijervaring als jij, hoor. Wie zou het beter weten?
No problemquote:Op zondag 11 mei 2014 21:29 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Met alle respect ! Ik had even op je profiel gekeken.
Die zullen er inderdaad ook zijn, kan ik me dus best voorstellen, maar als ik met 200 aankom moet of wil ik ook mensen die met 120 achter iets rijden de kans geven om met 140 in te halen.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:17 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Er zullen altijd mensen zijn die idioot rijden. Zowel in Duitsland op ongelimiteerde stukken Autobahn als hier op de A2.
Overigens is de kans dat je overlijd bij een kop-staart botsing enorm klein. Iemand moet idioot bezig zijn dat te veroorzaken. Een mislukte inhaalpoging loopt veel vaker fataal af.
Met het risico heb ik geen moeite onder de voorwaarde dat de snelweg in kwestie hier geschikt voor is (minstens 3 banen) en de Nederlander een beetje wordt opgevoed (braaf op de rechterbaan blijven tenzij je inhaalt, niet inhalen als je hierdoor iemand achter je afsnijdt). De andere bezwaren nopen mij wel een voorstander te zijn van het aanhouden van een maximum van 130 km/u met de optie om hier en daar de snelheidslimiet 's nachts hoger te laten zijn waar ze nu 80, 100 of 120 zijn. Maar goed, we leven in een land waarin ze niet eens 's nachts de verkeerslichten uitzetten op plaatsen waar bijna niemand komt dus dit zie ik niet snel gebeuren.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:38 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Voor mij, miljoenen Duitsers en volgens de poll een groot gedeelte van de fokkers is het het geringe risico dat wél waard.
Tevens zie je andere auto's in het donker juist beter.
Ik denk niet dat dat ooit te verwezenlijke is braaf achter een vrachtwagen te blijve hangen, ik zie of heb het gezien ze halen wel in maar met een snelheids verschil van een paar km.quote:Op zondag 11 mei 2014 22:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Met het risico heb ik geen moeite onder de voorwaarde dat de snelweg in kwestie hier geschikt voor is (minstens 3 banen) en de Nederlander een beetje wordt opgevoed (braaf op de rechterbaan blijven tenzij je inhaalt, niet inhalen als je hierdoor iemand achter je afsnijdt). De andere bezwaren nopen mij wel een voorstander te zijn van het aanhouden van een maximum van 130 km/u met de optie om hier en daar de snelheidslimiet 's nachts hoger te laten zijn waar ze nu 80, 100 of 120 zijn. Maar goed, we leven in een land waarin ze niet eens 's nachts de verkeerslichten uitzetten op plaatsen waar bijna niemand komt dus dit zie ik niet snel gebeuren.
Wat betreft de veiligheidskwestie, binnen de bebouwde kom en op provinciale wegen is het nog altijd veel gevaarlijker dan op een snelweg. Als het misgaat dan gaat het goed mis maar de kans is veel kleiner dat het misgaat.
De gast die Whatsapp gebruikt, Netflix kijkt in de auto en de snelweg opgaat als hij onwel wordt denkt rationeel over autorijden?quote:
+ Onwel raken in de auto, en dan de snelweg op gaan.quote:Op maandag 12 mei 2014 14:19 schreef kipknots het volgende:
[..]
De gast die Whatsapp gebruikt, Netflix kijkt in de auto en de snelweg opgaat als hij onwel wordt denkt rationeel over autorijden?
Gast, ze zouden je rijbewijs voor vijf jaar af moeten pakken. Je bent levensgevaarlijk in de auto.
Netflix en Whatsapp is inderdaad gevaarlijk achter het stuur.quote:Op maandag 12 mei 2014 14:19 schreef kipknots het volgende:
[..]
De gast die Whatsapp gebruikt, Netflix kijkt in de auto en de snelweg opgaat als hij onwel wordt denkt rationeel over autorijden?
Gast, ze zouden je rijbewijs voor vijf jaar af moeten pakken. Je bent levensgevaarlijk in de auto.
Dit inderdaad. Ik probeer zinnig op de reacties hier te reageren, maar overduidelijk kunnen de mensen die hier negatief posten gewoon niet rijden en hebben ze geen begrip van wat veilig en wat niet veilig is achter het stuur.quote:Op maandag 12 mei 2014 14:58 schreef Paper_Tiger het volgende:
Mensen die onzeker achter het stuur zitten en dat gevoel dan vertalen naar alle andere weggebruikers.
quote:Op maandag 12 mei 2014 16:19 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Netflix en Whatsapp is inderdaad gevaarlijk achter het stuur.
Het naar de snelweg gaan was rationeel denken. Op dat moment wist ik niet dat ik onwel aan het worden was. Wél wist ik dat ik ineens moeite had met het zien van bijvoorbeeld onverlichte fietsers. Daarom was ik naar de snelweg gegaan. Er waren geen onverlichte fietsers die ik over het hoofd kon zien en statistisch is de kans dat het op een verlaten snelweg misgaat veel kleiner dan in de bebouwde kom.
Rationeel denken is overwegingen maken op basis van argumenten en feiten. Niet denken 100 is enger dan 50.![]()
Of je woont in een gehucht waar 's nachts geen mensen over straat lopen of je mist gewoon het intellect om overwegingen te maken op basis van feiten in plaats van gevoelens.
Echter had ik met de feiten waar ik op dat moment over beschikte niet kunnen weten dat ik onwel wordt.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:20 schreef kipknots het volgende:
[..]
Als je rationeel denkt ze je in zo'n geval de auto aan de kant van de weg en neem je rust.
Vervolgens projecteren ze hun eigen onkunde/angst op jou.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:20 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Ik probeer zinnig op de reacties hier te reageren, maar overduidelijk kunnen de mensen die hier negatief posten gewoon niet rijden en hebben ze geen begrip van wat veilig en wat niet veilig is achter het stuur.
Het uitschelden van users is het persoonlijk aanvallen van mensen. Ga op de inhoud. Niet op de persoon. Ik zal alle posts wel even weggooien.quote:
Verwijder de reacties aub compleet, want het waren m.i. geen persoonlijke aanvallen.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat zei ik nou? Stoppen met persoonlijke aanvallen
Oke.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het uitschelden van users is het persoonlijk aanvallen van mensen. Ga op de inhoud. Niet op de persoon. Ik zal alle posts wel even weggooien.
Exact. Iedereen maakt fouten, ook die zogenaamd fantastische chauffeurs. Door de snelheden lager te houden en vooral de snelheidsverschillen tussen de verkeersdeelnemers kleiner verklein je de kans dat een foutje (of een onvoorziene situatie) resulteert in een ongeluk. En die situaties doen zich ook 's nachts voor.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:43 schreef Euribob het volgende:
[..]
Onervaren bestuurders, een dier dat de weg op rent, onverwachte reactie van je passagier. Etc.
Één knullig foutje en je auto en jij liggen in de kreukels, en dan zijn er waarschijnlijk nog andere slachtoffers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |