Dat is inderdaa wel weer extreem verantwoord.quote:Op zondag 11 mei 2014 16:12 schreef john2406 het volgende:
Zelfs toen ik daar reed was er mist en toen vlogen me er nog voorbij, je zult maar met 180 naar zo een muur van mist in rijden dacht ik toen.
Zelfs opengaande bruggenquote:Op zondag 11 mei 2014 16:18 schreef Euribob het volgende:
En we hebben het hier over snelwegen, zijn daar zoveel stoplichten?
Dat is dus niet het geval.quote:Op zondag 11 mei 2014 16:13 schreef marcooooow het volgende:
[..]
En het risico is nog vele malen groter als je de snelheidslimiet verhoogd naar 250. Het is gewoon wachten op ongelukken, wat jij voorstelt omdat er mensen zoals jij op de weg zijn die hun limieten niet kennen en domme dingen gaan doen omdat ze met hun domme verstand niet begrijpen hoe gevaarlijk het is. Het zou mij niets kunnen schelen als jij met 250 jezelf over de A7 uitsmeert, maar dan moet je andere mensen daar buiten houden en dan moet je familie ook maar zorgen dat alles opgeruimd wordt en alle schade aan het wegdek en extra reistijden etc. worden vergoed.
Moderne auto's zijn zo aërodynamisch dat dat geen zak uitmaakt.quote:Op zondag 11 mei 2014 16:20 schreef marcooooow het volgende:
Ga trouwens eens met een stevige zijwind rijden.
Enigste borden wat ik daar vind zijn overstekend wild, is een stuk wat zich of uitnodigd voor flink wat snelheid temaken.quote:Op zondag 11 mei 2014 16:59 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat is inderdaa wel weer extreem verantwoord.
Volgens mij ook strafbaar met inname van je rijbewijs. In Duitsland hangen er overal matrixborden op de stukken snelweg waar er geen snelheidslimiet is. Wanneer het bijvoorbeeld hard regent of er is mist, verlagen se het snelheidslimiet. Vaak drastisch. 100 of 80 ofzo.
Ik fokte mobiel. Daaraan lag hetquote:
Deste aerodynamischer van voren is meer zijwind gevoeliger dacht ik en van de zijkant dan zou het al een ufo moeten wezen op wielen om van de zijwind ook niks te merken?quote:Op zondag 11 mei 2014 17:02 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Moderne auto's zijn zo aërodynamisch dat dat geen zak uitmaakt.
Haha die matrixborden boven de snelweg, die digitale, passen in Duitsland het snelheidslimiet aan. Ook echt strict. Als je te hard rijd krijg je een dikke prent. Niet zoals in nederland slechts een advies.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:04 schreef john2406 het volgende:
[..]
Enigste borden wat ik daar vind zijn overstekend wild, is een stuk wat zich of uitnodigd voor flink wat snelheid temaken.
Maar dan nog ik heb een eigen hoofd en de neiging voor me niet donor te zetten voor iemand die of welke een nieuwenier zoekt om je naam te misbruiken.
Je gaat voorbij aan twee bezwaren: lawaai en extra vervuiling (veel hogere luchtweerstand).quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:01 schreef NieuweNier het volgende:
Beste fokkers,
De Nederlandse wegen zijn een van de veiligste in heel Europa. Dankzij een goed ontwerp met vervormbare objecten als lantaarnpalen of verkeersborden, veilig ontworpen kruisingen en een groot snelwegennetwerk raken er in Nederland statistisch gezien weinig gewonden in het verkeer, ondanks dat onze wegen erg druk zijn.
Een van de manieren om de veiligheid te verbeteren en de luchtkwaliteit te verbeteren, is het plaatsen van bizar veel flitsers.
Overdag is het inderdaad niet mogelijk veilig hard te rijden op de drukke Nederlandse wegen.
Snachts zorgt het uitstekende ontwerp samen met weinig verkeer echter dat de Nederlandse wegen bij uitstek geschikt zijn om op hoge snelheid bereden te worden.
De snelweg tussen Amsterdam en Utrecht is een perfect voorbeeld. 10 banen, bijna geen verkeer, en een snelheidslimiet van 100km/u.
Kunnen we niet in de avonduren een gedoogbeleid voeren waarbij we de flitsers uitschakelen? Je kan op veel wegen snachts prima 180 rijden zonder groot risico. Als je kijkt naar de Duitse wegen rijden de meeste mensen uit zichzelf op een verantwoordde snelheid.
Overdag kunnen wij niet op Duitse snelheden rijden omdat het gewoon erg druk is. S'avonds zal je echter zien dat de Nederlandse wegen beter ontworpen zijn, met beter en vlakker asfalt, langere opritten en afritten en meer en betere verlichting.
Een poll om de mening van de burgers (die geen geld verdienen uit boetes) te ontdekken:
Poll: Willen jullie een gedoogbeleid voor snelheidslimieten?
• Ja
• Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Moderne auto's zijn ook de enige auto's die nu op de weg rijden, he?quote:Op zondag 11 mei 2014 17:02 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Moderne auto's zijn zo aërodynamisch dat dat geen zak uitmaakt.
Jij kan niet eens parkeren lieve schat. Hoeveel rijervaring heb jij nou eigenlijk, roadtripje? 2 jaartjes? Houd alsjeblieft je domme dikke bek dicht man.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:01 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik heb zomaar het gevoel dat je zelf nog geprobeerd hebt hard te rijden in Duitsland en praat over iets waar je geen verstand van hebt.
Ik bedoelde meer dat er al veel luchtweerstand is.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:05 schreef john2406 het volgende:
[..]
Deste aerodynamischer van voren is meer zijwind gevoeliger dacht ik en van de zijkant dan zou het al een ufo moeten wezen op wielen om van de zijwind ook niks te merken?
Er hoefd maar eentje tussen te zitten die denkt dat hij vliegen kan, zag laatst een artikel over vliegende auto s, driewielers, kan er ook nog bij brommobielen scoetmobielen etc.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:04 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik fokte mobiel. Daaraan lag het![]()
Maar heavy shit dat zoiets gebeurd. Geluk maar dat je er zelf niet bij betrokken was.![]()
Maar inderdaad er kunnen soms hele nare ongelukken gebeuren door plotselinge mist. Echter heeft dat niets met het snelheidslimiet te maken. In België was toch laatst ook zoiets gebeurd?
Dus? Als je in een oud barrel rijdt hoef je niet hard te rijden.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:07 schreef marcooooow het volgende:
Moderne auto's zijn ook de enige auto's die nu op de weg rijden, he?
Met extra vervuiling heb je zeker een punt. Niet alleen is de luchtweerstand exponentieel hoger op hoge snelheid, het accelereren naar die hoge snelheden kost ook onwijs veel brandstof en tijdens acceleratie stoot je meer fijnstofdeeltjes uit.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan twee bezwaren: lawaai en extra vervuiling (veel hogere luchtweerstand).
Er zullen altijd mensen zijn die idioot rijden. Zowel in Duitsland op ongelimiteerde stukken Autobahn als hier op de A2.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
Er hoefd maar eentje tussen te zitten die denkt dat hij vliegen kan, zag laatst een artikel over vliegende auto s, driewielers, kan er ook nog bij brommobielen scoetmobielen etc.
Sta ik in een file valt me een vliegende auto op me kop!
Is altijd nog beter als een bezinedief waarvoor een file gecreerd word denk ik dan.
Elke wielrenner weet het ook maar al te goed hoe sterk die luchtweerstand toeneemt. Laag in de 30, easypeasy, hoog in de 30 wordt zwoegen en vervolgens moet je voor elke extra km/u hard werken. De waardes verschillen natuurlijk maar principe is altijd hetzelfde.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:15 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Met extra vervuiling heb je zeker een punt. Niet alleen is de luchtweerstand exponentieel hoger op hoge snelheid, het accelereren naar die hoge snelheden kost ook onwijs veel brandstof en tijdens acceleratie stoot je meer fijnstofdeeltjes uit.
Ik merk het zelf. De Fiesta waar ik in reed, deed ruwweg 1 op 30 met 90 achter een vrachtwagen en 1 op 10 volgas op de autobahn.
En dan halen 2 auto's die traag rijden elkaar in en dan liggen jouw stinkende organen over de weg, en dan maak je er ook nog eens slachtoffers mee.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:12 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dus? Als je in een oud barrel rijdt hoef je niet hard te rijden.
Wanneer je in een moderne auto rijdt kan je dat wel doen.
Inderdaad het is eigenlijk gewoon grappig hoeveel vervuilender hard rijden is, en hoe bizar veel kracht het kost die auto hard te laten rijden.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Elke wielrenner weet het ook maar al te goed hoe sterk die luchtweerstand toeneemt. Laag in de 30, easypeasy, hoog in de 30 wordt zwoegen en vervolgens moet je voor elke extra km/u hard werken. De waardes verschillen natuurlijk maar principe is altijd hetzelfde.
[ afbeelding ]\
Dit is kattenpis in vergelijking met auto's die 130+ km/u rijden.
Daarom ook dat het zo moeilijk is om auto's harder dan 200 km/u te laten rijden en dat er flink wat technologische hoogstandjes voor nodig zijn om een snelheid van rond de 330 km/u te halen, met een veranderende vorm, een extreem hoog brandstofverbruik (na enkele tientallen km. een tank leeg), banden die compleet vesleten zijn na enkele tientallen kilometers etc.
Zoek maar eens de specs van de Bugatti Veyron (meest indrukwekkende auto die ooit is gemaakt) op. Daarom is het op zich wel zinvol om het niet te overdrijven.
Bij dat soort ongelukken komt diegene die zich achterin boort er meestal relatief goed vanaf. Voor de ander, in deze situatie diegene die te langzaam inhaalt, blijft weinig over.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:28 schreef marcooooow het volgende:
[..]
En dan halen 2 auto's die traag rijden elkaar in en dan liggen jouw stinkende organen over de weg, en dan maak je er ook nog eens slachtoffers mee.
Maar een file kun je normaal gesproken goed zien, en er moet dan wel wat mis zijn met de bestuurder om er met 100kmh op in te rijden. In het donker zie je vele malen minder, dus ook gevaarlijker. En ga dit niet zo vergelijken want het is gewoon BS dat dit risico de tijdswinst waard is.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:31 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Bij dat soort ongelukken komt diegene die zich achterin boort er meestal relatief goed vanaf. Voor de ander, in deze situatie diegene die te langzaam inhaalt, blijft weinig over.
Je rijdt 200 maar het snelheidsverschil is veel kleiner. De langzame auto hier zou bijvoorbeeld 100 rijden en jij 200. Dat is hetzelfde als vergeten te remmen voor een file. Of de situatie met die filefuik.
Houd eens op met dat stoerdoenerij.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:34 schreef NieuweNier het volgende:
Dat gezegd hebbende heb ik een paar keer volop de rem moeten staan op hoge snelheid op die autobahn. Het is echt geen prettig gevoel om de ABS te voelen werken en her gewicht van de auto te voelen verplaatsen, met 180km/u.
Voor mij, miljoenen Duitsers en volgens de poll een groot gedeelte van de fokkers is het het geringe risico dat wél waard.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:35 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Maar een file kun je normaal gesproken goed zien, en er moet dan wel wat mis zijn met de bestuurder om er met 100kmh op in te rijden. In het donker zie je vele malen minder, dus ook gevaarlijker. En ga dit niet zo vergelijken want het is gewoon BS dat dit risico de tijdswinst waard is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |