abonnement Unibet Coolblue
pi_139776745
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jullie die smilies hier krijgen maar wou wel eentje plaatsen met klappende handjes bij deze.
De smileys krijg je door de bijbehorende code in te typen. Maar eenje met klappende handjes zit niet in de standaardsmiley's. Deze komt nog het best overeen: ^O^
pi_139776861
Naar mijn idee is het gewoon een melkkoe die hele handhaving, niet dat ik tegen of voor ben, zit er meer tussenin.
In Duitsland rijden of reden ze vaak met me mee, de groene lijnen of de politie wagens, en uiteindelijk kwamen ze langs met de duimen omhoog.
Ben ook al staande gehouden daar omdat ze mijn Oldie van dichtbij wouden instpecteren, kreeg dan de complimenten en mocht mijn weg vervolgen.
Hele andere mentaliteit als hier in het land vind ik.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 14:49:50 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139776891
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:30 schreef Kowloon het volgende:
Maar het zelfde verhaal kun je loslaten op alle andere maximumsnelheden. Bijvoorbeeld 120 km/u ipv. 100 km/u of 140 km/u, waarom zou 130 km/u dan ineens miraculeus het optimum zijn?
Dat is inderdaad geen natuurwet maar een politiek compromis. Eentje waar voor beide belangen een zo groot mogelijk aandeel is gekomen.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 14:56:53 #104
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139777092
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Zachter vind ik ook niet nodig.

En het is inderdaad een vorm van vrijheidsbeperking ja. maar ik heb al aangegeven waarom ik die beperking nodig acht.
maar 80 is ECHT veel minder belastend, dus waarom niet?
  zaterdag 10 mei 2014 @ 14:58:00 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139777126
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:56 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

maar 80 is ECHT veel minder belastend, dus waarom niet?
Omdat dat de autorijder onnodig benadeeld.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:04:15 #106
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139777304
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Omdat dat de autorijder onnodig benadeeld.
AWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW _O-
pi_139777375
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:56 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

maar 80 is ECHT veel minder belastend, dus waarom niet?
Volgens mij rijden dan de auto s de vrachtwagens in de weg, en naar mijn idee is Ned een doorvoer land.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:07:34 #108
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139777391
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:07 schreef john2406 het volgende:

[..]

Volgens mij rijden dan de auto s de vrachtwagens in de weg, en naar mijn idee is Ned een doorvoer land.
Nu niet wou je zeggen?
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:08:20 #109
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139777407
die paniekerige excuusjes die men in de wereld gooit zodra er iemand voor snelheidsverlaging is _O- hihaho!
pi_139777552
Ik ben niet voor verlaging en ook niet voor verhoging wat mij betreft ze regelen het maar of het naar de klote gaat of niet zal me weinig boeien.
En als ik vermijden kan dat ik moet steunen of dat ze van mij gesteund worden vermijd ik dat.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:15:39 #111
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139777593
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:13 schreef john2406 het volgende:
Ik ben niet voor verlaging en ook niet voor verhoging wat mij betreft ze regelen het maar of het naar de klote gaat of niet zal me weinig boeien.
En als ik vermijden kan dat ik moet steunen of dat ze van mij gesteund worden vermijd ik dat.
ja het boeit mij ook niets, ik rijd toch wel hoe en wanneer ik zelf wil, fucking cares
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:16:16 #112
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139777609
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:04 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

AWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW _O-
Kun je ook normaal reageren?

En hoe moeilijk is het om te bedenken dat de zaak gewoon laten zoals het is ook een optie is?
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:17:56 #113
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139777666
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Kun je ook normaal reageren?

En hoe moeilijk is het om te bedenken dat de zaak gewoon laten zoals het is ook een optie is?
kun jij niet normaal reageren ipv uit je eigen onderbuik?


80 is een aanvaardbare vmax waarbij de belangen van de gebruikers en niet gebruikers goed op elkaar af zijn gestemd 14.gif

maar jij wilt geen 80 rijden dus dan verzin je iets over hoe jij dan onevenredig benadeeld wordt _O-
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:18:39 #114
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139777686
het was 120, nu 130, derhalve dat staat neit meer ter discussie; verandering komt voor, deal with it
pi_139777729
Bij 80 zouden naar mijn mening ook de kleinere auto s net of minder miliieu vervuilend zijn, die reden namelijk dan niet op maximale toerental om de 130 te halen.
Ik rijd meestal rond de 3000 toeren en dan rijd ik nog rond de 140, overdrive dus.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:22:28 #116
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139777774
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:17 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

kun jij niet normaal reageren ipv uit je eigen onderbuik?

80 is een aanvaardbare vmax waarbij de belangen van de gebruikers en niet gebruikers goed op elkaar af zijn gestemd [ afbeelding ]

maar jij wilt geen 80 rijden dus dan verzin je iets over hoe jij dan onevenredig benadeeld wordt _O-
Ik heb geeneens een rijbewijs dus jouw persoonlijke geneuzel is sowieso niet relevant.

Bovenal heb ik je al uitgelegd dat ik het huidige compromis wel prima vind. Dat jij dat niet vind is duidelijk. Dat ik vind dat het niet naar boven bijgesteld moet worden betekent nog niet dat ik voor het naar beneden bijstellen vind.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:42:22 #117
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139778321
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik heb geeneens een rijbewijs dus jouw persoonlijke geneuzel is sowieso niet relevant.

Bovenal heb ik je al uitgelegd dat ik het huidige compromis wel prima vind. Dat jij dat niet vind is duidelijk. Dat ik vind dat het niet naar boven bijgesteld moet worden betekent nog niet dat ik voor het naar beneden bijstellen vind.
DAT is ook prima

alleen dat autos dan opeens benadeeld worden is compleet onzin, om dat af te schilderen als een trollpoging geeft blijk van een compleet gebrek aan kennis :N
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:42:53 #118
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139778334
tot zo ver jouw 'persoonlijke geneuzel' :')
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:50:37 #119
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139778569
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:42 schreef Life2.0 het volgende:
tot zo ver jouw 'persoonlijke geneuzel' :')
Je hebt het over mijn zogenaamde wens/belang om harder dan 80 te mogen rijden. Dat is het persoonlijk maken van de discussie.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:54:17 #120
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139778690
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je hebt het over mijn zogenaamde wens/belang om harder dan 80 te mogen rijden. Dat is het persoonlijk maken van de discussie.
JIJ, persoonlijk, JIJ DUS zegt dat toch hier? JIJ claimt dat X is Y

als JIJ het niet was die dat stelde, had ik niet tegen JOU, persoonlijk, te zeggen :')


:{
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:54:41 #121
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139778710
ik voel mij wel zeer persoonlijk aangevallen als jij mij zo persoonlijk qoute :{
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:06:17 #122
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139779063
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:54 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

JIJ, persoonlijk, JIJ DUS zegt dat toch hier? JIJ claimt dat X is Y

als JIJ het niet was die dat stelde, had ik niet tegen JOU, persoonlijk, te zeggen :')


:{
Jij suggereert dat de beweegreden voor mijn standpunten vanuit mijn persoonlijk belang zijn.

Maar laten we het topic verder niet verneuken. Het is wel duidelijk wat ik vind en wat jij vind.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:07:37 #123
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139779104
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Jij suggereert dat de beweegreden voor mijn standpunten vanuit mijn persoonlijk belang zijn.

Maar laten we het topic verder niet verneuken. Het is wel duidelijk wat ik vind en wat jij vind.
gewoon ongefundeerd, hetgeen waar jij van mij (terwijl ik niets claim _O- ) beticht
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:11:45 #124
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139779236
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:07 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

gewoon ongefundeerd, hetgeen waar jij van mij (terwijl ik niets claim _O- ) beticht
Dan help ik je nog even een keertje met onderbouwing.

Het onderstaande laat weinig te fantaseren over.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:17 schreef Life2.0 het volgende:

maar jij wilt geen 80 rijden dus dan verzin je iets over hoe jij dan onevenredig benadeeld wordt _O-
Je kan verder nog 20 semi verontwaardigde posts plaatsen maar dat verandert het echt niet.

Klaar dus met dit offtopic gelul.
pi_139779300
Het is naar mijn idee of mening gewoon plukken, feit is dat op lpg rijden in dit land bestraft word als iemand maar weinig rijdt, terwijl dat toch minder vervuilend is als benzine of diesel vind ik.
Is in mijn of onze buurlanden ook niet terwijl snelheden ook een ander isssu zijn daar, in Belg een of paar km erove ris hetzeflde bedrag als maximaal erover dacht ik.
Duitsl is naar mijn idee sowieso auto vriendelijk, maar ga je bij aangegeven 80 of 90 of bij wegwerkzaamheden erover heen kan het een verbot opleveren.
Naar mijn idee als ik van de weg hier gebruik maak zien ze dat alsof ik in de weg rijdt, mee betalen mag ik wel dan, teminste zo voelt het.
Naar mijn idee worden die wegen of het wegennet heus niet voor mij aangelegd.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:15:33 #126
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139779353
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Omdat dat de autorijder onnodig benadeeld.
compleet onzinnige ongefuneerde uitspraak

snap je dat echt niet?
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:18:33 #127
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139779444
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:15 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

compleet onzinnige ongefuneerde uitspraak

snap je dat echt niet?
Waarom is dat onzinnig? Het effect van die maatregel zorgt immers voor veel langere rijtijden van automobilisten en heeft, gezien de hoeveelheid mensen die afhankelijk zijn van een auto, een groot maatschappelijk effect.

Ik vind niet dat er een noodzaak is om daartoe over te gaan. derhalve ben ik tegen het naar beneden bijstellen van de 130 km norm.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:26:18 #128
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139779667
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom is dat onzinnig? Het effect van die maatregel zorgt immers voor veel langere rijtijden van automobilisten en heeft, gezien de hoeveelheid mensen die afhankelijk zijn van een auto, een groot maatschappelijk effect.

Ik vind niet dat er een noodzaak is om daartoe over te gaan. derhalve ben ik tegen het naar beneden bijstellen van de 130 km norm.
dan heeft een verhoging een korte rijtijd tot gevolg
dus een groot maatschappelijk voordeel

concluderend kan ik niet anders stellen dat jij op grond van persoonlijke overtuigingen reageert
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:30:08 #129
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139779775
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:26 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

dan heeft een verhoging een korte rijtijd tot gevolg
dus een groot maatschappelijk voordeel
Ja. maar in dat geval vind ik dat de veiligheid en het milieu teveel in het geding komen. Derhalve vind ik het onwenselijk de norm omhoog bij te stellen.

En zodoende ben ik voor het handhaven van de huidige norm.

quote:
concluderend kan ik niet anders stellen dat jij op grond van persoonlijke overtuigingen reageert
Alles is uit persoonlijke overtuiging. Maar onmogelijk in persoonlijk belang of wens. Ik rijd namelijk geeneens auto.
pi_139779927
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:30 schreef Hexagon het volgende:

Alles is uit persoonlijke overtuiging. Maar onmogelijk in persoonlijk belang of wens. Ik rijd namelijk geeneens auto.
Dan weet je ook niet dat het maximale kopel bij elke auto anders ligt, de ene zuipt bij 130 km de andere drinkt bij 130km er zijn er ook die onder toeren zouden moeten rijden om die sneldheid te handhaven.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:37:53 #131
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139779994
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:35 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan weet je ook niet dat het maximale kopel bij elke auto anders ligt, de ene zuipt bij 130 km de andere drinkt bij 130km er zijn er ook die onder toeren zouden moeten rijden om die sneldheid te handhaven.
Het zou kunnen. Maar heb je dan bijvoorbeeld rapporten die aangeven dat een stijging geen nadelige milieueffecten tot gevolg heeft?
pi_139780138
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het zou kunnen. Maar heb je dan bijvoorbeeld rapporten die aangeven dat een stijging geen nadelige milieueffecten tot gevolg heeft?
Nee heb ik niet maar iedere chaufeur zal het beamen wat ik meld, kleine 3 cillinder zal echt niet milieu vriendelijk rijden met 130 km en maximale toeren.
Grote zal misschien naar de vier in moeten inplaats van overdrive om die snelheid te handhaven, wil hij niet onder toeren rijden terwijl die overdrive juist ervoor is om benzine te sparen dus dan ook milieu vriendelijker is.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 17:45:41 #133
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139782109
Echt he. Ik post hier van Hi ha Ho Duitse boetes komen niet binnen.

Rolt er vandaag voor het eerst eentje op de mat. :X Gelukkig wel maar 40 te hard en niet 80 ofzo. :D
  zaterdag 10 mei 2014 @ 17:50:43 #134
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_139782230
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Nederlanders kunnen helemaal niet omgaan met snelheidsverschillen op de snelweg, ze kijken niet in hun spiegel bij het wisselen van sporen of zijn niet in staat in de schatten welke snelheid het achteropkomend verkeer heeft.
Als er een truttenschudder vlak voor je achter een vrachtwagen vandaan komt om die met 95 in te halen terwijl je daar met 150 of nog sneller aankomt op de Autobahn zijn het altijd gele nummerplaten.
Gele platen die denken dat ze op de autobahn met 160kmph hard rijden en zonder te kijken naar links gaan zijn nog veel gevaarlijker.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 17:51:50 #135
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139782262
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 17:45 schreef NieuweNier het volgende:
Echt he. Ik post hier van Hi ha Ho Duitse boetes komen niet binnen.

Rolt er vandaag voor het eerst eentje op de mat. :X Gelukkig wel maar 40 te hard en niet 80 ofzo. :D
ben je nieuw ofzo, uit duitsland krijg je altijd binnen

die maken geen grapjes
  zaterdag 10 mei 2014 @ 17:57:47 #136
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139782412
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 17:51 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

ben je nieuw ofzo, uit duitsland krijg je altijd binnen

die maken geen grapjes
Haha dieper in Duitsland, bij Berlijn en aan de grens naar Polen komen de boetes echt niet binnen. ;)

Bij de grens naar Nederland dus blijkbaar wel :X
  zaterdag 10 mei 2014 @ 17:58:42 #137
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139782434
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 17:57 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Haha dieper in Duitsland, bij Berlijn en aan de grens naar Polen komen de boetes echt niet binnen. ;)

Bij de grens naar Nederland dus blijkbaar wel :X
probeer het :+

ik mis er alleen een paar uit frankrijk
  zaterdag 10 mei 2014 @ 17:59:18 #138
244933 trovey
Nachtoele
pi_139782451
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 20:09 schreef Civilian het volgende:

[..]

Doe t dan zoals in Duitsland, wanneer je daar rijdt als Nederlander. Onverzekerd rijden boven de 130 :) Lekker zelf voor de kosten opdraaien als je er een puinhoop van maakt
Alleen een beetje jammer dan als zo'n mafkees jou dan gaat aanrijden want meestal zijn het nog kale kippen ook dus plukken ho maar.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 11 mei 2014 @ 00:17:09 #139
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139808722
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 17:59 schreef trovey het volgende:

[..]

Alleen een beetje jammer dan als zo'n mafkees jou dan gaat aanrijden want meestal zijn het nog kale kippen ook dus plukken ho maar.
Oh kom op. Dat je harder rijdt betekend niet dat je in een rechte lijn controle over het stuur verliest en plots naar rechts vliegt om tegen een auto aan te rijden zodat jullie allebei over de kop vliegen en de auto's ontploffen in een vuur van zee. :')
  zondag 11 mei 2014 @ 05:40:02 #140
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_139818314
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 10:22 schreef WJMW het volgende:

[..]

Ja precies, moeten we daarvoor extra verkeersslachtoffers (ook al zijn het tokkies in golfjes die nu denken ook 200 te mogen) en milieuvervuiling accepteren?
Het topic gaat over de stelling of je 's nachts hard zou mogen rijden. Op een lege snelweg zal het verkeersveiligheidsaspect van een verwaarloosbaar klein belang zijn. De mens zal alle winbare olie uit de grond halen en verstoken. Nu wat extra verbruiken betekend alleen maar dat die olie eerder opgebruikt is en da dus ook eerder van alternatieve energie gebruik gemaakt zal kunnen worden. Per saldo is het milieueffect dus ook 0.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_139818337
quote:
.. vervormbare objecten als lantaarnpalen of verkeersborden..
..die zijn pas vervormbaar als je er kenkerhard tegenop knalt.. :X
  zondag 11 mei 2014 @ 05:55:58 #142
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139818354
quote:
2s.gif Op zondag 11 mei 2014 05:50 schreef Nemephis het volgende:

[..]

..die zijn pas vervormbaar als je er kenkerhard tegenop knalt.. :X
Dat valt echt héél erg mee. Er zijn weinig zwakkere dingen om tegenaan te rijden. Ze zijn speciaal ontworpen zodat je ze zwak zijn en makkelijk ombuigen / afbreken bij een ongeluk.

Hier een voorbeeldje:

Een ander voorbeeld zijn die vierkante dingen wanneer de vangrail begint. Die zijn ontworpen zodat je er met een oude auto met 120 tegenaan kunt rijden zonder jezelf te verwonden. :s)

Pas wanneer je een auto ongeluk krijgt op een manier waarbij géén rekening is gehouden tijdens het ontwerp krijg je enge situaties. Denk aan hoge snelheden, vrachtwagens, small-overlap, zijdelings tegen bomen, etc. Dan wordt het messy -O-
pi_139818368
Je hoeft mij niet te overtuigen, ik ben voor. Af en toe, als het kan rij ik asociaal hard. In Duitsland, voor de zekerheid, waar het ook mag. Maar ik ben dan wel mijn eigen kreukelzone, op de motor..
  zondag 11 mei 2014 @ 06:01:29 #144
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139818372
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 05:40 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het topic gaat over de stelling of je 's nachts hard zou mogen rijden. Op een lege snelweg zal het verkeersveiligheidsaspect van een verwaarloosbaar klein belang zijn. De mens zal alle winbare olie uit de grond halen en verstoken. Nu wat extra verbruiken betekend alleen maar dat die olie eerder opgebruikt is en da dus ook eerder van alternatieve energie gebruik gemaakt zal kunnen worden. Per saldo is het milieueffect dus ook 0.
Daarmee heb je een punt. Al is het natuurlijk wel zo dat uitlaatgassen in hoge concentraties schadelijk zijn voor de menselijke gezondheid. Uiteindelijk zal de hoeveelheid klkmaatverandering gelijk blijven, het aantal longproblemen niet.

Door te accelereren naar hoge snelheden stoot je exponentieel meer fijnstofdeeltjes uit. Die zijn schadelijk voor de gezondheid.

Door op lagere snelheden te rijden strijd je als het ware de hoeveelheid fijnstofdeeltjes over een langere tijd, met een betere luchtkwaliteit als resultaat.

(Al ben ik nog steeds voor. Die fijnstoftunnel bij vleuten bijvoorbeeld zorgt er ook alleen maar voor dat de bewoners minder shit inademen maar de automobilisten zelf meer. :') )
  zondag 11 mei 2014 @ 06:07:44 #145
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_139818386
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 06:01 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Daarmee heb je een punt. Al is het natuurlijk wel zo dat uitlaatgassen in hoge concentraties schadelijk zijn voor de menselijke gezondheid. Uiteindelijk zal de hoeveelheid klkmaatverandering gelijk blijven, het aantal longproblemen niet.

Door te accelereren naar hoge snelheden stoot je exponentieel meer fijnstofdeeltjes uit. Die zijn schadelijk voor de gezondheid.

Door op lagere snelheden te rijden strijd je als het ware de hoeveelheid fijnstofdeeltjes over een langere tijd, met een betere luchtkwaliteit als resultaat.

(Al ben ik nog steeds voor. Die fijnstoftunnel bij vleuten bijvoorbeeld zorgt er ook alleen maar voor dat de bewoners minder shit inademen maar de automobilisten zelf meer. :') )
's Nachts is er niemand om die deeltjes in te ademen en tegen de tijd dat er weer wel mensen zijn zijn die deeltjes neergeslagen of verwaaid. Er is geen enkel valide argument tegen hard rijden in de nacht op een lege weg anders dan mensen onder controle willen houden.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_139821307
Volgens mij is het niet onder controle houden maar ze het geld uit hun broekzak trekken en er voldoende in te laten zodat er de volgende keerr weer uitgetrokken kan worden.
  zondag 11 mei 2014 @ 13:48:46 #147
168739 Red_85
'echt wel'
pi_139824353
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Nederlanders kunnen helemaal niet omgaan met snelheidsverschillen op de snelweg, ze kijken niet in hun spiegel bij het wisselen van sporen of zijn niet in staat in de schatten welke snelheid het achteropkomend verkeer heeft.
Als er een truttenschudder vlak voor je achter een vrachtwagen vandaan komt om die met 95 in te halen terwijl je daar met 150 of nog sneller aankomt op de Autobahn zijn het altijd gele nummerplaten.
In NL leer je dat ook niet in de rijopleiding. Geforceerd kijken is het enige wat je wordt aangeleerd zonder dat het functioneel is. Ook leer je hier heel snel dat je je auto 'gewoon er tussen moet duwen zodra er plek is'. Zonder echt rekening te houden en in te schatten wat de snelheid is van een ander. En plek maken zodra kan voor je mede weggebruiker is er niet bij.

Allemaal factoren en samen met dat je in DE ook verder vooruit leert kijken, zorgen ervoor dat de NLse rijopleiding prut is vergeleken met de DEversie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 11 mei 2014 @ 13:49:03 #148
244933 trovey
Nachtoele
pi_139824365
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 00:17 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Oh kom op. Dat je harder rijdt betekend niet dat je in een rechte lijn controle over het stuur verliest en plots naar rechts vliegt om tegen een auto aan te rijden zodat jullie allebei over de kop vliegen en de auto's ontploffen in een vuur van zee. :')
Je blijft maar lekker in je eigen verhaaltjes geloven. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 11 mei 2014 @ 13:57:11 #149
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139824624
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 13:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In NL leer je dat ook niet in de rijopleiding. Geforceerd kijken is het enige wat je wordt aangeleerd zonder dat het functioneel is. Ook leer je hier heel snel dat je je auto 'gewoon er tussen moet duwen zodra er plek is'. Zonder echt rekening te houden en in te schatten wat de snelheid is van een ander. En plek maken zodra kan voor je mede weggebruiker is er niet bij.

Allemaal factoren en samen met dat je in DE ook verder vooruit leert kijken, zorgen ervoor dat de NLse rijopleiding prut is vergeleken met de DEversie.
Daar heb je verschrikkelijk gelijk in. Er wordt op gelet of de mensen kijken. Niet hoe ze kijken.

Ik zat toevallig bij een goede rijschool die trainde km veilig te rijden en niet alleen het examen te halen. Dus we hebben ook oefeningen gehad met Hoe groot je dode hoek is enzo.

Toch heb ik veel dingen gemist die eigenlijk wel nodig zijn om te weten. Ik reed altijd in kleine auto's en heb ook rijles gehad in een kleine auto. We hebben niet geleerd hoe je kan inschatten of je je auto ergens voor kan gooien.

Nu een jaar later zit ik in de shit. Ik rij in een mondeo en het is gewoon ontzettend lastig te weten of er genoeg ruimte is km in te voegen. Ik kijk maar achterom naar de hoeken van de auto of in de achterspiegel of ik de voorlichten dan de andere auto zie. :')
  zondag 11 mei 2014 @ 13:57:54 #150
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139824642
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 13:49 schreef trovey het volgende:

[..]

Je blijft maar lekker in je eigen verhaaltjes geloven. :')
Hoe the fuck kan je de controle over het stuur verliezen terwijl je rechts vooruit gaat?

(Ijs, aquaplaning en klapbanden erbuiten gelaten)
  zondag 11 mei 2014 @ 13:58:44 #151
244933 trovey
Nachtoele
pi_139824670
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 13:57 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Hoe the fuck kan je de controle over het stuur verliezen terwijl je rechts vooruit gaat?

(Ijs, aquaplaning en klapbanden erbuiten gelaten)
Ik ga niet meer in discussie met jou, je hebt overal wel een excuus voor. :{w
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 11 mei 2014 @ 13:58:47 #152
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139824672
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 06:07 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

's Nachts is er niemand om die deeltjes in te ademen en tegen de tijd dat er weer wel mensen zijn zijn die deeltjes neergeslagen of verwaaid. Er is geen enkel valide argument tegen hard rijden in de nacht op een lege weg anders dan mensen onder controle willen houden.
Er slapen natuurlijk wel mensen naast die snelwegen ;)

(Al zouden voor de consistentie dan ook alle diesel auto's zonder roetfilter verboden moeten worden)
  zondag 11 mei 2014 @ 14:00:03 #153
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139824697
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 13:58 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik ga niet meer in discussie met jou, je hebt overal wel een excuus voor. :{w
Zie je, dat gebeurd niet. In Duitsland zie je dat het meestal alleen misgaat wanneer iemand onveilig inhaalt en de auto naar de linkerbaan knalt zonder te kijken of wanneer er plotseling file is en diegene achterop geen alarmlichten aan doet.
pi_139824897
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:00 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Zie je, dat gebeurd niet. In Duitsland zie je dat het meestal alleen misgaat wanneer iemand onveilig inhaalt en de auto naar de linkerbaan knalt zonder te kijken of wanneer er plotseling file is en diegene achterop geen alarmlichten aan doet.
Ga jij nou maar snel in een rechte lijn rijden, er kan toch niets fout gaan. kutmongool
  zondag 11 mei 2014 @ 14:09:10 #155
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139824950
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:07 schreef marcooooow het volgende:

[..]

Ga jij nou maar snel in een rechte lijn rijden, er kan toch niets fout gaan. kutmongool
Als ik in Duitsland rij, op stukjes ongelimiteerde autobahn, doe ik dat altijd volgas. Gewoon 3 uur volgas achter elkaar, tanken, en weer verder. ;)
pi_139824996
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:09 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Als ik in Duitsland rij, op stukjes ongelimiteerde autobahn, doe ik dat altijd volgas. Gewoon 3 uur volgas achter elkaar, tanken, en weer verder. ;)
Wat ben jij stoer zeg, wauw, dat kan ik helemaal niet. Een applausje voor jezelf, wat ben jij goed zeg.
  zondag 11 mei 2014 @ 14:11:29 #157
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139825034
quote:
16s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:10 schreef marcooooow het volgende:

[..]

Wat ben jij stoer zeg, wauw, dat kan ik helemaal niet. Een applausje voor jezelf, wat ben jij goed zeg.
Fijn dat je zo serieus kan discussiëren. :')

Mijn punt is dat hard rijden in een rechte lijn geen probleem is. 180 is veig. 220 is veilig. 250 is veilig.

Ik zie gewoon niet hoe erg je iets verkeerd moet doen om ineens 90 graden te draaien ofzo.
pi_139825293
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:11 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Fijn dat je zo serieus kan discussiëren. :')

Mijn punt is dat hard rijden in een rechte lijn geen probleem is. 180 is veig. 220 is veilig. 250 is veilig.

Ik zie gewoon niet hoe erg je iets verkeerd moet doen om ineens 90 graden te draaien ofzo.
Met jou wil ik niet discussieren, omdat je toch te koppig bent.

Ga 250 rijden en dan zet ik een hert op de snelweg in het donker. Hopelijk leer je daar iets van.
  zondag 11 mei 2014 @ 14:24:13 #159
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139825377
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:20 schreef marcooooow het volgende:

[..]

Met jou wil ik niet discussieren, omdat je toch te koppig bent.

Ga 250 rijden en dan zet ik een hert op de snelweg in het donker. Hopelijk leer je daar iets van.
Dan vliegt hij inderdaad door je voorruit.

Toch gebeurt dat statistisch heel weinig. Hell de kans is groter dat je in slaap valt en daardoor jezelf tot moes rijdt. :Y)
pi_139825613
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:24 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dan vliegt hij inderdaad door je voorruit.

Toch gebeurt dat statistisch heel weinig. Hell de kans is groter dat je in slaap valt en daardoor jezelf tot moes rijdt. :Y)
Daarom wil ik dus niet in discussie met jou. Als je met 250 moet uitwijken ben je er geweest. Het risico is de tijdswinst gewoon niet waard, hoe je het ook brengt. Er is een reden waarom er snelheidslimieten zijn. Het is niet gunstig voor Nederland als er opeens meer verkeersdoden vallen, minder inkomsten etc.

Bewijs mij nu dat deze discussie geen tijdverspilling is geweest.
  zondag 11 mei 2014 @ 14:43:05 #161
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_139825973
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 13:57 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Hoe the fuck kan je de controle over het stuur verliezen terwijl je rechts vooruit gaat?

(Ijs, aquaplaning en klapbanden erbuiten gelaten)
Onervaren bestuurders, een dier dat de weg op rent, onverwachte reactie van je passagier. Etc.

Één knullig foutje en je auto en jij liggen in de kreukels, en dan zijn er waarschijnlijk nog andere slachtoffers.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zondag 11 mei 2014 @ 14:58:45 #162
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139826401
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:43 schreef Euribob het volgende:

[..]

Onervaren bestuurders, een dier dat de weg op rent, onverwachte reactie van je passagier. Etc.

Één knullig foutje en je auto en jij liggen in de kreukels, en dan zijn er waarschijnlijk nog andere slachtoffers.
Op een provinciale weg is dat risico nog veel groter. 1 knullig foutje en jij en een mogelijke tegenligger zijn de achterbak in geperst.

Dat risico is groter. En niemand cared. ;)
  zondag 11 mei 2014 @ 15:00:48 #163
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_139826462
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:58 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Op een provinciale weg is dat risico nog veel groter. 1 knullig foutje en jij en een mogelijke tegenligger zijn de achterbak in geperst.

Dat risico is groter. En niemand cared. ;)
Dat zijn de noodzakelijke risico's om van A naar B te komen. Waarom zou je die risico's willen vergroten als dit nauwelijks iets oplevert? Die halve minuut minder reistijd kost je een hoop veiligheid op de snelweg.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zondag 11 mei 2014 @ 15:37:01 #164
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139827634
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:58 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Op een provinciale weg is dat risico nog veel groter. 1 knullig foutje en jij en een mogelijke tegenligger zijn de achterbak in geperst.

Dat risico is groter. En niemand cared. ;)
Geloof dat gezien je eigen weggedrag jij beter zou moeten weten, Schwarzwaldschummi
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 11 mei 2014 @ 15:39:50 #165
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139827743
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 15:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geloof dat gezien je eigen weggedrag jij beter zou moeten weten, Schwarzwaldschummi
Op provinciale wegen vallen statistisch gewoon meer doden. Ook in Duitsland. :P
pi_139828535
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 15:39 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Op provinciale wegen vallen statistisch gewoon meer doden. Ook in Duitsland. :P
http://www.telegraaf.nl/buitenland/article20838783.ece

Hier had ik bijna bij gezeten was het niet dat ik besloot een uurtje eerder te vertrekken.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2014 16:03:44 ]
  zondag 11 mei 2014 @ 16:07:25 #167
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_139828691
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 15:39 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Op provinciale wegen vallen statistisch gewoon meer doden. Ook in Duitsland. :P
Maar vertel eens, waarom rechtvaardigt dat halve minuutje reistijd dat enorme extra risico voor autobestuurders?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_139828843
Zelfs toen ik daar reed was er mist en toen vlogen me er nog voorbij, je zult maar met 180 naar zo een muur van mist in rijden dacht ik toen.
pi_139828866
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 14:58 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Op een provinciale weg is dat risico nog veel groter. 1 knullig foutje en jij en een mogelijke tegenligger zijn de achterbak in geperst.

Dat risico is groter. En niemand cared. ;)
En het risico is nog vele malen groter als je de snelheidslimiet verhoogd naar 250. Het is gewoon wachten op ongelukken, wat jij voorstelt omdat er mensen zoals jij op de weg zijn die hun limieten niet kennen en domme dingen gaan doen omdat ze met hun domme verstand niet begrijpen hoe gevaarlijk het is. Het zou mij niets kunnen schelen als jij met 250 jezelf over de A7 uitsmeert, maar dan moet je andere mensen daar buiten houden en dan moet je familie ook maar zorgen dat alles opgeruimd wordt en alle schade aan het wegdek en extra reistijden etc. worden vergoed.
  zondag 11 mei 2014 @ 16:16:56 #170
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139828979
quote:
7s.gif Op zondag 11 mei 2014 16:07 schreef Euribob het volgende:

[..]

Maar vertel eens, waarom rechtvaardigt dat halve minuutje reistijd dat enorme extra risico voor autobestuurders?
altijd dat "het is maar 10 seconden" _O-

nee, het is 10 seconden tot die bocht, dan weer 10 tot het stoplicht, dan 36 voor het stoplicht, dan 15 voor het optrekken, dan weer 5 voor het inhalen


eind van de dag heb je 2 uur bespaard, DAAROM
  zondag 11 mei 2014 @ 16:18:12 #171
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_139829021
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 16:16 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

altijd dat "het is maar 10 seconden" _O-

nee, het is 10 seconden tot die bocht, dan weer 10 tot het stoplicht, dan 36 voor het stoplicht, dan 15 voor het optrekken, dan weer 5 voor het inhalen

eind van de dag heb je 2 uur bespaard, DAAROM
En aan het einde van de week 14 uur en een achterbank in je voorruit,
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zondag 11 mei 2014 @ 16:18:48 #172
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_139829038
En we hebben het hier over snelwegen, zijn daar zoveel stoplichten?
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  zondag 11 mei 2014 @ 16:19:37 #173
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139829060
quote:
15s.gif Op zondag 11 mei 2014 16:18 schreef Euribob het volgende:
En we hebben het hier over snelwegen, zijn daar zoveel stoplichten?
nee, alleen overstekende kinderen, daarom mag je niet harder :')
pi_139829122
Ga trouwens eens met een stevige zijwind rijden.
  zondag 11 mei 2014 @ 16:57:31 #175
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139830586
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 16:02 schreef john2406 het volgende:

[..]

http://www.telegraaf.nl/buitenland/article20838783.ece

Hier had ik bijna bij gezeten was het niet dat ik besloot een uurtje eerder te vertrekken.
Je linkje doet het niet...
  zondag 11 mei 2014 @ 16:59:06 #176
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139830656
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 16:12 schreef john2406 het volgende:
Zelfs toen ik daar reed was er mist en toen vlogen me er nog voorbij, je zult maar met 180 naar zo een muur van mist in rijden dacht ik toen.
Dat is inderdaa wel weer extreem verantwoord.

Volgens mij ook strafbaar met inname van je rijbewijs. In Duitsland hangen er overal matrixborden op de stukken snelweg waar er geen snelheidslimiet is. Wanneer het bijvoorbeeld hard regent of er is mist, verlagen se het snelheidslimiet. Vaak drastisch. 100 of 80 ofzo. :9
pi_139830668
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 16:57 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Je linkje doet het niet...
Bij mij wel!
  zondag 11 mei 2014 @ 17:01:41 #178
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139830771
quote:
15s.gif Op zondag 11 mei 2014 16:18 schreef Euribob het volgende:
En we hebben het hier over snelwegen, zijn daar zoveel stoplichten?
Zelfs opengaande bruggen

In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 11 mei 2014 @ 17:01:52 #179
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139830777
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 16:13 schreef marcooooow het volgende:

[..]

En het risico is nog vele malen groter als je de snelheidslimiet verhoogd naar 250. Het is gewoon wachten op ongelukken, wat jij voorstelt omdat er mensen zoals jij op de weg zijn die hun limieten niet kennen en domme dingen gaan doen omdat ze met hun domme verstand niet begrijpen hoe gevaarlijk het is. Het zou mij niets kunnen schelen als jij met 250 jezelf over de A7 uitsmeert, maar dan moet je andere mensen daar buiten houden en dan moet je familie ook maar zorgen dat alles opgeruimd wordt en alle schade aan het wegdek en extra reistijden etc. worden vergoed.
Dat is dus niet het geval.

In Duitsland zie je duidelijk dat het gebrek aan snelheidslimieten een verwaarloosbaar effect op de verkeersveiligheid heeft. Verder zie je inderdaad dat slecht ontwerp van provinciale wegen wél voor doden zorgt.

Het risico om te overlijden op de Nederlandse provinciale wegen is gewoon statisch veel kleiner dan te overlijden op de ongelimiteerde stukken autobahn.

Ik heb zomaar het gevoel dat je zelf nog geprobeerd hebt hard te rijden in Duitsland en praat over iets waar je geen verstand van hebt.
  zondag 11 mei 2014 @ 17:02:26 #180
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139830807
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 16:20 schreef marcooooow het volgende:
Ga trouwens eens met een stevige zijwind rijden.
Moderne auto's zijn zo aërodynamisch dat dat geen zak uitmaakt.
pi_139830910
quote:
13s.gif Op zondag 11 mei 2014 16:59 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dat is inderdaa wel weer extreem verantwoord.

Volgens mij ook strafbaar met inname van je rijbewijs. In Duitsland hangen er overal matrixborden op de stukken snelweg waar er geen snelheidslimiet is. Wanneer het bijvoorbeeld hard regent of er is mist, verlagen se het snelheidslimiet. Vaak drastisch. 100 of 80 ofzo. :9
Enigste borden wat ik daar vind zijn overstekend wild, is een stuk wat zich of uitnodigd voor flink wat snelheid temaken.
Maar dan nog ik heb een eigen hoofd en de neiging voor me niet donor te zetten voor iemand die of welke een nieuwenier zoekt om je naam te misbruiken.
  zondag 11 mei 2014 @ 17:04:55 #182
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139830937
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 16:59 schreef john2406 het volgende:

[..]

Bij mij wel!
Ik fokte mobiel. Daaraan lag het ;)

Maar heavy shit dat zoiets gebeurd. Geluk maar dat je er zelf niet bij betrokken was. :X

Maar inderdaad er kunnen soms hele nare ongelukken gebeuren door plotselinge mist. Echter heeft dat niets met het snelheidslimiet te maken. In België was toch laatst ook zoiets gebeurd?
pi_139830989
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 17:02 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Moderne auto's zijn zo aërodynamisch dat dat geen zak uitmaakt.
Deste aerodynamischer van voren is meer zijwind gevoeliger dacht ik en van de zijkant dan zou het al een ufo moeten wezen op wielen om van de zijwind ook niks te merken?
  zondag 11 mei 2014 @ 17:06:59 #184
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139831050
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 17:04 schreef john2406 het volgende:

[..]

Enigste borden wat ik daar vind zijn overstekend wild, is een stuk wat zich of uitnodigd voor flink wat snelheid temaken.
Maar dan nog ik heb een eigen hoofd en de neiging voor me niet donor te zetten voor iemand die of welke een nieuwenier zoekt om je naam te misbruiken.
Haha die matrixborden boven de snelweg, die digitale, passen in Duitsland het snelheidslimiet aan. Ook echt strict. Als je te hard rijd krijg je een dikke prent. Niet zoals in nederland slechts een advies.

Maar inderdaad je hoeft zelf niet harder te rijden dan waar je je comfortabel bij voelt. Echter is het fijn als anderen dat wel kunnen.
  zondag 11 mei 2014 @ 17:07:06 #185
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139831059
quote:
3s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 20:01 schreef NieuweNier het volgende:
Beste fokkers,

De Nederlandse wegen zijn een van de veiligste in heel Europa. Dankzij een goed ontwerp met vervormbare objecten als lantaarnpalen of verkeersborden, veilig ontworpen kruisingen en een groot snelwegennetwerk raken er in Nederland statistisch gezien weinig gewonden in het verkeer, ondanks dat onze wegen erg druk zijn.

Een van de manieren om de veiligheid te verbeteren en de luchtkwaliteit te verbeteren, is het plaatsen van bizar veel flitsers.

Overdag is het inderdaad niet mogelijk veilig hard te rijden op de drukke Nederlandse wegen.

Snachts zorgt het uitstekende ontwerp samen met weinig verkeer echter dat de Nederlandse wegen bij uitstek geschikt zijn om op hoge snelheid bereden te worden.

De snelweg tussen Amsterdam en Utrecht is een perfect voorbeeld. 10 banen, bijna geen verkeer, en een snelheidslimiet van 100km/u.

Kunnen we niet in de avonduren een gedoogbeleid voeren waarbij we de flitsers uitschakelen? Je kan op veel wegen snachts prima 180 rijden zonder groot risico. Als je kijkt naar de Duitse wegen rijden de meeste mensen uit zichzelf op een verantwoordde snelheid.

Overdag kunnen wij niet op Duitse snelheden rijden omdat het gewoon erg druk is. S'avonds zal je echter zien dat de Nederlandse wegen beter ontworpen zijn, met beter en vlakker asfalt, langere opritten en afritten en meer en betere verlichting.

Een poll om de mening van de burgers (die geen geld verdienen uit boetes) te ontdekken:
Poll: Willen jullie een gedoogbeleid voor snelheidslimieten?
Ja
Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Je gaat voorbij aan twee bezwaren: lawaai en extra vervuiling (veel hogere luchtweerstand).
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_139831068
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 17:02 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Moderne auto's zijn zo aërodynamisch dat dat geen zak uitmaakt.
Moderne auto's zijn ook de enige auto's die nu op de weg rijden, he?

quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 17:01 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ik heb zomaar het gevoel dat je zelf nog geprobeerd hebt hard te rijden in Duitsland en praat over iets waar je geen verstand van hebt.
Jij kan niet eens parkeren lieve schat. Hoeveel rijervaring heb jij nou eigenlijk, roadtripje? 2 jaartjes? Houd alsjeblieft je domme dikke bek dicht man.
  zondag 11 mei 2014 @ 17:08:40 #187
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139831128
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 17:05 schreef john2406 het volgende:

[..]

Deste aerodynamischer van voren is meer zijwind gevoeliger dacht ik en van de zijkant dan zou het al een ufo moeten wezen op wielen om van de zijwind ook niks te merken?
Ik bedoelde meer dat er al veel luchtweerstand is.

De luchtweerstand van 180 of 250 rijden in een rechte lijn staat in het niets met het zijwindje wat via de zijkant tegen je aan kan blazen. ;)
pi_139831222
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 17:04 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ik fokte mobiel. Daaraan lag het ;)

Maar heavy shit dat zoiets gebeurd. Geluk maar dat je er zelf niet bij betrokken was. :X

Maar inderdaad er kunnen soms hele nare ongelukken gebeuren door plotselinge mist. Echter heeft dat niets met het snelheidslimiet te maken. In België was toch laatst ook zoiets gebeurd?
Er hoefd maar eentje tussen te zitten die denkt dat hij vliegen kan, zag laatst een artikel over vliegende auto s, driewielers, kan er ook nog bij brommobielen scoetmobielen etc.
Sta ik in een file valt me een vliegende auto op me kop!
Is altijd nog beter als een bezinedief waarvoor een file gecreerd word denk ik dan.
  zondag 11 mei 2014 @ 17:12:07 #189
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139831281
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 17:07 schreef marcooooow het volgende:
Moderne auto's zijn ook de enige auto's die nu op de weg rijden, he?

Dus? Als je in een oud barrel rijdt hoef je niet hard te rijden.

Wanneer je in een moderne auto rijdt kan je dat wel doen.
  zondag 11 mei 2014 @ 17:13:46 #190
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139831409
Maar zeg eerlijk, ziet dit er gevaarlijk uit? En de Nederlandse wegen zijn s'avonds nog veel rustiger.

Nee. Omdat het dat niet is. Op provinciale wegen rijden is gevaarlijker voor jezelf. In de bebouwde kom rijden rijden gevaarlijker voor anderen.

200km/u rijden op de snelweg is voor iedereen relatief veilig.
  zondag 11 mei 2014 @ 17:15:49 #191
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139831513
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 17:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Je gaat voorbij aan twee bezwaren: lawaai en extra vervuiling (veel hogere luchtweerstand).
Met extra vervuiling heb je zeker een punt. Niet alleen is de luchtweerstand exponentieel hoger op hoge snelheid, het accelereren naar die hoge snelheden kost ook onwijs veel brandstof en tijdens acceleratie stoot je meer fijnstofdeeltjes uit.

Ik merk het zelf. De Fiesta waar ik in reed, deed ruwweg 1 op 30 met 90 achter een vrachtwagen en 1 op 10 volgas op de autobahn.
  zondag 11 mei 2014 @ 17:17:38 #192
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139831600
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 17:10 schreef john2406 het volgende:

[..]

Er hoefd maar eentje tussen te zitten die denkt dat hij vliegen kan, zag laatst een artikel over vliegende auto s, driewielers, kan er ook nog bij brommobielen scoetmobielen etc.
Sta ik in een file valt me een vliegende auto op me kop!
Is altijd nog beter als een bezinedief waarvoor een file gecreerd word denk ik dan.
Er zullen altijd mensen zijn die idioot rijden. Zowel in Duitsland op ongelimiteerde stukken Autobahn als hier op de A2.

Overigens is de kans dat je overlijd bij een kop-staart botsing enorm klein. Iemand moet idioot bezig zijn dat te veroorzaken. Een mislukte inhaalpoging loopt veel vaker fataal af.
  zondag 11 mei 2014 @ 17:19:47 #193
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139831720
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 17:15 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Met extra vervuiling heb je zeker een punt. Niet alleen is de luchtweerstand exponentieel hoger op hoge snelheid, het accelereren naar die hoge snelheden kost ook onwijs veel brandstof en tijdens acceleratie stoot je meer fijnstofdeeltjes uit.

Ik merk het zelf. De Fiesta waar ik in reed, deed ruwweg 1 op 30 met 90 achter een vrachtwagen en 1 op 10 volgas op de autobahn.
Elke wielrenner weet het ook maar al te goed hoe sterk die luchtweerstand toeneemt. Laag in de 30, easypeasy, hoog in de 30 wordt zwoegen en vervolgens moet je voor elke extra km/u hard werken. De waardes verschillen natuurlijk maar principe is altijd hetzelfde.
\
Dit is kattenpis in vergelijking met auto's die 130+ km/u rijden.
Daarom ook dat het zo moeilijk is om auto's harder dan 200 km/u te laten rijden en dat er flink wat technologische hoogstandjes voor nodig zijn om een snelheid van rond de 330 km/u te halen, met een veranderende vorm, een extreem hoog brandstofverbruik (na enkele tientallen km. een tank leeg), banden die compleet vesleten zijn na enkele tientallen kilometers etc.
Zoek maar eens de specs van de Bugatti Veyron (meest indrukwekkende auto die ooit is gemaakt) op. Daarom is het op zich wel zinvol om het niet te overdrijven.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_139832154
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 17:12 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dus? Als je in een oud barrel rijdt hoef je niet hard te rijden.

Wanneer je in een moderne auto rijdt kan je dat wel doen.
En dan halen 2 auto's die traag rijden elkaar in en dan liggen jouw stinkende organen over de weg, en dan maak je er ook nog eens slachtoffers mee.
  zondag 11 mei 2014 @ 17:29:01 #195
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139832188
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 17:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Elke wielrenner weet het ook maar al te goed hoe sterk die luchtweerstand toeneemt. Laag in de 30, easypeasy, hoog in de 30 wordt zwoegen en vervolgens moet je voor elke extra km/u hard werken. De waardes verschillen natuurlijk maar principe is altijd hetzelfde.
[ afbeelding ]\
Dit is kattenpis in vergelijking met auto's die 130+ km/u rijden.
Daarom ook dat het zo moeilijk is om auto's harder dan 200 km/u te laten rijden en dat er flink wat technologische hoogstandjes voor nodig zijn om een snelheid van rond de 330 km/u te halen, met een veranderende vorm, een extreem hoog brandstofverbruik (na enkele tientallen km. een tank leeg), banden die compleet vesleten zijn na enkele tientallen kilometers etc.
Zoek maar eens de specs van de Bugatti Veyron (meest indrukwekkende auto die ooit is gemaakt) op. Daarom is het op zich wel zinvol om het niet te overdrijven.
Inderdaad het is eigenlijk gewoon grappig hoeveel vervuilender hard rijden is, en hoe bizar veel kracht het kost die auto hard te laten rijden.

Hier is een grafiekje van het brandstofverbruik van verschillende auto's op verschillende auto's:


Aan elektrische auto's zie je het ook. Als ze langzaam rijden hebben ze een redelijke range. Ga je hard rijden dan blijft er niets van over.

Ik ben benieuwd of ze ooit een elektrische auto ontwikkelen die lang hard kan rijden.

Brandstofverbruik betekent voor mij weinig voor de hoeveelheid energie die nodig is. Her is iets wat me niets zegt.

Electric vermogen zegt me wel wat. Ik weer dat de stofzuiger 1300 watt nodig heeft en mijn laptop 50 watt verbruikt. Het kost 96kw continu aan energie om mijn auto 200 te laten rijden :o
  zondag 11 mei 2014 @ 17:31:23 #196
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139832311
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 17:28 schreef marcooooow het volgende:

[..]

En dan halen 2 auto's die traag rijden elkaar in en dan liggen jouw stinkende organen over de weg, en dan maak je er ook nog eens slachtoffers mee.
Bij dat soort ongelukken komt diegene die zich achterin boort er meestal relatief goed vanaf. Voor de ander, in deze situatie diegene die te langzaam inhaalt, blijft weinig over.

Je rijdt 200 maar het snelheidsverschil is veel kleiner. De langzame auto hier zou bijvoorbeeld 100 rijden en jij 200. Dat is hetzelfde als vergeten te remmen voor een file. Of de situatie met die filefuik.
  zondag 11 mei 2014 @ 17:34:17 #197
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139832459
Dat gezegd hebbende heb ik een paar keer volop de rem moeten staan op hoge snelheid op die autobahn. Het is echt geen prettig gevoel om de ABS te voelen werken en her gewicht van de auto te voelen verplaatsen, met 180km/u. :X
pi_139832501
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 17:31 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Bij dat soort ongelukken komt diegene die zich achterin boort er meestal relatief goed vanaf. Voor de ander, in deze situatie diegene die te langzaam inhaalt, blijft weinig over.

Je rijdt 200 maar het snelheidsverschil is veel kleiner. De langzame auto hier zou bijvoorbeeld 100 rijden en jij 200. Dat is hetzelfde als vergeten te remmen voor een file. Of de situatie met die filefuik.
Maar een file kun je normaal gesproken goed zien, en er moet dan wel wat mis zijn met de bestuurder om er met 100kmh op in te rijden. In het donker zie je vele malen minder, dus ook gevaarlijker. En ga dit niet zo vergelijken want het is gewoon BS dat dit risico de tijdswinst waard is.
pi_139832529
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 17:34 schreef NieuweNier het volgende:
Dat gezegd hebbende heb ik een paar keer volop de rem moeten staan op hoge snelheid op die autobahn. Het is echt geen prettig gevoel om de ABS te voelen werken en her gewicht van de auto te voelen verplaatsen, met 180km/u. :X
Houd eens op met dat stoerdoenerij.
  zondag 11 mei 2014 @ 17:38:22 #200
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139832669
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 17:35 schreef marcooooow het volgende:

[..]

Maar een file kun je normaal gesproken goed zien, en er moet dan wel wat mis zijn met de bestuurder om er met 100kmh op in te rijden. In het donker zie je vele malen minder, dus ook gevaarlijker. En ga dit niet zo vergelijken want het is gewoon BS dat dit risico de tijdswinst waard is.
Voor mij, miljoenen Duitsers en volgens de poll een groot gedeelte van de fokkers is het het geringe risico dat wél waard.

Tevens zie je andere auto's in het donker juist beter. ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')