De smileys krijg je door de bijbehorende code in te typen. Maar eenje met klappende handjes zit niet in de standaardsmiley's. Deze komt nog het best overeen:quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:39 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe jullie die smilies hier krijgen maar wou wel eentje plaatsen met klappende handjes bij deze.
Dat is inderdaad geen natuurwet maar een politiek compromis. Eentje waar voor beide belangen een zo groot mogelijk aandeel is gekomen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:30 schreef Kowloon het volgende:
Maar het zelfde verhaal kun je loslaten op alle andere maximumsnelheden. Bijvoorbeeld 120 km/u ipv. 100 km/u of 140 km/u, waarom zou 130 km/u dan ineens miraculeus het optimum zijn?
maar 80 is ECHT veel minder belastend, dus waarom niet?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zachter vind ik ook niet nodig.
En het is inderdaad een vorm van vrijheidsbeperking ja. maar ik heb al aangegeven waarom ik die beperking nodig acht.
Omdat dat de autorijder onnodig benadeeld.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
maar 80 is ECHT veel minder belastend, dus waarom niet?
AWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWquote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat dat de autorijder onnodig benadeeld.
Volgens mij rijden dan de auto s de vrachtwagens in de weg, en naar mijn idee is Ned een doorvoer land.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
maar 80 is ECHT veel minder belastend, dus waarom niet?
Nu niet wou je zeggen?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:07 schreef john2406 het volgende:
[..]
Volgens mij rijden dan de auto s de vrachtwagens in de weg, en naar mijn idee is Ned een doorvoer land.
ja het boeit mij ook niets, ik rijd toch wel hoe en wanneer ik zelf wil, fucking caresquote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:13 schreef john2406 het volgende:
Ik ben niet voor verlaging en ook niet voor verhoging wat mij betreft ze regelen het maar of het naar de klote gaat of niet zal me weinig boeien.
En als ik vermijden kan dat ik moet steunen of dat ze van mij gesteund worden vermijd ik dat.
Kun je ook normaal reageren?quote:
kun jij niet normaal reageren ipv uit je eigen onderbuik?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Kun je ook normaal reageren?
En hoe moeilijk is het om te bedenken dat de zaak gewoon laten zoals het is ook een optie is?
Ik heb geeneens een rijbewijs dus jouw persoonlijke geneuzel is sowieso niet relevant.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:17 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
kun jij niet normaal reageren ipv uit je eigen onderbuik?
80 is een aanvaardbare vmax waarbij de belangen van de gebruikers en niet gebruikers goed op elkaar af zijn gestemd [ afbeelding ]
maar jij wilt geen 80 rijden dus dan verzin je iets over hoe jij dan onevenredig benadeeld wordt
DAT is ook primaquote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb geeneens een rijbewijs dus jouw persoonlijke geneuzel is sowieso niet relevant.
Bovenal heb ik je al uitgelegd dat ik het huidige compromis wel prima vind. Dat jij dat niet vind is duidelijk. Dat ik vind dat het niet naar boven bijgesteld moet worden betekent nog niet dat ik voor het naar beneden bijstellen vind.
Je hebt het over mijn zogenaamde wens/belang om harder dan 80 te mogen rijden. Dat is het persoonlijk maken van de discussie.quote:
JIJ, persoonlijk, JIJ DUS zegt dat toch hier? JIJ claimt dat X is Yquote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:50 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je hebt het over mijn zogenaamde wens/belang om harder dan 80 te mogen rijden. Dat is het persoonlijk maken van de discussie.
Jij suggereert dat de beweegreden voor mijn standpunten vanuit mijn persoonlijk belang zijn.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:54 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
JIJ, persoonlijk, JIJ DUS zegt dat toch hier? JIJ claimt dat X is Y
als JIJ het niet was die dat stelde, had ik niet tegen JOU, persoonlijk, te zeggen
gewoon ongefundeerd, hetgeen waar jij van mij (terwijl ik niets claim ) betichtquote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij suggereert dat de beweegreden voor mijn standpunten vanuit mijn persoonlijk belang zijn.
Maar laten we het topic verder niet verneuken. Het is wel duidelijk wat ik vind en wat jij vind.
Dan help ik je nog even een keertje met onderbouwing.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:07 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
gewoon ongefundeerd, hetgeen waar jij van mij (terwijl ik niets claim ) beticht
Je kan verder nog 20 semi verontwaardigde posts plaatsen maar dat verandert het echt niet.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 15:17 schreef Life2.0 het volgende:
maar jij wilt geen 80 rijden dus dan verzin je iets over hoe jij dan onevenredig benadeeld wordt
compleet onzinnige ongefuneerde uitspraakquote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat dat de autorijder onnodig benadeeld.
Waarom is dat onzinnig? Het effect van die maatregel zorgt immers voor veel langere rijtijden van automobilisten en heeft, gezien de hoeveelheid mensen die afhankelijk zijn van een auto, een groot maatschappelijk effect.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:15 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
compleet onzinnige ongefuneerde uitspraak
snap je dat echt niet?
dan heeft een verhoging een korte rijtijd tot gevolgquote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom is dat onzinnig? Het effect van die maatregel zorgt immers voor veel langere rijtijden van automobilisten en heeft, gezien de hoeveelheid mensen die afhankelijk zijn van een auto, een groot maatschappelijk effect.
Ik vind niet dat er een noodzaak is om daartoe over te gaan. derhalve ben ik tegen het naar beneden bijstellen van de 130 km norm.
Ja. maar in dat geval vind ik dat de veiligheid en het milieu teveel in het geding komen. Derhalve vind ik het onwenselijk de norm omhoog bij te stellen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:26 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dan heeft een verhoging een korte rijtijd tot gevolg
dus een groot maatschappelijk voordeel
Alles is uit persoonlijke overtuiging. Maar onmogelijk in persoonlijk belang of wens. Ik rijd namelijk geeneens auto.quote:concluderend kan ik niet anders stellen dat jij op grond van persoonlijke overtuigingen reageert
Dan weet je ook niet dat het maximale kopel bij elke auto anders ligt, de ene zuipt bij 130 km de andere drinkt bij 130km er zijn er ook die onder toeren zouden moeten rijden om die sneldheid te handhaven.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:30 schreef Hexagon het volgende:
Alles is uit persoonlijke overtuiging. Maar onmogelijk in persoonlijk belang of wens. Ik rijd namelijk geeneens auto.
Het zou kunnen. Maar heb je dan bijvoorbeeld rapporten die aangeven dat een stijging geen nadelige milieueffecten tot gevolg heeft?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan weet je ook niet dat het maximale kopel bij elke auto anders ligt, de ene zuipt bij 130 km de andere drinkt bij 130km er zijn er ook die onder toeren zouden moeten rijden om die sneldheid te handhaven.
Nee heb ik niet maar iedere chaufeur zal het beamen wat ik meld, kleine 3 cillinder zal echt niet milieu vriendelijk rijden met 130 km en maximale toeren.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het zou kunnen. Maar heb je dan bijvoorbeeld rapporten die aangeven dat een stijging geen nadelige milieueffecten tot gevolg heeft?
Gele platen die denken dat ze op de autobahn met 160kmph hard rijden en zonder te kijken naar links gaan zijn nog veel gevaarlijker.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Nederlanders kunnen helemaal niet omgaan met snelheidsverschillen op de snelweg, ze kijken niet in hun spiegel bij het wisselen van sporen of zijn niet in staat in de schatten welke snelheid het achteropkomend verkeer heeft.
Als er een truttenschudder vlak voor je achter een vrachtwagen vandaan komt om die met 95 in te halen terwijl je daar met 150 of nog sneller aankomt op de Autobahn zijn het altijd gele nummerplaten.
ben je nieuw ofzo, uit duitsland krijg je altijd binnenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:45 schreef NieuweNier het volgende:
Echt he. Ik post hier van Hi ha Ho Duitse boetes komen niet binnen.
Rolt er vandaag voor het eerst eentje op de mat. Gelukkig wel maar 40 te hard en niet 80 ofzo.
Haha dieper in Duitsland, bij Berlijn en aan de grens naar Polen komen de boetes echt niet binnen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:51 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ben je nieuw ofzo, uit duitsland krijg je altijd binnen
die maken geen grapjes
probeer hetquote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:57 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Haha dieper in Duitsland, bij Berlijn en aan de grens naar Polen komen de boetes echt niet binnen.
Bij de grens naar Nederland dus blijkbaar wel
Alleen een beetje jammer dan als zo'n mafkees jou dan gaat aanrijden want meestal zijn het nog kale kippen ook dus plukken ho maar.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:09 schreef Civilian het volgende:
[..]
Doe t dan zoals in Duitsland, wanneer je daar rijdt als Nederlander. Onverzekerd rijden boven de 130 Lekker zelf voor de kosten opdraaien als je er een puinhoop van maakt
Oh kom op. Dat je harder rijdt betekend niet dat je in een rechte lijn controle over het stuur verliest en plots naar rechts vliegt om tegen een auto aan te rijden zodat jullie allebei over de kop vliegen en de auto's ontploffen in een vuur van zee.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:59 schreef trovey het volgende:
[..]
Alleen een beetje jammer dan als zo'n mafkees jou dan gaat aanrijden want meestal zijn het nog kale kippen ook dus plukken ho maar.
Het topic gaat over de stelling of je 's nachts hard zou mogen rijden. Op een lege snelweg zal het verkeersveiligheidsaspect van een verwaarloosbaar klein belang zijn. De mens zal alle winbare olie uit de grond halen en verstoken. Nu wat extra verbruiken betekend alleen maar dat die olie eerder opgebruikt is en da dus ook eerder van alternatieve energie gebruik gemaakt zal kunnen worden. Per saldo is het milieueffect dus ook 0.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 10:22 schreef WJMW het volgende:
[..]
Ja precies, moeten we daarvoor extra verkeersslachtoffers (ook al zijn het tokkies in golfjes die nu denken ook 200 te mogen) en milieuvervuiling accepteren?
..die zijn pas vervormbaar als je er kenkerhard tegenop knalt..quote:.. vervormbare objecten als lantaarnpalen of verkeersborden..
Dat valt echt héél erg mee. Er zijn weinig zwakkere dingen om tegenaan te rijden. Ze zijn speciaal ontworpen zodat je ze zwak zijn en makkelijk ombuigen / afbreken bij een ongeluk.quote:Op zondag 11 mei 2014 05:50 schreef Nemephis het volgende:
[..]
..die zijn pas vervormbaar als je er kenkerhard tegenop knalt..
Daarmee heb je een punt. Al is het natuurlijk wel zo dat uitlaatgassen in hoge concentraties schadelijk zijn voor de menselijke gezondheid. Uiteindelijk zal de hoeveelheid klkmaatverandering gelijk blijven, het aantal longproblemen niet.quote:Op zondag 11 mei 2014 05:40 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het topic gaat over de stelling of je 's nachts hard zou mogen rijden. Op een lege snelweg zal het verkeersveiligheidsaspect van een verwaarloosbaar klein belang zijn. De mens zal alle winbare olie uit de grond halen en verstoken. Nu wat extra verbruiken betekend alleen maar dat die olie eerder opgebruikt is en da dus ook eerder van alternatieve energie gebruik gemaakt zal kunnen worden. Per saldo is het milieueffect dus ook 0.
's Nachts is er niemand om die deeltjes in te ademen en tegen de tijd dat er weer wel mensen zijn zijn die deeltjes neergeslagen of verwaaid. Er is geen enkel valide argument tegen hard rijden in de nacht op een lege weg anders dan mensen onder controle willen houden.quote:Op zondag 11 mei 2014 06:01 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Daarmee heb je een punt. Al is het natuurlijk wel zo dat uitlaatgassen in hoge concentraties schadelijk zijn voor de menselijke gezondheid. Uiteindelijk zal de hoeveelheid klkmaatverandering gelijk blijven, het aantal longproblemen niet.
Door te accelereren naar hoge snelheden stoot je exponentieel meer fijnstofdeeltjes uit. Die zijn schadelijk voor de gezondheid.
Door op lagere snelheden te rijden strijd je als het ware de hoeveelheid fijnstofdeeltjes over een langere tijd, met een betere luchtkwaliteit als resultaat.
(Al ben ik nog steeds voor. Die fijnstoftunnel bij vleuten bijvoorbeeld zorgt er ook alleen maar voor dat de bewoners minder shit inademen maar de automobilisten zelf meer. )
In NL leer je dat ook niet in de rijopleiding. Geforceerd kijken is het enige wat je wordt aangeleerd zonder dat het functioneel is. Ook leer je hier heel snel dat je je auto 'gewoon er tussen moet duwen zodra er plek is'. Zonder echt rekening te houden en in te schatten wat de snelheid is van een ander. En plek maken zodra kan voor je mede weggebruiker is er niet bij.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Nederlanders kunnen helemaal niet omgaan met snelheidsverschillen op de snelweg, ze kijken niet in hun spiegel bij het wisselen van sporen of zijn niet in staat in de schatten welke snelheid het achteropkomend verkeer heeft.
Als er een truttenschudder vlak voor je achter een vrachtwagen vandaan komt om die met 95 in te halen terwijl je daar met 150 of nog sneller aankomt op de Autobahn zijn het altijd gele nummerplaten.
Je blijft maar lekker in je eigen verhaaltjes geloven.quote:Op zondag 11 mei 2014 00:17 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Oh kom op. Dat je harder rijdt betekend niet dat je in een rechte lijn controle over het stuur verliest en plots naar rechts vliegt om tegen een auto aan te rijden zodat jullie allebei over de kop vliegen en de auto's ontploffen in een vuur van zee.
Daar heb je verschrikkelijk gelijk in. Er wordt op gelet of de mensen kijken. Niet hoe ze kijken.quote:Op zondag 11 mei 2014 13:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In NL leer je dat ook niet in de rijopleiding. Geforceerd kijken is het enige wat je wordt aangeleerd zonder dat het functioneel is. Ook leer je hier heel snel dat je je auto 'gewoon er tussen moet duwen zodra er plek is'. Zonder echt rekening te houden en in te schatten wat de snelheid is van een ander. En plek maken zodra kan voor je mede weggebruiker is er niet bij.
Allemaal factoren en samen met dat je in DE ook verder vooruit leert kijken, zorgen ervoor dat de NLse rijopleiding prut is vergeleken met de DEversie.
Hoe the fuck kan je de controle over het stuur verliezen terwijl je rechts vooruit gaat?quote:Op zondag 11 mei 2014 13:49 schreef trovey het volgende:
[..]
Je blijft maar lekker in je eigen verhaaltjes geloven.
Ik ga niet meer in discussie met jou, je hebt overal wel een excuus voor.quote:Op zondag 11 mei 2014 13:57 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Hoe the fuck kan je de controle over het stuur verliezen terwijl je rechts vooruit gaat?
(Ijs, aquaplaning en klapbanden erbuiten gelaten)
Er slapen natuurlijk wel mensen naast die snelwegenquote:Op zondag 11 mei 2014 06:07 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
's Nachts is er niemand om die deeltjes in te ademen en tegen de tijd dat er weer wel mensen zijn zijn die deeltjes neergeslagen of verwaaid. Er is geen enkel valide argument tegen hard rijden in de nacht op een lege weg anders dan mensen onder controle willen houden.
Zie je, dat gebeurd niet. In Duitsland zie je dat het meestal alleen misgaat wanneer iemand onveilig inhaalt en de auto naar de linkerbaan knalt zonder te kijken of wanneer er plotseling file is en diegene achterop geen alarmlichten aan doet.quote:Op zondag 11 mei 2014 13:58 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik ga niet meer in discussie met jou, je hebt overal wel een excuus voor.
Ga jij nou maar snel in een rechte lijn rijden, er kan toch niets fout gaan. kutmongoolquote:Op zondag 11 mei 2014 14:00 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Zie je, dat gebeurd niet. In Duitsland zie je dat het meestal alleen misgaat wanneer iemand onveilig inhaalt en de auto naar de linkerbaan knalt zonder te kijken of wanneer er plotseling file is en diegene achterop geen alarmlichten aan doet.
Als ik in Duitsland rij, op stukjes ongelimiteerde autobahn, doe ik dat altijd volgas. Gewoon 3 uur volgas achter elkaar, tanken, en weer verder.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:07 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Ga jij nou maar snel in een rechte lijn rijden, er kan toch niets fout gaan. kutmongool
Wat ben jij stoer zeg, wauw, dat kan ik helemaal niet. Een applausje voor jezelf, wat ben jij goed zeg.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:09 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Als ik in Duitsland rij, op stukjes ongelimiteerde autobahn, doe ik dat altijd volgas. Gewoon 3 uur volgas achter elkaar, tanken, en weer verder.
Fijn dat je zo serieus kan discussiëren.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:10 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Wat ben jij stoer zeg, wauw, dat kan ik helemaal niet. Een applausje voor jezelf, wat ben jij goed zeg.
Met jou wil ik niet discussieren, omdat je toch te koppig bent.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:11 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Fijn dat je zo serieus kan discussiëren.
Mijn punt is dat hard rijden in een rechte lijn geen probleem is. 180 is veig. 220 is veilig. 250 is veilig.
Ik zie gewoon niet hoe erg je iets verkeerd moet doen om ineens 90 graden te draaien ofzo.
Dan vliegt hij inderdaad door je voorruit.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:20 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Met jou wil ik niet discussieren, omdat je toch te koppig bent.
Ga 250 rijden en dan zet ik een hert op de snelweg in het donker. Hopelijk leer je daar iets van.
Daarom wil ik dus niet in discussie met jou. Als je met 250 moet uitwijken ben je er geweest. Het risico is de tijdswinst gewoon niet waard, hoe je het ook brengt. Er is een reden waarom er snelheidslimieten zijn. Het is niet gunstig voor Nederland als er opeens meer verkeersdoden vallen, minder inkomsten etc.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:24 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dan vliegt hij inderdaad door je voorruit.
Toch gebeurt dat statistisch heel weinig. Hell de kans is groter dat je in slaap valt en daardoor jezelf tot moes rijdt.
Onervaren bestuurders, een dier dat de weg op rent, onverwachte reactie van je passagier. Etc.quote:Op zondag 11 mei 2014 13:57 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Hoe the fuck kan je de controle over het stuur verliezen terwijl je rechts vooruit gaat?
(Ijs, aquaplaning en klapbanden erbuiten gelaten)
Op een provinciale weg is dat risico nog veel groter. 1 knullig foutje en jij en een mogelijke tegenligger zijn de achterbak in geperst.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:43 schreef Euribob het volgende:
[..]
Onervaren bestuurders, een dier dat de weg op rent, onverwachte reactie van je passagier. Etc.
Één knullig foutje en je auto en jij liggen in de kreukels, en dan zijn er waarschijnlijk nog andere slachtoffers.
Dat zijn de noodzakelijke risico's om van A naar B te komen. Waarom zou je die risico's willen vergroten als dit nauwelijks iets oplevert? Die halve minuut minder reistijd kost je een hoop veiligheid op de snelweg.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:58 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Op een provinciale weg is dat risico nog veel groter. 1 knullig foutje en jij en een mogelijke tegenligger zijn de achterbak in geperst.
Dat risico is groter. En niemand cared.
Geloof dat gezien je eigen weggedrag jij beter zou moeten weten, Schwarzwaldschummiquote:Op zondag 11 mei 2014 14:58 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Op een provinciale weg is dat risico nog veel groter. 1 knullig foutje en jij en een mogelijke tegenligger zijn de achterbak in geperst.
Dat risico is groter. En niemand cared.
Op provinciale wegen vallen statistisch gewoon meer doden. Ook in Duitsland.quote:Op zondag 11 mei 2014 15:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geloof dat gezien je eigen weggedrag jij beter zou moeten weten, Schwarzwaldschummi
http://www.telegraaf.nl/buitenland/article20838783.ecequote:Op zondag 11 mei 2014 15:39 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Op provinciale wegen vallen statistisch gewoon meer doden. Ook in Duitsland.
Maar vertel eens, waarom rechtvaardigt dat halve minuutje reistijd dat enorme extra risico voor autobestuurders?quote:Op zondag 11 mei 2014 15:39 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Op provinciale wegen vallen statistisch gewoon meer doden. Ook in Duitsland.
En het risico is nog vele malen groter als je de snelheidslimiet verhoogd naar 250. Het is gewoon wachten op ongelukken, wat jij voorstelt omdat er mensen zoals jij op de weg zijn die hun limieten niet kennen en domme dingen gaan doen omdat ze met hun domme verstand niet begrijpen hoe gevaarlijk het is. Het zou mij niets kunnen schelen als jij met 250 jezelf over de A7 uitsmeert, maar dan moet je andere mensen daar buiten houden en dan moet je familie ook maar zorgen dat alles opgeruimd wordt en alle schade aan het wegdek en extra reistijden etc. worden vergoed.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:58 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Op een provinciale weg is dat risico nog veel groter. 1 knullig foutje en jij en een mogelijke tegenligger zijn de achterbak in geperst.
Dat risico is groter. En niemand cared.
altijd dat "het is maar 10 seconden"quote:Op zondag 11 mei 2014 16:07 schreef Euribob het volgende:
[..]
Maar vertel eens, waarom rechtvaardigt dat halve minuutje reistijd dat enorme extra risico voor autobestuurders?
En aan het einde van de week 14 uur en een achterbank in je voorruit,quote:Op zondag 11 mei 2014 16:16 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
altijd dat "het is maar 10 seconden"
nee, het is 10 seconden tot die bocht, dan weer 10 tot het stoplicht, dan 36 voor het stoplicht, dan 15 voor het optrekken, dan weer 5 voor het inhalen
eind van de dag heb je 2 uur bespaard, DAAROM
nee, alleen overstekende kinderen, daarom mag je niet harderquote:Op zondag 11 mei 2014 16:18 schreef Euribob het volgende:
En we hebben het hier over snelwegen, zijn daar zoveel stoplichten?
Je linkje doet het niet...quote:Op zondag 11 mei 2014 16:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/buitenland/article20838783.ece
Hier had ik bijna bij gezeten was het niet dat ik besloot een uurtje eerder te vertrekken.
Dat is inderdaa wel weer extreem verantwoord.quote:Op zondag 11 mei 2014 16:12 schreef john2406 het volgende:
Zelfs toen ik daar reed was er mist en toen vlogen me er nog voorbij, je zult maar met 180 naar zo een muur van mist in rijden dacht ik toen.
Zelfs opengaande bruggenquote:Op zondag 11 mei 2014 16:18 schreef Euribob het volgende:
En we hebben het hier over snelwegen, zijn daar zoveel stoplichten?
Dat is dus niet het geval.quote:Op zondag 11 mei 2014 16:13 schreef marcooooow het volgende:
[..]
En het risico is nog vele malen groter als je de snelheidslimiet verhoogd naar 250. Het is gewoon wachten op ongelukken, wat jij voorstelt omdat er mensen zoals jij op de weg zijn die hun limieten niet kennen en domme dingen gaan doen omdat ze met hun domme verstand niet begrijpen hoe gevaarlijk het is. Het zou mij niets kunnen schelen als jij met 250 jezelf over de A7 uitsmeert, maar dan moet je andere mensen daar buiten houden en dan moet je familie ook maar zorgen dat alles opgeruimd wordt en alle schade aan het wegdek en extra reistijden etc. worden vergoed.
Moderne auto's zijn zo aërodynamisch dat dat geen zak uitmaakt.quote:Op zondag 11 mei 2014 16:20 schreef marcooooow het volgende:
Ga trouwens eens met een stevige zijwind rijden.
Enigste borden wat ik daar vind zijn overstekend wild, is een stuk wat zich of uitnodigd voor flink wat snelheid temaken.quote:Op zondag 11 mei 2014 16:59 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dat is inderdaa wel weer extreem verantwoord.
Volgens mij ook strafbaar met inname van je rijbewijs. In Duitsland hangen er overal matrixborden op de stukken snelweg waar er geen snelheidslimiet is. Wanneer het bijvoorbeeld hard regent of er is mist, verlagen se het snelheidslimiet. Vaak drastisch. 100 of 80 ofzo.
Ik fokte mobiel. Daaraan lag hetquote:
Deste aerodynamischer van voren is meer zijwind gevoeliger dacht ik en van de zijkant dan zou het al een ufo moeten wezen op wielen om van de zijwind ook niks te merken?quote:Op zondag 11 mei 2014 17:02 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Moderne auto's zijn zo aërodynamisch dat dat geen zak uitmaakt.
Haha die matrixborden boven de snelweg, die digitale, passen in Duitsland het snelheidslimiet aan. Ook echt strict. Als je te hard rijd krijg je een dikke prent. Niet zoals in nederland slechts een advies.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:04 schreef john2406 het volgende:
[..]
Enigste borden wat ik daar vind zijn overstekend wild, is een stuk wat zich of uitnodigd voor flink wat snelheid temaken.
Maar dan nog ik heb een eigen hoofd en de neiging voor me niet donor te zetten voor iemand die of welke een nieuwenier zoekt om je naam te misbruiken.
Je gaat voorbij aan twee bezwaren: lawaai en extra vervuiling (veel hogere luchtweerstand).quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:01 schreef NieuweNier het volgende:
Beste fokkers,
De Nederlandse wegen zijn een van de veiligste in heel Europa. Dankzij een goed ontwerp met vervormbare objecten als lantaarnpalen of verkeersborden, veilig ontworpen kruisingen en een groot snelwegennetwerk raken er in Nederland statistisch gezien weinig gewonden in het verkeer, ondanks dat onze wegen erg druk zijn.
Een van de manieren om de veiligheid te verbeteren en de luchtkwaliteit te verbeteren, is het plaatsen van bizar veel flitsers.
Overdag is het inderdaad niet mogelijk veilig hard te rijden op de drukke Nederlandse wegen.
Snachts zorgt het uitstekende ontwerp samen met weinig verkeer echter dat de Nederlandse wegen bij uitstek geschikt zijn om op hoge snelheid bereden te worden.
De snelweg tussen Amsterdam en Utrecht is een perfect voorbeeld. 10 banen, bijna geen verkeer, en een snelheidslimiet van 100km/u.
Kunnen we niet in de avonduren een gedoogbeleid voeren waarbij we de flitsers uitschakelen? Je kan op veel wegen snachts prima 180 rijden zonder groot risico. Als je kijkt naar de Duitse wegen rijden de meeste mensen uit zichzelf op een verantwoordde snelheid.
Overdag kunnen wij niet op Duitse snelheden rijden omdat het gewoon erg druk is. S'avonds zal je echter zien dat de Nederlandse wegen beter ontworpen zijn, met beter en vlakker asfalt, langere opritten en afritten en meer en betere verlichting.
Een poll om de mening van de burgers (die geen geld verdienen uit boetes) te ontdekken:
Poll: Willen jullie een gedoogbeleid voor snelheidslimieten?
• Ja
• Nee
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Moderne auto's zijn ook de enige auto's die nu op de weg rijden, he?quote:Op zondag 11 mei 2014 17:02 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Moderne auto's zijn zo aërodynamisch dat dat geen zak uitmaakt.
Jij kan niet eens parkeren lieve schat. Hoeveel rijervaring heb jij nou eigenlijk, roadtripje? 2 jaartjes? Houd alsjeblieft je domme dikke bek dicht man.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:01 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik heb zomaar het gevoel dat je zelf nog geprobeerd hebt hard te rijden in Duitsland en praat over iets waar je geen verstand van hebt.
Ik bedoelde meer dat er al veel luchtweerstand is.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:05 schreef john2406 het volgende:
[..]
Deste aerodynamischer van voren is meer zijwind gevoeliger dacht ik en van de zijkant dan zou het al een ufo moeten wezen op wielen om van de zijwind ook niks te merken?
Er hoefd maar eentje tussen te zitten die denkt dat hij vliegen kan, zag laatst een artikel over vliegende auto s, driewielers, kan er ook nog bij brommobielen scoetmobielen etc.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:04 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik fokte mobiel. Daaraan lag het
Maar heavy shit dat zoiets gebeurd. Geluk maar dat je er zelf niet bij betrokken was.
Maar inderdaad er kunnen soms hele nare ongelukken gebeuren door plotselinge mist. Echter heeft dat niets met het snelheidslimiet te maken. In België was toch laatst ook zoiets gebeurd?
Dus? Als je in een oud barrel rijdt hoef je niet hard te rijden.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:07 schreef marcooooow het volgende:
Moderne auto's zijn ook de enige auto's die nu op de weg rijden, he?
Met extra vervuiling heb je zeker een punt. Niet alleen is de luchtweerstand exponentieel hoger op hoge snelheid, het accelereren naar die hoge snelheden kost ook onwijs veel brandstof en tijdens acceleratie stoot je meer fijnstofdeeltjes uit.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:07 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je gaat voorbij aan twee bezwaren: lawaai en extra vervuiling (veel hogere luchtweerstand).
Er zullen altijd mensen zijn die idioot rijden. Zowel in Duitsland op ongelimiteerde stukken Autobahn als hier op de A2.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:10 schreef john2406 het volgende:
[..]
Er hoefd maar eentje tussen te zitten die denkt dat hij vliegen kan, zag laatst een artikel over vliegende auto s, driewielers, kan er ook nog bij brommobielen scoetmobielen etc.
Sta ik in een file valt me een vliegende auto op me kop!
Is altijd nog beter als een bezinedief waarvoor een file gecreerd word denk ik dan.
Elke wielrenner weet het ook maar al te goed hoe sterk die luchtweerstand toeneemt. Laag in de 30, easypeasy, hoog in de 30 wordt zwoegen en vervolgens moet je voor elke extra km/u hard werken. De waardes verschillen natuurlijk maar principe is altijd hetzelfde.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:15 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Met extra vervuiling heb je zeker een punt. Niet alleen is de luchtweerstand exponentieel hoger op hoge snelheid, het accelereren naar die hoge snelheden kost ook onwijs veel brandstof en tijdens acceleratie stoot je meer fijnstofdeeltjes uit.
Ik merk het zelf. De Fiesta waar ik in reed, deed ruwweg 1 op 30 met 90 achter een vrachtwagen en 1 op 10 volgas op de autobahn.
En dan halen 2 auto's die traag rijden elkaar in en dan liggen jouw stinkende organen over de weg, en dan maak je er ook nog eens slachtoffers mee.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:12 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dus? Als je in een oud barrel rijdt hoef je niet hard te rijden.
Wanneer je in een moderne auto rijdt kan je dat wel doen.
Inderdaad het is eigenlijk gewoon grappig hoeveel vervuilender hard rijden is, en hoe bizar veel kracht het kost die auto hard te laten rijden.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Elke wielrenner weet het ook maar al te goed hoe sterk die luchtweerstand toeneemt. Laag in de 30, easypeasy, hoog in de 30 wordt zwoegen en vervolgens moet je voor elke extra km/u hard werken. De waardes verschillen natuurlijk maar principe is altijd hetzelfde.
[ afbeelding ]\
Dit is kattenpis in vergelijking met auto's die 130+ km/u rijden.
Daarom ook dat het zo moeilijk is om auto's harder dan 200 km/u te laten rijden en dat er flink wat technologische hoogstandjes voor nodig zijn om een snelheid van rond de 330 km/u te halen, met een veranderende vorm, een extreem hoog brandstofverbruik (na enkele tientallen km. een tank leeg), banden die compleet vesleten zijn na enkele tientallen kilometers etc.
Zoek maar eens de specs van de Bugatti Veyron (meest indrukwekkende auto die ooit is gemaakt) op. Daarom is het op zich wel zinvol om het niet te overdrijven.
Bij dat soort ongelukken komt diegene die zich achterin boort er meestal relatief goed vanaf. Voor de ander, in deze situatie diegene die te langzaam inhaalt, blijft weinig over.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:28 schreef marcooooow het volgende:
[..]
En dan halen 2 auto's die traag rijden elkaar in en dan liggen jouw stinkende organen over de weg, en dan maak je er ook nog eens slachtoffers mee.
Maar een file kun je normaal gesproken goed zien, en er moet dan wel wat mis zijn met de bestuurder om er met 100kmh op in te rijden. In het donker zie je vele malen minder, dus ook gevaarlijker. En ga dit niet zo vergelijken want het is gewoon BS dat dit risico de tijdswinst waard is.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:31 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Bij dat soort ongelukken komt diegene die zich achterin boort er meestal relatief goed vanaf. Voor de ander, in deze situatie diegene die te langzaam inhaalt, blijft weinig over.
Je rijdt 200 maar het snelheidsverschil is veel kleiner. De langzame auto hier zou bijvoorbeeld 100 rijden en jij 200. Dat is hetzelfde als vergeten te remmen voor een file. Of de situatie met die filefuik.
Houd eens op met dat stoerdoenerij.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:34 schreef NieuweNier het volgende:
Dat gezegd hebbende heb ik een paar keer volop de rem moeten staan op hoge snelheid op die autobahn. Het is echt geen prettig gevoel om de ABS te voelen werken en her gewicht van de auto te voelen verplaatsen, met 180km/u.
Voor mij, miljoenen Duitsers en volgens de poll een groot gedeelte van de fokkers is het het geringe risico dat wél waard.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:35 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Maar een file kun je normaal gesproken goed zien, en er moet dan wel wat mis zijn met de bestuurder om er met 100kmh op in te rijden. In het donker zie je vele malen minder, dus ook gevaarlijker. En ga dit niet zo vergelijken want het is gewoon BS dat dit risico de tijdswinst waard is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |