abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139776745
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:39 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe jullie die smilies hier krijgen maar wou wel eentje plaatsen met klappende handjes bij deze.
De smileys krijg je door de bijbehorende code in te typen. Maar eenje met klappende handjes zit niet in de standaardsmiley's. Deze komt nog het best overeen: ^O^
pi_139776861
Naar mijn idee is het gewoon een melkkoe die hele handhaving, niet dat ik tegen of voor ben, zit er meer tussenin.
In Duitsland rijden of reden ze vaak met me mee, de groene lijnen of de politie wagens, en uiteindelijk kwamen ze langs met de duimen omhoog.
Ben ook al staande gehouden daar omdat ze mijn Oldie van dichtbij wouden instpecteren, kreeg dan de complimenten en mocht mijn weg vervolgen.
Hele andere mentaliteit als hier in het land vind ik.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 14:49:50 #103
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139776891
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:30 schreef Kowloon het volgende:
Maar het zelfde verhaal kun je loslaten op alle andere maximumsnelheden. Bijvoorbeeld 120 km/u ipv. 100 km/u of 140 km/u, waarom zou 130 km/u dan ineens miraculeus het optimum zijn?
Dat is inderdaad geen natuurwet maar een politiek compromis. Eentje waar voor beide belangen een zo groot mogelijk aandeel is gekomen.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 14:56:53 #104
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139777092
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Zachter vind ik ook niet nodig.

En het is inderdaad een vorm van vrijheidsbeperking ja. maar ik heb al aangegeven waarom ik die beperking nodig acht.
maar 80 is ECHT veel minder belastend, dus waarom niet?
  zaterdag 10 mei 2014 @ 14:58:00 #105
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139777126
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:56 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

maar 80 is ECHT veel minder belastend, dus waarom niet?
Omdat dat de autorijder onnodig benadeeld.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:04:15 #106
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139777304
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Omdat dat de autorijder onnodig benadeeld.
AWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW _O-
pi_139777375
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:56 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

maar 80 is ECHT veel minder belastend, dus waarom niet?
Volgens mij rijden dan de auto s de vrachtwagens in de weg, en naar mijn idee is Ned een doorvoer land.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:07:34 #108
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139777391
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:07 schreef john2406 het volgende:

[..]

Volgens mij rijden dan de auto s de vrachtwagens in de weg, en naar mijn idee is Ned een doorvoer land.
Nu niet wou je zeggen?
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:08:20 #109
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139777407
die paniekerige excuusjes die men in de wereld gooit zodra er iemand voor snelheidsverlaging is _O- hihaho!
pi_139777552
Ik ben niet voor verlaging en ook niet voor verhoging wat mij betreft ze regelen het maar of het naar de klote gaat of niet zal me weinig boeien.
En als ik vermijden kan dat ik moet steunen of dat ze van mij gesteund worden vermijd ik dat.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:15:39 #111
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139777593
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:13 schreef john2406 het volgende:
Ik ben niet voor verlaging en ook niet voor verhoging wat mij betreft ze regelen het maar of het naar de klote gaat of niet zal me weinig boeien.
En als ik vermijden kan dat ik moet steunen of dat ze van mij gesteund worden vermijd ik dat.
ja het boeit mij ook niets, ik rijd toch wel hoe en wanneer ik zelf wil, fucking cares
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:16:16 #112
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139777609
quote:
17s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:04 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

AWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW _O-
Kun je ook normaal reageren?

En hoe moeilijk is het om te bedenken dat de zaak gewoon laten zoals het is ook een optie is?
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:17:56 #113
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139777666
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Kun je ook normaal reageren?

En hoe moeilijk is het om te bedenken dat de zaak gewoon laten zoals het is ook een optie is?
kun jij niet normaal reageren ipv uit je eigen onderbuik?


80 is een aanvaardbare vmax waarbij de belangen van de gebruikers en niet gebruikers goed op elkaar af zijn gestemd 14.gif

maar jij wilt geen 80 rijden dus dan verzin je iets over hoe jij dan onevenredig benadeeld wordt _O-
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:18:39 #114
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139777686
het was 120, nu 130, derhalve dat staat neit meer ter discussie; verandering komt voor, deal with it
pi_139777729
Bij 80 zouden naar mijn mening ook de kleinere auto s net of minder miliieu vervuilend zijn, die reden namelijk dan niet op maximale toerental om de 130 te halen.
Ik rijd meestal rond de 3000 toeren en dan rijd ik nog rond de 140, overdrive dus.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:22:28 #116
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139777774
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:17 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

kun jij niet normaal reageren ipv uit je eigen onderbuik?

80 is een aanvaardbare vmax waarbij de belangen van de gebruikers en niet gebruikers goed op elkaar af zijn gestemd [ afbeelding ]

maar jij wilt geen 80 rijden dus dan verzin je iets over hoe jij dan onevenredig benadeeld wordt _O-
Ik heb geeneens een rijbewijs dus jouw persoonlijke geneuzel is sowieso niet relevant.

Bovenal heb ik je al uitgelegd dat ik het huidige compromis wel prima vind. Dat jij dat niet vind is duidelijk. Dat ik vind dat het niet naar boven bijgesteld moet worden betekent nog niet dat ik voor het naar beneden bijstellen vind.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:42:22 #117
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139778321
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik heb geeneens een rijbewijs dus jouw persoonlijke geneuzel is sowieso niet relevant.

Bovenal heb ik je al uitgelegd dat ik het huidige compromis wel prima vind. Dat jij dat niet vind is duidelijk. Dat ik vind dat het niet naar boven bijgesteld moet worden betekent nog niet dat ik voor het naar beneden bijstellen vind.
DAT is ook prima

alleen dat autos dan opeens benadeeld worden is compleet onzin, om dat af te schilderen als een trollpoging geeft blijk van een compleet gebrek aan kennis :N
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:42:53 #118
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139778334
tot zo ver jouw 'persoonlijke geneuzel' :')
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:50:37 #119
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139778569
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:42 schreef Life2.0 het volgende:
tot zo ver jouw 'persoonlijke geneuzel' :')
Je hebt het over mijn zogenaamde wens/belang om harder dan 80 te mogen rijden. Dat is het persoonlijk maken van de discussie.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:54:17 #120
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139778690
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Je hebt het over mijn zogenaamde wens/belang om harder dan 80 te mogen rijden. Dat is het persoonlijk maken van de discussie.
JIJ, persoonlijk, JIJ DUS zegt dat toch hier? JIJ claimt dat X is Y

als JIJ het niet was die dat stelde, had ik niet tegen JOU, persoonlijk, te zeggen :')


:{
  zaterdag 10 mei 2014 @ 15:54:41 #121
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139778710
ik voel mij wel zeer persoonlijk aangevallen als jij mij zo persoonlijk qoute :{
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:06:17 #122
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139779063
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:54 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

JIJ, persoonlijk, JIJ DUS zegt dat toch hier? JIJ claimt dat X is Y

als JIJ het niet was die dat stelde, had ik niet tegen JOU, persoonlijk, te zeggen :')


:{
Jij suggereert dat de beweegreden voor mijn standpunten vanuit mijn persoonlijk belang zijn.

Maar laten we het topic verder niet verneuken. Het is wel duidelijk wat ik vind en wat jij vind.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:07:37 #123
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139779104
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Jij suggereert dat de beweegreden voor mijn standpunten vanuit mijn persoonlijk belang zijn.

Maar laten we het topic verder niet verneuken. Het is wel duidelijk wat ik vind en wat jij vind.
gewoon ongefundeerd, hetgeen waar jij van mij (terwijl ik niets claim _O- ) beticht
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:11:45 #124
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139779236
quote:
15s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:07 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

gewoon ongefundeerd, hetgeen waar jij van mij (terwijl ik niets claim _O- ) beticht
Dan help ik je nog even een keertje met onderbouwing.

Het onderstaande laat weinig te fantaseren over.

quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 15:17 schreef Life2.0 het volgende:

maar jij wilt geen 80 rijden dus dan verzin je iets over hoe jij dan onevenredig benadeeld wordt _O-
Je kan verder nog 20 semi verontwaardigde posts plaatsen maar dat verandert het echt niet.

Klaar dus met dit offtopic gelul.
pi_139779300
Het is naar mijn idee of mening gewoon plukken, feit is dat op lpg rijden in dit land bestraft word als iemand maar weinig rijdt, terwijl dat toch minder vervuilend is als benzine of diesel vind ik.
Is in mijn of onze buurlanden ook niet terwijl snelheden ook een ander isssu zijn daar, in Belg een of paar km erove ris hetzeflde bedrag als maximaal erover dacht ik.
Duitsl is naar mijn idee sowieso auto vriendelijk, maar ga je bij aangegeven 80 of 90 of bij wegwerkzaamheden erover heen kan het een verbot opleveren.
Naar mijn idee als ik van de weg hier gebruik maak zien ze dat alsof ik in de weg rijdt, mee betalen mag ik wel dan, teminste zo voelt het.
Naar mijn idee worden die wegen of het wegennet heus niet voor mij aangelegd.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:15:33 #126
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139779353
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Omdat dat de autorijder onnodig benadeeld.
compleet onzinnige ongefuneerde uitspraak

snap je dat echt niet?
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:18:33 #127
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139779444
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:15 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

compleet onzinnige ongefuneerde uitspraak

snap je dat echt niet?
Waarom is dat onzinnig? Het effect van die maatregel zorgt immers voor veel langere rijtijden van automobilisten en heeft, gezien de hoeveelheid mensen die afhankelijk zijn van een auto, een groot maatschappelijk effect.

Ik vind niet dat er een noodzaak is om daartoe over te gaan. derhalve ben ik tegen het naar beneden bijstellen van de 130 km norm.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:26:18 #128
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139779667
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom is dat onzinnig? Het effect van die maatregel zorgt immers voor veel langere rijtijden van automobilisten en heeft, gezien de hoeveelheid mensen die afhankelijk zijn van een auto, een groot maatschappelijk effect.

Ik vind niet dat er een noodzaak is om daartoe over te gaan. derhalve ben ik tegen het naar beneden bijstellen van de 130 km norm.
dan heeft een verhoging een korte rijtijd tot gevolg
dus een groot maatschappelijk voordeel

concluderend kan ik niet anders stellen dat jij op grond van persoonlijke overtuigingen reageert
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:30:08 #129
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139779775
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:26 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

dan heeft een verhoging een korte rijtijd tot gevolg
dus een groot maatschappelijk voordeel
Ja. maar in dat geval vind ik dat de veiligheid en het milieu teveel in het geding komen. Derhalve vind ik het onwenselijk de norm omhoog bij te stellen.

En zodoende ben ik voor het handhaven van de huidige norm.

quote:
concluderend kan ik niet anders stellen dat jij op grond van persoonlijke overtuigingen reageert
Alles is uit persoonlijke overtuiging. Maar onmogelijk in persoonlijk belang of wens. Ik rijd namelijk geeneens auto.
pi_139779927
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:30 schreef Hexagon het volgende:

Alles is uit persoonlijke overtuiging. Maar onmogelijk in persoonlijk belang of wens. Ik rijd namelijk geeneens auto.
Dan weet je ook niet dat het maximale kopel bij elke auto anders ligt, de ene zuipt bij 130 km de andere drinkt bij 130km er zijn er ook die onder toeren zouden moeten rijden om die sneldheid te handhaven.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:37:53 #131
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139779994
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:35 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan weet je ook niet dat het maximale kopel bij elke auto anders ligt, de ene zuipt bij 130 km de andere drinkt bij 130km er zijn er ook die onder toeren zouden moeten rijden om die sneldheid te handhaven.
Het zou kunnen. Maar heb je dan bijvoorbeeld rapporten die aangeven dat een stijging geen nadelige milieueffecten tot gevolg heeft?
pi_139780138
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het zou kunnen. Maar heb je dan bijvoorbeeld rapporten die aangeven dat een stijging geen nadelige milieueffecten tot gevolg heeft?
Nee heb ik niet maar iedere chaufeur zal het beamen wat ik meld, kleine 3 cillinder zal echt niet milieu vriendelijk rijden met 130 km en maximale toeren.
Grote zal misschien naar de vier in moeten inplaats van overdrive om die snelheid te handhaven, wil hij niet onder toeren rijden terwijl die overdrive juist ervoor is om benzine te sparen dus dan ook milieu vriendelijker is.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 17:45:41 #133
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139782109
Echt he. Ik post hier van Hi ha Ho Duitse boetes komen niet binnen.

Rolt er vandaag voor het eerst eentje op de mat. :X Gelukkig wel maar 40 te hard en niet 80 ofzo. :D
  zaterdag 10 mei 2014 @ 17:50:43 #134
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_139782230
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Nederlanders kunnen helemaal niet omgaan met snelheidsverschillen op de snelweg, ze kijken niet in hun spiegel bij het wisselen van sporen of zijn niet in staat in de schatten welke snelheid het achteropkomend verkeer heeft.
Als er een truttenschudder vlak voor je achter een vrachtwagen vandaan komt om die met 95 in te halen terwijl je daar met 150 of nog sneller aankomt op de Autobahn zijn het altijd gele nummerplaten.
Gele platen die denken dat ze op de autobahn met 160kmph hard rijden en zonder te kijken naar links gaan zijn nog veel gevaarlijker.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 17:51:50 #135
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139782262
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 17:45 schreef NieuweNier het volgende:
Echt he. Ik post hier van Hi ha Ho Duitse boetes komen niet binnen.

Rolt er vandaag voor het eerst eentje op de mat. :X Gelukkig wel maar 40 te hard en niet 80 ofzo. :D
ben je nieuw ofzo, uit duitsland krijg je altijd binnen

die maken geen grapjes
  zaterdag 10 mei 2014 @ 17:57:47 #136
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139782412
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 17:51 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

ben je nieuw ofzo, uit duitsland krijg je altijd binnen

die maken geen grapjes
Haha dieper in Duitsland, bij Berlijn en aan de grens naar Polen komen de boetes echt niet binnen. ;)

Bij de grens naar Nederland dus blijkbaar wel :X
  zaterdag 10 mei 2014 @ 17:58:42 #137
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139782434
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 17:57 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Haha dieper in Duitsland, bij Berlijn en aan de grens naar Polen komen de boetes echt niet binnen. ;)

Bij de grens naar Nederland dus blijkbaar wel :X
probeer het :+

ik mis er alleen een paar uit frankrijk
  zaterdag 10 mei 2014 @ 17:59:18 #138
244933 trovey
Nachtoele
pi_139782451
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 20:09 schreef Civilian het volgende:

[..]

Doe t dan zoals in Duitsland, wanneer je daar rijdt als Nederlander. Onverzekerd rijden boven de 130 :) Lekker zelf voor de kosten opdraaien als je er een puinhoop van maakt
Alleen een beetje jammer dan als zo'n mafkees jou dan gaat aanrijden want meestal zijn het nog kale kippen ook dus plukken ho maar.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 11 mei 2014 @ 00:17:09 #139
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139808722
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 17:59 schreef trovey het volgende:

[..]

Alleen een beetje jammer dan als zo'n mafkees jou dan gaat aanrijden want meestal zijn het nog kale kippen ook dus plukken ho maar.
Oh kom op. Dat je harder rijdt betekend niet dat je in een rechte lijn controle over het stuur verliest en plots naar rechts vliegt om tegen een auto aan te rijden zodat jullie allebei over de kop vliegen en de auto's ontploffen in een vuur van zee. :')
  zondag 11 mei 2014 @ 05:40:02 #140
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_139818314
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 10:22 schreef WJMW het volgende:

[..]

Ja precies, moeten we daarvoor extra verkeersslachtoffers (ook al zijn het tokkies in golfjes die nu denken ook 200 te mogen) en milieuvervuiling accepteren?
Het topic gaat over de stelling of je 's nachts hard zou mogen rijden. Op een lege snelweg zal het verkeersveiligheidsaspect van een verwaarloosbaar klein belang zijn. De mens zal alle winbare olie uit de grond halen en verstoken. Nu wat extra verbruiken betekend alleen maar dat die olie eerder opgebruikt is en da dus ook eerder van alternatieve energie gebruik gemaakt zal kunnen worden. Per saldo is het milieueffect dus ook 0.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_139818337
quote:
.. vervormbare objecten als lantaarnpalen of verkeersborden..
..die zijn pas vervormbaar als je er kenkerhard tegenop knalt.. :X
  zondag 11 mei 2014 @ 05:55:58 #142
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139818354
quote:
2s.gif Op zondag 11 mei 2014 05:50 schreef Nemephis het volgende:

[..]

..die zijn pas vervormbaar als je er kenkerhard tegenop knalt.. :X
Dat valt echt héél erg mee. Er zijn weinig zwakkere dingen om tegenaan te rijden. Ze zijn speciaal ontworpen zodat je ze zwak zijn en makkelijk ombuigen / afbreken bij een ongeluk.

Hier een voorbeeldje:

Een ander voorbeeld zijn die vierkante dingen wanneer de vangrail begint. Die zijn ontworpen zodat je er met een oude auto met 120 tegenaan kunt rijden zonder jezelf te verwonden. :s)

Pas wanneer je een auto ongeluk krijgt op een manier waarbij géén rekening is gehouden tijdens het ontwerp krijg je enge situaties. Denk aan hoge snelheden, vrachtwagens, small-overlap, zijdelings tegen bomen, etc. Dan wordt het messy -O-
pi_139818368
Je hoeft mij niet te overtuigen, ik ben voor. Af en toe, als het kan rij ik asociaal hard. In Duitsland, voor de zekerheid, waar het ook mag. Maar ik ben dan wel mijn eigen kreukelzone, op de motor..
  zondag 11 mei 2014 @ 06:01:29 #144
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139818372
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 05:40 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het topic gaat over de stelling of je 's nachts hard zou mogen rijden. Op een lege snelweg zal het verkeersveiligheidsaspect van een verwaarloosbaar klein belang zijn. De mens zal alle winbare olie uit de grond halen en verstoken. Nu wat extra verbruiken betekend alleen maar dat die olie eerder opgebruikt is en da dus ook eerder van alternatieve energie gebruik gemaakt zal kunnen worden. Per saldo is het milieueffect dus ook 0.
Daarmee heb je een punt. Al is het natuurlijk wel zo dat uitlaatgassen in hoge concentraties schadelijk zijn voor de menselijke gezondheid. Uiteindelijk zal de hoeveelheid klkmaatverandering gelijk blijven, het aantal longproblemen niet.

Door te accelereren naar hoge snelheden stoot je exponentieel meer fijnstofdeeltjes uit. Die zijn schadelijk voor de gezondheid.

Door op lagere snelheden te rijden strijd je als het ware de hoeveelheid fijnstofdeeltjes over een langere tijd, met een betere luchtkwaliteit als resultaat.

(Al ben ik nog steeds voor. Die fijnstoftunnel bij vleuten bijvoorbeeld zorgt er ook alleen maar voor dat de bewoners minder shit inademen maar de automobilisten zelf meer. :') )
  zondag 11 mei 2014 @ 06:07:44 #145
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_139818386
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 06:01 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Daarmee heb je een punt. Al is het natuurlijk wel zo dat uitlaatgassen in hoge concentraties schadelijk zijn voor de menselijke gezondheid. Uiteindelijk zal de hoeveelheid klkmaatverandering gelijk blijven, het aantal longproblemen niet.

Door te accelereren naar hoge snelheden stoot je exponentieel meer fijnstofdeeltjes uit. Die zijn schadelijk voor de gezondheid.

Door op lagere snelheden te rijden strijd je als het ware de hoeveelheid fijnstofdeeltjes over een langere tijd, met een betere luchtkwaliteit als resultaat.

(Al ben ik nog steeds voor. Die fijnstoftunnel bij vleuten bijvoorbeeld zorgt er ook alleen maar voor dat de bewoners minder shit inademen maar de automobilisten zelf meer. :') )
's Nachts is er niemand om die deeltjes in te ademen en tegen de tijd dat er weer wel mensen zijn zijn die deeltjes neergeslagen of verwaaid. Er is geen enkel valide argument tegen hard rijden in de nacht op een lege weg anders dan mensen onder controle willen houden.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_139821307
Volgens mij is het niet onder controle houden maar ze het geld uit hun broekzak trekken en er voldoende in te laten zodat er de volgende keerr weer uitgetrokken kan worden.
  zondag 11 mei 2014 @ 13:48:46 #147
168739 Red_85
'echt wel'
pi_139824353
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Nederlanders kunnen helemaal niet omgaan met snelheidsverschillen op de snelweg, ze kijken niet in hun spiegel bij het wisselen van sporen of zijn niet in staat in de schatten welke snelheid het achteropkomend verkeer heeft.
Als er een truttenschudder vlak voor je achter een vrachtwagen vandaan komt om die met 95 in te halen terwijl je daar met 150 of nog sneller aankomt op de Autobahn zijn het altijd gele nummerplaten.
In NL leer je dat ook niet in de rijopleiding. Geforceerd kijken is het enige wat je wordt aangeleerd zonder dat het functioneel is. Ook leer je hier heel snel dat je je auto 'gewoon er tussen moet duwen zodra er plek is'. Zonder echt rekening te houden en in te schatten wat de snelheid is van een ander. En plek maken zodra kan voor je mede weggebruiker is er niet bij.

Allemaal factoren en samen met dat je in DE ook verder vooruit leert kijken, zorgen ervoor dat de NLse rijopleiding prut is vergeleken met de DEversie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 11 mei 2014 @ 13:49:03 #148
244933 trovey
Nachtoele
pi_139824365
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 00:17 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Oh kom op. Dat je harder rijdt betekend niet dat je in een rechte lijn controle over het stuur verliest en plots naar rechts vliegt om tegen een auto aan te rijden zodat jullie allebei over de kop vliegen en de auto's ontploffen in een vuur van zee. :')
Je blijft maar lekker in je eigen verhaaltjes geloven. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 11 mei 2014 @ 13:57:11 #149
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139824624
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 13:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In NL leer je dat ook niet in de rijopleiding. Geforceerd kijken is het enige wat je wordt aangeleerd zonder dat het functioneel is. Ook leer je hier heel snel dat je je auto 'gewoon er tussen moet duwen zodra er plek is'. Zonder echt rekening te houden en in te schatten wat de snelheid is van een ander. En plek maken zodra kan voor je mede weggebruiker is er niet bij.

Allemaal factoren en samen met dat je in DE ook verder vooruit leert kijken, zorgen ervoor dat de NLse rijopleiding prut is vergeleken met de DEversie.
Daar heb je verschrikkelijk gelijk in. Er wordt op gelet of de mensen kijken. Niet hoe ze kijken.

Ik zat toevallig bij een goede rijschool die trainde km veilig te rijden en niet alleen het examen te halen. Dus we hebben ook oefeningen gehad met Hoe groot je dode hoek is enzo.

Toch heb ik veel dingen gemist die eigenlijk wel nodig zijn om te weten. Ik reed altijd in kleine auto's en heb ook rijles gehad in een kleine auto. We hebben niet geleerd hoe je kan inschatten of je je auto ergens voor kan gooien.

Nu een jaar later zit ik in de shit. Ik rij in een mondeo en het is gewoon ontzettend lastig te weten of er genoeg ruimte is km in te voegen. Ik kijk maar achterom naar de hoeken van de auto of in de achterspiegel of ik de voorlichten dan de andere auto zie. :')
  zondag 11 mei 2014 @ 13:57:54 #150
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139824642
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 13:49 schreef trovey het volgende:

[..]

Je blijft maar lekker in je eigen verhaaltjes geloven. :')
Hoe the fuck kan je de controle over het stuur verliezen terwijl je rechts vooruit gaat?

(Ijs, aquaplaning en klapbanden erbuiten gelaten)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')