abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:15:33 #126
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139779353
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 14:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Omdat dat de autorijder onnodig benadeeld.
compleet onzinnige ongefuneerde uitspraak

snap je dat echt niet?
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:18:33 #127
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139779444
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:15 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

compleet onzinnige ongefuneerde uitspraak

snap je dat echt niet?
Waarom is dat onzinnig? Het effect van die maatregel zorgt immers voor veel langere rijtijden van automobilisten en heeft, gezien de hoeveelheid mensen die afhankelijk zijn van een auto, een groot maatschappelijk effect.

Ik vind niet dat er een noodzaak is om daartoe over te gaan. derhalve ben ik tegen het naar beneden bijstellen van de 130 km norm.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:26:18 #128
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139779667
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:18 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Waarom is dat onzinnig? Het effect van die maatregel zorgt immers voor veel langere rijtijden van automobilisten en heeft, gezien de hoeveelheid mensen die afhankelijk zijn van een auto, een groot maatschappelijk effect.

Ik vind niet dat er een noodzaak is om daartoe over te gaan. derhalve ben ik tegen het naar beneden bijstellen van de 130 km norm.
dan heeft een verhoging een korte rijtijd tot gevolg
dus een groot maatschappelijk voordeel

concluderend kan ik niet anders stellen dat jij op grond van persoonlijke overtuigingen reageert
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:30:08 #129
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139779775
quote:
7s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:26 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

dan heeft een verhoging een korte rijtijd tot gevolg
dus een groot maatschappelijk voordeel
Ja. maar in dat geval vind ik dat de veiligheid en het milieu teveel in het geding komen. Derhalve vind ik het onwenselijk de norm omhoog bij te stellen.

En zodoende ben ik voor het handhaven van de huidige norm.

quote:
concluderend kan ik niet anders stellen dat jij op grond van persoonlijke overtuigingen reageert
Alles is uit persoonlijke overtuiging. Maar onmogelijk in persoonlijk belang of wens. Ik rijd namelijk geeneens auto.
pi_139779927
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:30 schreef Hexagon het volgende:

Alles is uit persoonlijke overtuiging. Maar onmogelijk in persoonlijk belang of wens. Ik rijd namelijk geeneens auto.
Dan weet je ook niet dat het maximale kopel bij elke auto anders ligt, de ene zuipt bij 130 km de andere drinkt bij 130km er zijn er ook die onder toeren zouden moeten rijden om die sneldheid te handhaven.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 16:37:53 #131
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_139779994
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:35 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dan weet je ook niet dat het maximale kopel bij elke auto anders ligt, de ene zuipt bij 130 km de andere drinkt bij 130km er zijn er ook die onder toeren zouden moeten rijden om die sneldheid te handhaven.
Het zou kunnen. Maar heb je dan bijvoorbeeld rapporten die aangeven dat een stijging geen nadelige milieueffecten tot gevolg heeft?
pi_139780138
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 16:37 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het zou kunnen. Maar heb je dan bijvoorbeeld rapporten die aangeven dat een stijging geen nadelige milieueffecten tot gevolg heeft?
Nee heb ik niet maar iedere chaufeur zal het beamen wat ik meld, kleine 3 cillinder zal echt niet milieu vriendelijk rijden met 130 km en maximale toeren.
Grote zal misschien naar de vier in moeten inplaats van overdrive om die snelheid te handhaven, wil hij niet onder toeren rijden terwijl die overdrive juist ervoor is om benzine te sparen dus dan ook milieu vriendelijker is.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 17:45:41 #133
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139782109
Echt he. Ik post hier van Hi ha Ho Duitse boetes komen niet binnen.

Rolt er vandaag voor het eerst eentje op de mat. :X Gelukkig wel maar 40 te hard en niet 80 ofzo. :D
  zaterdag 10 mei 2014 @ 17:50:43 #134
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_139782230
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Nederlanders kunnen helemaal niet omgaan met snelheidsverschillen op de snelweg, ze kijken niet in hun spiegel bij het wisselen van sporen of zijn niet in staat in de schatten welke snelheid het achteropkomend verkeer heeft.
Als er een truttenschudder vlak voor je achter een vrachtwagen vandaan komt om die met 95 in te halen terwijl je daar met 150 of nog sneller aankomt op de Autobahn zijn het altijd gele nummerplaten.
Gele platen die denken dat ze op de autobahn met 160kmph hard rijden en zonder te kijken naar links gaan zijn nog veel gevaarlijker.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 17:51:50 #135
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139782262
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 17:45 schreef NieuweNier het volgende:
Echt he. Ik post hier van Hi ha Ho Duitse boetes komen niet binnen.

Rolt er vandaag voor het eerst eentje op de mat. :X Gelukkig wel maar 40 te hard en niet 80 ofzo. :D
ben je nieuw ofzo, uit duitsland krijg je altijd binnen

die maken geen grapjes
  zaterdag 10 mei 2014 @ 17:57:47 #136
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139782412
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 17:51 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

ben je nieuw ofzo, uit duitsland krijg je altijd binnen

die maken geen grapjes
Haha dieper in Duitsland, bij Berlijn en aan de grens naar Polen komen de boetes echt niet binnen. ;)

Bij de grens naar Nederland dus blijkbaar wel :X
  zaterdag 10 mei 2014 @ 17:58:42 #137
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139782434
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 17:57 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Haha dieper in Duitsland, bij Berlijn en aan de grens naar Polen komen de boetes echt niet binnen. ;)

Bij de grens naar Nederland dus blijkbaar wel :X
probeer het :+

ik mis er alleen een paar uit frankrijk
  zaterdag 10 mei 2014 @ 17:59:18 #138
244933 trovey
Nachtoele
pi_139782451
quote:
7s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 20:09 schreef Civilian het volgende:

[..]

Doe t dan zoals in Duitsland, wanneer je daar rijdt als Nederlander. Onverzekerd rijden boven de 130 :) Lekker zelf voor de kosten opdraaien als je er een puinhoop van maakt
Alleen een beetje jammer dan als zo'n mafkees jou dan gaat aanrijden want meestal zijn het nog kale kippen ook dus plukken ho maar.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 11 mei 2014 @ 00:17:09 #139
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139808722
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 17:59 schreef trovey het volgende:

[..]

Alleen een beetje jammer dan als zo'n mafkees jou dan gaat aanrijden want meestal zijn het nog kale kippen ook dus plukken ho maar.
Oh kom op. Dat je harder rijdt betekend niet dat je in een rechte lijn controle over het stuur verliest en plots naar rechts vliegt om tegen een auto aan te rijden zodat jullie allebei over de kop vliegen en de auto's ontploffen in een vuur van zee. :')
  zondag 11 mei 2014 @ 05:40:02 #140
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_139818314
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 10:22 schreef WJMW het volgende:

[..]

Ja precies, moeten we daarvoor extra verkeersslachtoffers (ook al zijn het tokkies in golfjes die nu denken ook 200 te mogen) en milieuvervuiling accepteren?
Het topic gaat over de stelling of je 's nachts hard zou mogen rijden. Op een lege snelweg zal het verkeersveiligheidsaspect van een verwaarloosbaar klein belang zijn. De mens zal alle winbare olie uit de grond halen en verstoken. Nu wat extra verbruiken betekend alleen maar dat die olie eerder opgebruikt is en da dus ook eerder van alternatieve energie gebruik gemaakt zal kunnen worden. Per saldo is het milieueffect dus ook 0.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_139818337
quote:
.. vervormbare objecten als lantaarnpalen of verkeersborden..
..die zijn pas vervormbaar als je er kenkerhard tegenop knalt.. :X
  zondag 11 mei 2014 @ 05:55:58 #142
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139818354
quote:
2s.gif Op zondag 11 mei 2014 05:50 schreef Nemephis het volgende:

[..]

..die zijn pas vervormbaar als je er kenkerhard tegenop knalt.. :X
Dat valt echt héél erg mee. Er zijn weinig zwakkere dingen om tegenaan te rijden. Ze zijn speciaal ontworpen zodat je ze zwak zijn en makkelijk ombuigen / afbreken bij een ongeluk.

Hier een voorbeeldje:

Een ander voorbeeld zijn die vierkante dingen wanneer de vangrail begint. Die zijn ontworpen zodat je er met een oude auto met 120 tegenaan kunt rijden zonder jezelf te verwonden. :s)

Pas wanneer je een auto ongeluk krijgt op een manier waarbij géén rekening is gehouden tijdens het ontwerp krijg je enge situaties. Denk aan hoge snelheden, vrachtwagens, small-overlap, zijdelings tegen bomen, etc. Dan wordt het messy -O-
pi_139818368
Je hoeft mij niet te overtuigen, ik ben voor. Af en toe, als het kan rij ik asociaal hard. In Duitsland, voor de zekerheid, waar het ook mag. Maar ik ben dan wel mijn eigen kreukelzone, op de motor..
  zondag 11 mei 2014 @ 06:01:29 #144
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139818372
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 05:40 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het topic gaat over de stelling of je 's nachts hard zou mogen rijden. Op een lege snelweg zal het verkeersveiligheidsaspect van een verwaarloosbaar klein belang zijn. De mens zal alle winbare olie uit de grond halen en verstoken. Nu wat extra verbruiken betekend alleen maar dat die olie eerder opgebruikt is en da dus ook eerder van alternatieve energie gebruik gemaakt zal kunnen worden. Per saldo is het milieueffect dus ook 0.
Daarmee heb je een punt. Al is het natuurlijk wel zo dat uitlaatgassen in hoge concentraties schadelijk zijn voor de menselijke gezondheid. Uiteindelijk zal de hoeveelheid klkmaatverandering gelijk blijven, het aantal longproblemen niet.

Door te accelereren naar hoge snelheden stoot je exponentieel meer fijnstofdeeltjes uit. Die zijn schadelijk voor de gezondheid.

Door op lagere snelheden te rijden strijd je als het ware de hoeveelheid fijnstofdeeltjes over een langere tijd, met een betere luchtkwaliteit als resultaat.

(Al ben ik nog steeds voor. Die fijnstoftunnel bij vleuten bijvoorbeeld zorgt er ook alleen maar voor dat de bewoners minder shit inademen maar de automobilisten zelf meer. :') )
  zondag 11 mei 2014 @ 06:07:44 #145
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_139818386
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 06:01 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Daarmee heb je een punt. Al is het natuurlijk wel zo dat uitlaatgassen in hoge concentraties schadelijk zijn voor de menselijke gezondheid. Uiteindelijk zal de hoeveelheid klkmaatverandering gelijk blijven, het aantal longproblemen niet.

Door te accelereren naar hoge snelheden stoot je exponentieel meer fijnstofdeeltjes uit. Die zijn schadelijk voor de gezondheid.

Door op lagere snelheden te rijden strijd je als het ware de hoeveelheid fijnstofdeeltjes over een langere tijd, met een betere luchtkwaliteit als resultaat.

(Al ben ik nog steeds voor. Die fijnstoftunnel bij vleuten bijvoorbeeld zorgt er ook alleen maar voor dat de bewoners minder shit inademen maar de automobilisten zelf meer. :') )
's Nachts is er niemand om die deeltjes in te ademen en tegen de tijd dat er weer wel mensen zijn zijn die deeltjes neergeslagen of verwaaid. Er is geen enkel valide argument tegen hard rijden in de nacht op een lege weg anders dan mensen onder controle willen houden.
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_139821307
Volgens mij is het niet onder controle houden maar ze het geld uit hun broekzak trekken en er voldoende in te laten zodat er de volgende keerr weer uitgetrokken kan worden.
  zondag 11 mei 2014 @ 13:48:46 #147
168739 Red_85
'echt wel'
pi_139824353
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Nederlanders kunnen helemaal niet omgaan met snelheidsverschillen op de snelweg, ze kijken niet in hun spiegel bij het wisselen van sporen of zijn niet in staat in de schatten welke snelheid het achteropkomend verkeer heeft.
Als er een truttenschudder vlak voor je achter een vrachtwagen vandaan komt om die met 95 in te halen terwijl je daar met 150 of nog sneller aankomt op de Autobahn zijn het altijd gele nummerplaten.
In NL leer je dat ook niet in de rijopleiding. Geforceerd kijken is het enige wat je wordt aangeleerd zonder dat het functioneel is. Ook leer je hier heel snel dat je je auto 'gewoon er tussen moet duwen zodra er plek is'. Zonder echt rekening te houden en in te schatten wat de snelheid is van een ander. En plek maken zodra kan voor je mede weggebruiker is er niet bij.

Allemaal factoren en samen met dat je in DE ook verder vooruit leert kijken, zorgen ervoor dat de NLse rijopleiding prut is vergeleken met de DEversie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 11 mei 2014 @ 13:49:03 #148
244933 trovey
Nachtoele
pi_139824365
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 00:17 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Oh kom op. Dat je harder rijdt betekend niet dat je in een rechte lijn controle over het stuur verliest en plots naar rechts vliegt om tegen een auto aan te rijden zodat jullie allebei over de kop vliegen en de auto's ontploffen in een vuur van zee. :')
Je blijft maar lekker in je eigen verhaaltjes geloven. :')
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 11 mei 2014 @ 13:57:11 #149
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139824624
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 13:48 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In NL leer je dat ook niet in de rijopleiding. Geforceerd kijken is het enige wat je wordt aangeleerd zonder dat het functioneel is. Ook leer je hier heel snel dat je je auto 'gewoon er tussen moet duwen zodra er plek is'. Zonder echt rekening te houden en in te schatten wat de snelheid is van een ander. En plek maken zodra kan voor je mede weggebruiker is er niet bij.

Allemaal factoren en samen met dat je in DE ook verder vooruit leert kijken, zorgen ervoor dat de NLse rijopleiding prut is vergeleken met de DEversie.
Daar heb je verschrikkelijk gelijk in. Er wordt op gelet of de mensen kijken. Niet hoe ze kijken.

Ik zat toevallig bij een goede rijschool die trainde km veilig te rijden en niet alleen het examen te halen. Dus we hebben ook oefeningen gehad met Hoe groot je dode hoek is enzo.

Toch heb ik veel dingen gemist die eigenlijk wel nodig zijn om te weten. Ik reed altijd in kleine auto's en heb ook rijles gehad in een kleine auto. We hebben niet geleerd hoe je kan inschatten of je je auto ergens voor kan gooien.

Nu een jaar later zit ik in de shit. Ik rij in een mondeo en het is gewoon ontzettend lastig te weten of er genoeg ruimte is km in te voegen. Ik kijk maar achterom naar de hoeken van de auto of in de achterspiegel of ik de voorlichten dan de andere auto zie. :')
  zondag 11 mei 2014 @ 13:57:54 #150
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139824642
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 13:49 schreef trovey het volgende:

[..]

Je blijft maar lekker in je eigen verhaaltjes geloven. :')
Hoe the fuck kan je de controle over het stuur verliezen terwijl je rechts vooruit gaat?

(Ijs, aquaplaning en klapbanden erbuiten gelaten)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')