compleet onzinnige ongefuneerde uitspraakquote:Op zaterdag 10 mei 2014 14:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Omdat dat de autorijder onnodig benadeeld.
Waarom is dat onzinnig? Het effect van die maatregel zorgt immers voor veel langere rijtijden van automobilisten en heeft, gezien de hoeveelheid mensen die afhankelijk zijn van een auto, een groot maatschappelijk effect.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:15 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
compleet onzinnige ongefuneerde uitspraak
snap je dat echt niet?
dan heeft een verhoging een korte rijtijd tot gevolgquote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom is dat onzinnig? Het effect van die maatregel zorgt immers voor veel langere rijtijden van automobilisten en heeft, gezien de hoeveelheid mensen die afhankelijk zijn van een auto, een groot maatschappelijk effect.
Ik vind niet dat er een noodzaak is om daartoe over te gaan. derhalve ben ik tegen het naar beneden bijstellen van de 130 km norm.
Ja. maar in dat geval vind ik dat de veiligheid en het milieu teveel in het geding komen. Derhalve vind ik het onwenselijk de norm omhoog bij te stellen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:26 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dan heeft een verhoging een korte rijtijd tot gevolg
dus een groot maatschappelijk voordeel
Alles is uit persoonlijke overtuiging. Maar onmogelijk in persoonlijk belang of wens. Ik rijd namelijk geeneens auto.quote:concluderend kan ik niet anders stellen dat jij op grond van persoonlijke overtuigingen reageert
Dan weet je ook niet dat het maximale kopel bij elke auto anders ligt, de ene zuipt bij 130 km de andere drinkt bij 130km er zijn er ook die onder toeren zouden moeten rijden om die sneldheid te handhaven.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:30 schreef Hexagon het volgende:
Alles is uit persoonlijke overtuiging. Maar onmogelijk in persoonlijk belang of wens. Ik rijd namelijk geeneens auto.
Het zou kunnen. Maar heb je dan bijvoorbeeld rapporten die aangeven dat een stijging geen nadelige milieueffecten tot gevolg heeft?quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan weet je ook niet dat het maximale kopel bij elke auto anders ligt, de ene zuipt bij 130 km de andere drinkt bij 130km er zijn er ook die onder toeren zouden moeten rijden om die sneldheid te handhaven.
Nee heb ik niet maar iedere chaufeur zal het beamen wat ik meld, kleine 3 cillinder zal echt niet milieu vriendelijk rijden met 130 km en maximale toeren.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 16:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het zou kunnen. Maar heb je dan bijvoorbeeld rapporten die aangeven dat een stijging geen nadelige milieueffecten tot gevolg heeft?
Gele platen die denken dat ze op de autobahn met 160kmph hard rijden en zonder te kijken naar links gaan zijn nog veel gevaarlijker.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Nederlanders kunnen helemaal niet omgaan met snelheidsverschillen op de snelweg, ze kijken niet in hun spiegel bij het wisselen van sporen of zijn niet in staat in de schatten welke snelheid het achteropkomend verkeer heeft.
Als er een truttenschudder vlak voor je achter een vrachtwagen vandaan komt om die met 95 in te halen terwijl je daar met 150 of nog sneller aankomt op de Autobahn zijn het altijd gele nummerplaten.
ben je nieuw ofzo, uit duitsland krijg je altijd binnenquote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:45 schreef NieuweNier het volgende:
Echt he. Ik post hier van Hi ha Ho Duitse boetes komen niet binnen.
Rolt er vandaag voor het eerst eentje op de mat.Gelukkig wel maar 40 te hard en niet 80 ofzo.
Haha dieper in Duitsland, bij Berlijn en aan de grens naar Polen komen de boetes echt niet binnen.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:51 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ben je nieuw ofzo, uit duitsland krijg je altijd binnen
die maken geen grapjes
probeer hetquote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:57 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Haha dieper in Duitsland, bij Berlijn en aan de grens naar Polen komen de boetes echt niet binnen.![]()
Bij de grens naar Nederland dus blijkbaar wel
Alleen een beetje jammer dan als zo'n mafkees jou dan gaat aanrijden want meestal zijn het nog kale kippen ook dus plukken ho maar.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 20:09 schreef Civilian het volgende:
[..]
Doe t dan zoals in Duitsland, wanneer je daar rijdt als Nederlander. Onverzekerd rijden boven de 130Lekker zelf voor de kosten opdraaien als je er een puinhoop van maakt
Oh kom op. Dat je harder rijdt betekend niet dat je in een rechte lijn controle over het stuur verliest en plots naar rechts vliegt om tegen een auto aan te rijden zodat jullie allebei over de kop vliegen en de auto's ontploffen in een vuur van zee.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 17:59 schreef trovey het volgende:
[..]
Alleen een beetje jammer dan als zo'n mafkees jou dan gaat aanrijden want meestal zijn het nog kale kippen ook dus plukken ho maar.
Het topic gaat over de stelling of je 's nachts hard zou mogen rijden. Op een lege snelweg zal het verkeersveiligheidsaspect van een verwaarloosbaar klein belang zijn. De mens zal alle winbare olie uit de grond halen en verstoken. Nu wat extra verbruiken betekend alleen maar dat die olie eerder opgebruikt is en da dus ook eerder van alternatieve energie gebruik gemaakt zal kunnen worden. Per saldo is het milieueffect dus ook 0.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 10:22 schreef WJMW het volgende:
[..]
Ja precies, moeten we daarvoor extra verkeersslachtoffers (ook al zijn het tokkies in golfjes die nu denken ook 200 te mogen) en milieuvervuiling accepteren?
..die zijn pas vervormbaar als je er kenkerhard tegenop knalt..quote:.. vervormbare objecten als lantaarnpalen of verkeersborden..
Dat valt echt héél erg mee. Er zijn weinig zwakkere dingen om tegenaan te rijden. Ze zijn speciaal ontworpen zodat je ze zwak zijn en makkelijk ombuigen / afbreken bij een ongeluk.quote:Op zondag 11 mei 2014 05:50 schreef Nemephis het volgende:
[..]
..die zijn pas vervormbaar als je er kenkerhard tegenop knalt..
Daarmee heb je een punt. Al is het natuurlijk wel zo dat uitlaatgassen in hoge concentraties schadelijk zijn voor de menselijke gezondheid. Uiteindelijk zal de hoeveelheid klkmaatverandering gelijk blijven, het aantal longproblemen niet.quote:Op zondag 11 mei 2014 05:40 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het topic gaat over de stelling of je 's nachts hard zou mogen rijden. Op een lege snelweg zal het verkeersveiligheidsaspect van een verwaarloosbaar klein belang zijn. De mens zal alle winbare olie uit de grond halen en verstoken. Nu wat extra verbruiken betekend alleen maar dat die olie eerder opgebruikt is en da dus ook eerder van alternatieve energie gebruik gemaakt zal kunnen worden. Per saldo is het milieueffect dus ook 0.
's Nachts is er niemand om die deeltjes in te ademen en tegen de tijd dat er weer wel mensen zijn zijn die deeltjes neergeslagen of verwaaid. Er is geen enkel valide argument tegen hard rijden in de nacht op een lege weg anders dan mensen onder controle willen houden.quote:Op zondag 11 mei 2014 06:01 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Daarmee heb je een punt. Al is het natuurlijk wel zo dat uitlaatgassen in hoge concentraties schadelijk zijn voor de menselijke gezondheid. Uiteindelijk zal de hoeveelheid klkmaatverandering gelijk blijven, het aantal longproblemen niet.
Door te accelereren naar hoge snelheden stoot je exponentieel meer fijnstofdeeltjes uit. Die zijn schadelijk voor de gezondheid.
Door op lagere snelheden te rijden strijd je als het ware de hoeveelheid fijnstofdeeltjes over een langere tijd, met een betere luchtkwaliteit als resultaat.
(Al ben ik nog steeds voor. Die fijnstoftunnel bij vleuten bijvoorbeeld zorgt er ook alleen maar voor dat de bewoners minder shit inademen maar de automobilisten zelf meer.)
In NL leer je dat ook niet in de rijopleiding. Geforceerd kijken is het enige wat je wordt aangeleerd zonder dat het functioneel is. Ook leer je hier heel snel dat je je auto 'gewoon er tussen moet duwen zodra er plek is'. Zonder echt rekening te houden en in te schatten wat de snelheid is van een ander. En plek maken zodra kan voor je mede weggebruiker is er niet bij.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Nederlanders kunnen helemaal niet omgaan met snelheidsverschillen op de snelweg, ze kijken niet in hun spiegel bij het wisselen van sporen of zijn niet in staat in de schatten welke snelheid het achteropkomend verkeer heeft.
Als er een truttenschudder vlak voor je achter een vrachtwagen vandaan komt om die met 95 in te halen terwijl je daar met 150 of nog sneller aankomt op de Autobahn zijn het altijd gele nummerplaten.
Je blijft maar lekker in je eigen verhaaltjes geloven.quote:Op zondag 11 mei 2014 00:17 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Oh kom op. Dat je harder rijdt betekend niet dat je in een rechte lijn controle over het stuur verliest en plots naar rechts vliegt om tegen een auto aan te rijden zodat jullie allebei over de kop vliegen en de auto's ontploffen in een vuur van zee.
Daar heb je verschrikkelijk gelijk in. Er wordt op gelet of de mensen kijken. Niet hoe ze kijken.quote:Op zondag 11 mei 2014 13:48 schreef Red_85 het volgende:
[..]
In NL leer je dat ook niet in de rijopleiding. Geforceerd kijken is het enige wat je wordt aangeleerd zonder dat het functioneel is. Ook leer je hier heel snel dat je je auto 'gewoon er tussen moet duwen zodra er plek is'. Zonder echt rekening te houden en in te schatten wat de snelheid is van een ander. En plek maken zodra kan voor je mede weggebruiker is er niet bij.
Allemaal factoren en samen met dat je in DE ook verder vooruit leert kijken, zorgen ervoor dat de NLse rijopleiding prut is vergeleken met de DEversie.
Hoe the fuck kan je de controle over het stuur verliezen terwijl je rechts vooruit gaat?quote:Op zondag 11 mei 2014 13:49 schreef trovey het volgende:
[..]
Je blijft maar lekker in je eigen verhaaltjes geloven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |