Totdat je er een hert voor hebt. Dan is het huilen geblazen.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:38 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Voor mij, miljoenen Duitsers en volgens de poll een groot gedeelte van de fokkers is het het geringe risico dat wél waard.
Tevens zie je andere auto's in het donker juist beter.
Die zie je snachts verassend goed aangezien je lichten de ogen van het beest oplichten.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:43 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Totdat je er een hert voor hebt. Dan is het huilen geblazen.
Kan die Fietstas wel 180?quote:Op zondag 11 mei 2014 17:34 schreef NieuweNier het volgende:
Dat gezegd hebbende heb ik een paar keer volop de rem moeten staan op hoge snelheid op die autobahn. Het is echt geen prettig gevoel om de ABS te voelen werken en her gewicht van de auto te voelen verplaatsen, met 180km/u.
Blaat.... als jij ineens een hert of wild zwijn voor de auto hebt probeer je hem ook te ontwijken.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:50 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Die zie je snachts verassend goed aangezien je lichten de ogen van het beest oplichten.
En inderdaad er is een risico. Echter is het risico heel klein. Het probleem hier is dat mensen zoals jij geen realistisch inschattingen kunnen maken van risico's. Hier statistieken om je onderbuikgevoelens te ontkrachten:
http://en.wikipedia.org/wiki/Autobahn#Safety
Het verschil tussen mensen en beesten is dat we onze gevoelens en instincten links kunnen laten liggen, en op basis van feiten en argumenten beslissingen kunnen nemen.
Het probleem is dat mensen zoals jij zichzelf overschatten en denken dat ze realistische inschattingen kunnen maken, terwijl ze net 2 jaartjes kunnen rijden en nog niet eens kunnen parkeren, maar wel stoer willen doen met een station diesel.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:50 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Die zie je snachts verassend goed aangezien je lichten de ogen van het beest oplichten.
En inderdaad er is een risico. Echter is het risico heel klein. Het probleem hier is dat mensen zoals jij geen realistisch inschattingen kunnen maken van risico's. Hier statistieken om je onderbuikgevoelens te ontkrachten:
http://en.wikipedia.org/wiki/Autobahn#Safety
Het verschil tussen mensen en beesten is dat we onze gevoelens en instincten links kunnen laten liggen, en op basis van feiten en argumenten beslissingen kunnen nemen.
Zelfs al ontploft er spontaan een bom zodra er wild op de snelweg springt, zoals je kan zien aan die statistieken is de kans op een wildongeval verwaarloosbaar in vergelijking met het risico een frontale botsing te hebben op bijvoorbeeld een provinciale weg.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Blaat.... als jij ineens een hert of wild zwijn voor de auto hebt probeer je hem ook te ontwijken.
En dan heb je best kans dat die uitwijkmanoeuvre tot gevolg heeft dat je tegen een boom, in een greppel of op een tegenligger belandt.
Daarbij ga je er kennelijk vanuit dat wild eerst even rustig stil blijft staan en links en rechts kijkt voor het een weg oversteekt, en niet ineens rennend uit de bosjes verschijnt.
Het is net echte politiek met die aanvallen!quote:Op zondag 11 mei 2014 18:03 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Het probleem is dat mensen zoals jij zichzelf overschatten en denken dat ze realistische inschattingen kunnen maken, terwijl ze net 2 jaartjes kunnen rijden en nog niet eens kunnen parkeren, maar wel stoer willen doen met een station diesel.
Het gaat toch niet gebeuren, dus hier ga ik geen tijd meer aan verknoeien. Mensen die slimmer zijn dan jij hebben deze beslissingen gemaakt, en jij hebt je er maar aan te houden. Ga maar proberen stoer te doen met iets wat je wel kunt.
Ik hoef geen 200KMH te gaan om anderen te laten zien hoe stoer ik wel niet ben, daar zul je mij ook nooit over zien opscheppen zoals jij dat constant doet, omdat ik wel zeker van mijzelf ben. Als jij volwassen wordt, niet meer zo onzeker bent en ook maar een klein beetje verantwoordelijkheidsgevoel ontwikkeld dan zul jij het wel met mij eens zijn.
Het gaat helemaal niet om tijdswinst. Het gaat gewoon om lekker rijden. Hard rijden is eerder veilig omdat je veel meer gefocust moet zijn. Daar kom je wel achter als jij over een paar jaar ook een rijbewijs hebt gehaald en wat ervaring op hebt gedaan.quote:Op zondag 11 mei 2014 16:07 schreef Euribob het volgende:
[..]
Maar vertel eens, waarom rechtvaardigt dat halve minuutje reistijd dat enorme extra risico voor autobestuurders?
Ik vind hard rijden eigenlijk ook leuker. Het is leuk om te zien hoe snel de omgeving langs je heen schiet. En het voelt alsof je daadwerkelijk progressie maakt.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:18 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om tijdswinst. Het gaat gewoon om lekker rijden. Hard rijden is eerder veilig omdat je veel meer gefocust moet zijn. Daar kom je wel achter als jij over een paar jaar ook een rijbewijs hebt gehaald en wat ervaring op hebt gedaan.
Je voelt je net een gekooide tijger. Nergens voel je je zo beperkt in je vrijheid als op die snelweg.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:23 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Ik vind hard rijden eigenlijk ook leuker. Het is leuk om te zien hoe snel de omgeving langs je heen schiet. En het voelt alsof je daadwerkelijk progressie maakt.
De snelweg tussen Amsterdam en Utrecht bijvoorbeeld is op dat front werkelijk verschrikkelijk. Je krijgt spontaan zin een gekke aanval ofzo te plegen.
Haha ja inderdaad. Uit rebelsheid ga ik appen, eten, netflix kijken, etc; allemaal dingen die minder veilig zijn dan hard rijden.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:25 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Je voelt je net een gekooide tijger. Nergens voel je je zo beperkt in je vrijheid als op die snelweg.
De toekomst van de elektrische auto staat en valt met de toekomst van de batterijen. Momenteel bestaan er nog geen geschikte batterijen om iedereen voor een betaalbare prijs elektrisch te laten rijden. Je moet voldoende van de grondstof hebben voor die batterijen (voor lithium een probleem als iedereen elektrisch zou rijden). Hopelijk kunnen ze door koolstofatomen op een handige manier te bewerken (oppervlaktevergroting) de capaciteit van batterijen sterk vergroten en dit op een betaalbare manier. Afwachten.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:29 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Inderdaad het is eigenlijk gewoon grappig hoeveel vervuilender hard rijden is, en hoe bizar veel kracht het kost die auto hard te laten rijden.
Hier is een grafiekje van het brandstofverbruik van verschillende auto's op verschillende auto's:
[ afbeelding ]
Aan elektrische auto's zie je het ook. Als ze langzaam rijden hebben ze een redelijke range. Ga je hard rijden dan blijft er niets van over.
Ik rij zelf, als ik mijn zin doe dan rij ik zo'n 140 km/u, dat vind ik een fijne snelheid. Als ik echter even stilsta bij het brandstofverbruik dan kies ik toch maar voor de iets lagere snelheid.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:18 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het gaat helemaal niet om tijdswinst. Het gaat gewoon om lekker rijden. Hard rijden is eerder veilig omdat je veel meer gefocust moet zijn. Daar kom je wel achter als jij over een paar jaar ook een rijbewijs hebt gehaald en wat ervaring op hebt gedaan.
ga toch fietsen, metje vervuilende gevaarlijk moordmachine en dan nog de vmax aan de laars lapenquote:Op zondag 11 mei 2014 18:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Ik rij zelf, als ik mijn zin doe dan rij ik zo'n 140 km/u, dat vind ik een fijne snelheid. Als ik echter even stilsta bij het brandstofverbruik dan kies ik toch maar voor de iets lagere snelheid.
ja dat welquote:Op zondag 11 mei 2014 18:32 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Echt het wordt tijd voor een terroristische aanval op die trajectcontrole
quote:Op zondag 11 mei 2014 17:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Blaat.... als jij ineens een hert of wild zwijn voor de auto hebt probeer je hem ook te ontwijken.
En dan heb je best kans dat die uitwijkmanoeuvre tot gevolg heeft dat je tegen een boom, in een greppel of op een tegenligger belandt.
Daarbij ga je er kennelijk vanuit dat wild eerst even rustig stil blijft staan en links en rechts kijkt voor het een weg oversteekt, en niet ineens rennend uit de bosjes verschijnt.
Jij leest weer eens slecht.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:59 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ga toch fietsen, metje vervuilende gevaarlijk moordmachine en dan nog de vmax aan de laars lapen![]()
je reed geen 140 in je vervuilende moordmasjien?quote:Op zondag 11 mei 2014 19:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij leest weer eens slecht.
En ja, als het mogelijk is dan fiets ik. Ik ben geen bromfietsmongooltje.
Met excuses aan iedereen die trisomie 21 heeft.
Dat ligt er maar net aan waar je met je auto rijdt, als jij regelmatig binnendoor van Ermelo naar Garderen rijdt dan is de kans beduidend groter dan wanneer je alleen van Nieuwegein naar Utrecht rijdt.quote:Op zondag 11 mei 2014 18:12 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Zelfs al ontploft er spontaan een bom zodra er wild op de snelweg springt, zoals je kan zien aan die statistieken is de kans op een wildongeval verwaarloosbaar in vergelijking met het risico een frontale botsing te hebben op bijvoorbeeld een provinciale weg.
quote:Op zondag 11 mei 2014 19:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan waar je met je auto rijdt, als jij regelmatig binnendoor van Ermelo naar Garderen rijdt dan is de kans beduidend groter dan wanneer je alleen van Nieuwegein naar Utrecht rijdt.
Ik denk dat ik beduidend wat meer rijervaring in een landelijke situatie heb.... en ik weet hoe het is als er in het pikkedonker ineens een wild zwijn of edelhert langs de kant van de weg blijkt te staan terwijl je 80 rijdt....quote:Op zondag 11 mei 2014 19:41 schreef NieuweNier het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Ik heb het hier niet over de route tussen mij en mijn sportschool. Ik heb het over een landelijke situatie.
Daarnaast kunnen we, net als in Duitsland, bij plekken waar wél veel wild oversteekt tijdelijke snelheidslimieten invoeren...
Maar ja jij bent het. Volgens mij bedoelde je een belediging te maken en jezelf superieur te voelen door je eigen commute.
Uit je opmerkingen merk ik dat je verwacht wild aan het stuur te rukken om uit te wijken. En daardoor verwacht je over de kop te vliegen of pirouettes te maken.quote:Op zondag 11 mei 2014 21:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik denk dat ik beduidend wat meer rijervaring in een landelijke situatie heb.... en ik weet hoe het is als er in het pikkedonker ineens een wild zwijn of edelhert langs de kant van de weg blijkt te staan terwijl je 80 rijdt....
Ik weet trouwens ook hoe het is als er ineens een paar herten uit de bosjes komen rennen, zo voor je auto langs, en dan ben je heel blij als geen 80 reed.
Nee, dat verwacht ik niet, maar ik weet wel dat je niet kunt garanderen dat je het niet doet... daar waar jij denkt dat je gewoon dat zwijn of hert gaat aanrijden als hij voor je auto komt.quote:Op zondag 11 mei 2014 21:09 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Uit je opmerkingen merk ik dat je verwacht wild aan het stuur te rukken om uit te wijken. En daardoor verwacht je over de kop te vliegen of pirouettes te maken.
Dan is het inderdaa fijn als je op een slakken tempo rijdt.
Inderdaad. Ik denk rationeel.quote:Op zondag 11 mei 2014 21:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, dat verwacht ik niet, maar ik weet wel dat je niet kunt garanderen dat je het niet doet... daar waar jij denkt dat je gewoon dat zwijn of hert gaat aanrijden als hij voor je auto komt.
En dan niet per ongeluk, maar omdat dat de beste rationele optie is.
Dat zegt daarentegen niets over je intuïtieve reflexen....quote:
Ja, zo bejaard ben ik welquote:Op zondag 11 mei 2014 21:23 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Leandra heeft misschien wel 10x zo veel rijervaring als jij, hoor. Wie zou het beter weten?
No problemquote:Op zondag 11 mei 2014 21:29 schreef marcooooow het volgende:
[..]
Met alle respect ! Ik had even op je profiel gekeken.
Die zullen er inderdaad ook zijn, kan ik me dus best voorstellen, maar als ik met 200 aankom moet of wil ik ook mensen die met 120 achter iets rijden de kans geven om met 140 in te halen.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:17 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Er zullen altijd mensen zijn die idioot rijden. Zowel in Duitsland op ongelimiteerde stukken Autobahn als hier op de A2.
Overigens is de kans dat je overlijd bij een kop-staart botsing enorm klein. Iemand moet idioot bezig zijn dat te veroorzaken. Een mislukte inhaalpoging loopt veel vaker fataal af.
Met het risico heb ik geen moeite onder de voorwaarde dat de snelweg in kwestie hier geschikt voor is (minstens 3 banen) en de Nederlander een beetje wordt opgevoed (braaf op de rechterbaan blijven tenzij je inhaalt, niet inhalen als je hierdoor iemand achter je afsnijdt). De andere bezwaren nopen mij wel een voorstander te zijn van het aanhouden van een maximum van 130 km/u met de optie om hier en daar de snelheidslimiet 's nachts hoger te laten zijn waar ze nu 80, 100 of 120 zijn. Maar goed, we leven in een land waarin ze niet eens 's nachts de verkeerslichten uitzetten op plaatsen waar bijna niemand komt dus dit zie ik niet snel gebeuren.quote:Op zondag 11 mei 2014 17:38 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Voor mij, miljoenen Duitsers en volgens de poll een groot gedeelte van de fokkers is het het geringe risico dat wél waard.
Tevens zie je andere auto's in het donker juist beter.
Ik denk niet dat dat ooit te verwezenlijke is braaf achter een vrachtwagen te blijve hangen, ik zie of heb het gezien ze halen wel in maar met een snelheids verschil van een paar km.quote:Op zondag 11 mei 2014 22:19 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Met het risico heb ik geen moeite onder de voorwaarde dat de snelweg in kwestie hier geschikt voor is (minstens 3 banen) en de Nederlander een beetje wordt opgevoed (braaf op de rechterbaan blijven tenzij je inhaalt, niet inhalen als je hierdoor iemand achter je afsnijdt). De andere bezwaren nopen mij wel een voorstander te zijn van het aanhouden van een maximum van 130 km/u met de optie om hier en daar de snelheidslimiet 's nachts hoger te laten zijn waar ze nu 80, 100 of 120 zijn. Maar goed, we leven in een land waarin ze niet eens 's nachts de verkeerslichten uitzetten op plaatsen waar bijna niemand komt dus dit zie ik niet snel gebeuren.
Wat betreft de veiligheidskwestie, binnen de bebouwde kom en op provinciale wegen is het nog altijd veel gevaarlijker dan op een snelweg. Als het misgaat dan gaat het goed mis maar de kans is veel kleiner dat het misgaat.
De gast die Whatsapp gebruikt, Netflix kijkt in de auto en de snelweg opgaat als hij onwel wordt denkt rationeel over autorijden?quote:
+ Onwel raken in de auto, en dan de snelweg op gaan.quote:Op maandag 12 mei 2014 14:19 schreef kipknots het volgende:
[..]
De gast die Whatsapp gebruikt, Netflix kijkt in de auto en de snelweg opgaat als hij onwel wordt denkt rationeel over autorijden?
Gast, ze zouden je rijbewijs voor vijf jaar af moeten pakken. Je bent levensgevaarlijk in de auto.
Netflix en Whatsapp is inderdaad gevaarlijk achter het stuur.quote:Op maandag 12 mei 2014 14:19 schreef kipknots het volgende:
[..]
De gast die Whatsapp gebruikt, Netflix kijkt in de auto en de snelweg opgaat als hij onwel wordt denkt rationeel over autorijden?
Gast, ze zouden je rijbewijs voor vijf jaar af moeten pakken. Je bent levensgevaarlijk in de auto.
Dit inderdaad. Ik probeer zinnig op de reacties hier te reageren, maar overduidelijk kunnen de mensen die hier negatief posten gewoon niet rijden en hebben ze geen begrip van wat veilig en wat niet veilig is achter het stuur.quote:Op maandag 12 mei 2014 14:58 schreef Paper_Tiger het volgende:
Mensen die onzeker achter het stuur zitten en dat gevoel dan vertalen naar alle andere weggebruikers.
quote:Op maandag 12 mei 2014 16:19 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Netflix en Whatsapp is inderdaad gevaarlijk achter het stuur.
Het naar de snelweg gaan was rationeel denken. Op dat moment wist ik niet dat ik onwel aan het worden was. Wél wist ik dat ik ineens moeite had met het zien van bijvoorbeeld onverlichte fietsers. Daarom was ik naar de snelweg gegaan. Er waren geen onverlichte fietsers die ik over het hoofd kon zien en statistisch is de kans dat het op een verlaten snelweg misgaat veel kleiner dan in de bebouwde kom.
Rationeel denken is overwegingen maken op basis van argumenten en feiten. Niet denken 100 is enger dan 50.![]()
Of je woont in een gehucht waar 's nachts geen mensen over straat lopen of je mist gewoon het intellect om overwegingen te maken op basis van feiten in plaats van gevoelens.
Echter had ik met de feiten waar ik op dat moment over beschikte niet kunnen weten dat ik onwel wordt.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:20 schreef kipknots het volgende:
[..]
Als je rationeel denkt ze je in zo'n geval de auto aan de kant van de weg en neem je rust.
Vervolgens projecteren ze hun eigen onkunde/angst op jou.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:20 schreef NieuweNier het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Ik probeer zinnig op de reacties hier te reageren, maar overduidelijk kunnen de mensen die hier negatief posten gewoon niet rijden en hebben ze geen begrip van wat veilig en wat niet veilig is achter het stuur.
Het uitschelden van users is het persoonlijk aanvallen van mensen. Ga op de inhoud. Niet op de persoon. Ik zal alle posts wel even weggooien.quote:
Verwijder de reacties aub compleet, want het waren m.i. geen persoonlijke aanvallen.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat zei ik nou? Stoppen met persoonlijke aanvallen
Oke.quote:Op maandag 12 mei 2014 16:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het uitschelden van users is het persoonlijk aanvallen van mensen. Ga op de inhoud. Niet op de persoon. Ik zal alle posts wel even weggooien.
Exact. Iedereen maakt fouten, ook die zogenaamd fantastische chauffeurs. Door de snelheden lager te houden en vooral de snelheidsverschillen tussen de verkeersdeelnemers kleiner verklein je de kans dat een foutje (of een onvoorziene situatie) resulteert in een ongeluk. En die situaties doen zich ook 's nachts voor.quote:Op zondag 11 mei 2014 14:43 schreef Euribob het volgende:
[..]
Onervaren bestuurders, een dier dat de weg op rent, onverwachte reactie van je passagier. Etc.
Één knullig foutje en je auto en jij liggen in de kreukels, en dan zijn er waarschijnlijk nog andere slachtoffers.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |