abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 11 mei 2014 @ 17:38:51 #201
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139832685
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 17:35 schreef marcooooow het volgende:

[..]

Houd eens op met dat stoerdoenerij.
Ga zelf eens rijden en maak dan een uitspraak over de veiligheid.
pi_139832864
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 17:38 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Voor mij, miljoenen Duitsers en volgens de poll een groot gedeelte van de fokkers is het het geringe risico dat wél waard.

Tevens zie je andere auto's in het donker juist beter. ;)
Totdat je er een hert voor hebt. Dan is het huilen geblazen.
  zondag 11 mei 2014 @ 17:50:51 #203
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139833188
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 17:43 schreef marcooooow het volgende:

[..]

Totdat je er een hert voor hebt. Dan is het huilen geblazen.
Die zie je snachts verassend goed aangezien je lichten de ogen van het beest oplichten.

En inderdaad er is een risico. Echter is het risico heel klein. Het probleem hier is dat mensen zoals jij geen realistisch inschattingen kunnen maken van risico's. Hier statistieken om je onderbuikgevoelens te ontkrachten:
http://en.wikipedia.org/wiki/Autobahn#Safety

Het verschil tussen mensen en beesten is dat we onze gevoelens en instincten links kunnen laten liggen, en op basis van feiten en argumenten beslissingen kunnen nemen. :Y)
  zondag 11 mei 2014 @ 17:56:23 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_139833410
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 17:34 schreef NieuweNier het volgende:
Dat gezegd hebbende heb ik een paar keer volop de rem moeten staan op hoge snelheid op die autobahn. Het is echt geen prettig gevoel om de ABS te voelen werken en her gewicht van de auto te voelen verplaatsen, met 180km/u. :X
Kan die Fietstas wel 180?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 11 mei 2014 @ 17:58:36 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_139833489
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 17:50 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Die zie je snachts verassend goed aangezien je lichten de ogen van het beest oplichten.

En inderdaad er is een risico. Echter is het risico heel klein. Het probleem hier is dat mensen zoals jij geen realistisch inschattingen kunnen maken van risico's. Hier statistieken om je onderbuikgevoelens te ontkrachten:

Het verschil tussen mensen en beesten is dat we onze gevoelens en instincten links kunnen laten liggen, en op basis van feiten en argumenten beslissingen kunnen nemen. :Y)
Blaat.... als jij ineens een hert of wild zwijn voor de auto hebt probeer je hem ook te ontwijken.
En dan heb je best kans dat die uitwijkmanoeuvre tot gevolg heeft dat je tegen een boom, in een greppel of op een tegenligger belandt.

Daarbij ga je er kennelijk vanuit dat wild eerst even rustig stil blijft staan en links en rechts kijkt voor het een weg oversteekt, en niet ineens rennend uit de bosjes verschijnt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_139833654
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 17:50 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Het probleem is dat mensen zoals jij zichzelf overschatten en denken dat ze realistische inschattingen kunnen maken, terwijl ze net 2 jaartjes kunnen rijden en nog niet eens kunnen parkeren, maar wel stoer willen doen met een station diesel.

Het gaat toch niet gebeuren, dus hier ga ik geen tijd meer aan verknoeien. Mensen die slimmer zijn dan jij hebben deze beslissingen gemaakt, en jij hebt je er maar aan te houden. Ga maar proberen stoer te doen met iets wat je wel kunt.

Ik hoef geen 200KMH te gaan om anderen te laten zien hoe stoer ik wel niet ben, daar zul je mij ook nooit over zien opscheppen zoals jij dat constant doet, omdat ik wel zeker van mijzelf ben. Als jij volwassen wordt, niet meer zo onzeker bent en ook maar een klein beetje verantwoordelijkheidsgevoel ontwikkeld dan zul jij het wel met mij eens zijn.
  zondag 11 mei 2014 @ 18:12:48 #207
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139833960
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 17:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Blaat.... als jij ineens een hert of wild zwijn voor de auto hebt probeer je hem ook te ontwijken.
En dan heb je best kans dat die uitwijkmanoeuvre tot gevolg heeft dat je tegen een boom, in een greppel of op een tegenligger belandt.

Daarbij ga je er kennelijk vanuit dat wild eerst even rustig stil blijft staan en links en rechts kijkt voor het een weg oversteekt, en niet ineens rennend uit de bosjes verschijnt.
Zelfs al ontploft er spontaan een bom zodra er wild op de snelweg springt, zoals je kan zien aan die statistieken is de kans op een wildongeval verwaarloosbaar in vergelijking met het risico een frontale botsing te hebben op bijvoorbeeld een provinciale weg.
  zondag 11 mei 2014 @ 18:14:16 #208
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139833995
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:03 schreef marcooooow het volgende:

[..]

Het probleem is dat mensen zoals jij zichzelf overschatten en denken dat ze realistische inschattingen kunnen maken, terwijl ze net 2 jaartjes kunnen rijden en nog niet eens kunnen parkeren, maar wel stoer willen doen met een station diesel.

Het gaat toch niet gebeuren, dus hier ga ik geen tijd meer aan verknoeien. Mensen die slimmer zijn dan jij hebben deze beslissingen gemaakt, en jij hebt je er maar aan te houden. Ga maar proberen stoer te doen met iets wat je wel kunt.

Ik hoef geen 200KMH te gaan om anderen te laten zien hoe stoer ik wel niet ben, daar zul je mij ook nooit over zien opscheppen zoals jij dat constant doet, omdat ik wel zeker van mijzelf ben. Als jij volwassen wordt, niet meer zo onzeker bent en ook maar een klein beetje verantwoordelijkheidsgevoel ontwikkeld dan zul jij het wel met mij eens zijn.
Het is net echte politiek met die aanvallen!

Hmm ik ga meedoen:
Sneller sneller sneller rijden
Minder minder minder boetes
*O*
  zondag 11 mei 2014 @ 18:18:04 #209
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_139834113
quote:
7s.gif Op zondag 11 mei 2014 16:07 schreef Euribob het volgende:

[..]

Maar vertel eens, waarom rechtvaardigt dat halve minuutje reistijd dat enorme extra risico voor autobestuurders?
Het gaat helemaal niet om tijdswinst. Het gaat gewoon om lekker rijden. Hard rijden is eerder veilig omdat je veel meer gefocust moet zijn. Daar kom je wel achter als jij over een paar jaar ook een rijbewijs hebt gehaald en wat ervaring op hebt gedaan.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zondag 11 mei 2014 @ 18:23:06 #210
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139834295
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:18 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Het gaat helemaal niet om tijdswinst. Het gaat gewoon om lekker rijden. Hard rijden is eerder veilig omdat je veel meer gefocust moet zijn. Daar kom je wel achter als jij over een paar jaar ook een rijbewijs hebt gehaald en wat ervaring op hebt gedaan.
Ik vind hard rijden eigenlijk ook leuker. Het is leuk om te zien hoe snel de omgeving langs je heen schiet. En het voelt alsof je daadwerkelijk progressie maakt.

De snelweg tussen Amsterdam en Utrecht bijvoorbeeld is op dat front werkelijk verschrikkelijk. Je krijgt spontaan zin een gekke aanval ofzo te plegen. :X
  zondag 11 mei 2014 @ 18:25:48 #211
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_139834402
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:23 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ik vind hard rijden eigenlijk ook leuker. Het is leuk om te zien hoe snel de omgeving langs je heen schiet. En het voelt alsof je daadwerkelijk progressie maakt.

De snelweg tussen Amsterdam en Utrecht bijvoorbeeld is op dat front werkelijk verschrikkelijk. Je krijgt spontaan zin een gekke aanval ofzo te plegen. :X
Je voelt je net een gekooide tijger. Nergens voel je je zo beperkt in je vrijheid als op die snelweg.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  zondag 11 mei 2014 @ 18:32:43 #212
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139834654
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:25 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Je voelt je net een gekooide tijger. Nergens voel je je zo beperkt in je vrijheid als op die snelweg.
Haha ja inderdaad. Uit rebelsheid ga ik appen, eten, netflix kijken, etc; allemaal dingen die minder veilig zijn dan hard rijden. :')

Echt het wordt tijd voor een terroristische aanval op die trajectcontrole :D
  zondag 11 mei 2014 @ 18:38:45 #213
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139834869
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 17:29 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Inderdaad het is eigenlijk gewoon grappig hoeveel vervuilender hard rijden is, en hoe bizar veel kracht het kost die auto hard te laten rijden.

Hier is een grafiekje van het brandstofverbruik van verschillende auto's op verschillende auto's:
[ afbeelding ]

Aan elektrische auto's zie je het ook. Als ze langzaam rijden hebben ze een redelijke range. Ga je hard rijden dan blijft er niets van over.
De toekomst van de elektrische auto staat en valt met de toekomst van de batterijen. Momenteel bestaan er nog geen geschikte batterijen om iedereen voor een betaalbare prijs elektrisch te laten rijden. Je moet voldoende van de grondstof hebben voor die batterijen (voor lithium een probleem als iedereen elektrisch zou rijden). Hopelijk kunnen ze door koolstofatomen op een handige manier te bewerken (oppervlaktevergroting) de capaciteit van batterijen sterk vergroten en dit op een betaalbare manier. Afwachten.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  zondag 11 mei 2014 @ 18:58:48 #214
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139835450
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:18 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Ik rij zelf, als ik mijn zin doe dan rij ik zo'n 140 km/u, dat vind ik een fijne snelheid. Als ik echter even stilsta bij het brandstofverbruik dan kies ik toch maar voor de iets lagere snelheid.
#NoDAPL
  zondag 11 mei 2014 @ 18:59:59 #215
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139835483
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:58 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Ik rij zelf, als ik mijn zin doe dan rij ik zo'n 140 km/u, dat vind ik een fijne snelheid. Als ik echter even stilsta bij het brandstofverbruik dan kies ik toch maar voor de iets lagere snelheid.
ga toch fietsen, metje vervuilende gevaarlijk moordmachine en dan nog de vmax aan de laars lapen :r :N
  zondag 11 mei 2014 @ 19:00:48 #216
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139835514
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:32 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Echt het wordt tijd voor een terroristische aanval op die trajectcontrole :D
ja dat wel
  zondag 11 mei 2014 @ 19:02:55 #217
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139835586
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 17:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

_O-

dan mag je je rijbewijs gewoon weer inleveren
  zondag 11 mei 2014 @ 19:03:30 #218
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139835606
van die mensen die een paaltje willen ontwijken en dan met 50 vol in een terras knallen _O-
  zondag 11 mei 2014 @ 19:08:31 #219
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_139835800
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:59 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

ga toch fietsen, metje vervuilende gevaarlijk moordmachine en dan nog de vmax aan de laars lapen :r :N
Jij leest weer eens slecht. :)
En ja, als het mogelijk is dan fiets ik. Ik ben geen bromfietsmongooltje. :)
Met excuses aan iedereen die trisomie 21 heeft. ;)
#NoDAPL
  zondag 11 mei 2014 @ 19:11:32 #220
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_139835945
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:08 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij leest weer eens slecht. :)
En ja, als het mogelijk is dan fiets ik. Ik ben geen bromfietsmongooltje. :)
Met excuses aan iedereen die trisomie 21 heeft. ;)
je reed geen 140 in je vervuilende moordmasjien?

pvda huilies _O-
  zondag 11 mei 2014 @ 19:11:33 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_139835946
quote:
1s.gif Op zondag 11 mei 2014 18:12 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Zelfs al ontploft er spontaan een bom zodra er wild op de snelweg springt, zoals je kan zien aan die statistieken is de kans op een wildongeval verwaarloosbaar in vergelijking met het risico een frontale botsing te hebben op bijvoorbeeld een provinciale weg.
Dat ligt er maar net aan waar je met je auto rijdt, als jij regelmatig binnendoor van Ermelo naar Garderen rijdt dan is de kans beduidend groter dan wanneer je alleen van Nieuwegein naar Utrecht rijdt.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 11 mei 2014 @ 19:41:22 #222
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139837253
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan waar je met je auto rijdt, als jij regelmatig binnendoor van Ermelo naar Garderen rijdt dan is de kans beduidend groter dan wanneer je alleen van Nieuwegein naar Utrecht rijdt.
:') :') :') :')

Ik heb het hier niet over de route tussen mij en mijn sportschool. Ik heb het over een landelijke situatie.

Daarnaast kunnen we, net als in Duitsland, bij plekken waar wél veel wild oversteekt tijdelijke snelheidslimieten invoeren...

Maar ja jij bent het. Volgens mij bedoelde je een belediging te maken en jezelf superieur te voelen door je eigen commute. :')
pi_139840983
Het wegennet moet bereikbaar zijn voor iedereen en daarom is het beter dat er snelheidslimieten zijn. Zodat mensen die niet per se 130 km/h willen rijden of harder ook zich veilig wanen op de snelhweg.
  zondag 11 mei 2014 @ 21:07:10 #224
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_139841595
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 19:41 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

:') :') :') :')

Ik heb het hier niet over de route tussen mij en mijn sportschool. Ik heb het over een landelijke situatie.

Daarnaast kunnen we, net als in Duitsland, bij plekken waar wél veel wild oversteekt tijdelijke snelheidslimieten invoeren...

Maar ja jij bent het. Volgens mij bedoelde je een belediging te maken en jezelf superieur te voelen door je eigen commute. :')
Ik denk dat ik beduidend wat meer rijervaring in een landelijke situatie heb.... en ik weet hoe het is als er in het pikkedonker ineens een wild zwijn of edelhert langs de kant van de weg blijkt te staan terwijl je 80 rijdt....
Ik weet trouwens ook hoe het is als er ineens een paar herten uit de bosjes komen rennen, zo voor je auto langs, en dan ben je heel blij als geen 80 reed.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 11 mei 2014 @ 21:09:35 #225
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_139841753
quote:
0s.gif Op zondag 11 mei 2014 21:07 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik denk dat ik beduidend wat meer rijervaring in een landelijke situatie heb.... en ik weet hoe het is als er in het pikkedonker ineens een wild zwijn of edelhert langs de kant van de weg blijkt te staan terwijl je 80 rijdt....
Ik weet trouwens ook hoe het is als er ineens een paar herten uit de bosjes komen rennen, zo voor je auto langs, en dan ben je heel blij als geen 80 reed.
Uit je opmerkingen merk ik dat je verwacht wild aan het stuur te rukken om uit te wijken. En daardoor verwacht je over de kop te vliegen of pirouettes te maken.

Dan is het inderdaa fijn als je op een slakken tempo rijdt. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')