Ik lach me kapot. Bewezen noem je dat. Een hoofd kan prima naar achteren slaan als je van achter in je hoofd wordt geschoten. Ligt eraan waar de kogel naar binnen gaat. Ga voor de grap maar eens op meloenen schieten met verschillende kalibers.quote:Moord op JFK - er is geen enkel fysische mogelijkheid iemand van achter neer te schieten en dat zijn hoofd naar achteren slaat. Alleen dat Zapruderfragment al, maakt Oswald als enige killer een onmogelijkheid
JFK moest dood vanwege zijn onmin met de werkelijke machten (militair - Cuba en Vietnam en financieel - FED) in de VS.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 00:06 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
Ga voor de grap maar eens op meloenen schieten met verschillende kalibers.
Dat heeft geen zin. De uitkomst is total irrelevant in dit forum. Als ik dit topic zou maken op een site zoals scepsis dan krijg je een totaal ander resultaat.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 00:14 schreef El_Matador het volgende:
Complotten bestaan, en nee, niet alles is een complot, daar gaat dit topic ook niet over. Het gaat er juist om te analyseren wat wel en wat niet.
Dat hangt ervan wat je doel is. Is dat waarheidsvinding of het per se willen overtuigen van de ander.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 00:17 schreef WeerWachtwoordVergeten het volgende:
[..]
Dat heeft geen zin. De uitkomst is total irrelevant in dit forum.
De waarheid op internet vinden is sowieso kansloos.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 00:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat hangt ervan wat je doel is. Is dat waarheidsvinding of het per se willen overtuigen van de ander.
Voor mij het eerste, voor jou wellicht niet.
"We don't know, but we have the right to know".quote:Op vrijdag 2 mei 2014 00:22 schreef tailfox het volgende:
Complot theorieën onstaan door mensen die bang zijn en maar een verklaring willen waarom.
Waar dan wel?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 00:32 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
De waarheid op internet vinden is sowieso kansloos.
Originele bronnen, overheid, geheime diensten, op de locaties op de goede tijd enz.quote:
Eens.quote:
Die hebben per definitie credibiliteit?? Geloof je werkelijk alles wat die lui je op de mouw spelden?quote:overheid, geheime diensten,
Wat bedoel je met "amateurs"? Er zijn voldoende kritische berichten van mensen die ik niet als amateurs zou willen wegzetten; meer PhDs en andere bewezen duidelijke competentie dan vele ambtenaren, politici en massamediamedewerkers.quote:Wat op internet staat is vaak door amateurs geplaatst waarbij je niet weet wat het belang van ze is... deze informatie is geen goed gevalideerde bron.
Het gaat er niet om of je de overheid/ geheime diensten moet geloven, maar ze hebben vaak wel de correcte informatie en bronnen. Hoe ze dit naar buiten verwoorden kan dan weer anders zijn ivm. veiligheid oid. Toch is de informatie van essentieel belang om achter de 'waarheid' te komen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 00:43 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Eens.
[..]
Die hebben per definitie credibiliteit?? Geloof je werkelijk alles wat die lui je op de mouw spelden?
[..]
Wat bedoel je met "amateurs"? Er zijn voldoende kritische berichten van mensen die ik niet als amateurs zou willen wegzetten; meer PhDs en andere bewezen duidelijke competentie dan vele ambtenaren, politici en massamediamedewerkers.
Maar wat voor doel heeft het?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 00:22 schreef tailfox het volgende:
Hoe complotten werken is in een woord te zeggen angst.
Waarom angst de mens wilt altijd alles uitleggen. Zie goden maken. Complot theorieën onstaan door mensen die bang zijn en maar een verklaring willen waarom. En aan de anderen kant werkt het ook prima voor de mensen die die complotten uitvoeren ze creëren angst. Als de illuminatie echt bestaat willen ze natuurlijk liefst krachtig worden gevonden en zeg nu eerlijk hoe sterk is angst.
Ik vertrouw geen andere mensen zomaar. Ik vertrouw op mijn eigen kennis, ogen en inschatting wie wel en wie niet competent is in berichtgeving.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 00:49 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Het gaat er niet om of je de overheid/ geheime diensten moet geloven, maar ze hebben vaak wel de correcte informatie en bronnen. Hoe ze dit naar buiten verwoorden kan dan weer anders zijn ivm. veiligheid oid. Toch is de informatie van essentieel belang om achter de 'waarheid' te komen.
Toch blijven het mensen die je niet kent en je weet niet wat de belangen zijn van deze mensen. Via internet kan je niemand vertrouwen.
Dat er zulke mensen zijn, zal ik niet ontkennen. Maar daarmee kan je niet alle sceptici wegzetten als "gekkies" en "idioten", al helemaal niet als ze belangeloos handelen en/of technische kennis hebben van de als "feit" gepresenteerde opvallende zaken.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 00:53 schreef Bosscielny het volgende:
Ik denk dat mensen complotten willen verzinnen omdat dat toch iets mysterieus is, het trekt je een beetje uit het normale leven.
Het verschilt ook per onderwerp inderdaad. Reptillians zijn heel vergezocht, maar bijvoorbeeld laatst met die nsa afluisterschandalen zijn er toch dingen die waar blijken te zijn. Ik ontken ook niet dat er genoeg gebeurt achter onze rug hoor, maar sommige mensen slaan veel te ver door.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 00:57 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat er zulke mensen zijn, zal ik niet ontkennen. Maar daarmee kan je niet alle sceptici wegzetten als "gekkies" en "idioten", al helemaal niet als ze belangeloos handelen en/of technische kennis hebben van de als "feit" gepresenteerde opvallende zaken.
Ik ben niet verantwoordelijk voor een David Icke die stelt dat Reptilians bestaan, een onzinnige gedachte in mijn ogen. Toch kan ik hem aanhalen in een 9/11-documentaire waarin hij ingaat op de zaak.
Het per definitie uitsluiten van mensen die een andere mening hebben is heel dom. Bij doorgeslagen BNW'ers dat risico ligt op de loer bij mensen in de MSM. Het gaat niet om meningen, maar om waarheidsvinding, gewoon volgens wetenschappelijke onderzoeksprocessen, per se niet binnen een paar uur een dader identificeren.
BNW / [De Kluis] BNW Documentaires #3quote:Op vrijdag 2 mei 2014 01:00 schreef Bosscielny het volgende:
Ik ontken ook niet dat er genoeg gebeurt achter onze rug hoor, maar sommige mensen slaan veel te ver door.
Ook mensen die niet tot de conclusie van een complot komen kunnen handelen uit angst of vele andere reden hebben dan de waarheid zien om iets af te wijzen wat hun wereldbeeld tegenspreekt .quote:Op vrijdag 2 mei 2014 00:22 schreef tailfox het volgende:
Hoe complotten werken is in een woord te zeggen angst.
Waarom angst de mens wilt altijd alles uitleggen. Zie goden maken. Complot theorieën onstaan door mensen die bang zijn en maar een verklaring willen waarom. En aan de anderen kant werkt het ook prima voor de mensen die die complotten uitvoeren ze creëren angst. Als de illuminatie echt bestaat willen ze natuurlijk liefst krachtig worden gevonden en zeg nu eerlijk hoe sterk is angst.
Ik vind dat niet echt een schandaal hoor van de NSA. Die deed precies waar die dienst voor is opgericht. En die dienst kun je niet kwalijk nemen dat ze alle middelen gebruiken. Zo gaat dat al eeuwen en zo zal het ook tot de eindigheid der tijd blijven gaan.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 01:00 schreef Bosscielny het volgende:
[..]
Het verschilt ook per onderwerp inderdaad. Reptillians zijn heel vergezocht, maar bijvoorbeeld laatst met die nsa afluisterschandalen zijn er toch dingen die waar blijken te zijn. Ik ontken ook niet dat er genoeg gebeurt achter onze rug hoor, maar sommige mensen slaan veel te ver door.
El_Matador er zijn genoeg complotten wat duidelijk aangetoont zijn, ik heb ze meer als eens aangehaald in verschillende topics.quote:Op donderdag 1 mei 2014 23:41 schreef El_Matador het volgende:
In dit topic wil ik graag iets aanhalen en bespreken met mensen die op zijn minst een open onderzoekende houding hebben, de mensen voor wie BNW juist een platform biedt. Commentaren als "haha, gekkie" en andere oninhoud lijkt me op een serieus subforum als dit niet nodig, als je wil trollen kom ik wel naar die KLB-SC en trollen we lekker daar waar het hoort.
========================================================================
In recente discussie met theguver heb ik op 2 momenten dit topic 'aangekondigd'. Waar het om gaat, een twijfel die theguyver heeft, en die ik mij heeeeel goed kan voorstellen omdat ik die zelf ook heel lang gebruikt heb als "reden" complotten niet mogelijk te achten.
Maar, al die huidige incidenten, al dan niet false flags, maar sowieso waar de verhalen niet kloppen met de feiten (beelden, foto's, data, getuigenverklaringen, allemaal primaire informatie) of er gewoon fysisch onmogelijke dingen gepresenteerd worden als waarheid, zijn niet anders dan de historische, met dat verschil dat informatievoorziening vertigvoudigd is.
Historische complotten (bewezen):
• Tonkin-incident - false flag in ZO-Azie, om de Vietnamoorlog te laten "ontketenen"
• Operation Northwoods - niet uitgevoerde false flag, maar schrijnend heldere teksten geschreven door een militaire psychopaat
• Moord op JFK - er is geen enkel fysische mogelijkheid iemand van achter neer te schieten en dat zijn hoofd naar achteren slaat. Alleen dat Zapruderfragment al, maakt Oswald als enige killer een onmogelijkheid
Dat complotten mogelijk zijn, zeker wanneer financiele of oorlogsbelangen (gaan vaak hand in hand) een rol spelen, lijkt me onbediscussieerbaar.
Waar mensen moeite mee hebben, en daarin volg ik theguyver zo goed, is "hoe kan dat allemaal, dat zoveel mensen hun mond moeten houden" en "dat komt sowieso uit" en "kun je duizenden mensen laten meewerken".
Ja, dat kan. En dat heeft te maken met een aantal factoren. Het is niet toevallig dat vooral in de VS dat soort false flags uitkomen. In Europa is men en minder oorlogszuchtig en minder geneigd de bevolking zo te schaden. Daar hebben ze immers het megalomane EU-project voor, de nieuwe religie voor veel teveel (machtige) mensen.
De doorbraak voor mij in die mogelijkheid inzien kwam door een combinatie van BNW-thema's. Ten eerste de klimaathoax. Het IPCC is een zeer geraffineerd politiek instituut (dus NIET wetenschappelijk) dat een sluwe constructie van wetenschappers heeft gemaakt. Wetenschappelijke publicaties worden misbruikt, misquote en ronduit verdraaid (het meeste klimaatonderzoek is non-conclusive, het spreekt elkaar tegen of kan geen dramatische zaken vinden -dus is het goed natuurwetenschappelijk onderzoek, waar apocalyptische conclusies totaal niet normaal zijn-). Wat men heeft gedaan, is het bouwen van een -zoals in sommige filmpjes wordt getoond een Illuminati- - piramide. Ik geloof niet in Illuminati, simpelweg omdat de individuele belangen van machtige psychopaten veel verder gaan dan die van een clubje "gelijkgestemden".
Maar die piramide. In ieder geval een hierarchische structuur, een sluw opgezet propagandanetwerk van mensen die al naar gelang hun loyaliteit aan de Staat of de andere verdedigers van de belangen en machtshonger, meer of minder weten. Mensen weten genoeg op bepaalde niveaus om niet uit de school te klappen, want ze weten gewoonweg niet dat er meer is.
Nog een voorbeeld hiervan is 9/11. Hier werden bepaalde lagen opgedragen met bepaalde taken. Een belangrijk middel daarbij was de oefening, de drills. Dat maakt al dat een enorm grote groep van de mensen alert is en betrokken en hoef je dus niet een of ander complot voor te bedenken, je hebt het afgedekt met een drill.
Die drills zie je op meer plekken (Oklahoma City bombing, Boston, Aurora?) en vormen de spil van een false flag.
Daarnaast wat meespeelt zijn 2 verbonden zaken:
• de enorme massamedia en hun propaganda in de VS
• een voor een groot deel kritiekarme (opgevoede) bevolking. Don't question authority, you don't hate the US, do you?
Deze combinatie is goud om een dociele, volgzame, gelovende (dat veel VSAmerikanen erg religieus zijn, helpt, maar lang niet alle believers zijn non-atheisten) bevolking te creeeren. Een volk dat werkelijk gelooft dat men in de VS bedreigd wordt door gekke moslims of gekke loners.
Een ander punt waar deze piramidewerking EN de massamedia samenkomen, is het moeilijke (95% believer, 5% sceptisch) thema van de maanlandingen.
Daar zie je dan ook dat bepaalde lagen bepaalde kennis hebben en de groep die het hele plot kent, enorm kleingehouden kan worden. Je hoeft geen miljoenen mensen te betrekken, je kunt ze gewoon wijsmaken dat het allemaal waar is.
Zo discussierende op FOK!, juist in BNW, een plek die zou moeten oproepen tot discussie en niet tot "jij bent gek", merk je dat het Nederlandse volk niet veel beter is dan het VSAmerikaanse. Autoriteiten worden geloofd, als iemand zegt dat een perfect geintegreerde Dagestaanse moslim een terrorist is, dan wordt daar credibiliteit aan gehangen. ZONDER om de feiten te vragen, nee te eisen. Iemand een terrorist noemen is een geweldige persoonlijke aanval. Dat zonder feitelijke grond, die sceptici bij Sandy Hook wel hebben.
Het feit dat mensen in het algemeen volgzaam, "schaapachtig" en juist tegen kritiek ingaand ("hey, jij mag niet vinden dat mensen liegen, want dat kan je niet beoordelen" - haha, hoe kan jij beoordelen dat ik dat niet kan beoordelen) zijn, maakt het complot makkelijker.
Volgzame mensen zitten niet alleen onder de MSM-verslaafde medemens, maar net zo hard onder de complotti
sten.
=======================================================================
Samenvattend, waarom werken complotten en waarom zijn critici geen gekkies:
• selectieve kennis(-overdracht) - als bedenker van een complot kun je de betrokkenen selecteren op wie krijgt wat te weten. Mensen die van niets weten kunnen geen complot verraden. Het zijn de pionnen van het complot, ook op hogere niveaus kun je die selectieve kennis heel goed toepassen
• het demoniseren van sceptici - hoewel de VS gelukkig een steeds groter wakker deel van de bevolking kent, is het merendeel nog steeds erg benauwd voor andersdenkenden. De demoniseringen dat mensen "Amerika haten"als ze twijfels zetten bij de verhalen die de feiten zouden moeten volgen, hebben niets met inhoudelijke kritiek te maken, en zijn daarom bij voorbaat verdacht. Als je alleen demoniseert, ridiculiseert en niet uitlegt waarom iemand het bij het verkeerde eind zou hebben, heb je in mijn ogen verloren maar sowieso is het verdacht. Iemand die niets te verbergen heeft, is eerlijk, oprecht en open.
• de zucht naar consensus - de mens is een consensusdier. We willen 1 oplossing, 1 uitkomst, 1 verhaal waar we ons comfortabel bij kunnen voelen. Zo is het en niet anders. Dit komt heel duidelijk naar voren bij de klimaathoax, waar samen met het vorige punt "jij ontkent AGW, jij bent gek!"ook de zucht naar 1 vastgesteld scenario een rol speelt. En laat dat nu net niet zo werken, zeker niet in serieuze natuurwetenschap waar onzekerheden gigantisch zijn en door normale wetenschappers ook zo behandeld worden.
Je ziet het ook in de berichtgeving na dit soort incidenten, niet na wekenlang diepgravend onderzoek, maar na enkele uren tot dagen is het hele motief en plot bekend. Met als dieptepunt het snippertje paspoort van een van de "kapers" BUITEN het afgebrande vliegtuig.
• de enorme macht van de media - de massamedia zijn dramatisch en ja, dat is wel iets wat je leert als je meer analyses van alternatieve media ziet. Die analyses ben ik het niet altijd mee eens, maar de beelden die door de MSM worden getoond, krijg ik zo wel te zien, als niet MSM-volger. Juist uit die beelden, de primaire, de secundaire (en niet zozeer uit de tertiaire - Alex Jones' shows enzo-) blijkt voor mij de manier waarop die lui handelen en denken. De publicaties die in MSM verschijnen zijn kritiekloos, niet waarheidsvindend en totaal niet objectief.
Een goed voorbeeld hiervan is de islam in Europa. Hoewel er enkele gruwelijke moslimgekkies zijn op een totaal van ruim een miljard mensen, creeeren de media absoluut een hype waar een angst wordt gevoed. De meeste moslims zijn normale mensen als jij en ik. Als je dat niet gelooft, leg me dan maar uit waarom niet elke 5 minuten een moslim zich opblaast in Europa (andere landen hebben andere problemen).
• technologisch verschil tussen de machtigen en de machtelozen - waar wij bevolking blij zijn met tablets en intelligente software, zijn de machtigen dat met hun snufjes. Die gaan veel verder, dieper en beter dan jij en ik hebben. Dat maakt dat hun machtspositie ook een is op basis van technologie, waarmee de voorsprong voor hen alleen maar groter wordt.
• gebrek aan historisch besef - the past is the key to the present. Dit is een omgekeerde uitspraak van een van de bekendste historische geologen - the present is the key to the past. De wereld verandert, maar dat betekent niet dat in het verleden gebeurde gebeurtenissen niet kunnen voorkomen in het heden. Zelfs niet met de enorme alternatieve media (live filmpjes vanaf je telefoon) die we hebben. En mensen weten simpelweg niet (meer) wat er vroeger gebeurd is, behalve zij die ernaar zoeken. Ook op scholen wordt de BNW-kant niet belicht, dus ook daar geen mogelijkheid tot het aanleren van kritisch denken.
Genoeg historisch bewijs voor verschillende gelukte complotten dan wel pogingen ertoe.
• weinig inzicht in belangen - jij en ik en iedereen hier horen bij de 99%. Maak je geen illusies, al kan je financieel, qua IQ of qua zangkunsten bij de 1% horen, je hoort niet bij het begrip "1%". Het is wat anderen Illuminati noemen, het is de toptop Elite van de wereld. Mensen die aan alle kanten zichzelf verrijkt hebben (zowel met geld als met macht) en daarom enorm veel controle over mensen kunnen uitvoeren. Wij, simpel volk, horen daar niet bij.
Dat maakt dat zowel principes (zie volgende punt) als zich kunnen voorstellen van de belangen niet in het volk zitten. Dat komt met name door het gebrek aan kritische media, maar ook door een simpelweg andere belevingswereld. Die maakt dat mensen zich niet kunnen voorstellen dat anderen dingen doen om er beter van te worden, het is TE bizar, "nee joh, dat gebeurt alleen in films", etc.
• psychopaten - dit punt is de kern van het complot en de kern van de noodzaak van BNW. Ik meen dat een op de 100 mensen gekarakteriseerd kan worden als psychopaat. Een psychopaat is iemand die geen moreel besef en geen empathie heeft. Mensen die werkelijk geen reedt geven om anderen, slechts om zichzelf en er alles aan doen te zorgen dat die goed verzorgd is. Dit soort mensen kruipt omhoog in organisaties (bedrijfsleven en politiek) en krijgt de touwtjes in handen. Mensen die NIET zijn als jij en ik, mensen die echt geen moreel besef hebben (als ze torens vol slachtoffers kunnen gebruiken hun doel te bereiken, doen ze het), mensen die de wereld als een soort Risk-Monopoly-bordspel zien.
Profiling van dit soort mensen gebeurt op grote schaal in het VSAmerikaanse staatsapparaat. Slimme psychopaten komen er wel. Domme psychopaten raken aan de drugs of komen na een domme moord in de gevangenis.
-----------------------------------------------
Hopend op een goeie inhoudelijke discussie, geen "gekkie-gebral", de stelling:
Complotten zijn verwezenlijkt, worden verwezenlijkt en zullen verwezenlijkt blijven worden. Mensen die twijfelen aan de "officiele verhalen" uitgevaardigd door politieke machten zijn geen "gekkies" en inhoudelijke discussie moet daarom mogelijk zijn, het is meer dan cruciaal ook.
Maar geen bewijs dat er een groter plan achter zit van aliens, illuminatie, god, satan.quote:Op donderdag 1 mei 2014 23:41 schreef El_Matador het volgende:
In dit topic wil ik graag iets aanhalen en bespreken met mensen die op zijn minst een open onderzoekende houding hebben, de mensen voor wie BNW juist een platform biedt. Commentaren als "haha, gekkie" en andere oninhoud lijkt me op een serieus subforum als dit niet nodig, als je wil trollen kom ik wel naar die KLB-SC en trollen we lekker daar waar het hoort.
In recente discussie met theguver heb ik op 2 momenten dit topic 'aangekondigd'. Waar het om gaat, een twijfel die theguyver heeft, en die ik mij heeeeel goed kan voorstellen omdat ik die zelf ook heel lang gebruikt heb als "reden" complotten niet mogelijk te achten.
Maar, al die huidige incidenten, al dan niet false flags, maar sowieso waar de verhalen niet kloppen met de feiten (beelden, foto's, data, getuigenverklaringen, allemaal primaire informatie) of er gewoon fysisch onmogelijke dingen gepresenteerd worden als waarheid, zijn niet anders dan de historische, met dat verschil dat informatievoorziening vertigvoudigd is.
• Tonkin-incident - false flag in ZO-Azie, om de Vietnamoorlog te laten "ontketenen"
Zoals je zelf al zegt een psychopaat, wederom mis ik het grote plan die volgens de BNW "gekkies" overal achter zit.quote:• Operation Northwoods - niet uitgevoerde false flag, maar schrijnend heldere teksten geschreven door een militaire psychopaat
Dat jij geen drol begrijpt van fysica betekend nog niet dat dit fysisch onmogelijk is, juist door de manier hoe een kogel de schedel ingaat en vooral hoe deze er weer uit komt zorgt er juist voor dat de schedel naar achter slaat.quote:• Moord op JFK - er is geen enkel fysische mogelijkheid iemand van achter neer te schieten en dat zijn hoofd naar achteren slaat. Alleen dat Zapruderfragment al, maakt Oswald als enige killer een onmogelijkheid
Complotten bestaan inderdaad maar daar zit geen geen groter plan achter van 1 of andere schimmige organisatie. Juist door alle, voor bnw "gekkies", onverklaarbare gebeurtenissen op 1 hoop te vegen en dit toe te schrijven aan schimmige organisaties maakt het meer dan terecht dat deze mensen "gekkies" genoemd worden. Mensen die een religie aanhangen en voor al het onverklaarbare naar god wijzen kun je ook als "gekkies" bestempelen, bnw'ers hebben god gewoon vervangen door illuminatie, reptilians en/of aliens.quote:Complotten zijn verwezenlijkt, worden verwezenlijkt en zullen verwezenlijkt blijven worden. Mensen die twijfelen aan de "officiele verhalen" uitgevaardigd door politieke machten zijn geen "gekkies" en inhoudelijke discussie moet daarom mogelijk zijn, het is meer dan cruciaal ook.
Vergezocht is subjectief , wie is slim genoeg om vantevoren te weten wat wel en niet mogelijk is ?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 01:00 schreef Bosscielny het volgende:
[..]
Het verschilt ook per onderwerp inderdaad. Reptillians zijn heel vergezocht, maar bijvoorbeeld laatst met die nsa afluisterschandalen zijn er toch dingen die waar blijken te zijn. Ik ontken ook niet dat er genoeg gebeurt achter onze rug hoor, maar sommige mensen slaan veel te ver door.
Daarmee geef je voor de ander niet de waarheid aan of de grenzen van de realiteit maar de grenzen van het hokje waar jij persoonlijk in gelooft .quote:Op vrijdag 2 mei 2014 10:24 schreef Chewie het volgende:
[..]
Complotten bestaan inderdaad maar daar zit geen geen groter plan achter van 1 of andere schimmige organisatie. Juist door alle, voor bnw "gekkies", onverklaarbare gebeurtenissen op 1 hoop te vegen en dit toe te schrijven aan schimmige organisaties maakt het meer dan terecht dat deze mensen "gekkies" genoemd worden. Mensen die een religie aanhangen en voor al het onverklaarbare naar god wijzen kun je ook als "gekkies" bestempelen, bnw'ers hebben god gewoon vervangen door illuminatie, reptilians en/of aliens.
De waarheid is om voor jezelf uit te zoeken, waarheid is niet alle voor jouw onverklaarbare gebeurtenissen toe te schrijven aan een schimmige organisatie omdat je het anders geen plek kunt geven maar dat is wel wat de meesten in BNW doen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 10:41 schreef Summers het volgende:
[..]
Daarmee geef je voor de ander niet de waarheid aan of de grenzen van de realiteit maar de grenzen van het hokje waar jij persoonlijk in gelooft .
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 10:44 schreef Chewie het volgende:
[..]
De waarheid is om voor jezelf uit te zoeken, waarheid is niet alle voor jouw onverklaarbare gebeurtenissen toe te schrijven aan een schimmige organisatie omdat je het anders geen plek kunt geven maar dat is wel wat de meesten in BNW doen.
Dat mensen geen conclusies mogen trekken over BNW onderwerpen is je eigen geloof , je zegt zelf dat de waarheid zoeken persoonlijk is . Daar hoort bij dat je het ook zelf invult , een zoektocht heeft geen zin als je er geen conclusie aan mag verbinden . Dan kan je net zo goed niet zoeken .quote:Dit is a Brave New World. De wereld van samenzwering en propaganda, van kunstmatige terreur en geheime agenda’s, van schaduwregeringen en hun verborgen geschiedenis, van geheime technologie en obscure experimenten, van vragen waarom oorlogen worden gevochten en allianties worden gesloten. Kortom, de zoektocht naar de wereld die achter de façade van alledag ligt.
Zoals het hoort, staat de vrijheid van meningsuiting voor ons hoog in het vaandel .
Ik zeg nergens dat ze dat niet mogen maar dan mogen ze ook, net zo als gelovigen, "gekkies" genoemd worden.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 10:48 schreef Summers het volgende:
[..]
[..]
Dat mensen geen conclusies mogen trekken over BNW onderwerpen is je eigen geloof , je zegt zelf dat de waarheid zoeken persoonlijk is .
TJA , we zijn niet op de basisschool .quote:Op vrijdag 2 mei 2014 10:57 schreef Chewie het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat ze dat niet mogen maar dan mogen ze ook, net zo als gelovigen, "gekkies" genoemd worden.
"Gekkies" is dan ook de woordkeuze van TS.quote:
quote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:04 schreef Chewie het volgende:
[..]
"Gekkies" is dan ook de woordkeuze van TS.
Maar jij wil gewoon niet inzien dat er een groot verschil is tussen erkennen dat overheden aan cover-ups doen en alles toeschrijven aan een schimmige organisatie/Aliens wat je niet kunt verklaren en waar je niks aan kunt doen en dat je dan in feite hetzelfde doet als gelovigen die al het onverklaarbare (voor hun althans) toeschrijven aan een god.
Mensen die in hokjes denken vinden alles buiten dat hokje eng en ongeloofwaardig , die mensen verbieden zichzelf om over een bepaalde grens te gaan . Dat is een persoonlijke keuze en net zo goed een geloof , dat is niet de grens van de mogelijkheden en ook niet die van de realiteit en ook niet van dit forum .quote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:04 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar jij wil gewoon niet inzien dat er een groot verschil is tussen erkennen dat overheden aan cover-ups doen en alles toeschrijven aan een schimmige organisatie/Aliens wat je niet kunt verklaren en waar je niks aan kunt doen en dat je dan in feite hetzelfde doet als gelovigen die al het onverklaarbare (voor hun althans) toeschrijven aan een god.
er is juist geen enkele mogelijkheid dat als je iemand met een geweer dat Oswald gebruikt zou hebben dat het hoofd naar voren gaat als je van achteren geraakt wordt.quote:Op donderdag 1 mei 2014 23:41 schreef El_Matador het volgende:
• Operation Northwoods - niet uitgevoerde false flag, maar schrijnend heldere teksten geschreven door een militaire psychopaat
• Moord op JFK - er is geen enkel fysische mogelijkheid iemand van achter neer te schieten en dat zijn hoofd naar achteren slaat. Alleen dat Zapruderfragment al, maakt Oswald als enige killer een onmogelijkheid
En hoe kom je na het lezen van mijn reacties tot die conclusie of heb je zoals zovelen hier moeite met lezen en een bijzondere interpretatie?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:39 schreef Summers het volgende:
Dan beschouw je zelf alles wat jij tot nu toe mogelijk acht als een soort bijbel en mensen die daarbuiten denken zijn fout en moeten gered worden van zichzelf .
Ik begrijp uit jouw verhaal dat je de grenzen van BNW graag wilt vernauwen en mensen niet mogen uitkomen bij schimmige organisaties of aliens . De persoonlijke zoektocht naar de waarheid heeft niet alvast zaken die worden uitgesloten . Dat is de omgekeerde wereld . Waar een zoektocht naar leid verteld die persoonlijke zoektocht en ik geloof niet in zaken uitsluiten die " gek " klinken . Als ik geen ervaring heb met aliens wil dat niet zeggen dat ze niet bestaan en een ander er geen ervaring mee kan hebben . Hetzelfde geld voor verklaringen van misdrijven , ook daar geloof ik niet in alvast zaken uitsluiten die 'gek " klinken , onderzoek wijst aan wat de conclusie is of de waarheid .quote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:45 schreef Chewie het volgende:
[..]
En hoe kom je na het lezen van mijn reacties tot die conclusie of heb je zoals zovelen hier moeite met lezen en een bijzondere interpretatie?
Wat ik al zei, jij hebt gewoon moeite met lezen en interpreteren.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 12:16 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik begrijp uit jouw verhaal dat je de grenzen van BNW graag wilt vernauwen en mensen niet mogen uitkomen bij schimmige organisaties of aliens . De persoonlijke zoektocht naar de waarheid heeft niet alvast zaken die worden uitgesloten . Dat is de omgekeerde wereld . Waar een zoektocht naar leid verteld die persoonlijke zoektocht en ik geloof niet in zaken uitsluiten die " gek " klinken . Als ik geen ervaring heb met aliens wil dat niet zeggen dat ze niet bestaan en een ander er geen ervaring mee kan hebben . Hetzelfde geld voor verklaringen van misdrijven , ook daar geloof ik niet in alvast zaken uitsluiten die 'gek " klinken , onderzoek wijst aan wat de conclusie is of de waarheid .
Dat is natuurlijk overdreven. Weleens aan nuances gedacht?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:39 schreef Summers het volgende:
[..]
Mensen die in hokjes denken vinden alles buiten dat hokje eng en ongeloofwaardig , die mensen verbieden zichzelf om over een bepaalde grens te gaan . Dat is een persoonlijke keuze en net zo goed een geloof , dat is niet de grens van de mogelijkheden en ook niet die van de realiteit en ook niet van dit forum .
Dan beschouw je zelf alles wat jij tot nu toe mogelijk acht als een soort bijbel en mensen die daarbuiten denken zijn fout en moeten gered worden van zichzelf .
Misschien is het wel een kwestie van je ogen openen en meer ruimdenkend zijn , hoe kan je anders iets nieuws leren ? Hoe kan de zoektocht naar de waarheid je van je sokken blazen , hoe kan anders je wereldbeeld veranderen door nieuwe informatie ? Hoe kan je anders het leven zelf ontdekken ?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 12:26 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat ik al zei, jij hebt gewoon moeite met lezen en interpreteren.
Ik schreef al eerder dat mensen vrij zijn om te denken wat ze willen, net zoals dat het mij vrijstaat om de mensen hier die achter alles wat ze niet begrijpen een schimmige organisatie zien als "gekkies" (woordkeuze ts) te bestempelen.
Ik heb het ook nergens over dat aliens niet zouden bestaan, gezien de gigantische hoeveelheid sterrenstelsels en de gigantische hoeveelheid sterren planeten is het zeer waarschijnlijk dat er op andere planeten leven is, maar dat is de discussie niet. Het gaat er om dat "gekkies" hier iets wat zij niet kunnen of willen begrijpen toeschrijven aan buitenaardse interventie (of aan aardse schimmige organisaties) met als enige onderbouwing dat de rest hun ogen maar moet openen, youtube filmpjes waar ook al geen bewijs word geleverd of andere vage websites die als enige bron andere vage en niet verifieerbare websites hebben. Daarbij verdedigen de "gekkies" zich op dezelfde manier als een fundamentalistische gelovige wat hun standpunt ook al niet geloofwaardiger maakt.
En fundamentalistische gelovige genoemd worden of gekkie is natuurlijk iets heel anders en wel terecht tochquote:Op vrijdag 2 mei 2014 12:33 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk overdreven. Weleens aan nuances gedacht?
Nou nee. Daarom graag nuances. Geldt voor iedereen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 13:02 schreef Summers het volgende:
[..]
En fundamentalistische gelovige genoemd worden of gekkie is natuurlijk iets heel anders en wel terecht toch
Met ruimdenkend zijn heeft het geen bal te maken, ik wil best alternatieve theorieën aannemen als er maar een goede onderbouwing voor is. Alle gebeurtenissen die je niet wil of kunt begrijpen op 1 hoop vegen en ze toeschrijven aan aliens of een schimmige organisatie en daarvan beweren dat "ze" ons op die manier willen controleren/uitroeien/of whatever is wat mij betreft ook meer een teken van niet ruimdenkend zijn, ruimdenkende mensen vragen door, plaatsen vraagtekens en onderzoeken, bnw "gekkies"(woordkeuze ts, die zichzelf blijkbaar ook tot deze groep rekent) zijn per definitie niet ruimdenkend aangezien ze niet in staat zijn gebleken tot onderbouwing (meer onverklaarbare gebeurtenissen op de hoop scheppen is geen onderbouwing), ook onderzoeken ze niks (youtube films en sites die allleen elkaar ondersteunen is niet onderzoeken).quote:Op vrijdag 2 mei 2014 12:56 schreef Summers het volgende:
[..]
Misschien is het wel een kwestie van je ogen openen en meer ruimdenkend zijn , hoe kan je anders iets nieuws leren ? Hoe kan de zoektocht naar de waarheid je van je sokken blazen , hoe kan anders je wereldbeeld veranderen door nieuwe informatie ? Hoe kan je anders het leven zelf ontdekken ?
Schimmig zegt mij iets over de hoeveelheid informatie die je had voordat je geconfronteerd werd met het onderwerp . Mensen maken er zelf van dat schimmig betekend dat je er verre van moet blijven en dat er geen waarheid te vinden is . Prima als je dat zelf zo denkt maar waarom zou je er een hokje van maken waar de massa zich aan dient te houden ?
Dit was geen aanslag onder valse vlag: dat zou betekenen dat de Amerikanen hun eigen slagschip hebben aangevallen. Wel was het een onwaarheid.quote:• Tonkin-incident - false flag in ZO-Azie, om de Vietnamoorlog te laten "ontketenen"
Ik neem aan dat jij nog nooit met per vliegend tapijt hebt gereisd. Komt dit doordat het onmogelijk is om per vliegend tapijt te reizen of komt dit doordat jouw geest te beperkt is dit te doen?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 10:41 schreef Summers het volgende:
[..]
Daarmee geef je voor de ander niet de waarheid aan of de grenzen van de realiteit maar de grenzen van het hokje waar jij persoonlijk in gelooft .
Er zijn anders behoorlijk wat overeenkomsten tussen fundamentalistische gelovigen en de fanatieke complot geloversquote:Op vrijdag 2 mei 2014 13:02 schreef Summers het volgende:
[..]
En fundamentalistische gelovige genoemd worden of gekkie is natuurlijk iets heel anders en wel terecht toch
er werd gemeld dat er 2 aanvallen waren geweest, dit was onjuist er was maar 1 aanval geweest, de 2e heeft nooit plaatsgevonden.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 13:13 schreef TitusPullo het volgende:
[..]
Dit was geen aanslag onder valse vlag: dat zou betekenen dat de Amerikanen hun eigen slagschip hebben aangevallen. Wel was het een onwaarheid.
Hoe verklaar je overigens dat Nixon en Kissinger de vredesbesprekingen hebben laten mislukken? Is dat ook van tevoren bekokstoofd?
-edit-quote:Op vrijdag 2 mei 2014 13:49 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Er zijn anders behoorlijk wat overeenkomsten tussen fundamentalistische gelovigen en de fanatieke complot geloversHet totaal negeren van bewijs en argumenten die tegen het geloof in gaan bijvoorbeeld.
Dat klopt. Er was al snel reden om aan te nemen dat de tweede aanval nooit was gebeurd, maar Johnson heeft zich daardoor niet laten weerhouden. Dat is al erg genoeg.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 14:59 schreef theguyver het volgende:
[..]
er werd gemeld dat er 2 aanvallen waren geweest, dit was onjuist er was maar 1 aanval geweest, de 2e heeft nooit plaatsgevonden.
Ook word er sterk over getwijfelt wie de eerste schoten had gelost.
[ afbeelding ]
Nou, niet bepaald. Die komt uit de media en van FOK!.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:04 schreef Chewie het volgende:
[..]
Klopt, het verschil tussen doorslaan en in die zaken geloven en de nuchtere kant van erkennen dat overheden false flags uitvoeren (de Reichstag, iemand?) en die gebruiken om het volk stil te houden. Dat heeft juist per se niets met religie (onbewijsbare uitspraken) maar alles met waarheidsvinding volgens wetenschappelijke methodes te maken.quote:Maar jij wil gewoon niet inzien dat er een groot verschil is tussen erkennen dat overheden aan cover-ups doen en alles toeschrijven aan een schimmige organisatie/Aliens wat je niet kunt verklaren en waar je niks aan kunt doen en dat je dan in feite hetzelfde doet als gelovigen die al het onverklaarbare (voor hun althans) toeschrijven aan een god.
En dit soort opmerkingen mag je bij je houden. Ik heb natuurkunde op academisch niveau gehad en gebruik het in mijn werk.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 10:24 schreef Chewie het volgende:
Dat jij geen drol begrijpt van fysica betekend nog niet dat dit fysisch onmogelijk is,
Jij gebruikt het en ik toon aan dat gekkies een prima term is voor de overgrote meerderheid van de bnw'ers.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nou, niet bepaald. Die komt uit de media en van FOK!.
Het probleem met bnw is dat dit juist niet gebeurd, BNW'ers zijn nu juist net degene die wellicht denken aan waarheidsvinding te doen maar bijna nergens in een discussie aan onderbouwing doen, blijven volhouden in hun cirkelredenatie en alleen maar bronnen gebruiken die hun hersenspinsels voeden, daarbij word dan ook gelijk en natuurlijk zonder enige onderbouwing de officiële verklaring en "reguliere" media afgedaan als onbetrouwbaar.quote:Klopt, het verschil tussen doorslaan en in die zaken geloven en de nuchtere kant van erkennen dat overheden false flags uitvoeren (de Reichstag, iemand?) en die gebruiken om het volk stil te houden. Dat heeft juist per se niets met religie (onbewijsbare uitspraken) maar alles met waarheidsvinding volgens wetenschappelijke methodes te maken.
Maar tot nu toe zitten de meeste gaten voornamelijk in de verhalen die de bnw'ers plaatsen en die worden door de bnw'ers keer op keer genegeerd.quote:Juist het vasthouden aan een verhaal dat aan alle kanten gaten bevat, lijkt me iets religieus.
Aliens horen duidelijk hier ook gezien de meeste gangbare complot theorieën over illuminatie en greys bijvoorbeeld.quote:Aliens horen in TRU en acht ik zo onwaarschijnlijk dat ik het verwerp. Op natuurwetenschappelijke gronden, niet omdat anderen per se "gekkies" zijn.
Dan heb je er verdomd weinig van begrepen, of je weigert zoals een echte bnw'er de informatie omdat het niet in je verhaal pastquote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En dit soort opmerkingen mag je bij je houden. Ik heb natuurkunde op academisch niveau gehad en gebruik het in mijn werk.
Nee. En kappen met die onzinnige aanvallen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:40 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dan heb je er verdomd weinig van begrepen, of je weigert zoals een echte bnw'er de informatie omdat het niet in je verhaal past
Dat is zeker een terugkerend thema ja, niet alleen bij de TS.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:40 schreef Chewie het volgende:
[..]
Dan heb je er verdomd weinig van begrepen, of je weigert zoals een echte bnw'er de informatie omdat het niet in je verhaal past
Oh sorry hoor, maar leg dan eens uit hoe het volgens iemand met een academische achtergrond natuurkunde het hoofd van JFK naar voren had moeten gaan i.p.v. naar achteren.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nee. En kappen met die onzinnige aanvallen.
Dat lijkt me voor dat topic, dit topic is bedoeld voor de algemene mogelijkheid en set-up en redenen voor complotten. Je zegt zelf dat je gelooft dat er complotten zijn uitgevoerd. Welke acht jij bewezen en hoe zie jij de doelen ervan voor je?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:52 schreef Chewie het volgende:
[..]
Oh sorry hoor, maar leg dan eens uit hoe het volgens iemand met een academische achtergrond natuurkunde het hoofd van JFK naar voren had moeten gaan i.p.v. naar achteren.
Dit filmpje is weliswaar niet academisch maar natuurkundig klopt het prima.
Mhoa, het is in algemene zin wel relevant. Wat je vaak ziet gebeuren zijn redenaties als "ik snap niet hoe zoiets mogelijk kan zijn, dus het moet wel onmogelijk en dus nep/complot zijn". Een soort God of the gaps, maar dan anders.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat lijkt me voor dat topic, dit topic is bedoeld voor de algemene mogelijkheid en set-up en redenen voor complotten. Je zegt zelf dat je gelooft dat er complotten zijn uitgevoerd. Welke acht jij bewezen en hoe zie jij de doelen ervan voor je?
Je gebruikt het zelf als argument voor cover-ups moet je niet gaan miepen als je op fouten word gewezen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:53 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat lijkt me voor dat topic, dit topic is bedoeld voor de algemene mogelijkheid en set-up en redenen voor complotten.
Tonkin is wel een goed voorbeeld van een complot/false flag dit is natuurlijk bedoeld om de publieke opinie te beinvloeden, verder heb je nog de babymoorden in Koeweit (1e golfoorlog), de beelden van concentratiekampen in voormalig Joegoslavië die ook bedoeld waren om de publieke opinie te beinvloeden.quote:Je zegt zelf dat je gelooft dat er complotten zijn uitgevoerd. Welke acht jij bewezen en hoe zie jij de doelen ervan voor je?
Ja, dat is het punt van de meningen van persoon A op persoon B plakken.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:59 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Mhoa, het is in algemene zin wel relevant. Wat je vaak ziet gebeuren zijn redenaties als "ik snap niet hoe zoiets mogelijk kan zijn, dus het moet wel onmogelijk en dus nep/complot zijn". Een soort God of the gaps, maar dan anders.
Ok, we willen hetzelfde, das mooi.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 17:03 schreef Chewie het volgende:
Tonkin is wel een goed voorbeeld van een complot/false flag dit is natuurlijk bedoeld om de publieke opinie te beinvloeden, verder heb je nog de babymoorden in Koeweit (1e golfoorlog), de beelden van concentratiekampen in voormalig Joegoslavië die ook bedoeld waren om de publieke opinie te beinvloeden.
Een grote plan, zoals depopulatie en een wereldregering, zie ik er niet achter en de bewijsvoering, zover die er al is, is zeer mager en over het algemeen terug te voeren op steeds dezelfde sites.
Ik heb overigens een groot wantrouwen tegenover overheden, of ze het nu goed bedoelen of niet, en zie het liefst geen tot zeer kleine overheid (met als enige doel de vrijheid van de burger te verdedigen), dit omdat ik van mening ben dat mensen veel beter in staat zijn om zelf te bepalen hoe ze hun leven inrichten en zolang een ander daardoor niet in zijn of haar vrijheid aangetast word.
zie stukje op wikipedia, het is best een mogelijk theorie maar het nadeel, is dit te bewijzen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 16:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Nou, niet bepaald. Die komt uit de media en van FOK!.
van de personen die hier nooit komen, let op de topics die vanaf NWS hier naar toe verschovenworden
[..]
Klopt, het verschil tussen doorslaan en in die zaken geloven en de nuchtere kant van erkennen dat overheden false flags uitvoeren (de Reichstag, iemand?) en die gebruiken om het volk stil te houden. Dat heeft juist per se niets met religie (onbewijsbare uitspraken) maar alles met waarheidsvinding volgens wetenschappelijke methodes te maken.
Rechstagbrand een false flag?
berrust nog steeds op theorie hoor, dit zullen we nooit weten.
Juist het vasthouden aan een verhaal dat aan alle kanten gaten bevat, lijkt me iets religieus.
Aliens horen in TRU en acht ik zo onwaarschijnlijk dat ik het verwerp. Op natuurwetenschappelijke gronden, niet omdat anderen per se "gekkies" zijn.
En dat brengt het weer mooi naar het volgende punt. Dat gebrek aan kennis gaat helaas nogal vaak samen met een flinke overschatting van de eigen capaciteiten. Dat zie je hier, maar ook met totaal andere (zeer diverse) zaken, van stijldansen tot boogschieten.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 17:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, dat is het punt van de meningen van persoon A op persoon B plakken.
Ik snap genoeg van natuurkunde en materiaaleigenschappen om niet voor een of andere idioot die het niet snapt te laten uitmaken. Ook experts die in YT-filmpjes naar voren komen zijn soms ongestudeerde schreeuwerds (Alex Jones, David Icke), maar ook vaak echte experts (Dimitri Khalezov, Judy Wood, Eastbrook) en andere intelligente mensen (Howard Zinn, Woody Harrelson, Russell Brand).
Er is nog iets; de waarheid claimen is niet de taak van een BNWer, zelfs niet als er BNW'ers zijn die dat doen.
Wat wel BNW is, is de gepresenteerde verhalen naast de feiten die we hebben (primaire data) leggen en conclusies trekken over de waarde van het verhaal.
Daarnaast kan je speculeren over het waarom, maar motieven zijn sowieso moeilijk vast te stellen, zeker omdat wij die lui niet kennen.
Maar je moet wel willen erkennen dat er een groter aandeel psychopaten bij de Elite rondloopt dan onder de normale bevolking. Die laag "verrijkt" zich gewoon met gelijkdenkende personen.
Bilderberg gebeurt achter gesloten deuren.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 17:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ok, we willen hetzelfde, das mooi.
Nee, ik claim ook niet die "waarheid", maar je kunt er wel over speculeren. De Boston lockdown is een voorbeeld van totale gekte en het installeren van een tijdelijke politiestaat. Dat zijn flink zieke drills, waarbij miljoenen mensen slachtoffer zijn.
Die depopulatie komt vooral rechtstreeks uit de monden van individuen. Zelfs op FOK!, kijk dat superbacterietopic door, zijn er veel mensen voor depopulatie (zolang het niet henzelf betreft). En ja, als we willen blijven doorleven als nu, gaat het krap worden hier op Aarde).
Net als jij geloof ik niet in zo'n wereldwijd complot, het is meer een fantasie van de Bilderbergers, omdat individuele belangen (en al helemaal die van psychopaten) veel teveel uiteenlopen. Dat maakt een eensgezinde Illuminati voor mij te ver doorgedacht en te weinig empirische grond hebben.
Maar dat individuele Eliteleden dat soort NWO-ideeen hebben, is gewoon primaire informatie; hun eigen uitspraken. Of Alex Jones' hypotheses (tertiaire data) betrouwbaar zijn of niet, maakt niet uit voor het feit dat hij wel die primaire data heeft getoond.
Er zijn wel wat dingen naar buiten gekomen en de verschillende belangen afwegend, kun je wel aanwijzingen verzamelen.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:14 schreef theguyver het volgende:
[..]
Bilderberg gebeurt achter gesloten deuren.
Er word vaak wel bekend wie aanwezig is en over welke dingen er gesproken gaat worden.
Maar wat er besproken word, en wat er besloten word tijdens de conferentie is niet bekend.
We kunnen alleen gissen!
of we kunnen voor de deur gaan staan random dingen rondspuwen zoals, onze welbekende schreeuwlelijk.
noem eens iets?quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er zijn wel wat dingen naar buiten gekomen en de verschillende belangen afwegend, kun je wel aanwijzingen verzamelen.
Alex Jones is een beetje een clown, maar hij laat wel goede dingen zien, dat valt te prijzen.
Ja, hij legt wel de vinger op de zere plek. Maar overschreeuwt zichzelf ook vaak.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 18:39 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Er zijn wel wat dingen naar buiten gekomen en de verschillende belangen afwegend, kun je wel aanwijzingen verzamelen.
Alex Jones is een beetje een clown, maar hij laat wel goede dingen zien, dat valt te prijzen.
Ja, de boodschap had beter gebracht kunnen worden. Maar zijn netwerk is aardig, zitten aardig wat welbespraaktere sceptici tussen, die hij een podium kan bieden.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, hij legt wel de vinger op de zere plek. Maar overschreeuwt zichzelf ook vaak.
Met Alleen je stem verheffen + evt megafoon, red je het niet, plus 99% is zwaar onzinnig ..quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:44 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ja, de boodschap had beter gebracht kunnen worden. Maar zijn netwerk is aardig, zitten aardig wat welbespraaktere sceptici tussen, die hij een podium kan bieden.
En die inside info van die Skull&Bones-meeting is natuurlijk een journalistiek hoogtepunt. Hij denkt dat dat al de realiteit is of gaat worden, ik zie het meer als fantasietjes van hele machtige mensen, maar wij, de 99% zijn vele malen sterker zijn.
Dank, dat ziet er goed uit!quote:Op vrijdag 2 mei 2014 20:54 schreef Pietverdriet het volgende:
TS moet "de slinger van Foucault " eens lezen, brilliant verhaal over hoe complottheorien werken
Het mooie is, dat Uberto Eco tegelijk een complot theorie roman schrijft als een parodie op het genre dat pas jaren later echt een genre werd, het verhaal heeft veel lagen. De hoofdpersonen verzinnen een complot, mensen gaan het geloven en naar handelen en ergens wordt het verzonnen complot realiteit..quote:
Idd. Psychopaten zijn loners van nature; ratten die alleen aan zichelf denken en geen empathie hebben steken net zo lief elkaar een mes in de rug. Daar kan je geen stabiele, eensgezinde organisatie op bouwen. Daarnaast roept dat soort kil gedrag weinig sympathie op. Ik zou dus, als ik een Illuminati zou moeten oprichten, deze mensen alleen op de laagste niveaus plaatsen voor special ops.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 17:11 schreef El_Matador het volgende:Net als jij geloof ik niet in zo'n wereldwijd complot, het is meer een fantasie van de Bilderbergers, omdat individuele belangen (en al helemaal die van psychopaten) veel teveel uiteenlopen. Dat maakt een eensgezinde Illuminati voor mij te ver doorgedacht en te weinig empirische grond hebben.
Je weet best dat als mensen als George Bush sr. en David Rockefeller het over een New World Order hebben, ze iets heel anders bedoelen dan de conspiracy gekkies.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 17:11 schreef El_Matador het volgende:
[..]Maar dat individuele Eliteleden dat soort NWO-ideeen hebben, is gewoon primaire informatie; hun eigen uitspraken. Of Alex Jones' hypotheses (tertiaire data) betrouwbaar zijn of niet, maakt niet uit voor het feit dat hij wel die primaire data heeft getoond.
Ik vond de Illuminatus! Trilogy een enorme afknapper; aan elkaar geplakte flarden onzin zonder enig serieus verhaal...De Slinger van Foucault is wel een aanrader. Net als Masks of The Illuminati van Robert Anton Wilson.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 21:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het mooie is, dat Uberto Eco tegelijk een complot theorie roman schrijft als een parodie op het genre dat pas jaren later echt een genre werd, het verhaal heeft veel lagen. De hoofdpersonen verzinnen een complot, mensen gaan het geloven en naar handelen en ergens wordt het verzonnen complot realiteit..
Erg mooi
Eco speelt meer met dit thema, ook het kerkhof van Praag speelt met het thema.
De Illuminatus! Trilogie is trouwens ook een aanrader
http://en.wikipedia.org/wiki/The_Illuminatus!_Trilogy
Nou momenteel de enige die in angst leeft is geloof ik die vriend van Untermenschlich, die zich te veel verdiept heeft en compleet aan doorslaan is wat er op het internet te lezen valt.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 02:29 schreef Summers het volgende:
[..]
Ook mensen die niet tot de conclusie van een complot komen kunnen handelen uit angst of vele andere reden hebben dan de waarheid zien om iets af te wijzen wat hun wereldbeeld tegenspreekt .
Ik geloof en zie iig wel complotten .
Angst is zeker krachtig en daarom kan het iedereen overkomen ongeacht wat ze geloven .
Ja als je de hele speech bekijkt wel, maar de aluhoedjes kijken alleen naar het gedeelte wat hun aanstaat, deze worden ook geregeld in docu's verwerkt,quote:Op zaterdag 3 mei 2014 09:54 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Je weet best dat als mensen als George Bush sr. en David Rockefeller het over een New World Order hebben, ze iets heel anders bedoelen dan de conspiracy gekkies.
ook wel cherrypicking genaamd.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 12:08 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja als je de hele speech bekijkt wel, maar de aluhoedjes kijken alleen naar het gedeelte wat hun aanstaat, deze worden ook geregeld in docu's verwerkt,
Lang leve internet , mensen denken dat een paradigma verschuiving overdreven is maar toch worden mensen steeds meer geconfronteerd met medemensen die de illusie zien van wat jij het normale pad noemt en zich daarvan afkeren . Mensen gaan anders denken en zich anders gedragen en de wereld met andere ogen bekijken .quote:Op zaterdag 3 mei 2014 12:05 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nou momenteel de enige die in angst leeft is geloof ik die vriend van Untermenschlich, die zich te veel verdiept heeft en compleet aan doorslaan is wat er op het internet te lezen valt.
BNW / Gedaanteverwisseling vriend
Wat staat hier nu eigenlijk?quote:Op zondag 4 mei 2014 10:40 schreef Summers het volgende:
[..]
Lang leve internet , mensen denken dat een paradigma verschuiving overdreven is maar toch worden mensen steeds meer geconfronteerd met medemensen die de illusie zien van wat jij het normale pad noemt en zich daarvan afkeren . Mensen gaan anders denken en zich anders gedragen en de wereld met andere ogen bekijken .
DAT roept angst op , het evil erkennen op de wereld is juist positief omdat je dan de noodzaak gaat zien van verandering en bewuster word van je eigen aandeel en je geconditioneerde gedachtenconstructies die de waanzin waar we in leven in stand houden en gebaseerd is op angst . Men gaat weer terug naar zichzelf .
dus..... jij leeft in angst?quote:Op zondag 4 mei 2014 10:40 schreef Summers het volgende:
[..]
Lang leve internet , mensen denken dat een paradigma verschuiving overdreven is maar toch worden mensen steeds meer geconfronteerd met medemensen die de illusie zien van wat jij het normale pad noemt en zich daarvan afkeren . Mensen gaan anders denken en zich anders gedragen en de wereld met andere ogen bekijken .
DAT roept angst op , het evil erkennen op de wereld is juist positief omdat je dan de noodzaak gaat zien van verandering en bewuster word van je eigen aandeel en je geconditioneerde gedachtenconstructies die de waanzin waar we in leven in stand houden en gebaseerd is op angst . Men gaat weer terug naar zichzelf .
Wat is er positief aan om sommige gebeurtenissen nog kwaadaardiger te maken dan ze al zijn?quote:Op zondag 4 mei 2014 10:40 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik ervaar het als de realiteit nemen zoals die is en dat is nou eenmaal niet alleen regenbogen . Het negatieve erkennen heeft niks met de wereld kwaadaardiger maken van doen . Je ergens bewust van worden lijkt mij altijd positief . Negeren is juist negatief .quote:Op zondag 4 mei 2014 13:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat is er positief aan om sommige gebeurtenissen nog kwaadaardiger te maken dan ze al zijn?
Angstige mensen gedragen zich juist behoudend en houden niet van verandering , ik herken mezelf niet in die beschrijving .quote:
Ja maar dat is een andere manier van angst wat ik uit de content van de post haalde.quote:Op maandag 5 mei 2014 00:04 schreef Summers het volgende:
[..]
Angstige mensen gedragen zich juist behoudend en houden niet van verandering , ik herken mezelf niet in die beschrijving .
ik citeer even mijn vriendin, die zegt als het zo is, en er komt een WW3 of depopulatie of de wereld word over genomen door Aliens of de bevolking sterft uit door een virus etc, wie ben ik om daar verandering in te brengen, ik leef in het nu, en ik maak van elke dag een mooi feestjequote:Op zondag 4 mei 2014 23:50 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik ervaar het als de realiteit nemen zoals die is en dat is nou eenmaal niet alleen regenbogen . Het negatieve erkennen heeft niks met de wereld kwaadaardiger maken van doen . Je ergens bewust van worden lijkt mij altijd positief . Negeren is juist negatief .
Zo leef(de) ik ook altijd. Maar je meer bewust zijn van wat er wérkelijk speelt, lijkt me wel nuttig, voor iedereen.quote:Op maandag 5 mei 2014 02:32 schreef theguyver het volgende:
[..]
ik citeer even mijn vriendin, die zegt als het zo is, en er komt een WW3 of depopulatie of de wereld word over genomen door Aliens of de bevolking sterft uit door een virus etc, wie ben ik om daar verandering in te brengen, ik leef in het nu, en ik maak van elke dag een mooi feestje
Hokjesdenken is een kreet die complotdenkers al gauw gebruiken voor mensen die niet in complottendenken. Alleen in feite denken de meeste complotdenkers ook in hokjes: namelijk het hokje dat bijna alles een complot is.quote:Op vrijdag 2 mei 2014 11:39 schreef Summers het volgende:
[..]
Mensen die in hokjes denken vinden alles buiten dat hokje eng en ongeloofwaardig , die mensen verbieden zichzelf om over een bepaalde grens te gaan . Dat is een persoonlijke keuze en net zo goed een geloof , dat is niet de grens van de mogelijkheden en ook niet die van de realiteit en ook niet van dit forum .
Dat is onzin.quote:Op maandag 5 mei 2014 04:44 schreef Wombcat het volgende:
Alleen in feite denken de meeste complotdenkers ook in hokjes: namelijk het hokje dat bijna alles een complot is.
Veel kregen al een stempel voor er uberhaupt iets duidelijks was hoor.quote:Op maandag 5 mei 2014 04:46 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat is onzin.
Om een bestaand gepresenteerd verhaal meestal van overheidswege gedaan te bekritiseren, heb je geen complot nodig. Het uitgaan van een vastomlijnd complot is niets anders dan het MSM-verhaal volledig volgen, een hokje, ja.
Daartussen bevindt zich een enorm grijs gebied van gerede twijfel aan de aan ons, 'simpele' burgers gepresenteerde verhaaltjes. De feiten liegen er niet om.
Niet helemaal, de echte bnw complotters zitten over het algemeen nog vaster in hun hokje dan de sceptici. Kijk bijvoorbeeld maar in de topics over vaccinatie, 9/11 en chemtrails, degenen die daar beweren dat het allemaal een complot is om ons onder de duim te houden of ziek te maken zijn zeker geen waarheidszoekers te noemen, zij willen alleen maar bevestigd worden in hun denkbeelden en alle informatie die daar niet bij aansluit word genegeerd of afgedaan als propaganda.quote:
Echt niet. Dat wordt meestal gezegd op de andere subforums. Hier kan iedereen naar hartelust discussieren over welk complot dan ook.quote:Op maandag 5 mei 2014 11:13 schreef Hatsjikkiedee het volgende:
Er zijn zoveel verschillende types binnen BNW, net als in de 'echte' wereld. Je hebt de extreem fanatieke BNW'ers die een bepaalde tunnelvisie hebben, en geen enkele kritiek dulden, maar ook de users die graag willen discussieren, waar theguyver en el_matador er twee van zijn. Ik merk wel dat iedereen die post binnen BNW als een 'gekkie' gezien wordt die niet serieus te nemen is, en dat vind ik wel schadelijk. Er zijn altijd twee kanten aan een verhaal, blind geloven in één kant, of het de BNW kant of de 'rationele maatschappelijk gezonde kant' is even dom.
Ik blijf kritisch over de informatie die ik vanuit de MSM alsmede de alternatieve media krijgt, en maak maak daarmee mijn eigen beeld over de maatschappij. En ja, ik geloof daardoor wel in bepaalde complotten. Ik hou er daarnaast ook van om met intelligente mensen te discussieren, hun opvattingen en visies te horen...daar leer ik zoveel van, hoe verschillend onze opvattingen ook zijn.
Ook waar.quote:Op maandag 5 mei 2014 11:15 schreef Chewie het volgende:
[..]
Niet helemaal, de echte bnw complotters zitten over het algemeen nog vaster in hun hokje dan de sceptici. Kijk bijvoorbeeld maar in de topics over vaccinatie, 9/11 en chemtrails, degenen die daar beweren dat het allemaal een complot is om ons onder de duim te houden of ziek te maken zijn zeker geen waarheidszoekers te noemen, zij willen alleen maar bevestigd worden in hun denkbeelden en alle informatie die daar niet bij aansluit word genegeerd of afgedaan als propaganda.
Oh ja sorry, niet goed verwoord. Maar ik bedoel dat iedereen die met BNW word geassocieerd als 'gekkie' bestempeld wordt. Dat vind ik zo jammer.quote:Op maandag 5 mei 2014 11:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Echt niet. Dat wordt meestal gezegd op de andere subforums. Hier kan iedereen naar hartelust discussieren over welk complot dan ook.
Ach ja, dat kruis moeten we maar dragen danquote:Op maandag 5 mei 2014 11:49 schreef Hatsjikkiedee het volgende:
[..]
Oh ja sorry, niet goed verwoord. Maar ik bedoel dat iedereen die met BNW word geassocieerd als 'gekkie' bestempeld wordt. Dat vind ik zo jammer.
Misschien moet je het alu hoedje keer afzetten helpt ookquote:Op maandag 5 mei 2014 11:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ach ja, dat kruis moeten we maar dragen dan.
Dat is wat ik bedoel. De echte BNW-ers zien in alles een complot.quote:Op maandag 5 mei 2014 11:15 schreef Chewie het volgende:
[..]
Niet helemaal, de echte bnw complotters zitten over het algemeen nog vaster in hun hokje dan de sceptici. Kijk bijvoorbeeld maar in de topics over vaccinatie, 9/11 en chemtrails, degenen die daar beweren dat het allemaal een complot is om ons onder de duim te houden of ziek te maken zijn zeker geen waarheidszoekers te noemen, zij willen alleen maar bevestigd worden in hun denkbeelden en alle informatie die daar niet bij aansluit word genegeerd of afgedaan als propaganda.
De echte BNW-ers is eerder een mengelmoes, er zijn er genoeg die hier al langer rondhangen zoals ik, zelfs nog toen het bij het truth topic hoorde, JE WEET WEL VROEGERquote:Op maandag 5 mei 2014 15:10 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat is wat ik bedoel. De echte BNW-ers zien in alles een complot.
Een anders aspect van hokjesdenken is wat vrijwel alle mensen hebben: bevestiging zoeken van het eigen wereldbeeld.
Momenteel zijn hij en ik bezig met email verwisselingen. Hij komt met allerlei bronnen en documentaires aanzetten. Het meeste materiaal ken ik al, wat ik nog niet ken lees ik zorgvuldig door. Maar het is allemaal zo een diarree. Ik begrijp niet dat hij er niet doorheen kan kijken. Zoals ik al vermoedde, alles geschreven door het rechts conservatieve blok, ala Lyndon LaRouche, de meeste incoherente artikelen geschreven door God mag weten wie. Ik haal het allemaal uit elkaar.quote:Op zaterdag 3 mei 2014 12:05 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nou momenteel de enige die in angst leeft is geloof ik die vriend van Untermenschlich, die zich te veel verdiept heeft en compleet aan doorslaan is wat er op het internet te lezen valt.
BNW / Gedaanteverwisseling vriend
Maar leeft ie nu ook in angst, vraag ik me af word ie paranoia?quote:Op maandag 5 mei 2014 15:45 schreef Untermenschlich het volgende:
[..]
Momenteel zijn hij en ik bezig met email verwisselingen. Hij komt met allerlei bronnen en documentaires aanzetten. Het meeste materiaal ken ik al, wat ik nog niet ken lees ik zorgvuldig door. Maar het is allemaal zo een diarree. Ik begrijp niet dat hij er niet doorheen kan kijken. Zoals ik al vermoedde, alles geschreven door het rechts conservatieve blok, ala Lyndon LaRouche, de meeste incoherente artikelen geschreven door God mag weten wie. Ik haal het allemaal uit elkaar.
Weet ik niet. Ik heb hem nog niet gezien. Persoonlijk begrijp ik er niets van.quote:Op maandag 5 mei 2014 15:47 schreef theguyver het volgende:
[..]
Maar leeft ie nu ook in angst, vraag ik me af word ie paranoia?
Of valt het allemaal nog mee?
Ken er zelf ook wel wat hoor, met sommige walt wel een leuke discussie voeren maar er zijn er een paar van waarvan ik zoiets heb van, misschien moet je echt ff hulp gaan zoeken dit gaat wel erg ver.
sorry van het beetje off-topic gaan maar ben gewoon erg benieuwd![]()
Men heeft het liever over death camps in de VS, die FEMA bullshit, of praat mensen aan hun kinderen niet te laten vaccinerenquote:Op maandag 5 mei 2014 15:50 schreef Untermenschlich het volgende:
Wat mij overigens steeds meer opvalt en mij aanzienlijk betreurt is dat eigenlijk al die "diepe complottheorieën" een afleidend effect hebben. Men fixeert zich liever op de dood van Micheal Jackson, op Rihanna als mind controlled sex-kitten dan op vrij ernstige zaken zoals de verwoesting van Iraq bijvoorbeeld. In Guatemala niet zo lang geleden sloten 15 jarige meisjes zich aan bij de guerilla's om CIA getrainde death-squads te bevechten. Heb je enig idee wat daar gebeurde. Maar nee, dat is te mainstream. Mainstream!?
Te triest allemaal. Het zal mij niet verbazen als blijkt dat al die troep achter de schermen gewoon gefinancierd wordt door de elite zakenwereld. Als ik hun was zou ik namelijk precies dat doen.quote:Op maandag 5 mei 2014 16:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Men heeft het liever over death camps in de VS, die FEMA bullshit, of praat mensen aan hun kinderen niet te laten vaccineren
Een heel goed idee, houd de gekkies lekker afgeleid van de belangrijke dingenquote:Op maandag 5 mei 2014 16:45 schreef Untermenschlich het volgende:
[..]
Te triest allemaal. Het zal mij niet verbazen als blijkt dat al die troep achter de schermen gewoon gefinancierd wordt door de elite zakenwereld. Als ik hun was zou ik namelijk precies dat doen.
Precies, voor degene die de mean-stream media niet meer geloven een subtiele double-trap.quote:Op maandag 5 mei 2014 16:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een heel goed idee, houd de gekkies lekker afgeleid van de belangrijke dingen
Tja, en zelfs de mainstream media zijn niet vies van een complotjequote:Op maandag 5 mei 2014 16:52 schreef Untermenschlich het volgende:
[..]
Precies, voor degene die de mean-stream media niet meer geloven een subtiele double-trap.
Ja de main-stream media is ook diarree. Alles diarree. Ik leef in een wereld overspoeld door diarree, ik verdrink er gewoon in.quote:Op maandag 5 mei 2014 17:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, en zelfs de mainstream media zijn niet vies van een complotje
Als er veel Kremlin vriendelijke lezerreacties komen , mensen die begrip hebben voor de seperatisten of de andere kant van de oekraine belichten is dat volgens de Guardian allemaal het werk van door Moskau gestuurde Troll Campagne.
http://www.theguardian.co(...)aine-guardian-online
Even tussendoor, je weet zeker dat die niet in een psychose zit?quote:Op maandag 5 mei 2014 15:50 schreef Untermenschlich het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ik heb hem nog niet gezien. Persoonlijk begrijp ik er niets van.
Die vriend is idd wel heel erg obsessief bezig.quote:Op maandag 5 mei 2014 21:06 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Even tussendoor, je weet zeker dat die niet in een psychose zit?
Want vaak pakken die 1 onderwerp en gaan daar helemaal los op.
Ik geloof wel in het nut van in het nu leven maar wel in het nu bewust van het negatieve .quote:Op maandag 5 mei 2014 02:32 schreef theguyver het volgende:
[..]
ik citeer even mijn vriendin, die zegt als het zo is, en er komt een WW3 of depopulatie of de wereld word over genomen door Aliens of de bevolking sterft uit door een virus etc, wie ben ik om daar verandering in te brengen, ik leef in het nu, en ik maak van elke dag een mooi feestje
Ja en vooral omdat hij in een ander topic het zo noemt dat die vriend een soort gedaanteverwisseling lijkt te ondergaan, of zoiets van die strekking.quote:Op maandag 5 mei 2014 21:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Die vriend is idd wel heel erg obsessief bezig.
Het enige wat je dan kan concluderen is dat ze andere interesses hebben , mensen wijzen het altijd af als iemand roept dat er veel propaganda is en zijn dan nog verbaasd als mensen een ander wereldbeeld ontwikkelen zodra ze andere informatie tot zich nemen waar de msm niet over praat , liegt of buiten het nieuws houd .quote:Op maandag 5 mei 2014 16:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Men heeft het liever over death camps in de VS, die FEMA bullshit, of praat mensen aan hun kinderen niet te laten vaccineren
Lavje hadden we hier niet ook een gastje gehad met een fantastisch verhaal, ik weet niet meer hoe topic of die gast heet, weet jij het nog was echt net een thrillerquote:Op maandag 5 mei 2014 22:07 schreef TimeJumper het volgende:
[..]
Ja en vooral omdat hij in een ander topic het zo noemt dat die vriend een soort gedaanteverwisseling lijkt te ondergaan, of zoiets van die strekking.
Ik ken twee "gevallen" in mijn directe omgeving, de één had een achtervolgingswaan. En de ander had een politieke waan en daaromheen een heel complot.
En wat je ook tegen ze zegt om het te ontkrachten, ze komen altijd op iets nieuws.
En voor hun "gezondheid" is het nou niet heel gezond om steeds maar in "die waan" te blijven meepraten.
Maar ja, ik kan het natuurlijk mis hebben, maar was het eerste waar ik aan dacht toen ik het las.
Maar weer on-topic, maar ik wilde het toch effe vermelden.
Weswiladvies was dat.quote:Op maandag 5 mei 2014 23:34 schreef theguyver het volgende:
[..]
Lavje hadden we hier niet ook een gastje gehad met een fantastisch verhaal, ik weet niet meer hoe topic of die gast heet, weet jij het nog was echt net een thriller![]()
We wachten nog steeds op het einde van zijn verhaal
Tijd voor een nieuw 'weswiladvies'-avontuur.quote:Op maandag 5 mei 2014 23:37 schreef theguyver het volgende:
[..]ja dat was m
BNW / Vreemde gebeurtenissen de laatste weken. ADVIES NODiG
Echt he !quote:Op maandag 5 mei 2014 23:39 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tijd voor een nieuw 'weswiladvies'-avontuur.
Maar nu eerst pitten. Ben kapot.
Tot morgen
Nee, jij was het niet. En ik ga niet verklappen wie het wél was eh wes wil eh wil was. Whateverquote:Op maandag 5 mei 2014 23:44 schreef theguyver het volgende:
[..]
Echt he !
Slaap lekker meid, ik denk dat ik morgen wel weer nieuw verhaaldje ga pennen tijdje niet meer gedaan.
En nee ik was het niet
Afleiden van wat precies ? De waanzin en apathie wat de norm is geworden op de wereld ? We moeten met z'n allen lijdzaam toekijken hoe we op het pad van destructie zitten en iedereen terugtrappen die van het pad af wil ? Het helpt juist om je wereldbeeld te veranderen om je op zaken te richten die niet main stream zijn . Op die manier worden de leugens zichtbaar en de propaganda . Op die manier ga je zien dat alles met elkaar is verbonden en alles invloed heeft op elkaar . Jij gaat zijn standpunt niet begrijpen als jij er zelf niet klaar voor bent om je wereldbeeld drastisch aan te passen en in te zien dat je in een main stream illusie leefde die ervoor zorgt dat de 1% de aarde en mensheid als speeltjes in een grote speeltuin kunnen blijven gebruiken .quote:Op maandag 5 mei 2014 15:50 schreef Untermenschlich het volgende:
Wat mij overigens steeds meer opvalt en mij aanzienlijk betreurt is dat eigenlijk al die "diepe complottheorieën" een afleidend effect hebben. Men fixeert zich liever op de dood van Micheal Jackson, op Rihanna als mind controlled sex-kitten dan op vrij ernstige zaken zoals de verwoesting van Iraq bijvoorbeeld. In Guatemala niet zo lang geleden sloten 15 jarige meisjes zich aan bij de guerilla's om CIA getrainde death-squads te bevechten. Heb je enig idee wat daar gebeurde. Maar nee, dat is te mainstream. Mainstream!?
Ik waardeer de moeite die je doet, maar je begaat echt cruciale vergissingen in de manier waarop je mij identificeert. Het lijkt wel alsof je continue een blinde vlek voor je ogen hebt.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:09 schreef Summers het volgende:
[..]
Afleiden van wat precies ? De waanzin en apathie wat de norm is geworden op de wereld ? We moeten met z'n allen lijdzaam toekijken hoe we op het pad van destructie zitten en iedereen terugtrappen die van het pad af wil ? Het helpt juist om je wereldbeeld te veranderen om je op zaken te richten die niet main stream zijn . Op die manier worden de leugens zichtbaar en de propaganda . Op die manier ga je zien dat alles met elkaar is verbonden en alles invloed heeft op elkaar . Jij gaat zijn standpunt niet begrijpen als jij er zelf niet klaar voor bent om je wereldbeeld drastisch aan te passen en in te zien dat je in een main stream illusie leefde die ervoor zorgt dat de 1% de aarde en mensheid als speeltjes in een grote speeltuin kunnen blijven gebruiken .
Iedereen moet van dat pad af maar men heeft het te druk om te blijven vasthouden wat nu als normaal word gezien . Het is al aan het afbrokkelen dankzij mensen als je vriend .
[ afbeelding ]
Maar wat doe jij met dat nieuwe inzicht van je. Ik bedoel daadwerkelijk?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:09 schreef Summers het volgende:
[..]
Afleiden van wat precies ? De waanzin en apathie wat de norm is geworden op de wereld ? We moeten met z'n allen lijdzaam toekijken hoe we op het pad van destructie zitten en iedereen terugtrappen die van het pad af wil ? Het helpt juist om je wereldbeeld te veranderen om je op zaken te richten die niet main stream zijn . Op die manier worden de leugens zichtbaar en de propaganda . Op die manier ga je zien dat alles met elkaar is verbonden en alles invloed heeft op elkaar . Jij gaat zijn standpunt niet begrijpen als jij er zelf niet klaar voor bent om je wereldbeeld drastisch aan te passen en in te zien dat je in een main stream illusie leefde die ervoor zorgt dat de 1% de aarde en mensheid als speeltjes in een grote speeltuin kunnen blijven gebruiken .
Iedereen moet van dat pad af maar men heeft het te druk om te blijven vasthouden wat nu als normaal word gezien . Het is al aan het afbrokkelen dankzij mensen als je vriend .
[ afbeelding ]
ach zij is hopeloosquote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Maar wat doe jij met dat nieuwe inzicht van je. Ik bedoel daadwerkelijk?
Laat ik eens proberen om dit stukje te begrijpen. Untermenschlich heeft weet van de misdaden van de CIA in Guatemala en, getuige zijn andere berichten, ook van Iran-Contra en de Pentagon Papers. Waarom zou hij nu zijn wereldbeeld drastisch moeten aanpassen? Om in te zien dat de nieuwste single van Rihanna Guantanamo Bay in stand houdt?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:09 schreef Summers het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je noemt een heel rijtje, maar het enige substantiele is Snowden/Wikileaks. Vind ik geen teken dat BNW meer mainstream wordt.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:10 schreef theguyver het volgende:
De lijn tussen NWS en BNW word steeds kleiner,
Zie gevallen zoals Syrie de nasleep Irak oorlog Wikileaks Snowden en nu het gebeuren in de Oekraine het verdwijnen vermist vliegtuig Malaysia Airlines, en ga maar even door!
Maar wat ik begrijp is we moeten verder kijken en dieper.. tot we alle zin van realiteit en Logica maar gewoon overboord gooien.
Nou zie het syrie verhaal,quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:54 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Je noemt een heel rijtje, maar het enige substantiele is Snowden/Wikileaks.
Ik ook niet, wel zie je dat BNW'ers dit soort nieuws, uit de msm natuurlijk, wel aangrijpen om de BNW idioterie onder de aandacht te brengen en daarbij gelijk te schreeuwen "zie je wel dat we gelijk hebben" dat het vaak niet eens hun complot gedachte ondersteund doet niet ter zake natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:54 schreef PontifexMaximus het volgende:
Vind ik geen teken dat BNW meer mainstream wordt.
Een complot is wat mij betreft niet onmiddellijk BNW, BNW gaat namelijk een stuk verder dan dit soort complotten die je in bijna elke oorlog wel ziet.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 15:57 schreef theguyver het volgende:
[..]
Nou zie het syrie verhaal,
VS wou zich mengen omdat de regering van Syrie gifgas had gebruikt, maar het complot is het m juist is dat wel zo! waren het niet gewoon de rebellen die gifgas hadden gebruikt aangezien zij de enige waren die er baat bij hadden bij een interventie van de VS.
Dit is gewoon meer dan eens in de MSM geweest en ook op de FP en NWS vaak genoeg te sprake gekomen.
Precies.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:00 schreef Chewie het volgende:
[..]
Een complot is wat mij betreft niet onmiddellijk BNW, BNW gaat namelijk een stuk verder dan dit soort complotten die je in bijna elke oorlog wel ziet.
nee maar wat ik bedoel is de scheiding tussen NWS en BWN word in veel gevallen flinter dun, daarom worden ook veel berichten wat in NWS komen na 2 a 3 pagina's hier in BNW gezet.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:00 schreef Chewie het volgende:
[..]
Een complot is wat mij betreft niet onmiddellijk BNW, BNW gaat namelijk een stuk verder dan dit soort complotten die je in bijna elke oorlog wel ziet.
Volgens de msm was olie dan ook 1 van de redenen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:01 schreef theguyver het volgende:
Volgens complotters, was het vanwege de olie en omdat het een buurland van Iran was.
wat blijkt, het ging dus om de olie en gewoon het afzetten van een dictator en de Massa vernietigings wapens zijn nooit gevonden.
later pas hoor toen kregen de complot gekkies gelijkquote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:03 schreef Chewie het volgende:
[..]
Volgens de msm was olie dan ook 1 van de redenen.
Nee ik zie het anders, BNW gebruikt veel nieuws (alleen als het uitkomt natuurlijk) om een complot plausibeler te maken, het is niet andersom.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:03 schreef theguyver het volgende:
[..]
nee maar wat ik bedoel is de scheiding tussen NWS en BWN word in veel gevallen flinter dun, daarom worden ook veel berichten wat in NWS komen na 2 a 3 pagina's hier in BNW gezet.
Nee hoor, de MSM was er als 1 van de eerste bij wat kritische kanttekeningen plaatste bij het argument dat Irak iets met 9/11 te maken zou hebben.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:04 schreef theguyver het volgende:
[..]
later pas hoor toen kregen de complot gekkies gelijk
Ja maar dat is gewoon standaard, echte BNW-ers kijken geen nieuws maar eerder op andere sites.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:04 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee ik zie het anders, BNW gebruikt veel nieuws (alleen als het uitkomt natuurlijk) om een complot plausibeler te maken, het is niet andersom.
Onzin, alle olie-opbrengsten zijn voor Irak zelf hoor. Het ging ze hoogstwaarschijnlijk om het zichzelf verrijken door de wederopbouw door Amerikaanse bedrijven, zoals Halliburton. En wat interesseerde hun het nu of Saddam er zat? Die hield het land lekker stabiel.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:01 schreef theguyver het volgende:
Irak oorlog, ook simpel iets eerst was het zo dat de VS en GB het land wouden aanvallen als vergelding voor 9/11 en de reden dat ze massa vernietigings wapens hadden.
Volgens complotters, was het vanwege de olie en omdat het een buurland van Iran was.
wat blijkt, het ging dus om de olie en gewoon het afzetten van een dictator en de Massa vernietigings wapens zijn nooit gevonden.
BNW is natuurlijk niet voor niets in het leven geroepen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:04 schreef Chewie het volgende:
[..]
Nee ik zie het anders, BNW gebruikt veel nieuws (alleen als het uitkomt natuurlijk) om een complot plausibeler te maken, het is niet andersom.
Klopt maar het is nogal selectief, msm mag blijkbaar wel gebruikt worden als het je theorie ondersteunt, zoals bijvoorbeeld het geval is met homeopathie staat er in de msm een positief verhaal over deze kwakzalverij dan is het opeens betrouwbaar.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:07 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ja maar dat is gewoon standaard, echte BNW-ers kijken geen nieuws maar eerder op andere sites.
mja, om dat nou nieuws te noemen wat er op te lezen valt.
Nee, het is leuk entertainment. Alleen jammer dat de sceptici zo de overhand hebben he.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:13 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
BNW is natuurlijk niet voor niets in het leven geroepen.
Nee hoor. Er is een leuk mengsel van believers, sceptici en mensen die graag over complotten en dergelijke lezen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:16 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Nee, het is leuk entertainment. Alleen jammer dat de sceptici zo de overhand hebben he.
Tsja. Waarom bv. geen topic over plaatsen en gebouwen met occulte symboliek? Dat lijkt me nou eens echt interessant.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:19 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee hoor. Er is een leuk mengsel van believers, sceptici en mensen die graag over complotten en dergelijke lezen.
Nou ik zou zeggen open er een topic over.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:58 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Tsja. Waarom bv. geen topic over plaatsen en gebouwen met occulte symboliek? Dat lijkt me nou eens echt interessant.
Durf ik nietquote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou ik zou zeggen open er een topic over.
Ik sta zeker open voor de argumenten van mensen wiens intellect ik respecteer...zoals Matador...alleen zie ik qua complotten weinig substantieels. Je moet misschien nog leren dat mensen op een beschaafde manier 'can agree to disagree'.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:02 schreef HetIsMijLudo het volgende:
Het is een nobel streven van je Matador, maar dit topic gaat echt geen nieuwe inzichten geven aan mensen die altijd maar 'haha gekkie' roepen. Dat zijn gewoon veelal pubers die aan het trollen zijn, en het andere deel zijn gewoon ontiegelijk domme figuren die het leuk vinden om anderen uit te maken voor 'gek' zodat ze zichzelf niet zo dom voelen.
Maar verder voegt dit topic weinig toe, de mensen die je hiermee wil bereiken zullen dit toch zien als een rationalisering van een complotgekkie, en dat zien ze dan alleen maar weer als bewijs dat complotters totaal doorgeslagen zijn en alles uit de kast trekken om hun eigen denken en acties te rationaliseren en relativeren.
En misschien moet jij nog leren om niet alles onder complot te scharen. Ik heb nu geen zin om te zoeken in je postgeschiedenis maar ik weet namelijk zeker dat jij er ook zo een was die de Demmink-affaire afdeed als complotverhaal. Ben maar gewoon eerlijk.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:37 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Ik sta zeker open voor de argumenten van mensen wiens intellect ik respecteer...zoals Matador...alleen zie ik qua complotten weinig substantieels. Je moet misschien nog leren dat mensen op een beschaafde manier 'can agree to disagree'.
Niet gevolgd recentelijk, dus geen idee waar je het over hebt.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:40 schreef HetIsMijLudo het volgende:
[..]
En misschien moet jij nog leren om niet alles onder complot te scharen. Ik heb nu geen zin om te zoeken in je postgeschiedenis maar ik weet namelijk zeker dat jij er ook zo een was die de Demmink-affaire afdeed als complotverhaal. Ben maar gewoon eerlijk.
Ik neem aan dat je nu wel inziet dat het geen complotverhaaltje is van paranoide complotters met weinig substantiele inhoud.
Dat lijkt mij echt volstrekt maar dan ook volstrekt onlogisch. De uitspraak "voor Irak zelf" is al verdacht. Ook de wederopbouw is natuurlijk een volstrekte farce.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 16:13 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Onzin, alle olie-opbrengsten zijn voor Irak zelf hoor. Het ging ze hoogstwaarschijnlijk om het zichzelf verrijken door de wederopbouw door Amerikaanse bedrijven, zoals Halliburton. En wat interesseerde hun het nu of Saddam er zat? Die hield het land lekker stabiel.
Ik identificeer je niet , ik probeer je inzicht te geven in je vriend omdat je hem niet begrijpt maar zoek het verder maar uit met je vriend , met oordelen kom je iig nergens .quote:Op dinsdag 6 mei 2014 11:53 schreef Untermenschlich het volgende:
[..]
Ik waardeer de moeite die je doet, maar je begaat echt cruciale vergissingen in de manier waarop je mij identificeert. Het lijkt wel alsof je continue een blinde vlek voor je ogen hebt.
Dat mag allemaal best zijn, desondanks kun je niet lezen. Maar dat is iedereen onderhand wel duidelijk.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:40 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik identificeer je niet , ik probeer je inzicht te geven in je vriend omdat je hem niet begrijpt maar zoek het verder maar uit met je vriend , met oordelen kom je iig nergens .
Dank, worden verstandige dingen gezegd, bijvoorbeeld:quote:Op vrijdag 2 mei 2014 02:29 schreef Summers het volgende:
[..]
Ook mensen die niet tot de conclusie van een complot komen kunnen handelen uit angst of vele andere reden hebben dan de waarheid zien om iets af te wijzen wat hun wereldbeeld tegenspreekt .
Ik geloof en zie iig wel complotten .
Angst is zeker krachtig en daarom kan het iedereen overkomen ongeacht wat ze geloven .
Dank voor de inleiding, maar ben het er niet mee eens. Het gaat om de primaire informatie, niet om het complot an sich. Ik probeer met het topic uiteen te zetten waarom de gedachte (die ik juist zelf eerst had!) "dit kán geen complot zijn, want te groot, moeilijk, "film-achtig", etc." niet klopt.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 18:02 schreef HetIsMijLudo het volgende:
Het is een nobel streven van je Matador, maar dit topic gaat echt geen nieuwe inzichten geven aan mensen die altijd maar 'haha gekkie' roepen. Dat zijn gewoon veelal pubers die aan het trollen zijn, en het andere deel zijn gewoon ontiegelijk domme figuren die het leuk vinden om anderen uit te maken voor 'gek' zodat ze zichzelf niet zo dom voelen.
Maar verder voegt dit topic weinig toe, de mensen die je hiermee wil bereiken zullen dit toch zien als een rationalisering van een complotgekkie, en dat zien ze dan alleen maar weer als bewijs dat complotters totaal doorgeslagen zijn en alles uit de kast trekken om hun eigen denken en acties te rationaliseren en relativeren.
Mijn post is trouwens absoluut niet bedoeld om je te ontmoedigen, ik vind het knap dat je er de tijd voor neemt.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dank voor de inleiding, maar ben het er niet mee eens. Het gaat om de primaire informatie, niet om het complot an sich. Ik probeer met het topic uiteen te zetten waarom de gedachte (die ik juist zelf eerst had!) "dit kán geen complot zijn, want te groot, moeilijk, "film-achtig", etc." niet klopt.
Je hebt gelijk, er zijn veel mensen die zich niet láten overtuigen. Vandaar mijn inleiding; voor BNW zou je op zijn minst een open mind moeten hebben en een overtuiging dat wat regeringen je vertellen lang niet altijd waar is. Juist het verleden heeft dat bewezen en het is onzinnig om te denken dat de geschiedenis "af" is, dat zaken uit het verleden nu niet meer voorkomen, we zijn beschaafd geworden, etc. Dat zijn rationaliseringen die historisch geen enkele basis vinden en in mijn ogen bedoeld om maar niet te wíllen inzien dat wat verteld wordt niet klopt.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:15 schreef HetIsMijLudo het volgende:
[..]
Mijn post is trouwens absoluut niet bedoeld om je te ontmoedigen, ik vind het knap dat je er de tijd voor neemt.
Maar toch, laten zien dat die gedachte 'kan geen complot zijn, te groot etc' niet klopt is een lastige opgave, want zoals ik al zei zullen mensen die niet in complotten geloven dit toch enkel zien als rationalisering of relativering van je eigen gedachtegang. En in hun ogen blijft het gewoon paranoide onzin.
Helemaal eens en je brengt het met een goede dosis gezond verstand. Ben blij dat nog iemand hier de energie heeft en de moeite neemt om dit soort topics te openen, ik doe het in ieder geval niet meer. Voor mij is het allemaal allang duidelijk, dat de mensheid al sinds mensenheugenis voor de gek wordt gehouden.quote:
En bedanktquote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:40 schreef HetIsMijLudo het volgende:
[..]
Helemaal eens en je brengt het met een goede dosis gezond verstand. Ben blij dat nog iemand hier de energie heeft en de moeite neemt om dit soort topics te openen, ik doe het in ieder geval niet meer. Voor mij is het allemaal allang duidelijk, dat de mensheid al sinds mensenheugenis voor de gek wordt gehouden.
Maarja, ook hier in BNW komen we steeds maar niet verder in de discussie omdat er ook hier sockpuppets ronddwalen. Dat zou ook wel een topic waard zijn vind ik. Ik heb nog wel wat namen van debunkers hier op het forum. Ik zal ze maar niet posten want dan gaat Lavenderr ze weer verwijderen, wat ik ook heel vreemd vind. Telkens het in bescherming nemen van de debunkers, en de 'complotters' mogen oneindig getrolt worden. Maar goed, daar heb ik al honderden keren iets van gezegd maar daar wordt nooit iets aan gedaan.
Enige reden dat ik nu op je reageer is omdat je zelf ook de moeite had genomen om uitgebreid te reageren.
Ga zo door. Want ikzelf verspil mijn tijd er niet meer aan
Jouw posts zie ik zeker als een bevestiging van mijn gedachtengang dat er veel flauwekul isquote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:15 schreef HetIsMijLudo het volgende:
[..]
Mijn post is trouwens absoluut niet bedoeld om je te ontmoedigen, ik vind het knap dat je er de tijd voor neemt.
Maar toch, laten zien dat die gedachte 'kan geen complot zijn, te groot etc' niet klopt is een lastige opgave, want zoals ik al zei zullen mensen die niet in complotten geloven dit toch enkel zien als rationalisering of relativering van je eigen gedachtegang. En in hun ogen blijft het gewoon paranoide onzin.
Zo is het toch of ga je nu werkelijk ontkennen?quote:
Ik ben het zowaar met je eens, 9/11 KAN idd. een complot achter zitten. Mooi verwoord ook.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, er zijn veel mensen die zich niet láten overtuigen. Vandaar mijn inleiding; voor BNW zou je op zijn minst een open mind moeten hebben en een overtuiging dat wat regeringen je vertellen lang niet altijd waar is. Juist het verleden heeft dat bewezen en het is onzinnig om te denken dat de geschiedenis "af" is, dat zaken uit het verleden nu niet meer voorkomen, we zijn beschaafd geworden, etc. Dat zijn rationaliseringen die historisch geen enkele basis vinden en in mijn ogen bedoeld om maar niet te wíllen inzien dat wat verteld wordt niet klopt.
9/11 en JFK lijken me afdoende aangetoonde gevallen waar het officiele verhaal van fysisch en feitelijk geen kanten klopt. Voor mij als relatieve expert de klimaathoax ook, maar de grote gebreken in kennis onder de bevolking maken dat een hele venijnige.
Mijn "argument" voor het niet geloven in complotten (o.a. bij 9/11 in het begin, bij het instorten van die torens -1 dag later voor mij- had ik al wel twijfels) was juist "dat kan niet, moet je veel teveel mensen omkopen, dwingen, het zwijgen laten opleggen, regisseren, dat kan alleen in films, in het echt zijn mensen te loslippig".
En daar ben ik juist vanaf gestapt, juist als je inziet hoe bestaande complotten kunnen en konden werken.
Had de hele VSAmerikaanse legertop kennis van Operation Northwoods (vooral de openlijke bijna informele bewoordingen schokten me) of hoef je zo'n vuil plan slechts te beperken tot de insiders.
Ook mijn ervaring in zowel politiek (D66-jeugd) en bedrijfsleven en de combinatie ervan (een memorabele presentatie in Soedan) hebben me veel inzicht gegeven in hoe organisaties en mensen werken en hoe "complotten" (gewoon met een groepje iets uitvoeren zonder per se anderen daarvan op de hoogte te brengen) gevoerd worden en hoe persoonlijke belangen tegen elkaar uitgespeeld worden.
Daarom ook het punt in de OP van belangen. Ik neem een bakker die lekker in Nederland woont, beetje brommers kieken, SBS elke dag en naar de foebal gaan niets kwalijk, ik leefde zelf niet veel anders, maar als je iets meer van de wereld ziet en hoger in de hierarchie komt en je ogen goed de kost geeft, zie je dat belangen heel anders liggen dan de media ons voorspiegelen.
Historische kennis is belangrijker dan al het nieuws volgen denk ik. Juist daarom zo schrijnend dat ex-geschiedenisstudentje Mark R. zo historisch dom bezig is, maar dat lijkt me voer voor een andere discussie...
Waarheidsvinding lijkt me vele malen belangrijker dan wat domme forummertjes die er helaas ook genoeg rondhangen. Dan wel intelligentere die domme dingen zeggen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 23:40 schreef HetIsMijLudo het volgende:
Ga zo door. Want ikzelf verspil mijn tijd er niet meer aan
Wederom eens.quote:Op woensdag 7 mei 2014 00:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Waarheidsvinding lijkt me vele malen belangrijker dan wat domme forummertjes die er helaas ook genoeg rondhangen. Dan wel intelligentere die domme dingen zeggen.
Er is genoeg reden tot twijfel, daar kunnen die paar notoire closed minded thinkers echt niets aan veranderen.
Het demoniseringspuntje uit de OP. Kinderachtig, oninhoudelijk en doodvermoeiend inderdaad.
En onzinnig; de 99% moet zich verenigen, niet verdelen.
Betreffende klimaat verandering. Ik raad je toch aan dat eens te herdenken. Lees dit artikel van Chomsky eens:quote:
Stel eens de vraag wie er het meeste baat bij heeft met het ontkennen van klimaat verandering, wie wint er echt?quote:The fact that the public is influenced by science is deeply troubling to those who dominate the economy and state policy.
One current illustration of their concern is the "Environmental Literacy Improvement Act" proposed to state legislatures by ALEC, the American Legislative Exchange Council, a corporate-funded lobby that designs legislation to serve the needs of the corporate sector and extreme wealth.
The ALEC Act mandates "balanced teaching" of climate science in K-12 classrooms. "Balanced teaching" is a code phrase that refers to teaching climate-change denial, to "balance" mainstream climate science. It is analogous to the "balanced teaching" advocated by creationists to enable the teaching of "creation science" in public schools. Legislation based on ALEC models has already been introduced in several states.
Of course, all of this is dressed up in rhetoric about teaching critical thinking -- a fine idea, no doubt, but it's easy to think up far better examples than an issue that threatens our survival and has been selected because of its importance in terms of corporate profits.
Media reports commonly present a controversy between two sides on climate change.
One side consists of the overwhelming majority of scientists, the world's major national academies of science, the professional science journals and the Intergovernmental Panel on Climate Change.
They agree that global warming is taking place, that there is a substantial human component, that the situation is serious and perhaps dire, and that very soon, maybe within decades, the world might reach a tipping point where the process will escalate sharply and will be irreversible, with severe social and economic effects. It is rare to find such consensus on complex scientific issues.
The other side consists of skeptics, including a few respected scientists who caution that much is unknown -- which means that things might not be as bad as thought, or they might be worse.
Omitted from the contrived debate is a much larger group of skeptics: highly regarded climate scientists who see the IPCC's regular reports as much too conservative. And these scientists have repeatedly been proven correct, unfortunately.
The propaganda campaign has apparently had some effect on U.S. public opinion, which is more skeptical than the global norm. But the effect is not significant enough to satisfy the masters. That is presumably why sectors of the corporate world are launching their attack on the educational system, in an effort to counter the public's dangerous tendency to pay attention to the conclusions of scientific research. http://www.chomsky.info/articles/20130305.htm
Anders dan de officiele versie bedoelde ik. Uiteraard.quote:Op woensdag 7 mei 2014 07:29 schreef Untermenschlich het volgende:
9/11 is per definitie een complot. Feit.
Heb je nog mijn link gelezen betreffende je illusies over Irak? Zeker de moeite waard.quote:Op woensdag 7 mei 2014 07:48 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Anders dan de officiele versie bedoelde ik. Uiteraard.
Als je vragen hebt over moderatie kun je hier terecht: BNW / [FEEDBACK] voor al uw vragen, meningen en opmerkingenquote:Op woensdag 7 mei 2014 00:13 schreef HetIsMijLudo het volgende:
[..]
Zo is het toch of ga je nu werkelijk ontkennen?
Of moet ik de lijst met pro-Demmink kruisridders nogmaals plaatsen om aan te tonen dat je hem telkens verwijderd?
Er is totaal geen reden voor om mijn post, die usernames bevat, te verwijderen.
Ik kan anders ook wel een topic aanmaken over 'sockpuppets' hoor, als je dat liever hebt?
Hoe dan ook. 9/11 blijft me fascineren.quote:Op woensdag 7 mei 2014 07:48 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Anders dan de officiele versie bedoelde ik. Uiteraard.
De meerderheid die iets vind zegt mij nog niks over of iets waar is .quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:45 schreef Untermenschlich het volgende:
[..]
Dat mag allemaal best zijn, desondanks kun je niet lezen. Maar dat is iedereen onderhand wel duidelijk.
Je zou natuurlijk ook in plaats van continue in achterdocht te leven kunnen proberen de argumenten van anderen echt tot je te nemen in plaats van overal op te reageren met diezelfde retoriek van je. Retoriek die je overigens hebt overgenomen van anderen. Ik wil je verder persoonlijk aanvallen maar ik heb, en dat meen ik, bijna medelijden met je. Je bent er zo volkomen van overtuigd dat je bevrijd bent, dat de verlossing snel zal komen en dat je spoedig wakker zult worden in een nieuw tijdperk van licht en welzijn. Corrigeer me maar als ik mis heb.quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:30 schreef Summers het volgende:
[..]
De meerderheid die iets vind zegt mij nog niks over of iets waar is .
Jij ziet het als achterdocht en ik zie het als realistisch zijn . Ik zou niet weten waarom ik argumenten aan zou moeten nemen waar ik geen waarheid in zie . Persoonlijk ga ik natuurlijk niet instemmen met mensen die argumenten hebben uit vooroordelen , angst , enz . De mening van de meerderheid zegt feitelijk iets over het aantal meningen maar feitelijk niks over de waarheid .quote:Op woensdag 7 mei 2014 11:45 schreef Untermenschlich het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk ook in plaats van continue in achterdocht te leven kunnen proberen de argumenten van anderen echt tot je te nemen in plaats van overal op te reageren met diezelfde retoriek van je. Retoriek die je overigens hebt overgenomen van anderen. Ik wil je verder persoonlijk aanvallen maar ik heb, en dat meen ik, bijna medelijden met je. Je bent er zo volkomen van overtuigd dat je bevrijd bent, dat de verlossing snel zal komen en dat je spoedig wakker zult worden in een nieuw tijdperk van licht en welzijn. Corrigeer me maar als ik mis heb.
Nee lieverd. Met argumenten tot je nemen bedoel ik dat je ze echt leest en overweegt. Jij reageert meteen zonder te lezen wat er staat. Het is gewoon bam bam dezelfde retoriek ertegenaan smijten.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:54 schreef Summers het volgende:
[..]
Jij ziet het als achterdocht en ik zie het als realistisch zijn . Ik zou niet weten waarom ik argumenten aan zou moeten nemen waar ik geen waarheid in zie . Persoonlijk ga ik natuurlijk niet instemmen met mensen die argumenten hebben uit vooroordelen , angst , enz . De mening van de meerderheid zegt feitelijk iets over het aantal meningen maar feitelijk niks over de waarheid .
Aangezien je nu weer een blik vooroordelen opentrekt heeft het geen zin om je te corrigeren , je loopt vanzelf wel tegen een muur op om je eigen gebreken onder ogen te zien .
Dat is het hele punt.quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:47 schreef Untermenschlich het volgende:
[..]
Nee lieverd. Met argumenten tot je nemen bedoel ik dat je ze echt leest en overweegt. Jij reageert meteen zonder te lezen wat er staat. Het is gewoon bam bam dezelfde retoriek ertegenaan smijten.
Jij zet mij telkens weer weg als iemand die de mainstream media volledig vertrouwd en anderen die dat niet doen zwart schilder als domme complot denkers. En als je gewoon eens je ogen open doet en leest wat ik schrijf zul je ontdekken dat dat dus niet klopt.
Dat is alles.
Leren lezen. Begrijpend lezen. Kregen we ooit op school.
Heel herkenbaarquote:Op woensdag 7 mei 2014 22:47 schreef Untermenschlich het volgende:
[..]
Nee lieverd. Met argumenten tot je nemen bedoel ik dat je ze echt leest en overweegt. Jij reageert meteen zonder te lezen wat er staat. Het is gewoon bam bam dezelfde retoriek ertegenaan smijten.
Jij zet mij telkens weer weg als iemand die de mainstream media volledig vertrouwd en anderen die dat niet doen zwart schilder als domme complot denkers. En als je gewoon eens je ogen open doet en leest wat ik schrijf zul je ontdekken dat dat dus niet klopt.
Dat is alles.
het is ook nooit goed gewoonquote:Op woensdag 7 mei 2014 23:07 schreef theguyver het volgende:
[..]
Heel herkenbaar![]()
Beetje raar om dit te denken bij mensen die veel op BNW zitten
Een vriendelijk aanbod, maar iets "herdenken" gaat niet bij een als wetenschappelijk "consensusonderzoek" verpakte hoax.quote:Op woensdag 7 mei 2014 07:44 schreef Untermenschlich het volgende:
[..]
Betreffende klimaat verandering. Ik raad je toch aan dat eens te herdenken.
Ik ken meneer Chomsky als een kritische denker en ik kan veel van zijn punten onderschrijven. Dat wil niet zeggen dat ik ook maar enige waarde hecht aan zijn inzicht in natuurwetenschappen, noodzakelijk voor het begrijpen hiervan.quote:Lees dit artikel van Chomsky eens:
[..]
Stel eens de vraag wie er het meeste baat bij heeft met het ontkennen van klimaat verandering, wie wint er echt?
Je zet jezelf zo weg door al je vooroordelen en mensen met vooroordelen zien en horen alleen hun vooroordeel en voor de rest zet je mij weg als zielige meelijwekkende meeloper die andere mensen napraat en niet voor zichzelf kan denken dus je hoeft je er niet uit te lullen , success met die muur .quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:47 schreef Untermenschlich het volgende:
[..]
Dat is alles.
Want als ik maar goed nadenk en jouw argumenten goed verwerk dan zie ik vanzelf wel dat false flags niet waar zijn en komt mijn wereldbeeld weer overeen met die van jou en hoef jij geen cm te verschuiven , right .quote:
Ja dat heb ik.quote:Op donderdag 8 mei 2014 01:33 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een vriendelijk aanbod, maar iets "herdenken" gaat niet bij een als wetenschappelijk "consensusonderzoek" verpakte hoax.
[..]
Ik ken meneer Chomsky als een kritische denker en ik kan veel van zijn punten onderschrijven. Dat wil niet zeggen dat ik ook maar enige waarde hecht aan zijn inzicht in natuurwetenschappen, noodzakelijk voor het begrijpen hiervan.
Die vraag is terugredenerend vanuit een complot. Er is niet zoiets als "bekennen of ontkennen", de tekst in mijn fobo gelezen?
Projectie. Je gaat maar door.quote:Op donderdag 8 mei 2014 07:18 schreef Summers het volgende:
[..]
Want als ik maar goed nadenk en jouw argumenten goed verwerk dan zie ik vanzelf wel dat false flags niet waar zijn en komt mijn wereldbeeld weer overeen met die van jou en hoef jij geen cm te verschuiven , right .
Handel naar je kennisquote:Op donderdag 8 mei 2014 08:06 schreef Untermenschlich het volgende:
[..]
Projectie. Je gaat maar door.
Oh nee hoor, gedachten zijn vrij. Gelukkig maar.quote:Op donderdag 8 mei 2014 07:18 schreef Summers het volgende:
[..]
Want als ik maar goed nadenk en jouw argumenten goed verwerk dan zie ik vanzelf wel dat false flags niet waar zijn en komt mijn wereldbeeld weer overeen met die van jou en hoef jij geen cm te verschuiven , right .
Je wantrouwt de MSM, maar neemt een artikeltje van een of andere onbekende site klakkeloos voor waar aan? So much for critical thinking...quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:24 schreef Untermenschlich het volgende:
[..]
Dat lijkt mij echt volstrekt maar dan ook volstrekt onlogisch. De uitspraak "voor Irak zelf" is al verdacht. Ook de wederopbouw is natuurlijk een volstrekte farce.
Als dat zou kloppen dan houd dat in dat de missie volkomen mislukt is.
Waar haal je dit vandaan?
edit-
Inderdaad. Alles uit de lucht gegrepen. http://www.tomdispatch.co(...)ppened_to_iraqi_oil/
Wat ik niet wist is dat de missie bijna mislukt was. Zo leer ik weer wat nieuws.
Brand los, zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:13 schreef PontifexMaximus het volgende:
Interessante OP, maar verder geen substantiele discussie helaas.
Nee hoor. Dat is een uitstekende bron.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:14 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Je wantrouwt de MSM, maar neemt een artikeltje van een of andere onbekende site klakkeloos voor waar aan? So much for critical thinking...
Er wordt ook gepraat in dat artikel over Iraq Reconstruction.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:41 schreef Untermenschlich het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat is een uitstekende bron.
Hier Democracy Now met dezelfde auteur. Voortreffelijke journalistiek. ,
http://www.democracynow.o(...)the_fire_author_greg
The Independent
http://www.independent.co(...)rce-war-2271178.html
Dus ga lekker fietsen met je critical thinking.
Nou ja wees blij dat jij niet dommig bentquote:Op dinsdag 20 mei 2014 19:00 schreef Untermenschlich het volgende:
Alles goed en wel, maar dit heeft natuurlijk niets te maken met je dommige uitspraak dat de olie-opbrengsten naar Irak gaan.
Snappumnie? Javier Bardem met een bebloede enorme tampon? Wat wordt bedoeld?quote:
No Country for Old Men (2007) - IMDbquote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Snappumnie? Javier Bardem met een bebloede enorme tampon? Wat wordt bedoeld?
ja, goeie film, maar wat is het verband?quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:46 schreef theguyver het volgende:
[..]
No Country for Old Men (2007) - IMDb
Een quote uit de film.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
ja, goeie film, maar wat is het verband?
Ah ok, ik snap hem en ja, ik herinner me die quote.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 21:54 schreef theguyver het volgende:
[..]
Een quote uit de film.
Anton Chigurh: And you know what's going to happen now. You should admit your situation. There would be more dignity in it.
Stof tot nadenken
quote:Op dinsdag 20 mei 2014 20:54 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Nou ja wees blij dat jij niet dommig bent
Ik geef toie dat ik me er te weinig in verdiept heb.
OK, jij weet kennelijk in wat voor situatie ik zit en wat er gaat gebeuren? Anders slaat het m.i. nergens op (ik neem ten minste aan dat je niet zo kinderachtig bent dat het hier gaat om dat ene regeltje over de olie-opbrengsten in Iraq dat ik te voorbarig heb gepost)quote:Op dinsdag 20 mei 2014 22:08 schreef Untermenschlich het volgende:
Theguyver heeft het begrepen. Hij is de man.
Dat was niet zomaar een regeltje. Het was geschreven in alle hoogmoed. En het heeft meer dan twee weken geduurd (ik had je al opgegeven), een periode waarin je vaak online was, om dit toe te geven. Je deed nog wat bokkensprongetjes, probeerde eronder uit te kruipen, toch nog proberen te laten zien dat je ervan af wist.quote:Op woensdag 21 mei 2014 03:45 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
OK, jij weet kennelijk in wat voor situatie ik zit en wat er gaat gebeuren? Anders slaat het m.i. nergens op (ik neem ten minste aan dat je niet zo kinderachtig bent dat het hier gaat om dat ene regeltje over de olie-opbrengsten in Iraq dat ik te voorbarig heb gepost)
Tja dan hebben wij toch TOTAAL verschillende belevingswerelden...voor jou lijkt het enorm beladen (in alle hoogmoed, genadeloos doordrukkenquote:Op woensdag 21 mei 2014 08:18 schreef Untermenschlich het volgende:
[..]
Dat was niet zomaar een regeltje. Het was geschreven in alle hoogmoed. En het heeft meer dan twee weken geduurd (ik had je al opgegeven), een periode waarin je vaak online was, om dit toe te geven. Je deed nog wat bokkensprongetjes, probeerde eronder uit te kruipen, toch nog proberen te laten zien dat je ervan af wist.
Maar nee. Je moet gewoon genadeloos doordrukken.![]()
Is goed, doe dat. Ik zit ook gewoon te ouwehoeren hoor. Beetje stangen dat is alles.quote:Op woensdag 21 mei 2014 08:50 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Tja dan hebben wij toch TOTAAL verschillende belevingswerelden...voor jou lijkt het enorm beladen (in alle hoogmoed, genadeloos doordrukken), voor mij een futiliteit...voor mij tellen de feiten, niet het gelijk hebben. Ik ben echt niet te beroerd mijn ongelijk toe te geven. En het is een onderwerp waar ik me al sinds een hele tijd niet meer mee bezig gehouden heb...maar ik weet zeker dat ik destijds, toen het mijn aandacht had, ergens opgevangen heb dat de opbrengsten grotendeels naar Iraq zelf gaan. De reden dat ik er nu pas op in ga, is dat ik in de tussentijd druk bezig geweest ben met andere dingen...ik heb ook een leven naast fok...en ja, fok staat de hele dag open, al kijk ik er niet naar.
Maar goed, ik ga er eens gedetailleerd naar kijken, in welke mate Iraq profiteert, en in welke mate de Amerikaanse oliemaatschappijen (duidelijk is wel dat de oliemaatschappijen er fors van profiteren). En ik maak een mentale notitie geen stellige uitspraken te doen als ik ergens niet 100% zeker van ben (wat velen hier OOK eens zouden moeten doen).
quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:30 schreef Untermenschlich het volgende:
[..]
Is goed, doe dat. Ik zit ook gewoon te ouwehoeren hoor. Beetje stangen dat is alles.Ik dacht dat je dat wel door had.
hehe welnee joh, maar dat merk je gewoon als iemand dingen post toch.quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:31 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]jaja vandaar dat je als een havik in de gaten houdt wanneer ik online ben
Ja zo gaan die dingen in dat soort landen. Men is daar nog lang niet toe aan democratie en gelijkere verdeling zoals wij dat hier hebben. Daar gaat nou eenmaal een hele hoop tijd in zitten. Ik had ook geen enkele illusie dat de Arabische Lente voor meer democratie zou zorgen...integendeel, ik denk dat de Arabieren onder Saddam en Mubarak toch beter af waren. Iig. een rustig en stabiel land.quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:32 schreef Untermenschlich het volgende:
Kijk, zelfs als Iraq profiteert dan is dat alleen een kleine elite minderheid uitgekozen door de VS om op te treden als vriendelijk gezind regime. Nooit zal worden toegelaten dat de opbrengsten de gewone burgers het leven verbeterd.
Nee hou jezelf niet voor de gek. Dat gebeurt niet omdat het besloten is dat dat niet zal gebeuren. Iraq is bewust kapot gemaakt door een immens superieure macht. Zij zijn het slachtoffer van imperialisme.quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:35 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Ja zo gaan die dingen in dat soort landen. Men is daar nog lang niet toe aan democratie en gelijkere verdeling zoals wij dat hier hebben. Daar gaat nou eenmaal een hele hoop tijd in zitten. Ik had ook geen enkele illusie dat de Arabische Lente voor meer democratie zou zorgen...integendeel, ik denk dat de Arabieren onder Saddam en Mubarak toch beter af waren. Iig. een rustig en stabiel land.
Klopt ja. Summers heeft wijze dingen gezegd.quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:43 schreef PontifexMaximus het volgende:
Overigens, met genadeloos doordrukken en brute agressie kom je niet ver in het leven. Dan loop je, zoals Summers al zei, tegen een muur en beland je grimmig alleen in het bos.
Grappig woord overigens, boos-aardig...je bent eigenlijk aardig, maar je bent boosquote:Op woensdag 21 mei 2014 09:48 schreef PontifexMaximus het volgende:
Tja, een boosaardige geest...ik vraag me af of dat wel bestaat. Zijn er mensen die, als ze het zelf prima voor elkaar hebben, een leuk en bevredigend leven hebben, genoeg geld en een fijne partner, en geen last van frustratie, jaloezie of wrok, die genoegen scheppen, of ueberhaupt bezig zijn met boosaardigheid, behalve in boeken en films?
Hm.. misschien een ongelukkige woordkeuze.quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:48 schreef PontifexMaximus het volgende:
Tja, een boosaardige geest...ik vraag me af of dat wel bestaat. Zijn er mensen die, als ze het zelf prima voor elkaar hebben, een leuk en bevredigend leven hebben, genoeg geld en een fijne partner, en geen last van frustratie, jaloezie of wrok, die genoegen scheppen, of ueberhaupt bezig zijn met boosaardigheid, behalve in boeken en films?
Tja ik denk dat als je een biertje drinkt met Bush, dat het best een geschikte vent is...ik vind m nou niet echt een evil uitstraling hebben. Cheney is wel een eng mannetje lijkt mequote:Op woensdag 21 mei 2014 09:52 schreef Untermenschlich het volgende:
[..]
Hm.. misschien een ongelukkige woordkeuze.
Maar nee. Mensen zoals Bush, Cheney hebben boosaardige geesten. Ik vraag me af of dat nog wel mensen zijn.
Wellicht is onwetend een betere woordkeuze voor wat ik bedoelde.
Ja Bush. Hij is wel erg dom ja. Tragisch figuur. Met zijn geschilder tegenwoordig. Cheney, Carl Rove, dat waren duidelijk degenen met de hogere hand. En voor wie zij weer werkten. Dan kom je pas uit op zieke figuren! Dat is gewoon het kwaad gemanifesteerd.quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:55 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Tja ik denk dat als je een biertje drinkt met Bush, dat het best een geschikte vent is...ik vind m nou niet echt een evil uitstraling hebben. Cheney is wel een eng mannetje lijkt me
Oh ja? Jij weet voor wie ze werkten? Vertel.quote:Op woensdag 21 mei 2014 09:58 schreef Untermenschlich het volgende:
[..]
Ja Bush. Hij is wel erg dom ja. Tragisch figuur. Met zijn geschilder tegenwoordig. Cheney, Carl Rove, dat waren duidelijk degenen met de hogere hand. En voor wie zij weer werkten. Dan kom je pas uit op zieke figuren! Dat is gewoon het kwaad gemanifesteerd.
edit- doe maar nietquote:Op woensdag 21 mei 2014 15:05 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Oh ja? Jij weet voor wie ze werkten? Vertel.
quote:
99% onwetende slaafjes. De rest demonen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 20:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]Eventjes 70.000 mensen als demonen afschilderen, -edit
-
Whatever, jij zal het wel weten.quote:Op woensdag 21 mei 2014 20:29 schreef Untermenschlich het volgende:
[..]
99% onwetende slaafjes. De rest demonen.
Tuurlijk.quote:
Ze vechten voor hun belangen en vergis je niet hoe verschrikkelijk veel belang dat voor Nederland (en daarmee voor een deel jouw welvaart) betekent...quote:Op woensdag 21 mei 2014 20:32 schreef Untermenschlich het volgende:
[..]
Tuurlijk.
Shell was als groot belanghebber direct betrokken bij alle onvoorstelbare tragedie die Iraq heeft moeten verduren. Ergo demonenbedrijf. Bloed! Bloed aan hun handen hebben die! Niet normaal.
Ja ja. Luister. Mij werd niets gevraagd. Waarom moeten wij welvaart ervaren via de ondergang van onze medemens elders? Wij zijn allen een. Zoiets valt niet te rechtvaardigen.quote:Op woensdag 21 mei 2014 20:36 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ze vechten voor hun belangen en vergis je niet hoe verschrikkelijk veel belang dat voor Nederland (en daarmee voor een deel jouw welvaart) betekent...
Ik neem aan dat jij geen transportmiddelen op brandstof gebruikt, of ben jij ook een slaaf van die "demonen"?
Nee, je moet realist zijn. -edit, persoonlijk-quote:Op woensdag 21 mei 2014 20:40 schreef Untermenschlich het volgende:
[..]
Ja ja. Luister. Mij werd niets gevraagd. Waarom moeten wij welvaart ervaren via de ondergang van onze medemens elders? Wij zijn allen een. Zoiets valt niet te rechtvaardigen.
Dus natuurlijk ben ik in die zin slaaf van de demonen. Echter niet direct. En volkomen bewust.
Het is een teken van zwakte om je er op die manier bij neer te leggen. Dat is ook precies wat ze willen. Jouw goedkeuring hebben ze immers nodig.
quote:Op donderdag 22 mei 2014 07:44 schreef kipknots het volgende:
Mijn probleem met BNW is dat kritisch denken vaak onmogelijk lijkt. Het wordt vaak zo'n twee kampen verhaal, met aan de ene kant de 'complot-gekkies' die echt overal hun kanttekeningen bijplaatsen en aan de andere kant de overheid. Het probleem is dat het gezond is om skeptisch te kijken naar de overheids-verhalen, waar genoeg leugens bij langs zullen komen, maar doordat bij het andere kamp nog honderd keer zoveel onzin langs komt je daar de kans niet toe krijgt.
Bv bij het klimaat-hoax verhaal worden allerlei vage en mijn inziens onbetrouwbare bronnen gepresenteerd waarmee geprobeerd wordt aan te tonen dat het hele rapport van de IPCC bij elkaar zou zijn gelogen. Terwijl naar mij inziens dat verhaal wel grotendeels zal kloppen en het veel interessanter is om te kijken naar de oplossingen die worden aangedragen en de belangen die daar spelen.
Of het 9/11 verhaal, waar de wildste verhalen de ronde doen (de vliegtuigen waren CG...) terwijl het veel interessanter is om te kijken wat de Amerikaanse overheid gedaan heeft nav de aanslag, hoe ze bepaald hebben dat Al Qaeda de dader was, de erop volgende invallen van verschillende landen,etc..
Dat zijn natuurlijk twee niveaus. Ik vind het prima om te speculeren over de motieven, belangen en achtergronden, en daar lijkt me dit topic, omdat het alle onderwerpen tracht samen te vatten prima geschikt voor.quote:Op donderdag 22 mei 2014 07:44 schreef kipknots het volgende:
Mijn probleem met BNW is dat kritisch denken vaak onmogelijk lijkt. Het wordt vaak zo'n twee kampen verhaal, met aan de ene kant de 'complot-gekkies' die echt overal hun kanttekeningen bijplaatsen en aan de andere kant de overheid. Het probleem is dat het gezond is om skeptisch te kijken naar de overheids-verhalen, waar genoeg leugens bij langs zullen komen, maar doordat bij het andere kamp nog honderd keer zoveel onzin langs komt je daar de kans niet toe krijgt.
Bv bij het klimaat-hoax verhaal worden allerlei vage en mijn inziens onbetrouwbare bronnen gepresenteerd waarmee geprobeerd wordt aan te tonen dat het hele rapport van de IPCC bij elkaar zou zijn gelogen. Terwijl naar mij inziens dat verhaal wel grotendeels zal kloppen en het veel interessanter is om te kijken naar de oplossingen die worden aangedragen en de belangen die daar spelen.
Of het 9/11 verhaal, waar de wildste verhalen de ronde doen (de vliegtuigen waren CG...) terwijl het veel interessanter is om te kijken wat de Amerikaanse overheid gedaan heeft nav de aanslag, hoe ze bepaald hebben dat Al Qaeda de dader was, de erop volgende invallen van verschillende landen,etc..
- edit -quote:Op woensdag 21 mei 2014 20:32 schreef Untermenschlich het volgende:
[..]
Tuurlijk.
Shell was als groot belanghebber direct betrokken bij alle onvoorstelbare tragedie die Iraq heeft moeten verduren. Ergo demonenbedrijf. Bloed! Bloed aan hun handen hebben die! Niet normaal.
quote:Als het weer open gaat niet meer op de persoon maar on topic.
Het was geen rechtstreekse persoonlijk aanval naar jou, alleen dat ik niet in demonen geloof. Dat mag hier kennelijk niet gezegd worden.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:53 schreef Untermenschlich het volgende:
He wat jammer Lavenderr haalt alles weg. Wat stond er?
Zal wel niet vriendelijk zijn geweest. Ik maak aardig vrienden hier.
hmm.. er word snel ingegrepen hierquote:Op donderdag 22 mei 2014 13:51 schreef PontifexMaximus het volgende:
[..]
Het was geen rechtstreekse persoonlijk aanval naar jou, alleen dat ik niet in demonen geloof. Dat mag hier kennelijk niet gezegd worden.
Op zich niks vreselijks.. Alleen een vrij nutteloze reactie op de term 'demonen'., die bovendien overdrachtelijk was bedoeld, meen ik.quote:Op donderdag 22 mei 2014 12:53 schreef Untermenschlich het volgende:
He wat jammer Lavenderr haalt alles weg. Wat stond er?
Zal wel niet vriendelijk zijn geweest. Ik maak aardig vrienden hier.
Heb het topic niet gelezen, maar als je voor iets anders als ''gekkie'' wilt worden uitgemaakt, zul je nu moeten erkennen dat dit onzin in. Natuurkundig allang en breed vastgesteld dat dit zeker wel mogelijk is.quote:Op donderdag 1 mei 2014 23:41 schreef El_Matador het volgende:
Lees het topic dan eerst. En nee, de weg die die magische kogel afgelegd zou moeten hebben, gaat hem niet worden. Kennedy is van rechtsvoor neergeschoten, duidelijk niet van achter.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 21:32 schreef bamibij het volgende:
[..]
Heb het topic niet gelezen, maar als je voor iets anders als ''gekkie'' wilt worden uitgemaakt, zul je nu moeten erkennen dat dit onzin in. Natuurkundig allang en breed vastgesteld dat dit zeker wel mogelijk is.
Interessante nieuwe theorie toevallig gezien in deze docu:quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Lees het topic dan eerst. En nee, de weg die die magische kogel afgelegd zou moeten hebben, gaat hem niet worden. Kennedy is van rechtsvoor neergeschoten, duidelijk niet van achter.
Nee, dat was het niet, maar toch verzwegen ze dat.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 17:55 schreef ijdod het volgende:
Je doet het klinken alsof het bijzonder is dat ze doorgeladen vuurwapens beschikbaar hadden?
dan heb jij het topic geloof ik ook niet goed gelezen, of bedoelde je het JFK topic nietquote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Lees het topic dan eerst. En nee, de weg die die magische kogel afgelegd zou moeten hebben, gaat hem niet worden. Kennedy is van rechtsvoor neergeschoten, duidelijk niet van achter.
quote:Op zaterdag 24 mei 2014 17:56 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nee, dat was het niet, maar toch verzwegen ze dat.
Overigens ligt een ongelukje met zo'n doorgeladen wapen om de hoek.
Netflix US heeft de gehele docu.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 18:12 schreef theguyver het volgende:
[..]goh dat klinkt nog best interessant.
Je zag toch hoe die meloen bewoog?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 22:32 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat die agent op de moordenaar schoot en de president raakte?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 18:04 schreef ijdod het volgende:
Dat valt wel mee hoor. Een doorgeladen wapen gaat niet spontaan af; het slaghoedje zal geactiveerd moeten worden. Buiten het overhalen van de trekker heb je eigenlijk alleen het laten vallen. Dan nog hangt het van het wapen af.
Oswald zat boven niet voor, he de auto reed erachter, maare zullen we deze discussie ff naar het JFK topic gooien?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 18:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat die agent op de moordenaar schoot en de president raakte?
Maar voor welke partij geldt dat? Inderdaad werden 'aluhoedjes' niet zonder meer altijd geloofd. Ik zie echter ook weleens dat ergens wel een complot achter móet zitten en dat gaat me dan weer te ver.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 18:42 schreef Life2.0 het volgende:
hoe het werkt? zelfdeceptie; men WIL niet weten/accepteren dat de wereld niet is zoals ze denken dat hij is
voor mensen, dat heeft verder niets van welk complot te maken, maar waarom men het uberhaupt een complot noemtquote:Op zaterdag 24 mei 2014 18:51 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Maar voor welke partij geldt dat? Inderdaad werden 'aluhoedjes' niet zonder meer altijd geloofd. Ik zie echter ook weleens dat ergens wel een complot achter móet zitten en dat gaat me dan weer te ver.
En hier hield elke serieuze discussie al weer op.quote:Op donderdag 1 mei 2014 23:41 schreef El_Matador het volgende:
• Moord op JFK
Dus je denkt dat mensen een bepaalde gang van zaken ten onrechte een complot noemen?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 19:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
voor mensen, dat heeft verder niets van welk complot te maken, maar waarom men het uberhaupt een complot noemt
Oh, waarom? Die zaak is toch met veel geheimzinnigheid omgeven?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 19:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En hier hield elke serieuze discussie al weer op.
En dat is 'bewijs' dat het een complot is?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 19:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh, waarom? Die zaak is toch met veel geheimzinnigheid omgeven?
Het was een eerstegraads moord. Er heeft ongetwijfeld een intrige achter gezeten.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 19:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En dat is 'bewijs' dat het een complot is?
Ik zie nog nergens bewijs, zoals wel geclaimed wordt in de eerste alinea van dit topic. Niet zo vreemd dat mensen jullie 'gekkies' noemen.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 19:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het was een eerstegraads moord. Er heeft ongetwijfeld een intrige achter gezeten.
Ok, doei.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 19:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zie nog nergens bewijs, zoals wel geclaimed wordt in de eerste alinea van dit topic. Niet zo vreemd dat mensen jullie 'gekkies' noemen.
Nou doei, lekker verder navelstaren.
vast wel, dat is niet specifiek mijn insteek, die is meer dan met liever een verklaring heeft waar ze zich in kunnen vinden dan een waar ze dat nietquote:Op zaterdag 24 mei 2014 19:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus je denkt dat mensen een bepaalde gang van zaken ten onrechte een complot noemen?
Desalniettemin zijn veel BNW onderwerpen inmiddels mainstream geworden. Kritisch denken en ook maatschappijkritiek - is een groot goed, maar dat is wat anders dan overal een complot in willen zien en daar koste wat kost aan vast willen blijven houden.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
vast wel, dat is niet specifiek mijn insteek, die is meer dan met liever een verklaring heeft waar ze zich in kunnen vinden dan een waar ze dat niet
Matador is te stellig en heeft geen oor voor andere argumenten dus dan is discussieren idd niet te doen. Of heel moeilijk iig.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 19:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En hier hield elke serieuze discussie al weer op.
En daar komt het wel een beetje op neer ja.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
vast wel, dat is niet specifiek mijn insteek, die is meer dan met liever een verklaring heeft waar ze zich in kunnen vinden dan een waar ze dat niet
Zeker is er een krachtenstrijd gaande in de wereld maar we weten niet altijd wie die krachten zijn en daarover mag gespeculeerd worden op BNW.quote:Op zondag 25 mei 2014 10:47 schreef WJMW het volgende:
Niemand ontkent dat er complotten worden gesmeed en uitgevoerd, het idiote idee dat er zoiets is als een wereldwijd complot, dat er zoiets is als een wereldregering of eeuwenoude machtige geheime cultussen dat is wat veel BNW gekkies maakt. Dan overzie je de complexiteit en krachtenstrijd die er gaande is in onze wereld.
Aanhangers van complotten zijn dit dan ook niet zelden vanuit allerlei persoonlijke ressentimenten en niet zoals in OP toch min of meer wordt gesuggereerd vanuit een kritische opstelling.quote:Op zondag 25 mei 2014 10:47 schreef WJMW het volgende:
Niemand ontkent dat er complotten worden gesmeed en uitgevoerd, het idiote idee dat er zoiets is als een wereldwijd complot, dat er zoiets is als een wereldregering of eeuwenoude machtige geheime cultussen dat is wat veel BNW gekkies maakt. Dan overzie je de complexiteit en krachtenstrijd die er gaande is in onze wereld.
Als je rechts onderaan kijkt staat er in het groen : volg topic. Als je daarop klikt staat het in myat's. Tvp hoeft dus niet meerquote:
maar dat gaat evengoed op voor de andere kant, waarbij men de realiteit niet wilt zien en dit afschrijft als een complot, terwijl het duidelijk waar isquote:Op zaterdag 24 mei 2014 23:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Desalniettemin zijn veel BNW onderwerpen inmiddels mainstream geworden. Kritisch denken en ook maatschappijkritiek - is een groot goed, maar dat is wat anders dan overal een complot in willen zien en daar koste wat kost aan vast willen blijven houden.
Dat schreef ik toch ook?quote:Op zondag 25 mei 2014 14:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
maar dat gaat evengoed op voor de andere kant, waarbij men de realiteit niet wilt zien en dit afschrijft als een complot, terwijl het duidelijk waar is
Een aantal andere zaken die vaak herkenbaar zijn aan "complotdenkers":quote:Op zondag 25 mei 2014 10:36 schreef bamibij het volgende:
Wat mij intigreert is dat "complotdenkers" (gechargeerd gezegd natuurlijk) vaak over de mainstream theorieën heel kritisch nadenken (en dat is goed!!) maar de complottheorieën maar gewoon haast per definitie voor waar aannemen.
Bv die el matador. Ik vertel hem dat iets natuurkundig wél mogelijk is (wat ook zo is, zoek maar op) en hij ontkent het gewoon en 'gelooft' nog altijd in dat complot. Fascinerend, serieus.
Alles wat hun verhaal bevestigt (of het verhaal wat op zo'n complot-nieuws-site staat) nemen 'ze' voor waar. Alles wat dit verhaal tegenspreekt is per definitie onjuist.quote:Op zondag 25 mei 2014 10:36 schreef bamibij het volgende:
Wat mij intigreert is dat "complotdenkers" (gechargeerd gezegd natuurlijk) vaak over de mainstream theorieën heel kritisch nadenken (en dat is goed!!) maar de complottheorieën maar gewoon haast per definitie voor waar aannemen.
Bv die el matador. Ik vertel hem dat iets natuurkundig wél mogelijk is (wat ook zo is, zoek maar op) en hij ontkent het gewoon en 'gelooft' nog altijd in dat complot. Fascinerend, serieus.
Vooral dat .quote:Op zondag 25 mei 2014 18:16 schreef ijdod het volgende:
[..]
Een aantal andere zaken die vaak herkenbaar zijn aan "complotdenkers":
- Teveel scenario's. Er is maar een waarheid mogelijk. Als de officiele lezing dus niet klopt, is er ruimte voor 1 samenhangend alternatief.
- Gebruik van Engelse termen waar dit niet nodig/gebruikelijk is. Vermoedelijk copy & paste gedrag van bepaalde sites.
- Vermoedelijk gelinkt aan het punt hierboven: het liedje veranderd niet. Als een punt ontkracht wordt, komt even later de volgende te voorschijn die het net ontkrachte punt weer gaat herhalen.
- Er wordt veel waarde gehecht aan het eigen inzicht. ("Dat kan gewoon niet waar zijn"). Het eigen inzicht van anderen telt echter niet.
- over het algemeen weinig wetenschappelijk inzicht. Denk idd aan natuurkundige principes, maar ook medische zaken (het effect van shock, om een El Matador aan te halen), en hoe wetenschap uberhaupt werkt.
ik verwijs naar de topitctitel.quote:Op zondag 25 mei 2014 11:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zeker is er een krachtenstrijd gaande in de wereld maar we weten niet altijd wie die krachten zijn en daarover mag gespeculeerd worden op BNW.
Dus het woord gekkies liever niet gebruiken.
Juist, maar dan krijgen we ook natuurlijk dat de huidige wetenschap niet klopt, onze medische kennis ( vooral dat shock gedeelte) en big pharma ( waarbij de minderheid het zwaarder telt dan de meerderheid) en onze geschiedenis zit volkomen anders in elkaar.quote:Op zondag 25 mei 2014 18:16 schreef ijdod het volgende:
[..]
Een aantal andere zaken die vaak herkenbaar zijn aan "complotdenkers":
- Teveel scenario's. Er is maar een waarheid mogelijk. Als de officiele lezing dus niet klopt, is er ruimte voor 1 samenhangend alternatief.
- Gebruik van Engelse termen waar dit niet nodig/gebruikelijk is. Vermoedelijk copy & paste gedrag van bepaalde sites.
- Vermoedelijk gelinkt aan het punt hierboven: het liedje veranderd niet. Als een punt ontkracht wordt, komt even later de volgende te voorschijn die het net ontkrachte punt weer gaat herhalen.
- Er wordt veel waarde gehecht aan het eigen inzicht. ("Dat kan gewoon niet waar zijn"). Het eigen inzicht van anderen telt echter niet.
- over het algemeen weinig wetenschappelijk inzicht. Denk idd aan natuurkundige principes, maar ook medische zaken (het effect van shock, om een El Matador aan te halen), en hoe wetenschap uberhaupt werkt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |