abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139692201
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:18 schreef Summers het volgende:

[..]

Handel naar je kennis
Verlamd door je gebrek aan kennis.
  Moderator maandag 12 mei 2014 @ 18:21:52 #202
249559 crew  Lavenderr
pi_139874109
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:18 schreef Summers het volgende:

[..]

Handel naar je kennis
Kennis. Niet vermoedens.
pi_140160587
Interessante OP, maar verder geen substantiele discussie helaas. Zoals gewoonlijk.
Firm but Friendly.
pi_140160625
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 20:24 schreef Untermenschlich het volgende:

[..]

Dat lijkt mij echt volstrekt maar dan ook volstrekt onlogisch. De uitspraak "voor Irak zelf" is al verdacht. Ook de wederopbouw is natuurlijk een volstrekte farce.

Als dat zou kloppen dan houd dat in dat de missie volkomen mislukt is.

Waar haal je dit vandaan?

edit-

Inderdaad. Alles uit de lucht gegrepen. http://www.tomdispatch.co(...)ppened_to_iraqi_oil/

Wat ik niet wist is dat de missie bijna mislukt was. Zo leer ik weer wat nieuws.
Je wantrouwt de MSM, maar neemt een artikeltje van een of andere onbekende site klakkeloos voor waar aan? So much for critical thinking...
Firm but Friendly.
pi_140160650
Lex parsimoniae!
"Happiness is not getting more, but wanting less"
pi_140160720
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:13 schreef PontifexMaximus het volgende:
Interessante OP, maar verder geen substantiele discussie helaas.
Brand los, zou ik zeggen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140161269
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:14 schreef PontifexMaximus het volgende:

[..]

Je wantrouwt de MSM, maar neemt een artikeltje van een of andere onbekende site klakkeloos voor waar aan? So much for critical thinking...
Nee hoor. Dat is een uitstekende bron.

Hier Democracy Now met dezelfde auteur. Voortreffelijke journalistiek. ,

http://www.democracynow.o(...)the_fire_author_greg

The Independent
http://www.independent.co(...)rce-war-2271178.html

Dus ga lekker fietsen met je critical thinking.

[ Bericht 10% gewijzigd door Untermenschlich op 20-05-2014 10:49:31 ]
pi_140174872
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:41 schreef Untermenschlich het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat is een uitstekende bron.

Hier Democracy Now met dezelfde auteur. Voortreffelijke journalistiek. ,

http://www.democracynow.o(...)the_fire_author_greg

The Independent
http://www.independent.co(...)rce-war-2271178.html

Dus ga lekker fietsen met je critical thinking.
Er wordt ook gepraat in dat artikel over Iraq Reconstruction.

Tja misschien zou het KUNNEN zijn dat er meerdere redenen waren?

1e zelfverrijking (de Neocons hadden flinke belangen in Halliburton etc.) dmv. wederopbouw en olieindustrie

2e strategische resource (olie) in handen van een Amerika vriendelijk gezind regime

3e militair strategisch belangrijke positie in het Midden-Oosten cq. Centraal Azie volgens de Neocon agenda PNAC (waar overigens niets geheims aan is)

4e Bush Jr. kon wat zijn vader onafgemaakt had laten liggen afmaken

5e het creeeren van Hell als tegenwicht voor onze paradijselijke toestand (ik geloof wel in een soort kosmisch principe van: er moet altijd ergens narigheid zijn. Dan liever in een land met mensen waar we toch al niet zoveel mee hebben)

6e het bevestigen van het beeld van gevaarlijke Arabieren en Amerika als bolwerk van vrijheid en democratie

7e versterken van gevoel van Amerikaanse power en eenheid

8e bevestigen van nut en noodzaak voor het enorme Amerikaanse militaire apparaat, en eens de wapens en strategieen testen irl

9e en misschien ZELFS het idealistische motief van een volk van een nare dictator bevrijden :D
Firm but Friendly.
pi_140174974
10 versterken van het gevoel van bedreigingen aan alle kanten als rechtvaardiging voor de enorme beperking van burgerrechten en privacy van de laatste 10-15 jaar

Opvallend overigens dat Afghanistan, Pakistan (al is het streng islamitisch wel een Amerikaanse bondgenoot) en Iraq Iran, de bondgenoot van Rusland, precies omsluiten. Het kan dus ook nog een vroege zet zijn in het nieuwe Koude Oorlogsspel met Rusland, voorzien door mlitaire strategen.
Firm but Friendly.
pi_140175647
Alles goed en wel, maar dit heeft natuurlijk niets te maken met je dommige uitspraak dat de olie-opbrengsten naar Irak gaan.
pi_140181248
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 18:40 schreef PontifexMaximus het volgende:
AntonChigurhPosterWEB.jpg
pi_140181331
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 19:00 schreef Untermenschlich het volgende:
Alles goed en wel, maar dit heeft natuurlijk niets te maken met je dommige uitspraak dat de olie-opbrengsten naar Irak gaan.
Nou ja wees blij dat jij niet dommig bent 8-)

Ik geef toie dat ik me er te weinig in verdiept heb.
Firm but Friendly.
pi_140181473
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:52 schreef Untermenschlich het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Is dat een UFO?
Firm but Friendly.
pi_140183006
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:52 schreef Untermenschlich het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Snappumnie? Javier Bardem met een bebloede enorme tampon? Wat wordt bedoeld?
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

dinsdag 20 mei 2014 @ 21:46:23 #215
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_140184114
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Snappumnie? Javier Bardem met een bebloede enorme tampon? Wat wordt bedoeld?
No Country for Old Men (2007) - IMDb
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_140184330
quote:
ja, goeie film, maar wat is het verband?

dinsdag 20 mei 2014 @ 21:54:15 #217
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_140184485
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

ja, goeie film, maar wat is het verband?
Een quote uit de film.
Anton Chigurh: And you know what's going to happen now. You should admit your situation. There would be more dignity in it.

Stof tot nadenken ;)
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_140184612
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 21:54 schreef theguyver het volgende:

[..]

Een quote uit de film.
Anton Chigurh: And you know what's going to happen now. You should admit your situation. There would be more dignity in it.

Stof tot nadenken ;)
Ah ok, ik snap hem en ja, ik herinner me die quote.

pi_140185164
Theguyver heeft het begrepen. Hij is de man.
pi_140185588
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 20:54 schreef PontifexMaximus het volgende:

[..]

Nou ja wees blij dat jij niet dommig bent 8-)

Ik geef toie dat ik me er te weinig in verdiept heb.
pi_140193906
Oei, een enorme triomf :D
Firm but Friendly.
pi_140193925
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 22:08 schreef Untermenschlich het volgende:
Theguyver heeft het begrepen. Hij is de man.
OK, jij weet kennelijk in wat voor situatie ik zit en wat er gaat gebeuren? Anders slaat het m.i. nergens op (ik neem ten minste aan dat je niet zo kinderachtig bent dat het hier gaat om dat ene regeltje over de olie-opbrengsten in Iraq dat ik te voorbarig heb gepost)
Firm but Friendly.
pi_140194693
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 03:45 schreef PontifexMaximus het volgende:

[..]

OK, jij weet kennelijk in wat voor situatie ik zit en wat er gaat gebeuren? Anders slaat het m.i. nergens op (ik neem ten minste aan dat je niet zo kinderachtig bent dat het hier gaat om dat ene regeltje over de olie-opbrengsten in Iraq dat ik te voorbarig heb gepost)
Dat was niet zomaar een regeltje. Het was geschreven in alle hoogmoed. En het heeft meer dan twee weken geduurd (ik had je al opgegeven), een periode waarin je vaak online was, om dit toe te geven. Je deed nog wat bokkensprongetjes, probeerde eronder uit te kruipen, toch nog proberen te laten zien dat je ervan af wist.

Maar nee. Je moet gewoon genadeloos doordrukken. :)

[ Bericht 7% gewijzigd door Untermenschlich op 21-05-2014 08:25:01 ]
pi_140194999
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 08:18 schreef Untermenschlich het volgende:

[..]

Dat was niet zomaar een regeltje. Het was geschreven in alle hoogmoed. En het heeft meer dan twee weken geduurd (ik had je al opgegeven), een periode waarin je vaak online was, om dit toe te geven. Je deed nog wat bokkensprongetjes, probeerde eronder uit te kruipen, toch nog proberen te laten zien dat je ervan af wist.

Maar nee. Je moet gewoon genadeloos doordrukken. :)
Tja dan hebben wij toch TOTAAL verschillende belevingswerelden...voor jou lijkt het enorm beladen (in alle hoogmoed, genadeloos doordrukken :D ), voor mij een futiliteit...voor mij tellen de feiten, niet het gelijk hebben. Ik ben echt niet te beroerd mijn ongelijk toe te geven. En het is een onderwerp waar ik me al sinds een hele tijd niet meer mee bezig gehouden heb...maar ik weet zeker dat ik destijds, toen het mijn aandacht had, ergens opgevangen heb dat de opbrengsten grotendeels naar Iraq zelf gaan. De reden dat ik er nu pas op in ga, is dat ik in de tussentijd druk bezig geweest ben met andere dingen...ik heb ook een leven naast fok...en ja, fok staat de hele dag open, al kijk ik er niet naar.

Maar goed, ik ga er eens gedetailleerd naar kijken, in welke mate Iraq profiteert, en in welke mate de Amerikaanse oliemaatschappijen (duidelijk is wel dat de oliemaatschappijen er fors van profiteren). En ik maak een mentale notitie geen stellige uitspraken te doen als ik ergens niet 100% zeker van ben (wat velen hier OOK eens zouden moeten doen ;) ).

[ Bericht 3% gewijzigd door PontifexMaximus op 21-05-2014 08:57:25 ]
Firm but Friendly.
pi_140195625
quote:
0s.gif Op woensdag 21 mei 2014 08:50 schreef PontifexMaximus het volgende:

[..]

Tja dan hebben wij toch TOTAAL verschillende belevingswerelden...voor jou lijkt het enorm beladen (in alle hoogmoed, genadeloos doordrukken :D ), voor mij een futiliteit...voor mij tellen de feiten, niet het gelijk hebben. Ik ben echt niet te beroerd mijn ongelijk toe te geven. En het is een onderwerp waar ik me al sinds een hele tijd niet meer mee bezig gehouden heb...maar ik weet zeker dat ik destijds, toen het mijn aandacht had, ergens opgevangen heb dat de opbrengsten grotendeels naar Iraq zelf gaan. De reden dat ik er nu pas op in ga, is dat ik in de tussentijd druk bezig geweest ben met andere dingen...ik heb ook een leven naast fok...en ja, fok staat de hele dag open, al kijk ik er niet naar.

Maar goed, ik ga er eens gedetailleerd naar kijken, in welke mate Iraq profiteert, en in welke mate de Amerikaanse oliemaatschappijen (duidelijk is wel dat de oliemaatschappijen er fors van profiteren). En ik maak een mentale notitie geen stellige uitspraken te doen als ik ergens niet 100% zeker van ben (wat velen hier OOK eens zouden moeten doen ;) ).
Is goed, doe dat. Ik zit ook gewoon te ouwehoeren hoor. Beetje stangen dat is alles. :) Ik dacht dat je dat wel door had.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')