abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 5 mei 2014 @ 11:47:56 #101
249559 crew  Lavenderr
pi_139579594
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 11:13 schreef Hatsjikkiedee het volgende:
Er zijn zoveel verschillende types binnen BNW, net als in de 'echte' wereld. Je hebt de extreem fanatieke BNW'ers die een bepaalde tunnelvisie hebben, en geen enkele kritiek dulden, maar ook de users die graag willen discussieren, waar theguyver en el_matador er twee van zijn. Ik merk wel dat iedereen die post binnen BNW als een 'gekkie' gezien wordt die niet serieus te nemen is, en dat vind ik wel schadelijk. Er zijn altijd twee kanten aan een verhaal, blind geloven in één kant, of het de BNW kant of de 'rationele maatschappelijk gezonde kant' is even dom.

Ik blijf kritisch over de informatie die ik vanuit de MSM alsmede de alternatieve media krijgt, en maak maak daarmee mijn eigen beeld over de maatschappij. En ja, ik geloof daardoor wel in bepaalde complotten. Ik hou er daarnaast ook van om met intelligente mensen te discussieren, hun opvattingen en visies te horen...daar leer ik zoveel van, hoe verschillend onze opvattingen ook zijn.
Echt niet. Dat wordt meestal gezegd op de andere subforums. Hier kan iedereen naar hartelust discussieren over welk complot dan ook.
  Moderator maandag 5 mei 2014 @ 11:48:39 #102
249559 crew  Lavenderr
pi_139579616
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 11:15 schreef Chewie het volgende:

[..]

Niet helemaal, de echte bnw complotters zitten over het algemeen nog vaster in hun hokje dan de sceptici. Kijk bijvoorbeeld maar in de topics over vaccinatie, 9/11 en chemtrails, degenen die daar beweren dat het allemaal een complot is om ons onder de duim te houden of ziek te maken zijn zeker geen waarheidszoekers te noemen, zij willen alleen maar bevestigd worden in hun denkbeelden en alle informatie die daar niet bij aansluit word genegeerd of afgedaan als propaganda.
Ook waar.
pi_139579648
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 11:47 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Echt niet. Dat wordt meestal gezegd op de andere subforums. Hier kan iedereen naar hartelust discussieren over welk complot dan ook.
Oh ja sorry, niet goed verwoord. Maar ik bedoel dat iedereen die met BNW word geassocieerd als 'gekkie' bestempeld wordt. Dat vind ik zo jammer.
Jongens....gewoon even lekker relativeren.
  Moderator maandag 5 mei 2014 @ 11:51:02 #104
249559 crew  Lavenderr
pi_139579688
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 11:49 schreef Hatsjikkiedee het volgende:

[..]

Oh ja sorry, niet goed verwoord. Maar ik bedoel dat iedereen die met BNW word geassocieerd als 'gekkie' bestempeld wordt. Dat vind ik zo jammer.
Ach ja, dat kruis moeten we maar dragen dan O~) .
  maandag 5 mei 2014 @ 14:30:27 #105
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_139583687
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 11:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ach ja, dat kruis moeten we maar dragen dan O~) .
Misschien moet je het alu hoedje keer afzetten helpt ook :+
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_139584867
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 11:15 schreef Chewie het volgende:

[..]

Niet helemaal, de echte bnw complotters zitten over het algemeen nog vaster in hun hokje dan de sceptici. Kijk bijvoorbeeld maar in de topics over vaccinatie, 9/11 en chemtrails, degenen die daar beweren dat het allemaal een complot is om ons onder de duim te houden of ziek te maken zijn zeker geen waarheidszoekers te noemen, zij willen alleen maar bevestigd worden in hun denkbeelden en alle informatie die daar niet bij aansluit word genegeerd of afgedaan als propaganda.
Dat is wat ik bedoel. De echte BNW-ers zien in alles een complot.
Een anders aspect van hokjesdenken is wat vrijwel alle mensen hebben: bevestiging zoeken van het eigen wereldbeeld.
  maandag 5 mei 2014 @ 15:45:03 #107
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_139585812
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 15:10 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Dat is wat ik bedoel. De echte BNW-ers zien in alles een complot.
Een anders aspect van hokjesdenken is wat vrijwel alle mensen hebben: bevestiging zoeken van het eigen wereldbeeld.
De echte BNW-ers is eerder een mengelmoes, er zijn er genoeg die hier al langer rondhangen zoals ik, zelfs nog toen het bij het truth topic hoorde, JE WEET WEL VROEGER :P

Denk dat ze beter kan vergelijken met Justin Bieber fans :+ https://twitter.com/AmandaSwaggie
wat je ook zegt ze raken niet van hun Believe af of beiliebe!! en spuwen zoveel random shit de wereld in dat ze het gek vinden dat anderen hun denkwijze maar raar vinden :)

:+
pi_139585813
quote:
12s.gif Op zaterdag 3 mei 2014 12:05 schreef theguyver het volgende:

[..]

Nou momenteel de enige die in angst leeft is geloof ik die vriend van Untermenschlich, die zich te veel verdiept heeft en compleet aan doorslaan is wat er op het internet te lezen valt.
BNW / Gedaanteverwisseling vriend
Momenteel zijn hij en ik bezig met email verwisselingen. Hij komt met allerlei bronnen en documentaires aanzetten. Het meeste materiaal ken ik al, wat ik nog niet ken lees ik zorgvuldig door. Maar het is allemaal zo een diarree. Ik begrijp niet dat hij er niet doorheen kan kijken. Zoals ik al vermoedde, alles geschreven door het rechts conservatieve blok, ala Lyndon LaRouche, de meeste incoherente artikelen geschreven door God mag weten wie. Ik haal het allemaal uit elkaar.
  maandag 5 mei 2014 @ 15:47:42 #109
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_139585898
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 15:45 schreef Untermenschlich het volgende:

[..]

Momenteel zijn hij en ik bezig met email verwisselingen. Hij komt met allerlei bronnen en documentaires aanzetten. Het meeste materiaal ken ik al, wat ik nog niet ken lees ik zorgvuldig door. Maar het is allemaal zo een diarree. Ik begrijp niet dat hij er niet doorheen kan kijken. Zoals ik al vermoedde, alles geschreven door het rechts conservatieve blok, ala Lyndon LaRouche, de meeste incoherente artikelen geschreven door God mag weten wie. Ik haal het allemaal uit elkaar.
Maar leeft ie nu ook in angst, vraag ik me af word ie paranoia?
Of valt het allemaal nog mee?
Ken er zelf ook wel wat hoor, met sommige walt wel een leuke discussie voeren maar er zijn er een paar van waarvan ik zoiets heb van, misschien moet je echt ff hulp gaan zoeken dit gaat wel erg ver.

sorry van het beetje off-topic gaan maar ben gewoon erg benieuwd :{
pi_139585957
Wat mij overigens steeds meer opvalt en mij aanzienlijk betreurt is dat eigenlijk al die "diepe complottheorieën" een afleidend effect hebben. Men fixeert zich liever op de dood van Micheal Jackson, op Rihanna als mind controlled sex-kitten dan op vrij ernstige zaken zoals de verwoesting van Iraq bijvoorbeeld. In Guatemala niet zo lang geleden sloten 15 jarige meisjes zich aan bij de guerilla's om CIA getrainde death-squads te bevechten. Heb je enig idee wat daar gebeurde. Maar nee, dat is te mainstream. Mainstream!?
pi_139585979
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 15:47 schreef theguyver het volgende:

[..]

Maar leeft ie nu ook in angst, vraag ik me af word ie paranoia?
Of valt het allemaal nog mee?
Ken er zelf ook wel wat hoor, met sommige walt wel een leuke discussie voeren maar er zijn er een paar van waarvan ik zoiets heb van, misschien moet je echt ff hulp gaan zoeken dit gaat wel erg ver.

sorry van het beetje off-topic gaan maar ben gewoon erg benieuwd :{
Weet ik niet. Ik heb hem nog niet gezien. Persoonlijk begrijp ik er niets van.
pi_139586191
Ook die paranoïde krankzinnigheid is toch om diarree van te krijgen. Neem de Georgia Guidestones. Kunnen mensen wel lezen vraag ik me dan af. Hier dit staat erop geschreven:

1. Maintain humanity under 500,000,000 in perpetual balance with nature.
2. Guide reproduction wisely — improving fitness and diversity.
3. Unite humanity with a living new language.
4. Rule passion — faith — tradition — and all things with tempered reason.
5. Protect people and nations with fair laws and just courts.
6. Let all nations rule internally resolving external disputes in a world court.
7. Avoid petty laws and useless officials.
8. Balance personal rights with social duties.
9. Prize truth — beauty — love — seeking harmony with the infinite.
10.Be not a cancer on the earth — Leave room for nature — Leave room for nature.

Waar is het grote complot? Zijn die mensen daadwerkelijk imbeciel?
pi_139586259
Ok ik ben aan het ranten. Sorry.
  maandag 5 mei 2014 @ 16:28:43 #114
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_139586999
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 16:01 schreef Untermenschlich het volgende:
Ok ik ben aan het ranten. Sorry.
Nee hoor ;)
valt reuze mee, ik heb af en toe hetzelfde.
  maandag 5 mei 2014 @ 16:31:16 #115
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_139587075
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 15:50 schreef Untermenschlich het volgende:
Wat mij overigens steeds meer opvalt en mij aanzienlijk betreurt is dat eigenlijk al die "diepe complottheorieën" een afleidend effect hebben. Men fixeert zich liever op de dood van Micheal Jackson, op Rihanna als mind controlled sex-kitten dan op vrij ernstige zaken zoals de verwoesting van Iraq bijvoorbeeld. In Guatemala niet zo lang geleden sloten 15 jarige meisjes zich aan bij de guerilla's om CIA getrainde death-squads te bevechten. Heb je enig idee wat daar gebeurde. Maar nee, dat is te mainstream. Mainstream!?
Men heeft het liever over death camps in de VS, die FEMA bullshit, of praat mensen aan hun kinderen niet te laten vaccineren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_139587517
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 16:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Men heeft het liever over death camps in de VS, die FEMA bullshit, of praat mensen aan hun kinderen niet te laten vaccineren
Te triest allemaal. Het zal mij niet verbazen als blijkt dat al die troep achter de schermen gewoon gefinancierd wordt door de elite zakenwereld. Als ik hun was zou ik namelijk precies dat doen.
  maandag 5 mei 2014 @ 16:48:35 #117
45206 Pietverdriet
pi_139587605
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 16:45 schreef Untermenschlich het volgende:

[..]

Te triest allemaal. Het zal mij niet verbazen als blijkt dat al die troep achter de schermen gewoon gefinancierd wordt door de elite zakenwereld. Als ik hun was zou ik namelijk precies dat doen.
Een heel goed idee, houd de gekkies lekker afgeleid van de belangrijke dingen
pi_139587729
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 16:48 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een heel goed idee, houd de gekkies lekker afgeleid van de belangrijke dingen
Precies, voor degene die de mean-stream media niet meer geloven een subtiele double-trap.
  maandag 5 mei 2014 @ 17:00:04 #119
45206 Pietverdriet
pi_139587931
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 16:52 schreef Untermenschlich het volgende:

[..]

Precies, voor degene die de mean-stream media niet meer geloven een subtiele double-trap.
Tja, en zelfs de mainstream media zijn niet vies van een complotje
Als er veel Kremlin vriendelijke lezerreacties komen , mensen die begrip hebben voor de seperatisten of de andere kant van de oekraine belichten is dat volgens de Guardian allemaal het werk van door Moskau gestuurde Troll Campagne.
http://www.theguardian.co(...)aine-guardian-online
pi_139588217
quote:
1s.gif Op maandag 5 mei 2014 17:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, en zelfs de mainstream media zijn niet vies van een complotje
Als er veel Kremlin vriendelijke lezerreacties komen , mensen die begrip hebben voor de seperatisten of de andere kant van de oekraine belichten is dat volgens de Guardian allemaal het werk van door Moskau gestuurde Troll Campagne.
http://www.theguardian.co(...)aine-guardian-online
Ja de main-stream media is ook diarree. Alles diarree. Ik leef in een wereld overspoeld door diarree, ik verdrink er gewoon in.

Nu ga ik even in het park luchten en de zon verslinden. Laters.

Voor mijn lieve mede-fokkers die door omstandigheden verhinderd zijn om van de zon te genieten, zei het door ziekte, werk, luiheid of gewoon omdat de zon daar niet wil schijnen, heb ik hier een aanradertje. Een bijzonder debat tussen Chomsky en een - letterlijk - vertegenwoordiger van het Westere imperialisme. Zie hier hoe logica en kennis de leugen verslaat.

[ Bericht 6% gewijzigd door Untermenschlich op 05-05-2014 17:15:31 ]
  maandag 5 mei 2014 @ 17:14:22 #121
45206 Pietverdriet
pi_139588412
En mensen die sceptisch zijn over europa zijn natuurlijk ook gewoon trollen
http://www.telegraph.co.u(...)rosceptic-surge.html
  maandag 5 mei 2014 @ 21:06:11 #122
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139597710
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 15:50 schreef Untermenschlich het volgende:

[..]

Weet ik niet. Ik heb hem nog niet gezien. Persoonlijk begrijp ik er niets van.
Even tussendoor, je weet zeker dat die niet in een psychose zit?
Want vaak pakken die 1 onderwerp en gaan daar helemaal los op.
Rayen 2½ jaar!
  Moderator maandag 5 mei 2014 @ 21:51:50 #123
249559 crew  Lavenderr
pi_139600119
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 21:06 schreef TimeJumper het volgende:

[..]

Even tussendoor, je weet zeker dat die niet in een psychose zit?
Want vaak pakken die 1 onderwerp en gaan daar helemaal los op.
Die vriend is idd wel heel erg obsessief bezig.
  maandag 5 mei 2014 @ 22:02:53 #124
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_139600770
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 02:32 schreef theguyver het volgende:

[..]

ik citeer even mijn vriendin, die zegt als het zo is, en er komt een WW3 of depopulatie of de wereld word over genomen door Aliens of de bevolking sterft uit door een virus etc, wie ben ik om daar verandering in te brengen, ik leef in het nu, en ik maak van elke dag een mooi feestje :)
Ik geloof wel in het nut van in het nu leven maar wel in het nu bewust van het negatieve .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  maandag 5 mei 2014 @ 22:07:19 #125
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_139601011
quote:
0s.gif Op maandag 5 mei 2014 21:51 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Die vriend is idd wel heel erg obsessief bezig.
Ja en vooral omdat hij in een ander topic het zo noemt dat die vriend een soort gedaanteverwisseling lijkt te ondergaan, of zoiets van die strekking.

Ik ken twee "gevallen" in mijn directe omgeving, de één had een achtervolgingswaan. En de ander had een politieke waan en daaromheen een heel complot.
En wat je ook tegen ze zegt om het te ontkrachten, ze komen altijd op iets nieuws.
En voor hun "gezondheid" is het nou niet heel gezond om steeds maar in "die waan" te blijven meepraten.

Maar ja, ik kan het natuurlijk mis hebben, maar was het eerste waar ik aan dacht toen ik het las.

Maar weer on-topic, maar ik wilde het toch effe vermelden.
Rayen 2½ jaar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')