En hier hield elke serieuze discussie al weer op.quote:Op donderdag 1 mei 2014 23:41 schreef El_Matador het volgende:
Historische complotten (bewezen):
• Moord op JFK
Dus je denkt dat mensen een bepaalde gang van zaken ten onrechte een complot noemen?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 19:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
voor mensen, dat heeft verder niets van welk complot te maken, maar waarom men het uberhaupt een complot noemt
Oh, waarom? Die zaak is toch met veel geheimzinnigheid omgeven?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 19:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En hier hield elke serieuze discussie al weer op.
En dat is 'bewijs' dat het een complot is?quote:Op zaterdag 24 mei 2014 19:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh, waarom? Die zaak is toch met veel geheimzinnigheid omgeven?
Het was een eerstegraads moord. Er heeft ongetwijfeld een intrige achter gezeten.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 19:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En dat is 'bewijs' dat het een complot is?
Ik zie nog nergens bewijs, zoals wel geclaimed wordt in de eerste alinea van dit topic. Niet zo vreemd dat mensen jullie 'gekkies' noemen.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 19:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het was een eerstegraads moord. Er heeft ongetwijfeld een intrige achter gezeten.
Ok, doei.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 19:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zie nog nergens bewijs, zoals wel geclaimed wordt in de eerste alinea van dit topic. Niet zo vreemd dat mensen jullie 'gekkies' noemen.
Nou doei, lekker verder navelstaren.
vast wel, dat is niet specifiek mijn insteek, die is meer dan met liever een verklaring heeft waar ze zich in kunnen vinden dan een waar ze dat nietquote:Op zaterdag 24 mei 2014 19:40 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dus je denkt dat mensen een bepaalde gang van zaken ten onrechte een complot noemen?
Desalniettemin zijn veel BNW onderwerpen inmiddels mainstream geworden. Kritisch denken en ook maatschappijkritiek - is een groot goed, maar dat is wat anders dan overal een complot in willen zien en daar koste wat kost aan vast willen blijven houden.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
vast wel, dat is niet specifiek mijn insteek, die is meer dan met liever een verklaring heeft waar ze zich in kunnen vinden dan een waar ze dat niet
Matador is te stellig en heeft geen oor voor andere argumenten dus dan is discussieren idd niet te doen. Of heel moeilijk iig.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 19:30 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En hier hield elke serieuze discussie al weer op.
En daar komt het wel een beetje op neer ja.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 21:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
vast wel, dat is niet specifiek mijn insteek, die is meer dan met liever een verklaring heeft waar ze zich in kunnen vinden dan een waar ze dat niet
Zeker is er een krachtenstrijd gaande in de wereld maar we weten niet altijd wie die krachten zijn en daarover mag gespeculeerd worden op BNW.quote:Op zondag 25 mei 2014 10:47 schreef WJMW het volgende:
Niemand ontkent dat er complotten worden gesmeed en uitgevoerd, het idiote idee dat er zoiets is als een wereldwijd complot, dat er zoiets is als een wereldregering of eeuwenoude machtige geheime cultussen dat is wat veel BNW gekkies maakt. Dan overzie je de complexiteit en krachtenstrijd die er gaande is in onze wereld.
Aanhangers van complotten zijn dit dan ook niet zelden vanuit allerlei persoonlijke ressentimenten en niet zoals in OP toch min of meer wordt gesuggereerd vanuit een kritische opstelling.quote:Op zondag 25 mei 2014 10:47 schreef WJMW het volgende:
Niemand ontkent dat er complotten worden gesmeed en uitgevoerd, het idiote idee dat er zoiets is als een wereldwijd complot, dat er zoiets is als een wereldregering of eeuwenoude machtige geheime cultussen dat is wat veel BNW gekkies maakt. Dan overzie je de complexiteit en krachtenstrijd die er gaande is in onze wereld.
Als je rechts onderaan kijkt staat er in het groen : volg topic. Als je daarop klikt staat het in myat's. Tvp hoeft dus niet meerquote:
maar dat gaat evengoed op voor de andere kant, waarbij men de realiteit niet wilt zien en dit afschrijft als een complot, terwijl het duidelijk waar isquote:Op zaterdag 24 mei 2014 23:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Desalniettemin zijn veel BNW onderwerpen inmiddels mainstream geworden. Kritisch denken en ook maatschappijkritiek - is een groot goed, maar dat is wat anders dan overal een complot in willen zien en daar koste wat kost aan vast willen blijven houden.
Dat schreef ik toch ook?quote:Op zondag 25 mei 2014 14:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
maar dat gaat evengoed op voor de andere kant, waarbij men de realiteit niet wilt zien en dit afschrijft als een complot, terwijl het duidelijk waar is
Een aantal andere zaken die vaak herkenbaar zijn aan "complotdenkers":quote:Op zondag 25 mei 2014 10:36 schreef bamibij het volgende:
Wat mij intigreert is dat "complotdenkers" (gechargeerd gezegd natuurlijk) vaak over de mainstream theorieën heel kritisch nadenken (en dat is goed!!) maar de complottheorieën maar gewoon haast per definitie voor waar aannemen.
Bv die el matador. Ik vertel hem dat iets natuurkundig wél mogelijk is (wat ook zo is, zoek maar op) en hij ontkent het gewoon en 'gelooft' nog altijd in dat complot. Fascinerend, serieus.
Alles wat hun verhaal bevestigt (of het verhaal wat op zo'n complot-nieuws-site staat) nemen 'ze' voor waar. Alles wat dit verhaal tegenspreekt is per definitie onjuist.quote:Op zondag 25 mei 2014 10:36 schreef bamibij het volgende:
Wat mij intigreert is dat "complotdenkers" (gechargeerd gezegd natuurlijk) vaak over de mainstream theorieën heel kritisch nadenken (en dat is goed!!) maar de complottheorieën maar gewoon haast per definitie voor waar aannemen.
Bv die el matador. Ik vertel hem dat iets natuurkundig wél mogelijk is (wat ook zo is, zoek maar op) en hij ontkent het gewoon en 'gelooft' nog altijd in dat complot. Fascinerend, serieus.
Vooral dat .quote:Op zondag 25 mei 2014 18:16 schreef ijdod het volgende:
[..]
Een aantal andere zaken die vaak herkenbaar zijn aan "complotdenkers":
- Teveel scenario's. Er is maar een waarheid mogelijk. Als de officiele lezing dus niet klopt, is er ruimte voor 1 samenhangend alternatief.
- Gebruik van Engelse termen waar dit niet nodig/gebruikelijk is. Vermoedelijk copy & paste gedrag van bepaalde sites.
- Vermoedelijk gelinkt aan het punt hierboven: het liedje veranderd niet. Als een punt ontkracht wordt, komt even later de volgende te voorschijn die het net ontkrachte punt weer gaat herhalen.
- Er wordt veel waarde gehecht aan het eigen inzicht. ("Dat kan gewoon niet waar zijn"). Het eigen inzicht van anderen telt echter niet.
- over het algemeen weinig wetenschappelijk inzicht. Denk idd aan natuurkundige principes, maar ook medische zaken (het effect van shock, om een El Matador aan te halen), en hoe wetenschap uberhaupt werkt.
ik verwijs naar de topitctitel.quote:Op zondag 25 mei 2014 11:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zeker is er een krachtenstrijd gaande in de wereld maar we weten niet altijd wie die krachten zijn en daarover mag gespeculeerd worden op BNW.
Dus het woord gekkies liever niet gebruiken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |