bedachtzaam | vrijdag 25 april 2014 @ 14:04 |
Meest recente updates: 12 april 'Co-piloot MH 370 probeerde nog te bellen' De copiloot van vlucht MH 370 heeft nog geprobeerd een telefoontje te plegen vlak voordat de Boeing 777 van Malaysian Airlines van de radar verdween. Dat hebben bronnen rondom het politieteam tegen de Maleisische krant New Straits Times gezegd. Volgens hen maakte het mobieltje van Fariq Abdul Hamid contact met een zendmast toen het vliegtuig laag in de buurt van het Maleisische eiland Penang vloog. Maar voordat het signaal naar een volgende zendmast kon worden gestuurd om een daadwerkelijk telefoongesprek te laten plaatsvinden, was de verbinding alweer verbroken. ''De telecomtoren verwerkte het telefoontje dat hij probeerde te maken. Waarschijnlijk werd de verbinding toen verbroken omdat het toestel snel wegvloog van de toren en geen volgende toren bereikte'', aldus de insiders. Het laatste telefoongesprek dat Hamid wél voerde, was twee uur voor de vlucht van Kuala Lumpur richting Beijing. Hij belde toen met iemand die hij veel vaker telefonisch sprak, blijkt uit onderzoek. Vlak voordat hij aan boord ging, stuurde hij nog een Whatsapp-berichtje en gezien het gebrek aan signaal daarna heeft hij toen waarschijnlijk zijn telefoon uitgeschakeld. Vlak bij de zendmast bij Penang gaf het toestel ineens weer een teken van leven. nu.nl 11 april "It [the search area] has been very much narrowed down because we've now had a series of detections, some for quite a long period of time,'' Mr Abbott said. "Nevertheless, we're getting to the stage where the signal from the black box is starting to fade." He also said that officials were confident that they knew "the position of the black box flight recorder to within some kilometres". "Still, confidence in the approximate position of the black box is not the same as recovering wreckage from almost 4.5km (2.6 miles) beneath the sea or finally determining all that happened on that flight." http://www.bbc.com/news/world-asia-26984162 ![]() 7 april: ![]() ![]() Chinese vessel searching MH370 picks up pulse signal in Indian Ocean ![]() ![]() Stormen en golven in het zoekgebied - animatie 24 maart - 15:00: De Maleisische president Najib Razak laat in een persconferentie weten dat het vliegtuig hoogstwaarschijnlijk is neergestort in de Zuidelijke Indische Oceaan, op basis van satellietdata van Inmarsat, een Brits bedrijf. ![]() Situatie in het kort: Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties. ![]() Persconferentie Avherald: • 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten. • Tien theorieen over vlucht MH370 • Maleisische politie doet huiszoeking bij piloot vermist vliegtuig - NRC • Vliegbewegingen bijna onmogelijk uit te voeren - 1 kaper/piloot is voldoende - passagiers zouden gedood kunnen zijn door middel van decompressie • 28 vragen en antwoorden - wat is hier aan de hand? - CNN • Piloten kunnen handmatig Cockpit Voice Recorder - CVR uitzetten - Flight Data Receiver die de vliegbewegingen registreert niet ====================================================================== Overzichtskaart: ![]() Radarbakens in Azië ![]() Uitgebreide achtergrondinformatie verdwijning MH370: Nieuwsbronnen: • Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html • nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/ • Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370 • The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates • Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0 • NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen: • Overzicht van zelfmoordvluchten - NOS • Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl YouTube-filmpjes vergelijkbare vliegtuigongelukken: Eerdere kapingen:
![]() Mogelijke motieven/scenario's: 17 maart - 20:34 MH370 A different point of view. Pulau Langkawi 13,000 runway. Woord van dank Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt. De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van: • Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren ============================================================= Klik hier om naar de OP te gaan waar je onderin kunt zien waar Fok'ers denken dat de MH370 terecht is gekomen. | |
happinessfordogs | vrijdag 25 april 2014 @ 15:09 |
Al die boten die zoeken naar dat wrak... Misschien vliegt dat ding nog steeds de wereld rond. Waarom zoekt niemand in de lucht naar dat vliegtuig? | |
bedachtzaam | vrijdag 25 april 2014 @ 15:17 |
Het vliegtuig dat 7 weken onafgebroken kan blijven rondvliegen moet nog uitgevonden worden ![]() | |
bedachtzaam | vrijdag 25 april 2014 @ 15:25 |
Zonet vond ik dit bericht over ACARS. Malaysia chronicle | |
Parzival | zondag 27 april 2014 @ 10:09 |
volgens mij gaat dit het langste topic worden op het forum.. want ze blijven nog wel even zoeken.. | |
Enchanter | zondag 27 april 2014 @ 11:41 |
Ongelooflijk dat ze nog steeds niks hebben kunnen vinden en ja ik weet hoe groot die oceaan is , maar toch ![]() | |
El_Matador | zondag 27 april 2014 @ 11:44 |
En die 4 pings??? Dat waren toch walrussen met een iPodje? | |
Waterdrinker | zondag 27 april 2014 @ 12:14 |
Jap... vraag me af of hij überhaupt óóit nog gevonden gaat worden. | |
Loekie1 | zondag 27 april 2014 @ 12:36 |
Zoekgebied vermiste Boeing weer vergroot PERTH - Het zoekgebied naar de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines wordt weer vergroot. De onderzeeër Bluefin 21 heeft de afgelopen weken geen spoor van het vliegtuig aangetroffen in een afgebakend gebied van 10 kilometer doorsnee in de Indische Oceaan, waardoor uitbreiding van de zoektocht noodzakelijk is. De onderzeeër concentreerde zich op een gebied waar 8 april zogeheten 'pings' werden gehoord die mogelijk afkomstig waren van de zwarte dozen van vlucht MH370. Die zonden tot maximaal een maand na de verdwijning signalen uit. Het zoekgebied ligt ongeveer 1600 kilometer ten noordwesten van de Australische stad Perth. http://www.telegraaf.nl/b(...)eing_vergroot__.html Geen paniek, dit was van tevoren gezegd. Dit gaat twee maanden duren. Het is nog niet hopeloos. | |
Falco | zondag 27 april 2014 @ 13:53 |
Toch wel knap hoe die piloot dit voor elkaar gekregen heeft. | |
Parzival | zondag 27 april 2014 @ 14:46 |
en dat om wat verzekeringsgeld los te peuteren | |
ZwartmetSuiker | zondag 27 april 2014 @ 15:20 |
Voor zijn vrouw. | |
flipsen | zondag 27 april 2014 @ 16:24 |
Ze hadden toch ruzie of waren net gescheiden? | |
ZwartmetSuiker | zondag 27 april 2014 @ 20:55 |
Is dat zo? | |
Marrije | zondag 27 april 2014 @ 22:20 |
Of de kaper he, als het vliegtuig toch de noordelijke lijn heeft gevolgd. | |
bedachtzaam | maandag 28 april 2014 @ 08:17 |
http://www.deredactie.be/(...).32410?eid=1.1952237 | |
ThePlaneteer | maandag 28 april 2014 @ 14:07 |
En die kerel op dat olieplatform is wel gek? Iedereen die UFO's heeft gezien zijn niet achtelijk? Eye witness sightings zijn gewoon onbetrouwbaar. | |
El_Matador | maandag 28 april 2014 @ 14:10 |
Niet per sé, maar die Malediven-hoax kwam 10 dagen later. Oh ja, vergeten, jullie zijn nu al wel 10 dagen aan het zoeken, maar hee, hier kwam een vliegtuig over hoor. Werd niet erg serieus genomen, en terecht denk ik... | |
flipsen | maandag 28 april 2014 @ 17:24 |
Hoewel ik niet echt in sprookjes geloof, begin ik steeds meer te denken dat dat vliegtuig inderdaad ergens is geland. Je kan een 777 echt niet heel houden door in zee te ditchen, dus er móeten brokstukken te vinden zijn. Dat ie in zijn geheel op de zeebodem ligt lijkt me echt onwaarschijnlijk. | |
-_Guitarist_- | maandag 28 april 2014 @ 17:32 |
En een noodlanding op het water? ![]() | |
flipsen | maandag 28 april 2014 @ 17:39 |
Dat zeg ik, dat lukt je niet met een 777. Dat het in de Hudson gelukt is met een 737 (toch?) was een mooie actie van de piloot, maar het zal in 99 van de 100 keer géén heel vliegtuig opleveren. In mijn ogen moeten er dus brokstukken te vinden zijn, óf het vliegtuig is nooit in zee gestort. | |
Unstoppable | maandag 28 april 2014 @ 17:43 |
Dat er geen brokstukken zijn gevonden is geen bewijs dat er geen brokstukken zijn.. Het is best een grote plas water, die oceaan, en ook de golven en het weer maken zoeken/observeren lastig | |
Loekie1 | maandag 28 april 2014 @ 17:55 |
Misschien heeft de piloot eerst eindeloos geoefend om te landen op zee met de flightsimulator. Kun je met dat ding ook een botsing op het water nabootsen? | |
kree | maandag 28 april 2014 @ 18:00 |
Veels te veel variabelen om zoiets goed te kunnen simuleren als je het mij vraagt. | |
MaxMark | maandag 28 april 2014 @ 19:44 |
Ik heb het nooit geprobeerd, maar bij elk ander contact met de grond stopt de simulatie op dat punt (tenzij het een normale landing is, natuurlijk ![]() | |
Parzival | maandag 28 april 2014 @ 19:45 |
er zijn geen brokstukken, omdat alles gewoon gezonken is.. als dat ding neergaat in een storm of erg onrustig water breekt die wel.. maar elk stukje zinkt uiteindelijk gewoon.. of wordt uitelkaar gerukt.. die zwemvestjes aan boord zijn leuk voor de schijnveiligheid.. maar uiteindelijk is het gewoon gewicht wat richting de bodem gaat zonder lucht erin.. | |
TLC | maandag 28 april 2014 @ 19:46 |
en de lichamen dan, op n gegeven moment komen die echt wel naar boven drijven.. of wat er van over is | |
Loekie1 | maandag 28 april 2014 @ 20:04 |
Dus piloten kunnen geen landing op zee oefenen wat in noodgevallen kan voorkomen? | |
MaxMark | maandag 28 april 2014 @ 20:17 |
Afhankelijk van het programma, maar ik denk niet in de huis- tuin- en keukensimulators. En ik denk eigenlijk ook niet in de echte, miljoenen kostende versies. Je kunt wel simuleren op het water te landen, maar je kunt de krachten die op het vliegtuig worden uitgevoerd niet nabootsen. Zie hier, een simulatie van de landing in de Hudson: . Maar dit zijn uiteraard nooit levensechte omstandigheden. | |
Parzival | maandag 28 april 2014 @ 20:24 |
nee hoor.. lichamen komen maar eventjes bovendrijven door de gassen die door het ontbindingsproces vrijkomen.. en dan barsten ze open.. en zinken ze keihard naar beneden.. | |
Loekie1 | maandag 28 april 2014 @ 21:38 |
Qua stroming had er al een en ander moeten aanspoelen bij de kust van Australië, of niet? | |
Unstoppable | maandag 28 april 2014 @ 23:08 |
Vissevoer denk ik zo, blijft niet veel van over behalve botten Lichaam blijft niet langer dan een paar dagen max. drijven meen ik (door gevormde gassen) | |
flipsen | dinsdag 29 april 2014 @ 03:51 |
Er zit toch een enorme hoeveelheid plastic in zo´n 777 en dat blijft echt wel drijven. Daarnaast bleven staartstukken volgens mij ook drijven? Maar als de staart nog aan een stuk romp vast zou zitten weer niet natuurlijk. Koffers drijven toch ook vaak? Zeker die kunstofdingen van tegenwoordig. Daarom blijf ik nog even in twijfel of hij toch niet stiekem ergens is geland ![]() | |
Globali | dinsdag 29 april 2014 @ 03:54 |
Men weet nog steeds niet echt waar men moet zoeken toch? Zeeen zijn groot. | |
Pheno | dinsdag 29 april 2014 @ 07:39 |
Ligt eraan in welke stroming het ding terecht is gekomen. Op het water | |
ThePlaneteer | dinsdag 29 april 2014 @ 08:45 |
Heb je ook een praktijkcase waar brokstukken ruim een maand blijven drijven? | |
Loekie1 | dinsdag 29 april 2014 @ 11:40 |
Als het vliegtuig grotendeels heel is gebleven kan er ook niks uit natuurlijk. | |
eight | dinsdag 29 april 2014 @ 12:21 |
De grootste stroming gaat richting Afrika. Brokstukken kunnen ongeveer 50 km per dag afleggen | |
Loekie1 | dinsdag 29 april 2014 @ 12:34 |
Stel het vliegtuig is heel lang geschaard over het water, landingsgestel uit, met de wielen kilometerslang het water rakend tot de snelheid zo laag geworden is dat het langzaam lager zakt en tot de snelheid zo laag is dat het ongeschonden de diepte in kan zinken. Dit allemaal van tevoren ingeprogrammeerd. [ Bericht 4% gewijzigd door Loekie1 op 29-04-2014 13:03:30 ] | |
Unstoppable | dinsdag 29 april 2014 @ 13:07 |
Jij blijft me verbazen | |
Psy-freak | dinsdag 29 april 2014 @ 13:24 |
| |
Loekie1 | dinsdag 29 april 2014 @ 13:38 |
Je ziet het voor je, of niet? ![]() | |
bedachtzaam | dinsdag 29 april 2014 @ 14:02 |
Een aantal delen terug heb ik al geschreven dat het me niet zou verbazen wanneer blijkt dat het toestel gewoon op de bodem ligt van de Zuid Chinese Zee. Mijn mening is dus dat het toestel daar gevonden zal worden. Ooit. | |
ATan | dinsdag 29 april 2014 @ 16:18 |
http://www.metronieuws.nl(...)rZndC!v1ae3w6xPNHA2/![]() Hmmm..... [ Bericht 30% gewijzigd door ATan op 29-04-2014 16:25:20 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 29 april 2014 @ 16:24 |
Meer info hierover: http://www.mirror.co.uk/n(...)flight-mh370-3471012 | |
bedachtzaam | dinsdag 29 april 2014 @ 17:36 |
De map http://www.tomnod.com/nod(...)irsar2014/map/165424 | |
Parzival | dinsdag 29 april 2014 @ 17:46 |
CNN kwam vandaag ook met een ander verhaal.. een prive bedrijf zou een (het) vliegtuig hebben gevonden in de Bay of Bengal. dit zou de noordelijke route zijn: http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t1 | |
__Saviour__ | dinsdag 29 april 2014 @ 17:48 |
Klinkt als een taak voor Adam en Jamie | |
Arcee | dinsdag 29 april 2014 @ 18:33 |
| |
ATan | dinsdag 29 april 2014 @ 18:55 |
De Alt-PrintScreen ziet eruit als twee wolken. ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door ATan op 29-04-2014 19:03:56 ] | |
MrTorture | dinsdag 29 april 2014 @ 20:10 |
WTF ![]() ![]() Olievlek en boot? edit: oh wacht, die "olievlek" zou zomaar een schaduw van een wolk even verderop kunnen zijn ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door MrTorture op 29-04-2014 20:17:07 ] | |
bedachtzaam | dinsdag 29 april 2014 @ 20:23 |
ja idd, de afmetingen kloppen ook niet erg ![]() | |
bedachtzaam | dinsdag 29 april 2014 @ 20:24 |
Schaduw idd ![]() | |
MrTorture | dinsdag 29 april 2014 @ 20:25 |
Als je ergens iets denkt te kunnen vinden, vind je meteen ook alles verdacht eh ![]() | |
bedachtzaam | dinsdag 29 april 2014 @ 20:27 |
Het is eigenlijk belachelijk om te denken dat we met tomnod een wrak gaan vinden. Wanneer een vliegtuig neerstort is er vrijwel altijd weinig van over, stukken van een meter misschien of 2 meter, dat zijn pixels op tomnod. | |
MrTorture | dinsdag 29 april 2014 @ 20:29 |
Het geeft je een gevoel dat je helpt. Voor wat et waard is ![]() | |
El_Matador | dinsdag 29 april 2014 @ 20:35 |
Dat hangt helemaal af van de snelheid, hoek en tilt waarbij dat gebeurt. Vliegtuigen breken juist wel in grote stukken uiteen bij impact. Behalve als ze al in de lucht desintegreren. En ja, brokstukken drijven. Veel dingen zijn licht en komen bovendrijven zelfs na impact op de zeebodem (koffers, felgekleurde zwemvesten, stoelmateriaal, aluminium vleugels en staartstuk, etc. Dat ze de zoektocht boven water gestopt hebben, vind ik dan ook nergens op slaan. En waar komt die Golf van Bengalen nou weer vandaan, die satellietpings én die onderwaterpings klopten toch niet? Wat was dán de reden voor die pings?? ![]() | |
Unstoppable | dinsdag 29 april 2014 @ 20:52 |
Die opmerkinging kwamen aan de hand van deze berichtgeving, een bedrijf denkt dat ze daar een vliegtuigwrak hebben gevonden (bay of bengal) https://au.news.yahoo.com(...)ay-have-found-mh370/ ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 29 april 2014 @ 20:59 |
De locatie komt toch niet overeen met de pings? Verder wel een interessante benadering van dat bedrijf. | |
Unstoppable | dinsdag 29 april 2014 @ 21:06 |
Volgens mij niet nee | |
flipsen | woensdag 30 april 2014 @ 00:10 |
Nog maar eens mijn "probleemstelling": Áls het vliegtuig al in zijn geheel op het water heeft kunnen landen, dan zinkt het vervolgens toch niet? Zie de Hudson maar weer en dan zouden passagiers toch wel eruit willen. Maar ik ga er nog steeds niet van uit dat het gelukt zou zijn een volle 777 zonder brokstukken te ditchen op een volle zee. Dus: brokstukken, zowel onder als boven water. En dan kloppen die plaatjes weer niet van hele vliegtuigen onder de zeespiegel. Ofwel: ik blijf geld zetten op de optie dat ze stiekem ergens geland zijn. Ook niet aannemelijk, maar aannemelijker dan een intact vliegtuig onder de zeespiegel ![]() | |
Pleun2011 | woensdag 30 april 2014 @ 00:57 |
Een vliegtuig zinkt natuurlijk wel. Die op de Hudson was ook gezonken uiteindelijk geloof ik. | |
bedachtzaam | woensdag 30 april 2014 @ 00:58 |
Als ze met behoorlijke snelheid neerstorten zijn er volgens mij weinig grote stukken maar we weten natuurlijk niet wat er precies gebeurd is. Ik vraag me af of de satcom terminal een interne batterij had waardoor er tot 7,5 uur nadat het vliegtuig van de radar verdween signalen opgevangen konden worden en zodoende aangenomen werd dat het vliegtuig nog rond vloog. Dat is toch wel de voornaamste rede voor de wekenlange zoektocht ten westen van Perth. Naar mijn mening is alles als een puzzel passend gemaakt aan de opvatting dat het toestel langer gevlogen heeft en uiteindelijk ten westen van Australie in de oceaan gecrashed is. Het is blijkbaar standaard dat bij vluchten naar China ACARS tijdelijk uitgeschakeld word (zie mijn eerdere post op pag 1) dat sluit dus uit dat zowel ACARS en de transponder opzettelijk zijn uitgeschakeld. Ik vraag me ook werkelijk af of de transponder echt uitgeschakeld is want zo ziet het er niet uit naar mijn mening. Kijk eens goed naar onderstaande clip, hoewel op 17:21 ineens de hoogte indicatie naar 0 gaat en evens de snelheid niet meer aangegeven lijkt te worden is er nog wel gewoon de identiteit alsook positie die overigens nog veranderd tot het toestel verdwijnt op 17:23. China gaf aan dat volgens de radar het toestel plots steil daalde waarbij het van richting veranderde, Vietnam gaf aan dat het 20 nautische mijlen van de zuiderlijke provincie Ca Mau neer gestort was en evens dat ze een signaal gedetecteerd hadden van de ELT. Bij daglicht worden olievlekken gevonden en her en der drijft er schroot wat allemaal uiteindelijk word afgedaan als niet gerelateerd aan MH370. | |
Parzival | woensdag 30 april 2014 @ 10:19 |
zouden ze neergeschoten zijn door een evaporizer wapen.. gewoon Zapppppp weg vliegtuig ![]() | |
ThePlaneteer | woensdag 30 april 2014 @ 11:27 |
Jij denkt dat vliegtuigen ook nog gebouwd zijn om te drijven? ![]() Als het vliegtuig met een duikvlucht is neergestort (wat in simulaties ook als mogelijkheid naar voren is gekomen), dan stort het vliegtuig in een rechte lijn naar 20 meter diepte. Dan breken alleen de vleugels en staartstukken af. Aangezien de romp + alle drijvende dingen (koffers) dan al op 20 meter diepte is, zinkt dat direct af. Of de vleugels en staartstukken zouden moeten drijven betwijfel ik. Die dingen zijn gemaakt om te vliegen en niet om te drijven. Vooralsnog kan ik nergens iets vinden over vleugels die een maand in de meest ruige oceaan blijven drijven, dus de verontwaardiging van het ontbreken van brokstukken snap ik niet helemaal. | |
Poolbal | woensdag 30 april 2014 @ 11:53 |
Ik vind dat het tijd wordt voor de WERELDWIJDE MEDIUM WEDSTRIJD. Alle mediums (mensen die kunnen connecten met geesten enzo) mogen de locatie gaan aanwijzen waar het vliegtuig zich bevind. Dat is natuurlijk aantrekkelijk omdat je op die manier een beroemd medium kan worden! En er kan nog een prijs aangehangen worden, denk dat de wereld wel een miljoen dollar bijeen kan schrapen voor het medium die de juiste plek aanwijst. | |
ThePlaneteer | woensdag 30 april 2014 @ 13:20 |
Dat miljoen voor degene die kan bewijzen dat hij paranormaal is, geldt al een tijdje trouwens (via James Randi) | |
-_Guitarist_- | woensdag 30 april 2014 @ 13:21 |
Met dat geweldige filmpje van die kinderfluisteraar Ogilvie ofzo? ![]() Deze dus: ![]() | |
ThePlaneteer | woensdag 30 april 2014 @ 13:26 |
Hij was tijd geleden eens bij Ivo Niehe waar hij al die gasten eens langs ging en stuk voor stuk met de grond gelijk maakte. Vooral die met Char was mooi ![]() | |
bedachtzaam | woensdag 30 april 2014 @ 14:39 |
Foto's genomen tijdens de bijeenkomst gisteren. http://blog.sina.com.cn/s/blog_12ece77a00101ep54.html http://www.duncansteel.com/archives/743#comments | |
Draailamp | woensdag 30 april 2014 @ 19:15 |
Korte update svp Openingspost slaat nl weer nergens op | |
Loekie1 | donderdag 1 mei 2014 @ 13:11 |
Ik blijf er toch op gokken dat het vliegtuig in zijn geheel met brokstukken die gezonken zijn, ligt in de Diamantina trench. Dat lijkt me gewoon een eindbestemming die tot de verbeelding spreekt van een piloot die een ongeëvenaarde daad wil verrichten. Ik begrijp niet waarom ze daar niet gaan zoeken. Nog gekker dan dat er geen brokstukken gevonden zijn, vind ik het feit dat niemand, geen bootje of wat dan ook, het vliegtuig heeft zien vliegen die richting op. | |
Frutsel | donderdag 1 mei 2014 @ 14:40 |
| |
kissaa | donderdag 1 mei 2014 @ 14:58 |
CNN: -- Malaysia Airlines says support centers "around the world" for families of MH370 passengers will be closed by May 7. | |
Loekie1 | donderdag 1 mei 2014 @ 15:02 |
'Then came a four-hour gap -- from the time when officials noticed the plane was missing to when the official rescue operation was launched. The report gives no explanation for what happened during those four hours, other than to say that Kuala Lumpur contacted Singapore, Hong Kong and Cambodia.' Misschien geloofden ze het niet. In shock, flabbergasted. ![]() | |
bedachtzaam | donderdag 1 mei 2014 @ 20:34 |
Updates kan ik helaas niet in de OP zetten omdat ik deze om een of andere rede niet kan editen. Het raport is vrijgegeven op deze facebook pagina Voorts is het toestel schijnbaar in drie stukken gebroken op grote hoogte, een deel kwam terecht in de Zuid Chineze Zee, een ander deel in de Golf van Bengalen, de rest (waarschijnlijk de achterzijde met de pingers) belande in de oceaan ten westen van Perth ![]() Het toestel is niet bij IGARI gekeerd maar is vloog netjes door naar routepunt BITOD alwaar het vervolgens van de Vietnamese radar verdween. Daarna is het toestel in het Cambodiaanse luchtruim geweest, keerde vervolgens naar Kota Bharu, vloog naar en over Penang en was gelukkig nog op tijd VAMPI-MEKAR-SANOB voorbij om op 18:29 vervolgens richting het westen van Perth te vliegen. Best een bijzonder toestel dat Boeing gebouwd heeft. | |
eight | donderdag 1 mei 2014 @ 23:39 |
Lukt het ook niet als je eerst iets verwijderd? | |
El_Matador | donderdag 1 mei 2014 @ 23:51 |
Er zit ook een limiet aan van 48 uur geloof ik. Helaas, voor dit soort topics heel jammer. Oud nieuws kan je verwijderen als je de link laat staan. Uiteindelijk vormt de OP een document van hoe de media ons bericht hebben en hoe weinig we te weten zijn gekomen. Een unicum in de historie zou ik zeggen. | |
mschol | vrijdag 2 mei 2014 @ 00:16 |
bij geen abo of basic abo heb je 48u om je posts te editten, daarna gaat het omhoog, zie ook de fokshop | |
bedachtzaam | vrijdag 2 mei 2014 @ 00:32 |
Ok, dat wist ik niet, dan wachten we maar even tot een nieuw topic aangemaakt word ![]() ![]() | |
Nucky | vrijdag 2 mei 2014 @ 11:01 |
Best een interessant verhaal, dat van Tim Akers. Staat wel haaks op de Inmarsat theorie. | |
Draailamp | vrijdag 2 mei 2014 @ 11:05 |
Wat een geschiedenis dit pffff | |
Maargoed. | vrijdag 2 mei 2014 @ 11:36 |
Maar is het realistisch? | |
Loekie1 | vrijdag 2 mei 2014 @ 11:56 |
Tot over acht maanden! The underwater hunt for the missing Malaysia Airlines jet will be expanded to include a massive swath of ocean floor that may take up to eight months to thoroughly search, Australia's Prime Minister said. The US Navy's Bluefin 21 robotic submarine has spent weeks scouring the initial search area for Flight MH370 in the remote Indian Ocean far off Australia's west coast, but has found no trace of the missing aircraft, Tony Abbott said. Officials are now looking to bring in new equipment that can search a larger patch of seabed for the plane, he added. "It is highly unlikely at this stage that we will find any aircraft debris on the ocean surface. By this stage, 52 days into the search, most material would have become waterlogged and sunk," Abbott told media in Canberra. "Therefore, we are moving from the current phase to a phase which is focused on searching the ocean floor over a much larger area," Abbott said. http://www.telegraph.co.u(...)n-ocean-surface.html | |
Nucky | vrijdag 2 mei 2014 @ 12:22 |
Dat is een goede vraag. Deze man heeft wel de papieren én heeft met zijn methode blijkbaar een verloren schip gevonden. Dat naast het feit dat een oud-piloot wat gezien denkt te hebben op die Tomnod site (ook in dit topic voorbij gekomen) en deze locatie aansluit op het verhaal van de persoon op het booreiland, zeker de moeite waard om wat tijd in te steken lijkt me. | |
ThePlaneteer | vrijdag 2 mei 2014 @ 15:59 |
Nu denkt men dat de tapes van de cockpit geëdit zijn: http://www.nbcnews.com/st(...)dited-experts-n94941 Wat. | |
El_Matador | zondag 4 mei 2014 @ 06:00 |
Terroristen opgepakt wegens vermist vliegtuig Een groep terroristen is gearresteerd in verband met de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines. De elf verdachten maken deel uit van een nieuwe terroristische groep die banden zou hebben met het terreurnetwerk al-Qaeda en bomaanslagen zou willen plegen in moslimlanden. De groep werd aangehouden in de Maleisische hoofdstad Kuala Lumpur en de staat Kedah nadat buitenlandse veiligheidsdiensten, waaronder de FBI en MI6, hen uitvoerig wilden ondervragen over vlucht MH370. Sommige ondervraagden zouden hebben al toegegeven aanslagen te plannen in Maleisië, maar ontkennen iets te maken te hebben met het vliegtuig dat al bijna twee maanden spoorloos is. ''Dat het vliegtuig is gekaapt door militanten staat nog steeds hoog op de lijst van mogelijkheden'', verklaart een medewerker van de Maleisische veiligheidsdienst. De groep verdachten, in de leeftijd van 22 tot 55 jaar, zou bestaan uit onder meer studenten, een weduwe en zakenlui. Het toestel van Malaysia Airlines verdween 8 maart van de radar. Sindsdien ontbreekt ieder spoor van het vliegtuig dat 239 passagiers aan boord had. ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Ehh, echt of false? | |
Marrije | zondag 4 mei 2014 @ 07:51 |
klinkt wat amateuristisch. Maar nu komt dat foutje toch anders over, die ok have a good night wat later niet gezegd bleek te zijn. | |
Marrije | zondag 4 mei 2014 @ 07:55 |
ik heb de vorige keer aardig wat ruimte gemaakt, is volgens mij niet nodig bij de eerstvolgende ![]() | |
Psy-freak | zondag 4 mei 2014 @ 08:50 |
FALSE | |
bedachtzaam | zondag 4 mei 2014 @ 17:52 |
Nucky | zondag 4 mei 2014 @ 22:11 |
Samenvatting? En wie is deze man? Dacht eerst dat het die acteur uit de Hangover was. ![]() ![]() | |
Nieuwschierig | zondag 4 mei 2014 @ 22:37 |
Nu Nederland 2 Brandpunt, reportage | |
Nemephis | zondag 4 mei 2014 @ 22:53 |
Google 'm maar eens: Zal je verbazen wie hij is. | |
kree | zondag 4 mei 2014 @ 22:58 |
hmmm te laat zeker of is mh370 in die vulkaan gevlogen waar het nu over gaat. | |
Nieuwschierig | zondag 4 mei 2014 @ 22:59 |
Zeker te laat | |
bedachtzaam | zondag 4 mei 2014 @ 23:21 |
http://tmfassociates.com/(...)usion/#comment-26823 | |
Loekie1 | zondag 4 mei 2014 @ 23:47 |
Brandpuntrapportage: ik denk dat ze ons draadje gelezen hebben. Baksteen is eindelijk zover als wij zijn. ![]() | |
ZwartmetSuiker | zondag 4 mei 2014 @ 23:48 |
Waarom komt dit nu ineens pas bovendrijven? | |
APK | maandag 5 mei 2014 @ 00:00 |
The fuck? ![]() | |
eight | maandag 5 mei 2014 @ 00:11 |
Journalistieke verzinsels. | |
bedachtzaam | maandag 5 mei 2014 @ 00:58 |
De enige bron blijkt chinatimes te zijn dus idd een journalistieke verzinsel | |
APK | maandag 5 mei 2014 @ 01:02 |
Wat is het doel van zo'n verzinsel? Lijkt mij niet goed voor de toekomstige geloofwaardigheid van het betreffende periodiek. | |
bedachtzaam | maandag 5 mei 2014 @ 01:15 |
Tja als ik dat wist... of toch misschien hier op gebaseerd, volgens China daalde het toestel plots erg snel en draaide van 040 naar 333, die koers zou inhouden dat ze richting Utapao Rayong Pataya international airport vlogen. | |
El_Matador | maandag 5 mei 2014 @ 01:59 |
Leuk voor BNW, maar hier... Iedereen kan een mening geven op YouTube. Maakt het nog niet waar. | |
El_Matador | maandag 5 mei 2014 @ 02:00 |
Sorry maar wat lul je?? Welke vulkaan?? | |
kree | maandag 5 mei 2014 @ 02:10 |
Toen ik brandpunt inschakelde toen ging het over een vulkaan, dat was het volgende onderwerp blijkbaar ![]() | |
El_Matador | maandag 5 mei 2014 @ 02:12 |
Ja, ik weet niks van Brandpunt, maar vulkanen weet ik wel wat van. In geen enkel scenario is het vliegtuig over een (actieve) vulkaan gevlogen... | |
bedachtzaam | maandag 5 mei 2014 @ 02:21 |
Hij geeft dan ook gewoon een mening waarbij helemaal niet gesuggereerd wordt dat het waar is. Maar ik vond de gedachte en zeker zijn houding richting Isreal en Amerika opmerkend genoeg om het te posten. Erg veel ander nieuws dan speculeren is er op het moment ook niet. ![]() | |
Loekie1 | maandag 5 mei 2014 @ 11:09 |
Zoektocht vermiste Boeing gaat door CANBERRA - De zoektocht naar de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines wordt onder water voortgezet. Dat heeft de Australische vicepremier Warren Truss maandag bekendgemaakt na overleg met Maleisië en China. Truss liet weten dat Australië en de andere betrokken landen er nog steeds vertrouwen in hebben dat ze in het goede gebied zoeken. Hoe de zoektocht precies wordt voortgezet, is nog niet bekend. Deze week komen in Australië internationale experts bijeen. Zij gaan onder meer bekijken welk materieel nodig is. Het gaat daarbij om sonarapparatuur die achter een schip wordt voortgesleept en onderzeeërs die de bodem van de Indische Oceaan ten westen van Australië kunnen afspeuren. http://www.telegraaf.nl/b(...)ing_gaat_door__.html Kijk eens, sonarapparatuur die achter een schip wordt aangesleept! Zoiets heb ik een tijdje terug voorgesteld en toen werd ik hier uitgelachen. | |
Marrije | maandag 5 mei 2014 @ 11:23 |
lol toen kwamen er ook andere ideeen, zoals de oceaan leegpompen. Zul je zien dat ze ijzerwerken de grond in gaan slaan om zo gebied voor gebied leeg te pompen. Duurt ff, maar we vinden dat ding wel ![]() | |
eight | maandag 5 mei 2014 @ 11:26 |
Simpel: meer oplages en meer pageviews. Het is vrij aantrekkelijk om een artikel over een groot onderwerp een nieuwe richting te geven en er vervolgens 'bronnen' bij te zoeken. Zolang ze hun bronnen niet aan personen koppelen komen ze er vaak mee weg. Zolang je dit met mate toepast zullen de vaste lezers dit niet opvallen. | |
eight | maandag 5 mei 2014 @ 11:30 |
Was dat gelijktijdig met je idee om de oceaan a la Mozes te splijten? | |
Loekie1 | maandag 5 mei 2014 @ 12:55 |
Jullie kwamen met idiote ideeën, die van mij waren serieus. Ik had ook het idee om meer zwarte dozen te creëren, dat vind ik nog steeds een goed idee. | |
bedachtzaam | maandag 5 mei 2014 @ 14:20 |
Volgens mij is het heel goed mogelijk om de ELT aan te passen zodat deze ook na een crash op zee een signaal kan uitzenden welke door satellieten opgevangen kunnen worden. Zorgen dat zo'n ding kan blijven drijven en wellicht kijken naar de mogelijkheid om ook een ELT aan de buitenzijde van het vliegtuig te monteren. Het toestel van Adam air was ook 9 dagen onvindbaar, geen drijvende wrakstukken, lijken, koffers, helemaal niets. Het geluk was dat een visser iets naar boven haalde wat volgens hem iets van het verdwenen vliegtuig kon zijn. | |
Pheno | maandag 5 mei 2014 @ 14:21 |
Zodat ze allemaal tegelijkertijd uitgaan? | |
Loekie1 | maandag 5 mei 2014 @ 15:40 |
Nee, ik bedoel nu alsnog een soort zwarte dozen creëren, dingen die signalen afgeven als ze in de buurt van het vliegtuig zijn. En die laat je her en der in de oceaan zakken. | |
Marrije | maandag 5 mei 2014 @ 15:43 |
dan kun je net zo goed een magneet nemen? Was toen ook al voorbij gekomen dacht ik ![]() | |
Loekie1 | maandag 5 mei 2014 @ 15:44 |
Ja, - ook mijn idee trouwens - maar zo'n kunstmatige zwarte doos moet van grotere afstand een vliegtuig op de zeebodem kunnen ontdekken, bijvoorbeeld omdat hij gevoelig is voor ijzer, en dan een signaal afgeven. | |
Marrije | maandag 5 mei 2014 @ 15:50 |
maar dan heb je vaak prijs denk ik, het zal vol liggen met ijzer | |
El_Matador | maandag 5 mei 2014 @ 15:50 |
![]() ![]() | |
ThePlaneteer | maandag 5 mei 2014 @ 15:53 |
Eh nee, jij kwam met het idee om een fucking magneet achter een boot te binden. | |
Pleun2011 | maandag 5 mei 2014 @ 15:56 |
![]() | |
Loekie1 | maandag 5 mei 2014 @ 15:59 |
Dat denk ik juist van niet, de zeebodem daar is het is het meest onontgonnen gebied ter wereld. | |
El_Matador | maandag 5 mei 2014 @ 16:01 |
Ja, het meest onontgonnen ter wereld? Wat weet jij toch veel. | |
Marrije | maandag 5 mei 2014 @ 16:04 |
er valt daglijks zo onwijs veel van schepen, daar zal ook genoeg ijzer tussen zitten | |
Pheno | maandag 5 mei 2014 @ 16:04 |
Met allerlei gezonken schepen, oorlogsvliegtuigen en meer troep. of dacht je dat Greenpeace alles eruit heeft gevist? | |
Pheno | maandag 5 mei 2014 @ 16:05 |
en hopelijk komt dat signaal dan ook aan, hoe diep moet het ding liggen? | |
mschol | maandag 5 mei 2014 @ 16:06 |
tijd voor een massale schoonmaak actie, komt er ook nog wat leuke prullaria mee naar boven.. ![]() | |
Pheno | maandag 5 mei 2014 @ 16:06 |
Misschien wel MH370 | |
Loekie1 | maandag 5 mei 2014 @ 16:11 |
Vier tot zes kilometer? | |
Loekie1 | maandag 5 mei 2014 @ 16:11 |
Het ging om het idee en dat is nu toch nagevolgd, dus ik zat er niet helemaal gigantisch ver naast. | |
Loekie1 | maandag 5 mei 2014 @ 16:12 |
Misschien moet ie dan gevoelig zijn voor een bepaald nieuw materiaal. | |
El_Matador | maandag 5 mei 2014 @ 16:12 |
![]() ![]() Die sonarboten had ik ook allang aangegeven. Niels0 weet er meer van; het is zijn werk. | |
El_Matador | maandag 5 mei 2014 @ 16:13 |
Magnetisch aluminium. ![]() | |
Pheno | maandag 5 mei 2014 @ 16:14 |
En zo'n zwarte doos moet hoe lang meegaan? Heb je enig idee hoeveel druk er onder water is? Een normale zwarte doos moet 30 dagen onder die druk nog heel blijven, maar als jij ze elke maand weer wil ophalen en wil vernieuwen met nieuwe dozen: wie gaat dat betalen? | |
Pheno | maandag 5 mei 2014 @ 16:14 |
Moeten alle bestaande vliegtuigen dan maar in de revisie? | |
ThePlaneteer | maandag 5 mei 2014 @ 16:25 |
Of een magneet die alleen gevoelig is voor vlucht Mh370. Nog makkelijker! | |
Loekie1 | maandag 5 mei 2014 @ 17:43 |
Een magneet oid die een signaal afgeeft bij héél veel ijzer, dus niet bij een beetje ijzer. | |
Loekie1 | maandag 5 mei 2014 @ 17:44 |
Je laat ze gewoon liggen op de bodem van de oceaan. | |
Xa1pt | maandag 5 mei 2014 @ 17:49 |
![]() ![]() Jezus Christus. Ga cupcakes maken ofzo. | |
Pheno | maandag 5 mei 2014 @ 17:55 |
Oke. Dan weet je dus dat ze uiteindelijk ook kapot- of uitgaan ![]() | |
Loekie1 | maandag 5 mei 2014 @ 17:59 |
Dan is het vliegtuig ondertussen gevonden, hoop je. | |
Pheno | maandag 5 mei 2014 @ 18:01 |
Dus het is alleen voor MH370 dat ze die troep allemaal in zee moeten dumpen, dus nog meer milieuvervuiling? | |
bedachtzaam | maandag 5 mei 2014 @ 18:02 |
http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20050725_transport02 | |
Loekie1 | maandag 5 mei 2014 @ 19:42 |
Bij heel veel aluminium dus. | |
Perrin | maandag 5 mei 2014 @ 19:48 |
Met een magneet gaat dat niet werken want aluminium is niet magnetisch. Daarnaast is aluminium na zuurstof en silicium het meest voorkomende element in de aardkorst.. Succes met detecteren ![]() | |
Loekie1 | maandag 5 mei 2014 @ 21:50 |
Hoeveel ijzer zit er tegenwoordig in een vliegtuig? | |
Nieuwschierig | maandag 5 mei 2014 @ 22:37 |
Alleen in de sluiting van de veiligheidsgordels sinds er geen asbakken meer zijn | |
bedachtzaam | dinsdag 6 mei 2014 @ 00:06 |
Het word tijd voor remote viewing. | |
Stokkie_ | dinsdag 6 mei 2014 @ 07:34 |
Ja idd, wie biedt zich aan? Moet toch makkelijk te doen zijn om zo'n groot object terug te vinden | |
Loekie1 | dinsdag 6 mei 2014 @ 10:36 |
Ik verwacht wel veel van een sonar achter een schip. Dat gaat veel sneller dan die robot die stapje voor stapje de oceaanbodem afzoekt. | |
mschol | dinsdag 6 mei 2014 @ 10:38 |
zo'n schip gaat ook traag hoor.. volgens mij iig niet veel sneller als zo'n robot... | |
Loekie1 | dinsdag 6 mei 2014 @ 10:41 |
Waarom zouden ze het dan proberen volgens jou? | |
mschol | dinsdag 6 mei 2014 @ 10:44 |
met zo'n sleep kan je de data realtime verwerken en ben je dus niet per keer 2 of 4 uur kwijt om van beneden naar boven te gaan? wellicht heb ik het verkeerd hoor, maar dit denk ik alleen maar ![]() | |
Loekie1 | dinsdag 6 mei 2014 @ 11:36 |
Ja, dat hoef je er niet bij te zeggen. ![]() ![]() | |
bedachtzaam | dinsdag 6 mei 2014 @ 17:41 |
Een reactie op het blog van Duncan Steel.
Het toestel zou een lange rechtse draai gemaakt hebben toen het voorbij routepunt IGARI vloog, daarna zou het via routepunt TIDAR naar Kota Bharu gevlogen zijn en vervolgens richting Butterworth waar het zich rond 02:08 bevond. We weten dat het toestel rond 01:21 bij IGARI was en de snelheid was 471kn, vanaf IGARI naar Butterworth via de routepunten zoals het gevlogen zou hebben duurde dus rond 37 minuten wat zou inhouden dat het toestel langzamer vloog, 380kn. Maar die tijd waarop het bij Butterworth was kan niet kloppen als je je bedenkt dat het toestel rond 02:22 voorbij routepunt MEKAR was zoals op het onderstaande plaatje te zien is. Dat zou betekenen dat de 777 de eerste supersonische boeing is die met een snelheid van 900kn kan vliegen. Ook klopt niet wat op de afbeelding staat, dat zou 250 nautische mijlen vanaf Penang moeten zijn en 285R. Het klopt dus van geen enkele kant maar dit is wel de maaltijd die de nabestaanden opgediend kregen tijdens de bijeenkomst. Maar goed, laten we de tijd op het eerste plaatje negeren en de tijd/snelheid berekenen die het vliegtuig nodig had om vanaf IGARI naar de plaats voorbij MEKAR te vliegen. Dat zou weer heel goed mogelijk zijn, met een gemiddelde snelheid van 475kn duurt het een uur, dus het toestel kan daar op 02:22 geweest zijn. Wat mij echter onmogelijk schijnt is dat het toestel naar fl450 geklommen is zoals in de derde afbeelding weergegeven word. Een ander probleem is dat de getuigen die vlakbij Kota Bharu een vliegtuig laag hadden zien vliegen richting Bachok het allen eens waren over een peiling van 350 graden. Het vliegtuig zou dus van noord naar zuid gevlogen zijn terwijl volgens de bovenstaande afbeelding het toestel van oost naar west vliegt en evens niet richting Bachok maar richting Butterworth. Ook kan het toestel gezien de snelheid niet zo laag zijn gaan vliegen naar mijn mening. ![]() ![]() Vanaf het laatste punt op 02:22 naar de eerste pinglijn 02:29 is ong 50 nautiche mijlen en de snelheid wederom 475kn, waarom zou het vlietuig dan richting het zuiden zoveel langzamer vliegen? Is het niet aannemelijker dat het vliegtuig minstens met een snelheid van 450kn of hoger gevlogen heeft tot het geen brandstof meer had? Dat het lager vloog en meer brandstof verbruikte waardoor het zoekgebied verplaatst werd naar het noorden is naar mijn mening erg vreemd want het toestel heeft 7,5 uur gevlogen (laatste ping 08:19). Alles noorderlijker betekent dat de snelheid juist flink lager geweest moet zijn. Ook vind ik het erg vreemd dat nadat het toestel op de eerste pinglijn is er een scherpe bocht volgt, dat lijkt duidelijk aan de hand van de BFO grafiek, maar waarom zien we daar dan niet de andere scherpe bocht in terug toen het toestel vanaf IGARI omkeerde? Ik zal de laatste zijn die claimt deze materie goed te begrijpen maar het mag overduidelijk zijn dat het toestel vanaf 17:21 richting de satelliet vloog terwijl de grafiek (gezien het eerste deel van de vlucht richting IGARI) een beeld geeft dat het juist van de satelliet weg vloog. Hier zien we trouwens weer een heel andere lijn dan eerder werd beweerd, er is ook geen sprake meer van dat het toestel via VAMPI naar GIVAL en IGREX is gevlogen. ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door bedachtzaam op 06-05-2014 20:02:35 ] | |
Marrije | dinsdag 6 mei 2014 @ 19:43 |
Wat ik niet helemaal begrijp is waarom die zuidelijke route nou precies is verkozen boven de noordelijke route. Het argument was dat ze konden horen dat het geluid verder weg ging toch? En dat moest dan wel zuidelijk zijn. Maar verder weg van welk punt? Misschien is het voorbij gekomen maar dan ben ik het alweer vergeten. En op de site van Steel staat dit:
| |
bedachtzaam | dinsdag 6 mei 2014 @ 20:01 |
Dat was omdat de noordelijke route erg afweek van de gemeten offset, de zuiderlijke route was daarmee in overeenstemming zoals te zien is in de grafiek. Verder weg van de satelliet 3F1 ![]() | |
Loekie1 | dinsdag 6 mei 2014 @ 20:31 |
Noordelijke route kan niet omdat het vliegtuig dan over landen gevlogen is die het zonder meer gespot zouden hebben. | |
bedachtzaam | dinsdag 6 mei 2014 @ 20:35 |
Maar denk je niet dat hetzelfde geldt voor de zuidelijke route? als je naar de map kijkt waarop ze de waarschijnlijke route weergeven dan vliegt het toestel over Sabang en dus direct over een radar. | |
Loekie1 | dinsdag 6 mei 2014 @ 21:34 |
Volgens mij is het in westelijke richting over Maleisie gevlogen - gespot en gezien als vriendschappelijk natuurlijk - en misschien over het noordelijkste puntje van Sumatra, Sabang dus. Verder niet over land. Dit werd gezegd in de Brandpuntrapportage. Maar waarom zou het vliegtuig niet iets noordelijker dan Sabang zijn gevlogen, dan had het geen last van radar. | |
Marrije | dinsdag 6 mei 2014 @ 22:09 |
en steel denkt dat je daaruit niet kunt concluderen dat je de noordelijke route daarmee kunt uitsluiten | |
bedachtzaam | dinsdag 6 mei 2014 @ 22:17 |
Hij kan het beter weten dan mij ![]() Ik heb mijn mening al eerder gegeven hierover, ze kunnen geen richting bepalen maar hoogstens of het van de satelliet weg vloog of juist naar de satelliet toe. Met de pinglijnen onstaat dus een symetrische mogelijkheid, noord of zuid. Hoe inmarsat de noordelijke route heeft uitgesloten blijft een vraag, wellicht heeft het te maken met metingen die ze gedaan hebben om hun metingen en berekeningen te toetsen. | |
bedachtzaam | dinsdag 6 mei 2014 @ 22:20 |
Ik ga zo de aflevering even opzoeken om online te kijken ![]() Edit: Gekeken, wijzer geworden? nee! Er kwam juist een vraag bij, Meneer Baksteen zei dat de hoogte informatie uitgeschakeld kan worden, ik kan hier niets over vinden. Naar mijn mening is het de transponder die deze info gezamelijk met identiteit, positie, snelheid en koers naar de ATC verzend. Wie weet hier meer over? http://meriweather.com/flightdeck/777/ped-777.html Het kan dus maar de vraag is waarom die transponder niet gewoon gelijk op standby gezet word? [ Bericht 13% gewijzigd door bedachtzaam op 07-05-2014 00:42:43 ] | |
El_Matador | woensdag 7 mei 2014 @ 00:35 |
Dat hoop ik wel, ik vond het het enige betrouwbare meetpunt, samen met die "pings" in de zuidelijke Indische Oceaan. Als die beide niet waar blijken te zijn, kunnen we het hele topic beter naar BNW verhuizen, want dan is misinformatie het doel en niet "amateurisme". • wat heeft daar 4 keer lopen pingen in die middle of fucking nowhere in de Zuid-Indische Oceaan?? • waarom is er ge-edit in de cockpitgesprekken en zijn er ronduit tegenstrijdige berichten de wereld ingestuurd over de echte route?? | |
bedachtzaam | woensdag 7 mei 2014 @ 01:06 |
ik vermoedt dat er af en toe een bijzonder visje voorbij zwom met een acoustische tag op zijn rug ![]() Naar ik begrijp was de frequentie die ze gemeten hebben 33kHz, te laag dus. Bovendien kan het gewoon niet dat de afstanden zo ver uit elkaar liggen. Vragen 2 en drie ben ik evens benieuwd naar ![]() Wel is er nog iets geheim blijkbaar, eerder werd gesproken over 200kg lithium ion batterijen als deel van de vracht, uit de airway bill (pag 5) blijkt dat dat 2453 kg is met P.I 965. http://www.iata.org/whatw(...)tions-965-970-EN.pdf Star | |
Loekie1 | woensdag 7 mei 2014 @ 10:28 |
Via die batterijen is misschien met bepaalde apparatuur een signaal te krijgen. | |
Unstoppable | woensdag 7 mei 2014 @ 10:40 |
Geluid kan erg ver dragen onder water, heel erg ver. Verder zou het kunnen dat die 200kg alleen de batterijen zijn, het andere gewicht is inclusief het apparaat/verpakking etc Het uitsluiten van de noordelijke route zou best wel eens kunnen gebeurd zijn op basis van aanvullende radar beelden. Op een bepaald moment zeiden ze dat ze radarbeelden hadden gekregen maar dat ze niet mochten zeggen van welk land etc. Duncan Steel en anderen hebben laten zien dat met de publiekelijk toegankelijke info er mogelijkheden zijn die naar het noorden en het zuiden gaan en dat je op basis van de pings/bfo noord niet kunt uitsluiten. Aanvullende radarbeelden, van hoogstwaarschijnlijk militaire radar, kunnen het vliegtuig laten zien op tijdstip X met snelheid Y en koers Z. En als je dat meeneemt in de vergelijking er een heel stuk minder mogelijkheden zijn en dat de noordelijke routes niet haalbaar zijn [ Bericht 16% gewijzigd door Unstoppable op 07-05-2014 10:50:32 ] | |
ThePlaneteer | woensdag 7 mei 2014 @ 10:42 |
Doppler effect. | |
Marrije | woensdag 7 mei 2014 @ 11:57 |
maar dat klinkt wel betrouwbaar, dan zou je zeggen dat de noordelijke lijn terecht geen optie meer is | |
ThePlaneteer | woensdag 7 mei 2014 @ 12:05 |
Uiteraard klinkt dat betrouwbaar. Men pompt niet ruim 30 miljoen euro in een zoektocht zonder dat men weet of ze uberhaupt in het juiste gebied zoeken... Daarnaast heeft Inmarsat alle complete data uit eerste bron. Dit is een team van experts die verder geen belangen heeft in de zoektocht behalve juist INFORMATIE geven. Leuk dat ene Duncan Steel zich dan met het onderzoek bemoeit, maar hij baseert zich enkel op data uit tweedehand en uitspraken/paints van de Maleisische overheid waarvan iedereen al ziet dat die ook maar wat aankloten. Die hebben trouwens uberhaupt geen eigen data maar enkel wat mislukte preco's. Daarnaast is Steel een (gerenommeerd) ruimteonderzoeker. Je hebt dan wel degelijk verstand van Doppler effect en bent sowieso een whizkid, maar je bent vooralsnog geen satellietexpert zoals ze bij Inmarsat wel rondlopen. | |
Maargoed. | woensdag 7 mei 2014 @ 12:07 |
Wie betaalt die zoektocht eigenlijk? | |
Unstoppable | woensdag 7 mei 2014 @ 12:27 |
Volgens mij was hij wel degene die de satellietexperts moest vertellen dat hun satelliet niet op een precieze baan op de evenaar draait, maar dat ze rekening moesten houden met de "wobble" van de satelliet (noord/zuid). Wie weet wat ze nog meer fout hebben gedaan of zijn vergeten? Ze hebben nu aangekondigd alles nog eens opnieuw onder de loep te nemen maar hopelijk word er ook door derden naar alle info gekeken. Fresh eyes die het hele proces nog eens doorlopen en kijken of ze met dezelfde uitkomst komen. Uiteindelijk zijn de beste voorspellingen op basis van de pings etc nog steeds schattingen gebaseerd op aannames, en werken ze alleen bij een aantal voorspelbare scenario's (autopilot). Elke kleine afwijking zal zich vertalen in honderden mijlen verschil in zoekgebied. Dat ze het vliegtuig vinden is nooit vanzelfsprekend geweest, niet met de minimale info die beschikbaar is. | |
eight | woensdag 7 mei 2014 @ 12:27 |
jij en ik o.a. | |
Unstoppable | woensdag 7 mei 2014 @ 12:31 |
Klopt! Het schijnt dat een licht erop aansluiten een verrassend resultaat geeft! | |
Loekie1 | woensdag 7 mei 2014 @ 12:31 |
Er zijn twee weken verloren gegaan. Al heel snel wist men dat het vliegtuig in westelijke richting over Maleisie was gevlogen, maar dat werd niet doorgegeven - militaire informatie, geheim - en men is gaan zoeken in de Chinese zee. Twee weken heeft de zwarte doos voor niks gebliebt. [ Bericht 7% gewijzigd door Loekie1 op 07-05-2014 12:47:43 ] | |
eight | woensdag 7 mei 2014 @ 12:32 |
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat daar de fout zit. Om te bepalen of het vliegtuig de zuidelijke of noordelijke route genomen heeft hebben ze een algoritme geschreven en die eerst toegepast op andere vluchten om te kijken of het ook juist was. Dat bleek het geval te zijn. Ik zou eerder denken dat het sonar signaal ze op het verkeerde spoor heeft gezet. | |
eight | woensdag 7 mei 2014 @ 12:33 |
Great Barrier Reef 2.0 | |
Loekie1 | woensdag 7 mei 2014 @ 12:34 |
Misschien zijn die batterijen wel magnetisch? | |
bedachtzaam | woensdag 7 mei 2014 @ 12:52 |
Ik ga er van uit dat Steel minstens zoveel weet als de experts bij Inmarsat, het verschil is dat Inmarsat de orginele data heeft en Duncan Steel met een groep tracht om aan de hand van een grafiek (die het resultaat is van de bewerkte Inmarsatdata tot bruikbare informatie) en de laatste radarpositie tot een resultaat te komen die in overeenstemming is met de grafiek. Iets dat in mijn ogen nogal een onmogelijkheid lijkt want zoals je terecht aanhaalt mogen we met rede twijfelen aan de info die tot nog toe verstrekt is door Maleisië. Als de laatste radarpositie niet klopt dan hebben we in feite niets anders dan de pingtimings en doppler. Maar sluit de doppler een noordelijke route echt uit? waarom zou dat niet symetrisch kunnen zijn? | |
Loekie1 | woensdag 7 mei 2014 @ 13:00 |
Het omhulsel van een batterij is volgens mij van blik en de polen van een batterij van ijzer. Je kunt er ieder geval een magneet aan vast klikken. http://www.natuurkunde.nl(...)uest.requestId=31602 | |
Unstoppable | woensdag 7 mei 2014 @ 13:05 |
Dat is juist Steel zijn punt, met alleen de bfo/doppler+pings kun je volgens hem niet de noordelijke route uitsluiten. Het kan natuurlijk prima zo zijn dat inmarsat dit wel kon doen omdat ze aanvullende info hadden, die op hun beurt de noordelijke oplossingen uitsloten. Alle grafieken en tabellen zijn wel gemaakt door inmarsat geloof ik, dus niet door de Maleisiërs. Die hebben zelf ook niet de inmarsat data, alleen hun conclusies, dus dat konden ze ook niet verprutsen. | |
Unstoppable | woensdag 7 mei 2014 @ 13:15 |
Dus jij stelt voor dat ze wat de oceaan gaan rondtuffen met een magneet achter hun bootje, kabel van een paar km eraan, en gaan met die banaan! Klinkt zoals gewoonlijk weer vreselijk realistisch en compleet haalbaar, dankjewel voor je fantastische bijdrage weer | |
ThePlaneteer | woensdag 7 mei 2014 @ 17:06 |
Zucht. | |
Loekie1 | woensdag 7 mei 2014 @ 21:34 |
Met jullie vinden we dat vliegtuig wel. Wat een ideeënrijkdom, wat een vindingrijkheid! Chapeau! ![]() | |
longinus | woensdag 7 mei 2014 @ 22:04 |
Ik kan mij niet voorstellen dat er geen mensen zijn die weten waar het vliegtuig is, ooit komen we het te weten. | |
Nieuwschierig | woensdag 7 mei 2014 @ 22:21 |
Hoe moeten ze dat weten? | |
longinus | woensdag 7 mei 2014 @ 22:26 |
daders? medewerkers van hun? of landen met een zeer goed spionagenetwerk maar die niks vertellen omdat anders ze prijsgeven wat ze kunnen. het zal wel per ongelijk gevonden worden ![]() | |
ThePlaneteer | donderdag 8 mei 2014 @ 08:31 |
Allemaal leuk, maar liever realistisch pessimist dan onrealistisch optimist. Wat jij allemaal voorstelt helpt ons geen ene steek verder hoor, wees je daar aub van bewust. Misschien moet het nog eens inzinken dat we niet heel veel mogelijkheden meer hebben behalve zoeken met een onderzeeër op een plek waar we niet eens zeker weten of die daar ligt... De daders hebben het overleeft? | |
eight | donderdag 8 mei 2014 @ 12:54 |
props | |
Woods | donderdag 8 mei 2014 @ 12:58 |
Ding is neergestort in zee en iedereen is dood, aangezien 't geen technisch defect was is het dus hoogstwaarschijnlijk een kaping van de piloten zelf. Zoja nutteloze actie dan om nog verder te zoeken ![]() | |
ThePlaneteer | donderdag 8 mei 2014 @ 13:00 |
Insurance disagrees. | |
Maargoed. | donderdag 8 mei 2014 @ 13:15 |
Overheden ook. En Boeing. | |
Woods | donderdag 8 mei 2014 @ 13:18 |
Make sense | |
bedachtzaam | donderdag 8 mei 2014 @ 15:38 |
Pas als we hem vinden weten we zeker dat het toestel in de Indische oceaan gecrashed is. | |
Maargoed. | donderdag 8 mei 2014 @ 15:58 |
Joh ![]() | |
kalinhos | donderdag 8 mei 2014 @ 16:54 |
Kortom, ze zoeken al weken naar 3 verdwaalde Orka's en een zeehond ![]()
| |
El_Matador | donderdag 8 mei 2014 @ 17:05 |
Dank. Wat een sukkels. | |
paddy | donderdag 8 mei 2014 @ 17:23 |
http://www.nu.nl/buitenla(...)rmist-vliegtuig.html Is die al langs geweest? Sommigen zouden al toegegeven hebben aanslagen te plannen, maar ontkennen betrokken te zijn bij de verdwijning | |
Falco | donderdag 8 mei 2014 @ 17:55 |
Nooooo, en nu? | |
bedachtzaam | donderdag 8 mei 2014 @ 18:11 |
De boeing die in Israel staat daar in de oceaan laten crashen ![]() | |
Marrije | donderdag 8 mei 2014 @ 18:16 |
uiteraard | |
__Saviour__ | donderdag 8 mei 2014 @ 18:36 |
Zendertjes van zeedieren, het zou toch maar waar zijn zeg. Ze dachten de hooiberg gevonden te hebben, maar zelfs die hebben ze mogelijk dus niet. | |
ThePlaneteer | donderdag 8 mei 2014 @ 18:46 |
Van die getagde walvissen kwam al een tijdje geleden hier voorbij. | |
El_Matador | donderdag 8 mei 2014 @ 21:19 |
Ja, opperde ik ook. Het is toch bijzonder amateuristisch om met apparatuur die zo'n half miljoen per dag kost niet eens het verschil tussen 33,5 en 37,5 kHz kunnen opmerken... ![]() | |
Unstoppable | donderdag 8 mei 2014 @ 21:20 |
http://www.theatlantic.co(...)esnt-hold-up/361826/ Misschien wel een goede link voor de OP, het artikel legt wel goed uit wat er schort aan de info die inmarsat tot dusver naar buiten heeft gebracht ----------------- http://www.nbcnews.com/st(...)missing-mh370-n96576 [ Bericht 36% gewijzigd door Unstoppable op 08-05-2014 23:37:51 ] | |
El_Matador | vrijdag 9 mei 2014 @ 03:44 |
Al oud, maar ik had het nog niet gezien, de vrouw van Philip Wood, de VSAmerikaanse ingenieur aan boord: | |
ThePlaneteer | vrijdag 9 mei 2014 @ 11:18 |
Ziet en klinkt absoluut ongeloofwaardig. Lijkt een emotioneel wrak. | |
eight | vrijdag 9 mei 2014 @ 12:24 |
Sterk verhaal van niet de minste personen. De reactie van Inmarsat voorspelt weinig goeds. Ze houden hun kaarten tegen de borst ipv samen te werken. | |
bedachtzaam | vrijdag 9 mei 2014 @ 15:32 |
zerohedge Volgens mij moeten we verder in BNW. | |
Marrije | vrijdag 9 mei 2014 @ 17:37 |
gelezen. het zal wel aan mij liggen (vermoeiende dag), maar naar welke locatie wijst deze grafiek? ![]() | |
Unstoppable | vrijdag 9 mei 2014 @ 18:02 |
Het is een poging de totale BFO/burst frequency offset te ontleden en te benoemen, aangezien inmarsat dat niet duidelijk heeft gedaan in de images die ze publiekelijk gemaakt hebben en de BFO nikszeggend is totdat duidelijk is welk deel van de offset waar in het traject ontstaan (zoals hoeveel is de offset die ontstaat wanneer het signaal van satelliet-grondstation) omdat je anders niet weet wat van toepassing is voor het berekenen van snelheid vliegtuig tov satelliet etc Het zijn analyses van deze graph (de "measured"-waardes, niet de predicted) en bijhorende afbeelding ![]() ![]() [ Bericht 8% gewijzigd door Unstoppable op 09-05-2014 18:09:00 ] | |
Marrije | vrijdag 9 mei 2014 @ 18:04 |
het is jammer dat de data van inmarsat niet vrij gegeven wordt | |
Unstoppable | vrijdag 9 mei 2014 @ 18:22 |
Het is met name frustrerend dat ze documenten die als bewijs en motivatie moet dienen voor hun conclusies vol fouten en onduidelijkheden zitten en eigenlijk alleen maar extra verwarring opleveren. Het vertrouwen in inmarsat en de autoriteiten word er ook zeker niet beter van. Er zijn legio reden te bedenken waarom zo terughouden word omgegaan met de informatie natuurlijk, voordat iedereen weer conspiracy gaat roepen. Inmarsat is misschien op iets nieuws gestuit en wil eerst patenten aanvragen voordat ze aanvullende info naar buiten brengen. Geheime diensten en militaire installaties hebben misschien informatie bijgedragen die niet publiekelijk bekend mogen worden etc. | |
bedachtzaam | vrijdag 9 mei 2014 @ 18:33 |
Het grappige is, de pings zouden om het uur moeten volgen. Het laatste ACARS bericht werd 17:07 verzonden (engine data), dan zou de eerstvolgende ping om 18:07 moeten zijn. Dit gebeurde niet omdat er een tekst bericht naar het vliegtuig verstuurd zou zijn rond 18:03, dit zien we echter niet terug in de data. Het betekent dan dat de eerst volgende ping rond 19:03 zou moeten volgen, maar er volgen 3 pings snel achter elkaar op 18:25-18:27-18:29 die door het vliegtuig zelf geinitieerd zijn wat ook door Haxi gemeld werd op het forum van Duncan Steel. Dan zou de volgende ping dus volgen op 19:29, maar ook daar is weer iets gebeurd waardoor de uurlijkse cyclus verstoord werd want de eerstvolgende ping is pas op 19:40 en dan zien krijgen we zoals we mogen verwachten een serie pings die om het uur volgen tot 22:40. Daarna zou er weer een bericht verstuurd zijn naar het vliegtuig en werd de eerstvolgende ping rond 00:13 verwacht maar deze word wederom rond 00:11 door het vliegtuig geinitieerd waarna nog een gedeeltelijke ping volgt op 00:19. Dit zou zijn gemeld tijdens de laatste bijeenkomst in April, ACARS zou zijn uitgeschakeld volgens berichten maar de Satcom terminal kan niet worden uitgeschakeld en was dus gewoon actief. Het lijkt me niet dat die terminal beslist om even te gaan kijken of de satelliet nog aanwezig is, dus er is getracht om iets te versturen naar mijn mening. | |
El_Matador | vrijdag 9 mei 2014 @ 19:28 |
![]() ![]() ![]() Het is de vrouw van een man die al twee maanden vermist is, mag ze iets "emotioneler" zijn? | |
Falco | vrijdag 9 mei 2014 @ 19:47 |
Filmpje is van 4 april... | |
El_Matador | vrijdag 9 mei 2014 @ 19:51 |
Ja, dus een maand erna, geen twee maanden. Ok, waarom is ze "een emotioneel wrak"? Waarom zou je dat uberhaupt zeggen over iemand die haar man kwijt is? | |
eight | vrijdag 9 mei 2014 @ 22:49 |
En was 3 dagen te laat gereleased.. | |
Nucky | donderdag 15 mei 2014 @ 14:49 |
De zoektocht ligt eventjes stil: http://www.nu.nl/buitenla(...)cht-mh-370-stil.html Weinig nieuws afgelopen week. | |
RVer | donderdag 15 mei 2014 @ 21:55 |
Ze zoeken ook op de verkeerde plek http://edition.cnn.com/vi(...)vance%26intl%3Dfalse Ze weten toch waar ze moeten zoeken ![]() N13 30' 00''E97 30' 00' http://www.freemalaysiato(...)and-psychic-sleuths/ | |
bedachtzaam | donderdag 15 mei 2014 @ 22:33 |
Hmm ja de kokosnoten magie hielp ook niet echt volgens mij.![]() Dit ook niet ![]() ![]() ![]() | |
bedachtzaam | donderdag 15 mei 2014 @ 22:38 |
Dus hij ligt volgens jou in de Andamanse Zee? | |
bedachtzaam | donderdag 15 mei 2014 @ 22:41 |
Dat kunnen we niet zeggen naar mijn mening, wie weet klopt het gewoon. Dan heb ik het over de BFO. | |
icloud | maandag 19 mei 2014 @ 11:55 |
Ik lees net dat het vliegtuig terecht gekomen zou zijn in een amerikaanse oefening en per ongeluk is geraakt. Weet iemand daar wat meer van? | |
Montagui | maandag 19 mei 2014 @ 11:59 |
http://www.hln.be/hln/nl/(...)taire-oefening.dhtml | |
icloud | maandag 19 mei 2014 @ 12:04 |
Ik bedoelde eigenlijk of er betere bronnen zijn dan een senatieboek, nieuwsberichten van serieuze media die erop wijzen dat dit een serieuze optie is. | |
bedachtzaam | maandag 19 mei 2014 @ 12:07 |
Het sensatieboek is de bron ![]() | |
icloud | maandag 19 mei 2014 @ 12:13 |
dus er is geen enkele serieuze media die dit verhaal ondersteund? oftewel het boek is onzin. | |
Montagui | maandag 19 mei 2014 @ 12:15 |
Het hele boek is opgehangen aan 1 getuigenverklaring: Hij gaat daarin erg ver, met bv: Je kan zo ook een boek schrijven aan de hand van 1 andere getuigenverklaring, die van die vrouw aan boord van een vliegtuig van India op weg naar het oosten, die een vliegtuig in zee zag liggen (ongeveer op het tijdstip dat MH370 daar zou kunnen zijn geweest). Of een boek schrijven aan de hand van de verklaringen van die gasten op de Malediven Afijn...etc etc. | |
Montagui | maandag 19 mei 2014 @ 12:15 |
Het is 1 van de vele complottheorieën. | |
wickedmen | maandag 19 mei 2014 @ 12:21 |
Misschien heeft een komeet het vliegtuig geraakt en is hij op de noordpool geraakt. | |
TLC | maandag 19 mei 2014 @ 13:04 |
En de eerste speelfilm komt er al aan ![]() http://nos.nl/artikel/649794-nu-al-een-film-over-mh370.html | |
Maargoed. | maandag 19 mei 2014 @ 13:08 |
Stelletje profiteurs ![]() | |
ThePlaneteer | maandag 19 mei 2014 @ 14:40 |
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat ze daarom geen betrouwbare bron is. | |
APK | maandag 19 mei 2014 @ 19:16 |
Begint al goed met een 747 ![]() | |
El_Matador | maandag 19 mei 2014 @ 19:31 |
Dat vind jij nu eventjes, maar waarom precies? | |
ThePlaneteer | maandag 19 mei 2014 @ 19:45 |
Omdat haar man van de aardbodem ik verdwenen en daar nog geen sluitende verklaring voor is... Je gaf zelf al aan dat ze emotioneel was omdat haar man waarschijnlijk dood is. | |
Zorro | maandag 19 mei 2014 @ 22:15 |
Gewoon wachten op Air Crash Investigation. Daar wordt aan na een uur vanzelf alles duidelijk. | |
__Saviour__ | maandag 19 mei 2014 @ 22:18 |
Die makers worden echt helemaal gek, dit wordt hun beste aflevering ooit. Kan met gemak een twee uur lange special worden. | |
Zorro | maandag 19 mei 2014 @ 22:26 |
Met anderhalf uur zoektochten die dan toch niet de oplossing bleken. | |
Nieuwschierig | maandag 19 mei 2014 @ 23:23 |
Rampenfilms zijn per traditie met een 747. Het is dan ook het enige toestel dat genoeg allure heeft voor zo'n filmrol. | |
ZwartmetSuiker | maandag 19 mei 2014 @ 23:34 |
En toch is dat programma goed opgezet. | |
RVer | donderdag 22 mei 2014 @ 23:44 |
Ja, daar in de buurt http://www.businessinside(...)alaysia-plane-2014-4 | |
bedachtzaam | vrijdag 23 mei 2014 @ 09:22 |
Wetenschappers hebben al aan gegeven dat zij geen techniek kennen waarmee mogelijk is wat Georesonance claimt. Dat lijkt me meer dan voldoende rede om sceptisch te zijn, maar desondanks zijn ze toch gaan zoeken op die plek, zonder resultaat want we hebben er vervolgens niets meer van gehoord. | |
RVer | vrijdag 23 mei 2014 @ 09:57 |
Ja want wetenschappers hebben altijd gelijk Dan gaan ze lekker verder zoeken in de Indian Ocean, wens ze succes | |
bedachtzaam | vrijdag 23 mei 2014 @ 10:55 |
Het laatste wat een wetenschapper zal willen is gelijk krijgen, er is gewoon gezocht op die plek, maar er is niets gevonden. ![]() | |
TLC | zaterdag 24 mei 2014 @ 07:21 |
http://nos.nl/artikel/651960-boot-gevonden-bemanning-niet.html Een bootje van 12 meter kunnen ze wel terugvinden maar een verkeersvliegtuig niet ![]() ![]() | |
Poolbal | maandag 26 mei 2014 @ 10:17 |
In deze youtubevideo vertelt een dude over zijn motivatie om meiden te vermoorden. Ik geloof dat een deel van zijn verklaring overeenkomt met de denktrant van de piloot: laten zien hoe groot en goed je eigenlijk wel niet bent, en mensen in jouw misere meenemen. | |
Unstoppable | maandag 26 mei 2014 @ 18:16 |
http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t3 Morgen meer sat-data | |
Pietverdriet | maandag 26 mei 2014 @ 20:14 |
Hoorde dat de McCann's gevraagd zijn te helpen ivm hun expertiese op het gebied van laten verdwijnen in de oceaan | |
El_Matador | maandag 26 mei 2014 @ 20:42 |
Ik heb die creep niet zo gevolgd, maar zijn YouTube-historie is toch COMPLEET anders dan die van Zaharie die uitlegde hoe je een airco aanlegde (ik zag dat filmpje voordat het van YT werd gehaald). Een gewone, lieve, rustige man met een enorme passie voor vliegen en politiek dacht ie na. Dat vergelijken met deze creep in de VS is echt alle realiteit (zelfs BNW) voorbij. Of je hebt echt geen mensenkennis, dat kan. | |
Poolbal | maandag 26 mei 2014 @ 21:50 |
Ik vergelijk geen youtubekanalen. Ik zeg dat er een filmpje is van een dude die zijn motief uitlegt. In dat motief kan je horen dat hij gefrustreerd is over iets en daardoor boos is op de hele wereld. Die boosheid zet hij om in "ik zal ze eens laten zien wie hier het genie is". Vertaald: Een piloot is gefrustreerd over zijn scheiding. Hij is boos op de hele wereld. Die boosheid zet hij om in "ik zal ze eens laten zien wie hier het genie is". | |
Falco | maandag 26 mei 2014 @ 22:10 |
Of jij snapt het gewoonweg niet ![]() Die piloot toont inderdaad niet zijn innerlijke zieke gedachtes op zijn youtubekanaal, die blaag in de auto wel. Anyway beiden zouden goed de drang kunnen delen om een wraakactie ten opzichte van de maatschappij te plegen met een x aantal doden. | |
El_Matador | maandag 26 mei 2014 @ 22:11 |
Heb jij de filmpjes van Zaharie dan gezien? Of ga je af op speculaties? | |
El_Matador | maandag 26 mei 2014 @ 22:13 |
Tuurlijk, alles kan. Toch wijst niemand in zijn omgeving Zaharie als dader van dit drama aan. Niet (alleen) uit bescherming en politiek viel er ook een slaatje te slaan. De daden van die creep zijn "logisch", zijn hele historie werkt ernaar toe en hij heeft het iets van 8 maanden geleden toegegeven te gaan doen. Bij Zaharie is er alleen circumstantial evidence. En gezien de weinige echte feiten die we hebben lijkt me het nogal grof om die beschuldiging 2,5 maand na dato nog vol te houden. Ik begrijp heel goed hoe framing werkt. ![]() | |
Poolbal | maandag 26 mei 2014 @ 22:14 |
| |
El_Matador | maandag 26 mei 2014 @ 22:16 |
Geloven is genoeg om iemand van massamoord te beschuldigen? ![]() Kijk es wat naar die man en hoe zijn omgeving op hem reageert. Als je dan nog volhoudt dat het "net zo'n creep is als uit de VS", twijfel ik serieus aan je psychologische skills. | |
bedachtzaam | maandag 26 mei 2014 @ 22:19 |
Dan zou hij eerder een van de torens gepakt hebben in plaats van crashen in de oceaan lijkt me. | |
opgebaarde | maandag 26 mei 2014 @ 22:23 |
Beide? Maar jij, ik of koning Willem Alexander dus ook? | |
The_stranger | maandag 26 mei 2014 @ 22:34 |
Holy crap.. Pretendeer jij nu werkelijk te weten hoe "de piloot" dacht? Tenzij je wekelijks met hem knikkerde, moet je je diep schamen. | |
Poolbal | dinsdag 27 mei 2014 @ 00:21 |
Twijfel er op los zou ik zeggen. | |
Poolbal | dinsdag 27 mei 2014 @ 00:22 |
Ik zal me diep gaan schamen. | |
Nucky | dinsdag 27 mei 2014 @ 18:58 |
De Inmarsat satteliet data: http://www.dca.gov.my/mai(...)unication%20Logs.pdf Interessant om te lezen! Hoop dat mensen hier mogelijk alternatieve scenario's uit halen. | |
Marrije | dinsdag 27 mei 2014 @ 19:12 |
geopend page1/47 Dat is heel wat leeskijkwerk ![]() | |
bedachtzaam | dinsdag 27 mei 2014 @ 21:13 |
Daarom heb ik de data even gefilterd ![]() data 7/03/2014 16:42:04.408 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 146 14920 Acknowledge User Data data 7/03/2014 16:42:31.906 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 125 14900 Acknowledge User Data data 7/03/2014 16:42:47.907 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 123 14920 Acknowledge User Data data 7/03/2014 16:43:12.407 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 126 14920 Acknowledge User Data data 7/03/2014 16:55:37.907 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 156 15200 Acknowledge User Data data 7/03/2014 16:55:52.907 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 159 15200 Acknowledge User Data data 7/03/2014 16:56:07.906 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 158 15220 Acknowledge User Data data 7/03/2014 16:56:17.407 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 156 15240 Acknowledge User Data data 7/03/2014 17:07:03.907 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 130 15600 Acknowledge User Data data 7/03/2014 17:07:18.906 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 132 15600 Acknowledge User Data data 7/03/2014 17:07:33.907 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 130 15620 Acknowledge User Data data 7/03/2014 17:07:48.907 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 131 15620 ACARS data 7/03/2014 18:25:34.461 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 273 51700 Acknowledge User Data data 7/03/2014 18:27:03.905 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 176 12560 Acknowledge User Data data 7/03/2014 18:27:08.404 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 172 12520 Acknowledge User Data data 7/03/2014 18:28:14.904 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 143 12480 Acknowledge User Data data 7/03/2014 19:41:02.906 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 111 11500 Log-on/Log-off Acknowledge data 7/03/2014 20:41:04.904 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 141 11740 0x15 - Log-on/Log-off Acknowledge data 7/03/2014 21:41:26.905 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 168 12780 0x15 - Log-on/Log-off Acknowledge data 7/03/2014 22:41:21.906 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 204 14540 0x15 - Log-on/Log-off Acknowledge data 8/03/2014 00:10:59.928 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 252 18040 0x15 - Log-on/Log-off Acknowledge Log-On Request, initiated from the aircraft terminal. data 7/03/2014 18:25:27.421 IOR-R600-0-36E1 R-Channel 142 17120 data 8/03/2014 00:19:29.416 IOR-R600-0-36F8 R-Channel 182 23000 data 8/03/2014 00:19:37.443 IOR-R1200-0-36F6 R-Channel -2 49660 Ik was in de veronderstelling dat ook 23:13 een Log-on Request van het vliegtuig was maar dat blijkt niet zo te zijn. | |
eight | dinsdag 27 mei 2014 @ 23:43 |
Vrij onzinnig idd. Desalniettemin worden beiden piloten nog steeds als hoofdverdachten gezien. | |
Globali | woensdag 28 mei 2014 @ 00:08 |
Misschien moet je als serieuze mensen hier niet posten. Ook een idee. | |
Loekie1 | woensdag 28 mei 2014 @ 09:31 |
Onafhankelijke bedrijven mogen nu mee helpen zoeken en zelf hun technieken verzinnen. Misschien dat er iets uitkomt. | |
Maargoed. | woensdag 28 mei 2014 @ 09:32 |
Waarom zou een bedrijf daar veel tijd in gaan steken? Kans dat het vliegtuig gevonden wordt is klein en dan moet je nog maar hopen dat je je geld krijgt. | |
Marrije | woensdag 28 mei 2014 @ 13:32 |
geld? ![]() De eer ![]() | |
The_stranger | woensdag 28 mei 2014 @ 13:39 |
De bedrijven die nu op zoek gaan, zijn vaak al actief in berging en opsporen van wrakken e.d. Het vinden van mh370 is een enorme boost voor de bekendheid en dus inderdaad geld. | |
ThePlaneteer | woensdag 28 mei 2014 @ 13:47 |
En? Heb jij al je geniale ideeën opgestuurd? | |
bedachtzaam | woensdag 28 mei 2014 @ 18:12 |
Mijn verwachting is dat er op korte termijn wel een nieuwe mogelijke locatie afgezocht zal gaan worden. Waarom? als we naar de data kijken dan lijkt de meting op 18:25 gewoon incorrect te zijn. data 7/03/2014 18:25:34.461 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 273 51700 Acknowledge User Data data 7/03/2014 18:27:03.905 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 176 12560 Acknowledge User Data Die meting was de veroorzaker van de spike waarbij gedacht werd aan een mogelijke scherpe bocht. ![]() Niet alleen de BFO maar evens de BTO wijkt enorm af. data 7/03/2014 18:28:14.904 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 143 12480 Acknowledge User Data data 7/03/2014 19:41:02.906 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 111 11500 Log-on/Log-off Acknowledge data 7/03/2014 20:41:04.904 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 141 11740 0x15 - Log-on/Log-off Acknowledge data 7/03/2014 21:41:26.905 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 168 12780 0x15 - Log-on/Log-off Acknowledge Deze metingen lijken mij een indicatie te geven van een grote cirkel wanneer het toestel richting het zuiden is gegaan en dus heeft het toestel in tegenstelling tot de officiele verklaring geen scherpe bocht gemaakt zoals op de vrijgegeven map te zien is. ![]() Gezien de tegenstrijdige informatie die Maleisië gedeeld heeft met de nabestaanden vermoed ik dat ze enkel radardata hebben van een onbekend toestel boven Pulau Perak dat mogelijk MH370 geweest is. Indien dat zo is dan is er geen sprake van vliegen via routepunten, het toestel is nadat het IGARI passeerde terug gekeerd en vervolgens op magnetische heading richting het zuiden gevlogen over het noordwesterlijke punt van Indonesië. | |
Marrije | woensdag 28 mei 2014 @ 18:25 |
ja, die worden bij het volgende onvindbaar object weer gevraagd. Maar volgens mij reageerde ik op 'geld' wat men al uitgegeven had en door de maleisische overheid of de luchtvaartmaatschappij 'terug' betaald moest worden. Ipv geld dat verdiend zou worden met het vinden van een nog onbekend object. | |
Marrije | woensdag 28 mei 2014 @ 18:26 |
magnetiche heading? | |
bedachtzaam | woensdag 28 mei 2014 @ 18:42 |
http://blog.tmfassociates.com/ | |
Marrije | woensdag 28 mei 2014 @ 20:09 |
Ok. Mijn idee gaat nog steed uit naar het andere scenario, de het vliegtuig nog door een piloot werd bestuurd, grootste deel van de vlucht. | |
El_Matador | woensdag 28 mei 2014 @ 20:19 |
Ik snap er niks van. De magnetische meridianen lopen heel anders dan de geometrische, of wat? En zo dicht komen ze toch niet bij de magnetische Zuidpool, dus snap niet helemaal wat men hiermee wil zeggen? | |
bedachtzaam | woensdag 28 mei 2014 @ 22:11 |
De lijnen zijn isogonen, ik heb even via google er op gezocht en vond deze pdf Helaas gaat dit boven mijn petje dus ik hoop dat deze pdf de antwoorden bevat die je zoekt. In ieder geval lijkt hypoxia steeds aannemelijker naar mijn mening ![]() | |
The_stranger | woensdag 28 mei 2014 @ 22:39 |
Het magnetisch noorden ligt niet precies op de fysieke noordpool, maar in het noorden van Canada. Je kompas zal dus niet precies naar het fysieke noorden wijzen, maar heeft een afwijking. Deze afwijking varieert naar gelang je plek op aarde. In ons land wijkt het een graad of twee af, maar het kan flink oplopen. Om naar de noordpool te vliegen, moet je de koers die je op je kompas ziet dus corrigeren met die afwijking, welke variatie genoemd wordt. Isogonen zijn lijnen die plekken op aarde met dezelfde afwijking verbinden. Op zo'n lijn heb je altijd x aantal graden afwijking. Zie het als hoogte lijnen, welke plekken met dezelfde hoogte met elke verbinden. | |
El_Matador | woensdag 28 mei 2014 @ 22:45 |
Helder, gracias. ![]() Vraag me alleen af hoe het effect zo sterk komt als je nog lang niet bij de magnetische zuidpool (zou dan antipode aan Canada moeten liggen dus ergens Oost-Antarctica) bent. | |
bedachtzaam | woensdag 28 mei 2014 @ 22:54 |
+100 ![]() | |
The_stranger | woensdag 28 mei 2014 @ 22:55 |
De maximale afwijking kan 180 graden bedragen, als je je precies tussen de fysieke en magnetische pool bevindt. Het gebied op die kaart lijkt redelijk ten noorden te liggen van de lijn tussen die twee polen, dus vindt 35 graden nog wel meevallen. ![]() | |
Ama | woensdag 28 mei 2014 @ 23:00 |
Lijkt me echt vreselijk, vind je op den duur het wrak en de lichamen.. zijn ze allemaal in verre staat van ontbinding en alles ![]() | |
El_Matador | woensdag 28 mei 2014 @ 23:06 |
Yup, die volg ik. Maar hoe zit het dan met metingen die precies in de lijn van de magnetische naar de geografische Zuidpool lopen, dus zeg maar dat je op jouw kaartje in Adelaide staat; recht in lijn naar zowel de magnetische als de geografische. Dan is alleen de hoek niet voldoende, ook de afstand? Ervanuitgaand dat er 180 graden tussen de magnetische noord- en zuidpool zit en de meting dus ook in rechte booglijn naar de magnetische noordpool loopt... Maar goed ik snap er nu niks meer van: - metingen boven Maleise schiereiland waren mogelijk ander vliegtuig? (welk?) - Golf van Thailand is laatste bevestigde "sighting"? - Van daaruit kan je dus verschillende lijnen/routes trekken naar zuid en noord die ofwel langs een voorgeprogrammeerde route ofwel langs een magnetische meridiaan lopen - Maar we hebben 1 ping, om 8:11 (Maleise tijd). Waar zijn die van 1:11-7:11? En die van 9:11? Die gingen toch om het uur en met Doppler kan je zo de mogelijke routes bepalen? Of is dat alweer achterhaald? ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door El_Matador op 28-05-2014 23:24:23 ] | |
bedachtzaam | woensdag 28 mei 2014 @ 23:36 |
Minste over land (radar) het toestel zou over Cocos islands gevlogen zijn waar evens een radar staat. Het is me zowiezo een raadsel dat alleen Maleisië het toestel gezien zou hebben op de radar. 10 dagen later kwam dan misschien wel het antwoord dat ook Thailand iets had waargenomen op hun radar, maar we hebben verder helemaal niets gezien, geen radarplot. Het feit dat het als vriendelijk werd beschouwd doet me vermoeden dat het niet ongewoon is, of waren er misschien militaire vliegtuigen in de lucht aangezien ze blijkbaar een gezamelijke oefening hadden (Thailand-China-Amerika) ![]() | |
Marrije | donderdag 29 mei 2014 @ 06:52 |
'Signalen niet van zwarte doos vermiste Boeing MH 370' De vier signalen, zogeheten pings, waarvan werd verondersteld dat ze afkomstig waren van de zwarte doos van de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines, zijn dat hoogstwaarschijnlijk niet. 'Signalen niet van zwarte doos vermiste Boeing MH 370' Foto: ANP Dat heeft Michael Dean van de Amerikaanse marine gezegd tegen nieuwszender CNN. De signalen bepaalden grotendeels de zoektocht naar het vermiste vliegtuig. Maar na het scannen van zo'n 530 vierkante kilometer van de bodem van de zuidelijke Indische Oceaan, is geen enkel wrakstuk gevonden. Als de pings afkomstig waren van het vliegtuig, was er iets gevonden, aldus Dean. De zoektocht onder water is voor twee maanden uitgesteld. Een woordvoerder van de Amerikaanse marine noemt de uitspraken van Dean "speculatie en overhaast". Volgens de woordvoerder wordt er gewerkt met meerdere partijen om de data die momenteel beschikbaar is verder te onderzoeken. De Boeing met vluchtnummer MH 370 met 239 inzittenden verdween op 8 maart van de radar op weg van Kuala Lumpur naar Peking. Van het vliegtuig is nog geen spoor gevonden. Vijf dingen die u moet weten over de zoektocht naar MH 370 Door: ANP/NU.nl | |
gebrokenglas | donderdag 29 mei 2014 @ 10:04 |
't is nu de vraag wanneer ze het op gaan geven. De piloot is in zijn opzet gelukt: het ding is onvindbaar. | |
Nucky | donderdag 29 mei 2014 @ 11:14 |
De pings waren dus niet van de Black Boxes. Ik vond het ook al verbazingwekkend. De signalen die ontvangen zijn waren op 33.3Khz. En niet op 37.5Khz. Een kleine afwijking van de 37.5Khz is mogelijk, maar één van 4.2Khz lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Daar zou je eigenlijk de zendantenne van de black box al voor moeten aanpassen, om goed te kunnen zenden in dit spectrum. Begrijp niet waarom men hier toch stug door is gegaan. Wellicht het principe van de laatste strohalm. De onderwater zoektocht wordt om die reden dan ook stilgelegd voorlopig. Bron: http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t1 | |
Falco | donderdag 29 mei 2014 @ 11:46 |
Nu alle pingtheorieën omver geworpen zijn, de halve Indische Oceaan is leeggevist en er nog niks gevonden is, zou ik het over een andere boeg gooien. Ik denk dat de piloot gewoon bij Sumatra rechtdoor is gevlogen over de Himalaya en zijn bak geditched heeft in een van de Tibetaanse meren. Dit gebied is extreem ontoegangelijk en niemand (behalve ik ![]() ![]() | |
__Saviour__ | donderdag 29 mei 2014 @ 12:21 |
"Our best theory at this point is that (the pings were) likely some sound produced by the ship ... or within the electronics of the Towed Pinger Locator," Dat zou toch wel zuur zijn. De pings zouden geproduceerd zijn juist door de apparatuur zelf die werd gebruikt voor opsporing. Overigens wordt deze bewering in hetzelfde artikel als 'voorbarig' aangeduid door iemand anders. | |
Marrije | donderdag 29 mei 2014 @ 13:46 |
dat begrijp ik ook niet, de laatste dagen dat die batterij het dus nog wel deed is op compleet de verkeerde plek gezocht. | |
Unstoppable | donderdag 29 mei 2014 @ 13:49 |
Andere bronnen van de US Navy spreken dit nu weer tegen. Ook zouden de pingers van het air Franse toestel dat een paar jaar geleden werd opgevist ongeveer dezelfde afwijking hebben volgens mij | |
Nucky | donderdag 29 mei 2014 @ 13:57 |
Bron? | |
bedachtzaam | donderdag 29 mei 2014 @ 15:25 |
Het werd juist door de franse autoriteiten tegen gesproken dat de signalen die toen opgepikt werden van de black box afkomstig waren omdat de frequentie te laag was. De afwijking van een pinger is maximaal 1 kHz. | |
Luxuria | donderdag 29 mei 2014 @ 16:13 |
Over het vermiste vliegtuig van air France is nu bij air crash investegation maar is bijna afgelopen. Erg interessant. Die is gevonden door zo'n sonarapparaten die ook de Titanic hebben gevonden. [ Bericht 25% gewijzigd door Luxuria op 29-05-2014 16:20:20 ] | |
Palomar | donderdag 29 mei 2014 @ 18:01 |
ja, maar daar hadden ze wel een precieze locatie waar ze moesten zoeken.. | |
Nucky | donderdag 29 mei 2014 @ 20:39 |
Dat wordt hier nog een hele tour. Ik heb nog geen websites gevonden waar anderen hun onderzoeksresultaten o.b.v.. de vrijgegeven satelliet data presenteren. | |
Nucky | donderdag 29 mei 2014 @ 20:39 |
Geen bron kunnen vinden hiervan. |