quote:Op maandag 5 mei 2014 15:40 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Nee, ik bedoel nu alsnog een soort zwarte dozen creëren, dingen die signalen afgeven als ze in de buurt van het vliegtuig zijn. En die laat je her en der in de oceaan zakken.
Eh nee, jij kwam met het idee om een fucking magneet achter een boot te binden.quote:Op maandag 5 mei 2014 11:09 schreef Loekie1 het volgende:
Zoektocht vermiste Boeing gaat door
CANBERRA -
De zoektocht naar de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines wordt onder water voortgezet. Dat heeft de Australische vicepremier Warren Truss maandag bekendgemaakt na overleg met Maleisië en China.
Truss liet weten dat Australië en de andere betrokken landen er nog steeds vertrouwen in hebben dat ze in het goede gebied zoeken. Hoe de zoektocht precies wordt voortgezet, is nog niet bekend.
Deze week komen in Australië internationale experts bijeen. Zij gaan onder meer bekijken welk materieel nodig is. Het gaat daarbij om sonarapparatuur die achter een schip wordt voortgesleept en onderzeeërs die de bodem van de Indische Oceaan ten westen van Australië kunnen afspeuren.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ing_gaat_door__.html
Kijk eens, sonarapparatuur die achter een schip wordt aangesleept! Zoiets heb ik een tijdje terug voorgesteld en toen werd ik hier uitgelachen.
quote:Op maandag 5 mei 2014 12:55 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Jullie kwamen met idiote ideeën, die van mij waren serieus. Ik had ook het idee om meer zwarte dozen te creëren, dat vind ik nog steeds een goed idee.
Dat denk ik juist van niet, de zeebodem daar is het is het meest onontgonnen gebied ter wereld.quote:Op maandag 5 mei 2014 15:50 schreef Marrije het volgende:
[..]
maar dan heb je vaak prijs denk ik, het zal vol liggen met ijzer
Ja, het meest onontgonnen ter wereld? Wat weet jij toch veel.quote:Op maandag 5 mei 2014 15:59 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dat denk ik juist van niet, de zeebodem daar is het is het meest onontgonnen gebied ter wereld.
er valt daglijks zo onwijs veel van schepen, daar zal ook genoeg ijzer tussen zittenquote:Op maandag 5 mei 2014 15:59 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dat denk ik juist van niet, de zeebodem daar is het is het meest onontgonnen gebied ter wereld.
Met allerlei gezonken schepen, oorlogsvliegtuigen en meer troep. of dacht je dat Greenpeace alles eruit heeft gevist?quote:Op maandag 5 mei 2014 15:59 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
en hopelijk komt dat signaal dan ook aan, hoe diep moet het ding liggen?quote:Op maandag 5 mei 2014 15:44 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Ja, - ook mijn idee trouwens - maar zo'n kunstmatige zwarte doos moet van grotere afstand een vliegtuig op de zeebodem kunnen ontdekken, bijvoorbeeld omdat hij gevoelig is voor ijzer, en dan een signaal afgeven.
tijd voor een massale schoonmaak actie, komt er ook nog wat leuke prullaria mee naar boven..quote:Op maandag 5 mei 2014 16:04 schreef Pheno het volgende:
[..]
Met allerlei gezonken schepen, oorlogsvliegtuigen en meer troep. of dacht je dat Greenpeace alles eruit heeft gevist?
Misschien wel MH370quote:Op maandag 5 mei 2014 16:06 schreef mschol het volgende:
[..]
tijd voor een massale schoonmaak actie, komt er ook nog wat leuke prullaria mee naar boven..
Vier tot zes kilometer?quote:Op maandag 5 mei 2014 16:05 schreef Pheno het volgende:
[..]
en hopelijk komt dat signaal dan ook aan, hoe diep moet het ding liggen?
Het ging om het idee en dat is nu toch nagevolgd, dus ik zat er niet helemaal gigantisch ver naast.quote:Op maandag 5 mei 2014 15:53 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Eh nee, jij kwam met het idee om een fucking magneet achter een boot te binden.
Misschien moet ie dan gevoelig zijn voor een bepaald nieuw materiaal.quote:Op maandag 5 mei 2014 16:04 schreef Pheno het volgende:
[..]
Met allerlei gezonken schepen, oorlogsvliegtuigen en meer troep. of dacht je dat Greenpeace alles eruit heeft gevist?
quote:Op maandag 5 mei 2014 16:11 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Het ging om het idee en dat is nu toch nagevolgd, dus ik zat er niet helemaal gigantisch ver naast.
Magnetisch aluminium.quote:Op maandag 5 mei 2014 16:12 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Misschien moet ie dan gevoelig zijn voor een bepaald nieuw materiaal.
En zo'n zwarte doos moet hoe lang meegaan? Heb je enig idee hoeveel druk er onder water is? Een normale zwarte doos moet 30 dagen onder die druk nog heel blijven, maar als jij ze elke maand weer wil ophalen en wil vernieuwen met nieuwe dozen: wie gaat dat betalen?quote:
Moeten alle bestaande vliegtuigen dan maar in de revisie?quote:Op maandag 5 mei 2014 16:12 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Of een magneet die alleen gevoelig is voor vlucht Mh370. Nog makkelijker!quote:Op maandag 5 mei 2014 16:12 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Je laat ze gewoon liggen op de bodem van de oceaan.quote:Op maandag 5 mei 2014 16:14 schreef Pheno het volgende:
[..]
En zo'n zwarte doos moet hoe lang meegaan? Heb je enig idee hoeveel druk er onder water is? Een normale zwarte doos moet 30 dagen onder die druk nog heel blijven, maar als jij ze elke maand weer wil ophalen en wil vernieuwen met nieuwe dozen: wie gaat dat betalen?
quote:Op maandag 5 mei 2014 17:43 schreef Loekie1 het volgende:
Een magneet oid die een signaal afgeeft bij héél veel ijzer, dus niet bij een beetje ijzer.
Oke. Dan weet je dus dat ze uiteindelijk ook kapot- of uitgaanquote:Op maandag 5 mei 2014 17:44 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Je laat ze gewoon liggen op de bodem van de oceaan.
Dan is het vliegtuig ondertussen gevonden, hoop je.quote:Op maandag 5 mei 2014 17:55 schreef Pheno het volgende:
[..]
Oke. Dan weet je dus dat ze uiteindelijk ook kapot- of uitgaan
Dus het is alleen voor MH370 dat ze die troep allemaal in zee moeten dumpen, dus nog meer milieuvervuiling?quote:Op maandag 5 mei 2014 17:59 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Dan is het vliegtuig ondertussen gevonden, hoop je.
http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20050725_transport02quote:Op maandag 5 mei 2014 17:43 schreef Loekie1 het volgende:
Een magneet oid die een signaal afgeeft bij héél veel ijzer, dus niet bij een beetje ijzer.
Bij heel veel aluminium dus.quote:Op maandag 5 mei 2014 18:02 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
http://www.schooltv.nl/beeldbank/clip/20050725_transport02
Met een magneet gaat dat niet werken want aluminium is niet magnetisch. Daarnaast is aluminium na zuurstof en silicium het meest voorkomende element in de aardkorst.. Succes met detecterenquote:
Alleen in de sluiting van de veiligheidsgordels sinds er geen asbakken meer zijnquote:Op maandag 5 mei 2014 21:50 schreef Loekie1 het volgende:
Hoeveel ijzer zit er tegenwoordig in een vliegtuig?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |