Nooooo, en nu?quote:Op donderdag 8 mei 2014 16:54 schreef kalinhos het volgende:
ze afkomstig waren van de zwarte doos van de vermiste Boeing van Malaysia Airlines. Een wekenlange speuractie volgde, evenwel zonder enig resultaat. En dat verwondert oceanografen helemaal niet want volgens hen waren de geluiden afkomstig van getagde zeedieren. Ze zetten grote vraagtekens bij de betrouwbaarheid van het Australische onderzoek.
De boeing die in Israel staat daar in de oceaan laten crashenquote:
uiteraardquote:Op donderdag 8 mei 2014 17:23 schreef paddy het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)rmist-vliegtuig.html
Is die al langs geweest?
Sommigen zouden al toegegeven hebben aanslagen te plannen, maar ontkennen betrokken te zijn bij de verdwijning
Ja, opperde ik ook. Het is toch bijzonder amateuristisch om met apparatuur die zo'n half miljoen per dag kost niet eens het verschil tussen 33,5 en 37,5 kHz kunnen opmerken...quote:Op donderdag 8 mei 2014 18:46 schreef ThePlaneteer het volgende:
Van die getagde walvissen kwam al een tijdje geleden hier voorbij.
http://www.nbcnews.com/st(...)missing-mh370-n96576quote:One of Malaysia’s most senior police chiefs has denied there is any link between the arrest of 11 alleged militants and the disappearance of Flight MH370.
The suspects, all aged between 22 and 55, were detailed in the Kedah and Selangor regions last week, local media reported.
Multiple news outlets reported that the suspects had links to al Qaeda and were arrested over the disappearance of the Malaysia Airlines Boeing 777 which took off from Kuala Lumpur for bound for Beijing on March 8.
"There is absolutely no connection between the arrests and the MH370," Malaysia’s Inspector General of Police, Khalid Bakar, told NBC News.
He also denied reports that the detainees were student activists.
The suspects, who were rounded up by the Bukit Aman Special Branch Anti-Terrorism Unit, are believed to have links to terror networks in Syria and southern Philippines and were planning to send Malaysian fighters to Damascus, The Star in Kuala Lumpur reported.
The development came on the same day as the first funeral for passengers missing on the flight, and a day after the airline said it had started talking to the families to discuss compensation.
Sterk verhaal van niet de minste personen. De reactie van Inmarsat voorspelt weinig goeds. Ze houden hun kaarten tegen de borst ipv samen te werken.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:20 schreef Unstoppable het volgende:
http://www.theatlantic.co(...)esnt-hold-up/361826/
Misschien wel een goede link voor de OP, het artikel legt wel goed uit wat er schort aan de info die inmarsat tot dusver naar buiten heeft gebracht
-----------------
zerohedgequote:The way to look at the heist is to look at the players, and who were the players? INMARSAT and SERCO-GROUP.
Inmarsat run's the satellites and was telling everybody where to go, SERCO-GROUP run's the first and 3rd worlds ATC center's, so the plane could be easily controlled because all COMM has to go through SERCO&INMARSAT.
Inmarsat told the world to only search AUSTAILIA. SERCO owns the politican and prisons in AUSTRAILIA.
SERCO-GROUP developed the BUAP ( boeing autopilot ) used to take over the plane, SERCO-HONEYWELL developed the tech.
SERCO-GROUP in UK has been tagging criminals in UK, and wanted to put a CHIP in everybody, and OBAMA had contracted OBAMACARE to use SERCO to CHIP all USA consumers of MEDICAL.
The only problem for SERCO-GROUP is only one company on earth made such a chip, and that was the FREESCALE KL-02.
Not unlike when BILL GATES sold the OS to IBM, that he didn't own, in this case SERCO told OBAMA "Yes we can CHIP every american", ... and then SERCO stole the chip.
FACTUAL HISTORY, GATES STOLE DOS ( microsoft operating system and sold it to IBM ).
>>
Best of all in this twisted story is that INMARSAT and SERCO-GROUP are owned by the BUSH FAMILY.
gelezen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:20 schreef Unstoppable het volgende:
http://www.theatlantic.co(...)esnt-hold-up/361826/
Misschien wel een goede link voor de OP, het artikel legt wel goed uit wat er schort aan de info die inmarsat tot dusver naar buiten heeft gebracht
-----------------
[..]
http://www.nbcnews.com/st(...)missing-mh370-n96576
Het is een poging de totale BFO/burst frequency offset te ontleden en te benoemen, aangezien inmarsat dat niet duidelijk heeft gedaan in de images die ze publiekelijk gemaakt hebben en de BFO nikszeggend is totdat duidelijk is welk deel van de offset waar in het traject ontstaan (zoals hoeveel is de offset die ontstaat wanneer het signaal van satelliet-grondstation) omdat je anders niet weet wat van toepassing is voor het berekenen van snelheid vliegtuig tov satelliet etcquote:Op vrijdag 9 mei 2014 17:37 schreef Marrije het volgende:
[..]
gelezen.
het zal wel aan mij liggen (vermoeiende dag), maar naar welke locatie wijst deze grafiek?
[ afbeelding ]
het is jammer dat de data van inmarsat niet vrij gegeven wordtquote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:02 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Het is een poging de totale BFO/burst frequency offset te ontleden en te benoemen, aangezien inmarsat dat niet duidelijk heeft gedaan in de images die ze publiekelijk gemaakt hebben en de BFO nikszeggend is totdat duidelijk is welk deel van de offset waar in het traject ontstaan (zoals hoeveel is de offset die ontstaat wanneer het signaal van satelliet-grondstation) omdat je anders niet weet wat van toepassing is voor het berekenen van snelheid vliegtuig tov satelliet etc
Het is met name frustrerend dat ze documenten die als bewijs en motivatie moet dienen voor hun conclusies vol fouten en onduidelijkheden zitten en eigenlijk alleen maar extra verwarring opleveren. Het vertrouwen in inmarsat en de autoriteiten word er ook zeker niet beter van.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:04 schreef Marrije het volgende:
[..]
het is jammer dat de data van inmarsat niet vrij gegeven wordt
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 11:18 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ziet en klinkt absoluut ongeloofwaardig. Lijkt een emotioneel wrak.
Filmpje is van 4 april...quote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]![]()
![]()
Het is de vrouw van een man die al twee maanden vermist is, mag ze iets "emotioneler" zijn?
Ja, dus een maand erna, geen twee maanden. Ok, waarom is ze "een emotioneel wrak"? Waarom zou je dat uberhaupt zeggen over iemand die haar man kwijt is?quote:
En was 3 dagen te laat gereleased..quote:
Dus hij ligt volgens jou in de Andamanse Zee?quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:55 schreef RVer het volgende:
Ze zoeken ook op de verkeerde plek
http://edition.cnn.com/vi(...)vance%26intl%3Dfalse
Ze weten toch waar ze moeten zoeken
N13 30' 00''E97 30' 00'
http://www.freemalaysiato(...)and-psychic-sleuths/
Dat kunnen we niet zeggen naar mijn mening, wie weet klopt het gewoon.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:22 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Het is met name frustrerend dat ze documenten die als bewijs en motivatie moet dienen voor hun conclusies vol fouten en onduidelijkheden zitten en eigenlijk alleen maar extra verwarring opleveren. Het vertrouwen in inmarsat en de autoriteiten word er ook zeker niet beter van.
Er zijn legio reden te bedenken waarom zo terughouden word omgegaan met de informatie natuurlijk, voordat iedereen weer conspiracy gaat roepen.
Inmarsat is misschien op iets nieuws gestuit en wil eerst patenten aanvragen voordat ze aanvullende info naar buiten brengen. Geheime diensten en militaire installaties hebben misschien informatie bijgedragen die niet publiekelijk bekend mogen worden etc.
quote:Op maandag 19 mei 2014 11:55 schreef icloud het volgende:
Ik lees net dat het vliegtuig terecht gekomen zou zijn in een amerikaanse oefening en per ongeluk is geraakt.
Weet iemand daar wat meer van?
http://www.hln.be/hln/nl/(...)taire-oefening.dhtmlquote:Eerste boek over vlucht MH370: "Neergeschoten tijdens militaire oefening"
Ik bedoelde eigenlijk of er betere bronnen zijn dan een senatieboek, nieuwsberichten van serieuze media die erop wijzen dat dit een serieuze optie is.quote:Op maandag 19 mei 2014 11:59 schreef Montagui het volgende:
[..]
[..]
http://www.hln.be/hln/nl/(...)taire-oefening.dhtml
Het sensatieboek is de bronquote:Op maandag 19 mei 2014 12:04 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk of er betere bronnen zijn dan een senatieboek, nieuwsberichten van serieuze media die erop wijzen dat dit een serieuze optie is.
Het hele boek is opgehangen aan 1 getuigenverklaring:quote:Op maandag 19 mei 2014 12:04 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk of er betere bronnen zijn dan een senatieboek, nieuwsberichten van serieuze media die erop wijzen dat dit een serieuze optie is.
Hij gaat daarin erg ver, met bv:quote:De schrijver linkt dat aan het getuigenis van de Nieuw-Zeelander Mike McKay, die vanop een booreiland voor de kust van Vietnam naar eigen zeggen een vliegtuig in zee zag storten.
Je kan zo ook een boek schrijven aan de hand van 1 andere getuigenverklaring, die van die vrouw aan boord van een vliegtuig van India op weg naar het oosten, die een vliegtuig in zee zag liggen (ongeveer op het tijdstip dat MH370 daar zou kunnen zijn geweest).quote:Hij gaat zelfs verder door te suggereren dat er een valse zwarte doos in zee is gedropt aan de kust van Australië om zoekteams af te leiden.
Het is 1 van de vele complottheorieën.quote:Op maandag 19 mei 2014 12:13 schreef icloud het volgende:
[..]
dus er is geen enkele serieuze media die dit verhaal ondersteund? oftewel het boek is onzin.
Misschien heeft een komeet het vliegtuig geraakt en is hij op de noordpool geraakt.quote:Op maandag 19 mei 2014 12:15 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het is 1 van de vele complottheorieën.
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat ze daarom geen betrouwbare bron is.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]![]()
![]()
Het is de vrouw van een man die al twee maanden vermist is, mag ze iets "emotioneler" zijn?
Begint al goed met een 747quote:Op maandag 19 mei 2014 13:04 schreef TLC het volgende:
En de eerste speelfilm komt er al aan
http://nos.nl/artikel/649794-nu-al-een-film-over-mh370.html
Dat vind jij nu eventjes, maar waarom precies?quote:Op maandag 19 mei 2014 14:40 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat ze daarom geen betrouwbare bron is.
Die makers worden echt helemaal gek, dit wordt hun beste aflevering ooit. Kan met gemak een twee uur lange special worden.quote:Op maandag 19 mei 2014 22:15 schreef Zorro het volgende:
Gewoon wachten op Air Crash Investigation. Daar wordt aan na een uur vanzelf alles duidelijk.
Met anderhalf uur zoektochten die dan toch niet de oplossing bleken.quote:Op maandag 19 mei 2014 22:18 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Die makers worden echt helemaal gek, dit wordt hun beste aflevering ooit. Kan met gemak een twee uur lange special worden.
Rampenfilms zijn per traditie met een 747. Het is dan ook het enige toestel dat genoeg allure heeft voor zo'n filmrol.quote:
En toch is dat programma goed opgezet.quote:Op maandag 19 mei 2014 22:18 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Die makers worden echt helemaal gek, dit wordt hun beste aflevering ooit. Kan met gemak een twee uur lange special worden.
Ja, daar in de buurtquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:38 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dus hij ligt volgens jou in de Andamanse Zee?
Wetenschappers hebben al aan gegeven dat zij geen techniek kennen waarmee mogelijk is wat Georesonance claimt.quote:Op donderdag 22 mei 2014 23:44 schreef RVer het volgende:
[..]
Ja, daar in de buurt
http://www.businessinside(...)alaysia-plane-2014-4
Het laatste wat een wetenschapper zal willen is gelijk krijgen, er is gewoon gezocht op die plek, maar er is niets gevonden.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 09:57 schreef RVer het volgende:
Ja want wetenschappers hebben altijd gelijk
Dan gaan ze lekker verder zoeken in de Indian Ocean, wens ze succes
Ik heb die creep niet zo gevolgd, maar zijn YouTube-historie is toch COMPLEET anders dan die van Zaharie die uitlegde hoe je een airco aanlegde (ik zag dat filmpje voordat het van YT werd gehaald). Een gewone, lieve, rustige man met een enorme passie voor vliegen en politiek dacht ie na.quote:Op maandag 26 mei 2014 10:17 schreef Poolbal het volgende:
In deze youtubevideo vertelt een dude over zijn motivatie om meiden te vermoorden. Ik geloof dat een deel van zijn verklaring overeenkomt met de denktrant van de piloot: laten zien hoe groot en goed je eigenlijk wel niet bent, en mensen in jouw misere meenemen.
Of jij snapt het gewoonweg nietquote:Op maandag 26 mei 2014 20:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb die creep niet zo gevolgd, maar zijn YouTube-historie is toch COMPLEET anders dan die van Zaharie die uitlegde hoe je een airco aanlegde (ik zag dat filmpje voordat het van YT werd gehaald). Een gewone, lieve, rustige man met een enorme passie voor vliegen en politiek dacht ie na.
Dat vergelijken met deze creep in de VS is echt alle realiteit (zelfs BNW) voorbij. Of je hebt echt geen mensenkennis, dat kan.
Heb jij de filmpjes van Zaharie dan gezien? Of ga je af op speculaties?quote:Op maandag 26 mei 2014 21:50 schreef Poolbal het volgende:
Ik vergelijk geen youtubekanalen. Ik zeg dat er een filmpje is van een dude die zijn motief uitlegt. In dat motief kan je horen dat hij gefrustreerd is over iets en daardoor boos is op de hele wereld. Die boosheid zet hij om in "ik zal ze eens laten zien wie hier het genie is".
Vertaald:
Een piloot is gefrustreerd over zijn scheiding. Hij is boos op de hele wereld. Die boosheid zet hij om in "ik zal ze eens laten zien wie hier het genie is".
Tuurlijk, alles kan. Toch wijst niemand in zijn omgeving Zaharie als dader van dit drama aan. Niet (alleen) uit bescherming en politiek viel er ook een slaatje te slaan.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:10 schreef Falco het volgende:
[..]
Of jij snapt het gewoonweg niet
Die piloot toont inderdaad niet zijn innerlijke zieke gedachtes op zijn youtubekanaal, die blaag in de auto wel. Anyway beiden zouden goed de drang kunnen delen om een wraakactie ten opzichte van de maatschappij te plegen met een x aantal doden.
quote:Op maandag 26 mei 2014 10:17 schreef Poolbal het volgende:
In deze youtubevideo vertelt een dude over zijn motivatie om meiden te vermoorden. Ik geloof dat een deel van zijn verklaring overeenkomt met de denktrant van de piloot: laten zien hoe groot en goed je eigenlijk wel niet bent, en mensen in jouw misere meenemen.
Geloven is genoeg om iemand van massamoord te beschuldigen?quote:
Dan zou hij eerder een van de torens gepakt hebben in plaats van crashen in de oceaan lijkt me.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:10 schreef Falco het volgende:
[..]
Of jij snapt het gewoonweg niet
Die piloot toont inderdaad niet zijn innerlijke zieke gedachtes op zijn youtubekanaal, die blaag in de auto wel. Anyway beiden zouden goed de drang kunnen delen om een wraakactie ten opzichte van de maatschappij te plegen met een x aantal doden.
Beide?quote:Op maandag 26 mei 2014 22:10 schreef Falco het volgende:
[..]
Of jij snapt het gewoonweg niet
Die piloot toont inderdaad niet zijn innerlijke zieke gedachtes op zijn youtubekanaal, die blaag in de auto wel. Anyway beiden zouden goed de drang kunnen delen om een wraakactie ten opzichte van de maatschappij te plegen met een x aantal doden.
Holy crap.. Pretendeer jij nu werkelijk te weten hoe "de piloot" dacht? Tenzij je wekelijks met hem knikkerde, moet je je diep schamen.quote:Op maandag 26 mei 2014 10:17 schreef Poolbal het volgende:
In deze youtubevideo vertelt een dude over zijn motivatie om meiden te vermoorden. Ik geloof dat een deel van zijn verklaring overeenkomt met de denktrant van de piloot: laten zien hoe groot en goed je eigenlijk wel niet bent, en mensen in jouw misere meenemen.
Twijfel er op los zou ik zeggen.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Geloven is genoeg om iemand van massamoord te beschuldigen?
Kijk es wat naar die man en hoe zijn omgeving op hem reageert. Als je dan nog volhoudt dat het "net zo'n creep is als uit de VS", twijfel ik serieus aan je psychologische skills.
Ik zal me diep gaan schamen.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:34 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Holy crap.. Pretendeer jij nu werkelijk te weten hoe "de piloot" dacht? Tenzij je wekelijks met hem knikkerde, moet je je diep schamen.
geopendquote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:58 schreef Nucky het volgende:
De Inmarsat satteliet data:
http://www.dca.gov.my/mai(...)unication%20Logs.pdf
Interessant om te lezen! Hoop dat mensen hier mogelijk alternatieve scenario's uit halen.
Daarom heb ik de data even gefilterdquote:- The BTO is a value (in microseconds) relative to a terminal at a nominal fixed location. Only R-Channel messages are used.
Vrij onzinnig idd.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:34 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Holy crap.. Pretendeer jij nu werkelijk te weten hoe "de piloot" dacht? Tenzij je wekelijks met hem knikkerde, moet je je diep schamen.
Waarom zou een bedrijf daar veel tijd in gaan steken? Kans dat het vliegtuig gevonden wordt is klein en dan moet je nog maar hopen dat je je geld krijgt.quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:31 schreef Loekie1 het volgende:
Onafhankelijke bedrijven mogen nu mee helpen zoeken en zelf hun technieken verzinnen. Misschien dat er iets uitkomt.
geld?quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:32 schreef Maargoed. het volgende:
[..]
Waarom zou een bedrijf daar veel tijd in gaan steken? Kans dat het vliegtuig gevonden wordt is klein en dan moet je nog maar hopen dat je je geld krijgt.
De bedrijven die nu op zoek gaan, zijn vaak al actief in berging en opsporen van wrakken e.d. Het vinden van mh370 is een enorme boost voor de bekendheid en dus inderdaad geld.quote:
En? Heb jij al je geniale ideeën opgestuurd?quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:31 schreef Loekie1 het volgende:
Onafhankelijke bedrijven mogen nu mee helpen zoeken en zelf hun technieken verzinnen. Misschien dat er iets uitkomt.
ja, die worden bij het volgende onvindbaar object weer gevraagd.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:39 schreef The_stranger het volgende:
[..]
De bedrijven die nu op zoek gaan, zijn vaak al actief in berging en opsporen van wrakken e.d. Het vinden van mh370 is een enorme boost voor de bekendheid en dus inderdaad geld.
quote:
http://blog.tmfassociates.com/quote:Now for an interesting piece of information that does not appear to have been considered in detail. A pilot on PPRUNE pointed out that there are two different modes of operation of the 777 flight management computer. A programmed route will take a straight line (great circle) route to the next programmed waypoint, but if there is no longer any waypoint in the computer, then the plane will fly on a magnetic bearing. While this is not material around Malaysia, it becomes highly significant in the Southern Ocean.
Ik snap er niks van. De magnetische meridianen lopen heel anders dan de geometrische, of wat? En zo dicht komen ze toch niet bij de magnetische Zuidpool, dus snap niet helemaal wat men hiermee wil zeggen?quote:Op woensdag 28 mei 2014 18:42 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
[..]
http://blog.tmfassociates.com/
De lijnen zijn isogonen, ik heb even via google er op gezocht en vond deze pdfquote:Op woensdag 28 mei 2014 20:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik snap er niks van. De magnetische meridianen lopen heel anders dan de geometrische, of wat? En zo dicht komen ze toch niet bij de magnetische Zuidpool, dus snap niet helemaal wat men hiermee wil zeggen?
Het magnetisch noorden ligt niet precies op de fysieke noordpool, maar in het noorden van Canada. Je kompas zal dus niet precies naar het fysieke noorden wijzen, maar heeft een afwijking. Deze afwijking varieert naar gelang je plek op aarde. In ons land wijkt het een graad of twee af, maar het kan flink oplopen. Om naar de noordpool te vliegen, moet je de koers die je op je kompas ziet dus corrigeren met die afwijking, welke variatie genoemd wordt.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:11 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
De lijnen zijn isogonen, ik heb even via google er op gezocht en vond deze pdf
Helaas gaat dit boven mijn petje dus ik hoop dat deze pdf de antwoorden bevat die je zoekt.
In ieder geval lijkt hypoxia steeds aannemelijker naar mijn mening
Helder, gracias.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:39 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Het magnetisch noorden ligt niet precies op de fysieke noordpool, maar in het noorden van Canada. Je kompas zal dus niet precies naar het fysieke noorden wijzen, maar heeft een afwijking. Deze afwijking varieert naar gelang je plek op aarde. In ons land wijkt het een graad of twee af, maar het kan flink oplopen. Om naar de noordpool te vliegen, moet je de koers die je op je kompas ziet dus corrigeren met die afwijking, welke variatie genoemd wordt.
Isogonen zijn lijnen die plekken op aarde met dezelfde afwijking verbinden. Op zo'n lijn heb je altijd x aantal graden afwijking. Zie het als hoogte lijnen, welke plekken met dezelfde hoogte met elke verbinden.
+100quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:39 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Het magnetisch noorden ligt niet precies op de fysieke noordpool, maar in het noorden van Canada. Je kompas zal dus niet precies naar het fysieke noorden wijzen, maar heeft een afwijking. Deze afwijking varieert naar gelang je plek op aarde. In ons land wijkt het een graad of twee af, maar het kan flink oplopen. Om naar de noordpool te vliegen, moet je de koers die je op je kompas ziet dus corrigeren met die afwijking, welke variatie genoemd wordt.
Isogonen zijn lijnen die plekken op aarde met dezelfde afwijking verbinden. Op zo'n lijn heb je altijd x aantal graden afwijking. Zie het als hoogte lijnen, welke plekken met dezelfde hoogte met elke verbinden.
De maximale afwijking kan 180 graden bedragen, als je je precies tussen de fysieke en magnetische pool bevindt.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Helder, gracias.
Vraag me alleen af hoe het effect zo sterk komt als je nog lang niet bij de magnetische zuidpool (zou dan antipode aan Canada moeten liggen dus ergens Oost-Antarctica) bent.
Yup, die volg ik.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:55 schreef The_stranger het volgende:
[..]
De maximale afwijking kan 180 graden bedragen, als je je precies tussen de fysieke en magnetische pool bevindt.
Maar hoe zit het dan met metingen die precies in de lijn van de magnetische naar de geografische Zuidpool lopen, dus zeg maar dat je op jouw kaartje in Adelaide staat; recht in lijn naar zowel de magnetische als de geografische. Dan is alleen de hoek niet voldoende, ook de afstand? Ervanuitgaand dat er 180 graden tussen de magnetische noord- en zuidpool zit en de meting dus ook in rechte booglijn naar de magnetische noordpool loopt...quote:Het gebied op die kaart lijkt redelijk ten noorden te liggen van de lijn tussen die twee polen, dus vindt 35 graden nog wel meevallen. [ afbeelding ]
Minste over land (radar) het toestel zou over Cocos islands gevlogen zijn waar evens een radar staat.quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Yup, die volg ik.
[..]
Maar hoe zit het dan met metingen die precies in de lijn van de magnetische naar de geografische Zuidpool lopen, dus zeg maar dat je op jouw kaartje in Adelaide staat; recht in lijn naar zowel de magnetische als de geografische. Dan is alleen de hoek niet voldoende, ook de afstand? Ervanuitgaand dat er 180 graden tussen de magnetische noord- en zuidpool zit en de meting dus ook in rechte booglijn naar de magnetische noordpool loopt...
Maar goed ik snap er nu niks meer van:
- metingen boven Maleise schiereiland waren mogelijk ander vliegtuig? (welk?)
- Golf van Thailand is laatste bevestigde "sighting"?
- Van daaruit kan je dus verschillende lijnen/routes trekken naar zuid en noord die ofwel langs een voorgeprogrammeerde route ofwel langs een magnetische meridiaan lopen
- Maar we hebben 1 ping, om 8:11 (Maleise tijd). Waar zijn die van 1:11-7:11? En die van 9:11? Die gingen toch om het uur en met Doppler kan je zo de mogelijke routes bepalen? Of is dat alweer achterhaald?
[ afbeelding ]
dat begrijp ik ook niet, de laatste dagen dat die batterij het dus nog wel deed is op compleet de verkeerde plek gezocht.quote:Op donderdag 29 mei 2014 11:14 schreef Nucky het volgende:
De pings waren dus niet van de Black Boxes. Ik vond het ook al verbazingwekkend. De signalen die ontvangen zijn waren op 33.3Khz. En niet op 37.5Khz. Een kleine afwijking van de 37.5Khz is mogelijk, maar één van 4.2Khz lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Daar zou je eigenlijk de zendantenne van de black box al voor moeten aanpassen, om goed te kunnen zenden in dit spectrum.
Begrijp niet waarom men hier toch stug door is gegaan. Wellicht het principe van de laatste strohalm.
De onderwater zoektocht wordt om die reden dan ook stilgelegd voorlopig.
Bron: http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t1
Andere bronnen van de US Navy spreken dit nu weer tegen. Ook zouden de pingers van het air Franse toestel dat een paar jaar geleden werd opgevist ongeveer dezelfde afwijking hebben volgens mijquote:Op donderdag 29 mei 2014 11:14 schreef Nucky het volgende:
De pings waren dus niet van de Black Boxes. Ik vond het ook al verbazingwekkend. De signalen die ontvangen zijn waren op 33.3Khz. En niet op 37.5Khz. Een kleine afwijking van de 37.5Khz is mogelijk, maar één van 4.2Khz lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Daar zou je eigenlijk de zendantenne van de black box al voor moeten aanpassen, om goed te kunnen zenden in dit spectrum.
Begrijp niet waarom men hier toch stug door is gegaan. Wellicht het principe van de laatste strohalm.
De onderwater zoektocht wordt om die reden dan ook stilgelegd voorlopig.
Bron: http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t1
Bron?quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:49 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Andere bronnen van de US Navy spreken dit nu weer tegen. Ook zouden de pingers van het air Franse toestel dat een paar jaar geleden werd opgevist ongeveer dezelfde afwijking hebben volgens mij
Het werd juist door de franse autoriteiten tegen gesproken dat de signalen die toen opgepikt werden van de black box afkomstig waren omdat de frequentie te laag was.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:49 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Andere bronnen van de US Navy spreken dit nu weer tegen. Ook zouden de pingers van het air Franse toestel dat een paar jaar geleden werd opgevist ongeveer dezelfde afwijking hebben volgens mij
ja, maar daar hadden ze wel een precieze locatie waar ze moesten zoeken..quote:Op donderdag 29 mei 2014 16:13 schreef Luxuria het volgende:
Over het vermiste vliegtuig van air France is nu bij air crash investegation maar is bijna afgelopen.
Erg interessant.
Die is gevonden door zo'n sonarapparaten die ook de Titanic hebben gevonden.
Dat wordt hier nog een hele tour. Ik heb nog geen websites gevonden waar anderen hun onderzoeksresultaten o.b.v.. de vrijgegeven satelliet data presenteren.quote:Op donderdag 29 mei 2014 18:01 schreef Palomar het volgende:
[..]
ja, maar daar hadden ze wel een precieze locatie waar ze moesten zoeken..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |