abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 mei 2014 @ 18:25:33 #276
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140476714
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:39 schreef The_stranger het volgende:

[..]

De bedrijven die nu op zoek gaan, zijn vaak al actief in berging en opsporen van wrakken e.d. Het vinden van mh370 is een enorme boost voor de bekendheid en dus inderdaad geld.
ja, die worden bij het volgende onvindbaar object weer gevraagd.
Maar volgens mij reageerde ik op 'geld' wat men al uitgegeven had en door de maleisische overheid of de luchtvaartmaatschappij 'terug' betaald moest worden. Ipv geld dat verdiend zou worden met het vinden van een nog onbekend object.
  woensdag 28 mei 2014 @ 18:26:43 #277
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140476752
quote:
7s.gif Op woensdag 28 mei 2014 18:12 schreef bedachtzaam het volgende:
-knip-
magnetiche heading?
pi_140477267
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 18:26 schreef Marrije het volgende:

[..]

magnetiche heading?
quote:
Now for an interesting piece of information that does not appear to have been considered in detail. A pilot on PPRUNE pointed out that there are two different modes of operation of the 777 flight management computer. A programmed route will take a straight line (great circle) route to the next programmed waypoint, but if there is no longer any waypoint in the computer, then the plane will fly on a magnetic bearing. While this is not material around Malaysia, it becomes highly significant in the Southern Ocean.


http://blog.tmfassociates.com/
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 28 mei 2014 @ 20:09:16 #279
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140480926
Ok.
Mijn idee gaat nog steed uit naar het andere scenario, de het vliegtuig nog door een piloot werd bestuurd, grootste deel van de vlucht.
pi_140481377
quote:
Ik snap er niks van. De magnetische meridianen lopen heel anders dan de geometrische, of wat? En zo dicht komen ze toch niet bij de magnetische Zuidpool, dus snap niet helemaal wat men hiermee wil zeggen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140487464
quote:
15s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik snap er niks van. De magnetische meridianen lopen heel anders dan de geometrische, of wat? En zo dicht komen ze toch niet bij de magnetische Zuidpool, dus snap niet helemaal wat men hiermee wil zeggen?
De lijnen zijn isogonen, ik heb even via google er op gezocht en vond deze pdf
Helaas gaat dit boven mijn petje dus ik hoop dat deze pdf de antwoorden bevat die je zoekt.

In ieder geval lijkt hypoxia steeds aannemelijker naar mijn mening :)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_140488725
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 22:11 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

De lijnen zijn isogonen, ik heb even via google er op gezocht en vond deze pdf
Helaas gaat dit boven mijn petje dus ik hoop dat deze pdf de antwoorden bevat die je zoekt.

In ieder geval lijkt hypoxia steeds aannemelijker naar mijn mening :)
Het magnetisch noorden ligt niet precies op de fysieke noordpool, maar in het noorden van Canada. Je kompas zal dus niet precies naar het fysieke noorden wijzen, maar heeft een afwijking. Deze afwijking varieert naar gelang je plek op aarde. In ons land wijkt het een graad of twee af, maar het kan flink oplopen. Om naar de noordpool te vliegen, moet je de koers die je op je kompas ziet dus corrigeren met die afwijking, welke variatie genoemd wordt.

Isogonen zijn lijnen die plekken op aarde met dezelfde afwijking verbinden. Op zo'n lijn heb je altijd x aantal graden afwijking. Zie het als hoogte lijnen, welke plekken met dezelfde hoogte met elke verbinden.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_140489036
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 22:39 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Het magnetisch noorden ligt niet precies op de fysieke noordpool, maar in het noorden van Canada. Je kompas zal dus niet precies naar het fysieke noorden wijzen, maar heeft een afwijking. Deze afwijking varieert naar gelang je plek op aarde. In ons land wijkt het een graad of twee af, maar het kan flink oplopen. Om naar de noordpool te vliegen, moet je de koers die je op je kompas ziet dus corrigeren met die afwijking, welke variatie genoemd wordt.

Isogonen zijn lijnen die plekken op aarde met dezelfde afwijking verbinden. Op zo'n lijn heb je altijd x aantal graden afwijking. Zie het als hoogte lijnen, welke plekken met dezelfde hoogte met elke verbinden.
Helder, gracias. ^O^

Vraag me alleen af hoe het effect zo sterk komt als je nog lang niet bij de magnetische zuidpool (zou dan antipode aan Canada moeten liggen dus ergens Oost-Antarctica) bent.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140489524
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 22:39 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Het magnetisch noorden ligt niet precies op de fysieke noordpool, maar in het noorden van Canada. Je kompas zal dus niet precies naar het fysieke noorden wijzen, maar heeft een afwijking. Deze afwijking varieert naar gelang je plek op aarde. In ons land wijkt het een graad of twee af, maar het kan flink oplopen. Om naar de noordpool te vliegen, moet je de koers die je op je kompas ziet dus corrigeren met die afwijking, welke variatie genoemd wordt.

Isogonen zijn lijnen die plekken op aarde met dezelfde afwijking verbinden. Op zo'n lijn heb je altijd x aantal graden afwijking. Zie het als hoogte lijnen, welke plekken met dezelfde hoogte met elke verbinden.
+100 ^O^
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_140489592
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2014 22:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Helder, gracias. ^O^

Vraag me alleen af hoe het effect zo sterk komt als je nog lang niet bij de magnetische zuidpool (zou dan antipode aan Canada moeten liggen dus ergens Oost-Antarctica) bent.
De maximale afwijking kan 180 graden bedragen, als je je precies tussen de fysieke en magnetische pool bevindt.
Het gebied op die kaart lijkt redelijk ten noorden te liggen van de lijn tussen die twee polen, dus vindt 35 graden nog wel meevallen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  roze woensdag 28 mei 2014 @ 23:00:36 #286
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_140489869
Lijkt me echt vreselijk, vind je op den duur het wrak en de lichamen.. zijn ze allemaal in verre staat van ontbinding en alles :r
Your beauty never ever scared me.
pi_140490162
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 22:55 schreef The_stranger het volgende:

[..]

De maximale afwijking kan 180 graden bedragen, als je je precies tussen de fysieke en magnetische pool bevindt.
Yup, die volg ik.

quote:
Het gebied op die kaart lijkt redelijk ten noorden te liggen van de lijn tussen die twee polen, dus vindt 35 graden nog wel meevallen. [ afbeelding ]
Maar hoe zit het dan met metingen die precies in de lijn van de magnetische naar de geografische Zuidpool lopen, dus zeg maar dat je op jouw kaartje in Adelaide staat; recht in lijn naar zowel de magnetische als de geografische. Dan is alleen de hoek niet voldoende, ook de afstand? Ervanuitgaand dat er 180 graden tussen de magnetische noord- en zuidpool zit en de meting dus ook in rechte booglijn naar de magnetische noordpool loopt...

Maar goed ik snap er nu niks meer van:

- metingen boven Maleise schiereiland waren mogelijk ander vliegtuig? (welk?)
- Golf van Thailand is laatste bevestigde "sighting"?
- Van daaruit kan je dus verschillende lijnen/routes trekken naar zuid en noord die ofwel langs een voorgeprogrammeerde route ofwel langs een magnetische meridiaan lopen
- Maar we hebben 1 ping, om 8:11 (Maleise tijd). Waar zijn die van 1:11-7:11? En die van 9:11? Die gingen toch om het uur en met Doppler kan je zo de mogelijke routes bepalen? Of is dat alweer achterhaald?



[ Bericht 2% gewijzigd door El_Matador op 28-05-2014 23:24:23 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140491729
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Yup, die volg ik.

[..]

Maar hoe zit het dan met metingen die precies in de lijn van de magnetische naar de geografische Zuidpool lopen, dus zeg maar dat je op jouw kaartje in Adelaide staat; recht in lijn naar zowel de magnetische als de geografische. Dan is alleen de hoek niet voldoende, ook de afstand? Ervanuitgaand dat er 180 graden tussen de magnetische noord- en zuidpool zit en de meting dus ook in rechte booglijn naar de magnetische noordpool loopt...

Maar goed ik snap er nu niks meer van:

- metingen boven Maleise schiereiland waren mogelijk ander vliegtuig? (welk?)
- Golf van Thailand is laatste bevestigde "sighting"?
- Van daaruit kan je dus verschillende lijnen/routes trekken naar zuid en noord die ofwel langs een voorgeprogrammeerde route ofwel langs een magnetische meridiaan lopen
- Maar we hebben 1 ping, om 8:11 (Maleise tijd). Waar zijn die van 1:11-7:11? En die van 9:11? Die gingen toch om het uur en met Doppler kan je zo de mogelijke routes bepalen? Of is dat alweer achterhaald?

[ afbeelding ]
Minste over land (radar) het toestel zou over Cocos islands gevlogen zijn waar evens een radar staat.
Het is me zowiezo een raadsel dat alleen Maleisië het toestel gezien zou hebben op de radar.
10 dagen later kwam dan misschien wel het antwoord dat ook Thailand iets had waargenomen op hun radar, maar we hebben verder helemaal niets gezien, geen radarplot.
Het feit dat het als vriendelijk werd beschouwd doet me vermoeden dat het niet ongewoon is, of waren er misschien militaire vliegtuigen in de lucht aangezien ze blijkbaar een gezamelijke oefening hadden (Thailand-China-Amerika) :)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  donderdag 29 mei 2014 @ 06:52:33 #289
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140498581
'Signalen niet van zwarte doos vermiste Boeing MH 370'
De vier signalen, zogeheten pings, waarvan werd verondersteld dat ze afkomstig waren van de zwarte doos van de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines, zijn dat hoogstwaarschijnlijk niet.
'Signalen niet van zwarte doos vermiste Boeing MH 370' Foto: ANP

Dat heeft Michael Dean van de Amerikaanse marine gezegd tegen nieuwszender CNN.

De signalen bepaalden grotendeels de zoektocht naar het vermiste vliegtuig. Maar na het scannen van zo'n 530 vierkante kilometer van de bodem van de zuidelijke Indische Oceaan, is geen enkel wrakstuk gevonden.

Als de pings afkomstig waren van het vliegtuig, was er iets gevonden, aldus Dean. De zoektocht onder water is voor twee maanden uitgesteld.

Een woordvoerder van de Amerikaanse marine noemt de uitspraken van Dean "speculatie en overhaast". Volgens de woordvoerder wordt er gewerkt met meerdere partijen om de data die momenteel beschikbaar is verder te onderzoeken.

De Boeing met vluchtnummer MH 370 met 239 inzittenden verdween op 8 maart van de radar op weg van Kuala Lumpur naar Peking. Van het vliegtuig is nog geen spoor gevonden.

Vijf dingen die u moet weten over de zoektocht naar MH 370
Door: ANP/NU.nl
  donderdag 29 mei 2014 @ 10:04:37 #290
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_140499870
't is nu de vraag wanneer ze het op gaan geven. De piloot is in zijn opzet gelukt: het ding is onvindbaar.
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_140501075
De pings waren dus niet van de Black Boxes. Ik vond het ook al verbazingwekkend. De signalen die ontvangen zijn waren op 33.3Khz. En niet op 37.5Khz. Een kleine afwijking van de 37.5Khz is mogelijk, maar één van 4.2Khz lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Daar zou je eigenlijk de zendantenne van de black box al voor moeten aanpassen, om goed te kunnen zenden in dit spectrum.

Begrijp niet waarom men hier toch stug door is gegaan. Wellicht het principe van de laatste strohalm.

De onderwater zoektocht wordt om die reden dan ook stilgelegd voorlopig.

Bron: http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t1
  donderdag 29 mei 2014 @ 11:46:09 #292
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_140501694
Nu alle pingtheorieën omver geworpen zijn, de halve Indische Oceaan is leeggevist en er nog niks gevonden is, zou ik het over een andere boeg gooien. Ik denk dat de piloot gewoon bij Sumatra rechtdoor is gevlogen over de Himalaya en zijn bak geditched heeft in een van de Tibetaanse meren. Dit gebied is extreem ontoegangelijk en niemand (behalve ik :@) komt er op om daar eens te gaan zoeken. Het zou btw wel een ultieme verdwijnact zijn :Y.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Donald Duck held donderdag 29 mei 2014 @ 12:21:26 #293
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_140502780
"Our best theory at this point is that (the pings were) likely some sound produced by the ship ... or within the electronics of the Towed Pinger Locator,"

Dat zou toch wel zuur zijn. De pings zouden geproduceerd zijn juist door de apparatuur zelf die werd gebruikt voor opsporing.
Overigens wordt deze bewering in hetzelfde artikel als 'voorbarig' aangeduid door iemand anders.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 29 mei 2014 @ 13:46:46 #294
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140505300
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 11:14 schreef Nucky het volgende:
De pings waren dus niet van de Black Boxes. Ik vond het ook al verbazingwekkend. De signalen die ontvangen zijn waren op 33.3Khz. En niet op 37.5Khz. Een kleine afwijking van de 37.5Khz is mogelijk, maar één van 4.2Khz lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Daar zou je eigenlijk de zendantenne van de black box al voor moeten aanpassen, om goed te kunnen zenden in dit spectrum.

Begrijp niet waarom men hier toch stug door is gegaan. Wellicht het principe van de laatste strohalm.

De onderwater zoektocht wordt om die reden dan ook stilgelegd voorlopig.

Bron: http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t1
dat begrijp ik ook niet, de laatste dagen dat die batterij het dus nog wel deed is op compleet de verkeerde plek gezocht.
pi_140505389
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 11:14 schreef Nucky het volgende:
De pings waren dus niet van de Black Boxes. Ik vond het ook al verbazingwekkend. De signalen die ontvangen zijn waren op 33.3Khz. En niet op 37.5Khz. Een kleine afwijking van de 37.5Khz is mogelijk, maar één van 4.2Khz lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Daar zou je eigenlijk de zendantenne van de black box al voor moeten aanpassen, om goed te kunnen zenden in dit spectrum.

Begrijp niet waarom men hier toch stug door is gegaan. Wellicht het principe van de laatste strohalm.

De onderwater zoektocht wordt om die reden dan ook stilgelegd voorlopig.

Bron: http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t1
Andere bronnen van de US Navy spreken dit nu weer tegen. Ook zouden de pingers van het air Franse toestel dat een paar jaar geleden werd opgevist ongeveer dezelfde afwijking hebben volgens mij
pi_140505615
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 13:49 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Andere bronnen van de US Navy spreken dit nu weer tegen. Ook zouden de pingers van het air Franse toestel dat een paar jaar geleden werd opgevist ongeveer dezelfde afwijking hebben volgens mij
Bron?
pi_140508115
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 13:49 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Andere bronnen van de US Navy spreken dit nu weer tegen. Ook zouden de pingers van het air Franse toestel dat een paar jaar geleden werd opgevist ongeveer dezelfde afwijking hebben volgens mij
Het werd juist door de franse autoriteiten tegen gesproken dat de signalen die toen opgepikt werden van de black box afkomstig waren omdat de frequentie te laag was.
De afwijking van een pinger is maximaal 1 kHz.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  donderdag 29 mei 2014 @ 16:13:19 #298
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_140509514
Over het vermiste vliegtuig van air France is nu bij air crash investegation maar is bijna afgelopen.
Erg interessant.
Die is gevonden door zo'n sonarapparaten die ook de Titanic hebben gevonden.

[ Bericht 25% gewijzigd door Luxuria op 29-05-2014 16:20:20 ]
All she wants and needs is just a little taste..
pi_140513017
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 16:13 schreef Luxuria het volgende:
Over het vermiste vliegtuig van air France is nu bij air crash investegation maar is bijna afgelopen.
Erg interessant.
Die is gevonden door zo'n sonarapparaten die ook de Titanic hebben gevonden.
ja, maar daar hadden ze wel een precieze locatie waar ze moesten zoeken..
pi_140517586
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 18:01 schreef Palomar het volgende:

[..]

ja, maar daar hadden ze wel een precieze locatie waar ze moesten zoeken..
Dat wordt hier nog een hele tour. Ik heb nog geen websites gevonden waar anderen hun onderzoeksresultaten o.b.v.. de vrijgegeven satelliet data presenteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')