ja, die worden bij het volgende onvindbaar object weer gevraagd.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:39 schreef The_stranger het volgende:
[..]
De bedrijven die nu op zoek gaan, zijn vaak al actief in berging en opsporen van wrakken e.d. Het vinden van mh370 is een enorme boost voor de bekendheid en dus inderdaad geld.
quote:
http://blog.tmfassociates.com/quote:Now for an interesting piece of information that does not appear to have been considered in detail. A pilot on PPRUNE pointed out that there are two different modes of operation of the 777 flight management computer. A programmed route will take a straight line (great circle) route to the next programmed waypoint, but if there is no longer any waypoint in the computer, then the plane will fly on a magnetic bearing. While this is not material around Malaysia, it becomes highly significant in the Southern Ocean.
Ik snap er niks van. De magnetische meridianen lopen heel anders dan de geometrische, of wat? En zo dicht komen ze toch niet bij de magnetische Zuidpool, dus snap niet helemaal wat men hiermee wil zeggen?quote:Op woensdag 28 mei 2014 18:42 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
[..]
http://blog.tmfassociates.com/
De lijnen zijn isogonen, ik heb even via google er op gezocht en vond deze pdfquote:Op woensdag 28 mei 2014 20:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik snap er niks van. De magnetische meridianen lopen heel anders dan de geometrische, of wat? En zo dicht komen ze toch niet bij de magnetische Zuidpool, dus snap niet helemaal wat men hiermee wil zeggen?
Het magnetisch noorden ligt niet precies op de fysieke noordpool, maar in het noorden van Canada. Je kompas zal dus niet precies naar het fysieke noorden wijzen, maar heeft een afwijking. Deze afwijking varieert naar gelang je plek op aarde. In ons land wijkt het een graad of twee af, maar het kan flink oplopen. Om naar de noordpool te vliegen, moet je de koers die je op je kompas ziet dus corrigeren met die afwijking, welke variatie genoemd wordt.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:11 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
De lijnen zijn isogonen, ik heb even via google er op gezocht en vond deze pdf
Helaas gaat dit boven mijn petje dus ik hoop dat deze pdf de antwoorden bevat die je zoekt.
In ieder geval lijkt hypoxia steeds aannemelijker naar mijn mening
Helder, gracias.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:39 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Het magnetisch noorden ligt niet precies op de fysieke noordpool, maar in het noorden van Canada. Je kompas zal dus niet precies naar het fysieke noorden wijzen, maar heeft een afwijking. Deze afwijking varieert naar gelang je plek op aarde. In ons land wijkt het een graad of twee af, maar het kan flink oplopen. Om naar de noordpool te vliegen, moet je de koers die je op je kompas ziet dus corrigeren met die afwijking, welke variatie genoemd wordt.
Isogonen zijn lijnen die plekken op aarde met dezelfde afwijking verbinden. Op zo'n lijn heb je altijd x aantal graden afwijking. Zie het als hoogte lijnen, welke plekken met dezelfde hoogte met elke verbinden.
+100quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:39 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Het magnetisch noorden ligt niet precies op de fysieke noordpool, maar in het noorden van Canada. Je kompas zal dus niet precies naar het fysieke noorden wijzen, maar heeft een afwijking. Deze afwijking varieert naar gelang je plek op aarde. In ons land wijkt het een graad of twee af, maar het kan flink oplopen. Om naar de noordpool te vliegen, moet je de koers die je op je kompas ziet dus corrigeren met die afwijking, welke variatie genoemd wordt.
Isogonen zijn lijnen die plekken op aarde met dezelfde afwijking verbinden. Op zo'n lijn heb je altijd x aantal graden afwijking. Zie het als hoogte lijnen, welke plekken met dezelfde hoogte met elke verbinden.
De maximale afwijking kan 180 graden bedragen, als je je precies tussen de fysieke en magnetische pool bevindt.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Helder, gracias.
Vraag me alleen af hoe het effect zo sterk komt als je nog lang niet bij de magnetische zuidpool (zou dan antipode aan Canada moeten liggen dus ergens Oost-Antarctica) bent.
Yup, die volg ik.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:55 schreef The_stranger het volgende:
[..]
De maximale afwijking kan 180 graden bedragen, als je je precies tussen de fysieke en magnetische pool bevindt.
Maar hoe zit het dan met metingen die precies in de lijn van de magnetische naar de geografische Zuidpool lopen, dus zeg maar dat je op jouw kaartje in Adelaide staat; recht in lijn naar zowel de magnetische als de geografische. Dan is alleen de hoek niet voldoende, ook de afstand? Ervanuitgaand dat er 180 graden tussen de magnetische noord- en zuidpool zit en de meting dus ook in rechte booglijn naar de magnetische noordpool loopt...quote:Het gebied op die kaart lijkt redelijk ten noorden te liggen van de lijn tussen die twee polen, dus vindt 35 graden nog wel meevallen. [ afbeelding ]
Minste over land (radar) het toestel zou over Cocos islands gevlogen zijn waar evens een radar staat.quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Yup, die volg ik.
[..]
Maar hoe zit het dan met metingen die precies in de lijn van de magnetische naar de geografische Zuidpool lopen, dus zeg maar dat je op jouw kaartje in Adelaide staat; recht in lijn naar zowel de magnetische als de geografische. Dan is alleen de hoek niet voldoende, ook de afstand? Ervanuitgaand dat er 180 graden tussen de magnetische noord- en zuidpool zit en de meting dus ook in rechte booglijn naar de magnetische noordpool loopt...
Maar goed ik snap er nu niks meer van:
- metingen boven Maleise schiereiland waren mogelijk ander vliegtuig? (welk?)
- Golf van Thailand is laatste bevestigde "sighting"?
- Van daaruit kan je dus verschillende lijnen/routes trekken naar zuid en noord die ofwel langs een voorgeprogrammeerde route ofwel langs een magnetische meridiaan lopen
- Maar we hebben 1 ping, om 8:11 (Maleise tijd). Waar zijn die van 1:11-7:11? En die van 9:11? Die gingen toch om het uur en met Doppler kan je zo de mogelijke routes bepalen? Of is dat alweer achterhaald?
[ afbeelding ]
dat begrijp ik ook niet, de laatste dagen dat die batterij het dus nog wel deed is op compleet de verkeerde plek gezocht.quote:Op donderdag 29 mei 2014 11:14 schreef Nucky het volgende:
De pings waren dus niet van de Black Boxes. Ik vond het ook al verbazingwekkend. De signalen die ontvangen zijn waren op 33.3Khz. En niet op 37.5Khz. Een kleine afwijking van de 37.5Khz is mogelijk, maar één van 4.2Khz lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Daar zou je eigenlijk de zendantenne van de black box al voor moeten aanpassen, om goed te kunnen zenden in dit spectrum.
Begrijp niet waarom men hier toch stug door is gegaan. Wellicht het principe van de laatste strohalm.
De onderwater zoektocht wordt om die reden dan ook stilgelegd voorlopig.
Bron: http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t1
Andere bronnen van de US Navy spreken dit nu weer tegen. Ook zouden de pingers van het air Franse toestel dat een paar jaar geleden werd opgevist ongeveer dezelfde afwijking hebben volgens mijquote:Op donderdag 29 mei 2014 11:14 schreef Nucky het volgende:
De pings waren dus niet van de Black Boxes. Ik vond het ook al verbazingwekkend. De signalen die ontvangen zijn waren op 33.3Khz. En niet op 37.5Khz. Een kleine afwijking van de 37.5Khz is mogelijk, maar één van 4.2Khz lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Daar zou je eigenlijk de zendantenne van de black box al voor moeten aanpassen, om goed te kunnen zenden in dit spectrum.
Begrijp niet waarom men hier toch stug door is gegaan. Wellicht het principe van de laatste strohalm.
De onderwater zoektocht wordt om die reden dan ook stilgelegd voorlopig.
Bron: http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t1
Bron?quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:49 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Andere bronnen van de US Navy spreken dit nu weer tegen. Ook zouden de pingers van het air Franse toestel dat een paar jaar geleden werd opgevist ongeveer dezelfde afwijking hebben volgens mij
Het werd juist door de franse autoriteiten tegen gesproken dat de signalen die toen opgepikt werden van de black box afkomstig waren omdat de frequentie te laag was.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:49 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Andere bronnen van de US Navy spreken dit nu weer tegen. Ook zouden de pingers van het air Franse toestel dat een paar jaar geleden werd opgevist ongeveer dezelfde afwijking hebben volgens mij
ja, maar daar hadden ze wel een precieze locatie waar ze moesten zoeken..quote:Op donderdag 29 mei 2014 16:13 schreef Luxuria het volgende:
Over het vermiste vliegtuig van air France is nu bij air crash investegation maar is bijna afgelopen.
Erg interessant.
Die is gevonden door zo'n sonarapparaten die ook de Titanic hebben gevonden.
Dat wordt hier nog een hele tour. Ik heb nog geen websites gevonden waar anderen hun onderzoeksresultaten o.b.v.. de vrijgegeven satelliet data presenteren.quote:Op donderdag 29 mei 2014 18:01 schreef Palomar het volgende:
[..]
ja, maar daar hadden ze wel een precieze locatie waar ze moesten zoeken..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |