abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139612478
Ik verwacht wel veel van een sonar achter een schip. Dat gaat veel sneller dan die robot die stapje voor stapje de oceaanbodem afzoekt.
pi_139612519
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:36 schreef Loekie1 het volgende:
Ik verwacht wel veel van een sonar achter een schip. Dat gaat veel sneller dan die robot die stapje voor stapje de oceaanbodem afzoekt.
zo'n schip gaat ook traag hoor.. volgens mij iig niet veel sneller als zo'n robot...
pi_139612586
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:38 schreef mschol het volgende:

[..]

zo'n schip gaat ook traag hoor.. volgens mij iig niet veel sneller als zo'n robot...
Waarom zouden ze het dan proberen volgens jou?
pi_139612662
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:41 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Waarom zouden ze het dan proberen volgens jou?
met zo'n sleep kan je de data realtime verwerken en ben je dus niet per keer 2 of 4 uur kwijt om van beneden naar boven te gaan?
wellicht heb ik het verkeerd hoor, maar dit denk ik alleen maar :P
pi_139613955
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:44 schreef mschol het volgende:

[..]

wellicht heb ik het verkeerd hoor, maar dit denk ik alleen maar :P
Ja, dat hoef je er niet bij te zeggen. >:) :+
pi_139625352
Een reactie op het blog van Duncan Steel.

quote:
Regarding your questions over the predicted paths shown in the preliminary report, here is what a weibo contact has told me (she has a family member onboard the flight, and was present at the Beijing briefing on April 29):

“Only the ‘Estimate Data to Beijing’ chart was produced by Malaysian aviation authorities. The rest charts, including the ’7 Data Point’ elevation angles chart and the BFO chart, were provided by Inmarsat. All parties at the Malaysia side, including its government and aviation department, didn’t perform any other data calculation except the ‘Estimate Data to Beijing’ chart. Malaysia has no raw data; it doesn’t know Inmarsat’s algorithm. It’s impossible for them to produce any kind of predicted paths.”


Het toestel zou een lange rechtse draai gemaakt hebben toen het voorbij routepunt IGARI vloog, daarna zou het via routepunt TIDAR naar Kota Bharu gevlogen zijn en vervolgens richting Butterworth waar het zich rond 02:08 bevond.
We weten dat het toestel rond 01:21 bij IGARI was en de snelheid was 471kn, vanaf IGARI naar Butterworth via de routepunten zoals het gevlogen zou hebben duurde dus rond 37 minuten wat zou inhouden dat het toestel langzamer vloog, 380kn.
Maar die tijd waarop het bij Butterworth was kan niet kloppen als je je bedenkt dat het toestel rond 02:22 voorbij routepunt MEKAR was zoals op het onderstaande plaatje te zien is.
Dat zou betekenen dat de 777 de eerste supersonische boeing is die met een snelheid van 900kn kan vliegen.
Ook klopt niet wat op de afbeelding staat, dat zou 250 nautische mijlen vanaf Penang moeten zijn en 285R.
Het klopt dus van geen enkele kant maar dit is wel de maaltijd die de nabestaanden opgediend kregen tijdens de bijeenkomst.
Maar goed, laten we de tijd op het eerste plaatje negeren en de tijd/snelheid berekenen die het vliegtuig nodig had om vanaf IGARI naar de plaats voorbij MEKAR te vliegen.
Dat zou weer heel goed mogelijk zijn, met een gemiddelde snelheid van 475kn duurt het een uur, dus het toestel kan daar op 02:22 geweest zijn.
Wat mij echter onmogelijk schijnt is dat het toestel naar fl450 geklommen is zoals in de derde afbeelding weergegeven word.
Een ander probleem is dat de getuigen die vlakbij Kota Bharu een vliegtuig laag hadden zien vliegen richting Bachok het allen eens waren over een peiling van 350 graden.
Het vliegtuig zou dus van noord naar zuid gevlogen zijn terwijl volgens de bovenstaande afbeelding het toestel van oost naar west vliegt en evens niet richting Bachok maar richting Butterworth.
Ook kan het toestel gezien de snelheid niet zo laag zijn gaan vliegen naar mijn mening.





Vanaf het laatste punt op 02:22 naar de eerste pinglijn 02:29 is ong 50 nautiche mijlen en de snelheid wederom 475kn, waarom zou het vlietuig dan richting het zuiden zoveel langzamer vliegen?
Is het niet aannemelijker dat het vliegtuig minstens met een snelheid van 450kn of hoger gevlogen heeft tot het geen brandstof meer had?
Dat het lager vloog en meer brandstof verbruikte waardoor het zoekgebied verplaatst werd naar het noorden is naar mijn mening erg vreemd want het toestel heeft 7,5 uur gevlogen (laatste ping 08:19).
Alles noorderlijker betekent dat de snelheid juist flink lager geweest moet zijn.
Ook vind ik het erg vreemd dat nadat het toestel op de eerste pinglijn is er een scherpe bocht volgt, dat lijkt duidelijk aan de hand van de BFO grafiek, maar waarom zien we daar dan niet de andere scherpe bocht in terug toen het toestel vanaf IGARI omkeerde?
Ik zal de laatste zijn die claimt deze materie goed te begrijpen maar het mag overduidelijk zijn dat het toestel vanaf 17:21 richting de satelliet vloog terwijl de grafiek (gezien het eerste deel van de vlucht richting IGARI) een beeld geeft dat het juist van de satelliet weg vloog.

Hier zien we trouwens weer een heel andere lijn dan eerder werd beweerd, er is ook geen sprake meer van dat het toestel via VAMPI naar GIVAL en IGREX is gevlogen.





[ Bericht 4% gewijzigd door bedachtzaam op 06-05-2014 20:02:35 ]
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 19:43:46 #158
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_139629771
Wat ik niet helemaal begrijp is waarom die zuidelijke route nou precies is verkozen boven de noordelijke route. Het argument was dat ze konden horen dat het geluid verder weg ging toch? En dat moest dan wel zuidelijk zijn. Maar verder weg van welk punt? Misschien is het voorbij gekomen maar dan ben ik het alweer vergeten.
En op de site van Steel staat dit:
quote:
As I have indicated in previous posts, at present my working position – supported by several others who have also looked into this matter in detail – is that there is no reason on the basis of the available information derived from Inmarsat (i.e. the Inmarsat-3F1 satellite pinging of MH370) to favour one direction of paths over the other. That is, the assertion by many in authority that the path definitely went south into the Indian Ocean is false, I believe.

That does not mean that it went north. The simple position here is that northerly and southerly routes should be considered equally likely, based on the available satellite information. I will be saying more below about this. This working position that I have adopted for several reasons involves a rejection of the Inmarsat BFO graph as being a reliable source of information: it is maintained to be incorrect in various aspects, until further evidence is released to support its validity (or not).

Under this heading the main thing I want to note is this. In a reply to a message from Rob Matson with regard to wind speed data at the time of the flight, after he had informed me of sources of wind speeds for southerly routes, I asked him whether he knew of similar sources of wind speed data for the northern routes. I specifically asked him for information covering the Xinjiang region of western China.

I expected that perhaps to start a bit of a discussion but it seems to have passed people by, likely for the best, but I have (maybe ill-advisedly) repeated the word above: Xinjiang.

In these posts I have tried to follow a strictly-scientific approach, but from time to time have thrown out discursive comments. So, whilst not wishing to spawn a whole new set of hijack or conspiracy theories, I note that a large fraction of the arc of northerly routes (the part between, say, 320 and 400 knots) end up in the southern part of Xinjiang. That’s the home of the Uyghur people.
pi_139630678
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 19:43 schreef Marrije het volgende:
Wat ik niet helemaal begrijp is waarom die zuidelijke route nou precies is verkozen boven de noordelijke route. Het argument was dat ze konden horen dat het geluid verder weg ging toch? En dat moest dan wel zuidelijk zijn. Maar verder weg van welk punt? Misschien is het voorbij gekomen maar dan ben ik het alweer vergeten.
En op de site van Steel staat dit:

[..]

Dat was omdat de noordelijke route erg afweek van de gemeten offset, de zuiderlijke route was daarmee in overeenstemming zoals te zien is in de grafiek.
Verder weg van de satelliet 3F1

De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_139632199
Noordelijke route kan niet omdat het vliegtuig dan over landen gevlogen is die het zonder meer gespot zouden hebben.
pi_139632427
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 20:31 schreef Loekie1 het volgende:
Noordelijke route kan niet omdat het vliegtuig dan over landen gevlogen is die het zonder meer gespot zouden hebben.
Maar denk je niet dat hetzelfde geldt voor de zuidelijke route? als je naar de map kijkt waarop ze de waarschijnlijke route weergeven dan vliegt het toestel over Sabang en dus direct over een radar.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_139637515
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 20:35 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Maar denk je niet dat hetzelfde geldt voor de zuidelijke route? als je naar de map kijkt waarop ze de waarschijnlijke route weergeven dan vliegt het toestel over Sabang en dus direct over een radar.
Volgens mij is het in westelijke richting over Maleisie gevlogen - gespot en gezien als vriendschappelijk natuurlijk - en misschien over het noordelijkste puntje van Sumatra, Sabang dus. Verder niet over land. Dit werd gezegd in de Brandpuntrapportage. Maar waarom zou het vliegtuig niet iets noordelijker dan Sabang zijn gevlogen, dan had het geen last van radar.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 22:09:54 #163
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_139640838
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 20:01 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Dat was omdat de noordelijke route erg afweek van de gemeten offset, de zuiderlijke route was daarmee in overeenstemming zoals te zien is in de grafiek.
Verder weg van de satelliet 3F1

[ afbeelding ]
en steel denkt dat je daaruit niet kunt concluderen dat je de noordelijke route daarmee kunt uitsluiten
pi_139641586
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:09 schreef Marrije het volgende:

[..]

en steel denkt dat je daaruit niet kunt concluderen dat je de noordelijke route daarmee kunt uitsluiten
Hij kan het beter weten dan mij ;)

Ik heb mijn mening al eerder gegeven hierover, ze kunnen geen richting bepalen maar hoogstens of het van de satelliet weg vloog of juist naar de satelliet toe.
Met de pinglijnen onstaat dus een symetrische mogelijkheid, noord of zuid.
Hoe inmarsat de noordelijke route heeft uitgesloten blijft een vraag, wellicht heeft het te maken met metingen die ze gedaan hebben om hun metingen en berekeningen te toetsen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_139641852
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:34 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Volgens mij is het in westelijke richting over Maleisie gevlogen - gespot en gezien als vriendschappelijk natuurlijk - en misschien over het noordelijkste puntje van Sumatra, Sabang dus. Verder niet over land. Dit werd gezegd in de Brandpuntrapportage. Maar waarom zou het vliegtuig niet iets noordelijker dan Sabang zijn gevlogen, dan had het geen last van radar.
Ik ga zo de aflevering even opzoeken om online te kijken :)

Edit:

Gekeken, wijzer geworden? nee!
Er kwam juist een vraag bij, Meneer Baksteen zei dat de hoogte informatie uitgeschakeld kan worden, ik kan hier niets over vinden.
Naar mijn mening is het de transponder die deze info gezamelijk met identiteit, positie, snelheid en koers naar de ATC verzend.
Wie weet hier meer over?


http://meriweather.com/flightdeck/777/ped-777.html

Het kan dus maar de vraag is waarom die transponder niet gewoon gelijk op standby gezet word?

[ Bericht 13% gewijzigd door bedachtzaam op 07-05-2014 00:42:43 ]
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_139649704
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:17 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Hij kan het beter weten dan mij ;)

Ik heb mijn mening al eerder gegeven hierover, ze kunnen geen richting bepalen maar hoogstens of het van de satelliet weg vloog of juist naar de satelliet toe.
Met de pinglijnen onstaat dus een symetrische mogelijkheid, noord of zuid.
Hoe inmarsat de noordelijke route heeft uitgesloten blijft een vraag, wellicht heeft het te maken met metingen die ze gedaan hebben om hun metingen en berekeningen te toetsen.
Dat hoop ik wel, ik vond het het enige betrouwbare meetpunt, samen met die "pings" in de zuidelijke Indische Oceaan.

Als die beide niet waar blijken te zijn, kunnen we het hele topic beter naar BNW verhuizen, want dan is misinformatie het doel en niet "amateurisme".

• wat heeft daar 4 keer lopen pingen in die middle of fucking nowhere in de Zuid-Indische Oceaan??
• waarom is er ge-edit in de cockpitgesprekken en zijn er ronduit tegenstrijdige berichten de wereld ingestuurd over de echte route??
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_139650266
quote:
15s.gif Op woensdag 7 mei 2014 00:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat hoop ik wel, ik vond het het enige betrouwbare meetpunt, samen met die "pings" in de zuidelijke Indische Oceaan.

Als die beide niet waar blijken te zijn, kunnen we het hele topic beter naar BNW verhuizen, want dan is misinformatie het doel en niet "amateurisme".

• wat heeft daar 4 keer lopen pingen in die middle of fucking nowhere in de Zuid-Indische Oceaan??
• waarom is er ge-edit in de cockpitgesprekken en zijn er ronduit tegenstrijdige berichten de wereld ingestuurd over de echte route??
ik vermoedt dat er af en toe een bijzonder visje voorbij zwom met een acoustische tag op zijn rug ;)
Naar ik begrijp was de frequentie die ze gemeten hebben 33kHz, te laag dus.
Bovendien kan het gewoon niet dat de afstanden zo ver uit elkaar liggen.

Vragen 2 en drie ben ik evens benieuwd naar :)

Wel is er nog iets geheim blijkbaar, eerder werd gesproken over 200kg lithium ion batterijen als deel van de vracht, uit de airway bill (pag 5) blijkt dat dat 2453 kg is met P.I 965.

http://www.iata.org/whatw(...)tions-965-970-EN.pdf

quote:
The batteries weighed less than 200kg, a company spokesman said. He would not say what the remaining 2.253 tonnes of cargo was.

“I cannot reveal more because of the ongoing investigations. We have been told by our legal advisers not to talk about it,” he said.

He said he could not name the company which manufactured the batteries, stating that the matter was confidential.
Star
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_139653978
Via die batterijen is misschien met bepaalde apparatuur een signaal te krijgen.
pi_139654238
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 01:06 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

ik vermoedt dat er af en toe een bijzonder visje voorbij zwom met een acoustische tag op zijn rug ;)
Naar ik begrijp was de frequentie die ze gemeten hebben 33kHz, te laag dus.
Bovendien kan het gewoon niet dat de afstanden zo ver uit elkaar liggen.

Vragen 2 en drie ben ik evens benieuwd naar :)

Wel is er nog iets geheim blijkbaar, eerder werd gesproken over 200kg lithium ion batterijen als deel van de vracht, uit de airway bill (pag 5) blijkt dat dat 2453 kg is met P.I 965.

http://www.iata.org/whatw(...)tions-965-970-EN.pdf

[..]

Star
Geluid kan erg ver dragen onder water, heel erg ver.

Verder zou het kunnen dat die 200kg alleen de batterijen zijn, het andere gewicht is inclusief het apparaat/verpakking etc

Het uitsluiten van de noordelijke route zou best wel eens kunnen gebeurd zijn op basis van aanvullende radar beelden. Op een bepaald moment zeiden ze dat ze radarbeelden hadden gekregen maar dat ze niet mochten zeggen van welk land etc. Duncan Steel en anderen hebben laten zien dat met de publiekelijk toegankelijke info er mogelijkheden zijn die naar het noorden en het zuiden gaan en dat je op basis van de pings/bfo noord niet kunt uitsluiten. Aanvullende radarbeelden, van hoogstwaarschijnlijk militaire radar, kunnen het vliegtuig laten zien op tijdstip X met snelheid Y en koers Z. En als je dat meeneemt in de vergelijking er een heel stuk minder mogelijkheden zijn en dat de noordelijke routes niet haalbaar zijn

[ Bericht 16% gewijzigd door Unstoppable op 07-05-2014 10:50:32 ]
pi_139654283
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:17 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Hij kan het beter weten dan mij ;)

Ik heb mijn mening al eerder gegeven hierover, ze kunnen geen richting bepalen maar hoogstens of het van de satelliet weg vloog of juist naar de satelliet toe.
Met de pinglijnen onstaat dus een symetrische mogelijkheid, noord of zuid.
Hoe inmarsat de noordelijke route heeft uitgesloten blijft een vraag, wellicht heeft het te maken met metingen die ze gedaan hebben om hun metingen en berekeningen te toetsen.
Doppler effect.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:57:13 #171
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_139656102
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:42 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Doppler effect.
maar dat klinkt wel betrouwbaar, dan zou je zeggen dat de noordelijke lijn terecht geen optie meer is
pi_139656299
Uiteraard klinkt dat betrouwbaar. Men pompt niet ruim 30 miljoen euro in een zoektocht zonder dat men weet of ze uberhaupt in het juiste gebied zoeken...

Daarnaast heeft Inmarsat alle complete data uit eerste bron. Dit is een team van experts die verder geen belangen heeft in de zoektocht behalve juist INFORMATIE geven.
Leuk dat ene Duncan Steel zich dan met het onderzoek bemoeit, maar hij baseert zich enkel op data uit tweedehand en uitspraken/paints van de Maleisische overheid waarvan iedereen al ziet dat die ook maar wat aankloten. Die hebben trouwens uberhaupt geen eigen data maar enkel wat mislukte preco's.

Daarnaast is Steel een (gerenommeerd) ruimteonderzoeker. Je hebt dan wel degelijk verstand van Doppler effect en bent sowieso een whizkid, maar je bent vooralsnog geen satellietexpert zoals ze bij Inmarsat wel rondlopen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 7 mei 2014 @ 12:07:44 #173
416284 Maargoed.
Zakelijkheid pur sang.
pi_139656361
Wie betaalt die zoektocht eigenlijk?
☭☭ You are a traitor to the motherland ☭☭
pi_139656832
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:05 schreef ThePlaneteer het volgende:
Uiteraard klinkt dat betrouwbaar. Men pompt niet ruim 30 miljoen euro in een zoektocht zonder dat men weet of ze uberhaupt in het juiste gebied zoeken...

Daarnaast heeft Inmarsat alle complete data uit eerste bron. Dit is een team van experts die verder geen belangen heeft in de zoektocht behalve juist INFORMATIE geven.
Leuk dat ene Duncan Steel zich dan met het onderzoek bemoeit, maar hij baseert zich enkel op data uit tweedehand en uitspraken/paints van de Maleisische overheid waarvan iedereen al ziet dat die ook maar wat aankloten. Die hebben trouwens uberhaupt geen eigen data maar enkel wat mislukte preco's.

Daarnaast is Steel een (gerenommeerd) ruimteonderzoeker. Je hebt dan wel degelijk verstand van Doppler effect en bent sowieso een whizkid, maar je bent vooralsnog geen satellietexpert zoals ze bij Inmarsat wel rondlopen.
Volgens mij was hij wel degene die de satellietexperts moest vertellen dat hun satelliet niet op een precieze baan op de evenaar draait, maar dat ze rekening moesten houden met de "wobble" van de satelliet (noord/zuid). Wie weet wat ze nog meer fout hebben gedaan of zijn vergeten? Ze hebben nu aangekondigd alles nog eens opnieuw onder de loep te nemen maar hopelijk word er ook door derden naar alle info gekeken. Fresh eyes die het hele proces nog eens doorlopen en kijken of ze met dezelfde uitkomst komen.

Uiteindelijk zijn de beste voorspellingen op basis van de pings etc nog steeds schattingen gebaseerd op aannames, en werken ze alleen bij een aantal voorspelbare scenario's (autopilot). Elke kleine afwijking zal zich vertalen in honderden mijlen verschil in zoekgebied.

Dat ze het vliegtuig vinden is nooit vanzelfsprekend geweest, niet met de minimale info die beschikbaar is.
pi_139656843
quote:
10s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:07 schreef Maargoed. het volgende:
Wie betaalt die zoektocht eigenlijk?
jij en ik o.a.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_139656927
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:28 schreef Loekie1 het volgende:
Via die batterijen is misschien met bepaalde apparatuur een signaal te krijgen.
Klopt! Het schijnt dat een licht erop aansluiten een verrassend resultaat geeft!
pi_139656939
Er zijn twee weken verloren gegaan. Al heel snel wist men dat het vliegtuig in westelijke richting over Maleisie was gevlogen, maar dat werd niet doorgegeven - militaire informatie, geheim - en men is gaan zoeken in de Chinese zee. Twee weken heeft de zwarte doos voor niks gebliebt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Loekie1 op 07-05-2014 12:47:43 ]
pi_139656960
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:27 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Volgens mij was hij wel degene die de satellietexperts moest vertellen dat hun satelliet niet op een precieze baan op de evenaar draait, maar dat ze rekening moesten houden met de "wobble" van de satelliet (noord/zuid). Wie weet wat ze nog meer fout hebben gedaan of zijn vergeten? Ze hebben nu aangekondigd alles nog eens opnieuw onder de loep te nemen maar hopelijk word er ook door derden naar alle info gekeken. Fresh eyes die het hele proces nog eens doorlopen en kijken of ze met dezelfde uitkomst komen.

Uiteindelijk zijn de beste voorspellingen op basis van de pings etc nog steeds schattingen gebaseerd op aannames, en werken ze alleen bij een aantal voorspelbare scenario's (autopilot). Elke kleine afwijking zal zich vertalen in honderden mijlen verschil in zoekgebied.

Dat ze het vliegtuig vinden is nooit vanzelfsprekend geweest, niet met de minimale info die beschikbaar is.
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat daar de fout zit. Om te bepalen of het vliegtuig de zuidelijke of noordelijke route genomen heeft hebben ze een algoritme geschreven en die eerst toegepast op andere vluchten om te kijken of het ook juist was.
Dat bleek het geval te zijn.

Ik zou eerder denken dat het sonar signaal ze op het verkeerde spoor heeft gezet.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_139656999
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:31 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Klopt! Het schijnt dat een licht erop aansluiten een verrassend resultaat geeft!
Great Barrier Reef 2.0
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_139657026
Misschien zijn die batterijen wel magnetisch?
pi_139657505
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:05 schreef ThePlaneteer het volgende:
Uiteraard klinkt dat betrouwbaar. Men pompt niet ruim 30 miljoen euro in een zoektocht zonder dat men weet of ze uberhaupt in het juiste gebied zoeken...

Daarnaast heeft Inmarsat alle complete data uit eerste bron. Dit is een team van experts die verder geen belangen heeft in de zoektocht behalve juist INFORMATIE geven.
Leuk dat ene Duncan Steel zich dan met het onderzoek bemoeit, maar hij baseert zich enkel op data uit tweedehand en uitspraken/paints van de Maleisische overheid waarvan iedereen al ziet dat die ook maar wat aankloten. Die hebben trouwens uberhaupt geen eigen data maar enkel wat mislukte preco's.

Daarnaast is Steel een (gerenommeerd) ruimteonderzoeker. Je hebt dan wel degelijk verstand van Doppler effect en bent sowieso een whizkid, maar je bent vooralsnog geen satellietexpert zoals ze bij Inmarsat wel rondlopen.
Ik ga er van uit dat Steel minstens zoveel weet als de experts bij Inmarsat, het verschil is dat Inmarsat de orginele data heeft en Duncan Steel met een groep tracht om aan de hand van een grafiek (die het resultaat is van de bewerkte Inmarsatdata tot bruikbare informatie) en de laatste radarpositie tot een resultaat te komen die in overeenstemming is met de grafiek.
Iets dat in mijn ogen nogal een onmogelijkheid lijkt want zoals je terecht aanhaalt mogen we met rede twijfelen aan de info die tot nog toe verstrekt is door Maleisië.
Als de laatste radarpositie niet klopt dan hebben we in feite niets anders dan de pingtimings en doppler.
Maar sluit de doppler een noordelijke route echt uit? waarom zou dat niet symetrisch kunnen zijn?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_139657710
Het omhulsel van een batterij is volgens mij van blik en de polen van een batterij van ijzer. Je kunt er ieder geval een magneet aan vast klikken.
http://www.natuurkunde.nl(...)uest.requestId=31602
pi_139657863
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:52 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Ik ga er van uit dat Steel minstens zoveel weet als de experts bij Inmarsat, het verschil is dat Inmarsat de orginele data heeft en Duncan Steel met een groep tracht om aan de hand van een grafiek (die het resultaat is van de bewerkte Inmarsatdata tot bruikbare informatie) en de laatste radarpositie tot een resultaat te komen die in overeenstemming is met de grafiek.
Iets dat in mijn ogen nogal een onmogelijkheid lijkt want zoals je terecht aanhaalt mogen we met rede twijfelen aan de info die tot nog toe verstrekt is door Maleisië.
Als de laatste radarpositie niet klopt dan hebben we in feite niets anders dan de pingtimings en doppler.
Maar sluit de doppler een noordelijke route echt uit? waarom zou dat niet symetrisch kunnen zijn?
Dat is juist Steel zijn punt, met alleen de bfo/doppler+pings kun je volgens hem niet de noordelijke route uitsluiten. Het kan natuurlijk prima zo zijn dat inmarsat dit wel kon doen omdat ze aanvullende info hadden, die op hun beurt de noordelijke oplossingen uitsloten.

Alle grafieken en tabellen zijn wel gemaakt door inmarsat geloof ik, dus niet door de Maleisiërs. Die hebben zelf ook niet de inmarsat data, alleen hun conclusies, dus dat konden ze ook niet verprutsen.
pi_139658196
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:00 schreef Loekie1 het volgende:
Het omhulsel van een batterij is volgens mij van blik en de polen van een batterij van ijzer. Je kunt er ieder geval een magneet aan vast klikken.
http://www.natuurkunde.nl(...)uest.requestId=31602
Dus jij stelt voor dat ze wat de oceaan gaan rondtuffen met een magneet achter hun bootje, kabel van een paar km eraan, en gaan met die banaan! Klinkt zoals gewoonlijk weer vreselijk realistisch en compleet haalbaar, dankjewel voor je fantastische bijdrage weer
pi_139665165
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:00 schreef Loekie1 het volgende:
Het omhulsel van een batterij is volgens mij van blik en de polen van een batterij van ijzer. Je kunt er ieder geval een magneet aan vast klikken.
http://www.natuurkunde.nl(...)uest.requestId=31602
Zucht.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_139677066
Met jullie vinden we dat vliegtuig wel. Wat een ideeënrijkdom, wat een vindingrijkheid! Chapeau! }:|
  woensdag 7 mei 2014 @ 22:04:28 #187
90400 longinus
Hollander
pi_139678793
Ik kan mij niet voorstellen dat er geen mensen zijn die weten waar het vliegtuig is, ooit komen we het te weten.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  woensdag 7 mei 2014 @ 22:21:56 #188
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_139679777
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:04 schreef longinus het volgende:
Ik kan mij niet voorstellen dat er geen mensen zijn die weten waar het vliegtuig is, ooit komen we het te weten.
Hoe moeten ze dat weten?
Wie dit leest is gek
  woensdag 7 mei 2014 @ 22:26:16 #189
90400 longinus
Hollander
pi_139680003
quote:
99s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:21 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Hoe moeten ze dat weten?
daders? medewerkers van hun? of landen met een zeer goed spionagenetwerk maar die niks vertellen omdat anders ze prijsgeven wat ze kunnen.
het zal wel per ongelijk gevonden worden :{
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_139688178
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:34 schreef Loekie1 het volgende:
Met jullie vinden we dat vliegtuig wel. Wat een ideeënrijkdom, wat een vindingrijkheid! Chapeau! }:|
Allemaal leuk, maar liever realistisch pessimist dan onrealistisch optimist.
Wat jij allemaal voorstelt helpt ons geen ene steek verder hoor, wees je daar aub van bewust.

Misschien moet het nog eens inzinken dat we niet heel veel mogelijkheden meer hebben behalve zoeken met een onderzeeër op een plek waar we niet eens zeker weten of die daar ligt...

quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:26 schreef longinus het volgende:

[..]

daders? medewerkers van hun? of landen met een zeer goed spionagenetwerk maar die niks vertellen omdat anders ze prijsgeven wat ze kunnen.
het zal wel per ongelijk gevonden worden :{
De daders hebben het overleeft?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_139695185
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:31 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Allemaal leuk, maar liever realistisch pessimist dan onrealistisch optimist.
Wat jij allemaal voorstelt helpt ons geen ene steek verder hoor, wees je daar aub van bewust.

Misschien moet het nog eens inzinken dat we niet heel veel mogelijkheden meer hebben behalve zoeken met een onderzeeër op een plek waar we niet eens zeker weten of die daar ligt...

props
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  donderdag 8 mei 2014 @ 12:58:21 #192
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_139695324
Ding is neergestort in zee en iedereen is dood, aangezien 't geen technisch defect was is het dus hoogstwaarschijnlijk een kaping van de piloten zelf. Zoja nutteloze actie dan om nog verder te zoeken :{w
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_139695404
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:58 schreef Woods het volgende:
Ding is neergestort in zee en iedereen is dood, aangezien 't geen technisch defect was is het dus hoogstwaarschijnlijk een kaping van de piloten zelf. Zoja nutteloze actie dan om nog verder te zoeken :{w
Insurance disagrees.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 8 mei 2014 @ 13:15:28 #194
416284 Maargoed.
Zakelijkheid pur sang.
pi_139696007
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:00 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Insurance disagrees.
Overheden ook. En Boeing.
☭☭ You are a traitor to the motherland ☭☭
  donderdag 8 mei 2014 @ 13:18:51 #195
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_139696142
Make sense
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_139701127
Pas als we hem vinden weten we zeker dat het toestel in de Indische oceaan gecrashed is.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  donderdag 8 mei 2014 @ 15:58:57 #197
416284 Maargoed.
Zakelijkheid pur sang.
pi_139701887
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 15:38 schreef bedachtzaam het volgende:
Pas als we hem vinden weten we zeker dat het toestel in de Indische oceaan gecrashed is.
Joh :D
☭☭ You are a traitor to the motherland ☭☭
pi_139703633
Kortom, ze zoeken al weken naar 3 verdwaalde Orka's en een zeehond :P

quote:
'Pings zwarte doos MH370 zijn getagde zeedieren'

Begin april pikten zowel een Chinees als een Australisch schip signalen op waarvan men de hele tijd hoopvol vermoedde dat ze afkomstig waren van de zwarte doos van de vermiste Boeing van Malaysia Airlines. Een wekenlange speuractie volgde, evenwel zonder enig resultaat. En dat verwondert oceanografen helemaal niet want volgens hen waren de geluiden afkomstig van getagde zeedieren. Ze zetten grote vraagtekens bij de betrouwbaarheid van het Australische onderzoek.

Op 17 maart begon Australië de zoekactie naar MH370 in de zuidelijke corridor van de Indische Oceaan te leiden op vraag van de Maleisische premier. Op 7 april verklaarde een zelfverzekerde Angus Houston, coördinator van de speurtocht, dat de pings die het Australische schip Ocean Shield had gedecteerd afkomstig waren van een zwarte doos. Op 11 april had ook de Australische eerste minister Tony Abbott er veel vertrouwen in dat de opgevangen signalen wel degelijk van de zwarte doos van de vermiste Boeing moesten zijn.

Verkenningsvliegtuigen hebben tijdens meer dan 330 vluchten in een zeegebied van 4,5 miljoen vierkante kilometer echter helemaal niets ontdekt. Een onderzeeër onderzocht eveneens zonder succes 400 vierkante kilometer zeebodem.

Op 5 mei bespraken luchtvaartdeskundigen uit Maleisië, Australië en China hoe de zoektocht naar het verdwenen toestel zou verder moeten nadat alle zoekacties ten westen van Perth vruchteloos zijn gebleken. Hoog tijd ook om de betrouwbaarheid van het Australische onderzoek in vraag te stellen, menen oceanografen.

Deskundige William Meacham, verbonden aan de universiteit van HongKong, vermoedt dat de pings waarop de onderzoekers zich baseerden afkomstig waren van zeezoogdieren uitgerust met zogenaamde satelliet trackers.

"Al tientallen jaren gebruikt men pingers met frequenties van 30 tot 50 kHZ om grote zeezoogdieren te traceren", aldus William Meacham. "Hun locatie en andere data worden verzonden naar ontvangers in de oceaan of satellieten telkens deze dieren naar de oppervlakte komen. Akoestische pingers worden ook aangebracht om visnetten te beschermen tegen roofdieren die de gevangen vis anders probere te stelen."

En dat klopt. De Australische overheid heeft heel wat zeedieren uitgerust met satelliet trackers om meer er meer kennis over te kunnen vergaren. Haaien, zeekoeien en zeeschildpadden zijn massaal getagd.

"Er zijn meerdere aanwijzingen dat de opgevangen signalen niet afkomstig waren van de zwarte doos maar wel van een tracking systeem", verklaarde Meacham. "Eerst en vooral komt de vastgestelde frequentie van 33,3 kHZ niet overeen met de frequentie van een zwarte doos die rond de 37,5 moet liggen." Ook oceanograaf P.H. Nargeolet, die nauw betrokken was bij de zoektocht naar het wrak van het gecrashte Air France toestel, zei dat "die frequentie een indicatie voor de onderzoekers had moeten zijn dat ze niet te doen hadden met een zwarte doos."

Ook de afstand tussen de plekken waar de pings werden waargenomen, doet de wenkbrauwen van de oceanografen fronsen. Wetenschappers van Woods Hole Oceanografisch Instituut gebruikten exact dezelfde pingers als diegene waarmee de Boeing van Malaysia Airlines was uitgerust om baleinwalvissen te volgen. Het maximale bereik van dergelijke pinger bleek slechts 2,3 km. Terwijl de pings afkomstig van de zwarte doos van MH370 een bereik van 9,5 tot zelfs 13,6 km zouden gehaald hebben.

Professor Lee Freitag deelde het scepticisme van William Meacham. Volgens hem konden de pings eenvoudigweg niet afkomstig zijn van een zwarte doos gezien de frequentie niet overeen kwam. Hij verklaarde bovendien dat de frequentie niet kan beïnvloed worden door de diepte van de oceaan.

Het is gewoon problematisch dat het onderzoek enkel lijkt gebaseerd te zijn op dergelijke pings", aldus professor David Gallo van het instituut Wood's Hole. "Ik ken persoonlijk geen enkele oceanograaf die er ook maar aan denkt dat die pings iets te maken kunnen hebben

Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_139703941
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:54 schreef kalinhos het volgende:
Kortom, ze zoeken al weken naar 3 verdwaalde Orka's en een zeehond :P

[..]

Dank. Wat een sukkels.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_139704500
http://www.nu.nl/buitenla(...)rmist-vliegtuig.html

Is die al langs geweest?

Sommigen zouden al toegegeven hebben aanslagen te plannen, maar ontkennen betrokken te zijn bij de verdwijning
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 8 mei 2014 @ 17:55:13 #201
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_139705364
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:54 schreef kalinhos het volgende:
ze afkomstig waren van de zwarte doos van de vermiste Boeing van Malaysia Airlines. Een wekenlange speuractie volgde, evenwel zonder enig resultaat. En dat verwondert oceanografen helemaal niet want volgens hen waren de geluiden afkomstig van getagde zeedieren. Ze zetten grote vraagtekens bij de betrouwbaarheid van het Australische onderzoek.

Nooooo, en nu?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_139705801
quote:
2s.gif Op donderdag 8 mei 2014 17:55 schreef Falco het volgende:

[..]

Nooooo, en nu?
De boeing die in Israel staat daar in de oceaan laten crashen :)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  donderdag 8 mei 2014 @ 18:16:51 #203
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_139705932
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 17:23 schreef paddy het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)rmist-vliegtuig.html

Is die al langs geweest?

Sommigen zouden al toegegeven hebben aanslagen te plannen, maar ontkennen betrokken te zijn bij de verdwijning
uiteraard
  Donald Duck held donderdag 8 mei 2014 @ 18:36:55 #204
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_139706446
Zendertjes van zeedieren, het zou toch maar waar zijn zeg. Ze dachten de hooiberg gevonden te hebben, maar zelfs die hebben ze mogelijk dus niet.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_139706781
Van die getagde walvissen kwam al een tijdje geleden hier voorbij.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_139714758
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 18:46 schreef ThePlaneteer het volgende:
Van die getagde walvissen kwam al een tijdje geleden hier voorbij.
Ja, opperde ik ook. Het is toch bijzonder amateuristisch om met apparatuur die zo'n half miljoen per dag kost niet eens het verschil tussen 33,5 en 37,5 kHz kunnen opmerken... :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_139714871
http://www.theatlantic.co(...)esnt-hold-up/361826/

Misschien wel een goede link voor de OP, het artikel legt wel goed uit wat er schort aan de info die inmarsat tot dusver naar buiten heeft gebracht

-----------------

quote:
One of Malaysia’s most senior police chiefs has denied there is any link between the arrest of 11 alleged militants and the disappearance of Flight MH370.

The suspects, all aged between 22 and 55, were detailed in the Kedah and Selangor regions last week, local media reported.

Multiple news outlets reported that the suspects had links to al Qaeda and were arrested over the disappearance of the Malaysia Airlines Boeing 777 which took off from Kuala Lumpur for bound for Beijing on March 8.

"There is absolutely no connection between the arrests and the MH370," Malaysia’s Inspector General of Police, Khalid Bakar, told NBC News.

He also denied reports that the detainees were student activists.

The suspects, who were rounded up by the Bukit Aman Special Branch Anti-Terrorism Unit, are believed to have links to terror networks in Syria and southern Philippines and were planning to send Malaysian fighters to Damascus, The Star in Kuala Lumpur reported.

The development came on the same day as the first funeral for passengers missing on the flight, and a day after the airline said it had started talking to the families to discuss compensation.
http://www.nbcnews.com/st(...)missing-mh370-n96576

[ Bericht 36% gewijzigd door Unstoppable op 08-05-2014 23:37:51 ]
pi_139729843
Al oud, maar ik had het nog niet gezien, de vrouw van Philip Wood, de VSAmerikaanse ingenieur aan boord:

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_139734034
Ziet en klinkt absoluut ongeloofwaardig. Lijkt een emotioneel wrak.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_139735962
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:20 schreef Unstoppable het volgende:
http://www.theatlantic.co(...)esnt-hold-up/361826/

Misschien wel een goede link voor de OP, het artikel legt wel goed uit wat er schort aan de info die inmarsat tot dusver naar buiten heeft gebracht

-----------------
Sterk verhaal van niet de minste personen. De reactie van Inmarsat voorspelt weinig goeds. Ze houden hun kaarten tegen de borst ipv samen te werken.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_139742013
quote:
The way to look at the heist is to look at the players, and who were the players? INMARSAT and SERCO-GROUP.

Inmarsat run's the satellites and was telling everybody where to go, SERCO-GROUP run's the first and 3rd worlds ATC center's, so the plane could be easily controlled because all COMM has to go through SERCO&INMARSAT.

Inmarsat told the world to only search AUSTAILIA. SERCO owns the politican and prisons in AUSTRAILIA.

SERCO-GROUP developed the BUAP ( boeing autopilot ) used to take over the plane, SERCO-HONEYWELL developed the tech.

SERCO-GROUP in UK has been tagging criminals in UK, and wanted to put a CHIP in everybody, and OBAMA had contracted OBAMACARE to use SERCO to CHIP all USA consumers of MEDICAL.

The only problem for SERCO-GROUP is only one company on earth made such a chip, and that was the FREESCALE KL-02.

Not unlike when BILL GATES sold the OS to IBM, that he didn't own, in this case SERCO told OBAMA "Yes we can CHIP every american", ... and then SERCO stole the chip.

FACTUAL HISTORY, GATES STOLE DOS ( microsoft operating system and sold it to IBM ).

>>

Best of all in this twisted story is that INMARSAT and SERCO-GROUP are owned by the BUSH FAMILY.
zerohedge

Volgens mij moeten we verder in BNW.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 17:37:16 #212
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_139746274
quote:
1s.gif Op donderdag 8 mei 2014 21:20 schreef Unstoppable het volgende:
http://www.theatlantic.co(...)esnt-hold-up/361826/

Misschien wel een goede link voor de OP, het artikel legt wel goed uit wat er schort aan de info die inmarsat tot dusver naar buiten heeft gebracht

-----------------

[..]

http://www.nbcnews.com/st(...)missing-mh370-n96576
gelezen.
het zal wel aan mij liggen (vermoeiende dag), maar naar welke locatie wijst deze grafiek?

pi_139746976
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 17:37 schreef Marrije het volgende:

[..]

gelezen.
het zal wel aan mij liggen (vermoeiende dag), maar naar welke locatie wijst deze grafiek?

[ afbeelding ]
Het is een poging de totale BFO/burst frequency offset te ontleden en te benoemen, aangezien inmarsat dat niet duidelijk heeft gedaan in de images die ze publiekelijk gemaakt hebben en de BFO nikszeggend is totdat duidelijk is welk deel van de offset waar in het traject ontstaan (zoals hoeveel is de offset die ontstaat wanneer het signaal van satelliet-grondstation) omdat je anders niet weet wat van toepassing is voor het berekenen van snelheid vliegtuig tov satelliet etc

Het zijn analyses van deze graph (de "measured"-waardes, niet de predicted) en bijhorende afbeelding



[ Bericht 8% gewijzigd door Unstoppable op 09-05-2014 18:09:00 ]
  vrijdag 9 mei 2014 @ 18:04:13 #214
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_139747014
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 18:02 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Het is een poging de totale BFO/burst frequency offset te ontleden en te benoemen, aangezien inmarsat dat niet duidelijk heeft gedaan in de images die ze publiekelijk gemaakt hebben en de BFO nikszeggend is totdat duidelijk is welk deel van de offset waar in het traject ontstaan (zoals hoeveel is de offset die ontstaat wanneer het signaal van satelliet-grondstation) omdat je anders niet weet wat van toepassing is voor het berekenen van snelheid vliegtuig tov satelliet etc
het is jammer dat de data van inmarsat niet vrij gegeven wordt
pi_139747556
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 18:04 schreef Marrije het volgende:

[..]

het is jammer dat de data van inmarsat niet vrij gegeven wordt
Het is met name frustrerend dat ze documenten die als bewijs en motivatie moet dienen voor hun conclusies vol fouten en onduidelijkheden zitten en eigenlijk alleen maar extra verwarring opleveren. Het vertrouwen in inmarsat en de autoriteiten word er ook zeker niet beter van.

Er zijn legio reden te bedenken waarom zo terughouden word omgegaan met de informatie natuurlijk, voordat iedereen weer conspiracy gaat roepen.

Inmarsat is misschien op iets nieuws gestuit en wil eerst patenten aanvragen voordat ze aanvullende info naar buiten brengen. Geheime diensten en militaire installaties hebben misschien informatie bijgedragen die niet publiekelijk bekend mogen worden etc.
pi_139747908
Het grappige is, de pings zouden om het uur moeten volgen.
Het laatste ACARS bericht werd 17:07 verzonden (engine data), dan zou de eerstvolgende ping om 18:07 moeten zijn.
Dit gebeurde niet omdat er een tekst bericht naar het vliegtuig verstuurd zou zijn rond 18:03, dit zien we echter niet terug in de data.
Het betekent dan dat de eerst volgende ping rond 19:03 zou moeten volgen, maar er volgen 3 pings snel achter elkaar op 18:25-18:27-18:29 die door het vliegtuig zelf geinitieerd zijn wat ook door Haxi gemeld werd op het forum van Duncan Steel.
Dan zou de volgende ping dus volgen op 19:29, maar ook daar is weer iets gebeurd waardoor de uurlijkse cyclus verstoord werd want de eerstvolgende ping is pas op 19:40 en dan zien krijgen we zoals we mogen verwachten een serie pings die om het uur volgen tot 22:40.
Daarna zou er weer een bericht verstuurd zijn naar het vliegtuig en werd de eerstvolgende ping rond 00:13 verwacht maar deze word wederom rond 00:11 door het vliegtuig geinitieerd waarna nog een gedeeltelijke ping volgt op 00:19.
Dit zou zijn gemeld tijdens de laatste bijeenkomst in April, ACARS zou zijn uitgeschakeld volgens berichten maar de Satcom terminal kan niet worden uitgeschakeld en was dus gewoon actief.
Het lijkt me niet dat die terminal beslist om even te gaan kijken of de satelliet nog aanwezig is, dus er is getracht om iets te versturen naar mijn mening.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_139749780
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 11:18 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ziet en klinkt absoluut ongeloofwaardig. Lijkt een emotioneel wrak.
:') :') :')

Het is de vrouw van een man die al twee maanden vermist is, mag ze iets "emotioneler" zijn?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 9 mei 2014 @ 19:47:46 #218
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_139750713
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 19:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:') :') :')

Het is de vrouw van een man die al twee maanden vermist is, mag ze iets "emotioneler" zijn?
Filmpje is van 4 april...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_139750913
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 19:47 schreef Falco het volgende:

[..]

Filmpje is van 4 april...
Ja, dus een maand erna, geen twee maanden. Ok, waarom is ze "een emotioneel wrak"? Waarom zou je dat uberhaupt zeggen over iemand die haar man kwijt is?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_139759948
quote:
2s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 19:47 schreef Falco het volgende:

[..]

Filmpje is van 4 april...
En was 3 dagen te laat gereleased..
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_139984082
De zoektocht ligt eventjes stil: http://www.nu.nl/buitenla(...)cht-mh-370-stil.html

Weinig nieuws afgelopen week.
pi_140000393
Ze zoeken ook op de verkeerde plek
http://edition.cnn.com/vi(...)vance%26intl%3Dfalse

Ze weten toch waar ze moeten zoeken :z
N13 30' 00''E97 30' 00'
http://www.freemalaysiato(...)and-psychic-sleuths/
pi_140002363
Hmm ja de kokosnoten magie hielp ook niet echt volgens mij.



Dit ook niet





De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_140002590
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 21:55 schreef RVer het volgende:
Ze zoeken ook op de verkeerde plek
http://edition.cnn.com/vi(...)vance%26intl%3Dfalse

Ze weten toch waar ze moeten zoeken :z
N13 30' 00''E97 30' 00'
http://www.freemalaysiato(...)and-psychic-sleuths/
Dus hij ligt volgens jou in de Andamanse Zee?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_140002742
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 18:22 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Het is met name frustrerend dat ze documenten die als bewijs en motivatie moet dienen voor hun conclusies vol fouten en onduidelijkheden zitten en eigenlijk alleen maar extra verwarring opleveren. Het vertrouwen in inmarsat en de autoriteiten word er ook zeker niet beter van.

Er zijn legio reden te bedenken waarom zo terughouden word omgegaan met de informatie natuurlijk, voordat iedereen weer conspiracy gaat roepen.

Inmarsat is misschien op iets nieuws gestuit en wil eerst patenten aanvragen voordat ze aanvullende info naar buiten brengen. Geheime diensten en militaire installaties hebben misschien informatie bijgedragen die niet publiekelijk bekend mogen worden etc.
Dat kunnen we niet zeggen naar mijn mening, wie weet klopt het gewoon.
Dan heb ik het over de BFO.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_140124820
Ik lees net dat het vliegtuig terecht gekomen zou zijn in een amerikaanse oefening en per ongeluk is geraakt.

Weet iemand daar wat meer van?
pi_140124939
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 11:55 schreef icloud het volgende:
Ik lees net dat het vliegtuig terecht gekomen zou zijn in een amerikaanse oefening en per ongeluk is geraakt.

Weet iemand daar wat meer van?
quote:
Eerste boek over vlucht MH370: "Neergeschoten tijdens militaire oefening"
http://www.hln.be/hln/nl/(...)taire-oefening.dhtml
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_140125098
quote:
Ik bedoelde eigenlijk of er betere bronnen zijn dan een senatieboek, nieuwsberichten van serieuze media die erop wijzen dat dit een serieuze optie is.
pi_140125193
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 12:04 schreef icloud het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk of er betere bronnen zijn dan een senatieboek, nieuwsberichten van serieuze media die erop wijzen dat dit een serieuze optie is.
Het sensatieboek is de bron ;)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_140125383
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 12:07 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Het sensatieboek is de bron ;)
dus er is geen enkele serieuze media die dit verhaal ondersteund? oftewel het boek is onzin.
pi_140125432
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 12:04 schreef icloud het volgende:

[..]

Ik bedoelde eigenlijk of er betere bronnen zijn dan een senatieboek, nieuwsberichten van serieuze media die erop wijzen dat dit een serieuze optie is.
Het hele boek is opgehangen aan 1 getuigenverklaring:

quote:
De schrijver linkt dat aan het getuigenis van de Nieuw-Zeelander Mike McKay, die vanop een booreiland voor de kust van Vietnam naar eigen zeggen een vliegtuig in zee zag storten.
Hij gaat daarin erg ver, met bv:

quote:
Hij gaat zelfs verder door te suggereren dat er een valse zwarte doos in zee is gedropt aan de kust van Australië om zoekteams af te leiden.
Je kan zo ook een boek schrijven aan de hand van 1 andere getuigenverklaring, die van die vrouw aan boord van een vliegtuig van India op weg naar het oosten, die een vliegtuig in zee zag liggen (ongeveer op het tijdstip dat MH370 daar zou kunnen zijn geweest).

Of een boek schrijven aan de hand van de verklaringen van die gasten op de Malediven

Afijn...etc etc.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_140125458
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 12:13 schreef icloud het volgende:

[..]

dus er is geen enkele serieuze media die dit verhaal ondersteund? oftewel het boek is onzin.
Het is 1 van de vele complottheorieën.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  maandag 19 mei 2014 @ 12:21:26 #233
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_140125610
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 12:15 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het is 1 van de vele complottheorieën.
Misschien heeft een komeet het vliegtuig geraakt en is hij op de noordpool geraakt.
pi_140126859
En de eerste speelfilm komt er al aan :D

http://nos.nl/artikel/649794-nu-al-een-film-over-mh370.html
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 19 mei 2014 @ 13:08:52 #235
416284 Maargoed.
Zakelijkheid pur sang.
pi_140126959
Stelletje profiteurs :')
☭☭ You are a traitor to the motherland ☭☭
pi_140129632
quote:
13s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 19:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:') :') :')

Het is de vrouw van een man die al twee maanden vermist is, mag ze iets "emotioneler" zijn?
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat ze daarom geen betrouwbare bron is.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  maandag 19 mei 2014 @ 19:16:01 #237
6941 APK
Factual, I think.
pi_140139369
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 13:04 schreef TLC het volgende:
En de eerste speelfilm komt er al aan :D

http://nos.nl/artikel/649794-nu-al-een-film-over-mh370.html
Begint al goed met een 747 :+
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_140140038
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:40 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat ze daarom geen betrouwbare bron is.
Dat vind jij nu eventjes, maar waarom precies?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140140677
Omdat haar man van de aardbodem ik verdwenen en daar nog geen sluitende verklaring voor is... Je gaf zelf al aan dat ze emotioneel was omdat haar man waarschijnlijk dood is.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  FOK!fotograaf maandag 19 mei 2014 @ 22:15:53 #240
842 Zorro
Z
pi_140149641
Gewoon wachten op Air Crash Investigation. Daar wordt aan na een uur vanzelf alles duidelijk.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  Donald Duck held maandag 19 mei 2014 @ 22:18:19 #241
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_140149795
quote:
6s.gif Op maandag 19 mei 2014 22:15 schreef Zorro het volgende:
Gewoon wachten op Air Crash Investigation. Daar wordt aan na een uur vanzelf alles duidelijk.
Die makers worden echt helemaal gek, dit wordt hun beste aflevering ooit. Kan met gemak een twee uur lange special worden.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  FOK!fotograaf maandag 19 mei 2014 @ 22:26:39 #242
842 Zorro
Z
pi_140150256
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 22:18 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Die makers worden echt helemaal gek, dit wordt hun beste aflevering ooit. Kan met gemak een twee uur lange special worden.
Met anderhalf uur zoektochten die dan toch niet de oplossing bleken.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  maandag 19 mei 2014 @ 23:23:52 #243
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_140153132
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 19:16 schreef APK het volgende:

[..]

Begint al goed met een 747 :+
Rampenfilms zijn per traditie met een 747. Het is dan ook het enige toestel dat genoeg allure heeft voor zo'n filmrol.
Wie dit leest is gek
  maandag 19 mei 2014 @ 23:34:39 #244
315433 ZwartmetSuiker
Kennis = macht
pi_140153618
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 22:18 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Die makers worden echt helemaal gek, dit wordt hun beste aflevering ooit. Kan met gemak een twee uur lange special worden.
En toch is dat programma goed opgezet.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_140264433
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:38 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Dus hij ligt volgens jou in de Andamanse Zee?
Ja, daar in de buurt
http://www.businessinside(...)alaysia-plane-2014-4
pi_140270966
quote:
Wetenschappers hebben al aan gegeven dat zij geen techniek kennen waarmee mogelijk is wat Georesonance claimt.
Dat lijkt me meer dan voldoende rede om sceptisch te zijn, maar desondanks zijn ze toch gaan zoeken op die plek, zonder resultaat want we hebben er vervolgens niets meer van gehoord.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_140271697
Ja want wetenschappers hebben altijd gelijk
Dan gaan ze lekker verder zoeken in de Indian Ocean, wens ze succes
pi_140273001
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 09:57 schreef RVer het volgende:
Ja want wetenschappers hebben altijd gelijk
Dan gaan ze lekker verder zoeken in de Indian Ocean, wens ze succes
Het laatste wat een wetenschapper zal willen is gelijk krijgen, er is gewoon gezocht op die plek, maar er is niets gevonden. ;)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_140304604
http://nos.nl/artikel/651960-boot-gevonden-bemanning-niet.html

Een bootje van 12 meter kunnen ze wel terugvinden maar een verkeersvliegtuig niet :{w ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_140377269
In deze youtubevideo vertelt een dude over zijn motivatie om meiden te vermoorden. Ik geloof dat een deel van zijn verklaring overeenkomt met de denktrant van de piloot: laten zien hoe groot en goed je eigenlijk wel niet bent, en mensen in jouw misere meenemen.

  maandag 26 mei 2014 @ 20:14:05 #252
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_140397902
Hoorde dat de McCann's gevraagd zijn te helpen ivm hun expertiese op het gebied van laten verdwijnen in de oceaan
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_140399486
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 10:17 schreef Poolbal het volgende:
In deze youtubevideo vertelt een dude over zijn motivatie om meiden te vermoorden. Ik geloof dat een deel van zijn verklaring overeenkomt met de denktrant van de piloot: laten zien hoe groot en goed je eigenlijk wel niet bent, en mensen in jouw misere meenemen.

Ik heb die creep niet zo gevolgd, maar zijn YouTube-historie is toch COMPLEET anders dan die van Zaharie die uitlegde hoe je een airco aanlegde (ik zag dat filmpje voordat het van YT werd gehaald). Een gewone, lieve, rustige man met een enorme passie voor vliegen en politiek dacht ie na.

Dat vergelijken met deze creep in de VS is echt alle realiteit (zelfs BNW) voorbij. Of je hebt echt geen mensenkennis, dat kan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140403338
Ik vergelijk geen youtubekanalen. Ik zeg dat er een filmpje is van een dude die zijn motief uitlegt. In dat motief kan je horen dat hij gefrustreerd is over iets en daardoor boos is op de hele wereld. Die boosheid zet hij om in "ik zal ze eens laten zien wie hier het genie is".

Vertaald:

Een piloot is gefrustreerd over zijn scheiding. Hij is boos op de hele wereld. Die boosheid zet hij om in "ik zal ze eens laten zien wie hier het genie is".
  maandag 26 mei 2014 @ 22:10:35 #255
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_140404656
quote:
9s.gif Op maandag 26 mei 2014 20:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik heb die creep niet zo gevolgd, maar zijn YouTube-historie is toch COMPLEET anders dan die van Zaharie die uitlegde hoe je een airco aanlegde (ik zag dat filmpje voordat het van YT werd gehaald). Een gewone, lieve, rustige man met een enorme passie voor vliegen en politiek dacht ie na.

Dat vergelijken met deze creep in de VS is echt alle realiteit (zelfs BNW) voorbij. Of je hebt echt geen mensenkennis, dat kan.
Of jij snapt het gewoonweg niet :?

Die piloot toont inderdaad niet zijn innerlijke zieke gedachtes op zijn youtubekanaal, die blaag in de auto wel. Anyway beiden zouden goed de drang kunnen delen om een wraakactie ten opzichte van de maatschappij te plegen met een x aantal doden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_140404734
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 21:50 schreef Poolbal het volgende:
Ik vergelijk geen youtubekanalen. Ik zeg dat er een filmpje is van een dude die zijn motief uitlegt. In dat motief kan je horen dat hij gefrustreerd is over iets en daardoor boos is op de hele wereld. Die boosheid zet hij om in "ik zal ze eens laten zien wie hier het genie is".

Vertaald:

Een piloot is gefrustreerd over zijn scheiding. Hij is boos op de hele wereld. Die boosheid zet hij om in "ik zal ze eens laten zien wie hier het genie is".
Heb jij de filmpjes van Zaharie dan gezien? Of ga je af op speculaties?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140404889
quote:
2s.gif Op maandag 26 mei 2014 22:10 schreef Falco het volgende:

[..]

Of jij snapt het gewoonweg niet :?

Die piloot toont inderdaad niet zijn innerlijke zieke gedachtes op zijn youtubekanaal, die blaag in de auto wel. Anyway beiden zouden goed de drang kunnen delen om een wraakactie ten opzichte van de maatschappij te plegen met een x aantal doden.
Tuurlijk, alles kan. Toch wijst niemand in zijn omgeving Zaharie als dader van dit drama aan. Niet (alleen) uit bescherming en politiek viel er ook een slaatje te slaan.

De daden van die creep zijn "logisch", zijn hele historie werkt ernaar toe en hij heeft het iets van 8 maanden geleden toegegeven te gaan doen. Bij Zaharie is er alleen circumstantial evidence. En gezien de weinige echte feiten die we hebben lijkt me het nogal grof om die beschuldiging 2,5 maand na dato nog vol te houden.

Ik begrijp heel goed hoe framing werkt. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140404901
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 10:17 schreef Poolbal het volgende:
In deze youtubevideo vertelt een dude over zijn motivatie om meiden te vermoorden. Ik geloof dat een deel van zijn verklaring overeenkomt met de denktrant van de piloot: laten zien hoe groot en goed je eigenlijk wel niet bent, en mensen in jouw misere meenemen.

pi_140405110
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 22:14 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Geloven is genoeg om iemand van massamoord te beschuldigen? :?

Kijk es wat naar die man en hoe zijn omgeving op hem reageert. Als je dan nog volhoudt dat het "net zo'n creep is als uit de VS", twijfel ik serieus aan je psychologische skills.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140405295
quote:
2s.gif Op maandag 26 mei 2014 22:10 schreef Falco het volgende:

[..]

Of jij snapt het gewoonweg niet :?

Die piloot toont inderdaad niet zijn innerlijke zieke gedachtes op zijn youtubekanaal, die blaag in de auto wel. Anyway beiden zouden goed de drang kunnen delen om een wraakactie ten opzichte van de maatschappij te plegen met een x aantal doden.
Dan zou hij eerder een van de torens gepakt hebben in plaats van crashen in de oceaan lijkt me.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_140405529
quote:
2s.gif Op maandag 26 mei 2014 22:10 schreef Falco het volgende:

[..]

Of jij snapt het gewoonweg niet :?

Die piloot toont inderdaad niet zijn innerlijke zieke gedachtes op zijn youtubekanaal, die blaag in de auto wel. Anyway beiden zouden goed de drang kunnen delen om een wraakactie ten opzichte van de maatschappij te plegen met een x aantal doden.
Beide?
Maar jij, ik of koning Willem Alexander dus ook?
pi_140406276
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 10:17 schreef Poolbal het volgende:
In deze youtubevideo vertelt een dude over zijn motivatie om meiden te vermoorden. Ik geloof dat een deel van zijn verklaring overeenkomt met de denktrant van de piloot: laten zien hoe groot en goed je eigenlijk wel niet bent, en mensen in jouw misere meenemen.

Holy crap.. Pretendeer jij nu werkelijk te weten hoe "de piloot" dacht? Tenzij je wekelijks met hem knikkerde, moet je je diep schamen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_140412050
quote:
15s.gif Op maandag 26 mei 2014 22:16 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Geloven is genoeg om iemand van massamoord te beschuldigen? :?

Kijk es wat naar die man en hoe zijn omgeving op hem reageert. Als je dan nog volhoudt dat het "net zo'n creep is als uit de VS", twijfel ik serieus aan je psychologische skills.
Twijfel er op los zou ik zeggen.
pi_140412069
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 22:34 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Holy crap.. Pretendeer jij nu werkelijk te weten hoe "de piloot" dacht? Tenzij je wekelijks met hem knikkerde, moet je je diep schamen.
Ik zal me diep gaan schamen.
pi_140437037
De Inmarsat satteliet data:

http://www.dca.gov.my/mai(...)unication%20Logs.pdf

Interessant om te lezen! Hoop dat mensen hier mogelijk alternatieve scenario's uit halen.
  dinsdag 27 mei 2014 @ 19:12:35 #266
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140437641
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 mei 2014 18:58 schreef Nucky het volgende:
De Inmarsat satteliet data:

http://www.dca.gov.my/mai(...)unication%20Logs.pdf

Interessant om te lezen! Hoop dat mensen hier mogelijk alternatieve scenario's uit halen.
geopend
page1/47

Dat is heel wat leeskijkwerk :D
pi_140443843
quote:
- The BTO is a value (in microseconds) relative to a terminal at a nominal fixed location. Only R-Channel messages are used.
Daarom heb ik de data even gefilterd :)

data 7/03/2014 16:42:04.408 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 146 14920 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 16:42:31.906 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 125 14900 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 16:42:47.907 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 123 14920 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 16:43:12.407 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 126 14920 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 16:55:37.907 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 156 15200 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 16:55:52.907 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 159 15200 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 16:56:07.906 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 158 15220 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 16:56:17.407 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 156 15240 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 17:07:03.907 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 130 15600 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 17:07:18.906 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 132 15600 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 17:07:33.907 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 130 15620 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 17:07:48.907 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 131 15620 ACARS
data 7/03/2014 18:25:34.461 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 273 51700 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 18:27:03.905 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 176 12560 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 18:27:08.404 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 172 12520 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 18:28:14.904 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 143 12480 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 19:41:02.906 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 111 11500 Log-on/Log-off Acknowledge
data 7/03/2014 20:41:04.904 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 141 11740 0x15 - Log-on/Log-off Acknowledge
data 7/03/2014 21:41:26.905 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 168 12780 0x15 - Log-on/Log-off Acknowledge
data 7/03/2014 22:41:21.906 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 204 14540 0x15 - Log-on/Log-off Acknowledge
data 8/03/2014 00:10:59.928 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 252 18040 0x15 - Log-on/Log-off Acknowledge

Log-On Request, initiated from the aircraft terminal.
data 7/03/2014 18:25:27.421 IOR-R600-0-36E1 R-Channel 142 17120
data 8/03/2014 00:19:29.416 IOR-R600-0-36F8 R-Channel 182 23000
data 8/03/2014 00:19:37.443 IOR-R1200-0-36F6 R-Channel -2 49660

Ik was in de veronderstelling dat ook 23:13 een Log-on Request van het vliegtuig was maar dat blijkt niet zo te zijn.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_140452302
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 22:34 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Holy crap.. Pretendeer jij nu werkelijk te weten hoe "de piloot" dacht? Tenzij je wekelijks met hem knikkerde, moet je je diep schamen.
Vrij onzinnig idd.

Desalniettemin worden beiden piloten nog steeds als hoofdverdachten gezien.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_140453633
Misschien moet je als serieuze mensen hier niet posten. Ook een idee.
pi_140459154
Onafhankelijke bedrijven mogen nu mee helpen zoeken en zelf hun technieken verzinnen. Misschien dat er iets uitkomt.
  woensdag 28 mei 2014 @ 09:32:51 #271
416284 Maargoed.
Zakelijkheid pur sang.
pi_140459187
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 09:31 schreef Loekie1 het volgende:
Onafhankelijke bedrijven mogen nu mee helpen zoeken en zelf hun technieken verzinnen. Misschien dat er iets uitkomt.
Waarom zou een bedrijf daar veel tijd in gaan steken? Kans dat het vliegtuig gevonden wordt is klein en dan moet je nog maar hopen dat je je geld krijgt.
☭☭ You are a traitor to the motherland ☭☭
  woensdag 28 mei 2014 @ 13:32:10 #272
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140466416
quote:
10s.gif Op woensdag 28 mei 2014 09:32 schreef Maargoed. het volgende:

[..]

Waarom zou een bedrijf daar veel tijd in gaan steken? Kans dat het vliegtuig gevonden wordt is klein en dan moet je nog maar hopen dat je je geld krijgt.
geld? :D
De eer :Y
pi_140466657
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:32 schreef Marrije het volgende:

[..]

geld? :D
De eer :Y
De bedrijven die nu op zoek gaan, zijn vaak al actief in berging en opsporen van wrakken e.d. Het vinden van mh370 is een enorme boost voor de bekendheid en dus inderdaad geld.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_140466835
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 09:31 schreef Loekie1 het volgende:
Onafhankelijke bedrijven mogen nu mee helpen zoeken en zelf hun technieken verzinnen. Misschien dat er iets uitkomt.
En? Heb jij al je geniale ideeën opgestuurd?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_140476224
Mijn verwachting is dat er op korte termijn wel een nieuwe mogelijke locatie afgezocht zal gaan worden.
Waarom? als we naar de data kijken dan lijkt de meting op 18:25 gewoon incorrect te zijn.
data 7/03/2014 18:25:34.461 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 273 51700 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 18:27:03.905 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 176 12560 Acknowledge User Data

Die meting was de veroorzaker van de spike waarbij gedacht werd aan een mogelijke scherpe bocht.



Niet alleen de BFO maar evens de BTO wijkt enorm af.

data 7/03/2014 18:28:14.904 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 143 12480 Acknowledge User Data
data 7/03/2014 19:41:02.906 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 111 11500 Log-on/Log-off Acknowledge
data 7/03/2014 20:41:04.904 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 141 11740 0x15 - Log-on/Log-off Acknowledge
data 7/03/2014 21:41:26.905 IOR-R1200-0-36ED R-Channel 168 12780 0x15 - Log-on/Log-off Acknowledge

Deze metingen lijken mij een indicatie te geven van een grote cirkel wanneer het toestel richting het zuiden is gegaan en dus heeft het toestel in tegenstelling tot de officiele verklaring geen scherpe bocht gemaakt zoals op de vrijgegeven map te zien is.



Gezien de tegenstrijdige informatie die Maleisië gedeeld heeft met de nabestaanden vermoed ik dat ze enkel radardata hebben van een onbekend toestel boven Pulau Perak dat mogelijk MH370 geweest is.
Indien dat zo is dan is er geen sprake van vliegen via routepunten, het toestel is nadat het IGARI passeerde terug gekeerd en vervolgens op magnetische heading richting het zuiden gevlogen over het noordwesterlijke punt van Indonesië.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 28 mei 2014 @ 18:25:33 #276
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140476714
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 13:39 schreef The_stranger het volgende:

[..]

De bedrijven die nu op zoek gaan, zijn vaak al actief in berging en opsporen van wrakken e.d. Het vinden van mh370 is een enorme boost voor de bekendheid en dus inderdaad geld.
ja, die worden bij het volgende onvindbaar object weer gevraagd.
Maar volgens mij reageerde ik op 'geld' wat men al uitgegeven had en door de maleisische overheid of de luchtvaartmaatschappij 'terug' betaald moest worden. Ipv geld dat verdiend zou worden met het vinden van een nog onbekend object.
  woensdag 28 mei 2014 @ 18:26:43 #277
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140476752
quote:
7s.gif Op woensdag 28 mei 2014 18:12 schreef bedachtzaam het volgende:
-knip-
magnetiche heading?
pi_140477267
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 18:26 schreef Marrije het volgende:

[..]

magnetiche heading?
quote:
Now for an interesting piece of information that does not appear to have been considered in detail. A pilot on PPRUNE pointed out that there are two different modes of operation of the 777 flight management computer. A programmed route will take a straight line (great circle) route to the next programmed waypoint, but if there is no longer any waypoint in the computer, then the plane will fly on a magnetic bearing. While this is not material around Malaysia, it becomes highly significant in the Southern Ocean.


http://blog.tmfassociates.com/
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 28 mei 2014 @ 20:09:16 #279
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140480926
Ok.
Mijn idee gaat nog steed uit naar het andere scenario, de het vliegtuig nog door een piloot werd bestuurd, grootste deel van de vlucht.
pi_140481377
quote:
Ik snap er niks van. De magnetische meridianen lopen heel anders dan de geometrische, of wat? En zo dicht komen ze toch niet bij de magnetische Zuidpool, dus snap niet helemaal wat men hiermee wil zeggen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140487464
quote:
15s.gif Op woensdag 28 mei 2014 20:19 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik snap er niks van. De magnetische meridianen lopen heel anders dan de geometrische, of wat? En zo dicht komen ze toch niet bij de magnetische Zuidpool, dus snap niet helemaal wat men hiermee wil zeggen?
De lijnen zijn isogonen, ik heb even via google er op gezocht en vond deze pdf
Helaas gaat dit boven mijn petje dus ik hoop dat deze pdf de antwoorden bevat die je zoekt.

In ieder geval lijkt hypoxia steeds aannemelijker naar mijn mening :)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_140488725
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 22:11 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

De lijnen zijn isogonen, ik heb even via google er op gezocht en vond deze pdf
Helaas gaat dit boven mijn petje dus ik hoop dat deze pdf de antwoorden bevat die je zoekt.

In ieder geval lijkt hypoxia steeds aannemelijker naar mijn mening :)
Het magnetisch noorden ligt niet precies op de fysieke noordpool, maar in het noorden van Canada. Je kompas zal dus niet precies naar het fysieke noorden wijzen, maar heeft een afwijking. Deze afwijking varieert naar gelang je plek op aarde. In ons land wijkt het een graad of twee af, maar het kan flink oplopen. Om naar de noordpool te vliegen, moet je de koers die je op je kompas ziet dus corrigeren met die afwijking, welke variatie genoemd wordt.

Isogonen zijn lijnen die plekken op aarde met dezelfde afwijking verbinden. Op zo'n lijn heb je altijd x aantal graden afwijking. Zie het als hoogte lijnen, welke plekken met dezelfde hoogte met elke verbinden.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_140489036
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 22:39 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Het magnetisch noorden ligt niet precies op de fysieke noordpool, maar in het noorden van Canada. Je kompas zal dus niet precies naar het fysieke noorden wijzen, maar heeft een afwijking. Deze afwijking varieert naar gelang je plek op aarde. In ons land wijkt het een graad of twee af, maar het kan flink oplopen. Om naar de noordpool te vliegen, moet je de koers die je op je kompas ziet dus corrigeren met die afwijking, welke variatie genoemd wordt.

Isogonen zijn lijnen die plekken op aarde met dezelfde afwijking verbinden. Op zo'n lijn heb je altijd x aantal graden afwijking. Zie het als hoogte lijnen, welke plekken met dezelfde hoogte met elke verbinden.
Helder, gracias. ^O^

Vraag me alleen af hoe het effect zo sterk komt als je nog lang niet bij de magnetische zuidpool (zou dan antipode aan Canada moeten liggen dus ergens Oost-Antarctica) bent.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140489524
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 22:39 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Het magnetisch noorden ligt niet precies op de fysieke noordpool, maar in het noorden van Canada. Je kompas zal dus niet precies naar het fysieke noorden wijzen, maar heeft een afwijking. Deze afwijking varieert naar gelang je plek op aarde. In ons land wijkt het een graad of twee af, maar het kan flink oplopen. Om naar de noordpool te vliegen, moet je de koers die je op je kompas ziet dus corrigeren met die afwijking, welke variatie genoemd wordt.

Isogonen zijn lijnen die plekken op aarde met dezelfde afwijking verbinden. Op zo'n lijn heb je altijd x aantal graden afwijking. Zie het als hoogte lijnen, welke plekken met dezelfde hoogte met elke verbinden.
+100 ^O^
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_140489592
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2014 22:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Helder, gracias. ^O^

Vraag me alleen af hoe het effect zo sterk komt als je nog lang niet bij de magnetische zuidpool (zou dan antipode aan Canada moeten liggen dus ergens Oost-Antarctica) bent.
De maximale afwijking kan 180 graden bedragen, als je je precies tussen de fysieke en magnetische pool bevindt.
Het gebied op die kaart lijkt redelijk ten noorden te liggen van de lijn tussen die twee polen, dus vindt 35 graden nog wel meevallen.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  roze woensdag 28 mei 2014 @ 23:00:36 #286
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_140489869
Lijkt me echt vreselijk, vind je op den duur het wrak en de lichamen.. zijn ze allemaal in verre staat van ontbinding en alles :r
Your beauty never ever scared me.
pi_140490162
quote:
0s.gif Op woensdag 28 mei 2014 22:55 schreef The_stranger het volgende:

[..]

De maximale afwijking kan 180 graden bedragen, als je je precies tussen de fysieke en magnetische pool bevindt.
Yup, die volg ik.

quote:
Het gebied op die kaart lijkt redelijk ten noorden te liggen van de lijn tussen die twee polen, dus vindt 35 graden nog wel meevallen. [ afbeelding ]
Maar hoe zit het dan met metingen die precies in de lijn van de magnetische naar de geografische Zuidpool lopen, dus zeg maar dat je op jouw kaartje in Adelaide staat; recht in lijn naar zowel de magnetische als de geografische. Dan is alleen de hoek niet voldoende, ook de afstand? Ervanuitgaand dat er 180 graden tussen de magnetische noord- en zuidpool zit en de meting dus ook in rechte booglijn naar de magnetische noordpool loopt...

Maar goed ik snap er nu niks meer van:

- metingen boven Maleise schiereiland waren mogelijk ander vliegtuig? (welk?)
- Golf van Thailand is laatste bevestigde "sighting"?
- Van daaruit kan je dus verschillende lijnen/routes trekken naar zuid en noord die ofwel langs een voorgeprogrammeerde route ofwel langs een magnetische meridiaan lopen
- Maar we hebben 1 ping, om 8:11 (Maleise tijd). Waar zijn die van 1:11-7:11? En die van 9:11? Die gingen toch om het uur en met Doppler kan je zo de mogelijke routes bepalen? Of is dat alweer achterhaald?



[ Bericht 2% gewijzigd door El_Matador op 28-05-2014 23:24:23 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_140491729
quote:
14s.gif Op woensdag 28 mei 2014 23:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Yup, die volg ik.

[..]

Maar hoe zit het dan met metingen die precies in de lijn van de magnetische naar de geografische Zuidpool lopen, dus zeg maar dat je op jouw kaartje in Adelaide staat; recht in lijn naar zowel de magnetische als de geografische. Dan is alleen de hoek niet voldoende, ook de afstand? Ervanuitgaand dat er 180 graden tussen de magnetische noord- en zuidpool zit en de meting dus ook in rechte booglijn naar de magnetische noordpool loopt...

Maar goed ik snap er nu niks meer van:

- metingen boven Maleise schiereiland waren mogelijk ander vliegtuig? (welk?)
- Golf van Thailand is laatste bevestigde "sighting"?
- Van daaruit kan je dus verschillende lijnen/routes trekken naar zuid en noord die ofwel langs een voorgeprogrammeerde route ofwel langs een magnetische meridiaan lopen
- Maar we hebben 1 ping, om 8:11 (Maleise tijd). Waar zijn die van 1:11-7:11? En die van 9:11? Die gingen toch om het uur en met Doppler kan je zo de mogelijke routes bepalen? Of is dat alweer achterhaald?

[ afbeelding ]
Minste over land (radar) het toestel zou over Cocos islands gevlogen zijn waar evens een radar staat.
Het is me zowiezo een raadsel dat alleen Maleisië het toestel gezien zou hebben op de radar.
10 dagen later kwam dan misschien wel het antwoord dat ook Thailand iets had waargenomen op hun radar, maar we hebben verder helemaal niets gezien, geen radarplot.
Het feit dat het als vriendelijk werd beschouwd doet me vermoeden dat het niet ongewoon is, of waren er misschien militaire vliegtuigen in de lucht aangezien ze blijkbaar een gezamelijke oefening hadden (Thailand-China-Amerika) :)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  donderdag 29 mei 2014 @ 06:52:33 #289
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140498581
'Signalen niet van zwarte doos vermiste Boeing MH 370'
De vier signalen, zogeheten pings, waarvan werd verondersteld dat ze afkomstig waren van de zwarte doos van de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines, zijn dat hoogstwaarschijnlijk niet.
'Signalen niet van zwarte doos vermiste Boeing MH 370' Foto: ANP

Dat heeft Michael Dean van de Amerikaanse marine gezegd tegen nieuwszender CNN.

De signalen bepaalden grotendeels de zoektocht naar het vermiste vliegtuig. Maar na het scannen van zo'n 530 vierkante kilometer van de bodem van de zuidelijke Indische Oceaan, is geen enkel wrakstuk gevonden.

Als de pings afkomstig waren van het vliegtuig, was er iets gevonden, aldus Dean. De zoektocht onder water is voor twee maanden uitgesteld.

Een woordvoerder van de Amerikaanse marine noemt de uitspraken van Dean "speculatie en overhaast". Volgens de woordvoerder wordt er gewerkt met meerdere partijen om de data die momenteel beschikbaar is verder te onderzoeken.

De Boeing met vluchtnummer MH 370 met 239 inzittenden verdween op 8 maart van de radar op weg van Kuala Lumpur naar Peking. Van het vliegtuig is nog geen spoor gevonden.

Vijf dingen die u moet weten over de zoektocht naar MH 370
Door: ANP/NU.nl
  donderdag 29 mei 2014 @ 10:04:37 #290
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_140499870
't is nu de vraag wanneer ze het op gaan geven. De piloot is in zijn opzet gelukt: het ding is onvindbaar.
Aan sommige tegenliggers herkent men de juiste weg.
pi_140501075
De pings waren dus niet van de Black Boxes. Ik vond het ook al verbazingwekkend. De signalen die ontvangen zijn waren op 33.3Khz. En niet op 37.5Khz. Een kleine afwijking van de 37.5Khz is mogelijk, maar één van 4.2Khz lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Daar zou je eigenlijk de zendantenne van de black box al voor moeten aanpassen, om goed te kunnen zenden in dit spectrum.

Begrijp niet waarom men hier toch stug door is gegaan. Wellicht het principe van de laatste strohalm.

De onderwater zoektocht wordt om die reden dan ook stilgelegd voorlopig.

Bron: http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t1
  donderdag 29 mei 2014 @ 11:46:09 #292
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_140501694
Nu alle pingtheorieën omver geworpen zijn, de halve Indische Oceaan is leeggevist en er nog niks gevonden is, zou ik het over een andere boeg gooien. Ik denk dat de piloot gewoon bij Sumatra rechtdoor is gevlogen over de Himalaya en zijn bak geditched heeft in een van de Tibetaanse meren. Dit gebied is extreem ontoegangelijk en niemand (behalve ik :@) komt er op om daar eens te gaan zoeken. Het zou btw wel een ultieme verdwijnact zijn :Y.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Donald Duck held donderdag 29 mei 2014 @ 12:21:26 #293
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_140502780
"Our best theory at this point is that (the pings were) likely some sound produced by the ship ... or within the electronics of the Towed Pinger Locator,"

Dat zou toch wel zuur zijn. De pings zouden geproduceerd zijn juist door de apparatuur zelf die werd gebruikt voor opsporing.
Overigens wordt deze bewering in hetzelfde artikel als 'voorbarig' aangeduid door iemand anders.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  donderdag 29 mei 2014 @ 13:46:46 #294
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_140505300
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 11:14 schreef Nucky het volgende:
De pings waren dus niet van de Black Boxes. Ik vond het ook al verbazingwekkend. De signalen die ontvangen zijn waren op 33.3Khz. En niet op 37.5Khz. Een kleine afwijking van de 37.5Khz is mogelijk, maar één van 4.2Khz lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Daar zou je eigenlijk de zendantenne van de black box al voor moeten aanpassen, om goed te kunnen zenden in dit spectrum.

Begrijp niet waarom men hier toch stug door is gegaan. Wellicht het principe van de laatste strohalm.

De onderwater zoektocht wordt om die reden dan ook stilgelegd voorlopig.

Bron: http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t1
dat begrijp ik ook niet, de laatste dagen dat die batterij het dus nog wel deed is op compleet de verkeerde plek gezocht.
pi_140505389
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 11:14 schreef Nucky het volgende:
De pings waren dus niet van de Black Boxes. Ik vond het ook al verbazingwekkend. De signalen die ontvangen zijn waren op 33.3Khz. En niet op 37.5Khz. Een kleine afwijking van de 37.5Khz is mogelijk, maar één van 4.2Khz lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Daar zou je eigenlijk de zendantenne van de black box al voor moeten aanpassen, om goed te kunnen zenden in dit spectrum.

Begrijp niet waarom men hier toch stug door is gegaan. Wellicht het principe van de laatste strohalm.

De onderwater zoektocht wordt om die reden dan ook stilgelegd voorlopig.

Bron: http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t1
Andere bronnen van de US Navy spreken dit nu weer tegen. Ook zouden de pingers van het air Franse toestel dat een paar jaar geleden werd opgevist ongeveer dezelfde afwijking hebben volgens mij
pi_140505615
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 13:49 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Andere bronnen van de US Navy spreken dit nu weer tegen. Ook zouden de pingers van het air Franse toestel dat een paar jaar geleden werd opgevist ongeveer dezelfde afwijking hebben volgens mij
Bron?
pi_140508115
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 13:49 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Andere bronnen van de US Navy spreken dit nu weer tegen. Ook zouden de pingers van het air Franse toestel dat een paar jaar geleden werd opgevist ongeveer dezelfde afwijking hebben volgens mij
Het werd juist door de franse autoriteiten tegen gesproken dat de signalen die toen opgepikt werden van de black box afkomstig waren omdat de frequentie te laag was.
De afwijking van een pinger is maximaal 1 kHz.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  donderdag 29 mei 2014 @ 16:13:19 #298
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_140509514
Over het vermiste vliegtuig van air France is nu bij air crash investegation maar is bijna afgelopen.
Erg interessant.
Die is gevonden door zo'n sonarapparaten die ook de Titanic hebben gevonden.

[ Bericht 25% gewijzigd door Luxuria op 29-05-2014 16:20:20 ]
All she wants and needs is just a little taste..
pi_140513017
quote:
1s.gif Op donderdag 29 mei 2014 16:13 schreef Luxuria het volgende:
Over het vermiste vliegtuig van air France is nu bij air crash investegation maar is bijna afgelopen.
Erg interessant.
Die is gevonden door zo'n sonarapparaten die ook de Titanic hebben gevonden.
ja, maar daar hadden ze wel een precieze locatie waar ze moesten zoeken..
pi_140517586
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 18:01 schreef Palomar het volgende:

[..]

ja, maar daar hadden ze wel een precieze locatie waar ze moesten zoeken..
Dat wordt hier nog een hele tour. Ik heb nog geen websites gevonden waar anderen hun onderzoeksresultaten o.b.v.. de vrijgegeven satelliet data presenteren.
pi_140517613
quote:
0s.gif Op donderdag 29 mei 2014 15:25 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Het werd juist door de franse autoriteiten tegen gesproken dat de signalen die toen opgepikt werden van de black box afkomstig waren omdat de frequentie te laag was.
De afwijking van een pinger is maximaal 1 kHz.
Geen bron kunnen vinden hiervan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')