zo'n schip gaat ook traag hoor.. volgens mij iig niet veel sneller als zo'n robot...quote:Op dinsdag 6 mei 2014 10:36 schreef Loekie1 het volgende:
Ik verwacht wel veel van een sonar achter een schip. Dat gaat veel sneller dan die robot die stapje voor stapje de oceaanbodem afzoekt.
Waarom zouden ze het dan proberen volgens jou?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 10:38 schreef mschol het volgende:
[..]
zo'n schip gaat ook traag hoor.. volgens mij iig niet veel sneller als zo'n robot...
met zo'n sleep kan je de data realtime verwerken en ben je dus niet per keer 2 of 4 uur kwijt om van beneden naar boven te gaan?quote:Op dinsdag 6 mei 2014 10:41 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Waarom zouden ze het dan proberen volgens jou?
Ja, dat hoef je er niet bij te zeggen.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 10:44 schreef mschol het volgende:
[..]
wellicht heb ik het verkeerd hoor, maar dit denk ik alleen maar
quote:Regarding your questions over the predicted paths shown in the preliminary report, here is what a weibo contact has told me (she has a family member onboard the flight, and was present at the Beijing briefing on April 29):
“Only the ‘Estimate Data to Beijing’ chart was produced by Malaysian aviation authorities. The rest charts, including the ’7 Data Point’ elevation angles chart and the BFO chart, were provided by Inmarsat. All parties at the Malaysia side, including its government and aviation department, didn’t perform any other data calculation except the ‘Estimate Data to Beijing’ chart. Malaysia has no raw data; it doesn’t know Inmarsat’s algorithm. It’s impossible for them to produce any kind of predicted paths.”
quote:As I have indicated in previous posts, at present my working position – supported by several others who have also looked into this matter in detail – is that there is no reason on the basis of the available information derived from Inmarsat (i.e. the Inmarsat-3F1 satellite pinging of MH370) to favour one direction of paths over the other. That is, the assertion by many in authority that the path definitely went south into the Indian Ocean is false, I believe.
That does not mean that it went north. The simple position here is that northerly and southerly routes should be considered equally likely, based on the available satellite information. I will be saying more below about this. This working position that I have adopted for several reasons involves a rejection of the Inmarsat BFO graph as being a reliable source of information: it is maintained to be incorrect in various aspects, until further evidence is released to support its validity (or not).
Under this heading the main thing I want to note is this. In a reply to a message from Rob Matson with regard to wind speed data at the time of the flight, after he had informed me of sources of wind speeds for southerly routes, I asked him whether he knew of similar sources of wind speed data for the northern routes. I specifically asked him for information covering the Xinjiang region of western China.
I expected that perhaps to start a bit of a discussion but it seems to have passed people by, likely for the best, but I have (maybe ill-advisedly) repeated the word above: Xinjiang.
In these posts I have tried to follow a strictly-scientific approach, but from time to time have thrown out discursive comments. So, whilst not wishing to spawn a whole new set of hijack or conspiracy theories, I note that a large fraction of the arc of northerly routes (the part between, say, 320 and 400 knots) end up in the southern part of Xinjiang. That’s the home of the Uyghur people.
Dat was omdat de noordelijke route erg afweek van de gemeten offset, de zuiderlijke route was daarmee in overeenstemming zoals te zien is in de grafiek.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 19:43 schreef Marrije het volgende:
Wat ik niet helemaal begrijp is waarom die zuidelijke route nou precies is verkozen boven de noordelijke route. Het argument was dat ze konden horen dat het geluid verder weg ging toch? En dat moest dan wel zuidelijk zijn. Maar verder weg van welk punt? Misschien is het voorbij gekomen maar dan ben ik het alweer vergeten.
En op de site van Steel staat dit:
[..]
Maar denk je niet dat hetzelfde geldt voor de zuidelijke route? als je naar de map kijkt waarop ze de waarschijnlijke route weergeven dan vliegt het toestel over Sabang en dus direct over een radar.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:31 schreef Loekie1 het volgende:
Noordelijke route kan niet omdat het vliegtuig dan over landen gevlogen is die het zonder meer gespot zouden hebben.
Volgens mij is het in westelijke richting over Maleisie gevlogen - gespot en gezien als vriendschappelijk natuurlijk - en misschien over het noordelijkste puntje van Sumatra, Sabang dus. Verder niet over land. Dit werd gezegd in de Brandpuntrapportage. Maar waarom zou het vliegtuig niet iets noordelijker dan Sabang zijn gevlogen, dan had het geen last van radar.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:35 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Maar denk je niet dat hetzelfde geldt voor de zuidelijke route? als je naar de map kijkt waarop ze de waarschijnlijke route weergeven dan vliegt het toestel over Sabang en dus direct over een radar.
en steel denkt dat je daaruit niet kunt concluderen dat je de noordelijke route daarmee kunt uitsluitenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 20:01 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dat was omdat de noordelijke route erg afweek van de gemeten offset, de zuiderlijke route was daarmee in overeenstemming zoals te zien is in de grafiek.
Verder weg van de satelliet 3F1
[ afbeelding ]
Hij kan het beter weten dan mijquote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:09 schreef Marrije het volgende:
[..]
en steel denkt dat je daaruit niet kunt concluderen dat je de noordelijke route daarmee kunt uitsluiten
Ik ga zo de aflevering even opzoeken om online te kijkenquote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:34 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Volgens mij is het in westelijke richting over Maleisie gevlogen - gespot en gezien als vriendschappelijk natuurlijk - en misschien over het noordelijkste puntje van Sumatra, Sabang dus. Verder niet over land. Dit werd gezegd in de Brandpuntrapportage. Maar waarom zou het vliegtuig niet iets noordelijker dan Sabang zijn gevlogen, dan had het geen last van radar.
Dat hoop ik wel, ik vond het het enige betrouwbare meetpunt, samen met die "pings" in de zuidelijke Indische Oceaan.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:17 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Hij kan het beter weten dan mij![]()
Ik heb mijn mening al eerder gegeven hierover, ze kunnen geen richting bepalen maar hoogstens of het van de satelliet weg vloog of juist naar de satelliet toe.
Met de pinglijnen onstaat dus een symetrische mogelijkheid, noord of zuid.
Hoe inmarsat de noordelijke route heeft uitgesloten blijft een vraag, wellicht heeft het te maken met metingen die ze gedaan hebben om hun metingen en berekeningen te toetsen.
ik vermoedt dat er af en toe een bijzonder visje voorbij zwom met een acoustische tag op zijn rugquote:Op woensdag 7 mei 2014 00:35 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Dat hoop ik wel, ik vond het het enige betrouwbare meetpunt, samen met die "pings" in de zuidelijke Indische Oceaan.
Als die beide niet waar blijken te zijn, kunnen we het hele topic beter naar BNW verhuizen, want dan is misinformatie het doel en niet "amateurisme".
• wat heeft daar 4 keer lopen pingen in die middle of fucking nowhere in de Zuid-Indische Oceaan??
• waarom is er ge-edit in de cockpitgesprekken en zijn er ronduit tegenstrijdige berichten de wereld ingestuurd over de echte route??
Starquote:The batteries weighed less than 200kg, a company spokesman said. He would not say what the remaining 2.253 tonnes of cargo was.
“I cannot reveal more because of the ongoing investigations. We have been told by our legal advisers not to talk about it,” he said.
He said he could not name the company which manufactured the batteries, stating that the matter was confidential.
Geluid kan erg ver dragen onder water, heel erg ver.quote:Op woensdag 7 mei 2014 01:06 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
ik vermoedt dat er af en toe een bijzonder visje voorbij zwom met een acoustische tag op zijn rug![]()
Naar ik begrijp was de frequentie die ze gemeten hebben 33kHz, te laag dus.
Bovendien kan het gewoon niet dat de afstanden zo ver uit elkaar liggen.
Vragen 2 en drie ben ik evens benieuwd naar![]()
Wel is er nog iets geheim blijkbaar, eerder werd gesproken over 200kg lithium ion batterijen als deel van de vracht, uit de airway bill (pag 5) blijkt dat dat 2453 kg is met P.I 965.
http://www.iata.org/whatw(...)tions-965-970-EN.pdf
[..]
Star
Doppler effect.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 22:17 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Hij kan het beter weten dan mij![]()
Ik heb mijn mening al eerder gegeven hierover, ze kunnen geen richting bepalen maar hoogstens of het van de satelliet weg vloog of juist naar de satelliet toe.
Met de pinglijnen onstaat dus een symetrische mogelijkheid, noord of zuid.
Hoe inmarsat de noordelijke route heeft uitgesloten blijft een vraag, wellicht heeft het te maken met metingen die ze gedaan hebben om hun metingen en berekeningen te toetsen.
maar dat klinkt wel betrouwbaar, dan zou je zeggen dat de noordelijke lijn terecht geen optie meer isquote:
Volgens mij was hij wel degene die de satellietexperts moest vertellen dat hun satelliet niet op een precieze baan op de evenaar draait, maar dat ze rekening moesten houden met de "wobble" van de satelliet (noord/zuid). Wie weet wat ze nog meer fout hebben gedaan of zijn vergeten? Ze hebben nu aangekondigd alles nog eens opnieuw onder de loep te nemen maar hopelijk word er ook door derden naar alle info gekeken. Fresh eyes die het hele proces nog eens doorlopen en kijken of ze met dezelfde uitkomst komen.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:05 schreef ThePlaneteer het volgende:
Uiteraard klinkt dat betrouwbaar. Men pompt niet ruim 30 miljoen euro in een zoektocht zonder dat men weet of ze uberhaupt in het juiste gebied zoeken...
Daarnaast heeft Inmarsat alle complete data uit eerste bron. Dit is een team van experts die verder geen belangen heeft in de zoektocht behalve juist INFORMATIE geven.
Leuk dat ene Duncan Steel zich dan met het onderzoek bemoeit, maar hij baseert zich enkel op data uit tweedehand en uitspraken/paints van de Maleisische overheid waarvan iedereen al ziet dat die ook maar wat aankloten. Die hebben trouwens uberhaupt geen eigen data maar enkel wat mislukte preco's.
Daarnaast is Steel een (gerenommeerd) ruimteonderzoeker. Je hebt dan wel degelijk verstand van Doppler effect en bent sowieso een whizkid, maar je bent vooralsnog geen satellietexpert zoals ze bij Inmarsat wel rondlopen.
jij en ik o.a.quote:
Klopt! Het schijnt dat een licht erop aansluiten een verrassend resultaat geeft!quote:Op woensdag 7 mei 2014 10:28 schreef Loekie1 het volgende:
Via die batterijen is misschien met bepaalde apparatuur een signaal te krijgen.
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat daar de fout zit. Om te bepalen of het vliegtuig de zuidelijke of noordelijke route genomen heeft hebben ze een algoritme geschreven en die eerst toegepast op andere vluchten om te kijken of het ook juist was.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:27 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Volgens mij was hij wel degene die de satellietexperts moest vertellen dat hun satelliet niet op een precieze baan op de evenaar draait, maar dat ze rekening moesten houden met de "wobble" van de satelliet (noord/zuid). Wie weet wat ze nog meer fout hebben gedaan of zijn vergeten? Ze hebben nu aangekondigd alles nog eens opnieuw onder de loep te nemen maar hopelijk word er ook door derden naar alle info gekeken. Fresh eyes die het hele proces nog eens doorlopen en kijken of ze met dezelfde uitkomst komen.
Uiteindelijk zijn de beste voorspellingen op basis van de pings etc nog steeds schattingen gebaseerd op aannames, en werken ze alleen bij een aantal voorspelbare scenario's (autopilot). Elke kleine afwijking zal zich vertalen in honderden mijlen verschil in zoekgebied.
Dat ze het vliegtuig vinden is nooit vanzelfsprekend geweest, niet met de minimale info die beschikbaar is.
Great Barrier Reef 2.0quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:31 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Klopt! Het schijnt dat een licht erop aansluiten een verrassend resultaat geeft!
Ik ga er van uit dat Steel minstens zoveel weet als de experts bij Inmarsat, het verschil is dat Inmarsat de orginele data heeft en Duncan Steel met een groep tracht om aan de hand van een grafiek (die het resultaat is van de bewerkte Inmarsatdata tot bruikbare informatie) en de laatste radarpositie tot een resultaat te komen die in overeenstemming is met de grafiek.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:05 schreef ThePlaneteer het volgende:
Uiteraard klinkt dat betrouwbaar. Men pompt niet ruim 30 miljoen euro in een zoektocht zonder dat men weet of ze uberhaupt in het juiste gebied zoeken...
Daarnaast heeft Inmarsat alle complete data uit eerste bron. Dit is een team van experts die verder geen belangen heeft in de zoektocht behalve juist INFORMATIE geven.
Leuk dat ene Duncan Steel zich dan met het onderzoek bemoeit, maar hij baseert zich enkel op data uit tweedehand en uitspraken/paints van de Maleisische overheid waarvan iedereen al ziet dat die ook maar wat aankloten. Die hebben trouwens uberhaupt geen eigen data maar enkel wat mislukte preco's.
Daarnaast is Steel een (gerenommeerd) ruimteonderzoeker. Je hebt dan wel degelijk verstand van Doppler effect en bent sowieso een whizkid, maar je bent vooralsnog geen satellietexpert zoals ze bij Inmarsat wel rondlopen.
Dat is juist Steel zijn punt, met alleen de bfo/doppler+pings kun je volgens hem niet de noordelijke route uitsluiten. Het kan natuurlijk prima zo zijn dat inmarsat dit wel kon doen omdat ze aanvullende info hadden, die op hun beurt de noordelijke oplossingen uitsloten.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:52 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat Steel minstens zoveel weet als de experts bij Inmarsat, het verschil is dat Inmarsat de orginele data heeft en Duncan Steel met een groep tracht om aan de hand van een grafiek (die het resultaat is van de bewerkte Inmarsatdata tot bruikbare informatie) en de laatste radarpositie tot een resultaat te komen die in overeenstemming is met de grafiek.
Iets dat in mijn ogen nogal een onmogelijkheid lijkt want zoals je terecht aanhaalt mogen we met rede twijfelen aan de info die tot nog toe verstrekt is door Maleisië.
Als de laatste radarpositie niet klopt dan hebben we in feite niets anders dan de pingtimings en doppler.
Maar sluit de doppler een noordelijke route echt uit? waarom zou dat niet symetrisch kunnen zijn?
Dus jij stelt voor dat ze wat de oceaan gaan rondtuffen met een magneet achter hun bootje, kabel van een paar km eraan, en gaan met die banaan! Klinkt zoals gewoonlijk weer vreselijk realistisch en compleet haalbaar, dankjewel voor je fantastische bijdrage weerquote:Op woensdag 7 mei 2014 13:00 schreef Loekie1 het volgende:
Het omhulsel van een batterij is volgens mij van blik en de polen van een batterij van ijzer. Je kunt er ieder geval een magneet aan vast klikken.
http://www.natuurkunde.nl(...)uest.requestId=31602
Zucht.quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:00 schreef Loekie1 het volgende:
Het omhulsel van een batterij is volgens mij van blik en de polen van een batterij van ijzer. Je kunt er ieder geval een magneet aan vast klikken.
http://www.natuurkunde.nl(...)uest.requestId=31602
Hoe moeten ze dat weten?quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:04 schreef longinus het volgende:
Ik kan mij niet voorstellen dat er geen mensen zijn die weten waar het vliegtuig is, ooit komen we het te weten.
daders? medewerkers van hun? of landen met een zeer goed spionagenetwerk maar die niks vertellen omdat anders ze prijsgeven wat ze kunnen.quote:
Allemaal leuk, maar liever realistisch pessimist dan onrealistisch optimist.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:34 schreef Loekie1 het volgende:
Met jullie vinden we dat vliegtuig wel. Wat een ideeënrijkdom, wat een vindingrijkheid! Chapeau!
De daders hebben het overleeft?quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:26 schreef longinus het volgende:
[..]
daders? medewerkers van hun? of landen met een zeer goed spionagenetwerk maar die niks vertellen omdat anders ze prijsgeven wat ze kunnen.
het zal wel per ongelijk gevonden worden
propsquote:Op donderdag 8 mei 2014 08:31 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Allemaal leuk, maar liever realistisch pessimist dan onrealistisch optimist.
Wat jij allemaal voorstelt helpt ons geen ene steek verder hoor, wees je daar aub van bewust.
Misschien moet het nog eens inzinken dat we niet heel veel mogelijkheden meer hebben behalve zoeken met een onderzeeër op een plek waar we niet eens zeker weten of die daar ligt...
Insurance disagrees.quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:58 schreef Woods het volgende:
Ding is neergestort in zee en iedereen is dood, aangezien 't geen technisch defect was is het dus hoogstwaarschijnlijk een kaping van de piloten zelf. Zoja nutteloze actie dan om nog verder te zoeken
Johquote:Op donderdag 8 mei 2014 15:38 schreef bedachtzaam het volgende:
Pas als we hem vinden weten we zeker dat het toestel in de Indische oceaan gecrashed is.
quote:'Pings zwarte doos MH370 zijn getagde zeedieren'
Begin april pikten zowel een Chinees als een Australisch schip signalen op waarvan men de hele tijd hoopvol vermoedde dat ze afkomstig waren van de zwarte doos van de vermiste Boeing van Malaysia Airlines. Een wekenlange speuractie volgde, evenwel zonder enig resultaat. En dat verwondert oceanografen helemaal niet want volgens hen waren de geluiden afkomstig van getagde zeedieren. Ze zetten grote vraagtekens bij de betrouwbaarheid van het Australische onderzoek.
Op 17 maart begon Australië de zoekactie naar MH370 in de zuidelijke corridor van de Indische Oceaan te leiden op vraag van de Maleisische premier. Op 7 april verklaarde een zelfverzekerde Angus Houston, coördinator van de speurtocht, dat de pings die het Australische schip Ocean Shield had gedecteerd afkomstig waren van een zwarte doos. Op 11 april had ook de Australische eerste minister Tony Abbott er veel vertrouwen in dat de opgevangen signalen wel degelijk van de zwarte doos van de vermiste Boeing moesten zijn.
Verkenningsvliegtuigen hebben tijdens meer dan 330 vluchten in een zeegebied van 4,5 miljoen vierkante kilometer echter helemaal niets ontdekt. Een onderzeeër onderzocht eveneens zonder succes 400 vierkante kilometer zeebodem.
Op 5 mei bespraken luchtvaartdeskundigen uit Maleisië, Australië en China hoe de zoektocht naar het verdwenen toestel zou verder moeten nadat alle zoekacties ten westen van Perth vruchteloos zijn gebleken. Hoog tijd ook om de betrouwbaarheid van het Australische onderzoek in vraag te stellen, menen oceanografen.
Deskundige William Meacham, verbonden aan de universiteit van HongKong, vermoedt dat de pings waarop de onderzoekers zich baseerden afkomstig waren van zeezoogdieren uitgerust met zogenaamde satelliet trackers.
"Al tientallen jaren gebruikt men pingers met frequenties van 30 tot 50 kHZ om grote zeezoogdieren te traceren", aldus William Meacham. "Hun locatie en andere data worden verzonden naar ontvangers in de oceaan of satellieten telkens deze dieren naar de oppervlakte komen. Akoestische pingers worden ook aangebracht om visnetten te beschermen tegen roofdieren die de gevangen vis anders probere te stelen."
En dat klopt. De Australische overheid heeft heel wat zeedieren uitgerust met satelliet trackers om meer er meer kennis over te kunnen vergaren. Haaien, zeekoeien en zeeschildpadden zijn massaal getagd.
"Er zijn meerdere aanwijzingen dat de opgevangen signalen niet afkomstig waren van de zwarte doos maar wel van een tracking systeem", verklaarde Meacham. "Eerst en vooral komt de vastgestelde frequentie van 33,3 kHZ niet overeen met de frequentie van een zwarte doos die rond de 37,5 moet liggen." Ook oceanograaf P.H. Nargeolet, die nauw betrokken was bij de zoektocht naar het wrak van het gecrashte Air France toestel, zei dat "die frequentie een indicatie voor de onderzoekers had moeten zijn dat ze niet te doen hadden met een zwarte doos."
Ook de afstand tussen de plekken waar de pings werden waargenomen, doet de wenkbrauwen van de oceanografen fronsen. Wetenschappers van Woods Hole Oceanografisch Instituut gebruikten exact dezelfde pingers als diegene waarmee de Boeing van Malaysia Airlines was uitgerust om baleinwalvissen te volgen. Het maximale bereik van dergelijke pinger bleek slechts 2,3 km. Terwijl de pings afkomstig van de zwarte doos van MH370 een bereik van 9,5 tot zelfs 13,6 km zouden gehaald hebben.
Professor Lee Freitag deelde het scepticisme van William Meacham. Volgens hem konden de pings eenvoudigweg niet afkomstig zijn van een zwarte doos gezien de frequentie niet overeen kwam. Hij verklaarde bovendien dat de frequentie niet kan beïnvloed worden door de diepte van de oceaan.
Het is gewoon problematisch dat het onderzoek enkel lijkt gebaseerd te zijn op dergelijke pings", aldus professor David Gallo van het instituut Wood's Hole. "Ik ken persoonlijk geen enkele oceanograaf die er ook maar aan denkt dat die pings iets te maken kunnen hebben
Dank. Wat een sukkels.quote:Op donderdag 8 mei 2014 16:54 schreef kalinhos het volgende:
Kortom, ze zoeken al weken naar 3 verdwaalde Orka's en een zeehond
[..]
Nooooo, en nu?quote:Op donderdag 8 mei 2014 16:54 schreef kalinhos het volgende:
ze afkomstig waren van de zwarte doos van de vermiste Boeing van Malaysia Airlines. Een wekenlange speuractie volgde, evenwel zonder enig resultaat. En dat verwondert oceanografen helemaal niet want volgens hen waren de geluiden afkomstig van getagde zeedieren. Ze zetten grote vraagtekens bij de betrouwbaarheid van het Australische onderzoek.
De boeing die in Israel staat daar in de oceaan laten crashenquote:
uiteraardquote:Op donderdag 8 mei 2014 17:23 schreef paddy het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)rmist-vliegtuig.html
Is die al langs geweest?
Sommigen zouden al toegegeven hebben aanslagen te plannen, maar ontkennen betrokken te zijn bij de verdwijning
Ja, opperde ik ook. Het is toch bijzonder amateuristisch om met apparatuur die zo'n half miljoen per dag kost niet eens het verschil tussen 33,5 en 37,5 kHz kunnen opmerken...quote:Op donderdag 8 mei 2014 18:46 schreef ThePlaneteer het volgende:
Van die getagde walvissen kwam al een tijdje geleden hier voorbij.
http://www.nbcnews.com/st(...)missing-mh370-n96576quote:One of Malaysia’s most senior police chiefs has denied there is any link between the arrest of 11 alleged militants and the disappearance of Flight MH370.
The suspects, all aged between 22 and 55, were detailed in the Kedah and Selangor regions last week, local media reported.
Multiple news outlets reported that the suspects had links to al Qaeda and were arrested over the disappearance of the Malaysia Airlines Boeing 777 which took off from Kuala Lumpur for bound for Beijing on March 8.
"There is absolutely no connection between the arrests and the MH370," Malaysia’s Inspector General of Police, Khalid Bakar, told NBC News.
He also denied reports that the detainees were student activists.
The suspects, who were rounded up by the Bukit Aman Special Branch Anti-Terrorism Unit, are believed to have links to terror networks in Syria and southern Philippines and were planning to send Malaysian fighters to Damascus, The Star in Kuala Lumpur reported.
The development came on the same day as the first funeral for passengers missing on the flight, and a day after the airline said it had started talking to the families to discuss compensation.
Sterk verhaal van niet de minste personen. De reactie van Inmarsat voorspelt weinig goeds. Ze houden hun kaarten tegen de borst ipv samen te werken.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:20 schreef Unstoppable het volgende:
http://www.theatlantic.co(...)esnt-hold-up/361826/
Misschien wel een goede link voor de OP, het artikel legt wel goed uit wat er schort aan de info die inmarsat tot dusver naar buiten heeft gebracht
-----------------
zerohedgequote:The way to look at the heist is to look at the players, and who were the players? INMARSAT and SERCO-GROUP.
Inmarsat run's the satellites and was telling everybody where to go, SERCO-GROUP run's the first and 3rd worlds ATC center's, so the plane could be easily controlled because all COMM has to go through SERCO&INMARSAT.
Inmarsat told the world to only search AUSTAILIA. SERCO owns the politican and prisons in AUSTRAILIA.
SERCO-GROUP developed the BUAP ( boeing autopilot ) used to take over the plane, SERCO-HONEYWELL developed the tech.
SERCO-GROUP in UK has been tagging criminals in UK, and wanted to put a CHIP in everybody, and OBAMA had contracted OBAMACARE to use SERCO to CHIP all USA consumers of MEDICAL.
The only problem for SERCO-GROUP is only one company on earth made such a chip, and that was the FREESCALE KL-02.
Not unlike when BILL GATES sold the OS to IBM, that he didn't own, in this case SERCO told OBAMA "Yes we can CHIP every american", ... and then SERCO stole the chip.
FACTUAL HISTORY, GATES STOLE DOS ( microsoft operating system and sold it to IBM ).
>>
Best of all in this twisted story is that INMARSAT and SERCO-GROUP are owned by the BUSH FAMILY.
gelezen.quote:Op donderdag 8 mei 2014 21:20 schreef Unstoppable het volgende:
http://www.theatlantic.co(...)esnt-hold-up/361826/
Misschien wel een goede link voor de OP, het artikel legt wel goed uit wat er schort aan de info die inmarsat tot dusver naar buiten heeft gebracht
-----------------
[..]
http://www.nbcnews.com/st(...)missing-mh370-n96576
Het is een poging de totale BFO/burst frequency offset te ontleden en te benoemen, aangezien inmarsat dat niet duidelijk heeft gedaan in de images die ze publiekelijk gemaakt hebben en de BFO nikszeggend is totdat duidelijk is welk deel van de offset waar in het traject ontstaan (zoals hoeveel is de offset die ontstaat wanneer het signaal van satelliet-grondstation) omdat je anders niet weet wat van toepassing is voor het berekenen van snelheid vliegtuig tov satelliet etcquote:Op vrijdag 9 mei 2014 17:37 schreef Marrije het volgende:
[..]
gelezen.
het zal wel aan mij liggen (vermoeiende dag), maar naar welke locatie wijst deze grafiek?
[ afbeelding ]
het is jammer dat de data van inmarsat niet vrij gegeven wordtquote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:02 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Het is een poging de totale BFO/burst frequency offset te ontleden en te benoemen, aangezien inmarsat dat niet duidelijk heeft gedaan in de images die ze publiekelijk gemaakt hebben en de BFO nikszeggend is totdat duidelijk is welk deel van de offset waar in het traject ontstaan (zoals hoeveel is de offset die ontstaat wanneer het signaal van satelliet-grondstation) omdat je anders niet weet wat van toepassing is voor het berekenen van snelheid vliegtuig tov satelliet etc
Het is met name frustrerend dat ze documenten die als bewijs en motivatie moet dienen voor hun conclusies vol fouten en onduidelijkheden zitten en eigenlijk alleen maar extra verwarring opleveren. Het vertrouwen in inmarsat en de autoriteiten word er ook zeker niet beter van.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:04 schreef Marrije het volgende:
[..]
het is jammer dat de data van inmarsat niet vrij gegeven wordt
quote:Op vrijdag 9 mei 2014 11:18 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ziet en klinkt absoluut ongeloofwaardig. Lijkt een emotioneel wrak.
Filmpje is van 4 april...quote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]![]()
![]()
Het is de vrouw van een man die al twee maanden vermist is, mag ze iets "emotioneler" zijn?
Ja, dus een maand erna, geen twee maanden. Ok, waarom is ze "een emotioneel wrak"? Waarom zou je dat uberhaupt zeggen over iemand die haar man kwijt is?quote:
En was 3 dagen te laat gereleased..quote:
Dus hij ligt volgens jou in de Andamanse Zee?quote:Op donderdag 15 mei 2014 21:55 schreef RVer het volgende:
Ze zoeken ook op de verkeerde plek
http://edition.cnn.com/vi(...)vance%26intl%3Dfalse
Ze weten toch waar ze moeten zoeken
N13 30' 00''E97 30' 00'
http://www.freemalaysiato(...)and-psychic-sleuths/
Dat kunnen we niet zeggen naar mijn mening, wie weet klopt het gewoon.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 18:22 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Het is met name frustrerend dat ze documenten die als bewijs en motivatie moet dienen voor hun conclusies vol fouten en onduidelijkheden zitten en eigenlijk alleen maar extra verwarring opleveren. Het vertrouwen in inmarsat en de autoriteiten word er ook zeker niet beter van.
Er zijn legio reden te bedenken waarom zo terughouden word omgegaan met de informatie natuurlijk, voordat iedereen weer conspiracy gaat roepen.
Inmarsat is misschien op iets nieuws gestuit en wil eerst patenten aanvragen voordat ze aanvullende info naar buiten brengen. Geheime diensten en militaire installaties hebben misschien informatie bijgedragen die niet publiekelijk bekend mogen worden etc.
quote:Op maandag 19 mei 2014 11:55 schreef icloud het volgende:
Ik lees net dat het vliegtuig terecht gekomen zou zijn in een amerikaanse oefening en per ongeluk is geraakt.
Weet iemand daar wat meer van?
http://www.hln.be/hln/nl/(...)taire-oefening.dhtmlquote:Eerste boek over vlucht MH370: "Neergeschoten tijdens militaire oefening"
Ik bedoelde eigenlijk of er betere bronnen zijn dan een senatieboek, nieuwsberichten van serieuze media die erop wijzen dat dit een serieuze optie is.quote:Op maandag 19 mei 2014 11:59 schreef Montagui het volgende:
[..]
[..]
http://www.hln.be/hln/nl/(...)taire-oefening.dhtml
Het sensatieboek is de bronquote:Op maandag 19 mei 2014 12:04 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk of er betere bronnen zijn dan een senatieboek, nieuwsberichten van serieuze media die erop wijzen dat dit een serieuze optie is.
Het hele boek is opgehangen aan 1 getuigenverklaring:quote:Op maandag 19 mei 2014 12:04 schreef icloud het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk of er betere bronnen zijn dan een senatieboek, nieuwsberichten van serieuze media die erop wijzen dat dit een serieuze optie is.
Hij gaat daarin erg ver, met bv:quote:De schrijver linkt dat aan het getuigenis van de Nieuw-Zeelander Mike McKay, die vanop een booreiland voor de kust van Vietnam naar eigen zeggen een vliegtuig in zee zag storten.
Je kan zo ook een boek schrijven aan de hand van 1 andere getuigenverklaring, die van die vrouw aan boord van een vliegtuig van India op weg naar het oosten, die een vliegtuig in zee zag liggen (ongeveer op het tijdstip dat MH370 daar zou kunnen zijn geweest).quote:Hij gaat zelfs verder door te suggereren dat er een valse zwarte doos in zee is gedropt aan de kust van Australië om zoekteams af te leiden.
Het is 1 van de vele complottheorieën.quote:Op maandag 19 mei 2014 12:13 schreef icloud het volgende:
[..]
dus er is geen enkele serieuze media die dit verhaal ondersteund? oftewel het boek is onzin.
Misschien heeft een komeet het vliegtuig geraakt en is hij op de noordpool geraakt.quote:Op maandag 19 mei 2014 12:15 schreef Montagui het volgende:
[..]
Het is 1 van de vele complottheorieën.
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat ze daarom geen betrouwbare bron is.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 19:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]![]()
![]()
Het is de vrouw van een man die al twee maanden vermist is, mag ze iets "emotioneler" zijn?
Begint al goed met een 747quote:Op maandag 19 mei 2014 13:04 schreef TLC het volgende:
En de eerste speelfilm komt er al aan
http://nos.nl/artikel/649794-nu-al-een-film-over-mh370.html
Dat vind jij nu eventjes, maar waarom precies?quote:Op maandag 19 mei 2014 14:40 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat ze daarom geen betrouwbare bron is.
Die makers worden echt helemaal gek, dit wordt hun beste aflevering ooit. Kan met gemak een twee uur lange special worden.quote:Op maandag 19 mei 2014 22:15 schreef Zorro het volgende:
Gewoon wachten op Air Crash Investigation. Daar wordt aan na een uur vanzelf alles duidelijk.
Met anderhalf uur zoektochten die dan toch niet de oplossing bleken.quote:Op maandag 19 mei 2014 22:18 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Die makers worden echt helemaal gek, dit wordt hun beste aflevering ooit. Kan met gemak een twee uur lange special worden.
Rampenfilms zijn per traditie met een 747. Het is dan ook het enige toestel dat genoeg allure heeft voor zo'n filmrol.quote:
En toch is dat programma goed opgezet.quote:Op maandag 19 mei 2014 22:18 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Die makers worden echt helemaal gek, dit wordt hun beste aflevering ooit. Kan met gemak een twee uur lange special worden.
Ja, daar in de buurtquote:Op donderdag 15 mei 2014 22:38 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Dus hij ligt volgens jou in de Andamanse Zee?
Wetenschappers hebben al aan gegeven dat zij geen techniek kennen waarmee mogelijk is wat Georesonance claimt.quote:Op donderdag 22 mei 2014 23:44 schreef RVer het volgende:
[..]
Ja, daar in de buurt
http://www.businessinside(...)alaysia-plane-2014-4
Het laatste wat een wetenschapper zal willen is gelijk krijgen, er is gewoon gezocht op die plek, maar er is niets gevonden.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 09:57 schreef RVer het volgende:
Ja want wetenschappers hebben altijd gelijk
Dan gaan ze lekker verder zoeken in de Indian Ocean, wens ze succes
Ik heb die creep niet zo gevolgd, maar zijn YouTube-historie is toch COMPLEET anders dan die van Zaharie die uitlegde hoe je een airco aanlegde (ik zag dat filmpje voordat het van YT werd gehaald). Een gewone, lieve, rustige man met een enorme passie voor vliegen en politiek dacht ie na.quote:Op maandag 26 mei 2014 10:17 schreef Poolbal het volgende:
In deze youtubevideo vertelt een dude over zijn motivatie om meiden te vermoorden. Ik geloof dat een deel van zijn verklaring overeenkomt met de denktrant van de piloot: laten zien hoe groot en goed je eigenlijk wel niet bent, en mensen in jouw misere meenemen.
Of jij snapt het gewoonweg nietquote:Op maandag 26 mei 2014 20:42 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb die creep niet zo gevolgd, maar zijn YouTube-historie is toch COMPLEET anders dan die van Zaharie die uitlegde hoe je een airco aanlegde (ik zag dat filmpje voordat het van YT werd gehaald). Een gewone, lieve, rustige man met een enorme passie voor vliegen en politiek dacht ie na.
Dat vergelijken met deze creep in de VS is echt alle realiteit (zelfs BNW) voorbij. Of je hebt echt geen mensenkennis, dat kan.
Heb jij de filmpjes van Zaharie dan gezien? Of ga je af op speculaties?quote:Op maandag 26 mei 2014 21:50 schreef Poolbal het volgende:
Ik vergelijk geen youtubekanalen. Ik zeg dat er een filmpje is van een dude die zijn motief uitlegt. In dat motief kan je horen dat hij gefrustreerd is over iets en daardoor boos is op de hele wereld. Die boosheid zet hij om in "ik zal ze eens laten zien wie hier het genie is".
Vertaald:
Een piloot is gefrustreerd over zijn scheiding. Hij is boos op de hele wereld. Die boosheid zet hij om in "ik zal ze eens laten zien wie hier het genie is".
Tuurlijk, alles kan. Toch wijst niemand in zijn omgeving Zaharie als dader van dit drama aan. Niet (alleen) uit bescherming en politiek viel er ook een slaatje te slaan.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:10 schreef Falco het volgende:
[..]
Of jij snapt het gewoonweg niet
Die piloot toont inderdaad niet zijn innerlijke zieke gedachtes op zijn youtubekanaal, die blaag in de auto wel. Anyway beiden zouden goed de drang kunnen delen om een wraakactie ten opzichte van de maatschappij te plegen met een x aantal doden.
quote:Op maandag 26 mei 2014 10:17 schreef Poolbal het volgende:
In deze youtubevideo vertelt een dude over zijn motivatie om meiden te vermoorden. Ik geloof dat een deel van zijn verklaring overeenkomt met de denktrant van de piloot: laten zien hoe groot en goed je eigenlijk wel niet bent, en mensen in jouw misere meenemen.
Geloven is genoeg om iemand van massamoord te beschuldigen?quote:
Dan zou hij eerder een van de torens gepakt hebben in plaats van crashen in de oceaan lijkt me.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:10 schreef Falco het volgende:
[..]
Of jij snapt het gewoonweg niet
Die piloot toont inderdaad niet zijn innerlijke zieke gedachtes op zijn youtubekanaal, die blaag in de auto wel. Anyway beiden zouden goed de drang kunnen delen om een wraakactie ten opzichte van de maatschappij te plegen met een x aantal doden.
Beide?quote:Op maandag 26 mei 2014 22:10 schreef Falco het volgende:
[..]
Of jij snapt het gewoonweg niet
Die piloot toont inderdaad niet zijn innerlijke zieke gedachtes op zijn youtubekanaal, die blaag in de auto wel. Anyway beiden zouden goed de drang kunnen delen om een wraakactie ten opzichte van de maatschappij te plegen met een x aantal doden.
Holy crap.. Pretendeer jij nu werkelijk te weten hoe "de piloot" dacht? Tenzij je wekelijks met hem knikkerde, moet je je diep schamen.quote:Op maandag 26 mei 2014 10:17 schreef Poolbal het volgende:
In deze youtubevideo vertelt een dude over zijn motivatie om meiden te vermoorden. Ik geloof dat een deel van zijn verklaring overeenkomt met de denktrant van de piloot: laten zien hoe groot en goed je eigenlijk wel niet bent, en mensen in jouw misere meenemen.
Twijfel er op los zou ik zeggen.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:16 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Geloven is genoeg om iemand van massamoord te beschuldigen?
Kijk es wat naar die man en hoe zijn omgeving op hem reageert. Als je dan nog volhoudt dat het "net zo'n creep is als uit de VS", twijfel ik serieus aan je psychologische skills.
Ik zal me diep gaan schamen.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:34 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Holy crap.. Pretendeer jij nu werkelijk te weten hoe "de piloot" dacht? Tenzij je wekelijks met hem knikkerde, moet je je diep schamen.
geopendquote:Op dinsdag 27 mei 2014 18:58 schreef Nucky het volgende:
De Inmarsat satteliet data:
http://www.dca.gov.my/mai(...)unication%20Logs.pdf
Interessant om te lezen! Hoop dat mensen hier mogelijk alternatieve scenario's uit halen.
Daarom heb ik de data even gefilterdquote:- The BTO is a value (in microseconds) relative to a terminal at a nominal fixed location. Only R-Channel messages are used.
Vrij onzinnig idd.quote:Op maandag 26 mei 2014 22:34 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Holy crap.. Pretendeer jij nu werkelijk te weten hoe "de piloot" dacht? Tenzij je wekelijks met hem knikkerde, moet je je diep schamen.
Waarom zou een bedrijf daar veel tijd in gaan steken? Kans dat het vliegtuig gevonden wordt is klein en dan moet je nog maar hopen dat je je geld krijgt.quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:31 schreef Loekie1 het volgende:
Onafhankelijke bedrijven mogen nu mee helpen zoeken en zelf hun technieken verzinnen. Misschien dat er iets uitkomt.
geld?quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:32 schreef Maargoed. het volgende:
[..]
Waarom zou een bedrijf daar veel tijd in gaan steken? Kans dat het vliegtuig gevonden wordt is klein en dan moet je nog maar hopen dat je je geld krijgt.
De bedrijven die nu op zoek gaan, zijn vaak al actief in berging en opsporen van wrakken e.d. Het vinden van mh370 is een enorme boost voor de bekendheid en dus inderdaad geld.quote:
En? Heb jij al je geniale ideeën opgestuurd?quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:31 schreef Loekie1 het volgende:
Onafhankelijke bedrijven mogen nu mee helpen zoeken en zelf hun technieken verzinnen. Misschien dat er iets uitkomt.
ja, die worden bij het volgende onvindbaar object weer gevraagd.quote:Op woensdag 28 mei 2014 13:39 schreef The_stranger het volgende:
[..]
De bedrijven die nu op zoek gaan, zijn vaak al actief in berging en opsporen van wrakken e.d. Het vinden van mh370 is een enorme boost voor de bekendheid en dus inderdaad geld.
quote:
http://blog.tmfassociates.com/quote:Now for an interesting piece of information that does not appear to have been considered in detail. A pilot on PPRUNE pointed out that there are two different modes of operation of the 777 flight management computer. A programmed route will take a straight line (great circle) route to the next programmed waypoint, but if there is no longer any waypoint in the computer, then the plane will fly on a magnetic bearing. While this is not material around Malaysia, it becomes highly significant in the Southern Ocean.
Ik snap er niks van. De magnetische meridianen lopen heel anders dan de geometrische, of wat? En zo dicht komen ze toch niet bij de magnetische Zuidpool, dus snap niet helemaal wat men hiermee wil zeggen?quote:Op woensdag 28 mei 2014 18:42 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
[..]
http://blog.tmfassociates.com/
De lijnen zijn isogonen, ik heb even via google er op gezocht en vond deze pdfquote:Op woensdag 28 mei 2014 20:19 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik snap er niks van. De magnetische meridianen lopen heel anders dan de geometrische, of wat? En zo dicht komen ze toch niet bij de magnetische Zuidpool, dus snap niet helemaal wat men hiermee wil zeggen?
Het magnetisch noorden ligt niet precies op de fysieke noordpool, maar in het noorden van Canada. Je kompas zal dus niet precies naar het fysieke noorden wijzen, maar heeft een afwijking. Deze afwijking varieert naar gelang je plek op aarde. In ons land wijkt het een graad of twee af, maar het kan flink oplopen. Om naar de noordpool te vliegen, moet je de koers die je op je kompas ziet dus corrigeren met die afwijking, welke variatie genoemd wordt.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:11 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
De lijnen zijn isogonen, ik heb even via google er op gezocht en vond deze pdf
Helaas gaat dit boven mijn petje dus ik hoop dat deze pdf de antwoorden bevat die je zoekt.
In ieder geval lijkt hypoxia steeds aannemelijker naar mijn mening
Helder, gracias.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:39 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Het magnetisch noorden ligt niet precies op de fysieke noordpool, maar in het noorden van Canada. Je kompas zal dus niet precies naar het fysieke noorden wijzen, maar heeft een afwijking. Deze afwijking varieert naar gelang je plek op aarde. In ons land wijkt het een graad of twee af, maar het kan flink oplopen. Om naar de noordpool te vliegen, moet je de koers die je op je kompas ziet dus corrigeren met die afwijking, welke variatie genoemd wordt.
Isogonen zijn lijnen die plekken op aarde met dezelfde afwijking verbinden. Op zo'n lijn heb je altijd x aantal graden afwijking. Zie het als hoogte lijnen, welke plekken met dezelfde hoogte met elke verbinden.
+100quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:39 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Het magnetisch noorden ligt niet precies op de fysieke noordpool, maar in het noorden van Canada. Je kompas zal dus niet precies naar het fysieke noorden wijzen, maar heeft een afwijking. Deze afwijking varieert naar gelang je plek op aarde. In ons land wijkt het een graad of twee af, maar het kan flink oplopen. Om naar de noordpool te vliegen, moet je de koers die je op je kompas ziet dus corrigeren met die afwijking, welke variatie genoemd wordt.
Isogonen zijn lijnen die plekken op aarde met dezelfde afwijking verbinden. Op zo'n lijn heb je altijd x aantal graden afwijking. Zie het als hoogte lijnen, welke plekken met dezelfde hoogte met elke verbinden.
De maximale afwijking kan 180 graden bedragen, als je je precies tussen de fysieke en magnetische pool bevindt.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Helder, gracias.
Vraag me alleen af hoe het effect zo sterk komt als je nog lang niet bij de magnetische zuidpool (zou dan antipode aan Canada moeten liggen dus ergens Oost-Antarctica) bent.
Yup, die volg ik.quote:Op woensdag 28 mei 2014 22:55 schreef The_stranger het volgende:
[..]
De maximale afwijking kan 180 graden bedragen, als je je precies tussen de fysieke en magnetische pool bevindt.
Maar hoe zit het dan met metingen die precies in de lijn van de magnetische naar de geografische Zuidpool lopen, dus zeg maar dat je op jouw kaartje in Adelaide staat; recht in lijn naar zowel de magnetische als de geografische. Dan is alleen de hoek niet voldoende, ook de afstand? Ervanuitgaand dat er 180 graden tussen de magnetische noord- en zuidpool zit en de meting dus ook in rechte booglijn naar de magnetische noordpool loopt...quote:Het gebied op die kaart lijkt redelijk ten noorden te liggen van de lijn tussen die twee polen, dus vindt 35 graden nog wel meevallen. [ afbeelding ]
Minste over land (radar) het toestel zou over Cocos islands gevlogen zijn waar evens een radar staat.quote:Op woensdag 28 mei 2014 23:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Yup, die volg ik.
[..]
Maar hoe zit het dan met metingen die precies in de lijn van de magnetische naar de geografische Zuidpool lopen, dus zeg maar dat je op jouw kaartje in Adelaide staat; recht in lijn naar zowel de magnetische als de geografische. Dan is alleen de hoek niet voldoende, ook de afstand? Ervanuitgaand dat er 180 graden tussen de magnetische noord- en zuidpool zit en de meting dus ook in rechte booglijn naar de magnetische noordpool loopt...
Maar goed ik snap er nu niks meer van:
- metingen boven Maleise schiereiland waren mogelijk ander vliegtuig? (welk?)
- Golf van Thailand is laatste bevestigde "sighting"?
- Van daaruit kan je dus verschillende lijnen/routes trekken naar zuid en noord die ofwel langs een voorgeprogrammeerde route ofwel langs een magnetische meridiaan lopen
- Maar we hebben 1 ping, om 8:11 (Maleise tijd). Waar zijn die van 1:11-7:11? En die van 9:11? Die gingen toch om het uur en met Doppler kan je zo de mogelijke routes bepalen? Of is dat alweer achterhaald?
[ afbeelding ]
dat begrijp ik ook niet, de laatste dagen dat die batterij het dus nog wel deed is op compleet de verkeerde plek gezocht.quote:Op donderdag 29 mei 2014 11:14 schreef Nucky het volgende:
De pings waren dus niet van de Black Boxes. Ik vond het ook al verbazingwekkend. De signalen die ontvangen zijn waren op 33.3Khz. En niet op 37.5Khz. Een kleine afwijking van de 37.5Khz is mogelijk, maar één van 4.2Khz lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Daar zou je eigenlijk de zendantenne van de black box al voor moeten aanpassen, om goed te kunnen zenden in dit spectrum.
Begrijp niet waarom men hier toch stug door is gegaan. Wellicht het principe van de laatste strohalm.
De onderwater zoektocht wordt om die reden dan ook stilgelegd voorlopig.
Bron: http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t1
Andere bronnen van de US Navy spreken dit nu weer tegen. Ook zouden de pingers van het air Franse toestel dat een paar jaar geleden werd opgevist ongeveer dezelfde afwijking hebben volgens mijquote:Op donderdag 29 mei 2014 11:14 schreef Nucky het volgende:
De pings waren dus niet van de Black Boxes. Ik vond het ook al verbazingwekkend. De signalen die ontvangen zijn waren op 33.3Khz. En niet op 37.5Khz. Een kleine afwijking van de 37.5Khz is mogelijk, maar één van 4.2Khz lijkt me zeer onwaarschijnlijk. Daar zou je eigenlijk de zendantenne van de black box al voor moeten aanpassen, om goed te kunnen zenden in dit spectrum.
Begrijp niet waarom men hier toch stug door is gegaan. Wellicht het principe van de laatste strohalm.
De onderwater zoektocht wordt om die reden dan ook stilgelegd voorlopig.
Bron: http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t1
Bron?quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:49 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Andere bronnen van de US Navy spreken dit nu weer tegen. Ook zouden de pingers van het air Franse toestel dat een paar jaar geleden werd opgevist ongeveer dezelfde afwijking hebben volgens mij
Het werd juist door de franse autoriteiten tegen gesproken dat de signalen die toen opgepikt werden van de black box afkomstig waren omdat de frequentie te laag was.quote:Op donderdag 29 mei 2014 13:49 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Andere bronnen van de US Navy spreken dit nu weer tegen. Ook zouden de pingers van het air Franse toestel dat een paar jaar geleden werd opgevist ongeveer dezelfde afwijking hebben volgens mij
ja, maar daar hadden ze wel een precieze locatie waar ze moesten zoeken..quote:Op donderdag 29 mei 2014 16:13 schreef Luxuria het volgende:
Over het vermiste vliegtuig van air France is nu bij air crash investegation maar is bijna afgelopen.
Erg interessant.
Die is gevonden door zo'n sonarapparaten die ook de Titanic hebben gevonden.
Dat wordt hier nog een hele tour. Ik heb nog geen websites gevonden waar anderen hun onderzoeksresultaten o.b.v.. de vrijgegeven satelliet data presenteren.quote:Op donderdag 29 mei 2014 18:01 schreef Palomar het volgende:
[..]
ja, maar daar hadden ze wel een precieze locatie waar ze moesten zoeken..
Geen bron kunnen vinden hiervan.quote:Op donderdag 29 mei 2014 15:25 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Het werd juist door de franse autoriteiten tegen gesproken dat de signalen die toen opgepikt werden van de black box afkomstig waren omdat de frequentie te laag was.
De afwijking van een pinger is maximaal 1 kHz.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |