abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_139612586
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:38 schreef mschol het volgende:

[..]

zo'n schip gaat ook traag hoor.. volgens mij iig niet veel sneller als zo'n robot...
Waarom zouden ze het dan proberen volgens jou?
pi_139612662
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:41 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Waarom zouden ze het dan proberen volgens jou?
met zo'n sleep kan je de data realtime verwerken en ben je dus niet per keer 2 of 4 uur kwijt om van beneden naar boven te gaan?
wellicht heb ik het verkeerd hoor, maar dit denk ik alleen maar :P
pi_139613955
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 10:44 schreef mschol het volgende:

[..]

wellicht heb ik het verkeerd hoor, maar dit denk ik alleen maar :P
Ja, dat hoef je er niet bij te zeggen. >:) :+
pi_139625352
Een reactie op het blog van Duncan Steel.

quote:
Regarding your questions over the predicted paths shown in the preliminary report, here is what a weibo contact has told me (she has a family member onboard the flight, and was present at the Beijing briefing on April 29):

“Only the ‘Estimate Data to Beijing’ chart was produced by Malaysian aviation authorities. The rest charts, including the ’7 Data Point’ elevation angles chart and the BFO chart, were provided by Inmarsat. All parties at the Malaysia side, including its government and aviation department, didn’t perform any other data calculation except the ‘Estimate Data to Beijing’ chart. Malaysia has no raw data; it doesn’t know Inmarsat’s algorithm. It’s impossible for them to produce any kind of predicted paths.”


Het toestel zou een lange rechtse draai gemaakt hebben toen het voorbij routepunt IGARI vloog, daarna zou het via routepunt TIDAR naar Kota Bharu gevlogen zijn en vervolgens richting Butterworth waar het zich rond 02:08 bevond.
We weten dat het toestel rond 01:21 bij IGARI was en de snelheid was 471kn, vanaf IGARI naar Butterworth via de routepunten zoals het gevlogen zou hebben duurde dus rond 37 minuten wat zou inhouden dat het toestel langzamer vloog, 380kn.
Maar die tijd waarop het bij Butterworth was kan niet kloppen als je je bedenkt dat het toestel rond 02:22 voorbij routepunt MEKAR was zoals op het onderstaande plaatje te zien is.
Dat zou betekenen dat de 777 de eerste supersonische boeing is die met een snelheid van 900kn kan vliegen.
Ook klopt niet wat op de afbeelding staat, dat zou 250 nautische mijlen vanaf Penang moeten zijn en 285R.
Het klopt dus van geen enkele kant maar dit is wel de maaltijd die de nabestaanden opgediend kregen tijdens de bijeenkomst.
Maar goed, laten we de tijd op het eerste plaatje negeren en de tijd/snelheid berekenen die het vliegtuig nodig had om vanaf IGARI naar de plaats voorbij MEKAR te vliegen.
Dat zou weer heel goed mogelijk zijn, met een gemiddelde snelheid van 475kn duurt het een uur, dus het toestel kan daar op 02:22 geweest zijn.
Wat mij echter onmogelijk schijnt is dat het toestel naar fl450 geklommen is zoals in de derde afbeelding weergegeven word.
Een ander probleem is dat de getuigen die vlakbij Kota Bharu een vliegtuig laag hadden zien vliegen richting Bachok het allen eens waren over een peiling van 350 graden.
Het vliegtuig zou dus van noord naar zuid gevlogen zijn terwijl volgens de bovenstaande afbeelding het toestel van oost naar west vliegt en evens niet richting Bachok maar richting Butterworth.
Ook kan het toestel gezien de snelheid niet zo laag zijn gaan vliegen naar mijn mening.





Vanaf het laatste punt op 02:22 naar de eerste pinglijn 02:29 is ong 50 nautiche mijlen en de snelheid wederom 475kn, waarom zou het vlietuig dan richting het zuiden zoveel langzamer vliegen?
Is het niet aannemelijker dat het vliegtuig minstens met een snelheid van 450kn of hoger gevlogen heeft tot het geen brandstof meer had?
Dat het lager vloog en meer brandstof verbruikte waardoor het zoekgebied verplaatst werd naar het noorden is naar mijn mening erg vreemd want het toestel heeft 7,5 uur gevlogen (laatste ping 08:19).
Alles noorderlijker betekent dat de snelheid juist flink lager geweest moet zijn.
Ook vind ik het erg vreemd dat nadat het toestel op de eerste pinglijn is er een scherpe bocht volgt, dat lijkt duidelijk aan de hand van de BFO grafiek, maar waarom zien we daar dan niet de andere scherpe bocht in terug toen het toestel vanaf IGARI omkeerde?
Ik zal de laatste zijn die claimt deze materie goed te begrijpen maar het mag overduidelijk zijn dat het toestel vanaf 17:21 richting de satelliet vloog terwijl de grafiek (gezien het eerste deel van de vlucht richting IGARI) een beeld geeft dat het juist van de satelliet weg vloog.

Hier zien we trouwens weer een heel andere lijn dan eerder werd beweerd, er is ook geen sprake meer van dat het toestel via VAMPI naar GIVAL en IGREX is gevlogen.





[ Bericht 4% gewijzigd door bedachtzaam op 06-05-2014 20:02:35 ]
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 19:43:46 #158
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_139629771
Wat ik niet helemaal begrijp is waarom die zuidelijke route nou precies is verkozen boven de noordelijke route. Het argument was dat ze konden horen dat het geluid verder weg ging toch? En dat moest dan wel zuidelijk zijn. Maar verder weg van welk punt? Misschien is het voorbij gekomen maar dan ben ik het alweer vergeten.
En op de site van Steel staat dit:
quote:
As I have indicated in previous posts, at present my working position – supported by several others who have also looked into this matter in detail – is that there is no reason on the basis of the available information derived from Inmarsat (i.e. the Inmarsat-3F1 satellite pinging of MH370) to favour one direction of paths over the other. That is, the assertion by many in authority that the path definitely went south into the Indian Ocean is false, I believe.

That does not mean that it went north. The simple position here is that northerly and southerly routes should be considered equally likely, based on the available satellite information. I will be saying more below about this. This working position that I have adopted for several reasons involves a rejection of the Inmarsat BFO graph as being a reliable source of information: it is maintained to be incorrect in various aspects, until further evidence is released to support its validity (or not).

Under this heading the main thing I want to note is this. In a reply to a message from Rob Matson with regard to wind speed data at the time of the flight, after he had informed me of sources of wind speeds for southerly routes, I asked him whether he knew of similar sources of wind speed data for the northern routes. I specifically asked him for information covering the Xinjiang region of western China.

I expected that perhaps to start a bit of a discussion but it seems to have passed people by, likely for the best, but I have (maybe ill-advisedly) repeated the word above: Xinjiang.

In these posts I have tried to follow a strictly-scientific approach, but from time to time have thrown out discursive comments. So, whilst not wishing to spawn a whole new set of hijack or conspiracy theories, I note that a large fraction of the arc of northerly routes (the part between, say, 320 and 400 knots) end up in the southern part of Xinjiang. That’s the home of the Uyghur people.
pi_139630678
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 19:43 schreef Marrije het volgende:
Wat ik niet helemaal begrijp is waarom die zuidelijke route nou precies is verkozen boven de noordelijke route. Het argument was dat ze konden horen dat het geluid verder weg ging toch? En dat moest dan wel zuidelijk zijn. Maar verder weg van welk punt? Misschien is het voorbij gekomen maar dan ben ik het alweer vergeten.
En op de site van Steel staat dit:

[..]

Dat was omdat de noordelijke route erg afweek van de gemeten offset, de zuiderlijke route was daarmee in overeenstemming zoals te zien is in de grafiek.
Verder weg van de satelliet 3F1

De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_139632199
Noordelijke route kan niet omdat het vliegtuig dan over landen gevlogen is die het zonder meer gespot zouden hebben.
pi_139632427
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 20:31 schreef Loekie1 het volgende:
Noordelijke route kan niet omdat het vliegtuig dan over landen gevlogen is die het zonder meer gespot zouden hebben.
Maar denk je niet dat hetzelfde geldt voor de zuidelijke route? als je naar de map kijkt waarop ze de waarschijnlijke route weergeven dan vliegt het toestel over Sabang en dus direct over een radar.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_139637515
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 20:35 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Maar denk je niet dat hetzelfde geldt voor de zuidelijke route? als je naar de map kijkt waarop ze de waarschijnlijke route weergeven dan vliegt het toestel over Sabang en dus direct over een radar.
Volgens mij is het in westelijke richting over Maleisie gevlogen - gespot en gezien als vriendschappelijk natuurlijk - en misschien over het noordelijkste puntje van Sumatra, Sabang dus. Verder niet over land. Dit werd gezegd in de Brandpuntrapportage. Maar waarom zou het vliegtuig niet iets noordelijker dan Sabang zijn gevlogen, dan had het geen last van radar.
  dinsdag 6 mei 2014 @ 22:09:54 #163
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_139640838
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 20:01 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Dat was omdat de noordelijke route erg afweek van de gemeten offset, de zuiderlijke route was daarmee in overeenstemming zoals te zien is in de grafiek.
Verder weg van de satelliet 3F1

[ afbeelding ]
en steel denkt dat je daaruit niet kunt concluderen dat je de noordelijke route daarmee kunt uitsluiten
pi_139641586
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:09 schreef Marrije het volgende:

[..]

en steel denkt dat je daaruit niet kunt concluderen dat je de noordelijke route daarmee kunt uitsluiten
Hij kan het beter weten dan mij ;)

Ik heb mijn mening al eerder gegeven hierover, ze kunnen geen richting bepalen maar hoogstens of het van de satelliet weg vloog of juist naar de satelliet toe.
Met de pinglijnen onstaat dus een symetrische mogelijkheid, noord of zuid.
Hoe inmarsat de noordelijke route heeft uitgesloten blijft een vraag, wellicht heeft het te maken met metingen die ze gedaan hebben om hun metingen en berekeningen te toetsen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_139641852
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:34 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Volgens mij is het in westelijke richting over Maleisie gevlogen - gespot en gezien als vriendschappelijk natuurlijk - en misschien over het noordelijkste puntje van Sumatra, Sabang dus. Verder niet over land. Dit werd gezegd in de Brandpuntrapportage. Maar waarom zou het vliegtuig niet iets noordelijker dan Sabang zijn gevlogen, dan had het geen last van radar.
Ik ga zo de aflevering even opzoeken om online te kijken :)

Edit:

Gekeken, wijzer geworden? nee!
Er kwam juist een vraag bij, Meneer Baksteen zei dat de hoogte informatie uitgeschakeld kan worden, ik kan hier niets over vinden.
Naar mijn mening is het de transponder die deze info gezamelijk met identiteit, positie, snelheid en koers naar de ATC verzend.
Wie weet hier meer over?


http://meriweather.com/flightdeck/777/ped-777.html

Het kan dus maar de vraag is waarom die transponder niet gewoon gelijk op standby gezet word?

[ Bericht 13% gewijzigd door bedachtzaam op 07-05-2014 00:42:43 ]
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_139649704
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:17 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Hij kan het beter weten dan mij ;)

Ik heb mijn mening al eerder gegeven hierover, ze kunnen geen richting bepalen maar hoogstens of het van de satelliet weg vloog of juist naar de satelliet toe.
Met de pinglijnen onstaat dus een symetrische mogelijkheid, noord of zuid.
Hoe inmarsat de noordelijke route heeft uitgesloten blijft een vraag, wellicht heeft het te maken met metingen die ze gedaan hebben om hun metingen en berekeningen te toetsen.
Dat hoop ik wel, ik vond het het enige betrouwbare meetpunt, samen met die "pings" in de zuidelijke Indische Oceaan.

Als die beide niet waar blijken te zijn, kunnen we het hele topic beter naar BNW verhuizen, want dan is misinformatie het doel en niet "amateurisme".

• wat heeft daar 4 keer lopen pingen in die middle of fucking nowhere in de Zuid-Indische Oceaan??
• waarom is er ge-edit in de cockpitgesprekken en zijn er ronduit tegenstrijdige berichten de wereld ingestuurd over de echte route??
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_139650266
quote:
15s.gif Op woensdag 7 mei 2014 00:35 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat hoop ik wel, ik vond het het enige betrouwbare meetpunt, samen met die "pings" in de zuidelijke Indische Oceaan.

Als die beide niet waar blijken te zijn, kunnen we het hele topic beter naar BNW verhuizen, want dan is misinformatie het doel en niet "amateurisme".

• wat heeft daar 4 keer lopen pingen in die middle of fucking nowhere in de Zuid-Indische Oceaan??
• waarom is er ge-edit in de cockpitgesprekken en zijn er ronduit tegenstrijdige berichten de wereld ingestuurd over de echte route??
ik vermoedt dat er af en toe een bijzonder visje voorbij zwom met een acoustische tag op zijn rug ;)
Naar ik begrijp was de frequentie die ze gemeten hebben 33kHz, te laag dus.
Bovendien kan het gewoon niet dat de afstanden zo ver uit elkaar liggen.

Vragen 2 en drie ben ik evens benieuwd naar :)

Wel is er nog iets geheim blijkbaar, eerder werd gesproken over 200kg lithium ion batterijen als deel van de vracht, uit de airway bill (pag 5) blijkt dat dat 2453 kg is met P.I 965.

http://www.iata.org/whatw(...)tions-965-970-EN.pdf

quote:
The batteries weighed less than 200kg, a company spokesman said. He would not say what the remaining 2.253 tonnes of cargo was.

“I cannot reveal more because of the ongoing investigations. We have been told by our legal advisers not to talk about it,” he said.

He said he could not name the company which manufactured the batteries, stating that the matter was confidential.
Star
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_139653978
Via die batterijen is misschien met bepaalde apparatuur een signaal te krijgen.
pi_139654238
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 01:06 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

ik vermoedt dat er af en toe een bijzonder visje voorbij zwom met een acoustische tag op zijn rug ;)
Naar ik begrijp was de frequentie die ze gemeten hebben 33kHz, te laag dus.
Bovendien kan het gewoon niet dat de afstanden zo ver uit elkaar liggen.

Vragen 2 en drie ben ik evens benieuwd naar :)

Wel is er nog iets geheim blijkbaar, eerder werd gesproken over 200kg lithium ion batterijen als deel van de vracht, uit de airway bill (pag 5) blijkt dat dat 2453 kg is met P.I 965.

http://www.iata.org/whatw(...)tions-965-970-EN.pdf

[..]

Star
Geluid kan erg ver dragen onder water, heel erg ver.

Verder zou het kunnen dat die 200kg alleen de batterijen zijn, het andere gewicht is inclusief het apparaat/verpakking etc

Het uitsluiten van de noordelijke route zou best wel eens kunnen gebeurd zijn op basis van aanvullende radar beelden. Op een bepaald moment zeiden ze dat ze radarbeelden hadden gekregen maar dat ze niet mochten zeggen van welk land etc. Duncan Steel en anderen hebben laten zien dat met de publiekelijk toegankelijke info er mogelijkheden zijn die naar het noorden en het zuiden gaan en dat je op basis van de pings/bfo noord niet kunt uitsluiten. Aanvullende radarbeelden, van hoogstwaarschijnlijk militaire radar, kunnen het vliegtuig laten zien op tijdstip X met snelheid Y en koers Z. En als je dat meeneemt in de vergelijking er een heel stuk minder mogelijkheden zijn en dat de noordelijke routes niet haalbaar zijn

[ Bericht 16% gewijzigd door Unstoppable op 07-05-2014 10:50:32 ]
pi_139654283
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 22:17 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Hij kan het beter weten dan mij ;)

Ik heb mijn mening al eerder gegeven hierover, ze kunnen geen richting bepalen maar hoogstens of het van de satelliet weg vloog of juist naar de satelliet toe.
Met de pinglijnen onstaat dus een symetrische mogelijkheid, noord of zuid.
Hoe inmarsat de noordelijke route heeft uitgesloten blijft een vraag, wellicht heeft het te maken met metingen die ze gedaan hebben om hun metingen en berekeningen te toetsen.
Doppler effect.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 7 mei 2014 @ 11:57:13 #171
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_139656102
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:42 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Doppler effect.
maar dat klinkt wel betrouwbaar, dan zou je zeggen dat de noordelijke lijn terecht geen optie meer is
pi_139656299
Uiteraard klinkt dat betrouwbaar. Men pompt niet ruim 30 miljoen euro in een zoektocht zonder dat men weet of ze uberhaupt in het juiste gebied zoeken...

Daarnaast heeft Inmarsat alle complete data uit eerste bron. Dit is een team van experts die verder geen belangen heeft in de zoektocht behalve juist INFORMATIE geven.
Leuk dat ene Duncan Steel zich dan met het onderzoek bemoeit, maar hij baseert zich enkel op data uit tweedehand en uitspraken/paints van de Maleisische overheid waarvan iedereen al ziet dat die ook maar wat aankloten. Die hebben trouwens uberhaupt geen eigen data maar enkel wat mislukte preco's.

Daarnaast is Steel een (gerenommeerd) ruimteonderzoeker. Je hebt dan wel degelijk verstand van Doppler effect en bent sowieso een whizkid, maar je bent vooralsnog geen satellietexpert zoals ze bij Inmarsat wel rondlopen.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  woensdag 7 mei 2014 @ 12:07:44 #173
416284 Maargoed.
Zakelijkheid pur sang.
pi_139656361
Wie betaalt die zoektocht eigenlijk?
☭☭ You are a traitor to the motherland ☭☭
pi_139656832
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:05 schreef ThePlaneteer het volgende:
Uiteraard klinkt dat betrouwbaar. Men pompt niet ruim 30 miljoen euro in een zoektocht zonder dat men weet of ze uberhaupt in het juiste gebied zoeken...

Daarnaast heeft Inmarsat alle complete data uit eerste bron. Dit is een team van experts die verder geen belangen heeft in de zoektocht behalve juist INFORMATIE geven.
Leuk dat ene Duncan Steel zich dan met het onderzoek bemoeit, maar hij baseert zich enkel op data uit tweedehand en uitspraken/paints van de Maleisische overheid waarvan iedereen al ziet dat die ook maar wat aankloten. Die hebben trouwens uberhaupt geen eigen data maar enkel wat mislukte preco's.

Daarnaast is Steel een (gerenommeerd) ruimteonderzoeker. Je hebt dan wel degelijk verstand van Doppler effect en bent sowieso een whizkid, maar je bent vooralsnog geen satellietexpert zoals ze bij Inmarsat wel rondlopen.
Volgens mij was hij wel degene die de satellietexperts moest vertellen dat hun satelliet niet op een precieze baan op de evenaar draait, maar dat ze rekening moesten houden met de "wobble" van de satelliet (noord/zuid). Wie weet wat ze nog meer fout hebben gedaan of zijn vergeten? Ze hebben nu aangekondigd alles nog eens opnieuw onder de loep te nemen maar hopelijk word er ook door derden naar alle info gekeken. Fresh eyes die het hele proces nog eens doorlopen en kijken of ze met dezelfde uitkomst komen.

Uiteindelijk zijn de beste voorspellingen op basis van de pings etc nog steeds schattingen gebaseerd op aannames, en werken ze alleen bij een aantal voorspelbare scenario's (autopilot). Elke kleine afwijking zal zich vertalen in honderden mijlen verschil in zoekgebied.

Dat ze het vliegtuig vinden is nooit vanzelfsprekend geweest, niet met de minimale info die beschikbaar is.
pi_139656843
quote:
10s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:07 schreef Maargoed. het volgende:
Wie betaalt die zoektocht eigenlijk?
jij en ik o.a.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_139656927
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 10:28 schreef Loekie1 het volgende:
Via die batterijen is misschien met bepaalde apparatuur een signaal te krijgen.
Klopt! Het schijnt dat een licht erop aansluiten een verrassend resultaat geeft!
pi_139656939
Er zijn twee weken verloren gegaan. Al heel snel wist men dat het vliegtuig in westelijke richting over Maleisie was gevlogen, maar dat werd niet doorgegeven - militaire informatie, geheim - en men is gaan zoeken in de Chinese zee. Twee weken heeft de zwarte doos voor niks gebliebt.

[ Bericht 7% gewijzigd door Loekie1 op 07-05-2014 12:47:43 ]
pi_139656960
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:27 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Volgens mij was hij wel degene die de satellietexperts moest vertellen dat hun satelliet niet op een precieze baan op de evenaar draait, maar dat ze rekening moesten houden met de "wobble" van de satelliet (noord/zuid). Wie weet wat ze nog meer fout hebben gedaan of zijn vergeten? Ze hebben nu aangekondigd alles nog eens opnieuw onder de loep te nemen maar hopelijk word er ook door derden naar alle info gekeken. Fresh eyes die het hele proces nog eens doorlopen en kijken of ze met dezelfde uitkomst komen.

Uiteindelijk zijn de beste voorspellingen op basis van de pings etc nog steeds schattingen gebaseerd op aannames, en werken ze alleen bij een aantal voorspelbare scenario's (autopilot). Elke kleine afwijking zal zich vertalen in honderden mijlen verschil in zoekgebied.

Dat ze het vliegtuig vinden is nooit vanzelfsprekend geweest, niet met de minimale info die beschikbaar is.
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat daar de fout zit. Om te bepalen of het vliegtuig de zuidelijke of noordelijke route genomen heeft hebben ze een algoritme geschreven en die eerst toegepast op andere vluchten om te kijken of het ook juist was.
Dat bleek het geval te zijn.

Ik zou eerder denken dat het sonar signaal ze op het verkeerde spoor heeft gezet.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_139656999
quote:
1s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:31 schreef Unstoppable het volgende:

[..]

Klopt! Het schijnt dat een licht erop aansluiten een verrassend resultaat geeft!
Great Barrier Reef 2.0
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_139657026
Misschien zijn die batterijen wel magnetisch?
pi_139657505
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:05 schreef ThePlaneteer het volgende:
Uiteraard klinkt dat betrouwbaar. Men pompt niet ruim 30 miljoen euro in een zoektocht zonder dat men weet of ze uberhaupt in het juiste gebied zoeken...

Daarnaast heeft Inmarsat alle complete data uit eerste bron. Dit is een team van experts die verder geen belangen heeft in de zoektocht behalve juist INFORMATIE geven.
Leuk dat ene Duncan Steel zich dan met het onderzoek bemoeit, maar hij baseert zich enkel op data uit tweedehand en uitspraken/paints van de Maleisische overheid waarvan iedereen al ziet dat die ook maar wat aankloten. Die hebben trouwens uberhaupt geen eigen data maar enkel wat mislukte preco's.

Daarnaast is Steel een (gerenommeerd) ruimteonderzoeker. Je hebt dan wel degelijk verstand van Doppler effect en bent sowieso een whizkid, maar je bent vooralsnog geen satellietexpert zoals ze bij Inmarsat wel rondlopen.
Ik ga er van uit dat Steel minstens zoveel weet als de experts bij Inmarsat, het verschil is dat Inmarsat de orginele data heeft en Duncan Steel met een groep tracht om aan de hand van een grafiek (die het resultaat is van de bewerkte Inmarsatdata tot bruikbare informatie) en de laatste radarpositie tot een resultaat te komen die in overeenstemming is met de grafiek.
Iets dat in mijn ogen nogal een onmogelijkheid lijkt want zoals je terecht aanhaalt mogen we met rede twijfelen aan de info die tot nog toe verstrekt is door Maleisië.
Als de laatste radarpositie niet klopt dan hebben we in feite niets anders dan de pingtimings en doppler.
Maar sluit de doppler een noordelijke route echt uit? waarom zou dat niet symetrisch kunnen zijn?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_139657710
Het omhulsel van een batterij is volgens mij van blik en de polen van een batterij van ijzer. Je kunt er ieder geval een magneet aan vast klikken.
http://www.natuurkunde.nl(...)uest.requestId=31602
pi_139657863
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 12:52 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Ik ga er van uit dat Steel minstens zoveel weet als de experts bij Inmarsat, het verschil is dat Inmarsat de orginele data heeft en Duncan Steel met een groep tracht om aan de hand van een grafiek (die het resultaat is van de bewerkte Inmarsatdata tot bruikbare informatie) en de laatste radarpositie tot een resultaat te komen die in overeenstemming is met de grafiek.
Iets dat in mijn ogen nogal een onmogelijkheid lijkt want zoals je terecht aanhaalt mogen we met rede twijfelen aan de info die tot nog toe verstrekt is door Maleisië.
Als de laatste radarpositie niet klopt dan hebben we in feite niets anders dan de pingtimings en doppler.
Maar sluit de doppler een noordelijke route echt uit? waarom zou dat niet symetrisch kunnen zijn?
Dat is juist Steel zijn punt, met alleen de bfo/doppler+pings kun je volgens hem niet de noordelijke route uitsluiten. Het kan natuurlijk prima zo zijn dat inmarsat dit wel kon doen omdat ze aanvullende info hadden, die op hun beurt de noordelijke oplossingen uitsloten.

Alle grafieken en tabellen zijn wel gemaakt door inmarsat geloof ik, dus niet door de Maleisiërs. Die hebben zelf ook niet de inmarsat data, alleen hun conclusies, dus dat konden ze ook niet verprutsen.
pi_139658196
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:00 schreef Loekie1 het volgende:
Het omhulsel van een batterij is volgens mij van blik en de polen van een batterij van ijzer. Je kunt er ieder geval een magneet aan vast klikken.
http://www.natuurkunde.nl(...)uest.requestId=31602
Dus jij stelt voor dat ze wat de oceaan gaan rondtuffen met een magneet achter hun bootje, kabel van een paar km eraan, en gaan met die banaan! Klinkt zoals gewoonlijk weer vreselijk realistisch en compleet haalbaar, dankjewel voor je fantastische bijdrage weer
pi_139665165
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 13:00 schreef Loekie1 het volgende:
Het omhulsel van een batterij is volgens mij van blik en de polen van een batterij van ijzer. Je kunt er ieder geval een magneet aan vast klikken.
http://www.natuurkunde.nl(...)uest.requestId=31602
Zucht.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_139677066
Met jullie vinden we dat vliegtuig wel. Wat een ideeënrijkdom, wat een vindingrijkheid! Chapeau! }:|
  woensdag 7 mei 2014 @ 22:04:28 #187
90400 longinus
Hollander
pi_139678793
Ik kan mij niet voorstellen dat er geen mensen zijn die weten waar het vliegtuig is, ooit komen we het te weten.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  woensdag 7 mei 2014 @ 22:21:56 #188
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_139679777
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:04 schreef longinus het volgende:
Ik kan mij niet voorstellen dat er geen mensen zijn die weten waar het vliegtuig is, ooit komen we het te weten.
Hoe moeten ze dat weten?
Wie dit leest is gek
  woensdag 7 mei 2014 @ 22:26:16 #189
90400 longinus
Hollander
pi_139680003
quote:
99s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:21 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Hoe moeten ze dat weten?
daders? medewerkers van hun? of landen met een zeer goed spionagenetwerk maar die niks vertellen omdat anders ze prijsgeven wat ze kunnen.
het zal wel per ongelijk gevonden worden :{
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_139688178
quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 21:34 schreef Loekie1 het volgende:
Met jullie vinden we dat vliegtuig wel. Wat een ideeënrijkdom, wat een vindingrijkheid! Chapeau! }:|
Allemaal leuk, maar liever realistisch pessimist dan onrealistisch optimist.
Wat jij allemaal voorstelt helpt ons geen ene steek verder hoor, wees je daar aub van bewust.

Misschien moet het nog eens inzinken dat we niet heel veel mogelijkheden meer hebben behalve zoeken met een onderzeeër op een plek waar we niet eens zeker weten of die daar ligt...

quote:
0s.gif Op woensdag 7 mei 2014 22:26 schreef longinus het volgende:

[..]

daders? medewerkers van hun? of landen met een zeer goed spionagenetwerk maar die niks vertellen omdat anders ze prijsgeven wat ze kunnen.
het zal wel per ongelijk gevonden worden :{
De daders hebben het overleeft?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_139695185
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 08:31 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Allemaal leuk, maar liever realistisch pessimist dan onrealistisch optimist.
Wat jij allemaal voorstelt helpt ons geen ene steek verder hoor, wees je daar aub van bewust.

Misschien moet het nog eens inzinken dat we niet heel veel mogelijkheden meer hebben behalve zoeken met een onderzeeër op een plek waar we niet eens zeker weten of die daar ligt...

props
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  donderdag 8 mei 2014 @ 12:58:21 #192
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_139695324
Ding is neergestort in zee en iedereen is dood, aangezien 't geen technisch defect was is het dus hoogstwaarschijnlijk een kaping van de piloten zelf. Zoja nutteloze actie dan om nog verder te zoeken :{w
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_139695404
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 12:58 schreef Woods het volgende:
Ding is neergestort in zee en iedereen is dood, aangezien 't geen technisch defect was is het dus hoogstwaarschijnlijk een kaping van de piloten zelf. Zoja nutteloze actie dan om nog verder te zoeken :{w
Insurance disagrees.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  donderdag 8 mei 2014 @ 13:15:28 #194
416284 Maargoed.
Zakelijkheid pur sang.
pi_139696007
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 13:00 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Insurance disagrees.
Overheden ook. En Boeing.
☭☭ You are a traitor to the motherland ☭☭
  donderdag 8 mei 2014 @ 13:18:51 #195
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_139696142
Make sense
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_139701127
Pas als we hem vinden weten we zeker dat het toestel in de Indische oceaan gecrashed is.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  donderdag 8 mei 2014 @ 15:58:57 #197
416284 Maargoed.
Zakelijkheid pur sang.
pi_139701887
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 15:38 schreef bedachtzaam het volgende:
Pas als we hem vinden weten we zeker dat het toestel in de Indische oceaan gecrashed is.
Joh :D
☭☭ You are a traitor to the motherland ☭☭
pi_139703633
Kortom, ze zoeken al weken naar 3 verdwaalde Orka's en een zeehond :P

quote:
'Pings zwarte doos MH370 zijn getagde zeedieren'

Begin april pikten zowel een Chinees als een Australisch schip signalen op waarvan men de hele tijd hoopvol vermoedde dat ze afkomstig waren van de zwarte doos van de vermiste Boeing van Malaysia Airlines. Een wekenlange speuractie volgde, evenwel zonder enig resultaat. En dat verwondert oceanografen helemaal niet want volgens hen waren de geluiden afkomstig van getagde zeedieren. Ze zetten grote vraagtekens bij de betrouwbaarheid van het Australische onderzoek.

Op 17 maart begon Australië de zoekactie naar MH370 in de zuidelijke corridor van de Indische Oceaan te leiden op vraag van de Maleisische premier. Op 7 april verklaarde een zelfverzekerde Angus Houston, coördinator van de speurtocht, dat de pings die het Australische schip Ocean Shield had gedecteerd afkomstig waren van een zwarte doos. Op 11 april had ook de Australische eerste minister Tony Abbott er veel vertrouwen in dat de opgevangen signalen wel degelijk van de zwarte doos van de vermiste Boeing moesten zijn.

Verkenningsvliegtuigen hebben tijdens meer dan 330 vluchten in een zeegebied van 4,5 miljoen vierkante kilometer echter helemaal niets ontdekt. Een onderzeeër onderzocht eveneens zonder succes 400 vierkante kilometer zeebodem.

Op 5 mei bespraken luchtvaartdeskundigen uit Maleisië, Australië en China hoe de zoektocht naar het verdwenen toestel zou verder moeten nadat alle zoekacties ten westen van Perth vruchteloos zijn gebleken. Hoog tijd ook om de betrouwbaarheid van het Australische onderzoek in vraag te stellen, menen oceanografen.

Deskundige William Meacham, verbonden aan de universiteit van HongKong, vermoedt dat de pings waarop de onderzoekers zich baseerden afkomstig waren van zeezoogdieren uitgerust met zogenaamde satelliet trackers.

"Al tientallen jaren gebruikt men pingers met frequenties van 30 tot 50 kHZ om grote zeezoogdieren te traceren", aldus William Meacham. "Hun locatie en andere data worden verzonden naar ontvangers in de oceaan of satellieten telkens deze dieren naar de oppervlakte komen. Akoestische pingers worden ook aangebracht om visnetten te beschermen tegen roofdieren die de gevangen vis anders probere te stelen."

En dat klopt. De Australische overheid heeft heel wat zeedieren uitgerust met satelliet trackers om meer er meer kennis over te kunnen vergaren. Haaien, zeekoeien en zeeschildpadden zijn massaal getagd.

"Er zijn meerdere aanwijzingen dat de opgevangen signalen niet afkomstig waren van de zwarte doos maar wel van een tracking systeem", verklaarde Meacham. "Eerst en vooral komt de vastgestelde frequentie van 33,3 kHZ niet overeen met de frequentie van een zwarte doos die rond de 37,5 moet liggen." Ook oceanograaf P.H. Nargeolet, die nauw betrokken was bij de zoektocht naar het wrak van het gecrashte Air France toestel, zei dat "die frequentie een indicatie voor de onderzoekers had moeten zijn dat ze niet te doen hadden met een zwarte doos."

Ook de afstand tussen de plekken waar de pings werden waargenomen, doet de wenkbrauwen van de oceanografen fronsen. Wetenschappers van Woods Hole Oceanografisch Instituut gebruikten exact dezelfde pingers als diegene waarmee de Boeing van Malaysia Airlines was uitgerust om baleinwalvissen te volgen. Het maximale bereik van dergelijke pinger bleek slechts 2,3 km. Terwijl de pings afkomstig van de zwarte doos van MH370 een bereik van 9,5 tot zelfs 13,6 km zouden gehaald hebben.

Professor Lee Freitag deelde het scepticisme van William Meacham. Volgens hem konden de pings eenvoudigweg niet afkomstig zijn van een zwarte doos gezien de frequentie niet overeen kwam. Hij verklaarde bovendien dat de frequentie niet kan beïnvloed worden door de diepte van de oceaan.

Het is gewoon problematisch dat het onderzoek enkel lijkt gebaseerd te zijn op dergelijke pings", aldus professor David Gallo van het instituut Wood's Hole. "Ik ken persoonlijk geen enkele oceanograaf die er ook maar aan denkt dat die pings iets te maken kunnen hebben

Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_139703941
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:54 schreef kalinhos het volgende:
Kortom, ze zoeken al weken naar 3 verdwaalde Orka's en een zeehond :P

[..]

Dank. Wat een sukkels.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_139704500
http://www.nu.nl/buitenla(...)rmist-vliegtuig.html

Is die al langs geweest?

Sommigen zouden al toegegeven hebben aanslagen te plannen, maar ontkennen betrokken te zijn bij de verdwijning
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 8 mei 2014 @ 17:55:13 #201
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_139705364
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 16:54 schreef kalinhos het volgende:
ze afkomstig waren van de zwarte doos van de vermiste Boeing van Malaysia Airlines. Een wekenlange speuractie volgde, evenwel zonder enig resultaat. En dat verwondert oceanografen helemaal niet want volgens hen waren de geluiden afkomstig van getagde zeedieren. Ze zetten grote vraagtekens bij de betrouwbaarheid van het Australische onderzoek.

Nooooo, en nu?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_139705801
quote:
2s.gif Op donderdag 8 mei 2014 17:55 schreef Falco het volgende:

[..]

Nooooo, en nu?
De boeing die in Israel staat daar in de oceaan laten crashen :)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  donderdag 8 mei 2014 @ 18:16:51 #203
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_139705932
quote:
0s.gif Op donderdag 8 mei 2014 17:23 schreef paddy het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)rmist-vliegtuig.html

Is die al langs geweest?

Sommigen zouden al toegegeven hebben aanslagen te plannen, maar ontkennen betrokken te zijn bij de verdwijning
uiteraard
  Donald Duck held donderdag 8 mei 2014 @ 18:36:55 #204
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_139706446
Zendertjes van zeedieren, het zou toch maar waar zijn zeg. Ze dachten de hooiberg gevonden te hebben, maar zelfs die hebben ze mogelijk dus niet.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')