Klopt! Het schijnt dat een licht erop aansluiten een verrassend resultaat geeft!quote:Op woensdag 7 mei 2014 10:28 schreef Loekie1 het volgende:
Via die batterijen is misschien met bepaalde apparatuur een signaal te krijgen.
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat daar de fout zit. Om te bepalen of het vliegtuig de zuidelijke of noordelijke route genomen heeft hebben ze een algoritme geschreven en die eerst toegepast op andere vluchten om te kijken of het ook juist was.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:27 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Volgens mij was hij wel degene die de satellietexperts moest vertellen dat hun satelliet niet op een precieze baan op de evenaar draait, maar dat ze rekening moesten houden met de "wobble" van de satelliet (noord/zuid). Wie weet wat ze nog meer fout hebben gedaan of zijn vergeten? Ze hebben nu aangekondigd alles nog eens opnieuw onder de loep te nemen maar hopelijk word er ook door derden naar alle info gekeken. Fresh eyes die het hele proces nog eens doorlopen en kijken of ze met dezelfde uitkomst komen.
Uiteindelijk zijn de beste voorspellingen op basis van de pings etc nog steeds schattingen gebaseerd op aannames, en werken ze alleen bij een aantal voorspelbare scenario's (autopilot). Elke kleine afwijking zal zich vertalen in honderden mijlen verschil in zoekgebied.
Dat ze het vliegtuig vinden is nooit vanzelfsprekend geweest, niet met de minimale info die beschikbaar is.
Great Barrier Reef 2.0quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:31 schreef Unstoppable het volgende:
[..]
Klopt! Het schijnt dat een licht erop aansluiten een verrassend resultaat geeft!
Ik ga er van uit dat Steel minstens zoveel weet als de experts bij Inmarsat, het verschil is dat Inmarsat de orginele data heeft en Duncan Steel met een groep tracht om aan de hand van een grafiek (die het resultaat is van de bewerkte Inmarsatdata tot bruikbare informatie) en de laatste radarpositie tot een resultaat te komen die in overeenstemming is met de grafiek.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:05 schreef ThePlaneteer het volgende:
Uiteraard klinkt dat betrouwbaar. Men pompt niet ruim 30 miljoen euro in een zoektocht zonder dat men weet of ze uberhaupt in het juiste gebied zoeken...
Daarnaast heeft Inmarsat alle complete data uit eerste bron. Dit is een team van experts die verder geen belangen heeft in de zoektocht behalve juist INFORMATIE geven.
Leuk dat ene Duncan Steel zich dan met het onderzoek bemoeit, maar hij baseert zich enkel op data uit tweedehand en uitspraken/paints van de Maleisische overheid waarvan iedereen al ziet dat die ook maar wat aankloten. Die hebben trouwens uberhaupt geen eigen data maar enkel wat mislukte preco's.
Daarnaast is Steel een (gerenommeerd) ruimteonderzoeker. Je hebt dan wel degelijk verstand van Doppler effect en bent sowieso een whizkid, maar je bent vooralsnog geen satellietexpert zoals ze bij Inmarsat wel rondlopen.
Dat is juist Steel zijn punt, met alleen de bfo/doppler+pings kun je volgens hem niet de noordelijke route uitsluiten. Het kan natuurlijk prima zo zijn dat inmarsat dit wel kon doen omdat ze aanvullende info hadden, die op hun beurt de noordelijke oplossingen uitsloten.quote:Op woensdag 7 mei 2014 12:52 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat Steel minstens zoveel weet als de experts bij Inmarsat, het verschil is dat Inmarsat de orginele data heeft en Duncan Steel met een groep tracht om aan de hand van een grafiek (die het resultaat is van de bewerkte Inmarsatdata tot bruikbare informatie) en de laatste radarpositie tot een resultaat te komen die in overeenstemming is met de grafiek.
Iets dat in mijn ogen nogal een onmogelijkheid lijkt want zoals je terecht aanhaalt mogen we met rede twijfelen aan de info die tot nog toe verstrekt is door Maleisië.
Als de laatste radarpositie niet klopt dan hebben we in feite niets anders dan de pingtimings en doppler.
Maar sluit de doppler een noordelijke route echt uit? waarom zou dat niet symetrisch kunnen zijn?
Dus jij stelt voor dat ze wat de oceaan gaan rondtuffen met een magneet achter hun bootje, kabel van een paar km eraan, en gaan met die banaan! Klinkt zoals gewoonlijk weer vreselijk realistisch en compleet haalbaar, dankjewel voor je fantastische bijdrage weerquote:Op woensdag 7 mei 2014 13:00 schreef Loekie1 het volgende:
Het omhulsel van een batterij is volgens mij van blik en de polen van een batterij van ijzer. Je kunt er ieder geval een magneet aan vast klikken.
http://www.natuurkunde.nl(...)uest.requestId=31602
Zucht.quote:Op woensdag 7 mei 2014 13:00 schreef Loekie1 het volgende:
Het omhulsel van een batterij is volgens mij van blik en de polen van een batterij van ijzer. Je kunt er ieder geval een magneet aan vast klikken.
http://www.natuurkunde.nl(...)uest.requestId=31602
Hoe moeten ze dat weten?quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:04 schreef longinus het volgende:
Ik kan mij niet voorstellen dat er geen mensen zijn die weten waar het vliegtuig is, ooit komen we het te weten.
daders? medewerkers van hun? of landen met een zeer goed spionagenetwerk maar die niks vertellen omdat anders ze prijsgeven wat ze kunnen.quote:
Allemaal leuk, maar liever realistisch pessimist dan onrealistisch optimist.quote:Op woensdag 7 mei 2014 21:34 schreef Loekie1 het volgende:
Met jullie vinden we dat vliegtuig wel. Wat een ideeënrijkdom, wat een vindingrijkheid! Chapeau!
De daders hebben het overleeft?quote:Op woensdag 7 mei 2014 22:26 schreef longinus het volgende:
[..]
daders? medewerkers van hun? of landen met een zeer goed spionagenetwerk maar die niks vertellen omdat anders ze prijsgeven wat ze kunnen.
het zal wel per ongelijk gevonden worden
propsquote:Op donderdag 8 mei 2014 08:31 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Allemaal leuk, maar liever realistisch pessimist dan onrealistisch optimist.
Wat jij allemaal voorstelt helpt ons geen ene steek verder hoor, wees je daar aub van bewust.
Misschien moet het nog eens inzinken dat we niet heel veel mogelijkheden meer hebben behalve zoeken met een onderzeeër op een plek waar we niet eens zeker weten of die daar ligt...
Insurance disagrees.quote:Op donderdag 8 mei 2014 12:58 schreef Woods het volgende:
Ding is neergestort in zee en iedereen is dood, aangezien 't geen technisch defect was is het dus hoogstwaarschijnlijk een kaping van de piloten zelf. Zoja nutteloze actie dan om nog verder te zoeken
Johquote:Op donderdag 8 mei 2014 15:38 schreef bedachtzaam het volgende:
Pas als we hem vinden weten we zeker dat het toestel in de Indische oceaan gecrashed is.
quote:'Pings zwarte doos MH370 zijn getagde zeedieren'
Begin april pikten zowel een Chinees als een Australisch schip signalen op waarvan men de hele tijd hoopvol vermoedde dat ze afkomstig waren van de zwarte doos van de vermiste Boeing van Malaysia Airlines. Een wekenlange speuractie volgde, evenwel zonder enig resultaat. En dat verwondert oceanografen helemaal niet want volgens hen waren de geluiden afkomstig van getagde zeedieren. Ze zetten grote vraagtekens bij de betrouwbaarheid van het Australische onderzoek.
Op 17 maart begon Australië de zoekactie naar MH370 in de zuidelijke corridor van de Indische Oceaan te leiden op vraag van de Maleisische premier. Op 7 april verklaarde een zelfverzekerde Angus Houston, coördinator van de speurtocht, dat de pings die het Australische schip Ocean Shield had gedecteerd afkomstig waren van een zwarte doos. Op 11 april had ook de Australische eerste minister Tony Abbott er veel vertrouwen in dat de opgevangen signalen wel degelijk van de zwarte doos van de vermiste Boeing moesten zijn.
Verkenningsvliegtuigen hebben tijdens meer dan 330 vluchten in een zeegebied van 4,5 miljoen vierkante kilometer echter helemaal niets ontdekt. Een onderzeeër onderzocht eveneens zonder succes 400 vierkante kilometer zeebodem.
Op 5 mei bespraken luchtvaartdeskundigen uit Maleisië, Australië en China hoe de zoektocht naar het verdwenen toestel zou verder moeten nadat alle zoekacties ten westen van Perth vruchteloos zijn gebleken. Hoog tijd ook om de betrouwbaarheid van het Australische onderzoek in vraag te stellen, menen oceanografen.
Deskundige William Meacham, verbonden aan de universiteit van HongKong, vermoedt dat de pings waarop de onderzoekers zich baseerden afkomstig waren van zeezoogdieren uitgerust met zogenaamde satelliet trackers.
"Al tientallen jaren gebruikt men pingers met frequenties van 30 tot 50 kHZ om grote zeezoogdieren te traceren", aldus William Meacham. "Hun locatie en andere data worden verzonden naar ontvangers in de oceaan of satellieten telkens deze dieren naar de oppervlakte komen. Akoestische pingers worden ook aangebracht om visnetten te beschermen tegen roofdieren die de gevangen vis anders probere te stelen."
En dat klopt. De Australische overheid heeft heel wat zeedieren uitgerust met satelliet trackers om meer er meer kennis over te kunnen vergaren. Haaien, zeekoeien en zeeschildpadden zijn massaal getagd.
"Er zijn meerdere aanwijzingen dat de opgevangen signalen niet afkomstig waren van de zwarte doos maar wel van een tracking systeem", verklaarde Meacham. "Eerst en vooral komt de vastgestelde frequentie van 33,3 kHZ niet overeen met de frequentie van een zwarte doos die rond de 37,5 moet liggen." Ook oceanograaf P.H. Nargeolet, die nauw betrokken was bij de zoektocht naar het wrak van het gecrashte Air France toestel, zei dat "die frequentie een indicatie voor de onderzoekers had moeten zijn dat ze niet te doen hadden met een zwarte doos."
Ook de afstand tussen de plekken waar de pings werden waargenomen, doet de wenkbrauwen van de oceanografen fronsen. Wetenschappers van Woods Hole Oceanografisch Instituut gebruikten exact dezelfde pingers als diegene waarmee de Boeing van Malaysia Airlines was uitgerust om baleinwalvissen te volgen. Het maximale bereik van dergelijke pinger bleek slechts 2,3 km. Terwijl de pings afkomstig van de zwarte doos van MH370 een bereik van 9,5 tot zelfs 13,6 km zouden gehaald hebben.
Professor Lee Freitag deelde het scepticisme van William Meacham. Volgens hem konden de pings eenvoudigweg niet afkomstig zijn van een zwarte doos gezien de frequentie niet overeen kwam. Hij verklaarde bovendien dat de frequentie niet kan beïnvloed worden door de diepte van de oceaan.
Het is gewoon problematisch dat het onderzoek enkel lijkt gebaseerd te zijn op dergelijke pings", aldus professor David Gallo van het instituut Wood's Hole. "Ik ken persoonlijk geen enkele oceanograaf die er ook maar aan denkt dat die pings iets te maken kunnen hebben
Dank. Wat een sukkels.quote:Op donderdag 8 mei 2014 16:54 schreef kalinhos het volgende:
Kortom, ze zoeken al weken naar 3 verdwaalde Orka's en een zeehond
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |