'Co-piloot MH 370 probeerde nog te bellen' De copiloot van vlucht MH 370 heeft nog geprobeerd een telefoontje te plegen vlak voordat de Boeing 777 van Malaysian Airlines van de radar verdween.
Dat hebben bronnen rondom het politieteam tegen de Maleisische krant New Straits Times gezegd.
Volgens hen maakte het mobieltje van Fariq Abdul Hamid contact met een zendmast toen het vliegtuig laag in de buurt van het Maleisische eiland Penang vloog. Maar voordat het signaal naar een volgende zendmast kon worden gestuurd om een daadwerkelijk telefoongesprek te laten plaatsvinden, was de verbinding alweer verbroken.
''De telecomtoren verwerkte het telefoontje dat hij probeerde te maken. Waarschijnlijk werd de verbinding toen verbroken omdat het toestel snel wegvloog van de toren en geen volgende toren bereikte'', aldus de insiders.
Het laatste telefoongesprek dat Hamid wél voerde, was twee uur voor de vlucht van Kuala Lumpur richting Beijing. Hij belde toen met iemand die hij veel vaker telefonisch sprak, blijkt uit onderzoek.
Vlak voordat hij aan boord ging, stuurde hij nog een Whatsapp-berichtje en gezien het gebrek aan signaal daarna heeft hij toen waarschijnlijk zijn telefoon uitgeschakeld. Vlak bij de zendmast bij Penang gaf het toestel ineens weer een teken van leven.
nu.nl
11 april
"It [the search area] has been very much narrowed down because we've now had a series of detections, some for quite a long period of time,'' Mr Abbott said.
"Nevertheless, we're getting to the stage where the signal from the black box is starting to fade."
He also said that officials were confident that they knew "the position of the black box flight recorder to within some kilometres".
"Still, confidence in the approximate position of the black box is not the same as recovering wreckage from almost 4.5km (2.6 miles) beneath the sea or finally determining all that happened on that flight."
24 maart - 15:00: De Maleisische president Najib Razak laat in een persconferentie weten dat het vliegtuig hoogstwaarschijnlijk is neergestort in de Zuidelijke Indische Oceaan, op basis van satellietdata van Inmarsat, een Brits bedrijf.
Situatie in het kort:
Sinds zaterdagochtend 8 maart 01:21 (GMT +8) wordt een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur International Airport met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is om 08:11 op satellietbeelden gepingd in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment het vliegtuig nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties.
Persconferentie Avherald:
• 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerdere kapingen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Woord van dank
Iedereen die aan het topic heeft meegewerkt, d.m.v. nieuwslinks, technische kennisoverdracht en nuttige plaatjes en video's wordt hartelijk bedankt.
De OP is het resultaat van ruim 8 dagen hard teamwork en tracht de lezer te informeren van:
• Laatste nieuws - vaak geupdate - bovenaan zodat je niet het hele topic doorhoeft • Achtergronden - technische informatie is voor de geinteresseerde leek om wijzer te worden • Eerdere gebeurtenissen waar we wat van kunnen leren
============================================================= Klik hier om naar de OP te gaan waar je onderin kunt zien waar Fok'ers denken dat de MH370 terecht is gekomen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
Op vrijdag 25 april 2014 15:09 schreef happinessfordogs het volgende: Al die boten die zoeken naar dat wrak... Misschien vliegt dat ding nog steeds de wereld rond. Waarom zoekt niemand in de lucht naar dat vliegtuig?
Het vliegtuig dat 7 weken onafgebroken kan blijven rondvliegen moet nog uitgevonden worden
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
Op vrijdag 25 april 2014 13:23 schreef bedachtzaam het volgende: Enkele weken geleden schreef ik dat een walvis waarschijnlijk de blackbox had opgegeten en daar lekker baantjes aan het zwemmen was. Maar de walvissen hebben zelf al een acoustische pen om ze te volgen, deze pen zend elke seconde een puls. De frequentie is tussen 25 en 31 kHz.
It is Mas procedure to switch ACARS, VHF, and High Frequency selection off but this is only for flights to China as the service provider for Mas does not cover China. Some if not all pilots switch them all off for a while and then later switch SATCOMM back on to force the system into SATCOMM mode.
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Op zondag 27 april 2014 11:41 schreef Enchanter het volgende: Ongelooflijk dat ze nog steeds niks hebben kunnen vinden en ja ik weet hoe groot die oceaan is , maar toch
Jap... vraag me af of hij überhaupt óóit nog gevonden gaat worden.
PERTH - Het zoekgebied naar de vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines wordt weer vergroot. De onderzeeër Bluefin 21 heeft de afgelopen weken geen spoor van het vliegtuig aangetroffen in een afgebakend gebied van 10 kilometer doorsnee in de Indische Oceaan, waardoor uitbreiding van de zoektocht noodzakelijk is.
De onderzeeër concentreerde zich op een gebied waar 8 april zogeheten 'pings' werden gehoord die mogelijk afkomstig waren van de zwarte dozen van vlucht MH370. Die zonden tot maximaal een maand na de verdwijning signalen uit. Het zoekgebied ligt ongeveer 1600 kilometer ten noordwesten van de Australische stad Perth. http://www.telegraaf.nl/b(...)eing_vergroot__.html
Geen paniek, dit was van tevoren gezegd. Dit gaat twee maanden duren. Het is nog niet hopeloos.
Meer dan zeven weken na de verdwijning van vlucht MH370 van Malaysia Airlines worden de zoekacties met vliegtuigen stopgezet. De zoektocht naar wrakstukken zal enkel nog onder water doorgaan.
Op vrijdag 25 april 2014 13:58 schreef Synthercell het volgende: MH370 begint steeds meer op een JFK of 9/11 situatie te lijken. Dat er nooit een antwoord zal komen van wat er werkelijk gebeurde met die vlucht (want er werd nog nooit zoveel media aandacht geschonken aan deze verdwijning, wat nogal opvallend is) De eilandbewoners op de Malediven zijn uiteraard niet gek, die weten dat er nooit zo laag en rumoerig een toestel over hun eilanden kwam vliegen, en juist toen dat gebeurde was MH370 van koers en buiten radar. MH370 zal men waarschijnlijk nooit vinden op de bodem van de Indische Oceaan. Het is een kwestie van wie je meer vertrouwt, de regering van Maleisie of de eilandbewoners van de Malediven (het gewone eerlijke volk)
En die kerel op dat olieplatform is wel gek? Iedereen die UFO's heeft gezien zijn niet achtelijk?
Niet per sé, maar die Malediven-hoax kwam 10 dagen later. Oh ja, vergeten, jullie zijn nu al wel 10 dagen aan het zoeken, maar hee, hier kwam een vliegtuig over hoor.
Werd niet erg serieus genomen, en terecht denk ik...
The only limit is your own imagination Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
Hoewel ik niet echt in sprookjes geloof, begin ik steeds meer te denken dat dat vliegtuig inderdaad ergens is geland. Je kan een 777 echt niet heel houden door in zee te ditchen, dus er móeten brokstukken te vinden zijn. Dat ie in zijn geheel op de zeebodem ligt lijkt me echt onwaarschijnlijk.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Op maandag 28 april 2014 17:24 schreef flipsen het volgende: Hoewel ik niet echt in sprookjes geloof, begin ik steeds meer te denken dat dat vliegtuig inderdaad ergens is geland. Je kan een 777 echt niet heel houden door in zee te ditchen, dus er móeten brokstukken te vinden zijn. Dat ie in zijn geheel op de zeebodem ligt lijkt me echt onwaarschijnlijk.
Dat zeg ik, dat lukt je niet met een 777. Dat het in de Hudson gelukt is met een 737 (toch?) was een mooie actie van de piloot, maar het zal in 99 van de 100 keer géén heel vliegtuig opleveren. In mijn ogen moeten er dus brokstukken te vinden zijn, óf het vliegtuig is nooit in zee gestort.
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Op maandag 28 april 2014 17:24 schreef flipsen het volgende: Hoewel ik niet echt in sprookjes geloof, begin ik steeds meer te denken dat dat vliegtuig inderdaad ergens is geland. Je kan een 777 echt niet heel houden door in zee te ditchen, dus er móeten brokstukken te vinden zijn. Dat ie in zijn geheel op de zeebodem ligt lijkt me echt onwaarschijnlijk.
Dat er geen brokstukken zijn gevonden is geen bewijs dat er geen brokstukken zijn..
Het is best een grote plas water, die oceaan, en ook de golven en het weer maken zoeken/observeren lastig
Misschien heeft de piloot eerst eindeloos geoefend om te landen op zee met de flightsimulator. Kun je met dat ding ook een botsing op het water nabootsen?
Op maandag 28 april 2014 17:55 schreef Loekie1 het volgende: Misschien heeft de piloot eerst eindeloos geoefend om te landen op zee met de flightsimulator. Kun je met dat ding ook een botsing op het water nabootsen?
Veels te veel variabelen om zoiets goed te kunnen simuleren als je het mij vraagt.
Op maandag 28 april 2014 17:55 schreef Loekie1 het volgende: Misschien heeft de piloot eerst eindeloos geoefend om te landen op zee met de flightsimulator. Kun je met dat ding ook een botsing op het water nabootsen?
Ik heb het nooit geprobeerd, maar bij elk ander contact met de grond stopt de simulatie op dat punt (tenzij het een normale landing is, natuurlijk ). Dus ik neem aan dat de simulatie ook stopt bij het eerste contact met water, oftewel, valt weinig aan te oefenen.