Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar mosselmossel als je je hebt aangemeld
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Oh lopen ging shit trouwens. Soort van progressieve piramide (langere stukken = harder lopen, kortere stukken = langzamer lopen) en ik kon niet meekomen met de usual suspects. Niet geheel onverwacht maar toch. Er is duidelijk werk aan de winkel.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Dag 30 van Evy 5km afgerond, ipv 30min hobbelen, heb ik er maar gelijk een 5km rit van gemaakt.
Dag 28 was 30 min en 1 a 2 minuten wandelen, dag 29 was 32 min en ook 1 a 2 minuten wandelen, beide heb ik zonder te wandelen gedaan, en ging makkelijker dan ik dacht.
Heb op een (voor mijn gevoel) lekker relaxt tempo gelopen, eindtijd was 34.30, hartslag tussen 160 en 170. Was wel zeiknat van de regen en harde wind, maar boeide me niet
Nu verder met het 10km schema. Ook dmv Evy, en ook bij dit schema weer zonder muziek, ik maak alleen gebruik van het schema.
Voor de mensen die nu bezig zijn met het 5km schema: zet hem op!!.
Op donderdag 17 april 2014 22:38 schreef Zelus het volgende: Dag 30 van Evy 5km afgerond, ipv 30min hobbelen, heb ik er maar gelijk een 5km rit van gemaakt.
Dag 28 was 30 min en 1 a 2 minuten wandelen, dag 29 was 32 min en ook 1 a 2 minuten wandelen, beide heb ik zonder te wandelen gedaan, en ging makkelijker dan ik dacht.
Heb op een (voor mijn gevoel) lekker relaxt tempo gelopen, eindtijd was 34.30, hartslag tussen 160 en 170. Was wel zeiknat van de regen en harde wind, maar boeide me niet
Nu verder met het 10km schema. Ook dmv Evy, en ook bij dit schema weer zonder muziek, ik maak alleen gebruik van het schema.
Welkom op de 5km finish.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Ik ga zaterdagochtend een rondje hobbelen op de Veluwe. Morgen naar Justin Timberlake in het Gelredome en omdat ik geen zin heb om 's nachts naar huis te rijden in de omgeving een hotel geboekt. Nu al zin in mijn rondje door het bos.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Ik ga zaterdagochtend een rondje hobbelen op de Veluwe. Morgen naar Justin Timberlake in het Gelredome en omdat ik geen zin heb om 's nachts naar huis te rijden in de omgeving een hotel geboekt. Nu al zin in mijn rondje door het bos.
veel plezier afvast!! en pas op voor loslopende konijnen!!
Op donderdag 17 april 2014 22:38 schreef Zelus het volgende: Dag 30 van Evy 5km afgerond, ipv 30min hobbelen, heb ik er maar gelijk een 5km rit van gemaakt.
good job!! en veel plezier op weg naar de 10km!!
Leuk beesten tegen komen tijdens het lopen, totdat het ganzen zijn waarvan er eentje van de weg wil afdrijven. Geen zin in een sprint moeten trekken met een bijtende gans achter me aan dus maar besloten een stand off te houden met de gans. Ik won .
Schotse hooglanders die midden op je pad liggen in de schaduw is ook wat minder.
Sinds mijn Ldl van het weekend ook wat last van mijn linker achillespees. Tijdens het lopen heb ik er geen last van na een tijdje. Zal wel weer overgaan.
hier officieel ook een lang weekend gevolgd door een korte week van twee dagen. Dinsdag is het Southland Anniversary en volgende week vrijdag is het ANZAC day hoewel ik gewoon aan het werk ben is er natuurlijk wel een gelegenhied om de deur o ptijd dicht te doen voor een rondje!
Ik ook. Ruim! En dit weekend duurt nog t/m maandag
quote:
hier officieel ook een lang weekend gevolgd door een korte week van twee dagen. Dinsdag is het Southland Anniversary en volgende week vrijdag is het ANZAC day hoewel ik gewoon aan het werk ben is er natuurlijk wel een gelegenhied om de deur o ptijd dicht te doen voor een rondje!
Sure!! they are the best cookies ever invented!! if it isn't an ANZAC bikkie, don't eat it!
Ik heb vandaag op iedere soort chips en snacks in het schap staan kijken hoeveel calorieen erin zaten, en hoeveel vet etc etc... En geen enkele gekocht. Ga dit hele weekend waarschijnlijk al mijn calorieen al drinken, dus die chips ofzo kon ik al helemaal niet gebruiken
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
het is nog steeds bagger, maar er zit iets wat progressie in. kuit en pees blijven te gespannen.op de sportschool doe ik nou een combinatie van schaatsen, crosstrainer, fiets,roeimachine, krachttoestellen en de loopband. saai! maar alles is beter dan op de bank blijven zitten.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
15 minuten op de loopband zonder pijn is mogelijk.
zag je naam langskomen op FB en dacht er ook aan hoe het met je blessure ging...goed beter dus!!
Die achillespezen zijn rotdingen als ze geblesseerd zijn. Het duurt lang en de opbouw moet heel voorzichtig anders komt de blessure zo weer terug. Succes !
Op donderdag 17 april 2014 23:27 schreef ..-._---_-.- het volgende: Die achillespezen zijn rotdingen als ze geblesseerd zijn. Het duurt lang en de opbouw moet heel voorzichtig anders komt de blessure zo weer terug. Succes !
ja ik heb nog nooit zo`n hardnekkige blessure gehad. heel frustrerend!
home is where doghair sticks to anything but the dog!
De borden voor Justin staan er al een week inderdaad
Na ongeveer 23 km schoot het enorm in mijn rug. Heb nog geprobeerd door te lopen, maar helaas bij het 25 km punt echt op moeten geven.
Weet sinds enige tijd dat ik scoliosis (een niet helemaal rechte ruggegraat) heb. Had er de laatste weken voor de wedstrijd niet echt last, dus ik voorzag geen problemen. Er nog wel een kraker naar laten kijken... maar geen problemen. Helaas tijd de marathon dus wel.
Enorm kut natuurlijk, maar uithuilen en richting Berlijn. De km's zitten al wel in de benen, dus dat is het probleem niet. De rug nu vooral sterk maken
Op vrijdag 18 april 2014 07:47 schreef Nirak het volgende: 15x 1 minuut lijkt me heel vervelend.. Of ga je dan die ene minuut extra snel?
Wat is de hersteltijd? In principe is het een soort korte interval, waarbij je (afhankelijk van de hersteltijd) wat sneller kan dan bij langere intervallen.
Hartelijk dank voor je inschrijving voor de Zier Running Lenteloop 5 km.
Spannend, eerste wedstrijd. En de omgeving is mooi
Leuk! Goed en dapper van je dat je zo snel al en wedstrijdje durft het stelt niks voor, want meelopen is het belangrijkste, maar bij mij duurde het langer voordat ik moed verzameld had. Have fun!
Wat is de hersteltijd? In principe is het een soort korte interval, waarbij je (afhankelijk van de hersteltijd) wat sneller kan dan bij langere intervallen.
Ik heb geen idee, ik ga zo 7 km doen. Maar min korte intervallen loop ik idd snel.
Ik heb geen idee, ik ga zo 7 km doen. Maar min korte intervallen loop ik idd snel.
Wat is te snel? Als je het het tempo kan volhouden tot het eind van de training is het niet te hard. Kan een prima intervaltraining zijn hoor. 200m rennen, 100 wandelen, 200 rennen, 100 wandelen.
Op donderdag 17 april 2014 21:53 schreef YUR het volgende: Ik zal binnenkort weer eens een Fok!run regelen hierzo. Westduinpark, Kijkduin, Ockenburg, Uithof.
Even afhankelijk van de snelheid van de lopers, doe ik ook mee!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
Op vrijdag 18 april 2014 08:04 schreef mosselmossel het volgende: Als je zo'n trainingsloopje van 21km over het Kijkduinse strand niet binnen 2.30 loopt, heb je er natuurlijk ook niks te zoeken hè?
Klopt, dan moet je met een doos donuts op de bank thuis blijven.
Op vrijdag 18 april 2014 08:04 schreef mosselmossel het volgende: Als je zo'n trainingsloopje van 21km over het Kijkduinse strand niet binnen 2.30 loopt, heb je er natuurlijk ook niks te zoeken hè?
Tuuk tuuk, we willen de bazen niet ophouden
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
Oh dat had ik er even bij moeten zeggen. Het is 15x1 minuut op matig tempo met 1 minuut herstel. Niet heel vervelend verder.
Later in de training zit er een met 10x1 minuut op wedstrijd tempo geloof ik en die vind ik wel zwaar.
de lente is weer begonnen hoor... Jullie gaan veel te snel op het forum en hebben het over onderwerpen waar je kan zien dat de hormonen meer opspelen
quote:
Op donderdag 17 april 2014 21:53 schreef YUR het volgende: Ik zal binnenkort weer eens een Fok!run regelen hierzo. Westduinpark, Kijkduin, Ockenburg, Uithof.
Top! Hopelijk kan ik er dit keer wel bij zijn. Lijkt me mooi lopen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar het is niet nodig hoor. En er zitten ook best wel wat verharde stukken in, en dat is eigenlijk zonde van je trailschoenen
Nu ga ik sommige diehards trailers shockeren maar wanneer het droog is, vind ik trailschoenen niet echt nodig in Nederland. Op enkele plekken kan het prettig zijn voor dat net dat beetje mee grip.
Nu ga ik sommige diehards trailers shockeren maar wanneer het droog is, vind ik trailschoenen niet echt nodig in Nederland. Op enkele plekken kan het prettig zijn voor dat net dat beetje mee grip.
Ik denk dat ik het met je eens ben, al heb ik nog geen officiële trails gelopen
Daarom ben ik zo blij met m'n Terrafly's. Net een beetje meer grip dan gewone schoenen, maar nog wel prima voor op de weg. Ik wil eigenlijk nog zoiets, maar dan met wat meer demping.
De borden voor Justin staan er al een week inderdaad
Ik heb net mijn tas ingepakt. Tight, harloopshirtje, schoenen, mijn SPIbelt en de nieuwe Runners World. En toen dacht ik; Oja, laat ik de kaartjes voor JT ook nog even meenemen.
quote:
Op vrijdag 18 april 2014 07:47 schreef Nirak het volgende: 15x 1 minuut lijkt me heel vervelend.. Of ga je dan die ene minuut extra snel?
Ik ga zo een 7 km rondje maken en daarna naar Nijmegen met de familie. En daartussen mijn mevrouw ontbijt op bed brengen, ze is jarig vandaag
Gefeliciteerd.
Yup. Heb het Salland ook op mijn Ravenna's gelopen, en draag die op de makkelijker trails hier ook gewoon als het langere tijd droog is geweest. Fellraisers voor wat meer hoogteverschil en stenen en natuurlijk modder...
Hetzelfde als met winterbanden, dat zijn niet meer dan placebo's in een vlak land als het onze.
Och wat een lekkere LDL was zeg Heerlijk rustig begonnen, 2e 10 km wat versneld, en dan laatste paar km's nog wat harder. Eerste keer (meer dan) HM in training, en maar een paar minuten boven mijn PR, dat dus helemaal niet scherp staat Zo en nu even rustig spullen bij elkaar zoeken en op naar Paaspop
GPS was wel wel een paar keer de weg kwijt zie ik nu
Op vrijdag 18 april 2014 10:59 schreef Guard het volgende: Och wat een lekkere LDL was zeg Heerlijk rustig begonnen, 2e 10 km wat versneld, en dan laatste paar km's nog wat harder. Eerste keer (meer dan) HM in training, en maar een paar minuten boven mijn PR, dat dus helemaal niet scherp staat Zo en nu even rustig spullen bij elkaar zoeken en op naar Paaspop
GPS was wel wel een paar keer de weg kwijt zie ik nu
Nice
En veel plezier op Paaspop!
* YUR heeft een uitdaging
Ik weet niet welke schoenen mijn nieuwe schoenen zouden moeten gaan worden
dit klinkt alsof je huidige schoenen niet helemaal bevallen, op zoek naar wat anders?
Waar twijfel je over?
en heb je er nog niet genoeg?
Maar ik twijfel ook hoor, m'n Kinvara's zijn wel aan vervanging toe, maar ik heb eigenlijk geen schoenen waar ik prettig langere duurlopen op kan lopen. Dus ik neem binnenkort gewoon al m'n schoenen mee naar de winkel, en ga lekker overleggen en passen
Ik dacht dat alleen vrouwen dit soort problemen hadden.
Waaruit bestaat de keuze? Of heb je helemaal nog geen idee?
Ik heb nog geen idee!
Ik was helemaal weg van de Brooks Pure Flow 2. Daar heb ik 5 paar van versleten. Inmiddels is de Brooks Pure Flow 3 op de markt, maar die hebben ze smaller gemaakt dat de vorige versie. En dat kan ik nou net niet gebruiken...
Ik was helemaal weg van de Brooks Pure Flow 2. Daar heb ik 5 paar van versleten. Inmiddels is de Brooks Pure Flow 3 op de markt, maar die hebben ze smaller gemaakt dat de vorige versie. En dat kan ik nou net niet gebruiken...
Dat is wel lastig. En er is niet iets soortgelijks van een ander merk verkrijgbaar?
Je hebt nou toch de beschikking over een complete winkel? Passen en rennen op dat baantje als het rustig is!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, daar zijn we al mee bezig geweest. Maar ik heb nog niets kunnen vinden waar ik tevreden over ben
Ik merk ook wel dat hoe langer ik ren des te meer ik bepaalde eigenschappen van bepaalde schoenen erg waardeer en andere niet. En eigenlijk wil ik een combinatie van schoenen. De pasvorm van m'n nikes, de drop van mijn brooks pure connect. De stabiliteit van m'n new balance zou een aardige combinatie zijn.
Overigens ben ik wel nieuwsgierig naar de boost van adidas. Die liepen wel erg zacht.
Op donderdag 17 april 2014 21:49 schreef mosselmossel het volgende: Vanavond een hele leuke training gehad! Programma was niet zo bijzonder 3-6-3-6-3-6-3 minuten op 85%. Maar we liepen dwars door het Centraal Station, over natuurgebiedje in het hart van de stad en over de Parade en de drukke winkelstraten van Den Bosch, de Markt. Erg leuk parcours dus Ow. En het water overgestoken met een trekvlot
SPOILER
Wat late reactie, maar dat natuurgebiedje kan nog mooier. Daar waar je langs de vesting liep (kilometer 4 tot 6 ongeveer), dat natuurgebied IN is heerlijk lopen! Maar dat zul je met de vestingloop wel zien. Dan loop je er dwars doorheen
Ik ben in voor een FOK! run. Den Haag is niet echt om de hoek, maar dat maakt het ook wel weer leuk
De Kinvara 5 is weer anders, met weer extraspeciale nieuwe techniekdingesjesblabla in de zolen.
Ik zit trouwens ook wel te kijken naar Adidas (Energy/Adistar) Boost sloffen. Ik ben erg tevreden met m'n Adizero Boston's qua pasvorm en stabiliteit, en ik hoor er toch best wel positieve dingen over.
Voor de fans van gratis: Op een flesje aquarius zit een code voor een gratis bidon (700 ml), hoef je alleen maar even zelf te gaan ophalen bij je lokale perry of aktiesport.
Staat wel een KNVB logo op, maar he: gegeven paard, bek etc....
Op vrijdag 18 april 2014 13:40 schreef Guard het volgende: Voor de fans van gratis: Op een flesje aquarius zit een code voor een gratis bidon (700 ml), hoef je alleen maar even zelf te gaan ophalen bij je lokale perry of aktiesport.
Staat wel een KNVB logo op, maar he: gegeven paard, bek etc....
Ik heb al een kast vol bidons( en ik gebruik tocht altijd dezelfde), en met de KNVB wil ik al helemaal niet geassocieerd worden
Zo, run van vandaag zit er alweer op! Lekker overdag lopen zo op een vrije dag.. Er staat wel loeiveel wind, ik vind het echt moeilijk om mijn energie goed te verdelen dan. Zit ook eigenlijk iets te hoge hartslag daardoor, de bedoeling was 35 minuten D2 en daarmee moet ik gemiddeld op 165 uitkomen ongeveer. Maarja, kan voor een keertje vast geen kwaad..
Zo, dat was weer een leuke intervaltraining op de Kinvara's. 3x100p300 en 3x200p400. Intervallen lekker tussen de 4:30 en 4:50 min/km gelopen (zoals vooraf gepland). Dat zit, qua geschatte hartslag, rond het omslagpunt.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zit echt in een heerlijke flow in m`n trainingen, merk ik M`n tempo's zijn nagenoeg gelijk aan toen ik vorig jaar werd gedwongen te stoppen door blessures en het lijkt nu allemaal net iets minder moeite te kosten
Zo, dat was een fijne 15x200p200-training. 200'tjes tussen 50 en 54 seconden, circa 4:10-4:30 als pace dus. Het ging erg moeizaam, maar dat schijnt normaal te zijn op vrijdagen volgens smashrun: "Run Fact: Your Friday runs tend to be 12% slower than on other days."
Ik moet ook wel zeggen dat de koude wind (lang-lang dus) en enkele mosselbuien ook niet echt meehielpen. Maar toch, ik had al heel lang niet meer zo'n soort training gedaan, dus ik ben niet ontevreden.
SPOILER
Op vrijdag 18 april 2014 14:07 schreef Zwabberhark het volgende: Zo, dat was een fijne 15x200p200-training. 200'tjes tussen 50 en 54 seconden, circa 4:10-4:30 als pace dus. Het ging erg moeizaam, maar dat schijnt normaal te zijn op vrijdagen volgens smashrun: "Run Fact: Your Friday runs tend to be 12% slower than on other days."
Ik moet ook wel zeggen dat de koude wind (lang-lang dus) en enkele mosselbuien ook niet echt meehielpen. Maar toch, ik had al heel lang niet meer zo'n soort training gedaan, dus ik ben niet ontevreden.
SPOILER
Hoe zou dat kunnen dan? Vrijdag is juist zo'n lekkere dag..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Hoe zou dat kunnen dan? Vrijdag is juist zo'n lekkere dag..
Geen idee. Misschien omdat het 't einde is van een werkweek, dat ik dan vermoeider ben. Maar in mijn geval kan dat ook niet, omdat ik onregelmatige diensten draai.
Bestaan niet bij ploegendiensten, bovendien ben ik geheelonthouder. Maar er moet een verklaring bestaan, want Smashrun constateert dit niet zomaar natuurlijk.
Dat lijkt me eerder zaterdag of zondag. Vrijdag, iedereen is wat vermoeid na een hele werkweek. Daarnaast de hele week "moeten" presteren en op vrijdag hoeft het allemaal niet meer zo super, dus lekker op het gemakje lopen. Easy peasy.
Op vrijdag 18 april 2014 15:25 schreef Zwabberhark het volgende: Ja, maar voor mij geldt dat dus allemaal niet. En Smashrun had het over mijn statistieken. Ik overweeg om nooit meer op vrijdagen te gaan lopen.
Oh het is op basis van jouw statistieken. Sja dan kunnen we er weinig van zeggen. Ik vrees dat Smashrun een cijferfetisjisjist is en in ieder geval iets wou terugkoppelen.
Oh het is op basis van jouw statistieken. Sja dan kunnen we er weinig van zeggen. Ik vrees dat Smashrun een cijferfetisjisjist is en in ieder geval iets wou terugkoppelen.
Ik heb nog nooit wedstrijden op vrijdag gelopen. en als ik in een weekend een wedstrijd loop, dan ga ik vrijdag natuurlijk niet voluit. Misschien dat die twee zaken een rol spelen.
Ik wil meedoen met de Paasloop in Pijnacker as maandag, maar op de site van die loop is helemaal geen informatie te vinden over die loop, behalve de afstanden, de uitslagen van vorig jaar en de starttijden
Moet je je ter plekke inschrijven ofzo? Hoe wordt de tijd geregistreerd? Waar moet ik wezen? Kost het geld?
Op vrijdag 18 april 2014 17:10 schreef DeHovenier het volgende: Ik wil meedoen met de Paasloop in Pijnacker as maandag, maar op de site van die loop is helemaal geen informatie te vinden over die loop, behalve de afstanden, de uitslagen van vorig jaar en de starttijden
Moet je je ter plekke inschrijven ofzo? Hoe wordt de tijd geregistreerd? Waar moet ik wezen? Kost het geld?
Ik zit erover om ook nog een tweede paar te kopen binnenkort. Aangezien ik toch weer meer kilometers ga maken vanaf komende week en vier keer wil gaan lopen per week. Mijn oude Mizuno's kunnen nog wel mee even, maar ik denk er - net als Yur - aan om nog een paar van die oude te kopen. Die zaten het lekkerst van alles
Ik denk, ik zal eens even kijken hoe 1337 ik eigenlijk ben en even googlen hoeveel % van de Nederlanders een marathon heeft gelopen. Das dus gewoon niet te vinden. Enige percentage wat je vind is 5% van de HARDLOPERS in 2010. Maar welke definitie dan gehanteerd wordt is niet duidelijk, want er wordt over hardlopers gesproken als ze in het voorgaande jaar 1 keer gelopen hebben (4 miljoen) en mensen die x-aantal keer per week hardlopen.
Hoe dan ook, in het eerste geval zijn er dus 200.000 Nederlanders die een Marathon hebben gelopen.
Op vrijdag 18 april 2014 18:08 schreef Swetsenegger het volgende: Ik denk, ik zal eens even kijken hoe 1337 ik eigenlijk ben en even googlen hoeveel % van de Nederlanders een marathon heeft gelopen. Das dus gewoon niet te vinden. Enige percentage wat je vind is 5% van de HARDLOPERS in 2010. Maar welke definitie dan gehanteerd wordt is niet duidelijk, want er wordt over hardlopers gesproken als ze in het voorgaande jaar 1 keer gelopen hebben (4 miljoen) en mensen die x-aantal keer per week hardlopen.
Hoe dan ook, in het eerste geval zijn er dus 200.000 Nederlanders die een Marathon hebben gelopen.
Lijkt me sterk. Volgens mij hebben alle marathons bij elkaar misschien nét zo veel inschrijvingen, en dan zijn er ook nog mensen die 2 marathons lopen of buitenlanders die hier lopen (al heb je natuurlijk ook weer nederlanders die in het buitenland lopen)..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
Op vrijdag 18 april 2014 18:08 schreef Swetsenegger het volgende: Ik denk, ik zal eens even kijken hoe 1337 ik eigenlijk ben en even googlen hoeveel % van de Nederlanders een marathon heeft gelopen. Das dus gewoon niet te vinden. Enige percentage wat je vind is 5% van de HARDLOPERS in 2010. Maar welke definitie dan gehanteerd wordt is niet duidelijk, want er wordt over hardlopers gesproken als ze in het voorgaande jaar 1 keer gelopen hebben (4 miljoen) en mensen die x-aantal keer per week hardlopen.
Ik heb gezegd dat ik hem pas NA mijn studie wil gaan lopen maar morgen ga ik samen met iemand een LDL van 20 K lopen. Hij gaat trainen voor een M eind dit jaar. ALS het morgen een beetje klikt, zit ik stiekem ook te twijfelen om een M te gaan lopen en dan samen met hem de LDL's te lopen. Hem leerde ik kennen tijdens mijn laatste wedstrijd en woont het dorp verderop.
Lijkt me sterk. Volgens mij hebben alle marathons bij elkaar misschien nét zo veel inschrijvingen, en dan zijn er ook nog mensen die 2 marathons lopen of buitenlanders die hier lopen (al heb je natuurlijk ook weer nederlanders die in het buitenland lopen)..
Ze hoeven 'm natuurlijk niet alle 200K in hetzelfde jaar gelopen te hebben. Maar 200.000 van de mensen die zichzelf in 2010 hardloper noemde hadden ooit een marathon gelopen.
Denk ik. Het rapport blinkt niet uit in duidelijkheid
Ik heb gezegd dat ik hem pas NA mijn studie wil gaan lopen maar morgen ga ik samen met iemand een LDL van 20 K lopen. Hij gaat trainen voor een M eind dit jaar. ALS het morgen een beetje klikt, zit ik stiekem ook te twijfelen om een M te gaan lopen en dan samen met hem de LDL's te lopen. Hem leerde ik kennen tijdens mijn laatste wedstrijd en woont het dorp verderop.
Volgens mij is het voor jou echt geen probleem. Je liep de Asselronde toch ook relatief eenvoudig?
Geinig, E.T. appt zojuist dat ze vanavond op d'r werk een groep van 79 personen heeft voor een etentje die van een atletiek vereniging zijn als afsluiting van de marathon training voor Rotterdam.
Wil niets zeggen. YUR liep al zijn trainingen ook relatief makkelijk en had er moeite mee.
Dan kun jij je trainingen toch ook relatief makkelijk lopen en tijdens de marathon zelf wat moeite hebben? Da's volgens mij niet heel gek hoor
Maar veel trainingen moeten overslaan door werk/studie en daardoor extra stress lijkt me niet optimaal. Ik merk nu ook dat lopen steeds vaker als een soort verplichting voelt, ipv ontspanning. Als ik eenmaal bezig ben vind ik het heus wel weer leuk hoor, dat dan weer wel.
Op vrijdag 18 april 2014 18:22 schreef hatsaflats het volgende: Dan kun jij je trainingen toch ook relatief makkelijk lopen en tijdens de marathon zelf wat moeite hebben? Da's volgens mij niet heel gek hoor
Maar veel trainingen moeten overslaan door werk/studie en daardoor extra stress lijkt me niet optimaal. Ik merk nu ook dat lopen steeds vaker als een soort verplichting voelt, ipv ontspanning. Als ik eenmaal bezig ben vind ik het heus wel weer leuk hoor, dat dan weer wel.
Een groot deel van de marathon training voelde voor mij als een verplichting. Zeker toen de LDL's de eerste anderhalve maand bagger gingen. Pas in Maart vond ik het echt lekker worden de training.
En nu het niet meer hoeft wil ik eigenlijk elke dag naar buiten om lekker te lopen en moet ik mezelf tegenhouden ivm herstel van Rotterdam
Op vrijdag 18 april 2014 18:24 schreef La_Tramposa het volgende: Studeren is juist de tijd van je leven waar je het meeste tijd hebt voor hobbies.. Tenzij je van plan bent daarna werkloos te worden
Als ik geen onderzoeksmaster was gaan doen bij dé man van mijn vakgebied misschien wel ja. Maar 40 uur per week hoeven werken en 2 hele dagen weekend En vakantiedagen En geld voor een huishoudster
Als ik geen onderzoeksmaster was gaan doen bij dé man van mijn vakgebied misschien wel ja. Maar 40 uur per week hoeven werken en 2 hele dagen weekend En vakantiedagen En geld voor een huishoudster
Ik heb ook een onderzoeksmaster gedaan, maar als je daarna ook gaat werken als onderzoeker heb je niet ineens 2 dagen weekend hoor
Meneer net overgehaald om morgen mee te gaan naar de Lek. De Lekdijk vind ik zo onwijs mooi daar, dat k er altijd eens een duurloop overheen wilde doen. Nu gaan we saamp, gewoon starten en stoppen voor evt sightseeing if necessary. Zin in!
Iemand die daar weleens zijn/haar vaste loopje doet?
Op vrijdag 18 april 2014 18:35 schreef Quoi het volgende: Meneer net overgehaald om morgen mee te gaan naar de Lek. De Lekdijk vind ik zo onwijs mooi daar, dat k er altijd eens een duurloop overheen wilde doen. Nu gaan we saamp, gewoon starten en stoppen voor evt sightseeing if necessary. Zin in!
[..]
Ik wil 'm!!! Ik heb dus de zeer korte en vind 'm eigenlijk te kort Eén keer aan gehad..
Kost wat zeker?
Op de site van Runnersworld staat ie voor 50eu. Niet heel goedkoop, maar ook niet per se heel duur.
Klinkt wel goed trouwens, je loopje met meneer morgen!
Op vrijdag 18 april 2014 18:35 schreef Quoi het volgende: Meneer net overgehaald om morgen mee te gaan naar de Lek. De Lekdijk vind ik zo onwijs mooi daar, dat k er altijd eens een duurloop overheen wilde doen. Nu gaan we saamp, gewoon starten en stoppen voor evt sightseeing if necessary. Zin in!
Ik heb daar wel eens gelopen Erg mooi, wel een beetje krap op de weg (zeker met twee). Althans waar ik altijd liep.
Mijn moeder woont in Krimpen aan de Lek, dus als ik een leuk rondje wilde dan liep ik naar Bergambacht om daar de pont te pakken. Aan de andere kant weer terug, stukje kinderdijk mee pakken en vervolgens de pont weer terug naar Krimpen Verder ben ik nooit gekomen (volgens mij iets van 24km)
Op vrijdag 18 april 2014 18:26 schreef Swetsenegger het volgende: Een groot deel van de marathon training voelde voor mij als een verplichting. Zeker toen de LDL's de eerste anderhalve maand bagger gingen. Pas in Maart vond ik het echt lekker worden de training.
En nu het niet meer hoeft wil ik eigenlijk elke dag naar buiten om lekker te lopen en moet ik mezelf tegenhouden ivm herstel van Rotterdam
Mijn motivatie is echt totaal verdwenen, zoals na elke marathon Ik wilde vanavond lopen, maar toen zag ik de bank en ben ik gaan zitten en niet meer opgestaan
Wel express ingeschreven voor een loopje op 2e Paasdag in Culemborg. Hopelijk helpt dat met mn motivatie
Op vrijdag 18 april 2014 17:10 schreef DeHovenier het volgende: Ik wil meedoen met de Paasloop in Pijnacker as maandag, maar op de site van die loop is helemaal geen informatie te vinden over die loop, behalve de afstanden, de uitslagen van vorig jaar en de starttijden
[..]
Ik wil 'm!!! Ik heb dus de zeer korte en vind 'm eigenlijk te kort Eén keer aan gehad..
Ik heb net mijn tas ingepakt. Tight, harloopshirtje, schoenen, mijn SPIbelt en de nieuwe Runners World. En toen dacht ik; Oja, laat ik de kaartjes voor JT ook nog even meenemen.
Ik dacht dat t morgen zou zijn, dat concert. Is het vandaag! Wat een verkeersinfarct weer in de stad
Ik heb daar wel eens gelopen Erg mooi, wel een beetje krap op de weg (zeker met twee). Althans waar ik altijd liep.
Mijn moeder woont in Krimpen aan de Lek, dus als ik een leuk rondje wilde dan liep ik naar Bergambacht om daar de pont te pakken. Aan de andere kant weer terug, stukje kinderdijk mee pakken en vervolgens de pont weer terug naar Krimpen Verder ben ik nooit gekomen (volgens mij iets van 24km)
De lekdijk is laaaaaaaaang zo blijkt na wat google-mapsen Ik wil gaan kijken bij Hagestein, maar houd jouw route in mijn achterhoofd
@Hats: valt idd mee qua prijs wel. @YUR: mooi! Kost 'ie bij jou?
Op vrijdag 18 april 2014 19:08 schreef YUR het volgende: Voor de mensen die meedoen aan de Lenteloop op 27 April bij Haag: Ik ga met mn zoontje parcourswachten
De lekdijk is laaaaaaaaang zo blijkt na wat google-mapsen Ik wil gaan kijken bij Hagestein, maar houd jouw route in mijn achterhoofd
@Hats: valt idd mee qua prijs wel. @YUR: mooi! Kost 'ie bij jou?
Ja, ik ken dus alleen dat stukje Op de motor kom ik wel eens wat verder, maar het stukje bij Kinderdijk is erg tof! (alhoewel het met Pasen wel erg druk kan zijn...)
Op vrijdag 18 april 2014 19:08 schreef YUR het volgende: Voor de mensen die meedoen aan de Lenteloop op 27 April bij Haag: Ik ga met mn zoontje parcourswachten
Tof!! Ik denk dat ik 'm ga lopen parcours spreekt me wel aan en is gelijk een kennismaking met Haag
Alleen ff kijken of m'n benen zo soepel blijven als ze nu zijn, en overleggen met S. of ik alweer een beetje mag variëren in m'n trainingen.
Binnenkort nog een paar schoenen. Dat worden óf de Saucony Ride 6 óf de Adidas Glide Boost
Oké, nu snap ik je "foeilijke schoenen" post iets beter Ik vind die knalblauwe mooier, TBH. Maar hey... They'll probably grow on you Ik vond mijn Saucony Ride 6 eerst ook echt foeilelijk, maar nu vind ik ze eigenlijk best tof. En ze zitten gewoon heerlijk; wegen bijna niks maar geven wel voldoende steun.
Ik merk ook wel dat hoe langer ik ren des te meer ik bepaalde eigenschappen van bepaalde schoenen erg waardeer en andere niet. En eigenlijk wil ik een combinatie van schoenen. De pasvorm van m'n nikes, de drop van mijn brooks pure connect. De stabiliteit van m'n new balance zou een aardige combinatie zijn.
Overigens ben ik wel nieuwsgierig naar de boost van adidas. Die liepen wel erg zacht.
Heb jij connect's ? Ik dacht dat jij de cadance had.
Hele dag in de tuin aan het werk geweest. Morgenochtend vroeg Gogo naar het vliegveld brengen. Ik ben benieuwd hoeveel puf ik morgen over heb voor een rondje.
Nou dan mag Yur zijn productkennis gaan tonen door te zeggen welke twee paar ik vandaag ben thuisgekomen.
Gisteren mijn startnummer binnengekregen. Mooie service overigens dat hij voor 3 ¤ extra wordt opgestuurd en je niet dat je hem zelf moet ophalen. Wat ik wel vreemd was hoe de chip eraan bevestigd zit, hij zit aan een flapje dat 90 graden gevouwen moeten worden, een soort luifeltje.
Op vrijdag 18 april 2014 19:59 schreef TheWhiteCowboy het volgende: Nou dan mag Yur zijn productkennis gaan tonen door te zeggen welke twee paar ik vandaag ben thuisgekomen.
Gisteren mijn startnummer binnengekregen. Mooie service overigens dat hij voor 3 ¤ extra wordt opgestuurd en je niet dat je hem zelf moet ophalen. Wat ik wel vreemd was hoe de chip eraan bevestigd zit, hij zit aan een flapje dat 90 graden gevouwen moeten worden, een soort luifeltje.
Op vrijdag 18 april 2014 19:59 schreef TheWhiteCowboy het volgende: Wat ik wel vreemd was hoe de chip eraan bevestigd zit, hij zit aan een flapje dat 90 graden gevouwen moeten worden, een soort luifeltje.
Op vrijdag 18 april 2014 19:59 schreef TheWhiteCowboy het volgende: Nou dan mag Yur zijn productkennis gaan tonen door te zeggen welke twee paar ik vandaag ben thuisgekomen.
volgens mij een tijdje terug al gevraagd maar loopt er iemand op Karhu's? dit merk was in Nederland in de jaren 80 populair en verdween toen eigenlijk van de markt maar ik zie dat het in de US weer behoorlijk voet aan de grond krijgt
Op vrijdag 18 april 2014 20:04 schreef rechtsedirecte het volgende: volgens mij een tijdje terug al gevraagd maar loopt er iemand op Karhu's? dit merk was in Nederland in de jaren 80 populair en verdween toen eigenlijk van de markt maar ik zie dat het in de US weer behoorlijk voet aan de grond krijgt
Ik zie het merk het en der weer eens verschijnen, maar over het algemeen nog niet in de winkels
Ik wil ooook nieuwe schoenen. Als het meezit moet ik volgende week een dagje thuiswerken voor de wasmachinemonteur, dus dan kan ik dan ook wel even bij de Runnersworld hier spieken. Die zit er ook alweer even, en ik ben er nog nooit geweest.
Nu het over schoenen gaat. Ik heb Brooks glycerine (zwaar maar goede steun) voor lange duurlopen, en Saucony echelon (lichter en minder steun) voor kortere afstanden. Nu zijn die lichtere schoenen heerlijk om wat sneller op te lopen en zat ik eraan te denken om die met de HM aan te doen voor volgende week. Zal dat kunnen? Vandaag ook heerlijk 10km mee geracet.
Just remember, you can't climb the ladder of success with your hands in your pockets. ~Arnold Swarzenegger
Klinkt goed. Ik ben niet zo thuis in de Suunto's, maar wat kan de 2r meer/beter dan jouw huidige Suunto? De 2r heeft de mogelijkheid tot het gebruikmaken van apps, waardoor je in theorie ieder mogelijk feature zelf kunt maken?
Op vrijdag 18 april 2014 20:11 schreef Daywalk3r het volgende: Nu het over schoenen gaat. Ik heb Brooks glycerine (zwaar maar goede steun) voor lange duurlopen, en Saucony echelon (lichter en minder steun) voor kortere afstanden. Nu zijn die lichtere schoenen heerlijk om wat sneller op te lopen en zat ik eraan te denken om die met de HM aan te doen voor volgende week. Zal dat kunnen? Vandaag ook heerlijk 10km mee geracet.
Waarom zou dat niet kunnen? Ik heb al mijn kilometers dit jaar gemaakt op mn Pures
Op vrijdag 18 april 2014 20:11 schreef Daywalk3r het volgende: Nu het over schoenen gaat. Ik heb Brooks glycerine (zwaar maar goede steun) voor lange duurlopen, en Saucony echelon (lichter en minder steun) voor kortere afstanden. Nu zijn die lichtere schoenen heerlijk om wat sneller op te lopen en zat ik eraan te denken om die met de HM aan te doen voor volgende week. Zal dat kunnen? Vandaag ook heerlijk 10km mee geracet.
De helicon asselronde heb ik op mijn connects gelopen de schoenen met de minste demping die ik heb, beviel zelfs zo goed dat ik ze miscchien wel gebruiken bij de Marathon.
Klinkt goed. Ik ben niet zo thuis in de Suunto's, maar wat kan de 2r meer/beter dan jouw huidige Suunto? De 2r heeft de mogelijkheid tot het gebruikmaken van apps, waardoor je in theorie ieder mogelijk feature zelf kunt maken?
Nee, de 2r heeft MINDER features dan de Ambit 1. De Ambit 1 kan ook apps draaien (doe ik vaak met wedstrijdjes met eindtijd appjes).
Het voordeel van minder features is dat de 2r dunner is en een groot voordeel is dat de 2r automatisch cadance meet.
Op vrijdag 18 april 2014 20:15 schreef Swetsenegger het volgende:Het voordeel van minder features is dat de 2r dunner is en een groot voordeel is dat de 2r automatisch cadance meet.
Ikzelf heb nooit last van het bakbeest dat Forerunner 305 heet, ondanks dat ik dunne polsen heb. De laatste tijd heb ik het idee dat een kleiner horloge ervoor zorgt dat er minder ruimte is voor een goede antenne, afgaande op alle geluiden op het web.
Hoe zou die automatische cadansmeting werken? Ik weet dat het via een acceleratiemeter in het horloge zelf gaat, maar gaat het ook nog goed als je je armen niet precies even vaak heen en weer beweegt als je stappen zet? Of meet het de schok van het neerkomen? (Puur uit interesse, het lijkt me een mooi apparaat, al zal ik zelf om wille van continuïteit vasthouden aan Garmin).
Ik twijfel een beetje over een rondje morgen aangezien ik gisteren best wat last van mijn knie had. Misschien even een keer overslaan. Maar ik heb zo'n zin in een rondje.
Op vrijdag 18 april 2014 20:20 schreef Swetsenegger het volgende: Ik twijfel een beetje over een rondje morgen aangezien ik gisteren best wat last van mijn knie had. Misschien even een keer overslaan. Maar ik heb zo'n zin in een rondje.
Nu wil ik ook nieuwe schoenen! Ik heb mijn Asics bijna een jaar en heb er minimaal 2x per week op gelopen maar 1000 km haal ik lang niet. Ze waren wit met roze en zilver maar zijn nu bruin met grijs. Ik loop dus ook alweer een jaar, mooie gelegenheid om dat te vieren met nieuwe schoenen!
Ikzelf heb nooit last van het bakbeest dat Forerunner 305 heet, ondanks dat ik dunne polsen heb. De laatste tijd heb ik het idee dat een kleiner horloge ervoor zorgt dat er minder ruimte is voor een goede antenne, afgaande op alle geluiden op het web.
Hoe zou die automatische cadansmeting werken? Ik weet dat het via een acceleratiemeter in het horloge zelf gaat, maar gaat het ook nog goed als je je armen niet precies even vaak heen en weer beweegt als je stappen zet? Of meet het de schok van het neerkomen? (Puur uit interesse, het lijkt me een mooi apparaat, al zal ik zelf om wille van continuïteit vasthouden aan Garmin).
Volgens mij zijn acceleratiemeters tegenwoordig wel zo nauwkeurig dat de minste beweging al geregistreerd wordt.
DC rainmaker meldt af en toe een spike als je wat bijzonders met je arm doet, maar overall goed gelijk met een footpod.
Op vrijdag 18 april 2014 20:59 schreef PassThatShit het volgende: Jaja 5.8km in minder dan 30min. Gister kon ik onverwachts niet lopen dus vandaag maar weer gegaan.
Op vrijdag 18 april 2014 20:59 schreef PassThatShit het volgende: Jaja 5.8km in minder dan 30min. Gister kon ik onverwachts niet lopen dus vandaag maar weer gegaan.
TS,DR
SPOILER
Op vrijdag 18 april 2014 21:31 schreef Yuki het volgende: Zo. M'n persoonlijke paasloopje is uitgestippeld: ruim 7km door het Noord-Hollandse polderlandschap. Ziet er best indrukwekkend uit op afstandmeten.nl
Op vrijdag 18 april 2014 21:31 schreef Yuki het volgende: Zo. M'n persoonlijke paasloopje is uitgestippeld: ruim 7km door het Noord-Hollandse polderlandschap. Ziet er best indrukwekkend uit op afstandmeten.nl
Polders! Zijn heel cool. In Zeeland. Maar niet in Noord-Holland. Ik weet nog steeds niet wat ik ga lopen dit weekend. Zaterdag en maandag denk ik, maar welke afstanden is me nog een raadsel.
Op vrijdag 18 april 2014 21:32 schreef mosselmossel het volgende: Ik weet nog steeds niet wat ik ga lopen dit weekend. Zaterdag en maandag denk ik, maar welke afstanden is me nog een raadsel.
Als je ff een weekje of 17 wacht, dan hoef je je daarover geen zorgen meer te maken. Kunnen we om de twee weekjes gewoon samen een uur of 2 gaan duurlopen
Polders! Zijn heel cool. In Zeeland. Maar niet in Noord-Holland. Ik weet nog steeds niet wat ik ga lopen dit weekend. Zaterdag en maandag denk ik, maar welke afstanden is me nog een raadsel.
Hee, niet m'n geboortegrond dissen he
Het is ook niet echt m'n favoriete hardloopgebied, maar je moet iets als je Pasen bij je ouders doorbrengt en toch wil lopen
Als je ff een weekje of 17 wacht, dan hoef je je daarover geen zorgen meer te maken. Kunnen we om de twee weekjes gewoon samen een uur of 2 gaan duurlopen