Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar mosselmossel als je je hebt aangemeld
Ook dit jaar willen we weer vanuit dit topic meedoen met de Rotterdam Ekiden, op 5 juli 2014. De Ekiden is een estafetteloop, zes personen vormen samen een team waarbij elk teamlid een eigen afstand loopt. De afstanden zijn in startvolgorde; 5km- 10km- 5km- 10km- 5km- 7,195km. In totaal wordt dus 42,195 km afgelegd, een echte "MARATHON" afstand. Een leuke gelegenheid om samen aan een wedstrijd mee te doen, ieder in zijn eigen tempo. ( www.rotterdamekiden.nl )
Heb je interesse om mee te doen, stuur dan een pm naar MaleDuck.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Oh lopen ging shit trouwens. Soort van progressieve piramide (langere stukken = harder lopen, kortere stukken = langzamer lopen) en ik kon niet meekomen met de usual suspects. Niet geheel onverwacht maar toch. Er is duidelijk werk aan de winkel.
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
Dag 30 van Evy 5km afgerond, ipv 30min hobbelen, heb ik er maar gelijk een 5km rit van gemaakt.
Dag 28 was 30 min en 1 a 2 minuten wandelen, dag 29 was 32 min en ook 1 a 2 minuten wandelen, beide heb ik zonder te wandelen gedaan, en ging makkelijker dan ik dacht.
Heb op een (voor mijn gevoel) lekker relaxt tempo gelopen, eindtijd was 34.30, hartslag tussen 160 en 170. Was wel zeiknat van de regen en harde wind, maar boeide me niet
Nu verder met het 10km schema. Ook dmv Evy, en ook bij dit schema weer zonder muziek, ik maak alleen gebruik van het schema.
Voor de mensen die nu bezig zijn met het 5km schema: zet hem op!!.
Op donderdag 17 april 2014 22:38 schreef Zelus het volgende: Dag 30 van Evy 5km afgerond, ipv 30min hobbelen, heb ik er maar gelijk een 5km rit van gemaakt.
Dag 28 was 30 min en 1 a 2 minuten wandelen, dag 29 was 32 min en ook 1 a 2 minuten wandelen, beide heb ik zonder te wandelen gedaan, en ging makkelijker dan ik dacht.
Heb op een (voor mijn gevoel) lekker relaxt tempo gelopen, eindtijd was 34.30, hartslag tussen 160 en 170. Was wel zeiknat van de regen en harde wind, maar boeide me niet
Nu verder met het 10km schema. Ook dmv Evy, en ook bij dit schema weer zonder muziek, ik maak alleen gebruik van het schema.
Welkom op de 5km finish.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Ik ga zaterdagochtend een rondje hobbelen op de Veluwe. Morgen naar Justin Timberlake in het Gelredome en omdat ik geen zin heb om 's nachts naar huis te rijden in de omgeving een hotel geboekt. Nu al zin in mijn rondje door het bos.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
Ik ga zaterdagochtend een rondje hobbelen op de Veluwe. Morgen naar Justin Timberlake in het Gelredome en omdat ik geen zin heb om 's nachts naar huis te rijden in de omgeving een hotel geboekt. Nu al zin in mijn rondje door het bos.
veel plezier afvast!! en pas op voor loslopende konijnen!!
Op donderdag 17 april 2014 22:38 schreef Zelus het volgende: Dag 30 van Evy 5km afgerond, ipv 30min hobbelen, heb ik er maar gelijk een 5km rit van gemaakt.
good job!! en veel plezier op weg naar de 10km!!
Leuk beesten tegen komen tijdens het lopen, totdat het ganzen zijn waarvan er eentje van de weg wil afdrijven. Geen zin in een sprint moeten trekken met een bijtende gans achter me aan dus maar besloten een stand off te houden met de gans. Ik won .
Schotse hooglanders die midden op je pad liggen in de schaduw is ook wat minder.
Sinds mijn Ldl van het weekend ook wat last van mijn linker achillespees. Tijdens het lopen heb ik er geen last van na een tijdje. Zal wel weer overgaan.
hier officieel ook een lang weekend gevolgd door een korte week van twee dagen. Dinsdag is het Southland Anniversary en volgende week vrijdag is het ANZAC day hoewel ik gewoon aan het werk ben is er natuurlijk wel een gelegenhied om de deur o ptijd dicht te doen voor een rondje!
Ik ook. Ruim! En dit weekend duurt nog t/m maandag
quote:
hier officieel ook een lang weekend gevolgd door een korte week van twee dagen. Dinsdag is het Southland Anniversary en volgende week vrijdag is het ANZAC day hoewel ik gewoon aan het werk ben is er natuurlijk wel een gelegenhied om de deur o ptijd dicht te doen voor een rondje!
Sure!! they are the best cookies ever invented!! if it isn't an ANZAC bikkie, don't eat it!
Ik heb vandaag op iedere soort chips en snacks in het schap staan kijken hoeveel calorieen erin zaten, en hoeveel vet etc etc... En geen enkele gekocht. Ga dit hele weekend waarschijnlijk al mijn calorieen al drinken, dus die chips ofzo kon ik al helemaal niet gebruiken
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
het is nog steeds bagger, maar er zit iets wat progressie in. kuit en pees blijven te gespannen.op de sportschool doe ik nou een combinatie van schaatsen, crosstrainer, fiets,roeimachine, krachttoestellen en de loopband. saai! maar alles is beter dan op de bank blijven zitten.
home is where doghair sticks to anything but the dog!
15 minuten op de loopband zonder pijn is mogelijk.
zag je naam langskomen op FB en dacht er ook aan hoe het met je blessure ging...goed beter dus!!
Die achillespezen zijn rotdingen als ze geblesseerd zijn. Het duurt lang en de opbouw moet heel voorzichtig anders komt de blessure zo weer terug. Succes !
Op donderdag 17 april 2014 23:27 schreef ..-._---_-.- het volgende: Die achillespezen zijn rotdingen als ze geblesseerd zijn. Het duurt lang en de opbouw moet heel voorzichtig anders komt de blessure zo weer terug. Succes !
ja ik heb nog nooit zo`n hardnekkige blessure gehad. heel frustrerend!
home is where doghair sticks to anything but the dog!
De borden voor Justin staan er al een week inderdaad
Na ongeveer 23 km schoot het enorm in mijn rug. Heb nog geprobeerd door te lopen, maar helaas bij het 25 km punt echt op moeten geven.
Weet sinds enige tijd dat ik scoliosis (een niet helemaal rechte ruggegraat) heb. Had er de laatste weken voor de wedstrijd niet echt last, dus ik voorzag geen problemen. Er nog wel een kraker naar laten kijken... maar geen problemen. Helaas tijd de marathon dus wel.
Enorm kut natuurlijk, maar uithuilen en richting Berlijn. De km's zitten al wel in de benen, dus dat is het probleem niet. De rug nu vooral sterk maken
Op vrijdag 18 april 2014 07:47 schreef Nirak het volgende: 15x 1 minuut lijkt me heel vervelend.. Of ga je dan die ene minuut extra snel?
Wat is de hersteltijd? In principe is het een soort korte interval, waarbij je (afhankelijk van de hersteltijd) wat sneller kan dan bij langere intervallen.
Hartelijk dank voor je inschrijving voor de Zier Running Lenteloop 5 km.
Spannend, eerste wedstrijd. En de omgeving is mooi
Leuk! Goed en dapper van je dat je zo snel al en wedstrijdje durft het stelt niks voor, want meelopen is het belangrijkste, maar bij mij duurde het langer voordat ik moed verzameld had. Have fun!
Wat is de hersteltijd? In principe is het een soort korte interval, waarbij je (afhankelijk van de hersteltijd) wat sneller kan dan bij langere intervallen.
Ik heb geen idee, ik ga zo 7 km doen. Maar min korte intervallen loop ik idd snel.
Ik heb geen idee, ik ga zo 7 km doen. Maar min korte intervallen loop ik idd snel.
Wat is te snel? Als je het het tempo kan volhouden tot het eind van de training is het niet te hard. Kan een prima intervaltraining zijn hoor. 200m rennen, 100 wandelen, 200 rennen, 100 wandelen.
Op donderdag 17 april 2014 21:53 schreef YUR het volgende: Ik zal binnenkort weer eens een Fok!run regelen hierzo. Westduinpark, Kijkduin, Ockenburg, Uithof.
Even afhankelijk van de snelheid van de lopers, doe ik ook mee!
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
Op vrijdag 18 april 2014 08:04 schreef mosselmossel het volgende: Als je zo'n trainingsloopje van 21km over het Kijkduinse strand niet binnen 2.30 loopt, heb je er natuurlijk ook niks te zoeken hè?
Klopt, dan moet je met een doos donuts op de bank thuis blijven.
Op vrijdag 18 april 2014 08:04 schreef mosselmossel het volgende: Als je zo'n trainingsloopje van 21km over het Kijkduinse strand niet binnen 2.30 loopt, heb je er natuurlijk ook niks te zoeken hè?
Tuuk tuuk, we willen de bazen niet ophouden
Ik ben de Schim. Door de angstige stad ren ik. Door het eeuwige lijden vlucht ik weg.
Oh dat had ik er even bij moeten zeggen. Het is 15x1 minuut op matig tempo met 1 minuut herstel. Niet heel vervelend verder.
Later in de training zit er een met 10x1 minuut op wedstrijd tempo geloof ik en die vind ik wel zwaar.
de lente is weer begonnen hoor... Jullie gaan veel te snel op het forum en hebben het over onderwerpen waar je kan zien dat de hormonen meer opspelen
quote:
Op donderdag 17 april 2014 21:53 schreef YUR het volgende: Ik zal binnenkort weer eens een Fok!run regelen hierzo. Westduinpark, Kijkduin, Ockenburg, Uithof.
Top! Hopelijk kan ik er dit keer wel bij zijn. Lijkt me mooi lopen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.