SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mocht je nog even willen lachen om het gebash, de heerlijke OP, of de tips die voorbij kwamen in een vorig topic, gekaapt door Gym, klik danhier
[ Bericht 1% gewijzigd door Puala op 22-04-2014 14:23:35 ]
Lijkt me ook leuk! Moeten we zeker eens doen.quote:Op donderdag 17 april 2014 19:03 schreef Isabeau het volgende:
Als je ooit zin hebt om samen te wandelen oid, dan lijkt me dat leuk, Pato.
En succes met je droom, vooral dat stuk van de beste willen zijn
*kusje erop geeft...quote:Op donderdag 17 april 2014 19:57 schreef Tink89 het volgende:
Pfft. Ik heb een mentale breakdown na vond je. Alleen thuis en zo ontzettend verdrietig. Kan niet eens pinpointen waarom...
Ah joh, het goede nieuwe is dat ik er niet van ga eten!
Ik ben niet zo ambitieus! Vind het knap als mensen dat wel zijn. Heb al wel eerder meegedaan (kwam niet in de buurt van de 23 minutenquote:Op donderdag 17 april 2014 19:09 schreef Patoshik het volgende:
Lijkt me ook leuk! Moeten we zeker eens doen.
En ja, dat lijkt me ook het pittigste stuk gelijk.Ik zag dat de beste man (5 mijl) 23:28 had. De vrouwen kon ik niet vinden.
Als je ergens voor gaat moet je het gelijk goed doen he.
Mijn PR staat op.. ja ja.. 1 uur en 5 minuten.quote:Op donderdag 17 april 2014 20:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben niet zo ambitieus! Vind het knap als mensen dat wel zijn. Heb al wel eerder meegedaan (kwam niet in de buurt van de 23 minuten), maar dat is alweer een tijdje geleden.
Ik liep sneller, dus dat moet absoluut te verbeteren zijnquote:Op donderdag 17 april 2014 20:20 schreef Patoshik het volgende:
Mijn PR staat op.. ja ja.. 1 uur en 5 minuten.Het leek me toen wel leuk (13 jaar) om eens mee te doen. Natuurlijk zonder trainen enzo.
Die moet dus wel te verbeteren zijn.
quote:Op donderdag 17 april 2014 19:57 schreef Tink89 het volgende:
Pfft. Ik heb een mentale breakdown na vond je. Alleen thuis en zo ontzettend verdrietig. Kan niet eens pinpointen waarom...
Ah joh, het goede nieuwe is dat ik er niet van ga eten!
Jaah, zelf gebakken om te trakteren vandaag.quote:Op donderdag 17 april 2014 21:47 schreef Ruby88 het volgende:
[..]Als je het daarbij laat is er geen man overboord. Hopelijk wassie lekker.
Goed bezigquote:Op vrijdag 18 april 2014 07:39 schreef Brighteyes het volgende:
Zo, gisterenavond geen zin, en vandaag een strak schema dus nu net maar meteen mijn schoenen aangedaan en les 2 van de 10k training gedaan. 15x1 minuut.
Zondag weer een duurloopje!
Ik mag straks voor les 5quote:Op vrijdag 18 april 2014 07:39 schreef Brighteyes het volgende:
Zo, gisterenavond geen zin, en vandaag een strak schema dus nu net maar meteen mijn schoenen aangedaan en les 2 van de 10k training gedaan. 15x1 minuut.
Zondag weer een duurloopje!
Ik heb hem even opgezocht, dat is idd best een stevige les ja.quote:Op vrijdag 18 april 2014 10:40 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik mag straks voor les 5Hij zou pittig worden, dus nu ben ik een beetje bang.
(Maar ook niet naar de sportschool vandaag omdat de wekker wel gezet was, maar niet aangezet.
)
Ik ga er zoals gewoonlijk blind in.quote:Op vrijdag 18 april 2014 10:53 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik heb hem even opgezocht, dat is idd best een stevige les ja.
Haha, geniet ervan.quote:Op vrijdag 18 april 2014 10:50 schreef Lonaa het volgende:
L: ciabatta met champignons (al zin in sinds Myreala het er gisteren over had)
Ik eet het wel eens als makkelijk avondeten en vind het heerlijk.quote:Op vrijdag 18 april 2014 11:11 schreef Myraela het volgende:
[..]
Haha, geniet ervan.Ik vond het echt heerlijk gisteren.
qft.quote:Op vrijdag 18 april 2014 11:15 schreef Myraela het volgende:
Sowieso gek op champignons/paddenstoelen.En ze zijn nog eens heel erg mager en gezond ook. Fijnnnnn.
Jaloers! Maar dat laatste geldt voor mij ook gelukkigquote:Op vrijdag 18 april 2014 11:16 schreef Ruby88 het volgende:
Weekend!Althans, ik heb al m'n werk voor deze week af. En ik zit nog steeds onder de 80!
Hoezo is dat knap? Ik doe dat uit noodzaak... gebak zonder melk uit de winkel is haast onmogelijk. En het is verdomd lastig om het bijzonder goed te kunnen, want dan wil je het ook allemaal opeten.quote:Op vrijdag 18 april 2014 09:00 schreef Brighteyes het volgende:
Dat vind ik echt zo knap van jou he Tink, dat je dat kan, zelf dingen bakken enzo.
Aurum, ik moet straks naar de tandarts. En ik verwacht een gaatje.![]()
Maar goed, ik ga samen met de kinderen dus gelijk boren gaat sws niet. Heb ik nog even respijt.
Ik bedoelde 'en dan niet allemaal in 1 keer opeten'.quote:Op vrijdag 18 april 2014 14:09 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hoezo is dat knap? Ik doe dat uit noodzaak... gebak zonder melk uit de winkel is haast onmogelijk. En het is verdomd lastig om het bijzonder goed te kunnen, want dan wil je het ook allemaal opeten.
Geen gaatjes wel veel tandsteen en dan poetsen we al met speciale tandpastaquote:Op vrijdag 18 april 2014 09:00 schreef Brighteyes het volgende:
Dat vind ik echt zo knap van jou he Tink, dat je dat kan, zelf dingen bakken enzo.
Aurum, ik moet straks naar de tandarts. En ik verwacht een gaatje.![]()
Maar goed, ik ga samen met de kinderen dus gelijk boren gaat sws niet. Heb ik nog even respijt.
Flos je?quote:Op vrijdag 18 april 2014 21:03 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Geen gaatjes wel veel tandsteen en dan poetsen we al met speciale tandpasta
Viel het bij jou mee?
Is het trek of is het honger omdat je gewoon echt te weinig hebt gegeten? In dat laatste geval, eet wat gezonds. Anders kan je naar bed gaan zodat je niet in de verleiding komt.quote:Op zaterdag 19 april 2014 00:09 schreef Nikkie_86 het volgende:
ojeee help mij!!!! heb zoveel water gedronken vandaag dat ik dus heel veel moest plassen en heb nu enorme trek... maar ik wil er niet aan toegeven... geef me btje kracht mee ofzo of tips hoe ik van t hongergevoel af kom aub...
hmm knort best wel een beetje in mn buik... maar alles na 8 komt dubbel zo hard aan...quote:Op zaterdag 19 april 2014 00:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Is het trek of is het honger omdat je gewoon echt te weinig hebt gegeten? In dat laatste geval, eet wat gezonds. Anders kan je naar bed gaan zodat je niet in de verleiding komt.
Dat is een mythe.quote:Op zaterdag 19 april 2014 00:15 schreef Nikkie_86 het volgende:
[..]
hmm knort best wel een beetje in mn buik... maar alles na 8 komt dubbel zo hard aan...wil zoooo graag sterk zijn en blijven... maar is nu ff heel moeijlijk.. omdat ik ook nog heb hardgelopen..
Ow?quote:Op zaterdag 19 april 2014 00:15 schreef Nikkie_86 het volgende:
[..]
maar alles na 8 komt dubbel zo hard aan...
hmmm kan t echt geen kwaad??? meerdere mensen vertelden mij dat... dus vandaar dat ik me er strikt aan hou...quote:Op zaterdag 19 april 2014 00:21 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is een mythe.
Na het hardlopen is het wel verstandig om nog wat eiwitten te eten voor spierherstel lijkt me. Misschien een handje noten, gekookt eitje of wat kwark nog nemen voor het slapen?
De timing van je maaltijden doet er niet toe nee.quote:Op zaterdag 19 april 2014 00:23 schreef Nikkie_86 het volgende:
[..]
hmmm kan t echt geen kwaad??? meerdere mensen vertelden mij dat... dus vandaar dat ik me er strikt aan hou...
ok helder! thnxx yoghurt here i come....quote:Op zaterdag 19 april 2014 00:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
De timing van je maaltijden doet er niet toe nee.Het is een veelvoorkomende misvatting.
Het gaat erom hoeveel je eet in verhouding tot wat je op een dag verbrandt. Juist omdat je dan een lange tijd niks zal eten (afhankelijk van hoe lang je slaapt) kan het goed zijn voor je spieren om nog wat eiwit binnen te krijgen voor je naar bed gaat.
Kijk een hele maaltijd voor je naar bed gaat zou ik je niet aanraden, maar dat komt niet door de timing maar omdat je dan toch weer een boel kcal naar binnen werkt.
ja, ook geen gaatjes terwijl ik er eentje had verwacht.quote:Op vrijdag 18 april 2014 21:03 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Geen gaatjes wel veel tandsteen en dan poetsen we al met speciale tandpasta
Viel het bij jou mee?
Prima keusquote:Op zaterdag 19 april 2014 00:49 schreef Nikkie_86 het volgende:
ok helder! thnxx yoghurt here i come....
Herkenbaar.. Om vervolgens jezelf te vervloeken.quote:Op zaterdag 19 april 2014 09:14 schreef Myraela het volgende:
Waarom is het zo lastig om niet dagelijks op die weegschaal te gaan staan. Ik kan mezelf nooit inhouden.
was ook echt heerlijk... heb daarna heerlijk kunnen slapen... zo zie je maar weer dat mensen dingen ook verkeerd kunnen vertellen...quote:
uhuh, van die speciale kunststof ragertjes en we poetsen elektrisch. We hebben iig geen gaatjesquote:Op zaterdag 19 april 2014 00:05 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Flos je?
Had vandaag wel een goede dag qua eten, maar net gewerkt dus toch weer wat lepels pindakaas naar binnen gewerkt.Mijn zwakte.
Waarom wil je dat niet? Ik doe dat zelf wel, vind het juist prettig. Anders zou ik na een week bang worden om erop te gaan staan, omdat ik dan het idee heb dat ik er geen grip op heb gehad. Of als ik dan na een week erop stond en toevallig zwaarder was enorm de pest in hebben, terwijl ik nu denk 'ok, het is vast vocht, want ik kan in een dag geen kilo aangekomen zijn'. Verder motiveert het juist wel. Ofwel omdat ik denk 'dit gaat fout, vandaag ga ik echt minder eten' of omdat ik denk 'ha fijn, morgen nog een ons eraf!'.quote:Op zaterdag 19 april 2014 09:14 schreef Myraela het volgende:
Waarom is het zo lastig om niet dagelijks op die weegschaal te gaan staan. Ik kan mezelf nooit inhouden.
Op zich is 'na 20.00 niets meer eten' wel een goed idee, want meestal is hetgeen je na dat tijdstip in je mond schuift geen gezond eten. Dat is de tijd voor snacken, voor chips en blokjes kaas en broodjes shoarma na het stappenquote:Op zaterdag 19 april 2014 10:59 schreef Nikkie_86 het volgende:
was ook echt heerlijk... heb daarna heerlijk kunnen slapen... zo zie je maar weer dat mensen dingen ook verkeerd kunnen vertellen...
Omdat ik niet zo geforceerd bezig wil zijn met mijn gewicht, ik wil gewoon gezond worden. En die gedachte is een hele overwinning voor mij, alleen de nieuwsgierigheid wint meestal toch.quote:Op zaterdag 19 april 2014 18:36 schreef LadyOracle het volgende:
Waarom wil je dat niet? Ik doe dat zelf wel, vind het juist prettig. Anders zou ik na een week bang worden om erop te gaan staan, omdat ik dan het idee heb dat ik er geen grip op heb gehad. Of als ik dan na een week erop stond en toevallig zwaarder was enorm de pest in hebben, terwijl ik nu denk 'ok, het is vast vocht, want ik kan in een dag geen kilo aangekomen zijn'. Verder motiveert het juist wel. Ofwel omdat ik denk 'dit gaat fout, vandaag ga ik echt minder eten' of omdat ik denk 'ha fijn, morgen nog een ons eraf!'.
Dibs op je eerste consultquote:Op zaterdag 19 april 2014 18:54 schreef Myraela het volgende:
[..]
Omdat ik niet zo geforceerd bezig wil zijn met mijn gewicht, ik wil gewoon gezond worden. En die gedachte is een hele overwinning voor mij, alleen de nieuwsgierigheid wint meestal toch.
Overigens wel een extra motivatie om af te vallen. Ik ga in september waarschijnlijk beginnen aan een studie voeding en diëtetiek.![]()
![]()
Over een paar jaar ben ik gewoon een slanke diëtiste en vertel ik andere mensen hoe ze het ook kunnen doen.
oh ja, goeie!quote:Op zaterdag 19 april 2014 21:43 schreef _aurum_ het volgende:
Mag ik weer even popcorn pluggen?Vult als een malle, is lekkerder dan chips (
) en je hebt van die zakken die je in de magnetron gooit en qua kcals is het veeeeeel minder dan chips ( wel de zoute versie nemen )
Voor jou hebben we augurkenquote:
Netjes!quote:Op zaterdag 19 april 2014 22:50 schreef Brighteyes het volgende:
[ afbeelding ]
500km afgelegd sinds eind februari!
augurken vind ik lekkerquote:Op zaterdag 19 april 2014 22:57 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Voor jou hebben we augurken
Of rauwkost met een Gr. Yoghurt dipsaus.![]()
En goed bezig BE!
Shiiiiit!quote:Op zondag 20 april 2014 01:07 schreef mrspoeZ het volgende:
WB CC.
Ik ben stom; moest rennen van de wc op perron 2 naar de trein op perron 7 en heb mn portemonnee laten liggen op de wasbak ...
Leuk programma is dat.quote:Op zaterdag 19 april 2014 20:59 schreef Sjeen het volgende:
Ik heb net les 2 van Evy gedaan, toch weer 2,5km in de benen
Overigens een tvtip: Secret eaters op TLC. Vanmorgen iemand die alleen maar gezonde dingen at en toch steeds zwaarder werd. Over hoe hoeveelheden belangrijk kunnen zijn...
Ja, conducteur heeft voor me naar het station gebeld. Wc's waren al dicht, gevonden voorwerpen ook want weekend, dus kan pas dinsdag terugbellenquote:Op zondag 20 april 2014 09:12 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Shiiiiit!Heb je gelijk de ns gebeld?
Jeetje wat kut allemaal zeg.. lekker allemaal zo achter elkaar.. hoop dat er iemand zo eerlijk is geweest om hem gewoon naar de gevonden voorwerpen gebracht te hebben.quote:Op zondag 20 april 2014 11:42 schreef mrspoeZ het volgende:
[..]
Ja, conducteur heeft voor me naar het station gebeld. Wc's waren al dicht, gevonden voorwerpen ook want weekend, dus kan pas dinsdag terugbellen. Moet over 12 dagen op vakantie dus toch maar vast aangifte gedaan enzo zodat ik een nieuw ID kan aanvragen. Hoera! Gecombineerd met mijn kapotte auto (dinsdag) en mijn overleden telefoon (vrijdag) vind ik dat deze feestweek nu wel afgesloten mag worden.
Genoeg offtopic.
Fijne paas allemaal!
Bij schoonouders op bezoek?quote:
Mijn suikerbrood wilde niet rijzen...quote:Op zondag 20 april 2014 18:42 schreef Myraela het volgende:
Voor mijn ouders een paasstol en suikerbrood gebakken. Wat ruikt het heerlijk.op zulke momenten is het fijn veganistisch te eten. Makkelijker om je aan die principes te houden.
Patat met ketchup: 490 calorieënquote:Op zondag 20 april 2014 19:39 schreef Myraela het volgende:
Vanavond patatjes op. Met ketchup.
Niet gezond, maar als ik om me heen de frikandellen a 200 kcal per stuk en klodders mayonaise naar binnen zie vliegen, voel ik me er toch wel goed over.
nou... Met mijn lief, dochter en lieve schoonpapa paasbrunch op Hotelschool. Nostalgie ten top, we hebben Isa de gang laten zien waar we een jaar gewoond hebbenquote:
Kcal frikandel: 200quote:Op zondag 20 april 2014 19:56 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Patat met ketchup: 490 calorieën![]()
Niet zo goed als je denkt.
Daarom doe ik tegenwoordig een broodje frikandel mayo, blijf 't toch nog een beetje binnen de perken en zit, tenminste ik, je wel vol.
Klinkt wel heel erg leukquote:Op zondag 20 april 2014 20:02 schreef Sjeen het volgende:
nou... Met mijn lief, dochter en lieve schoonpapa paasbrunch op Hotelschool. Nostalgie ten top, we hebben Isa de gang laten zien waar we een jaar gewoond hebben![]()
Van elf tot half vijf gezeten, super lekker, super relaxt, maar beetje veel wijn
Wel goed dat je ondanks de weegschaal wel je motivatie weet vast te houdenquote:Op zondag 20 april 2014 23:17 schreef marcb1974 het volgende:
Gisteren een broek wezen kopen. Helaas maar 1 maat kleiner, 2 maten kleiner ging mis op mijn bovenbenen. Maar dit is al wel 4 maten kleiner dan aan het begin
En nee, de weegschaal laat het niet zien de laatste maanden.
Ik snap jou helemaal. Kleine overwinningsmomentjes maken zo veel uitquote:Op zondag 20 april 2014 20:11 schreef Myraela het volgende:
[..]
Kcal frikandel: 200
Kcal broodje: 150
Kcal mayo: 100
En van 1 broodje zou ik niet vol ziten.
Dus dat maakt allemaal niets uit, het blijft slecht.
Daarbij is het hier in huis geen of/of, maar zitten ze gewoon 3 frikandellen naar binnen te werken naast een bord patat en een berg mayonaise.
Dus ik ben nog steeds tevreden over een portie patat met ketchup.
Super! 4 maten is echt veel. Hoeveel kg ben je kwijt?quote:Op zondag 20 april 2014 23:17 schreef marcb1974 het volgende:
Gisteren een broek wezen kopen. Helaas maar 1 maat kleiner, 2 maten kleiner ging mis op mijn bovenbenen. Maar dit is al wel 4 maten kleiner dan aan het begin
En nee, de weegschaal laat het niet zien de laatste maanden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Oh ja. Maar 1 (!) paaseitje op.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
quote:Op maandag 21 april 2014 21:10 schreef LadyOracle het volgende:
Weekendje weggeweest dus wel wat te veel gegeten. Gisteren rond de 1700 geloof ik en vandaag weet ik niet (het Indiaas is nog niet bezorgd...) maar wordt denk ik ook zoiets. Valt nog wel mee voor feestdagen toch? ;-)
En ik val toch iets te snel af, dus die 1200 van MFP is echt te streng.
Morgen weer sporten!Je eet normaal rond de 1200 kcal?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Oh ja. Maar 1 (!) paaseitje op.![]()
![]()
Nou ja, dat is wat van MFP moest voor een kilo per week afvallen. Nou zat ik gemiddeld al iets hoger, 1300/1400 of zo, want anders heb ik nog honger. Maar gezien ik in 2 weken 2,5 - 3 kilo kwijt ben, denk ik dat 1200 ook inderdaad een beetje te krap geschat is.quote:
quote:Op maandag 21 april 2014 21:10 schreef LadyOracle het volgende:
Weekendje weggeweest dus wel wat te veel gegeten. Gisteren rond de 1700 geloof ik en vandaag weet ik niet (het Indiaas is nog niet bezorgd...) maar wordt denk ik ook zoiets. Valt nog wel mee voor feestdagen toch? ;-)
En ik val toch iets te snel af, dus die 1200 van MFP is echt te streng.
Morgen weer sporten!Die 1200 is niet incl sporten, dus ik neem aan dat je dan sowieso meer eet?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: Oh ja. Maar 1 (!) paaseitje op.![]()
Heb je ingesteld dat je elke week meer dan een halve kilo kwijt wilt?
Een kilo per week is een tekort van 1000 kcal per dag. Niet gek dus dat mfp je doel zo laag zet.quote:Op maandag 21 april 2014 21:25 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Nou ja, dat is wat van MFP moest voor een kilo per week afvallen. Nou zat ik gemiddeld al iets hoger, 1300/1400 of zo, want anders heb ik nog honger. Maar gezien ik in 2 weken 2,5 - 3 kilo kwijt ben, denk ik dat 1200 ook inderdaad een beetje te krap geschat is.
Natuurlijk! Anders ga ik van mijn stokje!quote:Op maandag 21 april 2014 22:52 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Die 1200 is niet incl sporten, dus ik neem aan dat je dan sowieso meer eet?Heb je ingesteld dat je elke week meer dan een halve kilo kwijt wilt?
Ah gelukkig.quote:Op maandag 21 april 2014 23:01 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Natuurlijk! Anders ga ik van mijn stokje!
Wat ik verband met sporten eet ik extra.
Ik heb het oude model van deze: http://www.philipsstore.n(...)_50_NL_SHOPPUB/NL/nl en die doet moeiteloos ijs, smoothies, soepen, noten, enz. Alles mag in de vaatwasser en de glazen kan is echt superfijn. Hij is duur, maar doet het inmiddels ook al een jaar of 7.quote:Op dinsdag 22 april 2014 09:11 schreef Sarabi het volgende:
En toen was mijn blender kapotde derde in vier jaar.
Misschien maar eens voor een iets duurdere gaan kijken...
Via wehkamp issie 70 euro.quote:Op dinsdag 22 april 2014 09:32 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik heb het oude model van deze: http://www.philipsstore.n(...)_50_NL_SHOPPUB/NL/nl en die doet moeiteloos ijs, smoothies, soepen, noten, enz. Alles mag in de vaatwasser en de glazen kan is echt superfijn. Hij is duur, maar doet het inmiddels ook al een jaar of 7.
Hoe komt het? Heb je te veel tussendoor gegeten, was het gewoon te veel lunch of ben je nog niet gewend aan genoeg eten? Heb je een lijstje van wat je vandaag gepland had te eten?quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:32 schreef Skoap het volgende:
*zucht* ik kreeg mijn lunch niet eens op... Naja heb het in de koelkast gezet en dan eet ik dat wel als tussendoortje.
Waarom moeten wij dat hier weten? Geen handige mededelingquote:Op dinsdag 22 april 2014 13:16 schreef Tink89 het volgende:
Omg, de pure chocolade met gekaramaliseerde amandel van verkade is echt te lekker...
Dat staat er vlak boven...quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hoe komt het? Heb je te veel tussendoor gegeten, was het gewoon te veel lunch of ben je nog niet gewend aan genoeg eten? Heb je een lijstje van wat je vandaag gepland had te eten?
Sorry... Ik baalde er van dat hij zo lekker is nadat iemand hier laatst riep dat hij lactosevrij is. Ik zeg al niks meerquote:Op dinsdag 22 april 2014 14:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarom moeten wij dat hier weten? Geen handige mededeling
Dus het komt doordat je dit weekend te weinig gegeten hebt en vanochtend niks gegeten hebt. Ik zou daar persoonlijk veel honger van krijgen, maar ik ben dan ook echt een ontbijterquote:Op dinsdag 22 april 2014 14:49 schreef Skoap het volgende:
[..]
Dat staat er vlak boven...
Ik heb erg weinig gegeten van het weekend en natuurlijk niet ontbeten vanmorgen en/of tussendoortjes gehad. Dus het zal daarmee wel te maken hebben.
Ik overwoog stiekem al om 'm eens te proberen. Maarrrr ik doe het niet.quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarom moeten wij dat hier weten? Geen handige mededeling
Ik eet low-carb dus daar let je sowieso minder op vet.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:04 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind 1,5 braadworst met tomatensaus overigens niet echt een gezonde avondmaaltijd. Eet je vaker zo of is dit een uitzonderlijk lijstje?
Ik snap dat een dergelijke reactie zeer doet en dat je er van slag door bent.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:56 schreef Puala het volgende:
Afgelopen vrijdag heb ik de uitslagen van mijn bloedonderzoek gehad en daaruit blijkt dat er geen verhoorde waardes zijn. Aan de ene kant goed, want het is niets ergs, ik hoef me geen zorgen te maken enz. Aan de andere kant krijg je dan de diagnose "spastische darmen" en de huisarts begon gelijk over eetpatronen enz. In mijn ziekenhuisverslag van de revalidatie staat dat ik vrij gemakkelijk naar de frituurpan grijp, dat ik veel ben aangekomen in 2 jaar. Dus de huisarts geeft aan dat er eerst aan het eetpatroon gewerkt moet worden voor hij uberhaubt wilt geloven dat er ook maar iets aan de hand is. En hij stuurde me vooral naar huis met de opmerking "zoek maar goed uit wat de diagnose inhoud en kom dan maar eens terug om te kijken hoe ik je kan helpen".
En de diagnose kan wellicht kloppen: het verergert met stress. Maar verder heb ik geen pijn en dat is toch wel kenmerkend voor de diagnose. Alleen het verwijt dat het door mezelf komt en door mijn eigen ongezonde levensstijl doet toch wel zeer. Dat het nou ook direct zorgt voor extreem gezond eten? Mwah. Nee. Het zorgt eerder voor stress/piekeren/minder willen eten en daardoor snaaien. En zo worstel ik dus met mezelf sinds vrijdagochtend![]()
En vandaag was shit, dus geen lijstje. Wraps moesten op, want weggooien vond ik zonde. En dus zit ik nu al aan mijn kcal voor vandaag en heb ik nog avondeten te gaan
Ik vind het zelf heel moeilijk om het serieus te nemen. Dit was nl. mijn 2e bezoek bij een arts. En gezonder leven? Wat is gezond? Ik eet 300 gram groente per dag, ik eet me niet vol aan koek/snoep/blokjes kaas.quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:32 schreef appelsap het volgende:
[..]
Ik snap dat een dergelijke reactie zeer doet en dat je er van slag door bent.
Zoals het er staat is het een vrij directe (misschien wel botte?) reactie van de huisarts geweest.
Ik weet niet in hoeverre jouw eetpatroon nu ongezond is, maar het is over het algemeen met jouw klachten inderdaad wel aan te raden om daar naar te kijken.
Er zijn zoveel dingen die een opgezette buik en klachten die op een allergische lijken kunnen veroorzaken. Vet, te weinig vocht en vezels, te weinig beweging, kruiden, koolzuur, cafeïne, suiker en zo zijn er vast nog een hoop andere dingen.
Ik zou proberen het niet als persoonlijke aanval te zien maar als algemene regel die voor veel mensen geldt.
Ik heb zelf ook een spastische darm en loop soms (zoals vandaag) met een buik alsof ik hoogzwanger ben.
Ik ben er na jaren nog steeds niet achter wat de oorzaak is, maar gezond eten en beweging helpt bij mij wel wat.
Lijnzaad bevat ook meer vezels en ik zou de all bran inruilen voor brintaquote:Op dinsdag 22 april 2014 20:29 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik vind het zelf heel moeilijk om het serieus te nemen. Dit was nl. mijn 2e bezoek bij een arts. En gezonder leven? Wat is gezond? Ik eet 300 gram groente per dag, ik eet me niet vol aan koek/snoep/blokjes kaas.
En ja, sinds ik in dit topic lurk en sinds kort post ben ik me wat meer bewust. In elk geval maakte je post wel wat los toen ik hem op de telefoon las. Ik heb al een uurtje gefietst en ondanks dat ik eigenlijk weer makkelijk wilde koken ben ik toch de keuken in gedoken voor iets gezonds![]()
De arts zei ook nog dat ik 30 gram vezels per dag moest gaan eten, dus ik ben even gestopt bij de supermarkt voor all bran en havermout
Brinta? Echt waar? Zelf ben ik er juist mee gestopt omdat ik dezelfde symptomen had als puala. Tis alleen zo lekkerquote:Op dinsdag 22 april 2014 20:49 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Lijnzaad bevat ook meer vezels en ik zou de all bran inruilen voor brinta
Tenzij je allbran heeeeeel lekker vindt, maar dan zou ik liever voor cruesli gaan
Ik vind brinta echt heel vies, dus liever niet. Lijnzaad gebruik ik ook wel eens, maar goed dat je het zegt. Kan het altijd nog ergens extra doorheen proberen te doenquote:Op dinsdag 22 april 2014 20:49 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Lijnzaad bevat ook meer vezels en ik zou de all bran inruilen voor brinta
Tenzij je allbran heeeeeel lekker vindt, maar dan zou ik liever voor cruesli gaan
Dat is een evt. volgende optiequote:Op dinsdag 22 april 2014 21:01 schreef An24 het volgende:
[..]
Brinta? Echt waar? Zelf ben ik er juist mee gestopt omdat ik dezelfde symptomen had als puala. Tis alleen zo lekkerIk zou zelf stoppen met gewone tarwe en spelt gaan proberen. Maar goed, dat is mijn succes verhaal, niet die van puala.
Sowieso succes gewenst. Weet hoe vervelend het isquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:27 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik vind brinta echt heel vies, dus liever niet. Lijnzaad gebruik ik ook wel eens, maar goed dat je het zegt. Kan het altijd nog ergens extra doorheen proberen te doen
[..]
Dat is een evt. volgende optie![]()
Denk dat geen lijf hetzelfde werkt; bij jou gaat brinta niet goed, bij een ander welquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:01 schreef An24 het volgende:
[..]
Brinta? Echt waar? Zelf ben ik er juist mee gestopt omdat ik dezelfde symptomen had als puala. Tis alleen zo lekkerIk zou zelf stoppen met gewone tarwe en spelt gaan proberen. Maar goed, dat is mijn succes verhaal, niet die van puala.
je zou ook nog van die 0 maanden pap kunnen proberen van nutricia, is rijstebloem en dan een beetje opleuken met wat fruit, want van zichzelf smaakt het nergens naarquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:27 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik vind brinta echt heel vies, dus liever niet. Lijnzaad gebruik ik ook wel eens, maar goed dat je het zegt. Kan het altijd nog ergens extra doorheen proberen te doen
[..]
Dat is een evt. volgende optie![]()
Ik zit naar je lijstje te kijken, maar ik vind dat het wel beter kan...quote:Op dinsdag 22 april 2014 22:50 schreef Brighteyes het volgende:
Dus.... Ik heb me aan het begin van de avond zitten vervelen. Om 9 uur zei ik 'ik ga naar bed', F zou naar de sportschool gaan.
Hij had geen zin, ik stelde een spelletje voor en hup... Er moest bij gevroten worden. De chipjes van de kinderen waren de klos...
Laatste keer dat ik ze haal, want zij vergeten ze en ik eet ze op. /sadness
Je gaat wel heel erg uit van zo min mogelijk kcals en carbs. Volgens mij heeft Be een keurig lijstje. De saus bij het avondeten zou ik wellicht ook weg laten, maar de boterhammen bij de lunch, daar is toch niks mis mee? Het is genoeg groente, er zitten voldoende eiwitten in de dag, fruit is er ook, dan kunnen wat carbs tussen de middag best.quote:Op woensdag 23 april 2014 07:54 schreef _aurum_ het volgende:
Ik zit naar je lijstje te kijken, maar ik vind dat het wel beter kan...
Dit was 'm:
: Brinta
T: appel, blokje chocola
S: lesje hardlopen
L: 1 dubbele boterham m kipfilet, 1 boterham m appelstroop, 1 kapje pindakaas
T: griekse yoghurt m blauwe bessen
D: flinke berg prei met (zelfgemaakte) ham en kaassaus en 2 krieltjes ofzo.
T: ?
Kan je tussen de middag niet beter een salade eten? Meestal minder qua kcals, zeker minder carbs.
Qua T: zou ik een bak kwark met fruit nemen, magere kwark vult beter dan griekse yoghurt. Als je magere kwark niet lekker vindt, dan kan je er bijv. 2 el Gr. yoghurt bijdoen, dan maakt het 't iets romiger.
Dan zou je bij je D de carbs die je in de middag niet gehad hebt kunnen nemen en als je vol zit dan kan je makkelijker het snackmonster weerstaan
De dikke sauzen zou ik mijden als de pest, als er iets een potentientele caloriebom is, dan is dat het welJe kan of de saus maken en 'm niet mee-eten of ik zou de prei opbakken met ham 't in een ovenschotel mikken en dan de geraspte kaas erover en 't grillen.
Nee, dat doe ik niet. Ik zeg niet dat ze minder kcals moet eten ik zeg niet dat ze minder carbs moet eten. Waar lees je dat?quote:Op woensdag 23 april 2014 08:29 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Je gaat wel heel erg uit van zo min mogelijk kcals en carbs. Volgens mij heeft Be een keurig lijstje. De saus bij het avondeten zou ik wellicht ook weg laten, maar de boterhammen bij de lunch, daar is toch niks mis mee? Het is genoeg groente, er zitten voldoende eiwitten in de dag, fruit is er ook, dan kunnen wat carbs tussen de middag best.
quote:Op woensdag 23 april 2014 09:49 schreef Sarabi het volgende:
Eindelijk weer een halve kilo naar beneden
Banaanquote:Op woensdag 23 april 2014 08:40 schreef Barreltje het volgende:
Hier is het de "schuld"van de nieuwe relatie..
lekker verliefdzijn en veel leuke dingen samen willen doen waar dan vooral weer eten ( en drank) bij hoort..
ah.. well..
nu de afspraak dat we maar 1 keer per 6 weken iets mogen bestellen en 1 keer per 6 weken uit eten mogen gaan..
verder moet ik ECHT ECHT ECHT gaan trainen voor de zwemtest over 15 weken want anders faal ik echt keihard.
DAT en de afspraak dat we allebei 10 kilo er af oeten en dat we er een soort wedstrdij van gaan maken.. we zullen het gaan zien hopelijk gaat het werken :0 ik heb hier weer de regelmaat te pakken en ga vanavond weer "fijn"sporten ( hopen dat het niet te druk is)
het standaard lijstje:
O: havermout pap met een beetje stroop, een gekookt eitje
t: pannenkoek met banaan en nutella
L: aardappel groente vleesch ( vandaag MET aardappel ivm sporten vanavond)
t: 2 stuks fruit
D: 2 bruine bolletjes, 1 met vlees 1 met kaas
S: fietsen( 15 min), X-trainer (15 min), buik/rugspiertjes, wat yoga/rek oefeningen
t: kwark met banaan/fruit
wellicht teveel banaan .. maar banaan
Jeej!quote:Op woensdag 23 april 2014 09:49 schreef Sarabi het volgende:
Eindelijk weer een halve kilo naar beneden
15 kg, wowquote:Op woensdag 23 april 2014 09:56 schreef Ruby88 het volgende:
[..]
Jeej!
Ik weeg volgens mijn eigen weegschaal nu 79 en ik vrees dat die het bij het rechte eind heeft. Maar op die van mijn ouders weeg ik intussen 76 kg en daarop was ik een jaar geleden (met 91 kg) begonnen met wegen, dus er is wel degelijk 15 kg af.
Wow netjes!quote:Op woensdag 23 april 2014 09:56 schreef Ruby88 het volgende:
[..]
Jeej!
Ik weeg volgens mijn eigen weegschaal nu 79 en ik vrees dat die het bij het rechte eind heeft. Maar op die van mijn ouders weeg ik intussen 76 kg en daarop was ik een jaar geleden (met 91 kg) begonnen met wegen, dus er is wel degelijk 15 kg af.
All bran met aardbeien zonder yoghurt ofzo? Is dat niet megadroog?quote:Op woensdag 23 april 2014 10:07 schreef Puala het volgende:
Lijstje:
O: 2 volkoren beschuit met laagje boter en hagelslag
T: 40 gram all bran + paar aardbeitjes
L: Havermout pannekoekjes met wat stroop/aardbeitjes
T: 2 peertjes
D: iets met wortels, maar nog geen idee wat.
S: Als het droog blijft een uurtje fietsen en daarna verder klussen aan mijn tv meubel
Ik heb het los van elkaar gegeten, de aardbeitjes staan gewoon op mijn bureau en af en toe pak ik er een. All bran vind ik niet extreem droog, maar ik zie het als een chipje ofzo wat je kan pakken. En dat is best lekkerquote:Op woensdag 23 april 2014 11:41 schreef Tink89 het volgende:
[..]
All bran met aardbeien zonder yoghurt ofzo? Is dat niet megadroog?
Oh ja, dan is wat meer dan een banaan wel fijn. Ik ontbijt meestal pas na 8.00 uur, dat scheelt wel wat.quote:Op woensdag 23 april 2014 09:59 schreef Barreltje het volgende:
hmm misschien er een tijd bijzetten?
O= 7.15
t= 9.00
L= 12.00
t= 15.00
D= 17.30 bij broodjes, anders 19.30
t = 20.30
ik werk lange dagen ( 12 uur per dag) en ben dan veel bezig.. als ik niet genoeg eet om 9 uur dan heb ik om 11 uur honger en ga ik snaaien. dus dit is een preventieve actiede pannenkoek is er vooral voor de energie, op een banaan overleef ik het niet. overigens was het in het verleden 2 pannenkoeken.. ik probeer het nu op 1 pannenkoek .. hopelijk resultaat
Tx, je hebt dan nu toevallig wel het uitzonderingslijstje te pakken vwb sommige dingen. Ik eet eigenlijk altijd kwark (senoble, dat welquote:Op woensdag 23 april 2014 07:54 schreef _aurum_ het volgende:
Ik zit naar je lijstje te kijken, maar ik vind dat het wel beter kan...
Dit was 'm:
: Brinta
T: appel, blokje chocola
L: 1 dubbele boterham m kipfilet, 1 boterham m appelstroop, 1 kapje pindakaas
T: griekse yoghurt m blauwe bessen
D: flinke berg prei met (zelfgemaakte) ham en kaassaus en 2 krieltjes ofzo.
T: ?
Kan je tussen de middag niet beter een salade eten? Meestal minder qua kcals, zeker minder carbs.
Qua T: zou ik een bak kwark met fruit nemen, magere kwark vult beter dan griekse yoghurt. Als je magere kwark niet lekker vindt, dan kan je er bijv. 2 el Gr. yoghurt bijdoen, dan maakt het 't iets romiger.
Dan zou je bij je D de carbs die je in de middag niet gehad hebt kunnen nemen en als je vol zit dan kan je makkelijker het snackmonster weerstaan
De dikke sauzen zou ik mijden als de pest, als er iets een potentientele caloriebom is, dan is dat het welJe kan of de saus maken en 'm niet mee-eten of ik zou de prei opbakken met ham 't in een ovenschotel mikken en dan de geraspte kaas erover en 't grillen.
bak kwark toch maar niet, allejezus wat een maaltijd. Zit de komende 5 uur wel vol.quote:Op woensdag 23 april 2014 13:26 schreef -Strawberry- het volgende:
Uitgeslapen, dus geen ontbijt.
L: 2 volkoren met gemengde notenpasta en oploskoffie
T: handje cashewnoten, kaneelamandelen en pure chocolade
D: gebakken kip met rijst, cashewnoten, champignons, ui, prei, tomaat en ketjap
T: bak kwark
kaneelamandelen??quote:Op woensdag 23 april 2014 18:22 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
bak kwark toch maar niet, allejezus wat een maaltijd. Zit de komende 5 uur wel vol.
Zit op 1500 ongeveer (incl nog een cappuccino als tussendoortje).quote:Op woensdag 23 april 2014 18:35 schreef Sarabi het volgende:
Dat is niet echt heel veel he Strawberry.....
Te lekker eigenlijk. Impulsaankoop. Ik dacht zal nog wel redelijk gezond zijn, zit er chocolade in die amandelen.quote:Op woensdag 23 april 2014 19:16 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
kaneelamandelen??wat klinkt dat lekker!
Leuk!quote:Op woensdag 23 april 2014 22:26 schreef Brighteyes het volgende:
Als je naait kan je niet eten!
En nu dus maken dat ik naar bed kom.
Heel tof!quote:Op woensdag 23 april 2014 22:26 schreef Brighteyes het volgende:
Als je naait kan je niet eten!
En nu dus maken dat ik naar bed kom.
Oh, ik ben gewoon gaan kijken wat je gegeten had omdat het snackmonster op visite wasquote:Op woensdag 23 april 2014 17:25 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Tx, je hebt dan nu toevallig wel het uitzonderingslijstje te pakken vwb sommige dingen. Ik eet eigenlijk altijd kwark (senoble, dat wel), nu toevallig griekse yoghurt omdat die echt op moest en ik weggooien zonden vond, dat doe ik dan liever met chips.
En vwb het avondeten, ja, die saus is idd niet de beste keuze, maar ik probeer eigenlijk 'normaal' te doen en dan vind ik dat een keer zo'n saus erbij echt moet kunnen.
Vwb je opmerking over je lunch... daarover verschillen de meningen. Ik heb een tijd lang gelow-carbed, maar heb er nu niet zo'n zin in. Ik vind eigenlijk dat ik het ook gewoon moet kunnen met brood tussen de middag.![]()
Maar goed, mss heb je gelijk en moet ik weer een tijdje overschakelen naar meer low carb tussen de middag...
Tx voor je commentaar, het helpt altijd als iemand eens kritisch naar je lijstje kijkt.![]()
Voor vandaag is het:
O: Ontbijtje bij La Place met een vriend (mini croissantje m jam, mini broodje m brie, eitje en jus d'orange)
T: niks, want we hebben drie uur zitten ouwehoeren
L: 1 zo'n ruit-vormig meergranen broodje v de lidl m kaas
T: appel
D: macaroni m zelfgemaakte groente-tomaatsaus m gehakt, sla
T: kwark
Goed bezig!quote:Op donderdag 24 april 2014 09:25 schreef Sarabi het volgende:
Weer een halve kilo naar beneden
Heel lang stabiel geweest en nu lijkt het eindelijk weer de goede kant op te gaan.
Oh wat gaaf om daar op te kunnen tredenquote:Op donderdag 24 april 2014 09:05 schreef Brighteyes het volgende:
Tx!
Voor vandaag wel weer brood mee, want ik heb nog een drakenshirt zitten naaien om 6.45 dus tijdnood.
Lijstje v nu:
O: Brinta
T: appel
L: 3 bh m kipfilet
T: kwark m blauwe bessen
D: salade wrsch of groentecurry
T: niks wrsch want ik moet van alles regelen voor de band
Morgen is het zo ver! Ik heb nu al knikkende knieën.Reed langs het podium net en dat is echt F-ing huge!
Dit is een plaatje van vorig jaar, zo druk gaat het bij ons aan het begin van de avond vast niet zijn, maar geeft wel de grootte van het podium weer:
[ afbeelding ]![]()
![]()
Balen van die pijn.quote:Op donderdag 24 april 2014 11:35 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Pff, ik heb me tijdens de paasdagen (en daarna) echt schandalig laten gaanEn nog zijn de paaseitjes, chocolade paashazen en bonbons niet op
Dus wederom maar een poging tot normaal eten, alweer
Elke dag niet gesnackt is er een, moet ik maar denken...
O: brinta met theelepel basterdsuiker
L: quinoa met roerbakgroenten/kip/half gebakken ei en wat ketjap en chilisaus
T: appel, banaan en 5 aardbeien, verspreid over de middag
D: dubbele boterham kaas, boterham+kapje pindakaas met nootjes
En verder is de pijn in mijn heup na 2 weken ibuprofen slikken nog steeds niet helemaal weg, dus hardlopen ed zit er voorlopig nog niet in vrees ik
Wat goed BEquote:Op donderdag 24 april 2014 11:37 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Balen van die pijn.![]()
En idd is elke dag er eentje!
Ik realiseer me door wat jij schrijft dat ik gisteren voor het eerst in HEEL ERG lang een dag gehad heb waarbij ik idd niet 's avonds heb gesnaaid oid.Bizar zeg.
Maar wel heel goed!quote:Op donderdag 24 april 2014 11:37 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Balen van die pijn.![]()
En idd is elke dag er eentje!
Ik realiseer me door wat jij schrijft dat ik gisteren voor het eerst in HEEL ERG lang een dag gehad heb waarbij ik idd niet 's avonds heb gesnaaid oid.Bizar zeg.
Ik hoop dat de pijn snel bij je weg is. Zo balen voor je.quote:Op donderdag 24 april 2014 11:35 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Pff, ik heb me tijdens de paasdagen (en daarna) echt schandalig laten gaanEn nog zijn de paaseitjes, chocolade paashazen en bonbons niet op
En verder is de pijn in mijn heup na 2 weken ibuprofen slikken nog steeds niet helemaal weg, dus hardlopen ed zit er voorlopig nog niet in vrees ik
Thnxquote:Op donderdag 24 april 2014 12:04 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik hoop dat de pijn snel bij je weg is. Zo balen voor je.
Doe maar wel bellen. Anders eindig je straks net als mijn schoonmoeder. Misschien heeft een fysio wat tips ?quote:Op donderdag 24 april 2014 12:07 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Thnx
De huisarts had gezegd dat ik terug moest komen als het niet over was, dus dan moet ik morgen maar weer even bellen denk ik. Alleen het stomme is dat het helemaal geen ondraaglijke pijn is of wat dan ook, het is alleen met vlagen zeurend aanwezig. En de ibuprofen heeft volgens mij niet echt wat gedaan, dus ik wil eigenlijk wel weten wat het nu precies is. Maar aan de andere kant vind ik het ook zo stom om daarvoor weer te bellen, omdat het voor mijzelf een beetje overkomt als het equivalent van 'help dokter ik heb een snee in mijn vinger'.
Geen idee, ik ben benieuwd wat de huisarts te melden heeft, misschien stuurt hij me wel door.quote:Op donderdag 24 april 2014 12:16 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Doe maar wel bellen. Anders eindig je straks net als mijn schoonmoeder. Misschien heeft een fysio wat tips ?
Dat is een mooie insteek, om de rest van de dag dan alsnog zo goed mogelijk te etenquote:Op donderdag 24 april 2014 12:28 schreef Tink89 het volgende:
Toen ik een slijmbeursontsteking in m'n heup had, hielp fysio ook wel iets. Ik ging wel van ibuprofen naar piroxicam naar naproxen. Was hardnekkig...
Late O: smoothie van lv yoghurt, vruchtensap, aardbeien en 1/2 banaan. 2 bruine pistoletjes. Leverworst en smeerkaas.
L: 1/2 rookworst bij de HEMA in de stad.
So far, so bad, dus vanmiddag gaat het anders:
T: iets van fruit, dat kan appel zijn, of aardbeien of een gemixt sapje van aardbei en banaan uit de blender ofzo.
D: Saaaaalade met zongedroogde tomaatjes, gegrilde kip, appel, nootjes, een gekookt eitje en een paar rozevalaardappeltjes uit de oven.
T: Als ik echt nog trek heb, mag ik nog 2 volkoren beschuiten met aardbeien of wat lv yoghurt.
Niet goed begonnen, maar ik ga de dag nog niet als verloren beschouwen. Vind ik stiekem best tof, vroeger was het een excuus geweest om de hele dag te vreten.
Slijmbeursontsteking in haar heupen. Heeft er echt bezettend veel last van rondje met de honden lopen is eigenlijk al teveel. Veel te lang mee doorgelopen.quote:Op donderdag 24 april 2014 12:19 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben benieuwd wat de huisarts te melden heeft, misschien stuurt hij me wel door.
Wat is er met jouw schoonmoeder dan, als ik vragen mag?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door Patoshik op 24-04-2014 14:07:43 ]
neem al die chocomeuk gewoon mee naar werk en zet 't naast het koffie apparaat. Probleem lost zichzelf wel opquote:Op donderdag 24 april 2014 11:35 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Ik denk dat ik dat uiteindelijk maar moet doen jaquote:Op donderdag 24 april 2014 14:55 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
neem al die chocomeuk gewoon mee naar werk en zet 't naast het koffie apparaat. Probleem lost zichzelf wel op
Volgens mijn fatsecret app is een portie gebakken kibbeling 150 g en bevat dat 330 kcals en 1 eetlepel (15 mL) knoflooksaus bevat 45 kcals. Ik weet niet hoe groot jouw portie kibbeling is en hoeveel knoflooksaus je erbij pakt?quote:Op donderdag 24 april 2014 15:16 schreef Ar-se-nal het volgende:
Kan iemand mij vetellen hoeveel calorieen in een portie kibbeling met knoflooksaus zit?
meer dan 1500 zoals de Kapsalon(eten) of is het niet zo erg?
Ik heb vandaag bijna niks gegeten, alleen een groene smoothie en een kommetje rijst met groenten en kip. Ik doe trouwens aan IF, waar je eating windows hebt.
Dus kan ik het hebben of moet ik het laten staan en voor wat anders gaan?
Je weet nu hoeveel er in 150gr zit dus zou ik even vragen hoe groot hun portie is en dan kan je het zelf uitrekenen.quote:Op donderdag 24 april 2014 15:20 schreef Ar-se-nal het volgende:
Ik ga het later halen bij de simonis, dus gewoon de portie die hun geven en een bakje knoflooksaus.
Ik heb zaterdag kibbeling opquote:Op donderdag 24 april 2014 16:07 schreef BananaPancake het volgende:
Nu heb ik zin in kibbeling. Gelukkig ben ik nogal kieskeurig en eet ik eigenlijk alleen de kibbeling van de visboer in het dorp van mn ouders en daar kom ik voorlopig toch niet :p
en hoe zwaar was jij ook al weer??quote:Op donderdag 24 april 2014 17:56 schreef appelsap het volgende:
Ik heb zojuist een badpak gekocht om met een vriendin na het sporten nog wat baantjes te zwemmen. Ik vind het wel eng... Zij is 10kg lichter en 15cm langer.
72,5 met een lengte van 1.55quote:Op donderdag 24 april 2014 18:01 schreef Barreltje het volgende:
[..]
en hoe zwaar was jij ook al weer??
Wijs idd, anders wordt het alleen maar erger.quote:Op donderdag 24 april 2014 16:01 schreef Tink89 het volgende:
Het fruittussendoortje werd een broodje, maar gezien de huge cravings die ik ervaar en de extra lange wandeling van vanmiddag, ga ik me er niet rot om voelen.
Please leg uit hoe kan ditquote:Op donderdag 24 april 2014 16:01 schreef Tink89 het volgende:
Het fruittussendoortje werd een broodje
Heb jij dat nooit dan, dat je fruit van vorm verandert in een soort broodje? Komt door de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van genetische manipulatie.quote:
quote:Op donderdag 24 april 2014 23:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Heb jij dat nooit dan, dat je fruit van vorm verandert in een soort broodje? Komt door de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van genetische manipulatie.
quote:Op donderdag 24 april 2014 23:20 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Heb jij dat nooit dan, dat je fruit van vorm verandert in een soort broodje? Komt door de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van genetische manipulatie.
quote:Op vrijdag 25 april 2014 09:28 schreef Drinky het volgende:
-edit: hier mag je trollen: Topicreeks: De gym
doe normaal man. Kijk jij niet op het label wat de voedingswaarden zijn voor je het koopt?quote:
Yep, maar ik heb het niet zo op getroll vanaf de andere kant.quote:Op vrijdag 25 april 2014 14:08 schreef Drinky het volgende:
[..]
doe normaal man. Kijk jij niet op het label wat de voedingswaarden zijn voor je het koopt?
Getsie, dat klinkt echt vies... Hoe had je hem bereid en kwammie uit de diepvries?quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:04 schreef -Strawberry- het volgende:
Vandaag eens een low-carb dagje dus ik dacht ik maak een tilapiafilet. Zaten er helemaal harde stukken in en zo na het bakken.Dus maar niet opgegeten.
Koelkast. Gewoon gebakken in kokosvet. Goed gaar en alles. Maar bepaalde stukken kwam ik met mijn mes tijdens het eten niet doorheen dus toen dacht ik laat maar.quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:12 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Getsie, dat klinkt echt vies... Hoe had je hem bereid en kwammie uit de diepvries?
Het klinkt echt vies idd...quote:Op vrijdag 25 april 2014 15:24 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Koelkast. Gewoon gebakken in kokosvet. Goed gaar en alles. Maar bepaalde stukken kwam ik met mijn mes tijdens het eten niet doorheen dus toen dacht ik laat maar.Leek me niet zo goed.
Daar heb ik vaker over gehoord, over die creme. Mooi dat hij bevalt! Misschien dat ik er voor mezelf ook maar eens over na moet denken, dat schuren doet altijd zo zeerquote:Op vrijdag 25 april 2014 16:53 schreef Sarabi het volgende:
Vandaag Vevina, tegen schurende bovenbenen gekocht en tot nu toe bevalt het erg goed.
Heb een kleine hoeveelheid creme gebruikt en de afgelopen paar uur heb ik nergens last van gehad terwijl ik normaal met dit weer meteen last heb.
quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:43 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Die mobiele adds worden af en toe wel ècht fantastisch gekozen zeg...
[ link | afbeelding ]![]()
Ja ik heb vaak staan janken van de pijn in de zomer (toen ik nog eigenwijs was en geen broekjes onder rokjes deed)quote:Op vrijdag 25 april 2014 16:56 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Daar heb ik vaker over gehoord, over die creme. Mooi dat hij bevalt! Misschien dat ik er voor mezelf ook maar eens over na moet denken, dat schuren doet altijd zo zeer
Ja, broekjes onder een jurk/rok is ook niet alles, maar beter dan open geschuurde benen... Maar als zo'n creme werkt, is dat natuurlijk nog een stuk fijner!quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:07 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ja ik heb vaak staan janken van de pijn in de zomer (toen ik nog eigenwijs was en geen broekjes onder rokjes deed)
Had nu al een heel fijn dun broekje maar als dit werkt is dat nog beter
Leuke rijkleding hebben ze tegenwoordig.quote:Op vrijdag 25 april 2014 17:56 schreef Tink89 het volgende:
Nieuwe rijbroekHij zit zoooo lekker:http://www.ej.nl/products(...)ARRYS+HORSE+RHA+LEER
Zo, nu ga ik lekker twee uur sporten, zodat ik daarna te gaar ben om te fok'en.
Innemen hoefde niet.quote:Op zaterdag 26 april 2014 08:46 schreef Barreltje het volgende:
leuk jurkje BE!
had je hem nou uiteindelijk ingenomen??
en was het druk?
gheheh dis conslusie trok ik ook na het zien van de fotoquote:
Wat heb je gedaan?quote:Op zaterdag 26 april 2014 11:25 schreef Patoshik het volgende:
Nog steeds spierpijn. Overal. In m'n ribben, enkels en kontbotWist niet eens dat je daar spierpijn kon hebben. Ik heb er gewoon buikpijn van.
De sporttest. Wat verschrikkelijk. En als je het zo ziet denk je 'ach, dat valt wel mee'. Maar het viel vies tegen...quote:
Dan was het vast wel intensiefquote:Op zaterdag 26 april 2014 11:29 schreef Patoshik het volgende:
[..]
De sporttest. Wat verschrikkelijk. En als je het zo ziet denk je 'ach, dat valt wel mee'. Maar het viel vies tegen...
Gewoon een parcourtje (ongeveer 3,5 minuut), eventjes push-ups/sit-ups en een beetje basketballen.
3/4 pagina's geleden heb ik een filmpje neergezet over hoe die test was. Maar dat is echt pittig hoor. Ik dacht ook 'ach, dat valt wel mee' toen ik iedereen voor mij zag gaan. Maar iedereen was kapot.quote:Op zaterdag 26 april 2014 12:06 schreef _aurum_ het volgende:
Ehm, dat zegt waarschijnlijk heel veel over jouw fysieke conditie.
Nogmaals denk dat het wat zegt over je conditie. Als je ergens voor traint, dan is zo'n dag je piekmoment, dan is het normaal dat je spieren wat zuur zijn en jij wat moe. De symptomen die jij beschrijft is alsof je over je eigen grens bent gegaan.quote:Op zaterdag 26 april 2014 12:14 schreef Patoshik het volgende:
[..]
3/4 pagina's geleden heb ik een filmpje neergezet over hoe die test was. Maar dat is echt pittig hoor. Ik dacht ook 'ach, dat valt wel mee' toen ik iedereen voor mij zag gaan. Maar iedereen was kapot.
Hoe oud ben jij? Toen ik klein was, hadden ze wel iets minder keus dan nu, maar wel 10 keer meer dan jij beschrijft...quote:Op vrijdag 25 april 2014 20:50 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Leuke rijkleding hebben ze tegenwoordig.
Toen ik nog paardreed en aan wedstrijden deed toen was er voor thuis en rijlessen de beige rijbroek en voor wedstrijden de witte rijbroek met een zwart jasje en een mooie sjerp.
38 bijna...quote:Op zaterdag 26 april 2014 16:46 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hoe oud ben jij? Toen ik klein was, hadden ze wel iets minder keus dan nu, maar wel 10 keer meer dan jij beschrijft...
Wij eten heel weloverwogen frietjes vanavond. Ik ga ervan genieten
Super coolquote:Op zaterdag 26 april 2014 09:57 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Innemen hoefde niet.Maar ik heb er wel 5cm vanaf gehaald.
En het was echt mega-druk. Anderen hebben foto's vanaf het podium, ik zal er wel eentje posten als ze ze doorsturen.
[ afbeelding ]![]()
En dat ondanks de regen. We moesten zelfs halverwege ons eerste nummer stoppen vanwege onweer.
Gelukkig mochten we na 5 minuten weer verder.
Hoe ging de yoga?quote:Op zaterdag 26 april 2014 12:06 schreef _aurum_ het volgende:
Ehm, dat zegt waarschijnlijk heel veel over jouw fysieke conditie.
Lijstje voor vandaag:
T: 2 eiwitmuffins
B: half uurtje yoga voor n00bs
L: wraps van spitskool gevuld met tomaat, kip en pesto
T: frambozensmoothie
B: fietsen naar de bios
D: pizza met kaas en grownten, de bodem maak ik van een speltwrap. Om 'm calorietechnisch wat in te perken.
T: bak kwark
Ik ben gewoon heel mindfull bezig, het is nooit te laat om opnieuw te beginnen en dus ook een nieuwe ATL.quote:Op zondag 27 april 2014 11:30 schreef Sarabi het volgende:
De mijne is ook -13 kilo maar zoals ik zei daar wil ik eigenlijk helemaal niet naar terug.
Ik snap hetik werd gewoon jaloers van al die atl's hier dus misschien moet ik gewoon jouw voorbeeld volgen.
Klinkt heel erg zenquote:Op zondag 27 april 2014 11:46 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik ben gewoon heel mindfull bezig, het is nooit te laat om opnieuw te beginnen en dus ook een nieuwe ATL.![]()
Ik wil overigens wel heel graag terug naar die ATL en dan nog het liefst minimaal 7 meer, dus ja... Ach, het houdt me lekker bezig.![]()
De hele ATL is een beetje onzin.quote:Op zondag 27 april 2014 11:30 schreef Sarabi het volgende:
De mijne is ook -13 kilo maar zoals ik zei daar wil ik eigenlijk helemaal niet naar terug.
Ik snap hetik werd gewoon jaloers van al die atl's hier dus misschien moet ik gewoon jouw voorbeeld volgen.
ATL is sowieso eigenlijk onzin als je er over nadenkt want je hebt op een moment heus wel minder gewogenquote:Op zondag 27 april 2014 14:23 schreef Myraela het volgende:
[..]
De hele ATL is een beetje onzin.Dat is gemaakt voor vrouwen die enorm veel jojo' en. Pakken een begin gewicht waarop ze beginnen met dieeten. Vallen af, komen het weer aan en vallen dan weer hetzelfde af plus een beetje extra en dan is het een ATL.
Ik ben op mijn 11de begonnen met afvallen en weer aankomen, dus dan moet ik nog wel even tot mijn ATL.
Het gaat me helemaal niet om jou. Ik vind de term gewoon onzin. Als jij hem wilt gebruiken moet je dat vooral doen. En je gaat lekker als je weer een ATL hebt sinds begin dit jaar. Maar ik vind dat de term in dit topic gewoon achterlijk vaak gebruikt word, door sommige bijna dagelijks. Gisteren een schommeling omhoog, maar vandaag weer een ATL! Ja fuckingwhooptiedoo, lekker boeiend.quote:Op zondag 27 april 2014 14:28 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Zeg ga je lekker? Met je.
Wat zijn we weer aardig terwijl het verdomme zelf al nuanceer hierboven. Wrijf jij er nog even extra in dat ik enorm jojo. Bedankt he!
Mijn ATL is de 9 pond die ik woog toen ik geboren werd, dikke duh!
Laat die zomer maar komen.quote:Op zondag 27 april 2014 14:20 schreef Sarabi het volgende:
Eindelijk toch toegegeven aan een harembroek![]()
Vond deze toch wel mooi en hij zit erg lekker.
Verder weer een maxi rok en jurk erbij gekocht, klaar voor de zomer
Nee dat klopt! Maar in combinatie met walibi wel.quote:Op zondag 27 april 2014 18:40 schreef Brighteyes het volgende:
Wokken hoeft toch juist helemaal niet slecht te zijn?
Lekker veel groente en de vette meuk laten staan!
Ik ben trots op je, gewoon omdat het kanquote:Op zondag 27 april 2014 15:00 schreef Brighteyes het volgende:
Ja ok, dat onsjes geneuzel van een dag verschil heb ik over het algemeen niks mee ook, maar goed, als er echt een getal verschijnt dat je nooit gezien hebt kan ik me goed voorstellen dat je daar heel blij mee bent.
Maar wordt het echt zoveel gebruikt dan? Het was mij nog niet opgevallen eigenlijk.
En ik had mijn post ge-edit, want vond het bij nader inzien wat fel.
Dat ga ik nevernooitniet wegenquote:Op zondag 27 april 2014 15:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Volgens mij ben ik er ooit mee begonnenVoor mij staat het voor het laagste wat ik ooit als volwassene gewogen heb.
Ik was "gelukkig" een dik tienertjequote:Op zondag 27 april 2014 19:28 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat ga ik nevernooitniet wegen65 kilo... Gelukkig wil ik dat ook niet meer. Mijn streven is 75, dat is nu nog 11 kilo maar stabiel onder de 80 is ook prima.
Oh, maar zo is/was het bij mij niet hoor.quote:Op zondag 27 april 2014 19:57 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik ben ergens blij dat ik het gewoon allemaal niet zo gedetailleerd weet als jullie. Geeft me het idee dat het voor jullie altijd "een ding" is geweest en dat heb ik zelf gelukkig nooit zo ervaren. Lijkt me kut als je daar op zo jonge leeftijd al zo mee bezig bent geweest. En nu nog steeds.
Dit klinkt super herkenbaar ja. In de 3e woog ik 74 kilo en ik vond mezelf echt dik. Toen al begonnen met lijnen tot 66 kilo. Dat is dus ook mn atl en niet mijn doel. Nu zou ik dolgraag 74 kilo wegen envraag ik me af of ik ooit zo was gaan jojo'en als ik toen niet was gaan lijnen. Maarja misschien was ik dan ook wel gewoon langzaam dikker geworden.quote:Op zondag 27 april 2014 20:30 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh, ik heb altijd overgewicht gehad. Geboren met 5 kilo. Nooit ernstig, gewoon een kilo of 5 te veel toen ik ging puberen denk ik. Rond m'n 16-17e zal ik 75 ofzo gewogen hebben, maar ik vond mezelf een vet varken. Achteraf gezien zag ik er geweldig uit, mooie curves, gewoon iets ronder dan de standaard plank. Na m'n 19e alles wat in m'n buurt kwam in m'n muil gestopt. Nu zie ik eruit zoals ik me toen voelde.
Dit dus precies.quote:Op zondag 27 april 2014 20:30 schreef clumsy_clown het volgende:
Oh, ik heb altijd overgewicht gehad. Geboren met 5 kilo. Nooit ernstig, gewoon een kilo of 5 te veel toen ik ging puberen denk ik. Rond m'n 14-15e zal ik 75 (1.75 meter) ofzo gewogen hebben, maar ik vond mezelf een vet varken. Achteraf gezien zag ik er geweldig uit, mooie curves, gewoon iets ronder dan de standaard plank. Na m'n 19e 16e alles wat in m'n buurt kwam in m'n muil gestopt. Nu zie ik eruit zoals ik me toen voelde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |