abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 21 april 2014 @ 23:01:49 #101
373998 LadyOracle
Protagonist
pi_139131519
quote:
0s.gif Op maandag 21 april 2014 22:52 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Die 1200 is niet incl sporten, dus ik neem aan dat je dan sowieso meer eet? :) Heb je ingesteld dat je elke week meer dan een halve kilo kwijt wilt?
Natuurlijk! Anders ga ik van mijn stokje! ;)
Wat ik verband met sporten eet ik extra.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_139131952
quote:
1s.gif Op maandag 21 april 2014 23:01 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Natuurlijk! Anders ga ik van mijn stokje! ;)
Wat ik verband met sporten eet ik extra.
Ah gelukkig. ;)
  dinsdag 22 april 2014 @ 08:37:30 #103
319308 Tink89
To live is to dance
pi_139137224
1200 is inderdaad wel echt veel te weinig... Ik eet nu zo'n 2000 per dag en blijf daarmee op gewicht en als ik wil afvallen, ga ik rond de 1700 zitten en dan gaat het prima, zonder dat ik zo veel trek heb dat ik continu wil snaaien.

Gisterenavond had schoonpa gekookt. Niet superbijzonder, maar wel lekker en gezond. Voor zijn doen (hij kookt twee keer per jaar) was het echt prima dus :)

Vandaag een lijstje vol left-overs:
O: Laatste drie plakjes zelfgebakken suikerbrood, beetje nepboter, smoothie van lv yoghurt, paar aardbeien, halve banaan en wat vruchtensap.
T: Pakje crackertjes.
L: Laatste twee bruine pistoletjes, 1 met 30+kaas, 1 met kipfilet. 1/3 komkommer.
T: Ben m'n appel vergeten, dus even bedenken hoe ik dat ga oplossen.
D: 5 ketjapballetjes, krieltjes uit de airfryer en komkommer of sugar snaps.
T: Misschien nog wat lv yoghurt of alsnog die appel, maar dan gepoft met kaneel.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_139137289
Morning :W
Paar dagen keelontsteking gehad dus weinig gegeten maar juist daardoor ook een paar snaaimomenten gehad, beetje jammer.

Vanavond in ieder geval gezond: een visstoofpotje :9
pi_139137651
mogguh! Vandaag in ieder geval beter mijn bed uit dan gister :Y

T: 2 eiwitmuffins
L: huttenkase, tomaat en komkommer
T: havermoutshake
D: gebakken aardappelschijfjes, spitskoolsalade en een zelfgemaakte hamburger
B: Salsa
T: bak kwark
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_139137683
En toen was mijn blender kapot -O- de derde in vier jaar.
Misschien maar eens voor een iets duurdere gaan kijken...
  dinsdag 22 april 2014 @ 09:32:36 #107
319308 Tink89
To live is to dance
pi_139138021
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:11 schreef Sarabi het volgende:
En toen was mijn blender kapot -O- de derde in vier jaar.
Misschien maar eens voor een iets duurdere gaan kijken...
Ik heb het oude model van deze: http://www.philipsstore.n(...)_50_NL_SHOPPUB/NL/nl en die doet moeiteloos ijs, smoothies, soepen, noten, enz. Alles mag in de vaatwasser en de glazen kan is echt superfijn. Hij is duur, maar doet het inmiddels ook al een jaar of 7.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_139138035
Klinkt goed, maar wel een beetje duur inderdaad.
Nouja in ieder geval tot het vakantiegeld wachten en dan er over nadenken.
pi_139138647
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 09:32 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik heb het oude model van deze: http://www.philipsstore.n(...)_50_NL_SHOPPUB/NL/nl en die doet moeiteloos ijs, smoothies, soepen, noten, enz. Alles mag in de vaatwasser en de glazen kan is echt superfijn. Hij is duur, maar doet het inmiddels ook al een jaar of 7.
Via wehkamp issie 70 euro.
pi_139140870
Ik ben eindelijk van m'n plateau! Ik zag vanmorgen 81,4. :D

[ Bericht 3% gewijzigd door Patoshik op 22-04-2014 11:43:32 ]
  dinsdag 22 april 2014 @ 11:38:29 #111
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_139140890
*O* Nice! *O*
pi_139142635
Zo een extra lang weekend met scouting weggeweest. Gelukkig mijn gewicht precies gelijk kunnen houden :-)
I solemnly swear i'm up to no good
pi_139142804
Ik ga ook maar weer eens mee posten, het is de laatste tijd echt slecht.
Ik eet of te veel en slecht (zoals vorige week toen ik in New York was voor werk) en als ik thuis ben eet ik eigenlijk standaard te weinig.

Afvallen doe ik al tijden niet meer. Ik blijf redelijk op gewicht, behalve dat ik wel 2 kilo ben aangekomen vorige week. Maar ja, dat had ik ook wel verwacht.

De start vandaag is nog niet echt goed, maar ja. :@

L: salade van kikkererwten, tonijn, tomaat, bosui, dressing van yoghurt + kruiden + mini beetje mayo
T: babybel 2x + gekookt eitje
D: 1.5 braadworst met daarbij een tomatensausje , broccoli + pijnboompitten en een schaaltje rauwkost.
T: 200 ML griekse yoghurt + nog wat stukjes verse ananas die op moeten.
T: klein handje amandelen

Morgen ga ik weer ontbijten...
Life is what happens while you are busy making other plans...
  dinsdag 22 april 2014 @ 13:09:58 #114
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_139143577
Werkreisjes zijn wat dat betreft zo dubbel. Superleuk over het algemeen, maar qua eten is het echt niet fijn. :N

Mijn lijstje van vandaag:

O: Brinta
T: appel, blokje chocola
S: lesje hardlopen
L: 1 dubbele boterham m kipfilet, 1 boterham m appelstroop, 1 kapje pindakaas
T: griekse yoghurt m blauwe bessen
D: flinke berg prei met (zelfgemaakte) ham en kaassaus en 2 krieltjes ofzo.
T: ?
  dinsdag 22 april 2014 @ 13:16:15 #115
319308 Tink89
To live is to dance
pi_139143813
Omg, de pure chocolade met gekaramaliseerde amandel van verkade is echt te lekker... :)
pi_139144382
*zucht* ik kreeg mijn lunch niet eens op... Naja heb het in de koelkast gezet en dan eet ik dat wel als tussendoortje.
  dinsdag 22 april 2014 @ 14:19:29 #117
319308 Tink89
To live is to dance
pi_139145722
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 13:32 schreef Skoap het volgende:
*zucht* ik kreeg mijn lunch niet eens op... Naja heb het in de koelkast gezet en dan eet ik dat wel als tussendoortje.
Hoe komt het? Heb je te veel tussendoor gegeten, was het gewoon te veel lunch of ben je nog niet gewend aan genoeg eten? Heb je een lijstje van wat je vandaag gepland had te eten?
pi_139145728
O: Drie volkorenboterhammen (dubbele met kaas, 1 met filet americain)
T: Ontbijtkoekreepje
L: Flinke kom linzensoep, wat worteltjes en stukjes komkommer met hummus
T: Appel, handje cashewnoten
D: Wokbrouwsel met boontjes, taugé, garnalen, noedels en een scheut teryakisaus.
pi_139146232
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 13:16 schreef Tink89 het volgende:
Omg, de pure chocolade met gekaramaliseerde amandel van verkade is echt te lekker... :)
Waarom moeten wij dat hier weten? Geen handige mededeling :P
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_139146480
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:19 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Hoe komt het? Heb je te veel tussendoor gegeten, was het gewoon te veel lunch of ben je nog niet gewend aan genoeg eten? Heb je een lijstje van wat je vandaag gepland had te eten?
Dat staat er vlak boven...

Ik heb erg weinig gegeten van het weekend en natuurlijk niet ontbeten vanmorgen en/of tussendoortjes gehad. Dus het zal daarmee wel te maken hebben.
  dinsdag 22 april 2014 @ 15:04:08 #121
319308 Tink89
To live is to dance
pi_139146884
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Sorry... Ik baalde er van dat hij zo lekker is nadat iemand hier laatst riep dat hij lactosevrij is. Ik zeg al niks meer :X

Los van die drie blokjes heb ik wel een goede eet-dag en ga ik vanavond lekker veel groente maken :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:49 schreef Skoap het volgende:

[..]

Dat staat er vlak boven...

Ik heb erg weinig gegeten van het weekend en natuurlijk niet ontbeten vanmorgen en/of tussendoortjes gehad. Dus het zal daarmee wel te maken hebben.
Dus het komt doordat je dit weekend te weinig gegeten hebt en vanochtend niks gegeten hebt. Ik zou daar persoonlijk veel honger van krijgen, maar ik ben dan ook echt een ontbijter :)

Het is wel iets waar je relatief makkelijk verandering in kunt aanbrengen, toch? Wat vind je lekker als ontbijt? Als je iets neemt waar je 's ochtends ook zin in hebt, is ontbijten al minder een opgave.

Ik vind 1,5 braadworst met tomatensaus overigens niet echt een gezonde avondmaaltijd. Eet je vaker zo of is dit een uitzonderlijk lijstje?

[ Bericht 19% gewijzigd door Tink89 op 22-04-2014 15:09:21 ]
pi_139146924
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 14:39 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik overwoog stiekem al om 'm eens te proberen. Maarrrr ik doe het niet.

Volgens FatSecret ben ik drie paasdagen achter elkaar met een saldo van +400 kcal }:| geëindigd, nu weer even normaal doen. :)
pi_139148379
Afgelopen vrijdag heb ik de uitslagen van mijn bloedonderzoek gehad en daaruit blijkt dat er geen verhoorde waardes zijn. Aan de ene kant goed, want het is niets ergs, ik hoef me geen zorgen te maken enz. Aan de andere kant krijg je dan de diagnose "spastische darmen" en de huisarts begon gelijk over eetpatronen enz. In mijn ziekenhuisverslag van de revalidatie staat dat ik vrij gemakkelijk naar de frituurpan grijp, dat ik veel ben aangekomen in 2 jaar. Dus de huisarts geeft aan dat er eerst aan het eetpatroon gewerkt moet worden voor hij uberhaubt wilt geloven dat er ook maar iets aan de hand is. En hij stuurde me vooral naar huis met de opmerking "zoek maar goed uit wat de diagnose inhoud en kom dan maar eens terug om te kijken hoe ik je kan helpen".

En de diagnose kan wellicht kloppen: het verergert met stress. Maar verder heb ik geen pijn en dat is toch wel kenmerkend voor de diagnose. Alleen het verwijt dat het door mezelf komt en door mijn eigen ongezonde levensstijl doet toch wel zeer. Dat het nou ook direct zorgt voor extreem gezond eten? Mwah. Nee. Het zorgt eerder voor stress/piekeren/minder willen eten en daardoor snaaien. En zo worstel ik dus met mezelf sinds vrijdagochtend -O-

En vandaag was shit, dus geen lijstje. Wraps moesten op, want weggooien vond ik zonde. En dus zit ik nu al aan mijn kcal voor vandaag en heb ik nog avondeten te gaan :')
pi_139148392
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 15:04 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind 1,5 braadworst met tomatensaus overigens niet echt een gezonde avondmaaltijd. Eet je vaker zo of is dit een uitzonderlijk lijstje?
Ik eet low-carb dus daar let je sowieso minder op vet.
Nu is een (runder) braadworst misschien niet mega gezond, maar ook niet super ongezond.

Die tomatensaus maak ik zelf, dus ik zou niet weten wat daar ongezond aan is? Gaat niks ongezonds in :D

En over de rest, ik haat ontbijten, intens. Ook al eet ik wat ik lekker vind. Ik vind het echt een straf om in de ochtend te eten :@ Maar ik ga mezelf er maar weer toe zetten.
pi_139148722
Lijstje:

O: yoghurt
L: 4 crackers met kaas
D: visstoofpotje met een half pistoletje

Moet nog wat tussendoortjes verzinnen.
En verder ben ik niet zo actief vandaag (nog last van mijn keelonsteking), net nog een dutje van 2 uur gedaan.
pi_139151501
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 15:56 schreef Puala het volgende:
Afgelopen vrijdag heb ik de uitslagen van mijn bloedonderzoek gehad en daaruit blijkt dat er geen verhoorde waardes zijn. Aan de ene kant goed, want het is niets ergs, ik hoef me geen zorgen te maken enz. Aan de andere kant krijg je dan de diagnose "spastische darmen" en de huisarts begon gelijk over eetpatronen enz. In mijn ziekenhuisverslag van de revalidatie staat dat ik vrij gemakkelijk naar de frituurpan grijp, dat ik veel ben aangekomen in 2 jaar. Dus de huisarts geeft aan dat er eerst aan het eetpatroon gewerkt moet worden voor hij uberhaubt wilt geloven dat er ook maar iets aan de hand is. En hij stuurde me vooral naar huis met de opmerking "zoek maar goed uit wat de diagnose inhoud en kom dan maar eens terug om te kijken hoe ik je kan helpen".

En de diagnose kan wellicht kloppen: het verergert met stress. Maar verder heb ik geen pijn en dat is toch wel kenmerkend voor de diagnose. Alleen het verwijt dat het door mezelf komt en door mijn eigen ongezonde levensstijl doet toch wel zeer. Dat het nou ook direct zorgt voor extreem gezond eten? Mwah. Nee. Het zorgt eerder voor stress/piekeren/minder willen eten en daardoor snaaien. En zo worstel ik dus met mezelf sinds vrijdagochtend -O-

En vandaag was shit, dus geen lijstje. Wraps moesten op, want weggooien vond ik zonde. En dus zit ik nu al aan mijn kcal voor vandaag en heb ik nog avondeten te gaan :')
Ik snap dat een dergelijke reactie zeer doet en dat je er van slag door bent.
Zoals het er staat is het een vrij directe (misschien wel botte?) reactie van de huisarts geweest.
Ik weet niet in hoeverre jouw eetpatroon nu ongezond is, maar het is over het algemeen met jouw klachten inderdaad wel aan te raden om daar naar te kijken.
Er zijn zoveel dingen die een opgezette buik en klachten die op een allergische lijken kunnen veroorzaken. Vet, te weinig vocht en vezels, te weinig beweging, kruiden, koolzuur, cafeïne, suiker en zo zijn er vast nog een hoop andere dingen.
Ik zou proberen het niet als persoonlijke aanval te zien maar als algemene regel die voor veel mensen geldt.

Ik heb zelf ook een spastische darm en loop soms (zoals vandaag) met een buik alsof ik hoogzwanger ben.
Ik ben er na jaren nog steeds niet achter wat de oorzaak is, maar gezond eten en beweging helpt bij mij wel wat.
pi_139152225
Zelfgemaakte hamburgers zijn lekker :9~
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_139157269
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 17:32 schreef appelsap het volgende:

[..]

Ik snap dat een dergelijke reactie zeer doet en dat je er van slag door bent.
Zoals het er staat is het een vrij directe (misschien wel botte?) reactie van de huisarts geweest.
Ik weet niet in hoeverre jouw eetpatroon nu ongezond is, maar het is over het algemeen met jouw klachten inderdaad wel aan te raden om daar naar te kijken.
Er zijn zoveel dingen die een opgezette buik en klachten die op een allergische lijken kunnen veroorzaken. Vet, te weinig vocht en vezels, te weinig beweging, kruiden, koolzuur, cafeïne, suiker en zo zijn er vast nog een hoop andere dingen.
Ik zou proberen het niet als persoonlijke aanval te zien maar als algemene regel die voor veel mensen geldt.

Ik heb zelf ook een spastische darm en loop soms (zoals vandaag) met een buik alsof ik hoogzwanger ben.
Ik ben er na jaren nog steeds niet achter wat de oorzaak is, maar gezond eten en beweging helpt bij mij wel wat.
Ik vind het zelf heel moeilijk om het serieus te nemen. Dit was nl. mijn 2e bezoek bij een arts. En gezonder leven? Wat is gezond? Ik eet 300 gram groente per dag, ik eet me niet vol aan koek/snoep/blokjes kaas.

En ja, sinds ik in dit topic lurk en sinds kort post ben ik me wat meer bewust. In elk geval maakte je post wel wat los toen ik hem op de telefoon las. Ik heb al een uurtje gefietst en ondanks dat ik eigenlijk weer makkelijk wilde koken ben ik toch de keuken in gedoken voor iets gezonds :)

De arts zei ook nog dat ik 30 gram vezels per dag moest gaan eten, dus ik ben even gestopt bij de supermarkt voor all bran en havermout :)
pi_139158319
*O*
Ik zie net dat ze hier bootcamp trainingen in de buurt hebben. :D Ik ga maar eens kijken of dat wat voor mij is want dat lijkt me super leuk en leerzaam.
pi_139158330
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:29 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik vind het zelf heel moeilijk om het serieus te nemen. Dit was nl. mijn 2e bezoek bij een arts. En gezonder leven? Wat is gezond? Ik eet 300 gram groente per dag, ik eet me niet vol aan koek/snoep/blokjes kaas.

En ja, sinds ik in dit topic lurk en sinds kort post ben ik me wat meer bewust. In elk geval maakte je post wel wat los toen ik hem op de telefoon las. Ik heb al een uurtje gefietst en ondanks dat ik eigenlijk weer makkelijk wilde koken ben ik toch de keuken in gedoken voor iets gezonds :)

De arts zei ook nog dat ik 30 gram vezels per dag moest gaan eten, dus ik ben even gestopt bij de supermarkt voor all bran en havermout :)
Lijnzaad bevat ook meer vezels en ik zou de all bran inruilen voor brinta :)
Tenzij je allbran heeeeeel lekker vindt, maar dan zou ik liever voor cruesli gaan :P
pi_139158458
Salsadansen was leuk! Jammer dat de cursus op zijn end is. *;
pi_139159052
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:49 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Tenzij je allbran heeeeeel lekker vindt, maar dan zou ik liever voor cruesli gaan :P
Brinta? Echt waar? Zelf ben ik er juist mee gestopt omdat ik dezelfde symptomen had als puala. Tis alleen zo lekker ;( Ik zou zelf stoppen met gewone tarwe en spelt gaan proberen. Maar goed, dat is mijn succes verhaal, niet die van puala.
pi_139160541
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 20:49 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

Ik vind brinta echt heel vies, dus liever niet. Lijnzaad gebruik ik ook wel eens, maar goed dat je het zegt. Kan het altijd nog ergens extra doorheen proberen te doen :)

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:01 schreef An24 het volgende:

[..]

Brinta? Echt waar? Zelf ben ik er juist mee gestopt omdat ik dezelfde symptomen had als puala. Tis alleen zo lekker ;( Ik zou zelf stoppen met gewone tarwe en spelt gaan proberen. Maar goed, dat is mijn succes verhaal, niet die van puala.
Dat is een evt. volgende optie :)
pi_139161438
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:27 schreef Puala het volgende:

[..]

Ik vind brinta echt heel vies, dus liever niet. Lijnzaad gebruik ik ook wel eens, maar goed dat je het zegt. Kan het altijd nog ergens extra doorheen proberen te doen :)

[..]

Sowieso succes gewenst. Weet hoe vervelend het is :*
  dinsdag 22 april 2014 @ 22:50:29 #135
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_139165537
Dus.... Ik heb me aan het begin van de avond zitten vervelen. Om 9 uur zei ik 'ik ga naar bed', F zou naar de sportschool gaan.
Hij had geen zin, ik stelde een spelletje voor en hup... Er moest bij gevroten worden. De chipjes van de kinderen waren de klos... :@
Laatste keer dat ik ze haal, want zij vergeten ze en ik eet ze op. /sadness
pi_139165591
Ik ben in bezit van een bodemloze put. Ik stop er eten in, maar raak niet verzadigd. *huil
Sterkheidsbaas van alles.
pi_139165965
Brinta O+

De enige reden dat ik het niet meer neem is omdat ik wil minderen met melk. En ik vind het niet lekker in ongezoete amandelmelk of zo.
pi_139171191
Brinta O+ :Y Binnenkort weer eens in huis halen!

Vandaag eet ik
O: 2 volkoren boterhammen met kipfilet, 300 ml yoghurt
T: 2 volkoren boterhammen pindakaas
L: 2 gebakken eieren, 1 kom tomatensoep
T: minneola, paar bevroren aardbeien
D: krokante kipschnitzel, linzen, rostirondjes
B: uurtje skeeleren

Vanmorgen een kilo lichter dan 5 dagen geleden! *O*
My salvation lies in your love..
pi_139171448
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:01 schreef An24 het volgende:

[..]

Denk dat geen lijf hetzelfde werkt; bij jou gaat brinta niet goed, bij een ander wel :P bij de een triggert bijv. het eten van veel vetten. Ik eet in verhouding veel vetten, minder carbs, dat werkt voor mij etc.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 april 2014 21:27 schreef Puala het volgende:

[..]

[..]

je zou ook nog van die 0 maanden pap kunnen proberen van nutricia, is rijstebloem en dan een beetje opleuken met wat fruit, want van zichzelf smaakt het nergens naar :P

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 april 2014 22:50 schreef Brighteyes het volgende:
Dus.... Ik heb me aan het begin van de avond zitten vervelen. Om 9 uur zei ik 'ik ga naar bed', F zou naar de sportschool gaan.
Hij had geen zin, ik stelde een spelletje voor en hup... Er moest bij gevroten worden. De chipjes van de kinderen waren de klos... :@
Laatste keer dat ik ze haal, want zij vergeten ze en ik eet ze op. /sadness
Ik zit naar je lijstje te kijken, maar ik vind dat het wel beter kan...

Dit was 'm:

: Brinta

Kan je tussen de middag niet beter een salade eten? Meestal minder qua kcals, zeker minder carbs.
Qua T: zou ik een bak kwark met fruit nemen, magere kwark vult beter dan griekse yoghurt. Als je magere kwark niet lekker vindt, dan kan je er bijv. 2 el Gr. yoghurt bijdoen, dan maakt het 't iets romiger.
Dan zou je bij je D de carbs die je in de middag niet gehad hebt kunnen nemen en als je vol zit dan kan je makkelijker het snackmonster weerstaan ;)

De dikke sauzen zou ik mijden als de pest, als er iets een potentientele caloriebom is, dan is dat het wel :P Je kan of de saus maken en 'm niet mee-eten of ik zou de prei opbakken met ham 't in een ovenschotel mikken en dan de geraspte kaas erover en 't grillen.
  woensdag 23 april 2014 @ 08:29:47 #140
319308 Tink89
To live is to dance
pi_139171800
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 07:54 schreef _aurum_ het volgende:

Ik zit naar je lijstje te kijken, maar ik vind dat het wel beter kan...

Dit was 'm:

: Brinta

Kan je tussen de middag niet beter een salade eten? Meestal minder qua kcals, zeker minder carbs.
Qua T: zou ik een bak kwark met fruit nemen, magere kwark vult beter dan griekse yoghurt. Als je magere kwark niet lekker vindt, dan kan je er bijv. 2 el Gr. yoghurt bijdoen, dan maakt het 't iets romiger.
Dan zou je bij je D de carbs die je in de middag niet gehad hebt kunnen nemen en als je vol zit dan kan je makkelijker het snackmonster weerstaan ;)

De dikke sauzen zou ik mijden als de pest, als er iets een potentientele caloriebom is, dan is dat het wel :P Je kan of de saus maken en 'm niet mee-eten of ik zou de prei opbakken met ham 't in een ovenschotel mikken en dan de geraspte kaas erover en 't grillen.
Je gaat wel heel erg uit van zo min mogelijk kcals en carbs. Volgens mij heeft Be een keurig lijstje. De saus bij het avondeten zou ik wellicht ook weg laten, maar de boterhammen bij de lunch, daar is toch niks mis mee? Het is genoeg groente, er zitten voldoende eiwitten in de dag, fruit is er ook, dan kunnen wat carbs tussen de middag best.
  woensdag 23 april 2014 @ 08:40:42 #141
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_139171932
Hier is het de "schuld"van de nieuwe relatie..
lekker verliefdzijn en veel leuke dingen samen willen doen waar dan vooral weer eten ( en drank) bij hoort..
ah.. well..
nu de afspraak dat we maar 1 keer per 6 weken iets mogen bestellen en 1 keer per 6 weken uit eten mogen gaan..
verder moet ik ECHT ECHT ECHT gaan trainen voor de zwemtest over 15 weken want anders faal ik echt keihard.

DAT en de afspraak dat we allebei 10 kilo er af oeten en dat we er een soort wedstrdij van gaan maken.. we zullen het gaan zien hopelijk gaat het werken :0 ik heb hier weer de regelmaat te pakken en ga vanavond weer "fijn"sporten ( hopen dat het niet te druk is)

het standaard lijstje:
O: havermout pap met een beetje stroop, een gekookt eitje
t: pannenkoek met banaan en nutella
L: aardappel groente vleesch ( vandaag MET aardappel ivm sporten vanavond)
t: 2 stuks fruit
D: 2 bruine bolletjes, 1 met vlees 1 met kaas
S: fietsen( 15 min), X-trainer (15 min), buik/rugspiertjes, wat yoga/rek oefeningen
t: kwark met banaan/fruit

wellicht teveel banaan .. maar banaan O+
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
pi_139172042
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:29 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Je gaat wel heel erg uit van zo min mogelijk kcals en carbs. Volgens mij heeft Be een keurig lijstje. De saus bij het avondeten zou ik wellicht ook weg laten, maar de boterhammen bij de lunch, daar is toch niks mis mee? Het is genoeg groente, er zitten voldoende eiwitten in de dag, fruit is er ook, dan kunnen wat carbs tussen de middag best.
Nee, dat doe ik niet. Ik zeg niet dat ze minder kcals moet eten ik zeg niet dat ze minder carbs moet eten. Waar lees je dat?

Wat ik aangeef is dat ze beter kan schuiven met maaltijden, slimmer plannen. 's middags wat minder en 's avonds wat meer. Qua macro's eet ze dus op een dag hetzelfde.
pi_139173094
Eindelijk weer een halve kilo naar beneden *O*
  woensdag 23 april 2014 @ 09:52:18 #144
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_139173157
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:49 schreef Sarabi het volgende:
*O*
pi_139173185
quote:
7s.gif Op woensdag 23 april 2014 08:40 schreef Barreltje het volgende:
Hier is het de "schuld"van de nieuwe relatie..
lekker verliefdzijn en veel leuke dingen samen willen doen waar dan vooral weer eten ( en drank) bij hoort..
ah.. well..
nu de afspraak dat we maar 1 keer per 6 weken iets mogen bestellen en 1 keer per 6 weken uit eten mogen gaan..
verder moet ik ECHT ECHT ECHT gaan trainen voor de zwemtest over 15 weken want anders faal ik echt keihard.

DAT en de afspraak dat we allebei 10 kilo er af oeten en dat we er een soort wedstrdij van gaan maken.. we zullen het gaan zien hopelijk gaat het werken :0 ik heb hier weer de regelmaat te pakken en ga vanavond weer "fijn"sporten ( hopen dat het niet te druk is)

het standaard lijstje:
O: havermout pap met een beetje stroop, een gekookt eitje
t: pannenkoek met banaan en nutella
L: aardappel groente vleesch ( vandaag MET aardappel ivm sporten vanavond)
t: 2 stuks fruit
D: 2 bruine bolletjes, 1 met vlees 1 met kaas
S: fietsen( 15 min), X-trainer (15 min), buik/rugspiertjes, wat yoga/rek oefeningen
t: kwark met banaan/fruit

wellicht teveel banaan .. maar banaan O+
Banaan O+ idd, maar als je echt-echt-echt binnen niet al te lange termijn effect wil, waarom dan een pannenkoek met chocopasta zo vroeg op de dag eigenlijk, en niet alleen die banaan? Wel leuk, een nieuwe relatie trouwens! :)

Mijn lijstje:

O: Bak havermout en koffie
T: Appel
L: Grote kom linzensoep, twee boterhammen met kaas
T: Tomaatjes, wortels, wat hummus
D: Bij vrienden, maar die koken altijd heel verantwoord, dus dat komt vast goed. :)
T: Misschien nog een blokje pure chocola bij de thee

Vanmiddag om half 3 heb ik een werkafspraak, en zo om half elf. Hopelijk heb ik voor de lunch net genoeg tijd om te sporten, want dat etentje duurt waarschijnlijk tot sluitingstijd van de sportschool.
pi_139173245
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:49 schreef Sarabi het volgende:
Jeej! *O*

Ik weeg volgens mijn eigen weegschaal nu 79 en ik vrees dat die het bij het rechte eind heeft. Maar op die van mijn ouders weeg ik intussen 76 kg en daarop was ik een jaar geleden (met 91 kg) begonnen met wegen, dus er is wel degelijk 15 kg af. :)
  woensdag 23 april 2014 @ 09:59:38 #147
337640 Barreltje
Produceert gas
pi_139173319
hmm misschien er een tijd bijzetten?
O= 7.15
t= 9.00
L= 12.00
t= 15.00
D= 17.30 bij broodjes, anders 19.30
t = 20.30

ik werk lange dagen ( 12 uur per dag) en ben dan veel bezig.. als ik niet genoeg eet om 9 uur dan heb ik om 11 uur honger en ga ik snaaien. dus dit is een preventieve actie :) de pannenkoek is er vooral voor de energie, op een banaan overleef ik het niet. overigens was het in het verleden 2 pannenkoeken.. ik probeer het nu op 1 pannenkoek .. hopelijk resultaat :)
pi_139173449
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:56 schreef Ruby88 het volgende:

[..]

Jeej! *O*

Ik weeg volgens mijn eigen weegschaal nu 79 en ik vrees dat die het bij het rechte eind heeft. Maar op die van mijn ouders weeg ik intussen 76 kg en daarop was ik een jaar geleden (met 91 kg) begonnen met wegen, dus er is wel degelijk 15 kg af. :)
15 kg, wow _O_ *O*
pi_139173473
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 09:56 schreef Ruby88 het volgende:

[..]

Jeej! *O*

Wow netjes!
Jij bent klaar voor de zomer *O*
pi_139173492
Lijstje:

O: 2 volkoren beschuit met laagje boter en hagelslag
T: 40 gram all bran + paar aardbeitjes
L: Havermout pannekoekjes met wat stroop/aardbeitjes
T: 2 peertjes
D: iets met wortels, maar nog geen idee wat.
S: Als het droog blijft een uurtje fietsen en daarna verder klussen aan mijn tv meubel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')