Ik heb het oude model van deze: http://www.philipsstore.n(...)_50_NL_SHOPPUB/NL/nl en die doet moeiteloos ijs, smoothies, soepen, noten, enz. Alles mag in de vaatwasser en de glazen kan is echt superfijn. Hij is duur, maar doet het inmiddels ook al een jaar of 7.quote:Op dinsdag 22 april 2014 09:11 schreef Sarabi het volgende:
En toen was mijn blender kapotde derde in vier jaar.
Misschien maar eens voor een iets duurdere gaan kijken...
Via wehkamp issie 70 euro.quote:Op dinsdag 22 april 2014 09:32 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik heb het oude model van deze: http://www.philipsstore.n(...)_50_NL_SHOPPUB/NL/nl en die doet moeiteloos ijs, smoothies, soepen, noten, enz. Alles mag in de vaatwasser en de glazen kan is echt superfijn. Hij is duur, maar doet het inmiddels ook al een jaar of 7.
Hoe komt het? Heb je te veel tussendoor gegeten, was het gewoon te veel lunch of ben je nog niet gewend aan genoeg eten? Heb je een lijstje van wat je vandaag gepland had te eten?quote:Op dinsdag 22 april 2014 13:32 schreef Skoap het volgende:
*zucht* ik kreeg mijn lunch niet eens op... Naja heb het in de koelkast gezet en dan eet ik dat wel als tussendoortje.
Waarom moeten wij dat hier weten? Geen handige mededelingquote:Op dinsdag 22 april 2014 13:16 schreef Tink89 het volgende:
Omg, de pure chocolade met gekaramaliseerde amandel van verkade is echt te lekker...
Dat staat er vlak boven...quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Hoe komt het? Heb je te veel tussendoor gegeten, was het gewoon te veel lunch of ben je nog niet gewend aan genoeg eten? Heb je een lijstje van wat je vandaag gepland had te eten?
Sorry... Ik baalde er van dat hij zo lekker is nadat iemand hier laatst riep dat hij lactosevrij is. Ik zeg al niks meerquote:Op dinsdag 22 april 2014 14:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarom moeten wij dat hier weten? Geen handige mededeling
Dus het komt doordat je dit weekend te weinig gegeten hebt en vanochtend niks gegeten hebt. Ik zou daar persoonlijk veel honger van krijgen, maar ik ben dan ook echt een ontbijterquote:Op dinsdag 22 april 2014 14:49 schreef Skoap het volgende:
[..]
Dat staat er vlak boven...
Ik heb erg weinig gegeten van het weekend en natuurlijk niet ontbeten vanmorgen en/of tussendoortjes gehad. Dus het zal daarmee wel te maken hebben.
Ik overwoog stiekem al om 'm eens te proberen. Maarrrr ik doe het niet.quote:Op dinsdag 22 april 2014 14:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Waarom moeten wij dat hier weten? Geen handige mededeling
Ik eet low-carb dus daar let je sowieso minder op vet.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:04 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind 1,5 braadworst met tomatensaus overigens niet echt een gezonde avondmaaltijd. Eet je vaker zo of is dit een uitzonderlijk lijstje?
Ik snap dat een dergelijke reactie zeer doet en dat je er van slag door bent.quote:Op dinsdag 22 april 2014 15:56 schreef Puala het volgende:
Afgelopen vrijdag heb ik de uitslagen van mijn bloedonderzoek gehad en daaruit blijkt dat er geen verhoorde waardes zijn. Aan de ene kant goed, want het is niets ergs, ik hoef me geen zorgen te maken enz. Aan de andere kant krijg je dan de diagnose "spastische darmen" en de huisarts begon gelijk over eetpatronen enz. In mijn ziekenhuisverslag van de revalidatie staat dat ik vrij gemakkelijk naar de frituurpan grijp, dat ik veel ben aangekomen in 2 jaar. Dus de huisarts geeft aan dat er eerst aan het eetpatroon gewerkt moet worden voor hij uberhaubt wilt geloven dat er ook maar iets aan de hand is. En hij stuurde me vooral naar huis met de opmerking "zoek maar goed uit wat de diagnose inhoud en kom dan maar eens terug om te kijken hoe ik je kan helpen".
En de diagnose kan wellicht kloppen: het verergert met stress. Maar verder heb ik geen pijn en dat is toch wel kenmerkend voor de diagnose. Alleen het verwijt dat het door mezelf komt en door mijn eigen ongezonde levensstijl doet toch wel zeer. Dat het nou ook direct zorgt voor extreem gezond eten? Mwah. Nee. Het zorgt eerder voor stress/piekeren/minder willen eten en daardoor snaaien. En zo worstel ik dus met mezelf sinds vrijdagochtend![]()
En vandaag was shit, dus geen lijstje. Wraps moesten op, want weggooien vond ik zonde. En dus zit ik nu al aan mijn kcal voor vandaag en heb ik nog avondeten te gaan
Ik vind het zelf heel moeilijk om het serieus te nemen. Dit was nl. mijn 2e bezoek bij een arts. En gezonder leven? Wat is gezond? Ik eet 300 gram groente per dag, ik eet me niet vol aan koek/snoep/blokjes kaas.quote:Op dinsdag 22 april 2014 17:32 schreef appelsap het volgende:
[..]
Ik snap dat een dergelijke reactie zeer doet en dat je er van slag door bent.
Zoals het er staat is het een vrij directe (misschien wel botte?) reactie van de huisarts geweest.
Ik weet niet in hoeverre jouw eetpatroon nu ongezond is, maar het is over het algemeen met jouw klachten inderdaad wel aan te raden om daar naar te kijken.
Er zijn zoveel dingen die een opgezette buik en klachten die op een allergische lijken kunnen veroorzaken. Vet, te weinig vocht en vezels, te weinig beweging, kruiden, koolzuur, cafeïne, suiker en zo zijn er vast nog een hoop andere dingen.
Ik zou proberen het niet als persoonlijke aanval te zien maar als algemene regel die voor veel mensen geldt.
Ik heb zelf ook een spastische darm en loop soms (zoals vandaag) met een buik alsof ik hoogzwanger ben.
Ik ben er na jaren nog steeds niet achter wat de oorzaak is, maar gezond eten en beweging helpt bij mij wel wat.
Lijnzaad bevat ook meer vezels en ik zou de all bran inruilen voor brintaquote:Op dinsdag 22 april 2014 20:29 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik vind het zelf heel moeilijk om het serieus te nemen. Dit was nl. mijn 2e bezoek bij een arts. En gezonder leven? Wat is gezond? Ik eet 300 gram groente per dag, ik eet me niet vol aan koek/snoep/blokjes kaas.
En ja, sinds ik in dit topic lurk en sinds kort post ben ik me wat meer bewust. In elk geval maakte je post wel wat los toen ik hem op de telefoon las. Ik heb al een uurtje gefietst en ondanks dat ik eigenlijk weer makkelijk wilde koken ben ik toch de keuken in gedoken voor iets gezonds![]()
De arts zei ook nog dat ik 30 gram vezels per dag moest gaan eten, dus ik ben even gestopt bij de supermarkt voor all bran en havermout
Brinta? Echt waar? Zelf ben ik er juist mee gestopt omdat ik dezelfde symptomen had als puala. Tis alleen zo lekkerquote:Op dinsdag 22 april 2014 20:49 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Lijnzaad bevat ook meer vezels en ik zou de all bran inruilen voor brinta
Tenzij je allbran heeeeeel lekker vindt, maar dan zou ik liever voor cruesli gaan
Ik vind brinta echt heel vies, dus liever niet. Lijnzaad gebruik ik ook wel eens, maar goed dat je het zegt. Kan het altijd nog ergens extra doorheen proberen te doenquote:Op dinsdag 22 april 2014 20:49 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
Lijnzaad bevat ook meer vezels en ik zou de all bran inruilen voor brinta
Tenzij je allbran heeeeeel lekker vindt, maar dan zou ik liever voor cruesli gaan
Dat is een evt. volgende optiequote:Op dinsdag 22 april 2014 21:01 schreef An24 het volgende:
[..]
Brinta? Echt waar? Zelf ben ik er juist mee gestopt omdat ik dezelfde symptomen had als puala. Tis alleen zo lekkerIk zou zelf stoppen met gewone tarwe en spelt gaan proberen. Maar goed, dat is mijn succes verhaal, niet die van puala.
Sowieso succes gewenst. Weet hoe vervelend het isquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:27 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik vind brinta echt heel vies, dus liever niet. Lijnzaad gebruik ik ook wel eens, maar goed dat je het zegt. Kan het altijd nog ergens extra doorheen proberen te doen
[..]
Dat is een evt. volgende optie![]()
Denk dat geen lijf hetzelfde werkt; bij jou gaat brinta niet goed, bij een ander welquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:01 schreef An24 het volgende:
[..]
Brinta? Echt waar? Zelf ben ik er juist mee gestopt omdat ik dezelfde symptomen had als puala. Tis alleen zo lekkerIk zou zelf stoppen met gewone tarwe en spelt gaan proberen. Maar goed, dat is mijn succes verhaal, niet die van puala.
je zou ook nog van die 0 maanden pap kunnen proberen van nutricia, is rijstebloem en dan een beetje opleuken met wat fruit, want van zichzelf smaakt het nergens naarquote:Op dinsdag 22 april 2014 21:27 schreef Puala het volgende:
[..]
Ik vind brinta echt heel vies, dus liever niet. Lijnzaad gebruik ik ook wel eens, maar goed dat je het zegt. Kan het altijd nog ergens extra doorheen proberen te doen
[..]
Dat is een evt. volgende optie![]()
Ik zit naar je lijstje te kijken, maar ik vind dat het wel beter kan...quote:Op dinsdag 22 april 2014 22:50 schreef Brighteyes het volgende:
Dus.... Ik heb me aan het begin van de avond zitten vervelen. Om 9 uur zei ik 'ik ga naar bed', F zou naar de sportschool gaan.
Hij had geen zin, ik stelde een spelletje voor en hup... Er moest bij gevroten worden. De chipjes van de kinderen waren de klos...
Laatste keer dat ik ze haal, want zij vergeten ze en ik eet ze op. /sadness
Je gaat wel heel erg uit van zo min mogelijk kcals en carbs. Volgens mij heeft Be een keurig lijstje. De saus bij het avondeten zou ik wellicht ook weg laten, maar de boterhammen bij de lunch, daar is toch niks mis mee? Het is genoeg groente, er zitten voldoende eiwitten in de dag, fruit is er ook, dan kunnen wat carbs tussen de middag best.quote:Op woensdag 23 april 2014 07:54 schreef _aurum_ het volgende:
Ik zit naar je lijstje te kijken, maar ik vind dat het wel beter kan...
Dit was 'm:
: Brinta
T: appel, blokje chocola
S: lesje hardlopen
L: 1 dubbele boterham m kipfilet, 1 boterham m appelstroop, 1 kapje pindakaas
T: griekse yoghurt m blauwe bessen
D: flinke berg prei met (zelfgemaakte) ham en kaassaus en 2 krieltjes ofzo.
T: ?
Kan je tussen de middag niet beter een salade eten? Meestal minder qua kcals, zeker minder carbs.
Qua T: zou ik een bak kwark met fruit nemen, magere kwark vult beter dan griekse yoghurt. Als je magere kwark niet lekker vindt, dan kan je er bijv. 2 el Gr. yoghurt bijdoen, dan maakt het 't iets romiger.
Dan zou je bij je D de carbs die je in de middag niet gehad hebt kunnen nemen en als je vol zit dan kan je makkelijker het snackmonster weerstaan
De dikke sauzen zou ik mijden als de pest, als er iets een potentientele caloriebom is, dan is dat het welJe kan of de saus maken en 'm niet mee-eten of ik zou de prei opbakken met ham 't in een ovenschotel mikken en dan de geraspte kaas erover en 't grillen.
Nee, dat doe ik niet. Ik zeg niet dat ze minder kcals moet eten ik zeg niet dat ze minder carbs moet eten. Waar lees je dat?quote:Op woensdag 23 april 2014 08:29 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Je gaat wel heel erg uit van zo min mogelijk kcals en carbs. Volgens mij heeft Be een keurig lijstje. De saus bij het avondeten zou ik wellicht ook weg laten, maar de boterhammen bij de lunch, daar is toch niks mis mee? Het is genoeg groente, er zitten voldoende eiwitten in de dag, fruit is er ook, dan kunnen wat carbs tussen de middag best.
quote:Op woensdag 23 april 2014 09:49 schreef Sarabi het volgende:
Eindelijk weer een halve kilo naar beneden
Banaanquote:Op woensdag 23 april 2014 08:40 schreef Barreltje het volgende:
Hier is het de "schuld"van de nieuwe relatie..
lekker verliefdzijn en veel leuke dingen samen willen doen waar dan vooral weer eten ( en drank) bij hoort..
ah.. well..
nu de afspraak dat we maar 1 keer per 6 weken iets mogen bestellen en 1 keer per 6 weken uit eten mogen gaan..
verder moet ik ECHT ECHT ECHT gaan trainen voor de zwemtest over 15 weken want anders faal ik echt keihard.
DAT en de afspraak dat we allebei 10 kilo er af oeten en dat we er een soort wedstrdij van gaan maken.. we zullen het gaan zien hopelijk gaat het werken :0 ik heb hier weer de regelmaat te pakken en ga vanavond weer "fijn"sporten ( hopen dat het niet te druk is)
het standaard lijstje:
O: havermout pap met een beetje stroop, een gekookt eitje
t: pannenkoek met banaan en nutella
L: aardappel groente vleesch ( vandaag MET aardappel ivm sporten vanavond)
t: 2 stuks fruit
D: 2 bruine bolletjes, 1 met vlees 1 met kaas
S: fietsen( 15 min), X-trainer (15 min), buik/rugspiertjes, wat yoga/rek oefeningen
t: kwark met banaan/fruit
wellicht teveel banaan .. maar banaan
Jeej!quote:Op woensdag 23 april 2014 09:49 schreef Sarabi het volgende:
Eindelijk weer een halve kilo naar beneden
15 kg, wowquote:Op woensdag 23 april 2014 09:56 schreef Ruby88 het volgende:
[..]
Jeej!
Ik weeg volgens mijn eigen weegschaal nu 79 en ik vrees dat die het bij het rechte eind heeft. Maar op die van mijn ouders weeg ik intussen 76 kg en daarop was ik een jaar geleden (met 91 kg) begonnen met wegen, dus er is wel degelijk 15 kg af.
Wow netjes!quote:Op woensdag 23 april 2014 09:56 schreef Ruby88 het volgende:
[..]
Jeej!
Ik weeg volgens mijn eigen weegschaal nu 79 en ik vrees dat die het bij het rechte eind heeft. Maar op die van mijn ouders weeg ik intussen 76 kg en daarop was ik een jaar geleden (met 91 kg) begonnen met wegen, dus er is wel degelijk 15 kg af.
All bran met aardbeien zonder yoghurt ofzo? Is dat niet megadroog?quote:Op woensdag 23 april 2014 10:07 schreef Puala het volgende:
Lijstje:
O: 2 volkoren beschuit met laagje boter en hagelslag
T: 40 gram all bran + paar aardbeitjes
L: Havermout pannekoekjes met wat stroop/aardbeitjes
T: 2 peertjes
D: iets met wortels, maar nog geen idee wat.
S: Als het droog blijft een uurtje fietsen en daarna verder klussen aan mijn tv meubel
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |