ah nice gewoon n tijdje rondwandelen en dan weer boarden dus appeltje eitje!quote:Op vrijdag 4 april 2014 14:13 schreef XL het volgende:
Je vertrek vliegveld labelt je bagage door naar Jakarta. In Dubai blijf je buiten immigratie tussen de normale passagiers die al door de security heen zijn. Gewoon bij de gates dus.
Een uurtje is krap maar haalbaar. Je hebt dezelfde luchtvaartmaatschappij voor beide vluchten, dus maakt het wat uit? United zorgt er voor dat je of de connectie haalt of dat je naar een volgende vlucht wordt overgeboekt dus thuiskomen doe je toch welquote:Op zaterdag 5 april 2014 14:24 schreef enpe het volgende:
Ik heb de volgende vlucht gevonden voor mijn terugreis vanuit de VS naar Nederland, nu is de overstaptijd zoals je kunt zien 55 minuten. Is dit voldoende in Houston?
do 18 sep 2014 United Airlines (UA 1499)
Vertrek : 09:30 Los Angeles, ca (LAX)
Aankomst : 14:54 Houston,George Bush Intercontinental (IAH)
do 18 sep 2014 United Airlines (UA 58)
Vertrek : 15:50 Houston,George Bush Intercontinental (IAH)
Aankomst : 08:20 (+1) Amsterdam (AMS)
Dat ligt normaal gezien aan de voorwaarden behorende bij je ticket.quote:Op woensdag 9 april 2014 18:01 schreef Hojdhopper het volgende:
Mijn terugvlucht is op 11 augustus. TPE > DBX > AMS met Emirates. Weet iemand of het mogelijk is om de vlucht DBX > AMS naar een dag of twee dagen later om te boeken? Zodat ik twee dagen in Dubai kan spenderen?
Hm logisch eigenlijk, ik zal ze eens doorlezen. Hoopte op iemand met ervaring met zoiets.quote:Op woensdag 9 april 2014 18:04 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat ligt normaal gezien aan de voorwaarden behorende bij je ticket.
Ik heb wel ervaring met een ticket omboeken, maar dat verschilt per maatschappij, de klasse, je member status, etc. Dus daar valt zo weinig over te zeggenquote:Op woensdag 9 april 2014 18:14 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Hm logisch eigenlijk, ik zal ze eens doorlezen. Hoopte op iemand met ervaring met zoiets.
Alright, thanks. Zal anders wel even contact opnemen met Emirates zelf.quote:Op woensdag 9 april 2014 18:15 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik heb wel ervaring met een ticket omboeken, maar dat verschilt per maatschappij, de klasse, je member status, etc. Dus daar valt zo weinig over te zeggen
Auto in Essen zetten dus (gratis) en met de trein verder gaan. File's rondom Antwerpen/Brussel zijn echt hardnekkig.quote:Op zaterdag 19 april 2014 19:50 schreef Roger_ het volgende:
Niet te veel panieken, over het algemeen is al 2 uur meer dan voldoende, snap niet hoe ze bij die richtlijn komen. in het verleden vaak van uit Dusseldorf op New York gevlogen, altijd twee uur voor vertrek aan wezig geweest. Omdat ik altijd met de trein ging.
Alleen een ding, houdt rekening met achterlijke files richting Zaventhem. de Belgen zijn er altijd vroeg bij zes uur staat er vaak al file richting Brussel.
Dus ja 3 uur vooraf aanwezig zijn, maar wel vooral met de gedachte dat je in een achterlijke file komt, zowel uit de richting van Antwerpen, als vanuit Hasselt .
Normaal gezien is 2 uur voldoende tijd ja.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:46 schreef Eris het volgende:
Ik vlieg morgen naar Doha via Dubai van af Schiphol. Alleen hoeveel uur moet ik aanwezig zijn. is 2 uur voldoende (Moet wel 1 koffer in checken)
Dat zijn van die virtuele VISA cards toch? (als in, je krijgt alleen de code en verder geen kaart oid). Dat zou gewoon moeten werken, als creditcardoptie.quote:Op woensdag 23 april 2014 18:45 schreef qwerty31 het volgende:
Kan je met een 3v voucher bij Ryanair en Wizzair betalen? Zoja, wat moet je kiezen Pay by credit card of Discount Pay by debit card ?
Nee, zou zeker twee uur aanhouden.Drie uur wordt aangeraden trouwens.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 01:48 schreef athlonkmf het volgende:
Een vlucht naar Turkije met ArkeFly, om 5 uur 's ochtends. Hoe laat moeten we op Schiphol zijn dan? Uurtje van tevoren voldoende?
Ik zou in dit geval op 3 uur van tevoren plannen. Naar mijn ervaring werken tijdens dit soort nachtelijke uren taxi's, bussen, parkeershuttles en andere dienstverleners waar je misschien afhankelijk van bent, iets minder strikt. Ik reis dan liever met een ruime marge voor als er iets mis gaat onderweg.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 01:48 schreef athlonkmf het volgende:
Een vlucht naar Turkije met ArkeFly, om 5 uur 's ochtends. Hoe laat moeten we op Schiphol zijn dan? Uurtje van tevoren voldoende?
45 minuten is de realistische cut-off Maar ik zou om 4uur aankomen. Hangt er vanaf hoe je er heen gaat. Met de auto is er om die tijd echt geen verkeer te verwachten. Treinen rijden dan nog niet lijkt mequote:Op vrijdag 9 mei 2014 01:48 schreef athlonkmf het volgende:
Een vlucht naar Turkije met ArkeFly, om 5 uur 's ochtends. Hoe laat moeten we op Schiphol zijn dan? Uurtje van tevoren voldoende?
Nachttreinen rijden de hele nacht door vanaf de grote steden in de Randstadquote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:35 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
45 minuten is de realistische cut-off Maar ik zou om 4uur aankomen. Hangt er vanaf hoe je er heen gaat. Met de auto is er om die tijd echt geen verkeer te verwachten. Treinen rijden dan nog niet lijkt me
De parkeervoorzieningen vind ik op Schiphol wel vrij ver van de terminal af dus daar moet je misschien wat marge houden.
Dat zal nieuw zijn ik woon al 5 jaar niet meer in NLquote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:51 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Nachttreinen rijden de hele nacht door vanaf de grote steden in de Randstad
de twee staan tegenover elkaar. Parkeerterrein oversteken en je bent er, maar 100 meter ofzo.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:58 schreef static het volgende:
Heb binnenkort een overstap op CDG van 2E naar 2F; is dat te lopen en zo ja hoe lang? Heb een kapotte knie dus kan niet ver lopen. Korte transfertijd: 1:15.
was er al langer.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:00 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Dat zal nieuw zijn ik woon al 5 jaar niet meer in NL
Neem aan dat hij aan de airside blijft.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:04 schreef miro86 het volgende:
[..]
de twee staan tegenover elkaar. Parkeerterrein oversteken en je bent er, maar 100 meter ofzo.
niet, dat betekend gewoon dat er twee stoelen zijn. Daar begint de versmalling van het vliegtuig en het is de plek waar het gangpad knikt. Niet dat dat erg is, behalve dat het karretje met vreten en drank aar altijd botstquote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:15 schreef Troonwoord het volgende:
Ik ga solo vliegen binnenkort. Kan iemand mij zeggen of één van deze stoelen goed zijn ? 12u+ economy vlucht. En wat is die space tussen deze stoelen?
http://imgur.com/j2WwoEY
dat zijn redelijk fijne plekken , er is wat extra ruimte naast je voor je tas neer te zetten. Nadeel is vaal dat de stoelen een beetje verschoven staan, dat kan zeer irritant zijn, als je wat langer bent.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:15 schreef Troonwoord het volgende:
Ik ga solo vliegen binnenkort. Kan iemand mij zeggen of één van deze stoelen goed zijn ? 12u+ economy vlucht. En wat is die space tussen deze stoelen?
http://imgur.com/j2WwoEY
Bestaat al een stuk langer dan vijf jaar, vermoed ik.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:00 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Dat zal nieuw zijn ik woon al 5 jaar niet meer in NL
Het zijn redelijke stoelen. Bij KLM zijn dat vaak van die preferred seats waar je meer voor zou moeten dokken. Omdat je solo reist zou je net zo goed elke aisle stoel pakken. Met zn tweetjes zijn die stoelen juist heel fijn omdat je aisle en window hebt zonder een onbekende erbij.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:15 schreef Troonwoord het volgende:
Ik ga solo vliegen binnenkort. Kan iemand mij zeggen of één van deze stoelen goed zijn ? 12u+ economy vlucht. En wat is die space tussen deze stoelen?
http://imgur.com/j2WwoEY
Maak je geen zorgen, uiteindelijk aankomen doe je toch wel. 3 uur is meer dan zat, ook als je door de immigratie moet etc.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:14 schreef DUK het volgende:
Mensen die ervaring hebben met het overstappen op Houston?
Vlieg volgende week via Houston naar Las Vegas en 12 dagen later vanuit Phoenix via Houston terug naar Amsterdam.
Beide connecties zijn met een overstap van ongeveer 3 uur. Te doen?
Vooral heen natuurlijk gaat het me om aangezien ik mijn koffer opnieuw in moet checken enz.
Lees namelijk echt horrorverhalen over Bush International.
Ik heb het zelfde. Je moet in principe, volgens mij, altijd de naam zonder trema typen. (Zo staat mijn naam in ieder geval op de onderste strip van het paspoort).quote:Op donderdag 15 mei 2014 09:56 schreef Zocalo het volgende:
Ik wil inchecken voor de vlucht morgen met Transavia.
Nu heeft mijn vrienden een trema op de e (Ë), waardoor haar voornaam bij het online inchecken niet goed overkomt. Is dit een probleem of kun je gewoon inchecken (en meevliegen morgen )?
Ik ken geen enkel vliegveld waar 3 uur overstaptijd een probleem zou zijnquote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:14 schreef DUK het volgende:
Mensen die ervaring hebben met het overstappen op Houston?
Vlieg volgende week via Houston naar Las Vegas en 12 dagen later vanuit Phoenix via Houston terug naar Amsterdam.
Beide connecties zijn met een overstap van ongeveer 3 uur. Te doen?
Vooral heen natuurlijk gaat het me om aangezien ik mijn koffer opnieuw in moet checken enz.
Lees namelijk echt horrorverhalen over Bush International.
En toch gebeurt het dat je TWEE uur voor de immigration staat te wachten. Heb je dan de pech dat er ook nog een rij bij de security staat, dan kan 3 uur soms nog wel eens een probleem geven bij een doorverbinding in Amerika. Ken Houston niet maar O'Hare, Newark Liberty en JFK des te beter.quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ken geen enkel vliegveld waar 3 uur overstaptijd een probleem zou zijn
Ging dat over de jenever of over de kinderen?quote:
Ik kleurde me ook altijd een ongeluk in het vliegtuig En tussendoor deed ik wat kaartspelletjes met m'n broer en zus. Tegenwoordig hoor ik steeds vaker speelgoed/tablets met het geluid aan in het vliegtuig Oordopjes waren zeker te duurquote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:33 schreef Miezziej het volgende:
Lijkt me dat je als ouder wel weet wat je kind het leukste vindt toch?
Vroeger als kind las ik gewoon een boek of deed ik spelletjes met mijn broer en zus. Puzzelboekjes en kleurboeken vond ik ook altijd leuk Maarja, tegenwoordig is iedereen aan de tablet dus kan je gewoon een film opzetten
Dat kan idd voorkomen, maar een vriendelijke blik naar de passagiers en even uitleggen dat je een aansluitende vlucht doet dan wonderen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En toch gebeurt het dat je TWEE uur voor de immigration staat te wachten. Heb je dan de pech dat er ook nog een rij bij de security staat, dan kan 3 uur soms nog wel eens een probleem geven bij een doorverbinding in Amerika. Ken Houston niet maar O'Hare, Newark Liberty en JFK des te beter.
Leeftijd van de kinderen is wel vrij essentieel in deze. Ik ben met onze zoon van 11 maanden naar Sri Lanka gegaan en toen hij 19 maanden was naar Zuid-Afrika. Wat bij ons in ieder geval hielp was nieuw speelgoed, en het feit dat die rond kon rennen door het vliegtuig hielp ook al veelquote:Op donderdag 15 mei 2014 21:24 schreef Lamb29 het volgende:
Hier misschien iemand nog tips voor het vliegen met kinderen?
Behalve ze niet meenemen
Genoeg van de geijkte tips gelezen maar juist mensen zonder kinderen hebben wellicht verrassende tips door ervaringen tijdens de vluchten?
Wanneer het met Air France is en je dus nagenoeg in hetzelfde terminal gebouw blijft is dat prima te doen, ik had afgelopen april effectief 40 minuten na touchdown nodig om naar de nieuwe gate te komen, dat is dus inclusief taxi naar de gate, wachten totdat ik uit het vliegtuig was, een nieuw boardingpass uitdraaide en naar boven liep. Zowel heen als terug, dit betrof overigens een vlucht binnen Schengen dus geen veiligheidscontrole nodig.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 10:36 schreef donald_dick het volgende:
1:40 uur voor overstappen op CDG Parijs Charles de Gaulle moe ttoch wel voldoende zijn?
Ik stap over van Air France naar Japan Airlines, maar die wordt ook uitgevoerd door Air France, dus het lijkt mij dat ik dan ook in dezelfde terminal blijf.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 10:57 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wanneer het met Air France is en je dus nagenoeg in hetzelfde terminal gebouw blijft is dat prima te doen, ik had afgelopen april effectief 40 minuten na touchdown nodig om naar de nieuwe gate te komen, dat is dus inclusief taxi naar de gate, wachten totdat ik uit het vliegtuig was, een nieuw boardingpass uitdraaide en naar boven liep. Zowel heen als terug, dit betrof overigens een vlucht binnen Schengen dus geen veiligheidscontrole nodig.
Al heb ik op de terugvlucht alsnog besloten landside te gaan, en de veiligheidscontrole rond 13:00 uur was niet druk, maar ik kan mij voorstellen dat in de ochtend als veel vluchten vertrekken dit wel drukker kan zijn.
Zo werk dat helaas niet altijd. Soms vlieg ik naar Wenen via Parijs en dan moet ik ook van terminal wisselen. Of eergisteren nog, van dusseldorf naar London met een transit op Parijs (uiteindelijk via Schiphol gevlogen, maar goed), dan moet je ook van terminal wisselen ook al is het dezelfde maatschappij. Zelfde geldt als ik naar HK vlieg, kom ik ook aan in een andere terminal.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 11:20 schreef donald_dick het volgende:
Ik stap over van Air France naar Japan Airlines, maar die wordt ook uitgevoerd door Air France, dus het lijkt mij dat ik dan ook in dezelfde terminal blijf.
Probeer een nachtvlucht te doen. Vervolgens het kind op de dag van vertrek wakker houden, en vlak voor het boarden in een pyjama hijsen .quote:Op vrijdag 16 mei 2014 18:38 schreef Lamb29 het volgende:
De heenvlucht is ze 3 en terugvlucht 4. We gaan naar Bali dus een flinke vlucht voor de boeg! De jenever is inderdaad wat vroeg dus!
Kinder Koptelefoon staat op het inpaklijstje! Inderdaad een goede om medepassagiers niet constant aan ipadgeluiden bloot te stellen. Cadeautjes ook. Had het expres hier gevraagd ipv OUD om juist de andere tips evt wie weet heeft iemand hier wel eens een vlucht from hell meegemaakt met meereizende kinderen of juist heel goede ervaringen
Je moet van 2F naar 2E als het een beetje tegen zit is het rond half uur door lopen en een beetje mee zit kan je ook zo door de Douane door heen.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 11:20 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Ik stap over van Air France naar Japan Airlines, maar die wordt ook uitgevoerd door Air France, dus het lijkt mij dat ik dan ook in dezelfde terminal blijf.
Een andere keuze is om met Allitalia te vliegen naar Milaan Linate en dan over te stappen op Milaan Malpensa. Overstaptijd is 4 uur. Maar dan moet ik dus mijn koffer ophalen, een shuttlebus nemen naar Malpensa en dan weer mijn koffers inchecken. Lukt dat binnen 4 uur? De reistijd zou ongeveer een uur zijn lees ik overal.
Het lijkt mij wel dat je binnen een uur je koffers hebt, dan nog een uur reizen naar het andere vliegtuig en dan zou je nog 2 uur hebben om de boel weer in te checken en weer door de douane te gaan.
Afhankelijk van de bezetting graad is geen touw aan vast te knopen.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:38 schreef Dientje12 het volgende:
Wat is beter, van te voren reserveren of is last minute ook te doen??
En hoeveel week van te voren reserveren??
Ik kom er ook vaak op uit via skyscanner en boek er gewoon, nog nooit problemen gehad moet ik zeggen.quote:Op maandag 19 mei 2014 09:00 schreef _Loki het volgende:
Ik kom steeds websites tegen als travelgenio, travel2be, budgetair, tripair en zo.. nog nooit van gehoord maar wel de goedkoopste lijkt het. Is dat nou ook echt wat? Kan ik daar zorgeloos 900 euro neerleggen voor een ticket?
Voor je boekt neem even de regels door voor je het weet mag je extra betalen voor iets ;-)quote:Op maandag 19 mei 2014 09:00 schreef _Loki het volgende:
Ik kom steeds websites tegen als travelgenio, travel2be, budgetair, tripair en zo.. nog nooit van gehoord maar wel de goedkoopste lijkt het. Is dat nou ook echt wat? Kan ik daar zorgeloos 900 euro neerleggen voor een ticket?
Hoogstens een klein risico zou ik zeggen, mits je thuis al ingecheckt hebt.quote:Op maandag 19 mei 2014 15:59 schreef Leonos het volgende:
Hoi, ik vlieg donderdag naar Londen om 19:00.
Moet tot 17:30 werken, 18:00 uur op Schiphol.
Is dit op tijd? Of toch een groot risico?
Heb alleen handbagage though
Uiteraard thuis al ingecheckt ja. Top, ga ik het proberen!quote:Op maandag 19 mei 2014 16:09 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Hoogstens een klein risico zou ik zeggen, mits je thuis al ingecheckt hebt.
Succes!quote:Op maandag 19 mei 2014 16:09 schreef Leonos het volgende:
[..]
Uiteraard thuis al ingecheckt ja. Top, ga ik het proberen!
Boarding begint meestal een half uur eerder, maar houd wel rekening met spitsuur om die tijd bij security. Of je moet business class vliegen, dan heb je een aparte ingang.quote:Op maandag 19 mei 2014 15:59 schreef Leonos het volgende:
Hoi, ik vlieg donderdag naar Londen om 19:00.
Moet tot 17:30 werken, 18:00 uur op Schiphol.
Is dit op tijd? Of toch een groot risico?
Heb alleen handbagage though
Maar dat is dan weer een voordeel van Schiphol, als je buiten het Schengen gebied vliegt, en daar valt Londen onder, dan is de veiligheidscontrole bij de gate, of in het geval van de Londen vluchten als je pech hebt achteraan in een centraal gedeelte bij meerdere gates, maar daar heb ik het nooit echt druk gezien, en uit betrouwbare bron weet ik dat ook daar voorrang wordt gegeven aan passagiers van vluchten die bijna vertrekken, als je wel een eigen gate hebt hoef je geen zorgen te maken dat je de vlucht mist door de veiligheidscontrole gezien je al je boarding pass hebt afgegeven bij het staan van de rij van de veiligheidscontrole aan de gate agent.quote:Op maandag 19 mei 2014 16:41 schreef static het volgende:
[..]
Boarding begint meestal een half uur eerder, maar houd wel rekening met spitsuur om die tijd bij security. Of je moet business class vliegen, dan heb je een aparte ingang.
6 uur is prima.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:23 schreef Miezziej het volgende:
Ik zit ook een beetje met hoe laat ik op Schiphol moet zijn, ik vertrek op een zondag om 07:20 naar Rome. Rond 6 uur aanwezig zijn moet toch wel goed zijn? Anders is het zo vroeggg
heeft iemand nog een idee over mijn vraag ?quote:Op zondag 18 mei 2014 19:35 schreef daanski82 het volgende:
ik heb een ticket geboekt bij KLM/Delta. nu kreeg ik 2 weken geleden een mail dat mijn itinerary was aangepast rede onbekend.
ik vlieg namelijk in eerste instantie van Orlando (vertrek om 16:00 uur) naar Detroit en dan door naar Amsterdam. layover van 2.45 uur. In de mail stond een nieuwe itinerary waar een layover van +5 uur op Detroit staat.
Ik had hierover natuurlijk geklaagd omdat ik o.a. de vertrekdag vanuit Tampa moet komen. Dus KLM past dat aan. en nu krijg ik een vlucht nummer door van een vlucht van Detroit naar Orlando met als vertrek tijd 16:00 uur vanaf Orlando.
Ik krab een beetje achter mijn oren of deze vlucht nu van Orlando naar Detroit goed gaat.
ik snap even het probleem niet !? volgens mij vertel je heel veel overbodige informatie, en net de info die nodig is die een vraag vormen mis ik. kan aan mij liggen, maar ik snap je vraag niet !?quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:51 schreef daanski82 het volgende:
[..]
heeft iemand nog een idee over mijn vraag ?
korte versie:quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:00 schreef Roger_ het volgende:
[..]
ik snap even het probleem niet !? volgens mij vertel je heel veel overbodige informatie, en net de info die nodig is die een vraag vormen mis ik. kan aan mij liggen, maar ik snap je vraag niet !?
okee, dan was het simpeler als ik dacht.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:23 schreef daanski82 het volgende:
[..]
korte versie:
ik kom op een vlucht te zitten met een vluchtnummer van Detroit NAAR Orlando terwel ik de ander kant op moet (van Orlando naar Detroit).
Dat zou je denken.....quote:Op vrijdag 23 mei 2014 13:05 schreef kurk_droog het volgende:
Iberia Airlines naar zuid-Amerika..is dat een beetje te doen? ( kan haast niet slechter dan United Airlines die met een 737 uit het jaar 0 vlogen )
Maar slecht als in? 1000 euro schiphol - 600 euro dusseldorf met Iberia zou het misschien wel waard zijn maar 800 euro met een betere maatschappij vanaf Schiphol ook zeker?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 14:19 schreef XL het volgende:
[..]
Dat zou je denken.....
Iberia heeft echt wel met voorsprong de slechste reputatie van alle europese airlines. Ik kan dat alleen bevestigen, mijn ervaringen (europees) met Iberia en Iberia Express zijn erg matig! Wat mij betreft slechter dan Ryanair omdat je het bij Ryanair tenminste van tevoren weet.
Tsja, 617 euro en dan op een vlucht zitten zonder entertainment of redelijke service is natuurlijk wel echt afzien. Maar voor 400 kan je sowieso een halve maand leven daar.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 15:16 schreef miro86 het volgende:
Tja, ik vloog laatst Bru-Mad-Mex met Iberia en terug Mex-Lhr-Bru met BA. Wat en wereld van verschil, vooral dat stukje over de oceaan. Iberia had niet eens een in-flightentertainmentsysteem, stewardessen waren bot en konden eigenlijk alleen maar Spaans... Maar voor ¤400 zou ik het wel weten...
Ik vond het vorig jaar wel fijn bij United dat je meerdere keren drinken kreeg ( cola, water, drank maakte niks uit ) en ook qua maaltijden gewoon goed verzorgd werd. Ik zou dat op zo'n lange vlucht niet zomaar kunnen missen denk ik. Die optie van Londen is dan een stuk aantrekkelijker ( ook omdat je naar Londen vanaf Rotterdam vliegt ) dus ik niet naar Dusseldorf hoef.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 17:22 schreef ozzietukker het volgende:
Iberia is voor mij persoonlijk nooit een overweging, onder geen enkele voorwaarde.
Dat gezegd hebbende, wanneer het prijsverschil voor de betreffende periode dusdanig groot is en je er op instelt dat je op de Europese vluchten niets gratis krijgt en de service als in eten en drankservice te wensen over laat en geen entertainment op de lange vlucht beschikbaar is en je daar zelf in voorziet door bijvoorbeeld een tablet mee te nemen dan is het opzich natuurlijk wel te doen.
Maar ik vlieg in periodes dat er altijd een beter of vergelijkbaar alternatief voorhanden is dan Iberia. Wanneer je zoals je zelf aangeeft met Delta via London kan vliegen voor 700 euro zou ik dat wel eerder overwegen.
DUS - MAD is Iberia Express, dus ryanair seat pitch. Zonder service. Internationaal is dan waarschijnlijk met een oud vliegtuig, zonder entertainment. Op dus vliegt iberia wel vaak met een toestel met de code LUL. Vind ik altijd leuk als ik hem ziequote:Op vrijdag 23 mei 2014 15:09 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Maar slecht als in? 1000 euro schiphol - 600 euro dusseldorf met Iberia zou het misschien wel waard zijn maar 800 euro met een betere maatschappij vanaf Schiphol ook zeker?
Ik heb met aeroflot goede ervaring. Niks mis mee.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 18:03 schreef o.us2.0 het volgende:
Iemand ervaring hier met Aeroflot? Een intercontinentale vlucht via Moskou? Of een lange afstandsvlucht met Alitalia via Rome?
Ik zoek een "okee"-kwaliteit vlucht naar Tokyo Narita. Na onderzoek kwam ik dus op Aeroflot en Alitalia uit. Vertrek eind augustus met open retour voor beide rond 750. Zonder open retour beide rond 600.
Wat denken jullie?
Het is alleen jammer van die Russen aan boord.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 18:15 schreef XL het volgende:
[..]
Ik heb met aeroflot goede ervaring. Niks mis mee.
Dus je zou in mijn geval met Alitalia vliegen?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 18:48 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het is alleen jammer van die Russen aan boord.
Nu wil ik niet per definitie Aeroflut afzeiken, maar het feit dat je met de Russische medemens wordt opgezadeld is een belangrijke reden om niet te gaan, deze mensen kunnen niet netjes in de rij staan, denken dat de handbagageregels niet voor hen bestemd zijn en kunnen niet zo goed omgaan met alcohol, en hoewel Aeroflut zelf dat wel tegengaat door weinig of geen alcohol te schenken maken de Russen de gekochte duty free fijn open.
Daarnaast is het overstappen op Moskou niet de beste optie, bij een goed op elkaar aansluitende vlucht valt dit te overzien, maar door het verplichte visum voor Rusland moet je bij een lange vertraging of ongunstige overstap bivakkeren op het vliegveld, dat is nou niet de meest fijne plek voor langere tijd...
Intercontinentaal toevallig?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 18:15 schreef XL het volgende:
[..]
Ik heb met aeroflot goede ervaring. Niks mis mee.
Het voordeel van Rome is dat er geen restricties gelden inzake het eventueel landside gaan en een hotel te verkrijgen bij grote vertragingen, ervan uitgaande dat je een Europees paspoort hebt.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 19:42 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Dus je zou in mijn geval met Alitalia vliegen?
Rome Fiumincino ervaarde ik ook niet als een zeer prettige vliegveld, maar is Moskou Snogwat echt zo erg?
aeroflot is prima te doen. Alleen geen drank en de mogelijkheid om van te voren stoelen te kiezen. Verder geen of slecht engels aan bord. Maar dat heb je met Alitalia ook. Het is goedkoop, en daar is alles mee gezegtquote:Op vrijdag 23 mei 2014 18:03 schreef o.us2.0 het volgende:
Iemand ervaring hier met Aeroflot? Een intercontinentale vlucht via Moskou? Of een lange afstandsvlucht met Alitalia via Rome?
Ik zoek een "okee"-kwaliteit vlucht naar Tokyo Narita. Na onderzoek kwam ik dus op Aeroflot en Alitalia uit. Vertrek eind augustus met open retour voor beide rond 750. Zonder open retour beide rond 600.
Wat denken jullie?
Ja, deed ams-pek een paar keer. Moderne vliegtuigen en schijnbaar geluk met de Russen. Ik heb wel preboarding en lounge toegang. Misschien daardoor geen last van aso-russen.quote:
Alles heeft te maken met vraag en aanbod.quote:Op zaterdag 24 mei 2014 18:08 schreef kurk_droog het volgende:
Wtf slaat het op dat je vanaf Rome voor 700 euro naar Buenos kan vliegen ( overstap op Schiphol ) en dan met KLM naar Buenos. Terwijl als ik KLM met dezelfde data direct vanaf Schiphol naar Buenos doe het meteen 1000 euro is...wtf
Je kan dan zeker niet die vlucht van Rome naar Schiphol overslaan en pas op Schiphol instappen?
Hm..jammer, het was te mooi om waar te zijn. Nja, die bagage gaat toch het vliegtuig uit op Schiphol omdat je naar een andere vliegtuig moet dan maar ook geen zin in gezeik verder. Dan toch maar die Londen optie bekijken waarbij ik voor 48 naar Londen vlieg en daar voor 700 naar Buenos. ( weet niet of er nog andere steden zijn waar je goedkoop naar Zuid-Amerika kan )quote:Op zaterdag 24 mei 2014 18:57 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Alles heeft te maken met vraag en aanbod.
Vanaf Schiphol is dit een rechtstreekse vlucht en die heeft een meerwaarde, vanaf de Italiaanse markt kan er daarnaast meer concurrentie zijn, denk aan Iberia of Tap Air Portugal welke ook vluchten met overstap aanbieden waardoor KLM de vlucht wel goedkoop moet aanbieden om passagiers aan boord te krijgen, want KLM krijgt de toestellen niet vol met alleen opstappende passagiers in Amsterdam.
En nee, je kunt de eerste vlucht niet overslaan, en op de terugweg, als je bagage hebt, die terugvlucht ook niet omdat je dan je bagage terug wilt, KLM aangeeft dat je de vlucht verstoort en een boete (lees verschil in vluchtprijs) wil ontvangen.
Dat laatste is juridisch nogal wankel, maar ik kan je verzekeren dat je zonder betaling en geen bijzondere omstandigheden (zoals vluchtvertraging) je op dat moment je bagage niet gratis mee kan krijgen, in een later stadium na wat dreigen met rechtsbijstand zal KLM ongetwijfeld overstag gaan, want men wil voorkomen dat men dit door een rechter laat toetsen omdat ik vermoed dat een rechter niet gaat toestaan dat men eigendommen van de passagiers 'gijzelt' voor eventuele gederfde inkomsten, want dat kan dan wel in de voorwaarden staan, juridisch is dat zoals gezegd nogal wankel, maar dat kost wel een boel stress.
Zonder bagage en alleen handbagage kan je natuurlijk de vlucht van Amsterdam naar de verdere Europese bestemming wel laten schieten, want dan verstoor je het proces van vluchtuitvoering niet.
In dit geval weer niet of ik doe het verkeerd ( kijk eigenlijk voornamelijk op cheaptickets ). Londen > Buenos is daar best goedkoop ( 700 euro ). Ik raak alleen het overzicht een beetje kwijt ivm dat ik misschien eerst ene paar dagen naar Denver wil en de terugvlucht niet echt vaststaat.quote:Op zondag 25 mei 2014 02:00 schreef MartijnUK het volgende:
Je beste optie is idd de truc te repliceren maar dan met een andere overstaplocatie.
Amsterdam-Londen-Buenos Aires is in de meeste gevallen veel goedkoper dan direct Londen-Buenos Aires.
Dat was ook mijn probleem.quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En toch gebeurt het dat je TWEE uur voor de immigration staat te wachten. Heb je dan de pech dat er ook nog een rij bij de security staat, dan kan 3 uur soms nog wel eens een probleem geven bij een doorverbinding in Amerika. Ken Houston niet maar O'Hare, Newark Liberty en JFK des te beter.
ik heb er geen ervaring mee. maar ik kan me in denken dat ze op hun strepen gaan staan. Daar zijn ze low budget voor.quote:Op zondag 1 juni 2014 22:53 schreef its_me_ het volgende:
Binnenkort met Vueling van Amsterdam naar Valencia. De handbagage mag volgens Vueling maximaal 55x40x20 zijn. Nu is mijn koffertje 55x36x25. Wat vindt Vueling hiervan? Mag deze als handbagage mee het vliegtuig in of gaan ze hier moeilijk over doen?
Die 25cm is absoluut niet samen te drukken.
Iemand ervaringen?
Ach datzelfde is zo bij Ryanair en de controle was non existent.. een vrouw voor mij had een koffer die wel 2x zo groot was en die ging ook door voor handbagage terwijl ik al aan de maxima zat. Nergens gecontroleerd ook.quote:Op zondag 1 juni 2014 22:53 schreef its_me_ het volgende:
Binnenkort met Vueling van Amsterdam naar Valencia. De handbagage mag volgens Vueling maximaal 55x40x20 zijn. Nu is mijn koffertje 55x36x25. Wat vindt Vueling hiervan? Mag deze als handbagage mee het vliegtuig in of gaan ze hier moeilijk over doen?
Die 25cm is absoluut niet samen te drukken.
Iemand ervaringen?
Dat is alles Printen is vaak ook niet nodig, maar dat ligt er ook een beetje aan waar je heengaat. Luchthavens in India of Indonesie bijvoorbeeld hebben nog weleens een ticket-check voordat je de terminal in gaat, en dan is het handig om wel een printje te hebben.quote:Op maandag 2 juni 2014 08:58 schreef _Loki het volgende:
Ik heb vorige week een ticket geboekt en krijg net mijn 'e-ticket' binnen. Het is alleen geen ticket, alleen een mailtje met info en het e-ticketnummer. Moet ik daar nog wat mee? Gewoon mailtje printen en meenemen?
Ik heb ook nergens m'n paspoortnummer of iets in moeten voeren.
Top, dank je! Gek eigenlijk dat ze geen paspoortnr of iets nodig hebben, je zou Jan de Vries heten en naar Turkije/Griekenland vliegen tijdens de bouwvakquote:Op maandag 2 juni 2014 10:53 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Dat is alles Printen is vaak ook niet nodig, maar dat ligt er ook een beetje aan waar je heengaat. Luchthavens in India of Indonesie bijvoorbeeld hebben nog weleens een ticket-check voordat je de terminal in gaat, en dan is het handig om wel een printje te hebben.
Paspoortnummer is ook niet noodzakelijk.
Blijkbaar is de fietsersbond al bezig met stalling bij eindhoven airport, zou niet echt aanwezig zijn.quote:Op maandag 2 juni 2014 16:27 schreef moddermonster het volgende:
Hé, ik heb een vraag
Volgende week dinsdag vlieg ik vanaf Eindhoven naar (een weiland ver weg van) Londen, en ik zat uit te zoeken hoe daar het best te komen.
De eerste optie is de rechtstreekse bus, maar de eerste bus komt pas om 7:25 aan op het vliegveld, terwijl het vliegtuig vertrekt om 8:30. Ook reis ik met een wat grotere groep, en kom ik dus pas eigenlijk op het laatste moment aan.
De tweede optie is de trein om vervolgens de bus vanaf Eindhoven te pakken naar het vliegveld. Dan kom ik prima op tijd aan, maar dit duurt dubbel zo lang en is dubbel zo duur.
Ik zat er ook aan te denken om gewoon de fiets naar het vliegveld te pakken, wat toch net zo snel is als de bus (en gratis natuurlijk ). Ik heb echter geen idee waar ik die dan veilig twee dagen kan stallen, op de site van het vliegveld is hier niets over te vinden.
En anders kan ik natuurlijk ook nog cheap-ass anderhalf uur gaan lopen
Wat zouden jullie me aanraden?
Als je uit Best komt, het is 1 uur en 5 minuten lopen vanaf het station, en een minuut of 25 met de bus inderdaad. (Lopen is nog wel eens een optie als je uit Den Bosch met de trein komt bus 145 net weg is vanaf station Best).quote:Op maandag 2 juni 2014 16:27 schreef moddermonster het volgende:
Hé, ik heb een vraag
Volgende week dinsdag vlieg ik vanaf Eindhoven naar (een weiland ver weg van) Londen, en ik zat uit te zoeken hoe daar het best te komen.
De eerste optie is de rechtstreekse bus, maar de eerste bus komt pas om 7:25 aan op het vliegveld, terwijl het vliegtuig vertrekt om 8:30. Ook reis ik met een wat grotere groep, en kom ik dus pas eigenlijk op het laatste moment aan.
De tweede optie is de trein om vervolgens de bus vanaf Eindhoven te pakken naar het vliegveld. Dan kom ik prima op tijd aan, maar dit duurt dubbel zo lang en is dubbel zo duur.
Ik zat er ook aan te denken om gewoon de fiets naar het vliegveld te pakken, wat toch net zo snel is als de bus (en gratis natuurlijk ). Ik heb echter geen idee waar ik die dan veilig twee dagen kan stallen, op de site van het vliegveld is hier niets over te vinden.
En anders kan ik natuurlijk ook nog cheap-ass anderhalf uur gaan lopen
Wat zouden jullie me aanraden?
de ouderwetse een vriend, bekende, familielid, buurman/vrouw vragen je af te zetten zit er niet in ?quote:Op maandag 2 juni 2014 16:27 schreef moddermonster het volgende:
Hé, ik heb een vraag
Volgende week dinsdag vlieg ik vanaf Eindhoven naar (een weiland ver weg van) Londen, en ik zat uit te zoeken hoe daar het best te komen.
De eerste optie is de rechtstreekse bus, maar de eerste bus komt pas om 7:25 aan op het vliegveld, terwijl het vliegtuig vertrekt om 8:30. Ook reis ik met een wat grotere groep, en kom ik dus pas eigenlijk op het laatste moment aan.
De tweede optie is de trein om vervolgens de bus vanaf Eindhoven te pakken naar het vliegveld. Dan kom ik prima op tijd aan, maar dit duurt dubbel zo lang en is dubbel zo duur.
Ik zat er ook aan te denken om gewoon de fiets naar het vliegveld te pakken, wat toch net zo snel is als de bus (en gratis natuurlijk ). Ik heb echter geen idee waar ik die dan veilig twee dagen kan stallen, op de site van het vliegveld is hier niets over te vinden.
En anders kan ik natuurlijk ook nog cheap-ass anderhalf uur gaan lopen
Wat zouden jullie me aanraden?
ik heb inmiddels zo vaak via de VS gevlogen, en mij is het nog steeds niet 100% duidelijk, waar de logica hem er in zit. Volgens mij is het dat je op de heenreis wel moet "reclaimen" en op de terug reis niet. De logica ontgaat mij totaal. En ik houdt het er maar op dat ik het altijd even vraag bij de bagage dropoffquote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:41 schreef MissRelin het volgende:
Ongetwijfeld is dit al heel vaak gevraagd, dus sorry dat ik het weer vraag
In augustus vlieg ik van Amsterdam naar Reyjavik. Na een rondreis over Ijsland gaan we door naar JFK. Daar heb ik ook geen vragen over.
Terug gaan we van JFK naar Reykjavik, met een overstap op een ander vliegtuig naar Amsterdam. Nu heb ik al best vaak gevlogen, maar nog nooit met een overstap. Mijn vraag is dan ook of mijn koffer automatisch van vliegtuig 1 naar vliegtuig 2 gaat, of dat ik deze bij de band moet halen en weer opnieuw moet inchecken. Ik vermoed dat ik zelf ook opnieuw moet inchecken, of ben je als je incheckt op JFK ook meteen ingecheckt voor de aansluitende vlucht?
Excuses als het een hele domme vraag is!
op het moment dat je van een buitenlands vliegveld (wellicht neit Canada?) in de US aankomt moet je altijd je koffer ophalen en weer afgeven. Als je van een binnenlandse vlucht komt is het niet nodig.quote:Op woensdag 4 juni 2014 08:16 schreef Roger_ het volgende:
[..]
ik heb inmiddels zo vaak via de VS gevlogen, en mij is het nog steeds niet 100% duidelijk, waar de logica hem er in zit. Volgens mij is het dat je op de heenreis wel moet "reclaimen" en op de terug reis niet. De logica ontgaat mij totaal. En ik houdt het er maar op dat ik het altijd even vraag bij de bagage dropoff
Of het al gemeen is dit alleen als van het buiten land een binnenlandse vlucht maakt en zodoende eerst door douane heen moet. Ook in zweden was het geval bij een binnenlandse vlucht. Zover ik het weet worden vluchten waarbij je in de transit zone blijft gewoon door gelabeld. (Dus AMS -> Usa -> Canada)quote:Op woensdag 4 juni 2014 09:02 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
op het moment dat je van een buitenlands vliegveld (wellicht neit Canada?) in de US aankomt moet je altijd je koffer ophalen en weer afgeven. Als je van een binnenlandse vlucht komt is het niet nodig.
Niet altijd. In een aantal landen (zoals Noorwegen) liggen de koffers bij binnenlandse vluchten gewoon landside.quote:Op woensdag 4 juni 2014 18:46 schreef ozzietukker het volgende:
De reden voor de afwijkende bagage afhandeling in de VS is dat wanneer je een binnenlandse doorvlucht hebt de koffer van de binnenlandse doorvlucht bij aankomst van de binnenlandse bestemming wordt gedropt in een publieke ruimte, iedereen kan daar bij komen en daar is om die reden geen douanecontrole mogelijk.
Om deze reden moet de VS wel op het moment van binnenkomst van een internationale vlucht alle bagage controleren als men een doorvlucht met een bestemming in de VS, want daarna is het niet meer mogelijk, en wanneer men afziet van een dergelijke controle zal iemand met kwaad in de zin dus altijd zorgen voor een doorvlucht naar een binnenlandse bestemming omdat er dan niet gecontroleerd kan worden.
Voor een doorvlucht buiten de VS kan de bagage in principe wel doorgelabeld worden omdat de eindbestemming niet de VS is en derhalve daar ook niet wordt ingevoerd.
In Europa is dit anders geregeld, het afhalen van de bagage gebeurd altijd in een niet publiek toegankelijk gedeelte en in de douane zone, aan de kleur van de labels kan men dan zien of je een Europese vlucht hebt gemaakt of een vlucht buiten Europa, in de regel controleert men dan bagage van vluchten buiten Europa, maar de douane kan wel degelijk ook bagage controleren van vluchten binnen Europa, je moet meewerken aan een controle.
Er valt voor beide principes wat te zeggen, bij het VS model kan je gericht bagage van een bepaalde bestemming controleren, maar zijn het wel extra handelingen wat geld kost voor de luchtvaartmaatschappijen, in Europa kan je door de vele airlines bij doorvluchten binnen Europa niet altijd direct gericht controleren waar iemand vandaan komt, op rechtstreeks vluchten vanaf Azië staat er een grotere douanebezetting dan op vluchten binnen Europa, men kan steeksproefgewijs e.e.a. er wel uithalen maar lang niet alles, wel is dit een stuk goedkoper omdat de luchtvaartmaatschappij er minder werk aan heeft.
Nu kom ik niet zo vaak in Noorwegen, en de 2 x dat ik er was, was dit met handbagage en heb daar niet specifiek naar gekeken, de kans dat ik ooit via Noorwegen, ondanks Norwegian, een internationale connecting flight ga maken is toch wel uitgesloten.... Maar goed, binnen de Europese unie is het over het algemeen geregeld zoals door mij omschreven.quote:Op donderdag 5 juni 2014 01:18 schreef Fogel het volgende:
[..]
Niet altijd. In een aantal landen (zoals Noorwegen) liggen de koffers bij binnenlandse vluchten gewoon landside.
En dat is dan ook meteen de reden dat als je een connecting flight hebt van internationaal naar binnenlands, dat je ook daar de koffers opnieuw met inchecken.
In Zweden is het net zoals in Noorwegen. Maar ergens anders in de EU heb ik het ook nog niet zo meegemaakt.quote:Op donderdag 5 juni 2014 17:30 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nu kom ik niet zo vaak in Noorwegen, en de 2 x dat ik er was, was dit met handbagage en heb daar niet specifiek naar gekeken, de kans dat ik ooit via Noorwegen, ondanks Norwegian, een internationale connecting flight ga maken is toch wel uitgesloten.... Maar goed, binnen de Europese unie is het over het algemeen geregeld zoals door mij omschreven.
Ah ok thanksquote:Op donderdag 5 juni 2014 21:57 schreef bluemoon23 het volgende:
In de ruimbagage mag je gerust vloeistof meenemen, ik had vanuit Cuba ook een paar flessen rum in de ruimbagage.
Wil ik eigenlijk ook wel weten. Vlieg binnenkort via Londen naar New York en wil een cabin bag en een personal bag meenemen. Volgens de richtlijnen mag dit. Alleen zit ik een beetje met vloeistoffen. Je mag een 1 liter sealbag meenemen met daarin verpakkingen van max 100 ml. per stuk volgens mij. Of geldt dit alleen binnen de EU en niet als je vanaf de EU naar de VS vliegt? Ik heb namelijk geen zin om in Londen alsnog m'n tas in te checken.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:30 schreef Roger_ het volgende:
Wie heeft er ervaring met British Airways ? zijn zij streng mbt hand bagage.
Op hun website staat dat ze best ruim zijn in hun carry on luggage, maar ik ga naar Zuid Afrika , dus wil ik mijn complete camera kit mee nemen. Maar ik ben nu een day pack het aanschaffen, en ja, eigenlijk wil ik graag een 40L versie aanschaffen. En dan komt het een beetje buiten de maten.
Heeft iemand er ervaring mee, of is het net zo als altijd , veel ge blaat, en uit eindelijk komen ze met de 95L rugzakken de cabine in ?
Dit geldt ook als je naar de VS vliegt.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 21:59 schreef Little_Acorn het volgende:
Of geldt dit alleen binnen de EU en niet als je vanaf de EU naar de VS vliegt?
De tas die ik mee wil nemen als carry on voldoet aan die afmetingen, dus ik ben helemaal gerust gesteld!quote:Op zaterdag 7 juni 2014 10:44 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit geldt ook als je naar de VS vliegt.
De afmetingen van carry-on bagage zijn in dit topic een aantal malen besproken. Sommigen hadden de ervaring dat de regels strikt worden toegepast en weer anderen constateerden dat hier losjes mee wordt omgegaan. Ik geloof niet dat dit per maatschappij aan te geven is.
Als je bepaalde items absoluut bij je wilt houden, dan zou ik zorgen voor een tas die aan de regels voor de afmetingen (en gewicht) voldoet. Dan kan je met het 'rekje' bij de check-in aantonen dat je in je recht staat.
Mijn ervaring is dat Chicago een "rustige" luchthaven is. Als je geen vertraging hebt in NL en je komt optijd aan gaat dit je lukken. Ik ga Woensdag weer een uitdaging aan met Delta en Atlanta heb een overlay van 2:30 uur ;-)quote:Op zondag 8 juni 2014 22:34 schreef enpe het volgende:
Ervaringsdeskundigen met overstappen in Chicago (ORD)?
Zondag 31-8-2014, met American Airlines
DUS - ORD 9:45am - 12:15pm
ORD - SFO 2:05pm - 4:30pm
Is het voldoende overstaptijd tussen 12:15 tot 2:05?
Nee, maar afhankelijk van waar die overstap is kan het wel zijn dat je een visum nodig hebt.quote:Op maandag 9 juni 2014 15:34 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik zit eens te kijken voor een vakantie voor komende zomer. Daarvoor heb ik verschillende opties. Ik zit via Skyscanner te kijken hoe en wat het goedkoopste is.
Lang verhaal kort, een van de (goedkope) opties die Skyscanner mij geeft voor de vluchten die ik wil hebben heeft ergens een overstap van een uur of 20. Stel ik boek dat, ben ik dan verplicht om die 20 uur op het vliegveld door te brengen?
Je hoeft geen X aantal uren van te voren aanwezig te zijn, officieel geeft KLM aan dat je maximaal 4 uur voor vertrek het treinticket kan afhalen, ervaring leert dat dit ook eerder kan op de dag zelf. (Ik moet werkgerelateerd 1x per 2 weken in Antwerpen zijn, en ik haal dan altijd het ticket in de ochtend gelijk op, of tussen de middag, is nooit een probleem). (Ik boek het meestal zo de avond ervoor naar Schiphol moet reizen).quote:Op zondag 8 juni 2014 17:10 schreef koei het volgende:
Even een vraag voor iemand die ooit een ticket vanaf station Antwerpen met KLM gebruikt heeft:
Als ik kijk naar het reisschema vertrekt de trein om 10:31 uur. Moet je hierbij ook een X aantal uur van te voren aanwezig zijn of kan je misschien eerder al je trein/vliegtickets hier ophalen? En is dit daadwerkelijk de Thalys (zoals erbij staat) met gereserveerde plaatsen of een gewone intercity?
Via Antwerpen reizen scheelt me iets meer dan 100 euro p.p., en terug kunnen we gewoon op Schiphol, of ergens op de route tussen Schiphol en Antwerpen uitstappen, dus 100 euro korting is de reis naar Antwerpen me wel waard, als ik er geen uren van te voren hoef te zijn.
Je kan Riga prima in, je kan ook dan een hotel in de stad nemen. Sterker nog, ik moet er niet aan denken om, hoe lieftallig de luchthaven van Riga ook is, om daar een lange tijd door te moeten brengen.quote:Op maandag 9 juni 2014 15:41 schreef Irritatie100 het volgende:
Als ik die vlucht neem is het een overstap in Riga. Gewoon een land zonder visum enzo.
Hoewel ik niet denk ik dat ik voor die optie ga, maar toch
Thanks voor je antwoord! Wat bedoel je met de laatste opmerking hier? Kan ik ook boeken om de treintickets de avond ervoor al op de halen in Antwerpen en dan alvast de trein naar Schiphol te nemen?quote:Op maandag 9 juni 2014 19:18 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je hoeft geen X aantal uren van te voren aanwezig te zijn, officieel geeft KLM aan dat je maximaal 4 uur voor vertrek het treinticket kan afhalen, ervaring leert dat dit ook eerder kan op de dag zelf. (Ik moet werkgerelateerd 1x per 2 weken in Antwerpen zijn, en ik haal dan altijd het ticket in de ochtend gelijk op, of tussen de middag, is nooit een probleem). (Ik boek het meestal zo de avond ervoor naar Schiphol moet reizen).
Ik wilde in eerste instantie een trip maken langs Moskou, Sint Petersburg, Helsinki en Tallinn. Geen volgorde voor bepaald overigensquote:Op maandag 9 juni 2014 19:22 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Je kan Riga prima in, je kan ook dan een hotel in de stad nemen. Sterker nog, ik moet er niet aan denken om, hoe lieftallig de luchthaven van Riga ook is, om daar een lange tijd door te moeten brengen.
Ik weet niet precies wat je eindbestemming is, maar vluchten in de richting van o.a. Vilnius of Kiev hebben inderdaad met Air Baltic een wat vreemde overstaptijd, omdat de minder populaire, dus goedkopere, vluchten bovenaan als zoekresultaat naar voren komt in plaats van een beetje logische connectie.
Op zich is trouwens 1 dag Riga niet eens heel vervelend, maar goed, voor mij is het reizen an sich al niet het probleem, wanneer je een bepaalde bestemming voor ogen hebt moet je kijken of de besparing nu echt zo groot is dat je 20 uur wilt wachten, want daarbij komen nog hotelkosten en verblijfskosten, als je een dag later vertrekt met een snelle connectie heb je die kosten weer niet.
Wanneer je een KLM ticket met een KLM bus of Thalys ticket boekt dan ben je aan die bus of die betreffende Thalys trein gebonden. (Je kan in principe niet een andere Thalys of trein nemen, en eigenlijk ook niet op eigen kosten, want dan kan KLM je in principe weigeren).quote:Op maandag 9 juni 2014 19:24 schreef koei het volgende:
[..]
Thanks voor je antwoord! Wat bedoel je met de laatste opmerking hier? Kan ik ook boeken om de treintickets de avond ervoor al op de halen in Antwerpen en dan alvast de trein naar Schiphol te nemen?
Ik krijg wel tickets voor een specifieke Thalys neem ik aan? Of krijg je gewoon tickets voor de eerst volgende trein (of welke je dan ook wil)? Bij de vluchttijden staan hier namelijk wel duidelijke vertrektijden, dus in hoeverre is het mogelijk een andere trein te nemen richting Schiphol?
Dat is dan wel weer een goede tipquote:Op maandag 9 juni 2014 21:05 schreef MartijnUK het volgende:
Riga is een leuke stad hoor, alhoewel Tallinn net iets leuker is
Je kunt ook een cruise boeken vanuit Helsinki (mensen die via de boot naar St. Petersburg gaan hoeven voor een bezoek van 24 uur geen Russisch visum)
Ah, thanks voor de info! Ik ga even uitzoeken wat het handigst is!quote:Op maandag 9 juni 2014 21:50 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wanneer je een KLM ticket met een KLM bus of Thalys ticket boekt dan ben je aan die bus of die betreffende Thalys trein gebonden. (Je kan in principe niet een andere Thalys of trein nemen, en eigenlijk ook niet op eigen kosten, want dan kan KLM je in principe weigeren).
Bij het boeken kijk ik altijd wat verder op de website van KLM, vaak zijn die opties in eerste instantie verborgen, als je dan kiest voor meer vluchten dan kan je vaak, niet altijd helaas, ook kiezen voor een trein welke de avond ervoor vertrekt, dat kan nog wel eens handig zijn wil je niet met bagage naar Antwerpen willen reizen en daarna door naar Schiphol.
Het is dus raadzaam om te kijken of het wel haalbaar is, als je om 10.31 vertrekt moet je ook maar net in Antwerpen kunnen zijn om 09.30 om je ticket op te halen, en als je dan met bagage moet lopen zeulen en daarna direct door moet voor een longhaul vlucht, dan kom je nu niet bepaald uitgerust aan lijkt me zo.
Je kunt vanaf 36u voor vertrek online inchecken en je boardingpass afdrukken. Daarmee kan je dan op Eelde gelijk de security door. Lukt dat niet dan kan je (danwel alleen met je paspoort, of je print je bevestigingsmail uit) naar de airport om aan de balie in te checken, en dan krijg je daar je boardingpass.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:57 schreef Jaytonism het volgende:
Heeft iemand al gevlogen via Eelde (Groningen) met Fly-be? Ik vind de website super onoverzichtelijk. Ik vlieg gewoon met handbagage, en er staat bij check-in "airport". Nu was ik ervan overtuigd dat je (net zoals bij EasyJet) een e-ticket mee moet nemen. Is dat hier anders? Kan namelijk nergens een e-ticket uitprinten, maar heb ik dan genoeg aan mijn passpoort? Irritant onprofessioneel ziet het er allemaal uit.
Klopt, als ik inlog op mijn Flybe-account mijn bookingdetails bekijk, staat onder 'check in': airport. Meer niet.. Zal wel goed komen dan, zal voor de volledigheid wel even wat meenemen.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 12:06 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Je kunt vanaf 36u voor vertrek online inchecken en je boardingpass afdrukken. Daarmee kan je dan op Eelde gelijk de security door. Lukt dat niet dan kan je (danwel alleen met je paspoort, of je print je bevestigingsmail uit) naar de airport om aan de balie in te checken, en dan krijg je daar je boardingpass.
Of staat er in je bevestigingsmail al "airport" bij de checkin opties? Wellicht dat dit in Eelde dan nog niet mogelijk is, dan kan je alleen bij de balie inchecken.
Niemand?quote:Op woensdag 4 juni 2014 22:16 schreef Erasmusch het volgende:
Ik heb 1 uur overstap tijd op CDG en daar ben ik al jaren niet geweest. Beide vluchten zijn met AF maar 1 is intercontinentaal. Dat moet normaal geen probleem zijn toch?
pfff iedereen met van die retorische vragen hier..quote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:37 schreef Little_Acorn het volgende:
Is 1,5 uur overstap genoeg op Heathrow? Ik kom aan vanuit Amsterdam in terminal 5 en vertrek vanuit dezelfde terminal naar New York. Met BA trouwens, beide vluchten.
Oke. Bedankt!quote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:49 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
pfff iedereen met van die retorische vragen hier..
Ze hebben Google niet voor niets uitgevonden!
Hier je antwoord stap voor stap: http://www.heathrowairpor(...)ns/connection-guides
En mocht je het niet redden dan zit je op de volgende vlucht.
Kleine correctie, mocht je het niet halen dan zetten ze je op EEN volgende vlucht, en dat hoeft niet per definitie de volgende vlucht te zijn.quote:Op dinsdag 10 juni 2014 20:49 schreef zeebeschuit het volgende:
[..]
pfff iedereen met van die retorische vragen hier..
Ze hebben Google niet voor niets uitgevonden!
Hier je antwoord stap voor stap: http://www.heathrowairpor(...)ns/connection-guides
En mocht je het niet redden dan zit je op de volgende vlucht.
Yep!quote:Op dinsdag 10 juni 2014 11:57 schreef Jaytonism het volgende:
Heeft iemand al gevlogen via Eelde (Groningen) met Fly-be? Ik vind de website super onoverzichtelijk. Ik vlieg gewoon met handbagage, en er staat bij check-in "airport". Nu was ik ervan overtuigd dat je (net zoals bij EasyJet) een e-ticket mee moet nemen. Is dat hier anders? Kan namelijk nergens een e-ticket uitprinten, maar heb ik dan genoeg aan mijn passpoort? Irritant onprofessioneel ziet het er allemaal uit.
Ik vermoed dat er wellicht geen credit card voorhanden is, en dat het een oplossing lijkt om via een tickettoko een Ryanair ticket te kopen, maar om, als je al in de boeking komt, weer bagage toe te voegen heb je ook weer een credit card nodig.quote:Op woensdag 11 juni 2014 20:55 schreef Mazou het volgende:
Waarom boek je niet bij Ryanair zelf? Is vaak veel goedkoper (minder extra/verborgen kosten op het einde) en je kan bij boeking direct je ruimbagage selecteren en betalen.
Voor de geïnteresseerden:quote:Op zondag 1 juni 2014 22:53 schreef its_me_ het volgende:
Binnenkort met Vueling van Amsterdam naar Valencia. De handbagage mag volgens Vueling maximaal 55x40x20 zijn. Nu is mijn koffertje 55x36x25. Wat vindt Vueling hiervan? Mag deze als handbagage mee het vliegtuig in of gaan ze hier moeilijk over doen?
Die 25cm is absoluut niet samen te drukken.
Iemand ervaringen?
In Amerika is het niet hebben van een creditcard ondenkbaar, als kind zijnde krijg je er al een van je bank mee. Visa debit zou op zich wel moeten werken als je gewoon een 16-cijferig nummer hebt plus expiry & cvc code.quote:Op vrijdag 13 juni 2014 17:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij zijn aan het overwegen om van de zomer ongeveer twee weken naar USA te gaan. Allebei nog nooit buiten de EU geweest dus moet sowieso een paspoort worden aangevraagd. Ik las dat je daarnaast een zogehete ESTA moet aanvragen. Ik zie echter alleen dat dat kan met een creditcard. We hebben wel een debitcard, maar kan je daarmee wel betalen? Als je het via een reisbureau aanvraagt is het dan wel gewoon met pin of iDeal te betalen? En zijn er daarnaast nog reisdocumenten waar aan gedacht moet worden?
Hangt van de maatschappij af.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
Moet je bij het boeken van een reis je paspoortnummer al vermelden? We hebben geen paspoort..afspraak gemaakt voor aanvraag en dat is over twee weken pas..een week later is hij klaar. Dan de esta aanvragen nog. Maar ik neem aan dat het boeken al wel kan als je wel weet welke naamgegevens en geboortedatum erop komt te staan?
Thanks. Wij boeken waarschijnlijk via 333travel. Enig idee of het daar kan? Dat een ESTA aangevraagd moet worden als je het paspoort hebt wist ik wel jaquote:Op zaterdag 14 juni 2014 01:21 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Hangt van de maatschappij af.
Meestal kun je boeken zonder paspoort nummer en kun je het later nog toevoegen.
Maar er zijn ook maatschappijen die het tijdens het boeken al vragen. Gewoon proberen.
PS: Altijd doopnamen gebruiken om problemen te voorkomen. Als je Hein heet en in je paspoort Hendrikus moet je boeken als Hendrikus.
PS2: ESTA kun je pas doen als je je paspoortgegevens hebt
Hier hebben ze dat sinds kort veranderd. Echt een afspraak maken van te voren...en het is natuurlijk net voor het hoogseizoen. Dus lange wachttijden. Maar we kunnen hem de 27e aanvragen ( afspraak voor 2 gemaakt ) en een week later ophalen. Zodra ik die in huis heb meteen de ESTA aanvragen ( of een Australisch visum dat ook binnen 2 tot 10 werkdagen helemaal verwerkt is ( al gaan de meesten vrijwel direct ) gezien we misschien naar New York gaan, maar misschien naar Australie. We vertrekken eind juli dus dan zou het allemaal wel goed moeten gaan.quote:Op zaterdag 14 juni 2014 10:51 schreef jenb2002 het volgende:
afspraak over 2 weken voor paspoort?
je kunt toch bij elke gemeente op elke dag binnenlopen om er een aan te vragen?
Dus, wanneer je denkt weinig tijd te hebben gewoon eerder langs het gemeentehuis wandelen?
fotootje, betalen en 5 dagen later is hij klaar!!
ps. paspoortnummer heb je voor boekingen niet nodig, tenzij je gelijk visa oid moet aanvragen via de reisorganisatie!
static, ik vraag me af, vlieg je prive ook bc? Of vind je dat te veel geld kostenquote:
Ja. En nee.quote:Op zondag 15 juni 2014 02:01 schreef Gisteren. het volgende:
[..]
static, ik vraag me af, vlieg je prive ook bc? Of vind je dat te veel geld kosten
Thanks! Bij het boekproces zag ik niet voorbij komen dat je je bagage moest vermelden, maar wellicht was dat later in het proces danquote:Op zondag 15 juni 2014 16:25 schreef jenb2002 het volgende:
@always happy,
Heb pas geleden ook een ETA aangevraagd voor australië
binnen 1 uur bevestiging gehad dat het was goedgekeurd.
dat levert vast geen probleem op!!!
mbt de bagage vraag, men bedoeld waarschijnlijk dat bij de ticketprijs geen ruimbagage is berekend, dus moet je daar waarschijnlijk extra voor betalen zoals bij lowcost.
bij boeking aangeven is denk ik wel goedkoper dan ter plaatse bij betalen
Vlieg je prive meer dan je met miles upgraden kunt? Of alles met miles. Ik vind zelf business tov economy voor Tickets die niet afgeprijsd zijn erg prijzig. De Upgrades met miles zijn dan weer erg fair geprijsd.quote:
Thanks! Jij ook plezier alvast. Ze zeiden inderdaad dat Australië vaakst het goedkoopst is als je ruim van tevoren boekt..11 maanden ofzo. Of aanbiedingen inderdaad. Dan zitten er minder toeslagen op de tickets. Weer wat geleerd. Maar Amerika is droom op zich, dus kijk er super naar uit!quote:Op dinsdag 17 juni 2014 09:56 schreef jenb2002 het volgende:
@ always happy,
Toffe trip hoor, staat ook nog op ons lijstje
heb begrepen dat je aanvraag voor Esta gedaan moet zijn voor vertrek, en dag ervoor zou zelf genoeg moeten zijn. Maar heb ik mezelf nog niet in verdiept.
Dit jaar,eerst, eind van het jaar maandje naar Australië
Wanneer je dat een volgende keer op de planning hebt, rond de vakantie beurs zijn er vaak leuke aanbiedingen mbt. tickets!!!
iig Heel veel plezier
Emirates biedt geen vluchten aan tussen Geneve en San Diego (en blijkbaar deze verbinding dus ook niet met partners). Daarom krijg je een error.quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:35 schreef klm1234 het volgende:
als ik book a flight klik en dan op vluchten zoek, krijg ik steeds deze melding:
Sorry, there was a system error while your itinerary was loading. Please try again.
dus wie is het wel gelukt?
site is http://www.emirates.com/english/
[ afbeelding ]
weet jij vanaf welke naar san diego gaan?quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:36 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Emirates biedt geen vluchten aan tussen Geneve en San Diego (en blijkbaar deze verbinding dus ook niet met partners). Daarom krijg je een error.
Volgens mij is dit wel een aardige TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #29quote:Op woensdag 18 juni 2014 14:49 schreef klm1234 het volgende:
[..]
weet jij vanaf welke naar san diego gaan?
Normaliter X-ray, en als daar een afwijking op zichtbaar is een tweede check met de hand. Maar procedures verschillen ook wel per land/airportquote:Op donderdag 19 juni 2014 20:29 schreef Dientje12 het volgende:
Word de ruimtebagage met de hand gecontroleerd of met xray?
Ik bedoel dat ze open maken en kijken wat er allemaal in zit..
Oh, gaan ze moeilijk doen over een zak snoep?quote:Op donderdag 19 juni 2014 20:34 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Normaliter X-ray, en als daar een afwijking op zichtbaar is een tweede check met de hand. Maar procedures verschillen ook wel per land/airport
Absoluut! nietquote:Op donderdag 19 juni 2014 20:37 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Oh, gaan ze moeilijk doen over een zak snoep?
Omdat het zo'n zak is van de jamin, ik weet hoe douane kan zijn..quote:
ik heb gekkere dingen mee genomen als handbagage inclusief een keer 3 KG zout. Die 3 KG zout heeft nooit iemand naar gerept.quote:Op donderdag 19 juni 2014 20:41 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Omdat het zo'n zak is van de jamin, ik weet hoe douane kan zijn..
voor de rest doe ik er kleren in, oplader, slippers en me malaria tabletten, deo, muggenzalf enzo..
Niet veel bijzonders.
Normaal is het ook mogelijk om in je hotel te printen. Is dat op je bestemming niet gangbaar, ja, dan weten ze dat op het vliegveld ook, en zul je dus kunnen inchecken met je paspoort.quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:34 schreef Ahoy- het volgende:
Ik ga morgen een weekend weg met Transavia. Voor de heenreis ben ik ingecheckt, terug wil ik inchecken op de luchthaven. Nou kom ik erachter dat ik mijn boekingsbevestiging niet heb geprint. Is dit op de terugweg een probleem of kan ik ook inchecken met mijn paspoort? Heb overigens wel een screenshot op mijn telefoon opgeslagen en het boekingsnummer bij de hand.
Hongerig?quote:Op donderdag 19 juni 2014 20:41 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Omdat het zo'n zak is van de jamin, ik weet hoe douane kan zijn..
Nou, vertel eens, meid.quote:
Omdat ze altijd van die achterlijke dingen vragen.quote:
Porto, dus denk het niet... Maar zal het morgen op schiphol even navragen en anders regel ik het daar inderdaad wel. Bedankt!quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:38 schreef Roger_ het volgende:
[..]
Normaal is het ook mogelijk om in je hotel te printen. Is dat op je bestemming niet gangbaar, ja, dan weten ze dat op het vliegveld ook, en zul je dus kunnen inchecken met je paspoort.
Als er al geen self service checkin staat.
Ohw? Zoals?quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:49 schreef Dientje12 het volgende:
Omdat ze altijd van die achterlijke dingen vragen.
Nou dat heb ik eigenlijk na al die tijd nog nooit meegemaakt, ze stellen gewoon de vragen die ze moeten stellen, of nodig vinden om te stellen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:49 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Omdat ze altijd van die achterlijke dingen vragen.
Of ze vinden zichzelf heel wat omdat ze een functie hebben met macht..
Als je er gewoon van uit gaan dat ze die vragen stellen om hun werk goed te doen, net als jij bepaalde dingen doet om je werk goed te doen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:09 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Nou dat heb ik eigenlijk na al die tijd nog nooit meegemaakt, ze stellen gewoon de vragen die ze moeten stellen, of nodig vinden om te stellen.
"How did you get here?" vond ik op zich wel een achterlijke vraag (want de enige optie is vliegtuig), maar ze bedoelde eigenlijk te vragen hoe ik bij het hotel zou komen wat ik als antwoord op de vorige vraag had.quote:Op donderdag 19 juni 2014 23:07 schreef static het volgende:
Nou weet ik nog niet wát die achterlijke vragen zijn. Heb ze iig nog nooit gesteld gekregen.
Dit betekent waarschijnlijk dat vliegtickets.nl toegang heeft tot een "discounted fare bucket" waar de United website gewoon de doorsnee "economy fare bucket" laat zien. Dat resulteert in een dergelijk prijsverschilquote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:30 schreef Nia het volgende:
Bij vliegtickets.nl kan een vlucht naar Los Angeles een stuk voordeliger zijn dan op de website van United. Het liefst zou ik gewoon weer via United boeken zoals ik al eerder deed, maar het prijsverschil is soms aanzienlijk. Ik ben nu al een poos aan het onderzoeken hoe die prijsschommelingen werken. Er is geen peil op te trekken, maar zoals gisteren liet een vlucht naar LA bij vliegtickets.nl een prijs van nog ver onder de 700 euro zien, terwijl die bij United boven de 800 euro lag. Volgend jaar wil ik graag een week naar Los Angeles in het voorjaar of in het najaar.
Ik heb bij US immigration wel eens de vraag gehad waar ik Engels had geleerdquote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:30 schreef Fogel het volgende:
[..]
"How did you get here?" vond ik op zich wel een achterlijke vraag (want de enige optie is vliegtuig), maar ze bedoelde eigenlijk te vragen hoe ik bij het hotel zou komen wat ik als antwoord op de vorige vraag had.
We konden er beiden om lachen. TSA mensen zijn niet vervelend als je je normaal gedraagt.
Of een mooie openingszin om jou van je apropo te brengenquote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:30 schreef Fogel het volgende:
[..]
"How did you get here?" vond ik op zich wel een achterlijke vraag (want de enige optie is vliegtuig),
Een vervolgvraag kan geen openingszin zijn.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:37 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Of een mooie openingszin om jou van je apropo te brengen
Nou nou paranoide Ik heb zelf wat jaartjes profiling bij Schiphol gedaan en soms moet je wel eens een gekke vraag stellen om te kijken hoe iemand reageertquote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:40 schreef Fogel het volgende:
[..]
Een vervolgvraag kan geen openingszin zijn.
En als je met zo'n paranoide houding daar staat snap ik dat jij extra vragen krijgt
Oh, meestal is het dan in de haven als ik werk..quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:09 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Nou dat heb ik eigenlijk na al die tijd nog nooit meegemaakt, ze stellen gewoon de vragen die ze moeten stellen, of nodig vinden om te stellen.
Je snapt de topic-titel?quote:Op zondag 22 juni 2014 23:08 schreef Dientje12 het volgende:
Met vliegveld douane heb ik geen ervaring
Het zal van de maatschappij afhangen ja. Ik heb dit een keer zien gebeuren met een Aer Lingus boeking zo'n zeven jaar geleden. Alles was prima, maar toen moesten we een datumwijziging doen en dan vroegen ze om een extra stukje informatie.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:36 schreef Thetallguy het volgende:
Vliegtickets geeft normaliter gewoon een PNR mee Dat het e-mailadres wellicht anders is maakt niet zoveel uit, voor inloggen heb je alleen achternaam en PNR nodig.
Grappig. Dat was bij de paspoortcontrole, of ergens anders?quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:49 schreef donald_dick het volgende:
Nou nou paranoide Ik heb zelf wat jaartjes profiling bij Schiphol gedaan en soms moet je wel eens een gekke vraag stellen om te kijken hoe iemand reageert
Welke vraag?quote:Op maandag 23 juni 2014 16:28 schreef Nia het volgende:
Een vrouw die alleen reist is geloof ik ook best nog wel een bijzonderheid. Ik en nog een andere alleen reizende vrouw op mijn vlucht kregen allebei die vraag gesteld.
Die vraag stellen ze ook aan mannen hoor Dat is een standaard vraag.quote:
Dat was 'vroeger', nu moet je dit vooraf invullen: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij vertrekken 14 juli naar New York vanaf Amsterdam en IJsland ( overstap ). Nooit verder geweest dan Engeland. Hoe gaat de controle precies te werk? Ik weet dat je in het vliegtuig wat papiertjes in moet vullen ( wat precies? )
Je komt vanzelf bij de 'immigration' rij terecht en alles wijst zich vanzelf.quote:en ik hoor dat JFK enorm druk is. Hoe gaat het proces daar?
Daarna, maar je bedoelt denk ik immigration want je moet met je koffer langs de douane.quote:Moet je je koffer voor customs ophalen of daarna pas?
Ja.quote:Ik wil niet helemaal overdonderd worden daar dus weet het proces liever wat meer van te voren.
Vliegtuig gaat om 1u dus we mikken erop om om half 10 op Schiphol te zijn. Is dat vroeg zat?
Dat mag niet. Dat mag het grondpersoneel niet meer alleen dragen omdat het te zwaar is.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:17 schreef Verbal het volgende:
Even snel een vraag, zal al wel in een van de tientallen topics hiervoor staan, maar goed.
Ongetwijfeld iemand met ervaring met bagage en Transavia...
Mijn vrouw en ik mogen allebei 15 kilo meenemen. Maar mag dat ook bij elkaar in 1 grote koffer tot 30 kg? Of moeten we allebei een tas of koffer van 15 kg meenemen?
Kan alleen vinden dat je die 15 kg pp over meerdere tassen mag verdelen.
V.
Die grens ligt bij 32 kg.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:24 schreef XL het volgende:
Dat mag het grondpersoneel niet meer alleen dragen omdat het te zwaar is.
Nog even gezocht. Op de site van Transavia staat "Maximumgewicht per bagagestuk: 32 kg. "quote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:08 schreef static het volgende:
[..]
Die grens ligt bij 32 kg.
Maar inderdaad, je moet het verdelen.
Lezen, V.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:29 schreef Verbal het volgende:
[..]
Maar op mijn vraag: "mag je de twee keer 15 kilo per persoon in één koffer doen" kan ik geen antwoord vinden. Dus blijft hij wmb hier staan. Hopelijk heeft iemand daar ervaring mee
V.
quote:
Maar je moet flink bijdokken.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:29 schreef Verbal het volgende:
Dus een koffer van van in totaal max 30 kilo moet geen probleem zijn. Althans niet vwb het gewicht.
Ah, dacht dat dat dus ging over het maximale gewicht omdat 30 kilo sowieso niet in één koffer mocht.quote:
1 stuk van 30 kilo kost ook meer aan bagageafhandelingskosten dan 2 van 15. Omdat je boven de 23 kilo zit betaal je dan meer aan afhandelingskosten geloof ik.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:50 schreef Verbal het volgende:
Maar waarom eigenlijk? Wat maakt het dat kut-Transavia uit of 30 kilo in 1 of 2 stuks bagage zit
V.
Omdat ordnung muss sein V., omdat ordnung muss sein.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:50 schreef Verbal het volgende:
Maar waarom eigenlijk? Wat maakt het dat kut-Transavia uit of 30 kilo in 1 of 2 stuks bagage zit
V.
Staat meestal in de voorwaarden meteen bij je boeking aangegeven en anders zeker op je e-ticket.quote:Op zondag 29 juni 2014 21:05 schreef larsvh12 het volgende:
Even een vraagje over onze vlucht met overstap. Hoeveel kg handbagage mag je meenemen als je vliegt met overstap? En welke ruimbagage? We vliegen eerst met KLM naar Madrid en vervolgens met Aireurope naar tenerife norte. Terug hetzelfde. Welke regels moeten we aanhouden? Alvast bedankt.
Als er geen aanwijsbare reden is dat het dan duurder is (weekend, feestdag, festival, sportevenement), kan je meestal het beste 6-8 weken voor vertrek boeken bij Ryanair en je sowieso even abonneren op de nieuwsbrief voor de aanbiedingsdagen.quote:Op zondag 29 juni 2014 20:36 schreef electronique het volgende:
Ik ben aan het kijken voor vluchten van Nederland naar Spanje, ergens eind september. Had een aantal opties maar betaal voor een retourtje ryanair nog steeds 154 in de week dat ik wil gaan. Andere week is bijvoorbeeld 109. Zou dit nog goedkoper worden of kan ik beter zo snel mogelijk boeken?
Net gevlogen met Icelandair. Ze hebben geen selfservice checkin op Schiphol, dus je zal dan even in de rij moeten gaan staan om je boardingcard op te halen. Je kan ook zelf printen en dan kan je meteen naar de bagage drop-off. Nou vliegen ze niet met zulke grote vliegtuigen en ook maar naar 1 bestemming, dus vooraf inchecken is alleen handig als je met alleen handbagage vliegt en om vooraf je stoel vast te leggen.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
Iemand ervaring met Icelandair? We hebben de e-tickets in onze mail liggen. Er staat op hun site dat je ook mobiel kan inchecken 24 uur van te voren en dat je dan je boarding pass via de mail/sms kunt ontvangen, of dat je hem zelf op het vliegveld ophaalt. Als je ervoor kiest om hem toegemaild te krijgen...moet je die mail dan nog uitprinten voordat je naar het vliegveld gaat? Of kan je ook alleen die mail laten zien? En moet je de e-tickets die we nu al hebben in onze mail uitprinten en ook meenemen? Of alleen de boarding pass?
En als je de boarding pass liever wilt ophalen op het vliegveld..waar kun je die dan precies ophalen?
Dan regelen we het inderdaad op het vliegveld wel gewoon. Moet je dan wel je e-ticket ( die we nu al hebben in onze mail ) meenemen, of gewoon je paspoort?quote:Op zondag 29 juni 2014 22:05 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Net gevlogen met Icelandair. Ze hebben geen selfservice checkin op Schiphol, dus je zal dan even in de rij moeten gaan staan om je boardingcard op te halen. Je kan ook zelf printen en dan kan je meteen naar de bagage drop-off. Nou vliegen ze niet met zulke grote vliegtuigen en ook maar naar 1 bestemming, dus vooraf inchecken is alleen handig als je met alleen handbagage vliegt en om vooraf je stoel vast te leggen.
Bij de meeste maatschappijen normaliter wel. Mits je nog niet online ingecheckt hebt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:04 schreef Troonwoord het volgende:
Kan je een zitplaats(vliegtuig) nog wijzigingen na online betaling en voor het vertrek ?
okey bedankt!quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:11 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Bij de meeste maatschappijen normaliter wel. Mits je nog niet online ingecheckt hebt.
Als je hem in je ruimbagage doet is dat geen probleem. In je handbagage kan niet want dan wordt ie er bij de security uitgepikt (of hij moet kleiner dan 100ml zijn maar dat denk ik niet )quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:20 schreef RowanF1 het volgende:
Klein vraagje:
Kan ik vanuit huis met een fles Bacardi door de douane komen of wordt deze er tussen uit gepikt? Ik vlieg met de KLM vanaf Schiphol naar Zweden. Dus niet taxfree gekocht, maar van thuis.
Niet in je handbagage want (tenzij de douanier zit te pikken) je mag maar vloeistoffen van maximaal 100ml per container meenemen. Maar waarom koop je niet gewoon een fles na de douane op schiphol, deze wordt dan gesealed en mag gewoon mee aan boord.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:20 schreef RowanF1 het volgende:
Klein vraagje:
Kan ik vanuit huis met een fles Bacardi door de douane komen of wordt deze er tussen uit gepikt? Ik vlieg met de KLM vanaf Schiphol naar Zweden. Dus niet taxfree gekocht, maar van thuis.
Drink gewoon bessensap in Zweden.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:20 schreef RowanF1 het volgende:
Klein vraagje:
Kan ik vanuit huis met een fles Bacardi door de douane komen of wordt deze er tussen uit gepikt? Ik vlieg met de KLM vanaf Schiphol naar Zweden. Dus niet taxfree gekocht, maar van thuis.
Ik vraag me af waarom de veiligheidscontrole zo vaak douane wordt genoemd. Omdat ze allebei in je bagage zitten te graaien?quote:Op zondag 6 juli 2014 12:20 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Niet in je handbagage want (tenzij de douanier zit te pikken) je mag maar vloeistoffen van maximaal 100ml per container meenemen. Maar waarom koop je niet gewoon een fles na de douane op schiphol, deze wordt dan gesealed en mag gewoon mee aan boord.
Het kan in Charleroi best druk zijn, maar de securitycheck verloopt altijd vrij vlot. Heb zelf een keer of 10 vanaf dat vliegveld gevlogen en nooit echt lang hoeven wachten. Als je een koffer in moet checken zorg je er gewoon voor dat je 2 uur van tevoren aanwezig bent. Ik ga er altijd met de trein heen, zet dan mijn auto gratis op het station bij Essen en de trein brengt je zonder overstappen naar Charleroi en vanuit daar rijden er shuttlebussen naar de luchthaven.quote:Op zondag 6 juli 2014 14:19 schreef LordLynx het volgende:
Ik vlieg over 2 weken vanaf Brussel Charleroi (scheelde gewoon echt teveel met schiphol etc) maar ik vraag me af hoeveel tijd je hier van te voren aanwezig moet zijn, zijn de securitychecks en dergelijke een beetje vlot of moet je aan rijen als op schiphol denken? En iemand een goeie tip voor parkeren bij de luchthaven? Al die parkeerplaatsen die je online vind moet je met een shuttlebus naar de terminal en dat probeer ik altijd te vermijden. Een goede valetservice misschien?
Pak de trein die rond 18:00 aankomt, indien je internationaal vliegt (anders uurtje later). Indien je vertraging hebt, heb je nog genoeg speling, indien je op tijd aankomt doe je gewoon rustig inchecken, hapje eten, etc.quote:Op zondag 6 juli 2014 19:17 schreef kurk_droog het volgende:
Wat raden jullie aan als mijn vlucht vanaf Dusseldorf om 21:00 vertrekt en ik er met de trein heen moet. Gewoon lekker vroeg daar aankomen en dan eventueel de stad in of iets om eventuele problemen te voorkomen? Of is het vliegveld leuk genoeg om uren te vertoeven?
Nja, ik heb een backpack op mijn rug dus qua gedoe zou dat wel meevallen. Het is meer dat ik liever vroeger in de buurt ben daar ivm ik met het ov ga en daar veel fout kan gaan ( stress daar snel over ::P ). Ik weet niet of Dusseldorf het waard is om kort te bezoeken en of het slim is om te doen ....ik zit daarna ook nog 4 uur op Madrid dus ben lang onderweg al. 5 weken nog, kan nu al niet wachten. Normaal kijk ik pas 1 week voor mijn vakantie ernaar maar nu ik alleen ga zit ik nu al alles te regelen en af te tellen.quote:Op zondag 6 juli 2014 23:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Pak de trein die rond 18:00 aankomt, indien je internationaal vliegt (anders uurtje later). Indien je vertraging hebt, heb je nog genoeg speling, indien je op tijd aankomt doe je gewoon rustig inchecken, hapje eten, etc.
Ik zou niet eerst naar dusseldorf centrum gaan, teveel gedoe met bagage enzo
Het klinkt alsof je Dusseldorf wil bezoeken, dus je zou via een toeristische site kunnen uitzoeken wat er te doen is. In mijn ervaring heeft het echter niet zoveel nut om in dit scenario een oude kerk of museum oid te bezoeken als je over een paar uur naar de luchthaven moet. Dit is niet alleen de stress, maar je staat er niet echt open voor als je werkelijke bestemming Spanje of waar dan ook is.quote:Op zondag 6 juli 2014 23:59 schreef kurk_droog het volgende:
Nja, ik heb een backpack op mijn rug dus qua gedoe zou dat wel meevallen. Het is meer dat ik liever vroeger in de buurt ben daar ivm ik met het ov ga en daar veel fout kan gaan ( stress daar snel over ::P ). Ik weet niet of Dusseldorf het waard is om kort te bezoeken en of het slim is om te doen ....
Zelfde geldt voor de Marechaussee bij de paspoortcontrole, dat wordt ook door 90% douane genoemd. Terwijl de douane helemaal niks met immigratie te maken heeft. En inderdaad, ook niks met de veiligheidscode bij vertrek.quote:Op zondag 6 juli 2014 18:22 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom de veiligheidscontrole zo vaak douane wordt genoemd. Omdat ze allebei in je bagage zitten te graaien?
Waarschijnlijk omdat het "airside" gebied achter de controles in de volksmond de douane-zone wordt genoemd. De stappen die je dus neemt om daar te komen (of het gebied te verlaten) is daardoor gemakkelijk genomen verbasterd tot "door de douane gaan"quote:Op maandag 7 juli 2014 06:55 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor de Marechaussee bij de paspoortcontrole, dat wordt ook door 90% douane genoemd. Terwijl de douane helemaal niks met immigratie te maken heeft. En inderdaad, ook niks met de veiligheidscode bij vertrek.
Ja jullie hebben gelijk. Het was meer dat ik dan zo'n grote marge zou inbouwen dat ik dan liever in het centrum op een terras wacht maar als ik gewoon rond 18:00 aankom daar zit ik ook goed en dan ga ik wel mensen kijken op het vliegveldquote:Op maandag 7 juli 2014 05:15 schreef jaco het volgende:
[..]
Het klinkt alsof je Dusseldorf wil bezoeken, dus je zou via een toeristische site kunnen uitzoeken wat er te doen is. In mijn ervaring heeft het echter niet zoveel nut om in dit scenario een oude kerk of museum oid te bezoeken als je over een paar uur naar de luchthaven moet. Dit is niet alleen de stress, maar je staat er niet echt open voor als je werkelijke bestemming Spanje of waar dan ook is.
Ik zou het zelf precies zo plannen als Blik hierboven: een efficiente reis maar wel met een veiligheidsmarge om vertragingen onderweg op te vangen. Als er geen vertragingen zijn, gebruik je de extra tijd om wat te eten of een rondje te lopen op de luchthaven: de landside (dus voor de security check) van Dusseldorf Airport vind ik zelf mooi en ruim opgezet. Er is ook een observatie terras om de startbaan te bekijken.
Eèèèn weer terug. Was leuk.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:08 schreef static het volgende:
[..]
Die grens ligt bij 32 kg.
Maar inderdaad, je moet het verdelen.
Thanks, staat nu wel een waarschuwing op de site dat je 3 uur van te voren aanwezig moet zijn omdat het zo druk is. Lijkt mij wel heel erge kolder. Ik vlieg overigens met alleen handbagage en inchecken online, dus ik heb alleen met de security/douane/whateverwhocares te maken. Parkeerplaats is gewoon P1 geworden, per euro duurder maar je loopt wel gelijk de terminal in begrijp ik.quote:Op zondag 6 juli 2014 19:01 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Het kan in Charleroi best druk zijn, maar de securitycheck verloopt altijd vrij vlot. Heb zelf een keer of 10 vanaf dat vliegveld gevlogen en nooit echt lang hoeven wachten. Als je een koffer in moet checken zorg je er gewoon voor dat je 2 uur van tevoren aanwezig bent. Ik ga er altijd met de trein heen, zet dan mijn auto gratis op het station bij Essen en de trein brengt je zonder overstappen naar Charleroi en vanuit daar rijden er shuttlebussen naar de luchthaven.
23kg handbagage....haha nee dat is dus ruimbagage. Betalen voor ruimbagage is voor zover ik heb begrepen alleen voor vliegen binnen europa vanaf 1 oktober (tenzij je >flying blue ivory hebt)quote:Op maandag 7 juli 2014 15:53 schreef larsvh12 het volgende:
Over kleine 2,5 week gaan we voor een van de eerste keren vliegen. Naar Tenerife. Maar we hebben dus een overstap in Madrid. We wisselen van toestel en maatschappij. Nou staat in onze e-mail (e-ticket) dat we 1 stuk bagage van 23 kg mogen meenemen. Is dit ruimbagage? En we vliegen het eerste deel met KLM en tweede deel met Aireurope, maar bij KLM mag je volgens mij vanaf kort geen gratis ruimbagage meer meenemen (we hebben pas begin juni geboekt) Ook snap ik het online inchecken niet echt, hoef je dan niet meer op schiphol in die lange rij te gaan staan? Kan ik ook al gelijk inchecken voor mijn aansluitende vlucht? Graag wat duidelijkheid over de bagage en het (online) inchecken.. Alvast bedankt!
Bij KLM moest ik flink bij betalen voor een koffer van 27 kilo. 1 van 20 en de andere 8 was gratisquote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:31 schreef Verbal het volgende:
[..]
Eèèèn weer terug. Was leuk.
Maarre, bij elkaar in één koffer was geen probleem, zolang het niet boven de eerder genoemde 32 (en in ons geval 30, want 2 x 15 geboekt) uitkwam.
Ik dacht: ik laat het nog even weten
V.
Zonder bij te betalen? Dat is uitzonderlijk volgens mij.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:31 schreef Verbal het volgende:
[..]
Eèèèn weer terug. Was leuk.
Maarre, bij elkaar in één koffer was geen probleem, zolang het niet boven de eerder genoemde 32 (en in ons geval 30, want 2 x 15 geboekt) uitkwam.
Ik dacht: ik laat het nog even weten
V.
Volgens Transavia geen enkel probleem.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:50 schreef static het volgende:
[..]
Zonder bij te betalen? Dat is uitzonderlijk volgens mij.
Je kunt beter zo nu en dan wat rond blijven lopen tijdens een lange vlucht ja.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 05:35 schreef Dientje12 het volgende:
28 juni was me eerste vlucht van me leven
Viel allemaal wel mee, alleen me benennkregen kramp, 13 uur vliegen naar indo.
- Volle vlucht de andere kant opquote:Op vrijdag 11 juli 2014 10:14 schreef Sunri5e het volgende:
Net terug van een vlucht met Intersky in een Dash 8-300. Er zaten welgeteld maar 18 mensen in het vliegtuig. Hoe kan dat in godsnaam rendabel zijn?
Heerlijk toch? Lekker liggen en allesquote:Op vrijdag 11 juli 2014 10:14 schreef Sunri5e het volgende:
Net terug van een vlucht met Intersky in een Dash 8-300. Er zaten welgeteld maar 18 mensen in het vliegtuig. Hoe kan dat in godsnaam rendabel zijn?
Is het trouwens toegestaan om ergens te staan en te hangen ( voor een half uur ) in een vliegtuig buiten je stoel om?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 10:09 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Je kunt beter zo nu en dan wat rond blijven lopen tijdens een lange vlucht ja.
In een Dash heerlijk liggen, ehm dat ding is niet zo groot, daar zit je 2 aan 2....quote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:33 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Heerlijk toch? Lekker liggen en alles
Als de stoelriempjes los zijn mag je in principe vrij rondlopen in de cabine, je mag immers ook naar de WC.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:33 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Is het trouwens toegestaan om ergens te staan en te hangen ( voor een half uur ) in een vliegtuig buiten je stoel om?
Ja het gaat vooral om een 12 uur durende vlucht met 2 gangpaden. Hoewel ik een stoel heb waar niemand achter zit op de WC na ( dus dan kan ik daar opzich ook prima staan ) lijkt mij het wel wat om af en toe even te lopen en te hangen. Vrees het ergste bij Iberiaquote:Op vrijdag 11 juli 2014 17:17 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
In een Dash heerlijk liggen, ehm dat ding is niet zo groot, daar zit je 2 aan 2....
Reden om die ook op de wat onrendabele routes in te zetten, want naast dat een heenvlucht wel vol gezeten kan hebben, is het in stand houden van een netwerk ook belangrijk omdat je ook passagiers krijgt die overstappen op wel rendabelere routes waardoor over het geheel genomen een route wel rendabel kan zijn.
[..]
Als de stoelriempjes los zijn mag je in principe vrij rondlopen in de cabine, je mag immers ook naar de WC.
En op lange afstandvluchten in de toestellen met 2 gangpaden is het ook niet zo'n probleem om een half uur van je plek af te zijn, je kan een rondje in het toestel maken, ik kies op een dergelijke vlucht structureel de WC welke zo ver mogelijk van mijn plek verwijderd is. Er zijn daarnaast bij de deuren ook wel wat ruimtes waar je kunt gaan staan.
Op de toestellen met 1 gangpaden, het gros van de charter- of lijndienst- vluchten binnen Europa of net daarbuiten, daar kan je ook opstaan om naar de WC te gaan, maar echt veel ruimte is er niet en het cabinepersoneel zal het niet waarderen wanneer men zich in de galley gaat ophouden, één van de redenen dat Transvertragia het verbied dat men zich voorbij stoel 1 (in de galley) opstelt om te wachten als de WC bezet is, dat moet in het gangpad zelf gebeuren. Dit wordt omgeroepen onder het mom van veiligheidsredenen, maar heeft er echt mee te maken om te voorkomen dat op langere vluchten men zich daar gaat verzamelen, achterin doet men veelal het gordijntje dicht waardoor je alleen kunt staan of 'hangen' in het gangpad zelf, door de vele passerende mensen of trolly's ga je dat natuurlijk zelf niet prettig vinden dat je dat lang kan volhouden.
Verbieden om te staan als het stoelriempje af zit kan men het dus niet, maar men kan je wel onder het mom van veiligheidsredenen de toegang tot het gebied van het cabinepersoneel (galleys) ontzeggen.
Overigens wil ik verder niet de SOP van Transavia bekritiseren, wanneer men echt met grote groepen voorin het toestel staat en de piloot wil gebruik maken van het toilet dan kan men bij het openen van de cockpitdeur wel degelijk naar binnen stormen, de stewardess die er dan voor staat kan dit dan echt niet voorkomen. En hoewel de kans op een terroristische aanslag op een Transavia vlucht relatief klein is, kan je natuurlijk wel dronken passagiers hebben die onder het mom van lolligheid de cockpit willen bezoeken.
Een KLM heeft dit probleem minder omdat de toiletten bij de kleinere toestellen voorin eigenlijk alleen door de Europe Select passagiers gebruikt mogen worden, en die hebben over het algemeen niet de neiging om zich in een groep voorin het toestel op te stellen.
Normaal gesproken wel. Als je nog nooit op Schiphol bent geweest, zou ik zeker een half uur eerder aankomen. Ergste wat je dan kan gebeuren, is dat je tijd over hebt voor koffie.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:30 schreef RainofDeath het volgende:
Ik vlieg woensdag van Schiphol naar Birmingham. De vlucht vertrekt om 10:05, is het dan op tijd genoeg dat ik om +/- 8:30 op station schiphol aankom of moet ik nog eerder van huis vertrekken? Ik heb overigens alleen handbagage en er wordt van te voren (voor mij) online ingechecked.
Heb totaal geen vliegervaring, vandaar Weet dus ook niet wat me te wachten staat.
Natuurlijk ga ik morgen even bellen naar Pegasus, maar misschien dat iemand er hier ervaring mee heeft?quote:fout
foutcode : NO_PERMISSION
U heeft geen toegang om deze pagina te bekijken
ga terug
als de fout blijft aanhouden, sluit venster en begin opnieuw
Soms helpt het om hetzelfde in een andere browser te proberen.quote:Op zondag 20 juli 2014 23:26 schreef Feyenoordlife het volgende:
Ik heb via Expedia een hotel + vlucht naar Istanbul geboekt. De vlucht zal uitgevoerd worden door Pegasus Airlines. Na het boeken kreeg ik van Pegasus gelijk een bevestiging met daarin ook een reserveringsnummer. Hier kan ik op de site van Pegasus mee inloggen i.c.m. mijn achternaam. Na het inloggen krijg ik keurig mijn vluchtgegevens te zien + ticketnummers en de melding dat de tickets geboekt zijn. Het enige probleem is dat wanneer ik deze tickets aanklik om te bekijken of op afdrukken klik ik de volgende foutmelding krijg:
[..]
Natuurlijk ga ik morgen even bellen naar Pegasus, maar misschien dat iemand er hier ervaring mee heeft?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |