abonnement Unibet Coolblue
pi_138504142
Als vervolg op:
TRV / Lange vliegreizen
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen,
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen #2
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen #3
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
TRV / Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
TRV / Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
TRV / Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
TRV / Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #12 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #13 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #14 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #16 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #17 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #18 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #19 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #20 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #21 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #22 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #24 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #25 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #26 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: TRV / Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : TRV / Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #28
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_138504546
Ik krijg de lapo niet gequote naar hier :') ( als iemand zo vrij wil zijn O-) )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  vrijdag 4 april 2014 @ 14:13:27 #3
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_138504862
Je vertrek vliegveld labelt je bagage door naar Jakarta. In Dubai blijf je buiten immigratie tussen de normale passagiers die al door de security heen zijn. Gewoon bij de gates dus.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_138504960
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 14:13 schreef XL het volgende:
Je vertrek vliegveld labelt je bagage door naar Jakarta. In Dubai blijf je buiten immigratie tussen de normale passagiers die al door de security heen zijn. Gewoon bij de gates dus.
ah nice :) gewoon n tijdje rondwandelen en dan weer boarden dus :) appeltje eitje!
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_138537915
Ik heb de volgende vlucht gevonden voor mijn terugreis vanuit de VS naar Nederland, nu is de overstaptijd zoals je kunt zien 55 minuten. Is dit voldoende in Houston?

do 18 sep 2014 United Airlines (UA 1499)
Vertrek : 09:30 Los Angeles, ca (LAX)
Aankomst : 14:54 Houston,George Bush Intercontinental (IAH)

do 18 sep 2014 United Airlines (UA 58)
Vertrek : 15:50 Houston,George Bush Intercontinental (IAH)
Aankomst : 08:20 (+1) Amsterdam (AMS)
  zondag 6 april 2014 @ 14:55:35 #6
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_138570370
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 14:24 schreef enpe het volgende:
Ik heb de volgende vlucht gevonden voor mijn terugreis vanuit de VS naar Nederland, nu is de overstaptijd zoals je kunt zien 55 minuten. Is dit voldoende in Houston?

do 18 sep 2014 United Airlines (UA 1499)
Vertrek : 09:30 Los Angeles, ca (LAX)
Aankomst : 14:54 Houston,George Bush Intercontinental (IAH)

do 18 sep 2014 United Airlines (UA 58)
Vertrek : 15:50 Houston,George Bush Intercontinental (IAH)
Aankomst : 08:20 (+1) Amsterdam (AMS)
Een uurtje is krap maar haalbaar. Je hebt dezelfde luchtvaartmaatschappij voor beide vluchten, dus maakt het wat uit? United zorgt er voor dat je of de connectie haalt of dat je naar een volgende vlucht wordt overgeboekt dus thuiskomen doe je toch wel ;)
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_138572624
Als ze het zo aanbieden, is het wel haalbaar die richting op. Als je zeker de volgende thuis wilt zijn, zou ik iets meer ruimte nemen.
United heeft een eigen vrij nieuwe terminal op Houston, dus overstappen gaat wel makkelijk. Als je naar een andere terminal moet op Houston, zou ik het zeker niet aanraden.
pi_138574956
je kunt ook alvast kijken of er vanaf houston nog latere vluchten gaan, zodat je kunt inschatten hoe laat je aankomt bij eventuele vertraging.
pi_138621269
Thanks, ga het gewoon boeken :).
pi_138696723
Mijn terugvlucht is op 11 augustus. TPE > DBX > AMS met Emirates. Weet iemand of het mogelijk is om de vlucht DBX > AMS naar een dag of twee dagen later om te boeken? Zodat ik twee dagen in Dubai kan spenderen?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  woensdag 9 april 2014 @ 18:04:35 #11
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_138696794
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 18:01 schreef Hojdhopper het volgende:
Mijn terugvlucht is op 11 augustus. TPE > DBX > AMS met Emirates. Weet iemand of het mogelijk is om de vlucht DBX > AMS naar een dag of twee dagen later om te boeken? Zodat ik twee dagen in Dubai kan spenderen?
Dat ligt normaal gezien aan de voorwaarden behorende bij je ticket.
pi_138697036
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 18:04 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Dat ligt normaal gezien aan de voorwaarden behorende bij je ticket.
Hm logisch eigenlijk, ik zal ze eens doorlezen. Hoopte op iemand met ervaring met zoiets.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  woensdag 9 april 2014 @ 18:15:39 #13
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_138697076
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 18:14 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Hm logisch eigenlijk, ik zal ze eens doorlezen. Hoopte op iemand met ervaring met zoiets.
Ik heb wel ervaring met een ticket omboeken, maar dat verschilt per maatschappij, de klasse, je member status, etc. Dus daar valt zo weinig over te zeggen ;)
pi_138697106
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 18:15 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ik heb wel ervaring met een ticket omboeken, maar dat verschilt per maatschappij, de klasse, je member status, etc. Dus daar valt zo weinig over te zeggen ;)
Alright, thanks. Zal anders wel even contact opnemen met Emirates zelf.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  zaterdag 19 april 2014 @ 19:43:28 #15
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_139049869
Ah, dit topic zocht ik. Aankomende maandagochtend 7:50 uur dien ik op vliegveld Zaventem bij Brussel een vlucht van Iberia Airlines te nemen richting Madrid, waar dan overstapt wordt op een volgende vlucht naar New Hork. Voor vliegroutes richting de VS wordt over het algemeen aangeraden 3 uur van tevoren aanwezig te zijn op de luchthaven. Geldt dit ook voor indirecte routes met de eerste bestemming nog binnen de EU én met alleen handbagage ... ?
pi_139050093
Nope, zelf nooit meegemaakt in ieder geval met overstappen in frankfurt, london en parijs richting de vs.
pi_139050097
Niet te veel panieken, over het algemeen is al 2 uur meer dan voldoende, snap niet hoe ze bij die richtlijn komen. in het verleden vaak van uit Dusseldorf op New York gevlogen, altijd twee uur voor vertrek aan wezig geweest. Omdat ik altijd met de trein ging.
Alleen een ding, houdt rekening met achterlijke files richting Zaventhem. de Belgen zijn er altijd vroeg bij zes uur staat er vaak al file richting Brussel.
Dus ja 3 uur vooraf aanwezig zijn, maar wel vooral met de gedachte dat je in een achterlijke file komt, zowel uit de richting van Antwerpen, als vanuit Hasselt .
pi_139050229
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 19:50 schreef Roger_ het volgende:
Niet te veel panieken, over het algemeen is al 2 uur meer dan voldoende, snap niet hoe ze bij die richtlijn komen. in het verleden vaak van uit Dusseldorf op New York gevlogen, altijd twee uur voor vertrek aan wezig geweest. Omdat ik altijd met de trein ging.
Alleen een ding, houdt rekening met achterlijke files richting Zaventhem. de Belgen zijn er altijd vroeg bij zes uur staat er vaak al file richting Brussel.
Dus ja 3 uur vooraf aanwezig zijn, maar wel vooral met de gedachte dat je in een achterlijke file komt, zowel uit de richting van Antwerpen, als vanuit Hasselt .
Auto in Essen zetten dus (gratis) en met de trein verder gaan. File's rondom Antwerpen/Brussel zijn echt hardnekkig.
Abracadabra, tapate guarra!
  zaterdag 19 april 2014 @ 21:28:43 #19
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_139053728
Bedankt :+ Ik zal iig vóór 6:00 uur op Zaventem zijn vanwege die files.
pi_139186728
Ik vlieg morgen naar Doha via Dubai van af Schiphol. Alleen hoeveel uur moet ik aanwezig zijn. is 2 uur voldoende (Moet wel 1 koffer in checken)
  woensdag 23 april 2014 @ 17:47:46 #21
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_139186760
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:46 schreef Eris het volgende:
Ik vlieg morgen naar Doha via Dubai van af Schiphol. Alleen hoeveel uur moet ik aanwezig zijn. is 2 uur voldoende (Moet wel 1 koffer in checken)
Normaal gezien is 2 uur voldoende tijd ja.
pi_139188405
Kan je met een 3v voucher bij Ryanair en Wizzair betalen? Zoja, wat moet je kiezen Pay by credit card of Discount Pay by debit card ?

[ Bericht 4% gewijzigd door qwerty31 op 23-04-2014 18:55:39 ]
pi_139189493
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 18:45 schreef qwerty31 het volgende:
Kan je met een 3v voucher bij Ryanair en Wizzair betalen? Zoja, wat moet je kiezen Pay by credit card of Discount Pay by debit card ?
Dat zijn van die virtuele VISA cards toch? (als in, je krijgt alleen de code en verder geen kaart oid). Dat zou gewoon moeten werken, als creditcardoptie.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_139637172
Wie heeft er ervaring met British Airways ? zijn zij streng mbt hand bagage.
Op hun website staat dat ze best ruim zijn in hun carry on luggage, maar ik ga naar Zuid Afrika , dus wil ik mijn complete camera kit mee nemen. Maar ik ben nu een day pack het aanschaffen, en ja, eigenlijk wil ik graag een 40L versie aanschaffen. En dan komt het een beetje buiten de maten.

Heeft iemand er ervaring mee, of is het net zo als altijd , veel ge blaat, en uit eindelijk komen ze met de 95L rugzakken de cabine in ?
pi_139729059
Een vlucht naar Turkije met ArkeFly, om 5 uur 's ochtends. Hoe laat moeten we op Schiphol zijn dan? Uurtje van tevoren voldoende?
  vrijdag 9 mei 2014 @ 01:51:37 #26
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_139729094
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 01:48 schreef athlonkmf het volgende:
Een vlucht naar Turkije met ArkeFly, om 5 uur 's ochtends. Hoe laat moeten we op Schiphol zijn dan? Uurtje van tevoren voldoende?
Nee, zou zeker twee uur aanhouden.Drie uur wordt aangeraden trouwens.
pi_139729964
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 01:48 schreef athlonkmf het volgende:
Een vlucht naar Turkije met ArkeFly, om 5 uur 's ochtends. Hoe laat moeten we op Schiphol zijn dan? Uurtje van tevoren voldoende?
Ik zou in dit geval op 3 uur van tevoren plannen. Naar mijn ervaring werken tijdens dit soort nachtelijke uren taxi's, bussen, parkeershuttles en andere dienstverleners waar je misschien afhankelijk van bent, iets minder strikt. Ik reis dan liever met een ruime marge voor als er iets mis gaat onderweg.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 13:35:11 #28
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_139738255
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 01:48 schreef athlonkmf het volgende:
Een vlucht naar Turkije met ArkeFly, om 5 uur 's ochtends. Hoe laat moeten we op Schiphol zijn dan? Uurtje van tevoren voldoende?
45 minuten is de realistische cut-off :P Maar ik zou om 4uur aankomen. Hangt er vanaf hoe je er heen gaat. Met de auto is er om die tijd echt geen verkeer te verwachten. Treinen rijden dan nog niet lijkt me
De parkeervoorzieningen vind ik op Schiphol wel vrij ver van de terminal af dus daar moet je misschien wat marge houden.
pi_139738750
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:35 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

45 minuten is de realistische cut-off :P Maar ik zou om 4uur aankomen. Hangt er vanaf hoe je er heen gaat. Met de auto is er om die tijd echt geen verkeer te verwachten. Treinen rijden dan nog niet lijkt me
De parkeervoorzieningen vind ik op Schiphol wel vrij ver van de terminal af dus daar moet je misschien wat marge houden.
Nachttreinen rijden de hele nacht door vanaf de grote steden in de Randstad ;)
  vrijdag 9 mei 2014 @ 14:58:00 #30
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_139740860
Heb binnenkort een overstap op CDG van 2E naar 2F; is dat te lopen en zo ja hoe lang? Heb een kapotte knie dus kan niet ver lopen. Korte transfertijd: 1:15.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:00:16 #31
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_139740924
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:51 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Nachttreinen rijden de hele nacht door vanaf de grote steden in de Randstad ;)
Dat zal nieuw zijn ik woon al 5 jaar niet meer in NL :)
pi_139741054
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 14:58 schreef static het volgende:
Heb binnenkort een overstap op CDG van 2E naar 2F; is dat te lopen en zo ja hoe lang? Heb een kapotte knie dus kan niet ver lopen. Korte transfertijd: 1:15.
de twee staan tegenover elkaar. Parkeerterrein oversteken en je bent er, maar 100 meter ofzo.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_139741077
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:00 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Dat zal nieuw zijn ik woon al 5 jaar niet meer in NL :)
was er al langer.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_139741169
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:04 schreef miro86 het volgende:

[..]

de twee staan tegenover elkaar. Parkeerterrein oversteken en je bent er, maar 100 meter ofzo.
Neem aan dat hij aan de airside blijft.

http://www.easycdg.com/1/(...)lesdegaulle-airport/

Is alles bij elkaar 25/30 min lopen/wachten.
pi_139741466
I stand corrected.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_139754920
Ik ga solo vliegen binnenkort. Kan iemand mij zeggen of één van deze stoelen goed zijn ? 12u+ economy vlucht. En wat is die space tussen deze stoelen?

http://imgur.com/j2WwoEY
  Eindredactie Games vrijdag 9 mei 2014 @ 21:19:24 #37
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_139755144
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 21:15 schreef Troonwoord het volgende:
Ik ga solo vliegen binnenkort. Kan iemand mij zeggen of één van deze stoelen goed zijn ? 12u+ economy vlucht. En wat is die space tussen deze stoelen?

http://imgur.com/j2WwoEY
niet, dat betekend gewoon dat er twee stoelen zijn. Daar begint de versmalling van het vliegtuig en het is de plek waar het gangpad knikt. Niet dat dat erg is, behalve dat het karretje met vreten en drank aar altijd botst :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_139755528
Ok lol dan is het geen optie voor een lange vlucht :)
pi_139755720
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 21:15 schreef Troonwoord het volgende:
Ik ga solo vliegen binnenkort. Kan iemand mij zeggen of één van deze stoelen goed zijn ? 12u+ economy vlucht. En wat is die space tussen deze stoelen?

http://imgur.com/j2WwoEY
dat zijn redelijk fijne plekken , er is wat extra ruimte naast je voor je tas neer te zetten. Nadeel is vaal dat de stoelen een beetje verschoven staan, dat kan zeer irritant zijn, als je wat langer bent.
Maar zelf zou ik zeggen voordelen wegen op tegen de nadelen.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 21:34:35 #40
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_139755905
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:00 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Dat zal nieuw zijn ik woon al 5 jaar niet meer in NL :)
Bestaat al een stuk langer dan vijf jaar, vermoed ik.

Edit: 1986
pi_139757611
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 21:15 schreef Troonwoord het volgende:
Ik ga solo vliegen binnenkort. Kan iemand mij zeggen of één van deze stoelen goed zijn ? 12u+ economy vlucht. En wat is die space tussen deze stoelen?

http://imgur.com/j2WwoEY
Het zijn redelijke stoelen. Bij KLM zijn dat vaak van die preferred seats waar je meer voor zou moeten dokken. Omdat je solo reist zou je net zo goed elke aisle stoel pakken. Met zn tweetjes zijn die stoelen juist heel fijn omdat je aisle en window hebt zonder een onbekende erbij.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_139771208
Mensen die ervaring hebben met het overstappen op Houston?
Vlieg volgende week via Houston naar Las Vegas en 12 dagen later vanuit Phoenix via Houston terug naar Amsterdam.

Beide connecties zijn met een overstap van ongeveer 3 uur. Te doen?
Vooral heen natuurlijk gaat het me om aangezien ik mijn koffer opnieuw in moet checken enz.
Lees namelijk echt horrorverhalen over Bush International.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 19:39:40 #43
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_139785474
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:14 schreef DUK het volgende:
Mensen die ervaring hebben met het overstappen op Houston?
Vlieg volgende week via Houston naar Las Vegas en 12 dagen later vanuit Phoenix via Houston terug naar Amsterdam.

Beide connecties zijn met een overstap van ongeveer 3 uur. Te doen?
Vooral heen natuurlijk gaat het me om aangezien ik mijn koffer opnieuw in moet checken enz.
Lees namelijk echt horrorverhalen over Bush International.
Maak je geen zorgen, uiteindelijk aankomen doe je toch wel. 3 uur is meer dan zat, ook als je door de immigratie moet etc.
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_139975975
Ik wil inchecken voor de vlucht morgen met Transavia.
Nu heeft mijn vrienden een trema op de e (Ë), waardoor haar voornaam bij het online inchecken niet goed overkomt. Is dit een probleem of kun je gewoon inchecken (en meevliegen morgen :P)?
  donderdag 15 mei 2014 @ 10:02:32 #45
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_139976087
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 09:56 schreef Zocalo het volgende:
Ik wil inchecken voor de vlucht morgen met Transavia.
Nu heeft mijn vrienden een trema op de e (Ë), waardoor haar voornaam bij het online inchecken niet goed overkomt. Is dit een probleem of kun je gewoon inchecken (en meevliegen morgen :P)?
Ik heb het zelfde. Je moet in principe, volgens mij, altijd de naam zonder trema typen. (Zo staat mijn naam in ieder geval op de onderste strip van het paspoort).

Denk niet dat het een probleem is hoor, heb het ook wel eens met trema getypt en ben er gewoon door gekomen. :)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_139985893
Even contact gehad, en ze hebben het aangepast en prima nu :)
  donderdag 15 mei 2014 @ 16:21:54 #47
62913 Blik
The one and Only!
pi_139986899
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:14 schreef DUK het volgende:
Mensen die ervaring hebben met het overstappen op Houston?
Vlieg volgende week via Houston naar Las Vegas en 12 dagen later vanuit Phoenix via Houston terug naar Amsterdam.

Beide connecties zijn met een overstap van ongeveer 3 uur. Te doen?
Vooral heen natuurlijk gaat het me om aangezien ik mijn koffer opnieuw in moet checken enz.
Lees namelijk echt horrorverhalen over Bush International.
Ik ken geen enkel vliegveld waar 3 uur overstaptijd een probleem zou zijn
  donderdag 15 mei 2014 @ 19:09:51 #48
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_139992409
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 16:21 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik ken geen enkel vliegveld waar 3 uur overstaptijd een probleem zou zijn
En toch gebeurt het dat je TWEE uur voor de immigration staat te wachten. Heb je dan de pech dat er ook nog een rij bij de security staat, dan kan 3 uur soms nog wel eens een probleem geven bij een doorverbinding in Amerika. Ken Houston niet maar O'Hare, Newark Liberty en JFK des te beter.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_139998945
Hier misschien iemand nog tips voor het vliegen met kinderen?
Behalve ze niet meenemen :Y)

Genoeg van de geijkte tips gelezen maar juist mensen zonder kinderen hebben wellicht verrassende tips door ervaringen tijdens de vluchten?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_140004321
Valium of jenever
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_140008952
Jong of oud en hoelang duurt de vlucht
  Moderator vrijdag 16 mei 2014 @ 07:28:35 #52
45833 crew  Fogel
pi_140009014
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 07:18 schreef Eris het volgende:
Jong of oud en hoelang duurt de vlucht
Ging dat over de jenever of over de kinderen? :+

In OUD is een reistopic waar een aantal tips staan. Maar wat 'noodzakelijk' is hang van je kinderen af.
Sinds de mijne een eigen galaxy tab hebben met films en spellen vinden ze een vlucht al snel te kort :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_140009061
De kinderen... Om ze met 4 al aan de jenerver te zetten is wat te vroeg.. Al hoewel mijn overgroot oma het gewoon gedaan heeft bij mij broer toen hij 2 was en niet wou slapen. (Brandewijn maar toch)

Als het een niet al te lange vlucht is en ze zijn wat ouder houd een DS of een tablet ze wel bezig. Maar als het vlucht is van 12 uur is het natuurlijk een ander verhaal.
pi_140010587
Lijkt me dat je als ouder wel weet wat je kind het leukste vindt toch? :P
Vroeger als kind las ik gewoon een boek of deed ik spelletjes met mijn broer en zus. Puzzelboekjes en kleurboeken vond ik ook altijd leuk :P Maarja, tegenwoordig is iedereen aan de tablet dus kan je gewoon een film opzetten :+
  vrijdag 16 mei 2014 @ 10:06:48 #55
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140011459
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 09:33 schreef Miezziej het volgende:
Lijkt me dat je als ouder wel weet wat je kind het leukste vindt toch? :P
Vroeger als kind las ik gewoon een boek of deed ik spelletjes met mijn broer en zus. Puzzelboekjes en kleurboeken vond ik ook altijd leuk :P Maarja, tegenwoordig is iedereen aan de tablet dus kan je gewoon een film opzetten :+
Ik kleurde me ook altijd een ongeluk in het vliegtuig :D En tussendoor deed ik wat kaartspelletjes met m'n broer en zus. Tegenwoordig hoor ik steeds vaker speelgoed/tablets met het geluid aan in het vliegtuig :{ }:| Oordopjes waren zeker te duur :P
  vrijdag 16 mei 2014 @ 10:51:36 #56
62913 Blik
The one and Only!
pi_140012558
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 19:09 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

En toch gebeurt het dat je TWEE uur voor de immigration staat te wachten. Heb je dan de pech dat er ook nog een rij bij de security staat, dan kan 3 uur soms nog wel eens een probleem geven bij een doorverbinding in Amerika. Ken Houston niet maar O'Hare, Newark Liberty en JFK des te beter.
Dat kan idd voorkomen, maar een vriendelijke blik naar de passagiers en even uitleggen dat je een aansluitende vlucht doet dan wonderen.

Laats in J'burg was er ook iemand die te laat was en erg moest haasten. Die werd gewoon door iedereen voorgelaten
  vrijdag 16 mei 2014 @ 10:53:26 #57
62913 Blik
The one and Only!
pi_140012606
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 21:24 schreef Lamb29 het volgende:
Hier misschien iemand nog tips voor het vliegen met kinderen?
Behalve ze niet meenemen :Y)

Genoeg van de geijkte tips gelezen maar juist mensen zonder kinderen hebben wellicht verrassende tips door ervaringen tijdens de vluchten?
Leeftijd van de kinderen is wel vrij essentieel in deze. Ik ben met onze zoon van 11 maanden naar Sri Lanka gegaan en toen hij 19 maanden was naar Zuid-Afrika. Wat bij ons in ieder geval hielp was nieuw speelgoed, en het feit dat die rond kon rennen door het vliegtuig hielp ook al veel
pi_140028173
De heenvlucht is ze 3 en terugvlucht 4. We gaan naar Bali dus een flinke vlucht voor de boeg! De jenever is inderdaad wat vroeg dus!

Kinder Koptelefoon staat op het inpaklijstje! Inderdaad een goede om medepassagiers niet constant aan ipadgeluiden bloot te stellen. Cadeautjes ook. Had het expres hier gevraagd ipv OUD om juist de andere tips evt ;) wie weet heeft iemand hier wel eens een vlucht from hell meegemaakt met meereizende kinderen of juist heel goede ervaringen
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_140032146
zorgen dat de kinderen moe zijn en willen slapen tijdens de vlucht. Ook zorgen dat je of snoepjes meeneemt dan wel krijgt van de luchtvaartmaatschappij (soms hebben ze niets).
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
  Eindredactie Games zaterdag 17 mei 2014 @ 10:36:07 #60
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_140048475
1:40 uur voor overstappen op CDG Parijs Charles de Gaulle moe ttoch wel voldoende zijn?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zaterdag 17 mei 2014 @ 10:57:08 #61
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140048836
quote:
4s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 10:36 schreef donald_dick het volgende:
1:40 uur voor overstappen op CDG Parijs Charles de Gaulle moe ttoch wel voldoende zijn?
Wanneer het met Air France is en je dus nagenoeg in hetzelfde terminal gebouw blijft is dat prima te doen, ik had afgelopen april effectief 40 minuten na touchdown nodig om naar de nieuwe gate te komen, dat is dus inclusief taxi naar de gate, wachten totdat ik uit het vliegtuig was, een nieuw boardingpass uitdraaide en naar boven liep. Zowel heen als terug, dit betrof overigens een vlucht binnen Schengen dus geen veiligheidscontrole nodig.
Al heb ik op de terugvlucht alsnog besloten landside te gaan, en de veiligheidscontrole rond 13:00 uur was niet druk, maar ik kan mij voorstellen dat in de ochtend als veel vluchten vertrekken dit wel drukker kan zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Eindredactie Games zaterdag 17 mei 2014 @ 11:20:01 #62
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_140049236
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 10:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Wanneer het met Air France is en je dus nagenoeg in hetzelfde terminal gebouw blijft is dat prima te doen, ik had afgelopen april effectief 40 minuten na touchdown nodig om naar de nieuwe gate te komen, dat is dus inclusief taxi naar de gate, wachten totdat ik uit het vliegtuig was, een nieuw boardingpass uitdraaide en naar boven liep. Zowel heen als terug, dit betrof overigens een vlucht binnen Schengen dus geen veiligheidscontrole nodig.
Al heb ik op de terugvlucht alsnog besloten landside te gaan, en de veiligheidscontrole rond 13:00 uur was niet druk, maar ik kan mij voorstellen dat in de ochtend als veel vluchten vertrekken dit wel drukker kan zijn.
Ik stap over van Air France naar Japan Airlines, maar die wordt ook uitgevoerd door Air France, dus het lijkt mij dat ik dan ook in dezelfde terminal blijf.

Een andere keuze is om met Allitalia te vliegen naar Milaan Linate en dan over te stappen op Milaan Malpensa. Overstaptijd is 4 uur. Maar dan moet ik dus mijn koffer ophalen, een shuttlebus nemen naar Malpensa en dan weer mijn koffers inchecken. Lukt dat binnen 4 uur? De reistijd zou ongeveer een uur zijn lees ik overal.
Het lijkt mij wel dat je binnen een uur je koffers hebt, dan nog een uur reizen naar het andere vliegtuig en dan zou je nog 2 uur hebben om de boel weer in te checken en weer door de douane te gaan.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zaterdag 17 mei 2014 @ 11:35:30 #63
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_140049563
quote:
4s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 11:20 schreef donald_dick het volgende:
Ik stap over van Air France naar Japan Airlines, maar die wordt ook uitgevoerd door Air France, dus het lijkt mij dat ik dan ook in dezelfde terminal blijf.
Zo werk dat helaas niet altijd. Soms vlieg ik naar Wenen via Parijs en dan moet ik ook van terminal wisselen. Of eergisteren nog, van dusseldorf naar London met een transit op Parijs (uiteindelijk via Schiphol gevlogen, maar goed), dan moet je ook van terminal wisselen ook al is het dezelfde maatschappij. Zelfde geldt als ik naar HK vlieg, kom ik ook aan in een andere terminal.

Wellicht dat dit je kan helpen: http://www.airfrance.com/(...)rrespondance_cdg.htm
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_140050863
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 18:38 schreef Lamb29 het volgende:
De heenvlucht is ze 3 en terugvlucht 4. We gaan naar Bali dus een flinke vlucht voor de boeg! De jenever is inderdaad wat vroeg dus!

Kinder Koptelefoon staat op het inpaklijstje! Inderdaad een goede om medepassagiers niet constant aan ipadgeluiden bloot te stellen. Cadeautjes ook. Had het expres hier gevraagd ipv OUD om juist de andere tips evt ;) wie weet heeft iemand hier wel eens een vlucht from hell meegemaakt met meereizende kinderen of juist heel goede ervaringen
Probeer een nachtvlucht te doen. Vervolgens het kind op de dag van vertrek wakker houden, en vlak voor het boarden in een pyjama hijsen :).

Die van ons van 3 sliep al voordat we bij de Polderbaan waren, en werd pas wakker bij de afslag Taipeh :D.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_140064841
Check! We vliegen om kwart voor 9 savonds dus ideaal!
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_140072093
Wat is beter, van te voren reserveren of is last minute ook te doen??

En hoeveel week van te voren reserveren??
pi_140072294
quote:
4s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 11:20 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Ik stap over van Air France naar Japan Airlines, maar die wordt ook uitgevoerd door Air France, dus het lijkt mij dat ik dan ook in dezelfde terminal blijf.

Een andere keuze is om met Allitalia te vliegen naar Milaan Linate en dan over te stappen op Milaan Malpensa. Overstaptijd is 4 uur. Maar dan moet ik dus mijn koffer ophalen, een shuttlebus nemen naar Malpensa en dan weer mijn koffers inchecken. Lukt dat binnen 4 uur? De reistijd zou ongeveer een uur zijn lees ik overal.
Het lijkt mij wel dat je binnen een uur je koffers hebt, dan nog een uur reizen naar het andere vliegtuig en dan zou je nog 2 uur hebben om de boel weer in te checken en weer door de douane te gaan.
Je moet van 2F naar 2E als het een beetje tegen zit is het rond half uur door lopen en een beetje mee zit kan je ook zo door de Douane door heen.
pi_140072353
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 22:38 schreef Dientje12 het volgende:
Wat is beter, van te voren reserveren of is last minute ook te doen??

En hoeveel week van te voren reserveren??
Afhankelijk van de bezetting graad is geen touw aan vast te knopen.
pi_140099501
ik heb een ticket geboekt bij KLM/Delta. nu kreeg ik 2 weken geleden een mail dat mijn itinerary was aangepast rede onbekend.
ik vlieg namelijk in eerste instantie van Orlando (vertrek om 16:00 uur) naar Detroit en dan door naar Amsterdam. layover van 2.45 uur. In de mail stond een nieuwe itinerary waar een layover van +5 uur op Detroit staat.

Ik had hierover natuurlijk geklaagd omdat ik o.a. de vertrekdag vanuit Tampa moet komen. Dus KLM past dat aan. en nu krijg ik een vlucht nummer door van een vlucht van Detroit naar Orlando met als vertrek tijd 16:00 uur vanaf Orlando.

Ik krab een beetje achter mijn oren of deze vlucht nu van Orlando naar Detroit goed gaat.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_140120584
Ik kom steeds websites tegen als travelgenio, travel2be, budgetair, tripair en zo.. nog nooit van gehoord maar wel de goedkoopste lijkt het. Is dat nou ook echt wat? Kan ik daar zorgeloos 900 euro neerleggen voor een ticket?

[ Bericht 4% gewijzigd door _Loki op 19-05-2014 10:44:37 ]
  maandag 19 mei 2014 @ 11:28:12 #71
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140124116
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 09:00 schreef _Loki het volgende:
Ik kom steeds websites tegen als travelgenio, travel2be, budgetair, tripair en zo.. nog nooit van gehoord maar wel de goedkoopste lijkt het. Is dat nou ook echt wat? Kan ik daar zorgeloos 900 euro neerleggen voor een ticket?
Ik kom er ook vaak op uit via skyscanner en boek er gewoon, nog nooit problemen gehad moet ik zeggen.
pi_140124689
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 09:00 schreef _Loki het volgende:
Ik kom steeds websites tegen als travelgenio, travel2be, budgetair, tripair en zo.. nog nooit van gehoord maar wel de goedkoopste lijkt het. Is dat nou ook echt wat? Kan ik daar zorgeloos 900 euro neerleggen voor een ticket?
Voor je boekt neem even de regels door voor je het weet mag je extra betalen voor iets ;-)
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_140132340
Hoi, ik vlieg donderdag naar Londen om 19:00.
Moet tot 17:30 werken, 18:00 uur op Schiphol.

Is dit op tijd? Of toch een groot risico?
Heb alleen handbagage though :)
  maandag 19 mei 2014 @ 16:09:00 #74
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140132699
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 15:59 schreef Leonos het volgende:
Hoi, ik vlieg donderdag naar Londen om 19:00.
Moet tot 17:30 werken, 18:00 uur op Schiphol.

Is dit op tijd? Of toch een groot risico?
Heb alleen handbagage though :)
Hoogstens een klein risico zou ik zeggen, mits je thuis al ingecheckt hebt.
pi_140132740
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 16:09 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Hoogstens een klein risico zou ik zeggen, mits je thuis al ingecheckt hebt.
Uiteraard thuis al ingecheckt ja. Top, ga ik het proberen! ;)
  maandag 19 mei 2014 @ 16:17:06 #76
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140133020
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 16:09 schreef Leonos het volgende:

[..]

Uiteraard thuis al ingecheckt ja. Top, ga ik het proberen! ;)
^O^ Succes!
  maandag 19 mei 2014 @ 16:41:55 #77
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_140133898
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 15:59 schreef Leonos het volgende:
Hoi, ik vlieg donderdag naar Londen om 19:00.
Moet tot 17:30 werken, 18:00 uur op Schiphol.

Is dit op tijd? Of toch een groot risico?
Heb alleen handbagage though :)
Boarding begint meestal een half uur eerder, maar houd wel rekening met spitsuur om die tijd bij security. Of je moet business class vliegen, dan heb je een aparte ingang.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 19 mei 2014 @ 17:24:36 #78
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140135364
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 16:41 schreef static het volgende:

[..]

Boarding begint meestal een half uur eerder, maar houd wel rekening met spitsuur om die tijd bij security. Of je moet business class vliegen, dan heb je een aparte ingang.
Maar dat is dan weer een voordeel van Schiphol, als je buiten het Schengen gebied vliegt, en daar valt Londen onder, dan is de veiligheidscontrole bij de gate, of in het geval van de Londen vluchten als je pech hebt achteraan in een centraal gedeelte bij meerdere gates, maar daar heb ik het nooit echt druk gezien, en uit betrouwbare bron weet ik dat ook daar voorrang wordt gegeven aan passagiers van vluchten die bijna vertrekken, als je wel een eigen gate hebt hoef je geen zorgen te maken dat je de vlucht mist door de veiligheidscontrole gezien je al je boarding pass hebt afgegeven bij het staan van de rij van de veiligheidscontrole aan de gate agent.

Het enige wat wel druk kan zijn is de paspoortcontrole, daar verkeek ik mij 2 weken terug even op rond 09:00 uur in de ochtend op zaterdag, maar ondanks de groot uitziende rij viel het achteraf best wel mee (6 minuten), bedenk wel dat je goed kijkt waar EU paspoorten staat, want die rij moet je hebben, de andere rij is voor iedereen en dus ook de Turkse familie met verlopen visa of een Oostblokker / Afrikaan met een bijzonder verhaal.
Al gediend eerlijkheid te zeggen dat om 18:00 uur 's avonds ik nog nooit heb hoeven wachten op Schiphol, zeker niet als je fijn terminal 2 neemt waar de KLM vluchten van vertrekken en daar door de paspoortcontrole gaat, het is niet noodzakelijk om ook daadwerkelijk een KLM ticket te hebben om door die controle te gaan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_140160810
Ik zit ook een beetje met hoe laat ik op Schiphol moet zijn, ik vertrek op een zondag om 07:20 naar Rome. Rond 6 uur aanwezig zijn moet toch wel goed zijn? Anders is het zo vroeggg :+
pi_140162237
6 uur is meer dan vroeg genoeg.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  dinsdag 20 mei 2014 @ 18:36:32 #81
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140174857
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:23 schreef Miezziej het volgende:
Ik zit ook een beetje met hoe laat ik op Schiphol moet zijn, ik vertrek op een zondag om 07:20 naar Rome. Rond 6 uur aanwezig zijn moet toch wel goed zijn? Anders is het zo vroeggg :+
6 uur is prima.

Schiphol heeft goed geluisterd naar adviezen welke zijn gegeven en heeft daarop de veiligheidscontrole, de grootste bottleneck bij vluchten vertrekkend vanaf de Schengen pieren dat deze nu een stuk beter ingericht zijn dan vroeger.
De scanapparatuur zelf laat nog wat te wensen over, maar met de huidige upgrade van Schiphol zal ook dat probleem verleden tijd zijn. De eerste proefopstelling staat er inmiddels.
Verwacht dat je ongeveer 5-12 minuten nodig hebt voor de veiligheidscontrole, inchecken van eventuele bagage hangt van de maatschappij af, maar zal om die tijd niet extreem lang mogen duren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_140250746
Ik wil in augustus een taalcursus Spaans in buenos Aires doen maar nu twijfel ik over wat te doen na die maand. Werken in Buenos als dat mogelijk is ( flut bijbaantje ergens ) of nog even naar Peru / Panama / Costa Rica voor wat meer warmte en om vakantie te vieren. Nu vroeg ik mij alleen af of er ook tickets zijn met een flexibele retourdatum aangezien ik dus niet precies weet en wil weten al wanneer ik terug kom.

Volgens mij is 2x een retour kopen stukken goedkoper. Ziek verschil ook met Schiphol en Düsseldorf ( 400 euro in augustus!! ). Makkelijke keuze. En dan een retour een maand van tevoren op locatie kopen denk ik.

[ Bericht 22% gewijzigd door kurk_droog op 22-05-2014 20:30:01 ]
pi_140253012
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 19:35 schreef daanski82 het volgende:
ik heb een ticket geboekt bij KLM/Delta. nu kreeg ik 2 weken geleden een mail dat mijn itinerary was aangepast rede onbekend.
ik vlieg namelijk in eerste instantie van Orlando (vertrek om 16:00 uur) naar Detroit en dan door naar Amsterdam. layover van 2.45 uur. In de mail stond een nieuwe itinerary waar een layover van +5 uur op Detroit staat.

Ik had hierover natuurlijk geklaagd omdat ik o.a. de vertrekdag vanuit Tampa moet komen. Dus KLM past dat aan. en nu krijg ik een vlucht nummer door van een vlucht van Detroit naar Orlando met als vertrek tijd 16:00 uur vanaf Orlando.

Ik krab een beetje achter mijn oren of deze vlucht nu van Orlando naar Detroit goed gaat.
heeft iemand nog een idee over mijn vraag ? O+
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_140253352
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 19:51 schreef daanski82 het volgende:

[..]

heeft iemand nog een idee over mijn vraag ? O+
ik snap even het probleem niet !? volgens mij vertel je heel veel overbodige informatie, en net de info die nodig is die een vraag vormen mis ik. kan aan mij liggen, maar ik snap je vraag niet !?
pi_140254172
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:00 schreef Roger_ het volgende:

[..]

ik snap even het probleem niet !? volgens mij vertel je heel veel overbodige informatie, en net de info die nodig is die een vraag vormen mis ik. kan aan mij liggen, maar ik snap je vraag niet !?
korte versie:
ik kom op een vlucht te zitten met een vluchtnummer van Detroit NAAR Orlando terwel ik de ander kant op moet (van Orlando naar Detroit).
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_140254420
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:23 schreef daanski82 het volgende:

[..]

korte versie:
ik kom op een vlucht te zitten met een vluchtnummer van Detroit NAAR Orlando terwel ik de ander kant op moet (van Orlando naar Detroit).
okee, dan was het simpeler als ik dacht.
Eigenlijk zou ik zeggen, direct melden bij KLM, normaal is het dan inderdaad gewoon fout, want deze gegeven worden niet over getypt, maar spuwt het systeem van zelf uit.

Je zou eventueel nog even het vlucht nummer kunnen checken op flightstats
http://www.flightstats.co(...)ghtStatusByFlight.do

maar ga er maar van uit als je zo naar het vliegveld gaat, dan heb je veel te regelen.
pi_140276642
Iberia Airlines naar zuid-Amerika..is dat een beetje te doen? ( kan haast niet slechter dan United Airlines die met een 737 uit het jaar 0 vlogen :r )
  vrijdag 23 mei 2014 @ 14:19:45 #88
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_140278790
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 13:05 schreef kurk_droog het volgende:
Iberia Airlines naar zuid-Amerika..is dat een beetje te doen? ( kan haast niet slechter dan United Airlines die met een 737 uit het jaar 0 vlogen :r )
Dat zou je denken..... ;)

Iberia heeft echt wel met voorsprong de slechste reputatie van alle europese airlines. Ik kan dat alleen bevestigen, mijn ervaringen (europees) met Iberia en Iberia Express zijn erg matig! Wat mij betreft slechter dan Ryanair omdat je het bij Ryanair tenminste van tevoren weet.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_140280360
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 14:19 schreef XL het volgende:

[..]

Dat zou je denken..... ;)

Iberia heeft echt wel met voorsprong de slechste reputatie van alle europese airlines. Ik kan dat alleen bevestigen, mijn ervaringen (europees) met Iberia en Iberia Express zijn erg matig! Wat mij betreft slechter dan Ryanair omdat je het bij Ryanair tenminste van tevoren weet.
Maar slecht als in? 1000 euro schiphol - 600 euro dusseldorf met Iberia zou het misschien wel waard zijn maar 800 euro met een betere maatschappij vanaf Schiphol ook zeker?
pi_140280588
Tja, ik vloog laatst Bru-Mad-Mex met Iberia en terug Mex-Lhr-Bru met BA. Wat en wereld van verschil, vooral dat stukje over de oceaan. Iberia had niet eens een in-flightentertainmentsysteem, stewardessen waren bot en konden eigenlijk alleen maar Spaans... Maar voor ¤400 zou ik het wel weten...
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_140281544
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 15:16 schreef miro86 het volgende:
Tja, ik vloog laatst Bru-Mad-Mex met Iberia en terug Mex-Lhr-Bru met BA. Wat en wereld van verschil, vooral dat stukje over de oceaan. Iberia had niet eens een in-flightentertainmentsysteem, stewardessen waren bot en konden eigenlijk alleen maar Spaans... Maar voor ¤400 zou ik het wel weten...
Tsja, 617 euro en dan op een vlucht zitten zonder entertainment of redelijke service is natuurlijk wel echt afzien. Maar voor 400 kan je sowieso een halve maand leven daar.

Vanaf Schiphol is het goedkoopste met Alitalia 975 en KLM 1000..voordeel is Schiphol en betere vluchten denk ik maar dat verschil inderdaad >:)

Hmm, hele kunst zeg om wat cheaps te vinden. Vanaf Londn vliegen zou ook voor 700 kunnen ( inclusief de vlucht erheen ) met Delta bijvoorbeeld.

[ Bericht 6% gewijzigd door kurk_droog op 23-05-2014 17:19:17 ]
  vrijdag 23 mei 2014 @ 17:22:28 #92
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140284263
Iberia is voor mij persoonlijk nooit een overweging, onder geen enkele voorwaarde.

Dat gezegd hebbende, wanneer het prijsverschil voor de betreffende periode dusdanig groot is en je er op instelt dat je op de Europese vluchten niets gratis krijgt en de service als in eten en drankservice te wensen over laat en geen entertainment op de lange vlucht beschikbaar is en je daar zelf in voorziet door bijvoorbeeld een tablet mee te nemen dan is het opzich natuurlijk wel te doen.

Maar ik vlieg in periodes dat er altijd een beter of vergelijkbaar alternatief voorhanden is dan Iberia. Wanneer je zoals je zelf aangeeft met Delta via London kan vliegen voor 700 euro zou ik dat wel eerder overwegen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_140284491
quote:
13s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 17:22 schreef ozzietukker het volgende:
Iberia is voor mij persoonlijk nooit een overweging, onder geen enkele voorwaarde.

Dat gezegd hebbende, wanneer het prijsverschil voor de betreffende periode dusdanig groot is en je er op instelt dat je op de Europese vluchten niets gratis krijgt en de service als in eten en drankservice te wensen over laat en geen entertainment op de lange vlucht beschikbaar is en je daar zelf in voorziet door bijvoorbeeld een tablet mee te nemen dan is het opzich natuurlijk wel te doen.

Maar ik vlieg in periodes dat er altijd een beter of vergelijkbaar alternatief voorhanden is dan Iberia. Wanneer je zoals je zelf aangeeft met Delta via London kan vliegen voor 700 euro zou ik dat wel eerder overwegen.
Ik vond het vorig jaar wel fijn bij United dat je meerdere keren drinken kreeg ( cola, water, drank maakte niks uit ) en ook qua maaltijden gewoon goed verzorgd werd. Ik zou dat op zo'n lange vlucht niet zomaar kunnen missen denk ik. Die optie van Londen is dan een stuk aantrekkelijker ( ook omdat je naar Londen vanaf Rotterdam vliegt ) dus ik niet naar Dusseldorf hoef.
Mja, vraag mij af welke goede / goedkope opties er nog meer zijn en hoe lang ik moet wachten. Misschien gewoon dit weekend de knoop doorhakken en dat gewoon boeken. En dan de retourvlucht even redelijk inschatten ( die is nog flexibel ).

Maar Iberia begint mij steeds meer tegen te staan als ik het zo hoor als je buiten Europa vliegt :P
  vrijdag 23 mei 2014 @ 17:31:00 #94
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_140284507
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 15:09 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Maar slecht als in? 1000 euro schiphol - 600 euro dusseldorf met Iberia zou het misschien wel waard zijn maar 800 euro met een betere maatschappij vanaf Schiphol ook zeker?
DUS - MAD is Iberia Express, dus ryanair seat pitch. Zonder service. Internationaal is dan waarschijnlijk met een oud vliegtuig, zonder entertainment. Op dus vliegt iberia wel vaak met een toestel met de code LUL. Vind ik altijd leuk als ik hem zie
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_140285636


[ Bericht 100% gewijzigd door Erasmus op 23-05-2014 18:03:24 ]
pi_140285672
Iemand ervaring hier met Aeroflot? Een intercontinentale vlucht via Moskou? Of een lange afstandsvlucht met Alitalia via Rome?
Ik zoek een "okee"-kwaliteit vlucht naar Tokyo Narita. Na onderzoek kwam ik dus op Aeroflot en Alitalia uit. Vertrek eind augustus met open retour voor beide rond 750. Zonder open retour beide rond 600.

Wat denken jullie?

[ Bericht 17% gewijzigd door Erasmus op 23-05-2014 18:05:18 ]
  vrijdag 23 mei 2014 @ 18:15:34 #97
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_140285963
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 18:03 schreef o.us2.0 het volgende:
Iemand ervaring hier met Aeroflot? Een intercontinentale vlucht via Moskou? Of een lange afstandsvlucht met Alitalia via Rome?
Ik zoek een "okee"-kwaliteit vlucht naar Tokyo Narita. Na onderzoek kwam ik dus op Aeroflot en Alitalia uit. Vertrek eind augustus met open retour voor beide rond 750. Zonder open retour beide rond 600.

Wat denken jullie?
Ik heb met aeroflot goede ervaring. Niks mis mee.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 23 mei 2014 @ 18:48:34 #98
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140286753
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 18:15 schreef XL het volgende:

[..]

Ik heb met aeroflot goede ervaring. Niks mis mee.
Het is alleen jammer van die Russen aan boord.

Nu wil ik niet per definitie Aeroflut afzeiken, maar het feit dat je met de Russische medemens wordt opgezadeld is een belangrijke reden om niet te gaan, deze mensen kunnen niet netjes in de rij staan, denken dat de handbagageregels niet voor hen bestemd zijn en kunnen niet zo goed omgaan met alcohol, en hoewel Aeroflut zelf dat wel tegengaat door weinig of geen alcohol te schenken maken de Russen de gekochte duty free fijn open.

Daarnaast is het overstappen op Moskou niet de beste optie, bij een goed op elkaar aansluitende vlucht valt dit te overzien, maar door het verplichte visum voor Rusland moet je bij een lange vertraging of ongunstige overstap bivakkeren op het vliegveld, dat is nou niet de meest fijne plek voor langere tijd...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_140288666
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 18:48 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het is alleen jammer van die Russen aan boord.

Nu wil ik niet per definitie Aeroflut afzeiken, maar het feit dat je met de Russische medemens wordt opgezadeld is een belangrijke reden om niet te gaan, deze mensen kunnen niet netjes in de rij staan, denken dat de handbagageregels niet voor hen bestemd zijn en kunnen niet zo goed omgaan met alcohol, en hoewel Aeroflut zelf dat wel tegengaat door weinig of geen alcohol te schenken maken de Russen de gekochte duty free fijn open.

Daarnaast is het overstappen op Moskou niet de beste optie, bij een goed op elkaar aansluitende vlucht valt dit te overzien, maar door het verplichte visum voor Rusland moet je bij een lange vertraging of ongunstige overstap bivakkeren op het vliegveld, dat is nou niet de meest fijne plek voor langere tijd...
Dus je zou in mijn geval met Alitalia vliegen?
Rome Fiumincino ervaarde ik ook niet als een zeer prettige vliegveld, maar is Moskou Snogwat echt zo erg?
pi_140288720
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 18:15 schreef XL het volgende:

[..]

Ik heb met aeroflot goede ervaring. Niks mis mee.
Intercontinentaal toevallig?
  vrijdag 23 mei 2014 @ 20:30:12 #101
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140290333
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 19:42 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Dus je zou in mijn geval met Alitalia vliegen?
Rome Fiumincino ervaarde ik ook niet als een zeer prettige vliegveld, maar is Moskou Snogwat echt zo erg?
Het voordeel van Rome is dat er geen restricties gelden inzake het eventueel landside gaan en een hotel te verkrijgen bij grote vertragingen, ervan uitgaande dat je een Europees paspoort hebt.
Qua publiek zijn de Italianen op zich ook niet de meest fijne reiziger, maar al wel een stuk beter dan het uitschot wat aan boord zit bij Airflut.

Maar om nu te zeggen dat Alitalia topkwaliteit biedt, nee, dan is het eigenlijk kiezen uit 2 kwaden.

Mocht je wat willen lezen, wel in het Engels, over Al Italia naar Tokyo kan dat hier;

http://www.airliners.net/(...)ts/read.main/232951/
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Eindredactie Games vrijdag 23 mei 2014 @ 20:46:43 #102
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_140290993
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 18:03 schreef o.us2.0 het volgende:
Iemand ervaring hier met Aeroflot? Een intercontinentale vlucht via Moskou? Of een lange afstandsvlucht met Alitalia via Rome?
Ik zoek een "okee"-kwaliteit vlucht naar Tokyo Narita. Na onderzoek kwam ik dus op Aeroflot en Alitalia uit. Vertrek eind augustus met open retour voor beide rond 750. Zonder open retour beide rond 600.

Wat denken jullie?
aeroflot is prima te doen. Alleen geen drank en de mogelijkheid om van te voren stoelen te kiezen. Verder geen of slecht engels aan bord. Maar dat heb je met Alitalia ook. Het is goedkoop, en daar is alles mee gezegt :D
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zaterdag 24 mei 2014 @ 00:27:49 #103
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_140300258
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 19:44 schreef o.us2.0 het volgende:

[..]

Intercontinentaal toevallig?
Ja, deed ams-pek een paar keer. Moderne vliegtuigen en schijnbaar geluk met de Russen. Ik heb wel preboarding en lounge toegang. Misschien daardoor geen last van aso-russen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zaterdag 24 mei 2014 @ 00:28:48 #104
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_140300291
Stoel kiezen bij Aeroflot ging 2 jaar geleden wel.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_140304271
Ben ook een keer met Alitalia naar Tokyo gevlogen. Over Italianen aan boord hoef je je weinig zorgen te maken, alleen het personeel was Italiaans, 99% van de passagiers Japanner :)
Verder niks mis mee, goedkoop, genoeg plek (2x drie stoelen voor ons tweeen) en niet te vreten maaltijden. Vrij standaard dus.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_140318334
Wtf slaat het op dat je vanaf Rome voor 700 euro naar Buenos kan vliegen ( overstap op Schiphol ) en dan met KLM naar Buenos. Terwijl als ik KLM met dezelfde data direct vanaf Schiphol naar Buenos doe het meteen 1000 euro is...wtf :')

Je kan dan zeker niet die vlucht van Rome naar Schiphol overslaan en pas op Schiphol instappen?

[ Bericht 73% gewijzigd door kurk_droog op 24-05-2014 18:40:10 ]
  zaterdag 24 mei 2014 @ 18:57:07 #107
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140319550
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 18:08 schreef kurk_droog het volgende:
Wtf slaat het op dat je vanaf Rome voor 700 euro naar Buenos kan vliegen ( overstap op Schiphol ) en dan met KLM naar Buenos. Terwijl als ik KLM met dezelfde data direct vanaf Schiphol naar Buenos doe het meteen 1000 euro is...wtf :')

Je kan dan zeker niet die vlucht van Rome naar Schiphol overslaan en pas op Schiphol instappen?
Alles heeft te maken met vraag en aanbod.

Vanaf Schiphol is dit een rechtstreekse vlucht en die heeft een meerwaarde, vanaf de Italiaanse markt kan er daarnaast meer concurrentie zijn, denk aan Iberia of Tap Air Portugal welke ook vluchten met overstap aanbieden waardoor KLM de vlucht wel goedkoop moet aanbieden om passagiers aan boord te krijgen, want KLM krijgt de toestellen niet vol met alleen opstappende passagiers in Amsterdam.

En nee, je kunt de eerste vlucht niet overslaan, en op de terugweg, als je bagage hebt, die terugvlucht ook niet omdat je dan je bagage terug wilt, KLM aangeeft dat je de vlucht verstoort en een boete (lees verschil in vluchtprijs) wil ontvangen.
Dat laatste is juridisch nogal wankel, maar ik kan je verzekeren dat je zonder betaling en geen bijzondere omstandigheden (zoals vluchtvertraging) je op dat moment je bagage niet gratis mee kan krijgen, in een later stadium na wat dreigen met rechtsbijstand zal KLM ongetwijfeld overstag gaan, want men wil voorkomen dat men dit door een rechter laat toetsen omdat ik vermoed dat een rechter niet gaat toestaan dat men eigendommen van de passagiers 'gijzelt' voor eventuele gederfde inkomsten, want dat kan dan wel in de voorwaarden staan, juridisch is dat zoals gezegd nogal wankel, maar dat kost wel een boel stress.
Zonder bagage en alleen handbagage kan je natuurlijk de vlucht van Amsterdam naar de verdere Europese bestemming wel laten schieten, want dan verstoor je het proces van vluchtuitvoering niet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_140319652
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 18:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Alles heeft te maken met vraag en aanbod.

Vanaf Schiphol is dit een rechtstreekse vlucht en die heeft een meerwaarde, vanaf de Italiaanse markt kan er daarnaast meer concurrentie zijn, denk aan Iberia of Tap Air Portugal welke ook vluchten met overstap aanbieden waardoor KLM de vlucht wel goedkoop moet aanbieden om passagiers aan boord te krijgen, want KLM krijgt de toestellen niet vol met alleen opstappende passagiers in Amsterdam.

En nee, je kunt de eerste vlucht niet overslaan, en op de terugweg, als je bagage hebt, die terugvlucht ook niet omdat je dan je bagage terug wilt, KLM aangeeft dat je de vlucht verstoort en een boete (lees verschil in vluchtprijs) wil ontvangen.
Dat laatste is juridisch nogal wankel, maar ik kan je verzekeren dat je zonder betaling en geen bijzondere omstandigheden (zoals vluchtvertraging) je op dat moment je bagage niet gratis mee kan krijgen, in een later stadium na wat dreigen met rechtsbijstand zal KLM ongetwijfeld overstag gaan, want men wil voorkomen dat men dit door een rechter laat toetsen omdat ik vermoed dat een rechter niet gaat toestaan dat men eigendommen van de passagiers 'gijzelt' voor eventuele gederfde inkomsten, want dat kan dan wel in de voorwaarden staan, juridisch is dat zoals gezegd nogal wankel, maar dat kost wel een boel stress.
Zonder bagage en alleen handbagage kan je natuurlijk de vlucht van Amsterdam naar de verdere Europese bestemming wel laten schieten, want dan verstoor je het proces van vluchtuitvoering niet.
Hm..jammer, het was te mooi om waar te zijn. Nja, die bagage gaat toch het vliegtuig uit op Schiphol omdat je naar een andere vliegtuig moet dan maar ook geen zin in gezeik verder. Dan toch maar die Londen optie bekijken waarbij ik voor 48 naar Londen vlieg en daar voor 700 naar Buenos. ( weet niet of er nog andere steden zijn waar je goedkoop naar Zuid-Amerika kan )

Het liefst vlieg ik via Denver om daar nog iemand een paar dagen te meeten maar dat maakt de vlucht weer zo duur :/
  zondag 25 mei 2014 @ 02:00:05 #109
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_140334799
Je beste optie is idd de truc te repliceren maar dan met een andere overstaplocatie.
Amsterdam-Londen-Buenos Aires is in de meeste gevallen veel goedkoper dan direct Londen-Buenos Aires.
pi_140343008
quote:
0s.gif Op zondag 25 mei 2014 02:00 schreef MartijnUK het volgende:
Je beste optie is idd de truc te repliceren maar dan met een andere overstaplocatie.
Amsterdam-Londen-Buenos Aires is in de meeste gevallen veel goedkoper dan direct Londen-Buenos Aires.
In dit geval weer niet of ik doe het verkeerd ( kijk eigenlijk voornamelijk op cheaptickets ). Londen > Buenos is daar best goedkoop ( 700 euro ). Ik raak alleen het overzicht een beetje kwijt ivm dat ik misschien eerst ene paar dagen naar Denver wil en de terugvlucht niet echt vaststaat.

Wel leuk om het uit te zoeken allemaal :)
pi_140551173
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 19:09 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

En toch gebeurt het dat je TWEE uur voor de immigration staat te wachten. Heb je dan de pech dat er ook nog een rij bij de security staat, dan kan 3 uur soms nog wel eens een probleem geven bij een doorverbinding in Amerika. Ken Houston niet maar O'Hare, Newark Liberty en JFK des te beter.
Dat was ook mijn probleem.
Houston schijnt dramatisch te zijn maar ik had blijkbaar geluk. Binnen een uur van gate naar gate.. :)
pi_140600131
Heb bij het boeken van tickets bij Vietnam Airlines één van de twee paspoortnummers niet ingevuld omdat ik die toen bij de hand had. Bij 'manage my booking' kan ik dat niet alsnog doen. Just to be sure; geeft dat nog gedoe?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_140615333
Binnenkort met Vueling van Amsterdam naar Valencia. De handbagage mag volgens Vueling maximaal 55x40x20 zijn. Nu is mijn koffertje 55x36x25. Wat vindt Vueling hiervan? Mag deze als handbagage mee het vliegtuig in of gaan ze hier moeilijk over doen?
Die 25cm is absoluut niet samen te drukken.
Iemand ervaringen?
pi_140617303
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 22:53 schreef its_me_ het volgende:
Binnenkort met Vueling van Amsterdam naar Valencia. De handbagage mag volgens Vueling maximaal 55x40x20 zijn. Nu is mijn koffertje 55x36x25. Wat vindt Vueling hiervan? Mag deze als handbagage mee het vliegtuig in of gaan ze hier moeilijk over doen?
Die 25cm is absoluut niet samen te drukken.
Iemand ervaringen?
ik heb er geen ervaring mee. maar ik kan me in denken dat ze op hun strepen gaan staan. Daar zijn ze low budget voor.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  maandag 2 juni 2014 @ 00:09:46 #115
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_140618441
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 22:53 schreef its_me_ het volgende:
Binnenkort met Vueling van Amsterdam naar Valencia. De handbagage mag volgens Vueling maximaal 55x40x20 zijn. Nu is mijn koffertje 55x36x25. Wat vindt Vueling hiervan? Mag deze als handbagage mee het vliegtuig in of gaan ze hier moeilijk over doen?
Die 25cm is absoluut niet samen te drukken.
Iemand ervaringen?
Ach datzelfde is zo bij Ryanair en de controle was non existent.. een vrouw voor mij had een koffer die wel 2x zo groot was en die ging ook door voor handbagage terwijl ik al aan de maxima zat. Nergens gecontroleerd ook.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_140622068
Ik heb vorige week een ticket geboekt en krijg net mijn 'e-ticket' binnen. Het is alleen geen ticket, alleen een mailtje met info en het e-ticketnummer. Moet ik daar nog wat mee? Gewoon mailtje printen en meenemen?
Ik heb ook nergens m'n paspoortnummer of iets in moeten voeren.
pi_140624468
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 08:58 schreef _Loki het volgende:
Ik heb vorige week een ticket geboekt en krijg net mijn 'e-ticket' binnen. Het is alleen geen ticket, alleen een mailtje met info en het e-ticketnummer. Moet ik daar nog wat mee? Gewoon mailtje printen en meenemen?
Ik heb ook nergens m'n paspoortnummer of iets in moeten voeren.
Dat is alles :) Printen is vaak ook niet nodig, maar dat ligt er ook een beetje aan waar je heengaat. Luchthavens in India of Indonesie bijvoorbeeld hebben nog weleens een ticket-check voordat je de terminal in gaat, en dan is het handig om wel een printje te hebben.

Paspoortnummer is ook niet noodzakelijk.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_140625174
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 10:53 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Dat is alles :) Printen is vaak ook niet nodig, maar dat ligt er ook een beetje aan waar je heengaat. Luchthavens in India of Indonesie bijvoorbeeld hebben nog weleens een ticket-check voordat je de terminal in gaat, en dan is het handig om wel een printje te hebben.

Paspoortnummer is ook niet noodzakelijk.
Top, dank je! Gek eigenlijk dat ze geen paspoortnr of iets nodig hebben, je zou Jan de Vries heten en naar Turkije/Griekenland vliegen tijdens de bouwvak :')
  maandag 2 juni 2014 @ 16:27:26 #119
396591 moddermonster
advocaat van de duivel
pi_140635343
Hé, ik heb een vraag

Volgende week dinsdag vlieg ik vanaf Eindhoven naar (een weiland ver weg van) Londen, en ik zat uit te zoeken hoe daar het best te komen.
De eerste optie is de rechtstreekse bus, maar de eerste bus komt pas om 7:25 aan op het vliegveld, terwijl het vliegtuig vertrekt om 8:30. Ook reis ik met een wat grotere groep, en kom ik dus pas eigenlijk op het laatste moment aan.

De tweede optie is de trein om vervolgens de bus vanaf Eindhoven te pakken naar het vliegveld. Dan kom ik prima op tijd aan, maar dit duurt dubbel zo lang en is dubbel zo duur.

Ik zat er ook aan te denken om gewoon de fiets naar het vliegveld te pakken, wat toch net zo snel is als de bus (en gratis natuurlijk :P ). Ik heb echter geen idee waar ik die dan veilig twee dagen kan stallen, op de site van het vliegveld is hier niets over te vinden. :(

En anders kan ik natuurlijk ook nog cheap-ass anderhalf uur gaan lopen *O*

Wat zouden jullie me aanraden?
pi_140635454
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 16:27 schreef moddermonster het volgende:
Hé, ik heb een vraag

Volgende week dinsdag vlieg ik vanaf Eindhoven naar (een weiland ver weg van) Londen, en ik zat uit te zoeken hoe daar het best te komen.
De eerste optie is de rechtstreekse bus, maar de eerste bus komt pas om 7:25 aan op het vliegveld, terwijl het vliegtuig vertrekt om 8:30. Ook reis ik met een wat grotere groep, en kom ik dus pas eigenlijk op het laatste moment aan.

De tweede optie is de trein om vervolgens de bus vanaf Eindhoven te pakken naar het vliegveld. Dan kom ik prima op tijd aan, maar dit duurt dubbel zo lang en is dubbel zo duur.

Ik zat er ook aan te denken om gewoon de fiets naar het vliegveld te pakken, wat toch net zo snel is als de bus (en gratis natuurlijk :P ). Ik heb echter geen idee waar ik die dan veilig twee dagen kan stallen, op de site van het vliegveld is hier niets over te vinden. :(

En anders kan ik natuurlijk ook nog cheap-ass anderhalf uur gaan lopen *O*

Wat zouden jullie me aanraden?
Blijkbaar is de fietsersbond al bezig met stalling bij eindhoven airport, zou niet echt aanwezig zijn.
Waarom geen taxi met een grotere groep, trouwens? Als je de kosten deelt, is het een stuk goekoper.
  maandag 2 juni 2014 @ 18:52:40 #121
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140640132
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 16:27 schreef moddermonster het volgende:
Hé, ik heb een vraag

Volgende week dinsdag vlieg ik vanaf Eindhoven naar (een weiland ver weg van) Londen, en ik zat uit te zoeken hoe daar het best te komen.
De eerste optie is de rechtstreekse bus, maar de eerste bus komt pas om 7:25 aan op het vliegveld, terwijl het vliegtuig vertrekt om 8:30. Ook reis ik met een wat grotere groep, en kom ik dus pas eigenlijk op het laatste moment aan.

De tweede optie is de trein om vervolgens de bus vanaf Eindhoven te pakken naar het vliegveld. Dan kom ik prima op tijd aan, maar dit duurt dubbel zo lang en is dubbel zo duur.

Ik zat er ook aan te denken om gewoon de fiets naar het vliegveld te pakken, wat toch net zo snel is als de bus (en gratis natuurlijk :P ). Ik heb echter geen idee waar ik die dan veilig twee dagen kan stallen, op de site van het vliegveld is hier niets over te vinden. :(

En anders kan ik natuurlijk ook nog cheap-ass anderhalf uur gaan lopen *O*

Wat zouden jullie me aanraden?
Als je uit Best komt, het is 1 uur en 5 minuten lopen vanaf het station, en een minuut of 25 met de bus inderdaad. (Lopen is nog wel eens een optie als je uit Den Bosch met de trein komt bus 145 net weg is vanaf station Best).
Persoonlijk denk ik dat om 07.25 aankomen op Eindhoven Airport voldoende is voor een vlucht welke vertrekt om 08.30 uur, dat moet natuurlijk niet iedereen gaan doen, maar door de toch wel gespreide aankomst van mensen die gelijkmatig door de veiligheidscontrole gaan zal daar niet echt een al te grote opstopping zijn, niet gezegd hebbende dat je altijd zo kan doorlopen, maar in al mijn vluchten vanaf Eindhoven heb ik nooit langer dan 15 minuten gewacht, zelfs niet als de rij heel lang leek, en meestal veel kortere wachttijden, zeker sinds de nieuwe opzet.

Stallen van een fiets kan niet echt op dit moment, dat is op Schiphol beter geregeld, al zou je iets kunnen proberen in een woonwijk bij Eindhoven wat er ongeveer 1 kilomter vanaf ligt, maar dan moet je ook weer terug natuurlijk.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 2 juni 2014 @ 19:29:00 #122
396591 moddermonster
advocaat van de duivel
pi_140641634
Ik ga mn fiets niet zomaar ergens twee dagen in een woonwijk laten staan, daar is ie me net iets teveel waard voor. Dan maar de gok nemen en de eerste bus nemen, die trein heb ik geen last van, ik woon in Best.
pi_140643288
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 16:27 schreef moddermonster het volgende:
Hé, ik heb een vraag

Volgende week dinsdag vlieg ik vanaf Eindhoven naar (een weiland ver weg van) Londen, en ik zat uit te zoeken hoe daar het best te komen.
De eerste optie is de rechtstreekse bus, maar de eerste bus komt pas om 7:25 aan op het vliegveld, terwijl het vliegtuig vertrekt om 8:30. Ook reis ik met een wat grotere groep, en kom ik dus pas eigenlijk op het laatste moment aan.

De tweede optie is de trein om vervolgens de bus vanaf Eindhoven te pakken naar het vliegveld. Dan kom ik prima op tijd aan, maar dit duurt dubbel zo lang en is dubbel zo duur.

Ik zat er ook aan te denken om gewoon de fiets naar het vliegveld te pakken, wat toch net zo snel is als de bus (en gratis natuurlijk :P ). Ik heb echter geen idee waar ik die dan veilig twee dagen kan stallen, op de site van het vliegveld is hier niets over te vinden. :(

En anders kan ik natuurlijk ook nog cheap-ass anderhalf uur gaan lopen *O*

Wat zouden jullie me aanraden?
de ouderwetse een vriend, bekende, familielid, buurman/vrouw vragen je af te zetten zit er niet in ?
pi_140684395
Ongetwijfeld is dit al heel vaak gevraagd, dus sorry dat ik het weer vraag :@

In augustus vlieg ik van Amsterdam naar Reyjavik. Na een rondreis over Ijsland gaan we door naar JFK. Daar heb ik ook geen vragen over.
Terug gaan we van JFK naar Reykjavik, met een overstap op een ander vliegtuig naar Amsterdam. Nu heb ik al best vaak gevlogen, maar nog nooit met een overstap. Mijn vraag is dan ook of mijn koffer automatisch van vliegtuig 1 naar vliegtuig 2 gaat, of dat ik deze bij de band moet halen en weer opnieuw moet inchecken. Ik vermoed dat ik zelf ook opnieuw moet inchecken, of ben je als je incheckt op JFK ook meteen ingecheckt voor de aansluitende vlucht?

Excuses als het een hele domme vraag is! :@
pi_140691721
Als je overstap op de heenreis nog in Europa ligt, dan wordt het door gelabeld dus hoef je je bagage niet van de band te halen.

Voor de terugreis wordt het ook door gelabeld.

Enige uitzondering is als je overstap in de VS is, want dan moet je je bagage wel van de band af halen en opnieuw inchecken.
pi_140696549
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 21:41 schreef MissRelin het volgende:
Ongetwijfeld is dit al heel vaak gevraagd, dus sorry dat ik het weer vraag :@

In augustus vlieg ik van Amsterdam naar Reyjavik. Na een rondreis over Ijsland gaan we door naar JFK. Daar heb ik ook geen vragen over.
Terug gaan we van JFK naar Reykjavik, met een overstap op een ander vliegtuig naar Amsterdam. Nu heb ik al best vaak gevlogen, maar nog nooit met een overstap. Mijn vraag is dan ook of mijn koffer automatisch van vliegtuig 1 naar vliegtuig 2 gaat, of dat ik deze bij de band moet halen en weer opnieuw moet inchecken. Ik vermoed dat ik zelf ook opnieuw moet inchecken, of ben je als je incheckt op JFK ook meteen ingecheckt voor de aansluitende vlucht?

Excuses als het een hele domme vraag is! :@
ik heb inmiddels zo vaak via de VS gevlogen, en mij is het nog steeds niet 100% duidelijk, waar de logica hem er in zit. Volgens mij is het dat je op de heenreis wel moet "reclaimen" en op de terug reis niet. De logica ontgaat mij totaal. En ik houdt het er maar op dat ik het altijd even vraag bij de bagage dropoff
pi_140697158
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 08:16 schreef Roger_ het volgende:

[..]

ik heb inmiddels zo vaak via de VS gevlogen, en mij is het nog steeds niet 100% duidelijk, waar de logica hem er in zit. Volgens mij is het dat je op de heenreis wel moet "reclaimen" en op de terug reis niet. De logica ontgaat mij totaal. En ik houdt het er maar op dat ik het altijd even vraag bij de bagage dropoff
op het moment dat je van een buitenlands vliegveld (wellicht neit Canada?) in de US aankomt moet je altijd je koffer ophalen en weer afgeven. Als je van een binnenlandse vlucht komt is het niet nodig.
pi_140698441
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 09:02 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

op het moment dat je van een buitenlands vliegveld (wellicht neit Canada?) in de US aankomt moet je altijd je koffer ophalen en weer afgeven. Als je van een binnenlandse vlucht komt is het niet nodig.
Of het al gemeen is dit alleen als van het buiten land een binnenlandse vlucht maakt en zodoende eerst door douane heen moet. Ook in zweden was het geval bij een binnenlandse vlucht. Zover ik het weet worden vluchten waarbij je in de transit zone blijft gewoon door gelabeld. (Dus AMS -> Usa -> Canada)

Als je een binnenlandse vlucht maakt mag je hem wel op halen.

Voor de terug reis is dit vaak geen probleem en wordt het gewoon door gelabled.

In het geval van Miami airport
International flights connecting to U.S. destinations - claim luggage before clearing U.S. Customs.
International flights connecting to international destinations (ITI) - confirm with your airline if your luggage was checked directly to your final destination or if you have to collect it before clearing U.S. Customs.
http://www.miami-airport.com/baggage_international.asp


Het zal wel zo geregeld zijn bij de rest van de vliegvelden
  woensdag 4 juni 2014 @ 18:46:56 #129
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140713684
De reden voor de afwijkende bagage afhandeling in de VS is dat wanneer je een binnenlandse doorvlucht hebt de koffer van de binnenlandse doorvlucht bij aankomst van de binnenlandse bestemming wordt gedropt in een publieke ruimte, iedereen kan daar bij komen en daar is om die reden geen douanecontrole mogelijk.

Om deze reden moet de VS wel op het moment van binnenkomst van een internationale vlucht alle bagage controleren als men een doorvlucht met een bestemming in de VS, want daarna is het niet meer mogelijk, en wanneer men afziet van een dergelijke controle zal iemand met kwaad in de zin dus altijd zorgen voor een doorvlucht naar een binnenlandse bestemming omdat er dan niet gecontroleerd kan worden.
Voor een doorvlucht buiten de VS kan de bagage in principe wel doorgelabeld worden omdat de eindbestemming niet de VS is en derhalve daar ook niet wordt ingevoerd.

In Europa is dit anders geregeld, het afhalen van de bagage gebeurd altijd in een niet publiek toegankelijk gedeelte en in de douane zone, aan de kleur van de labels kan men dan zien of je een Europese vlucht hebt gemaakt of een vlucht buiten Europa, in de regel controleert men dan bagage van vluchten buiten Europa, maar de douane kan wel degelijk ook bagage controleren van vluchten binnen Europa, je moet meewerken aan een controle.

Er valt voor beide principes wat te zeggen, bij het VS model kan je gericht bagage van een bepaalde bestemming controleren, maar zijn het wel extra handelingen wat geld kost voor de luchtvaartmaatschappijen, in Europa kan je door de vele airlines bij doorvluchten binnen Europa niet altijd direct gericht controleren waar iemand vandaan komt, op rechtstreeks vluchten vanaf Azië staat er een grotere douanebezetting dan op vluchten binnen Europa, men kan steeksproefgewijs e.e.a. er wel uithalen maar lang niet alles, wel is dit een stuk goedkoper omdat de luchtvaartmaatschappij er minder werk aan heeft.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_140725167
Ik heb 1 uur overstap tijd op CDG en daar ben ik al jaren niet geweest. Beide vluchten zijn met AF maar 1 is intercontinentaal. Dat moet normaal geen probleem zijn toch?
  Moderator donderdag 5 juni 2014 @ 01:18:18 #131
45833 crew  Fogel
pi_140732632
quote:
6s.gif Op woensdag 4 juni 2014 18:46 schreef ozzietukker het volgende:
De reden voor de afwijkende bagage afhandeling in de VS is dat wanneer je een binnenlandse doorvlucht hebt de koffer van de binnenlandse doorvlucht bij aankomst van de binnenlandse bestemming wordt gedropt in een publieke ruimte, iedereen kan daar bij komen en daar is om die reden geen douanecontrole mogelijk.

Om deze reden moet de VS wel op het moment van binnenkomst van een internationale vlucht alle bagage controleren als men een doorvlucht met een bestemming in de VS, want daarna is het niet meer mogelijk, en wanneer men afziet van een dergelijke controle zal iemand met kwaad in de zin dus altijd zorgen voor een doorvlucht naar een binnenlandse bestemming omdat er dan niet gecontroleerd kan worden.
Voor een doorvlucht buiten de VS kan de bagage in principe wel doorgelabeld worden omdat de eindbestemming niet de VS is en derhalve daar ook niet wordt ingevoerd.

In Europa is dit anders geregeld, het afhalen van de bagage gebeurd altijd in een niet publiek toegankelijk gedeelte en in de douane zone, aan de kleur van de labels kan men dan zien of je een Europese vlucht hebt gemaakt of een vlucht buiten Europa, in de regel controleert men dan bagage van vluchten buiten Europa, maar de douane kan wel degelijk ook bagage controleren van vluchten binnen Europa, je moet meewerken aan een controle.

Er valt voor beide principes wat te zeggen, bij het VS model kan je gericht bagage van een bepaalde bestemming controleren, maar zijn het wel extra handelingen wat geld kost voor de luchtvaartmaatschappijen, in Europa kan je door de vele airlines bij doorvluchten binnen Europa niet altijd direct gericht controleren waar iemand vandaan komt, op rechtstreeks vluchten vanaf Azië staat er een grotere douanebezetting dan op vluchten binnen Europa, men kan steeksproefgewijs e.e.a. er wel uithalen maar lang niet alles, wel is dit een stuk goedkoper omdat de luchtvaartmaatschappij er minder werk aan heeft.
Niet altijd. In een aantal landen (zoals Noorwegen) liggen de koffers bij binnenlandse vluchten gewoon landside.
En dat is dan ook meteen de reden dat als je een connecting flight hebt van internationaal naar binnenlands, dat je ook daar de koffers opnieuw met inchecken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 5 juni 2014 @ 17:30:34 #132
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140751721
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 01:18 schreef Fogel het volgende:

[..]

Niet altijd. In een aantal landen (zoals Noorwegen) liggen de koffers bij binnenlandse vluchten gewoon landside.
En dat is dan ook meteen de reden dat als je een connecting flight hebt van internationaal naar binnenlands, dat je ook daar de koffers opnieuw met inchecken.
Nu kom ik niet zo vaak in Noorwegen, en de 2 x dat ik er was, was dit met handbagage en heb daar niet specifiek naar gekeken, de kans dat ik ooit via Noorwegen, ondanks Norwegian, een internationale connecting flight ga maken is toch wel uitgesloten.... Maar goed, binnen de Europese unie is het over het algemeen geregeld zoals door mij omschreven.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_140751776
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 17:30 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Nu kom ik niet zo vaak in Noorwegen, en de 2 x dat ik er was, was dit met handbagage en heb daar niet specifiek naar gekeken, de kans dat ik ooit via Noorwegen, ondanks Norwegian, een internationale connecting flight ga maken is toch wel uitgesloten.... Maar goed, binnen de Europese unie is het over het algemeen geregeld zoals door mij omschreven.
In Zweden is het net zoals in Noorwegen. Maar ergens anders in de EU heb ik het ook nog niet zo meegemaakt.
pi_140753142
Op Biarritz komt de bagage ook gewoon op een band in de publiek toegankelijke aankomsthal eruit rollen. Wellicht ook nog op andere kleinere Franse airports.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_140757699
Iemand ooit problemen gehad met lenzenvloeistof? in ruimte bagage
pi_140761408
In de ruimbagage mag je gerust vloeistof meenemen, ik had vanuit Cuba ook een paar flessen rum in de ruimbagage.
pi_140768463
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 21:57 schreef bluemoon23 het volgende:
In de ruimbagage mag je gerust vloeistof meenemen, ik had vanuit Cuba ook een paar flessen rum in de ruimbagage.
Ah ok thanks :)
pi_140770670
Ik gebruik zelf ook lenzen trouwens ;)
  vrijdag 6 juni 2014 @ 21:59:38 #139
62964 Little_Acorn
You would know
pi_140791611
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:30 schreef Roger_ het volgende:
Wie heeft er ervaring met British Airways ? zijn zij streng mbt hand bagage.
Op hun website staat dat ze best ruim zijn in hun carry on luggage, maar ik ga naar Zuid Afrika , dus wil ik mijn complete camera kit mee nemen. Maar ik ben nu een day pack het aanschaffen, en ja, eigenlijk wil ik graag een 40L versie aanschaffen. En dan komt het een beetje buiten de maten.

Heeft iemand er ervaring mee, of is het net zo als altijd , veel ge blaat, en uit eindelijk komen ze met de 95L rugzakken de cabine in ?
Wil ik eigenlijk ook wel weten. Vlieg binnenkort via Londen naar New York en wil een cabin bag en een personal bag meenemen. Volgens de richtlijnen mag dit. Alleen zit ik een beetje met vloeistoffen. Je mag een 1 liter sealbag meenemen met daarin verpakkingen van max 100 ml. per stuk volgens mij. Of geldt dit alleen binnen de EU en niet als je vanaf de EU naar de VS vliegt? Ik heb namelijk geen zin om in Londen alsnog m'n tas in te checken.
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_140801624
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 21:59 schreef Little_Acorn het volgende:
Of geldt dit alleen binnen de EU en niet als je vanaf de EU naar de VS vliegt?
Dit geldt ook als je naar de VS vliegt.

De afmetingen van carry-on bagage zijn in dit topic een aantal malen besproken. Sommigen hadden de ervaring dat de regels strikt worden toegepast en weer anderen constateerden dat hier losjes mee wordt omgegaan. Ik geloof niet dat dit per maatschappij aan te geven is.

Als je bepaalde items absoluut bij je wilt houden, dan zou ik zorgen voor een tas die aan de regels voor de afmetingen (en gewicht) voldoet. Dan kan je met het 'rekje' bij de check-in aantonen dat je in je recht staat.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 12:17:43 #141
62964 Little_Acorn
You would know
pi_140803161
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 10:44 schreef jaco het volgende:

[..]

Dit geldt ook als je naar de VS vliegt.

De afmetingen van carry-on bagage zijn in dit topic een aantal malen besproken. Sommigen hadden de ervaring dat de regels strikt worden toegepast en weer anderen constateerden dat hier losjes mee wordt omgegaan. Ik geloof niet dat dit per maatschappij aan te geven is.

Als je bepaalde items absoluut bij je wilt houden, dan zou ik zorgen voor een tas die aan de regels voor de afmetingen (en gewicht) voldoet. Dan kan je met het 'rekje' bij de check-in aantonen dat je in je recht staat.
De tas die ik mee wil nemen als carry on voldoet aan die afmetingen, dus ik ben helemaal gerust gesteld!
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_140836164
Even een vraag voor iemand die ooit een ticket vanaf station Antwerpen met KLM gebruikt heeft:

Als ik kijk naar het reisschema vertrekt de trein om 10:31 uur. Moet je hierbij ook een X aantal uur van te voren aanwezig zijn of kan je misschien eerder al je trein/vliegtickets hier ophalen? En is dit daadwerkelijk de Thalys (zoals erbij staat) met gereserveerde plaatsen of een gewone intercity?

Via Antwerpen reizen scheelt me iets meer dan 100 euro p.p., en terug kunnen we gewoon op Schiphol, of ergens op de route tussen Schiphol en Antwerpen uitstappen, dus 100 euro korting is de reis naar Antwerpen me wel waard, als ik er geen uren van te voren hoef te zijn.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_140849491
Ervaringsdeskundigen met overstappen in Chicago (ORD)?

Zondag 31-8-2014, met American Airlines
DUS - ORD 9:45am - 12:15pm
ORD - SFO 2:05pm - 4:30pm

Is het voldoende overstaptijd tussen 12:15 tot 2:05?
pi_140864506
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 22:34 schreef enpe het volgende:
Ervaringsdeskundigen met overstappen in Chicago (ORD)?

Zondag 31-8-2014, met American Airlines
DUS - ORD 9:45am - 12:15pm
ORD - SFO 2:05pm - 4:30pm

Is het voldoende overstaptijd tussen 12:15 tot 2:05?
Mijn ervaring is dat Chicago een "rustige" luchthaven is. Als je geen vertraging hebt in NL en je komt optijd aan gaat dit je lukken. Ik ga Woensdag weer een uitdaging aan met Delta en Atlanta heb een overlay van 2:30 uur ;-)
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  maandag 9 juni 2014 @ 15:34:43 #145
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_140872584
Ik zit eens te kijken voor een vakantie voor komende zomer. Daarvoor heb ik verschillende opties. Ik zit via Skyscanner te kijken hoe en wat het goedkoopste is.

Lang verhaal kort, een van de (goedkope) opties die Skyscanner mij geeft voor de vluchten die ik wil hebben heeft ergens een overstap van een uur of 20. Stel ik boek dat, ben ik dan verplicht om die 20 uur op het vliegveld door te brengen?
  maandag 9 juni 2014 @ 15:36:32 #146
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140872642
quote:
6s.gif Op maandag 9 juni 2014 15:34 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik zit eens te kijken voor een vakantie voor komende zomer. Daarvoor heb ik verschillende opties. Ik zit via Skyscanner te kijken hoe en wat het goedkoopste is.

Lang verhaal kort, een van de (goedkope) opties die Skyscanner mij geeft voor de vluchten die ik wil hebben heeft ergens een overstap van een uur of 20. Stel ik boek dat, ben ik dan verplicht om die 20 uur op het vliegveld door te brengen?
Nee, maar afhankelijk van waar die overstap is kan het wel zijn dat je een visum nodig hebt.
  maandag 9 juni 2014 @ 15:36:51 #147
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_140872656
Het ligt eraan waar je gaat overstappen...
  maandag 9 juni 2014 @ 15:41:42 #148
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_140872826
Als ik die vlucht neem is het een overstap in Riga. Gewoon een land zonder visum enzo.

Hoewel ik niet denk ik dat ik voor die optie ga, maar toch :D
  maandag 9 juni 2014 @ 19:18:14 #149
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140880773
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 17:10 schreef koei het volgende:
Even een vraag voor iemand die ooit een ticket vanaf station Antwerpen met KLM gebruikt heeft:

Als ik kijk naar het reisschema vertrekt de trein om 10:31 uur. Moet je hierbij ook een X aantal uur van te voren aanwezig zijn of kan je misschien eerder al je trein/vliegtickets hier ophalen? En is dit daadwerkelijk de Thalys (zoals erbij staat) met gereserveerde plaatsen of een gewone intercity?

Via Antwerpen reizen scheelt me iets meer dan 100 euro p.p., en terug kunnen we gewoon op Schiphol, of ergens op de route tussen Schiphol en Antwerpen uitstappen, dus 100 euro korting is de reis naar Antwerpen me wel waard, als ik er geen uren van te voren hoef te zijn.
Je hoeft geen X aantal uren van te voren aanwezig te zijn, officieel geeft KLM aan dat je maximaal 4 uur voor vertrek het treinticket kan afhalen, ervaring leert dat dit ook eerder kan op de dag zelf. (Ik moet werkgerelateerd 1x per 2 weken in Antwerpen zijn, en ik haal dan altijd het ticket in de ochtend gelijk op, of tussen de middag, is nooit een probleem). (Ik boek het meestal zo de avond ervoor naar Schiphol moet reizen).

Let op, je moet dus wel het ticket afhalen op Antwerpen Centraal Station, je kan dus niet zomaar in de Thalys stappen, nu duurt het afhalen van het ticket zelf niet heel lang, maar het is nog wel eens druk bij de balie, en je moet balie 1 of 2 hebben (internationale reizen) en als je pech hebt staat er een lastig geval voor je, want naast afhalen van KLM tickets wordt deze balie ook gebruikt voor reguliere internationale treinreizen, en als iemand een connectie, buiten zijn schuld mist, dan kost dat best moeite om dat weer te herstellen.
Ook kan er 'iets' zijn met je ticket waardoor het niet lukt om deze te valideren, geen nood, aardige man achter de balie regelt een nieuw ticket en bewijs stempels dat je op station Antwerpen maar dat duurt dan weer langer dan 2 minuten natuurlijk. (Ook dat is mij al 2 x overkomen).

Kortom, 1 uur voor vertrek aanwezig is over het algemeen wel voldoende, is natuurlijk ook wel weer afhankelijk van je gemoedsrust, want als je met het openbaar vervoer komt en je mist een aansluiting en daardoor de trein naar Antwerpen ben je zo een uur verder...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 9 juni 2014 @ 19:22:29 #150
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140881052
quote:
6s.gif Op maandag 9 juni 2014 15:41 schreef Irritatie100 het volgende:
Als ik die vlucht neem is het een overstap in Riga. Gewoon een land zonder visum enzo.

Hoewel ik niet denk ik dat ik voor die optie ga, maar toch :D
Je kan Riga prima in, je kan ook dan een hotel in de stad nemen. Sterker nog, ik moet er niet aan denken om, hoe lieftallig de luchthaven van Riga ook is, om daar een lange tijd door te moeten brengen.

Ik weet niet precies wat je eindbestemming is, maar vluchten in de richting van o.a. Vilnius of Kiev hebben inderdaad met Air Baltic een wat vreemde overstaptijd, omdat de minder populaire, dus goedkopere, vluchten bovenaan als zoekresultaat naar voren komt in plaats van een beetje logische connectie.

Op zich is trouwens 1 dag Riga niet eens heel vervelend, maar goed, voor mij is het reizen an sich al niet het probleem, wanneer je een bepaalde bestemming voor ogen hebt moet je kijken of de besparing nu echt zo groot is dat je 20 uur wilt wachten, want daarbij komen nog hotelkosten en verblijfskosten, als je een dag later vertrekt met een snelle connectie heb je die kosten weer niet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_140881140
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 19:18 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je hoeft geen X aantal uren van te voren aanwezig te zijn, officieel geeft KLM aan dat je maximaal 4 uur voor vertrek het treinticket kan afhalen, ervaring leert dat dit ook eerder kan op de dag zelf. (Ik moet werkgerelateerd 1x per 2 weken in Antwerpen zijn, en ik haal dan altijd het ticket in de ochtend gelijk op, of tussen de middag, is nooit een probleem). (Ik boek het meestal zo de avond ervoor naar Schiphol moet reizen).
Thanks voor je antwoord! Wat bedoel je met de laatste opmerking hier? Kan ik ook boeken om de treintickets de avond ervoor al op de halen in Antwerpen en dan alvast de trein naar Schiphol te nemen?

Ik krijg wel tickets voor een specifieke Thalys neem ik aan? Of krijg je gewoon tickets voor de eerst volgende trein (of welke je dan ook wil)? Bij de vluchttijden staan hier namelijk wel duidelijke vertrektijden, dus in hoeverre is het mogelijk een andere trein te nemen richting Schiphol?
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
  maandag 9 juni 2014 @ 19:39:01 #152
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_140882219
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 19:22 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Je kan Riga prima in, je kan ook dan een hotel in de stad nemen. Sterker nog, ik moet er niet aan denken om, hoe lieftallig de luchthaven van Riga ook is, om daar een lange tijd door te moeten brengen.

Ik weet niet precies wat je eindbestemming is, maar vluchten in de richting van o.a. Vilnius of Kiev hebben inderdaad met Air Baltic een wat vreemde overstaptijd, omdat de minder populaire, dus goedkopere, vluchten bovenaan als zoekresultaat naar voren komt in plaats van een beetje logische connectie.

Op zich is trouwens 1 dag Riga niet eens heel vervelend, maar goed, voor mij is het reizen an sich al niet het probleem, wanneer je een bepaalde bestemming voor ogen hebt moet je kijken of de besparing nu echt zo groot is dat je 20 uur wilt wachten, want daarbij komen nog hotelkosten en verblijfskosten, als je een dag later vertrekt met een snelle connectie heb je die kosten weer niet.
Ik wilde in eerste instantie een trip maken langs Moskou, Sint Petersburg, Helsinki en Tallinn. Geen volgorde voor bepaald overigens :D
Wel wilde ik het zo goedkoop mogelijk houden (en dus niet 700 euro uitgeven omdat ik dan toevallig rechtstreeks van Amsterdam naar Moskou kan), dus Skyscanner even ingeschakeld. Wat ik daar zo snel even uit opgemaakt heb is dat van deze steden alleen Tallinn rechtstreeks en goedkoop te bereiken is vanuit Nederland. Verder heb je bijna altijd een (lange) overstap in Riga. Heb voor Helsinki - Nederland zelfs adviezen via Nice gekregen :')

Dus nu heb ik een iets aangepast plan. Route Eindhoven - Vilnius - Riga - Helsinki - Tallinn - Amsterdam. Dat kost me ongeveer 350 euro en zijn allemaal rechtstreekse vluchten (en Helsinki - Tallinn per boot).
Alleen lijken Moskou en St. Petersburg me aantrekkelijker dan Vilnius en Riga, maar dat is een verhaal wat niet voor dit topic bestemd is :D
  maandag 9 juni 2014 @ 21:05:38 #153
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_140888438
Riga is een leuke stad hoor, alhoewel Tallinn net iets leuker is :)
Je kunt ook een cruise boeken vanuit Helsinki (mensen die via de boot naar St. Petersburg gaan hoeven voor een bezoek van 24 uur geen Russisch visum)
  maandag 9 juni 2014 @ 21:50:32 #154
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140891709
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 19:24 schreef koei het volgende:

[..]

Thanks voor je antwoord! Wat bedoel je met de laatste opmerking hier? Kan ik ook boeken om de treintickets de avond ervoor al op de halen in Antwerpen en dan alvast de trein naar Schiphol te nemen?

Ik krijg wel tickets voor een specifieke Thalys neem ik aan? Of krijg je gewoon tickets voor de eerst volgende trein (of welke je dan ook wil)? Bij de vluchttijden staan hier namelijk wel duidelijke vertrektijden, dus in hoeverre is het mogelijk een andere trein te nemen richting Schiphol?
Wanneer je een KLM ticket met een KLM bus of Thalys ticket boekt dan ben je aan die bus of die betreffende Thalys trein gebonden. (Je kan in principe niet een andere Thalys of trein nemen, en eigenlijk ook niet op eigen kosten, want dan kan KLM je in principe weigeren).
Bij het boeken kijk ik altijd wat verder op de website van KLM, vaak zijn die opties in eerste instantie verborgen, als je dan kiest voor meer vluchten dan kan je vaak, niet altijd helaas, ook kiezen voor een trein welke de avond ervoor vertrekt, dat kan nog wel eens handig zijn wil je niet met bagage naar Antwerpen willen reizen en daarna door naar Schiphol.

Het is dus raadzaam om te kijken of het wel haalbaar is, als je om 10.31 vertrekt moet je ook maar net in Antwerpen kunnen zijn om 09.30 om je ticket op te halen, en als je dan met bagage moet lopen zeulen en daarna direct door moet voor een longhaul vlucht, dan kom je nu niet bepaald uitgerust aan lijkt me zo.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 9 juni 2014 @ 22:31:41 #155
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_140894486
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 21:05 schreef MartijnUK het volgende:
Riga is een leuke stad hoor, alhoewel Tallinn net iets leuker is :)
Je kunt ook een cruise boeken vanuit Helsinki (mensen die via de boot naar St. Petersburg gaan hoeven voor een bezoek van 24 uur geen Russisch visum)
Dat is dan wel weer een goede tip :D
pi_140895222
quote:
0s.gif Op maandag 9 juni 2014 21:50 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Wanneer je een KLM ticket met een KLM bus of Thalys ticket boekt dan ben je aan die bus of die betreffende Thalys trein gebonden. (Je kan in principe niet een andere Thalys of trein nemen, en eigenlijk ook niet op eigen kosten, want dan kan KLM je in principe weigeren).
Bij het boeken kijk ik altijd wat verder op de website van KLM, vaak zijn die opties in eerste instantie verborgen, als je dan kiest voor meer vluchten dan kan je vaak, niet altijd helaas, ook kiezen voor een trein welke de avond ervoor vertrekt, dat kan nog wel eens handig zijn wil je niet met bagage naar Antwerpen willen reizen en daarna door naar Schiphol.

Het is dus raadzaam om te kijken of het wel haalbaar is, als je om 10.31 vertrekt moet je ook maar net in Antwerpen kunnen zijn om 09.30 om je ticket op te halen, en als je dan met bagage moet lopen zeulen en daarna direct door moet voor een longhaul vlucht, dan kom je nu niet bepaald uitgerust aan lijkt me zo.
Ah, thanks voor de info! Ik ga even uitzoeken wat het handigst is!
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_140909234
Heeft iemand al gevlogen via Eelde (Groningen) met Fly-be? Ik vind de website super onoverzichtelijk. Ik vlieg gewoon met handbagage, en er staat bij check-in "airport". Nu was ik ervan overtuigd dat je (net zoals bij EasyJet) een e-ticket mee moet nemen. Is dat hier anders? Kan namelijk nergens een e-ticket uitprinten, maar heb ik dan genoeg aan mijn passpoort? Irritant onprofessioneel ziet het er allemaal uit.
pi_140909538
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 11:57 schreef Jaytonism het volgende:
Heeft iemand al gevlogen via Eelde (Groningen) met Fly-be? Ik vind de website super onoverzichtelijk. Ik vlieg gewoon met handbagage, en er staat bij check-in "airport". Nu was ik ervan overtuigd dat je (net zoals bij EasyJet) een e-ticket mee moet nemen. Is dat hier anders? Kan namelijk nergens een e-ticket uitprinten, maar heb ik dan genoeg aan mijn passpoort? Irritant onprofessioneel ziet het er allemaal uit.
Je kunt vanaf 36u voor vertrek online inchecken en je boardingpass afdrukken. Daarmee kan je dan op Eelde gelijk de security door. Lukt dat niet dan kan je (danwel alleen met je paspoort, of je print je bevestigingsmail uit) naar de airport om aan de balie in te checken, en dan krijg je daar je boardingpass.

Of staat er in je bevestigingsmail al "airport" bij de checkin opties? Wellicht dat dit in Eelde dan nog niet mogelijk is, dan kan je alleen bij de balie inchecken.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_140909678
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 12:06 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Je kunt vanaf 36u voor vertrek online inchecken en je boardingpass afdrukken. Daarmee kan je dan op Eelde gelijk de security door. Lukt dat niet dan kan je (danwel alleen met je paspoort, of je print je bevestigingsmail uit) naar de airport om aan de balie in te checken, en dan krijg je daar je boardingpass.

Of staat er in je bevestigingsmail al "airport" bij de checkin opties? Wellicht dat dit in Eelde dan nog niet mogelijk is, dan kan je alleen bij de balie inchecken.
Klopt, als ik inlog op mijn Flybe-account mijn bookingdetails bekijk, staat onder 'check in': airport. Meer niet.. Zal wel goed komen dan, zal voor de volledigheid wel even wat meenemen.
pi_140926025
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 22:16 schreef Erasmusch het volgende:
Ik heb 1 uur overstap tijd op CDG en daar ben ik al jaren niet geweest. Beide vluchten zijn met AF maar 1 is intercontinentaal. Dat moet normaal geen probleem zijn toch?
Niemand?
  dinsdag 10 juni 2014 @ 20:37:09 #161
62964 Little_Acorn
You would know
pi_140928065
Is 1,5 uur overstap genoeg op Heathrow? Ik kom aan vanuit Amsterdam in terminal 5 en vertrek vanuit dezelfde terminal naar New York. Met BA trouwens, beide vluchten.
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_140928641
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 20:37 schreef Little_Acorn het volgende:
Is 1,5 uur overstap genoeg op Heathrow? Ik kom aan vanuit Amsterdam in terminal 5 en vertrek vanuit dezelfde terminal naar New York. Met BA trouwens, beide vluchten.
pfff iedereen met van die retorische vragen hier..

Ze hebben Google niet voor niets uitgevonden!

Hier je antwoord stap voor stap: http://www.heathrowairpor(...)ns/connection-guides
En mocht je het niet redden dan zit je op de volgende vlucht.
  dinsdag 10 juni 2014 @ 20:50:57 #163
62964 Little_Acorn
You would know
pi_140928698
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 20:49 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

pfff iedereen met van die retorische vragen hier..

Ze hebben Google niet voor niets uitgevonden!

Hier je antwoord stap voor stap: http://www.heathrowairpor(...)ns/connection-guides
En mocht je het niet redden dan zit je op de volgende vlucht.
Oke. Bedankt!
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
  dinsdag 10 juni 2014 @ 21:00:09 #164
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140929072
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 20:49 schreef zeebeschuit het volgende:

[..]

pfff iedereen met van die retorische vragen hier..

Ze hebben Google niet voor niets uitgevonden!

Hier je antwoord stap voor stap: http://www.heathrowairpor(...)ns/connection-guides
En mocht je het niet redden dan zit je op de volgende vlucht.
Kleine correctie, mocht je het niet halen dan zetten ze je op EEN volgende vlucht, en dat hoeft niet per definitie de volgende vlucht te zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_140945347
quote:
17s.gif Op dinsdag 10 juni 2014 11:57 schreef Jaytonism het volgende:
Heeft iemand al gevlogen via Eelde (Groningen) met Fly-be? Ik vind de website super onoverzichtelijk. Ik vlieg gewoon met handbagage, en er staat bij check-in "airport". Nu was ik ervan overtuigd dat je (net zoals bij EasyJet) een e-ticket mee moet nemen. Is dat hier anders? Kan namelijk nergens een e-ticket uitprinten, maar heb ik dan genoeg aan mijn passpoort? Irritant onprofessioneel ziet het er allemaal uit.
:W Yep!

Ze hebben nog wat opstartproblemen oid. On-line check-in werkt idd nog niet, komt als het goed is nog wel. Vooralsnog moet het op het vliegveld en dat ging op Southend afgelopen donderdag nog vrij moeizaam, op Eelde al wel wat soepeler.

Ik heb voor het eerst in tijden weer een e-ticket geprint ook idd (gewoon de mail zoals altijd toch?), en die leken ze ook echt nodig te hebben. Vreemd, al jaren lang is met andere maatschappijen alleen je ID genoeg.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  woensdag 11 juni 2014 @ 18:21:37 #166
227386 Chouko
Ondertiteld
pi_140961631
Heb al op google gezocht. Vond in een FAQ een link naar het antwoord op mijn vraag, bestond de pagina niet.....

Ik wil een vliegticket boeken via vliegwinkel.nl (of een van de andere websites) om met Ryanair van Eindhoven naar Alicante te vliegen. Ze kunnen bij de boeking de bagage niet regelen en daar moet je voor betalen. Van te voren online is dat veel goedkoper dan op het vliegveld, zelfde met wat andere zaken.

Kan ik, nadat ik mijn vliegticket heb geboekt op een externe site, naar de website van Ryanair gaan om in te loggen en dan mijn bagage te regelen? En online inchecken etc? :)
pi_140967187
Waarom boek je niet bij Ryanair zelf? Is vaak veel goedkoper (minder extra/verborgen kosten op het einde) en je kan bij boeking direct je ruimbagage selecteren en betalen.
  woensdag 11 juni 2014 @ 21:16:15 #168
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140968192
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juni 2014 20:55 schreef Mazou het volgende:
Waarom boek je niet bij Ryanair zelf? Is vaak veel goedkoper (minder extra/verborgen kosten op het einde) en je kan bij boeking direct je ruimbagage selecteren en betalen.
Ik vermoed dat er wellicht geen credit card voorhanden is, en dat het een oplossing lijkt om via een tickettoko een Ryanair ticket te kopen, maar om, als je al in de boeking komt, weer bagage toe te voegen heb je ook weer een credit card nodig.

Het is wellicht verstandiger om een (prepaid) credit card aan te schaffen of iemand in de omgeving te regelen welke een credit card heeft zodat er zelf direct bij Ryanair geboekt en betaald kan worden. Scheelt een hoop zorgen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 12 juni 2014 @ 10:45:45 #169
227386 Chouko
Ondertiteld
pi_140983413
Bedankt voor de reacties!

Creditcard is het probleem niet, maar als ik op de website van Ryanair dezelfde data invoer als bijvoorbeeld tix.nl dan is het bij Ryanair zelf een stuk duurder (scheelt echt iets van 60 euro). :?

We zijn ook aan bepaalde data in augustus gebonden, dus een dag eerder of later omdat het dan goedkoper zou zijn kan helaas niet.
  donderdag 12 juni 2014 @ 10:49:08 #170
227386 Chouko
Ondertiteld
pi_140983474
Oh nee, ik heb verkeerd gekeken!! :D

Het is toch goedkoper! Nou, dan is het probleem opgelost en ga ik direct bij Ryanair boeken!

Toch bedankt voor het meedenken! ^O^
  vrijdag 13 juni 2014 @ 17:31:12 #171
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_141037672
Wij zijn aan het overwegen om van de zomer ongeveer twee weken naar USA te gaan. Allebei nog nooit buiten de EU geweest dus moet sowieso een paspoort worden aangevraagd. Ik las dat je daarnaast een zogehete ESTA moet aanvragen. Ik zie echter alleen dat dat kan met een creditcard. We hebben wel een debitcard, maar kan je daarmee wel betalen? Als je het via een reisbureau aanvraagt is het dan wel gewoon met pin of iDeal te betalen? En zijn er daarnaast nog reisdocumenten waar aan gedacht moet worden?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_141038216
quote:
0s.gif Op zondag 1 juni 2014 22:53 schreef its_me_ het volgende:
Binnenkort met Vueling van Amsterdam naar Valencia. De handbagage mag volgens Vueling maximaal 55x40x20 zijn. Nu is mijn koffertje 55x36x25. Wat vindt Vueling hiervan? Mag deze als handbagage mee het vliegtuig in of gaan ze hier moeilijk over doen?
Die 25cm is absoluut niet samen te drukken.
Iemand ervaringen?
Voor de geïnteresseerden:
De heen vlucht van AMS naar VLC werd er gecontroleerd bij de gate. We liepen zowat al de slurf in naar het vliegtuig maar toen werden we nog terug gehaald om 1 van de koffers te meten. Werd in zo'n vak geplaatst en na een beetje persen paste de koffer erin. Was ong 22 cm dik, maar kon samengedrukt worden en mocht dus door.
Op de terugreis had de inkomende vlucht in VLC vertraging waardoor er snel snel snel gewerkt moest worden en kregen alle koffers zonder meten een geel labeltje.

Heb uiteindelijk de koffer van 25cm niet meegenomen en denk ook dat ze hier moeilijk over hadden gedaan.

Verder weinig gratis service bij Vueling. Het enige wat ze gratis doen is het leeslampje aanzetten wanneer je leest tijdens de cabin check. Drankjes zijn schappelijk geprijsd.
  vrijdag 13 juni 2014 @ 18:37:32 #173
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_141039805
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juni 2014 17:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij zijn aan het overwegen om van de zomer ongeveer twee weken naar USA te gaan. Allebei nog nooit buiten de EU geweest dus moet sowieso een paspoort worden aangevraagd. Ik las dat je daarnaast een zogehete ESTA moet aanvragen. Ik zie echter alleen dat dat kan met een creditcard. We hebben wel een debitcard, maar kan je daarmee wel betalen? Als je het via een reisbureau aanvraagt is het dan wel gewoon met pin of iDeal te betalen? En zijn er daarnaast nog reisdocumenten waar aan gedacht moet worden?
In Amerika is het niet hebben van een creditcard ondenkbaar, als kind zijnde krijg je er al een van je bank mee. Visa debit zou op zich wel moeten werken als je gewoon een 16-cijferig nummer hebt plus expiry & cvc code.

Ook als je via een reisbureau boekt zul je nog steeds de ESTA moeten aanvragen.
(Ik heb er vandaag toevallig nog 1 gedaan omdat ik morgen naar de VS vlieg).

Internationaal rijbewijs is voor Amerika niet nodig als je NL creditcard formaat rijbewijs hebt. En dat is het wel qua documenten.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 01:05:39 #174
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_141059374
Moet je bij het boeken van een reis je paspoortnummer al vermelden? We hebben geen paspoort..afspraak gemaakt voor aanvraag en dat is over twee weken pas..een week later is hij klaar. Dan de esta aanvragen nog. Maar ik neem aan dat het boeken al wel kan als je wel weet welke naamgegevens en geboortedatum erop komt te staan?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 01:21:36 #175
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_141060026
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
Moet je bij het boeken van een reis je paspoortnummer al vermelden? We hebben geen paspoort..afspraak gemaakt voor aanvraag en dat is over twee weken pas..een week later is hij klaar. Dan de esta aanvragen nog. Maar ik neem aan dat het boeken al wel kan als je wel weet welke naamgegevens en geboortedatum erop komt te staan?
Hangt van de maatschappij af.
Meestal kun je boeken zonder paspoort nummer en kun je het later nog toevoegen.
Maar er zijn ook maatschappijen die het tijdens het boeken al vragen. Gewoon proberen.

PS: Altijd doopnamen gebruiken om problemen te voorkomen. Als je Hein heet en in je paspoort Hendrikus moet je boeken als Hendrikus.
PS2: ESTA kun je pas doen als je je paspoortgegevens hebt
  zaterdag 14 juni 2014 @ 08:37:42 #176
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_141064053
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 01:21 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Hangt van de maatschappij af.
Meestal kun je boeken zonder paspoort nummer en kun je het later nog toevoegen.
Maar er zijn ook maatschappijen die het tijdens het boeken al vragen. Gewoon proberen.

PS: Altijd doopnamen gebruiken om problemen te voorkomen. Als je Hein heet en in je paspoort Hendrikus moet je boeken als Hendrikus.
PS2: ESTA kun je pas doen als je je paspoortgegevens hebt
Thanks. Wij boeken waarschijnlijk via 333travel. Enig idee of het daar kan? Dat een ESTA aangevraagd moet worden als je het paspoort hebt wist ik wel ja :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 14 juni 2014 @ 10:51:41 #177
301885 jenb2002
travel fan
pi_141065573
afspraak over 2 weken voor paspoort?
je kunt toch bij elke gemeente op elke dag binnenlopen om er een aan te vragen?
Dus, wanneer je denkt weinig tijd te hebben gewoon eerder langs het gemeentehuis wandelen?
fotootje, betalen en 5 dagen later is hij klaar!!

ps. paspoortnummer heb je voor boekingen niet nodig, tenzij je gelijk visa oid moet aanvragen via de reisorganisatie!
  Moderator zaterdag 14 juni 2014 @ 10:53:38 #178
155227 crew  Guppy
dus
pi_141065618
Dat verschilt per gemeente, hier moet je echt voor alles een afspraak maken, zonder afspraak wordt je niet geholpen (ook al zitten de baliemedewerkers alleen de nagels te lakken).
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 14 juni 2014 @ 10:57:45 #179
301885 jenb2002
travel fan
pi_141065703
ow, das dan idd minder.
hier kun je een afspraak maken voor s'middags, s'ochtends vrij inloop.
succes. Esta is snel geregeld hoor, als hij maar is aangevraagd voor binnenkomst!!
  zaterdag 14 juni 2014 @ 11:06:15 #180
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_141065873
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 10:51 schreef jenb2002 het volgende:
afspraak over 2 weken voor paspoort?
je kunt toch bij elke gemeente op elke dag binnenlopen om er een aan te vragen?
Dus, wanneer je denkt weinig tijd te hebben gewoon eerder langs het gemeentehuis wandelen?
fotootje, betalen en 5 dagen later is hij klaar!!

ps. paspoortnummer heb je voor boekingen niet nodig, tenzij je gelijk visa oid moet aanvragen via de reisorganisatie!
Hier hebben ze dat sinds kort veranderd. Echt een afspraak maken van te voren...en het is natuurlijk net voor het hoogseizoen. Dus lange wachttijden. Maar we kunnen hem de 27e aanvragen ( afspraak voor 2 gemaakt ) en een week later ophalen. Zodra ik die in huis heb meteen de ESTA aanvragen ( of een Australisch visum dat ook binnen 2 tot 10 werkdagen helemaal verwerkt is ( al gaan de meesten vrijwel direct ) gezien we misschien naar New York gaan, maar misschien naar Australie. We vertrekken eind juli dus dan zou het allemaal wel goed moeten gaan.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 15 juni 2014 @ 01:19:28 #181
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_141095588
Vraag :

Wij zitten een beetje een eigen gemaakte reis te plannen voor midden Juli tot vroeg Augustus voor ongeveer 21 dagen. Startend in NY voor +-8 dagen ( inclusief een dagtrip naar Washington - misschien een nachtje in Washington, maar waarschijnlijk dagtrip ), en dan 14 dagen in Los Angeles, waar we ook wat mini excursies willen doen. Nu waren we aan het kijken voor de binnenlandse vlucht van NY naar Los Angeles, maar bij veel vluchten stond dat er geen baggage ruim is? Onze baggage moet toch mee, dus hoe gaat dat? Moet je dat daar ter plekke betalen, of mag je echt gewoon geen baggage meenemen ( wat me sterk lijkt )? Als je het daar moet betalen...moet dat met CC of gewoon met pinpas? Of bij het inchecken/boeken gewoon met iDeal? Wij regelen het waarschijnlijk via een reisbureau, dus zou je het daar ook gewoon kunnen betalen? En bij het inzetten van een reisbureau..hoeveel willen hun betaald krijgen gemiddeld voor het helpen met boeken van een reis?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 15 juni 2014 @ 01:52:40 #182
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_141096896
Witregels doen wonderen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_141097297
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 01:52 schreef static het volgende:
Witregels doen wonderen.
static, ik vraag me af, vlieg je prive ook bc? Of vind je dat te veel geld kosten
  zondag 15 juni 2014 @ 02:25:34 #184
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_141097940
quote:
1s.gif Op zondag 15 juni 2014 02:01 schreef Gisteren. het volgende:

[..]

static, ik vraag me af, vlieg je prive ook bc? Of vind je dat te veel geld kosten
Ja. En nee.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zondag 15 juni 2014 @ 16:25:20 #185
301885 jenb2002
travel fan
pi_141112931
@always happy,

Heb pas geleden ook een ETA aangevraagd voor australië
binnen 1 uur bevestiging gehad dat het was goedgekeurd.
dat levert vast geen probleem op!!!

mbt de bagage vraag, men bedoeld waarschijnlijk dat bij de ticketprijs geen ruimbagage is berekend, dus moet je daar waarschijnlijk extra voor betalen zoals bij lowcost.
bij boeking aangeven is denk ik wel goedkoper dan ter plaatse bij betalen ;)
  zondag 15 juni 2014 @ 16:35:45 #186
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_141113314
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 16:25 schreef jenb2002 het volgende:
@always happy,

Heb pas geleden ook een ETA aangevraagd voor australië
binnen 1 uur bevestiging gehad dat het was goedgekeurd.
dat levert vast geen probleem op!!!

mbt de bagage vraag, men bedoeld waarschijnlijk dat bij de ticketprijs geen ruimbagage is berekend, dus moet je daar waarschijnlijk extra voor betalen zoals bij lowcost.
bij boeking aangeven is denk ik wel goedkoper dan ter plaatse bij betalen ;)
Thanks! Bij het boekproces zag ik niet voorbij komen dat je je bagage moest vermelden, maar wellicht was dat later in het proces dan :)

Erg lang lopen twijfelen tussen Australië en Noord Amerika, maar Australië was toch net te duur..zo kort van te voren boeken was niet slim, haha. Dus nu gaan we een rondreis Amerika doen. Eerst New York voor 8 dagen ( incl twee dagtripjes naar Washington en Boston ). Daarna door voor twee weken naar Los Angeles en omgeving, incl excursies naar tv studio's, grand Canyon, Yosemite national park en San Francisco :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 15 juni 2014 @ 18:55:43 #187
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_141117668
quote:
0s.gif Op zondag 15 juni 2014 02:25 schreef static het volgende:

[..]

Ja. En nee.
Vlieg je prive meer dan je met miles upgraden kunt? Of alles met miles. Ik vind zelf business tov economy voor Tickets die niet afgeprijsd zijn erg prijzig. De Upgrades met miles zijn dan weer erg fair geprijsd.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 17 juni 2014 @ 09:56:12 #188
301885 jenb2002
travel fan
pi_141190918
@ always happy,

Toffe trip hoor, staat ook nog op ons lijstje :Y
heb begrepen dat je aanvraag voor Esta gedaan moet zijn voor vertrek, en dag ervoor zou zelf genoeg moeten zijn. Maar heb ik mezelf nog niet in verdiept.

Dit jaar,eerst, eind van het jaar maandje naar Australië _O_
Wanneer je dat een volgende keer op de planning hebt, rond de vakantie beurs zijn er vaak leuke aanbiedingen mbt. tickets!!!

iig Heel veel plezier
  dinsdag 17 juni 2014 @ 10:45:03 #189
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_141192309
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juni 2014 09:56 schreef jenb2002 het volgende:
@ always happy,

Toffe trip hoor, staat ook nog op ons lijstje :Y
heb begrepen dat je aanvraag voor Esta gedaan moet zijn voor vertrek, en dag ervoor zou zelf genoeg moeten zijn. Maar heb ik mezelf nog niet in verdiept.

Dit jaar,eerst, eind van het jaar maandje naar Australië _O_
Wanneer je dat een volgende keer op de planning hebt, rond de vakantie beurs zijn er vaak leuke aanbiedingen mbt. tickets!!!

iig Heel veel plezier
Thanks! Jij ook plezier alvast. Ze zeiden inderdaad dat Australië vaakst het goedkoopst is als je ruim van tevoren boekt..11 maanden ofzo. Of aanbiedingen inderdaad. Dan zitten er minder toeslagen op de tickets. Weer wat geleerd. Maar Amerika is droom op zich, dus kijk er super naar uit!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_141244901
als ik book a flight klik en dan op vluchten zoek, krijg ik steeds deze melding:

Sorry, there was a system error while your itinerary was loading. Please try again.

dus wie is het wel gelukt?

site is http://www.emirates.com/english/

pi_141244970
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:35 schreef klm1234 het volgende:
als ik book a flight klik en dan op vluchten zoek, krijg ik steeds deze melding:

Sorry, there was a system error while your itinerary was loading. Please try again.

dus wie is het wel gelukt?

site is http://www.emirates.com/english/

[ afbeelding ]
Emirates biedt geen vluchten aan tussen Geneve en San Diego (en blijkbaar deze verbinding dus ook niet met partners). Daarom krijg je een error.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_141245437
quote:
4s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:36 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Emirates biedt geen vluchten aan tussen Geneve en San Diego (en blijkbaar deze verbinding dus ook niet met partners). Daarom krijg je een error.
weet jij vanaf welke naar san diego gaan?
pi_141245489
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juni 2014 14:49 schreef klm1234 het volgende:

[..]

weet jij vanaf welke naar san diego gaan?
Volgens mij is dit wel een aardige TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #29
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_141300134
Word de ruimtebagage met de hand gecontroleerd of met xray?
Ik bedoel dat ze open maken en kijken wat er allemaal in zit..
pi_141300424
quote:
7s.gif Op donderdag 19 juni 2014 20:29 schreef Dientje12 het volgende:
Word de ruimtebagage met de hand gecontroleerd of met xray?
Ik bedoel dat ze open maken en kijken wat er allemaal in zit..
Normaliter X-ray, en als daar een afwijking op zichtbaar is een tweede check met de hand. Maar procedures verschillen ook wel per land/airport
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_141300575
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 20:34 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Normaliter X-ray, en als daar een afwijking op zichtbaar is een tweede check met de hand. Maar procedures verschillen ook wel per land/airport
Oh, gaan ze moeilijk doen over een zak snoep?
pi_141300647
quote:
11s.gif Op donderdag 19 juni 2014 20:37 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Oh, gaan ze moeilijk doen over een zak snoep?
Absoluut! niet
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_141300842
quote:
11s.gif Op donderdag 19 juni 2014 20:38 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Absoluut! niet
Omdat het zo'n zak is van de jamin, ik weet hoe douane kan zijn..
voor de rest doe ik er kleren in, oplader, slippers en me malaria tabletten, deo, muggenzalf enzo..
Niet veel bijzonders.
pi_141304135
Ik ga morgen een weekend weg met Transavia. Voor de heenreis ben ik ingecheckt, terug wil ik inchecken op de luchthaven. Nou kom ik erachter dat ik mijn boekingsbevestiging niet heb geprint. Is dit op de terugweg een probleem of kan ik ook inchecken met mijn paspoort? Heb overigens wel een screenshot op mijn telefoon opgeslagen en het boekingsnummer bij de hand.
pi_141304208
quote:
7s.gif Op donderdag 19 juni 2014 20:41 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Omdat het zo'n zak is van de jamin, ik weet hoe douane kan zijn..
voor de rest doe ik er kleren in, oplader, slippers en me malaria tabletten, deo, muggenzalf enzo..
Niet veel bijzonders.
ik heb gekkere dingen mee genomen als handbagage inclusief een keer 3 KG zout. Die 3 KG zout heeft nooit iemand naar gerept.
Vraag alsjeblieft niet hoe ik op dat idee kwam............
pi_141304391
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:34 schreef Ahoy- het volgende:
Ik ga morgen een weekend weg met Transavia. Voor de heenreis ben ik ingecheckt, terug wil ik inchecken op de luchthaven. Nou kom ik erachter dat ik mijn boekingsbevestiging niet heb geprint. Is dit op de terugweg een probleem of kan ik ook inchecken met mijn paspoort? Heb overigens wel een screenshot op mijn telefoon opgeslagen en het boekingsnummer bij de hand.
Normaal is het ook mogelijk om in je hotel te printen. Is dat op je bestemming niet gangbaar, ja, dan weten ze dat op het vliegveld ook, en zul je dus kunnen inchecken met je paspoort.
Als er al geen self service checkin staat.
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:39:20 #202
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_141304471
quote:
7s.gif Op donderdag 19 juni 2014 20:41 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Omdat het zo'n zak is van de jamin, ik weet hoe douane kan zijn..

Hongerig? :P
  donderdag 19 juni 2014 @ 21:48:06 #203
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_141305030
quote:
7s.gif Op donderdag 19 juni 2014 20:41 schreef Dientje12 het volgende:
ik weet hoe douane kan zijn..
Nou, vertel eens, meid.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_141305098
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:48 schreef static het volgende:

[..]

Nou, vertel eens, meid.
Omdat ze altijd van die achterlijke dingen vragen.
Of ze vinden zichzelf heel wat omdat ze een functie hebben met macht..
pi_141305209
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:38 schreef Roger_ het volgende:

[..]

Normaal is het ook mogelijk om in je hotel te printen. Is dat op je bestemming niet gangbaar, ja, dan weten ze dat op het vliegveld ook, en zul je dus kunnen inchecken met je paspoort.
Als er al geen self service checkin staat.
Porto, dus denk het niet... Maar zal het morgen op schiphol even navragen en anders regel ik het daar inderdaad wel. Bedankt! :)
  donderdag 19 juni 2014 @ 22:07:07 #206
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_141306212
quote:
7s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:49 schreef Dientje12 het volgende:
Omdat ze altijd van die achterlijke dingen vragen.
Ohw? Zoals?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  donderdag 19 juni 2014 @ 22:09:44 #207
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_141306404
quote:
7s.gif Op donderdag 19 juni 2014 21:49 schreef Dientje12 het volgende:

[..]

Omdat ze altijd van die achterlijke dingen vragen.
Of ze vinden zichzelf heel wat omdat ze een functie hebben met macht..
Nou dat heb ik eigenlijk na al die tijd nog nooit meegemaakt, ze stellen gewoon de vragen die ze moeten stellen, of nodig vinden om te stellen.
pi_141308736
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:09 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Nou dat heb ik eigenlijk na al die tijd nog nooit meegemaakt, ze stellen gewoon de vragen die ze moeten stellen, of nodig vinden om te stellen.
Als je er gewoon van uit gaan dat ze die vragen stellen om hun werk goed te doen, net als jij bepaalde dingen doet om je werk goed te doen.
En hun werk is het nu eenmaal om er voor te zorgen dat er geen gevaarlijke zaken/personen in het vliegtuig komen. Of om net de verkeerde personen uit ons land te houden.

Ze doen gewoon hun werk. Als ze maar iedereen laten doorlopen waar van je op een kilometer afstand ziet dat die wel in orde is, dan doen ze net hun werk niet goed.

Als je die mensen net zo behandeld als jij op je werk behandeld wil worden, dan zul je dat zelfde respect terug krijgen.
( uitgezonderd als je van beroep domina bent, dan ligt dat wat anders )
  donderdag 19 juni 2014 @ 23:07:26 #209
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_141310302
Nou weet ik nog niet wát die achterlijke vragen zijn. Heb ze iig nog nooit gesteld gekregen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_141318376
Als ik een vliegticket voor een lijnvlucht van een grote Amerikaanse maatschappij via een third party als vliegtickets.nl koop, kan ik er dan altijd verzekerd van zijn dat ik een PNR (personal name record), 'record locator' of iets dergelijks krijg waarmee ik op de website van de Amerikaanse maatschappij mijn itinerary kan zien en mijn zitplaatsen kan uitzoeken?

[ Bericht 3% gewijzigd door Nia op 20-06-2014 09:22:55 ]
pi_141318581
Die zou je op zich wel moeten krijgen ja, al heb je dan soms misschien het e-mail adres verbonden aan de boeking niet waardoor je er soms alsnog niet doorheen komt. Of in elk geval, dat heb ik jaaaren geleden nog eens gehad toen ik nog niet gewoon bij de airline boekte.

Je kunt niet direct bij de airline boeken omdat je geen credit card hebt?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  Moderator vrijdag 20 juni 2014 @ 09:30:47 #212
45833 crew  Fogel
pi_141318713
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 23:07 schreef static het volgende:
Nou weet ik nog niet wát die achterlijke vragen zijn. Heb ze iig nog nooit gesteld gekregen.
"How did you get here?" vond ik op zich wel een achterlijke vraag (want de enige optie is vliegtuig), maar ze bedoelde eigenlijk te vragen hoe ik bij het hotel zou komen wat ik als antwoord op de vorige vraag had.
We konden er beiden om lachen. TSA mensen zijn niet vervelend als je je normaal gedraagt.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
pi_141318717
Bij vliegtickets.nl kan een vlucht naar Los Angeles een stuk voordeliger zijn dan op de website van United. Het liefst zou ik gewoon weer via United boeken zoals ik al eerder deed, maar het prijsverschil is soms aanzienlijk. Ik ben nu al een poos aan het onderzoeken hoe die prijsschommelingen werken. Er is geen peil op te trekken, maar zoals gisteren liet een vlucht naar LA bij vliegtickets.nl een prijs van nog ver onder de 700 euro zien, terwijl die bij United boven de 800 euro lag. Volgend jaar wil ik graag een week naar Los Angeles in het voorjaar of in het najaar.
pi_141318830
Vliegtickets geeft normaliter gewoon een PNR mee :) Dat het e-mailadres wellicht anders is maakt niet zoveel uit, voor inloggen heb je alleen achternaam en PNR nodig.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zaterdag 21 juni 2014 @ 14:46:39 #215
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_141370453
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:30 schreef Nia het volgende:
Bij vliegtickets.nl kan een vlucht naar Los Angeles een stuk voordeliger zijn dan op de website van United. Het liefst zou ik gewoon weer via United boeken zoals ik al eerder deed, maar het prijsverschil is soms aanzienlijk. Ik ben nu al een poos aan het onderzoeken hoe die prijsschommelingen werken. Er is geen peil op te trekken, maar zoals gisteren liet een vlucht naar LA bij vliegtickets.nl een prijs van nog ver onder de 700 euro zien, terwijl die bij United boven de 800 euro lag. Volgend jaar wil ik graag een week naar Los Angeles in het voorjaar of in het najaar.
Dit betekent waarschijnlijk dat vliegtickets.nl toegang heeft tot een "discounted fare bucket" waar de United website gewoon de doorsnee "economy fare bucket" laat zien. Dat resulteert in een dergelijk prijsverschil

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:30 schreef Fogel het volgende:

[..]

"How did you get here?" vond ik op zich wel een achterlijke vraag (want de enige optie is vliegtuig), maar ze bedoelde eigenlijk te vragen hoe ik bij het hotel zou komen wat ik als antwoord op de vorige vraag had.
We konden er beiden om lachen. TSA mensen zijn niet vervelend als je je normaal gedraagt.
Ik heb bij US immigration wel eens de vraag gehad waar ik Engels had geleerd :P
  Eindredactie Games zaterdag 21 juni 2014 @ 15:37:05 #216
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_141371544
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:30 schreef Fogel het volgende:

[..]

"How did you get here?" vond ik op zich wel een achterlijke vraag (want de enige optie is vliegtuig),
Of een mooie openingszin om jou van je apropo te brengen :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  Moderator zaterdag 21 juni 2014 @ 15:40:42 #217
45833 crew  Fogel
pi_141371619
quote:
4s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:37 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Of een mooie openingszin om jou van je apropo te brengen :P
Een vervolgvraag kan geen openingszin zijn.
En als je met zo'n paranoide houding daar staat snap ik dat jij extra vragen krijgt :P
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  Eindredactie Games zaterdag 21 juni 2014 @ 15:49:08 #218
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_141371821
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:40 schreef Fogel het volgende:

[..]

Een vervolgvraag kan geen openingszin zijn.
En als je met zo'n paranoide houding daar staat snap ik dat jij extra vragen krijgt :P
Nou nou paranoide :P Ik heb zelf wat jaartjes profiling bij Schiphol gedaan en soms moet je wel eens een gekke vraag stellen om te kijken hoe iemand reageert :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zaterdag 21 juni 2014 @ 17:05:23 #219
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_141373984
Een dounanier in jakarta groette met met "goedemorgen" toen ik m mijn paspoort gaf. Ik heb m toen uitgelegd dat het avond is en dat je dan goedenavond kan zeggen. Of ik dat even wilde opschrijven want dan kon hij het oefenen. Daarna m nog een snelle boks geleerd en gaan boarden :D
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_141399028
Even terugkomend op het reisagent en 'Record locator/PNR' verhaal. Het komt heel vaak voor dat reisbureau's geen PNR mee geven aan de passagier, deze komen meestal naar de maatschappij toe met de vraag of zij de PNR mogen hebben. Dit is mijn ervaring ;-)
pi_141431400
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juni 2014 22:09 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Nou dat heb ik eigenlijk na al die tijd nog nooit meegemaakt, ze stellen gewoon de vragen die ze moeten stellen, of nodig vinden om te stellen.
Oh, meestal is het dan in de haven als ik werk..
Met vliegveld douane heb ik geen ervaring
  zondag 22 juni 2014 @ 23:34:06 #222
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_141432470
quote:
11s.gif Op zondag 22 juni 2014 23:08 schreef Dientje12 het volgende:
Met vliegveld douane heb ik geen ervaring
Je snapt de topic-titel?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_141434313
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2014 23:34 schreef static het volgende:

[..]

Je snapt de topic-titel?
Yep.
pi_141441476
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2014 09:36 schreef Thetallguy het volgende:
Vliegtickets geeft normaliter gewoon een PNR mee :) Dat het e-mailadres wellicht anders is maakt niet zoveel uit, voor inloggen heb je alleen achternaam en PNR nodig.
Het zal van de maatschappij afhangen ja. Ik heb dit een keer zien gebeuren met een Aer Lingus boeking zo'n zeven jaar geleden. Alles was prima, maar toen moesten we een datumwijziging doen en dan vroegen ze om een extra stukje informatie.

quote:
4s.gif Op zaterdag 21 juni 2014 15:49 schreef donald_dick het volgende:
Nou nou paranoide :P Ik heb zelf wat jaartjes profiling bij Schiphol gedaan en soms moet je wel eens een gekke vraag stellen om te kijken hoe iemand reageert :)
Grappig. :) Dat was bij de paspoortcontrole, of ergens anders?
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  maandag 23 juni 2014 @ 11:07:57 #225
11577 lizardtattoo
consecotaleofoob
pi_141443063
Gekke vragen van de douane:
Was op doorreis van Nieuw Zeeland naar Nederland of andersom via Los Angeles.
Eerste vraag uiteraard hoe lang ik van plan was te blijven. Nou, twee uur ofzo, tot mijn volgende vliegtuig vertrekt. Vervolgens bleef die gast maar doorzagen (en echt onvriendelijk/snauwerig ook) over waar ik van plan was te overnachten, of ik wel genoeg geld bij me had om me in mijn levensonderhoud te voorzien, of ik een werkvisum of verblijfsvisum had, of ik familie of vrienden in de buurt had waar ik heen kon, of ik van plan was me hier voorgoed te vestigen etc etc. Volgens mij luisteren ze compleet niet naar je antwoorden maar werken ze gewoon een standaardlijstje af.
Liefhebber, verzamelaar en beta-tester van adventuregames.
Op woensdag 19 januari 2011 09:49 schreef Rossdale het volgende: Liz is gewoon een wandelende gamesencyclopedie :P
pi_141453893
Een vrouw die alleen reist is geloof ik ook best nog wel een bijzonderheid. Ik en nog een andere alleen reizende vrouw op mijn vlucht kregen allebei die vraag gesteld. Verder kreeg ik nog andere standaard vragen, bijvoorbeeld of ik mensen kende of familie had wonen in New York en met welke reden ik in New York zou verblijven.
  maandag 23 juni 2014 @ 17:57:00 #227
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_141456888
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 16:28 schreef Nia het volgende:
Een vrouw die alleen reist is geloof ik ook best nog wel een bijzonderheid. Ik en nog een andere alleen reizende vrouw op mijn vlucht kregen allebei die vraag gesteld.
Welke vraag?
pi_141457455
"Are you travelling alone?"
  maandag 23 juni 2014 @ 18:34:38 #229
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_141458408
quote:
0s.gif Op maandag 23 juni 2014 18:12 schreef Nia het volgende:
"Are you travelling alone?"
Die vraag stellen ze ook aan mannen hoor :P Dat is een standaard vraag.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 16:08:42 #230
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_141492845
Wij vertrekken 14 juli naar New York vanaf Amsterdam en IJsland ( overstap ). Nooit verder geweest dan Engeland. Hoe gaat de controle precies te werk? Ik weet dat je in het vliegtuig wat papiertjes in moet vullen ( wat precies? ) en ik hoor dat JFK enorm druk is. Hoe gaat het proces daar? Moet je je koffer voor customs ophalen of daarna pas? Ik wil niet helemaal overdonderd worden daar dus weet het proces liever wat meer van te voren.

Vliegtuig gaat om 1u dus we mikken erop om om half 10 op Schiphol te zijn. Is dat vroeg zat?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 16:16:32 #231
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_141493150
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 16:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij vertrekken 14 juli naar New York vanaf Amsterdam en IJsland ( overstap ). Nooit verder geweest dan Engeland. Hoe gaat de controle precies te werk? Ik weet dat je in het vliegtuig wat papiertjes in moet vullen ( wat precies? )
Dat was 'vroeger', nu moet je dit vooraf invullen: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
Het enige dat je onderweg moet invullen is een blauw douane formuliertje.

quote:
en ik hoor dat JFK enorm druk is. Hoe gaat het proces daar?
Je komt vanzelf bij de 'immigration' rij terecht en alles wijst zich vanzelf.

quote:
Moet je je koffer voor customs ophalen of daarna pas?
Daarna, maar je bedoelt denk ik immigration want je moet met je koffer langs de douane.
quote:
Ik wil niet helemaal overdonderd worden daar dus weet het proces liever wat meer van te voren.

Vliegtuig gaat om 1u dus we mikken erop om om half 10 op Schiphol te zijn. Is dat vroeg zat?
Ja.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 16:34:27 #232
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_141493754
Dankje! Dat van de ESTA wist ik, maar dacht dat je alsnog zo'n soortgelijk formulier moest invullen. Waar is dat blauwe formulier van? Dingen die je meebrengt toch? Moet je dan echt precies beschrijven wat voor kleding je mee hebt of meer iets van : 4 shirts, 4 broeken , opladers, etc? Dus hoe erg in detail moet dat? Zal zichzelf wel wijzen maar heb dat soort dingen liefst al vroeg duidelijk :) immigration en customs haal ik door elkaar heen altijd :P
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_141494357
Hier staat wat je allemaal moet invullen op dat formulier.

http://www.cbp.gov/travel/us-citizens/sample-declaration-form

Houd het wel bij de hand, want nadat je je bagage hebt afgehaald, moet je het formulier weer inleveren.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 16:59:44 #234
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_141494605
Super dankje! Die laatste vraag op het formulier is neem ik aan niet belangrijk als je enkel je kleren ed meeneemt? Nemen een iPad en ereader mee voor in het vliegtuig, maar die alleen al zitten boven de 100 dollar aan goods die je het land in brengt..
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_141494694
Het gaat om dingen die je daar achterlaat, cadeaus en dergelijke.
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:03:45 #236
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_141494722
Ok, niets dus, dankje. Weet ik tenminste wat ik kan verwachten :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:17:16 #237
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_141495134
Even snel een vraag, zal al wel in een van de tientallen topics hiervoor staan, maar goed.

Ongetwijfeld iemand met ervaring met bagage en Transavia...

Mijn vrouw en ik mogen allebei 15 kilo meenemen. Maar mag dat ook bij elkaar in 1 grote koffer tot 30 kg? Of moeten we allebei een tas of koffer van 15 kg meenemen?

Kan alleen vinden dat je die 15 kg pp over meerdere tassen mag verdelen.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 17:24:36 #238
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_141495374
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:17 schreef Verbal het volgende:
Even snel een vraag, zal al wel in een van de tientallen topics hiervoor staan, maar goed.

Ongetwijfeld iemand met ervaring met bagage en Transavia...

Mijn vrouw en ik mogen allebei 15 kilo meenemen. Maar mag dat ook bij elkaar in 1 grote koffer tot 30 kg? Of moeten we allebei een tas of koffer van 15 kg meenemen?

Kan alleen vinden dat je die 15 kg pp over meerdere tassen mag verdelen.

V.
Dat mag niet. Dat mag het grondpersoneel niet meer alleen dragen omdat het te zwaar is.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  dinsdag 24 juni 2014 @ 19:08:16 #239
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_141499381
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 17:24 schreef XL het volgende:
Dat mag het grondpersoneel niet meer alleen dragen omdat het te zwaar is.
Die grens ligt bij 32 kg.

Maar inderdaad, je moet het verdelen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:29:18 #240
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_141504297
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:08 schreef static het volgende:

[..]

Die grens ligt bij 32 kg.

Maar inderdaad, je moet het verdelen.
Nog even gezocht. Op de site van Transavia staat "Maximumgewicht per bagagestuk: 32 kg. "
Dus een koffer van van in totaal max 30 kilo moet geen probleem zijn. Althans niet vwb het gewicht.

Maar op mijn vraag: "mag je de twee keer 15 kilo per persoon in één koffer doen" kan ik geen antwoord vinden. Dus blijft hij wmb hier staan. Hopelijk heeft iemand daar ervaring mee :)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_141504506
Mijn ervaring bij een andere maatschappij is dat het gewicht echt persoonlijk is en je het dus niet bij elkaar mag gooien.
pi_141504597
Nee, dat mag niet. De aangegeven bagage is per persoon. Als je alle bagage in 1 koffer wil doen zal 1 van jullie meer bagage/gewicht bij moeten kopen. Dat kan op de Transavia website.
En anders bel je Transavia toch even?
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:37:16 #243
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_141504826
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:29 schreef Verbal het volgende:

[..]

Maar op mijn vraag: "mag je de twee keer 15 kilo per persoon in één koffer doen" kan ik geen antwoord vinden. Dus blijft hij wmb hier staan. Hopelijk heeft iemand daar ervaring mee :)

V.
Lezen, V. :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:08 schreef static het volgende:

[..]

Maar inderdaad, je moet het verdelen.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:37:34 #244
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_141504845
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:29 schreef Verbal het volgende:
Dus een koffer van van in totaal max 30 kilo moet geen probleem zijn. Althans niet vwb het gewicht.
Maar je moet flink bijdokken. :)
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:49:40 #245
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_141505469
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:37 schreef static het volgende:

[..]

Lezen, V. :P

[..]

Ah, dacht dat dat dus ging over het maximale gewicht omdat 30 kilo sowieso niet in één koffer mocht.
Hmm. Dan hebben we dus niks aan de koffer die we hebben en moeten we dus twee andere tassen/koffers regelen. Prrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrima.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  dinsdag 24 juni 2014 @ 20:50:42 #246
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_141505523
Maar waarom eigenlijk? Wat maakt het dat kut-Transavia uit of 30 kilo in 1 of 2 stuks bagage zit :?

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_141505770
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:50 schreef Verbal het volgende:
Maar waarom eigenlijk? Wat maakt het dat kut-Transavia uit of 30 kilo in 1 of 2 stuks bagage zit :?

V.
1 stuk van 30 kilo kost ook meer aan bagageafhandelingskosten dan 2 van 15. Omdat je boven de 23 kilo zit betaal je dan meer aan afhandelingskosten geloof ik.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_141505990
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 20:50 schreef Verbal het volgende:
Maar waarom eigenlijk? Wat maakt het dat kut-Transavia uit of 30 kilo in 1 of 2 stuks bagage zit :?

V.
Omdat ordnung muss sein V., omdat ordnung muss sein.
  zondag 29 juni 2014 @ 15:14:34 #249
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_141681204
Iemand ervaring met Icelandair? We hebben de e-tickets in onze mail liggen. Er staat op hun site dat je ook mobiel kan inchecken 24 uur van te voren en dat je dan je boarding pass via de mail/sms kunt ontvangen, of dat je hem zelf op het vliegveld ophaalt. Als je ervoor kiest om hem toegemaild te krijgen...moet je die mail dan nog uitprinten voordat je naar het vliegveld gaat? Of kan je ook alleen die mail laten zien? En moet je de e-tickets die we nu al hebben in onze mail uitprinten en ook meenemen? Of alleen de boarding pass?

En als je de boarding pass liever wilt ophalen op het vliegveld..waar kun je die dan precies ophalen?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_141695643
Ik ben aan het kijken voor vluchten van Nederland naar Spanje, ergens eind september. Had een aantal opties maar betaal voor een retourtje ryanair nog steeds 154 in de week dat ik wil gaan. Andere week is bijvoorbeeld 109. Zou dit nog goedkoper worden of kan ik beter zo snel mogelijk boeken?
pi_141697238
Even een vraagje over onze vlucht met overstap. Hoeveel kg handbagage mag je meenemen als je vliegt met overstap? En welke ruimbagage? We vliegen eerst met KLM naar Madrid en vervolgens met Aireurope naar tenerife norte. Terug hetzelfde. Welke regels moeten we aanhouden? Alvast bedankt.
pi_141700626
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 21:05 schreef larsvh12 het volgende:
Even een vraagje over onze vlucht met overstap. Hoeveel kg handbagage mag je meenemen als je vliegt met overstap? En welke ruimbagage? We vliegen eerst met KLM naar Madrid en vervolgens met Aireurope naar tenerife norte. Terug hetzelfde. Welke regels moeten we aanhouden? Alvast bedankt.
Staat meestal in de voorwaarden meteen bij je boeking aangegeven en anders zeker op je e-ticket.
pi_141700852
quote:
0s.gif Op zondag 29 juni 2014 20:36 schreef electronique het volgende:
Ik ben aan het kijken voor vluchten van Nederland naar Spanje, ergens eind september. Had een aantal opties maar betaal voor een retourtje ryanair nog steeds 154 in de week dat ik wil gaan. Andere week is bijvoorbeeld 109. Zou dit nog goedkoper worden of kan ik beter zo snel mogelijk boeken?
Als er geen aanwijsbare reden is dat het dan duurder is (weekend, feestdag, festival, sportevenement), kan je meestal het beste 6-8 weken voor vertrek boeken bij Ryanair en je sowieso even abonneren op de nieuwsbrief voor de aanbiedingsdagen.
En anders gewoon boeken wanneer je het het geld waard vindt en altijd even vergelijken met Transavia / Iberia / KLM / Vueling / Easyjet.
pi_141701029
quote:
14s.gif Op zondag 29 juni 2014 15:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
Iemand ervaring met Icelandair? We hebben de e-tickets in onze mail liggen. Er staat op hun site dat je ook mobiel kan inchecken 24 uur van te voren en dat je dan je boarding pass via de mail/sms kunt ontvangen, of dat je hem zelf op het vliegveld ophaalt. Als je ervoor kiest om hem toegemaild te krijgen...moet je die mail dan nog uitprinten voordat je naar het vliegveld gaat? Of kan je ook alleen die mail laten zien? En moet je de e-tickets die we nu al hebben in onze mail uitprinten en ook meenemen? Of alleen de boarding pass?

En als je de boarding pass liever wilt ophalen op het vliegveld..waar kun je die dan precies ophalen?
Net gevlogen met Icelandair. Ze hebben geen selfservice checkin op Schiphol, dus je zal dan even in de rij moeten gaan staan om je boardingcard op te halen. Je kan ook zelf printen en dan kan je meteen naar de bagage drop-off. Nou vliegen ze niet met zulke grote vliegtuigen en ook maar naar 1 bestemming, dus vooraf inchecken is alleen handig als je met alleen handbagage vliegt en om vooraf je stoel vast te leggen.
  zondag 29 juni 2014 @ 22:52:41 #255
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_141703669
quote:
2s.gif Op zondag 29 juni 2014 22:05 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Net gevlogen met Icelandair. Ze hebben geen selfservice checkin op Schiphol, dus je zal dan even in de rij moeten gaan staan om je boardingcard op te halen. Je kan ook zelf printen en dan kan je meteen naar de bagage drop-off. Nou vliegen ze niet met zulke grote vliegtuigen en ook maar naar 1 bestemming, dus vooraf inchecken is alleen handig als je met alleen handbagage vliegt en om vooraf je stoel vast te leggen.
Dan regelen we het inderdaad op het vliegveld wel gewoon. Moet je dan wel je e-ticket ( die we nu al hebben in onze mail ) meenemen, of gewoon je paspoort?
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_141842707
Paspoort is in principe genoeg. E-ticket staat immers in hun systeem. Maar je kan hem meenemen als je dit fijn vind :-).

@larsvh12,

De baggage regels van de eerste maatschappij waarmee je vliegt, die gelden. Dus als je heen vliegt > KLM en terug > Air Europa.

Bij KLM is het 12 kilo handbaggage, en ruimbaggage moet je kopen tenzij je Flying Blue lid bent. (Zo niet, effe worden en dan krijg je 23 kilo ruimbaggage gratis.
pi_141860860
Kan je een zitplaats(vliegtuig) nog wijzigingen na online betaling en voor het vertrek ?
pi_141861098
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:04 schreef Troonwoord het volgende:
Kan je een zitplaats(vliegtuig) nog wijzigingen na online betaling en voor het vertrek ?
Bij de meeste maatschappijen normaliter wel. Mits je nog niet online ingecheckt hebt.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_141861125
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 19:11 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Bij de meeste maatschappijen normaliter wel. Mits je nog niet online ingecheckt hebt.
okey bedankt!
  donderdag 3 juli 2014 @ 20:20:50 #260
225875 RowanF1
@RowanTorres
pi_141863683
Klein vraagje:
Kan ik vanuit huis met een fles Bacardi door de douane komen of wordt deze er tussen uit gepikt? Ik vlieg met de KLM vanaf Schiphol naar Zweden. Dus niet taxfree gekocht, maar van thuis.
Feyenoord Rotterdam
pi_141864026
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 20:20 schreef RowanF1 het volgende:
Klein vraagje:
Kan ik vanuit huis met een fles Bacardi door de douane komen of wordt deze er tussen uit gepikt? Ik vlieg met de KLM vanaf Schiphol naar Zweden. Dus niet taxfree gekocht, maar van thuis.
Als je hem in je ruimbagage doet is dat geen probleem. In je handbagage kan niet want dan wordt ie er bij de security uitgepikt (of hij moet kleiner dan 100ml zijn maar dat denk ik niet :) )
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_141963497
Ja hoor mits ruimbaggage doe het zelf altijd alleen naar Nederland toe. Een fles drank kost in Nl 20 euro aanboord een 10 tje
pi_141963835
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 20:20 schreef RowanF1 het volgende:
Klein vraagje:
Kan ik vanuit huis met een fles Bacardi door de douane komen of wordt deze er tussen uit gepikt? Ik vlieg met de KLM vanaf Schiphol naar Zweden. Dus niet taxfree gekocht, maar van thuis.
Niet in je handbagage want (tenzij de douanier zit te pikken) je mag maar vloeistoffen van maximaal 100ml per container meenemen. Maar waarom koop je niet gewoon een fles na de douane op schiphol, deze wordt dan gesealed en mag gewoon mee aan boord.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_141966625
quote:
0s.gif Op donderdag 3 juli 2014 20:20 schreef RowanF1 het volgende:
Klein vraagje:
Kan ik vanuit huis met een fles Bacardi door de douane komen of wordt deze er tussen uit gepikt? Ik vlieg met de KLM vanaf Schiphol naar Zweden. Dus niet taxfree gekocht, maar van thuis.
Drink gewoon bessensap in Zweden.
pi_141967218
Ik vlieg over 2 weken vanaf Brussel Charleroi (scheelde gewoon echt teveel met schiphol etc) maar ik vraag me af hoeveel tijd je hier van te voren aanwezig moet zijn, zijn de securitychecks en dergelijke een beetje vlot of moet je aan rijen als op schiphol denken? En iemand een goeie tip voor parkeren bij de luchthaven? Al die parkeerplaatsen die je online vind moet je met een shuttlebus naar de terminal en dat probeer ik altijd te vermijden. Een goede valetservice misschien?
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  zondag 6 juli 2014 @ 18:22:13 #266
79273 18konijn
Rey de Copán
pi_141975124
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 12:20 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Niet in je handbagage want (tenzij de douanier zit te pikken) je mag maar vloeistoffen van maximaal 100ml per container meenemen. Maar waarom koop je niet gewoon een fles na de douane op schiphol, deze wordt dan gesealed en mag gewoon mee aan boord.
Ik vraag me af waarom de veiligheidscontrole zo vaak douane wordt genoemd. Omdat ze allebei in je bagage zitten te graaien?
It's not a lie, if you believe
  zondag 6 juli 2014 @ 18:31:11 #267
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_141975388
Ik vlieg binnenkort met Intersky vanaf Friedrichshafen. Het is pas 24 uur van tevoren mogelijk om online in te checken. Dit gaat mij helaas niet lukken. Heeft iemand een idee hoe ver ik voor vertrek ik op de luchthaven moet zijn?
pi_141976347
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 14:19 schreef LordLynx het volgende:
Ik vlieg over 2 weken vanaf Brussel Charleroi (scheelde gewoon echt teveel met schiphol etc) maar ik vraag me af hoeveel tijd je hier van te voren aanwezig moet zijn, zijn de securitychecks en dergelijke een beetje vlot of moet je aan rijen als op schiphol denken? En iemand een goeie tip voor parkeren bij de luchthaven? Al die parkeerplaatsen die je online vind moet je met een shuttlebus naar de terminal en dat probeer ik altijd te vermijden. Een goede valetservice misschien?
Het kan in Charleroi best druk zijn, maar de securitycheck verloopt altijd vrij vlot. Heb zelf een keer of 10 vanaf dat vliegveld gevlogen en nooit echt lang hoeven wachten. Als je een koffer in moet checken zorg je er gewoon voor dat je 2 uur van tevoren aanwezig bent. Ik ga er altijd met de trein heen, zet dan mijn auto gratis op het station bij Essen en de trein brengt je zonder overstappen naar Charleroi en vanuit daar rijden er shuttlebussen naar de luchthaven.
Abracadabra, tapate guarra!
pi_141976901
Wat raden jullie aan als mijn vlucht vanaf Dusseldorf om 21:00 vertrekt en ik er met de trein heen moet. Gewoon lekker vroeg daar aankomen en dan eventueel de stad in of iets om eventuele problemen te voorkomen? Of is het vliegveld leuk genoeg om uren te vertoeven?
pi_141987911
Ik zoek goedkope tickets naar Zurich. Wil voor augustus vertrekken en verblijf daar voor 4 nachten.
Mijn vertrekpunt mag Amsterdam of Rotterdam zijn. Goedkoopste tickets die ik heb heb gevonden is 210 pp van Swiss vliegmaatschappij. Via skyscanner zag ik tickets staan voor 160 pp, maar ik kan daar niet op klikken :s.
  zondag 6 juli 2014 @ 23:03:32 #271
62913 Blik
The one and Only!
pi_141988367
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 19:17 schreef kurk_droog het volgende:
Wat raden jullie aan als mijn vlucht vanaf Dusseldorf om 21:00 vertrekt en ik er met de trein heen moet. Gewoon lekker vroeg daar aankomen en dan eventueel de stad in of iets om eventuele problemen te voorkomen? Of is het vliegveld leuk genoeg om uren te vertoeven?
Pak de trein die rond 18:00 aankomt, indien je internationaal vliegt (anders uurtje later). Indien je vertraging hebt, heb je nog genoeg speling, indien je op tijd aankomt doe je gewoon rustig inchecken, hapje eten, etc.

Ik zou niet eerst naar dusseldorf centrum gaan, teveel gedoe met bagage enzo
pi_141990654
quote:
1s.gif Op zondag 6 juli 2014 23:03 schreef Blik het volgende:

[..]

Pak de trein die rond 18:00 aankomt, indien je internationaal vliegt (anders uurtje later). Indien je vertraging hebt, heb je nog genoeg speling, indien je op tijd aankomt doe je gewoon rustig inchecken, hapje eten, etc.

Ik zou niet eerst naar dusseldorf centrum gaan, teveel gedoe met bagage enzo
Nja, ik heb een backpack op mijn rug dus qua gedoe zou dat wel meevallen. Het is meer dat ik liever vroeger in de buurt ben daar ivm ik met het ov ga en daar veel fout kan gaan ( stress daar snel over ::P ). Ik weet niet of Dusseldorf het waard is om kort te bezoeken en of het slim is om te doen ....ik zit daarna ook nog 4 uur op Madrid dus ben lang onderweg al. 5 weken nog, kan nu al niet wachten. Normaal kijk ik pas 1 week voor mijn vakantie ernaar maar nu ik alleen ga zit ik nu al alles te regelen en af te tellen.
pi_141995144
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 23:59 schreef kurk_droog het volgende:
Nja, ik heb een backpack op mijn rug dus qua gedoe zou dat wel meevallen. Het is meer dat ik liever vroeger in de buurt ben daar ivm ik met het ov ga en daar veel fout kan gaan ( stress daar snel over ::P ). Ik weet niet of Dusseldorf het waard is om kort te bezoeken en of het slim is om te doen ....
Het klinkt alsof je Dusseldorf wil bezoeken, dus je zou via een toeristische site kunnen uitzoeken wat er te doen is. In mijn ervaring heeft het echter niet zoveel nut om in dit scenario een oude kerk of museum oid te bezoeken als je over een paar uur naar de luchthaven moet. Dit is niet alleen de stress, maar je staat er niet echt open voor als je werkelijke bestemming Spanje of waar dan ook is.

Ik zou het zelf precies zo plannen als Blik hierboven: een efficiente reis maar wel met een veiligheidsmarge om vertragingen onderweg op te vangen. Als er geen vertragingen zijn, gebruik je de extra tijd om wat te eten of een rondje te lopen op de luchthaven: de landside (dus voor de security check) van Dusseldorf Airport vind ik zelf mooi en ruim opgezet. Er is ook een observatie terras om de startbaan te bekijken.
pi_141995411
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 18:22 schreef 18konijn het volgende:

[..]

Ik vraag me af waarom de veiligheidscontrole zo vaak douane wordt genoemd. Omdat ze allebei in je bagage zitten te graaien?
Zelfde geldt voor de Marechaussee bij de paspoortcontrole, dat wordt ook door 90% douane genoemd. Terwijl de douane helemaal niks met immigratie te maken heeft. En inderdaad, ook niks met de veiligheidscode bij vertrek.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  maandag 7 juli 2014 @ 09:15:25 #275
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_141996565
Balen dat de KLM geen voetbal heeft in het vliegtuig.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  maandag 7 juli 2014 @ 11:47:19 #276
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_141999643
quote:
1s.gif Op maandag 7 juli 2014 06:55 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Zelfde geldt voor de Marechaussee bij de paspoortcontrole, dat wordt ook door 90% douane genoemd. Terwijl de douane helemaal niks met immigratie te maken heeft. En inderdaad, ook niks met de veiligheidscode bij vertrek.
Waarschijnlijk omdat het "airside" gebied achter de controles in de volksmond de douane-zone wordt genoemd. De stappen die je dus neemt om daar te komen (of het gebied te verlaten) is daardoor gemakkelijk genomen verbasterd tot "door de douane gaan"
pi_142006090
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 05:15 schreef jaco het volgende:

[..]

Het klinkt alsof je Dusseldorf wil bezoeken, dus je zou via een toeristische site kunnen uitzoeken wat er te doen is. In mijn ervaring heeft het echter niet zoveel nut om in dit scenario een oude kerk of museum oid te bezoeken als je over een paar uur naar de luchthaven moet. Dit is niet alleen de stress, maar je staat er niet echt open voor als je werkelijke bestemming Spanje of waar dan ook is.

Ik zou het zelf precies zo plannen als Blik hierboven: een efficiente reis maar wel met een veiligheidsmarge om vertragingen onderweg op te vangen. Als er geen vertragingen zijn, gebruik je de extra tijd om wat te eten of een rondje te lopen op de luchthaven: de landside (dus voor de security check) van Dusseldorf Airport vind ik zelf mooi en ruim opgezet. Er is ook een observatie terras om de startbaan te bekijken.
Ja jullie hebben gelijk. Het was meer dat ik dan zo'n grote marge zou inbouwen dat ik dan liever in het centrum op een terras wacht maar als ik gewoon rond 18:00 aankom daar zit ik ook goed en dan ga ik wel mensen kijken op het vliegveld :P
pi_142007732
Over kleine 2,5 week gaan we voor een van de eerste keren vliegen. Naar Tenerife. Maar we hebben dus een overstap in Madrid. We wisselen van toestel en maatschappij. Nou staat in onze e-mail (e-ticket) dat we 1 stuk bagage van 23 kg mogen meenemen. Is dit ruimbagage? En we vliegen het eerste deel met KLM en tweede deel met Aireurope, maar bij KLM mag je volgens mij vanaf kort geen gratis ruimbagage meer meenemen (we hebben pas begin juni geboekt) Ook snap ik het online inchecken niet echt, hoef je dan niet meer op schiphol in die lange rij te gaan staan? Kan ik ook al gelijk inchecken voor mijn aansluitende vlucht? Graag wat duidelijkheid over de bagage en het (online) inchecken.. Alvast bedankt!
pi_142008543
Als het op je ticket staat is het al geboekt... Anders kan je het op vragen via mijn reis op de KLM site
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:25:06 #280
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_142063636
Vertrek morgen naar Tokio, staat op de website dat de kans aanwezig is dat de vluchten van 9 tot 11 juli disrupted zijn. Kan omboeken maar weet niet zo goed wat ik moet doen, ik wil eigenlijk wel gewoon heen. Wat zouden jullie doen waarde FOK!kers?

Ik heb op het moment zoiets van, laat ik het maar voor nu, en ik kijk morgen voor ik op de trein stap nog even en als hij dan nog op 'op tijd' vertrekken staat en er niks anders is bijgekomen qua vluchtwijzigingen ik maar gewoon ga, mocht er dan nog wel vertraging optreden zie ik dat wel op Schiphol.

Desalniettemin wel kut zo een dag voor je vertrekt.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
  dinsdag 8 juli 2014 @ 21:31:24 #281
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_142063996
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juni 2014 19:08 schreef static het volgende:

[..]

Die grens ligt bij 32 kg.

Maar inderdaad, je moet het verdelen.
Eèèèn weer terug. Was leuk.

Maarre, bij elkaar in één koffer was geen probleem, zolang het niet boven de eerder genoemde 32 (en in ons geval 30, want 2 x 15 geboekt) uitkwam.

Ik dacht: ik laat het nog even weten :)

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_142130865
quote:
0s.gif Op zondag 6 juli 2014 19:01 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Het kan in Charleroi best druk zijn, maar de securitycheck verloopt altijd vrij vlot. Heb zelf een keer of 10 vanaf dat vliegveld gevlogen en nooit echt lang hoeven wachten. Als je een koffer in moet checken zorg je er gewoon voor dat je 2 uur van tevoren aanwezig bent. Ik ga er altijd met de trein heen, zet dan mijn auto gratis op het station bij Essen en de trein brengt je zonder overstappen naar Charleroi en vanuit daar rijden er shuttlebussen naar de luchthaven.
Thanks, staat nu wel een waarschuwing op de site dat je 3 uur van te voren aanwezig moet zijn omdat het zo druk is. Lijkt mij wel heel erge kolder. Ik vlieg overigens met alleen handbagage en inchecken online, dus ik heb alleen met de security/douane/whateverwhocares te maken. Parkeerplaats is gewoon P1 geworden, per euro duurder maar je loopt wel gelijk de terminal in begrijp ik.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_142132671
quote:
0s.gif Op maandag 7 juli 2014 15:53 schreef larsvh12 het volgende:
Over kleine 2,5 week gaan we voor een van de eerste keren vliegen. Naar Tenerife. Maar we hebben dus een overstap in Madrid. We wisselen van toestel en maatschappij. Nou staat in onze e-mail (e-ticket) dat we 1 stuk bagage van 23 kg mogen meenemen. Is dit ruimbagage? En we vliegen het eerste deel met KLM en tweede deel met Aireurope, maar bij KLM mag je volgens mij vanaf kort geen gratis ruimbagage meer meenemen (we hebben pas begin juni geboekt) Ook snap ik het online inchecken niet echt, hoef je dan niet meer op schiphol in die lange rij te gaan staan? Kan ik ook al gelijk inchecken voor mijn aansluitende vlucht? Graag wat duidelijkheid over de bagage en het (online) inchecken.. Alvast bedankt!
23kg handbagage....haha nee dat is dus ruimbagage. Betalen voor ruimbagage is voor zover ik heb begrepen alleen voor vliegen binnen europa vanaf 1 oktober (tenzij je >flying blue ivory hebt)
pi_142154302
Even ontopic.


Voor wie vragen heeft over de veiligheidsinstructies :P.
జ్ఞ‌ా
pi_142158061
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:31 schreef Verbal het volgende:

[..]

Eèèèn weer terug. Was leuk.

Maarre, bij elkaar in één koffer was geen probleem, zolang het niet boven de eerder genoemde 32 (en in ons geval 30, want 2 x 15 geboekt) uitkwam.

Ik dacht: ik laat het nog even weten :)

V.
Bij KLM moest ik flink bij betalen voor een koffer van 27 kilo. 1 van 20 en de andere 8 was gratis
  vrijdag 11 juli 2014 @ 00:50:07 #286
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_142158870
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 juli 2014 21:31 schreef Verbal het volgende:

[..]

Eèèèn weer terug. Was leuk.

Maarre, bij elkaar in één koffer was geen probleem, zolang het niet boven de eerder genoemde 32 (en in ons geval 30, want 2 x 15 geboekt) uitkwam.

Ik dacht: ik laat het nog even weten :)

V.
Zonder bij te betalen? Dat is uitzonderlijk volgens mij.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_142160548
28 juni was me eerste vlucht van me leven :D
Viel allemaal wel mee, alleen me benennkregen kramp, 13 uur vliegen naar indo.

En ondertussen alweer 4 vluchten gemaakt :9
  vrijdag 11 juli 2014 @ 09:06:32 #288
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_142161756
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 00:50 schreef static het volgende:

[..]

Zonder bij te betalen? Dat is uitzonderlijk volgens mij.
Volgens Transavia geen enkel probleem.

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_142163033
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 05:35 schreef Dientje12 het volgende:
28 juni was me eerste vlucht van me leven :D
Viel allemaal wel mee, alleen me benennkregen kramp, 13 uur vliegen naar indo.
Je kunt beter zo nu en dan wat rond blijven lopen tijdens een lange vlucht ja.
I hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.
  vrijdag 11 juli 2014 @ 10:14:37 #290
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_142163163
Net terug van een vlucht met Intersky in een Dash 8-300. Er zaten welgeteld maar 18 mensen in het vliegtuig. Hoe kan dat in godsnaam rendabel zijn?
pi_142163386
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 10:14 schreef Sunri5e het volgende:
Net terug van een vlucht met Intersky in een Dash 8-300. Er zaten welgeteld maar 18 mensen in het vliegtuig. Hoe kan dat in godsnaam rendabel zijn?
- Volle vlucht de andere kant op
- Annuleren is duurder (omboeken/evt. vergoedingen etc)
- Support van de luchthavens, die betalen ook vaak aan de airline om een route in de lucht te houden. Oa. www.therouteshop.com laat zien om welke routes bepaalde luchthavens verlegen zitten.
- Support van (lokale) overheden. Zie bijv. http://ec.europa.eu/trans(...)al_market/pso_en.htm een lijst vanuit de EU waarop zij support aanbieden omdat deze luchtroutes als essentiele verbinding gezien worden.

En daarnaast hoeft een loadfactor van 18/50 niet perse onrendabel te zijn, als die 18 personen maar genoeg betalen ;)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_142171223
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 10:14 schreef Sunri5e het volgende:
Net terug van een vlucht met Intersky in een Dash 8-300. Er zaten welgeteld maar 18 mensen in het vliegtuig. Hoe kan dat in godsnaam rendabel zijn?
Heerlijk toch? Lekker liggen en alles :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 10:09 schreef LintuxCx het volgende:

[..]

Je kunt beter zo nu en dan wat rond blijven lopen tijdens een lange vlucht ja.
Is het trouwens toegestaan om ergens te staan en te hangen ( voor een half uur ) in een vliegtuig buiten je stoel om?
  vrijdag 11 juli 2014 @ 17:17:47 #293
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_142176463
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 14:33 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Heerlijk toch? Lekker liggen en alles :D

In een Dash heerlijk liggen, ehm dat ding is niet zo groot, daar zit je 2 aan 2....

Reden om die ook op de wat onrendabele routes in te zetten, want naast dat een heenvlucht wel vol gezeten kan hebben, is het in stand houden van een netwerk ook belangrijk omdat je ook passagiers krijgt die overstappen op wel rendabelere routes waardoor over het geheel genomen een route wel rendabel kan zijn.

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 14:33 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Is het trouwens toegestaan om ergens te staan en te hangen ( voor een half uur ) in een vliegtuig buiten je stoel om?

Als de stoelriempjes los zijn mag je in principe vrij rondlopen in de cabine, je mag immers ook naar de WC.
En op lange afstandvluchten in de toestellen met 2 gangpaden is het ook niet zo'n probleem om een half uur van je plek af te zijn, je kan een rondje in het toestel maken, ik kies op een dergelijke vlucht structureel de WC welke zo ver mogelijk van mijn plek verwijderd is. Er zijn daarnaast bij de deuren ook wel wat ruimtes waar je kunt gaan staan.

Op de toestellen met 1 gangpaden, het gros van de charter- of lijndienst- vluchten binnen Europa of net daarbuiten, daar kan je ook opstaan om naar de WC te gaan, maar echt veel ruimte is er niet en het cabinepersoneel zal het niet waarderen wanneer men zich in de galley gaat ophouden, één van de redenen dat Transvertragia het verbied dat men zich voorbij stoel 1 (in de galley) opstelt om te wachten als de WC bezet is, dat moet in het gangpad zelf gebeuren. Dit wordt omgeroepen onder het mom van veiligheidsredenen, maar heeft er echt mee te maken om te voorkomen dat op langere vluchten men zich daar gaat verzamelen, achterin doet men veelal het gordijntje dicht waardoor je alleen kunt staan of 'hangen' in het gangpad zelf, door de vele passerende mensen of trolly's ga je dat natuurlijk zelf niet prettig vinden dat je dat lang kan volhouden.

Verbieden om te staan als het stoelriempje af zit kan men het dus niet, maar men kan je wel onder het mom van veiligheidsredenen de toegang tot het gebied van het cabinepersoneel (galleys) ontzeggen.
Overigens wil ik verder niet de SOP van Transavia bekritiseren, wanneer men echt met grote groepen voorin het toestel staat en de piloot wil gebruik maken van het toilet dan kan men bij het openen van de cockpitdeur wel degelijk naar binnen stormen, de stewardess die er dan voor staat kan dit dan echt niet voorkomen. En hoewel de kans op een terroristische aanslag op een Transavia vlucht relatief klein is, kan je natuurlijk wel dronken passagiers hebben die onder het mom van lolligheid de cockpit willen bezoeken.
Een KLM heeft dit probleem minder omdat de toiletten bij de kleinere toestellen voorin eigenlijk alleen door de Europe Select passagiers gebruikt mogen worden, en die hebben over het algemeen niet de neiging om zich in een groep voorin het toestel op te stellen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_142189331
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 juli 2014 17:17 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

In een Dash heerlijk liggen, ehm dat ding is niet zo groot, daar zit je 2 aan 2....

Reden om die ook op de wat onrendabele routes in te zetten, want naast dat een heenvlucht wel vol gezeten kan hebben, is het in stand houden van een netwerk ook belangrijk omdat je ook passagiers krijgt die overstappen op wel rendabelere routes waardoor over het geheel genomen een route wel rendabel kan zijn.

[..]

Als de stoelriempjes los zijn mag je in principe vrij rondlopen in de cabine, je mag immers ook naar de WC.
En op lange afstandvluchten in de toestellen met 2 gangpaden is het ook niet zo'n probleem om een half uur van je plek af te zijn, je kan een rondje in het toestel maken, ik kies op een dergelijke vlucht structureel de WC welke zo ver mogelijk van mijn plek verwijderd is. Er zijn daarnaast bij de deuren ook wel wat ruimtes waar je kunt gaan staan.

Op de toestellen met 1 gangpaden, het gros van de charter- of lijndienst- vluchten binnen Europa of net daarbuiten, daar kan je ook opstaan om naar de WC te gaan, maar echt veel ruimte is er niet en het cabinepersoneel zal het niet waarderen wanneer men zich in de galley gaat ophouden, één van de redenen dat Transvertragia het verbied dat men zich voorbij stoel 1 (in de galley) opstelt om te wachten als de WC bezet is, dat moet in het gangpad zelf gebeuren. Dit wordt omgeroepen onder het mom van veiligheidsredenen, maar heeft er echt mee te maken om te voorkomen dat op langere vluchten men zich daar gaat verzamelen, achterin doet men veelal het gordijntje dicht waardoor je alleen kunt staan of 'hangen' in het gangpad zelf, door de vele passerende mensen of trolly's ga je dat natuurlijk zelf niet prettig vinden dat je dat lang kan volhouden.

Verbieden om te staan als het stoelriempje af zit kan men het dus niet, maar men kan je wel onder het mom van veiligheidsredenen de toegang tot het gebied van het cabinepersoneel (galleys) ontzeggen.
Overigens wil ik verder niet de SOP van Transavia bekritiseren, wanneer men echt met grote groepen voorin het toestel staat en de piloot wil gebruik maken van het toilet dan kan men bij het openen van de cockpitdeur wel degelijk naar binnen stormen, de stewardess die er dan voor staat kan dit dan echt niet voorkomen. En hoewel de kans op een terroristische aanslag op een Transavia vlucht relatief klein is, kan je natuurlijk wel dronken passagiers hebben die onder het mom van lolligheid de cockpit willen bezoeken.
Een KLM heeft dit probleem minder omdat de toiletten bij de kleinere toestellen voorin eigenlijk alleen door de Europe Select passagiers gebruikt mogen worden, en die hebben over het algemeen niet de neiging om zich in een groep voorin het toestel op te stellen.

Ja het gaat vooral om een 12 uur durende vlucht met 2 gangpaden. Hoewel ik een stoel heb waar niemand achter zit op de WC na ( dus dan kan ik daar opzich ook prima staan ) lijkt mij het wel wat om af en toe even te lopen en te hangen. Vrees het ergste bij Iberia :P
pi_142248093
Over klein 2 week vliegen we naat tenerife, maar hoe zit het met online inchecken, we vliegen eerst in opdracht van aireurope met klm naar madrid en dan met aireurope naar tenerife. Moet ik meerdere keren online inchecken?
pi_142250713
1 keer inloggen waarschijnlijk moet je het doen via de website van KLM doen.
pi_142526361
Ik vlieg woensdag van Schiphol naar Birmingham. De vlucht vertrekt om 10:05, is het dan op tijd genoeg dat ik om +/- 8:30 op station schiphol aankom of moet ik nog eerder van huis vertrekken? Ik heb overigens alleen handbagage en er wordt van te voren (voor mij) online ingechecked.

Heb totaal geen vliegervaring, vandaar :') Weet dus ook niet wat me te wachten staat.
Bovenstaande post hoeft geen waarheden te bevatten
  zondag 20 juli 2014 @ 20:46:12 #298
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_142527153
Dat moet wel lukken, je kan dan gelijk doorlopen naar de gate (wel eerst door de paspoort en daarna veiligheidscontrole natuurlijk).
Als je met de trein komt moet je er natuurlijk wel rekening mee houden dat die vertraging kan hebben, dus zelf vind ik het altijd fijn om toch wat eerder te gaan.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_142535173
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 20:30 schreef RainofDeath het volgende:
Ik vlieg woensdag van Schiphol naar Birmingham. De vlucht vertrekt om 10:05, is het dan op tijd genoeg dat ik om +/- 8:30 op station schiphol aankom of moet ik nog eerder van huis vertrekken? Ik heb overigens alleen handbagage en er wordt van te voren (voor mij) online ingechecked.

Heb totaal geen vliegervaring, vandaar :') Weet dus ook niet wat me te wachten staat.
Normaal gesproken wel. Als je nog nooit op Schiphol bent geweest, zou ik zeker een half uur eerder aankomen. Ergste wat je dan kan gebeuren, is dat je tijd over hebt voor koffie.
Ik neem aan dat je KLM vliegt, dan is het nog een aardig stuk lopen en waarschijnlijk met de bus naar het vliegtuig.
pi_142535233
Ik heb via Expedia een hotel + vlucht naar Istanbul geboekt. De vlucht zal uitgevoerd worden door Pegasus Airlines. Na het boeken kreeg ik van Pegasus gelijk een bevestiging met daarin ook een reserveringsnummer. Hier kan ik op de site van Pegasus mee inloggen i.c.m. mijn achternaam. Na het inloggen krijg ik keurig mijn vluchtgegevens te zien + ticketnummers en de melding dat de tickets geboekt zijn. Het enige probleem is dat wanneer ik deze tickets aanklik om te bekijken of op afdrukken klik ik de volgende foutmelding krijg:

quote:
fout
foutcode : NO_PERMISSION
U heeft geen toegang om deze pagina te bekijken
ga terug
als de fout blijft aanhouden, sluit venster en begin opnieuw
Natuurlijk ga ik morgen even bellen naar Pegasus, maar misschien dat iemand er hier ervaring mee heeft?
  zondag 20 juli 2014 @ 23:31:33 #301
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_142535496
quote:
0s.gif Op zondag 20 juli 2014 23:26 schreef Feyenoordlife het volgende:
Ik heb via Expedia een hotel + vlucht naar Istanbul geboekt. De vlucht zal uitgevoerd worden door Pegasus Airlines. Na het boeken kreeg ik van Pegasus gelijk een bevestiging met daarin ook een reserveringsnummer. Hier kan ik op de site van Pegasus mee inloggen i.c.m. mijn achternaam. Na het inloggen krijg ik keurig mijn vluchtgegevens te zien + ticketnummers en de melding dat de tickets geboekt zijn. Het enige probleem is dat wanneer ik deze tickets aanklik om te bekijken of op afdrukken klik ik de volgende foutmelding krijg:

[..]

Natuurlijk ga ik morgen even bellen naar Pegasus, maar misschien dat iemand er hier ervaring mee heeft?
Soms helpt het om hetzelfde in een andere browser te proberen.
Af en toe is een plugin niet helemaal compatibel.
Wie dit leest is gek
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')