ah nicequote:Op vrijdag 4 april 2014 14:13 schreef XL het volgende:
Je vertrek vliegveld labelt je bagage door naar Jakarta. In Dubai blijf je buiten immigratie tussen de normale passagiers die al door de security heen zijn. Gewoon bij de gates dus.
Een uurtje is krap maar haalbaar. Je hebt dezelfde luchtvaartmaatschappij voor beide vluchten, dus maakt het wat uit? United zorgt er voor dat je of de connectie haalt of dat je naar een volgende vlucht wordt overgeboekt dus thuiskomen doe je toch welquote:Op zaterdag 5 april 2014 14:24 schreef enpe het volgende:
Ik heb de volgende vlucht gevonden voor mijn terugreis vanuit de VS naar Nederland, nu is de overstaptijd zoals je kunt zien 55 minuten. Is dit voldoende in Houston?
do 18 sep 2014 United Airlines (UA 1499)
Vertrek : 09:30 Los Angeles, ca (LAX)
Aankomst : 14:54 Houston,George Bush Intercontinental (IAH)
do 18 sep 2014 United Airlines (UA 58)
Vertrek : 15:50 Houston,George Bush Intercontinental (IAH)
Aankomst : 08:20 (+1) Amsterdam (AMS)
Dat ligt normaal gezien aan de voorwaarden behorende bij je ticket.quote:Op woensdag 9 april 2014 18:01 schreef Hojdhopper het volgende:
Mijn terugvlucht is op 11 augustus. TPE > DBX > AMS met Emirates. Weet iemand of het mogelijk is om de vlucht DBX > AMS naar een dag of twee dagen later om te boeken? Zodat ik twee dagen in Dubai kan spenderen?
Hm logisch eigenlijk, ik zal ze eens doorlezen. Hoopte op iemand met ervaring met zoiets.quote:Op woensdag 9 april 2014 18:04 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Dat ligt normaal gezien aan de voorwaarden behorende bij je ticket.
Ik heb wel ervaring met een ticket omboeken, maar dat verschilt per maatschappij, de klasse, je member status, etc. Dus daar valt zo weinig over te zeggenquote:Op woensdag 9 april 2014 18:14 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Hm logisch eigenlijk, ik zal ze eens doorlezen. Hoopte op iemand met ervaring met zoiets.
Alright, thanks. Zal anders wel even contact opnemen met Emirates zelf.quote:Op woensdag 9 april 2014 18:15 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Ik heb wel ervaring met een ticket omboeken, maar dat verschilt per maatschappij, de klasse, je member status, etc. Dus daar valt zo weinig over te zeggen
Auto in Essen zetten dus (gratis) en met de trein verder gaan. File's rondom Antwerpen/Brussel zijn echt hardnekkig.quote:Op zaterdag 19 april 2014 19:50 schreef Roger_ het volgende:
Niet te veel panieken, over het algemeen is al 2 uur meer dan voldoende, snap niet hoe ze bij die richtlijn komen. in het verleden vaak van uit Dusseldorf op New York gevlogen, altijd twee uur voor vertrek aan wezig geweest. Omdat ik altijd met de trein ging.
Alleen een ding, houdt rekening met achterlijke files richting Zaventhem. de Belgen zijn er altijd vroeg bij zes uur staat er vaak al file richting Brussel.
Dus ja 3 uur vooraf aanwezig zijn, maar wel vooral met de gedachte dat je in een achterlijke file komt, zowel uit de richting van Antwerpen, als vanuit Hasselt .
Normaal gezien is 2 uur voldoende tijd ja.quote:Op woensdag 23 april 2014 17:46 schreef Eris het volgende:
Ik vlieg morgen naar Doha via Dubai van af Schiphol. Alleen hoeveel uur moet ik aanwezig zijn. is 2 uur voldoende (Moet wel 1 koffer in checken)
Dat zijn van die virtuele VISA cards toch? (als in, je krijgt alleen de code en verder geen kaart oid). Dat zou gewoon moeten werken, als creditcardoptie.quote:Op woensdag 23 april 2014 18:45 schreef qwerty31 het volgende:
Kan je met een 3v voucher bij Ryanair en Wizzair betalen? Zoja, wat moet je kiezen Pay by credit card of Discount Pay by debit card ?
Nee, zou zeker twee uur aanhouden.Drie uur wordt aangeraden trouwens.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 01:48 schreef athlonkmf het volgende:
Een vlucht naar Turkije met ArkeFly, om 5 uur 's ochtends. Hoe laat moeten we op Schiphol zijn dan? Uurtje van tevoren voldoende?
Ik zou in dit geval op 3 uur van tevoren plannen. Naar mijn ervaring werken tijdens dit soort nachtelijke uren taxi's, bussen, parkeershuttles en andere dienstverleners waar je misschien afhankelijk van bent, iets minder strikt. Ik reis dan liever met een ruime marge voor als er iets mis gaat onderweg.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 01:48 schreef athlonkmf het volgende:
Een vlucht naar Turkije met ArkeFly, om 5 uur 's ochtends. Hoe laat moeten we op Schiphol zijn dan? Uurtje van tevoren voldoende?
45 minuten is de realistische cut-offquote:Op vrijdag 9 mei 2014 01:48 schreef athlonkmf het volgende:
Een vlucht naar Turkije met ArkeFly, om 5 uur 's ochtends. Hoe laat moeten we op Schiphol zijn dan? Uurtje van tevoren voldoende?
Nachttreinen rijden de hele nacht door vanaf de grote steden in de Randstadquote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:35 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
45 minuten is de realistische cut-offMaar ik zou om 4uur aankomen. Hangt er vanaf hoe je er heen gaat. Met de auto is er om die tijd echt geen verkeer te verwachten. Treinen rijden dan nog niet lijkt me
De parkeervoorzieningen vind ik op Schiphol wel vrij ver van de terminal af dus daar moet je misschien wat marge houden.
Dat zal nieuw zijn ik woon al 5 jaar niet meer in NLquote:Op vrijdag 9 mei 2014 13:51 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Nachttreinen rijden de hele nacht door vanaf de grote steden in de Randstad
de twee staan tegenover elkaar. Parkeerterrein oversteken en je bent er, maar 100 meter ofzo.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 14:58 schreef static het volgende:
Heb binnenkort een overstap op CDG van 2E naar 2F; is dat te lopen en zo ja hoe lang? Heb een kapotte knie dus kan niet ver lopen. Korte transfertijd: 1:15.
was er al langer.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:00 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Dat zal nieuw zijn ik woon al 5 jaar niet meer in NL
Neem aan dat hij aan de airside blijft.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:04 schreef miro86 het volgende:
[..]
de twee staan tegenover elkaar. Parkeerterrein oversteken en je bent er, maar 100 meter ofzo.
niet, dat betekend gewoon dat er twee stoelen zijn. Daar begint de versmalling van het vliegtuig en het is de plek waar het gangpad knikt. Niet dat dat erg is, behalve dat het karretje met vreten en drank aar altijd botstquote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:15 schreef Troonwoord het volgende:
Ik ga solo vliegen binnenkort. Kan iemand mij zeggen of één van deze stoelen goed zijn ? 12u+ economy vlucht. En wat is die space tussen deze stoelen?
http://imgur.com/j2WwoEY
dat zijn redelijk fijne plekken , er is wat extra ruimte naast je voor je tas neer te zetten. Nadeel is vaal dat de stoelen een beetje verschoven staan, dat kan zeer irritant zijn, als je wat langer bent.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:15 schreef Troonwoord het volgende:
Ik ga solo vliegen binnenkort. Kan iemand mij zeggen of één van deze stoelen goed zijn ? 12u+ economy vlucht. En wat is die space tussen deze stoelen?
http://imgur.com/j2WwoEY
Bestaat al een stuk langer dan vijf jaar, vermoed ik.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 15:00 schreef MartijnUK het volgende:
[..]
Dat zal nieuw zijn ik woon al 5 jaar niet meer in NL
Het zijn redelijke stoelen. Bij KLM zijn dat vaak van die preferred seats waar je meer voor zou moeten dokken. Omdat je solo reist zou je net zo goed elke aisle stoel pakken. Met zn tweetjes zijn die stoelen juist heel fijn omdat je aisle en window hebt zonder een onbekende erbij.quote:Op vrijdag 9 mei 2014 21:15 schreef Troonwoord het volgende:
Ik ga solo vliegen binnenkort. Kan iemand mij zeggen of één van deze stoelen goed zijn ? 12u+ economy vlucht. En wat is die space tussen deze stoelen?
http://imgur.com/j2WwoEY
Maak je geen zorgen, uiteindelijk aankomen doe je toch wel. 3 uur is meer dan zat, ook als je door de immigratie moet etc.quote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:14 schreef DUK het volgende:
Mensen die ervaring hebben met het overstappen op Houston?
Vlieg volgende week via Houston naar Las Vegas en 12 dagen later vanuit Phoenix via Houston terug naar Amsterdam.
Beide connecties zijn met een overstap van ongeveer 3 uur. Te doen?
Vooral heen natuurlijk gaat het me om aangezien ik mijn koffer opnieuw in moet checken enz.
Lees namelijk echt horrorverhalen over Bush International.
Ik heb het zelfde. Je moet in principe, volgens mij, altijd de naam zonder trema typen. (Zo staat mijn naam in ieder geval op de onderste strip van het paspoort).quote:Op donderdag 15 mei 2014 09:56 schreef Zocalo het volgende:
Ik wil inchecken voor de vlucht morgen met Transavia.
Nu heeft mijn vrienden een trema op de e (Ë), waardoor haar voornaam bij het online inchecken niet goed overkomt. Is dit een probleem of kun je gewoon inchecken (en meevliegen morgen)?
Ik ken geen enkel vliegveld waar 3 uur overstaptijd een probleem zou zijnquote:Op zaterdag 10 mei 2014 11:14 schreef DUK het volgende:
Mensen die ervaring hebben met het overstappen op Houston?
Vlieg volgende week via Houston naar Las Vegas en 12 dagen later vanuit Phoenix via Houston terug naar Amsterdam.
Beide connecties zijn met een overstap van ongeveer 3 uur. Te doen?
Vooral heen natuurlijk gaat het me om aangezien ik mijn koffer opnieuw in moet checken enz.
Lees namelijk echt horrorverhalen over Bush International.
En toch gebeurt het dat je TWEE uur voor de immigration staat te wachten. Heb je dan de pech dat er ook nog een rij bij de security staat, dan kan 3 uur soms nog wel eens een probleem geven bij een doorverbinding in Amerika. Ken Houston niet maar O'Hare, Newark Liberty en JFK des te beter.quote:Op donderdag 15 mei 2014 16:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ken geen enkel vliegveld waar 3 uur overstaptijd een probleem zou zijn
Ging dat over de jenever of over de kinderen?quote:
Ik kleurde me ook altijd een ongeluk in het vliegtuigquote:Op vrijdag 16 mei 2014 09:33 schreef Miezziej het volgende:
Lijkt me dat je als ouder wel weet wat je kind het leukste vindt toch?
Vroeger als kind las ik gewoon een boek of deed ik spelletjes met mijn broer en zus. Puzzelboekjes en kleurboeken vond ik ook altijd leukMaarja, tegenwoordig is iedereen aan de tablet dus kan je gewoon een film opzetten
Dat kan idd voorkomen, maar een vriendelijke blik naar de passagiers en even uitleggen dat je een aansluitende vlucht doet dan wonderen.quote:Op donderdag 15 mei 2014 19:09 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En toch gebeurt het dat je TWEE uur voor de immigration staat te wachten. Heb je dan de pech dat er ook nog een rij bij de security staat, dan kan 3 uur soms nog wel eens een probleem geven bij een doorverbinding in Amerika. Ken Houston niet maar O'Hare, Newark Liberty en JFK des te beter.
Leeftijd van de kinderen is wel vrij essentieel in deze. Ik ben met onze zoon van 11 maanden naar Sri Lanka gegaan en toen hij 19 maanden was naar Zuid-Afrika. Wat bij ons in ieder geval hielp was nieuw speelgoed, en het feit dat die rond kon rennen door het vliegtuig hielp ook al veelquote:Op donderdag 15 mei 2014 21:24 schreef Lamb29 het volgende:
Hier misschien iemand nog tips voor het vliegen met kinderen?
Behalve ze niet meenemen![]()
Genoeg van de geijkte tips gelezen maar juist mensen zonder kinderen hebben wellicht verrassende tips door ervaringen tijdens de vluchten?
Wanneer het met Air France is en je dus nagenoeg in hetzelfde terminal gebouw blijft is dat prima te doen, ik had afgelopen april effectief 40 minuten na touchdown nodig om naar de nieuwe gate te komen, dat is dus inclusief taxi naar de gate, wachten totdat ik uit het vliegtuig was, een nieuw boardingpass uitdraaide en naar boven liep. Zowel heen als terug, dit betrof overigens een vlucht binnen Schengen dus geen veiligheidscontrole nodig.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 10:36 schreef donald_dick het volgende:
1:40 uur voor overstappen op CDG Parijs Charles de Gaulle moe ttoch wel voldoende zijn?
Ik stap over van Air France naar Japan Airlines, maar die wordt ook uitgevoerd door Air France, dus het lijkt mij dat ik dan ook in dezelfde terminal blijf.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 10:57 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Wanneer het met Air France is en je dus nagenoeg in hetzelfde terminal gebouw blijft is dat prima te doen, ik had afgelopen april effectief 40 minuten na touchdown nodig om naar de nieuwe gate te komen, dat is dus inclusief taxi naar de gate, wachten totdat ik uit het vliegtuig was, een nieuw boardingpass uitdraaide en naar boven liep. Zowel heen als terug, dit betrof overigens een vlucht binnen Schengen dus geen veiligheidscontrole nodig.
Al heb ik op de terugvlucht alsnog besloten landside te gaan, en de veiligheidscontrole rond 13:00 uur was niet druk, maar ik kan mij voorstellen dat in de ochtend als veel vluchten vertrekken dit wel drukker kan zijn.
Zo werk dat helaas niet altijd. Soms vlieg ik naar Wenen via Parijs en dan moet ik ook van terminal wisselen. Of eergisteren nog, van dusseldorf naar London met een transit op Parijs (uiteindelijk via Schiphol gevlogen, maar goed), dan moet je ook van terminal wisselen ook al is het dezelfde maatschappij. Zelfde geldt als ik naar HK vlieg, kom ik ook aan in een andere terminal.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 11:20 schreef donald_dick het volgende:
Ik stap over van Air France naar Japan Airlines, maar die wordt ook uitgevoerd door Air France, dus het lijkt mij dat ik dan ook in dezelfde terminal blijf.
Probeer een nachtvlucht te doen. Vervolgens het kind op de dag van vertrek wakker houden, en vlak voor het boarden in een pyjama hijsenquote:Op vrijdag 16 mei 2014 18:38 schreef Lamb29 het volgende:
De heenvlucht is ze 3 en terugvlucht 4. We gaan naar Bali dus een flinke vlucht voor de boeg! De jenever is inderdaad wat vroeg dus!
Kinder Koptelefoon staat op het inpaklijstje! Inderdaad een goede om medepassagiers niet constant aan ipadgeluiden bloot te stellen. Cadeautjes ook. Had het expres hier gevraagd ipv OUD om juist de andere tips evtwie weet heeft iemand hier wel eens een vlucht from hell meegemaakt met meereizende kinderen of juist heel goede ervaringen
Je moet van 2F naar 2E als het een beetje tegen zit is het rond half uur door lopen en een beetje mee zit kan je ook zo door de Douane door heen.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 11:20 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Ik stap over van Air France naar Japan Airlines, maar die wordt ook uitgevoerd door Air France, dus het lijkt mij dat ik dan ook in dezelfde terminal blijf.
Een andere keuze is om met Allitalia te vliegen naar Milaan Linate en dan over te stappen op Milaan Malpensa. Overstaptijd is 4 uur. Maar dan moet ik dus mijn koffer ophalen, een shuttlebus nemen naar Malpensa en dan weer mijn koffers inchecken. Lukt dat binnen 4 uur? De reistijd zou ongeveer een uur zijn lees ik overal.
Het lijkt mij wel dat je binnen een uur je koffers hebt, dan nog een uur reizen naar het andere vliegtuig en dan zou je nog 2 uur hebben om de boel weer in te checken en weer door de douane te gaan.
Afhankelijk van de bezetting graad is geen touw aan vast te knopen.quote:Op zaterdag 17 mei 2014 22:38 schreef Dientje12 het volgende:
Wat is beter, van te voren reserveren of is last minute ook te doen??
En hoeveel week van te voren reserveren??
Ik kom er ook vaak op uit via skyscanner en boek er gewoon, nog nooit problemen gehad moet ik zeggen.quote:Op maandag 19 mei 2014 09:00 schreef _Loki het volgende:
Ik kom steeds websites tegen als travelgenio, travel2be, budgetair, tripair en zo.. nog nooit van gehoord maar wel de goedkoopste lijkt het. Is dat nou ook echt wat? Kan ik daar zorgeloos 900 euro neerleggen voor een ticket?
Voor je boekt neem even de regels door voor je het weet mag je extra betalen voor iets ;-)quote:Op maandag 19 mei 2014 09:00 schreef _Loki het volgende:
Ik kom steeds websites tegen als travelgenio, travel2be, budgetair, tripair en zo.. nog nooit van gehoord maar wel de goedkoopste lijkt het. Is dat nou ook echt wat? Kan ik daar zorgeloos 900 euro neerleggen voor een ticket?
Hoogstens een klein risico zou ik zeggen, mits je thuis al ingecheckt hebt.quote:Op maandag 19 mei 2014 15:59 schreef Leonos het volgende:
Hoi, ik vlieg donderdag naar Londen om 19:00.
Moet tot 17:30 werken, 18:00 uur op Schiphol.
Is dit op tijd? Of toch een groot risico?
Heb alleen handbagage though
Uiteraard thuis al ingecheckt ja. Top, ga ik het proberen!quote:Op maandag 19 mei 2014 16:09 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Hoogstens een klein risico zou ik zeggen, mits je thuis al ingecheckt hebt.
quote:Op maandag 19 mei 2014 16:09 schreef Leonos het volgende:
[..]
Uiteraard thuis al ingecheckt ja. Top, ga ik het proberen!
Boarding begint meestal een half uur eerder, maar houd wel rekening met spitsuur om die tijd bij security. Of je moet business class vliegen, dan heb je een aparte ingang.quote:Op maandag 19 mei 2014 15:59 schreef Leonos het volgende:
Hoi, ik vlieg donderdag naar Londen om 19:00.
Moet tot 17:30 werken, 18:00 uur op Schiphol.
Is dit op tijd? Of toch een groot risico?
Heb alleen handbagage though
Maar dat is dan weer een voordeel van Schiphol, als je buiten het Schengen gebied vliegt, en daar valt Londen onder, dan is de veiligheidscontrole bij de gate, of in het geval van de Londen vluchten als je pech hebt achteraan in een centraal gedeelte bij meerdere gates, maar daar heb ik het nooit echt druk gezien, en uit betrouwbare bron weet ik dat ook daar voorrang wordt gegeven aan passagiers van vluchten die bijna vertrekken, als je wel een eigen gate hebt hoef je geen zorgen te maken dat je de vlucht mist door de veiligheidscontrole gezien je al je boarding pass hebt afgegeven bij het staan van de rij van de veiligheidscontrole aan de gate agent.quote:Op maandag 19 mei 2014 16:41 schreef static het volgende:
[..]
Boarding begint meestal een half uur eerder, maar houd wel rekening met spitsuur om die tijd bij security. Of je moet business class vliegen, dan heb je een aparte ingang.
6 uur is prima.quote:Op dinsdag 20 mei 2014 10:23 schreef Miezziej het volgende:
Ik zit ook een beetje met hoe laat ik op Schiphol moet zijn, ik vertrek op een zondag om 07:20 naar Rome. Rond 6 uur aanwezig zijn moet toch wel goed zijn? Anders is het zo vroeggg
heeft iemand nog een idee over mijn vraag ?quote:Op zondag 18 mei 2014 19:35 schreef daanski82 het volgende:
ik heb een ticket geboekt bij KLM/Delta. nu kreeg ik 2 weken geleden een mail dat mijn itinerary was aangepast rede onbekend.
ik vlieg namelijk in eerste instantie van Orlando (vertrek om 16:00 uur) naar Detroit en dan door naar Amsterdam. layover van 2.45 uur. In de mail stond een nieuwe itinerary waar een layover van +5 uur op Detroit staat.
Ik had hierover natuurlijk geklaagd omdat ik o.a. de vertrekdag vanuit Tampa moet komen. Dus KLM past dat aan. en nu krijg ik een vlucht nummer door van een vlucht van Detroit naar Orlando met als vertrek tijd 16:00 uur vanaf Orlando.
Ik krab een beetje achter mijn oren of deze vlucht nu van Orlando naar Detroit goed gaat.
ik snap even het probleem niet !? volgens mij vertel je heel veel overbodige informatie, en net de info die nodig is die een vraag vormen mis ik. kan aan mij liggen, maar ik snap je vraag niet !?quote:Op donderdag 22 mei 2014 19:51 schreef daanski82 het volgende:
[..]
heeft iemand nog een idee over mijn vraag ?
korte versie:quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:00 schreef Roger_ het volgende:
[..]
ik snap even het probleem niet !? volgens mij vertel je heel veel overbodige informatie, en net de info die nodig is die een vraag vormen mis ik. kan aan mij liggen, maar ik snap je vraag niet !?
okee, dan was het simpeler als ik dacht.quote:Op donderdag 22 mei 2014 20:23 schreef daanski82 het volgende:
[..]
korte versie:
ik kom op een vlucht te zitten met een vluchtnummer van Detroit NAAR Orlando terwel ik de ander kant op moet (van Orlando naar Detroit).
Dat zou je denken.....quote:Op vrijdag 23 mei 2014 13:05 schreef kurk_droog het volgende:
Iberia Airlines naar zuid-Amerika..is dat een beetje te doen? ( kan haast niet slechter dan United Airlines die met een 737 uit het jaar 0 vlogen)
Maar slecht als in? 1000 euro schiphol - 600 euro dusseldorf met Iberia zou het misschien wel waard zijn maar 800 euro met een betere maatschappij vanaf Schiphol ook zeker?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 14:19 schreef XL het volgende:
[..]
Dat zou je denken.....![]()
Iberia heeft echt wel met voorsprong de slechste reputatie van alle europese airlines. Ik kan dat alleen bevestigen, mijn ervaringen (europees) met Iberia en Iberia Express zijn erg matig! Wat mij betreft slechter dan Ryanair omdat je het bij Ryanair tenminste van tevoren weet.
Tsja, 617 euro en dan op een vlucht zitten zonder entertainment of redelijke service is natuurlijk wel echt afzien. Maar voor 400 kan je sowieso een halve maand leven daar.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 15:16 schreef miro86 het volgende:
Tja, ik vloog laatst Bru-Mad-Mex met Iberia en terug Mex-Lhr-Bru met BA. Wat en wereld van verschil, vooral dat stukje over de oceaan. Iberia had niet eens een in-flightentertainmentsysteem, stewardessen waren bot en konden eigenlijk alleen maar Spaans... Maar voor ¤400 zou ik het wel weten...
Ik vond het vorig jaar wel fijn bij United dat je meerdere keren drinken kreeg ( cola, water, drank maakte niks uit ) en ook qua maaltijden gewoon goed verzorgd werd. Ik zou dat op zo'n lange vlucht niet zomaar kunnen missen denk ik. Die optie van Londen is dan een stuk aantrekkelijker ( ook omdat je naar Londen vanaf Rotterdam vliegt ) dus ik niet naar Dusseldorf hoef.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 17:22 schreef ozzietukker het volgende:
Iberia is voor mij persoonlijk nooit een overweging, onder geen enkele voorwaarde.
Dat gezegd hebbende, wanneer het prijsverschil voor de betreffende periode dusdanig groot is en je er op instelt dat je op de Europese vluchten niets gratis krijgt en de service als in eten en drankservice te wensen over laat en geen entertainment op de lange vlucht beschikbaar is en je daar zelf in voorziet door bijvoorbeeld een tablet mee te nemen dan is het opzich natuurlijk wel te doen.
Maar ik vlieg in periodes dat er altijd een beter of vergelijkbaar alternatief voorhanden is dan Iberia. Wanneer je zoals je zelf aangeeft met Delta via London kan vliegen voor 700 euro zou ik dat wel eerder overwegen.
DUS - MAD is Iberia Express, dus ryanair seat pitch. Zonder service. Internationaal is dan waarschijnlijk met een oud vliegtuig, zonder entertainment. Op dus vliegt iberia wel vaak met een toestel met de code LUL. Vind ik altijd leuk als ik hem ziequote:Op vrijdag 23 mei 2014 15:09 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Maar slecht als in? 1000 euro schiphol - 600 euro dusseldorf met Iberia zou het misschien wel waard zijn maar 800 euro met een betere maatschappij vanaf Schiphol ook zeker?
Ik heb met aeroflot goede ervaring. Niks mis mee.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 18:03 schreef o.us2.0 het volgende:
Iemand ervaring hier met Aeroflot? Een intercontinentale vlucht via Moskou? Of een lange afstandsvlucht met Alitalia via Rome?
Ik zoek een "okee"-kwaliteit vlucht naar Tokyo Narita. Na onderzoek kwam ik dus op Aeroflot en Alitalia uit. Vertrek eind augustus met open retour voor beide rond 750. Zonder open retour beide rond 600.
Wat denken jullie?
Het is alleen jammer van die Russen aan boord.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 18:15 schreef XL het volgende:
[..]
Ik heb met aeroflot goede ervaring. Niks mis mee.
Dus je zou in mijn geval met Alitalia vliegen?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 18:48 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Het is alleen jammer van die Russen aan boord.
Nu wil ik niet per definitie Aeroflut afzeiken, maar het feit dat je met de Russische medemens wordt opgezadeld is een belangrijke reden om niet te gaan, deze mensen kunnen niet netjes in de rij staan, denken dat de handbagageregels niet voor hen bestemd zijn en kunnen niet zo goed omgaan met alcohol, en hoewel Aeroflut zelf dat wel tegengaat door weinig of geen alcohol te schenken maken de Russen de gekochte duty free fijn open.
Daarnaast is het overstappen op Moskou niet de beste optie, bij een goed op elkaar aansluitende vlucht valt dit te overzien, maar door het verplichte visum voor Rusland moet je bij een lange vertraging of ongunstige overstap bivakkeren op het vliegveld, dat is nou niet de meest fijne plek voor langere tijd...
Intercontinentaal toevallig?quote:Op vrijdag 23 mei 2014 18:15 schreef XL het volgende:
[..]
Ik heb met aeroflot goede ervaring. Niks mis mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |