abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_138504142
Als vervolg op:
TRV / Lange vliegreizen
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen,
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen #2
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen #3
TRV / [Centraal] Vragen over vliegen! Deel #4
TRV / Vragen over vliegen Deel #5 (e-tickets, bagage etc.)
TRV / Vragen over Vliegen #6 (e-tickets, bagage, belasting etc.)
TRV / Vragen over vliegen #7 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #8 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen deel 9 (tickets, bagage, etc)
TRV / Vragen over vliegen #10 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #11 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #12 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #13 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #14 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #15 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #16 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #17 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #18 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #19 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #20 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #21 (e-tickets, bagage, belasting etc)
TRV / Vragen over vliegen #22 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #24 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #25 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)
TRV / Vragen over vliegen #26 (e-tickets, inchecken, bagage, etc.)

kun je hier al je vragen kwijt over het vervoer door de lucht. Hoe werkt zo\'n e-ticket, waar kan ik vluchtinfo vinden, heeft een 777-200 van KLM nou wel of geen IFE en zitten die stoelen van BA nou lekkerder dan die van Singapore Airlines?

En hoe krijg je nou een goede plek in het vliegtuig? En hoe lukt het het best om te slapen in het vliegtuig?

Bediscussieer het allemaal hier :)

Veelgestelde vragen

Waar is de beste plek in het vliegtuig?
Dat is erg persoonlijk, beenruimte, aan het raam, niemand achter je of niemand voor je ? Maar www.seatguru.com helpt je een beetje op weg.

Hoe werkt een e-ticket?
Print het uit, neem je paspoort mee naar het vliegtuig en volg de instructies die je van de luchtvaartmaatschappij krijgt

Hoeveel (hand-)bagage mag ik meenemen?
Dat staat aangegeven in de voorwaarden bij het boeken bij de luchtvaartmaatschappij. Sommige luchthavens zoals veel Engelse beperken het aantal stuks handbagage tot 1

Welke voornaam vul ik in bij het boeken van een ticket?
Altijd de eerste volledige voornaam als in je paspoort.

Mag m'n koffer op slot?
Ja, maar niet naar de VS. Daarvoor kun je een speciaal TSA slot kopen.

Hoe kom ik aan een visum?
Kijk op www.wijsopreis.nl voor visuminformatie

Hoe werkt het visum voor de VS?

Kijk op deze website en http://esta.cbp.dhs.gov/esta/esta.html

Waarom zijn enkele reizen duurder dan retourtickets?
Enkele reizen worden verkocht voor de zakelijke markt

Waarom is een ticket van KLM vanaf Dusseldorf goedkoper dan vanaf Amsterdam voor dezelfde vlucht?

Dat is vanwege de concurrentie. Daar profiteer je hier ook van als je met BA of Lufthansa vliegt.

Kan ik een vlucht via Amsterdam boeken en dan pas daar opstappen?
Nee, als je een deel van een als 1 geheel geboekte reis niet maakt, dan is je ticket niet meer geldig. Ook als je bijvoorbeeld een KLM vlucht boekt op www.klm.be met vertrek vanaf Antwerpen Train Station (ZWE), dan dien je in Antwerpen je ticket op te halen. Wanneer je een ticket boekt bij (bijna) alle low-cost maatschappijen bestaat je reis uit losse enkele reizen en kan je eventueel wel een gedeelte van je vlucht overslaan.

Nog meer weten?
Kijk naar The Secret Life of Airports op BBC4 => http://www.bbc.co.uk/programmes/b00lbnkh :)

Let nog wel op deze centrale topics:
• Mocht je specifieke vragen hebben over vliegangst, kijk dan in: TRV / Vliegangst? Wat doe jij er tegen? (deel 2)
• of over pijn in je oren : TRV / Last van de oren met vliegen?
• Wil je de beste deal voor vliegtickets, stel je vraag dan in: TRV / Het grote -Hoe kom ik goedkoop van A naar B- topic #28
• En kom je een ongelooflijke aanbieding of nieuwtje tegen, post die dan in: [TRV] Nieuws en aanbiedingen

tvp's en offtopic reacties vliegen het topic uit zonder te vragen
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_138504546
Ik krijg de lapo niet gequote naar hier :') ( als iemand zo vrij wil zijn O-) )
  vrijdag 4 april 2014 @ 14:13:27 #3
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_138504862
Je vertrek vliegveld labelt je bagage door naar Jakarta. In Dubai blijf je buiten immigratie tussen de normale passagiers die al door de security heen zijn. Gewoon bij de gates dus.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_138504960
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 april 2014 14:13 schreef XL het volgende:
Je vertrek vliegveld labelt je bagage door naar Jakarta. In Dubai blijf je buiten immigratie tussen de normale passagiers die al door de security heen zijn. Gewoon bij de gates dus.
ah nice :) gewoon n tijdje rondwandelen en dan weer boarden dus :) appeltje eitje!
pi_138537915
Ik heb de volgende vlucht gevonden voor mijn terugreis vanuit de VS naar Nederland, nu is de overstaptijd zoals je kunt zien 55 minuten. Is dit voldoende in Houston?

do 18 sep 2014 United Airlines (UA 1499)
Vertrek : 09:30 Los Angeles, ca (LAX)
Aankomst : 14:54 Houston,George Bush Intercontinental (IAH)

do 18 sep 2014 United Airlines (UA 58)
Vertrek : 15:50 Houston,George Bush Intercontinental (IAH)
Aankomst : 08:20 (+1) Amsterdam (AMS)
  zondag 6 april 2014 @ 14:55:35 #6
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_138570370
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 april 2014 14:24 schreef enpe het volgende:
Ik heb de volgende vlucht gevonden voor mijn terugreis vanuit de VS naar Nederland, nu is de overstaptijd zoals je kunt zien 55 minuten. Is dit voldoende in Houston?

do 18 sep 2014 United Airlines (UA 1499)
Vertrek : 09:30 Los Angeles, ca (LAX)
Aankomst : 14:54 Houston,George Bush Intercontinental (IAH)

do 18 sep 2014 United Airlines (UA 58)
Vertrek : 15:50 Houston,George Bush Intercontinental (IAH)
Aankomst : 08:20 (+1) Amsterdam (AMS)
Een uurtje is krap maar haalbaar. Je hebt dezelfde luchtvaartmaatschappij voor beide vluchten, dus maakt het wat uit? United zorgt er voor dat je of de connectie haalt of dat je naar een volgende vlucht wordt overgeboekt dus thuiskomen doe je toch wel ;)
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_138572624
Als ze het zo aanbieden, is het wel haalbaar die richting op. Als je zeker de volgende thuis wilt zijn, zou ik iets meer ruimte nemen.
United heeft een eigen vrij nieuwe terminal op Houston, dus overstappen gaat wel makkelijk. Als je naar een andere terminal moet op Houston, zou ik het zeker niet aanraden.
pi_138574956
je kunt ook alvast kijken of er vanaf houston nog latere vluchten gaan, zodat je kunt inschatten hoe laat je aankomt bij eventuele vertraging.
pi_138621269
Thanks, ga het gewoon boeken :).
pi_138696723
Mijn terugvlucht is op 11 augustus. TPE > DBX > AMS met Emirates. Weet iemand of het mogelijk is om de vlucht DBX > AMS naar een dag of twee dagen later om te boeken? Zodat ik twee dagen in Dubai kan spenderen?
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  woensdag 9 april 2014 @ 18:04:35 #11
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_138696794
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 18:01 schreef Hojdhopper het volgende:
Mijn terugvlucht is op 11 augustus. TPE > DBX > AMS met Emirates. Weet iemand of het mogelijk is om de vlucht DBX > AMS naar een dag of twee dagen later om te boeken? Zodat ik twee dagen in Dubai kan spenderen?
Dat ligt normaal gezien aan de voorwaarden behorende bij je ticket.
pi_138697036
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 18:04 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Dat ligt normaal gezien aan de voorwaarden behorende bij je ticket.
Hm logisch eigenlijk, ik zal ze eens doorlezen. Hoopte op iemand met ervaring met zoiets.
  woensdag 9 april 2014 @ 18:15:39 #13
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_138697076
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 18:14 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Hm logisch eigenlijk, ik zal ze eens doorlezen. Hoopte op iemand met ervaring met zoiets.
Ik heb wel ervaring met een ticket omboeken, maar dat verschilt per maatschappij, de klasse, je member status, etc. Dus daar valt zo weinig over te zeggen ;)
pi_138697106
quote:
0s.gif Op woensdag 9 april 2014 18:15 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Ik heb wel ervaring met een ticket omboeken, maar dat verschilt per maatschappij, de klasse, je member status, etc. Dus daar valt zo weinig over te zeggen ;)
Alright, thanks. Zal anders wel even contact opnemen met Emirates zelf.
  zaterdag 19 april 2014 @ 19:43:28 #15
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_139049869
Ah, dit topic zocht ik. Aankomende maandagochtend 7:50 uur dien ik op vliegveld Zaventem bij Brussel een vlucht van Iberia Airlines te nemen richting Madrid, waar dan overstapt wordt op een volgende vlucht naar New Hork. Voor vliegroutes richting de VS wordt over het algemeen aangeraden 3 uur van tevoren aanwezig te zijn op de luchthaven. Geldt dit ook voor indirecte routes met de eerste bestemming nog binnen de EU én met alleen handbagage ... ?
pi_139050093
Nope, zelf nooit meegemaakt in ieder geval met overstappen in frankfurt, london en parijs richting de vs.
pi_139050097
Niet te veel panieken, over het algemeen is al 2 uur meer dan voldoende, snap niet hoe ze bij die richtlijn komen. in het verleden vaak van uit Dusseldorf op New York gevlogen, altijd twee uur voor vertrek aan wezig geweest. Omdat ik altijd met de trein ging.
Alleen een ding, houdt rekening met achterlijke files richting Zaventhem. de Belgen zijn er altijd vroeg bij zes uur staat er vaak al file richting Brussel.
Dus ja 3 uur vooraf aanwezig zijn, maar wel vooral met de gedachte dat je in een achterlijke file komt, zowel uit de richting van Antwerpen, als vanuit Hasselt .
pi_139050229
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 april 2014 19:50 schreef Roger_ het volgende:
Niet te veel panieken, over het algemeen is al 2 uur meer dan voldoende, snap niet hoe ze bij die richtlijn komen. in het verleden vaak van uit Dusseldorf op New York gevlogen, altijd twee uur voor vertrek aan wezig geweest. Omdat ik altijd met de trein ging.
Alleen een ding, houdt rekening met achterlijke files richting Zaventhem. de Belgen zijn er altijd vroeg bij zes uur staat er vaak al file richting Brussel.
Dus ja 3 uur vooraf aanwezig zijn, maar wel vooral met de gedachte dat je in een achterlijke file komt, zowel uit de richting van Antwerpen, als vanuit Hasselt .
Auto in Essen zetten dus (gratis) en met de trein verder gaan. File's rondom Antwerpen/Brussel zijn echt hardnekkig.
Abracadabra, tapate guarra!
  zaterdag 19 april 2014 @ 21:28:43 #19
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_139053728
Bedankt :+ Ik zal iig vóór 6:00 uur op Zaventem zijn vanwege die files.
pi_139186728
Ik vlieg morgen naar Doha via Dubai van af Schiphol. Alleen hoeveel uur moet ik aanwezig zijn. is 2 uur voldoende (Moet wel 1 koffer in checken)
  woensdag 23 april 2014 @ 17:47:46 #21
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_139186760
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 17:46 schreef Eris het volgende:
Ik vlieg morgen naar Doha via Dubai van af Schiphol. Alleen hoeveel uur moet ik aanwezig zijn. is 2 uur voldoende (Moet wel 1 koffer in checken)
Normaal gezien is 2 uur voldoende tijd ja.
pi_139188405
Kan je met een 3v voucher bij Ryanair en Wizzair betalen? Zoja, wat moet je kiezen Pay by credit card of Discount Pay by debit card ?

[ Bericht 4% gewijzigd door qwerty31 op 23-04-2014 18:55:39 ]
pi_139189493
quote:
0s.gif Op woensdag 23 april 2014 18:45 schreef qwerty31 het volgende:
Kan je met een 3v voucher bij Ryanair en Wizzair betalen? Zoja, wat moet je kiezen Pay by credit card of Discount Pay by debit card ?
Dat zijn van die virtuele VISA cards toch? (als in, je krijgt alleen de code en verder geen kaart oid). Dat zou gewoon moeten werken, als creditcardoptie.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_139637172
Wie heeft er ervaring met British Airways ? zijn zij streng mbt hand bagage.
Op hun website staat dat ze best ruim zijn in hun carry on luggage, maar ik ga naar Zuid Afrika , dus wil ik mijn complete camera kit mee nemen. Maar ik ben nu een day pack het aanschaffen, en ja, eigenlijk wil ik graag een 40L versie aanschaffen. En dan komt het een beetje buiten de maten.

Heeft iemand er ervaring mee, of is het net zo als altijd , veel ge blaat, en uit eindelijk komen ze met de 95L rugzakken de cabine in ?
pi_139729059
Een vlucht naar Turkije met ArkeFly, om 5 uur 's ochtends. Hoe laat moeten we op Schiphol zijn dan? Uurtje van tevoren voldoende?
  vrijdag 9 mei 2014 @ 01:51:37 #26
317039 Printerkabel
Hello darkness, my old friend
pi_139729094
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 01:48 schreef athlonkmf het volgende:
Een vlucht naar Turkije met ArkeFly, om 5 uur 's ochtends. Hoe laat moeten we op Schiphol zijn dan? Uurtje van tevoren voldoende?
Nee, zou zeker twee uur aanhouden.Drie uur wordt aangeraden trouwens.
pi_139729964
quote:
Ik zou in dit geval op 3 uur van tevoren plannen. Naar mijn ervaring werken tijdens dit soort nachtelijke uren taxi's, bussen, parkeershuttles en andere dienstverleners waar je misschien afhankelijk van bent, iets minder strikt. Ik reis dan liever met een ruime marge voor als er iets mis gaat onderweg.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 13:35:11 #28
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_139738255
quote:
45 minuten is de realistische cut-off :P Maar ik zou om 4uur aankomen. Hangt er vanaf hoe je er heen gaat. Met de auto is er om die tijd echt geen verkeer te verwachten. Treinen rijden dan nog niet lijkt me
De parkeervoorzieningen vind ik op Schiphol wel vrij ver van de terminal af dus daar moet je misschien wat marge houden.
pi_139738750
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:35 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

45 minuten is de realistische cut-off :P Maar ik zou om 4uur aankomen. Hangt er vanaf hoe je er heen gaat. Met de auto is er om die tijd echt geen verkeer te verwachten. Treinen rijden dan nog niet lijkt me
De parkeervoorzieningen vind ik op Schiphol wel vrij ver van de terminal af dus daar moet je misschien wat marge houden.
Nachttreinen rijden de hele nacht door vanaf de grote steden in de Randstad ;)
  vrijdag 9 mei 2014 @ 14:58:00 #30
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_139740860
Heb binnenkort een overstap op CDG van 2E naar 2F; is dat te lopen en zo ja hoe lang? Heb een kapotte knie dus kan niet ver lopen. Korte transfertijd: 1:15.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  vrijdag 9 mei 2014 @ 15:00:16 #31
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_139740924
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 13:51 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Nachttreinen rijden de hele nacht door vanaf de grote steden in de Randstad ;)
Dat zal nieuw zijn ik woon al 5 jaar niet meer in NL :)
pi_139741054
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 14:58 schreef static het volgende:
Heb binnenkort een overstap op CDG van 2E naar 2F; is dat te lopen en zo ja hoe lang? Heb een kapotte knie dus kan niet ver lopen. Korte transfertijd: 1:15.
de twee staan tegenover elkaar. Parkeerterrein oversteken en je bent er, maar 100 meter ofzo.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_139741077
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:00 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

was er al langer.
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
pi_139741169
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:04 schreef miro86 het volgende:

[..]

de twee staan tegenover elkaar. Parkeerterrein oversteken en je bent er, maar 100 meter ofzo.
Neem aan dat hij aan de airside blijft.

http://www.easycdg.com/1/(...)lesdegaulle-airport/

Is alles bij elkaar 25/30 min lopen/wachten.
pi_139741466
I stand corrected.
pi_139754920
Ik ga solo vliegen binnenkort. Kan iemand mij zeggen of één van deze stoelen goed zijn ? 12u+ economy vlucht. En wat is die space tussen deze stoelen?

http://imgur.com/j2WwoEY
  Eindredactie Games vrijdag 9 mei 2014 @ 21:19:24 #37
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_139755144
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 21:15 schreef Troonwoord het volgende:
Ik ga solo vliegen binnenkort. Kan iemand mij zeggen of één van deze stoelen goed zijn ? 12u+ economy vlucht. En wat is die space tussen deze stoelen?

niet, dat betekend gewoon dat er twee stoelen zijn. Daar begint de versmalling van het vliegtuig en het is de plek waar het gangpad knikt. Niet dat dat erg is, behalve dat het karretje met vreten en drank aar altijd botst :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_139755528
Ok lol dan is het geen optie voor een lange vlucht :)
pi_139755720
quote:

dat zijn redelijk fijne plekken , er is wat extra ruimte naast je voor je tas neer te zetten. Nadeel is vaal dat de stoelen een beetje verschoven staan, dat kan zeer irritant zijn, als je wat langer bent.
Maar zelf zou ik zeggen voordelen wegen op tegen de nadelen.
  vrijdag 9 mei 2014 @ 21:34:35 #40
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_139755905
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 mei 2014 15:00 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Bestaat al een stuk langer dan vijf jaar, vermoed ik.

Edit: 1986
pi_139757611
quote:

Het zijn redelijke stoelen. Bij KLM zijn dat vaak van die preferred seats waar je meer voor zou moeten dokken. Omdat je solo reist zou je net zo goed elke aisle stoel pakken. Met zn tweetjes zijn die stoelen juist heel fijn omdat je aisle en window hebt zonder een onbekende erbij.
pi_139771208
Mensen die ervaring hebben met het overstappen op Houston?
Vlieg volgende week via Houston naar Las Vegas en 12 dagen later vanuit Phoenix via Houston terug naar Amsterdam.

Beide connecties zijn met een overstap van ongeveer 3 uur. Te doen?
Vooral heen natuurlijk gaat het me om aangezien ik mijn koffer opnieuw in moet checken enz.
Lees namelijk echt horrorverhalen over Bush International.
  zaterdag 10 mei 2014 @ 19:39:40 #43
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_139785474
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:14 schreef DUK het volgende:
Vlieg volgende week via Houston naar Las Vegas en 12 dagen later vanuit Phoenix via Houston terug naar Amsterdam.

Vooral heen natuurlijk gaat het me om aangezien ik mijn koffer opnieuw in moet checken enz.
Maak je geen zorgen, uiteindelijk aankomen doe je toch wel. 3 uur is meer dan zat, ook als je door de immigratie moet etc.
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
pi_139975975
Ik wil inchecken voor de vlucht morgen met Transavia.
Nu heeft mijn vrienden een trema op de e (Ë), waardoor haar voornaam bij het online inchecken niet goed overkomt. Is dit een probleem of kun je gewoon inchecken (en meevliegen morgen :P)?
  donderdag 15 mei 2014 @ 10:02:32 #45
33317 GotenSSJ
eilander 4-life
pi_139976087
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 09:56 schreef Zocalo het volgende:
Ik wil inchecken voor de vlucht morgen met Transavia.
Nu heeft mijn vrienden een trema op de e (Ë), waardoor haar voornaam bij het online inchecken niet goed overkomt. Is dit een probleem of kun je gewoon inchecken (en meevliegen morgen :P)?
Ik heb het zelfde. Je moet in principe, volgens mij, altijd de naam zonder trema typen. (Zo staat mijn naam in ieder geval op de onderste strip van het paspoort).

Denk niet dat het een probleem is hoor, heb het ook wel eens met trema getypt en ben er gewoon door gekomen. :)
Xbox Live Gamertag : ThaD16
pi_139985893
Even contact gehad, en ze hebben het aangepast en prima nu :)
  donderdag 15 mei 2014 @ 16:21:54 #47
62913 Blik
The one and Only!
pi_139986899
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 mei 2014 11:14 schreef DUK het volgende:

Ik ken geen enkel vliegveld waar 3 uur overstaptijd een probleem zou zijn
  donderdag 15 mei 2014 @ 19:09:51 #48
267333 buzz1291
Never a dull moment
pi_139992409
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 16:21 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik ken geen enkel vliegveld waar 3 uur overstaptijd een probleem zou zijn
En toch gebeurt het dat je TWEE uur voor de immigration staat te wachten. Heb je dan de pech dat er ook nog een rij bij de security staat, dan kan 3 uur soms nog wel eens een probleem geven bij een doorverbinding in Amerika. Ken Houston niet maar O'Hare, Newark Liberty en JFK des te beter.
2015: BUD - SAW - AUH - BKK - CNX - UTH - SIN - KUL - SGN - DAD - HUI - HAN - HKG . . . . . .
pi_139998945
Hier misschien iemand nog tips voor het vliegen met kinderen?
Behalve ze niet meenemen :Y)

Genoeg van de geijkte tips gelezen maar juist mensen zonder kinderen hebben wellicht verrassende tips door ervaringen tijdens de vluchten?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_140004321
Valium of jenever
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_140008952
Jong of oud en hoelang duurt de vlucht
  Moderator vrijdag 16 mei 2014 @ 07:28:35 #52
45833 crew  Fogel
pi_140009014
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 07:18 schreef Eris het volgende:
Jong of oud en hoelang duurt de vlucht
Ging dat over de jenever of over de kinderen? :+

In OUD is een reistopic waar een aantal tips staan. Maar wat 'noodzakelijk' is hang van je kinderen af.
Sinds de mijne een eigen galaxy tab hebben met films en spellen vinden ze een vlucht al snel te kort :)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_140009061
De kinderen... Om ze met 4 al aan de jenerver te zetten is wat te vroeg.. Al hoewel mijn overgroot oma het gewoon gedaan heeft bij mij broer toen hij 2 was en niet wou slapen. (Brandewijn maar toch)

Als het een niet al te lange vlucht is en ze zijn wat ouder houd een DS of een tablet ze wel bezig. Maar als het vlucht is van 12 uur is het natuurlijk een ander verhaal.
pi_140010587
Lijkt me dat je als ouder wel weet wat je kind het leukste vindt toch? :P
Vroeger als kind las ik gewoon een boek of deed ik spelletjes met mijn broer en zus. Puzzelboekjes en kleurboeken vond ik ook altijd leuk :P Maarja, tegenwoordig is iedereen aan de tablet dus kan je gewoon een film opzetten :+
  vrijdag 16 mei 2014 @ 10:06:48 #55
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140011459
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 09:33 schreef Miezziej het volgende:
Lijkt me dat je als ouder wel weet wat je kind het leukste vindt toch? :P
Vroeger als kind las ik gewoon een boek of deed ik spelletjes met mijn broer en zus. Puzzelboekjes en kleurboeken vond ik ook altijd leuk :P Maarja, tegenwoordig is iedereen aan de tablet dus kan je gewoon een film opzetten :+
Ik kleurde me ook altijd een ongeluk in het vliegtuig :D En tussendoor deed ik wat kaartspelletjes met m'n broer en zus. Tegenwoordig hoor ik steeds vaker speelgoed/tablets met het geluid aan in het vliegtuig :{ }:| Oordopjes waren zeker te duur :P
  vrijdag 16 mei 2014 @ 10:51:36 #56
62913 Blik
The one and Only!
pi_140012558
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 19:09 schreef buzz1291 het volgende:

[..]

En toch gebeurt het dat je TWEE uur voor de immigration staat te wachten. Heb je dan de pech dat er ook nog een rij bij de security staat, dan kan 3 uur soms nog wel eens een probleem geven bij een doorverbinding in Amerika. Ken Houston niet maar O'Hare, Newark Liberty en JFK des te beter.
Dat kan idd voorkomen, maar een vriendelijke blik naar de passagiers en even uitleggen dat je een aansluitende vlucht doet dan wonderen.

Laats in J'burg was er ook iemand die te laat was en erg moest haasten. Die werd gewoon door iedereen voorgelaten
  vrijdag 16 mei 2014 @ 10:53:26 #57
62913 Blik
The one and Only!
pi_140012606
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 21:24 schreef Lamb29 het volgende:
Hier misschien iemand nog tips voor het vliegen met kinderen?
Behalve ze niet meenemen :Y)

Genoeg van de geijkte tips gelezen maar juist mensen zonder kinderen hebben wellicht verrassende tips door ervaringen tijdens de vluchten?
Leeftijd van de kinderen is wel vrij essentieel in deze. Ik ben met onze zoon van 11 maanden naar Sri Lanka gegaan en toen hij 19 maanden was naar Zuid-Afrika. Wat bij ons in ieder geval hielp was nieuw speelgoed, en het feit dat die rond kon rennen door het vliegtuig hielp ook al veel
pi_140028173
De heenvlucht is ze 3 en terugvlucht 4. We gaan naar Bali dus een flinke vlucht voor de boeg! De jenever is inderdaad wat vroeg dus!

Kinder Koptelefoon staat op het inpaklijstje! Inderdaad een goede om medepassagiers niet constant aan ipadgeluiden bloot te stellen. Cadeautjes ook. Had het expres hier gevraagd ipv OUD om juist de andere tips evt ;) wie weet heeft iemand hier wel eens een vlucht from hell meegemaakt met meereizende kinderen of juist heel goede ervaringen
We'll have love aplenty
You and Me
pi_140032146
zorgen dat de kinderen moe zijn en willen slapen tijdens de vlucht. Ook zorgen dat je of snoepjes meeneemt dan wel krijgt van de luchtvaartmaatschappij (soms hebben ze niets).
  Eindredactie Games zaterdag 17 mei 2014 @ 10:36:07 #60
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_140048475
1:40 uur voor overstappen op CDG Parijs Charles de Gaulle moe ttoch wel voldoende zijn?
  zaterdag 17 mei 2014 @ 10:57:08 #61
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140048836
quote:
4s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 10:36 schreef donald_dick het volgende:
1:40 uur voor overstappen op CDG Parijs Charles de Gaulle moe ttoch wel voldoende zijn?
Wanneer het met Air France is en je dus nagenoeg in hetzelfde terminal gebouw blijft is dat prima te doen, ik had afgelopen april effectief 40 minuten na touchdown nodig om naar de nieuwe gate te komen, dat is dus inclusief taxi naar de gate, wachten totdat ik uit het vliegtuig was, een nieuw boardingpass uitdraaide en naar boven liep. Zowel heen als terug, dit betrof overigens een vlucht binnen Schengen dus geen veiligheidscontrole nodig.
Al heb ik op de terugvlucht alsnog besloten landside te gaan, en de veiligheidscontrole rond 13:00 uur was niet druk, maar ik kan mij voorstellen dat in de ochtend als veel vluchten vertrekken dit wel drukker kan zijn.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  Eindredactie Games zaterdag 17 mei 2014 @ 11:20:01 #62
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_140049236
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 10:57 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Wanneer het met Air France is en je dus nagenoeg in hetzelfde terminal gebouw blijft is dat prima te doen, ik had afgelopen april effectief 40 minuten na touchdown nodig om naar de nieuwe gate te komen, dat is dus inclusief taxi naar de gate, wachten totdat ik uit het vliegtuig was, een nieuw boardingpass uitdraaide en naar boven liep. Zowel heen als terug, dit betrof overigens een vlucht binnen Schengen dus geen veiligheidscontrole nodig.
Al heb ik op de terugvlucht alsnog besloten landside te gaan, en de veiligheidscontrole rond 13:00 uur was niet druk, maar ik kan mij voorstellen dat in de ochtend als veel vluchten vertrekken dit wel drukker kan zijn.
Ik stap over van Air France naar Japan Airlines, maar die wordt ook uitgevoerd door Air France, dus het lijkt mij dat ik dan ook in dezelfde terminal blijf.

Een andere keuze is om met Allitalia te vliegen naar Milaan Linate en dan over te stappen op Milaan Malpensa. Overstaptijd is 4 uur. Maar dan moet ik dus mijn koffer ophalen, een shuttlebus nemen naar Malpensa en dan weer mijn koffers inchecken. Lukt dat binnen 4 uur? De reistijd zou ongeveer een uur zijn lees ik overal.
Het lijkt mij wel dat je binnen een uur je koffers hebt, dan nog een uur reizen naar het andere vliegtuig en dan zou je nog 2 uur hebben om de boel weer in te checken en weer door de douane te gaan.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 11:35:30 #63
15080 static
pi_140049563
quote:
4s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 11:20 schreef donald_dick het volgende:
Ik stap over van Air France naar Japan Airlines, maar die wordt ook uitgevoerd door Air France, dus het lijkt mij dat ik dan ook in dezelfde terminal blijf.
Zo werk dat helaas niet altijd. Soms vlieg ik naar Wenen via Parijs en dan moet ik ook van terminal wisselen. Of eergisteren nog, van dusseldorf naar London met een transit op Parijs (uiteindelijk via Schiphol gevlogen, maar goed), dan moet je ook van terminal wisselen ook al is het dezelfde maatschappij. Zelfde geldt als ik naar HK vlieg, kom ik ook aan in een andere terminal.

Wellicht dat dit je kan helpen: http://www.airfrance.com/(...)rrespondance_cdg.htm
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_140050863
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 18:38 schreef Lamb29 het volgende:
De heenvlucht is ze 3 en terugvlucht 4. We gaan naar Bali dus een flinke vlucht voor de boeg! De jenever is inderdaad wat vroeg dus!

Kinder Koptelefoon staat op het inpaklijstje! Inderdaad een goede om medepassagiers niet constant aan ipadgeluiden bloot te stellen. Cadeautjes ook. Had het expres hier gevraagd ipv OUD om juist de andere tips evt ;) wie weet heeft iemand hier wel eens een vlucht from hell meegemaakt met meereizende kinderen of juist heel goede ervaringen
Probeer een nachtvlucht te doen. Vervolgens het kind op de dag van vertrek wakker houden, en vlak voor het boarden in een pyjama hijsen :).

Die van ons van 3 sliep al voordat we bij de Polderbaan waren, en werd pas wakker bij de afslag Taipeh :D.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_140064841
Check! We vliegen om kwart voor 9 savonds dus ideaal!
We'll have love aplenty
You and Me
pi_140072093
Wat is beter, van te voren reserveren of is last minute ook te doen??

En hoeveel week van te voren reserveren??
pi_140072294
quote:
4s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 11:20 schreef donald_dick het volgende:

[..]

Een andere keuze is om met Allitalia te vliegen naar Milaan Linate en dan over te stappen op Milaan Malpensa. Overstaptijd is 4 uur. Maar dan moet ik dus mijn koffer ophalen, een shuttlebus nemen naar Malpensa en dan weer mijn koffers inchecken. Lukt dat binnen 4 uur? De reistijd zou ongeveer een uur zijn lees ik overal.
Het lijkt mij wel dat je binnen een uur je koffers hebt, dan nog een uur reizen naar het andere vliegtuig en dan zou je nog 2 uur hebben om de boel weer in te checken en weer door de douane te gaan.
Je moet van 2F naar 2E als het een beetje tegen zit is het rond half uur door lopen en een beetje mee zit kan je ook zo door de Douane door heen.
pi_140072353
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 22:38 schreef Dientje12 het volgende:
Wat is beter, van te voren reserveren of is last minute ook te doen??

En hoeveel week van te voren reserveren??
Afhankelijk van de bezetting graad is geen touw aan vast te knopen.
pi_140099501
ik heb een ticket geboekt bij KLM/Delta. nu kreeg ik 2 weken geleden een mail dat mijn itinerary was aangepast rede onbekend.
ik vlieg namelijk in eerste instantie van Orlando (vertrek om 16:00 uur) naar Detroit en dan door naar Amsterdam. layover van 2.45 uur. In de mail stond een nieuwe itinerary waar een layover van +5 uur op Detroit staat.

Ik had hierover natuurlijk geklaagd omdat ik o.a. de vertrekdag vanuit Tampa moet komen. Dus KLM past dat aan. en nu krijg ik een vlucht nummer door van een vlucht van Detroit naar Orlando met als vertrek tijd 16:00 uur vanaf Orlando.

Ik krab een beetje achter mijn oren of deze vlucht nu van Orlando naar Detroit goed gaat.
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_140120584
Ik kom steeds websites tegen als travelgenio, travel2be, budgetair, tripair en zo.. nog nooit van gehoord maar wel de goedkoopste lijkt het. Is dat nou ook echt wat? Kan ik daar zorgeloos 900 euro neerleggen voor een ticket?

[ Bericht 4% gewijzigd door _Loki op 19-05-2014 10:44:37 ]
  maandag 19 mei 2014 @ 11:28:12 #71
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140124116
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 09:00 schreef _Loki het volgende:
Ik kom steeds websites tegen als travelgenio, travel2be, budgetair, tripair en zo.. nog nooit van gehoord maar wel de goedkoopste lijkt het. Is dat nou ook echt wat? Kan ik daar zorgeloos 900 euro neerleggen voor een ticket?
Ik kom er ook vaak op uit via skyscanner en boek er gewoon, nog nooit problemen gehad moet ik zeggen.
pi_140124689
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 09:00 schreef _Loki het volgende:
Voor je boekt neem even de regels door voor je het weet mag je extra betalen voor iets ;-)
pi_140132340
Hoi, ik vlieg donderdag naar Londen om 19:00.
Moet tot 17:30 werken, 18:00 uur op Schiphol.

Is dit op tijd? Of toch een groot risico?
Heb alleen handbagage though :)
  maandag 19 mei 2014 @ 16:09:00 #74
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140132699
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 15:59 schreef Leonos het volgende:

Hoogstens een klein risico zou ik zeggen, mits je thuis al ingecheckt hebt.
pi_140132740
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 16:09 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Hoogstens een klein risico zou ik zeggen, mits je thuis al ingecheckt hebt.
Uiteraard thuis al ingecheckt ja. Top, ga ik het proberen! ;)
  maandag 19 mei 2014 @ 16:17:06 #76
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140133020
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 16:09 schreef Leonos het volgende:

[..]

Uiteraard thuis al ingecheckt ja. Top, ga ik het proberen! ;)
^O^ Succes!
  maandag 19 mei 2014 @ 16:41:55 #77
15080 static
pi_140133898
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 15:59 schreef Leonos het volgende:

Boarding begint meestal een half uur eerder, maar houd wel rekening met spitsuur om die tijd bij security. Of je moet business class vliegen, dan heb je een aparte ingang.
  maandag 19 mei 2014 @ 17:24:36 #78
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140135364
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 16:41 schreef static het volgende:

[..]

Boarding begint meestal een half uur eerder, maar houd wel rekening met spitsuur om die tijd bij security. Of je moet business class vliegen, dan heb je een aparte ingang.
Maar dat is dan weer een voordeel van Schiphol, als je buiten het Schengen gebied vliegt, en daar valt Londen onder, dan is de veiligheidscontrole bij de gate, of in het geval van de Londen vluchten als je pech hebt achteraan in een centraal gedeelte bij meerdere gates, maar daar heb ik het nooit echt druk gezien, en uit betrouwbare bron weet ik dat ook daar voorrang wordt gegeven aan passagiers van vluchten die bijna vertrekken, als je wel een eigen gate hebt hoef je geen zorgen te maken dat je de vlucht mist door de veiligheidscontrole gezien je al je boarding pass hebt afgegeven bij het staan van de rij van de veiligheidscontrole aan de gate agent.

Het enige wat wel druk kan zijn is de paspoortcontrole, daar verkeek ik mij 2 weken terug even op rond 09:00 uur in de ochtend op zaterdag, maar ondanks de groot uitziende rij viel het achteraf best wel mee (6 minuten), bedenk wel dat je goed kijkt waar EU paspoorten staat, want die rij moet je hebben, de andere rij is voor iedereen en dus ook de Turkse familie met verlopen visa of een Oostblokker / Afrikaan met een bijzonder verhaal.
Al gediend eerlijkheid te zeggen dat om 18:00 uur 's avonds ik nog nooit heb hoeven wachten op Schiphol, zeker niet als je fijn terminal 2 neemt waar de KLM vluchten van vertrekken en daar door de paspoortcontrole gaat, het is niet noodzakelijk om ook daadwerkelijk een KLM ticket te hebben om door die controle te gaan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_140160810
Ik zit ook een beetje met hoe laat ik op Schiphol moet zijn, ik vertrek op een zondag om 07:20 naar Rome. Rond 6 uur aanwezig zijn moet toch wel goed zijn? Anders is het zo vroeggg :+
pi_140162237
6 uur is meer dan vroeg genoeg.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  dinsdag 20 mei 2014 @ 18:36:32 #81
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140174857
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:23 schreef Miezziej het volgende:
Ik zit ook een beetje met hoe laat ik op Schiphol moet zijn, ik vertrek op een zondag om 07:20 naar Rome. Rond 6 uur aanwezig zijn moet toch wel goed zijn? Anders is het zo vroeggg :+
6 uur is prima.

Schiphol heeft goed geluisterd naar adviezen welke zijn gegeven en heeft daarop de veiligheidscontrole, de grootste bottleneck bij vluchten vertrekkend vanaf de Schengen pieren dat deze nu een stuk beter ingericht zijn dan vroeger.
De scanapparatuur zelf laat nog wat te wensen over, maar met de huidige upgrade van Schiphol zal ook dat probleem verleden tijd zijn. De eerste proefopstelling staat er inmiddels.
Verwacht dat je ongeveer 5-12 minuten nodig hebt voor de veiligheidscontrole, inchecken van eventuele bagage hangt van de maatschappij af, maar zal om die tijd niet extreem lang mogen duren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_140250746
Ik wil in augustus een taalcursus Spaans in buenos Aires doen maar nu twijfel ik over wat te doen na die maand. Werken in Buenos als dat mogelijk is ( flut bijbaantje ergens ) of nog even naar Peru / Panama / Costa Rica voor wat meer warmte en om vakantie te vieren. Nu vroeg ik mij alleen af of er ook tickets zijn met een flexibele retourdatum aangezien ik dus niet precies weet en wil weten al wanneer ik terug kom.

Volgens mij is 2x een retour kopen stukken goedkoper. Ziek verschil ook met Schiphol en Düsseldorf ( 400 euro in augustus!! ). Makkelijke keuze. En dan een retour een maand van tevoren op locatie kopen denk ik.

[ Bericht 22% gewijzigd door kurk_droog op 22-05-2014 20:30:01 ]
pi_140253012
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 19:35 schreef daanski82 het volgende:
ik heb een ticket geboekt bij KLM/Delta. nu kreeg ik 2 weken geleden een mail dat mijn itinerary was aangepast rede onbekend.
ik vlieg namelijk in eerste instantie van Orlando (vertrek om 16:00 uur) naar Detroit en dan door naar Amsterdam. layover van 2.45 uur. In de mail stond een nieuwe itinerary waar een layover van +5 uur op Detroit staat.

Ik had hierover natuurlijk geklaagd omdat ik o.a. de vertrekdag vanuit Tampa moet komen. Dus KLM past dat aan. en nu krijg ik een vlucht nummer door van een vlucht van Detroit naar Orlando met als vertrek tijd 16:00 uur vanaf Orlando.

Ik krab een beetje achter mijn oren of deze vlucht nu van Orlando naar Detroit goed gaat.
heeft iemand nog een idee over mijn vraag ? O+
pi_140253352
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 19:51 schreef daanski82 het volgende:

[..]

heeft iemand nog een idee over mijn vraag ? O+
ik snap even het probleem niet !? volgens mij vertel je heel veel overbodige informatie, en net de info die nodig is die een vraag vormen mis ik. kan aan mij liggen, maar ik snap je vraag niet !?
pi_140254172
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:00 schreef Roger_ het volgende:

[..]

ik snap even het probleem niet !? volgens mij vertel je heel veel overbodige informatie, en net de info die nodig is die een vraag vormen mis ik. kan aan mij liggen, maar ik snap je vraag niet !?
korte versie:
ik kom op een vlucht te zitten met een vluchtnummer van Detroit NAAR Orlando terwel ik de ander kant op moet (van Orlando naar Detroit).
pi_140254420
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:23 schreef daanski82 het volgende:

[..]

korte versie:
ik kom op een vlucht te zitten met een vluchtnummer van Detroit NAAR Orlando terwel ik de ander kant op moet (van Orlando naar Detroit).
okee, dan was het simpeler als ik dacht.
Eigenlijk zou ik zeggen, direct melden bij KLM, normaal is het dan inderdaad gewoon fout, want deze gegeven worden niet over getypt, maar spuwt het systeem van zelf uit.

Je zou eventueel nog even het vlucht nummer kunnen checken op flightstats
http://www.flightstats.co(...)ghtStatusByFlight.do

maar ga er maar van uit als je zo naar het vliegveld gaat, dan heb je veel te regelen.
pi_140276642
Iberia Airlines naar zuid-Amerika..is dat een beetje te doen? ( kan haast niet slechter dan United Airlines die met een 737 uit het jaar 0 vlogen :r )
  vrijdag 23 mei 2014 @ 14:19:45 #88
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_140278790
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 13:05 schreef kurk_droog het volgende:
Iberia Airlines naar zuid-Amerika..is dat een beetje te doen? ( kan haast niet slechter dan United Airlines die met een 737 uit het jaar 0 vlogen :r )
Dat zou je denken..... ;)

Iberia heeft echt wel met voorsprong de slechste reputatie van alle europese airlines. Ik kan dat alleen bevestigen, mijn ervaringen (europees) met Iberia en Iberia Express zijn erg matig! Wat mij betreft slechter dan Ryanair omdat je het bij Ryanair tenminste van tevoren weet.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_140280360
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 14:19 schreef XL het volgende:

[..]

Dat zou je denken..... ;)

Iberia heeft echt wel met voorsprong de slechste reputatie van alle europese airlines. Ik kan dat alleen bevestigen, mijn ervaringen (europees) met Iberia en Iberia Express zijn erg matig! Wat mij betreft slechter dan Ryanair omdat je het bij Ryanair tenminste van tevoren weet.
Maar slecht als in? 1000 euro schiphol - 600 euro dusseldorf met Iberia zou het misschien wel waard zijn maar 800 euro met een betere maatschappij vanaf Schiphol ook zeker?
pi_140280588
Tja, ik vloog laatst Bru-Mad-Mex met Iberia en terug Mex-Lhr-Bru met BA. Wat en wereld van verschil, vooral dat stukje over de oceaan. Iberia had niet eens een in-flightentertainmentsysteem, stewardessen waren bot en konden eigenlijk alleen maar Spaans... Maar voor ¤400 zou ik het wel weten...
pi_140281544
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 15:16 schreef miro86 het volgende:
Tja, ik vloog laatst Bru-Mad-Mex met Iberia en terug Mex-Lhr-Bru met BA. Wat en wereld van verschil, vooral dat stukje over de oceaan. Iberia had niet eens een in-flightentertainmentsysteem, stewardessen waren bot en konden eigenlijk alleen maar Spaans... Maar voor ¤400 zou ik het wel weten...
Tsja, 617 euro en dan op een vlucht zitten zonder entertainment of redelijke service is natuurlijk wel echt afzien. Maar voor 400 kan je sowieso een halve maand leven daar.

Vanaf Schiphol is het goedkoopste met Alitalia 975 en KLM 1000..voordeel is Schiphol en betere vluchten denk ik maar dat verschil inderdaad >:)

Hmm, hele kunst zeg om wat cheaps te vinden. Vanaf Londn vliegen zou ook voor 700 kunnen ( inclusief de vlucht erheen ) met Delta bijvoorbeeld.

[ Bericht 6% gewijzigd door kurk_droog op 23-05-2014 17:19:17 ]
  vrijdag 23 mei 2014 @ 17:22:28 #92
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140284263
Iberia is voor mij persoonlijk nooit een overweging, onder geen enkele voorwaarde.

Dat gezegd hebbende, wanneer het prijsverschil voor de betreffende periode dusdanig groot is en je er op instelt dat je op de Europese vluchten niets gratis krijgt en de service als in eten en drankservice te wensen over laat en geen entertainment op de lange vlucht beschikbaar is en je daar zelf in voorziet door bijvoorbeeld een tablet mee te nemen dan is het opzich natuurlijk wel te doen.

Maar ik vlieg in periodes dat er altijd een beter of vergelijkbaar alternatief voorhanden is dan Iberia. Wanneer je zoals je zelf aangeeft met Delta via London kan vliegen voor 700 euro zou ik dat wel eerder overwegen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_140284491
quote:
13s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 17:22 schreef ozzietukker het volgende:
Iberia is voor mij persoonlijk nooit een overweging, onder geen enkele voorwaarde.

Dat gezegd hebbende, wanneer het prijsverschil voor de betreffende periode dusdanig groot is en je er op instelt dat je op de Europese vluchten niets gratis krijgt en de service als in eten en drankservice te wensen over laat en geen entertainment op de lange vlucht beschikbaar is en je daar zelf in voorziet door bijvoorbeeld een tablet mee te nemen dan is het opzich natuurlijk wel te doen.

Maar ik vlieg in periodes dat er altijd een beter of vergelijkbaar alternatief voorhanden is dan Iberia. Wanneer je zoals je zelf aangeeft met Delta via London kan vliegen voor 700 euro zou ik dat wel eerder overwegen.
Ik vond het vorig jaar wel fijn bij United dat je meerdere keren drinken kreeg ( cola, water, drank maakte niks uit ) en ook qua maaltijden gewoon goed verzorgd werd. Ik zou dat op zo'n lange vlucht niet zomaar kunnen missen denk ik. Die optie van Londen is dan een stuk aantrekkelijker ( ook omdat je naar Londen vanaf Rotterdam vliegt ) dus ik niet naar Dusseldorf hoef.
Mja, vraag mij af welke goede / goedkope opties er nog meer zijn en hoe lang ik moet wachten. Misschien gewoon dit weekend de knoop doorhakken en dat gewoon boeken. En dan de retourvlucht even redelijk inschatten ( die is nog flexibel ).

Maar Iberia begint mij steeds meer tegen te staan als ik het zo hoor als je buiten Europa vliegt :P
  vrijdag 23 mei 2014 @ 17:31:00 #94
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_140284507
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 15:09 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Maar slecht als in? 1000 euro schiphol - 600 euro dusseldorf met Iberia zou het misschien wel waard zijn maar 800 euro met een betere maatschappij vanaf Schiphol ook zeker?
DUS - MAD is Iberia Express, dus ryanair seat pitch. Zonder service. Internationaal is dan waarschijnlijk met een oud vliegtuig, zonder entertainment. Op dus vliegt iberia wel vaak met een toestel met de code LUL. Vind ik altijd leuk als ik hem zie
pi_140285636

[ Bericht 100% gewijzigd door Erasmus op 23-05-2014 18:03:24 ]
pi_140285672
Iemand ervaring hier met Aeroflot? Een intercontinentale vlucht via Moskou? Of een lange afstandsvlucht met Alitalia via Rome?
Ik zoek een "okee"-kwaliteit vlucht naar Tokyo Narita. Na onderzoek kwam ik dus op Aeroflot en Alitalia uit. Vertrek eind augustus met open retour voor beide rond 750. Zonder open retour beide rond 600.

Wat denken jullie?

[ Bericht 17% gewijzigd door Erasmus op 23-05-2014 18:05:18 ]
  vrijdag 23 mei 2014 @ 18:15:34 #97
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_140285963
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 18:03 schreef o.us2.0 het volgende:
Iemand ervaring hier met Aeroflot? Een intercontinentale vlucht via Moskou? Of een lange afstandsvlucht met Alitalia via Rome?
Ik zoek een "okee"-kwaliteit vlucht naar Tokyo Narita. Na onderzoek kwam ik dus op Aeroflot en Alitalia uit. Vertrek eind augustus met open retour voor beide rond 750. Zonder open retour beide rond 600.

Wat denken jullie?
Ik heb met aeroflot goede ervaring. Niks mis mee.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 18:48:34 #98
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140286753
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 18:15 schreef XL het volgende:

[..]

Het is alleen jammer van die Russen aan boord.

Nu wil ik niet per definitie Aeroflut afzeiken, maar het feit dat je met de Russische medemens wordt opgezadeld is een belangrijke reden om niet te gaan, deze mensen kunnen niet netjes in de rij staan, denken dat de handbagageregels niet voor hen bestemd zijn en kunnen niet zo goed omgaan met alcohol, en hoewel Aeroflut zelf dat wel tegengaat door weinig of geen alcohol te schenken maken de Russen de gekochte duty free fijn open.

Daarnaast is het overstappen op Moskou niet de beste optie, bij een goed op elkaar aansluitende vlucht valt dit te overzien, maar door het verplichte visum voor Rusland moet je bij een lange vertraging of ongunstige overstap bivakkeren op het vliegveld, dat is nou niet de meest fijne plek voor langere tijd...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_140288666
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 18:48 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het is alleen jammer van die Russen aan boord.

Nu wil ik niet per definitie Aeroflut afzeiken, maar het feit dat je met de Russische medemens wordt opgezadeld is een belangrijke reden om niet te gaan, deze mensen kunnen niet netjes in de rij staan, denken dat de handbagageregels niet voor hen bestemd zijn en kunnen niet zo goed omgaan met alcohol, en hoewel Aeroflut zelf dat wel tegengaat door weinig of geen alcohol te schenken maken de Russen de gekochte duty free fijn open.

Daarnaast is het overstappen op Moskou niet de beste optie, bij een goed op elkaar aansluitende vlucht valt dit te overzien, maar door het verplichte visum voor Rusland moet je bij een lange vertraging of ongunstige overstap bivakkeren op het vliegveld, dat is nou niet de meest fijne plek voor langere tijd...
Dus je zou in mijn geval met Alitalia vliegen?
Rome Fiumincino ervaarde ik ook niet als een zeer prettige vliegveld, maar is Moskou Snogwat echt zo erg?
pi_140288720
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 18:15 schreef XL het volgende:

[..]

Intercontinentaal toevallig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')