abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 mei 2014 @ 16:17:06 #76
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140133020
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 16:09 schreef Leonos het volgende:

[..]

Uiteraard thuis al ingecheckt ja. Top, ga ik het proberen! ;)
^O^ Succes!
  maandag 19 mei 2014 @ 16:41:55 #77
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_140133898
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 15:59 schreef Leonos het volgende:
Hoi, ik vlieg donderdag naar Londen om 19:00.
Moet tot 17:30 werken, 18:00 uur op Schiphol.

Is dit op tijd? Of toch een groot risico?
Heb alleen handbagage though :)
Boarding begint meestal een half uur eerder, maar houd wel rekening met spitsuur om die tijd bij security. Of je moet business class vliegen, dan heb je een aparte ingang.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  maandag 19 mei 2014 @ 17:24:36 #78
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140135364
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 16:41 schreef static het volgende:

[..]

Boarding begint meestal een half uur eerder, maar houd wel rekening met spitsuur om die tijd bij security. Of je moet business class vliegen, dan heb je een aparte ingang.
Maar dat is dan weer een voordeel van Schiphol, als je buiten het Schengen gebied vliegt, en daar valt Londen onder, dan is de veiligheidscontrole bij de gate, of in het geval van de Londen vluchten als je pech hebt achteraan in een centraal gedeelte bij meerdere gates, maar daar heb ik het nooit echt druk gezien, en uit betrouwbare bron weet ik dat ook daar voorrang wordt gegeven aan passagiers van vluchten die bijna vertrekken, als je wel een eigen gate hebt hoef je geen zorgen te maken dat je de vlucht mist door de veiligheidscontrole gezien je al je boarding pass hebt afgegeven bij het staan van de rij van de veiligheidscontrole aan de gate agent.

Het enige wat wel druk kan zijn is de paspoortcontrole, daar verkeek ik mij 2 weken terug even op rond 09:00 uur in de ochtend op zaterdag, maar ondanks de groot uitziende rij viel het achteraf best wel mee (6 minuten), bedenk wel dat je goed kijkt waar EU paspoorten staat, want die rij moet je hebben, de andere rij is voor iedereen en dus ook de Turkse familie met verlopen visa of een Oostblokker / Afrikaan met een bijzonder verhaal.
Al gediend eerlijkheid te zeggen dat om 18:00 uur 's avonds ik nog nooit heb hoeven wachten op Schiphol, zeker niet als je fijn terminal 2 neemt waar de KLM vluchten van vertrekken en daar door de paspoortcontrole gaat, het is niet noodzakelijk om ook daadwerkelijk een KLM ticket te hebben om door die controle te gaan.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_140160810
Ik zit ook een beetje met hoe laat ik op Schiphol moet zijn, ik vertrek op een zondag om 07:20 naar Rome. Rond 6 uur aanwezig zijn moet toch wel goed zijn? Anders is het zo vroeggg :+
pi_140162237
6 uur is meer dan vroeg genoeg.
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  dinsdag 20 mei 2014 @ 18:36:32 #81
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140174857
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 mei 2014 10:23 schreef Miezziej het volgende:
Ik zit ook een beetje met hoe laat ik op Schiphol moet zijn, ik vertrek op een zondag om 07:20 naar Rome. Rond 6 uur aanwezig zijn moet toch wel goed zijn? Anders is het zo vroeggg :+
6 uur is prima.

Schiphol heeft goed geluisterd naar adviezen welke zijn gegeven en heeft daarop de veiligheidscontrole, de grootste bottleneck bij vluchten vertrekkend vanaf de Schengen pieren dat deze nu een stuk beter ingericht zijn dan vroeger.
De scanapparatuur zelf laat nog wat te wensen over, maar met de huidige upgrade van Schiphol zal ook dat probleem verleden tijd zijn. De eerste proefopstelling staat er inmiddels.
Verwacht dat je ongeveer 5-12 minuten nodig hebt voor de veiligheidscontrole, inchecken van eventuele bagage hangt van de maatschappij af, maar zal om die tijd niet extreem lang mogen duren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_140250746
Ik wil in augustus een taalcursus Spaans in buenos Aires doen maar nu twijfel ik over wat te doen na die maand. Werken in Buenos als dat mogelijk is ( flut bijbaantje ergens ) of nog even naar Peru / Panama / Costa Rica voor wat meer warmte en om vakantie te vieren. Nu vroeg ik mij alleen af of er ook tickets zijn met een flexibele retourdatum aangezien ik dus niet precies weet en wil weten al wanneer ik terug kom.

Volgens mij is 2x een retour kopen stukken goedkoper. Ziek verschil ook met Schiphol en Düsseldorf ( 400 euro in augustus!! ). Makkelijke keuze. En dan een retour een maand van tevoren op locatie kopen denk ik.

[ Bericht 22% gewijzigd door kurk_droog op 22-05-2014 20:30:01 ]
pi_140253012
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 19:35 schreef daanski82 het volgende:
ik heb een ticket geboekt bij KLM/Delta. nu kreeg ik 2 weken geleden een mail dat mijn itinerary was aangepast rede onbekend.
ik vlieg namelijk in eerste instantie van Orlando (vertrek om 16:00 uur) naar Detroit en dan door naar Amsterdam. layover van 2.45 uur. In de mail stond een nieuwe itinerary waar een layover van +5 uur op Detroit staat.

Ik had hierover natuurlijk geklaagd omdat ik o.a. de vertrekdag vanuit Tampa moet komen. Dus KLM past dat aan. en nu krijg ik een vlucht nummer door van een vlucht van Detroit naar Orlando met als vertrek tijd 16:00 uur vanaf Orlando.

Ik krab een beetje achter mijn oren of deze vlucht nu van Orlando naar Detroit goed gaat.
heeft iemand nog een idee over mijn vraag ? O+
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_140253352
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 19:51 schreef daanski82 het volgende:

[..]

heeft iemand nog een idee over mijn vraag ? O+
ik snap even het probleem niet !? volgens mij vertel je heel veel overbodige informatie, en net de info die nodig is die een vraag vormen mis ik. kan aan mij liggen, maar ik snap je vraag niet !?
pi_140254172
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:00 schreef Roger_ het volgende:

[..]

ik snap even het probleem niet !? volgens mij vertel je heel veel overbodige informatie, en net de info die nodig is die een vraag vormen mis ik. kan aan mij liggen, maar ik snap je vraag niet !?
korte versie:
ik kom op een vlucht te zitten met een vluchtnummer van Detroit NAAR Orlando terwel ik de ander kant op moet (van Orlando naar Detroit).
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_140254420
quote:
0s.gif Op donderdag 22 mei 2014 20:23 schreef daanski82 het volgende:

[..]

korte versie:
ik kom op een vlucht te zitten met een vluchtnummer van Detroit NAAR Orlando terwel ik de ander kant op moet (van Orlando naar Detroit).
okee, dan was het simpeler als ik dacht.
Eigenlijk zou ik zeggen, direct melden bij KLM, normaal is het dan inderdaad gewoon fout, want deze gegeven worden niet over getypt, maar spuwt het systeem van zelf uit.

Je zou eventueel nog even het vlucht nummer kunnen checken op flightstats
http://www.flightstats.co(...)ghtStatusByFlight.do

maar ga er maar van uit als je zo naar het vliegveld gaat, dan heb je veel te regelen.
pi_140276642
Iberia Airlines naar zuid-Amerika..is dat een beetje te doen? ( kan haast niet slechter dan United Airlines die met een 737 uit het jaar 0 vlogen :r )
  vrijdag 23 mei 2014 @ 14:19:45 #88
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_140278790
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 13:05 schreef kurk_droog het volgende:
Iberia Airlines naar zuid-Amerika..is dat een beetje te doen? ( kan haast niet slechter dan United Airlines die met een 737 uit het jaar 0 vlogen :r )
Dat zou je denken..... ;)

Iberia heeft echt wel met voorsprong de slechste reputatie van alle europese airlines. Ik kan dat alleen bevestigen, mijn ervaringen (europees) met Iberia en Iberia Express zijn erg matig! Wat mij betreft slechter dan Ryanair omdat je het bij Ryanair tenminste van tevoren weet.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_140280360
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 14:19 schreef XL het volgende:

[..]

Dat zou je denken..... ;)

Iberia heeft echt wel met voorsprong de slechste reputatie van alle europese airlines. Ik kan dat alleen bevestigen, mijn ervaringen (europees) met Iberia en Iberia Express zijn erg matig! Wat mij betreft slechter dan Ryanair omdat je het bij Ryanair tenminste van tevoren weet.
Maar slecht als in? 1000 euro schiphol - 600 euro dusseldorf met Iberia zou het misschien wel waard zijn maar 800 euro met een betere maatschappij vanaf Schiphol ook zeker?
pi_140280588
Tja, ik vloog laatst Bru-Mad-Mex met Iberia en terug Mex-Lhr-Bru met BA. Wat en wereld van verschil, vooral dat stukje over de oceaan. Iberia had niet eens een in-flightentertainmentsysteem, stewardessen waren bot en konden eigenlijk alleen maar Spaans... Maar voor ¤400 zou ik het wel weten...
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_140281544
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 15:16 schreef miro86 het volgende:
Tja, ik vloog laatst Bru-Mad-Mex met Iberia en terug Mex-Lhr-Bru met BA. Wat en wereld van verschil, vooral dat stukje over de oceaan. Iberia had niet eens een in-flightentertainmentsysteem, stewardessen waren bot en konden eigenlijk alleen maar Spaans... Maar voor ¤400 zou ik het wel weten...
Tsja, 617 euro en dan op een vlucht zitten zonder entertainment of redelijke service is natuurlijk wel echt afzien. Maar voor 400 kan je sowieso een halve maand leven daar.

Vanaf Schiphol is het goedkoopste met Alitalia 975 en KLM 1000..voordeel is Schiphol en betere vluchten denk ik maar dat verschil inderdaad >:)

Hmm, hele kunst zeg om wat cheaps te vinden. Vanaf Londn vliegen zou ook voor 700 kunnen ( inclusief de vlucht erheen ) met Delta bijvoorbeeld.

[ Bericht 6% gewijzigd door kurk_droog op 23-05-2014 17:19:17 ]
  vrijdag 23 mei 2014 @ 17:22:28 #92
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140284263
Iberia is voor mij persoonlijk nooit een overweging, onder geen enkele voorwaarde.

Dat gezegd hebbende, wanneer het prijsverschil voor de betreffende periode dusdanig groot is en je er op instelt dat je op de Europese vluchten niets gratis krijgt en de service als in eten en drankservice te wensen over laat en geen entertainment op de lange vlucht beschikbaar is en je daar zelf in voorziet door bijvoorbeeld een tablet mee te nemen dan is het opzich natuurlijk wel te doen.

Maar ik vlieg in periodes dat er altijd een beter of vergelijkbaar alternatief voorhanden is dan Iberia. Wanneer je zoals je zelf aangeeft met Delta via London kan vliegen voor 700 euro zou ik dat wel eerder overwegen.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_140284491
quote:
13s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 17:22 schreef ozzietukker het volgende:
Iberia is voor mij persoonlijk nooit een overweging, onder geen enkele voorwaarde.

Dat gezegd hebbende, wanneer het prijsverschil voor de betreffende periode dusdanig groot is en je er op instelt dat je op de Europese vluchten niets gratis krijgt en de service als in eten en drankservice te wensen over laat en geen entertainment op de lange vlucht beschikbaar is en je daar zelf in voorziet door bijvoorbeeld een tablet mee te nemen dan is het opzich natuurlijk wel te doen.

Maar ik vlieg in periodes dat er altijd een beter of vergelijkbaar alternatief voorhanden is dan Iberia. Wanneer je zoals je zelf aangeeft met Delta via London kan vliegen voor 700 euro zou ik dat wel eerder overwegen.
Ik vond het vorig jaar wel fijn bij United dat je meerdere keren drinken kreeg ( cola, water, drank maakte niks uit ) en ook qua maaltijden gewoon goed verzorgd werd. Ik zou dat op zo'n lange vlucht niet zomaar kunnen missen denk ik. Die optie van Londen is dan een stuk aantrekkelijker ( ook omdat je naar Londen vanaf Rotterdam vliegt ) dus ik niet naar Dusseldorf hoef.
Mja, vraag mij af welke goede / goedkope opties er nog meer zijn en hoe lang ik moet wachten. Misschien gewoon dit weekend de knoop doorhakken en dat gewoon boeken. En dan de retourvlucht even redelijk inschatten ( die is nog flexibel ).

Maar Iberia begint mij steeds meer tegen te staan als ik het zo hoor als je buiten Europa vliegt :P
  vrijdag 23 mei 2014 @ 17:31:00 #94
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_140284507
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 15:09 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Maar slecht als in? 1000 euro schiphol - 600 euro dusseldorf met Iberia zou het misschien wel waard zijn maar 800 euro met een betere maatschappij vanaf Schiphol ook zeker?
DUS - MAD is Iberia Express, dus ryanair seat pitch. Zonder service. Internationaal is dan waarschijnlijk met een oud vliegtuig, zonder entertainment. Op dus vliegt iberia wel vaak met een toestel met de code LUL. Vind ik altijd leuk als ik hem zie
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_140285636

[ Bericht 100% gewijzigd door Erasmus op 23-05-2014 18:03:24 ]
pi_140285672
Iemand ervaring hier met Aeroflot? Een intercontinentale vlucht via Moskou? Of een lange afstandsvlucht met Alitalia via Rome?
Ik zoek een "okee"-kwaliteit vlucht naar Tokyo Narita. Na onderzoek kwam ik dus op Aeroflot en Alitalia uit. Vertrek eind augustus met open retour voor beide rond 750. Zonder open retour beide rond 600.

Wat denken jullie?

[ Bericht 17% gewijzigd door Erasmus op 23-05-2014 18:05:18 ]
  vrijdag 23 mei 2014 @ 18:15:34 #97
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_140285963
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 18:03 schreef o.us2.0 het volgende:
Iemand ervaring hier met Aeroflot? Een intercontinentale vlucht via Moskou? Of een lange afstandsvlucht met Alitalia via Rome?
Ik zoek een "okee"-kwaliteit vlucht naar Tokyo Narita. Na onderzoek kwam ik dus op Aeroflot en Alitalia uit. Vertrek eind augustus met open retour voor beide rond 750. Zonder open retour beide rond 600.

Wat denken jullie?
Ik heb met aeroflot goede ervaring. Niks mis mee.
  vrijdag 23 mei 2014 @ 18:48:34 #98
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140286753
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 18:15 schreef XL het volgende:

[..]

Het is alleen jammer van die Russen aan boord.

Nu wil ik niet per definitie Aeroflut afzeiken, maar het feit dat je met de Russische medemens wordt opgezadeld is een belangrijke reden om niet te gaan, deze mensen kunnen niet netjes in de rij staan, denken dat de handbagageregels niet voor hen bestemd zijn en kunnen niet zo goed omgaan met alcohol, en hoewel Aeroflut zelf dat wel tegengaat door weinig of geen alcohol te schenken maken de Russen de gekochte duty free fijn open.

Daarnaast is het overstappen op Moskou niet de beste optie, bij een goed op elkaar aansluitende vlucht valt dit te overzien, maar door het verplichte visum voor Rusland moet je bij een lange vertraging of ongunstige overstap bivakkeren op het vliegveld, dat is nou niet de meest fijne plek voor langere tijd...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_140288666
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 18:48 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Het is alleen jammer van die Russen aan boord.

Nu wil ik niet per definitie Aeroflut afzeiken, maar het feit dat je met de Russische medemens wordt opgezadeld is een belangrijke reden om niet te gaan, deze mensen kunnen niet netjes in de rij staan, denken dat de handbagageregels niet voor hen bestemd zijn en kunnen niet zo goed omgaan met alcohol, en hoewel Aeroflut zelf dat wel tegengaat door weinig of geen alcohol te schenken maken de Russen de gekochte duty free fijn open.

Daarnaast is het overstappen op Moskou niet de beste optie, bij een goed op elkaar aansluitende vlucht valt dit te overzien, maar door het verplichte visum voor Rusland moet je bij een lange vertraging of ongunstige overstap bivakkeren op het vliegveld, dat is nou niet de meest fijne plek voor langere tijd...
Dus je zou in mijn geval met Alitalia vliegen?
Rome Fiumincino ervaarde ik ook niet als een zeer prettige vliegveld, maar is Moskou Snogwat echt zo erg?
pi_140288720
quote:
99s.gif Op vrijdag 23 mei 2014 18:15 schreef XL het volgende:

[..]

Intercontinentaal toevallig?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')