Waarschijnlijk omdat het "airside" gebied achter de controles in de volksmond de douane-zone wordt genoemd. De stappen die je dus neemt om daar te komen (of het gebied te verlaten) is daardoor gemakkelijk genomen verbasterd tot "door de douane gaan"quote:Op maandag 7 juli 2014 06:55 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor de Marechaussee bij de paspoortcontrole, dat wordt ook door 90% douane genoemd. Terwijl de douane helemaal niks met immigratie te maken heeft. En inderdaad, ook niks met de veiligheidscode bij vertrek.
Ja jullie hebben gelijk. Het was meer dat ik dan zo'n grote marge zou inbouwen dat ik dan liever in het centrum op een terras wacht maar als ik gewoon rond 18:00 aankom daar zit ik ook goed en dan ga ik wel mensen kijken op het vliegveldquote:Op maandag 7 juli 2014 05:15 schreef jaco het volgende:
[..]
Het klinkt alsof je Dusseldorf wil bezoeken, dus je zou via een toeristische site kunnen uitzoeken wat er te doen is. In mijn ervaring heeft het echter niet zoveel nut om in dit scenario een oude kerk of museum oid te bezoeken als je over een paar uur naar de luchthaven moet. Dit is niet alleen de stress, maar je staat er niet echt open voor als je werkelijke bestemming Spanje of waar dan ook is.
Ik zou het zelf precies zo plannen als Blik hierboven: een efficiente reis maar wel met een veiligheidsmarge om vertragingen onderweg op te vangen. Als er geen vertragingen zijn, gebruik je de extra tijd om wat te eten of een rondje te lopen op de luchthaven: de landside (dus voor de security check) van Dusseldorf Airport vind ik zelf mooi en ruim opgezet. Er is ook een observatie terras om de startbaan te bekijken.
Eèèèn weer terug. Was leuk.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:08 schreef static het volgende:
[..]
Die grens ligt bij 32 kg.
Maar inderdaad, je moet het verdelen.
Thanks, staat nu wel een waarschuwing op de site dat je 3 uur van te voren aanwezig moet zijn omdat het zo druk is. Lijkt mij wel heel erge kolder. Ik vlieg overigens met alleen handbagage en inchecken online, dus ik heb alleen met de security/douane/whateverwhocares te maken. Parkeerplaats is gewoon P1 geworden, per euro duurder maar je loopt wel gelijk de terminal in begrijp ik.quote:Op zondag 6 juli 2014 19:01 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Het kan in Charleroi best druk zijn, maar de securitycheck verloopt altijd vrij vlot. Heb zelf een keer of 10 vanaf dat vliegveld gevlogen en nooit echt lang hoeven wachten. Als je een koffer in moet checken zorg je er gewoon voor dat je 2 uur van tevoren aanwezig bent. Ik ga er altijd met de trein heen, zet dan mijn auto gratis op het station bij Essen en de trein brengt je zonder overstappen naar Charleroi en vanuit daar rijden er shuttlebussen naar de luchthaven.
23kg handbagage....haha nee dat is dus ruimbagage. Betalen voor ruimbagage is voor zover ik heb begrepen alleen voor vliegen binnen europa vanaf 1 oktober (tenzij je >flying blue ivory hebt)quote:Op maandag 7 juli 2014 15:53 schreef larsvh12 het volgende:
Over kleine 2,5 week gaan we voor een van de eerste keren vliegen. Naar Tenerife. Maar we hebben dus een overstap in Madrid. We wisselen van toestel en maatschappij. Nou staat in onze e-mail (e-ticket) dat we 1 stuk bagage van 23 kg mogen meenemen. Is dit ruimbagage? En we vliegen het eerste deel met KLM en tweede deel met Aireurope, maar bij KLM mag je volgens mij vanaf kort geen gratis ruimbagage meer meenemen (we hebben pas begin juni geboekt) Ook snap ik het online inchecken niet echt, hoef je dan niet meer op schiphol in die lange rij te gaan staan? Kan ik ook al gelijk inchecken voor mijn aansluitende vlucht? Graag wat duidelijkheid over de bagage en het (online) inchecken.. Alvast bedankt!
Bij KLM moest ik flink bij betalen voor een koffer van 27 kilo. 1 van 20 en de andere 8 was gratisquote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:31 schreef Verbal het volgende:
[..]
Eèèèn weer terug. Was leuk.
Maarre, bij elkaar in één koffer was geen probleem, zolang het niet boven de eerder genoemde 32 (en in ons geval 30, want 2 x 15 geboekt) uitkwam.
Ik dacht: ik laat het nog even weten
V.
Zonder bij te betalen? Dat is uitzonderlijk volgens mij.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:31 schreef Verbal het volgende:
[..]
Eèèèn weer terug. Was leuk.
Maarre, bij elkaar in één koffer was geen probleem, zolang het niet boven de eerder genoemde 32 (en in ons geval 30, want 2 x 15 geboekt) uitkwam.
Ik dacht: ik laat het nog even weten
V.
Volgens Transavia geen enkel probleem.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:50 schreef static het volgende:
[..]
Zonder bij te betalen? Dat is uitzonderlijk volgens mij.
Je kunt beter zo nu en dan wat rond blijven lopen tijdens een lange vlucht ja.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 05:35 schreef Dientje12 het volgende:
28 juni was me eerste vlucht van me leven
Viel allemaal wel mee, alleen me benennkregen kramp, 13 uur vliegen naar indo.
- Volle vlucht de andere kant opquote:Op vrijdag 11 juli 2014 10:14 schreef Sunri5e het volgende:
Net terug van een vlucht met Intersky in een Dash 8-300. Er zaten welgeteld maar 18 mensen in het vliegtuig. Hoe kan dat in godsnaam rendabel zijn?
Heerlijk toch? Lekker liggen en allesquote:Op vrijdag 11 juli 2014 10:14 schreef Sunri5e het volgende:
Net terug van een vlucht met Intersky in een Dash 8-300. Er zaten welgeteld maar 18 mensen in het vliegtuig. Hoe kan dat in godsnaam rendabel zijn?
Is het trouwens toegestaan om ergens te staan en te hangen ( voor een half uur ) in een vliegtuig buiten je stoel om?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 10:09 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Je kunt beter zo nu en dan wat rond blijven lopen tijdens een lange vlucht ja.
In een Dash heerlijk liggen, ehm dat ding is niet zo groot, daar zit je 2 aan 2....quote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:33 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Heerlijk toch? Lekker liggen en alles
Als de stoelriempjes los zijn mag je in principe vrij rondlopen in de cabine, je mag immers ook naar de WC.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:33 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Is het trouwens toegestaan om ergens te staan en te hangen ( voor een half uur ) in een vliegtuig buiten je stoel om?
Ja het gaat vooral om een 12 uur durende vlucht met 2 gangpaden. Hoewel ik een stoel heb waar niemand achter zit op de WC na ( dus dan kan ik daar opzich ook prima staan ) lijkt mij het wel wat om af en toe even te lopen en te hangen. Vrees het ergste bij Iberiaquote:Op vrijdag 11 juli 2014 17:17 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
In een Dash heerlijk liggen, ehm dat ding is niet zo groot, daar zit je 2 aan 2....
Reden om die ook op de wat onrendabele routes in te zetten, want naast dat een heenvlucht wel vol gezeten kan hebben, is het in stand houden van een netwerk ook belangrijk omdat je ook passagiers krijgt die overstappen op wel rendabelere routes waardoor over het geheel genomen een route wel rendabel kan zijn.
[..]
Als de stoelriempjes los zijn mag je in principe vrij rondlopen in de cabine, je mag immers ook naar de WC.
En op lange afstandvluchten in de toestellen met 2 gangpaden is het ook niet zo'n probleem om een half uur van je plek af te zijn, je kan een rondje in het toestel maken, ik kies op een dergelijke vlucht structureel de WC welke zo ver mogelijk van mijn plek verwijderd is. Er zijn daarnaast bij de deuren ook wel wat ruimtes waar je kunt gaan staan.
Op de toestellen met 1 gangpaden, het gros van de charter- of lijndienst- vluchten binnen Europa of net daarbuiten, daar kan je ook opstaan om naar de WC te gaan, maar echt veel ruimte is er niet en het cabinepersoneel zal het niet waarderen wanneer men zich in de galley gaat ophouden, één van de redenen dat Transvertragia het verbied dat men zich voorbij stoel 1 (in de galley) opstelt om te wachten als de WC bezet is, dat moet in het gangpad zelf gebeuren. Dit wordt omgeroepen onder het mom van veiligheidsredenen, maar heeft er echt mee te maken om te voorkomen dat op langere vluchten men zich daar gaat verzamelen, achterin doet men veelal het gordijntje dicht waardoor je alleen kunt staan of 'hangen' in het gangpad zelf, door de vele passerende mensen of trolly's ga je dat natuurlijk zelf niet prettig vinden dat je dat lang kan volhouden.
Verbieden om te staan als het stoelriempje af zit kan men het dus niet, maar men kan je wel onder het mom van veiligheidsredenen de toegang tot het gebied van het cabinepersoneel (galleys) ontzeggen.
Overigens wil ik verder niet de SOP van Transavia bekritiseren, wanneer men echt met grote groepen voorin het toestel staat en de piloot wil gebruik maken van het toilet dan kan men bij het openen van de cockpitdeur wel degelijk naar binnen stormen, de stewardess die er dan voor staat kan dit dan echt niet voorkomen. En hoewel de kans op een terroristische aanslag op een Transavia vlucht relatief klein is, kan je natuurlijk wel dronken passagiers hebben die onder het mom van lolligheid de cockpit willen bezoeken.
Een KLM heeft dit probleem minder omdat de toiletten bij de kleinere toestellen voorin eigenlijk alleen door de Europe Select passagiers gebruikt mogen worden, en die hebben over het algemeen niet de neiging om zich in een groep voorin het toestel op te stellen.
Normaal gesproken wel. Als je nog nooit op Schiphol bent geweest, zou ik zeker een half uur eerder aankomen. Ergste wat je dan kan gebeuren, is dat je tijd over hebt voor koffie.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:30 schreef RainofDeath het volgende:
Ik vlieg woensdag van Schiphol naar Birmingham. De vlucht vertrekt om 10:05, is het dan op tijd genoeg dat ik om +/- 8:30 op station schiphol aankom of moet ik nog eerder van huis vertrekken? Ik heb overigens alleen handbagage en er wordt van te voren (voor mij) online ingechecked.
Heb totaal geen vliegervaring, vandaar Weet dus ook niet wat me te wachten staat.
Natuurlijk ga ik morgen even bellen naar Pegasus, maar misschien dat iemand er hier ervaring mee heeft?quote:fout
foutcode : NO_PERMISSION
U heeft geen toegang om deze pagina te bekijken
ga terug
als de fout blijft aanhouden, sluit venster en begin opnieuw
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |