Normaal is het ook mogelijk om in je hotel te printen. Is dat op je bestemming niet gangbaar, ja, dan weten ze dat op het vliegveld ook, en zul je dus kunnen inchecken met je paspoort.quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:34 schreef Ahoy- het volgende:
Ik ga morgen een weekend weg met Transavia. Voor de heenreis ben ik ingecheckt, terug wil ik inchecken op de luchthaven. Nou kom ik erachter dat ik mijn boekingsbevestiging niet heb geprint. Is dit op de terugweg een probleem of kan ik ook inchecken met mijn paspoort? Heb overigens wel een screenshot op mijn telefoon opgeslagen en het boekingsnummer bij de hand.
Hongerig?quote:Op donderdag 19 juni 2014 20:41 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Omdat het zo'n zak is van de jamin, ik weet hoe douane kan zijn..
Nou, vertel eens, meid.quote:
Omdat ze altijd van die achterlijke dingen vragen.quote:
Porto, dus denk het niet... Maar zal het morgen op schiphol even navragen en anders regel ik het daar inderdaad wel. Bedankt!quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:38 schreef Roger_ het volgende:
[..]
Normaal is het ook mogelijk om in je hotel te printen. Is dat op je bestemming niet gangbaar, ja, dan weten ze dat op het vliegveld ook, en zul je dus kunnen inchecken met je paspoort.
Als er al geen self service checkin staat.
Ohw? Zoals?quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:49 schreef Dientje12 het volgende:
Omdat ze altijd van die achterlijke dingen vragen.
Nou dat heb ik eigenlijk na al die tijd nog nooit meegemaakt, ze stellen gewoon de vragen die ze moeten stellen, of nodig vinden om te stellen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 21:49 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Omdat ze altijd van die achterlijke dingen vragen.
Of ze vinden zichzelf heel wat omdat ze een functie hebben met macht..
Als je er gewoon van uit gaan dat ze die vragen stellen om hun werk goed te doen, net als jij bepaalde dingen doet om je werk goed te doen.quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:09 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Nou dat heb ik eigenlijk na al die tijd nog nooit meegemaakt, ze stellen gewoon de vragen die ze moeten stellen, of nodig vinden om te stellen.
"How did you get here?" vond ik op zich wel een achterlijke vraag (want de enige optie is vliegtuig), maar ze bedoelde eigenlijk te vragen hoe ik bij het hotel zou komen wat ik als antwoord op de vorige vraag had.quote:Op donderdag 19 juni 2014 23:07 schreef static het volgende:
Nou weet ik nog niet wát die achterlijke vragen zijn. Heb ze iig nog nooit gesteld gekregen.
Dit betekent waarschijnlijk dat vliegtickets.nl toegang heeft tot een "discounted fare bucket" waar de United website gewoon de doorsnee "economy fare bucket" laat zien. Dat resulteert in een dergelijk prijsverschilquote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:30 schreef Nia het volgende:
Bij vliegtickets.nl kan een vlucht naar Los Angeles een stuk voordeliger zijn dan op de website van United. Het liefst zou ik gewoon weer via United boeken zoals ik al eerder deed, maar het prijsverschil is soms aanzienlijk. Ik ben nu al een poos aan het onderzoeken hoe die prijsschommelingen werken. Er is geen peil op te trekken, maar zoals gisteren liet een vlucht naar LA bij vliegtickets.nl een prijs van nog ver onder de 700 euro zien, terwijl die bij United boven de 800 euro lag. Volgend jaar wil ik graag een week naar Los Angeles in het voorjaar of in het najaar.
Ik heb bij US immigration wel eens de vraag gehad waar ik Engels had geleerdquote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:30 schreef Fogel het volgende:
[..]
"How did you get here?" vond ik op zich wel een achterlijke vraag (want de enige optie is vliegtuig), maar ze bedoelde eigenlijk te vragen hoe ik bij het hotel zou komen wat ik als antwoord op de vorige vraag had.
We konden er beiden om lachen. TSA mensen zijn niet vervelend als je je normaal gedraagt.
Of een mooie openingszin om jou van je apropo te brengenquote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:30 schreef Fogel het volgende:
[..]
"How did you get here?" vond ik op zich wel een achterlijke vraag (want de enige optie is vliegtuig),
Een vervolgvraag kan geen openingszin zijn.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:37 schreef donald_dick het volgende:
[..]
Of een mooie openingszin om jou van je apropo te brengen
Nou nou paranoidequote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:40 schreef Fogel het volgende:
[..]
Een vervolgvraag kan geen openingszin zijn.
En als je met zo'n paranoide houding daar staat snap ik dat jij extra vragen krijgt
Oh, meestal is het dan in de haven als ik werk..quote:Op donderdag 19 juni 2014 22:09 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Nou dat heb ik eigenlijk na al die tijd nog nooit meegemaakt, ze stellen gewoon de vragen die ze moeten stellen, of nodig vinden om te stellen.
Je snapt de topic-titel?quote:Op zondag 22 juni 2014 23:08 schreef Dientje12 het volgende:
Met vliegveld douane heb ik geen ervaring
Het zal van de maatschappij afhangen ja. Ik heb dit een keer zien gebeuren met een Aer Lingus boeking zo'n zeven jaar geleden. Alles was prima, maar toen moesten we een datumwijziging doen en dan vroegen ze om een extra stukje informatie.quote:Op vrijdag 20 juni 2014 09:36 schreef Thetallguy het volgende:
Vliegtickets geeft normaliter gewoon een PNR meeDat het e-mailadres wellicht anders is maakt niet zoveel uit, voor inloggen heb je alleen achternaam en PNR nodig.
Grappig.quote:Op zaterdag 21 juni 2014 15:49 schreef donald_dick het volgende:
Nou nou paranoideIk heb zelf wat jaartjes profiling bij Schiphol gedaan en soms moet je wel eens een gekke vraag stellen om te kijken hoe iemand reageert
Welke vraag?quote:Op maandag 23 juni 2014 16:28 schreef Nia het volgende:
Een vrouw die alleen reist is geloof ik ook best nog wel een bijzonderheid. Ik en nog een andere alleen reizende vrouw op mijn vlucht kregen allebei die vraag gesteld.
Dat was 'vroeger', nu moet je dit vooraf invullen: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/quote:Op dinsdag 24 juni 2014 16:08 schreef AlwaysHappy het volgende:
Wij vertrekken 14 juli naar New York vanaf Amsterdam en IJsland ( overstap ). Nooit verder geweest dan Engeland. Hoe gaat de controle precies te werk? Ik weet dat je in het vliegtuig wat papiertjes in moet vullen ( wat precies? )
Je komt vanzelf bij de 'immigration' rij terecht en alles wijst zich vanzelf.quote:en ik hoor dat JFK enorm druk is. Hoe gaat het proces daar?
Daarna, maar je bedoelt denk ik immigration want je moet met je koffer langs de douane.quote:Moet je je koffer voor customs ophalen of daarna pas?
Ja.quote:Ik wil niet helemaal overdonderd worden daar dus weet het proces liever wat meer van te voren.
Vliegtuig gaat om 1u dus we mikken erop om om half 10 op Schiphol te zijn. Is dat vroeg zat?
Dat mag niet. Dat mag het grondpersoneel niet meer alleen dragen omdat het te zwaar is.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:17 schreef Verbal het volgende:
Even snel een vraag, zal al wel in een van de tientallen topics hiervoor staan, maar goed.
Ongetwijfeld iemand met ervaring met bagage en Transavia...
Mijn vrouw en ik mogen allebei 15 kilo meenemen. Maar mag dat ook bij elkaar in 1 grote koffer tot 30 kg? Of moeten we allebei een tas of koffer van 15 kg meenemen?
Kan alleen vinden dat je die 15 kg pp over meerdere tassen mag verdelen.
V.
Die grens ligt bij 32 kg.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 17:24 schreef XL het volgende:
Dat mag het grondpersoneel niet meer alleen dragen omdat het te zwaar is.
Nog even gezocht. Op de site van Transavia staat "Maximumgewicht per bagagestuk: 32 kg. "quote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:08 schreef static het volgende:
[..]
Die grens ligt bij 32 kg.
Maar inderdaad, je moet het verdelen.
Lezen, V.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:29 schreef Verbal het volgende:
[..]
Maar op mijn vraag: "mag je de twee keer 15 kilo per persoon in één koffer doen" kan ik geen antwoord vinden. Dus blijft hij wmb hier staan. Hopelijk heeft iemand daar ervaring mee
V.
quote:
Maar je moet flink bijdokken.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:29 schreef Verbal het volgende:
Dus een koffer van van in totaal max 30 kilo moet geen probleem zijn. Althans niet vwb het gewicht.
Ah, dacht dat dat dus ging over het maximale gewicht omdat 30 kilo sowieso niet in één koffer mocht.quote:
1 stuk van 30 kilo kost ook meer aan bagageafhandelingskosten dan 2 van 15. Omdat je boven de 23 kilo zit betaal je dan meer aan afhandelingskosten geloof ik.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:50 schreef Verbal het volgende:
Maar waarom eigenlijk? Wat maakt het dat kut-Transavia uit of 30 kilo in 1 of 2 stuks bagage zit
V.
Omdat ordnung muss sein V., omdat ordnung muss sein.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 20:50 schreef Verbal het volgende:
Maar waarom eigenlijk? Wat maakt het dat kut-Transavia uit of 30 kilo in 1 of 2 stuks bagage zit
V.
Staat meestal in de voorwaarden meteen bij je boeking aangegeven en anders zeker op je e-ticket.quote:Op zondag 29 juni 2014 21:05 schreef larsvh12 het volgende:
Even een vraagje over onze vlucht met overstap. Hoeveel kg handbagage mag je meenemen als je vliegt met overstap? En welke ruimbagage? We vliegen eerst met KLM naar Madrid en vervolgens met Aireurope naar tenerife norte. Terug hetzelfde. Welke regels moeten we aanhouden? Alvast bedankt.
Als er geen aanwijsbare reden is dat het dan duurder is (weekend, feestdag, festival, sportevenement), kan je meestal het beste 6-8 weken voor vertrek boeken bij Ryanair en je sowieso even abonneren op de nieuwsbrief voor de aanbiedingsdagen.quote:Op zondag 29 juni 2014 20:36 schreef electronique het volgende:
Ik ben aan het kijken voor vluchten van Nederland naar Spanje, ergens eind september. Had een aantal opties maar betaal voor een retourtje ryanair nog steeds 154 in de week dat ik wil gaan. Andere week is bijvoorbeeld 109. Zou dit nog goedkoper worden of kan ik beter zo snel mogelijk boeken?
Net gevlogen met Icelandair. Ze hebben geen selfservice checkin op Schiphol, dus je zal dan even in de rij moeten gaan staan om je boardingcard op te halen. Je kan ook zelf printen en dan kan je meteen naar de bagage drop-off. Nou vliegen ze niet met zulke grote vliegtuigen en ook maar naar 1 bestemming, dus vooraf inchecken is alleen handig als je met alleen handbagage vliegt en om vooraf je stoel vast te leggen.quote:Op zondag 29 juni 2014 15:14 schreef AlwaysHappy het volgende:
Iemand ervaring met Icelandair? We hebben de e-tickets in onze mail liggen. Er staat op hun site dat je ook mobiel kan inchecken 24 uur van te voren en dat je dan je boarding pass via de mail/sms kunt ontvangen, of dat je hem zelf op het vliegveld ophaalt. Als je ervoor kiest om hem toegemaild te krijgen...moet je die mail dan nog uitprinten voordat je naar het vliegveld gaat? Of kan je ook alleen die mail laten zien? En moet je de e-tickets die we nu al hebben in onze mail uitprinten en ook meenemen? Of alleen de boarding pass?
En als je de boarding pass liever wilt ophalen op het vliegveld..waar kun je die dan precies ophalen?
Dan regelen we het inderdaad op het vliegveld wel gewoon. Moet je dan wel je e-ticket ( die we nu al hebben in onze mail ) meenemen, of gewoon je paspoort?quote:Op zondag 29 juni 2014 22:05 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Net gevlogen met Icelandair. Ze hebben geen selfservice checkin op Schiphol, dus je zal dan even in de rij moeten gaan staan om je boardingcard op te halen. Je kan ook zelf printen en dan kan je meteen naar de bagage drop-off. Nou vliegen ze niet met zulke grote vliegtuigen en ook maar naar 1 bestemming, dus vooraf inchecken is alleen handig als je met alleen handbagage vliegt en om vooraf je stoel vast te leggen.
Bij de meeste maatschappijen normaliter wel. Mits je nog niet online ingecheckt hebt.quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:04 schreef Troonwoord het volgende:
Kan je een zitplaats(vliegtuig) nog wijzigingen na online betaling en voor het vertrek ?
okey bedankt!quote:Op donderdag 3 juli 2014 19:11 schreef Thetallguy het volgende:
[..]
Bij de meeste maatschappijen normaliter wel. Mits je nog niet online ingecheckt hebt.
Als je hem in je ruimbagage doet is dat geen probleem. In je handbagage kan niet want dan wordt ie er bij de security uitgepikt (of hij moet kleiner dan 100ml zijn maar dat denk ik nietquote:Op donderdag 3 juli 2014 20:20 schreef RowanF1 het volgende:
Klein vraagje:
Kan ik vanuit huis met een fles Bacardi door de douane komen of wordt deze er tussen uit gepikt? Ik vlieg met de KLM vanaf Schiphol naar Zweden. Dus niet taxfree gekocht, maar van thuis.
Niet in je handbagage want (tenzij de douanier zit te pikken) je mag maar vloeistoffen van maximaal 100ml per container meenemen. Maar waarom koop je niet gewoon een fles na de douane op schiphol, deze wordt dan gesealed en mag gewoon mee aan boord.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:20 schreef RowanF1 het volgende:
Klein vraagje:
Kan ik vanuit huis met een fles Bacardi door de douane komen of wordt deze er tussen uit gepikt? Ik vlieg met de KLM vanaf Schiphol naar Zweden. Dus niet taxfree gekocht, maar van thuis.
Drink gewoon bessensap in Zweden.quote:Op donderdag 3 juli 2014 20:20 schreef RowanF1 het volgende:
Klein vraagje:
Kan ik vanuit huis met een fles Bacardi door de douane komen of wordt deze er tussen uit gepikt? Ik vlieg met de KLM vanaf Schiphol naar Zweden. Dus niet taxfree gekocht, maar van thuis.
Ik vraag me af waarom de veiligheidscontrole zo vaak douane wordt genoemd. Omdat ze allebei in je bagage zitten te graaien?quote:Op zondag 6 juli 2014 12:20 schreef LordLynx het volgende:
[..]
Niet in je handbagage want (tenzij de douanier zit te pikken) je mag maar vloeistoffen van maximaal 100ml per container meenemen. Maar waarom koop je niet gewoon een fles na de douane op schiphol, deze wordt dan gesealed en mag gewoon mee aan boord.
Het kan in Charleroi best druk zijn, maar de securitycheck verloopt altijd vrij vlot. Heb zelf een keer of 10 vanaf dat vliegveld gevlogen en nooit echt lang hoeven wachten. Als je een koffer in moet checken zorg je er gewoon voor dat je 2 uur van tevoren aanwezig bent. Ik ga er altijd met de trein heen, zet dan mijn auto gratis op het station bij Essen en de trein brengt je zonder overstappen naar Charleroi en vanuit daar rijden er shuttlebussen naar de luchthaven.quote:Op zondag 6 juli 2014 14:19 schreef LordLynx het volgende:
Ik vlieg over 2 weken vanaf Brussel Charleroi (scheelde gewoon echt teveel met schiphol etc) maar ik vraag me af hoeveel tijd je hier van te voren aanwezig moet zijn, zijn de securitychecks en dergelijke een beetje vlot of moet je aan rijen als op schiphol denken? En iemand een goeie tip voor parkeren bij de luchthaven? Al die parkeerplaatsen die je online vind moet je met een shuttlebus naar de terminal en dat probeer ik altijd te vermijden. Een goede valetservice misschien?
Pak de trein die rond 18:00 aankomt, indien je internationaal vliegt (anders uurtje later). Indien je vertraging hebt, heb je nog genoeg speling, indien je op tijd aankomt doe je gewoon rustig inchecken, hapje eten, etc.quote:Op zondag 6 juli 2014 19:17 schreef kurk_droog het volgende:
Wat raden jullie aan als mijn vlucht vanaf Dusseldorf om 21:00 vertrekt en ik er met de trein heen moet. Gewoon lekker vroeg daar aankomen en dan eventueel de stad in of iets om eventuele problemen te voorkomen? Of is het vliegveld leuk genoeg om uren te vertoeven?
Nja, ik heb een backpack op mijn rug dus qua gedoe zou dat wel meevallen. Het is meer dat ik liever vroeger in de buurt ben daar ivm ik met het ov ga en daar veel fout kan gaan ( stress daar snel over ::P ). Ik weet niet of Dusseldorf het waard is om kort te bezoeken en of het slim is om te doen ....ik zit daarna ook nog 4 uur op Madrid dus ben lang onderweg al. 5 weken nog, kan nu al niet wachten. Normaal kijk ik pas 1 week voor mijn vakantie ernaar maar nu ik alleen ga zit ik nu al alles te regelen en af te tellen.quote:Op zondag 6 juli 2014 23:03 schreef Blik het volgende:
[..]
Pak de trein die rond 18:00 aankomt, indien je internationaal vliegt (anders uurtje later). Indien je vertraging hebt, heb je nog genoeg speling, indien je op tijd aankomt doe je gewoon rustig inchecken, hapje eten, etc.
Ik zou niet eerst naar dusseldorf centrum gaan, teveel gedoe met bagage enzo
Het klinkt alsof je Dusseldorf wil bezoeken, dus je zou via een toeristische site kunnen uitzoeken wat er te doen is. In mijn ervaring heeft het echter niet zoveel nut om in dit scenario een oude kerk of museum oid te bezoeken als je over een paar uur naar de luchthaven moet. Dit is niet alleen de stress, maar je staat er niet echt open voor als je werkelijke bestemming Spanje of waar dan ook is.quote:Op zondag 6 juli 2014 23:59 schreef kurk_droog het volgende:
Nja, ik heb een backpack op mijn rug dus qua gedoe zou dat wel meevallen. Het is meer dat ik liever vroeger in de buurt ben daar ivm ik met het ov ga en daar veel fout kan gaan ( stress daar snel over ::P ). Ik weet niet of Dusseldorf het waard is om kort te bezoeken en of het slim is om te doen ....
Zelfde geldt voor de Marechaussee bij de paspoortcontrole, dat wordt ook door 90% douane genoemd. Terwijl de douane helemaal niks met immigratie te maken heeft. En inderdaad, ook niks met de veiligheidscode bij vertrek.quote:Op zondag 6 juli 2014 18:22 schreef 18konijn het volgende:
[..]
Ik vraag me af waarom de veiligheidscontrole zo vaak douane wordt genoemd. Omdat ze allebei in je bagage zitten te graaien?
Waarschijnlijk omdat het "airside" gebied achter de controles in de volksmond de douane-zone wordt genoemd. De stappen die je dus neemt om daar te komen (of het gebied te verlaten) is daardoor gemakkelijk genomen verbasterd tot "door de douane gaan"quote:Op maandag 7 juli 2014 06:55 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Zelfde geldt voor de Marechaussee bij de paspoortcontrole, dat wordt ook door 90% douane genoemd. Terwijl de douane helemaal niks met immigratie te maken heeft. En inderdaad, ook niks met de veiligheidscode bij vertrek.
Ja jullie hebben gelijk. Het was meer dat ik dan zo'n grote marge zou inbouwen dat ik dan liever in het centrum op een terras wacht maar als ik gewoon rond 18:00 aankom daar zit ik ook goed en dan ga ik wel mensen kijken op het vliegveldquote:Op maandag 7 juli 2014 05:15 schreef jaco het volgende:
[..]
Het klinkt alsof je Dusseldorf wil bezoeken, dus je zou via een toeristische site kunnen uitzoeken wat er te doen is. In mijn ervaring heeft het echter niet zoveel nut om in dit scenario een oude kerk of museum oid te bezoeken als je over een paar uur naar de luchthaven moet. Dit is niet alleen de stress, maar je staat er niet echt open voor als je werkelijke bestemming Spanje of waar dan ook is.
Ik zou het zelf precies zo plannen als Blik hierboven: een efficiente reis maar wel met een veiligheidsmarge om vertragingen onderweg op te vangen. Als er geen vertragingen zijn, gebruik je de extra tijd om wat te eten of een rondje te lopen op de luchthaven: de landside (dus voor de security check) van Dusseldorf Airport vind ik zelf mooi en ruim opgezet. Er is ook een observatie terras om de startbaan te bekijken.
Eèèèn weer terug. Was leuk.quote:Op dinsdag 24 juni 2014 19:08 schreef static het volgende:
[..]
Die grens ligt bij 32 kg.
Maar inderdaad, je moet het verdelen.
Thanks, staat nu wel een waarschuwing op de site dat je 3 uur van te voren aanwezig moet zijn omdat het zo druk is. Lijkt mij wel heel erge kolder. Ik vlieg overigens met alleen handbagage en inchecken online, dus ik heb alleen met de security/douane/whateverwhocares te maken. Parkeerplaats is gewoon P1 geworden, per euro duurder maar je loopt wel gelijk de terminal in begrijp ik.quote:Op zondag 6 juli 2014 19:01 schreef BoxeurDesRues het volgende:
[..]
Het kan in Charleroi best druk zijn, maar de securitycheck verloopt altijd vrij vlot. Heb zelf een keer of 10 vanaf dat vliegveld gevlogen en nooit echt lang hoeven wachten. Als je een koffer in moet checken zorg je er gewoon voor dat je 2 uur van tevoren aanwezig bent. Ik ga er altijd met de trein heen, zet dan mijn auto gratis op het station bij Essen en de trein brengt je zonder overstappen naar Charleroi en vanuit daar rijden er shuttlebussen naar de luchthaven.
23kg handbagage....haha nee dat is dus ruimbagage. Betalen voor ruimbagage is voor zover ik heb begrepen alleen voor vliegen binnen europa vanaf 1 oktober (tenzij je >flying blue ivory hebt)quote:Op maandag 7 juli 2014 15:53 schreef larsvh12 het volgende:
Over kleine 2,5 week gaan we voor een van de eerste keren vliegen. Naar Tenerife. Maar we hebben dus een overstap in Madrid. We wisselen van toestel en maatschappij. Nou staat in onze e-mail (e-ticket) dat we 1 stuk bagage van 23 kg mogen meenemen. Is dit ruimbagage? En we vliegen het eerste deel met KLM en tweede deel met Aireurope, maar bij KLM mag je volgens mij vanaf kort geen gratis ruimbagage meer meenemen (we hebben pas begin juni geboekt) Ook snap ik het online inchecken niet echt, hoef je dan niet meer op schiphol in die lange rij te gaan staan? Kan ik ook al gelijk inchecken voor mijn aansluitende vlucht? Graag wat duidelijkheid over de bagage en het (online) inchecken.. Alvast bedankt!
Bij KLM moest ik flink bij betalen voor een koffer van 27 kilo. 1 van 20 en de andere 8 was gratisquote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:31 schreef Verbal het volgende:
[..]
Eèèèn weer terug. Was leuk.
Maarre, bij elkaar in één koffer was geen probleem, zolang het niet boven de eerder genoemde 32 (en in ons geval 30, want 2 x 15 geboekt) uitkwam.
Ik dacht: ik laat het nog even weten
V.
Zonder bij te betalen? Dat is uitzonderlijk volgens mij.quote:Op dinsdag 8 juli 2014 21:31 schreef Verbal het volgende:
[..]
Eèèèn weer terug. Was leuk.
Maarre, bij elkaar in één koffer was geen probleem, zolang het niet boven de eerder genoemde 32 (en in ons geval 30, want 2 x 15 geboekt) uitkwam.
Ik dacht: ik laat het nog even weten
V.
Volgens Transavia geen enkel probleem.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 00:50 schreef static het volgende:
[..]
Zonder bij te betalen? Dat is uitzonderlijk volgens mij.
Je kunt beter zo nu en dan wat rond blijven lopen tijdens een lange vlucht ja.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 05:35 schreef Dientje12 het volgende:
28 juni was me eerste vlucht van me leven
Viel allemaal wel mee, alleen me benennkregen kramp, 13 uur vliegen naar indo.
- Volle vlucht de andere kant opquote:Op vrijdag 11 juli 2014 10:14 schreef Sunri5e het volgende:
Net terug van een vlucht met Intersky in een Dash 8-300. Er zaten welgeteld maar 18 mensen in het vliegtuig. Hoe kan dat in godsnaam rendabel zijn?
Heerlijk toch? Lekker liggen en allesquote:Op vrijdag 11 juli 2014 10:14 schreef Sunri5e het volgende:
Net terug van een vlucht met Intersky in een Dash 8-300. Er zaten welgeteld maar 18 mensen in het vliegtuig. Hoe kan dat in godsnaam rendabel zijn?
Is het trouwens toegestaan om ergens te staan en te hangen ( voor een half uur ) in een vliegtuig buiten je stoel om?quote:Op vrijdag 11 juli 2014 10:09 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
Je kunt beter zo nu en dan wat rond blijven lopen tijdens een lange vlucht ja.
In een Dash heerlijk liggen, ehm dat ding is niet zo groot, daar zit je 2 aan 2....quote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:33 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Heerlijk toch? Lekker liggen en alles
Als de stoelriempjes los zijn mag je in principe vrij rondlopen in de cabine, je mag immers ook naar de WC.quote:Op vrijdag 11 juli 2014 14:33 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Is het trouwens toegestaan om ergens te staan en te hangen ( voor een half uur ) in een vliegtuig buiten je stoel om?
Ja het gaat vooral om een 12 uur durende vlucht met 2 gangpaden. Hoewel ik een stoel heb waar niemand achter zit op de WC na ( dus dan kan ik daar opzich ook prima staan ) lijkt mij het wel wat om af en toe even te lopen en te hangen. Vrees het ergste bij Iberiaquote:Op vrijdag 11 juli 2014 17:17 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
In een Dash heerlijk liggen, ehm dat ding is niet zo groot, daar zit je 2 aan 2....
Reden om die ook op de wat onrendabele routes in te zetten, want naast dat een heenvlucht wel vol gezeten kan hebben, is het in stand houden van een netwerk ook belangrijk omdat je ook passagiers krijgt die overstappen op wel rendabelere routes waardoor over het geheel genomen een route wel rendabel kan zijn.
[..]
Als de stoelriempjes los zijn mag je in principe vrij rondlopen in de cabine, je mag immers ook naar de WC.
En op lange afstandvluchten in de toestellen met 2 gangpaden is het ook niet zo'n probleem om een half uur van je plek af te zijn, je kan een rondje in het toestel maken, ik kies op een dergelijke vlucht structureel de WC welke zo ver mogelijk van mijn plek verwijderd is. Er zijn daarnaast bij de deuren ook wel wat ruimtes waar je kunt gaan staan.
Op de toestellen met 1 gangpaden, het gros van de charter- of lijndienst- vluchten binnen Europa of net daarbuiten, daar kan je ook opstaan om naar de WC te gaan, maar echt veel ruimte is er niet en het cabinepersoneel zal het niet waarderen wanneer men zich in de galley gaat ophouden, één van de redenen dat Transvertragia het verbied dat men zich voorbij stoel 1 (in de galley) opstelt om te wachten als de WC bezet is, dat moet in het gangpad zelf gebeuren. Dit wordt omgeroepen onder het mom van veiligheidsredenen, maar heeft er echt mee te maken om te voorkomen dat op langere vluchten men zich daar gaat verzamelen, achterin doet men veelal het gordijntje dicht waardoor je alleen kunt staan of 'hangen' in het gangpad zelf, door de vele passerende mensen of trolly's ga je dat natuurlijk zelf niet prettig vinden dat je dat lang kan volhouden.
Verbieden om te staan als het stoelriempje af zit kan men het dus niet, maar men kan je wel onder het mom van veiligheidsredenen de toegang tot het gebied van het cabinepersoneel (galleys) ontzeggen.
Overigens wil ik verder niet de SOP van Transavia bekritiseren, wanneer men echt met grote groepen voorin het toestel staat en de piloot wil gebruik maken van het toilet dan kan men bij het openen van de cockpitdeur wel degelijk naar binnen stormen, de stewardess die er dan voor staat kan dit dan echt niet voorkomen. En hoewel de kans op een terroristische aanslag op een Transavia vlucht relatief klein is, kan je natuurlijk wel dronken passagiers hebben die onder het mom van lolligheid de cockpit willen bezoeken.
Een KLM heeft dit probleem minder omdat de toiletten bij de kleinere toestellen voorin eigenlijk alleen door de Europe Select passagiers gebruikt mogen worden, en die hebben over het algemeen niet de neiging om zich in een groep voorin het toestel op te stellen.
Normaal gesproken wel. Als je nog nooit op Schiphol bent geweest, zou ik zeker een half uur eerder aankomen. Ergste wat je dan kan gebeuren, is dat je tijd over hebt voor koffie.quote:Op zondag 20 juli 2014 20:30 schreef RainofDeath het volgende:
Ik vlieg woensdag van Schiphol naar Birmingham. De vlucht vertrekt om 10:05, is het dan op tijd genoeg dat ik om +/- 8:30 op station schiphol aankom of moet ik nog eerder van huis vertrekken? Ik heb overigens alleen handbagage en er wordt van te voren (voor mij) online ingechecked.
Heb totaal geen vliegervaring, vandaarWeet dus ook niet wat me te wachten staat.
Natuurlijk ga ik morgen even bellen naar Pegasus, maar misschien dat iemand er hier ervaring mee heeft?quote:fout
foutcode : NO_PERMISSION
U heeft geen toegang om deze pagina te bekijken
ga terug
als de fout blijft aanhouden, sluit venster en begin opnieuw
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |