abonnement Unibet Coolblue
pi_140696549
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 21:41 schreef MissRelin het volgende:
Ongetwijfeld is dit al heel vaak gevraagd, dus sorry dat ik het weer vraag :@

In augustus vlieg ik van Amsterdam naar Reyjavik. Na een rondreis over Ijsland gaan we door naar JFK. Daar heb ik ook geen vragen over.
Terug gaan we van JFK naar Reykjavik, met een overstap op een ander vliegtuig naar Amsterdam. Nu heb ik al best vaak gevlogen, maar nog nooit met een overstap. Mijn vraag is dan ook of mijn koffer automatisch van vliegtuig 1 naar vliegtuig 2 gaat, of dat ik deze bij de band moet halen en weer opnieuw moet inchecken. Ik vermoed dat ik zelf ook opnieuw moet inchecken, of ben je als je incheckt op JFK ook meteen ingecheckt voor de aansluitende vlucht?

Excuses als het een hele domme vraag is! :@
ik heb inmiddels zo vaak via de VS gevlogen, en mij is het nog steeds niet 100% duidelijk, waar de logica hem er in zit. Volgens mij is het dat je op de heenreis wel moet "reclaimen" en op de terug reis niet. De logica ontgaat mij totaal. En ik houdt het er maar op dat ik het altijd even vraag bij de bagage dropoff
pi_140697158
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 08:16 schreef Roger_ het volgende:

[..]

ik heb inmiddels zo vaak via de VS gevlogen, en mij is het nog steeds niet 100% duidelijk, waar de logica hem er in zit. Volgens mij is het dat je op de heenreis wel moet "reclaimen" en op de terug reis niet. De logica ontgaat mij totaal. En ik houdt het er maar op dat ik het altijd even vraag bij de bagage dropoff
op het moment dat je van een buitenlands vliegveld (wellicht neit Canada?) in de US aankomt moet je altijd je koffer ophalen en weer afgeven. Als je van een binnenlandse vlucht komt is het niet nodig.
pi_140698441
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 09:02 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

op het moment dat je van een buitenlands vliegveld (wellicht neit Canada?) in de US aankomt moet je altijd je koffer ophalen en weer afgeven. Als je van een binnenlandse vlucht komt is het niet nodig.
Of het al gemeen is dit alleen als van het buiten land een binnenlandse vlucht maakt en zodoende eerst door douane heen moet. Ook in zweden was het geval bij een binnenlandse vlucht. Zover ik het weet worden vluchten waarbij je in de transit zone blijft gewoon door gelabeld. (Dus AMS -> Usa -> Canada)

Als je een binnenlandse vlucht maakt mag je hem wel op halen.

Voor de terug reis is dit vaak geen probleem en wordt het gewoon door gelabled.

In het geval van Miami airport
International flights connecting to U.S. destinations - claim luggage before clearing U.S. Customs.
International flights connecting to international destinations (ITI) - confirm with your airline if your luggage was checked directly to your final destination or if you have to collect it before clearing U.S. Customs.
http://www.miami-airport.com/baggage_international.asp


Het zal wel zo geregeld zijn bij de rest van de vliegvelden
  woensdag 4 juni 2014 @ 18:46:56 #129
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140713684
De reden voor de afwijkende bagage afhandeling in de VS is dat wanneer je een binnenlandse doorvlucht hebt de koffer van de binnenlandse doorvlucht bij aankomst van de binnenlandse bestemming wordt gedropt in een publieke ruimte, iedereen kan daar bij komen en daar is om die reden geen douanecontrole mogelijk.

Om deze reden moet de VS wel op het moment van binnenkomst van een internationale vlucht alle bagage controleren als men een doorvlucht met een bestemming in de VS, want daarna is het niet meer mogelijk, en wanneer men afziet van een dergelijke controle zal iemand met kwaad in de zin dus altijd zorgen voor een doorvlucht naar een binnenlandse bestemming omdat er dan niet gecontroleerd kan worden.
Voor een doorvlucht buiten de VS kan de bagage in principe wel doorgelabeld worden omdat de eindbestemming niet de VS is en derhalve daar ook niet wordt ingevoerd.

In Europa is dit anders geregeld, het afhalen van de bagage gebeurd altijd in een niet publiek toegankelijk gedeelte en in de douane zone, aan de kleur van de labels kan men dan zien of je een Europese vlucht hebt gemaakt of een vlucht buiten Europa, in de regel controleert men dan bagage van vluchten buiten Europa, maar de douane kan wel degelijk ook bagage controleren van vluchten binnen Europa, je moet meewerken aan een controle.

Er valt voor beide principes wat te zeggen, bij het VS model kan je gericht bagage van een bepaalde bestemming controleren, maar zijn het wel extra handelingen wat geld kost voor de luchtvaartmaatschappijen, in Europa kan je door de vele airlines bij doorvluchten binnen Europa niet altijd direct gericht controleren waar iemand vandaan komt, op rechtstreeks vluchten vanaf Azië staat er een grotere douanebezetting dan op vluchten binnen Europa, men kan steeksproefgewijs e.e.a. er wel uithalen maar lang niet alles, wel is dit een stuk goedkoper omdat de luchtvaartmaatschappij er minder werk aan heeft.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_140725167
Ik heb 1 uur overstap tijd op CDG en daar ben ik al jaren niet geweest. Beide vluchten zijn met AF maar 1 is intercontinentaal. Dat moet normaal geen probleem zijn toch?
  Moderator donderdag 5 juni 2014 @ 01:18:18 #131
45833 crew  Fogel
pi_140732632
quote:
6s.gif Op woensdag 4 juni 2014 18:46 schreef ozzietukker het volgende:
De reden voor de afwijkende bagage afhandeling in de VS is dat wanneer je een binnenlandse doorvlucht hebt de koffer van de binnenlandse doorvlucht bij aankomst van de binnenlandse bestemming wordt gedropt in een publieke ruimte, iedereen kan daar bij komen en daar is om die reden geen douanecontrole mogelijk.

Om deze reden moet de VS wel op het moment van binnenkomst van een internationale vlucht alle bagage controleren als men een doorvlucht met een bestemming in de VS, want daarna is het niet meer mogelijk, en wanneer men afziet van een dergelijke controle zal iemand met kwaad in de zin dus altijd zorgen voor een doorvlucht naar een binnenlandse bestemming omdat er dan niet gecontroleerd kan worden.
Voor een doorvlucht buiten de VS kan de bagage in principe wel doorgelabeld worden omdat de eindbestemming niet de VS is en derhalve daar ook niet wordt ingevoerd.

In Europa is dit anders geregeld, het afhalen van de bagage gebeurd altijd in een niet publiek toegankelijk gedeelte en in de douane zone, aan de kleur van de labels kan men dan zien of je een Europese vlucht hebt gemaakt of een vlucht buiten Europa, in de regel controleert men dan bagage van vluchten buiten Europa, maar de douane kan wel degelijk ook bagage controleren van vluchten binnen Europa, je moet meewerken aan een controle.

Er valt voor beide principes wat te zeggen, bij het VS model kan je gericht bagage van een bepaalde bestemming controleren, maar zijn het wel extra handelingen wat geld kost voor de luchtvaartmaatschappijen, in Europa kan je door de vele airlines bij doorvluchten binnen Europa niet altijd direct gericht controleren waar iemand vandaan komt, op rechtstreeks vluchten vanaf Azië staat er een grotere douanebezetting dan op vluchten binnen Europa, men kan steeksproefgewijs e.e.a. er wel uithalen maar lang niet alles, wel is dit een stuk goedkoper omdat de luchtvaartmaatschappij er minder werk aan heeft.
Niet altijd. In een aantal landen (zoals Noorwegen) liggen de koffers bij binnenlandse vluchten gewoon landside.
En dat is dan ook meteen de reden dat als je een connecting flight hebt van internationaal naar binnenlands, dat je ook daar de koffers opnieuw met inchecken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  donderdag 5 juni 2014 @ 17:30:34 #132
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140751721
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 01:18 schreef Fogel het volgende:

[..]

Niet altijd. In een aantal landen (zoals Noorwegen) liggen de koffers bij binnenlandse vluchten gewoon landside.
En dat is dan ook meteen de reden dat als je een connecting flight hebt van internationaal naar binnenlands, dat je ook daar de koffers opnieuw met inchecken.
Nu kom ik niet zo vaak in Noorwegen, en de 2 x dat ik er was, was dit met handbagage en heb daar niet specifiek naar gekeken, de kans dat ik ooit via Noorwegen, ondanks Norwegian, een internationale connecting flight ga maken is toch wel uitgesloten.... Maar goed, binnen de Europese unie is het over het algemeen geregeld zoals door mij omschreven.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_140751776
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 17:30 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Nu kom ik niet zo vaak in Noorwegen, en de 2 x dat ik er was, was dit met handbagage en heb daar niet specifiek naar gekeken, de kans dat ik ooit via Noorwegen, ondanks Norwegian, een internationale connecting flight ga maken is toch wel uitgesloten.... Maar goed, binnen de Europese unie is het over het algemeen geregeld zoals door mij omschreven.
In Zweden is het net zoals in Noorwegen. Maar ergens anders in de EU heb ik het ook nog niet zo meegemaakt.
pi_140753142
Op Biarritz komt de bagage ook gewoon op een band in de publiek toegankelijke aankomsthal eruit rollen. Wellicht ook nog op andere kleinere Franse airports.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_140757699
Iemand ooit problemen gehad met lenzenvloeistof? in ruimte bagage
pi_140761408
In de ruimbagage mag je gerust vloeistof meenemen, ik had vanuit Cuba ook een paar flessen rum in de ruimbagage.
pi_140768463
quote:
0s.gif Op donderdag 5 juni 2014 21:57 schreef bluemoon23 het volgende:
In de ruimbagage mag je gerust vloeistof meenemen, ik had vanuit Cuba ook een paar flessen rum in de ruimbagage.
Ah ok thanks :)
pi_140770670
Ik gebruik zelf ook lenzen trouwens ;)
  vrijdag 6 juni 2014 @ 21:59:38 #139
62964 Little_Acorn
You would know
pi_140791611
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 mei 2014 21:30 schreef Roger_ het volgende:
Wie heeft er ervaring met British Airways ? zijn zij streng mbt hand bagage.
Op hun website staat dat ze best ruim zijn in hun carry on luggage, maar ik ga naar Zuid Afrika , dus wil ik mijn complete camera kit mee nemen. Maar ik ben nu een day pack het aanschaffen, en ja, eigenlijk wil ik graag een 40L versie aanschaffen. En dan komt het een beetje buiten de maten.

Heeft iemand er ervaring mee, of is het net zo als altijd , veel ge blaat, en uit eindelijk komen ze met de 95L rugzakken de cabine in ?
Wil ik eigenlijk ook wel weten. Vlieg binnenkort via Londen naar New York en wil een cabin bag en een personal bag meenemen. Volgens de richtlijnen mag dit. Alleen zit ik een beetje met vloeistoffen. Je mag een 1 liter sealbag meenemen met daarin verpakkingen van max 100 ml. per stuk volgens mij. Of geldt dit alleen binnen de EU en niet als je vanaf de EU naar de VS vliegt? Ik heb namelijk geen zin om in Londen alsnog m'n tas in te checken.
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_140801624
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 juni 2014 21:59 schreef Little_Acorn het volgende:
Of geldt dit alleen binnen de EU en niet als je vanaf de EU naar de VS vliegt?
Dit geldt ook als je naar de VS vliegt.

De afmetingen van carry-on bagage zijn in dit topic een aantal malen besproken. Sommigen hadden de ervaring dat de regels strikt worden toegepast en weer anderen constateerden dat hier losjes mee wordt omgegaan. Ik geloof niet dat dit per maatschappij aan te geven is.

Als je bepaalde items absoluut bij je wilt houden, dan zou ik zorgen voor een tas die aan de regels voor de afmetingen (en gewicht) voldoet. Dan kan je met het 'rekje' bij de check-in aantonen dat je in je recht staat.
  zaterdag 7 juni 2014 @ 12:17:43 #141
62964 Little_Acorn
You would know
pi_140803161
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 juni 2014 10:44 schreef jaco het volgende:

[..]

Dit geldt ook als je naar de VS vliegt.

De afmetingen van carry-on bagage zijn in dit topic een aantal malen besproken. Sommigen hadden de ervaring dat de regels strikt worden toegepast en weer anderen constateerden dat hier losjes mee wordt omgegaan. Ik geloof niet dat dit per maatschappij aan te geven is.

Als je bepaalde items absoluut bij je wilt houden, dan zou ik zorgen voor een tas die aan de regels voor de afmetingen (en gewicht) voldoet. Dan kan je met het 'rekje' bij de check-in aantonen dat je in je recht staat.
De tas die ik mee wil nemen als carry on voldoet aan die afmetingen, dus ik ben helemaal gerust gesteld!
Beter een gemiste oproep dan een gemiste kans
pi_140836164
Even een vraag voor iemand die ooit een ticket vanaf station Antwerpen met KLM gebruikt heeft:

Als ik kijk naar het reisschema vertrekt de trein om 10:31 uur. Moet je hierbij ook een X aantal uur van te voren aanwezig zijn of kan je misschien eerder al je trein/vliegtickets hier ophalen? En is dit daadwerkelijk de Thalys (zoals erbij staat) met gereserveerde plaatsen of een gewone intercity?

Via Antwerpen reizen scheelt me iets meer dan 100 euro p.p., en terug kunnen we gewoon op Schiphol, of ergens op de route tussen Schiphol en Antwerpen uitstappen, dus 100 euro korting is de reis naar Antwerpen me wel waard, als ik er geen uren van te voren hoef te zijn.
RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_140849491
Ervaringsdeskundigen met overstappen in Chicago (ORD)?

Zondag 31-8-2014, met American Airlines
DUS - ORD 9:45am - 12:15pm
ORD - SFO 2:05pm - 4:30pm

Is het voldoende overstaptijd tussen 12:15 tot 2:05?
pi_140864506
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 22:34 schreef enpe het volgende:
Ervaringsdeskundigen met overstappen in Chicago (ORD)?

Zondag 31-8-2014, met American Airlines
DUS - ORD 9:45am - 12:15pm
ORD - SFO 2:05pm - 4:30pm

Is het voldoende overstaptijd tussen 12:15 tot 2:05?
Mijn ervaring is dat Chicago een "rustige" luchthaven is. Als je geen vertraging hebt in NL en je komt optijd aan gaat dit je lukken. Ik ga Woensdag weer een uitdaging aan met Delta en Atlanta heb een overlay van 2:30 uur ;-)
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
  maandag 9 juni 2014 @ 15:34:43 #145
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_140872584
Ik zit eens te kijken voor een vakantie voor komende zomer. Daarvoor heb ik verschillende opties. Ik zit via Skyscanner te kijken hoe en wat het goedkoopste is.

Lang verhaal kort, een van de (goedkope) opties die Skyscanner mij geeft voor de vluchten die ik wil hebben heeft ergens een overstap van een uur of 20. Stel ik boek dat, ben ik dan verplicht om die 20 uur op het vliegveld door te brengen?
  maandag 9 juni 2014 @ 15:36:32 #146
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_140872642
quote:
6s.gif Op maandag 9 juni 2014 15:34 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik zit eens te kijken voor een vakantie voor komende zomer. Daarvoor heb ik verschillende opties. Ik zit via Skyscanner te kijken hoe en wat het goedkoopste is.

Lang verhaal kort, een van de (goedkope) opties die Skyscanner mij geeft voor de vluchten die ik wil hebben heeft ergens een overstap van een uur of 20. Stel ik boek dat, ben ik dan verplicht om die 20 uur op het vliegveld door te brengen?
Nee, maar afhankelijk van waar die overstap is kan het wel zijn dat je een visum nodig hebt.
  maandag 9 juni 2014 @ 15:36:51 #147
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_140872656
Het ligt eraan waar je gaat overstappen...
  maandag 9 juni 2014 @ 15:41:42 #148
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_140872826
Als ik die vlucht neem is het een overstap in Riga. Gewoon een land zonder visum enzo.

Hoewel ik niet denk ik dat ik voor die optie ga, maar toch :D
  maandag 9 juni 2014 @ 19:18:14 #149
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140880773
quote:
0s.gif Op zondag 8 juni 2014 17:10 schreef koei het volgende:
Even een vraag voor iemand die ooit een ticket vanaf station Antwerpen met KLM gebruikt heeft:

Als ik kijk naar het reisschema vertrekt de trein om 10:31 uur. Moet je hierbij ook een X aantal uur van te voren aanwezig zijn of kan je misschien eerder al je trein/vliegtickets hier ophalen? En is dit daadwerkelijk de Thalys (zoals erbij staat) met gereserveerde plaatsen of een gewone intercity?

Via Antwerpen reizen scheelt me iets meer dan 100 euro p.p., en terug kunnen we gewoon op Schiphol, of ergens op de route tussen Schiphol en Antwerpen uitstappen, dus 100 euro korting is de reis naar Antwerpen me wel waard, als ik er geen uren van te voren hoef te zijn.
Je hoeft geen X aantal uren van te voren aanwezig te zijn, officieel geeft KLM aan dat je maximaal 4 uur voor vertrek het treinticket kan afhalen, ervaring leert dat dit ook eerder kan op de dag zelf. (Ik moet werkgerelateerd 1x per 2 weken in Antwerpen zijn, en ik haal dan altijd het ticket in de ochtend gelijk op, of tussen de middag, is nooit een probleem). (Ik boek het meestal zo de avond ervoor naar Schiphol moet reizen).

Let op, je moet dus wel het ticket afhalen op Antwerpen Centraal Station, je kan dus niet zomaar in de Thalys stappen, nu duurt het afhalen van het ticket zelf niet heel lang, maar het is nog wel eens druk bij de balie, en je moet balie 1 of 2 hebben (internationale reizen) en als je pech hebt staat er een lastig geval voor je, want naast afhalen van KLM tickets wordt deze balie ook gebruikt voor reguliere internationale treinreizen, en als iemand een connectie, buiten zijn schuld mist, dan kost dat best moeite om dat weer te herstellen.
Ook kan er 'iets' zijn met je ticket waardoor het niet lukt om deze te valideren, geen nood, aardige man achter de balie regelt een nieuw ticket en bewijs stempels dat je op station Antwerpen maar dat duurt dan weer langer dan 2 minuten natuurlijk. (Ook dat is mij al 2 x overkomen).

Kortom, 1 uur voor vertrek aanwezig is over het algemeen wel voldoende, is natuurlijk ook wel weer afhankelijk van je gemoedsrust, want als je met het openbaar vervoer komt en je mist een aansluiting en daardoor de trein naar Antwerpen ben je zo een uur verder...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 9 juni 2014 @ 19:22:29 #150
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_140881052
quote:
6s.gif Op maandag 9 juni 2014 15:41 schreef Irritatie100 het volgende:
Als ik die vlucht neem is het een overstap in Riga. Gewoon een land zonder visum enzo.

Hoewel ik niet denk ik dat ik voor die optie ga, maar toch :D
Je kan Riga prima in, je kan ook dan een hotel in de stad nemen. Sterker nog, ik moet er niet aan denken om, hoe lieftallig de luchthaven van Riga ook is, om daar een lange tijd door te moeten brengen.

Ik weet niet precies wat je eindbestemming is, maar vluchten in de richting van o.a. Vilnius of Kiev hebben inderdaad met Air Baltic een wat vreemde overstaptijd, omdat de minder populaire, dus goedkopere, vluchten bovenaan als zoekresultaat naar voren komt in plaats van een beetje logische connectie.

Op zich is trouwens 1 dag Riga niet eens heel vervelend, maar goed, voor mij is het reizen an sich al niet het probleem, wanneer je een bepaalde bestemming voor ogen hebt moet je kijken of de besparing nu echt zo groot is dat je 20 uur wilt wachten, want daarbij komen nog hotelkosten en verblijfskosten, als je een dag later vertrekt met een snelle connectie heb je die kosten weer niet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')