ik heb inmiddels zo vaak via de VS gevlogen, en mij is het nog steeds niet 100% duidelijk, waar de logica hem er in zit. Volgens mij is het dat je op de heenreis wel moet "reclaimen" en op de terug reis niet. De logica ontgaat mij totaal. En ik houdt het er maar op dat ik het altijd even vraag bij de bagage dropoffquote:Op dinsdag 3 juni 2014 21:41 schreef MissRelin het volgende:
Ongetwijfeld is dit al heel vaak gevraagd, dus sorry dat ik het weer vraag
In augustus vlieg ik van Amsterdam naar Reyjavik. Na een rondreis over Ijsland gaan we door naar JFK. Daar heb ik ook geen vragen over.
Terug gaan we van JFK naar Reykjavik, met een overstap op een ander vliegtuig naar Amsterdam. Nu heb ik al best vaak gevlogen, maar nog nooit met een overstap. Mijn vraag is dan ook of mijn koffer automatisch van vliegtuig 1 naar vliegtuig 2 gaat, of dat ik deze bij de band moet halen en weer opnieuw moet inchecken. Ik vermoed dat ik zelf ook opnieuw moet inchecken, of ben je als je incheckt op JFK ook meteen ingecheckt voor de aansluitende vlucht?
Excuses als het een hele domme vraag is!
op het moment dat je van een buitenlands vliegveld (wellicht neit Canada?) in de US aankomt moet je altijd je koffer ophalen en weer afgeven. Als je van een binnenlandse vlucht komt is het niet nodig.quote:Op woensdag 4 juni 2014 08:16 schreef Roger_ het volgende:
[..]
ik heb inmiddels zo vaak via de VS gevlogen, en mij is het nog steeds niet 100% duidelijk, waar de logica hem er in zit. Volgens mij is het dat je op de heenreis wel moet "reclaimen" en op de terug reis niet. De logica ontgaat mij totaal. En ik houdt het er maar op dat ik het altijd even vraag bij de bagage dropoff
Of het al gemeen is dit alleen als van het buiten land een binnenlandse vlucht maakt en zodoende eerst door douane heen moet. Ook in zweden was het geval bij een binnenlandse vlucht. Zover ik het weet worden vluchten waarbij je in de transit zone blijft gewoon door gelabeld. (Dus AMS -> Usa -> Canada)quote:Op woensdag 4 juni 2014 09:02 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
op het moment dat je van een buitenlands vliegveld (wellicht neit Canada?) in de US aankomt moet je altijd je koffer ophalen en weer afgeven. Als je van een binnenlandse vlucht komt is het niet nodig.
Niet altijd. In een aantal landen (zoals Noorwegen) liggen de koffers bij binnenlandse vluchten gewoon landside.quote:Op woensdag 4 juni 2014 18:46 schreef ozzietukker het volgende:
De reden voor de afwijkende bagage afhandeling in de VS is dat wanneer je een binnenlandse doorvlucht hebt de koffer van de binnenlandse doorvlucht bij aankomst van de binnenlandse bestemming wordt gedropt in een publieke ruimte, iedereen kan daar bij komen en daar is om die reden geen douanecontrole mogelijk.
Om deze reden moet de VS wel op het moment van binnenkomst van een internationale vlucht alle bagage controleren als men een doorvlucht met een bestemming in de VS, want daarna is het niet meer mogelijk, en wanneer men afziet van een dergelijke controle zal iemand met kwaad in de zin dus altijd zorgen voor een doorvlucht naar een binnenlandse bestemming omdat er dan niet gecontroleerd kan worden.
Voor een doorvlucht buiten de VS kan de bagage in principe wel doorgelabeld worden omdat de eindbestemming niet de VS is en derhalve daar ook niet wordt ingevoerd.
In Europa is dit anders geregeld, het afhalen van de bagage gebeurd altijd in een niet publiek toegankelijk gedeelte en in de douane zone, aan de kleur van de labels kan men dan zien of je een Europese vlucht hebt gemaakt of een vlucht buiten Europa, in de regel controleert men dan bagage van vluchten buiten Europa, maar de douane kan wel degelijk ook bagage controleren van vluchten binnen Europa, je moet meewerken aan een controle.
Er valt voor beide principes wat te zeggen, bij het VS model kan je gericht bagage van een bepaalde bestemming controleren, maar zijn het wel extra handelingen wat geld kost voor de luchtvaartmaatschappijen, in Europa kan je door de vele airlines bij doorvluchten binnen Europa niet altijd direct gericht controleren waar iemand vandaan komt, op rechtstreeks vluchten vanaf Azië staat er een grotere douanebezetting dan op vluchten binnen Europa, men kan steeksproefgewijs e.e.a. er wel uithalen maar lang niet alles, wel is dit een stuk goedkoper omdat de luchtvaartmaatschappij er minder werk aan heeft.
Nu kom ik niet zo vaak in Noorwegen, en de 2 x dat ik er was, was dit met handbagage en heb daar niet specifiek naar gekeken, de kans dat ik ooit via Noorwegen, ondanks Norwegian, een internationale connecting flight ga maken is toch wel uitgesloten.... Maar goed, binnen de Europese unie is het over het algemeen geregeld zoals door mij omschreven.quote:Op donderdag 5 juni 2014 01:18 schreef Fogel het volgende:
[..]
Niet altijd. In een aantal landen (zoals Noorwegen) liggen de koffers bij binnenlandse vluchten gewoon landside.
En dat is dan ook meteen de reden dat als je een connecting flight hebt van internationaal naar binnenlands, dat je ook daar de koffers opnieuw met inchecken.
In Zweden is het net zoals in Noorwegen. Maar ergens anders in de EU heb ik het ook nog niet zo meegemaakt.quote:Op donderdag 5 juni 2014 17:30 schreef ozzietukker het volgende:
[..]
Nu kom ik niet zo vaak in Noorwegen, en de 2 x dat ik er was, was dit met handbagage en heb daar niet specifiek naar gekeken, de kans dat ik ooit via Noorwegen, ondanks Norwegian, een internationale connecting flight ga maken is toch wel uitgesloten.... Maar goed, binnen de Europese unie is het over het algemeen geregeld zoals door mij omschreven.
Ah ok thanksquote:Op donderdag 5 juni 2014 21:57 schreef bluemoon23 het volgende:
In de ruimbagage mag je gerust vloeistof meenemen, ik had vanuit Cuba ook een paar flessen rum in de ruimbagage.
Wil ik eigenlijk ook wel weten. Vlieg binnenkort via Londen naar New York en wil een cabin bag en een personal bag meenemen. Volgens de richtlijnen mag dit. Alleen zit ik een beetje met vloeistoffen. Je mag een 1 liter sealbag meenemen met daarin verpakkingen van max 100 ml. per stuk volgens mij. Of geldt dit alleen binnen de EU en niet als je vanaf de EU naar de VS vliegt? Ik heb namelijk geen zin om in Londen alsnog m'n tas in te checken.quote:Op dinsdag 6 mei 2014 21:30 schreef Roger_ het volgende:
Wie heeft er ervaring met British Airways ? zijn zij streng mbt hand bagage.
Op hun website staat dat ze best ruim zijn in hun carry on luggage, maar ik ga naar Zuid Afrika , dus wil ik mijn complete camera kit mee nemen. Maar ik ben nu een day pack het aanschaffen, en ja, eigenlijk wil ik graag een 40L versie aanschaffen. En dan komt het een beetje buiten de maten.
Heeft iemand er ervaring mee, of is het net zo als altijd , veel ge blaat, en uit eindelijk komen ze met de 95L rugzakken de cabine in ?
Dit geldt ook als je naar de VS vliegt.quote:Op vrijdag 6 juni 2014 21:59 schreef Little_Acorn het volgende:
Of geldt dit alleen binnen de EU en niet als je vanaf de EU naar de VS vliegt?
De tas die ik mee wil nemen als carry on voldoet aan die afmetingen, dus ik ben helemaal gerust gesteld!quote:Op zaterdag 7 juni 2014 10:44 schreef jaco het volgende:
[..]
Dit geldt ook als je naar de VS vliegt.
De afmetingen van carry-on bagage zijn in dit topic een aantal malen besproken. Sommigen hadden de ervaring dat de regels strikt worden toegepast en weer anderen constateerden dat hier losjes mee wordt omgegaan. Ik geloof niet dat dit per maatschappij aan te geven is.
Als je bepaalde items absoluut bij je wilt houden, dan zou ik zorgen voor een tas die aan de regels voor de afmetingen (en gewicht) voldoet. Dan kan je met het 'rekje' bij de check-in aantonen dat je in je recht staat.
Mijn ervaring is dat Chicago een "rustige" luchthaven is. Als je geen vertraging hebt in NL en je komt optijd aan gaat dit je lukken. Ik ga Woensdag weer een uitdaging aan met Delta en Atlanta heb een overlay van 2:30 uur ;-)quote:Op zondag 8 juni 2014 22:34 schreef enpe het volgende:
Ervaringsdeskundigen met overstappen in Chicago (ORD)?
Zondag 31-8-2014, met American Airlines
DUS - ORD 9:45am - 12:15pm
ORD - SFO 2:05pm - 4:30pm
Is het voldoende overstaptijd tussen 12:15 tot 2:05?
Nee, maar afhankelijk van waar die overstap is kan het wel zijn dat je een visum nodig hebt.quote:Op maandag 9 juni 2014 15:34 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik zit eens te kijken voor een vakantie voor komende zomer. Daarvoor heb ik verschillende opties. Ik zit via Skyscanner te kijken hoe en wat het goedkoopste is.
Lang verhaal kort, een van de (goedkope) opties die Skyscanner mij geeft voor de vluchten die ik wil hebben heeft ergens een overstap van een uur of 20. Stel ik boek dat, ben ik dan verplicht om die 20 uur op het vliegveld door te brengen?
Je hoeft geen X aantal uren van te voren aanwezig te zijn, officieel geeft KLM aan dat je maximaal 4 uur voor vertrek het treinticket kan afhalen, ervaring leert dat dit ook eerder kan op de dag zelf. (Ik moet werkgerelateerd 1x per 2 weken in Antwerpen zijn, en ik haal dan altijd het ticket in de ochtend gelijk op, of tussen de middag, is nooit een probleem). (Ik boek het meestal zo de avond ervoor naar Schiphol moet reizen).quote:Op zondag 8 juni 2014 17:10 schreef koei het volgende:
Even een vraag voor iemand die ooit een ticket vanaf station Antwerpen met KLM gebruikt heeft:
Als ik kijk naar het reisschema vertrekt de trein om 10:31 uur. Moet je hierbij ook een X aantal uur van te voren aanwezig zijn of kan je misschien eerder al je trein/vliegtickets hier ophalen? En is dit daadwerkelijk de Thalys (zoals erbij staat) met gereserveerde plaatsen of een gewone intercity?
Via Antwerpen reizen scheelt me iets meer dan 100 euro p.p., en terug kunnen we gewoon op Schiphol, of ergens op de route tussen Schiphol en Antwerpen uitstappen, dus 100 euro korting is de reis naar Antwerpen me wel waard, als ik er geen uren van te voren hoef te zijn.
Je kan Riga prima in, je kan ook dan een hotel in de stad nemen. Sterker nog, ik moet er niet aan denken om, hoe lieftallig de luchthaven van Riga ook is, om daar een lange tijd door te moeten brengen.quote:Op maandag 9 juni 2014 15:41 schreef Irritatie100 het volgende:
Als ik die vlucht neem is het een overstap in Riga. Gewoon een land zonder visum enzo.
Hoewel ik niet denk ik dat ik voor die optie ga, maar toch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |