SPOILER: AlgemeenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: TrainingsmethodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: OefeningenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Sets & RepsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VoedingOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: RustOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SupplementatieOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: SterodenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Vitamines en mineralenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: FAQOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Ter afsluiting nog een aantal foto's van de top 3 van de Mr. Olympia 2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: VersiebeheerOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Doelstellingen van de leden voor 31-12-2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Daar is het gewoon MOAR"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.![]()
Less is more idd. Maar kan ook de leeftijd zijn
You wear your smile like it was going out of fashion...![]()
Tip voor de naturel shakes die jullie waarschijnlijk allemaal binnen krijgen: mueslierepen, pannekoeken, smooties en andere van jullie kookkunsten.![]()
Wat is eigenlijk de reden dat sommigen bij (bijvoorbeeld) de squat, in dezelfde set zowel omhoog gaan in gewicht en na het maximum bereikt is het binnen diezelfde set het weer met stapjes afbouwen?
Vanaf 3:20. Wat is het doel ervan?![]()
Cacao?quote:Op woensdag 19 maart 2014 08:06 schreef terrorsjaak het volgende:
Tip voor de naturel shakes die jullie waarschijnlijk allemaal binnen krijgen: mueslierepen, pannekoeken, smooties en andere van jullie kookkunsten.![]()
Shake met chocomel makenquote:Op woensdag 19 maart 2014 08:06 schreef terrorsjaak het volgende:
Tip voor de naturel shakes die jullie waarschijnlijk allemaal binnen krijgen: mueslierepen, pannekoeken, smooties en andere van jullie kookkunsten.Soukidan op je oogbal.![]()
Ik las in het vorige deel wat vragen over 5/3/1 (ik kan niet quoten nu). Maar wat ik zelf doe is op OHP-dag de bench als assistance (en daarna, chinups, facepulls, curls), deadlift-dag de squat als assistance . Bench-dag doe ik incline als assistance en squat-dag de stifflegged deadlift als assistance.
De assistance heb ik volgens het progression-schema als wat in het eerste boek is beschreven. 1e week 3 sets van 10 reps. 2e week 2 sets van 8 en 1 set van 6 en de 3e week 3 sets van 5. Al deze sets hebben verschillende % van 1RM.
Moet zeggen dat ik met 2x benchen en 2x squatten per week wel flinke progressie maak. Er wordt inderdaad gezegd dat 5/3/1 wat te simpel is, maar als je kijkt naar 'Beyond 5/3/1' zijn er genoeg variatie mogelijkheden. Wat ik zelf doe is, is een verkapt 5x5 (wel met repout de laatste werkset) de eerste week, 2e week rep-out op first set last en de 3e week een repout op de laatste werkset en vervolgens singles in oplopend gewicht (adhv Jokersets).
Vind vooral de variatie in de 5/3/1 lifts leuk!![]()
Whey + havermout+melk = papquote:Op woensdag 19 maart 2014 08:06 schreef terrorsjaak het volgende:
![]()
Doe zelf een variatiant op 5/3/1 en ben er tevreden over.
Zie niet in wat er te simpel aan zou zijn, er zijn immers genoeg variaties op zoals je al zegt.You wear your smile like it was going out of fashion...![]()
Cookies en cream smaakt best lekker imho! Minder chemisch, best realistische smaak.
Toch heb ik m'n vraagtekens, het gaat uit het zakje als suiker. De whey die ik uit de pot haal is veel minder korrelachtig, minder fijn.Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')![]()
Daarom juist, zo'n korrelige substantie gaat toch niet handig in zo'n zakje.quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:40 schreef Susteren het volgende:
Cookies en cream smaakt best lekker imho! Minder chemisch, best realistische smaak.
Toch heb ik m'n vraagtekens, het gaat uit het zakje als suiker. De whey die ik uit de pot haal is veel minder korrelachtig, minder fijn.
Het moet er simpel uitkomen, vandaar de structuur.
Denk ik.![]()
Maar je zou toch zeggen dat een sample gewoon het zelfde bevat als de "grotere broers"?quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:46 schreef Romsel het volgende:
[..]
Daarom juist, zo'n korrelige substantie gaat toch niet handig in zo'n zakje.
Het moet er simpel uitkomen, vandaar de structuur.
Denk ik.
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Dat klopt wel, een sample zou hetzelfde moeten zijn als het daadwerkelijke product.quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:48 schreef Susteren het volgende:
[..]
Maar je zou toch zeggen dat een sample gewoon het zelfde bevat als de "grotere broers"?
Anyway, ik heb er vannacht mooi 2 x 6 van besteld.![]()
Het lijkt korreliger omdat je het rechtstreeks uit het zakje in je shaker gooit. Uit een emmer schep je alles en dus stamp je het in de lepel cq hogere dichtheid.Deathlift or Die.![]()
Het is een stuk droger uit een pakje dan uit een emmer.quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:04 schreef Ethanolic het volgende:
Het lijkt korreliger omdat je het rechtstreeks uit het zakje in je shaker gooit. Uit een emmer schep je alles en dus stamp je het in de lepel.
Maar anyway, lekker belangrijk.![]()
Heel veel. Als je geintresseerd bent raad ik je aan om Beyond 5/3/1 te lezen. Ik doe zelf een 5/3/1 SVR. Met paused squats en bench.quote:![]()
Anywhey hahaquote:Op woensdag 19 maart 2014 13:05 schreef Snakey het volgende:
[..]
Het is een stuk droger uit een pakje dan uit een emmer.
Maar anyway, lekker belangrijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
1 Maatschep is vaak 25 gram. Dus voor 50 gram whey neem ik dan 50/25 = 2 maatschappen.quote:
Godfather Bodybuilding topic reeks![]()
Deze volg ik even niet.quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:49 schreef Mr.J het volgende:
[..]
1 Maatschep is vaak 25 gram. Dus voor 50 gram whey neem ik dan 50/25 = 2 maatschappen.Deathlift or Die.![]()
Cable lateral raise?quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:56 schreef Questular het volgende:
Wat is een goed alternatief voor Dumbbell Lateral Raise ?
Wat bedoel je precies met alternatief?![]()
Geen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:56 schreef Questular het volgende:
Wat is een goed alternatief voor Dumbbell Lateral Raise ?Godfather Bodybuilding topic reeks![]()
Ik vind het echt een schijt oefening en zoek eigenlijk een andere oefening waar ik wel dezelfde spieren mee trainquote:Op woensdag 19 maart 2014 14:01 schreef DjMark het volgende:
[..]
Cable lateral raise?
Wat bedoel je precies met alternatief?![]()
![]()
Suggestie: Lichtere dumbbells pakken en armen langs je lichaam omhoog brengen. Zwaar gaan is vaak je armen iets meer voor je lichaam laten komen waardoor je voorste schouderkop traint.quote:Op woensdag 19 maart 2014 14:03 schreef Questular het volgende:
[..]
JammerDan maar deze braaf blijven doen.[
Dus licht gewicht en redelijk hoog volume (zowel sets als reps).Godfather Bodybuilding topic reeks![]()
thx!quote:Op woensdag 19 maart 2014 14:06 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Suggestie: Lichtere dumbbells pakken en armen langs je lichaam omhoog brengen. Zwaar gaan is vaak je armen iets meer voor je lichaam laten komen waardoor je voorste schouderkop traint.
Dus licht gewicht en redelijk hoog volume (zowel sets als reps).![]()
En probeer je armen niet te hoog te brengen, maar net iets boven de schouder. Anders train je meer je traps.quote:Soukidan op je oogbal.![]()
Dat werkt ook al in Windows 2000quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:53 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Of voor alle W8 gebruikers: Windows key+R.
Inb4 de maatschep discussie 28 gr vs 40grBehulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo![]()
Inb4: mensen die denken dat meer eiwit altijd beter isquote:Op woensdag 19 maart 2014 15:07 schreef fathank het volgende:
[..]
Dat werkt ook al in Windows 2000
Inb4 de maatschep discussie 28 gr vs 40gr
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten![]()
Upright rows, maar dat verneukt je polsen en zorgt voor schouder impingements all over the place.quote:Op woensdag 19 maart 2014 13:56 schreef Questular het volgende:
Wat is een goed alternatief voor Dumbbell Lateral Raise ?![]()
EZ-bar.quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:13 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Upright rows, maar dat verneukt je polsen en zorgt voor schouder impingements all over the place.Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten![]()
Trainen op hypertrofie en trainen op kracht vereisen een verschillende trainingsmethodiek (aantal reps, enz.). Natuurlijk zul je met trainen op hypertrofie ook vooruitgang boeken in kracht en vice versa.
Maar is er voor optimale spiergroei tegenover optimale groei in kracht een ander voedingsschema nodig (hoeveelheid eiwitten bijvoorbeeld)?
Ik kan hier vrij weinig over vinden namelijk.F.K.A. SuperwormJim![]()
Maakt niet uit.quote:Op woensdag 19 maart 2014 16:44 schreef Travel. het volgende:
Net getraind, over 2 uur onbeperkt eten. Dillema of ik nu ga eten.![]()
Als je sterk wil worden moet je gewoon heel veel eten. Zie sterkste man van Nederland of de gemiddelde powerlifterquote:Op woensdag 19 maart 2014 16:38 schreef SuperwormJim het volgende:
Trainen op hypertrofie en trainen op kracht vereisen een verschillende trainingsmethodiek (aantal reps, enz.). Natuurlijk zul je met trainen op hypertrofie ook vooruitgang boeken in kracht en vice versa.
Maar is er voor optimale spiergroei tegenover optimale groei in kracht een ander voedingsschema nodig (hoeveelheid eiwitten bijvoorbeeld)?
Ik kan hier vrij weinig over vinden namelijk.
Behulpzaam als een waterkraan.
Dus eigenlijk veel eten en aan je kcal's en eiwitten komen, verhoudingen niet zo nauw nemen als bij trainen voor hypertrofie (bodybuilding). Een powerlifter bijvoorbeeld traint niet voor esthetiek, maar voor kracht.quote:Op woensdag 19 maart 2014 17:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je sterk wil worden moet je gewoon heel veel eten. Zie sterkste man van Nederland of de gemiddelde powerlifter
Dan zou je dus kunnen volstaan met een bulk-schema zonder het al te nauw te nemen.F.K.A. SuperwormJim![]()
Imo is er niet echt een verschil tussen eten voor bb of eten voor pl. Gewoon surplus protein en klaar.Ik vind Berry Blast wel nice.quote:Op woensdag 19 maart 2014 12:40 schreef Susteren het volgende:
Toch heb ik m'n vraagtekens, het gaat uit het zakje als suiker. De whey die ik uit de pot haal is veel minder korrelachtig, minder fijn.
Wellicht worden de variety packs door een andere fabrikant geproduceerd oid.If not now, then when.![]()
Squats beginnen flink irritant te worden. Uit 'the hole' komen bij meer weight gaat moeilijker zoals te verwachten is, maar als ik daar eenmaal uit ben stuitert/explodeert dat ding vanwege de eerdere kracht 'pers' zodanig dat het met een klap op m'n rug neerkomt. Techniek of balans issue?![]()
Zodra je uit de bodem komt kan je wat vaart minderen. Meestal zie je het ook bij oly lifters tijdens de clean & jerk. Twee mooie voorbeelden hiervan zijn Klokov en Lu Xiaojun.quote:Op woensdag 19 maart 2014 19:52 schreef Faeroer het volgende:
Squats beginnen flink irritant te worden. Uit 'the hole' komen bij meer weight gaat moeilijker zoals te verwachten is, maar als ik daar eenmaal uit ben stuitert/explodeert dat ding vanwege de eerdere kracht 'pers' zodanig dat het met een klap op m'n rug neerkomt. Techniek of balans issue?
Bij Klokov komt de stang een heel stuk los van zijn lichaam. In de front squat is dit geen probleem. Bij de back squat zal dit vervelender zijn.
Lu Xiaojun laat hem (bijna) niet van zijn schouders afkomen, is er gewoon in getraind. Bij zijn warming up komt het helemaal niet voor:
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.![]()
Heeft iemand misschien een goede tip van mij want loop nu al bijna 3 weken aan te kloten met squats
3 weken terug ben ik op me knie gevallen van een trap, niets aan de hand opzich
Alleen als ik door me knietjes ga heb ik pijn in mijn rechterknie
Met squats heb ik er ook last van omdat ik echt niet zwaar kan gaan anders begeeft die t weer
Iemand tips wat voor oefeningen ik kan doen om het beter te maken want heb nu sinds die tijd niet echt goed benen kunnen trainenStats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280![]()
Rust, imo.quote:Op woensdag 19 maart 2014 23:14 schreef gekoeldnetzolekker het volgende:
Heeft iemand misschien een goede tip van mij want loop nu al bijna 3 weken aan te kloten met squats
3 weken terug ben ik op me knie gevallen van een trap, niets aan de hand opzich
Alleen als ik door me knietjes ga heb ik pijn in mijn rechterknie
Met squats heb ik er ook last van omdat ik echt niet zwaar kan gaan anders begeeft die t weer
Iemand tips wat voor oefeningen ik kan doen om het beter te maken want heb nu sinds die tijd niet echt goed benen kunnen trainenDeathlift or Die.![]()
BBBquote:
Lekker 5x10 light weight squatten. Geloof me, je valt dood neer als je klaar bent."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Glutes trainenquote:Op woensdag 19 maart 2014 19:52 schreef Faeroer het volgende:
Squats beginnen flink irritant te worden. Uit 'the hole' komen bij meer weight gaat moeilijker zoals te verwachten is, maar als ik daar eenmaal uit ben stuitert/explodeert dat ding vanwege de eerdere kracht 'pers' zodanig dat het met een klap op m'n rug neerkomt. Techniek of balans issue?Helpt bij het uit de hole komen. Daarbij onderschatten veel mannen het belang dat vrouwen hechten aan een goed getrainde, ronde bips
Bent knee good mornings en glute bridges."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Fijne oefening dat ja.quote:
Heb alleen wel steeds het gevoel dat er iemand naar me toe gaat komen om te vertellen dat squatten niet zo gaat.![]()
Een malloot in de gym probeerde me eerder te overtuigen dat zulke zware deadlifts niet gezond zijn voor je onderarmen; uhmm:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laat mij nou maar gewoon liften brah.![]()
![]()
Haha ja dat heb ik ookquote:Op donderdag 20 maart 2014 00:29 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Fijne oefening dat ja.
Heb alleen wel steeds het gevoel dat er iemand naar me toe gaat komen om te vertellen dat squatten niet zo gaat.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
quote:Op donderdag 20 maart 2014 00:35 schreef 33 het volgende:
Een malloot in de gym probeerde me eerder te overtuigen dat zulke zware deadlifts niet gezond zijn voor je onderarmen; uhmm:THICK solid!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laat mij nou maar gewoon liften brah.
![]()
![]()
Wat had hij als reden dan?
[ Bericht 8% gewijzigd door RaymondK op 20-03-2014 07:29:25 ]![]()
Je krijg lange spiere van de zwaartekracht
Zonder gein denk ik trouwens wel dat het bij goed zware gewichten (200/250kg+) een ongezonde rek op je ellebogen en schouders zet.
[ Bericht 62% gewijzigd door star_gazer op 20-03-2014 08:52:19 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Zolang je form oke is, en je schouderspieren goed genoeg (mee) ontwikkeld zijn, zouden ze sterk genoeg moeten zijn om de kop op z'n plaats in je kom te houden...quote:Op donderdag 20 maart 2014 08:12 schreef star_gazer het volgende:
Je krijg lange spiere van de zwaartekracht
Zonder gein denk ik trouwens wel dat het bij goed zware gewichten (200/250kg+) een ongezonde rek op je ellebogen en schouders zet.![]()
Het begon als een vraag; wat het nut was dat ik zo zwaar aan het deadliften was. Vervolgens dacht het ventje van alles te weten over deadliften (broscience master) en dus ook de mededeling over de onderarmen, wat echt compleet bs is. Als hij iets had gezegd over een bicepscheur o.i.d., dan hadden we even kunnen praten, maar ik deed mijn koptelefoons op en ging verder.quote:Op donderdag 20 maart 2014 05:26 schreef RaymondK het volgende:
[..]
THICK solid!
![]()
![]()
Wat had hij als reden dan?![]()
Vaak krijg ik trouwens vragen om mijn oren geslingerd om er vervolgens na mijn uitleg totaal niks mee te doen.Mensen zijn erg bang voor zware gewichten. Fine, maar kom dan niet met x aantal vragen, waar ik de moeite voor neem om ze zo goed mogelijk te beantwoorden (tussen mijn sets in), om dan verder te gaan met je bitchcurls en benchen met de benen in de lucht.
![]()
![]()
lolquote:Op donderdag 20 maart 2014 10:36 schreef 33 het volgende:
[..]
Het begon als een vraag; wat het nut was dat ik zo zwaar aan het deadliften was. Vervolgens dacht het ventje van alles te weten over deadliften (broscience master) en dus ook de mededeling over de onderarmen, wat echt compleet bs is. Als hij iets had gezegd over een bicepscheur o.i.d., dan hadden we even kunnen praten, maar ik deed mijn koptelefoons op en ging verder.
Vaak krijg ik trouwens vragen om mijn oren geslingerd om er vervolgens na mijn uitleg totaal niks mee te doen.Mensen zijn erg bang voor zware gewichten. Fine, maar kom dan niet met x aantal vragen, waar ik de moeite voor neem om ze zo goed mogelijk te beantwoorden (tussen mijn sets in), om dan verder te gaan met je bitchcurls en benchen met de benen in de lucht.
ik ruik enige frustratie, en terrecht hehehe![]()
![]()
bicepscheur gebeurt trouwens op de pees v.d. bicep. En dat komt 9 v.d. 10x door anabolengebruik en of uitharding v.d. pees door ouderdom...![]()
Benchnt met de benen omhoog is goed ,pak je maximaal je abs mee, en dat zie je weer terug als je op het strand staat te shinen.![]()
Net klaar met good mornings, straight DLs en romanian DLs. Glute bridges doe ik thuis wel, daar kan ik in de gym niet mee aankomen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 00:18 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Glutes trainenHelpt bij het uit de hole komen. Daarbij onderschatten veel mannen het belang dat vrouwen hechten aan een goed getrainde, ronde bips
Bent knee good mornings en glute bridges.Hoop dat ik morgen nog kan lopen.
![]()
Ja zo heb ik m ook. Nu op 60% 1RM, over 3 weken gaan we naar 70%. Vind ik wel pittig 5x10. Sluit hem af met squatted landmines.quote:Op donderdag 20 maart 2014 00:16 schreef star_gazer het volgende:
[..]
BBB
Lekker 5x10 light weight squatten. Geloof me, je valt dood neer als je klaar bent.
Maar vind het echt een topschema. Ideale combi tussen kracht en volume, geen piekmomentje teveel, alles ligt redelijk vast... Kind kan de was doen.
[ Bericht 6% gewijzigd door Phlogi2013 op 20-03-2014 13:09:11 ]You wear your smile like it was going out of fashion...![]()
Gisteren weer verder met fullbody met sets van 10. Hartslag door het dak
En huis meteen inslaap donderen
Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet![]()
Kutzooi weer hetzelfde als maanden terug; squat terug naar mn oude gewicht maar vreselijk moeilijk om parallel te gaan en m'n rug recht te houden. Ik wil niet weer deloaden
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Je klapt dubbel bedoel je?quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:56 schreef Beach het volgende:
Kutzooi weer hetzelfde als maanden terug; squat terug naar mn oude gewicht maar vreselijk moeilijk om parallel te gaan en m'n rug recht te houden. Ik wil niet weer deloadenYou wear your smile like it was going out of fashion...![]()
Klinkt als een core probleem. Goed je schouders naar achteren trekken, inademen en je buik aanspannen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:56 schreef Beach het volgende:
Kutzooi weer hetzelfde als maanden terug; squat terug naar mn oude gewicht maar vreselijk moeilijk om parallel te gaan en m'n rug recht te houden. Ik wil niet weer deloaden
Wellicht ook je TVA trainen met planks."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Tot op zekere hoogte (of dieptequote:Op donderdag 20 maart 2014 13:50 schreef Atemno het volgende:
[..]
Wat is daar erg aan? Doe t altijd op die manier.) maakt het niet uit, maar het moet niet zo zijn dat je de bar eruit 'good morning't.
-
Ray, mocht je ooit in Sydney zijn, gaan we op donderdagavond eerst trainen en daarna dit eten in mijn favoriete vreet-pub:
Kilo rump steak met patat en sla voor $20Geloof me, daar ga zelfs jij tegenop eten
-
fuck son of a beaaache. just started cutting broquote:Op donderdag 20 maart 2014 14:26 schreef star_gazer het volgende:
Ray, mocht je ooit in Sydney zijn, gaan we op donderdagavond eerst trainen en daarna dit eten in mijn favoriete vreet-pub:
[ afbeelding ]
Kilo rump steak met patat en sla voor $20Geloof me, daar ga zelfs jij tegenop eten
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Haha donder je al van je stoel af overdag?quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:31 schreef RaymondK het volgende:
[..]
fuck son of a beaaache. just started cutting bro![]()
![]()
![]()
![]()
vanavond 5/3/1 BBB bench dag. 5x10 OHP 50% 1rm na 't benchen. Denk niet dat ik na afloop m'n shirt uit krijg
Gheghe, ik maakte me om OHP ook meeste zorgen icm BP. Lang schouderblessure gehad namelijk, en wel al een tijdje op de terugweg, maar OHP/MP moest ik zeker bij hogere volumes mee uitkijken.quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:34 schreef fathank het volgende:
[..]
Haha donder je al van je stoel af overdag?
vanavond 5/3/1 BBB bench dag. 5x10 OHP 50% 1rm na 't benchen. Denk niet dat ik na afloop m'n shirt uit krijg
Maar je zit nog in de 1e cyclus zo te zien. Is dit eerste keer dat je dit programma volgt? Ik merkte namelijk al na 2 weken dat ik enorm baat heb bij die (relatief) hoge volumes.
Ben er nog steeds erg enthousiast over
Ja dit is m'n eerste cycle en eerste keer dat ik het programma volg. Heb hiervoor al wel een tijd getraind, oa Starting Strength gedaan. Heb er ook een tijd uitgelegen met een schouderblessure maar nu weer volledig pijnvrij. Alleen na m'n blessure wat teveel aan lopen kloten en niet serieus bezig geweest. Nu met 5/3/1 heb ik weer een uitgewerkt programma voor de komende tijd wat ik op de assistance naar wens kan aanpassen. Maar de grote lijnen liggen iig vast, en dat heb ik voorlopig wel ff nodig om de discipline weer terug te brengen. Trainingsschema hangt op de koelkast als een adventkalender. Elke keer na een work-out kan ik weer een vakje afkruisen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:46 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Gheghe, ik maakte me om OHP ook meeste zorgen icm BP. Lang schouderblessure gehad namelijk, en wel al een tijdje op de terugweg, maar OHP/MP moest ik zeker bij hogere volumes mee uitkijken.
Maar je zit nog in de 1e cyclus zo te zien. Is dit eerste keer dat je dit programma volgt? Ik merkte namelijk al na 2 weken dat ik enorm baat heb bij die (relatief) hoge volumes.
Ben er nog steeds erg enthousiast overBehulpzaam als een waterkraan.
Shake my handquote:Op donderdag 20 maart 2014 13:50 schreef Atemno het volgende:
[..]
Wat is daar erg aan? Doe t altijd op die manier.mijn allerlaatste rep gaat vaak ook enorm op de hams. Vraag me soms wel af of dat kwaad kan, maar vermoed van niet.
Maar je moet het jezelf niet te makkelijk maken op die manier. Matige techniek is snel aangeleerd. Heb op de squat afgelopen jaar ook diverse keren moeten deloaden omdat ik te snel wou, en dan val je bij een zeker gewicht door de mand omdat je truukjes niet meer werken en de basis te zwak is om de oefening goed te doen.
Ik zweer inmiddels bij hogere volumes en rustige maar constante progressie om je techniek te perfectioneren. De krachtpatserij is een bescheiden onderdeel van het trainen geworden. De kers op de taart zo je wil
Okee top. Ben benieuwd! Hoop dat je er net zo enthousiast over gaat zijn als ik.quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:51 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja dit is m'n eerste cycle en eerste keer dat ik het programma volg. Heb hiervoor al wel een tijd getraind, oa Starting Strength gedaan. Heb er ook een tijd uitgelegen met een schouderblessure maar nu weer volledig pijnvrij. Alleen na m'n blessure wat teveel aan lopen kloten en niet serieus bezig geweest. Nu met 5/3/1 heb ik weer een uitgewerkt programma voor de komende tijd wat ik op de assistance naar wens kan aanpassen. Maar de grote lijnen liggen iig vast, en dat heb ik voorlopig wel ff nodig om de discipline weer terug te brengen. Trainingsschema hangt op de koelkast als een adventkalender. Elke keer na een work-out kan ik weer een vakje afkruisen.You wear your smile like it was going out of fashion...![]()
En activeren voor je setje begint kan ook helpen. Merk bij de DL dat de gluten 3 keer uit volle macht aanspannen en ontspannen, en een paar petsen op de lats toch wel het verschil kunnen maken tussen een geslaagde vloeiende lift of eruit zien als een giraffe die net uit de kut gekropen is.quote:Op donderdag 20 maart 2014 00:18 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Glutes trainenHelpt bij het uit de hole komen. Daarbij onderschatten veel mannen het belang dat vrouwen hechten aan een goed getrainde, ronde bips
Bent knee good mornings en glute bridges.
Andere tip die ik kreeg was proberen vanuit je heupen tussen je benen door te sturen. Zo zou je ook de knee cave in kunnen verminderen cq voorkomen.
Maar ook dat probleem kun je met hoge volumes en een nadruk op techniek wel verhelpen. T zit grotendeels tussen je oren uiteindelijk.You wear your smile like it was going out of fashion...![]()
Ik klap niet dubbel, het is alleen erg lastig om dat te voorkomen bij het omhoog komen.quote:Doe ik alledrie, wat is TVA?quote:Op donderdag 20 maart 2014 13:29 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Klinkt als een core probleem. Goed je schouders naar achteren trekken, inademen en je buik aanspannen.
Wellicht ook je TVA trainen met planks.
SS nog maar eens doornemen.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
transverse abdominus. De "belt" in je buik zegmaar.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:03 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik klap niet dubbel, het is alleen erg lastig om dat te voorkomen bij het omhoog komen.
[..]
Doe ik alledrie, wat is TVA?
SS nog maar eens doornemen."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Hallo,
Heb een vraag wat betreft rust, ik train vrijwel elke dag is een schema als dit bijvoorbeeld goed:
Dag 1 Borst Biceps
Dag 2 Schouders Triceps
Dit tot en met vrijdag en dan het weekend rust, of op woensdag rust? En in het weekend nog een dag erbij trainen?
Graag antwoord van Snakey of iemand die al jaren traintThere's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.![]()
gaat em niet worden vijf dagen achter lkaar borst en schouders zonder rust. Vooral omdat de ene ondersteunend is bij de ander. Schiet je niks mee op.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:48 schreef ChesterPerry het volgende:
Hallo,
Heb een vraag wat betreft rust, ik train vrijwel elke dag is een schema als dit bijvoorbeeld goed:
Dag 1 Borst Biceps
Dag 2 Schouders Triceps
Dit tot en met vrijdag en dan het weekend rust, of op woensdag rust? En in het weekend nog een dag erbij trainen?
Graag antwoord van Snakey of iemand die al jaren traint
Leuken troll.Behulpzaam als een waterkraan.
Bedoel je serieus 5 dagen bovenstaande schema borst schouders? Dat zou ik per definitie niet doen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:48 schreef ChesterPerry het volgende:
Hallo,
Dag 1 Borst Biceps
Dag 2 Schouders Triceps
Graag antwoord van Snakey of iemand die al jaren traint
Wat rust betreft; een getrainde spiergroep kun je het beste 48 uur rust gunnen.![]()
Jullie hebben het altijd over elke training verhogen etc en overload. Maar soms doe ik veel minder dan de training ervoor, best vaak eigenlijk, en lukt een extra rep of meer gewicht echt niet. Groei je dan wel gewoon of ga ik voor niets?![]()
Enige wat ik bij BBB mis, zijn de rear delt/back/lat oefeningen. Iemand toevallig die er op een goede manier in gedonderd? Zat zelf te denken om zeker na de pushes chins/rows te doen, en bij OHP de rear delts erbij te pakken d.m.v Face pulls. Stiekem ook nog aan het nadenken over eventueel wat extra triceps/biceps erbij, alhoewel je genoeg triceps pakt met de volume van OHP/BP...At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly![]()
Heb het zelf ook wel eens, merk vaak dat het komt door voeding of nachtrust. Denk dat je sowieso niet voor 'niets' gaatquote:Op donderdag 20 maart 2014 16:21 schreef Atemno het volgende:
Jullie hebben het altijd over elke training verhogen etc en overload. Maar soms doe ik veel minder dan de training ervoor, best vaak eigenlijk, en lukt een extra rep of meer gewicht echt niet. Groei je dan wel gewoon of ga ik voor niets?.
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly![]()
Hallo, ik wil een 3 daagse split maken:
MA: Borst + Biceps
Wo: Rug + Triceps
Vr: Benen
Nu weet ik niet welke dag ik schouders erbij moet doen en welke (andere) dag buik..![]()
Zolang je genoeg eet zul je wel groeien. Maar lineaire overload wordt naarmate je train natuurlijk steeds moeilijker anders zou je binnen 2 jaar op 350kg deadlift zitten. Periodiseren is heel belangrijk ook met het oog om niet overtraind te raken. Zoals je al een tijdje kunt lezen zijn er hier steeds meer die de overstap maken richting powerliften ipv echt bodybuilden puur voor de aesthetics.quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:21 schreef Atemno het volgende:
Jullie hebben het altijd over elke training verhogen etc en overload. Maar soms doe ik veel minder dan de training ervoor, best vaak eigenlijk, en lukt een extra rep of meer gewicht echt niet. Groei je dan wel gewoon of ga ik voor niets?Behulpzaam als een waterkraan.
Schouders bij benen doen. Buik maakt denk ik niet heel veel uit en kun je ff aankijken op welke dag je nog iets over hebt om te doen.![]()
Oke bedankt. Dus soms 3xzelfde gewichtxzelfde reps een aantal traningen is nog steeds groei(met voeding en rust ofc), dat kan gewoon?quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:39 schreef fathank het volgende:
[..]
Zolang je genoeg eet zul je wel groeien. Maar lineaire overload wordt naarmate je train natuurlijk steeds moeilijker anders zou je binnen 2 jaar op 350kg deadlift zitten. Periodiseren is heel belangrijk ook met het oog om niet overtraind te raken. Zoals je al een tijdje kunt lezen zijn er hier steeds meer die de overstap maken richting powerliften ipv echt bodybuilden puur voor de aesthetics.![]()
Ja hoor. Kracht en spiergroei staan niet gelijk aan elkaar.quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:40 schreef Atemno het volgende:
[..]
Oke bedankt. Dus soms 3xzelfde gewichtxzelfde reps een aantal traningen is nog steeds groei(met voeding en rust ofc), dat kan gewoon?
Maar probeer jezelf wel uit te blijven dagen. En als je een aantal keer faalt met een verhoging van gewicht probeer eens te deloaden met een lager gewicht en meer reps te doen en vanaf daar weer op te bouwen.Behulpzaam als een waterkraan.
Las net paar threads op reddit, met name over OHP. Nou zijn er 2 manieren om te 'resten' mid-set zeg maar. De bar overhead houden - ademen voor de volgende rep - laten zakken en dan weer omhoog pressen en repeat. OF de bar op je front delts laten rusten (vergelijk het zelf als eeen beetje in the hole zitten met squat). Wat doen jullie en vinden jullie fijner? Ikzelf heb eerst op de tweede manier gedaan altijd, wordt zo met SL5x5 gepromoot, alleen sinds 5/3/1 rest ik overhead en merk toch wel dat ik krachtiger kan pressen...At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly![]()
Push Pull Legs overwogen? Is natuurlijk eigenlijk bedoeld om vaker als drie keer per week te pakken maar ik denk dat als je hem zwaar genoeg pakt je met 3 keer ook wel wegkomt. Dan komen de schouders bij borst en traps bij rug. Biceps en triceps kun je ook omwisselen dan.quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:27 schreef Fer het volgende:
Nu weet ik niet welke dag ik schouders erbij moet doen en welke (andere) dag buik.
Buik zou ik dan na benen doen, ben persoonlijk redelijk kapot als ik klaar ben met benen en dan pak ik liever niet ook nog eens schouders mee.![]()
Als je bovenin rust heb je daarna een makkelijker beweging om er weer in te komen als het ware. Je gaat eerst naar beneden en daarna weer max effort naar boven. Als je onderin rust zul je dus gelijk weer vanuit stilstand max moeten gaan om de barbell weer omhoog te krijgen. Dat is veel lastiger.quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:45 schreef Cataclyst het volgende:
Las net paar threads op reddit, met name over OHP. Nou zijn er 2 manieren om te 'resten' mid-set zeg maar. De bar overhead houden - ademen voor de volgende rep - laten zakken en dan weer omhoog pressen en repeat. OF de bar op je front delts laten rusten (vergelijk het zelf als eeen beetje in the hole zitten met squat). Wat doen jullie en vinden jullie fijner? Ikzelf heb eerst op de tweede manier gedaan altijd, wordt zo met SL5x5 gepromoot, alleen sinds 5/3/1 rest ik overhead en merk toch wel dat ik krachtiger kan pressen.Behulpzaam als een waterkraan.
Idd voortaan dus onderin rustenquote:Op donderdag 20 maart 2014 16:58 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je bovenin rust heb je daarna een makkelijker beweging om er weer in te komen als het ware. Je gaat eerst naar beneden en daarna weer max effort naar boven. Als je onderin rust zul je dus gelijk weer vanuit stilstand max moeten gaan om de barbell weer omhoog te krijgen. Dat is veel lastiger.
Moeilijkste is vaak de beste zeggen ze toch
Stats:
Bench 145
Squat 250
Deadlift 280![]()
Oke vond t zelf ook al wat teveel, kan je me vertellen waarom perse die 48 uur.? Ik dacht zo als je een spier traint groeit ie.quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:16 schreef Snakey het volgende:
[..]
Bedoel je serieus 5 dagen bovenstaande schema borst schouders? Dat zou ik per definitie niet doen.
Wat rust betreft; een getrainde spiergroep kun je het beste 48 uur rust gunnen.
Nagedacht over een nieuw schema:
Dag 1: borst triceps
Dag 2: schouders biceps
Dag 3: benen, rug, bovenarmen, buikspieren
Dag 4 borst triceps
Dag 5 schouders biceps
Dag 6 benen rug bovenarmen, buikspieren
Dag 7: rustThere's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.![]()
Ho, een spier groeit in rust na training.quote:Op donderdag 20 maart 2014 17:47 schreef ChesterPerry het volgende:
[..]
Oke vond t zelf ook al wat teveel, kan je me vertellen waarom perse die 48 uur.? Ik dacht zo als je een spier traint groeit ie.Soukidan op je oogbal.![]()
Nope, gekker nog, je zal in kracht achteruit gaan als je zoveel traint. Spieren groeien in rust, niet in de gym. 48 uur rustis om de beschadigde spier de kans te geven zich te herstellen, in dit herstel wordt de spier ook sterker. (Even simpel uitgelegd).quote:Op donderdag 20 maart 2014 17:47 schreef ChesterPerry het volgende:
[..]
Oke vond t zelf ook al wat teveel, kan je me vertellen waarom perse die 48 uur.? Ik dacht zo als je een spier traint groeit ie.
Nagedacht over een nieuw schema:
Dag 1: borst triceps
Dag 2: schouders biceps
Dag 3: benen, rug, bovenarmen, buikspieren
Dag 4 borst triceps
Dag 5 schouders biceps
Dag 6 benen rug bovenarmen, buikspieren
Dag 7: rust
Als je een split schema wil doen zou ik ongeveer het volgende aanhouden.
Dag 1 borst triceps
Dag 2 rug biceps
Dag 3 rust
Dag 4 schouders buik
Dag 5 benen
Dag 6 rust
Dag 7 rust
Bijvoorbeeld. Dagen kun je omwisselen uiteraard en het is een simpele 4 day split. Maar de rust zou ik zeker in acht nemen.![]()
Oke bedankt voor de reacties ben niet echt een beginner maar ben nu een maand serieus bezig ook qua voeding.
Zit eraan te denken dat schema aan te houden alleen idd rug te vervangen door schouders zodat je rug biceps heb ipv schouders biceps. Qua rust heb je dan ook 48 uur ertussen zitten bij elke spiergroep en rust op zondag voor je hele lijf.There's an old Italian saying: you fuck up once, you lose two teeth.![]()
Push pull deed ik tot nu toe, maar merk dat mijn biceps/triceps flink moe worden. Daarom wissel ik ze om.quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:47 schreef SpamNinja het volgende:
[..]
Push Pull Legs overwogen? Is natuurlijk eigenlijk bedoeld om vaker als drie keer per week te pakken maar ik denk dat als je hem zwaar genoeg pakt je met 3 keer ook wel wegkomt. Dan komen de schouders bij borst en traps bij rug. Biceps en triceps kun je ook omwisselen dan.
Buik zou ik dan na benen doen, ben persoonlijk redelijk kapot als ik klaar ben met benen en dan pak ik liever niet ook nog eens schouders mee.
En wil mijn benen wat meer aandacht geven ipv bij pull erbij te doen.
Ik vind schouders ook wel intensief, maar het is wel makkelijk om bij borst erbij te doen..![]()
Vandaag weer wat geleerd tijdens het sporten. Creatine zorgt ervoor dat je heel snel je plateau's doorbreekt en enorm veel gewicht erbij kunt pakken zodat je sneller de kans loopt op een blessure aan je pezen en aanhechtingspunten want die kunnen de enorme gewichtsverandering niet aan.
Pas dus op met creatine!![]()
kerel waarom doe je ditquote:Op donderdag 20 maart 2014 14:26 schreef star_gazer het volgende:
[ afbeelding ]
ik ben jaloers man
Gister met cube begonnen peepz, bevalt zeer goed .. lijkt weinig aan begin .. maar ik voorzie al lekkere trainingen! Straks floorpresses op 80%... die heb ik lang niet gedaanBowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Oh daarom heb ik die ontstekinf al 6 maanden.quote:Op donderdag 20 maart 2014 18:47 schreef Questular het volgende:
Vandaag weer wat geleerd tijdens het sporten. Creatine zorgt ervoor dat je heel snel je plateau's doorbreekt en enorm veel gewicht erbij kunt pakken zodat je sneller de kans loopt op een blessure aan je pezen en aanhechtingspunten want die kunnen de enorme gewichtsverandering niet aan.
Pas dus op met creatine!
Al die anabolen toch...![]()
Een mental cue die mij erg hielp om in n beweging naar boven te komen was om je schouders bij het omhoogkomen naar boven/achteren te willen duwen als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:03 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik klap niet dubbel, het is alleen erg lastig om dat te voorkomen bij het omhoog komen.
[..]
Doe ik alledrie, wat is TVA?
SS nog maar eens doornemen.If not now, then when.![]()
Hij doet het expres i tell ya. Damn ausiesquote:Op donderdag 20 maart 2014 18:51 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
kerel waarom doe je ditik ben jaloers man
Gister met cube begonnen peepz, bevalt zeer goed .. lijkt weinig aan begin .. maar ik voorzie al lekkere trainingen! Straks floorpresses op 80%... die heb ik lang niet gedaan
Zit ik hier met mn karige post workout shakje en alweer 300cals over mn cut plan :-(![]()
Succes met de spierpijn na week 3 squatten voor 50 reps in 1 set lol.quote:Op donderdag 20 maart 2014 18:51 schreef dreamerbulk het volgende:
[..]
kerel waarom doe je ditik ben jaloers man
Gister met cube begonnen peepz, bevalt zeer goed .. lijkt weinig aan begin .. maar ik voorzie al lekkere trainingen! Straks floorpresses op 80%... die heb ik lang niet gedaanIf not now, then when.![]()
oei ja .. die lijkt me echt brutalquote:Op donderdag 20 maart 2014 19:21 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Succes met de spierpijn na week 3 squatten voor 50 reps in 1 set lol.
Bowl Of continental chicken and vegetables family pack rice (125grams)![]()
Dit is best wel baas op zich: http://www.fysiosupplies.(...)/massage-stick-47-cmIf not now, then when.![]()
Bedankt brah.quote:Op donderdag 20 maart 2014 19:04 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Een mental cue die mij erg hielp om in n beweging naar boven te komen was om je schouders bij het omhoogkomen naar boven/achteren te willen duwen als je begrijpt wat ik bedoel.
Volgens dit filmpje doe ik het iig goed qua placement.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Check deze channels:quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:12 schreef Beach het volgende:
[..]
Bedankt brah.
Volgens dit filmpje doe ik het iig goed qua placement.
http://www.youtube.com/user/bryce126/videos
http://www.youtube.com/user/CanditoTrainingHQ/videos
Ik heb daar de laatste maanden erg veel van opgeschoten.
En die cue kwam uit dit filmpje:
If not now, then when.![]()
Front squat van 20-22,5-40-52,5. In 4 weken. Moet nu maar weer even rustig aan doen. Opbouwen gaat wel weer extreem snel dus ik zie her gelukkig goed in als ik over 3 weken weer (opnieuw) begin.
Ik heb gemerkt dat ik de barbbell gewoon veel hoger moet leggen. Helemaal in mijn strot zowat echt helemaal omhoog. Maakt squatten veel makkelijker. Moet alleen niet mijzelf choken :p .![]()
Hij moet min of meer op je voorste schouderkoppen liggen. Je hoeft m in principe niet eens vast te houden.quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:22 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Front squat van 20-22,5-40-52,5. In 4 weken. Moet nu maar weer even rustig aan doen. Opbouwen gaat wel weer extreem snel dus ik zie her gelukkig goed in als ik over 3 weken weer (opnieuw) begin.
Ik heb gemerkt dat ik de barbbell gewoon veel hoger moet leggen. Helemaal in mijn strot zowat echt helemaal omhoog. Maakt squatten veel makkelijker. Moet alleen niet mijzelf choken :p ."Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Zoals Push al zegt moet hij op je front delts komen te liggen. Als je hem tegen je strot aan legt zou ik me geen zorgen maken om de choke, eerder om het afklemmen van je arterie waardoor je kan flauwvallen met gewicht op je... Wanneer je geen adem meer krijgt kan je hem nog snel terug leggen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 22:22 schreef Opblaaspop077 het volgende:
Ik heb gemerkt dat ik de barbbell gewoon veel hoger moet leggen. Helemaal in mijn strot zowat echt helemaal omhoog. Maakt squatten veel makkelijker. Moet alleen niet mijzelf choken :p .Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Verbo, weet jij of het mogelijk is om van platte voeten af te komen? Ik heb weleens een filmpje van Kelly gezien waarin hij uitlegde wat voor oefeningen je moet doen om er 'van af' te komen, maar ben wel benieuwd of het praktisch mogelijk is. Ik heb er geen last van though.If not now, then when.![]()
Hoe zit het met bar placement voor good mornings? Ik merk dat de bar onderaan lekker op m'n c7 nekwervel ligt te rollen
-
Met een operatie kan het verholpen worden. Maar meestal krijg je oefeningen om er inderdaad 'van af' te komen. Eigenlijk is het gewoon symptoombestrijding. Oefeningen die je kan doen zijn: Stretchen van de achilles pees, versterken van de voet spieren (met name de spieren verantwoordelijk voor de tenen).quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:12 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Verbo, weet jij of het mogelijk is om van platte voeten af te komen? Ik heb weleens een filmpje van Kelly gezien waarin hij uitlegde wat voor oefeningen je moet doen om er 'van af' te komen, maar ben wel benieuwd of het praktisch mogelijk is. Ik heb er geen last van though.
Verder zijn (op maat gemaakte) zolen een snelle en effectieve optie.
Als je last hebt van pes planus (platvoeten in latijn...) betekend dit niet perse dat je oefeningen moet doen. Alleen wanneer je klachten hebt zou je dit kunnen doen of preventief, maar dan blijf je bezig als je alles preventief wil bestrijden.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
250 gram goji bessen. Sowieso kopenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:02 schreef Verbodsbord het volgende:
http://www.ibood.com/heal(...)_start_van_de_lente/"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Yeah, Kelly zei ook met een lacrosse bal je voet rollen en ook de pees aan de buitenkant van je onderbeen foam rollen. Ik heb er geen last van, maar ik denk dat mijn stabiliteit wel beter wordt met rechte voeten, wat denk jij?quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:31 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Met een operatie kan het verholpen worden. Maar meestal krijg je oefeningen om er inderdaad 'van af' te komen. Eigenlijk is het gewoon symptoombestrijding. Oefeningen die je kan doen zijn: Stretchen van de achilles pees, versterken van de voet spieren (met name de spieren verantwoordelijk voor de tenen).
Verder zijn (op maat gemaakte) zolen een snelle en effectieve optie.
Als je last hebt van pes planus (platvoeten in latijn...) betekend dit niet perse dat je oefeningen moet doen. Alleen wanneer je klachten hebt zou je dit kunnen doen of preventief, maar dan blijf je bezig als je alles preventief wil bestrijden.
Heb vroeger idd speciale zooltjes laten maken maar het kind in mij wou ze nooit dragen. Echt zo jammer achteraf.If not now, then when.![]()
Had hij het niet over plantaire fasciitis?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:17 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Yeah, Kelly zei ook met een lacrosse bal je voet rollen en ook de pees aan de buitenkant van je onderbeen foam rollen. Ik heb er geen last van, maar ik denk dat mijn stabiliteit wel beter wordt met rechte voeten, wat denk jij?
Heb vroeger idd speciale zooltjes laten maken maar het kind in mij wou ze nooit dragen. Echt zo jammer achteraf.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Nee, volgens mij niet.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:24 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Had hij het niet over plantaire fasciitis?
Ik had deze sws al gekeken destijds:
maar deze in het specifiek: http://www.mobilitywod.com/?s=flat+feet Echter kun je die alleen bekijken als je een abo hebt.If not now, then when.![]()
Zag deze eerder al voorbij komen op youtube. Hoeveel relaxter komt Rubish nu over! Niet dat er met de 'KILL IT, AAAAAAAAHHHHHHHH' Rubish iets verkeerd was, maar dit is gewoon relaxterquote:.
![]()
Dat is alleen tijdens het liften met een boel mg's aan caffeine I guess, net zoals Chris Hickson eerder, maar Pete kwam in zijn video's sowieso al relaxt over imo, eerder ook al zover ik ze heb teruggekeken.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:54 schreef 33 het volgende:
[..]
Zag deze eerder al voorbij komen op youtube. Hoeveel relaxter komt Rubish nu over! Niet dat er met de 'KILL IT, AAAAAAAAHHHHHHHH' Rubish iets verkeerd was, maar dit is gewoon relaxter.
Gym is wss een plek om de feelings te laten vloeien. George Leeman doet het dan nog even een tikje meer lol, deze al gezien?
"Dear heaven, take me!!!"
En sterk, pfoe.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:58 schreef 33 het volgende:
Die Leeman kan er ook wat van inderdaad! Ook die bloedende schenen de hele tijd!If not now, then when.![]()
Zal er morgen eens naar kijkenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:32 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Nee, volgens mij niet.
maar deze in het specifiek: http://www.mobilitywod.com/?s=flat+feet Echter kun je die alleen bekijken als je een abo hebt.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Gewoon 3x per week fullbody.
Workout A: squat 3x5, deadlift 1x5, bench 3x5, chins
Workout B: squat 3x5, rows / cleans 3x5, overhead press 3x5, dips
Ma: A
Di: rust
Wo: B
Do: rust
Vr: A
Za: rust
Zo: rust
Ma: B
Di: rust
Wo: A
Do: rust
Vr: B
Za: rust
Zo: rust
repeat
Veel eten en binnen een jaar is de basis gelegd en kun je gaan splitten. Ik vind splitten zwaar zinloos als je nauwelijks je eigen lichaamsgewicht kunt deadliften of squatten. Eerst kracht opbouwen en dan gaan isoleren. Dan pak je tenminste zinvolle gewichten op met isolatie."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Ik dacht na die eerste helft van die rep alquote:, daarna WTF???
Schouders bij de benen, buik wanneer je tijd/zin hebt, kan ook 2-3 keer per week. Ik zou de biceps en triceps omwisselen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:27 schreef Fer het volgende:
Nu weet ik niet welke dag ik schouders erbij moet doen en welke (andere) dag buik.Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
Eigenlijk onverantwoord om vandaag in de auto te stappen. 5x10 ohp, rear delt flys, dips na benchen. Schouders sore as fuck. Kreeg niet eens mn eigen shirt uit gister.
Koud douchen na een workout is trouwens fucking lekker. Ff 10 tellen schrikken, ademhaling onder controle brengen en genieten geblazenBehulpzaam als een waterkraan.
Klopt. Ik hoef hem ook nog amper vast te houden. Alleen een beetje begeleiden met mijn vingertoppen zeg maar.quote:Op donderdag 20 maart 2014 23:10 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Zoals Push al zegt moet hij op je front delts komen te liggen. Als je hem tegen je strot aan legt zou ik me geen zorgen maken om de choke, eerder om het afklemmen van je arterie waardoor je kan flauwvallen met gewicht op je... Wanneer je geen adem meer krijgt kan je hem nog snel terug leggen.
Hij lag eerst meer naar voren op mijn borst zeg maar. Alleen dan glijdt die iets meer als het ware van je af (je moet continu proberen je borst omhoog te houden, wat op zich de bedoeling is).
Nu ligt die volgens mij op de voorkant van mijn schouder ja, dat choken valt wel mee.
Zal eens een filmpje doen binnenkort.![]()
Vooral die 5*10 OHP. Dan was ik al klaar zo'n beetje.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 09:34 schreef fathank het volgende:
Eigenlijk onverantwoord om vandaag in de auto te stappen. 5x10 ohp, rear delt flys, dips na benchen. Schouders sore as fuck. Kreeg niet eens mn eigen shirt uit gister.
Koud douchen na een workout is trouwens fucking lekker. Ff 10 tellen schrikken, ademhaling onder controle brengen en genieten geblazen![]()
Daar kom ik juist vandaan. Ik heb het vandaag voor het eerst zo gedaan en merk dat ik nu veel meer gewicht met mijn triceps kan doen, andere keren waren ze al moe van de chest en shoulder press.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 08:42 schreef Eleiko het volgende:
[..]
Schouders bij de benen, buik wanneer je tijd/zin hebt, kan ook 2-3 keer per week. Ik zou de biceps en triceps omwisselen..![]()
Dat is toch gewooon omdat je met shouder, chest al je triceps meepakt, waardoor het logischer is dat je triceps combineert met chest/shoulderquote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:46 schreef Fer het volgende:
[..]
Daar kom ik juist vandaan. Ik heb het vandaag voor het eerst zo gedaan en merk dat ik nu veel meer gewicht met mijn triceps kan doen, andere keren waren ze al moe van de chest en shoulder press.![]()
Zoals ik al zei, ik had erna geen kracht meer voor triceps isolatie oefeningen, daarom maar biceps. Ze krijgen erna toch hun 48 uur rust en het ging ook wel lekker vandaag. Rug+Triceps dan, kon amper mijn trui aantrekken erna.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 11:54 schreef Questular het volgende:
[..]
Dat is toch gewooon omdat je met shouder, chest al je triceps meepakt, waardoor het logischer is dat je triceps combineert met chest/shoulder.![]()
Ik snap dat je nauwelijks nog kracht hebt, maar dat is toch alleen maar goed aangezien dat aangeeft dat je je triceps al aardig aangepakt hebt... en zijn er dan nog veel isolatie oefeningen nodig? Ik pak maar 1 triceps isolatie oefening omdat ik mn triceps al genoeg train met mn bench/shoulder oefeningen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:01 schreef Fer het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ik had erna geen kracht meer voor triceps isolatie oefeningen, daarom maar biceps. Ze krijgen erna toch hun 48 uur rust en het ging ook wel lekker vandaag. Rug+Triceps dan, kon amper mijn trui aantrekken erna.![]()
Eens met Questular: dat je dan minder gewicht pakt bij je triceps/biceps wil niet zeggen dat je niet effectief traint.Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
Ja, ik heb namelijk ook nog een hoop vet te verbranden en merkte dat ik tijdens de isolatie oefening amper nog zweette en nog wel energie had, maar niet voor de specifieke isolatie oefening.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:09 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik snap dat je nauwelijks nog kracht hebt, maar dat is toch alleen maar goed aangezien dat aangeeft dat je je triceps al aardig aangepakt hebt... en zijn er dan nog veel isolatie oefeningen nodig? Ik pak maar 1 triceps isolatie oefening omdat ik mn triceps al genoeg train met mn bench/shoulder oefeningen.
Ja en cardio vind ik stom, dus probeer ik het zo..![]()
Heerlijke clean & jerks gedaan op een kindergrasveldje.Eerste keer, dus nog niet echt hoog gewicht maar wat een geweldige oefening is die C&J. Cleanen kan wel hoger, alleen de jerk is nog vrij lastig te stabiliseren. Had ook niet echt een vlakke ondergrond, maar goed.
Warm-up:
10x30
10x30
Sets:
2x40
4x42,5
6x45
8x47,5 (viel bijna flauw)
8x47,5
6x45
4x42,5
2x40![]()
Waarom zou je willen liften op een grasveldje? Dat is vragen om problemenquote:Op vrijdag 21 maart 2014 13:38 schreef Faeroer het volgende:
Heerlijke clean & jerks gedaan op een kindergrasveldje.Eerste keer, dus nog niet echt hoog gewicht maar wat een geweldige oefening is die C&J. Cleanen kan wel hoger, alleen de jerk is nog vrij lastig te stabiliseren. Had ook niet echt een vlakke ondergrond, maar goed.
Warm-up:
10x30
10x30
Sets:
2x40
4x42,5
6x45
8x47,5 (viel bijna flauw)
8x47,5
6x45
4x42,5
2x40
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister![]()
Zeikende onderburen bij deadliften en weightdropping. Sportschool waar ik nu zit laat geen deadliften en olympisch liften toe, en m'n paupercontract duurt nog 4 maanden.![]()
![]()
Persoonlijk zou ik niet het risico nemen om verkeerd terecht te komen op een grasveldje of uit te glijden. Zou gewoon je overige 4 maanden je overhead squat en power cleans oefenen. Mag hopen dat je sportschool wel gewoon C&J toelaat mits je gewoon weer het gewicht op je schouders dropt. Snatch kan ik me wat bij voorstellen indien je geen gewichten mag laten donderen.Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister![]()
Ik vraag me dan altijd af wat voor argument er wordt gegeven waarom je niet mag DLen.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:30 schreef Faeroer het volgende:
Zeikende onderburen bij deadliften en weightdropping. Sportschool waar ik nu zit laat geen deadliften en olympisch liften toe, en m'n paupercontract duurt nog 4 maanden.![]()
"Daar zijn die dingen niet voor..."
"Hey, pas je een beetje op? Dalijk breekt de stang"
En dat komt dan uit zo'n gast met benen zoals de armpjes van een T-Rex en Synthol armen.![]()
![]()
'Dadelijk breekt de stang' holy shitquote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:50 schreef Faeroer het volgende:
En dat komt dan uit zo'n gast met benen zoals de armpjes van een T-Rex en Synthol armen.wat n kutargument.
Of hebben ze bodypump stangen en gooi je daar 120kg op? Dan snap ik t wel.![]()
Deadlift zit nu op ~155-160 kg, maar zo'n stang moet dat wel kunnen trekken denk ik. Zelfs de budget stangen van fitness-seller halen dat nog. Heb zelf een Ohio stang van Rogue die wat minder buigt, maar ik kan mij niet voorstellen dat die stangen kunnen breken.![]()
![]()
lolquote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:50 schreef Faeroer het volgende:
En dat komt dan uit zo'n gast met benen zoals de armpjes van een T-Rex en Synthol armen.
moet je heel interessant vragen hoe hij z'n benen traint![]()
![]()
![]()
![]()
Yuri nog bedankt voor die andere filmpjes.
Het heeft zeker geholpen en nu kon ik op tijd ingrijpen. Twee keer voelde ik de spanning uit m'n schouders gaan onderin de squat maar nu herkende ik het op tijd.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
"Ik voetbal al."quote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:01 schreef RaymondK het volgende:
[..]
lol
moet je heel interessant vragen hoe hij z'n benen traint![]()
![]()
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
No problemo! Ik ben blij dat je er wat aan hebt gehad.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 15:02 schreef Beach het volgende:
Yuri nog bedankt voor die andere filmpjes.
Het heeft zeker geholpen en nu kon ik op tijd ingrijpen. Twee keer voelde ik de spanning uit m'n schouders gaan onderin de squat maar nu herkende ik het op tijd.If not now, then when.![]()
Op een bodypumpstangetje kun je dat gewicht niet eens kwijt. En de Technogym stangen met plastic omhulsels om de uiteinden (ze zij dus zeker niet van plastic, zoals sommigen beweren) kunnen t/m 190kg belast worden. Is misschien niet heel erg veel, maar voor 99% van de sportschoolbezoekers meer dan genoeg.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:58 schreef Faeroer het volgende:
Deadlift zit nu op ~155-160 kg, maar zo'n stang moet dat wel kunnen trekken denk ik. Zelfs de budget stangen van fitness-seller halen dat nog. Heb zelf een Ohio stang van Rogue die wat minder buigt, maar ik kan mij niet voorstellen dat die stangen kunnen breken.Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
Holy fuck.quote:![]()
Ben benieuwd hoe lang ze hierover heeft gedaan.![]()
![]()
Goeie filmpjes. Zo basaal en simpel kan het zijn. En ik maar speciale zolen aangemeten krijgen toen ik nog een klein kutkind was.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 00:32 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Nee, volgens mij niet.
maar deze in het specifiek: http://www.mobilitywod.com/?s=flat+feet Echter kun je die alleen bekijken als je een abo hebt.![]()
Wtfff die traps ouwe, hoe dan?! Synthol? Wel ziek sterk overigensquote:..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly![]()
Speciale zolen is ook de makkelijkste methode. Zo staan en weg lopen gaat je toch niet in een keer lukken als je altijd al een ander loop patroon hebt gehad. Verder kan het zo zijn dat het verre van optimaal is voor jou.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Goeie filmpjes. Zo basaal en simpel kan het zijn. En ik maar speciale zolen aangemeten krijgen toen ik nog een klein kutkind was.
En het probleem wat hij de hele tijd voor doet is niet het grootste probleem. Dat is een inversie trauma, oftewel het naar binnen toe klappen van de voet i.p.v. naar buiten. Komt vooral voor bij sporten door de onverwachtse impacten (contact sporten) of misstap (denk aan het volgende; tennis, voetbal, rugby). Leuk dat hij wil dat je bij de squat de tenen naar voren houdt om dit aan te leren, maar een squat hoeft wat dat betreft niks te maken hebben met de sport. De bedoeling is juist het versterken van de spieren en ligamenten. Niet om een loop patroon/stabilisatie te trainen van de enkel. Daar zijn andere oefeningen vele malen effectiever voor.
Mocht je naar binnen toe draaien kan dit wel zorgen voor problemen op de lange termijn (overbelasting). Maar deze zijn dus te verhelpen met een paar van de tips die ze geven.Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
hahahaha u foookin w0t m8, abnormaalquote:
Wat doet deze oefening btw? Core of zo?Die zolen zullen wel werken, maar iirc zei Kelly dat zolen het probleem niet op de juiste manier verhelpen of zo. Not sure doe.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 22:10 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Goeie filmpjes. Zo basaal en simpel kan het zijn. En ik maar speciale zolen aangemeten krijgen toen ik nog een klein kutkind was.If not now, then when.![]()
Ze zou volgens mij best knap zijn geweest zonder die enorme bovenbenen, gespierde armen en abs.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 20:53 schreef Snakey het volgende:
[..]
Holy fuck.![]()
Ben benieuwd hoe lang ze hierover heeft gedaan.
[ afbeelding ]
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Ben jij broertje van Sapstengel toevallig?quote:Op vrijdag 21 maart 2014 23:49 schreef Susteren het volgende:
[..]
Ze zou volgens mij best knap zijn geweest zonder die enorme bovenbenen, gespierde armen en abs.
Hey Weissman.![]()
Trouwens met nachtrust, is het tijdstip van naar bed gaan ook belangrijk of gaat het puur om het aantal slaapuren?Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Ik denk dat een consistent ritme beter is gezien het lichaam eraan gewend is, maar misschien hebben we het hier over procenten, dus slaapuren. Je lichaam is ook vaak uitgerust wanneer het zelf wakker wordt. Vroeger had ik 7-8 uur nodig maar tegenwoordig 9 en dan word ik ook lekker uitgerust en vol met energie wakker.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 00:07 schreef Susteren het volgende:
Trouwens met nachtrust, is het tijdstip van naar bed gaan ook belangrijk of gaat het puur om het aantal slaapuren?If not now, then when.![]()
Want ik werk altijd het liefste in de avonduren in het weekend (op een of andere manier ben ik dan meer geinspireerdquote:Op zaterdag 22 maart 2014 00:09 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik denk dat een consistent ritme beter is gezien het lichaam eraan gewend is, maar misschien hebben we het hier over procenten, dus slaapuren. Je lichaam is ook vaak uitgerust wanneer het zelf wakker wordt. Vroeger had ik 7-8 uur nodig maar tegenwoordig 9 en dan word ik ook lekker uitgerust en vol met energie wakker.), en ga dan rond 1/2u slapen maar sta dan wel weer laat op, en vraag me af of dit niet slecht is voor het spierherstel.
Mwah, hoogstwaarschijnlijk niet, maar ik herken het wel ja. Kan zelf 's nachts altijd beter werken, ook al is de kwaliteit van het werk minder (brein is moe).quote:Op zaterdag 22 maart 2014 00:12 schreef Susteren het volgende:
[..]
Want ik werk altijd het liefste in de avonduren in het weekend (op een of andere manier ben ik dan meer geinspireerd), en ga dan rond 1/2u slapen maar sta dan wel weer laat op, en vraag me af of dit niet slecht is voor het spierherstel.
's Avonds heb ik altijd een veel grotere drive om dingen te doen dan overdag.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 00:18 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Mwah, hoogstwaarschijnlijk niet, maar ik herken het wel ja. Kan zelf 's nachts altijd beter werken, ook al is de kwaliteit van het werk minder (brein is moe).
Jij hebt het sws wel goed voor mekaar.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 00:23 schreef Susteren het volgende:
[..]
's Avonds heb ik altijd een veel grotere drive om dingen te doen dan overdag.If not now, then when.![]()
Hehe nouja wat fitness betreft niet, moet eigenlijk echt volgens schema's gaan werken.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 00:23 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Jij hebt het sws wel goed voor mekaar.Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Yeah, je moet gewoon een schema pakken/maken dat je helpt bij het bereiken van je doel(en) en dat je leuk vindt om uit te voeren. Zodoende zul je ook geen trainingen missen. Het voordeel met powerliften is dat je de progressie veel beter kan meten en daarom de motivatie - bij mij iig - fucking hoog is.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 00:24 schreef Susteren het volgende:
[..]
Hehe nouja wat fitness betreft niet, moet eigenlijk echt volgens schema's gaan werken.If not now, then when.![]()
Maar wil juist wat hoger in reps gaan eigenlijk.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 00:27 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Yeah, je moet gewoon een schema pakken/maken dat je helpt bij het bereiken van je doel(en) en dat je leuk vindt om uit te voeren. Zodoende zul je ook geen trainingen missen. Het voordeel met powerliften is dat je de progressie veel beter kan meten en daarom de motivatie - bij mij iig - fucking hoog is.
Ik begin echt hard te falen op explosiviteit, op trainingen was ik vroeger altijd een van de spelers die het minst uitgeput was, en nu zit ik op de helft al te hijgen of ik dood ga.
Het was enkel een voorbeeld.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 00:30 schreef Susteren het volgende:
[..]
Maar wil juist wat hoger in reps gaan eigenlijk.
Ik begin echt hard te falen op explosiviteit, op trainingen was ik vroeger altijd een van de spelers die het minst uitgeput was, en nu zit ik op de helft al te hijgen of ik dood ga.![]()
Wellicht een schema pakken dat juist de explosiviteit aanpakt?If not now, then when.![]()
Jep lijkt me een strak plan!quote:Op zaterdag 22 maart 2014 00:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het was enkel een voorbeeld.![]()
Wellicht een schema pakken dat juist de explosiviteit aanpakt?
Vind je lopen ook al lastig worden?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 00:48 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het was enkel een voorbeeld.![]()
Wellicht een schema pakken dat juist de explosiviteit aanpakt?Net week twee af. Fucking veel squatten
"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Mwah, niet echt. Het enige is als ik nu opsta dat ik een zieke burn in m'n quads heb lol. Gezien ik tijd tekort kwam moest ik in 10 minuten de laatste set (75% 5setx3reps) doen. Kon de sitting goodmornings niet meer doen, dus ben nu 5x20 reps aan het goodmornen op bodyweight, mja.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 00:51 schreef Push. het volgende:
[..]
Vind je lopen ook al lastig worden?Net week twee af. Fucking veel squatten
Je moet ook gewoon foamrollen voordat je gaat squatten man, minder spierpijn de volgende dag(en).If not now, then when.![]()
Die stang die Pete Rubish gebruikt is toch zo'n Texas Deadlift bar oid? Iemand ooit ermee gelift? Lijkt mij echt veel fijner.If not now, then when.![]()
Die goodmornings zijn altijd wel feest aan het einde van je training jaquote:Op zaterdag 22 maart 2014 01:02 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Mwah, niet echt. Het enige is als ik nu opsta dat ik een zieke burn in m'n quads heb lol. Gezien ik tijd tekort kwam moest ik in 10 minuten de laatste set (75% 5setx3reps) doen. Kon de sitting goodmornings niet meer doen, dus ben nu 5x20 reps aan het goodmornen op bodyweight, mja.
Je moet ook gewoon foamrollen voordat je gaat squatten man, minder spierpijn de volgende dag(en).
Doe jij trouwens elke keer de zelfde oefening voor dumbell flys, of pak je ook af en toe cable fly etc.?"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Nope. Werd Craze niet een tijdje geleden met Meth-achtige bestandsdelen in verband gebracht?quote:Godfather Bodybuilding topic reeks![]()
Ik gebruik de oude variant 1-maal per week. De crash na gebruik is behoorlijk sterk, dus zeer zeker niet meer dan 1 schepje nemen. Nieuwe nog niet gebruikt, maar schijnt wel ok te zijn. Als m'n potje op is zal ik waarschijnlijk m'n eigen pre-workout samenstellen, gezien dit veel goedkoper is. Veel meer dan beta-alanine, caffeine/chocomine, BCAA, creatine, agamatine en citrulline zal je niet in een PWO nodig hebben.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 01:38 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Iemand hier die ooit Craze gebruikt heeft?![]()
Vandaag PR gezet op OHP, 75kg, ging verdomd moeilijk. Probeerde de tweede eruit te busten maar bleef halverwege gewoon hangen.. Maar PR is PR!..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly![]()
Die 'scheidsrechter' is Joni Purmonen, een Finse strongman. Leuk om de verschillende sporten zo naast elkaar te zien.quote:![]()
Fuarkkk, wat een beest is die Kk toch. Damn!!quote:..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly![]()
Ik deed in het begin de cable gewoon omdat ik die fijner vind.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 09:54 schreef Push. het volgende:
[..]
Die goodmornings zijn altijd wel feest aan het einde van je training ja
Doe jij trouwens elke keer de zelfde oefening voor dumbell flys, of pak je ook af en toe cable fly etc.?Yeah, maar vroeg me of af het nou cht zo hard-hitting is gezien ik een facebook post zag waarin iemand de oude Craze wilt kopen.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:06 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Nope. Werd Craze niet een tijdje geleden met Meth-achtige bestandsdelen in verband gebracht?Hoe is de oude qua werking?quote:Op zaterdag 22 maart 2014 12:25 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Ik gebruik de oude variant 1-maal per week. De crash na gebruik is behoorlijk sterk, dus zeer zeker niet meer dan 1 schepje nemen. Nieuwe nog niet gebruikt, maar schijnt wel ok te zijn. Als m'n potje op is zal ik waarschijnlijk m'n eigen pre-workout samenstellen, gezien dit veel goedkoper is. Veel meer dan beta-alanine, caffeine/chocomine, BCAA, creatine, agamatine en citrulline zal je niet in een PWO nodig hebben.Congratzionale!quote:Op zaterdag 22 maart 2014 16:11 schreef Cataclyst het volgende:
Vandaag PR gezet op OHP, 75kg, ging verdomd moeilijk. Probeerde de tweede eruit te busten maar bleef halverwege gewoon hangen.. Maar PR is PR!If not now, then when.![]()
Veel energie (is maar 80mg caffeine, dus zal wel door iets anders komen), maar wel een nogal tunnelvisie achtig effect en behoorlijk wat rillingen na een uurtje. Rusttijd tussen zwaardere compound sets is veel minder, je krijgt heel veel zin om door en verder te gaan wat meestal ook wel lukt. Focus is 500%, dus zeker lekker. Trainen gaat er gewoonweg beter door, maar denk niet dat het heel goed is op de lange termijn want je (mijn iig) lichaam krijgt zeker een oplazer. Moet wel zeggen dat als je goed wilt slapen, je geen Craze in de avond moet nemen. Op vrijdag maakt het weinig uit i.c.m. uitgaan enzo.quote:![]()
![]()
Over platte voeten: dit kwam ik vanmorgen tegen: http://www.reddit.com/r/t(...)ere_the_last/cg8y0l2Hmm, maar die crash lijkt het mij niet waard man. Heb 1 keer NoxiPro gehad en die crash was echt het meest fucked up gevoel dat ik ooit gehad heb. Cafene alleen is prima.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 20:48 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Veel energie (is maar 80mg caffeine, dus zal wel door iets anders komen), maar wel een nogal tunnelvisie achtig effect en behoorlijk wat rillingen na een uurtje. Rusttijd tussen zwaardere compound sets is veel minder, je krijgt heel veel zin om door en verder te gaan wat meestal ook wel lukt. Focus is 500%, dus zeker lekker. Trainen gaat er gewoonweg beter door, maar denk niet dat het heel goed is op de lange termijn want je (mijn iig) lichaam krijgt zeker een oplazer. Moet wel zeggen dat als je goed wilt slapen, je geen Craze in de avond moet nemen. Op vrijdag maakt het weinig uit i.c.m. uitgaan enzo.If not now, then when.![]()
Gebruik eigenlijk alleen maar van die motivatie filmpjes als ik geen zin heb. Verder nooit watquote:Op zaterdag 22 maart 2014 21:34 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Over platte voeten: dit kwam ik vanmorgen tegen: http://www.reddit.com/r/t(...)ere_the_last/cg8y0l2
[..]
Hmm, maar die crash lijkt het mij niet waard man. Heb 1 keer NoxiPro gehad en die crash was echt het meest fucked up gevoel dat ik ooit gehad heb. Cafene alleen is prima.
Motivatieproblemen heb ik eigk nooit last van gehad.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 21:39 schreef Push. het volgende:
[..]
Gebruik eigenlijk alleen maar van die motivatie filmpjes als ik geen zin heb. Verder nooit wat
Ben vandaag echt heel suf, zou het door Sheiko kunnen komen? Heb jij dat ook misschien gehad?If not now, then when.![]()
Geen last van, maar het kan een overbelasting van je CNS zijn door het grote volume? Misschien meer proberen te slapen? Denk niet dat het aan voeding ligt maar puur aan rust dan. Ben zelf geblesseerd geweest dus zit op minder gewicht dan voor m'n CNS echt een groot probleem is.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 21:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Motivatieproblemen heb ik eigk nooit last van gehad.
Ben vandaag echt heel suf, zou het door Sheiko kunnen komen? Heb jij dat ook misschien gehad?
Wel dikke kans dat ik volgende week vrijdag m'n instorting krijg.Tentamen periode dus studeer 70 u/w en doe daarnaast nog Sheiko.
Hmm, slaap genoeg gehad deze week. Ben ook weleens suf omdat ik te lang heb geslapen, zou 't ook kunnen zijn geweest.quote:Op zaterdag 22 maart 2014 22:22 schreef Push. het volgende:
[..]
Geen last van, maar het kan een overbelasting van je CNS zijn door het grote volume? Misschien meer proberen te slapen? Denk niet dat het aan voeding ligt maar puur aan rust dan. Ben zelf geblesseerd geweest dus zit op minder gewicht dan voor m'n CNS echt een groot probleem is.
Wel dikke kans dat ik volgende week vrijdag m'n instorting krijg.Tentamen periode dus studeer 70 u/w en doe daarnaast nog Sheiko.
I can imagine lol, maar ik ervaar juist dat ik dan sws genoeg slaap krijg. Ik bedoel, je hebt misschien 1/2 toetsen, vrij, leren en dan kun je toch op tijd pitten?Heb zelf mijn toetsweek over twee weken. Good luck anyway.
Hmm ja zou ook kunnen. Probeer anders consistent een bepaald aantal uur te tukken? Nooit meer, nooit minder.quote:Op zondag 23 maart 2014 04:52 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Hmm, slaap genoeg gehad deze week. Ben ook weleens suf omdat ik te lang heb geslapen, zou 't ook kunnen zijn geweest.
I can imagine lol, maar ik ervaar juist dat ik dan sws genoeg slaap krijg. Ik bedoel, je hebt misschien 1/2 toetsen, vrij, leren en dan kun je toch op tijd pitten?Heb zelf mijn toetsweek over twee weken. Good luck anyway.
![]()
Mm nee valt tegen. Heb twee toetsen en drie papers. Dus ben bezig van half 9 tot 11/12. En train dan nog 3x. En kan dan nooit gelijk tukken dus slaap altijd rond 1Slaap dus wel redelijk genoeg maar is toch een redelijke aanslag dit
Studeren van 8:30 tot 19:00, eten, sporten. 22:00 tot 24:00 studeren. En niet-trainingsdagen dus 8:30-24:00quote:Op zondag 23 maart 2014 11:08 schreef Hiatus het volgende:
Wauw, train je dan nog om 11,12 uur of tussendoor. Ik vind na trainen soms moeilijk om nog te leren
quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:09 schreef Questular het volgende:
[..]
Ik snap dat je nauwelijks nog kracht hebt, maar dat is toch alleen maar goed aangezien dat aangeeft dat je je triceps al aardig aangepakt hebt... en zijn er dan nog veel isolatie oefeningen nodig? Ik pak maar 1 triceps isolatie oefening omdat ik mn triceps al genoeg train met mn bench/shoulder oefeningen.Hoe zit dat precies dan, ik dacht dat je pas je spieren traint, als je ze maximaal belast. Dus met het maximale gewicht wat ze kunnen hebben.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 12:11 schreef Eleiko het volgende:
Eens met Questular: dat je dan minder gewicht pakt bij je triceps/biceps wil niet zeggen dat je niet effectief traint..![]()
quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:42 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja hoor. Kracht en spiergroei staan niet gelijk aan elkaar.
Maar probeer jezelf wel uit te blijven dagen. En als je een aantal keer faalt met een verhoging van gewicht probeer eens te deloaden met een lager gewicht en meer reps te doen en vanaf daar weer op te bouwen.![]()
Tof filmpje. Maareh, heb je een heel schaap ingeslikt?quote:Op zondag 23 maart 2014 13:36 schreef RaymondK het volgende:
Hey beautys![]()
Inb4: FAT! Fatty fat fat. Lol
1 week into cutting now![]()
Whahehh bij elkaar wel ja denk. Als ze ogen en alles ook door de kapsalon draaien welquote:Op zondag 23 maart 2014 13:47 schreef Snakey het volgende:
[..]
Tof filmpje. Maareh, heb je een heel schaap ingeslikt?![]()
Thanks man, nu rustig cutten tot 10%
Lukt dat voor 2016![]()
?
![]()
Dat moet zeker lukken ja. Ben benieuwd.quote:Op zondag 23 maart 2014 13:52 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Whahehh bij elkaar wel ja denk. Als ze ogen en alles ook door de kapsalon draaien wel![]()
Thanks man, nu rustig cutten tot 10%
Lukt dat voor 2016![]()
?
Ik heb trouwens een iets groter schaap doorgeslikt. Wel hard aan de buitenkant, kan zelfs een sixpack zien als ik het aanspan. Maar verdomde moeilijk om van dat inner fat af te komen. Wat ook met leeftijd te maken heeft uiteraard. Cardio here I come.![]()
![]()
Suc6 manquote:Op zondag 23 maart 2014 14:00 schreef Snakey het volgende:
[..]
Dat moet zeker lukken ja. Ben benieuwd.
Ik heb trouwens een iets groter schaap doorgeslikt. Wel hard aan de buitenkant, kan zelfs een sixpack zien als ik het aanspan. Maar verdomde moeilijk om van dat inner fat af te komen. Wat ook met leeftijd te maken heeft uiteraard. Cardio here I come.
Heb je al een plan kwa cardio? En hoe je het inpland?
Ga je daarmee meer innerfat burnen met cardio in vergelijk met alleen minder eten?![]()
Mnou, ik heb een 531 BBB schema opgesteld, maar dat lijkt me niet zo handig als ik eerst eens dat schaap kwijt wil. Dus ik ben net begonnen met een ander full body schema met cardio. Ik heb het niet echt op cardio, maar het ging redelijk rap toen ik 20 minuten cardio na m´n training deed, en dan nog een keer 20 minuten eind van de dag. Dus ik denk dat ik daar in ieder geval een heel eind mee ga komen ja. Zonder al te veel aan m´n voeding te veranderen trouwens.quote:Op zondag 23 maart 2014 14:02 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Suc6 man
Heb je al een plan kwa cardio? En hoe je het inpland?
Ga je daarmee meer innerfat burnen met cardio in vergelijk met alleen minder eten?
Ik merk dat ik aanpassingen in m´n voeding vrij precies moet doen. Ik gain vrij makkelijk, en als ik 300kcal zak verlies ik wel vet, maar niet daar waar ik wil dat het verdwijnt, m´n pens. Leeftijd en een kantoorjob werken daar niet bij mee, maar geen cardio dus duidelijk ook niet.![]()
Vetverlies is ook gewoon genetisch bepaald he. Als je dus pas laat op je buik vet verliest moet je vrij diep gaan cuttenquote:Op zondag 23 maart 2014 14:09 schreef Snakey het volgende:
[..]
Mnou, ik heb een 531 BBB schema opgesteld, maar dat lijkt me niet zo handig als ik eerst eens dat schaap kwijt wil. Dus ik ben net begonnen met een ander full body schema met cardio. Ik heb het niet echt op cardio, maar het ging redelijk rap toen ik 20 minuten cardio na mn training deed, en dan nog een keer 20 minuten eind van de dag. Dus ik denk dat ik daar in ieder geval een heel eind mee ga komen ja. Zonder al te veel aan mn voeding te veranderen trouwens.
Ik merk dat ik aanpassingen in mn voeding vrij precies moet doen. Ik gain vrij makkelijk, en als ik 300kcal zak verlies ik wel vet, maar niet daar waar ik wil dat het verdwijnt, mn pens. Leeftijd en een kantoorjob werken daar niet bij mee, maar geen cardio dus duidelijk ook niet.Je hebt ook van die gasten met het sicke geluk dat al hun vet op rug, armen en benen komt. Die lijken in hun bulk dus best wel lean maar wel huge.
Ray ga jij eigenlijk cardio doen of ga je puur op voeding cutten? En ga je je schema nog omgooien?
Ik heb trouwens echt aanleg voor een ethiopisch biafrabuikje. Echt een opgezette buik, alsof ik een helm onder mn shirt heb. Bijna geen speklaag, en als k mn buikspieren aanspan heb k nog wel een aardige 6pack. Mn pa heeft precies hetzelfde. Heeft een aardig bowlingbal onder z'n shirt, maar wel gewoon hard ipv hangende vetrollen.Behulpzaam als een waterkraan.
Mn eiegen schema blijf ik gewoon doen 4 day split in 5 en als ik het nog trek 6 dagen.quote:Op zondag 23 maart 2014 14:49 schreef fathank het volgende:
Ray ga jij eigenlijk cardio doen of ga je puur op voeding cutten? En ga je je schema nog omgooien?
1000 minder dan de bulk. En nog wat cardio ergens infixen![]()
Direct 1000kcals schrappen lijkt me te veel, zou t iets geleidelijker doen.quote:Op zondag 23 maart 2014 14:51 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Mn eiegen schema blijf ik gewoon doen 4 day split in 5 en als ik het nog trek 6 dagen.
1000 minder dan de bulk. En nog wat cardio ergens infixen
Wil je toch 1000kcals in ene omlaag is t aanraden om wat T3 te supplementeren om je eigen verlies op te vangen.Godfather Bodybuilding topic reeks![]()
Jezus, wat een beestquote:Op zondag 23 maart 2014 13:36 schreef RaymondK het volgende:
Hey beautys![]()
1 week into cutting now
Die lats zijn echt top
-
Haha thanks man.quote:Op zondag 23 maart 2014 15:24 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Jezus, wat een beest
Die lats zijn echt top
Mn lats zijn echt gegroeit na een paar tips van bro's hier.
Benen naar achter en borst open en vooruit als je lattie pullups doet.
Dan voel je echt dat je ze pakt in die oefening. Kan dr op een goeie dag nog steeds maar 8 zonder in mn broek te poepen lol, maar fuck it als ze maar groeien![]()
Ooooh Raymoendoo aan de cut!quote:Op zondag 23 maart 2014 13:36 schreef RaymondK het volgende:
Hey beautys![]()
1 week into cutting nowTof filmpje man! Sicke tricep shot ook hahaha.
Als je trouwens last hebt van je heup daar, probeer die plek eens te foamrollen en deze stretch vanaf 9:00 te doen. Helpt bij mij iig, want ik heb de laatste maanden ook last van die plek als ik het niet aanpak.Cardio gaat je wel helpen dan. iirc verhoogd cardio o.a. de doorbloeding rondom de buik waardoor de vetcellen beter aangesproken kunnen worden, maar idd zoals Push zegt is het genetisch. Ik heb bijv. aan de zijkanten vet dat echt als laatste weggaat, kan soms frustrerend zijn ja.quote:Op zondag 23 maart 2014 14:00 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik heb trouwens een iets groter schaap doorgeslikt. Wel hard aan de buitenkant, kan zelfs een sixpack zien als ik het aanspan. Maar verdomde moeilijk om van dat inner fat af te komen. Wat ook met leeftijd te maken heeft uiteraard. Cardio here I come.Ik ben het wel met Mr. J eens dat 1000 fucking veel is lol. Denk niet dat het bevorderlijk is voor je massa.quote:Op zondag 23 maart 2014 14:51 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Mn eiegen schema blijf ik gewoon doen 4 day split in 5 en als ik het nog trek 6 dagen.
1000 minder dan de bulk. En nog wat cardio ergens infixenIk denk dat je met -350 in het begin ook al ver komt, en dan nog 3x20 min HIIT sessies. HIIT is sws veel leuker dan slow cardio.
Netjes kerol! Hoelang wil je gaan cutten?quote:Op zondag 23 maart 2014 13:36 schreef RaymondK het volgende:
Hey beautys![]()
1 week into cutting now![]()
Ik denk trouwens dat ik van die Vibramz ga halen en in het weekend ga hardlopen. Als het die ene dude waarvan ik de link postte het heeft geholpen om de arch in je voet terug te krijgen dan moet het bij mij ook wel helpen.If not now, then when.![]()
Tot ca 10% 'k hoop dat dat kan in ca 3 maanden, of 4Geen haast iigquote:Op zondag 23 maart 2014 16:22 schreef Atemno het volgende:
[..]
Netjes kerol! Hoelang wil je gaan cutten?![]()
Als 5000 mn onderhoud is, en 5500 mn bulk input, dan is 4500 mn cut input.quote:Op zondag 23 maart 2014 16:22 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ooooh Raymoendoo aan de cut!Tof filmpje man! Sicke tricep shot ook hahaha.
Als je trouwens last hebt van je heup daar, probeer die plek eens te foamrollen en deze stretch vanaf 9:00 te doen. Helpt bij mij iig, want ik heb de laatste maanden ook last van die plek als ik het niet aanpak.
[..]
Cardio gaat je wel helpen dan. iirc verhoogd cardio o.a. de doorbloeding rondom de buik waardoor de vetcellen beter aangesproken kunnen worden, maar idd zoals Push zegt is het genetisch. Ik heb bijv. aan de zijkanten vet dat echt als laatste weggaat, kan soms frustrerend zijn ja.
[..]
Ik ben het wel met Mr. J eens dat 1000 fucking veel is lol. Denk niet dat het bevorderlijk is voor je massa.Ik denk dat je met -350 in het begin ook al ver komt, en dan nog 3x20 min HIIT sessies. HIIT is sws veel leuker dan slow cardio.
normale cutting process hoor.
Dus 500 onder onderhoud.
Afh. Van wat die cardio wordt die er bij komt zal ik die nog compenseren
Waarom zou 500 in het begin meer massa kosten dan aan het eind?
Foamrollen doe ik idd. Al. 'T was een spierscheurtje denk ik. Thanks![]()
Ah zo, nvm. Ik dacht 1000 onder onderhoud.quote:Op zondag 23 maart 2014 17:06 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Als 5000 mn onderhoud is, en 5500 mn bulk input, dan is 4500 mn cut input.
normale cutting process hoor.
Dus 500 onder onderhoud.
Afh. Van wat die cardio wordt die er bij komt zal ik die nog compenseren
Waarom zou 500 in het begin meer massa kosten dan aan het eind?
Foamrollen doe ik idd. Al. 'T was een spierscheurtje denk ik. Thanks
Volgens mij heeft dat weinig zin toch? Misschien als je fasted traint? Maar dat kan/doe ik niet fasted trainenquote:Op zondag 23 maart 2014 17:42 schreef Faeroer het volgende:
Leuke video Raymond! Neem je BCAA bij de cut?![]()
De uren voor 24:00 rust je het meeste uitquote:Op zaterdag 22 maart 2014 00:23 schreef Susteren het volgende:
[..]
's Avonds heb ik altijd een veel grotere drive om dingen te doen dan overdag.
En altijd het laatste woord.![]()
bron?quote:Op zondag 23 maart 2014 20:30 schreef BlauweTijger het volgende:
[..]
De uren voor 24:00 rust je het meeste uit"Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Jezus wat heb ik een hekel aan die mode phaggots. Gisteren voor een spijkerbroek wezen shoppen... Vrijwel iedere broek die er een beetje leuk uitziet is skinny tegenwoordig. Pleur op met die trend, ik kan die troep niet eens over m'n kuiten krijgen! Ik heb, ook als ik niet lift, een stevig paar Hollandsche boeren stalpoten. Daar kan echt geen skinny rotzooi omheen.
Gisteren nam ik er een mee het pashokje in, maar ik had het label "skinny" niet gezien. Man man man wat een kansloze oefening is dat
Skinny, tapered... Opzouten met die troep. Gewoon straight cut, maar daar moet je in sommige winkels echt voor zoeken. Hipsters
[ Bericht 7% gewijzigd door star_gazer op 23-03-2014 23:04:01 ]"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Kuiten gaat hier nog wel, wordt pas lachen als je bij de bovenbenen komt.Vindt maar is een spijkerbroek die daar breder is, maar niet in de waist (maatje vetkwab).
![]()
Idd einde oefening. Ik had eerst maat 28/29 ofzo . daf pastte bij mijn taille. Nu ben ik maar 2 kg aangekoen maar heb ik 31. Mijn taille is amper groter in omtrek geworden maar mijn benen zijn veel groter. Heb nu een maatje 30 met errug veel elastiekquote:Op maandag 24 maart 2014 00:34 schreef Faeroer het volgende:
Kuiten gaat hier nog wel, wordt pas lachen als je bij de bovenbenen komt.Vindt maar is een spijkerbroek die daar breder is, maar niet in de waist (maatje vetkwab).
.
Bij mij is al 3 x een broek gescheurd met iets op pakken :$ precies tussen de naad natuurlijk. (omdat ik dus door mijn knieen ga en niet buig).
Det mega-huge-squat-ass-en-massive-legg-syndroom.![]()
Ga naar Levi's.quote:Op maandag 24 maart 2014 00:34 schreef Faeroer het volgende:
Lol wat, serieus? Staat dat in het contract ofzoquote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:30 schreef Faeroer het volgende:
Zeikende onderburen bij deadliften en weightdropping. Sportschool waar ik nu zit laat geen deadliften en olympisch liften toe, en m'n paupercontract duurt nog 4 maanden.?
Clean&jerk is idd lastig, vooral als je zwaar gaat, dan moet je mentaal even over de barriere dat het grote gewicht boven je hoofd komt te hangen en jij naar onder moet. Begon eerst ook redelijk laag maar zit nu al op 1x80 (na 3 maanden, begonnen met 1x50).
Probleem is dat de cleans boven de 65kg al zwaar worden, dus dan moet je (ik) een olympische clean doen en die zijn nogal lastig qua techniek.
Stang breken lol watquote:Op vrijdag 21 maart 2014 14:50 schreef Faeroer het volgende:
En dat komt dan uit zo'n gast met benen zoals de armpjes van een T-Rex en Synthol armen.![]()
Alhoewel er hier wel wat gebroken stangen zijn, die moet je dan ook niet voor het zware werk of olympische lifts gebruiken, maar een "normale" stang zou niet hoeven breken.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas![]()
Gewoon slim fit halen maar die kom je tegenwoordig al bijna niet meer tegen, straight cut al helemaal niet meer (maar ziet er ook niet echt "esthetisch" uit).quote:Op zondag 23 maart 2014 22:56 schreef star_gazer het volgende:
Jezus wat heb ik een hekel aan die mode phaggots. Gisteren voor een spijkerbroek wezen shoppen... Vrijwel iedere broek die er een beetje leuk uitziet is skinny tegenwoordig. Pleur op met die trend, ik kan die troep niet eens over m'n kuiten krijgen! Ik heb, ook als ik niet lift, een stevig paar Hollandsche boeren stalpoten. Daar kan echt geen skinny rotzooi omheen.
Gisteren nam ik er een mee het pashokje in, maar ik had het label "skinny" niet gezien. Man man man wat een kansloze oefening is dat
Skinny, tapered... Opzouten met die troep. Gewoon straight cut, maar daar moet je in sommige winkels echt voor zoeken. Hipsters
Maar soms vraag ik me af hoe ondervoed je moet zijn om skinnyjeans te passen want daar krijg je je armen waarschijnlijk niet eens dooheen.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas![]()
Ja precies skinny is echt een drama. Normale broeken zitten al strak om mijn benen, die skinny is inderdaad alleen voor ano's.
Ben ook wat aan het cutten. Ik wilde eigenlijk nog meer aanzetten want ik mag nog wel wat breder (wanneer niet), maar erger mij kapot aan mijn pens. Bij mij gaat vet echt alleen op mijn buik zitten. Zeg maar de ingeslikte bowlingbal. Heb nu 13% vetpercentage en wil naar 8 of 9. Man echt de hele dag honger en trainen is ook een stuk zwaarder. Ben zelfs gaan lopen..."Happiness is not getting more, but wanting less"![]()
Ben nu het boek van Wendler aan het doorlezen (nadat ik enkele in dit topic hierover heb gehoord). En ik ben onder de indruk. Ben nu bij deze passage, kreeg meteen zin om de gym in te duiken.Maar ik moet nog tot 16:00 uur wachten
People ask you how to train, and you answer, “I look at what you do, and then I do the exact opposite.”quote:You’ll be different once you’ve spent time straining to get a rep PR in the squat or pushed a Prowler for 40 minutes. Dealing with the idiots at work or your boss will no longer be an issue. It’s hard to bring a man down after he’s had three weeks of personal records in the gym. It’s hard to get mad at the guy who cuts you off in traffic after you’ve left your lunch on top of the hill after bear crawling up it. Who cares about all that meaningless stuff? When your training and your life are moving forward, you certainly won’t.
It doesn’t take a lot to do this. You already give 8-10 hours a day to your boss and to your work. To boredom and to people and organizations that couldn’t care less about you. Then your family and friends get the rest of your time.
What about you? Do you really think so little of yourself that you can’t sacrifice an hour or two, 3-4 days a week, for yourself? This “me” time isn’t spent shopping, watching TV or getting on the internet. You’re spending it reinvesting in your body, building strength, and building character. Kicking ass and training consistently – and with some balance – will do wonders for both your body and your mind.
Get rid of all the meaningless crap in your life and your training. Get rid of the things that bleed your energy in the weight room and in life. What’s better for you? The Prowler or a stroll on the treadmill? What do you think is going to make you better?
Don’t fall for the crap that people are peddling on message boards, in magazines or on TV. Get your shit in order, and get your training in order. Start kicking ass, and take out the crap that doesn’t matter. Start doing and believing in the stuff that works, and do it today and forever. You want science and studies? Fuck you. I’ve got scars and blood and vomit.
This is a call to arms for some of you. It is for me, too. Stop all the things that make you a pussy and steal your energy. Get your life back.F.K.A. SuperwormJim![]()
Haha, hij is erg goed in motiveren inderdaad.quote:Op maandag 24 maart 2014 11:49 schreef SuperwormJim het volgende:
Ben nu het boek van Wendler aan het doorlezen (nadat ik enkele in dit topic hierover heb gehoord). En ik ben onder de indruk. Ben nu bij deze passage, kreeg meteen zin om de gym in te duiken.Maar ik moet nog tot 16:00 uur wachten
People ask you how to train, and you answer, “I look at what you do, and then I do the exact opposite.”
[..]![]()
Betere complimenten voor dat je goed traint kan ik niet bedenken.quote:Op maandag 24 maart 2014 01:05 schreef Opblaaspop077 het volgende:
[..]
Idd einde oefening. Ik had eerst maat 28/29 ofzo . daf pastte bij mijn taille. Nu ben ik maar 2 kg aangekoen maar heb ik 31. Mijn taille is amper groter in omtrek geworden maar mijn benen zijn veel groter. Heb nu een maatje 30 met errug veel elastiek.
Bij mij is al 3 x een broek gescheurd met iets op pakken :$ precies tussen de naad natuurlijk. (omdat ik dus door mijn knieen ga en niet buig).
Det mega-huge-squat-ass-en-massive-legg-syndroom.
Ik moet ook weer nieuwe broeken: 2 broeken aan de binnenkant doorgesleten
scheelt op mn werk heb ik altijd een werkbroek aan. mn reguliere jeans hebben daardoor niet veel te lijden doordeweeks.
in setember heb ik een bruiloft, maar ik wacht nog wel even met een pak kopen
lolquote:Op maandag 24 maart 2014 12:38 schreef fathank het volgende:
scheelt op mn werk heb ik altijd een werkbroek aan. mn reguliere jeans hebben daardoor niet veel te lijden doordeweeks.
in setember heb ik een bruiloft, maar ik wacht nog wel even met een pak kopen
zou idd. nog ff wachten ja![]()
Haha, afzien! Veel succes in ieder geval.quote:Op zondag 23 maart 2014 14:00 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik heb trouwens een iets groter schaap doorgeslikt. Wel hard aan de buitenkant, kan zelfs een sixpack zien als ik het aanspan. Maar verdomde moeilijk om van dat inner fat af te komen. Wat ook met leeftijd te maken heeft uiteraard. Cardio here I come.
Ik ben ook aan het 'cutten', ik red me wel aangezien het resultaat er mag wezen. Cutten overigens tussen aanhalingstekens, aangezien het voor mij grotendeels een kwestie is van minder zooi eten en iets meer cardio en aandacht voor buik. O ja, en ook wat hoger in de eiwitten aangezien ik bijv. chips op vrijdag vervang door noten etc![]()
Thanks ZuidGrens.![]()
Deze had ik nog nooit gezien. Hugh Jackman, oftewel Wolverine. Links toen hij 31 was, rechts 44.![]()
http://www.bodybuilding.c(...)ne-workout-plan.html
Hij heeft trouwens voor Wolverine 3 getekend. Hugh Jackman tekent toch voor Wolverine 3![]()
Hij deadlift ook.quote:Op maandag 24 maart 2014 17:17 schreef Snakey het volgende:
Thanks ZuidGrens.![]()
Deze had ik nog nooit gezien. Hugh Jackman, oftewel Wolverine. Links toen hij 31 was, rechts 44.![]()
[ afbeelding ]
Hij heeft trouwens voor Wolverine 3 getekend. Hugh Jackman tekent toch voor Wolverine 3
Hahaha, echt h.quote:Op maandag 24 maart 2014 17:25 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik zag het ja. Met z'n spillebeentjes.Ik dacht eerst dat 't een photoshop was.
Naja volgens mij zijn ze niet zo heel smal. Denk dat dat optisch een beetje lijkt. Zullen toch wel redelijke benen zijn denk ik.![]()
Lol Dima
Niet alles geloven wat curlbro's vertellen.
Google maar eens op DHT en creatine.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Nee.quote:Op maandag 24 maart 2014 19:08 schreef Dimachaerus het volgende:
Ik hoorde net van wat gymrats van crea gaan je haren uitvallen??![]()
Max setje Squat.. Meest lelijke form ooit (al vond ik zelf). Bleef vooral steken op het punt halverwege lockout. Hamstring weakness misschien? Zodra ik mn glutes kan squeezen vliegt de bar zowat van mn schouders af haha..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly![]()
Stukje hamstrings ja, maar meer je heupen.quote:Op maandag 24 maart 2014 21:08 schreef Cataclyst het volgende:
Max setje Squat.. Meest lelijke form ooit (al vond ik zelf). Bleef vooral steken op het punt halverwege lockout. Hamstring weakness misschien? Zodra ik mn glutes kan squeezen vliegt de bar zowat van mn schouders af haha![]()
Hmm ok! Kwestie van gewoon meer squats doen of zijn er nog wat doelgerichte oefeningen? Kan nu niet opzoeken namelijk, ben in de gym
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly![]()
Bedankt snake! Zoals t er naar uitziet dus lekker veel blijven squatten,deadliften en lunges toevoegenquote:Op maandag 24 maart 2014 23:26 schreef Snakey het volgende:
Zie hier, bv.![]()
http://www.exrx.net/Lists/ExList/HipsWt.html. Denk dat pause squats ook zeker nuttig zullen zijn!
Baaaah net zo'n ram gaar filmpje op facebook gezien waarbij iemand z'n arm afknelt en alle aders beginnen op te zwellen en het helemaal rood wordt.
Bedankt voor de bijdrage.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 00:49 schreef Susteren het volgende:
Baaaah net zo'n ram gaar filmpje op facebook gezien waarbij iemand z'n arm afknelt en alle aders beginnen op te zwellen en het helemaal rood wordt.![]()
Een man zonder baard is een vrouwquote:Op maandag 24 maart 2014 17:17 schreef Snakey het volgende:
Thanks ZuidGrens.![]()
[ afbeelding ]
Hij heeft trouwens voor Wolverine 3 getekend. Hugh Jackman tekent toch voor Wolverine 3
-
Gisteren bij het benchen merkte ik dat tijdens de zwaarte set mn reet heel ff loskwam van de bench bij het pushen (cm of 2) is dit iets wat absoluut niet mag gebeuren ?![]()
Absoluut niet is wat veel gezegd. Je bent tenslotte niet aan het competitie benchen, waar je poging afgekeurd zou worden. Maar je kont zou op de bank moeten blijven ja.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 08:10 schreef Questular het volgende:
Gisteren bij het benchen merkte ik dat tijdens de zwaarte set mn reet heel ff loskwam van de bench bij het pushen (cm of 2) is dit iets wat absoluut niet mag gebeuren ?![]()
alleen TE ver in je rug hangen met je kont in de lucht zo is niet goed voor je rug als ik het goed heb. Toch?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:26 schreef Snakey het volgende:
[..]
Absoluut niet is wat veel gezegd. Je bent tenslotte niet aan het competitie benchen, waar je poging afgekeurd zou worden. Maar je kont zou op de bank moeten blijven ja.![]()
Voor competitie mag je je rug zo hol maken als je kan volgens mij. Of het niet goed is voor je rug, kweetnie, ligt aan je soepelheid denk ik.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:37 schreef RaymondK het volgende:
[..]
alleen TE ver in je rug hangen met je kont in de lucht zo is niet goed voor je rug als ik het goed heb. Toch?
Ik arch wel maar niet enorm, dan gaat het pijn doen wat m'n bench in de weg zit.![]()
als je legdrive doet forceer je juist die negative arch ook weerquote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:40 schreef Snakey het volgende:
[..]
Voor competitie mag je je rug zo hol maken als je kan volgens mij. Of het niet goed is voor je rug, kweetnie, ligt aan je soepelheid denk ik.
Ik arch wel maar niet enorm, dan gaat het pijn doen wat m'n bench in de weg zit.
ik weet het ook niet hoe of het voor je rug is![]()
Niet noodzakelijkerwijs. Ik kan behoorlijk wat legdrive geven maar toch een flinke arch maken. Probleem wordt dan (bij mij dan) dat m'n erector spinae gaat verkrampen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 10:43 schreef RaymondK het volgende:
[..]
als je legdrive doet forceer je juist die negative arch ook weer
ik weet het ook niet hoe of het voor je rug is
Ik heb als ik zwaar gebenched heb trouwens meer spierpijn in de zijkant van m'n quads door de legdrive dan m'n borst of lats.![]()
![]()
http://thepursuitofstreng(...)urology-101.html?m=1
Wat is jullie mening hierover? Slaat deze blogger volledig de plank mis of is een burn-out met name een tekort aan bv. voeding of is er wel degelijk iets aan de hand waarom je een goede rust periode moet hebben?
burn-out = overtraining*![]()
Ik heb besloten om te kappen met 5 dagen split (squat, deads, bench, ohp, front squats en elke dag incl. assistance work) en vanaf nu toch vrijwel elke dag een vorm van squats en bench te doen zolang mijn cut nog loopt. Deads 2-3 keer per week.
Maandag: squats, bench
Dinsdag: deads, front squats, bench
Woensdag: off
Donderdag: squats, bench
Vrijdag: deads, front squats
Zaterdag: off
Zondag: OHP, sl-deads
Deloads moeten nu wel, maar goed dat heb ik er dan wel voor over. Assistance werk is eventueel, afhankelijk van intensiteit van de lifts. Ben benieuwd.![]()
![]()
Je kan op zeker je CNS overbelasten. Hij gaat er dieper op in van wat er werkelijk gebeurt, wat dus wat ingewikkelder ligt dan zeggen dat je CNS fatigue voelt. Daar kan hij zich druk over maken, hoe je het ook ziet, als je CNS overbelast is is de uitkomst dat je rust nodig hebt.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:18 schreef MrGuma het volgende:
http://thepursuitofstreng(...)urology-101.html?m=1
Wat is jullie mening hierover? Slaat deze blogger volledig de plank mis of is een burn-out met name een tekort aan bv. voeding of is er wel degelijk iets aan de hand waarom je een goede rust periode moet hebben?
burn-out = overtraining*
Misschien ken je het zelf wel, als je een dag echt alles gegeven hebt en zwaarder dan ooit hebt gelift krijg je na 48 uur rust nog geen 60% van je max er uit geperst. Dat is CNS fatigue. En ja, als je precies wil zijn dan is het synaptic fatigue, blijkbaar.
Voeding gaat je daarbij niet helpen trouwens. Hoewel goede voeding en rust natuurlijk sowieso goed is voor algemeen herstel.![]()
geen idee precies.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:20 schreef BeamofLight het volgende:
Hoe verhoudt de benchpress zich bij jullie tov van de decline benchpress (qua max kilo's)?
het enige wat ik van decline vind is dat het altijd veel makkelijker aanvoelt![]()
![]()
Pittig.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:19 schreef 33 het volgende:
Ik heb besloten om te kappen met 5 dagen split (squat, deads, bench, ohp, front squats en elke dag incl. assistance work) en vanaf nu toch vrijwel elke dag een vorm van squats en bench te doen zolang mijn cut nog loopt. Deads 2-3 keer per week.
Deloads moeten nu wel, maar goed dat heb ik er dan wel voor over. Assistance werk is eventueel, afhankelijk van intensiteit van de lifts. Ben benieuwd.![]()
Zou je je BP dagen niet iets verder uit elkaar moeten doen? Of doe je een zware en een reps dag?![]()
Geen idee, ik doe geen decline. Doe liever dips, waarmee ik dan zwaarder kan als met een bench. M'n body weight plus ~20 kilo plaat = ~120 kilo x 5 of soms meer.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:20 schreef BeamofLight het volgende:
Hoe verhoudt de benchpress zich bij jullie tov van de decline benchpress (qua max kilo's)?![]()
Ik probeer eerst dit en inderdaad met een maxdag en een wat lichtere repdag, maar misschien wordt het toch meerder maxdagen, maar dan wat meer gespreid inderdaad!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:28 schreef Snakey het volgende:
[..]
Pittig.![]()
Zou je je BP dagen niet iets verder uit elkaar moeten doen? Of doe je een zware en een reps dag?![]()
ja precies dat heb ik ook. Ik was altijd van mening, ongefundeerd trouwens, dat gewoon het makkelijkst was, dus dat ik het meeste kon pakken. Maar gisteren ging decline wel zo easy met 100 kilo, geen spotter en 10 reps dat ik zoiets had van: wtf hoeveel pak ik BP dan wel niet de volgende keer.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:27 schreef RaymondK het volgende:
[..]
geen idee precies.
het enige wat ik van decline vind is dat het altijd veel makkelijker aanvoelt![]()
Je houdt het wel een paar weken of zelfs maanden uit.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:31 schreef 33 het volgende:
[..]
Ik probeer eerst dit en inderdaad met een maxdag en een wat lichtere repdag, maar misschien wordt het toch meerder maxdagen, maar dan wat meer gespreid inderdaad!
Ik deed Ma. 80% x 8, Wo. DBP 60 - 70% x 12 en Vr. triples en singles op 95%, en dan om de week een max proberen. Zo ben ik naar de 1RM van 120 gegaan. Dat heb ik bijna 3 maanden uitgehouden, maar daarna ging ik bergafwaarts met die trainings frequentie.![]()
Ik heb het voor nu dus terug gebracht naar 2x per week, ook reps en een maxdag en kom nu weer langzaam terug. Denk dat ik over een maand wel weer een 1RM van 120 aankan.![]()
Nice! Ben benieuwd!quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:36 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je houdt het wel een paar weken of zelfs maanden uit.
Ik deed Ma. 80% x 8, Wo. DBP 60 - 70% x 12 en Vr. triples en singles op 95%, en dan om de week een max proberen. Zo ben ik naar de 1RM van 120 gegaan. Dat heb ik bijna 3 maanden uitgehouden, maar daarna ging ik bergafwaarts met die trainings frequentie.![]()
Ik heb het voor nu dus terug gebracht naar 2x per week, ook reps en een maxdag en kom nu weer langzaam terug. Denk dat ik over een maand wel weer een 1RM van 120 aankan.![]()
![]()
Maar in de allerlaatste alinea stelt hij dat je CNS/synaptic fatigue slechts een korte periode na de lift hebt. Dus wellicht is de terminologie dat je CNS fatigued is, is misschien dan een verkeerd woord. Want inderdaad, ik merk dat ik na topzwaar liften, de dag erna extra moe ben. Maar als dat geen CNS fatigue is, wat is dat dan wel?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:27 schreef Snakey het volgende:
[..]
Je kan op zeker je CNS overbelasten. Hij gaat er dieper op in van wat er werkelijk gebeurt, wat dus wat ingewikkelder ligt dan zeggen dat je CNS fatigue voelt. Daar kan hij zich druk over maken, hoe je het ook ziet, als je CNS overbelast is is de uitkomst dat je rust nodig hebt.
Misschien ken je het zelf wel, als je een dag echt alles gegeven hebt en zwaarder dan ooit hebt gelift krijg je na 48 uur rust nog geen 60% van je max er uit geperst. Dat is CNS fatigue. En ja, als je precies wil zijn dan is het synaptic fatigue, blijkbaar.
Voeding gaat je daarbij niet helpen trouwens. Hoewel goede voeding en rust natuurlijk sowieso goed is voor algemeen herstel.![]()
Mmm, kweenie. Misschien weet Verbo het.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:48 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Maar in de allerlaatste alinea stelt hij dat je CNS/synaptic fatigue slechts een korte periode na de lift hebt. Dus wellicht is de terminologie dat je CNS fatigued is, is misschien dan een verkeerd woord. Want inderdaad, ik merk dat ik na topzwaar liften, de dag erna extra moe ben. Maar als dat geen CNS fatigue is, wat is dat dan wel?
Wat ik wel weet is dat de vermoeidheid na een dag zwaar liften anders is dan (spier)vermoeidheid van te weinig eten. Het is niet zo dat ik na een dag zwaar liften te weinig eet, integendeel, maar ik ben er de volgende dag toch echt nog steeds moe van.
Ik wil best aannemen dat het dan geen CNS/synaptic fatigue is, wat het dan wel is weet ik ook niet. op zich wel interresant om te weten, als je dat weet weet je ook hoe je het beter kan voorkomen.![]()
Yes. Daarom ben ik ook benieuwd naar jullie inzichten hierover. Vind het altijd verschrikkelijk om die dag erna er zo moe van te zijn. Ik zal Verbo zo eens een berichtje sturen of hij hier aan mee wil doenquote:Op dinsdag 25 maart 2014 15:00 schreef Snakey het volgende:
[..]
Mmm, kweenie. Misschien weet Verbo het.
Wat ik wel weet is dat de vermoeidheid na een dag zwaar liften anders is dan (spier)vermoeidheid van te weinig eten. Het is niet zo dat ik na een dag zwaar liften te weinig eet, integendeel, maar ik ben er de volgende dag toch echt nog steeds moe van.
Ik wil best aannemen dat het dan geen CNS/synaptic fatigue is, wat het dan wel is weet ik ook niet. op zich wel interresant om te weten, als je dat weet weet je ook hoe je het beter kan voorkomen.![]()
![]()
^^quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:27 schreef RaymondK het volgende:
[..]
geen idee precies.
het enige wat ik van decline vind is dat het altijd veel makkelijker aanvoeltOp donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
Voor het eerst sinds maanden een squatrep gemist.
Ging per ongeluk atg en kwam niet meer omhoog.fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Dat hoortquote:Op dinsdag 25 maart 2014 18:56 schreef Beach het volgende:
Voor het eerst sinds maanden een squatrep gemist.
Ging per ongeluk atg en kwam niet meer omhoog."Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Niet als je lowbar doet om snel sterker te worden.
Fuck rippletits met atgfan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad![]()
Ik heb bij dumbell rows, en in mindere maten bij front en side raises last dat ik snel misselijk wordt.
In principe kan ik dan qua kracht nog wel door maar moet af en toe stoppen om niet over mn nek te gaan. Bij andere oefeningen kan ik mn spieren gewoon 'leeg' trainen zonder ergens last van te hebben. Iemand anders ervaring met misselijkheid bij het trainen en hoe er mee om te gaan?![]()
Bij zulke relatief kleine oefeningen? Zelf geen last van. Wel last bij zwaardere squats. Maar dat is mogelijk door een slecht cardio niveau. Weet iig wel dat het heel vervelend is.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:02 schreef opreis het volgende:
Ik heb bij dumbell rows, en in mindere maten bij front en side raises last dat ik snel misselijk wordt.
In principe kan ik dan qua kracht nog wel door maar moet af en toe stoppen om niet over mn nek te gaan. Bij andere oefeningen kan ik mn spieren gewoon 'leeg' trainen zonder ergens last van te hebben. Iemand anders ervaring met misselijkheid bij het trainen en hoe er mee om te gaan?
Misschien te zwaar of teveel reps?![]()
Ja, pull ups, deadlifts, bankdrukken, etc gaat allemaal prima, kan doorgaan tot er geen herhaling meer uit te persen is. Alleen bij deze (soms) last van misselijkheid. Misschien wel een goede om te varieren met herhalingen/gewicht.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:14 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Bij zulke relatief kleine oefeningen? Zelf geen last van. Wel last bij zwaardere squats. Maar dat is mogelijk door een slecht cardio niveau. Weet iig wel dat het heel vervelend is.
Misschien te zwaar of teveel reps?![]()
Ik heb het ook wel eens bij redelijk zware dumbbell rows, qua gewicht prima te doen maar na het setje vaag gevoel in je buik.. Let wel dit heb ik vaak alleen als ik intensieve oefening ervoor heb gedaan zoals heavy bench..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly![]()
Geen idee. Foute ademhaling?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:02 schreef opreis het volgende:
In principe kan ik dan qua kracht nog wel door maar moet af en toe stoppen om niet over mn nek te gaan. Bij andere oefeningen kan ik mn spieren gewoon 'leeg' trainen zonder ergens last van te hebben. Iemand anders ervaring met misselijkheid bij het trainen en hoe er mee om te gaan?![]()
Lol, intense brah. Weinig ruimte voor herstel imo. Waarom niet gewoon Sheiko? En waarom 2x p.w. DL?quote:Op dinsdag 25 maart 2014 14:19 schreef 33 het volgende:
Deloads moeten nu wel, maar goed dat heb ik er dan wel voor over. Assistance werk is eventueel, afhankelijk van intensiteit van de lifts. Ben benieuwd.Ik ben lowbar ATG veel sterker en explosiever dan als ik net onder parallel ga omdat ik moet afremmen. Ik moet dat wel gaan trainen though.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:28 schreef Beach het volgende:
Fuck rippletits met atgIf not now, then when.![]()
Sheiko in cut is geen heel goed ideequote:Op dinsdag 25 maart 2014 23:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Lol, intense brah. Weinig ruimte voor herstel imo. Waarom niet gewoon Sheiko? En waarom 2x p.w. DL?
[..]
Ik ben lowbar ATG veel sterker en explosiever dan als ik net onder parallel ga omdat ik moet afremmen. Ik moet dat wel gaan trainen though.
Wat hij gaat doen is anders ook niet relatief licht imo gezien hij vnml gaat maxen zegt hij. Mja, weenie.quote:
Gisteren (week 2, day 1) was pretty intense too moet ik zeggen. Training verliep lekker, laatste sets front squats was even knallen though.Spierpijn valt mee, maar mijn benen zijn gewoon dood lol.
Hoe gaat het daar?If not now, then when.![]()
True. Maar Sheiko is zo gigantisch veel volume. Kan je denk ik niet mee omgaan in een cut.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:23 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Wat hij gaat doen is anders ook niet relatief licht imo gezien hij vnml gaat maxen zegt hij. Mja, weenie.
Gisteren (week 2, day 1) was pretty intense too moet ik zeggen. Training verliep lekker, laatste sets front squats was even knallen though.Spierpijn valt mee, maar mijn benen zijn gewoon dood lol.
Hoe gaat het daar?
W2D1 is zwaar inderdaad. Dat was ook de training waar ik stond te wankelen na de front squats.
Ga lekker hier. Lifts gaan goed omhoog. Gaat relatief steeds makkelijker. Front delts hebben het wel zwaar though. En benen ook redelijk numb aan het worden. Wel tevreden over mn progressie tot dusver. Vind alleen borst misschien iets te licht als je de assistence niet zwaar genoeg pakt."Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Goed om te horen. Ik voel mijn front delts ook ongeacht dat ik PL bench. Ik wil elke training wat rows, face pulls en andere shit erbij doen zodat het in balans blijft en mijn front delts mijn schouders niet verneuken maar kom elke keer tijd te kort, zelfs voor Sheiko zelf. Gisteren drie uur bezig geweest en kon net de laatste 2 sets van de GM niet meer doen.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:27 schreef Push. het volgende:
[..]
True. Maar Sheiko is zo gigantisch veel volume. Kan je denk ik niet mee omgaan in een cut.
W2D1 is zwaar inderdaad. Dat was ook de training waar ik stond te wankelen na de front squats.
Ga lekker hier. Lifts gaan goed omhoog. Gaat relatief steeds makkelijker. Front delts hebben het wel zwaar though. En benen ook redelijk numb aan het worden. Wel tevreden over mn progressie tot dusver. Vind alleen borst misschien iets te licht als je de assistence niet zwaar genoeg pakt.
Borst vind ik zelf wel lekker tbh. De eerste sets zijn wel veel te licht, maar de hogere percentages zijn prima. En de assistance (cable flies) pakken m'n borst goed aan, vooral als je hard squeezed en de reps langzamer uitvoert.
Weet jij trouwens wat je na de eerste cycle doet in termen van gewicht? Moet je je 1RM testen na 1 cycle en die opnieuw invoeren of ga je gewoon door naar de volgende en is dat automatisch verrekend?If not now, then when.![]()
Is kotsen tijdens het trainen trouwens een signaal dat je CNS opgebrand is? Ik heb het zelf maar 1 keer meegemaakt en doe het liever niet. Het klinkt lekker stoer enzo maar volgens mij is het echt rete slecht voor je."End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
Trouwens, neutral grip dumbbell floor presses. Beste triceps oefening ooitDoe ze nu al een tijdje en voel ze nog steeds iedere keer lekker. Wel oppassen dat je het gewicht gecontroleerd laat zakken, anders kan je je ellebogen een flinkte tik geven bij een 'harde landing'.
-
Wil eigenlijk alleen maar zeggen dat je maag te vol is voor de hoeveelheid stress die je lichaam moet verwerken. Om al die stress te verwerken gaat je hele spijsvertering op de remquote:Op woensdag 26 maart 2014 03:42 schreef star_gazer het volgende:
Is kotsen tijdens het trainen trouwens een signaal dat je CNS opgebrand is? Ik heb het zelf maar 1 keer meegemaakt en doe het liever niet. Het klinkt lekker stoer enzo maar volgens mij is het echt rete slecht voor je.![]()
Je kan ook je upperback werk staggeren met je opwarmsetjes van je bench.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Goed om te horen. Ik voel mijn front delts ook ongeacht dat ik PL bench. Ik wil elke training wat rows, face pulls en andere shit erbij doen zodat het in balans blijft en mijn front delts mijn schouders niet verneuken maar kom elke keer tijd te kort, zelfs voor Sheiko zelf. Gisteren drie uur bezig geweest en kon net de laatste 2 sets van de GM niet meer doen.
Borst vind ik zelf wel lekker tbh. De eerste sets zijn wel veel te licht, maar de hogere percentages zijn prima. En de assistance (cable flies) pakken m'n borst goed aan, vooral als je hard squeezed en de reps langzamer uitvoert.
Weet jij trouwens wat je na de eerste cycle doet in termen van gewicht? Moet je je 1RM testen na 1 cycle en die opnieuw invoeren of ga je gewoon door naar de volgende en is dat automatisch verrekend?![]()
Misschien heeft het met de wisselende druk op je ribben/borstkas te maken? Enige overeenkomst die ik kan verzinnen tussen die 3 oefeningen die wel een stuk minder is bij andere oefeningen.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 21:02 schreef opreis het volgende:
Je moet gewoon heel weinig rust nemen tussen de sets door, anders duurt t eeuwig inderdaad. Maar dat kan ook, omdat het gewicht zo relatief laag is. Die opwarmsets heb ik zelf amper rust nodig, werk sets wel een minuut of 2. Ben zo'n 1,5-2 uur bezig peer keer. Zou wel oppassen met extra dingen toevoegen. Een cycle duurt maar n maand. Dus stel je doet #29, #37, #32 dan ben je maar drie maanden bezig. Te weinig om echt imbalances te krijgen denk ik.quote:Op woensdag 26 maart 2014 00:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Goed om te horen. Ik voel mijn front delts ook ongeacht dat ik PL bench. Ik wil elke training wat rows, face pulls en andere shit erbij doen zodat het in balans blijft en mijn front delts mijn schouders niet verneuken maar kom elke keer tijd te kort, zelfs voor Sheiko zelf. Gisteren drie uur bezig geweest en kon net de laatste 2 sets van de GM niet meer doen.
Weet jij trouwens wat je na de eerste cycle doet in termen van gewicht? Moet je je 1RM testen na 1 cycle en die opnieuw invoeren of ga je gewoon door naar de volgende en is dat automatisch verrekend?
Na je eerste cycle blijf je op hetzelfde gewicht. #37 of #32 kent ook 105% dagen etc. Al ga ik het zelf wel verhogen denk ik, omdat ik snellere progressie heb door muscle memory etc."Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Dat is een goede tip. Dankjewel!quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:27 schreef KlapAuCius het volgende:
[..]
Je kan ook je upperback werk staggeren met je opwarmsetjes van je bench.Yeah, doe ik ook vnml bij de bench.quote:Op woensdag 26 maart 2014 10:32 schreef Push. het volgende:
[..]
Je moet gewoon heel weinig rust nemen tussen de sets door, anders duurt t eeuwig inderdaad. Maar dat kan ook, omdat het gewicht zo relatief laag is. Die opwarmsets heb ik zelf amper rust nodig, werk sets wel een minuut of 2. Ben zo'n 1,5-2 uur bezig peer keer. Zou wel oppassen met extra dingen toevoegen. Een cycle duurt maar n maand. Dus stel je doet #29, #37, #32 dan ben je maar drie maanden bezig. Te weinig om echt imbalances te krijgen denk ik.
Na je eerste cycle blijf je op hetzelfde gewicht. #37 of #32 kent ook 105% dagen etc. Al ga ik het zelf wel verhogen denk ik, omdat ik snellere progressie heb door muscle memory etc.
Dat klopt wel wat je zegt, maar imo is wat extra pull (licht) niet zo slecht en benvloed het de training amper.
32 zie ik idd. Een gozer bij mij uit de gym raadde mij aan om na 29 37 te doen ipv van 29, 30, 31 etc., maar ik vraag vanavond wel even het e.e.a. na.If not now, then when.![]()
Volgens mij wordt #37 inderdaad standaard aangeraden na #29. En daarna pas #30 en #31.quote:Op woensdag 26 maart 2014 13:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dat is een goede tip. Dankjewel!
[..]
Yeah, doe ik ook vnml bij de bench.
Dat klopt wel wat je zegt, maar imo is wat extra pull (licht) niet zo slecht en benvloed het de training amper.
32 zie ik idd. Een gozer bij mij uit de gym raadde mij aan om na 29 37 te doen ipv van 29, 30, 31 etc., maar ik vraag vanavond wel even het e.e.a. na."Fear is only as deep as the mind allows."![]()
Ik doe alleen lowbar en altijd atg. Voor krachtontwikkeling niet atg gaan? Dan box.quote:Op dinsdag 25 maart 2014 19:28 schreef Beach het volgende:
Fuck rippletits met atg
Lijkt mij. Maar ik kan er naast zitten.You wear your smile like it was going out of fashion...
Forum Opties Forumhop: Hop naar: