abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 25 maart 2014 @ 15:00:13 #276
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_138156336
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:48 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Maar in de allerlaatste alinea stelt hij dat je CNS/synaptic fatigue slechts een korte periode na de lift hebt. Dus wellicht is de terminologie dat je CNS fatigued is, is misschien dan een verkeerd woord. Want inderdaad, ik merk dat ik na topzwaar liften, de dag erna extra moe ben. Maar als dat geen CNS fatigue is, wat is dat dan wel?
Mmm, kweenie. Misschien weet Verbo het.

Wat ik wel weet is dat de vermoeidheid na een dag zwaar liften anders is dan (spier)vermoeidheid van te weinig eten. Het is niet zo dat ik na een dag zwaar liften te weinig eet, integendeel, maar ik ben er de volgende dag toch echt nog steeds moe van.

Ik wil best aannemen dat het dan geen CNS/synaptic fatigue is, wat het dan wel is weet ik ook niet. op zich wel interresant om te weten, als je dat weet weet je ook hoe je het beter kan voorkomen.
pi_138156381
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 15:00 schreef Snakey het volgende:

[..]

Mmm, kweenie. Misschien weet Verbo het.

Wat ik wel weet is dat de vermoeidheid na een dag zwaar liften anders is dan (spier)vermoeidheid van te weinig eten. Het is niet zo dat ik na een dag zwaar liften te weinig eet, integendeel, maar ik ben er de volgende dag toch echt nog steeds moe van.

Ik wil best aannemen dat het dan geen CNS/synaptic fatigue is, wat het dan wel is weet ik ook niet. op zich wel interresant om te weten, als je dat weet weet je ook hoe je het beter kan voorkomen.
Yes. Daarom ben ik ook benieuwd naar jullie inzichten hierover. Vind het altijd verschrikkelijk om die dag erna er zo moe van te zijn. Ik zal Verbo zo eens een berichtje sturen of hij hier aan mee wil doen :)
pi_138156594
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:27 schreef RaymondK het volgende:

[..]

geen idee precies.

het enige wat ik van decline vind is dat het altijd veel makkelijker aanvoelt :o
^^
Op donderdag 6 maart 2014 15:35 schreef dreamerbulk het volgende:
ik zuig nog liever een paardenpenis leeg dan dat ik so-called "superfoods" moet gaan kopen/eten
pi_138164436
Voor het eerst sinds maanden een squatrep gemist.
Ging per ongeluk atg en kwam niet meer omhoog.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_138164864
quote:
9s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 18:56 schreef Beach het volgende:
Voor het eerst sinds maanden een squatrep gemist.
Ging per ongeluk atg en kwam niet meer omhoog.
Dat hoort
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_138166073
Niet als je lowbar doet om snel sterker te worden.
Fuck rippletits met atg
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_138170576
Ik heb bij dumbell rows, en in mindere maten bij front en side raises last dat ik snel misselijk wordt.
In principe kan ik dan qua kracht nog wel door maar moet af en toe stoppen om niet over mn nek te gaan. Bij andere oefeningen kan ik mn spieren gewoon 'leeg' trainen zonder ergens last van te hebben. Iemand anders ervaring met misselijkheid bij het trainen en hoe er mee om te gaan?
pi_138171234
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 21:02 schreef opreis het volgende:
Ik heb bij dumbell rows, en in mindere maten bij front en side raises last dat ik snel misselijk wordt.
In principe kan ik dan qua kracht nog wel door maar moet af en toe stoppen om niet over mn nek te gaan. Bij andere oefeningen kan ik mn spieren gewoon 'leeg' trainen zonder ergens last van te hebben. Iemand anders ervaring met misselijkheid bij het trainen en hoe er mee om te gaan?
Bij zulke relatief kleine oefeningen? ö Zelf geen last van. Wel last bij zwaardere squats. Maar dat is mogelijk door een slecht cardio niveau. Weet iig wel dat het heel vervelend is.

Misschien te zwaar of teveel reps?
pi_138171721
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 21:14 schreef MrGuma het volgende:

[..]

Bij zulke relatief kleine oefeningen? ö Zelf geen last van. Wel last bij zwaardere squats. Maar dat is mogelijk door een slecht cardio niveau. Weet iig wel dat het heel vervelend is.

Misschien te zwaar of teveel reps?
Ja, pull ups, deadlifts, bankdrukken, etc gaat allemaal prima, kan doorgaan tot er geen herhaling meer uit te persen is. Alleen bij deze (soms) last van misselijkheid. Misschien wel een goede om te varieren met herhalingen/gewicht.
  dinsdag 25 maart 2014 @ 22:59:36 #285
294810 Cataclyst
Beastmode on/off
pi_138177098
Ik heb het ook wel eens bij redelijk zware dumbbell rows, qua gewicht prima te doen maar na het setje vaag gevoel in je buik.. Let wel dit heb ik vaak alleen als ik intensieve oefening ervoor heb gedaan zoals heavy bench
..At some point, you just got to man the fuck up and do it! - Brandon Lilly
  dinsdag 25 maart 2014 @ 23:18:26 #286
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_138178001
quote:
Geen idee. Foute ademhaling?
pi_138178454
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 14:19 schreef 33 het volgende:
Ik heb besloten om te kappen met 5 dagen split (squat, deads, bench, ohp, front squats en elke dag incl. assistance work) en vanaf nu toch vrijwel elke dag een vorm van squats en bench te doen zolang mijn cut nog loopt. Deads 2-3 keer per week.

Maandag: squats, bench
Dinsdag: deads, front squats, bench
Woensdag: off
Donderdag: squats, bench
Vrijdag: deads, front squats
Zaterdag: off
Zondag: OHP, sl-deads

Deloads moeten nu wel, maar goed dat heb ik er dan wel voor over. Assistance werk is eventueel, afhankelijk van intensiteit van de lifts. Ben benieuwd. :D
Lol, intense brah. Weinig ruimte voor herstel imo. Waarom niet gewoon Sheiko? En waarom 2x p.w. DL?

quote:
9s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 19:28 schreef Beach het volgende:
Niet als je lowbar doet om snel sterker te worden.
Fuck rippletits met atg
Ik ben lowbar ATG veel sterker en explosiever dan als ik net onder parallel ga omdat ik moet afremmen. Ik moet dat wel gaan trainen though.
If not now, then when.
pi_138180160
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 maart 2014 23:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Lol, intense brah. Weinig ruimte voor herstel imo. Waarom niet gewoon Sheiko? En waarom 2x p.w. DL?

[..]

Ik ben lowbar ATG veel sterker en explosiever dan als ik net onder parallel ga omdat ik moet afremmen. Ik moet dat wel gaan trainen though.
Sheiko in cut is geen heel goed idee :P
pi_138180272
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:19 schreef Push. het volgende:

[..]

Sheiko in cut is geen heel goed idee :P
Wat hij gaat doen is anders ook niet relatief licht imo gezien hij vnml gaat maxen zegt hij. Mja, weenie. :P

Gisteren (week 2, day 1) was pretty intense too moet ik zeggen. Training verliep lekker, laatste sets front squats was even knallen though. :P Spierpijn valt mee, maar mijn benen zijn gewoon dood lol.

Hoe gaat het daar?
If not now, then when.
pi_138180341
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:23 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Wat hij gaat doen is anders ook niet relatief licht imo gezien hij vnml gaat maxen zegt hij. Mja, weenie. :P

Gisteren (week 2, day 1) was pretty intense too moet ik zeggen. Training verliep lekker, laatste sets front squats was even knallen though. :P Spierpijn valt mee, maar mijn benen zijn gewoon dood lol.

Hoe gaat het daar?
True. Maar Sheiko is zo gigantisch veel volume. Kan je denk ik niet mee omgaan in een cut.

W2D1 is zwaar inderdaad. Dat was ook de training waar ik stond te wankelen na de front squats.

Ga lekker hier. Lifts gaan goed omhoog. Gaat relatief steeds makkelijker. Front delts hebben het wel zwaar though. En benen ook redelijk numb aan het worden. Wel tevreden over mn progressie tot dusver. Vind alleen borst misschien iets te licht als je de assistence niet zwaar genoeg pakt.
pi_138180451
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:27 schreef Push. het volgende:

[..]

True. Maar Sheiko is zo gigantisch veel volume. Kan je denk ik niet mee omgaan in een cut.

W2D1 is zwaar inderdaad. Dat was ook de training waar ik stond te wankelen na de front squats.

Ga lekker hier. Lifts gaan goed omhoog. Gaat relatief steeds makkelijker. Front delts hebben het wel zwaar though. En benen ook redelijk numb aan het worden. Wel tevreden over mn progressie tot dusver. Vind alleen borst misschien iets te licht als je de assistence niet zwaar genoeg pakt.
Goed om te horen. Ik voel mijn front delts ook ongeacht dat ik PL bench. Ik wil elke training wat rows, face pulls en andere shit erbij doen zodat het in balans blijft en mijn front delts mijn schouders niet verneuken maar kom elke keer tijd te kort, zelfs voor Sheiko zelf. Gisteren drie uur bezig geweest en kon net de laatste 2 sets van de GM niet meer doen. ;(

Borst vind ik zelf wel lekker tbh. De eerste sets zijn wel veel te licht, maar de hogere percentages zijn prima. En de assistance (cable flies) pakken m'n borst goed aan, vooral als je hard squeezed en de reps langzamer uitvoert.

Weet jij trouwens wat je na de eerste cycle doet in termen van gewicht? Moet je je 1RM testen na 1 cycle en die opnieuw invoeren of ga je gewoon door naar de volgende en is dat automatisch verrekend?
If not now, then when.
  woensdag 26 maart 2014 @ 03:42:15 #293
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_138181862
Is kotsen tijdens het trainen trouwens een signaal dat je CNS opgebrand is? Ik heb het zelf maar 1 keer meegemaakt en doe het liever niet. Het klinkt lekker stoer enzo maar volgens mij is het echt rete slecht voor je.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
  woensdag 26 maart 2014 @ 03:48:13 #294
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_138181879
Trouwens, neutral grip dumbbell floor presses. Beste triceps oefening ooit _O_ Doe ze nu al een tijdje en voel ze nog steeds iedere keer lekker. Wel oppassen dat je het gewicht gecontroleerd laat zakken, anders kan je je ellebogen een flinkte tik geven bij een 'harde landing'.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_138185010
quote:
7s.gif Op woensdag 26 maart 2014 03:42 schreef star_gazer het volgende:
Is kotsen tijdens het trainen trouwens een signaal dat je CNS opgebrand is? Ik heb het zelf maar 1 keer meegemaakt en doe het liever niet. Het klinkt lekker stoer enzo maar volgens mij is het echt rete slecht voor je.
Wil eigenlijk alleen maar zeggen dat je maag te vol is voor de hoeveelheid stress die je lichaam moet verwerken. Om al die stress te verwerken gaat je hele spijsvertering op de rem
pi_138185038
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Goed om te horen. Ik voel mijn front delts ook ongeacht dat ik PL bench. Ik wil elke training wat rows, face pulls en andere shit erbij doen zodat het in balans blijft en mijn front delts mijn schouders niet verneuken maar kom elke keer tijd te kort, zelfs voor Sheiko zelf. Gisteren drie uur bezig geweest en kon net de laatste 2 sets van de GM niet meer doen. ;(

Borst vind ik zelf wel lekker tbh. De eerste sets zijn wel veel te licht, maar de hogere percentages zijn prima. En de assistance (cable flies) pakken m'n borst goed aan, vooral als je hard squeezed en de reps langzamer uitvoert.

Weet jij trouwens wat je na de eerste cycle doet in termen van gewicht? Moet je je 1RM testen na 1 cycle en die opnieuw invoeren of ga je gewoon door naar de volgende en is dat automatisch verrekend?
Je kan ook je upperback werk staggeren met je opwarmsetjes van je bench.
pi_138185084
quote:
Misschien heeft het met de wisselende druk op je ribben/borstkas te maken? Enige overeenkomst die ik kan verzinnen tussen die 3 oefeningen die wel een stuk minder is bij andere oefeningen.
pi_138185160
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 00:33 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Je moet gewoon heel weinig rust nemen tussen de sets door, anders duurt t eeuwig inderdaad. Maar dat kan ook, omdat het gewicht zo relatief laag is. Die opwarmsets heb ik zelf amper rust nodig, werk sets wel een minuut of 2. Ben zo'n 1,5-2 uur bezig peer keer. Zou wel oppassen met extra dingen toevoegen. Een cycle duurt maar één maand. Dus stel je doet #29, #37, #32 dan ben je maar drie maanden bezig. Te weinig om echt imbalances te krijgen denk ik.

Na je eerste cycle blijf je op hetzelfde gewicht. #37 of #32 kent ook 105% dagen etc. Al ga ik het zelf wel verhogen denk ik, omdat ik snellere progressie heb door muscle memory etc.
pi_138189283
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:27 schreef KlapAuCius het volgende:

[..]

Je kan ook je upperback werk staggeren met je opwarmsetjes van je bench.
Dat is een goede tip. Dankjewel!

quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 10:32 schreef Push. het volgende:

[..]

Je moet gewoon heel weinig rust nemen tussen de sets door, anders duurt t eeuwig inderdaad. Maar dat kan ook, omdat het gewicht zo relatief laag is. Die opwarmsets heb ik zelf amper rust nodig, werk sets wel een minuut of 2. Ben zo'n 1,5-2 uur bezig peer keer. Zou wel oppassen met extra dingen toevoegen. Een cycle duurt maar één maand. Dus stel je doet #29, #37, #32 dan ben je maar drie maanden bezig. Te weinig om echt imbalances te krijgen denk ik.

Na je eerste cycle blijf je op hetzelfde gewicht. #37 of #32 kent ook 105% dagen etc. Al ga ik het zelf wel verhogen denk ik, omdat ik snellere progressie heb door muscle memory etc.
Yeah, doe ik ook vnml bij de bench.

Dat klopt wel wat je zegt, maar imo is wat extra pull (licht) niet zo slecht en beïnvloed het de training amper.

32 zie ik idd. Een gozer bij mij uit de gym raadde mij aan om na 29 37 te doen ipv van 29, 30, 31 etc., maar ik vraag vanavond wel even het e.e.a. na.
If not now, then when.
pi_138189609
quote:
0s.gif Op woensdag 26 maart 2014 13:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Dat is een goede tip. Dankjewel!

[..]

Yeah, doe ik ook vnml bij de bench.

Dat klopt wel wat je zegt, maar imo is wat extra pull (licht) niet zo slecht en beïnvloed het de training amper.

32 zie ik idd. Een gozer bij mij uit de gym raadde mij aan om na 29 37 te doen ipv van 29, 30, 31 etc., maar ik vraag vanavond wel even het e.e.a. na.
Volgens mij wordt #37 inderdaad standaard aangeraden na #29. En daarna pas #30 en #31.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')