BBBquote:

Glutes trainenquote:Op woensdag 19 maart 2014 19:52 schreef Faeroer het volgende:
Squats beginnen flink irritant te worden. Uit 'the hole' komen bij meer weight gaat moeilijker zoals te verwachten is, maar als ik daar eenmaal uit ben stuitert/explodeert dat ding vanwege de eerdere kracht 'pers' zodanig dat het met een klap op m'n rug neerkomt. Techniek of balans issue?
 Helpt bij het uit de hole komen. Daarbij onderschatten veel mannen het belang dat vrouwen hechten aan een goed getrainde, ronde bips
 Helpt bij het uit de hole komen. Daarbij onderschatten veel mannen het belang dat vrouwen hechten aan een goed getrainde, ronde bips 

Fijne oefening dat ja.quote:

SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laat mij nou maar gewoon liften brah.

Haha ja dat heb ik ookquote:Op donderdag 20 maart 2014 00:29 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Fijne oefening dat ja.
Heb alleen wel steeds het gevoel dat er iemand naar me toe gaat komen om te vertellen dat squatten niet zo gaat.

quote:Op donderdag 20 maart 2014 00:35 schreef 33 het volgende:
Een malloot in de gym probeerde me eerder te overtuigen dat zulke zware deadlifts niet gezond zijn voor je onderarmen; uhmm:THICK solid!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laat mij nou maar gewoon liften brah.

Wat had hij als reden dan?
[ Bericht 8% gewijzigd door RaymondK op 20-03-2014 07:29:25 ]

Zolang je form oke is, en je schouderspieren goed genoeg (mee) ontwikkeld zijn, zouden ze sterk genoeg moeten zijn om de kop op z'n plaats in je kom te houden...quote:Op donderdag 20 maart 2014 08:12 schreef star_gazer het volgende:
Je krijg lange spiere van de zwaartekracht
Zonder gein denk ik trouwens wel dat het bij goed zware gewichten (200/250kg+) een ongezonde rek op je ellebogen en schouders zet.

Het begon als een vraag; wat het nut was dat ik zo zwaar aan het deadliften was. Vervolgens dacht het ventje van alles te weten over deadliften (broscience master) en dus ook de mededeling over de onderarmen, wat echt compleet bs is. Als hij iets had gezegd over een bicepscheur o.i.d., dan hadden we even kunnen praten, maar ik deed mijn koptelefoons op en ging verder.quote:Op donderdag 20 maart 2014 05:26 schreef RaymondK het volgende:
[..]
THICK solid!

Wat had hij als reden dan?
 Mensen zijn erg bang voor zware gewichten. Fine, maar kom dan niet met x aantal vragen, waar ik de moeite voor neem om ze zo goed mogelijk te beantwoorden (tussen mijn sets in), om dan verder te gaan met je bitchcurls en benchen met de benen in de lucht.
 Mensen zijn erg bang voor zware gewichten. Fine, maar kom dan niet met x aantal vragen, waar ik de moeite voor neem om ze zo goed mogelijk te beantwoorden (tussen mijn sets in), om dan verder te gaan met je bitchcurls en benchen met de benen in de lucht.  

lolquote:Op donderdag 20 maart 2014 10:36 schreef 33 het volgende:
[..]
Het begon als een vraag; wat het nut was dat ik zo zwaar aan het deadliften was. Vervolgens dacht het ventje van alles te weten over deadliften (broscience master) en dus ook de mededeling over de onderarmen, wat echt compleet bs is. Als hij iets had gezegd over een bicepscheur o.i.d., dan hadden we even kunnen praten, maar ik deed mijn koptelefoons op en ging verder.
Vaak krijg ik trouwens vragen om mijn oren geslingerd om er vervolgens na mijn uitleg totaal niks mee te doen.Mensen zijn erg bang voor zware gewichten. Fine, maar kom dan niet met x aantal vragen, waar ik de moeite voor neem om ze zo goed mogelijk te beantwoorden (tussen mijn sets in), om dan verder te gaan met je bitchcurls en benchen met de benen in de lucht.

Net klaar met good mornings, straight DLs en romanian DLs. Glute bridges doe ik thuis wel, daar kan ik in de gym niet mee aankomen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 00:18 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Glutes trainenHelpt bij het uit de hole komen. Daarbij onderschatten veel mannen het belang dat vrouwen hechten aan een goed getrainde, ronde bips
Bent knee good mornings en glute bridges.
 Hoop dat ik morgen nog kan lopen.
 Hoop dat ik morgen nog kan lopen.

Ja zo heb ik m ook. Nu op 60% 1RM, over 3 weken gaan we naar 70%. Vind ik wel pittig 5x10. Sluit hem af met squatted landmines.quote:Op donderdag 20 maart 2014 00:16 schreef star_gazer het volgende:
[..]
BBB
Lekker 5x10 light weight squatten. Geloof me, je valt dood neer als je klaar bent.

Je klapt dubbel bedoel je?quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:56 schreef Beach het volgende:
Kutzooi weer hetzelfde als maanden terug; squat terug naar mn oude gewicht maar vreselijk moeilijk om parallel te gaan en m'n rug recht te houden. Ik wil niet weer deloaden

Klinkt als een core probleem. Goed je schouders naar achteren trekken, inademen en je buik aanspannen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 12:56 schreef Beach het volgende:
Kutzooi weer hetzelfde als maanden terug; squat terug naar mn oude gewicht maar vreselijk moeilijk om parallel te gaan en m'n rug recht te houden. Ik wil niet weer deloaden

Tot op zekere hoogte (of dieptequote:Op donderdag 20 maart 2014 13:50 schreef Atemno het volgende:
[..]
Wat is daar erg aan? Doe t altijd op die manier.
 ) maakt het niet uit, maar het moet niet zo zijn dat je de bar eruit 'good morning't.
) maakt het niet uit, maar het moet niet zo zijn dat je de bar eruit 'good morning't.

Geloof me, daar ga zelfs jij tegenop eten
 Geloof me, daar ga zelfs jij tegenop eten  

fuck son of a beaaache. just started cutting broquote:Op donderdag 20 maart 2014 14:26 schreef star_gazer het volgende:
Ray, mocht je ooit in Sydney zijn, gaan we op donderdagavond eerst trainen en daarna dit eten in mijn favoriete vreet-pub:
[ afbeelding ]
Kilo rump steak met patat en sla voor $20Geloof me, daar ga zelfs jij tegenop eten

Haha donder je al van je stoel af overdag?quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:31 schreef RaymondK het volgende:
[..]
fuck son of a beaaache. just started cutting bro

Gheghe, ik maakte me om OHP ook meeste zorgen icm BP. Lang schouderblessure gehad namelijk, en wel al een tijdje op de terugweg, maar OHP/MP moest ik zeker bij hogere volumes mee uitkijken.quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:34 schreef fathank het volgende:
[..]
Haha donder je al van je stoel af overdag?
vanavond 5/3/1 BBB bench dag. 5x10 OHP 50% 1rm na 't benchen. Denk niet dat ik na afloop m'n shirt uit krijg

Ja dit is m'n eerste cycle en eerste keer dat ik het programma volg. Heb hiervoor al wel een tijd getraind, oa Starting Strength gedaan. Heb er ook een tijd uitgelegen met een schouderblessure maar nu weer volledig pijnvrij. Alleen na m'n blessure wat teveel aan lopen kloten en niet serieus bezig geweest. Nu met 5/3/1 heb ik weer een uitgewerkt programma voor de komende tijd wat ik op de assistance naar wens kan aanpassen. Maar de grote lijnen liggen iig vast, en dat heb ik voorlopig wel ff nodig om de discipline weer terug te brengen. Trainingsschema hangt op de koelkast als een adventkalender. Elke keer na een work-out kan ik weer een vakje afkruisen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:46 schreef Phlogi2013 het volgende:
[..]
Gheghe, ik maakte me om OHP ook meeste zorgen icm BP. Lang schouderblessure gehad namelijk, en wel al een tijdje op de terugweg, maar OHP/MP moest ik zeker bij hogere volumes mee uitkijken.
Maar je zit nog in de 1e cyclus zo te zien. Is dit eerste keer dat je dit programma volgt? Ik merkte namelijk al na 2 weken dat ik enorm baat heb bij die (relatief) hoge volumes.
Ben er nog steeds erg enthousiast over

Shake my handquote:Op donderdag 20 maart 2014 13:50 schreef Atemno het volgende:
[..]
Wat is daar erg aan? Doe t altijd op die manier.
 mijn allerlaatste rep gaat vaak ook enorm op de hams. Vraag me soms wel af of dat kwaad kan, maar vermoed van niet.
 mijn allerlaatste rep gaat vaak ook enorm op de hams. Vraag me soms wel af of dat kwaad kan, maar vermoed van niet. 

Okee top. Ben benieuwd! Hoop dat je er net zo enthousiast over gaat zijn als ik.quote:Op donderdag 20 maart 2014 14:51 schreef fathank het volgende:
[..]
Ja dit is m'n eerste cycle en eerste keer dat ik het programma volg. Heb hiervoor al wel een tijd getraind, oa Starting Strength gedaan. Heb er ook een tijd uitgelegen met een schouderblessure maar nu weer volledig pijnvrij. Alleen na m'n blessure wat teveel aan lopen kloten en niet serieus bezig geweest. Nu met 5/3/1 heb ik weer een uitgewerkt programma voor de komende tijd wat ik op de assistance naar wens kan aanpassen. Maar de grote lijnen liggen iig vast, en dat heb ik voorlopig wel ff nodig om de discipline weer terug te brengen. Trainingsschema hangt op de koelkast als een adventkalender. Elke keer na een work-out kan ik weer een vakje afkruisen.

En activeren voor je setje begint kan ook helpen. Merk bij de DL dat de gluten 3 keer uit volle macht aanspannen en ontspannen, en een paar petsen op de lats toch wel het verschil kunnen maken tussen een geslaagde vloeiende lift of eruit zien als een giraffe die net uit de kut gekropen is.quote:Op donderdag 20 maart 2014 00:18 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Glutes trainenHelpt bij het uit de hole komen. Daarbij onderschatten veel mannen het belang dat vrouwen hechten aan een goed getrainde, ronde bips
Bent knee good mornings en glute bridges.

Ik klap niet dubbel, het is alleen erg lastig om dat te voorkomen bij het omhoog komen.quote:
Doe ik alledrie, wat is TVA?quote:Op donderdag 20 maart 2014 13:29 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Klinkt als een core probleem. Goed je schouders naar achteren trekken, inademen en je buik aanspannen.
Wellicht ook je TVA trainen met planks.

transverse abdominus. De "belt" in je buik zegmaar.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:03 schreef Beach het volgende:
[..]
Ik klap niet dubbel, het is alleen erg lastig om dat te voorkomen bij het omhoog komen.
[..]
Doe ik alledrie, wat is TVA?
SS nog maar eens doornemen.

gaat em niet worden vijf dagen achter lkaar borst en schouders zonder rust. Vooral omdat de ene ondersteunend is bij de ander. Schiet je niks mee op.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:48 schreef ChesterPerry het volgende:
Hallo,
Heb een vraag wat betreft rust, ik train vrijwel elke dag is een schema als dit bijvoorbeeld goed:
Dag 1 Borst Biceps
Dag 2 Schouders Triceps
Dit tot en met vrijdag en dan het weekend rust, of op woensdag rust? En in het weekend nog een dag erbij trainen?
Graag antwoord van Snakey of iemand die al jaren traint

Bedoel je serieus 5 dagen bovenstaande schema borst schouders? Dat zou ik per definitie niet doen.quote:Op donderdag 20 maart 2014 15:48 schreef ChesterPerry het volgende:
Hallo,
Heb een vraag wat betreft rust, ik train vrijwel elke dag is een schema als dit bijvoorbeeld goed:
Dag 1 Borst Biceps
Dag 2 Schouders Triceps
Dit tot en met vrijdag en dan het weekend rust, of op woensdag rust? En in het weekend nog een dag erbij trainen?
Graag antwoord van Snakey of iemand die al jaren traint

Heb het zelf ook wel eens, merk vaak dat het komt door voeding of nachtrust. Denk dat je sowieso niet voor 'niets' gaatquote:Op donderdag 20 maart 2014 16:21 schreef Atemno het volgende:
Jullie hebben het altijd over elke training verhogen etc en overload. Maar soms doe ik veel minder dan de training ervoor, best vaak eigenlijk, en lukt een extra rep of meer gewicht echt niet. Groei je dan wel gewoon of ga ik voor niets?
 .
.

Zolang je genoeg eet zul je wel groeien. Maar lineaire overload wordt naarmate je train natuurlijk steeds moeilijker anders zou je binnen 2 jaar op 350kg deadlift zitten. Periodiseren is heel belangrijk ook met het oog om niet overtraind te raken. Zoals je al een tijdje kunt lezen zijn er hier steeds meer die de overstap maken richting powerliften ipv echt bodybuilden puur voor de aesthetics.quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:21 schreef Atemno het volgende:
Jullie hebben het altijd over elke training verhogen etc en overload. Maar soms doe ik veel minder dan de training ervoor, best vaak eigenlijk, en lukt een extra rep of meer gewicht echt niet. Groei je dan wel gewoon of ga ik voor niets?

Oke bedankt. Dus soms 3xzelfde gewichtxzelfde reps een aantal traningen is nog steeds groei(met voeding en rust ofc), dat kan gewoon?quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:39 schreef fathank het volgende:
[..]
Zolang je genoeg eet zul je wel groeien. Maar lineaire overload wordt naarmate je train natuurlijk steeds moeilijker anders zou je binnen 2 jaar op 350kg deadlift zitten. Periodiseren is heel belangrijk ook met het oog om niet overtraind te raken. Zoals je al een tijdje kunt lezen zijn er hier steeds meer die de overstap maken richting powerliften ipv echt bodybuilden puur voor de aesthetics.

Ja hoor. Kracht en spiergroei staan niet gelijk aan elkaar.quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:40 schreef Atemno het volgende:
[..]
Oke bedankt. Dus soms 3xzelfde gewichtxzelfde reps een aantal traningen is nog steeds groei(met voeding en rust ofc), dat kan gewoon?

Push Pull Legs overwogen? Is natuurlijk eigenlijk bedoeld om vaker als drie keer per week te pakken maar ik denk dat als je hem zwaar genoeg pakt je met 3 keer ook wel wegkomt. Dan komen de schouders bij borst en traps bij rug. Biceps en triceps kun je ook omwisselen dan.quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:27 schreef Fer het volgende:
Hallo, ik wil een 3 daagse split maken:
MA: Borst + Biceps
Wo: Rug + Triceps
Vr: Benen
Nu weet ik niet welke dag ik schouders erbij moet doen en welke (andere) dag buik.

Als je bovenin rust heb je daarna een makkelijker beweging om er weer in te komen als het ware. Je gaat eerst naar beneden en daarna weer max effort naar boven. Als je onderin rust zul je dus gelijk weer vanuit stilstand max moeten gaan om de barbell weer omhoog te krijgen. Dat is veel lastiger.quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:45 schreef Cataclyst het volgende:
Las net paar threads op reddit, met name over OHP. Nou zijn er 2 manieren om te 'resten' mid-set zeg maar. De bar overhead houden - ademen voor de volgende rep - laten zakken en dan weer omhoog pressen en repeat. OF de bar op je front delts laten rusten (vergelijk het zelf als eeen beetje in the hole zitten met squat). Wat doen jullie en vinden jullie fijner? Ikzelf heb eerst op de tweede manier gedaan altijd, wordt zo met SL5x5 gepromoot, alleen sinds 5/3/1 rest ik overhead en merk toch wel dat ik krachtiger kan pressen.

Idd voortaan dus onderin rustenquote:Op donderdag 20 maart 2014 16:58 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je bovenin rust heb je daarna een makkelijker beweging om er weer in te komen als het ware. Je gaat eerst naar beneden en daarna weer max effort naar boven. Als je onderin rust zul je dus gelijk weer vanuit stilstand max moeten gaan om de barbell weer omhoog te krijgen. Dat is veel lastiger.

Oke vond t zelf ook al wat teveel, kan je me vertellen waarom perse die 48 uur.? Ik dacht zo als je een spier traint groeit ie.quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:16 schreef Snakey het volgende:
[..]
Bedoel je serieus 5 dagen bovenstaande schema borst schouders? Dat zou ik per definitie niet doen.
Wat rust betreft; een getrainde spiergroep kun je het beste 48 uur rust gunnen.

Ho, een spier groeit in rust na training.quote:Op donderdag 20 maart 2014 17:47 schreef ChesterPerry het volgende:
[..]
Oke vond t zelf ook al wat teveel, kan je me vertellen waarom perse die 48 uur.? Ik dacht zo als je een spier traint groeit ie.

Nope, gekker nog, je zal in kracht achteruit gaan als je zoveel traint. Spieren groeien in rust, niet in de gym. 48 uur rustis om de beschadigde spier de kans te geven zich te herstellen, in dit herstel wordt de spier ook sterker. (Even simpel uitgelegd).quote:Op donderdag 20 maart 2014 17:47 schreef ChesterPerry het volgende:
[..]
Oke vond t zelf ook al wat teveel, kan je me vertellen waarom perse die 48 uur.? Ik dacht zo als je een spier traint groeit ie.
Nagedacht over een nieuw schema:
Dag 1: borst triceps
Dag 2: schouders biceps
Dag 3: benen, rug, bovenarmen, buikspieren
Dag 4 borst triceps
Dag 5 schouders biceps
Dag 6 benen rug bovenarmen, buikspieren
Dag 7: rust

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |