Om het Europese ticket misschien, maar niet op de cup zelf. Overigens maakt PEC dit jaar weer kans als ik RTV Oost mag geloven.quote:Op maandag 17 maart 2014 21:44 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Die wilde PEC anders ook heel graag![]()
Ik voel me beledigd dat je mij niet ook noemt maar ik ben blij dat je Darkside vet vindt.quote:Op maandag 17 maart 2014 21:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik moet Norrage wel gelijk geven: Darkside is wel een aardig dingetje
quote:
En de rest van dit topic minus twee lutsers.quote:Op maandag 17 maart 2014 21:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik moet Norrage en Tjok wel gelijk geven: Darkside is wel een aardig dingetje
Met Sjinkie en indie is best te werken.quote:Op maandag 17 maart 2014 21:53 schreef BoerBert het volgende:
[..]
En de rest van dit topic minus twee lutsers.
Trouwens:
Sjinkie.
Er moet een Sjindie Knegt TT komen.
Waren er weer middelvingertjes? Trapte ie weer wat naar de tering?quote:Op maandag 17 maart 2014 21:53 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Trouwens:
Sjinkie.
De Sjinkquote:Op maandag 17 maart 2014 21:53 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Trouwens:
Sjinkie.
ach, er zijn nog hopen indiërs die weglopen met radiohead en arcade firequote:Op maandag 17 maart 2014 21:56 schreef Immerdebestebob het volgende:
Zeker wel indie, maar ja shorttrack dreigt mainstream te worden
Die eerste 2quote:Op maandag 17 maart 2014 21:58 schreef Felagund het volgende:
En Pulp, Blur, Nirvana, Oasis, U2, etc.
Fransman volgens mij.quote:Op maandag 17 maart 2014 21:59 schreef Felagund het volgende:
Dat album van Valentin Stip is vrij aardig. Dat is een Nederlander toch?
Ha, goede vondst.quote:Op maandag 17 maart 2014 20:48 schreef kciR het volgende:
Ik kwam deze quote tegen over een discussie wat de beste Zelda game is: A Link to the Past of Ocarina of Time. Ik moest gelijk denken aan een bekende discussie in dit topic
[..]
Sorry voor deze offtopic post, kon het niet laten
Op een of andere manier klinkt dit wel logisch. Ik heb ook wel games die ik met meer plezier gespeeld heb dan andere games die misschien betere gameplay of graphics hadden.quote:Op maandag 17 maart 2014 20:48 schreef kciR het volgende:
Ik kwam deze quote tegen over een discussie wat de beste Zelda game is: A Link to the Past of Ocarina of Time. Ik moest gelijk denken aan een bekende discussie in dit topic
[..]
Sorry voor deze offtopic post, kon het niet laten
Die is er toch alquote:Op maandag 17 maart 2014 22:01 schreef Moody het volgende:
Er moet een indie²-reeks komen voor ranja. Wie stemt voor?
Ik vond het al on-Nederlands goed.quote:Op maandag 17 maart 2014 21:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Fransman volgens mij.
edit: Geboren Parijzenaar, woont in Canada.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
MUZ / Muziek die jij geweldig vind maar die niemand kent Pt. 2quote:Op maandag 17 maart 2014 22:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Die is er toch alDat zangeressentopic en dat Nederlandse bandjestopic.
quote:Op maandag 17 maart 2014 22:03 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vond het al on-Nederlands goed.Inb5 dé discussie.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is meer iets voor Bosbeetle en Gehenna.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
MUZ / Muziek die jij geweldig vind maar die niemand kent Pt. 2
quote:Op maandag 17 maart 2014 22:03 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vond het al on-Nederlands goed.Ik vind het ook heel vet, al kan ik me niet onttrekken aan de indruk dat het 'iets' mist waardoor het niet echt briljant is. Word er niet zo door gegrepen als Space is Only Noise bijvoorbeeld, terwijl dat toch van hetzelfde laken een pak is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sowieso: Zelda.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:03 schreef Moody het volgende:
[..]
Oei, discussies.
Ik vond de 2e Zelda echt geniaal
[ afbeelding ]
Ik zie nu dat het sowieso een onzintopic is. Welke bands worden opgenoemd als 'kent niemand'quote:Op maandag 17 maart 2014 22:03 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dat is meer iets voor Bosbeetle en Gehenna.
quote:Sufjan Stevens, Neutral Milk Hotel, The Shins, The Decemberists, The Coral, Death Cab For Cutie, Modest Mouse, Graham Coxon, Eels
Nee joh. Medailletjes erbij. Blijdschap enzo.quote:Op maandag 17 maart 2014 21:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Waren er weer middelvingertjes? Trapte ie weer wat naar de tering?
Dat is verdorie de helft van mijn favoriete bandsquote:Op maandag 17 maart 2014 22:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zie nu dat het sowieso een onzintopic is. Welke bands worden opgenoemd als 'kent niemand'
[..]
Ik vond je kutkindgrap wel geestigquote:Op maandag 17 maart 2014 22:06 schreef Moody het volgende:
[..]
Mijn handelsmerk. Slechte grappen waaraan iedereen zich wezenloos ergert
Had 'm al een keer eerder verteld idd.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:08 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik vond je kutkindgrap wel geestigOndanks dat ik die al kende.
Is dat nieuwe album wat?quote:Op maandag 17 maart 2014 22:09 schreef Moody22 het volgende:
Zijn er nog mensen die ook naar pinkpop gaan dit jaar?
Ik wilde alle drie de dagen maar dat is me niet gelukt:(
Nu ga ik alleen de zondag en mijn favoriet?
Natuurlijk The Boxer Rebellion!
Majora's Mask en Ocarina of Time: met een bakje chips en een appelsap de hele middag gamen, om daarna op Kindernet, Cartoon Network of Fox Kids nog wat legendarische serietjes mee te pakken. Nostalgie, mooi, man.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:06 schreef Mexicanobakker het volgende:
De beste Zelda is Majora's denk ik
Dat nieuwe album heb ik om eerlijk te zijn nog niet goed gehoord. Maar de Union, exits en the cold still waren stuk voor stuk top albums!quote:
3FM kondigt momenteel The Rolling Stones aan als nieuw talent.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:11 schreef Felagund het volgende:
Ik herinner mij een keer een felle discussie met een iets oudere vrouwelijke user die Arcade Fire niet kende. Volgens mij nadat ze een Grammy Award gewonnen hadden. Dus het zou best kunnen dat veel mensen bovenstaande bands niet kennen.
Ik zie Giel op 3FM ook nog wel zo'n soort band aankondigen als nieuw en hippe muziek.
Natuurlijk, het zijn allemaal redelijk alternatieve bands die niet bekend zijn bij het grote publiek. Maar om dan op te gaan scheppen in een topic dat jij ze als enige kentquote:Op maandag 17 maart 2014 22:11 schreef Felagund het volgende:
Ik herinner mij een keer een felle discussie met een iets oudere vrouwelijke user die Arcade Fire niet kende. Volgens mij nadat ze een Grammy Award gewonnen hadden. Dus het zou best kunnen dat veel mensen bovenstaande bands niet kennen.
Ik zie Giel op 3FM ook nog wel zo'n soort band aankondigen als nieuw en hippe muziek.
Ik stond in een winkel waar een stapel kaarten zo dik als een vuist lag. Had zo kunnen kopen als ik dat wilde.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:12 schreef Moody het volgende:
[..]
3FM kondigt momenteel The Rolling Stones aan als nieuw talent.
Al die prijsvragen en gelul over The Stones. Geen wonder dat niemand kaarten kon kopen dit weekend
Maar hip hoeft niet perse nieuw te zijn natuurlijk. The White Stripes werden ook pas hip bij hun 3e album.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:11 schreef Felagund het volgende:
Kun je dat bewijzen?quote:Op maandag 17 maart 2014 22:13 schreef Moody het volgende:
Ik was de eerste Nederlander die het debuutalbum van Peter Adams kocht.
Maar hoor je mij er over opscheppen? Precies.
Nee, ik was aan het bluffen.quote:
quote:Hey Martijn,
I am actually completely sold out of "The Spiral Eyes" at the moment. I should be getting a new small batch of them in the coming weeks though. Do you want to wait for that, or should I just send you "Planets"? I can reimburse you for "The Spiral Eyes" if you wish.
Sorry for the inconvenience!
-Peter
quote:Hey Peter,
Am I speaking to the one and only Peter Adams now?
If so, I want to say I'm a big fan of your 2 cds! I'm speading the word on different communities in The Netherlands, and made some more people known with your music.
About the shipping. It's no problem you send the 2 cds in a few weeks. I'll wait for them.
Thanks a lot.
Kind regards,
Martijn from Holland
Zeker, de eerste 2 albums vind ik hun beste, maar toen kende nog niemand ze (ik ook niet geef ik toe)quote:
Dan kan-ie alleen maar meevallen. En dat zal-ie ook wel doen danquote:Op maandag 17 maart 2014 22:15 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Dankzij deze TT eindelijk maar eens naar de nieuwe Blood Red Shoes luisteren.
Ik verwacht er niet veel van.
Als je vertelt dat je aan het speading bent, denkt hij misschien heel verkeerde dingen.quote:
Toen stond ik al bekend om mijn typfouten. Al waren ninja-edits vrij lastig nadat je op de send-knop had gedruktquote:Op maandag 17 maart 2014 22:21 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Als je vertelt dat je aan het speading bent, denkt hij misschien heel verkeerde dingen.
quote:Op maandag 17 maart 2014 22:15 schreef Moody het volgende:
[..]
Nee, ik was aan het bluffen.
Heb wel wekenlang mailverkeer met Peter gehad in 2008/2009, maar of dat nou zo interessant is
[..]
En dan mijn antwoord:
[..]
Het nummertje klopt nog steeds niet, maar voor de rest is hij wel OK.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:21 schreef Moody het volgende:
Oh en nu zijn we allemaal weer enthousiast over de tt?
Zal kijken of ik de tt-chance nog kan terugdraaien
quote:Op maandag 17 maart 2014 22:15 schreef Moody het volgende:
[..]
Nee, ik was aan het bluffen.
Heb wel wekenlang mailverkeer met Peter gehad in 2008/2009, maar of dat nou zo interessant is
[..]
En dan mijn antwoord:
[..]
Je had een argument, als je toen 16 was geweestquote:Op maandag 17 maart 2014 22:24 schreef Moody het volgende:
[..]
Vergeet niet Norrage, het was 2008, ik was een schamele 26 jaren jong. Hoe kon ik weten van de hoed en de rand?
Hij bedrukte zijn cd's ook zelfquote:Op maandag 17 maart 2014 22:24 schreef Felagund het volgende:
[..], je verwacht het niet hé. Dat een grote artiest als Peter Adams zelf zijn mail moet beantwoorden. Je verwacht dat hij daar wel een mannetje/vrouwtje voor heeft.
Beetje overdreven.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:26 schreef Norrage het volgende:
Ik zie de TT change nu pasSorry hoor, ik begin me ondertussen wel erg te ergeren aan het offtopic gehalte van dit topic. Alle spam die hier was, ging tenminste indirect nog over de muziek. Maar dat is nu ook voorbij vrees ik
Maar ik zal me er wel bij neerleggen, het moet natuurlijk wel gezellig blijven.
Die hadden zelf ook de macht kunnen pakken en met de vuist op tafel kunnen slaan.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:29 schreef Norrage het volgende:
Ik vind het zelf nog niet eens zó erg...maar zo jaag je gewoon bepaalde (vaste) users weg....ik kan me voorstellen dat helden als Grobbel, brooklyndodger en zo het topic hierdoor links laten liggen.
Ik zal serieus proberen on-topic te blijven. Anders is de charme er ook wel snel af.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:30 schreef Moody het volgende:
[..]
Die hadden zelf ook de macht kunnen pakken en met de vuist op tafel kunnen slaan.
Als iemand al jaren zinnige dingen post, wordt er meestal wel naar geluisterd. En terecht.
Norrage, aan jou de taak.
Ze hebben er volgens mij al een paar keer wat over gezegd hoor...ik zeg maar hoor. Maar ik hou er over op, als het maar gezellig is he! ik heb mijn mening ondertussen wel verkondigd.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:30 schreef Moody het volgende:
[..]
Die hadden zelf ook de macht kunnen pakken en met de vuist op tafel kunnen slaan.
Als iemand al jaren zinnige dingen post, wordt er meestal wel naar geluisterd. En terecht.
Norrage, aan jou de taak.
Ja, er zijn een paar oude vaste users die ook al een paar keer subtiel gezegd hebben dat we wat teveel spammen, en terecht. Het gaat hier wel heel hard aan toe somsquote:Op maandag 17 maart 2014 22:29 schreef Norrage het volgende:
Ik vind het zelf nog niet eens zó erg...maar zo jaag je gewoon bepaalde (vaste) users weg....ik kan me voorstellen dat helden als Grobbel, brooklyndodger en zo het topic hierdoor links laten liggen.
Echt fantastisch ja. Die subtiele saxen die erdoorheen steken, die lagen. Fantastisch.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:35 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
Francis Harris - Minutes of Sleep
Echte aanrader. Heel gelaagd, elk nummer is anders, verveelt geen moment. Volgens RA is het een 4,5 uit 5 - daar sluit ik me wel bij aan. Goed mogelijk dat dit het beste album is dat ik dit jaar gehoord heb. Het album voelt vrij bedrukt en onheilspellend aan - vooral in de titeltrack - maar nooit overdreven. Elk nummer is opgebouwd rond een vrij simpele beat die hij uit verschillende genres lijkt te lenen. Lean Back lijkt bijvoorbeeld geïnspireerd op wat recent werk van Burial. Een ander hoogtepunt is Dangerdream, wat me een beetje doet denken alsof je in het steegje achter de jazz-club stiekem naar de optredens luistert..
Beste nummer:
Hoofdtelefoon aanbevolen.
Ik zag al jullie geklaag en dacht ik zal eens wat vertellen over de muziek die mij toevallig bezig hield.quote:
Tsja muziek negeren is niet zo raar. Je bent toch niet altijd in staat om youtubejes op te zetten...ik niet iig. Ik sla wel alles op in playlists hoor.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:35 schreef Moody het volgende:
Ik ben bereid om mee te werken hoor
Minder sport en geneuzel?
Al heb ik het idee dat dat iets is van de laatste maanden.
Anderzijds plaats ik (en sommigen met mij) vaak nieuwe muziek die compleet genegeerd wordt. Dat staat ook weer haaks op de bedoeling van dit topic.
Mijn downloadsite catalogeert het als "House", maar dat zal niet kloppen veronderstel ik? Even checken, ben wel benieuwd nu.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:35 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
Francis Harris - Minutes of Sleep
Echte aanrader. Heel gelaagd, elk nummer is anders, verveelt geen moment. Volgens RA is het een 4,5 uit 5 - daar sluit ik me wel bij aan. Goed mogelijk dat dit het beste album is dat ik dit jaar gehoord heb. Het album voelt vrij bedrukt en onheilspellend aan - vooral in de titeltrack - maar nooit overdreven. Elk nummer is opgebouwd rond een vrij simpele beat die hij uit verschillende genres lijkt te lenen. Lean Back lijkt bijvoorbeeld geïnspireerd op wat recent werk van Burial. Een ander hoogtepunt is Dangerdream, wat me een beetje doet denken alsof je in het steegje achter de jazz-club stiekem naar de optredens luistert..
Beste nummer:
Hoofdtelefoon aanbevolen.
Zolang het over muziek gaat lijkt het me sowieso wel ok. Indie blijft toch een vage term.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:35 schreef Moody het volgende:
Ik ben bereid om mee te werken hoor
Minder sport en geneuzel?
Al heb ik het idee dat dat iets is van de laatste maanden.
Anderzijds plaats ik (en sommigen met mij) vaak nieuwe muziek die compleet genegeerd wordt. Dat staat ook weer haaks op de bedoeling van dit topic.
Dit is ambient. Of naja...Eerder ambient dan house.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:38 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Mijn downloadsite catalogeert het als "House", maar dat zal niet kloppen veronderstel ik? Even checken, ben wel benieuwd nu.
Ik ben niet zo'n held met genres maar ik weet vrij zeker dat het voor house veel te rustig is. Sommige beats zijn wel wat house-georiënteerd denk ik.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:38 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Mijn downloadsite catalogeert het als "House", maar dat zal niet kloppen veronderstel ik? Even checken, ben wel benieuwd nu.
Valt inderdaad mee, maar ik denk dat ik nog wel een paar luisterbeurten nodig ga hebben voor ik 'm echt ga waarderen.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:19 schreef ranja het volgende:
[..]
Dan kan-ie alleen maar meevallen. En dat zal-ie ook wel doen dan
Hquote:Op maandag 17 maart 2014 22:40 schreef Felagund het volgende:
Ik vind af en toe wat ongein niet erg, zolang het grotendeels over muziek gaat. Ik herinner mij een aantal topics terug dat het wel voornamelijk over muziek ging. Hele/halve topics over voetbal hoeft voor mij ook niet.
Het probleem is gewoon dat als het over voetbal gaat, het topic wel echt ver heen is. Neuzelen over Dries Roelvink, hoe je in contact bent gekomen met Peter Adams, hoe je bent opgegroeid met kunst of zo is nog tot daar aan toe, maar dat gezeik over voetbal. Daarvoor bestaat een ander forum, al begrijp ik dat je daar ook liever niet wilt zijn.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zolang het over muziek gaat lijkt het me sowieso wel ok. Indie blijft toch een vage term.
Ik weet niet of ik dat aankan. Als ik erbij relaxed in een stoel zit ofzo, maar 5 uur naar een act staan kijken en een act waar je nauwelijks op kan dansen/bewegen?quote:Op maandag 17 maart 2014 22:42 schreef Tchock het volgende:
[ afbeelding ]
5 uurDaar had ik wel bij willen zijn
Ja als ik het over voetbal wil hebben kan ik 25 andere topics bezoeken waar het ook al over voetbal gaat.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:43 schreef Norrage het volgende:
[..]
H
[..]
Het probleem is gewoon dat als het over voetbal gaat, het topic wel echt ver heen is. Neuzelen over Dries Roelvink, hoe je in contact bent gekomen met Peter Adams, hoe je bent opgegroeid met kunst of zo is nog tot daar aan toe, maar dat gezeik over voetbal. Daarvoor bestaat een ander forum, al begrijp ik dat je daar ook liever niet wilt zijn.
Was bij mij ook wel een groeiplaatje. Hij begint erg sterk met wat lekkere harde nummers maar had het idee dat-ie tegen het eind wat inzakte. Maar bij de laatste paar keer draaien is me dat niet echt opgevallen. Toch is-ie niet zo goed als hun tweede, dat blijft voor mij de beste.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:43 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Valt inderdaad mee, maar ik denk dat ik nog wel een paar luisterbeurten nodig ga hebben voor ik 'm echt ga waarderen.
Nadeel is wel dat ze in die topics een ander taalgebruik hanterenquote:Op maandag 17 maart 2014 22:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja als ik het over voetbal wil hebben kan ik 25 andere topics bezoeken waar het ook al over voetbal gaat.
Mooi inkoppen hequote:Op maandag 17 maart 2014 22:46 schreef Maxerazzi het volgende:
Wat een gezeik, zeg. Volgens mij wordt er hier meer geluld over het topic zelf, de inrichting ervan, dat 't allemaal zo 'anders' is dan de rest van Fok!, en waarom het allemaal zo fantastisch is, dan dat 't over voetbal gaat.
Ik denk dat ik hun debuut toch net even wat beter vind. Toch net een tikje meer energie en nog wat onbevangener.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:44 schreef ranja het volgende:
[..]
Was bij mij ook wel een groeiplaatje. Hij begint erg sterk met wat lekkere harde nummers maar had het idee dat-ie tegen het eind wat inzakte. Maar bij de laatste paar keer draaien is me dat niet echt opgevallen. Toch is-ie niet zo goed als hun tweede, dat blijft voor mij de beste.
Beck. No doubt. Enige album wat me echt kan bekoren. Een nummer als Blue Moon is gewoon betoverend.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:47 schreef Tchock het volgende:
Oké.
Je zit op een containerschip van Rotterdam naar Shanghai. Geen fuck te doen onderweg. Geen internet. Je mag één album uit 2014 meenemen. Welke?
Daar vind ik toch wat teveel mindere nummers op staan. Wel betere 'hits' maar als geheel minder dan de 2e.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:48 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ik denk dat ik hun debuut toch net even wat beter vind. Toch net een tikje meer energie en nog wat onbevangener.
Mijn voetbalplaatjesalbum natuurlijk! iksdee!!1!1!!quote:Op maandag 17 maart 2014 22:47 schreef Tchock het volgende:
Oké.
Je zit op een containerschip van Rotterdam naar Shanghai. Geen fuck te doen onderweg. Geen internet. Je mag één album uit 2014 meenemen. Welke?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Stefany June denk ik.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:47 schreef Tchock het volgende:
Oké.
Ja, ik ook The War On Drugs. Handig om in slaap te vallen zodat het wat sneller gaat.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:49 schreef Moody het volgende:
The War On Drugs voor mij dan maar. Omdat ik dat album eigenlijk nog wat luisterbeurten moet geven
De nieuwe Radiohead die later dit jaar uit gaat komenquote:Op maandag 17 maart 2014 22:47 schreef Tchock het volgende:
Oké.
Sun Kil Moonquote:Op maandag 17 maart 2014 22:47 schreef Tchock het volgende:
Oké.
De vraag was 'een album uit 2014', niet 'een album uit 2014 die al te beluisteren is'quote:Op maandag 17 maart 2014 22:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Stel je voor dat je schip vertrekt voordat die plaat is gelekt. Wat dan?
stel dat je cd lekt.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:51 schreef Moody het volgende:
Stel je voor dat je schip vertrekt voordat die plaat is gelekt. Wat dan?
Je heet eigenlijk Peter Adams?quote:
Interessante tip. Leukquote:Op maandag 17 maart 2014 22:50 schreef Felagund het volgende:
[ afbeelding ]
Vrij interessant Nu-Jazz/Jazz-rock albumpje, met leden van Portishead. Dit is het eerste album dat ik van ze luister, ze hebben schijnbaar in 2008 al een award gewonnen in de categorie Jazz bij de BBC.
Je hebt het goedquote:Op maandag 17 maart 2014 22:53 schreef Moody het volgende:
[..]
Je bent toch homo. Geeft niets johRespect
Homo's zijn lief.
Het is een variatie op de 'je zit op een onbewoond eiland welke muziek wil je hebben'. Daar krijg ik altijd een gigantische identiteitscrisis van.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:50 schreef Moody het volgende:
Maar waarom zitten we eigenlijk in een containership naar Shanghai? Wat vergeet je ons te vertellen?
quote:Op maandag 17 maart 2014 22:48 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Beck. No doubt. Enige album wat me echt kan bekoren. Een nummer als Blue Moon is gewoon betoverend.
quote:Op maandag 17 maart 2014 22:49 schreef Moody het volgende:
The War On Drugs voor mij dan maar. Omdat ik dat album eigenlijk nog wat luisterbeurten moet geven
quote:Op maandag 17 maart 2014 22:49 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Mijn voetbalplaatjesalbum natuurlijk! iksdee!!1!1!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Dank. Die heb ik allemaal nog niet gehoord.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
Sun Kil Moon
Omdat je er mooi bij kan wegdromen en het tegelijkertijd een mooi verhaal vertelt.
Dromen over posts op Fok. Ik kan de juiste smilie niet vinden.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:55 schreef Norrage het volgende:
Dat jij in het topic hebt opgebiecht dat je een meisje bent![]()
echt, ik werd zelf ook wakker van wtf heb ik daar gedroomd.
Dan zou ik de persoon zijn die flauw doet bij dit soort vragen en een boxset (The Beatles Remasters) of zo meeneemt.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:56 schreef Norrage het volgende:
Maar mensen, stel, je bent niet gebonden aan 2014. Wélk album zou je DAN meenemen naar een onbewoond eiland?
Ik weet wel dat de kaarten op de zwarte markt dan nog meer waard worden.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:57 schreef Tchock het volgende:
In ander nieuws: de vriendin van Mick Jagger is overleden, waarschijnlijk zelfmoord. Of dat invloed heeft op de tour is nog niet bekend maar wel waarschijnlijk.
quote:Op maandag 17 maart 2014 22:57 schreef Tchock het volgende:
In ander nieuws: de vriendin van Mick Jagger is overleden, waarschijnlijk zelfmoord. Of dat invloed heeft op de tour is nog niet bekend maar wel waarschijnlijk.
Die wilde ik dus nietquote:Op maandag 17 maart 2014 22:56 schreef Norrage het volgende:
Maar mensen, stel, je bent niet gebonden aan 2014. Wélk album zou je DAN meenemen naar een onbewoond eiland?
quote:Op maandag 17 maart 2014 22:57 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Dan zou ik de persoon zijn die flauw doet bij dit soort vragen en een boxset (The Beatles Remasters) of zo meeneemt.
Niet erg dat er 4 cd's inzitten he?quote:Op maandag 17 maart 2014 22:56 schreef Norrage het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We hebben in dit topic nog nooit onze eigen Desert Island Discs (8 nummers om te beluisteren op een onbewoond eiland, een boek en een luxury item) gedaan, dat welquote:Op maandag 17 maart 2014 22:58 schreef Norrage het volgende:
ik vind het altijd wel een rare vvraag. Alsof ze op een onbewoond eiland een cd-speler hebben
Daarom nu de versie met een containerschip die platenspelers vervoertquote:Op maandag 17 maart 2014 22:58 schreef Norrage het volgende:
ik vind het altijd wel een rare vvraag. Alsof ze op een onbewoond eiland een cd-speler hebben
Die nummers weet ik niet, boek is een boek met survivaltips en luxury item is een gitaar.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:59 schreef Arn0 het volgende:
[..]
We hebben in dit topic nog nooit onze eigen Desert Island Discs (8 nummers om te beluisteren op een onbewoond eiland, een boek en een luxury item) gedaan, dat wel
Aah dat is dus het doel van die mp3-speler van Neil Young. Volgens mij kan je ermee tijdreizenquote:Op maandag 17 maart 2014 23:00 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Daarom nu de versie met een containerschip die platenspelers vervoert
Ik zou iig een album met een mooie hoes meenemen. Zoals Andrew Bird - The Mysterious production of Eggs. Als ze geen platenspeler/cd-speler hebben kun je dan altijd nog naar de hoes kijken.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:58 schreef Norrage het volgende:
Naar een tijd waarin Neil Young nog relevant was? Dan moeten we ver terug gaan.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
Aah dat is dus het doel van die mp3-speler van Neil Young. Volgens mij kan je ermee tijdreizen
Ja, fijn. Dat je de rest van je leven kunt kijken naar muziek die je niet kunt luisterenquote:Op maandag 17 maart 2014 23:01 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik zou iig een album met een mooie hoes meenemen. Zoals Andrew Bird - The Mysterious production of Eggs. Als ze geen platenspeler/cd-speler hebben kun je dan altijd nog naar de hoes kijken.
Even serieus. De Pono gaat echt een flop worden. Qua hardware is het niet meer dan een iPad Nano, terwijl het ding 3x zoveel ruimte in neemtquote:Op maandag 17 maart 2014 23:00 schreef Norrage het volgende:
[..]
Aah dat is dus het doel van die mp3-speler van Neil Young. Volgens mij kan je ermee tijdreizen
Maar zonder muziek ben je... muziekloos.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:02 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik zou op een onbewoond eiland geen enkele plaat willen hebben. Dat zou namelijk al snel uitmonden in een regelrechte hel van repetitie.
Ja, ik wou eerst posten dat ik mijn favoriete albums niet zou willen meenemen, als ik dan gered word (quote:Op maandag 17 maart 2014 23:02 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik zou op een onbewoond eiland geen enkele plaat willen hebben. Dat zou namelijk al snel uitmonden in een regelrechte hel van repetitie.
Dan maar Electric Ladyland met een stel ontblote dames erop.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, fijn. Dat je de rest van je leven kunt kijken naar muziek die je niet kunt luisteren
Ja, eens. En die 'superkwaliteit' is ook onzin. Alleen de allerbeste oren kunnen op een normale hoofdtelefoon FLAC onderscheiden van 320 kbps MP3, en dan is het nog de vraag of dat daadwerkelijk veel toegevoegde waarde heeft.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:02 schreef Moody het volgende:
[..]
Even serieus. De Pono gaat echt een flop worden. Qua hardware is het niet meer dan een iPad Nano, terwijl het ding 3x zoveel ruimte in neemt
Liever koesteren wat je hebt gehad, dan haten wat je hebt bemind.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:02 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar zonder muziek ben je... muziekloos.
Loveless van My Bloody Valentinequote:Op maandag 17 maart 2014 22:56 schreef Norrage het volgende:
Geen woord van medeleven of zo ook verderquote:Pinkpopbaas Jan Smeets heeft nog geen idee of er gevolgen zijn voor het optreden van de Rolling Stones op Pinkpop.
Maandag werd bekend dat de vriendin van Mick Jagger, L'Wrenn Scott, dood gevonden is in haar appartement in New York. Smeets heeft nog geen officieel bericht ontvangen van het management van de Stones. Hij verwacht niet dat de rouwperiode drie maanden zal duren. Het wordt volgens Smeets dus 'lijdzaam afwachten' tot er meer bekend is.
Het optreden van de Rolling Stones op Pinkpop is gepland op zaterdag 7 juni.
Eens. En maar doen alsof er geen goede flac spelers bestaan. De markt wordt er momenteel door overspoelt; iBasso, Astell & Kern, Fiio....etc.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, eens. En die 'superkwaliteit' is ook onzin. Alleen de allerbeste oren kunnen op een normale hoofdtelefoon FLAC onderscheiden van 320 kbps MP3, en dan is het nog de vraag of dat daadwerkelijk veel toegevoegde waarde heeft.
Ja, beetje gênant dat iedereen zich blindstaart op "gaat het optreden door" bij zo een tragedie.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geen woord van medeleven of zo ook verder
Plus dat iPods en iPhones ook hele hoge kwaliteit bestanden kunnen afspelen. Alles wat ik van Other People krijg elke week is in 1411 kbps AIFF, dat is ook ongecomprimeerd. En het is eerder irritant qua formaat dan tof qua kwaliteit, eigenlijk.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:06 schreef Moody het volgende:
[..]
Eens. En maar doen alsof er geen goede flac spelers bestaan. De markt wordt er momenteel door overspoelt; iBasso, Astell & Kern, Fiio....etc.
Ik snap Neil Young echt niet. Het groepje nerds om hem heen wel trouwens.
Tering, al die mensen die kaartjes voor hen hebben gekochtquote:Op maandag 17 maart 2014 23:10 schreef Moody het volgende:
Het zou wat zou als The Stones niet zouden komen
Erg nare vent vind ik. Heb hem nog nooit op iets sympathieks kunnen betrappen.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:10 schreef Maxerazzi het volgende:
Dat 'lijdzaam afwachten' is nog wel 't meest pijnlijk. Nee, wacht, Smeets is 't meest pijnlijk natuurlijk.
Dan heb ik 90 euro door de plee gespoeldquote:Op maandag 17 maart 2014 23:10 schreef Moody het volgende:
Het zou wat zou als The Stones niet zouden komen
Er waren al extra verpleegsters ingehuurd om prostaatklachten ter plekke te kunnen verhelpen. Die hebben dan vrij.
Apple speelt geen flac, dat is hun zwakte. AIFF speelt nog geen rol helaas.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Plus dat iPods en iPhones ook hele hoge kwaliteit bestanden kunnen afspelen. Alles wat ik van Other People krijg elke week is in 1411 kbps AIFF, dat is ook ongecomprimeerd. En het is eerder irritant qua formaat dan tof qua kwaliteit, eigenlijk.
Precies. De Pono is voor een gat in de markt dat er helemaal niet is. Misschien dat wat Neil Young-fans zo'n ding willen hebben om te kunnen claimen hoe goed het wel niet is, maar verderquote:Op maandag 17 maart 2014 23:13 schreef Moody het volgende:
[..]
Apple speelt geen flac, dat is hun zwakte. AIFF speelt nog geen rol helaas.
Veel gebruikers weten niet dat ze dopjes van tenminste ¤500,- of een koptelefoon van minimaal ¤250,- nodig hebben om het verschil te kunnen horen tussen lossless en een V0-MP3. Dat is he voordeel van de markt op het moment. Hetzelfde geldt voor al die portable versterkers/dacs. Een iPhone heeft echt een prima dac.
Mwah. Ik kan niet voor alle festivals spreken maar hier in België zijn er al een paar keer schandalige dingen gebeurd met festival headliners die cancelen en organisators die een brakke vervanging regelen zonder refund optie.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:13 schreef Tchock het volgende:
Een normaal festival doet aan een terugkoopactie als de Stones echt niet komen. Met Smeets weet ik het nog niet zo.
Pukkelpop vorig jaar deed toen Neil Young (wat is er toch met die vent) afzegde aan een terugkoopactie. Vond ik erg schappelijk van ze. Waar heb jij slechte ervaringen mee dan?quote:Op maandag 17 maart 2014 23:15 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Mwah. Ik kan niet voor alle festivals spreken maar hier in België zijn er al een paar keer schandalige dingen gebeurd met festival headliners die cancelen en organisators die een brakke vervanging regelen zonder refund optie.
Kun je dit trouwens eens uitleggen?quote:Op maandag 17 maart 2014 23:13 schreef Moody het volgende:
Een iPhone heeft echt een prima dac. Ik heb flink dure in-ears, maar ik prefereer de iPhone dac boven meerdere portable amps/dacs die ik heb geprobeerd.
Pukkelpop heeft toen het hele festival geannuleerd was (weliswaar wegens een ramp) niemand geld teruggeven, enkel 50 euro aan drank en eetbonnetjes, dat kon echt niet. En vorig jaar cancelde Motorhead op de Lokerse Feesten, de rest van die dag line-up waren gewoon c-namen, en niemand kreeg hun geld terug. Hetzelfde was het geval voor Beady Eye, maar dat is dan een wat kleinere naam.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Pukkelpop vorig jaar deed toen Neil Young (wat is er toch met die vent) afzegde aan een terugkoopactie. Vond ik erg schappelijk van ze. Waar heb jij slechte ervaringen mee dan?
Check dit: https://www.kickstarter.c(...)ul-rediscovers-musicquote:Op maandag 17 maart 2014 23:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Precies. De Pono is voor een gat in de markt dat er helemaal niet is. Misschien dat wat Neil Young-fans zo'n ding willen hebben om te kunnen claimen hoe goed het wel niet is, maar verder
Tof hèquote:Op maandag 17 maart 2014 23:16 schreef Norrage het volgende:
Jezus, Francis Harris nu vol met koptelefoon op aan het luisterne. Verdomme, wat is dit mooi.
Dat vind ik een geval apart, staat los van deze discussie in mijn ogen.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:18 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Pukkelpop heeft toen het hele festival geannuleerd was (weliswaar wegens een ramp) niemand geld teruggeven, enkel 50 euro aan drank en eetbonnetjes, dat kon echt niet.
Pff, dat is wel slecht zeg. Mensen kopen een kaartje voor je namen en kunnen daar niet meer vanaf, dan kun je niet zomaar eenzijdig zo'n grote verandering ongecompenseerd invoerenquote:En vorig jaar cancelde Motorhead op de Lokerse Feesten, de rest van die dag line-up waren gewoon c-namen, en niemand kreeg hun geld terug. Hetzelfde was het geval voor Beady Eye, maar dat is dan een wat kleinere naam.
Hoezo? Ze hebben gewoon verzekering voor dat soort dingen. Ik had geen tickets maar ik zou ongelofelijk pissig zijn moest dat wel het geval geweest zijn.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat vind ik een geval apart, staat los van deze discussie in mijn ogen.
Nee, dat hebben ze niet. Natuurrampen zijn praktisch onverzekerbaar (en voor logische redenen, natuurlijk). In het geval van Pukkelpop was het faillissement aanvragen of geen geld teruggeven.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:21 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Hoezo? Ze hebben gewoon verzekering voor dat soort dingen. Ik had geen tickets maar ik zou ongelofelijk pissig zijn moest dat wel het geval geweest zijn.
Ligt er aan waarmee je luistert. Met een koptelefoon met lage impedantie is een amp overbodig. Hieronder vallen de meeste in-ear en veel portable koptelefoons. Een reference koptelefoon als de Sennheiser HD650 heet o.a. wel baat bij een goede amp.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kun je dit trouwens eens uitleggen?Ik heb zelf een iPod Classic met een Fiio e6, al laat ik de versteker de laatste tijd meestal thuis omdat het irritanter is dan dat ik er veel voordeel van ervaar.
Toevallig dit weekend nieuwe oordopjes gekocht. Deze. En wat bedoel je precies met dac's?quote:Op maandag 17 maart 2014 23:25 schreef Moody het volgende:
[..]
Ligt er aan waarmee je luistert. Met een koptelefoon met lage impedantie is een amp overbodig. Hieronder vallen de meeste in-ear en veel portable koptelefoons. Een reference koptelefoon als de Sennheiser HD650 heet o.a. wel baat bij een goede amp.
Daarnaast heb je nog portable dac/amp combinaties. Laat je niet wijsmaken dat de dac van deze apparaten beter/anders is dan van je huidige speler. Oudere iPod Classic's hebben Wolfson dacs, echt topkwaliteit.
Nee, dat is door de organisators in de media geroepen ja, maar overroepen, er was wel degelijk nog genoeg geld aanwezig. En materiële schade is iets anders als annulatieclausules in contracten met artiesten.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, dat hebben ze niet. Natuurrampen zijn praktisch onverzekerbaar (en voor logische redenen, natuurlijk). In het geval van Pukkelpop was het faillissement aanvragen of geen geld teruggeven.
Ja, maar ik snap dus echt niet waarom dat is. Om er nuttig gebruik van te maken moet je alle gemakken opgeven die bij gevestigde muziekspelers horen, je krijgt er een log en groot apparaat voor terug, je moet al je muziek vervangen en een high-end koptelefoon kopen.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:18 schreef Moody het volgende:
[..]
Check dit: https://www.kickstarter.c(...)ul-rediscovers-music
Er is al bijna 4 miljoen opgehaald.
En dit: https://www.kickstarter.c(...)clicked_reward=false
Voor $100 meer krijg je een handtekening in je speler van de artiest naar keuze.
Inderdaad voor muziekliefhebbers. En het zou ook wel een succes kunnen worden, omdat die liefhebbers opeens ontdekken dat die Pono beter klinkt dat hun oude mp3-spelertje.
DAC = digital analog converterquote:Op maandag 17 maart 2014 23:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Toevallig dit weekend nieuwe oordopjes gekocht. Deze. En wat bedoel je precies met dac's?
Heb je een bron? Het lijkt me zéér sterk dat Pukkelpop verzekerd was tegen die natuurramp. Dat zit namelijk praktisch nooit in verzekeringen en was nog nooit voorgekomen.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:27 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Nee, dat is door de organisators in de media geroepen ja, maar overroepen, er was wel degelijk nog genoeg geld aanwezig. En materiële schade is iets anders als annulatieclausules in contracten met artiesten.
Er was ook wel heel erg veel protest tegen.quote:Kom op, je kan toch niet beweren dat Pukkelpop niet schandalig gehandeld heeft. Ik snap niet dat er niet meer protest tegen was.
Gitarist van Blur, zingt Coffee & TVquote:
Ah, oké. Dat was vrij logisch.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:28 schreef Moody het volgende:
[..]
DAC = digital analog converter
De omzetting van je digitale signaal (mp3, flac) naar analoog geluid (door het draadje naar je in-ear)
Ik vind het ook wel interessant, dus de dure Sennheiser die je ons aanraadde van 200+ euros heeft eigenlijk alleen zin als je echt goede oren hebt. Het is dus moeilijk om het geluid uit mijn koptelefoon van ongeveer 40/50 euro + Ipod touch te verbeteren?quote:Op maandag 17 maart 2014 23:28 schreef Moody het volgende:
[..]
DAC = digital analog converter
De omzetting van je digitale signaal (mp3, flac) naar analoog geluid (door het draadje naar je in-ear)
CX-300 zijn prima hoor
Mocht je tips willen, hoor ik het wel. Maar kan beter buiten dit topic
Nou hier is maar 1 goed antwoord op natuurlijk.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:47 schreef Tchock het volgende:
Oké.
In mijn hoofd werd deze zin gevormd.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:30 schreef Tchock het volgende:
Als er een oorlog uitbreekt en je huis fikt af, welke plaat zou je dan redden?
Haha, die is voor jou niet te lastig te beantwoordenquote:Op maandag 17 maart 2014 23:32 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nou hier is maar 1 goed antwoord op natuurlijk.
Nee, het hangt allemaal samen.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:30 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel interessant, dus de dure Sennheiser die je ons aanraadde van 200+ euros heeft eigenlijk alleen zin als je echt goede oren hebt. Het is dus moeilijk om het geluid uit mijn koptelefoon van ongeveer 40/50 euro + Ipod touch te verbeteren?
Geen een. Ik heb wel wat relatief bijzondere platen, maar niets wat ik niet kan vervangen. Gitaar en laptop (en dan vooral de inhoud van de harde schijf, want de laptop zelf geef ik weinig om) hebben veel meer emotionele waarde.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:32 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
In mijn hoofd werd deze zin gevormd.
Kijk dit is lastiger. Ik zeg deze, die heb ik toch al 50x gehoord:quote:Op maandag 17 maart 2014 22:56 schreef Norrage het volgende:
Maar de vraag is: heeft het daadwerkelijk veel zin oordopjes/versterker/mediaspeler te gaan upgraden voor veel geld, ten opzichte van wat ik nu heb?quote:Op maandag 17 maart 2014 23:33 schreef Moody het volgende:
[..]
Nee, het hangt allemaal samen.
Goede koptelefoon met 128 kb MP3 is bagger. Waardeloze koptelefoon met flac is ook bagger.
In de basis is de iPod Touch een prima speler. Net als de Classic of de iPhone. Er zijn ook veel spelers van ¤50-¤100,- die prima zijn.
De sweet spot moet je zelf vinden, dat is persoonlijk. Kan wel spul aanraden van een paar honderd euro, maar als je tot nu niet meer dan ¤50,- hebt uitgegeven, klinkt dat belachelijk
Het is wel officieel erkend als ramp, dus de overheid heeft ook nog geld vergoed. Qua verzekering zal je ongetwijfeld gelijk hebben. Maar mijn punt was dat de organisators de faillissement-kaart speelden terwijl er wel degelijk nog genoeg geld achter de hand was en ze dit verzwegen hebben.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heb je een bron? Het lijkt me zéér sterk dat Pukkelpop verzekerd was tegen die natuurramp. Dat zit namelijk praktisch nooit in verzekeringen en was nog nooit voorgekomen.
[..]
Er was ook wel heel erg veel protest tegen.
quote:Op maandag 17 maart 2014 23:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geen een. Ik heb wel wat relatief bijzondere platen, maar niets wat ik niet kan vervangen. Gitaar en laptop (en dan vooral de inhoud van de harde schijf, want de laptop zelf geef ik weinig om) hebben veel meer emotionele waarde.
quote:Op maandag 17 maart 2014 23:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Haha, die is voor jou niet te lastig te beantwoorden
Ik geloof dat dat echt voor een deel terechte frustratie is, gericht op de verkeerde. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik niet hetzelfde had gereageerd hoor, ik wil niet verheven overkomenquote:Op maandag 17 maart 2014 23:36 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Het is wel officieel erkend als ramp, dus de overheid heeft ook nog geld vergoed. Qua verzekering zal je ongetwijfeld gelijk hebben. Maar mijn punt was dat de organisators de faillissement-kaart speelden terwijl er wel degelijk nog genoeg geld achter de hand was en ze dit verzwegen hebben.
Je andere vergelijking gaat niet helemaal op vind ik, je betaalt een ticket in ruil voor artiesten die optreden, een huis is een eigendom. Maar goed, hier komen we niet uit. Mijn vrienden voelden zich in ieder geval bekocht, wat moet je met eetbonnen als je niet meer terug gaat..
quote:Op maandag 17 maart 2014 23:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou zeg. Ik maar denken dat je serieuze reacties wilde. Zal er rekening mee houden
Ik bied 40.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan heb ik 90 euro door de plee gespoeld
Kom sprinten dan.quote:
Wie deden dat dan?quote:Op maandag 17 maart 2014 23:41 schreef Tchock het volgende:
Ik was vanmiddag op de fiets even weer helemaal ontroerd door Let Down![]()
Wát een nummer is dat toch. Stelletje cultuurbarbaren die hier OK Computer af liepen te branden.
Dat is een vraag die jezelf moet beantwoorden en je alleen kan beantwoorden als je beter spul hebt geluisterdquote:Op maandag 17 maart 2014 23:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar de vraag is: heeft het daadwerkelijk veel zin oordopjes/versterker/mediaspeler te gaan upgraden voor veel geld, ten opzichte van wat ik nu heb?Ik probeer mijn muziekbibliotheek trouwens wel te verbeteren. Download enkel nog in FLAC of 320 kbps MP3 en vervang populaire muziek in slechte kwaliteit. Want dat verschil hoor ik wel echt (wat ik indrukwekkend vind van mezelf maar het vast niet is).
Let Down staat, meen ik, op plek 3 in mijn singles top 100.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:41 schreef Tchock het volgende:
Wát een nummer is dat toch. Stelletje cultuurbarbaren die hier OK Computer af liepen te branden.
Ik mis op dit moment niets, maar dat is een kwestie van de Grot van Plato. Als je niet weet dat wat je hoort niet alles is, kun je ook niet beslissen wat je wél wil hebben. Budget is op dit moment 0, maar dat blijft niet zo en inlezen is altijd leuk.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:42 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat is een vraag die jezelf moet beantwoord en je alleen kan beantwoorden als je beter spul hebt geluisterdKlinkt flauw, maar ik kan je geen Shure SE846 dopjes aanraden van ¤1000,- als je zelf niet weet wat je zoekt in geluidkwaliteit.
Wat mis je? Helderheid? Meer punch? Diepte? Ga dan speuren op bijv. http://www.head-fi.org/
Ik wil je wel helpen, maar ik heb dan je voorkeur in geluidsbeleving en je budget nodig
Als je budget 0 is moet je vooral niet de moeite nemen om beter spul te beluisteren. Voor je het weet ga je bezuinigen op de cadeaus voor je ouders verjaardag of minder bier drinken om dure dopjes te kunnen kopenquote:Op maandag 17 maart 2014 23:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik mis op dit moment niets, maar dat is een kwestie van de Grot van Plato. Als je niet weet dat wat je hoort niet alles is, kun je ook niet beslissen wat je wél wil hebben. Budget is op dit moment 0, maar dat blijft niet zo en inlezen is altijd leuk.
Gewoon superstufiquote:Op maandag 17 maart 2014 23:46 schreef Moody het volgende:
[..]
Als je budget 0 is moet je vooral niet de moeite nemen om beter spul te beluisteren. Voor je het weet ga je bezuinigen op de cadeaus voor je ouders verjaardag of minder bier drinken om dure dopjes te kunnen kopen
Je hebt al prima dopjes voor je budget gekozen imo.
Sowieso, die hele A kant van OK Computer is magistraalquote:Op maandag 17 maart 2014 23:41 schreef Tchock het volgende:
Als Francis is afgelopen weer luisteren.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:48 schreef Moody het volgende:
[..]
Sowieso, die hele A kant van OK Computer is magistraal
En dan op mijn leeftijd alles weer afbetalen...met rente.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:48 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Gewoon superstufiDan kan je al dat soort dingen betalen en ook nog 2x per jaar op vakantie. En natuurlijk heel veel platen kopen
Hoe dat dan?quote:Op maandag 17 maart 2014 23:49 schreef Moody het volgende:
[..]
En dan op mijn leeftijd alles weer afbetalen...met rente.
Heb 4 jaar HBO gedaan, maar betaal nu nog steeds mijn studieschuld af
Zal bij mij niet anders zijn, want mijn schuld is volgens mij al een aardig jaarloonquote:Op maandag 17 maart 2014 23:49 schreef Moody het volgende:
[..]
En dan op mijn leeftijd alles weer afbetalen...met rente.
Heb 4 jaar HBO gedaan, maar betaal nu nog steeds mijn studieschuld af
Gewoon...max. lening aangevraagd onder de noemer "geld wat je nu leent, is over 10 jaar minder waard"quote:
Ah, schrok al, maar ik leen niet bij natuurlijk.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Gewoon...max. lening aangevraagd onder de noemer "geld wat je nu leent, is over 10 jaar minder waard"
Heb mijn leven wel verrijkt met de stufi overigens. Anders had ik geen concerten kunnen bezoeken e.d.
Ook dan heb je een heel gezellige studieschuld, hoor. Kijk maar eens in MijnDUO, dan kun je het bedrag zienquote:Op maandag 17 maart 2014 23:53 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ah, schrok al, maar ik leen niet bij natuurlijk.
Het ging over apparatuur om indie te belevenquote:Op maandag 17 maart 2014 23:52 schreef Maxerazzi het volgende:
ALARM ALARM GEVAAR VOOR OFF-TOPIC-PRIETPRAAT ALARM ALARM.
Indie is echt zo tof, vinden jullie ook niet?
Woon je thuis? Of springen je ouders bij?quote:Op maandag 17 maart 2014 23:53 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ah, schrok al, maar ik leen niet bij natuurlijk.
Ik kan ook geen dag zonder hoor, dan krijg ik kriebels en jeuk en onaangename plekken enzo. Probeer ook vaak met iedereen erover te praten, want ja muziek verenigt en ik heb een redelijk brede smaak. Al kan ik soms de snob in mij niet verbergen.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:53 schreef Tchock het volgende:
Ik houd zo van muziek![]()
Gewoon het fenomeen an sich
Dit klinkt enigszins geforceerd.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:54 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik kan ook geen dag zonder hoor, dan krijg ik kriebels en jeuk en onaangename plekken enzo. Probeer ook vaak met iedereen erover te praten, want ja muziek verenigt en ik heb een redelijk brede smaak. Al kan ik soms de snob in mij niet verbergen.
Ik spring hen al een tijdje bij juist.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:54 schreef Moody het volgende:
[..]
Het ging over apparatuur om indie te beleven
[..]
Woon je thuis? Of springen je ouders bij?
Baantje als DJ bij een poppodiumquote:Op maandag 17 maart 2014 23:55 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik spring hen al een tijdje bij juist.
Woon wel thuis ja, anders zou het niet kunnen, of ik moet eindelijk eens een goed baantje fixen.
Creep. Hoe afgezaagd dat ook is.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:56 schreef Norrage het volgende:
Climbing Up The Walls is het beste nummer van OK Computer
Dat nummer staat niet op mijn OK Computer editie.quote:
Ja daar is veel te weinig aanbod voor. Zou ook graag in de platenzaak in Tilburg willen werken, mja die zoeken wss niemand. Kon met die vent wel lekker over Electric Wizard lullen.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:56 schreef Moody het volgende:
[..]
Baantje als DJ bij een poppodiumVoor het voorprogramma een uurtje plaatjes mixen.
Leek me relaxt, maar ik kwam er nooit tussen. Was een wachtlijst van 40 man ofzo bij ons lokale poppodium Atak
Street Spirit ook nietquote:Op maandag 17 maart 2014 23:58 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Dat nummer staat niet op mijn OK Computer editie.
Ik heb ooit eens bij een platenzaak die ik tof vond gesolliciteerd en toen kreeg ik niet alleen een afwijzing maar ook het bericht dat de platenzaak er na dertig jaar dat jaar mee ophield. Over slechte sollicitaties gesprokenquote:Op maandag 17 maart 2014 23:59 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja daar is veel te weinig aanbod voor. Zou ook graag in de platenzaak in Tilburg willen werken, mja die zoeken wss niemand. Kon met die vent wel lekker over Electric Wizard lullen.
twitter:XabiAlonso twitterde op zaterdag 12-10-2013 om 22:22:37The Velvet Underground - Pale Blue Eyes http://t.co/8X0T6f0Gnp reageer retweet
Louquote:Op dinsdag 18 maart 2014 00:03 schreef Maxerazzi het volgende:
twitter:XabiAlonso twitterde op zaterdag 12-10-2013 om 22:22:37The Velvet Underground - Pale Blue Eyes http://t.co/8X0T6f0Gnp reageer retweet
Hé trouwens, op mijn OK Computer staat Let Down niet op de A-kant.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:48 schreef Moody het volgende:
[..]
Sowieso, die hele A kant van OK Computer is magistraal
Ik luister hem nu voor de 2e keer, fijn albumpje idd.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 00:03 schreef Norrage het volgende:
Hoppa. Ik heb een 4.5e ster recensie geschreven voor Francis. Maar duurt nog ff voor ie online komt hoorDit was de 4e keer dat ik Francis luisterde, en ineens kwam ie helemaal binnen (ik vond hem al fantastisch hoor). Beter dan Sun Kil Moon? Wellicht. Vooral onvergelijkbaar
Dit is gewoon pure provocatiequote:Op dinsdag 18 maart 2014 00:03 schreef Maxerazzi het volgende:
Voetbal is Hitler.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 00:09 schreef Tchock het volgende:
Wet van Tchock: Elk gesprek, ongeacht het beginonderwerp of de intenties van de deelnemers, leidt, als je het genoeg tijd geeft, ontegenzeggelijk tot een opmerking over voetbal.
Op de dubbel-LP heten de kanten eeny (1-3), meeny (4-6), miney (7-10) en mo (11-12)quote:Op dinsdag 18 maart 2014 00:11 schreef Moody het volgende:
[..]
Op de dubbel-LP versie niet idd.
Normaal is het na Karma Police omdraaien.
Zo was ik 2 jaar geleden ook, tot ik erachterkwam dat veel mensen (die mensen in dit topic worden gerepresenteerd door Norrage) dat irritant vonden, toen ben ik daar maar mee gestopt.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 00:09 schreef Tchock het volgende:
Wet van Tchock: Elk gesprek, ongeacht het beginonderwerp of de intenties van de deelnemers, leidt, als je het genoeg tijd geeft, ontegenzeggelijk tot een opmerking over voetbal.
Hier ben ik het misschien wel mee eens.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:56 schreef Norrage het volgende:
Climbing Up The Walls is het beste nummer van OK Computer
Geen voetballer, maar Freire luisterde J Dilla altijd.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 00:08 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dit is gewoon pure provocatieWel leuk dat er nog goede voetballers zijn met enig muzikaal besef
Meeste voetballers luisteren naar mijn idee van die hersenloze muziek.
Ah ja, laten we het over wielrennen gaan hebben.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 00:12 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Geen voetballer, maar Freire luisterde J Dilla altijd.
Ken je deze remix alquote:Op dinsdag 18 maart 2014 00:14 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ah ja, laten we het over wielrennen gaan hebben.
Ja, hij's mooi.quote:
quote:Op dinsdag 18 maart 2014 00:20 schreef Moody het volgende:
Zet net Francis Harris op. Electro-jazz. Het moet niet veel gekker worden. I like it
Sowieso erg fijne band, dus denk dat het wel in mijn straatje past. Laat het nog weten.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 00:21 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De nieuwe Cloud Nothings bevalt me wel.
Dat ik het leuk vind?quote:
Het is geen elektro, hoor. Althans, daar ervaar ik toch iets anders bij. En het is gelukkig een niet heel erg lang album (minder dan een uur) dus misschien lukt het je toch?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 00:20 schreef Moody het volgende:
Zet net Francis Harris op. Electro-jazz. Het moet niet veel gekker worden. I like it
Al kan ik bij voorbaat al weinig momenten bedenken waarop ik dit album in zijn geheel kan uitzitten.
Volgens diverse sites wel. En mijn oren zeggen ook dat het aan die kant van de muziek zit.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 00:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is geen elektro, hoor. Althans, daar ervaar ik toch iets anders bij.
Ik bedoel dit niet om te neuzelen over sub-sub-sub-genres, maar als jij elektro zegt dan denk ik:quote:Op dinsdag 18 maart 2014 00:23 schreef Moody het volgende:
[..]
Volgens diverse sites wel. En mijn oren zeggen ook dat het aan die kant van de muziek zit.
Boeie welk sub-sub-sub-genre het is.
Mail jij al die sites dan ff om het genre aan te passen?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 00:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik bedoel dit niet om te neuzelen over sub-sub-sub-genres, maar als jij elektro zegt dan denk ik:
En niet rustige beats met dromerige samples.
Downtempo. Lekker algemeen, geen gemierenneuk, iedereen blij.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 00:27 schreef Moody het volgende:
[..]
Mail jij al die sites dan ff om het genre aan te passen?
Vertel dan meteen ook ff welk genre het moet zijn.
http://www.musicmeter.nl/album/405401quote:Op dinsdag 18 maart 2014 00:25 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Fora van de Viva en Libelle tellen niet mee, Moody.
Als dat Electro/Dance is kun je alles daar wel onder scharen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 00:28 schreef Moody het volgende:
[..]
http://www.musicmeter.nl/album/405401
Electro/Dance
Wat zou het sub-sub-sub-sub genre dan zijn? Electro/Deep-House?
Dat is het toch ook?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 00:29 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als dat Electro/Dance is kun je alles daar wel onder scharen.Dan is The Haxan Cloak ook Electro.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |