Dat vind ik een geval apart, staat los van deze discussie in mijn ogen.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:18 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Pukkelpop heeft toen het hele festival geannuleerd was (weliswaar wegens een ramp) niemand geld teruggeven, enkel 50 euro aan drank en eetbonnetjes, dat kon echt niet.
Pff, dat is wel slecht zeg. Mensen kopen een kaartje voor je namen en kunnen daar niet meer vanaf, dan kun je niet zomaar eenzijdig zo'n grote verandering ongecompenseerd invoerenquote:En vorig jaar cancelde Motorhead op de Lokerse Feesten, de rest van die dag line-up waren gewoon c-namen, en niemand kreeg hun geld terug. Hetzelfde was het geval voor Beady Eye, maar dat is dan een wat kleinere naam.
Hoezo? Ze hebben gewoon verzekering voor dat soort dingen. Ik had geen tickets maar ik zou ongelofelijk pissig zijn moest dat wel het geval geweest zijn.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat vind ik een geval apart, staat los van deze discussie in mijn ogen.
Nee, dat hebben ze niet. Natuurrampen zijn praktisch onverzekerbaar (en voor logische redenen, natuurlijk). In het geval van Pukkelpop was het faillissement aanvragen of geen geld teruggeven.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:21 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Hoezo? Ze hebben gewoon verzekering voor dat soort dingen. Ik had geen tickets maar ik zou ongelofelijk pissig zijn moest dat wel het geval geweest zijn.
Ligt er aan waarmee je luistert. Met een koptelefoon met lage impedantie is een amp overbodig. Hieronder vallen de meeste in-ear en veel portable koptelefoons. Een reference koptelefoon als de Sennheiser HD650 heet o.a. wel baat bij een goede amp.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kun je dit trouwens eens uitleggen?Ik heb zelf een iPod Classic met een Fiio e6, al laat ik de versteker de laatste tijd meestal thuis omdat het irritanter is dan dat ik er veel voordeel van ervaar.
Toevallig dit weekend nieuwe oordopjes gekocht. Deze. En wat bedoel je precies met dac's?quote:Op maandag 17 maart 2014 23:25 schreef Moody het volgende:
[..]
Ligt er aan waarmee je luistert. Met een koptelefoon met lage impedantie is een amp overbodig. Hieronder vallen de meeste in-ear en veel portable koptelefoons. Een reference koptelefoon als de Sennheiser HD650 heet o.a. wel baat bij een goede amp.
Daarnaast heb je nog portable dac/amp combinaties. Laat je niet wijsmaken dat de dac van deze apparaten beter/anders is dan van je huidige speler. Oudere iPod Classic's hebben Wolfson dacs, echt topkwaliteit.
Nee, dat is door de organisators in de media geroepen ja, maar overroepen, er was wel degelijk nog genoeg geld aanwezig. En materiële schade is iets anders als annulatieclausules in contracten met artiesten.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:22 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, dat hebben ze niet. Natuurrampen zijn praktisch onverzekerbaar (en voor logische redenen, natuurlijk). In het geval van Pukkelpop was het faillissement aanvragen of geen geld teruggeven.
Ja, maar ik snap dus echt niet waarom dat is. Om er nuttig gebruik van te maken moet je alle gemakken opgeven die bij gevestigde muziekspelers horen, je krijgt er een log en groot apparaat voor terug, je moet al je muziek vervangen en een high-end koptelefoon kopen.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:18 schreef Moody het volgende:
[..]
Check dit: https://www.kickstarter.c(...)ul-rediscovers-music
Er is al bijna 4 miljoen opgehaald.
En dit: https://www.kickstarter.c(...)clicked_reward=false
Voor $100 meer krijg je een handtekening in je speler van de artiest naar keuze.
Inderdaad voor muziekliefhebbers. En het zou ook wel een succes kunnen worden, omdat die liefhebbers opeens ontdekken dat die Pono beter klinkt dat hun oude mp3-spelertje.
DAC = digital analog converterquote:Op maandag 17 maart 2014 23:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Toevallig dit weekend nieuwe oordopjes gekocht. Deze. En wat bedoel je precies met dac's?
Heb je een bron? Het lijkt me zéér sterk dat Pukkelpop verzekerd was tegen die natuurramp. Dat zit namelijk praktisch nooit in verzekeringen en was nog nooit voorgekomen.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:27 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Nee, dat is door de organisators in de media geroepen ja, maar overroepen, er was wel degelijk nog genoeg geld aanwezig. En materiële schade is iets anders als annulatieclausules in contracten met artiesten.
Er was ook wel heel erg veel protest tegen.quote:Kom op, je kan toch niet beweren dat Pukkelpop niet schandalig gehandeld heeft. Ik snap niet dat er niet meer protest tegen was.
Gitarist van Blur, zingt Coffee & TVquote:
Ah, oké. Dat was vrij logisch.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:28 schreef Moody het volgende:
[..]
DAC = digital analog converter
De omzetting van je digitale signaal (mp3, flac) naar analoog geluid (door het draadje naar je in-ear)
Ik vind het ook wel interessant, dus de dure Sennheiser die je ons aanraadde van 200+ euros heeft eigenlijk alleen zin als je echt goede oren hebt. Het is dus moeilijk om het geluid uit mijn koptelefoon van ongeveer 40/50 euro + Ipod touch te verbeteren?quote:Op maandag 17 maart 2014 23:28 schreef Moody het volgende:
[..]
DAC = digital analog converter
De omzetting van je digitale signaal (mp3, flac) naar analoog geluid (door het draadje naar je in-ear)
CX-300 zijn prima hoor
Mocht je tips willen, hoor ik het wel. Maar kan beter buiten dit topic
Nou hier is maar 1 goed antwoord op natuurlijk.quote:Op maandag 17 maart 2014 22:47 schreef Tchock het volgende:
Oké.
Je zit op een containerschip van Rotterdam naar Shanghai. Geen fuck te doen onderweg. Geen internet. Je mag één album uit 2014 meenemen. Welke?
In mijn hoofd werd deze zin gevormd.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:30 schreef Tchock het volgende:
Als er een oorlog uitbreekt en je huis fikt af, welke plaat zou je dan redden?
Haha, die is voor jou niet te lastig te beantwoordenquote:Op maandag 17 maart 2014 23:32 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Nou hier is maar 1 goed antwoord op natuurlijk.
Nee, het hangt allemaal samen.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:30 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel interessant, dus de dure Sennheiser die je ons aanraadde van 200+ euros heeft eigenlijk alleen zin als je echt goede oren hebt. Het is dus moeilijk om het geluid uit mijn koptelefoon van ongeveer 40/50 euro + Ipod touch te verbeteren?
Geen een. Ik heb wel wat relatief bijzondere platen, maar niets wat ik niet kan vervangen. Gitaar en laptop (en dan vooral de inhoud van de harde schijf, want de laptop zelf geef ik weinig om) hebben veel meer emotionele waarde.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:32 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
In mijn hoofd werd deze zin gevormd.
Kijk dit is lastiger. Ik zeg deze, die heb ik toch al 50x gehoord:quote:Op maandag 17 maart 2014 22:56 schreef Norrage het volgende:
Maar mensen, stel, je bent niet gebonden aan 2014. Wélk album zou je DAN meenemen naar een onbewoond eiland?
Maar de vraag is: heeft het daadwerkelijk veel zin oordopjes/versterker/mediaspeler te gaan upgraden voor veel geld, ten opzichte van wat ik nu heb?quote:Op maandag 17 maart 2014 23:33 schreef Moody het volgende:
[..]
Nee, het hangt allemaal samen.
Goede koptelefoon met 128 kb MP3 is bagger. Waardeloze koptelefoon met flac is ook bagger.
In de basis is de iPod Touch een prima speler. Net als de Classic of de iPhone. Er zijn ook veel spelers van ¤50-¤100,- die prima zijn.
De sweet spot moet je zelf vinden, dat is persoonlijk. Kan wel spul aanraden van een paar honderd euro, maar als je tot nu niet meer dan ¤50,- hebt uitgegeven, klinkt dat belachelijk
Het is wel officieel erkend als ramp, dus de overheid heeft ook nog geld vergoed. Qua verzekering zal je ongetwijfeld gelijk hebben. Maar mijn punt was dat de organisators de faillissement-kaart speelden terwijl er wel degelijk nog genoeg geld achter de hand was en ze dit verzwegen hebben.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Heb je een bron? Het lijkt me zéér sterk dat Pukkelpop verzekerd was tegen die natuurramp. Dat zit namelijk praktisch nooit in verzekeringen en was nog nooit voorgekomen.
[..]
Er was ook wel heel erg veel protest tegen.
quote:Op maandag 17 maart 2014 23:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geen een. Ik heb wel wat relatief bijzondere platen, maar niets wat ik niet kan vervangen. Gitaar en laptop (en dan vooral de inhoud van de harde schijf, want de laptop zelf geef ik weinig om) hebben veel meer emotionele waarde.
quote:Op maandag 17 maart 2014 23:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Haha, die is voor jou niet te lastig te beantwoorden
Ik geloof dat dat echt voor een deel terechte frustratie is, gericht op de verkeerde. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik niet hetzelfde had gereageerd hoor, ik wil niet verheven overkomenquote:Op maandag 17 maart 2014 23:36 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Het is wel officieel erkend als ramp, dus de overheid heeft ook nog geld vergoed. Qua verzekering zal je ongetwijfeld gelijk hebben. Maar mijn punt was dat de organisators de faillissement-kaart speelden terwijl er wel degelijk nog genoeg geld achter de hand was en ze dit verzwegen hebben.
Je andere vergelijking gaat niet helemaal op vind ik, je betaalt een ticket in ruil voor artiesten die optreden, een huis is een eigendom. Maar goed, hier komen we niet uit. Mijn vrienden voelden zich in ieder geval bekocht, wat moet je met eetbonnen als je niet meer terug gaat..
quote:Op maandag 17 maart 2014 23:37 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nou zeg. Ik maar denken dat je serieuze reacties wilde. Zal er rekening mee houden
Ik bied 40.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Dan heb ik 90 euro door de plee gespoeld
Kom sprinten dan.quote:
Wie deden dat dan?quote:Op maandag 17 maart 2014 23:41 schreef Tchock het volgende:
Ik was vanmiddag op de fiets even weer helemaal ontroerd door Let Down![]()
Wát een nummer is dat toch. Stelletje cultuurbarbaren die hier OK Computer af liepen te branden.
Dat is een vraag die jezelf moet beantwoorden en je alleen kan beantwoorden als je beter spul hebt geluisterdquote:Op maandag 17 maart 2014 23:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar de vraag is: heeft het daadwerkelijk veel zin oordopjes/versterker/mediaspeler te gaan upgraden voor veel geld, ten opzichte van wat ik nu heb?Ik probeer mijn muziekbibliotheek trouwens wel te verbeteren. Download enkel nog in FLAC of 320 kbps MP3 en vervang populaire muziek in slechte kwaliteit. Want dat verschil hoor ik wel echt (wat ik indrukwekkend vind van mezelf maar het vast niet is).
Let Down staat, meen ik, op plek 3 in mijn singles top 100.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:41 schreef Tchock het volgende:
Wát een nummer is dat toch. Stelletje cultuurbarbaren die hier OK Computer af liepen te branden.
Ik mis op dit moment niets, maar dat is een kwestie van de Grot van Plato. Als je niet weet dat wat je hoort niet alles is, kun je ook niet beslissen wat je wél wil hebben. Budget is op dit moment 0, maar dat blijft niet zo en inlezen is altijd leuk.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:42 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat is een vraag die jezelf moet beantwoord en je alleen kan beantwoorden als je beter spul hebt geluisterdKlinkt flauw, maar ik kan je geen Shure SE846 dopjes aanraden van ¤1000,- als je zelf niet weet wat je zoekt in geluidkwaliteit.
Wat mis je? Helderheid? Meer punch? Diepte? Ga dan speuren op bijv. http://www.head-fi.org/
Ik wil je wel helpen, maar ik heb dan je voorkeur in geluidsbeleving en je budget nodig
Als je budget 0 is moet je vooral niet de moeite nemen om beter spul te beluisteren. Voor je het weet ga je bezuinigen op de cadeaus voor je ouders verjaardag of minder bier drinken om dure dopjes te kunnen kopenquote:Op maandag 17 maart 2014 23:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik mis op dit moment niets, maar dat is een kwestie van de Grot van Plato. Als je niet weet dat wat je hoort niet alles is, kun je ook niet beslissen wat je wél wil hebben. Budget is op dit moment 0, maar dat blijft niet zo en inlezen is altijd leuk.
Gewoon superstufiquote:Op maandag 17 maart 2014 23:46 schreef Moody het volgende:
[..]
Als je budget 0 is moet je vooral niet de moeite nemen om beter spul te beluisteren. Voor je het weet ga je bezuinigen op de cadeaus voor je ouders verjaardag of minder bier drinken om dure dopjes te kunnen kopen
Je hebt al prima dopjes voor je budget gekozen imo.
Sowieso, die hele A kant van OK Computer is magistraalquote:Op maandag 17 maart 2014 23:41 schreef Tchock het volgende:
Als Francis is afgelopen weer luisteren.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:48 schreef Moody het volgende:
[..]
Sowieso, die hele A kant van OK Computer is magistraal
En dan op mijn leeftijd alles weer afbetalen...met rente.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:48 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Gewoon superstufiDan kan je al dat soort dingen betalen en ook nog 2x per jaar op vakantie. En natuurlijk heel veel platen kopen
Hoe dat dan?quote:Op maandag 17 maart 2014 23:49 schreef Moody het volgende:
[..]
En dan op mijn leeftijd alles weer afbetalen...met rente.
Heb 4 jaar HBO gedaan, maar betaal nu nog steeds mijn studieschuld af
Zal bij mij niet anders zijn, want mijn schuld is volgens mij al een aardig jaarloonquote:Op maandag 17 maart 2014 23:49 schreef Moody het volgende:
[..]
En dan op mijn leeftijd alles weer afbetalen...met rente.
Heb 4 jaar HBO gedaan, maar betaal nu nog steeds mijn studieschuld af
Gewoon...max. lening aangevraagd onder de noemer "geld wat je nu leent, is over 10 jaar minder waard"quote:
Ah, schrok al, maar ik leen niet bij natuurlijk.quote:Op maandag 17 maart 2014 23:51 schreef Moody het volgende:
[..]
Gewoon...max. lening aangevraagd onder de noemer "geld wat je nu leent, is over 10 jaar minder waard"
Heb mijn leven wel verrijkt met de stufi overigens. Anders had ik geen concerten kunnen bezoeken e.d.
Ook dan heb je een heel gezellige studieschuld, hoor. Kijk maar eens in MijnDUO, dan kun je het bedrag zienquote:Op maandag 17 maart 2014 23:53 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ah, schrok al, maar ik leen niet bij natuurlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |