#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:58 |
-= GELIEVE AL HET NIEUWS ONDER "!UPDATES:" TE PLAATSEN. ZO STAAT HET IN CHRONOLOGISCHE VOLGORDE ONDER DE BASISINFORMATIE! =- Flight MH370 bound for Beijing goes missing ![]() ![]() Gebied waar het vliegtuig is verdwenen: ![]() (Eerdere berichten van kerosinesporen of gevonden delen van het vliegtuig bleken ongerelateerd aan de Boeing 777-200 van Malaysian Airlines) ![]() Zoekgebied: ![]() Het vliegtuig: ![]() De passagiers: ![]() Link naar de passagierslijst: http://www.malaysiaairlin(...)enger%20Manifest.pdf De laatste waarneming van flightradar24.com: ![]() ![]() Nieuwsbronnen: • Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html • nu.nl - http://www.nu.nl/buitenla(...)msterdam-reizen.html • Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370 • The Guardian - http://www.theguardian.co(...)turned-around-search • The Telegraph - http://www.telegraph.co.u(...)as-debris-found.html • The Mirror (dus niet zo betrouwbaar) - http://www.mirror.co.uk/n(...)light-worlds-3220716 • The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates Mogelijke motieven/scenario's: • Ongeval/technisch mankement - "extremely unlikely" - ![]() http://www.straitstimes.c(...)s-likely-scenarios-2 • Raketaanval - vraag wie verantwoordelijk? - Noord-Korea, waar er juist verkiezingen waren, wordt gespeculeerd • Bomaanslag - vreemd; geen motief gegeven • Kaping - idem • Mensensmokkel/vluchtelingen - vreemd; meerdere stop-overs • Anders - ? !!UPDATES: • Er blijkt nog contact geweest te zijn met MA370 vlak na de radio oproep toen het toestel van de radar verdween. De piloot van een vlucht een stukje voor het toestel hoorde meerdere stemmen in de cockpit en was er vrij zeker van met de co-piloot gesproken te hebben. http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3131319/posts • De passagiers met de gestolen paspoorten blijken Iranees te zijn. • Interpol meldt dat het waarschijnlijk niet om terroristische daad gaat, bij de 2 Iraniërs ging het vermoedelijk om asielzoekers. • De Telegraaf meldt dat FO van Vlucht 370 een feestbeest was, die graag dames vermaakte in de cockpit. Maar in hoeverre dat relevant is... • Het vliegtuig is na het verlies van het radarcontact mogelijk naar de Straat van Malacca gevlogen. Na bevestigd radarcontact wordt nu ook daar gezocht. Help met zoeken via http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014 The story so far, video [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2014 19:15:04 ] | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:58 |
OP updates nodig? Zeg het me en ik regel het | |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:59 |
Wat was met het vorige deel dan ![]() | |
El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 18:59 |
1 werkemailtje en de lapo gemist. ![]() Eh, die sighting bij het eilandje en de kaart uit het vorige topic wellicht? Een link naar tonmod (of hoe heet die site), wat absoluut niet werkt hier? | |
FANNvanhetlaatsteuur | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:00 |
Misschien ook gestolen ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:02 |
Kan je die hier even posten (kaartje en sighting) dan plaats ik ze er meteen in ![]() | |
El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:02 |
Deze: NWS / Boeing 777 van Malaysia Airlines vermist #6 | |
DeParo | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:04 |
Als hij het van tevoren goed heeft onderzocht wie weet hoeveel je dan als piloot kan achterhalen. Op een gegeven moment vroeg de Vietnamese luchtverkeersleiding vliegtuigen om contact te maken. Volgens mij 30 minuten later lukte dat voor dat vliegtuig (of toen ze al 30 minuten vermist waren dat zou kunnen). | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:04 |
Heb hem er in gezet ![]() ![]() | |
El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:05 |
Ja? Volgens mij was het een vliegtuig dat ongeveer op dezelfde route vloog maar dan 30 minuten verder? Het contact was "meteen". Maar interessant zou zijn om te zien hoeveel seconden er tussen het contact maken, het gemurmel en de U-turn zat? | |
El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:05 |
Mijn dank is groot! | |
Drebbelman | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:05 |
![]() Hij zag zeker zo uit: ![]() | |
TLC | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:08 |
Laatst gezien bij Aircrash Investigation over een man die werd ontslagen, hetzelfde vliegtuig nam als zijn baas, tijdens de vlucht zijn baas en de cabincrew doodschot en toen het vliegtuig liet neerstorten, zo iets kan hier ook zijn gebeurd denk ik.. dat iemand in de cockpit kwam, met een vuurwapen eiste dat alles uitgezet zou worden, de koers veranderen om vervolgens beide piloten dood te schieten en het ding zelf te laten crashen. | |
gelezwembroek | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:10 |
Of gewoon ergens anders heen te vliegen. | |
El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:10 |
Ik dacht eerst dat het niet kon, maar het lijkt wel te kunnen qua afstand: Palau Perak - Somalië is dichterbij dan Palau Perak - Peking. Somaliers die een Aziatisch vliegtuig stelen en honderden zakenlieden ontvoeren? | |
El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:12 |
Hoe krijg je anno 2014 een vuurwapen mee het vliegtuig in? | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:12 |
Handige vid. | |
gelezwembroek | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:12 |
De zwakste schakeling in de beveiliging is de mens. | |
Patoshik | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:13 |
Jij hebt gisteravond proefkonijnen gekeken? | |
gelezwembroek | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:13 |
Jup | |
Patoshik | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:13 |
Ik zit het net terug te kijken en toevallig hoorde ik net die zin. ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:14 |
![]() | |
El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:14 |
Idd. Prima voor in de OP. | |
DeParo | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:14 |
Hoe kan je anno 2014 een cockpit nog binnenkomen. http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)in-cockpit-uit.dhtml Tenzij je natuurlijk een blonde jonge vrouw bent ![]() ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:15 |
Done. | |
El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:15 |
En met alleen een Franse familie, een Amerikaanse man en een zooi chinezen/maleiers was die volgens de passagierslijst niet aan boord... ![]() | |
DaKKiE1984 | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:15 |
![]() ![]() | |
DeParo | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:16 |
Wat een wrede manier zou dat zijn om neer te storten ![]() ![]() | |
TLC | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:17 |
Het kan natuurlijk ook altijd een zelfmoordactie zijn waarbij je 238 man meesleurt de dood in | |
El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:18 |
"oh vandaag geen Australische/Europese/Amerikaanse blonde backpacksters aan boord" "nou ja, dan maken we er maar een einde aan" Hmmm... | |
El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:18 |
Ja, die discussie voerden we in de laatste pagina's van het vorige topic, zie daar. | |
DeParo | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:21 |
Klinkt logisch? | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:21 |
Nou is die Ms. Roos ook wel een topmodelletje hoor ![]() | |
Mint_Clansell | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:21 |
Misschien zijn ze wel door een tijdsrift gevlogen en zitten ze nu vast in het verleden. | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:22 |
Als dat zo is zou het een grote stunt zijn ![]() Waar ik ook nog aan zat te denken; stel nou dat er geen terroristen aan boord zijn maar dat de piloot onder druk van een dreiging een opdracht moet uitvoeren. Bijvoorbeeld terroristen die z'n familie hebben ontvoerd en dat hij vervolgens het vliegtuig ergens naartoe moet brengen als hij z'n familie nog wil terugzien. /filmscript | |
Muto | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:25 |
Ik vind het een vrij bizar verhaal. | |
TLC | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:27 |
of in de toekomst of in een parallel universum ![]() | |
Kleffe_Dop | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:30 |
Dan duiken de filmstudio's er meteen bovenop. Uiteraard wel met een Amerikaans/Europees uitziend hoofdpersonage uiteindelijk. | |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:32 |
Nouja ik denk dat dit wel heel erg onrealistisch is; dit wordt speculeren van het "9-11 is veroorzaakt door treinen" niveau ![]() (En ja, er izjn echt mensen die dat geloven) | |
DeParo | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:34 |
Voor de Somalische kust liggen tal van schepen dan zouden die op hun militaire radar echt wel dat vliegtuig hebben voorbij zien komen. | |
El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:35 |
Ja, dat zou je denken. Maar dat zou je ook denken van de 500 km tussen de Golf en het eilandje Palau Perak? | |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:35 |
Hey TS, als ik jou was zou ik dat "help met zoeken" als laatste boven updates zetten; dus tussen nieuwsbronnen en updates. Is toch wat logischer. 'T liefste in dezelfde opmaak ![]() | |
eight | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:36 |
Alles samengevat hebben we dus met 2 mysteries te maken: 1. Waar is het vliegtuig gebleven? 2. Hoe kan een topic waar telkens dezelfde posts voorbij komen uitgroeien tot 7 delen? | |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:36 |
![]() ![]() | |
El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:38 |
Als het een Marokkaanse piloot was geweest, zaten we allang op topicdeel 1348. | |
DeParo | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:39 |
In het geval van Somalië toch wel iets meer denk ik gezien de gevoeligheid?! | |
Pleun2011 | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:39 |
Door mensen die niet lezen wat er al gepost is. | |
DaKKiE1984 | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:39 |
Wees in ieder geval blij dat het een buitenlander is/was anders hadden we helemaal geen topic. | |
El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:40 |
![]() | |
SillyWalks | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:40 |
Waarom zoeken ze op zee? Is dat vliegtuig niet tegen een berg gevlogen op weg terug naar Kuala Lumpur toen ze lager gingen vliegen om ervoor te zorgen dat het vliegtuig niet verder uit elkaar zou breken? Ik zou de bergruggen rond Thailand/Maleisië goed bekijken. | |
Leatherface | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:41 |
Het schiereiland deel van Maleisië is aardig dichtbevolkt. Zoiets moet al snel zijn opgevallen. | |
El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:42 |
Hij vloog op 10.000 meter. "Lager vliegen" om "niet uit elkaar te breken", lolwhut? Lijkt me dat die satellieten die explosies in de lucht (en dus inslagen tegen bergen) kunnen traceren dat scenario al wel uitgesloten hebben. | |
DeParo | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:44 |
Als er decompressie optreedt is het logisch dat het vliegtuig lager gaat vliegen en een u-bocht maakt, het enige rare is dus nog steeds waarom ze geen contact hebben opgenomen, tenzij ze dachten dat dat contact met dat ene vliegtuig voldoende was maar dat lijkt me sterk. | |
El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:45 |
Ok zo, ja, dat is logisch. | |
SillyWalks | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:47 |
Ik ken geen satellieten die aan het monitoren zijn of er vliegtuigen tegen bergen slaan. | |
El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:50 |
Nee, er zijn er die explosies in de lucht monitoren. Zouden die toevallig de klap tegen de bergen gemist hebben? | |
SillyWalks | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:55 |
Die zullen een vliegtuig tegen een berg niet waarnemen. | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:56 |
Ze zijn ook sinds gister begonnen met het zoeken op land. | |
SillyWalks | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:57 |
Dank. Weet je ook in welk gebied? | |
RVer | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:57 |
Dit is wel weird, dat ze gewoon nog online zijn
| |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:58 |
Komop man dit is al meermaals aan bod gekomen... | |
Me_Wesley | dinsdag 11 maart 2014 @ 19:59 |
Al 100x voorbij gekomen (en mogelijke logische verklaringen voor gekomen) | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 20:00 |
Staat een plaatje in de OP. | |
Mint_Clansell | dinsdag 11 maart 2014 @ 20:01 |
Vliegtuig ligt gewoon op de bodem van de oceaan. | |
OEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 20:03 |
Kuala Lumpur-Peking is behoorlijk korter dan Kuala Lumpur-punt van laatste radar contact van FR24-Somalie. | |
DeParo | dinsdag 11 maart 2014 @ 20:05 |
Welke oceaan? | |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 20:06 |
Was even afwezig, wat is nu de theorie, en wat heeft Palau Perak ermee te doen??? | |
Take2 | dinsdag 11 maart 2014 @ 20:07 |
Niet alle topics hwlemaal doorgelezen maar kan t niet zo simpel zijn dat alle/belangrijke electronica is uitgevallen? Dat verklaart waarom er geen contact is gezocht, waarom ze terug wilden, en waarom hij.neer is gestort(als je gewend bent met alle technische snufjes te vliegen is zónder al je instrumenten ineens heel lastig). Dat zou wellicht ook verklaren waarom dat andere vliegtuig contact op pikte(met de toren lukte niet, dus ze gaan van alles proberen?) | |
OEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 20:09 |
Geen idee. Iemand beweert dat ie Somalie kan bereiken. Kuala Lumpur-Beijing is 4500 km, maar Kuala Lumpur-Somalie via het laatste punt volgens flightradar24 is zo'n 6500+ km. | |
eight | dinsdag 11 maart 2014 @ 20:15 |
Die mogelijkheid is eigenlijk nauwelijks voor te stellen. Er zijn diverse verschillende mogelijkheden om contact te leggen en het vliegtuig heeft daarnaast nog 3 of 4 verschillende elektronica-circuits die onafhankelijk van elkaar werken (dus eigenlijk als backup). | |
DaKKiE1984 | dinsdag 11 maart 2014 @ 20:15 |
Dat Tomnod werkt ook voor geen meter, erg onduidelijk ![]() | |
iksnaperniksvan | dinsdag 11 maart 2014 @ 20:19 |
Ik lees steeds dat het hoogstwaarschijnlijk geen terrorisme is omdat de twee mensen, met illegale paspoorten, geen terroristen waren. Maar dat zegt toch helemaal niets over de andere inzittenden? Dus tenzij ik iets mis, is terrorisme toch gewoon nog een mogelijkheid? | |
Take2 | dinsdag 11 maart 2014 @ 20:20 |
oké thanks ![]() ![]() | |
TLC | dinsdag 11 maart 2014 @ 20:22 |
Ik snap ook niet dat ze kunnen zeggen dat het geen terroristen waren, je kent ze toch niet persoonlijk of er kon toch niemand kijken wat er in hun hoofden omging ? Een van die kapers van 9/11 schijnt ook aardig geweest te zijn in de dagelijkse omgaan maar toch doen ze zulke idioten dingen | |
Muto | dinsdag 11 maart 2014 @ 20:26 |
Normaal gesproken zou zoiets toch worden opgeëist? | |
poemojn | dinsdag 11 maart 2014 @ 20:26 |
Ik mis nog een piratenvliegdekschip in de Straat van Malakka als optie in deze topicreeks. ![]() | |
QBay | dinsdag 11 maart 2014 @ 20:29 |
Ik denk dat het vliegtuig uberhaupt nooit is opgestegen en dat het allemaal 1 grote hoax is ![]() ![]() | |
poemojn | dinsdag 11 maart 2014 @ 20:34 |
Dat wordt een saai filmscript. ![]() | |
BramPowert | dinsdag 11 maart 2014 @ 20:49 |
Ja, maar de nieuwste rumoeren (die ik heb gehoord) zijn dat het: Of een oefening was voor een veel grotere aanslag die eraan zit te komen (en dan wordt het dus daarna pas opgeëist) Of dat het vliegtuig nooit neer was gestort en dat het binnenkort ergens een aanslag gaat plegen (moeten ze wel eerst tanken natuurlijk...) Sidenote: Ik geloof er zelf niet veel van, maar MOCHT dit waar zijn (wat zeer onwaarschijnlijk is) dan is het wel logisch dat er nog niks is opgeëist. | |
Take2 | dinsdag 11 maart 2014 @ 20:51 |
waarom zoveel risico nemen als ze ook direct een aanslag kunnen plegen? | |
Pino112 | dinsdag 11 maart 2014 @ 20:51 |
1 aprilgrap xD | |
BramPowert | dinsdag 11 maart 2014 @ 20:52 |
Zoals ik zei geloof ik er zelf weinig van, maar het ZOU eventueel kunnen. | |
Marrije | dinsdag 11 maart 2014 @ 20:56 |
Ik geloof niet zo in technische mankementen waardoor eea uitgevallen zou zijn. Dat andere vliegtuig wat contact heeft gemaakt hoorde gemompel, waarom heeft die copiloot geen duidelijk en helder antwoord gegeven. Het vliegtuig was in staat om om te keren en nog naar e Straa van malakka te vliegen, dan had het toch ook een noodsignaal kunnen geven. De kans is groter dat of een van de piloten de kolder in zn kop heeft gekregen / snowdensyndroom oid, of dat de piloten gedwongen zijn. Denk ik. | |
DeParo | dinsdag 11 maart 2014 @ 20:59 |
Er zat ruis op de lijn waarschijnlijk dat zei die piloot ook, het was niet zo zeer dat die ene piloot niet duidelijk sprak, maar de verbinding was niet goed en dat komt vaker voor. | |
Soury | dinsdag 11 maart 2014 @ 21:00 |
Ik heb die docu gezien van Air france vlucht. Daar deden ze ook niet aan oproepen. Ze wisten het blijkbaar zelf beter. | |
Marrije | dinsdag 11 maart 2014 @ 21:07 |
Mja, als je een uur lang van je koers afwijkt dan lijkt het mij dat je toch wel wat van je moet laten horen. Ik geloof niet dat een technisch mankement reden was voor geen contact. Oh ik dacht dat ik gelezen had dat die copiloot mompelde, naast veel ruis, maar verkeerd begrepen dan. | |
DeParo | dinsdag 11 maart 2014 @ 21:09 |
Een technisch mankement lijkt me inderdaad ook vrij sterk, maar of het vliegtuig is opzettelijk neergestort, of neergestort omdat de kerosine op is geraakt, of ergens alsnog geland op wat voor manier dat dan ook gebeurd zou kunnen zijn. | |
Soury | dinsdag 11 maart 2014 @ 21:09 |
Ik zou het eens bekijken. Piloten stijgen en landen. Verder doen ze geen zak. | |
Nemephis | dinsdag 11 maart 2014 @ 21:12 |
Whut? Wat heeft een klokkenluider hiermee te maken? | |
OEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 21:13 |
Landen doen ze ook niet eens, gaat automatisch. Krantje lezen, stewardesje neuken, en wachten tot je aan de gate bent. Dat was het wel een beetje. | |
Soury | dinsdag 11 maart 2014 @ 21:15 |
Nou zo ver gaat het niet | |
kalinhos | dinsdag 11 maart 2014 @ 21:21 |
Daarbij...als er technische problemen waren is het toch veel logischer om te landen op Khota Baru in plaats van met een gigantische ubocht om Maleisië heen te vliegen. Alsof je van Schiphol wegvliegt richting Madrid, ter hoogte van Breda erachter komt dat je problemen hebt en vervolgens via Wenen - Kiev en Berlijn weer terugvliegt naar Amsterdam. | |
Marrije | dinsdag 11 maart 2014 @ 21:29 |
Nou dat dus, technische problemen geloof ik niet meer in. En als de piloten niet zijn gedwongen misschien toch eens die piloten beter bekijken. Dit zei ik eerder : Of hij lijdt aan het snowdencomplex, even duidelijk maken dat je vliegverkeer maar bertrekkelijk kunt volgen? Dat het niet zo veilig is als het lijkt? Dat het al begint met de piepende detectiepoortjes en dat je dan gewoon kunt doorwandelen na wat fouilleren. En dat je vervolgens dus uren kunt vliegen zonder dat iemand weet waar je uithangt en dat je daarna ook nog eens spooorloos kunt verdwijnen? | |
truthortruth | dinsdag 11 maart 2014 @ 21:42 |
Is dat van die telefoons die overgingen al weerlegd? | |
gijsman | dinsdag 11 maart 2014 @ 22:07 |
nee was wat bnw stuff aan het lezen, die hebben wat theorieen | |
APK | dinsdag 11 maart 2014 @ 22:09 |
Een heel klein stukje teruglezen:
| |
Kowloon | dinsdag 11 maart 2014 @ 22:09 |
Welke zin heeft het om oeverloos te speculeren? | |
Luxuria | dinsdag 11 maart 2014 @ 22:09 |
Ja misschien zitten ze op een onbewoond eiland. | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 22:11 |
Misschien dat iemand een stukje hierover heeft wat we in de OP kunnen plaatsen want het blijft steeds voorbijkomen. | |
Marrije | dinsdag 11 maart 2014 @ 22:12 |
watvoor zin heeft het om daar naar te vragen? Precies, uit interesse. | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 22:12 |
Dat is juist het leuke van dit topic. | |
ThePast | dinsdag 11 maart 2014 @ 22:14 |
Want iedereen kan vliegen | |
Kowloon | dinsdag 11 maart 2014 @ 22:14 |
Ik ben ook geïnteresseerd, maar wel in het hoe en waarom van de crash, niet in tientallen bladzijden vol speculatie. Er valt nu gewoon weinig te melden, face it. | |
Marrije | dinsdag 11 maart 2014 @ 22:16 |
dan sla je over waar je niet in geinteresseerd bent, easy does it. | |
truthortruth | dinsdag 11 maart 2014 @ 22:16 |
Exact, ik had de OP doorgenomen maar kon niets vinden. | |
Timdude | dinsdag 11 maart 2014 @ 22:18 |
Wellicht door een storing of per ongeluk dat de automatische landing is ingezet midden op zee ,piloot en co piloot druk aan het babbelen met uitgenodigde meiden in de cockpit.. hebben niets in de gaten totdat het te laat is. ding geraakt onder water en alle systemen vallen uit. wie weet waren ze super stoned.. [ Bericht 2% gewijzigd door Timdude op 11-03-2014 22:31:39 ] | |
Kowloon | dinsdag 11 maart 2014 @ 22:18 |
Nee, want blijft wel in de MyAT naar voren komen en ik wil het topic niet stoppen met volgen. Het gaat over Nieuws en Achtergronden in NWS, niet over Roddel en Achterklap. | |
Kleffe_Dop | dinsdag 11 maart 2014 @ 22:18 |
Even een crosspost uit Deel 3 van deze reeks. Het opeisen van aanslagen is een stuk minder vanzelfsprekend dan vaak verondersteld: [...] "The logic behind terrorism and motivations to act are crucial issues that must be understood. Previously, many scholars believed that publicity was one factor that encouraged groups to use terrorism. If publicity is an inherent goal of terrorist groups, what, then, explains the dying tradition of claiming responsibility? This tendency has been studied briefly and was first brought to the attention of scholars in a 1985 RAND report that found that over, “…sixty percent of terrorist acts in the 1960s and nearly forty percent of terrorist attacks in the 1970s went unclaimed.” The RAND report, however, is outdated. In the 1990s, fifty percent of terrorist attacks were unclaimed and the percentage of unclaimed attacks has continued to increase in recent years, rather than decrease, as the RAND report indicated. Understanding trends in claiming tendencies will indicate new factors, beyond the quest for publicity, that are motivating groups to use terrorism as a tactic and will offer government fighting the ‘war on terror’ further insight into the inner workings of terrorist organizations that could assist them in their efforts to defeat terrorism. Secrecy is not new to the realm of terrorism" [...] | |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 22:21 |
Klopt, maar iets met zo veel doden wat zo groot in het nieuws is, is iets anders dan de zoveelste bomgordel in het middenoosten... Beetje kort door de bocht getyped, maar je snapt het punt. | |
Marrije | dinsdag 11 maart 2014 @ 22:29 |
met de achtergronden kun je verschillende kanten op, en dat zijn er in dit geval nogal wat. Niks uitsluiten vooralsnog. | |
Kowloon | dinsdag 11 maart 2014 @ 22:30 |
Maar die conclusie kon in deel 3 oid. ook al getrokken worden. | |
Soury | dinsdag 11 maart 2014 @ 22:36 |
Omdat dit een forum is en ik volg het | |
Marrije | dinsdag 11 maart 2014 @ 22:36 |
t gaat ook niet om die conclusie, maar om de achtergronden, details, hoe en wat's van de verschillende mogelijke oorzaken, wzt er aan ten grondslag ligt. Er komt toch steeds een beetje nieuws bij wat het weer een andere kant op laat gaan. Om mij hoeven de dubbele nieuwsberichten niet, maar ik stoor me er ook niet aan. | |
Marrije | dinsdag 11 maart 2014 @ 22:38 |
Dit offtopic gekletst stoort vast ook wel iemand en terecht dus klaar maar hier, anders verder in fb denk ik. | |
Soury | dinsdag 11 maart 2014 @ 22:40 |
Welk off topic? | |
Co_OL | dinsdag 11 maart 2014 @ 22:41 |
Nu op RTL4 bij late night | |
Marrije | dinsdag 11 maart 2014 @ 22:43 |
of 'oeverloos' speculeren in nws thuishoort of niet. | |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 22:43 |
Joh laat lekker doorlopen. Iig alles in 1 topic bij elkaar. Als er nieuws is wordt dat vanzelf wel duidelijk. | |
Soury | dinsdag 11 maart 2014 @ 22:43 |
Ok | |
eight | dinsdag 11 maart 2014 @ 22:48 |
Hoort hier helemaal thuis. Snowdensyndroom? Gewoon omdat het kan.
| |
Awsom | dinsdag 11 maart 2014 @ 22:58 |
![]() ![]() | |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:06 |
Vliegdekschip, mits groot genoeg, is een optie hoor ![]() | |
gijsman | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:07 |
ja geen probleem voor een 777 om daar moeiteloos op te landen ![]() | |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:08 |
Vandaar de mits groot genoeg ![]() | |
Soury | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:10 |
Nou kom op zeg ![]() | |
Speculant. | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:11 |
In x-plane lukt het ![]() | |
OEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:12 |
Op zich geen probleem, maar het wordt wat lastiger met een alien die je vliegtuig wil opstralen, die tijger uit het laadruim die op je schoot ligt, een terrorist naast je die naar Somalie wil, je co-piloot die zelfmoord wil plegen, je vliegtuig staat in de fik en de telefoons van alle passagiers gaan om een of andere reden allemaal over. Dan wordt het wat listiger om je te concentreren. | |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:12 |
![]() | |
Soury | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:13 |
Jij begint met flauwekul. Ik niet. | |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:13 |
Klopt, en erna wilde ik weer terug serieus gaan. | |
matthijst | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:14 |
Pauw en Witteman nu | |
RVer | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:16 |
Was dit al bekend?
| |
Me_Wesley | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:17 |
Godverdomme ![]() | |
__Saviour__ | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:18 |
Net een Fringe aflevering! | |
arj1o1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:19 |
Op obscure websites wel ja. Op geen enkele betrouwbare bron komt dit terug... | |
eight | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:19 |
![]() | |
gijsman | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:19 |
waar haal je dat dan vandaan? | |
RVer | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:23 |
http://www.examiner.com/a(...)se-linked-passengers | |
Infection | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:23 |
Wat is dit... ![]() ![]() | |
Asskicker14 | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:27 |
Ik denk dat in dit document het meest plausibele antwoord schuilt voor wat er aan boord is gebeurd. http://www.airbus.com/fil(...)PS-CAB_OPS-SEQ09.pdf | |
gijsman | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:29 |
is er al een bnw topic hierover geopend? | |
Speculant. | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:29 |
Dat is al eens gebeurd en hebben ze sinds dien er niet voor gezorgd dat de piloten hier tegen beschermd zijn? | |
Me_Wesley | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:30 |
Tegen een explosieve decompressie? | |
Eyjafjallajoekull | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:30 |
Doodlopende bronnen. Check het artikel zelf maar, er wordt gelink naar zogenaamde bronnen, maar die vertellen dan eigenlijk een heel ander verhaal, of hebben zelf weer geen bronnen. Ze hebben het over cloaking techniek welke een tijdje terug in het nieuws was. Maar dat was experimenteel en bovendien moet je een heel voertuig bedekken met zulke panelen. Je kan het niet zomaar 'aanzetten' ofzo met een apparaatje. | |
Kleffe_Dop | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:31 |
![]() Tijd voor een interventie! | |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:32 |
![]() | |
MrTorture | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:33 |
Volgens mij zijn er twee redenen voor terreur. Of je wil iets afdwingen of wraak nemen, een wij-tegen-jullie-actie. Of je wil angst en verdeeldheid zaaien. In dat eerste geval eis je em op, in dat tweede geval, zorg je dat het overduidelijk is dat het een terreurdaad is. Dus niet laten verdwijnen, maar boven lang laten exploderen. | |
matthijst | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:33 |
Sky News' latest expert's hypothesis is that following a decompression, the pilots set the AP on a reciprocal course, and passed out after failing to put on their oxygen masks. If that's the case, based on the expected flight distance and allowing for a bit of extra fuel, the aircraft could be down somewhere between Madagascar and Perth (Australia). | |
Gisteren. | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:34 |
Waarom is dat vliegtuig dan plotseling afgeweken, een uur lang doorgevlogen, off-radar, zonder enige vermelding? | |
Me_Wesley | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:34 |
Onzin, waarom verdween hij dan van de radar? | |
TC03 | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:37 |
Madagascar en Perth. ![]() | |
Soury | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:37 |
Er zijn radar loze gebieden. Ik weet niet of het daar zo is | |
MrTorture | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:38 |
Nou, het sluit een ongeplande ruimtereis in ieder geval uit ![]() | |
Speculant. | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:38 |
Piloten worden er wel op getraind dus normaal moet het geen probleem zijn. Mits ze niet aan het rondhangen waren buiten de cockpit. | |
MrBanaan1 | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:39 |
Ja ik wil het ook wel serieus houden, maar, als we dan toch bezig zijn: misschien is het toestel al in stukjes gehad en ligt het daar bij rebellen op zolder voor als de oud-ijzer boer langskomt. | |
El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:40 |
Dit lijkt me een redelijke verklaring inderdaad. Maar wel slecht dat ze niet eerst die maskers opzetten, het kan ook een lek in de zuurstoftoevoer zijn waardoor ze helemaal niet werkten. | |
OEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:41 |
Flauwgevallen en met z'n hoofd op het uit-knopje gevallen van de transponder. Dat is toch niet zo far fetched? ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:42 |
best wel ![]() | |
El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:42 |
Hij verdween van de hoge radar doordat de Transponder (heet dat zo?) werd uitgeschakeld, geen verklaring waarom. Het vliegtuig is wellicht (nog steeds geen zekerheid) opgepikt door de grondradar van het eilandje Palau Perak. Als ie daarna naar de Indische Oceaan vliegt, is er geen grondradar meer en wordt dus niet opgepikt. De meest logische verklaring van de experts "onzin" noemen, lijkt me wat kras. | |
Soury | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:44 |
Op een langere vlucht zijn er toch drie piloten. Dat lijkt me sterk dan. | |
APK | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:45 |
Huh ![]() | |
Soury | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:47 |
Ja huh. Als de zuurstof toevoer niet werkt kan je er wel acht op zetten. Mijn quote klopt niet | |
El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:48 |
3 of 2 piloten zonder zuurstof is nog steeds geen zuurstof. ![]() Dit was geen lange vlucht trouwens. Een nachtvlucht ok, maar geen lange. Ik vlieg ook om deze tijd van Bogotá naar Rio, nachtvlucht, geen lange. | |
Soury | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:49 |
Zie boven. | |
matthijst | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:51 |
Geen idee, maar aangezien jij dit onzin vindt heb je zelf waarschijnlijk een betere verklaring? | |
El_Matador | dinsdag 11 maart 2014 @ 23:59 |
Mogelijke verklaringen (voor in de OP), voor en tegenargumenten en openstaande vragen ter verzameling: Definities: • Primaire radar = radiogolven = lage radar = passief (signaal wordt opgepikt zonder verzending) • Secundaire radar = transponder = hoge radar = actief (signaal moet actief uitgezonden worden om opgemerkt te worden) Feiten: • vliegtuig is verdwenen van hoge radar • grondig doorzoeken Golf van Thailand leverde niets op • geen explosie mid-air waargenomen door satellieten Mogelijkheden (feitelijkheid niet duidelijk): • Telefoons werkten nog? • Mogelijke sighting boven Straat van Malakka • Mogelijke U-turn Mogelijke scenario's: • Explosie mid-air + Opeens van de hoge radar verdwenen + ... - Vliegtuig nog gespot (niet zeker?) door lage radar Palau Perak, Straat van Malakka - Geen brokstukken gevonden op plaats waar het de radar verliet - Geen explosie geregistreerd door satellieten - .... ? - kans dat dit gebeurt is "extremely unlikely" (quote experts) • Kaping door passagiers + Kan de U-turn verklaren + Kan de sighting in Palau Perak verklaren - ? - motief? • Bomaanslag mid-air + Opeens van de hoge radar verdwenen + ... - Vliegtuig nog gespot (niet zeker?) door lage radar Palau Perak, Straat van Malakka - Geen brokstukken gevonden op plaats waar het de radar verliet - Geen explosie waargenomen - .... ? - wat is het doel? • Raketaanval op het vliegtuig + Opeens van de hoge radar verdwenen + ... - Vliegtuig nog gespot (niet zeker?) door lage radar Palau Perak, Straat van Malakka - Geen brokstukken gevonden op plaats waar het de radar verliet - Geen explosie waargenomen - .... • Decompressie en bewusteloosheid crew + verklaart de U-turn + verklaart het niet reageren op oproepen + kan de sighting in Palau Perak verklaren - ....? • Vliegtuig is veilig geland maar in een ondoordringbaar gebied + Iedereen veilig, iedereen happy - Waarom niet landen op een bekend vliegveld? - Waarom geen noodsignalen? • Vliegtuig is tegen een berg gevlogen + Verklaart het niet vinden van het toestel - Waarom niet landen op een bekend vliegveld? - Waarom geen noodsignalen? - Waarom niet opgemerkt door inwoners van de landen om de Golf van Thailand heen • Bewuste actie/zelfmoord (co)piloot + kan het opeens verbreken van alle contact verklaren - Onwaarschijnlijk ? - waarom doorvliegen (als dat gebeurd is)? • Anders, namelijk... + ... - .... ? - .... [ Bericht 4% gewijzigd door El_Matador op 12-03-2014 00:21:28 ] | |
OEM | woensdag 12 maart 2014 @ 00:01 |
Hoge radar? Wat mag dat zijn? De termen zijn primaire radar (radiogolven) en secundaire radar (transpondersignalen) | |
arj1o1 | woensdag 12 maart 2014 @ 00:02 |
In P&W zei een gast dat de "grondradar-theorie" in twijfel wordt getrokken en dat de militaire bron misschien verkeerd begrepen is (kan me niet exact herinneren wat ze zeiden, maar het was verre van zeker dat het vliegtuig inderdaad op de radar was gezien). | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 00:03 |
Die opgepikt door de vliegtuigen, dus reagerend op de actieve transponder van het vliegtuig, dat naast de lage radar zoals die van de militaire basis op Palau Perak. Dank voor de definities, die staan erbij. | |
gijsman | woensdag 12 maart 2014 @ 00:06 |
eventuele kapers zouden zich al gemeld hebben. | |
OEM | woensdag 12 maart 2014 @ 00:07 |
Dat is exact wat hij zei. En ook geheel conform alle nieuwsberichten: vol met we denken dit, we veronderstellen zo. Opgeschreven door een journalist die er maar iets van maakt, en voila, je hebt keiharde nieuwsfeiten. Om een dag later de boel weer te rectificeren. | |
OEM | woensdag 12 maart 2014 @ 00:08 |
Moet je het wel goed doen, ze staan precies verkeerd om | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 00:08 |
Is dat een feit of een mening van gijsman? | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 00:09 |
Nietus. ![]() Heb nog wat toegevoegd over signalen, klopt dat zo een beetje? | |
gijsman | woensdag 12 maart 2014 @ 00:10 |
Als er kapers zouden zijn waarom houden ze zich zo lang stil? het is dus een mening | |
eight | woensdag 12 maart 2014 @ 00:11 |
Ik vermoed dat dit topic inmiddels op de nominatie staat om naar bnw te verhuizen. | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 00:12 |
230 mensen gijzelen lijkt me niet makkelijk. Ze naar Myanmar/Tibet/andere afgelegen maar redelijk vlakke plek brengen is ook niet al te gemakkelijk. Dan de eisen formuleren, zorgen dat je niet gepakt wordt (even naar een postbus lopen op de Tibetaanse Hoogvlakte lijkt me wat lastig zeg maar), etc. | |
gijsman | woensdag 12 maart 2014 @ 00:15 |
In Tibet een vlakke plek vinden groot genoeg om een 777 te laten landen is al lastig genoeg, Myanmar is relatief onbekend. | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 00:17 |
BNW-topic: BNW / De verdwijning van Malaysia Airlines Flight MH370 Op de hoogvlakte niet. Maar dan moet je over veel teveel land en dat wordt opgepikt. Myanmar is relatief onbekend, maar niet bepaald rustig. Een vliegtuig vol Chinese zakenlieden zou natuurlijk wel een flinke prijs opleveren voor een stel kapers. | |
OEM | woensdag 12 maart 2014 @ 00:17 |
Afgezien van wat missende scenario's (bv zelfmoord), het tegen-een-berg-aanvliegen-scenario (wtf?) en het negeren van het argument dat er geen transpondersignaal is in bepaalde scenario's zal het vast wel een beetje kloppen. | |
DeParo | woensdag 12 maart 2014 @ 00:22 |
Decompressie verklaart de U-turn niet, dat ze buiten bewustzijn zijn geraakt dat kan bij decompressie, maar dan hadden ze ook geen tijd meer om de bocht te maken, daarnaast waarom zou het vliegtuig dan zo veel lager zijn gaan vliegen? Bovendien zou het vliegtuig niet zo snel van de radar zijn verdwenen, dan zou het geleidelijk aan zijn gaan zakken, laat staan de reden waarom al het contact is weggevallen! | |
matthijst | woensdag 12 maart 2014 @ 00:23 |
Vrij goed klinkende theorie hier: http://www.lowyat.net/201(...)ng-777-200-aircraft/ Melding van de Federal Aviation Administration (FAA) in juni 2013: We received a report of cracking and corrosion in the fuselage skin underneath the SATCOM antenna adapter. During a maintenance planning data inspection, one operator reported a 16-inch crack under the 3-bay SATCOM antenna adapter plate in the crown skin of the fuselage on an airplane that was 14 years old with approximately 14,000 total flight cycles. Subsequent to this crack finding, the same operator inspected 42 other airplanes that are between 6 and 16 years old and found some local corrosion, but no other cracking. Cracking and corrosion in the fuselage skin, if not corrected, could lead to rapid decompression and loss of structural integrity of the airplane. Satcom antenne: ![]() Als daar langzaam een scheur is ontstaan zou het verklaren waarom piloten en pasagiers 'afwezig' raakten door gebrek aan zuurstof (gesprek met de piloot op het andere vliegtuig zou dan ook verklaard zijn; die gaf aan dat het een slechte verbinding was/brabbeltaal was, voor verschillende uitleg vatbaar). Als op 35.000 voet de hele antenne eraf gescheurd is, is daarmee het gebrek aan communicatie verklaard. Piloten proberen vervolgens het vliegtuig zsm te laten dalen en om te keren naar het vliegveld. Piloten zetten vervolgens vliegtuig op autopilot en ding crashed als de kerosine op is ![]() | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 00:25 |
Nee, decompressie na/tijdens de U-turn zou kunnen? Het vliegtuig verdween van de secundaire radar, de actieve (als het vliegtuig de transponder uitzet, wordt het niet opgepikt). Of het ook van de primaire (passieve) radar gevallen is, weten we niet, want er was geen grondradar actief op het punt waar hij van de hoge/secundaire/actieve/transponder radar verdween... | |
DeParo | woensdag 12 maart 2014 @ 00:26 |
Het vliegtuig is 12 dagen voor de vermissing geïnspecteerd zonder noemenswaardige problemen, daarnaast kan een piloot best bewusteloos raken, maar dan hadden ze ook niet meer de handelingen kunnen uitvoeren die zijn uitgevoerd. | |
DeParo | woensdag 12 maart 2014 @ 00:27 |
Waarom zouden ze die U-turn dan hebben gemaakt bovendien zonder het te melden? Daarnaast als er eens kans is op decompressie dan zetten piloten vrijwel altijd direct de zuurstofmaskers op en koersen naar veilige hoogte. Op bepaalde hoogte hadden de piloten al lang weer normaal adem kunnen halen! | |
eight | woensdag 12 maart 2014 @ 00:27 |
Dit is wel een van de betere ja. Het euvel was blijkbaar wel bekend dus je mag aannemen dat ze tijdens het groot onderhoud/controle van een paar weken geleden hier extra op gelet hebben. | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 00:27 |
Ik las ergens 10, heb jij een bron van die 12? | |
matthijst | woensdag 12 maart 2014 @ 00:27 |
Zonder noemenswaardige problemen: de vraag is dan hoe goed ze gekeken hebben natuurlijk, blijft mensenwerk ![]() En je bent niet in 1x out als er een scheur in de romp komt? | |
MrBanaan1 | woensdag 12 maart 2014 @ 00:28 |
Dit was toch bij een ander; ouder type?? | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 00:29 |
• Misschien probeerden ze dat duidelijk te maken aan dat andere vliegtuig dat 30 minuten ervoor vloog • Misschien was de communicatie al stuk, maar de controle over het vliegtuig (nog) niet Dat lijkt me ook, zeker met geoefende piloten. Maar het zou kunnen dat ze beiden afgeleid/afwezig waren? | |
eight | woensdag 12 maart 2014 @ 00:29 |
Voor wie eerder gemist heeft. Nu op ned 1 herhaling p&w | |
matthijst | woensdag 12 maart 2014 @ 00:29 |
Antenne van het dak gescheurd ![]() Klinkt goed. En "kans op decompressie"? Wat dacht je van: ene seconde heb je nog een dak, seconde later zit er een scheur? | |
DeParo | woensdag 12 maart 2014 @ 00:30 |
In de link onder staat tien dagen inderdaad ![]() ![]() http://www.nydailynews.co(...)ol-article-1.1715717 In ieder geval is het vliegtuig vrij recent gecontroleerd. | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 00:30 |
Ik kan me zo voorstellen dat alles vrijwel direct bevriest (temperaturen van -50 tot -60 en een druk van 0,x atm) en zonder zuurstof zul je het inderdaad niet lang volhouden, lijkt me. | |
DeParo | woensdag 12 maart 2014 @ 00:31 |
Maar waarom maakten ze die U-turn dan, ook al is er decompressie heb je nog even de tijd om je zuurstofmasker op te doen, je gaat niet eerst handelingen uitvoeren en dan pas ervoor zorgen dat je die handelingen kan uitvoeren dat zou een rare actie zijn, daarnaast, op bepaalde hoogte was het zuurstofniveau voldoende geweest en hadden ze kunnen ademen dus wat dat betreft zijn er nog veel open vragen. | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 00:32 |
Top, voor in de OP. Het lijkt me dat als dit SATCOM (dit vliegtuig had toch geen SATCOM, die MRQ wel toch?) probleem bekend is, dat ze daar sinds juni 2013 (link boven) daar wel grondig(er) op controleren? | |
DeParo | woensdag 12 maart 2014 @ 00:33 |
Inderdaad daarnaast zouden meer vliegtuigen het dan wellicht kunnen hebben. Ik dacht inderdaad ergens gelezen te hebben dat dit vliegtuig geen SATCOM heeft. | |
matthijst | woensdag 12 maart 2014 @ 00:34 |
Meer sites nemen het over: http://www.telegraph.co.u(...)g-777-weak-spot.html The Federal Aviation Administration in Washington drew up an Airworthiness Directive in November. It was triggered by reports of cracking in the fuselage skin underneath a Boeing aircraft's satellite antennae. FAA klinkt als: Amerikaans, niet wereldwijd? | |
mschol | woensdag 12 maart 2014 @ 00:35 |
| |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 00:35 |
Is IAA niet internationaal, of zijn dat vliegveldcodes? Nee, dat is IATA. Het is NAA: http://en.wikipedia.org/wiki/Civil_Aviation_Authority | |
MrBanaan1 | woensdag 12 maart 2014 @ 00:37 |
Update de OP dan ff? Heb nu een paar dingen langs zien komen die er wel in kunnen! | |
mschol | woensdag 12 maart 2014 @ 00:37 |
welke smaak wil je hebben? ![]() | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 00:37 |
Dat kan ik niet, ik moet wachten op de lapo. ![]() Toto69 is aan zet. | |
MrBanaan1 | woensdag 12 maart 2014 @ 00:39 |
Maar, die scheur bij de antenne is een paar delen terug al langsgekomen, alleen bleek het toen om een ander toestel te gaan. Is het dit keer dus wel bevestigt voor dit toestel ook? En is er verder nog echt concreet groot nieuws/updates? | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 00:40 |
Voor zover ik begreep van de vliegtuigkenners OEM en Red_85 2 topics terug ofzo heeft dit vliegtuig geen SATCOM, het vrijwel identieke vliegtuig dat eerst in de OP stond (MRQ in plaats van MRO als nummer), heeft dat wel. | |
MrBanaan1 | woensdag 12 maart 2014 @ 00:41 |
Dus dan is dit nieuws, over die scheur, niet relevant voor dit? | |
OEM | woensdag 12 maart 2014 @ 00:41 |
1. dat verhaal geldt voor de 200, 200F, 200LR, 300, 300ER. De Malaysian is een 200ER 2. de Malaysian heeft helemaal geen SATCOM 3-bay crown antenna. | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 00:42 |
Hierboven en onder jouw post staat het antwoord. Lijkt me niet relevant, tenzij er ook zonder die antenne corrosie kan ontstaan. | |
MrBanaan1 | woensdag 12 maart 2014 @ 00:43 |
Ok. Wilde even duidelijkheid want er stond erg veel door elkaar. | |
OEM | woensdag 12 maart 2014 @ 00:44 |
Hij heeft niet de satcom antenne op het dak, maar hij blijkt toch weldegelijk satcom te hebben. De antennes (flat plate) zitten aan beide kanten van de romp, zie reply 28 in http://www.airliners.net/(...)read.main/6015734/1/ Dat zou dan de plaat boven de deur achter de vleugel moeten zijn: ![]() | |
MrBanaan1 | woensdag 12 maart 2014 @ 00:46 |
Dan is de vraag of die corrosie/metaalmoeheid ook bij de zij-antennes kan optreden, of alleen bij de dak-antenne... Dat zou ik echt niet weten. | |
OEM | woensdag 12 maart 2014 @ 00:47 |
Een A-check volgens de Malaysia-mevrouw. Weet jij wat ze controleren in een A-check? (ik niet iig). | |
matthijst | woensdag 12 maart 2014 @ 00:47 |
En of het alleen bij de satcom-antenne kan, of bij al die antenne's op het dak ![]() | |
DeParo | woensdag 12 maart 2014 @ 00:48 |
Klopt, daarnaast heeft de maatschappij wat financiële problemen, hoe dan ook is corrosie volgens mij een van de voornaamste zaken waar ze naar kijken. | |
eight | woensdag 12 maart 2014 @ 00:48 |
Ik verwacht dat ie tussen 3 en 4 uur beschikbaar is | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 00:49 |
Als Nederland slaapt. ![]() | |
matthijst | woensdag 12 maart 2014 @ 00:50 |
Ook aardig: - The loss of primary radar contact at 2:40 EXACTLY matches what was initially reported by MAS in their very first statement (still on their website). This was subsequently modified to 1:21 when transponder signal was lost (as reported by FR24), and a seemingly plausible explanation was given that the 2:40 is to be understood as when Subang centre notified MAS on the loss of comms. - In a press conference on the 9th March, the Air Force chief already hinted that the aircraft 'may have' turned around. This was downplayed in the next couple of days, as SAR efforts concentrated around the last known transponder position. - Clearly in the mean time significant SAR efforts have commenced in the Straits of Malacca, however in the past 2 days they were not commented on, or were dismissed with 'we are exploring all possibilities'. Only after if became clear to anyone with some knowledge that the search is now concentrated to the west of the Malay peninsula was the admission made. From the initial slips of tongues (understandable in the evolving crisis situation) it would appear that already at the start of the events this was known, and possibly much more. In light of above, any official statement on (non)existing ACARS messages need to be treated with a good degree of caution. All this is combined with the well known dread of 'losing face' in the region, which may result is some quite irrational decisions even quite high up in the hierarchy. | |
OEM | woensdag 12 maart 2014 @ 00:54 |
Wat ik zo snel kan vinden is dat er pas bij een C-check naar de structure gekeken wordt. A en B is het betere tegen-de-banden-aan-schoppen werk. | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 00:55 |
Ik volg het niet helemaal (wat zijn bijvoorbeeld "SAR efforts"), maar 02:40 is het moment dat het van de primaire (dus grondradar) verdween. Dat kan dus het punt bij het eilandje zijn in het westen. 01:21 was dan het moment dat de transponder het niet meer deed en de secundaire hoge radar het vliegtuig dus niet meer spotte. In 1:19 van de Golf van Thailand naar de Straat van Malakka vliegen lijkt me niet zo moeilijk. == Dat laatste is trouwens zeker een cultureel dingetje. | |
OEM | woensdag 12 maart 2014 @ 00:55 |
Search and Rescue | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 00:56 |
top. | |
DeParo | woensdag 12 maart 2014 @ 00:58 |
Staat ook bij dat de vervolginspectie pas later dit jaar zou plaatsvinden. | |
Intellectueel | woensdag 12 maart 2014 @ 02:20 |
Facebook profiel van één van de Iraanse asielzoekers die Duitsland probeerde te bereiken en hoogstwaarschijnlijk dus ook is omgekomen. https://www.facebook.com/pouria.nourmohammadi | |
iksnaperniksvan | woensdag 12 maart 2014 @ 02:58 |
Ik las net in dit artikel van CNN hetvolgende: "The two passengers who have dominated headlines the last two days entered Malaysia using valid Iranian passports, Noble said. But they used stolen Austrian and Italian passports to board the missing Malaysian plane, he said." Maar, waarom? Waarom zou je, als je gewoon een goed Iraans paspoort hebt, waarmee je schijnbaar zonder problemen het land in bent gekomen, toch kiezen voor een gestolen paspoort? Natuurlijk, ze zouden allebei hun paspoort toevallig kwijt kunnen zijn geraakt, maar daarnaast? Wat zou een reden kunnen zijn? Lijkt me dat je het jezelf alleen maar moeilijker maakt met vervalste paspoorten... Misschien iets met het verkrijgen van een visum ofzo? [ Bericht 3% gewijzigd door iksnaperniksvan op 12-03-2014 03:05:45 ] | |
Libris | woensdag 12 maart 2014 @ 03:09 |
Maleisie en Iran zijn vrij close (Islam en anti-Israel), dus Maleisie inkomen voor een Iranier is waarschijnlijk niet zo moeilijk. In China, Europa raken is misschien wat moeilijker. | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 03:11 |
Ok, goeie nieuwe info. Er werd door de moeder van een van die Iraniers (die in Duitsland woonde) verteld dat die 18jarige in Duitsland asiel ging aanvragen. Dat kan je doen, landend op Schiphol op je Iraanse paspoort, maar ik neem aan dat men dan je gelijk terugstuurt of je zonder je moeder in een asielcel op Schiphol zit. Dan beter "legaal" de EU binnenkomen (op Oostenrijkse en Italiaanse paspoorten) en later samen met je moeder die asielaanvraag doen. | |
TLC | woensdag 12 maart 2014 @ 04:11 |
De Britse voormalige terreurverdachte Saajid Badat heeft verklaard dat hij in 2001 bomschoenen heeft gedragen op vluchten van Pakistan naar Nederland en van Nederland naar Groot-Brittannië. Badat zei dat tijdens de rechtszaak tegen de schoonzoon van Osama bin Laden in New York, waarin hij moeten getuigen. De 34-jarige Brit gebruikte de bomschoenen uiteindelijk niet. Hij zag af van een aanslag nadat zijn moeder had gezegd dat ze geen terrorist als zoon wilde. Informant Hij bewaarde de schoenen naar eigen zeggen 'veilig thuis'. Later zou hij één schoen hebben verkocht aan Maleisische mannen die een aanslag wilden plegen. Badat werd in 2005 veroordeeld voor het beramen van aanslagen. Na zes jaar kwam hij vrij omdat hij informant werd voor Groot-Brittannië en de Verenigde Staten. (http://nos.nl/artikel/622(...)uchten-schiphol.html) | |
Intellectueel | woensdag 12 maart 2014 @ 04:35 |
In dit artikel wordt uitgelegd waarom: http://www.washingtonpost(...)ian-flight-to-china/ | |
niels0 | woensdag 12 maart 2014 @ 06:02 |
Wat ik verdacht vind is dat het toestel van de flighttracker verdween op het moment dat 'ie schijnbaar over het waypoint IGARI vloog. Dat is vlak voor de overgang van Singapore ATC naar Ho Chi Minh ATC. In de nieuwsberichten wordt echter gesproken van verlies radiocontact met Kuala Lumpur ATC. Volgens de enroute kaart kan daar geen sprake van zijn. Er hoort op die lokatie een handover plaats te vinden tussen Singapore ATC en Ho Chi Minh ATC. Gaat om de overgang van airway R208 via IGARI en airway M765 om via BITOD aan te sluiten op airway M755 richting Phnom Penh International Airport. http://skyvector.com/?ll=(...)944&chart=304&zoom=2 Dit bevindt zich ongeveer 100 nautische mijlen vanaf de kust van Maleisië. Wat ik verder onbegrijpelijk vind is dat men zelfs ten westen van Maleisië in de Andaman Zee een zoekgebied heeft ingesteld. Da's toch wel een heel eind uit de richting. [ Bericht 1% gewijzigd door niels0 op 12-03-2014 06:12:14 ] | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 06:07 |
Niels, ik snap echt niets van je eerste deel. Singapore ligt ten zuiden van Maleisie, het vliegtuig gaat naar het noorden, van Maleisisch luchtruim naar Vietnamees/Cambodjaans luchtruim. Over het laatste stukje; lees de OP, daar staat de kaart waar het vliegtuig mogelijk (nog steeds niet bevestigd) is "gezien" (grondradar) vanaf het eilandje Palau Perak | |
niels0 | woensdag 12 maart 2014 @ 06:08 |
Klik even op m'n link dan snap je wat ik bedoel. Die lokatie valt onder de verkeersleiding van Singapore | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 06:12 |
Vaag, hoe kan Singapore zo'n groot gebied en zo ver naar het noorden hebben dan? En waarom hebben zij iets te maken met een vliegtuig dat niet in Singapore landt, geen Singaporezen aan boord heeft en niet over Singapore vliegt? Mooi kaartmateriaal trouwens. | |
niels0 | woensdag 12 maart 2014 @ 06:17 |
Je vragen heb ik geen antwoord op maar die kaart liegt er niet om. | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 06:19 |
Ehm ja, maar is dit de enige scheiding mogelijk? Ik kan me niet voorstellen dat er niet gewoon een luchtruim van Maleisie is ten noorden van het schiereiland... Maar goed, ik zit totaal niet in die wereld, jij nog in de nautische kant ervan. ![]() | |
niels0 | woensdag 12 maart 2014 @ 06:26 |
Deze kaart gaat alleen over verkeerleiding en niet over territorium. Kijk maar 'ns tot hoe ver Singpapore ATC richting de Filippijnen reikt. Singapore neemt dat gewoon voor haar rekening. Misschien is de reden dat Singapore in dat gebied relatief veel vluchtbewegingen heeft die wèl met haar eigen luchthaven hebben te maken. Verder, nu ik even verder kijk. Vanaf de Andaman Zee lopen er helemaal geen routes in noord-oostelijke richting die naar Bejing leiden. Ik vind het erg onlogisch dat ze ook daar aan het zoeken zijn. Het lijkt me al met al vrij makkelijk om een raketje vanaf een schip af te vuren ter hoogte van IGARI. Zou me niets vebazen als de Verenigde Staten er gewoon achter zitten. Die zijn dikke vriendjes met Singapore en wellicht wilden ze af van die 20 chinese wapen-electronica experts die aan boord waren. [ Bericht 11% gewijzigd door niels0 op 12-03-2014 06:42:59 ] | |
matthijst | woensdag 12 maart 2014 @ 07:21 |
Het punt was meer dat in oorspronkelijke berichten 02:40 werd genoemd en het omkeren van het vliegtuig. Daarna werd 1:21 genoemd en van omkeren niet meer gesproken. S&R werd vooral "op" de route gedaan leek het, maar schijnbaar heeft Maleisië zelf al wel vanaf het begin ook gen Westen gezocht. Waarom niet meteen eerlijk en zeggen: hij is om 2:40 verdwenen van de radar op locatie xxx? Of ueberhaupt dat hij nog 1:20 heeft gevlogen vanaf laatst bekende positie (wat vliegt zo'n ding? 800km/uur ofzo? | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 07:25 |
Geen idee. Maar dit: "Waarom niet meteen eerlijk en zeggen" is de cultuur daar. | |
niels0 | woensdag 12 maart 2014 @ 07:32 |
Meest logische route Kuala Lumpur, Sepang Int'l - Bejing Capital Int'l. Even vluchtplan gemaakt hoe ik zou vliegen (korste route). WMKK - PIBOS - R208 - VKR - R208 - IGARI - M765 - BITOD - M755 - PNH - B329 - PAK - B329 - VILAO - B329 - NHA - W1 - NOB - R474 - NL - R474 - NNG - R343 - LLC - R343 - LKO - R343 - WHA - R343 - HOK - A461 - ZHO - A461 - WXI - A461 - HG - A461 - VYK - ZBAA IGARI komt hier ook in voor dus. Aangezien het toestel ook daar van de flighttracker verdween zou ik daar maar gaan zoeken als ik hun was. Zoeken in de Straat van Malacca is óók niet logisch, daar lopen geen routes in noord-oostelijke richting. Na opstijgen pak je waypoint PIBOS. Dat is namelijk de Standard Instrument Departure. Kijk maar op kaart 20-3A en 20-3B (pagina 9) (North East Departures) van WMKK | |
matthijst | woensdag 12 maart 2014 @ 07:32 |
UPDATE [11.21am]: The search for MH370 has been expanded into the Andaman Sea, hundreds of kilometres to the northwest of the original search radius. UPDATE [10.20am]: Vietnam is scaling back the search for MH370 in Vietnam waters. Its deputy transport minister said they have plans to search with a few flights today but have suspended other activities. | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 07:34 |
Verstandig, denk niet dat er iets te vinden is in die Golf van Thailand. Jammer van je werk, niels, maar het vliegtuig is allang weg daar. ![]() Op de bodem van de oceaan bij de Andamaneilanden duurt het nog wel even voor we de kist boven water hebben, denk ik zo... | |
matthijst | woensdag 12 maart 2014 @ 07:35 |
Route was hetzelfde als de 2 dagen ervoor werd pas gemeld? Zei die gast van luchtverkeersleiding bij P&W ook nog gisteren, dacht ik: dat de route normaal was, vergelijkbaar met een autobaan, waar je ook niet recht van a naar b rijdt. Alls zoekacties nu lijken gebaseerd op gerucht dat vliegtuig gedraaid is. | |
niels0 | woensdag 12 maart 2014 @ 07:37 |
Ja maar hoe zit het dan met de flighttracker? Die moet dan wel behoorlijk gefaked zijn. | |
jaco | woensdag 12 maart 2014 @ 07:39 |
Dit speelt inderdaad mee. Iemand met een hogere rang, een hogere leeftijd of uit een 'betere' familie zal niet zo snel tegengesproken worden. Belangrijke informatie kan daardoor achterblijven of vertraagd naar buiten komen. In dit geval speelt echter ook mee dat de 2:40 AM informatie van de radar te Pulau Perak onzeker is. Deze is afkomstig van een 'traditionele radar' die alleen teruggekaatste signalen opvangt. Het kan dus een ander toestel geweest zijn. The Guardian probeert dit probleem te analyseren in dit artikel: http://www.theguardian.co(...)turned-back-malaysia | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 07:42 |
Ben ik nou de enige die het wel een beetje vreemd vindt dat "we" (als mensheid) miljarden besteden aan drones om onschuldige bruiloftsgangers op te blazen, maar geen drones hebben om vliegtuigen te zoeken? | |
arj1o1 | woensdag 12 maart 2014 @ 07:46 |
dubbel | |
arj1o1 | woensdag 12 maart 2014 @ 07:46 |
bron: nos Het eerdere gerucht dat het vliegtuig om 2.40am nog gezien is blijkt dus onjuist. | |
Me_Wesley | woensdag 12 maart 2014 @ 07:50 |
Met onschuldige bruiloftgangers opblazen is waarschijnlijk meer geld te verdienen. | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 07:53 |
Nou nee, een generaal beweert dat het onjuist is. Wel vreemd dat men ondertussen wel juist in die hoek gaat zoeken.... | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 07:54 |
De levensverzekeringen van al die zakenlui lopen ook wel in de miljoenen, plus het vliegtuig zelf, de imagoschade, etc. | |
Me_Wesley | woensdag 12 maart 2014 @ 07:57 |
Alsof de fabrikant van drones dat moet betalen ![]() Nee, maar serieus, een heel leger van drones puur voor SAR redenen is veel en veel te duur. | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 08:00 |
Lijkt me goedkoper dan met tientallen vliegtuigen die zee afkammen, niet? Drones kan je uitrusten met infrarood en andere snufjes om dat op te sporen. Los daarvan is dingen afmeten naar/aan (wat is het, ik ga slapen) hun prijs natuurlijk niet de manier. | |
Me_Wesley | woensdag 12 maart 2014 @ 08:03 |
Niet aangezien die vliegtuigen ook nog voor andere doeleinden gebruikt worden. Maar wie weet is het iets voor de toekomst. En dingen aan hun prijs afmeten is absoluut de manier voor degene die ervoor betaalt. Truste! | |
jaco | woensdag 12 maart 2014 @ 08:08 |
De NOS interpreteert dit imho onjuist. De generaal ontkent slechts dat hij gezegd heeft dat vlucht MH370 gesignaleerd is. http://www.themalaysianin(...)-over-malacca-strait Het kan dus nog steeds zo zijn dat er een toestel gesignaleerd is om 2:40 am, welke mogelijk vlucht MH370 was. | |
roos85 | woensdag 12 maart 2014 @ 08:50 |
Danku! Wel een raar verhaal die verdwijning ![]() | |
RVer | woensdag 12 maart 2014 @ 08:52 |
Updated: Wednesday March 12, 2014 MYT 12:55:37 PM Missing MH370: 'Alright, good night' were pilot's last heard words BEIJING: "Alright, good night" were the last heard words from the missing Malaysian Airlines (MAS) flight MH370 - which were revealed for the first time at a meeting in Beijing on Wednesday morning between the Malaysian government and Chinese relatives. The flight then disappeared from radar screens, said Malaysia's civil aviation officials at the meeting fronted by its envoy to China, Datuk Iskandar Sarudin, and held in a packed room with nearly 400 relatives at the Metropark Lido hotel. | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 08:57 |
RVer, kun je de bronnen bij je stukjes plaatsen bitte? Wanneer en aan wie waren deze "laatste woorden"? Aan het adres van het 30 minuten verder vliegende vliegtuig (dat tot voor kort alleen "gemompel" had gehoord) of een ander contact? | |
Marrije | woensdag 12 maart 2014 @ 08:59 |
Begrijp ik ook niet helemaal want dat zou de copilot geweest zijn en dat artikel heeft het over de pilot. | |
RVer | woensdag 12 maart 2014 @ 09:00 |
Sure: http://www.thestar.com.my(...)ng-plane-last-words/ | |
MartijnA3 | woensdag 12 maart 2014 @ 09:01 |
Totaal niets bijzonders, hij zei goedenacht tegen de luchtverkeersleiding omdat ze hun gebied verlieten. | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 09:02 |
Gracias. The aviation officials said MH370's last heard words were made in response after Malaysian air traffic controllers told the cockpit that they were entering Vietnamese airspace and that air traffic controllers from Ho Chi Minh city were taking over. nevermind, ik ga nu echt es slapen... | |
RVer | woensdag 12 maart 2014 @ 09:05 |
UIt hetzelfde artikel:
| |
RVer | woensdag 12 maart 2014 @ 09:10 |
http://devel.malaysiandig(...)y-disappearance.html | |
ace_eleven | woensdag 12 maart 2014 @ 09:28 |
het telefoonsignaal is afhankelijk van providers. sommige providers (en vaker bij roaming) geveb het 'overgaan-signaal' als ze het telefoonnummer aan het opzoeken zijn. Is eerder in dit topic al voorbij gekomen, dat het een paar dagen later nog altijd overgaat lijkt me eenzelfde laken een pak. De social media klinkt wel als nieuw, maar dat kan natuurlijk net zo goed een facebook-inlog (oid) zijn vanaf een vaste pc met onthouden inloggegegevens. Als mensen ter plekke internet zouden hebben zou er vast wel een *help* geklonken hebben, en zouden ze via track&trace al lang gevonden zijn lijkt me | |
Kleffe_Dop | woensdag 12 maart 2014 @ 09:37 |
Een Chinese dienst vergelijkbaar met WhatsApp (QQ?) had ook al laten weten dat statussen niet altijd betrouwbaar zijn. Is ook al voorbij gekomen. | |
Red_85 | woensdag 12 maart 2014 @ 09:40 |
Nope. Iedereen en alles is te vinden binnen enkele seconden, maar een verdwenen vliegtuig is inmiddels 4 dagen zoek. Que? | |
MartijnA3 | woensdag 12 maart 2014 @ 09:45 |
Wat is daar nou zo raar aan? Boven zee: Geen radar, geen mobiele ontvangst, geen dataverbinding met wie dan ook. Alleen contact via een responder die om welke reden dan ook stopte. Of het vliegtuig daarna doorvloog of ter plekke uit er kaar geknald is, is onduidelijk. Waar ga jij dan zoeken? | |
Red_85 | woensdag 12 maart 2014 @ 09:46 |
Ik heb de middelen niet, dus ik heb geen enkel idee. Overheden hebben die middelen wel. In ruime mate. | |
MartijnA3 | woensdag 12 maart 2014 @ 09:47 |
Welke middelen? | |
matthijst | woensdag 12 maart 2014 @ 09:48 |
Waarom heeft die dude links, de benen van die dude rechts ![]() | |
mschol | woensdag 12 maart 2014 @ 09:48 |
we kunnen met drones en satellieten mensen tot op 5 meter (give or take a few..) nauwkeurig volgen, een vliegtuig zijn we boven zee "kwijt" en hij kan werkelijk alle kanten opgegaan zijn | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 09:50 |
Composite foto's. | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 09:51 |
- Infrarood - electromagnetische signalen - gravitatieverschillen (bij ondiepere wrakken) - een veeeeeel groter gebied vanuit de luie stoel afkammen zonder dat je dure bemande vliegtuigen hoeft te sturen | |
Stokkie_ | woensdag 12 maart 2014 @ 09:51 |
We kunnen individuen volgen, niet elk persoon of vliegtuig wordt constant gemonitored | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 09:52 |
De kers van de bruidstaart is geen probleem om naar Allah te blazen en give or take a few bodies erbij, maar een vliegtuig van 60 meter lang in een straal van 6 uur vliegen kunnen we na 4,5 dag nog niet vinden? ![]() | |
MartijnA3 | woensdag 12 maart 2014 @ 09:56 |
Echt, jullie hebben maar een vage kijk op de wereld. Infrarood? ![]() We hebben het over het gebied tussen Maleisië en Vietnam, niet echt landen met de beste apparatuur. | |
Metalfreak | woensdag 12 maart 2014 @ 10:01 |
Wel eens in Maleisië geweest? De economie bloeit daar een stuk meer dan in Europa. In Kuala Lumpur vind je modernere snufjes dan hier. Zo was 4G daar twee jaar geleden al overal beschikbaar om maar een voorbeeld te noemen. | |
Gisteren. | woensdag 12 maart 2014 @ 10:04 |
Niet veel wereldevaring heb je dan.. | |
HiZ | woensdag 12 maart 2014 @ 10:04 |
Ik blijf het kostenargument tegen het online houden van bijvoorbeeld locatiegegevens van een vliegtuig zo vreemd vinden; logistieke bedrijven hebben letterlijk duizenden wagens real life in beeld en een vliegmaatschappij kan hetzelfde niet doen met een beduidend lager aantal? | |
Crazy-M | woensdag 12 maart 2014 @ 10:06 |
als je dadelijk de OP gaat maken, misschien dat stukje over de telefoons, inclusief de uitleg, plaatsen in de OP, zodat hetniet meer langskomt? btw nog nieuws gemist buiten het deel dat vietnam de zoekactie gaat verminderen | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 10:06 |
Ik wacht al veel te lang op die OP, ben nog niet echt moe, maar het is fokking 4:06... weet niet of ik hem haal. ![]() | |
Crazy-M | woensdag 12 maart 2014 @ 10:07 |
o jij zit ergens anders ![]() | |
ietjefietje | woensdag 12 maart 2014 @ 10:07 |
Ik dacht, leuk...een kaartje, maar ik kan er geen touw aan vastknopen, hoe kan ik op dat kaartje dan zien wat bij Singapore hoort en wat bij Maleisie? Ik zie enkel een blauw gebiedje in Indonesie, bij Borneo en andere bij Australie. | |
matthijst | woensdag 12 maart 2014 @ 10:09 |
Snap ik, maar wat is het nut ![]() | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 10:10 |
Lijkt me afwezig, gewoon amateurisme/geen andere benen over, dus maar dezelfde. Het viel mij ook op aan zijn broek en schoenen, maar ach, verder niet echt belangrijk. | |
MartijnA3 | woensdag 12 maart 2014 @ 10:10 |
Track & trace van voertuigen werkt via het mobiele telecom netwerk, dat heb je niet boven zee en op vlieghoogte. En dan nog: trek de zekering van het apparaatje eruit en je bent niet meer te volgen. | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 10:16 |
Dat blijkt! | |
Drebbelman | woensdag 12 maart 2014 @ 10:20 |
Ik denk dat we allemaal iets te goedgelovig zijn geworden door maar alles wat ons in Amerikaanse detectives wordt voorgeschoteld voor waar aan te nemen. In series als 24, Person of Interest of Homeland zouden ze nu gewoon even de vlucht van het vliegtuig op gearchiveerde satelietbeelden terug kijken en blijven volgen. | |
Loekie1 | woensdag 12 maart 2014 @ 10:22 |
Ik vind het naief van de vliegtuigbouwers om ervan uit te gaan dat er nooit een piloot zou komen die misbruik zou maken van wat er mogelijk is, bijv. een vliegtuig zoekmaken. | |
matthijst | woensdag 12 maart 2014 @ 10:23 |
Ook wel een aardige: Let's say MH370 definitely was the unknown item picked up by military radar crossing the Malaysian peninsula and tracked to near Palau Perak. Lets also examine the report by the eight people sitting on the beach at Bandar Marang on the NE coast of the Malay peninsula at 1:30AM, who heard a "loud and frightening noise" that "seemed to come from Kapas Island." We all know that sounds reverberate and bounce off large solid objects. What if the eight people on the beach heard an explosive decompression of MH370? (they would have been within hearing distance of waypoint IGARI, and sound carries a long way at night, and through the sky). Let's say an oxygen bottle in the cabin exploded and caused major decompression, and took out a heap of electrical wiring and comms, including the transponder. The crew immediately commenced a left turn to return to KL and initiated a rapid descent. However, hypoxia took over prior to reaching a low level and the crew became unconscious. The aircraft continued to fly in a gentle arc, back over the Malay peninsula, at a steadily reducing height, or at a low height preset by the crew on the AP. In that case, there's a strong possibility the aircraft crashed into the Gunung Leuser National Park - one of the largest, largely unpopulated, mountainous wilderness areas in Northern Sumatra. An aircraft crashing into a high-elevation area of this park at 3:00AM local time would be heard by very few people - and it would disappear into the jungle just as GOL 1907 did. "Gunung Leuser National Park is 150 km long, over 100 km wide and is mostly mountainous. 40% of the park, which is mainly in the north, is steep, and over 1,500 m. 12% of the park only, in the lower southern half, is below 600 metres but for 25 km runs down the coast. 11 peaks are over 2,700 m and the highest point is Gunung Leuser, which 3,466 m high". | |
MartijnA3 | woensdag 12 maart 2014 @ 10:24 |
Waarom zou een vliegtuigbouwer dat interesseren? | |
Eyjafjallajoekull | woensdag 12 maart 2014 @ 10:26 |
Waarom zou een drone dit vliegtuig in de gaten hebben gehouden? Die drone vluchten die mogelijke terroristen opblazen zijn weken tot maanden voorafgaand aan zo'n aanval al bezig zijn met verkenning en dergelijke. Maar waarom zou er een drone (die ook nog meestal minder hoog vliegen dan vliegtuigen) naar boven lopen staren op precies deze plek. En dat vliegtuig ligt natuurlijk allang op de zeebodem, dus die ga je nu sowieso niet vinden. Het enige wat je kan vinden zijn stukjes plastic en dergelijke. Maar minder dan een meter groot valt nauwelijks op in een zee. | |
t-8one | woensdag 12 maart 2014 @ 10:32 |
Het is indd verbazingwekkend om hier te lezen dat men denkt dat we alles op deze wereldbol onder controle hebben. | |
matthijst | woensdag 12 maart 2014 @ 10:32 |
BBC is reporting just now, that oil rig workers saw a burning aircraft off the coast of Veitnam. Search aircraft are being sent to the area. Ander nieuws: Life Raft gevonden, 10 nautical miles from Port Dickson town at 12pm yesterday. Read more: MISSING MH370: Fishermen find life raft near PD - Latest - New Straits Times http://www.nst.com.my/lat(...)509222#ixzz2vjtzXbOM ![]() | |
El_Matador | woensdag 12 maart 2014 @ 10:34 |
![]() | |
MrBanaan1 | woensdag 12 maart 2014 @ 10:38 |
Misschien nog wel een van de beste en meest waarschijnlijke scenario's in mijn ogen. | |
Crazy-M | woensdag 12 maart 2014 @ 10:40 |
Dit klinkt in elk geval redelijk. Nu nog kijken of er dan ook iets te vinden is. Wel raar dat ze er nu pas meekomen dan en niet gelijk toen ze een brandend vliegtuig zagen | |
matthijst | woensdag 12 maart 2014 @ 10:40 |
Brief:![]() | |
Drebbelman | woensdag 12 maart 2014 @ 10:40 |
Verbazend hoe zoiets pas gemeld wordt nadat al een paar dagen een van de grootste zoekacties in de geschiedenis gaande is. Alsof een brandend vliegtuig daar iets is wat toch regelmatig voorkomt en niet het melden meer waard is. De plek van de liferaft lijkt in de aanvliegroute van het vliegveld te liggen. Lijkt me dat het vliegtuig daar wel eerder gespot zou zijn, mocht dit het gebied zijn waar hij terecht is gekomen. | |
Pleasureman_Gunther | woensdag 12 maart 2014 @ 10:43 |
Maar het strookt niet met dit nieuwsbericht van zojuist: http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)ht-vrijgegeven.dhtml
| |
Drebbelman | woensdag 12 maart 2014 @ 10:43 |
![]() | |
MrBanaan1 | woensdag 12 maart 2014 @ 10:44 |
Kun je me uitleggen hoe dat werkt; google maps met coordinaten ![]() |