dat is waar, dat zal niet snel gaan, maar als ik een draadje achter het contact kon vinden, had ik 'm wel daarop geknooptquote:Op woensdag 26 februari 2014 19:53 schreef BlackLining het volgende:
Ja, die zal en wel leeg trekken, maar dat duurt dagen zo niet weken.
Kunt auto's iets vergeten he, beetje kortsluiting, lekstroom, water etc.. Ik zou hem sowieso ff zelf afzekeren.
Ja, het doet best wel pijn nu, en er zit nog strak verband om mijn knie. Dus ik loop echt weer met een gestrekt been nuquote:Op woensdag 26 februari 2014 19:42 schreef mstx het volgende:
[..]
Merk je nog verschil met lopen nu ze er uit zijn?
Ik had de boel gewoon geschakeld op de kentekenplaatverlichting. Die is toch niet heel cruciaal als ie doorslaat, en brandt altijd met contact.quote:Op woensdag 26 februari 2014 19:54 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
dat is waar, dat zal niet snel gaan, maar als ik een draadje achter het contact kon vinden, had ik 'm wel daarop geknoopt
Fijnquote:Op woensdag 26 februari 2014 19:54 schreef Daantke het volgende:
[..]
Ja, het doet best wel pijn nu, en er zit nog strak verband om mijn knie. Dus ik loop echt weer met een gestrekt been nu
Ben benieuwd hoe het morgen of over een week is.
ik had in de koplamp een draad achter het contact gevonden, en daar heb ik 'm gezekerd achter gegooid.quote:Op woensdag 26 februari 2014 19:57 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Ik had de boel gewoon geschakeld op de kentekenplaatverlichting. Die is toch niet heel cruciaal als ie doorslaat brandt altijd met contact.
Echt netjes is dat ook niet echt. Nu ik toch de kabelboom aan het opknappen ben, ben ik er een extra gezekerd relais in aan het bouwen zodat ik een losse 12 en 5 volt lijn heb om mijn eigen elektronica aan vast te knopen.
dan de eerste met een zekering daarachter knopen.quote:Op woensdag 26 februari 2014 19:58 schreef Sloggi het volgende:
Dat is allemaal veel te ingewikkeld. Ik wil niet kloten met kabelbomen en het contactslot. Ik wil 'm op mijn accu draaien en het moet werken zonder dat ik een week later een lege accu heb.
Dan ga ik dat doenquote:Op woensdag 26 februari 2014 20:01 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
dan de eerste met een zekering daarachter knopen.
dan zou je eventueel met zo'n plug ook je accu aan de lader kunnen zetten zonder dat je alles los hoeft te slopen. Dat kan met USB niet.
Huh wat laat, jij was twee maanden eerder dan ik geopereerd. Enfin, zal wel aan de behandeld arts liggen.quote:Op woensdag 26 februari 2014 19:57 schreef mstx het volgende:
[..]
Fijn![]()
Bij mij moeten er over een maand waarschijnlijk ook 2 uit
in de beschrijving staat at er een 10A zekering bij zitquote:Op woensdag 26 februari 2014 20:03 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dan ga ik dat doen.
Die zekering zit dus niet al 'in' het apparaat? Die moet los worden geīnstalleerd?
Klopt, maar dan kan hij nog wel in het apparaat zitten. Maar dat doet hij dus niet.quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:06 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
in de beschrijving staat at er een 10A zekering bij zit
in de handleiding:quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:08 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Klopt, maar dan kan hij nog wel in het apparaat zitten. Maar dat doet hij dus niet.
dus er lijkt een losse zekeringshouder bij te zittenquote:Lieferumfang:
1x Steckdose mit Lenkerschelle, 1x Rändelmutter,
1x170cm Anschlusskabel, 1x Gummieinlage für 22mm
Lenker und 1x Sicherungsbox mit 10 Ampere Sicherung
Eerste motor is gespot! De winter valt hier blijkbaar erg tegen. Er ligt wel sneeuw maar het vriest alleen 's nachts dus het is een en al slush en ijsplaten. Het gevaar zit em er denk ik vooral in dat ze hier niet strooien met zout maar met gravel. Ook met fietsen is het dus soms meer offroaden, ook op het asfaltquote:
Ok. Die zekering moet op de plus? Draadje doormidden knippen en de zekering er tussenin mikken?quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:10 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
in de handleiding:
[..]
dus er lijkt een losse zekeringshouder bij te zitten
op de plus jaquote:Op woensdag 26 februari 2014 20:11 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ok. Die zekering moet op de plus? Draadje doormidden knippen en de zekering er tussenin mikken?
yupquote:Op woensdag 26 februari 2014 20:11 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ok. Die zekering moet op de plus? Draadje doormidden knippen en de zekering er tussenin mikken?
Was het een Alp?quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:11 schreef punkmuis het volgende:
[..]
Eerste motor is gespot! De winter valt hier blijkbaar erg tegen. Er ligt wel sneeuw maar het vriest alleen 's nachts dus het is een en al slush en ijsplaten. Het gevaar zit em er denk ik vooral in dat ze hier niet strooien met zout maar met gravel. Ook met fietsen is het dus soms meer offroaden, ook op het asfalt.
quote:Op woensdag 26 februari 2014 16:40 schreef ErkendFokker het volgende:
Weet iemand in het noorden van het land een plek waar ik mijn carbs van de gs500 goedkoop kan laten afstellen? Hij loopt net niet lekker nu (houdt eerst een halve seconde in en gaat daarna pas "als de bliksem") Moet eigenlijk alleen een afr meter hebben en dan moet ik het toch goed kunnen afstellen?
Of met een colortune bougie? (afr meter is wel beter)
Dan nog even de carbs synchroniseren en dan moet het goed zijn
Ja wil het eigenlijk wel 'perfect' afgesteld hebben, is met zo'n meter ook heel weinig werk geloof ik.quote:Op woensdag 26 februari 2014 17:16 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Moet het goed, of moet het perfect?
Je kunt door te rijden een bij te houden bij welke toerentallen hij wat doet ook vrij accuraat afstellen met een goeie handleiding erbij. Veel werk, dat wel, maar leerzaam en graties.
Ik zou zeggen, zet je gasnaalden eens een tandje hoger en check even voor valse lucht.
Ok, ik tril nu namelijk nogal van mn motor af als ik lang op de snelweg rij, dus ik hoop dat dat dan wat beter wordt.quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:21 schreef Maegrim het volgende:
tot de 150 rijdt ie prima, daarboven ga je het voelen
Mwa, blijft veel werk. Testbank run, carbs eruit, aanpassen, carbs erin, testrun, carbs eruit, aanpassen, carbs erin, testrun etc tot je tevreden bent. Met een beetje geluk de eerste keer goed, met een beetje pech heb je 10 runs nodig.quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:30 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
[..]
Ja wil het eigenlijk wel 'perfect' afgesteld hebben, is met zo'n meter ook heel weinig werk geloof ik.
Beter vasthouden.quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:22 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Ok, ik tril nu namelijk nogal van mn motor af als ik lang op de snelweg rij, dus ik hoop dat dat dan wat beter wordt.
Kon je niet onder algehele narcose?quote:Op woensdag 26 februari 2014 20:05 schreef Daantke het volgende:
[..]
Huh wat laat, jij was twee maanden eerder dan ik geopereerd. Enfin, zal wel aan de behandeld arts liggen.
De operatie was wel echt anders dan de vorige keer, toen was het natuurlijk een spoedopname en komt alles over je heen. Nu moet je echt naar het ziekenhuis, bij de afdeling melden, "ja hoi ik word vandaag geopereerd". Daarna omkleden, naar de OK gereden worden (terwijl je prima kunt lopen
) en een ruggenprik krijgen. Dat doet niet echt pijn, maar het is wel echt een kutgevoel. Na een kwartier voel je je benen ook echt niet meer. Toen ik net in OK lag, dacht ik dat mijn benen gewoon tegen elkaar lagen, maar toen ik mijn ogen open deed zag ik dat de dokter mn rechterbeen een meter de lucht in hield
dan duurt het ook ff een seconde voor je je realiseert dat dat jouw been is.
Daarna moet je een aantal uur op de afdeling bijkomen, omdat het gevoel weer terug moet komen. Bij mij was dat heel snel, ik was aan het eind van de ochtend geopereerd en om half vijf mocht ik naar huis. t Schijnt dat het bij mannen altijd lastig is om weer de eerste keer te pissen, maar ik had er echt totaal geen problemen mee, zustertjes waren helemaal verbaasd
Ik laat binnenkort wel weten hoe lang ik er echt nog last van heb.
Vandaag hier ook, 110 reed ik op een 100 weg... Kerel voor mij was nogal stevig van formaat en zat gewoon redelijk relaxed op die motor had ik het idee, was ook amper van zijn rechte lijn aan het wijken...quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:22 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Ok, ik tril nu namelijk nogal van mn motor af als ik lang op de snelweg rij, dus ik hoop dat dat dan wat beter wordt.
Kan ook aan je helm liggen, ik had eerst een Shark openline, die was niet zo aerodynamisch geloof ik (maakte ook super veel lawaai)quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:30 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Vandaag hier ook, 110 reed ik op een 100 weg... Kerel voor mij was nogal stevig van formaat en zat gewoon redelijk relaxed op die motor had ik het idee, was ook amper van zijn rechte lijn aan het wijken...
Waar ik daarentegen... gewoon naar voren ging leunen om niet al te veel wind op te vangen terwijl mijn hoofd hevig aan het schudden was en de motor ook
Life is unfair
Nja was op lesmotor haha...quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:34 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Kan ook aan je helm liggen, ik had eerst een Shark openline, die was niet zo aerodynamisch geloof ik (maakte ook super veel lawaai)
Heb nu een Nolan N104, echt veel beter <3
Dat was wel echt kut ja, vooral aan het begin... dan kun je nog wel een beetje je spieren aansturen maar er gebeurt gewoon niks :x als je gevoel echt helemaal weg is, valt het juist wel weer mee. Maar had af en toe wel ff een klote momentje ja, ben bij vlagen ook wel een controlfreak.quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:25 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Kon je niet onder algehele narcose?
Ben zelf nogal een redelijke "control freak" van mijzelf haha, ik moet er niet aan denken dat ik volledig bij kennis ben maar mijn onderlichaam niet meer voel... Volgens mij draai ik dan helemaal door.
Knap dat je dat kon!
Buiten dat ook gewenning. Je nek wordt vanzelf een stuk sterker. Had in het begin ook dat ik dacht dat ik eraf ging waaien. Inmiddels zonder het in de gaten te hebben 150 met open vizier.. Alles went.quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:34 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Kan ook aan je helm liggen, ik had eerst een Shark openline, die was niet zo aerodynamisch geloof ik (maakte ook super veel lawaai)
Heb nu een Nolan N104, echt veel beter <3
It really ties the bike together?quote:Op woensdag 26 februari 2014 21:25 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik blijf dat een mooie ruitje vindenmaakt de boel echt áf.
Tot de 150 rijd je ook prima zķnder ruitjequote:Op woensdag 26 februari 2014 21:21 schreef Maegrim het volgende:
tot de 150 rijdt ie prima, daarboven ga je het voelen
Die idd, die hoge zijn geen porum.quote:
zodra jij eens zonder 5 pillen de dag door komtquote:Op woensdag 26 februari 2014 23:09 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Tot de 150 rijd je ook prima zķnder ruitje![]()
Ik zou het verschil wel eens willen voelen; wanneer gaan we meeten?
Die lage anders ook nietquote:Op woensdag 26 februari 2014 23:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die idd, die hoge zijn geen porum.
De liner van die helm heeft even tijd nodig om zich naar je hoofd te vormen. Rij er even een dag of twee mee rond een kijk dan nog eens. Weet vrij zeker dat ie dan al beter past.quote:Op woensdag 26 februari 2014 23:14 schreef Sjoerd102 het volgende:
Vandaag mijn nieuwe helm binnen gekregen.
Hetzelfde merk/type en maat als mijn vorige helm (Shark Evoline)
Vreemd genoeg is de nieuwe helm net te krap.
En nee mijn hoofd is niet dikker geworden, want de oude past perfect.
Nihilists, dude.quote:Op woensdag 26 februari 2014 22:56 schreef Tunafish het volgende:
[..]
It really ties the bike together?
Toch moet de helm bij het begin in ieder geval al geen druk geven op je hoofd.quote:Op woensdag 26 februari 2014 23:23 schreef BlackLining het volgende:
[..]
De liner van die helm heeft even tijd nodig om zich naar je hoofd te vormen. Rij er even een dag of twee mee rond een kijk dan nog eens. Weet vrij zeker dat ie dan al beter past.
Da's al snel, want ik zit al op 4quote:Op woensdag 26 februari 2014 23:17 schreef Maegrim het volgende:
[..]
zodra jij eens zonder 5 pillen de dag door komt
Smaken verschillen. Ik vind het juiste kuipruitje best aardig om te zien, maar ik vind zonder ook mooiquote:
Hij heeft toch een mooie kofferquote:Op woensdag 26 februari 2014 23:30 schreef Dekatria het volgende:
Waar anders ga je de wegenvignetten plakken, denk ik dan.
Hij zei dikker, niet langerquote:Op woensdag 26 februari 2014 23:26 schreef Anne het volgende:
[..]
Toch moet de helm bij het begin in ieder geval al geen druk geven op je hoofd.
Dan is het niet goed niet.
Waar zie jij een koffer? Das mn helmquote:Op woensdag 26 februari 2014 23:32 schreef Anne het volgende:
[..]
Hij heeft toch een mooie koffer.
Al hoort dat verdulleme ook niet op een naked!
Zouden ze eigenlijk op je helm mogen?
Moeten op het voertuig, helaas. Maar om ze dan op je tank e.d. te doen...quote:Op woensdag 26 februari 2014 23:32 schreef Anne het volgende:
[..]
Hij heeft toch een mooie koffer.
Al hoort dat verdulleme ook niet op een naked!
Zouden ze eigenlijk op je helm mogen?
denk dat ze de vakantiekoffer bedoeldquote:Op woensdag 26 februari 2014 23:33 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
Waar zie jij een koffer? Das mn helm
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh het ging niet over mij dus :pquote:Op woensdag 26 februari 2014 23:35 schreef Maegrim het volgende:
[..]
denk dat ze de vakantiekoffer bedoeld
[ afbeelding ]
Zit dat ding echt zo hoog? Jeuzesquote:Op woensdag 26 februari 2014 23:35 schreef Maegrim het volgende:
[..]
denk dat ze de vakantiekoffer bedoeld
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 26 februari 2014 23:35 schreef Maegrim het volgende:
[..]
denk dat ze de vakantiekoffer bedoeld
[ afbeelding ]Met die constructie moet je nog serieus in de gaten gaan houden of je wel door de tunnels heen past zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
als dat zon blauw plastieken ding is gelijk weggooien en een fatsoenlijke waterdichte kopenquote:Op woensdag 26 februari 2014 20:10 schreef rulerofdeath het volgende:
[..]
in de handleiding:
[..]
dus er lijkt een losse zekeringshouder bij te zitten
druk aan de klus weer zie ikquote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:43 schreef BlackLining het volgende:
Zo, M7 reparatiesetje is ook binnen. Kan ik eindelijk het dolle schroefdraad onder het kleppendeksel fixen zodat ie geen olie meer zweet
Idiote maat wel dat M7. Zal wel iets Japans zijn
Tevens tweedehands compressiemeter op de kop getikt. Ik verdenk de zuigerveer in cilinder nummer vier van lekken. Ff opmeten, zo nodig gaat die meteen vervangen worden. Heb nu toch al de distributieketting open, dus de cilinders eraf is ook geen enorme klus meer.
Neequote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:52 schreef Salatrel het volgende:
[..]
druk aan de klus weer zie ikis je deksel er nou al eens?
mijn pa had al eens een pakketje dat vanuit duitsland in zuid afrika terecht kwam en uiteindelijk terug naar duitsland ging alvorens het in nederland terecht kwamquote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee
Duurt me toch een partij lang dat..
Net maar gemaild voor een tracking number van die zending. Denk dat ie ergens is blijven steken..
Fucks sakequote:Op vrijdag 28 februari 2014 14:58 schreef Salatrel het volgende:
[..]
mijn pa had al eens een pakketje dat vanuit duitsland in zuid afrika terecht kwam en uiteindelijk terug naar duitsland ging alvorens het in nederland terecht kwam
Mooie sokken welquote:Op vrijdag 28 februari 2014 16:35 schreef Sloggi het volgende:
Voor de liefhebber, een GoPro Hero 3:
http://www.ibood.com/nl/nl/
Geen idee of het goedkoop is.
Doppenset ziet er wel interessant uit, voor af en toe sleutelen aan mn motor. Of hebben mensen hele negatieve ervaringen met deze set?quote:Op vrijdag 28 februari 2014 17:05 schreef KneusTeun het volgende:
http://www.lidl.nl/cps/rd(...)/Offerdate.htm?id=92
De 3+ voor 350 eur is zeker wel goedkoop. Maar niet echt aerodynamisch. Ik moet nog een nieuwe helmcam kopen. Denk dat ik de Drift Ghost-S ga kopen. GoPro is mooi, maar het is niet de enige goeie cam. Ze hebben wel een grote fanbase.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 16:35 schreef Sloggi het volgende:
Voor de liefhebber, een GoPro Hero 3:
http://www.ibood.com/nl/nl/
Geen idee of het goedkoop is.
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:56 schreef BlackLining het volgende:
Lolkwam met thuis, lag er een briefje dat PostNL aan de deur was. Pakketje lag een huis verder. Ik daar aangebeld, zegt mijn buurvrouw ja er ligt hier ook al een week een DHL pakketje voor je
geen briefje in de bus gehad of wat dan ook.
[ afbeelding ]
Hiermee kan ik in ieder geval het motorblok weer starten. Moet alleen nog even bedenken hoe ik de Bandit ga vertellen dat ik nieuwe knippers voor hem heb, ik ben bang dat ie zich bedrogen voelt
Geen Haribo-snoeppiesquote:Op vrijdag 28 februari 2014 19:56 schreef BlackLining het volgende:
Lolkwam met thuis, lag er een briefje dat PostNL aan de deur was. Pakketje lag een huis verder. Ik daar aangebeld, zegt mijn buurvrouw ja er ligt hier ook al een week een DHL pakketje voor je
geen briefje in de bus gehad of wat dan ook.
[ afbeelding ]
Hiermee kan ik in ieder geval het motorblok weer starten. Moet alleen nog even bedenken hoe ik de Bandit ga vertellen dat ik nieuwe knippers voor hem heb, ik ben bang dat ie zich bedrogen voelt
Mwa zal ze wel gedaan hebben haar kennende. Maar ik ben ook praktisch nooit thuis.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:04 schreef Nero22 het volgende:
[..]![]()
Dat ze dan zelf ook niet eens even langskomt.
dat heeft ze wel gedaan om dat briefje af te geven. Er was alleen niemand thuis wat in 1e instantie al de oorzaak van het probleem wasquote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:04 schreef Nero22 het volgende:
[..]![]()
Dat ze dan zelf ook niet eens even langskomt.
Nee doos, dat heeft PostNL gedaan. Tenzij buuf bij PostNL werkt, dan heb ik niks gezegdquote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:14 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat heeft ze wel gedaan om dat briefje af te geven. Er was alleen niemand thuis wat in 1e instantie al de oorzaak van het probleem was
Dat was een PostNL briefje. Die wordt niet afgegeven bij een DHL pakket.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:14 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat heeft ze wel gedaan om dat briefje af te geven. Er was alleen niemand thuis wat in 1e instantie al de oorzaak van het probleem was
Maar de buurvrouw is ook geen pakketneger.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:22 schreef Salatrel het volgende:
Zijn gewoon dezelfde zzp pakketnegers die voor die toko's rijden
Particulier-particulier kan gewoon met de oude papiertjes. Handelaar-particulier moet met code.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:11 schreef Daantke het volgende:
Ik wilde net mijn motor overschrijven op naam van de koper.
Het is zo'n oud kentekenbewijs (drie delen waarvan 2 oranje ipv groen). De baliedame en iemand in de winkel wisten mij te melden dat dat sinds 1 januari niet meer kan, je hebt een meldcode/tenaamstellingscode/whatever nodig om over te schrijven. Op internet word ik niet veel wijzer, wel dat je een tenaamstellingscode nodig hebt.
Ik heb oude papieren en niet zo'n nieuwe card dus ik heb niet zo'n code. Moet ik daar nu een nieuwe voor aanvragen (a 20 euro)? Waarom krijg ik die niet gratis als ik een oud kentekenbewijs heb?
Staat ook op mn lijstje. De vorm lijkt me handiger dan een gopro en ook de afstandbediening lijkt me prima voor op het stuurquote:Op vrijdag 28 februari 2014 20:14 schreef Salatrel het volgende:
Ghost-s wel een goeie cam trouwens. Zou ik ook kopen als ik nu een nieuwe cam moest hebben
Drift Ghost en de voorganger ervan gehad. Accuduur (in de praktijk) is een uur of 3.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 00:22 schreef JK het volgende:
[..]
En ik vergeet nog de accuduur tov de GoPro. Had jij een Drift HD of ook zo'n Ghost(-s)?
Heb nu een Midland xtc cam, 720P. Gaat ook 3u mee, om dan naar een GoPro te gaan met 1,5 (black 3) of 2u (3+), dan ga ik daar niet blij van worden. En 4k met 12-15fps en kan je alleen timelapse filmpjes mee maken. Of zie ik dat verkeerd?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 00:24 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Drift Ghost en de voorganger ervan gehad. Accuduur (in de praktijk) is een uur of 3.
Nope niks. Alleen maar gare crap die al een keer gevallen is. Lullige is dat wanneer een Bandit met de voorkant naar beneden gaat hij sowieso op ķf de snelheidsmeter, ķf de toerenteller land. Veel te veel vraag naar dus. Zelfde geldt voor dat carterdeksel. Ken maar weinig Bandits waarbij dat niet busted is, want dat is gewoon het eerste onderdeel wat in contact komt met het asfalt als de bandjes de lucht in gaan.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 12:42 schreef Dekatria het volgende:
200 eurojeuzes man. Hebben ze Germanz niks liggen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En beide tellersets hebben een benzinemeter. Da's leuk, maar die kan er ook uit en vervangen worden door een OLED schermpje. Kan ik ook eindelijk eens werk maken van het boordcomputertje wat hier al maanden ligt.
Ik ga mezelf wel een gigántische sloot werk op mijn nek halen om dat werkend te krijgen met de rest van de elektronica op de Bandit
Edit: Mooie fiets trouwens, die Inazuma 750SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Helaas niet in Europa uitgebracht, maar alleen in Australië.
[ Bericht 10% gewijzigd door BlackLining op 01-03-2014 13:02:44 ]Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
4k heeft toch geen enkele zinquote:Op zaterdag 1 maart 2014 12:43 schreef JK het volgende:
[..]
Heb nu een Midland xtc cam, 720P. Gaat ook 3u mee, om dan naar een GoPro te gaan met 1,5 (black 3) of 2u (3+), dan ga ik daar niet blij van worden. En 4k met 12-15fps en kan je alleen timelapse filmpjes mee maken. Of zie ik dat verkeerd?
4k door zo'n klein lensjequote:Op zaterdag 1 maart 2014 12:43 schreef JK het volgende:
[..]
Heb nu een Midland xtc cam, 720P. Gaat ook 3u mee, om dan naar een GoPro te gaan met 1,5 (black 3) of 2u (3+), dan ga ik daar niet blij van worden. En 4k met 12-15fps en kan je alleen timelapse filmpjes mee maken. Of zie ik dat verkeerd?
Ik heb er nog 1 van een er5 die mag je voor nopes hebben is volgens mij het zelfdequote:Op zaterdag 1 maart 2014 12:39 schreef BlackLining het volgende:
Volstrekt belachelijk dat de snelheidsmeter voor een Bandit niet goedkoper te krijgen is dan 100 euro. Wat zijn dat nou voor prijzenEn dan heb je nog een exemplaar wat in slechtere staat verkeert dan mijn eigen speedometer na zijn ontmoeting met het asfalt. Een enigszins schadeloos ding ('slechts wat krassen en kleine deukjes') kost je gewoon 200 euro
Idiote prijzen.
Da's goddomme bijna twee keer zo veel als wat ik nodig heb om mijn halve blok te reviseren
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 12:47 schreef BlackLining het volgende:
Zit nu te overwegen er een GSF750 Imazuma tellerset op te maken. Opzich ook wel kekke, alleen moet dan wel dat onderste zilver plaatje zwart gespoten worden.Bovenste is erg tofSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En beide tellersets hebben een benzinemeter. Da's leuk, maar die kan er ook uit en vervangen worden door een OLED schermpje. Kan ik ook eindelijk eens werk maken van het boordcomputertje wat hier al maanden ligt.
Wat betreft helmcams rijd ik altijd met 720p aan - 1080p is overtrokken en zuipt meer van je accu (en geheugen) dan 720, terwijl voor de uiteindelijke toepassing 720p meer dan afdoende is.
dat kan met 60fps en de twixtor plugin alquote:Op zaterdag 1 maart 2014 14:09 schreef mstx het volgende:
720p120 ftw, dan kun je ook nog mooie slomo's maken.
Alleen is twixtor wel soort jpeg voor video.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 14:31 schreef Salatrel het volgende:
[..]
dat kan met 60fps en de twixtor plugin al
Bedankt voor het aanbodquote:Op zaterdag 1 maart 2014 13:09 schreef klawie het volgende:
[..]
Ik heb er nog 1 van een er5 die mag je voor nopes hebben is volgens mij het zelfde
De staat ervan weet ik niet precies maar miss kan je van 2 1 mooie klok maken
maar twixtor is gratisquote:Op zaterdag 1 maart 2014 14:39 schreef KneusTeun het volgende:
[..]
Alleen is twixtor wel soort jpeg voor video.
Op onze opleiding hebben we een RED
http://www.red.com/
moraal van het verhaal: kawasaki is nogo maar honda kan wel.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 14:41 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Bedankt voor het aanbod
Maar ik heb net die Inazuma klok besteld, die zou hier over een weekje moeten zijn. En het lijkt me makkelijker een Suzuki klok aan te passen aan een andere Suzuki, dan een Kawasaki klok aan een SuzukiUiteindelijk wil ik het toch een mooi geheel maken, dus dan lijkt me dit de betere oplossing.
Weer 130 euro wegMaar da's dus alsnog 70 euro minder dan een redelijk fatsoenlijke Bandit teller. En voor die 130 heb ik een compleet dashboard nieuw in den doosch. Alleen nog ff omstekkeren, maar als ik de wiring diagrams naast elkaar leg is dat alleen een kwestie van pinouts in de stekkertjes wijzigen. Zelfde stekkertjes, zelfde kabeltjes alleen een iets andere pin layout in de stekker. Dat moet wel te doen zijn. Enige wat compleet anders zit is de oliedruksensor, maar daar vinden we ook wel wat voor.
Tevens nieuwe koplamp ook maar meebesteld, komt er eentje op van een CB1300
Ach, er zat nu een Yamaha koplamp opquote:Op zaterdag 1 maart 2014 14:43 schreef Salatrel het volgende:
[..]
moraal van het verhaal: kawasaki is nogo maar honda kan wel.
je weet hoe dat gaat met yamaha onderdelen he. die zoeken zelf een manier om de fiets zo licht mogelijk te maken.... had je toevallig ook yamaha bandjes waardoor je zelf op straat beland bent?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 14:43 schreef BlackLining het volgende:
Ik weet nog goed hoe ik op 10 januari dit jaar dacht 'ach, ff een nieuw carterhelftje, wat lakstift en we rijden weer'![]()
[..]
Ach, er zat nu een Yamaha koplamp op
Overigens is van die koplamp de beugel nog afgetrild ookZou het toeval zijn?
quote:Op zaterdag 1 maart 2014 14:45 schreef Salatrel het volgende:
[..]
je weet hoe dat gaat met yamaha onderdelen he. die zoeken zelf een manier om de fiets zo licht mogelijk te maken.... had je toevallig ook yamaha bandjes waardoor je zelf op straat beland bent?
Ech hea, ik durf niet eens uit te rekenen hoeveel ik inmiddels in de repatie van die Bandit gestoken hebquote:Op zaterdag 1 maart 2014 14:52 schreef mstx het volgende:
Net ook maar weer wat geld in de bodemloze put gegooid... alvast handkappen en crashpads besteld aangezien ik de motort deze week eindelijk kan ophalen.
quote:
Ga je echt een compressie test doen of een cilinderbalans testquote:Op zaterdag 1 maart 2014 14:47 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Nee, al denk ik wel dat ik op mijn bek gegaan ben omdat er voor mij een Yamaha olie heeft staan pissen, of iets dergelijks
Moet nu alleen nog een ketting en een kentekenplaathoudert aanschaffen. En da's mooi, want mijn bankpasje kwam net al hoestend en proestend uit de random reader
Edit: Ohja, en afhankelijk van wat de compressiemeter mij volgende week gaat vertellen, nog een setje zuigerveren en een kop- en voetpakking..
Edit 2: Ohja, en een stuur..
Compressie. Heb het idee dat er een zuigerveer lekt in de vierde cilinder, dus ik wil ff kijken of die druk kan vasthouden. Cilinders compleet in balans brengen gaat me met dit blok toch niet meer lukken denk ik. Dan moet ik zķveel gaan vervangen dat een nieuw blok lucratiever is. En het hoeft ook niet perfect, maar volgens mij zit ie er nu echt te ver naast. Synchroniseren doe ik wel, verder vind ik te ver gaan voor een blok van 18 jaar oud.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 15:18 schreef klawie het volgende:
[..]
Ga je echt een compressie test doen of een cilinderbalans test
Heb je al een passende nippel?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 15:24 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Compressie. Heb het idee dat er een zuigerveer lekt in de vierde cilinder, dus ik wil ff kijken of die druk kan vasthouden. Cilinders compleet in balans brengen gaat me met dit blok toch niet meer lukken denk ik. Dan moet ik zķveel gaan vervangen dat een nieuw blok lucratiever is. En het hoeft ook niet perfect, maar volgens mij zit ie er nu echt te ver naast. Synchroniseren doe ik wel, verder vind ik te ver gaan voor een blok van 18 jaar oud.
Reden is dat die een keer last heeft gehad van een lekkende carb. Heeft vol gestaan met benzine, sindsdien heb ik merkbaar ingeleverd in vermogen. Daarnaast, als ik de carterhelften eraf haal en ik draai de krukas rond, hoor ik tijden de compressieslag van die cilinder duidelijk iets van lucht blazen in het carter.
Kan natuurlijk met een balanstest ook wel, kijken of er verschil zit tussen 1/2/3 en 4.
Denk dat ze het erbij hebben geflikkerd zodat de GoPro liefhebbers lekker kunnen geilen, omdat ze 4k hebben. Ik ben nog altijd van mening dat je met slechte apparatuur ook prima kan filmen, zo lang je maar weet hoe je het goed moet doen. GoPro heft gewoon de naam mee. Ik zeg niet dat het slecht is, want het is echt mooie kwaliteit wat er uit komt, maar voor op de motor is het een onding vanwege de korte accuduur en de vorm.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 12:58 schreef BlackLining het volgende:
[..]
4k door zo'n klein lensjeIk zou er niet teveel van verwachten. Het nut van 1080p in deze toepassing is al discutabel. Ik zou met zo'n kleine camera liever 720p60 filmen, dan 1080p30.
Heb je ook nog een link/tip om die frankenstein schroeven te vervangen?quote:
geen idee. mijn knippers waren specifiek voor mijn fiets dus alle materialen werden meegeleverdquote:Op zondag 2 maart 2014 10:34 schreef Five_Horizons het volgende:
Van de week liet ik m'n motor onder me vandaan vallen.... Behalve een deuk in m'n ego, kostte me dat ook een knipperlicht. Nu heb ik andere gekocht, maar in die winkel verkochten ze geen adapterplaatjes om ze passend te monteren.
Op internet vond ik een winkel (¤7,-), maar die rekenden een tientje aan verzendkosten. Weet iemand een fysieke winkel in de regio Rotterdam die die dingen heeft?
Hoezo, ga je rijden straks?quote:Op zondag 2 maart 2014 11:43 schreef Yreal het volgende:
Benieuwd of er nog dode gaan vallen vandaag.
winterstop van verzekeringen??quote:Op zondag 2 maart 2014 12:11 schreef Nero22 het volgende:
Het zal wel druk zijn ja nu de winterstop (van verzekeringen etc) is afgelopen. Zat er zelf ook aan te denken een stukje te doen om mijn kop leeg te krijgen.
Daarom trap ik het hok vandaag ook niet aan.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
al Mooiweer rijders zijn weer buiten. De ninjas en harleys vliegen je om de oren.
Thanks voor de reminderquote:Op zondag 2 maart 2014 12:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
al Mooiweer rijders zijn weer buiten. De ninjas en harleys vliegen je om de oren.
Bijvoorbeeld de ANWB heeft een winterstop. Dan hoef je geen premie te betalen in november tot maart.quote:
volgens mij is het dat je dan 15% korting krijgt voor het hele jaar.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:31 schreef Nero22 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld de ANWB heeft een winterstop. Dan hoef je geen premie te betalen in november tot maart.
Valt mee hoor. Vrijwillig hier, want ik wil wel kunnen rijden als het moet. Heb volgens mij in december of januari nog gereden. Zo even de kickstarter weer een zwiepert geven en kijken of ie wil.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:15 schreef Salatrel het volgende:
lijkt me echt kut als je afgelopen maanden in een winterstop zat
Yeah, dat is tof van ze; als jij 5 maanden niet rijdt, berekenen zij 15% minder premie, dus wordt je verzekering voor de resterende 7 maanden eigenlijk 25% duurderquote:Op zondag 2 maart 2014 12:32 schreef Yreal het volgende:
[..]
volgens mij is het dat je dan 15% korting krijgt voor het hele jaar.
Eh? Hoe is het precies nadelig, dat als jij toch niet rijdt buiten het seizoen, je 15% korting krijgt? Dat is toch sowieso beter dan de volle mep betalen en niet rijden buiten het seizoen?quote:Op zondag 2 maart 2014 13:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Yeah, dat is tof van ze; als jij 5 maanden niet rijdt, berekenen zij 15% minder premie, dus wordt je verzekering voor de resterende 7 maanden eigenlijk 25% duurder
quote:Op zondag 2 maart 2014 13:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Yeah, dat is tof van ze; als jij 5 maanden niet rijdt, berekenen zij 15% minder premie, dus wordt je verzekering voor de resterende 7 maanden eigenlijk 25% duurder
Die 15% is natuurlijk ingecalculeerd en over de andere maanden doorberekend.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Eh? Hoe is het precies nadelig, dat als jij toch niet rijdt buiten het seizoen, je 15% korting krijgt? Dat is toch sowieso beter dan de volle mep betalen en niet rijden buiten het seizoen?
Met als voordeel dat je gedurende die tijd dus wel gewoon verzekerd bent tegen diefstal e.d..
Als het ding in je garage/schuur staat denk ik dat hij sowieso verzekerd is via je inboedelmeuck, maar ieder zijn ding.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Eh? Hoe is het precies nadelig, dat als jij toch niet rijdt buiten het seizoen, je 15% korting krijgt? Dat is toch sowieso beter dan de volle mep betalen en niet rijden buiten het seizoen?
Met als voordeel dat je gedurende die tijd dus wel gewoon verzekerd bent tegen diefstal e.d..
Klopt. Maar de verzekering is er om geld te verdienen, niet om redelijk te zijn richting zijn klantenquote:Op zondag 2 maart 2014 13:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als het ding in je garage/schuur staat denk ik dat hij sowieso verzekerd is via je inboedelmeuck, maar ieder zijn ding.
Als je 40% van het jaar niet mág rijden van je verzekering lijkt het me niet meer dan billijk dat je minstens 30% korting krijgt.
In de tuin is het geen inboedel idd, en dagwaarde is dagwaarde..quote:Op zondag 2 maart 2014 13:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
Klopt. Maar de verzekering is er om geld te verdienen, niet om redelijk te zijn richting zijn klanten. Ik ben het helemaal met je eens dat dat redelijk zou zijn. Aan de andere kant vind ik het zeker geen onaardig gebaar, aangezien 90% van nederland seizoensrijder is.
En ik geloof nooit dat de inboedelverzekering uitkeert als mijn motor uit de tuin wordt gestolen. En als ze dat al deden, vast geen 3k.
weet niet zeker maar volgens mij zijn motorvoertuigen uitgezonderd van inboedelverzekeringenquote:Op zondag 2 maart 2014 13:46 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Als het ding in je garage/schuur staat denk ik dat hij sowieso verzekerd is via je inboedelmeuck, maar ieder zijn ding.
Als je 40% van het jaar niet mág rijden van je verzekering lijkt het me niet meer dan billijk dat je minstens 30% korting krijgt.
Ook als ze geschorst binnen in een schuur of garage zijn gestald? Als er brand uitbreekt en het voertuig fikt af samen met het pand wordt het volgens mij wel vergoed.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:53 schreef Salatrel het volgende:
[..]
weet niet zeker maar volgens mij zijn motorvoertuigen uitgezonderd van inboedelverzekeringen
nou volgens mij niet. Al kan het natuurlijk per verzekeraar verschillen. Mijn inboedelverzekering kent wel vergoeding voor (brom)fietsen in de schuur/garage maar niet voor motoren/auto's.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:54 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ook als ze geschorst binnen in een schuur of garage zijn gestald? Als er brand uitbreekt en het voertuig fikt af samen met het pand wordt het volgens mij wel vergoed.
quote:Op zondag 2 maart 2014 14:14 schreef KneusTeun het volgende:
http://www.ebay.com.au/it(...)&hash=item3cdd35e403
Check de 2e foto goed
Haha nicequote:Op zondag 2 maart 2014 14:14 schreef KneusTeun het volgende:
http://www.ebay.com.au/it(...)&hash=item3cdd35e403
Check de 2e foto goed
En RSI van het zwaaienquote:Op zondag 2 maart 2014 15:26 schreef Salatrel het volgende:
Wat een hoop harley's en bmw's op de weg zegbijna blind van alle bling
True.quote:Op zondag 2 maart 2014 16:37 schreef JK het volgende:
Hier en daar gezwaaid. Ook nog een peuk zien vliegen: zo'n asomobolist die een peuk uit het raam pleurt, zonder te kijken of een motorrijder achter zit. Ik ingehaald met 125cc (das al heel wat) en even boos gekeken. Automobilisten zijn domme koeien, de meesten dan.
Veel mensen rijden graag met open vizier.quote:Op zondag 2 maart 2014 16:45 schreef Vinniiee het volgende:
Ik snap het probleem van de peuk niet echt?
Dan nog snap ik het probleem niet. Knappe jongen als je een peuk in je gezicht weet te krijgen.quote:Op zondag 2 maart 2014 16:45 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Veel mensen rijden graag met open vizier.
Het zal niet de eerste keer zijn.quote:Op zondag 2 maart 2014 16:48 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Dan nog snap ik het probleem niet. Knappe jongen als je een peuk in je gezicht weet te krijgen.
ik denk dat je dan een paar ijzerboeren af moet gaan, uit m'n hoofd is het M8?quote:Op zondag 2 maart 2014 09:08 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Heb je ook nog een link/tip om die frankenstein schroeven te vervangen?
En dat is dus een van de domste dingen imoquote:Op zondag 2 maart 2014 16:45 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Veel mensen rijden graag met open vizier.
Een BMW heeft toch altijd hangtieten?quote:Op zondag 2 maart 2014 14:14 schreef KneusTeun het volgende:
http://www.ebay.com.au/it(...)&hash=item3cdd35e403
Check de 2e foto goed
Dus jij zegt dat wij altijd met dichte vizier moeten rijden?quote:Op zondag 2 maart 2014 17:43 schreef Scheringa het volgende:
[..]
En dat is dus een van de domste dingen imo
Jullie moeten helemaal niks. Volgens mij zijn we allemaal volwassen mensen hier en die kunnen prima voor zichzelf denken.quote:Op zondag 2 maart 2014 18:41 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Dus jij zegt dat wij altijd met dichte vizier moeten rijden?
Rokende vrachtwaggel piloten fiksen dat moeiteloosquote:Op zondag 2 maart 2014 16:48 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Dan nog snap ik het probleem niet. Knappe jongen als je een peuk in je gezicht weet te krijgen.
quote:Op zondag 2 maart 2014 17:43 schreef Scheringa het volgende:
[..]
En dat is dus een van de domste dingen imo
Waarom is mij dit 2x gebeurd in 1 jaar tijd?quote:Op zondag 2 maart 2014 19:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Rokende vrachtwaggel piloten fiksen dat moeiteloos![]()
Maar to be honest heb ik wel zo het één en ander langs zien vliegen, tot complete McD zakken met vullis aan toe, maar als ik zegge en schrijven één keer geraakt ben door een peuk in 15 jaar motorrijden is het veel denk ik.
[..]
Vizier gaat alleen dicht op de snelweg boven de 120 en als het regent.
Vreemd, ik heb echt nog nooit iets gezienquote:Op zondag 2 maart 2014 19:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Rokende vrachtwaggel piloten fiksen dat moeiteloos![]()
Maar to be honest heb ik wel zo het één en ander langs zien vliegen, tot complete McD zakken met vullis aan toe, maar als ik zegge en schrijven één keer geraakt ben door een peuk in 15 jaar motorrijden is het veel denk ik.
[..]
Vizier gaat alleen dicht op de snelweg boven de 120 en als het regent.
domme pech denk ikquote:Op zondag 2 maart 2014 19:38 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Waarom is mij dit 2x gebeurd in 1 jaar tijd?
Ik trek het aan volgens mij, net als sproeiende blikkers
Ik heb zo al een bril anders zie ik geen ruk.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:56 schreef Sounddragon het volgende:
Niemand nog op het idee gekomen om domweg een (motor) zonnebril in die helm te prakken? Ik rijd geen kilometer zonder bril. Wel iets met polycarbonaat nemen, want glassplinters na een steentje wil je natuurlijk ook niet.
Life is about choices..quote:Op zondag 2 maart 2014 19:58 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Ik heb zo al een bril anders zie ik geen ruk.
Euh..ja. Is dat raarr?quote:Op zondag 2 maart 2014 20:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Life is about choices..
Maarrehh.. je rijdt dus met een normale bril met GLAZEN met je vizier open?![]()
Idemquote:Op zondag 2 maart 2014 19:44 schreef JAY-T het volgende:
Ik heb mijn vizier altijd dicht, op lage snelheden houdt ik hem een klein stukje open voor frisse lucht.. Eén keer snoeihard iets net onder mijn oog gekregen met open vizier en een keer een vlieg recht in m'n oog. Daarnaast heb ik een donker vizier, rij graag incognito
da's ook plastic tegenwoordigquote:Op zondag 2 maart 2014 20:01 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Life is about choices..
Maarrehh.. je rijdt dus met een normale bril met GLAZEN met je vizier open?![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als het glas is wel, als het poly is niet. Nog niet eens echt raar, maar wel minder slim.quote:
Is dat standaard tegenwoordig ja? Volgens mij kon je vroeger altijd kiezen; glas is harder en gaat langer mee.quote:
quote:Op zondag 2 maart 2014 20:56 schreef Dekatria het volgende:
Zonnevizier naar benee, niks mis mee.Heb ik wel, gebruik ik nooit.. één keertje geprobeerd toen ik echt pal in de ondergaande zon keek onderweg; zonnebril, zonnevizier en een donker vizier over elkaar.. kun je bijna recht in de zon kijken zonder te knipperenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
Dank, heb net RDW gebeld en die zeiden hetzelfde. Heb ik dus niet voor niets even gewacht met zo'n code aanvragen a 20 euroquote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:33 schreef mjan het volgende:
[..]
Particulier-particulier kan gewoon met de oude papiertjes. Handelaar-particulier moet met code.
Heb het zelf een maand geleden moeten doen toen het echt nčt was ingevoerd; feest.
Motor in de gracht gooien en nieuwe kopenquote:Op maandag 3 maart 2014 10:42 schreef Tunafish het volgende:
Ik heb mijn eerste deukje geredenZaterdag naar vrienden geweest, kwam daar aan en rolde de motor achteruit een schuur in, bochtje om en hatseflats, met de tank het kozijn geramd.
Totale schade, welgeteld één vierkante centimeter lak weggeschraapt en een klein deukje
Ik denk dat ik hem nog eventjes hou, tot ik die nieuwe heb gevondenquote:Op maandag 3 maart 2014 11:34 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Motor in de gracht gooien en nieuwe kopen
Ach, het eerste deukje is mooi. Dan heb je bij de volgende deuk/kras niet zoveel pijnquote:Op maandag 3 maart 2014 11:35 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Ik denk dat ik hem nog eventjes hou, tot ik die nieuwe heb gevonden't Is niet de grootste kras die erop zit, dus ik kan er mee leven
passen die bougies ook op mijn diesel?quote:Op maandag 3 maart 2014 22:22 schreef Vinniiee het volgende:
Iemand toevallig nog baat bij een bougies, olie- en luchtfilter voor een GS500?
Hij is einschtein nietquote:Op maandag 3 maart 2014 11:34 schreef Vrieskist het volgende:
[..]
Motor in de gracht gooien en nieuwe kopen
quote:Op dinsdag 4 maart 2014 10:02 schreef Tunafish het volgende:
Ik heb er inmiddels maar even wat nagellak overheen gedaanVond het idee van blootliggend metaal toch niet zo fijn
Prima oplossing hoor. Snel, kan er weer af en geen roest.quote:
Maar nagellak? ik zou dan toch eerder vaseline gebruiken.quote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:29 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Prima oplossing hoor. Snel, kan er weer af en geen roest.
Ja, ik moest wat hé. Plus, het is gewoon bijna precies dezelfde kleurquote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
Maar nagellak? ik zou dan toch eerder vaseline gebruiken.
Oh nog gekleurde nagellak ookquote:Op dinsdag 4 maart 2014 13:50 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Ja, ik moest wat hé. Plus, het is gewoon bijna precies dezelfde kleur
Zit het dan ook in het frame?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 11:57 schreef BlackLining het volgende:
Nog één dagje carnaval, morgen het motorblok weer starten
KERELquote:Op maandag 3 maart 2014 22:22 schreef Vinniiee het volgende:
Iemand toevallig nog baat bij een bougies, olie- en luchtfilter voor een GS500?
Altijd handig om in huis te hebben voor een volgende beurtquote:Op dinsdag 4 maart 2014 15:29 schreef ErkendFokker het volgende:
[..]
KEREL
Dit heb ik vorige week net allemaal besteld :p
Mij verrast dat laatste trouwens ook allerminstquote:Aantal verongelukte motorrijders halveert
De trend van een daling van het aantal verkeersslachtoffers onder motorrijders, die is ingezet vanaf 2002, zet door. Onder de overige categorieën verkeersdeelnemers gaat de daling minder snel. Vergeleken met 2020 (102 slachtoffers), is het aantal afgenomen met 46%.
Daarmee loopt Nederland in de pas met de ons omringende landen. De daling wordt vooral toegeschreven aan veiligheidsvoorzieningen op motoren ( zoals ABS) en kleding (betere bescherming en zichtbaarheid). De trend doet zich ook voor in onze buurlanden.
In Zuid-Europa gaat de daling van het aantal slachtoffers minder snel dan in Noord-Europa. Hekkensluiter is Griekenland. Tegen alle trends in, stijgt daar het aantal verkeerslachtoffers onder motorrijders. Niet meegenomen in de cijfers is het aan tal afgelegde motorkilometers. Dat kan in geval van Griekeland een vertekend beeld geven.
mooie fiets zeg. Ik wou dat we hier zoiets hadden..quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:51 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Ik moest even 2 keer kijken.
dat is toch Russisch?quote:Op dinsdag 4 maart 2014 16:51 schreef Dekatria het volgende:
[ afbeelding ]
Ik moest even 2 keer kijken.
Misschien als ik een Goldwing zou hebben, lekker warm bij de ingebouwde open haardquote:Op woensdag 5 maart 2014 10:00 schreef Yreal het volgende:
durven jullie het al aan in een doorwaai jas?
Zomers muziekje erbij.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:03 schreef mstx het volgende:
[..]
Misschien als ik een Goldwing zou hebben, lekker warm bij de ingebouwde open haard
Hahahaha. Nee.quote:Op woensdag 5 maart 2014 10:00 schreef Yreal het volgende:
durven jullie het al aan in een doorwaai jas?
Uit je 7.1 speakerset van de Goldwingquote:
Dolby Surround, subwoovertje. Niks mis mee.quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:19 schreef whY... het volgende:
[..]
Uit je 7.1 speakerset van de Goldwing
Nog niet eruit gesloopt?quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:41 schreef Freezer het volgende:
Heb je helaas geen goudenvleugel voor nodig... de oosterburen hebben ook modellen uitgebracht met radio...![]()
Mietje. Ik heb nog geen winterhandschoenen aan gehad sinds afgelopen zomer! (naja, 1 keertje dan..)quote:Op woensdag 5 maart 2014 11:59 schreef Yreal het volgende:
De doorwaai handschoenen waren inderdaad al wat enthousiast.
Oh, ook niet echt. Maar je hebt zomerhandschoentjes en doorwaai he.quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:53 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Mietje. Ik heb nog geen winterhandschoenen aan gehad sinds afgelopen zomer! (naja, 1 keertje dan..)
GS 1200quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:35 schreef Sloggi het volgende:
De Alp heeft kuren. De problemen begonnen bij versnellen in een hoge versnelling vanaf ca. 3000-3500 toeren, daarna vrij snel in alle versnellingen: bij het gas geven in eerste instantie weinig tot geen reactie, daarna opeens een gasreactie die wat loom aanvoelt.
Vervolgens heb ik hem naast de weg gezet en stationair laten draaien, toen sloeg hij af. Bij het starten sloeg hij weer af, alleen met de choke open wilde hij starten, en toen ging hij meteen richting de 4000 toeren.
Verder gereden, toen sloeg hij onder het rijden af! Toen ik thuis was nog eens gestart, toen startte hij normaal zonder choke. Toen ik na het starten de choke open zette sloeg hij af. Met choke startte hij ook niet...
Dus. Dan maar een R1200GS met bijbehorende fluorhelm en niet-afneembare koffers kopen?
quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oh, ook niet echt. Maar je hebt zomerhandschoentjes en doorwaai he.
Soms is het beter om verder te kijkenquote:Op woensdag 5 maart 2014 16:35 schreef Sloggi het volgende:
De Alp heeft kuren. De problemen begonnen bij versnellen in een hoge versnelling vanaf ca. 3000-3500 toeren, daarna vrij snel in alle versnellingen: bij het gas geven in eerste instantie weinig tot geen reactie, daarna opeens een gasreactie die wat loom aanvoelt.
Vervolgens heb ik hem naast de weg gezet en stationair laten draaien, toen sloeg hij af. Bij het starten sloeg hij weer af, alleen met de choke open wilde hij starten, en toen ging hij meteen richting de 4000 toeren.
Verder gereden, toen sloeg hij onder het rijden af! Toen ik thuis was nog eens gestart, toen startte hij normaal zonder choke. Toen ik na het starten de choke open zette sloeg hij af. Met choke startte hij ook niet...
Dus. Dan maar een R1200GS met bijbehorende fluorhelm en niet-afneembare koffers kopen?
ik zou eerder de tiger explorer kopen of de KTMquote:Op woensdag 5 maart 2014 16:58 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Stiekum zou jij er ook 1 wil hebben!
Mja.. daar heb je ook weer een punt.quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:59 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik zou eerder de tiger explorer kopen of de KTM
Ik dacht meteen aan de CDI's, dat zou nogal kut zijnquote:Op woensdag 5 maart 2014 16:57 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]ik snap doen he.
[..]
Soms is het beter om verder te kijkenAls je nog wat wil met de alp zou ik de carbs en benzinefilter eens nakijken, vervolgens de ontsteking. Heb jij de mod op de cdi's trouwens?
quote:Op woensdag 5 maart 2014 17:00 schreef Salatrel het volgende:
of die tiger 800xc se die op de beurs stond![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Als je enigzins in de buurt woont kunnen we cdi's wisselen om te testen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 17:01 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik dacht meteen aan de CDI's, dat zou nogal kut zijn. Net een beurt gehad, krijg je dit.
Ik ben er nog niet achter of er een dichte bak onder zit. Anders heb ik alleen maar een beetje gewicht verlies, maar nog geen afsluitbare bergruimte. Behalve in de koffers die in de garage achterblijven.quote:
1 ā 1,5 uur rijden, maar bedankt voor het aanbod. Ik zal de stekkers morgen eens omwisselen, het schijnt dat dan de toerenteller niks meer doet als er een CDI kapot is.quote:Op woensdag 5 maart 2014 17:03 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Als je enigzins in de buurt woont kunnen we cdi's wisselen om te testen.
Idd effe omwisselen. 1 van de cdi's stuurt ook de toerenteller aan, de ander pakt meen ik de switch van de standaard mee maar das verschillend qua bouwjaar. Met een nieuwe vervangen is het plug and play, maar je kan ook dit overwegen mocht die kapot zijnquote:Op woensdag 5 maart 2014 17:04 schreef Sloggi het volgende:
[..]
1 ā 1,5 uur rijden, maar bedankt voor het aanbod. Ik zal de stekkers morgen eens omwisselen, het schijnt dat dan de toerenteller niks meer doet als er een CDI kapot is.
Is dat een beetje te doen, die dingen zelf vervangen?
Ik zal eens gaan knutselen, bedankt. Ook eens kijken of ze gemakkelijk liggend te monteren zijn.quote:Op woensdag 5 maart 2014 17:10 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Idd effe omwisselen. 1 van de cdi's stuurt ook de toerenteller aan, de ander pakt meen ik de switch van de standaard mee maar das verschillend qua bouwjaar. Met een nieuwe vervangen is het plug and play, maar je kan ook dit overwegen mocht die kapot zijn
VTR? vinnie wil die van hem weer verkopen toch?quote:Op woensdag 5 maart 2014 17:15 schreef Geerd het volgende:
Dat werkt niet helemaal vtr keer een 2 cilinder
Zo een gaat de volgende worden, als ik er op pas althansMisschien eind van het jaar. Even kijken hoe ik uit kom.
Honda heeft een mod daarvoor zodat de cdi's liggen. Maar jij hebt ze dus nog staand?? Was vroeger een terugroep actie voor dus als jij de ouwe nog hebt zou ik toch maar effe langs de dealert gaan voor nieuwe! Met een bitje mazzel krijg je ze gratisquote:Op woensdag 5 maart 2014 17:29 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik zal eens gaan knutselen, bedankt. Ook eens kijken of ze gemakkelijk liggend te monteren zijn.
Wel lekker, ik wilde begin volgende week eigenlijk op vakantie met de motor.
Ik zal eens kijken morgen of ik ze inderdaad staand heb. Waar was de terugroepactie dan precies voor bedoeld? Voor de houders waar de CDI's in moeten?quote:Op woensdag 5 maart 2014 17:37 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Honda heeft een mod daarvoor zodat de cdi's liggen. Maar jij hebt ze dus nog staand?? Was vroeger een terugroep actie voor dus als jij de ouwe nog hebt zou ik toch maar effe langs de dealert gaan voor nieuwe! Met een bitje mazzel krijg je ze gratisDaarentegen denk ik dat de cdi's nu wel gaar zijn.. duur grapje
De houders idd. De cdi's moeten liggend geplaatst worden ipv staand. Doordat de cdi's staan drukt het zadel tegen de connectoren aan waardoor ze kapot gaan. Ze moeten dus zo staan: http://www.xrv.org.uk/for(...)nsalp-project-2.htmlquote:Op woensdag 5 maart 2014 17:40 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken morgen of ik ze inderdaad staand heb. Waar was de terugroepactie dan precies voor bedoeld? Voor de houders waar de CDI's in moeten?
Geen ideequote:Op woensdag 5 maart 2014 17:31 schreef Salatrel het volgende:
[..]
VTR? vinnie wil die van hem weer verkopen toch?
Klinkt als ontsteking. Check of alle pitjes werken, en anders inderdaad carbs danwel CDI.quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:35 schreef Sloggi het volgende:
De Alp heeft kuren. De problemen begonnen bij versnellen in een hoge versnelling vanaf ca. 3000-3500 toeren, daarna vrij snel in alle versnellingen: bij het gas geven in eerste instantie weinig tot geen reactie, daarna opeens een gasreactie die wat loom aanvoelt.
Vervolgens heb ik hem naast de weg gezet en stationair laten draaien, toen sloeg hij af. Bij het starten sloeg hij weer af, alleen met de choke open wilde hij starten, en toen ging hij meteen richting de 4000 toeren.
Verder gereden, toen sloeg hij onder het rijden af! Toen ik thuis was nog eens gestart, toen startte hij normaal zonder choke. Toen ik na het starten de choke open zette sloeg hij af. Met choke startte hij ook niet...
Dus. Dan maar een R1200GS met bijbehorende fluorhelm en niet-afneembare koffers kopen?
Voor de juiste prijs mag die wegquote:Op woensdag 5 maart 2014 17:15 schreef Geerd het volgende:
Dat werkt niet helemaal vtr keer een 2 cilinder
Zo een gaat de volgende worden, als ik er op pas althansMisschien eind van het jaar. Even kijken hoe ik uit kom.
Beetje antibiotica, and you're good to go!quote:Op woensdag 5 maart 2014 18:16 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Klinkt als ontsteking. Check of alle pitjes werken, en anders inderdaad carbs danwel CDI.
Nu is het eerder een gebrek aan ontstekingquote:Op woensdag 5 maart 2014 18:30 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Beetje antibiotica, and you're good to go!
quote:Op woensdag 5 maart 2014 18:16 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Klinkt als ontsteking. Check of alle pitjes werken, en anders inderdaad carbs danwel CDI.
Ik heb een paar dagen geleden een 12V-stekker aangesloten op de accu. Zou dat iets te maken kunnen hebben met dit probleem?quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:57 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]ik snap doen he.
[..]
Soms is het beter om verder te kijkenAls je nog wat wil met de alp zou ik de carbs en benzinefilter eens nakijken, vervolgens de ontsteking. Heb jij de mod op de cdi's trouwens?
Alles kan maar meten is weten gissen is missenquote:Op woensdag 5 maart 2014 19:09 schreef Sloggi het volgende:
[..]
[..]
Ik heb een paar dagen geleden een 12V-stekker aangesloten op de accu. Zou dat iets te maken kunnen hebben met dit probleem?
Onderschat een Alp niet.quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:24 schreef BlackLining het volgende:
Lijkt mij gewoon een verstopt sproeiertje hoor. Ontsteking kan wel, maar is *vaak* een kwestie van gewoon wel of niet lopen, en niet zo halve bak.
Wat komt ervoor terug?quote:
Nog niet helemaal over uit, spelen verschillende ideeën in mijn hoofd.quote:
mstx heeft er ook net één. Ik speur een trend!quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:17 schreef Vinniiee het volgende:
Misschien een SM, misschien wat anders.
Als je de dure autozooi koopt zit er zooi in die met je koppelingsplaten kan gaan kloten. Als je goedkope oeroeboeroe olie hebt (die die zooi niet erin heb zitten) gaat het prima.quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:26 schreef klawie het volgende:
Jongens een vraagje zit er verschil tussen brommer olie 10w40 en die voor een auto?
http://www.marktplaats.nl(...)eff636f4f8b9c5b7a618quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:17 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Nog niet helemaal over uit, spelen verschillende ideeën in mijn hoofd.
Misschien een SM, misschien wat anders.
Het is tenminste een echte BMW, beide zijspannen zijn leeg.quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:28 schreef Maegrim het volgende:
[..]
http://www.marktplaats.nl(...)eff636f4f8b9c5b7a618
Het moet in pizza brommertjes dus wordt zowiezo goedkopen olie lolquote:Op woensdag 5 maart 2014 20:27 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Als je de dure autozooi koopt zit er zooi in die met je koppelingsplaten kan gaan kloten. Als je goedkope oeroeboeroe olie hebt (die die zooi niet erin heb zitten) gaat het prima.
Althans, met de Alp geen problemen gehad als ik 'm bijvulde met auto-olie.
Dit idee speelt al langerquote:Op woensdag 5 maart 2014 20:26 schreef Dekatria het volgende:
[..]
mstx heeft er ook net één. Ik speur een trend!
Wtfquote:Op woensdag 5 maart 2014 20:28 schreef Maegrim het volgende:
[..]
http://www.marktplaats.nl(...)eff636f4f8b9c5b7a618
Ik heb alleen deze pic:quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.72k km
MIG uitlaten
Prijs: wat de gek ervoor geeft
quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:53 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ik heb alleen deze pic:ik bied een alpSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.72k km
MIG uitlaten
Prijs: wat de gek ervoor geeft
In een pizza brommer zitten toch geen koppelingsplaten?! Of er moet wat veranderd zijn!quote:Op woensdag 5 maart 2014 20:29 schreef klawie het volgende:
[..]
Het moet in pizza brommertjes dus wordt zowiezo goedkopen olie lol
72k mwja ziet er netjes uit op het eerste gezicht, hou hem in gedachten,quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:00 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Nee, ik ga een SM of iets anders kopen
[..]
Da's toch bij lange na niet hetzelfde
Ja, een hoop km's, maar hij loopt nog prima!quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:02 schreef Geerd het volgende:
[..]
72k mwja ziet er netjes uit op het eerste gezicht, hou hem in gedachten,
Maar eerst nog met de cbr naar Zwitserland in mei
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:03 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ja, een hoop km's, maar hij loopt nog prima!
Vorig jaar nog mee naar Italië geweest.
Och, mensen staren zich altijd blind op km's, onderhoudspapieren erbij?quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:03 schreef Vinniiee het volgende:
[..]
Ja, een hoop km's, maar hij loopt nog prima!
Vorig jaar nog mee naar Italië geweest.
quote:Op woensdag 5 maart 2014 21:04 schreef Dekatria het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Braaap.Op die smurfenkleur na vind ik die sm alp best tofSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I are Baboon
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |