abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137418226
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 16:59 schreef Salatrel het volgende:

[..]

ik zou eerder de tiger explorer kopen of de KTM :P
Mja.. daar heb je ook weer een punt.
pi_137418270
of die tiger 800xc se die op de beurs stond :9 O+ :9~ *;

pi_137418289
quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2014 16:57 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

:Y ik snap doen he.

[..]

Soms is het beter om verder te kijken :) Als je nog wat wil met de alp zou ik de carbs en benzinefilter eens nakijken, vervolgens de ontsteking. Heb jij de mod op de cdi's trouwens?
Ik dacht meteen aan de CDI's, dat zou nogal kut zijn :{. Net een beurt gehad, krijg je dit.
pi_137418311
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 17:00 schreef Salatrel het volgende:
of die tiger 800xc se die op de beurs stond :9 O+ :9~ *;

[ afbeelding ]
:o
Ik zwaai naar dieren.
pi_137418354
quote:
13s.gif Op woensdag 5 maart 2014 17:01 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik dacht meteen aan de CDI's, dat zou nogal kut zijn :{. Net een beurt gehad, krijg je dit.
Als je enigzins in de buurt woont kunnen we cdi's wisselen om te testen.
pi_137418358
quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2014 16:52 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Nog niet eruit gesloopt? :D
Ik ben er nog niet achter of er een dichte bak onder zit. Anders heb ik alleen maar een beetje gewicht verlies, maar nog geen afsluitbare bergruimte. Behalve in de koffers die in de garage achterblijven.
Kom maar terug wanneer je kogels kan koppen.
BMW R1100 RT rijder zonder gele fluor helm.
Alfist
pi_137418386
quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2014 17:03 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Als je enigzins in de buurt woont kunnen we cdi's wisselen om te testen.
1 à 1,5 uur rijden, maar bedankt voor het aanbod. Ik zal de stekkers morgen eens omwisselen, het schijnt dat dan de toerenteller niks meer doet als er een CDI kapot is.

Is dat een beetje te doen, die dingen zelf vervangen?
pi_137418603
quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2014 17:04 schreef Sloggi het volgende:

[..]

1 à 1,5 uur rijden, maar bedankt voor het aanbod. Ik zal de stekkers morgen eens omwisselen, het schijnt dat dan de toerenteller niks meer doet als er een CDI kapot is.

Is dat een beetje te doen, die dingen zelf vervangen?
Idd effe omwisselen. 1 van de cdi's stuurt ook de toerenteller aan, de ander pakt meen ik de switch van de standaard mee maar das verschillend qua bouwjaar. Met een nieuwe vervangen is het plug and play, maar je kan ook dit overwegen mocht die kapot zijn
pi_137418809
Dat werkt niet helemaal vtr keer een 2 cilinder

Zo een gaat de volgende worden, als ik er op pas althans :') Misschien eind van het jaar. Even kijken hoe ik uit kom.
Ik zwaai naar dieren.
pi_137419344
quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2014 17:10 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Idd effe omwisselen. 1 van de cdi's stuurt ook de toerenteller aan, de ander pakt meen ik de switch van de standaard mee maar das verschillend qua bouwjaar. Met een nieuwe vervangen is het plug and play, maar je kan ook dit overwegen mocht die kapot zijn
Ik zal eens gaan knutselen, bedankt. Ook eens kijken of ze gemakkelijk liggend te monteren zijn.

Wel lekker, ik wilde begin volgende week eigenlijk op vakantie met de motor :').
pi_137419393
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 17:15 schreef Geerd het volgende:

Zo een gaat de volgende worden, als ik er op pas althans :') Misschien eind van het jaar. Even kijken hoe ik uit kom.
VTR? vinnie wil die van hem weer verkopen toch? :P
pi_137419595
quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2014 17:29 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik zal eens gaan knutselen, bedankt. Ook eens kijken of ze gemakkelijk liggend te monteren zijn.

Wel lekker, ik wilde begin volgende week eigenlijk op vakantie met de motor :').
Honda heeft een mod daarvoor zodat de cdi's liggen. Maar jij hebt ze dus nog staand?? Was vroeger een terugroep actie voor dus als jij de ouwe nog hebt zou ik toch maar effe langs de dealert gaan voor nieuwe! Met een bitje mazzel krijg je ze gratis ;) Daarentegen denk ik dat de cdi's nu wel gaar zijn.. duur grapje ;(
pi_137419708
quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2014 17:37 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

Honda heeft een mod daarvoor zodat de cdi's liggen. Maar jij hebt ze dus nog staand?? Was vroeger een terugroep actie voor dus als jij de ouwe nog hebt zou ik toch maar effe langs de dealert gaan voor nieuwe! Met een bitje mazzel krijg je ze gratis ;) Daarentegen denk ik dat de cdi's nu wel gaar zijn.. duur grapje ;(
Ik zal eens kijken morgen of ik ze inderdaad staand heb. Waar was de terugroepactie dan precies voor bedoeld? Voor de houders waar de CDI's in moeten?
pi_137419944
quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2014 17:40 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Ik zal eens kijken morgen of ik ze inderdaad staand heb. Waar was de terugroepactie dan precies voor bedoeld? Voor de houders waar de CDI's in moeten?
De houders idd. De cdi's moeten liggend geplaatst worden ipv staand. Doordat de cdi's staan drukt het zadel tegen de connectoren aan waardoor ze kapot gaan. Ze moeten dus zo staan: http://www.xrv.org.uk/for(...)nsalp-project-2.html
(beetje gaar voorbeeld, maar dan weet je hoe de connectors moeten staan)
pi_137420583
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 17:31 schreef Salatrel het volgende:

[..]

VTR? vinnie wil die van hem weer verkopen toch? :P
Geen idee
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 5 maart 2014 @ 18:16:11 #266
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137420889
quote:
9s.gif Op woensdag 5 maart 2014 16:35 schreef Sloggi het volgende:
De Alp heeft kuren. De problemen begonnen bij versnellen in een hoge versnelling vanaf ca. 3000-3500 toeren, daarna vrij snel in alle versnellingen: bij het gas geven in eerste instantie weinig tot geen reactie, daarna opeens een gasreactie die wat loom aanvoelt.

Vervolgens heb ik hem naast de weg gezet en stationair laten draaien, toen sloeg hij af. Bij het starten sloeg hij weer af, alleen met de choke open wilde hij starten, en toen ging hij meteen richting de 4000 toeren.

Verder gereden, toen sloeg hij onder het rijden af! Toen ik thuis was nog eens gestart, toen startte hij normaal zonder choke. Toen ik na het starten de choke open zette sloeg hij af. Met choke startte hij ook niet...

Dus. Dan maar een R1200GS met bijbehorende fluorhelm en niet-afneembare koffers kopen?
Klinkt als ontsteking. Check of alle pitjes werken, en anders inderdaad carbs danwel CDI.
pi_137420981
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 17:15 schreef Geerd het volgende:

Voor de juiste prijs mag die weg :P
  woensdag 5 maart 2014 @ 18:30:51 #268
370568 ManageTheAnger
It is, as it is.
pi_137421280
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 18:16 schreef Dekatria het volgende:

[..]

Klinkt als ontsteking. Check of alle pitjes werken, en anders inderdaad carbs danwel CDI.
Beetje antibiotica, and you're good to go!
YouTube
Holding on to anger is like grasping a hot coal with the intent of throwing it at someone else; you are the one who gets burned.
  woensdag 5 maart 2014 @ 18:33:56 #269
319097 Dekatria
Sterker Door Strijd
pi_137421357
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 18:30 schreef ManageTheAnger het volgende:

[..]

Beetje antibiotica, and you're good to go!
Nu is het eerder een gebrek aan ontsteking ;)
pi_137422405
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 18:16 schreef Dekatria het volgende:

[..]

quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2014 16:57 schreef Gummiebeer het volgende:

[..]

:Y ik snap doen he.

[..]

Soms is het beter om verder te kijken :) Als je nog wat wil met de alp zou ik de carbs en benzinefilter eens nakijken, vervolgens de ontsteking. Heb jij de mod op de cdi's trouwens?
Ik heb een paar dagen geleden een 12V-stekker aangesloten op de accu. Zou dat iets te maken kunnen hebben met dit probleem?
pi_137422667
slopert :+
pi_137422940
Lijkt mij gewoon een verstopt sproeiertje hoor. Ontsteking kan wel, maar is *vaak* een kwestie van gewoon wel of niet lopen, en niet zo halve bak.
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
pi_137423078
quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:09 schreef Sloggi het volgende:

[..]

[..]

Ik heb een paar dagen geleden een 12V-stekker aangesloten op de accu. Zou dat iets te maken kunnen hebben met dit probleem?
Alles kan maar meten is weten gissen is missen
pi_137423864
quote:
0s.gif Op woensdag 5 maart 2014 19:24 schreef BlackLining het volgende:
Lijkt mij gewoon een verstopt sproeiertje hoor. Ontsteking kan wel, maar is *vaak* een kwestie van gewoon wel of niet lopen, en niet zo halve bak.
Onderschat een Alp niet. ;)
Kan eerst als een zonnetje lopen en opeens... :X .. om vervolgens weer goed te lopen. Dan weet je dat je het in de cdi moet zoeken.
pi_137424976
quote:
7s.gif Op woensdag 5 maart 2014 18:20 schreef Vinniiee het volgende:

[..]

Voor de juiste prijs mag die weg :P
Wat komt ervoor terug?
Alle Urkers het land uit! Deporteer de burgemeester! Hier werken wij aan uw afzinking!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')