Mja.. daar heb je ook weer een punt.quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:59 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ik zou eerder de tiger explorer kopen of de KTM
Ik dacht meteen aan de CDI's, dat zou nogal kut zijnquote:Op woensdag 5 maart 2014 16:57 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]ik snap doen he.
[..]
Soms is het beter om verder te kijkenAls je nog wat wil met de alp zou ik de carbs en benzinefilter eens nakijken, vervolgens de ontsteking. Heb jij de mod op de cdi's trouwens?
quote:Op woensdag 5 maart 2014 17:00 schreef Salatrel het volgende:
of die tiger 800xc se die op de beurs stond![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Als je enigzins in de buurt woont kunnen we cdi's wisselen om te testen.quote:Op woensdag 5 maart 2014 17:01 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik dacht meteen aan de CDI's, dat zou nogal kut zijn. Net een beurt gehad, krijg je dit.
Ik ben er nog niet achter of er een dichte bak onder zit. Anders heb ik alleen maar een beetje gewicht verlies, maar nog geen afsluitbare bergruimte. Behalve in de koffers die in de garage achterblijven.quote:
1 à 1,5 uur rijden, maar bedankt voor het aanbod. Ik zal de stekkers morgen eens omwisselen, het schijnt dat dan de toerenteller niks meer doet als er een CDI kapot is.quote:Op woensdag 5 maart 2014 17:03 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Als je enigzins in de buurt woont kunnen we cdi's wisselen om te testen.
Idd effe omwisselen. 1 van de cdi's stuurt ook de toerenteller aan, de ander pakt meen ik de switch van de standaard mee maar das verschillend qua bouwjaar. Met een nieuwe vervangen is het plug and play, maar je kan ook dit overwegen mocht die kapot zijnquote:Op woensdag 5 maart 2014 17:04 schreef Sloggi het volgende:
[..]
1 à 1,5 uur rijden, maar bedankt voor het aanbod. Ik zal de stekkers morgen eens omwisselen, het schijnt dat dan de toerenteller niks meer doet als er een CDI kapot is.
Is dat een beetje te doen, die dingen zelf vervangen?
Ik zal eens gaan knutselen, bedankt. Ook eens kijken of ze gemakkelijk liggend te monteren zijn.quote:Op woensdag 5 maart 2014 17:10 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Idd effe omwisselen. 1 van de cdi's stuurt ook de toerenteller aan, de ander pakt meen ik de switch van de standaard mee maar das verschillend qua bouwjaar. Met een nieuwe vervangen is het plug and play, maar je kan ook dit overwegen mocht die kapot zijn
VTR? vinnie wil die van hem weer verkopen toch?quote:Op woensdag 5 maart 2014 17:15 schreef Geerd het volgende:
Dat werkt niet helemaal vtr keer een 2 cilinder
Zo een gaat de volgende worden, als ik er op pas althansMisschien eind van het jaar. Even kijken hoe ik uit kom.
Honda heeft een mod daarvoor zodat de cdi's liggen. Maar jij hebt ze dus nog staand?? Was vroeger een terugroep actie voor dus als jij de ouwe nog hebt zou ik toch maar effe langs de dealert gaan voor nieuwe! Met een bitje mazzel krijg je ze gratisquote:Op woensdag 5 maart 2014 17:29 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik zal eens gaan knutselen, bedankt. Ook eens kijken of ze gemakkelijk liggend te monteren zijn.
Wel lekker, ik wilde begin volgende week eigenlijk op vakantie met de motor.
Ik zal eens kijken morgen of ik ze inderdaad staand heb. Waar was de terugroepactie dan precies voor bedoeld? Voor de houders waar de CDI's in moeten?quote:Op woensdag 5 maart 2014 17:37 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]
Honda heeft een mod daarvoor zodat de cdi's liggen. Maar jij hebt ze dus nog staand?? Was vroeger een terugroep actie voor dus als jij de ouwe nog hebt zou ik toch maar effe langs de dealert gaan voor nieuwe! Met een bitje mazzel krijg je ze gratisDaarentegen denk ik dat de cdi's nu wel gaar zijn.. duur grapje
De houders idd. De cdi's moeten liggend geplaatst worden ipv staand. Doordat de cdi's staan drukt het zadel tegen de connectoren aan waardoor ze kapot gaan. Ze moeten dus zo staan: http://www.xrv.org.uk/for(...)nsalp-project-2.htmlquote:Op woensdag 5 maart 2014 17:40 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ik zal eens kijken morgen of ik ze inderdaad staand heb. Waar was de terugroepactie dan precies voor bedoeld? Voor de houders waar de CDI's in moeten?
Geen ideequote:Op woensdag 5 maart 2014 17:31 schreef Salatrel het volgende:
[..]
VTR? vinnie wil die van hem weer verkopen toch?
Klinkt als ontsteking. Check of alle pitjes werken, en anders inderdaad carbs danwel CDI.quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:35 schreef Sloggi het volgende:
De Alp heeft kuren. De problemen begonnen bij versnellen in een hoge versnelling vanaf ca. 3000-3500 toeren, daarna vrij snel in alle versnellingen: bij het gas geven in eerste instantie weinig tot geen reactie, daarna opeens een gasreactie die wat loom aanvoelt.
Vervolgens heb ik hem naast de weg gezet en stationair laten draaien, toen sloeg hij af. Bij het starten sloeg hij weer af, alleen met de choke open wilde hij starten, en toen ging hij meteen richting de 4000 toeren.
Verder gereden, toen sloeg hij onder het rijden af! Toen ik thuis was nog eens gestart, toen startte hij normaal zonder choke. Toen ik na het starten de choke open zette sloeg hij af. Met choke startte hij ook niet...
Dus. Dan maar een R1200GS met bijbehorende fluorhelm en niet-afneembare koffers kopen?
Voor de juiste prijs mag die wegquote:Op woensdag 5 maart 2014 17:15 schreef Geerd het volgende:
Dat werkt niet helemaal vtr keer een 2 cilinder
Zo een gaat de volgende worden, als ik er op pas althansMisschien eind van het jaar. Even kijken hoe ik uit kom.
Beetje antibiotica, and you're good to go!quote:Op woensdag 5 maart 2014 18:16 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Klinkt als ontsteking. Check of alle pitjes werken, en anders inderdaad carbs danwel CDI.
Nu is het eerder een gebrek aan ontstekingquote:Op woensdag 5 maart 2014 18:30 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Beetje antibiotica, and you're good to go!
quote:Op woensdag 5 maart 2014 18:16 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Klinkt als ontsteking. Check of alle pitjes werken, en anders inderdaad carbs danwel CDI.
Ik heb een paar dagen geleden een 12V-stekker aangesloten op de accu. Zou dat iets te maken kunnen hebben met dit probleem?quote:Op woensdag 5 maart 2014 16:57 schreef Gummiebeer het volgende:
[..]ik snap doen he.
[..]
Soms is het beter om verder te kijkenAls je nog wat wil met de alp zou ik de carbs en benzinefilter eens nakijken, vervolgens de ontsteking. Heb jij de mod op de cdi's trouwens?
Alles kan maar meten is weten gissen is missenquote:Op woensdag 5 maart 2014 19:09 schreef Sloggi het volgende:
[..]
[..]
Ik heb een paar dagen geleden een 12V-stekker aangesloten op de accu. Zou dat iets te maken kunnen hebben met dit probleem?
Onderschat een Alp niet.quote:Op woensdag 5 maart 2014 19:24 schreef BlackLining het volgende:
Lijkt mij gewoon een verstopt sproeiertje hoor. Ontsteking kan wel, maar is *vaak* een kwestie van gewoon wel of niet lopen, en niet zo halve bak.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |